Каноны святому священномученику Никите Славянину, Афонскому

Припев: Священному́чениче Ники́то, моли́ Бо́га о на́с.

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Глас 8.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Во́ду проше́д, я́ко су́шу, и еги́петскаго зла́ избежа́в, изра́ильтянин вопия́ше: Изба́вителю и Бо́гу на́шему пои́м.

Во́ду проше́д мирска́го мяте́жа и вся́каго зла́ избежа́в, Богому́дре, в ти́хое приста́нище Афо́на всели́лся еси́ и благоуго́дная Изба́вителю и Бо́гу твори́л еси́.

Восхожде́ния в се́рдце свое́м полага́ющу тебе́, благосла́вне, в воде́ сле́з твои́х потопи́л еси́ фарао́на мы́сленнаго победи́тельною десни́цею Бо́га на́шего.

Тезоиме́нн сы́й побе́ды, добропобе́дниче, на стра́сти подвиза́лся еси́ и всеору́жием Креста́ победи́тель те́х бы́л еси́, но и на́м победи́тели греха́ бы́ти, моли́ся.

Богоро́дичен: Вве́дши Богозва́ннаго Ники́ту в Го́ру достоя́ния Своего́, в гото́вое жили́ще ски́тское, Помо́щница и Покрови́тельница, Госпоже́, была́ еси́ ему́ во спасе́ние.

И́н. Гла́с то́йже.

Ирмо́с: Колесницегони́теля фарао́ня погрузи́ чудотворя́й иногда́ Моисе́йский же́зл, крестообра́зно порази́в и раздели́в мо́ре, Изра́иля же беглеца́, пешехо́дца спасе́, пе́снь Бо́гови воспева́юща.

Страстьми́ мя́ омраче́нна, све́тлыми моли́твами твои́ми озари́, преподо́бне, да тя́, светоза́рна иере́я и му́ченика, воспою́ пе́сньми.

Любве́ ра́ди Бо́жия вся́, я́же в ми́ре сла́дкая, оста́вил еси́ и, Святы́я Го́ры безмо́лвник бы́в, сосу́д яви́лся еси́ благода́ти, всече́стне.

Богоро́дичен: Благода́рственную пе́снь прино́сим Ти́, Влады́чице, избавля́еми Тобо́ю от вся́ких лю́тых, ра́дуйся, зову́ще, Засту́пнице сла́вящих Тя́.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Небе́снаго кру́га Верхотво́рче, Го́споди, и Це́ркве Зижди́телю, Ты́ мене́ утверди́ в любви́ Твое́й, жела́ний кра́ю, ве́рных утвержде́ние, Еди́не Человеколю́бче.

Небе́снаго кру́га Творцу́ и жела́ний кра́ю, всеизя́щне, приближа́яся, в любви́ к Нему́ от всея́ души́, се́рдца и помышле́ния утвержда́лся еси́ и от си́лы в си́лу ше́ствовал еси́ благода́тию Еди́наго Человеколю́бца.

Се́ что́ добро́ или́ что́ красно́, – пою́щу ти́,– но е́же жи́ти бра́тии вку́пе; житие́ общежи́тельное в оби́тели се́й возлюби́л еси́ и соверше́нныя любве́ к бли́жним испо́лнился еси́ по́мощию Человеколю́бца.

Небе́сный челове́к и земны́й А́нгел ревну́я бы́ти, а́нгельския чистоты́ рачи́тель бы́л еси́ и, благода́ти свяще́нства сподо́блен, я́ко А́нгел, слове́сную слу́жбу непоро́чно приноси́л еси́ Еди́ному Человеколю́бцу.

Богоро́дичен: Небе́сною си́лою Твое́ю, Всецари́це, препоя́сану бы́вшу Ники́те, Небе́сныя си́лы, неви́димо служа́щии, име́, достосла́вный в стра́шном Тайноде́йствии, сла́вя бла́гость Твою́ и вели́чие Сы́на Твоего́, Еди́наго Человеколю́бца.

И́н.

Ирмо́с: Утвержде́й в нача́ле Небеса́ ра́зумом и зе́млю на вода́х основа́вый, на ка́мени мя́, Христе́, за́поведей Твои́х утверди́, я́ко не́сть свя́т, па́че Тебе́, Еди́не Человеколю́бче.

Бо́гом укрепля́емь, по́стническое житие́ на Афо́не возлюби́л еси́, Всеблагу́ю Ма́терь Живота́ Тайноучи́тельницу име́я, Богоприя́тне.

Я́ко кри́н, во удо́лиих Святы́я Горы́ процве́л еси́, прехва́льне, я́коже фи́никс, возвы́сился еси́ доброде́телию и, я́ко ке́др, кре́пок показа́лся еси́.

Богоро́дичен: Сострада́тельною Твое́ю любо́вию ста́до Твое́ назира́ющи, смертоно́снаго изба́ви вре́да, моля́щися о на́с, рабе́х Твои́х, Всеблага́я Влады́чице.

И́н конда́к, гла́с 4.

Всеору́жием Креста́ огражде́н, к по́двигом во́льне изше́л еси́, не убоя́вся, Богогла́се, вра́жиих преще́ний, с ре́вностию же ве́ру испове́дуя, не преста́л еси́, до́ндеже муче́ния иску́с проше́л еси́ ве́сь, и по́честь побе́ды, Ники́то, получи́л еси́.

Седа́лен, гла́с 4:

Преподо́бных похвалу́ и страда́льцев украше́ние свяще́нное, Ники́ту достоблаже́ннаго воспои́м с ве́рою к нему́ взыва́юще: священному́чениче светоза́рне, моли́ Христа́ Бо́га прегреше́ний оставле́ние дарова́ти пра́зднующим любо́вию святу́ю па́мять твою́.

Богоро́дичен: Всю́ наде́жду на Тя́, Богоро́дице, Ники́та возложи́в, благоугоди́ Тебе́ в насле́дии Твое́м, иере́й и му́ченик бы́в Сы́на Твоего́. Хода́тайством того́ яви́ богоуго́дны и на́с, упова́ющих на Тя́, и грехо́в проще́ние испроси́ на́м, Преблагослове́нная.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Услы́шах, Го́споди, смотре́ния Твоего́ та́инство, разуме́х дела́ Твоя́ и просла́вих Твое́ Божество́.

Услы́шав, приснопа́мятне, гла́с Христа́, во Ева́нгелии глаго́люща: возми́те и́го Мое́ на себе́, – в труде́х и бде́ниих пожи́л еси́ зде́, в воздержа́нии и поще́нии, сокро́вище некра́домо – моли́тву у́мную име́я и сла́вя Его́ Божество́.

Услы́шавше равноа́нгельное житие́ твое́, всеизря́дне, и по́стническия по́двиги, мно́зи от су́щих на Афо́не назида́хуся кро́тостию и смире́нием твои́м, молча́нием же и терпе́нием, и прославля́ху Христо́во Божество́.

Услы́шавшу тебе́, свя́те, о неизрече́нных бла́гах, я́же угото́ва Бо́г лю́бящим Его́, в слеза́х и воздыха́ниих стреми́лся еси́ стяжа́ти себе́ хра́мину нерукотворе́ну, ве́чну на Небесе́х, да прославля́еши та́мо Христо́во Божество́.

Богоро́дичен: Услы́ша преподо́бный Ники́та обетова́ния Твои́, Де́во, я́ко боголюбе́зно пожи́вших в Горе́ Твое́й предста́виши Бо́гу и испро́сиши проще́ние грехо́в, труды́ к трудо́м прилага́ше, благоугожда́я Тебе́ и сла́вя Сы́на Твоего́ Божество́.

И́н.

Ирмо́с: Ты́ моя́ кре́пость, Го́споди, Ты́ моя́ и си́ла, Ты́ мо́й Бо́г, Ты́ мое́ ра́дование, не оста́вль не́дра о́тча и на́шу нищету́ посети́в. Те́м с проро́ком Авваку́мом зову́ Ти́: си́ле Твое́й сла́ва, Человеколю́бче.

Плотско́е жела́ние вконе́ц отри́нув, ве́ру, наде́жду и любо́вь ко Го́споду и Его́ Ма́тери стяжа́л еси́, освяти́вших тя́, всече́стне.

Богоугожде́ния ревни́тель сы́й, возставля́й на́с ко благоде́ланию, Богоно́сне, неуязви́мы творя́ от стре́л вра́жиих моли́твами твои́ми.

Богоро́дичен: Ты́ сла́ва челове́ческаго ро́да, Богоневе́стная Мари́е, Ты́ благода́ть Богода́нная ве́рным, Ты́ и́ноком прибе́жище и утеше́ние.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Просвети́ на́с повеле́нии Твои́ми, Го́споди, и мы́шцею Твое́ю высо́кою Тво́й ми́р пода́ждь на́м, Человеколю́бче.

Просвеща́ему тебе́ повеле́нии Госпо́дними, мра́чная де́монская искуше́ния побежда́л еси́, победоно́сне, Боже́ственною благода́тию покрыва́емь храни́вшаго тя́ Человеколю́бца.

Просвеща́ющаго вся́каго челове́ка, Христа́, иере́й сы́й, моли́ся о почита́ющих тя́, богатносве́тле, да не объи́мет на́с но́щь лю́тых наведе́ний, от но́щи у́тренюющих к Человеколю́бцу.

Просвеща́емь словесы́ Го́спода, доблему́дре, е́же после́довати стопа́м Его́, огню́ любве́, снеда́ющу тя́, возжеле́л еси́ испове́дати пред мусульма́ны И́мя Его́ и принести́ себе́ в же́ртву Человеколю́бцу.

Богоро́дичен: Просвети́ у́м на́ш и ду́шу световоди́, Световоди́тельнице Ники́ты, наставля́ющи ны́ моли́твами его́ на повеле́ния Сы́на Твоего́ и укрепля́ющи благода́тию Того́, я́ко Человеколю́бца.

И́н.

Ирмо́с: Вску́ю мя́ отри́нул еси́ от лица́ Твоего́, Све́те Незаходи́мый, и покры́ла мя́ е́сть чужда́я тьма́, окая́ннаго, но обрати́ мя́ и к све́ту за́поведей Твои́х пути́ моя́ напра́ви, молю́ся.

Но́щь мра́чных искуше́ний покрыва́ет мя́, светоза́рне, привлача́я к бе́здне безнаде́жия. Те́мже молю́ тя́: на све́тлую стезю́ покая́ния напра́ви мя́.

Да́ждь ми́ вре́мя покая́ния, Многоми́лостиве Го́споди, предста́тельством свяще́ннаго испове́дника Твоего́ и непобеди́маго му́ченика Ники́ты.

Богоро́дичен: Посеще́ния сподо́би мя́, Всенепоро́чная, и житию́ исправле́ние пода́ждь ми́, наставля́ющи на стези́ спаси́тельнаго дея́ния и зре́ния.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Моли́тву пролию́ ко Го́споду и Тому́ возвещу́ печа́ли моя́, я́ко зо́л душа́ моя́ испо́лнися и живо́т мо́й а́ду прибли́жися, и молю́ся, я́ко Ио́на: от тли́, Бо́же, возведи́ мя́.

Моли́твы пролива́л еси́ те́плыя ко Го́споду, да пода́ст ти́, достосла́вне, Боже́ственную си́лу Свою́ со гла́сом хвале́ния и испове́дания пожре́тися Ему́, поже́ршемуся на́с ра́ди и от тли́ возве́дшему ны́.

Моли́тву приле́жну твори́л еси́, свя́те, я́вльшуся ти́ на по́двиг страда́льческий во дни́ воспомина́ния страсте́й Христо́вых: в оби́тели бо гра́да Серр, всю́ но́щь у хра́ма бдя́, по и́споведи Пренебе́сными Да́ры оживотвори́лся еси́.

Моли́твою и Та́йнами, прехва́льне, укрепле́н, узре́л еси́ ага́рянина, хро́ма от рожде́ния, и обеща́вшуся ти́ исцели́ти его́, а́ще уве́рует во Христа́ Бо́га, я́т бы́л еси́ мусульма́ны и пре́дан те́х власти́телем.

Богоро́дичен: Моли́твам, принесе́нным Тебе́, Богоро́дице, Ники́тою, ми́лостивно вне́мши, укрепи́ла еси́ того́ соверши́ти, ели́ка обеща́ о́н и возжела́ возда́ти во спасе́ние свое́ Го́сподеви. И мы́ мо́лим Тя́: от тли́ возведи́ ны́.

И́н.

Ирмо́с: Очи́сти мя́, Спа́се, мно́га бо беззако́ния моя́, и из глубины́ зо́л возведи́, молю́ся, к Тебе́ бо возопи́х, и услы́ши мя́, Бо́же спасе́ния моего́.

Трапезу́нда прозябе́ние, Афо́на похвалу́ и Серр удобре́ние, мона́шествующих собо́р, преподо́бнаго страда́льца да ублажи́м.

Иере́йства оде́ждою обложе́н, украси́лся еси́ сла́вою му́ченичества, жре́ц и же́ртва я́ве показа́выйся, приснопа́мятне.

Богоро́дичен: Храни́, Всеблага́я Госпоже́, достоя́ние Твое́ невре́дно от искуше́ний бори́теля и испо́лните во́лю Сы́на Твоего́ укрепи́ ны́.

Конда́к, гла́с 2:

В преподо́бии и пра́вде, о́тче, пожи́л еси́ и, страда́ньми усоверши́вся, сокро́виществовал еси́ себе́ бога́тство дарова́ний. Долго́в у́бо разреше́ние испроси́ на́м, неду́гов свобожда́ющи, всебога́те Ники́то, и оби́тели сея́, в не́йже Же́ртву Бо́гу приноси́л еси́, бу́ди при́сное утвержде́ние.

И́кос:

Новоявле́нная звезда́ показа́лся еси́ на тве́рди церко́вней, Ники́то небоявле́нне, ты́ бо, по́стничеством удобре́н, иере́йством укра́шен и Ду́ха благода́тию осия́н, све́тлым испове́данием свои́м омраче́нныя оттома́ны посрами́л еси́, Христа́ – Со́лнце Пра́вды – благоче́стно те́м пропове́давшу ти́, му́ки же лю́тыя и удавле́ние за Него́ небоя́зненно прия́вшу, досто́йно увенча́нну и просла́влену на Небеси́, отону́дуже не преста́й озаря́ти сла́вящия тя́, священному́чениче, и оби́тели сея́, в не́йже священноде́йствовал еси́, бу́ди при́сное утвержде́ние.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: От Иуде́и доше́дше, о́троцы в Вавило́не иногда́ ве́рою Тро́йческою пла́мень пе́щный попра́ша, пою́ще: отце́в Бо́же, благослове́н еси́.

Честна́я па́мять твоя́, великоимени́те, весели́т оби́тель сию́, воспева́ющую по́двиги твоя́, ю́же соблюда́й мольба́ми свои́ми ко Го́споду, да пое́м: отце́в Бо́же, благослове́н еси́.

Я́ко адама́нт, тве́рд бы́в, притупи́л еси́ стре́лы ага́рянския, уничижи́в Моаме́фа, све́тлое же возвы́сив зна́мение побе́ды, ра́дуйся, взыва́л еси́, добропобе́дниче: отце́в Бо́же, благослове́н еси́.

Целому́дрием и пра́вдою укра́шену ти́, му́дрость же и му́жество я́вльшу во страда́нии, кра́сною колесни́цею сея́ четвери́цы восте́кл еси́ к Небе́сным, вопия́: отце́в Бо́же, благослове́н еси́.

Богоро́дичен: Кре́пость и утвержде́ние Тебе́, Всенепоро́чная, Ники́та име́я, проти́ву сарацы́нския пре́лести кре́пко вооружи́ся, Тя́ пропове́дав, Богоро́дицу, и Сы́ну Твоему́ поя́: отце́в Бо́же, благослове́н еси́.

И́н.

Ирмо́с: Бо́жия снизхожде́ния о́гнь устыде́ся в Вавило́не иногда́. Сего́ ра́ди о́троцы в пещи́, ра́дованною ного́ю, я́ко во цве́тнице, лику́юще, поя́ху: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Ли́к духо́вный соста́вльше, песнопе́ние прино́сим ти́, Богому́дре, хода́тая тя́ от на́с к Бо́гу предлага́юще и Богома́тери.

Ки́й язы́к восхвали́ти возмо́жет твое́ терпе́ние в му́ках, в ни́хже до́блествен показа́лся еси́, непобеди́ме?

Богоро́дичен: Ки́й да́р принесе́м Ти́, Мари́е, за вся́ да́ры, я́же прие́млем от Твоего́ благоутро́бия? Сла́вим у́бо Тя́ и велича́ем ми́лость Твою́.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Седмери́цею пе́щь халде́йский мучи́тель Богочести́вым неи́стовно разжже́, си́лою же лу́чшею спасе́ны, сия́ ви́дев, Творцу́ и Изба́вителю вопия́ше: о́троцы, благослови́те, свяще́нницы, воспо́йте, лю́дие, превозноси́те во вся́ ве́ки.

Слове́с твои́х, свя́те, си́лы злочести́вии стерпе́ти не возмого́ша, те́мже в смра́дную темни́цу, бию́ще, тя́ вверго́ша, Го́сподеви взыва́юща: свяще́нницы, благослови́те Его́ во ве́ки.

Огне́м лю́те опаля́емь и за но́зе неми́лостивно пове́шаемь, под ногтьми́ же и чре́вом ужа́сно пронза́емь, пострада́вшему за ны́ Христу́ вопия́л еси́: свяще́нницы, воспо́йте Его́ во вся́ ве́ки.

Зря́ Подвигополо́жник достосла́вный коне́ц по́двигов твои́х, рука́ми а́нгельскими несо́му, прия́ свяще́нную ду́шу твою́, к Нему́же ра́достно взыва́л еси́: свяще́нницы, хвали́те Его́ во вся́ ве́ки.

Богоро́дичен: И́же от Тебе́, Чи́стая, воплоти́вшееся Сло́во распя́тие претерпи́ спасе́ния ра́ди на́шего, Того́ стра́сти велича́я, Ники́та, в му́ках укрепля́емь, взыва́ше: свяще́нницы, превозноси́те Его́ во ве́ки.

И́н.

Ирмо́с: Царя́ Небе́снаго, Его́же пою́т во́и А́нгельстии, хвали́те и превозноси́те во вся́ ве́ки. Твою́, Боже́ственне, ле́тнюю соверша́ет па́мять оби́тель сия́, засту́пника тя́ иму́щи я́ко своего́ иере́я и му́ченика христоподража́тельна.

Гла́с ти́ возсыла́ем моле́бный, Богоприя́тне: бу́ди на́м сто́лп кре́пости, избавля́я вся́ких бе́д твои́м ко Влады́це хода́тайством.

Богоро́дичен: Приими́, Влады́ко, ми́лостивно Моли́твенницу, Ма́терь Твою́, о на́с и моли́твами Ея́ и свята́го Ники́ты проба́ви ми́лость Твою́ к рабо́м Твои́м.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Проявле́нное на горе́ законополо́жнику во огни́ и купине́ Рождество́ Присноде́вы в на́ше, ве́рных, спасе́ние пе́сньми немо́лчными велича́ем.

Подража́тель бы́в Усну́вшаго на Дре́ве и ме́ртвых Возбуди́вшаго и непобеди́мый таи́нник Того́, в де́нь поко́я Его́ у́спе, на дре́ве ве́рвию уду́шен, враги́ удуши́в терпе́нием свои́м.

Венцено́сный возше́л еси́, добрострада́льче, в Го́рняя селе́ния, сугу́бым венце́м увязе́н руко́ю Венцеда́теля, всеблаже́нный у́бо небожи́тель сы́й, помина́й помина́ющия тя́.

Духовнику́, поощри́вшему тебе́, свя́те, Боже́ственными словесы́ на му́ченичество, спасе́ние с Небесе́ подае́ши и честна́го ученика́ твоего́ спаса́еши по обои́м твои́м предста́тельством.

Богоро́дичен: Ми́лостива яви́ на́м Сы́на Твоего́, Пречи́стая, егда́ ся́дет на Престо́ле сла́вы Своея́ суди́ти вся́ земны́я, име́ющи на сие́ моля́щаго Тя́ ублажа́емаго на́ми уго́дника Твоего́ Ники́ту.

И́н.

Ирмо́с: Вои́стинну Богоро́дицу, Тя́ испове́дуем, спасе́ннии Тобо́ю, Де́во Чи́стая, с Безпло́тными ли́ки Тя́ велича́юще.

От неистощи́маго Исто́чника живота́ все́х – Христа́ – живоно́сныя поче́рпл еси́ струи́ благода́ти, и чудеса́ соверша́еши, и исцеле́ния подае́ши к тебе́ прибега́ющим.

А́нгелов собесе́дниче, преподо́бных соприча́стниче и священному́чеников равностоя́телю, проще́ние испроси́ певце́м твои́м, свя́те, ми́р, здра́вие же и спасе́ние.

Богоро́дичен: Со все́ми святы́ми лику́я, сла́вит Тебе́, Де́во, и Сы́на Твоего́ и Бо́га Ники́та, но и на́с мольба́ми того́ жи́зни ве́чныя насле́дники сотвори́, да Тя́ при́сно велича́ем.

Свети́лен:

Сы́н све́та сы́й, Богосве́тле, све́том благода́ти озари́лся еси́ по кончи́не, освеща́я гра́д, Ники́то, я́коже узре́ша ве́рнии в но́щь пресве́тлаго Воскресе́ния Христо́ва. И ны́не светоно́сною душе́ю твое́ю предстоя́ Безле́тному Све́ту, озаря́й оби́тель сию́, проси́ на́м ве́лия ми́лости.

Богоро́дичен: Све́та незаходи́маго была́ еси́ оби́тель, Влады́чице, де́вства добро́тами светя́щи и благода́тию сия́ющи, те́мже просвети́ ны́, вопию́щия Ти́: ра́дуйся, хра́ме пресвяты́й Боже́ственныя сла́вы и све́те су́щих во тьме́, препросла́вленная Богоро́дице Присноде́во.

Краткое житие священномученика Никиты Славянина

Свя­щен­но­и­нок Ни­ки­та од­ним днем по­до­шел к ме­че­ти Ах­мат-па­ши, быв­шей неко­гда хра­мом свя­той Со­фии. При ней жил ду­хов­ный ма­го­ме­тан­ский учи­тель, имев­ший при се­бе уче­ни­ков. К од­но­му из них, хро­мо­му, и по­до­шел отец Ни­ки­та и пред­ло­жил ему ис­це­ле­ние, ес­ли тот уве­ру­ет в Иису­са Хри­ста – еди­но­го ис­тин­но­го Бо­га, и кре­стит­ся. Хро­мой до­ло­жил о том сво­е­му учи­те­лю, ко­то­рый при­звал мо­на­ха к се­бе. Мо­нах по­вто­рил ска­зан­ное. За это он был пре­дан в ру­ки на­чаль­ни­ка го­ро­да, как уча­щий про­тив их ве­ры. И пред гра­до­на­чаль­ни­ком свя­той Ни­ки­та ис­по­ве­дал Хри­ста. Он был ввер­жен в тем­ни­цу. За­тем пред об­ра­зо­ван­ны­ми и знат­ны­ми рев­ни­те­ля­ми ве­ры ма­го­ме­тан­ской сви­де­тель­ство­вал, что хри­сти­ан­ская ве­ра бы­ла про­по­ве­да­на из­ло­же­ни­ем пра­вых дог­ма­тов две­на­дца­тью без­оруж­ны­ми бед­ны­ми людь­ми, ка­ки­ми бы­ли апо­сто­лы Хри­сто­вы, и утвер­жде­на чу­де­са­ми. И, несмот­ря на то, что го­ни­ма мно­ги­ми му­чи­те­ля­ми, пре­бу­дет непо­беж­ден­ной до скон­ча­ния ве­ка. Ма­го­мет же, по сло­вам его, «был вна­ча­ле ку­пец, бо­га­тый че­ло­век, а по­том про­воз­гла­сил се­бя про­ро­ком пред сво­и­ми, и ко­гда по­ве­ри­ли неко­то­рые, от­крыл вой­ну вме­сте с по­сле­до­ва­те­ля­ми сво­и­ми, и этим спо­со­бом при­ну­дил и про­чих при­нять его за про­ро­ка и ве­ро­вать уче­нию его, и та­ким об­ра­зом ма­ло-по­ма­лу утвер­дил ве­ру свою на­си­ли­ем, вой­ной». При ма­го­ме­та­нах свя­той Ни­ки­та име­но­вал Ма­го­ме­та об­ман­щи­ком и чув­ствен­ным диа­во­лом. И по­жа­лел невер­ных, на­хо­дя­щих­ся в пре­ле­сти. Бу­дучи в за­клю­че­нии, свя­той Ни­ки­та вы­дер­жал же­сто­кие му­че­ния. В ве­чер Ве­ли­кой Суб­бо­ты, око­ло двух ча­сов от за­ка­та солн­ца, он был при­го­во­рен к смер­ти и по­ве­шен. И ви­де­ли вер­ные той но­чью боль­шой свет, осве­щав­ший всю окрест­ность.

Полное житие священномученика Никиты Славянина

Свя­щен­но­му­че­ник Ни­ки­та, сла­вя­нин ро­дом из Ал­ба­нии, под­ви­зал­ся в кон­це XVIII ве­ка на Афоне в рус­ском Пан­те­ле­и­мо­но­вом мо­на­сты­ре, где при­нял по­стриг и был ру­ко­по­ло­жен в сан иеро­мо­на­ха. Он стре­мил­ся к уеди­не­нию и пе­ре­шел в скит свя­той Ан­ны. Свя­той го­рел же­ла­ни­ем по­слу­жить Гос­по­ду Иису­су Хри­сту по­дви­гом ис­по­вед­ни­че­ства. Чтобы об­ли­чить про­тив­ни­ков хри­сти­ан­ства, свя­той Ни­ки­та при­шел в го­род Сер­рес. Неко­то­рое вре­мя он про­был в мест­ной оби­те­ли, где го­то­вил­ся к пред­сто­яв­ше­му по­дви­гу. За­тем свя­той Ни­ки­та бес­страш­но при­шел к мест­но­му на­чаль­ни­ку-ма­го­ме­та­ни­ну и про­сил, чтобы му­суль­мане до­ка­за­ли пра­виль­ность сво­ей ве­ры. На сло­вес­ном со­стя­за­нии с уче­ны­ми мул­ла­ми свя­той об­ли­чил их за­блуж­де­ния и при­вел их к мол­ча­нию. Его ста­ли угро­за­ми по­нуж­дать к при­ня­тию ма­го­ме­тан­ства, но свя­той с твер­до­стью ис­по­ве­дал ве­ру во Хри­ста. То­гда его пре­да­ли же­сто­ким ис­тя­за­ни­ям: го­ло­ву стя­ги­ва­ли вин­та­ми, за­би­ва­ли иг­лы под ног­ти, по­ве­шен­но­го вниз го­ло­вой па­ли­ли ог­нем. Свя­той все пе­ре­но­сил с ве­ли­ким тер­пе­ни­ем и не пе­ре­ста­вал сла­вить Хри­ста. На­ко­нец свя­той Ни­ки­та был при­го­во­рен к удав­ле­нию. Скон­чал­ся свя­щен­но­му­че­ник Ни­ки­та 4 ап­ре­ля 1808 го­да, в ве­чер Ве­ли­кой Суб­бо­ты. Хри­сти­ане вы­ку­пи­ли его те­ло и пре­да­ли по­гре­бе­нию. О по­дви­ге му­че­ни­ка 19 фев­ра­ля 1809 го­да на­пи­са­ли в Рус­сик (Рус­ский мо­на­стырь ве­ли­ко­му­че­ни­ка Пан­те­лей­мо­на на Афоне) иеро­мо­нах Сер­рес­ско­го мо­на­сты­ря Кон­стан­ций и мест­ный врач Ни­ко­лай.