Каноны святому пророку Илие Фесвитянину
Припев: Святы́й проро́че Бо́жий Илие́, моли́ Бо́га о нас.
Память: 02 августа (20 июля ст. ст.)
Глас 8.
Пе́снь 1.
Ирмо́с: Пои́м Го́сподеви, в мо́ри дре́вле лю́ди наста́вльшему и в не́м фарао́на со всево́инством погрузи́вшему, пе́снь побе́дную, я́ко просла́вися.
Ви́дети жела́ющии Илии́ чуде́с огнедохнове́нную си́лу, огнезра́чнаго и честна́го язы́ка, ду́ха кре́пость, по достоя́нию собра́хомся.
Устне́, богоно́се, и недоуме́ннаго язы́ка тесноту́ же и худогла́сие, де́йством, е́же в тебе́, Ду́ха отве́рзи и уясни́ к пе́нию чуде́с твои́х.
Дае́ши па́че естества́ повину́вшимся, Сло́ве, честны́м Твои́м повеле́нием и покоря́еши дождю́ две́ри ду́хом, утвержда́емо сло́во содева́я.
Богоро́дичен: Пое́м Го́сподеви, от Де́вы рожде́нному, и ми́р обно́вльшему, и Тоя́ ра́ди на́м жи́знь боже́ственную дарова́вшему, пе́снь побе́дную, я́ко просла́вися.
И́н. Гла́с 8.
Ирмо́с: Во́ду проше́д, я́ко су́шу, и еги́петскаго зла́ избежа́в, изра́ильтянин вопия́ше: Изба́вителю и Бо́гу на́шему пои́м.
Орга́н яви́лся еси́, ударя́емь боже́ственным бряца́лом, проро́че пречу́дный, Всеве́дца Бо́га воспева́я, отмще́ние пра́ведно все́м даю́ща по дело́м и́х.
И́же не терпя́ пре́лести, проро́че чу́дный, царя́ обличи́л еси́, непра́вдующа о беззако́нии. Те́мже су́д Бо́жий, по́лн гне́ва, тому́ нане́сл еси́ осужде́ния.
Проро́че и Предте́че благода́ти, боже́ственный Илие́, Аха́ва, нечести́ваго царя́, ты́ я́ко законопресту́пника обличи́в, сту́дныя свяще́нники, я́ко непреподо́бны погуби́л еси́.
Богоро́дичен: Христо́ву Ма́терь в пе́снех воспе́ти досто́йно, ве́рнии, потщи́мся, я́ко Спа́са все́х ро́ждшую, живото́м и сме́ртию влады́чествующаго.
Пе́снь 3.
Ирмо́с: На ка́мени мя́ ве́ры утверди́в, разшири́л еси́ уста́ моя́ на враги́ моя́, возвесели́бося ду́х мо́й, внегда́ пе́ти: не́сть свя́т, я́коже Бо́г на́ш, и не́сть пра́веден, па́че Тебе́, Го́споди.
Я́ко изря́ден, проро́че, Учрежди́тель, и́же вра́ном творя́ тебе́ гоще́ние, еди́ный, насыща́яй вся́ко живо́тно благоволе́ния. Ему́же вси́ зове́м: Ты́ еси́ Бо́г на́ш, и не́сть свя́та, па́че Тебе́, Го́споди.
Благода́ть Благоде́телю и Строи́телю, вдови́цу и проро́ка напита́вшему неизрече́нным промышле́нием. Ему́же вси́ зове́м: Ты́ еси́ Бо́г на́ш, и не́сть свя́та, па́че Тебе́, Го́споди.
Затвори́вый тучено́сныя о́блаки одожди́ти, пи́щи лиша́еме Саре́ффе, оста́нок бра́шна непреста́нно роси́ти сотвори́. Ты́ же взыва́л еси́: не́сть свя́та, па́че Тебе́, Го́споди.
Богоро́дичен: Ты́ еди́на па́че все́х от ве́ка вели́ким сподо́билася еси́ и па́че естества́: Бо́га бо, Невмести́маго все́ю тва́рию, во чре́ве прия́ла еси́ и воплоти́ла еси́. Те́мже Богоро́дицу Тя́ вси́ почита́ем.
И́н.
Ирмо́с: Небе́снаго кру́га Верхотво́рче, Го́споди, и Це́ркве Зижди́телю, Ты́ мене́ утверди́ в любви́ Твое́й, жела́ний кра́ю, ве́рных утвержде́ние, еди́не Человеколю́бче.
Все́х ми́лостивно, проро́че, наказу́еши и все́х ми́луеши, к тебе́ ве́рою притека́ющих во хра́м тво́й, и по́мощи от тебе́ прося́щии, ника́коже погреши́ша.
Аха́ва, нечести́ваго царя́, ты́, боже́ственный проро́че, обличи́л еси́ и я́ко престу́пника зако́на судо́м Бо́жиим осуди́л еси́.
Безсту́дная цари́ца Иезаве́ль тебе́, боже́ственнейший проро́че, иска́ше уби́ти, я́ко на тоя́ несвяще́нныя свяще́нники по достоя́нию су́д сме́ртный наве́л еси́.
Богоро́дичен: Ме́сто свяще́ния сла́вы и мы́сленную, Чи́стая, трапе́зу, хле́б, Христа́, жи́знь все́х прие́мшую, пое́м Тя́, Влады́чице.
Седа́лен, гла́с 8.
Исто́чника чуде́с, проро́ков удобре́ние вси́ пе́сненно, ве́рнии, восхва́лим, Фесви́тянина Илию́: с пло́тию бо еще́ сы́й безсме́ртен, я́ко ме́ртв уверя́ет ме́ртвых воста́ние. Те́мже дерзнове́ние к Бо́гу име́я, подава́ет исцеле́ния ве́рою прося́щим и мо́лится Христу́ приле́жно согреше́ний оставле́ние пода́ти пра́зднующим любо́вию святу́ю па́мять его́.
Богоро́дичен: В напа́сти многоплете́нныя впа́д от вра́г ви́димых и неви́димых, бу́рею одержи́мь безчи́сленных согреше́ний мои́х, и я́ко к те́плому заступле́нию и покро́ву моему́, Чи́стая, ко приста́нищу притека́ю Твоея́ бла́гости. Те́мже, Пречи́стая, из Тебе́ Воплоще́нному без се́мене, моли́ся приле́жно о все́х рабе́х Твои́х, непреста́нно моля́щих Ти ся, Богоро́дице Пречи́стая, моля́щи Его́ при́сно согреше́ний оставле́ние дарова́ти, воспева́ющим досто́йно сла́ву Твою́.
Пе́снь 4.
Ирмо́с: Услы́шах, Го́споди, слу́х Твоего́ смотре́ния, и просла́вих Тя́, еди́не Человеколю́бче.
Кореносека́тель у́бо яви́лся еси́ зло́бы, му́дре проро́че, доброде́тели же насади́тель, те́мже тя́ ублажа́ем.
Укоря́ше тя́ словесы́ вдови́ца, пи́щею сме́рти, проро́че, о́трока воста́ние уверя́ющи.
Назна́менова сла́ву Тро́ическую я́ве дунове́нием тричи́сленным, ма́тери де́тища жи́ва дарова́.
Ко́ль разже́глся еси́, паля́ Боже́ственным огне́м и ре́вностию, о проро́че, царя́ облича́я, творя́ща беззако́ния.
Богоро́дичен: Мо́лим Тя́, Чи́стая, Бо́га без се́мене заче́ншую, при́сно моли́тися за рабы́ Твоя́.
И́н.
Ирмо́с: Услы́шах, Го́споди, слу́х Тво́й и убоя́хся, я́ко неизрече́нным сове́том, Бо́г сы́й Присносу́щный, от Де́вы проше́л еси́, вопло́щся. Сла́ва снизхожде́нию Твоему́, Христе́, сла́ва си́ле Твое́й.
Венча́ тя Госпо́дь проро́ка, прему́дре, и благода́ть тебе́ да́руя прорица́ти бу́дущая, я́ко настоя́щая. Те́мже, ны́не словесе́м сбытие́ зря́ще, хвала́ми при́сно тя́, я́ко и́стиннаго проро́ка, ублажа́ем.
Ели́ко попремно́гу смиренному́дрием укра́шена проро́ка Твоего́ душа́, Христе́ Бо́же, толи́ко па́че огня́ ре́вностию распала́ема, сту́дныя свяще́нники погуби́.
Лице́м, я́ко зерца́лом разре́шшимся, лицу́ Христо́ву предстои́ши, пречу́дне проро́че, отону́дуже, на́с ми́лостивно посеща́й, да вси́ тя хвала́ми, я́ко проро́ка, ублажа́ем.
Богоро́дичен: Наде́жду, и утвержде́ние, и спасе́ния сте́ну неруши́му Тя́ стяжа́вше, Всепе́тая, зло́бы вся́кия избавля́емся.
Пе́снь 5.
Ирмо́с: Све́та Пода́телю и веко́в Тво́рче, Го́споди, во све́те Твои́х повеле́ний наста́ви на́с: ра́зве бо Тебе́, ино́го Бо́га не зна́ем.
Зако́н оте́ческий тя́ я́ко моли́твенника всеи́стинна показа́, чудоде́йственника, обраща́юща естества́ стихи́й, Илие́, и преподо́бну же́ртву попаля́юща вода́ми.
Посрами́л еси́ изря́дно, я́ко и́стины служи́телю, преподо́бне, скве́рнаго студа́ проро́ки, всеблаже́нне Илие́, я́ве начерта́в Тро́ическую си́лу.
Сло́вом благода́ти свяще́нствуя, Илие́, закла́л еси́ свяще́нники сту́дныя непови́нными твои́ми рука́ми, я́коже огне́м, ре́вностию опаля́емь.
Богоро́дичен: Тебе́, ро́ждшей Христа́, всему́ Соде́теля, взыва́ем: ра́дуйся, Чи́стая; ра́дуйся, Све́т возсия́вшая на́м; ра́дуйся, вмести́вшая Бо́га Невмести́маго.
И́н.
Ирмо́с: Вску́ю мя́ отри́нул еси́ от лица́ Твоего́, Све́те незаходи́мый, и покры́ла мя́ е́сть чужда́я тма́ окая́ннаго? Но обрати́ мя, и к све́ту за́поведей Твои́х пути́ моя́ напра́ви, молю́ся.
И́же боже́ственныя благода́ти явле́на незаходи́мая заря́ и у́м боже́ственнейший, проро́че Илие́, и́скренно стяжа́в, благочести́вых к пе́нию возставля́еши.
Кто́ не удиви́тся боже́ственней ре́вности твое́й, проро́че всече́стне? Кто́ ли не воспое́т Христа́, толи́ку кре́пость тебе́ дарова́вшаго?
От Бо́га, проро́че, украси́лся еси́ проро́чеством, Илие́ пречу́дне, отню́д Бо́гу ве́сь соедини́вся, пре́лесть облича́я, изра́ильтяны к Бо́жию позна́нию приве́л еси́.
Богоро́дичен: Со́лнце ро́ждши, Богоро́дице, незаходи́мое, всего́ мя просвети́, омраче́ннаго страстьми́, и испо́лни мя́ Боже́ственнаго све́та.
Пе́снь 6.
Ирмо́с: Бе́здна согреше́ний обы́де мя́ после́дняя, но, я́ко проро́ка Ио́ну, Го́споди, Го́споди, возведи́ из истле́ния живо́т мо́й.
Сто́лп благоче́стия и жития́ чи́стаго, сади́тель чистоты́ бы́л еси́, а́нгелом же подо́бник, чу́дный Илие́ богоно́се.
Гне́в тя́ пророкоуби́йцы жены́ устраши́в, вяза́ти и реши́ти прии́мша дожде́в тече́ние, чу́дный Илие́, бе́гати твори́т.
Возвы́сил еси́, коле́на преклони́в, ума́ превознесе́нное о́ко, мольбо́ю изря́дною реше́ние творя́, и бразды́ земны́я упои́л еси́ ту́чами.
Богоро́дичен: Купина́ Тя в Сина́и, неопа́льно прибли́жившися огню́, преднапису́ет Ма́терь Присноде́ву, Всепе́тая Богоро́дице Мари́е.
И́н.
Ирмо́с: Очи́сти мя́, Спа́се, мно́га бо беззако́ния моя́, и из глубины́ зо́л возведи́, молю́ся, к Тебе́ бо возопи́х, и услы́ши мя́, Бо́же спасе́ния моего́.
Моле́бное пе́ние приноси́ к Бо́гу, проро́че всечестны́й, о все́х, в Боже́ственный хра́м тво́й притека́ющих, да тя́ всегда́, я́ко вели́ка засту́пника, почита́ем.
У́м челове́чь не дости́гнет житие́ твое́, проро́че, по досто́инству похвали́ти: па́че у́бо у́мных чино́в возвели́чился еси́, зря́ Христо́во преображе́ние.
И́же вся́ческих Госпо́дь и Творе́ц на́м яви́ся, по твоему́ проро́честву, блаже́нне Илие́, вся́ челове́ки призыва́я к позна́нию Своему́, я́ко Человеколю́бец.
Богоро́дичен: Мари́е, чи́стый де́вства сосу́де, очи́сти мо́й у́м от страстна́го омраче́ния и испо́лни благода́ти и пра́вды се́рдце мое́, Всенепоро́чная.
Конда́к, гла́с 2:
Проро́че и прови́дче вели́ких де́л Бо́га на́шего, Илие́ великоимени́те, веща́нием твои́м уста́вивый водото́чныя о́блаки, моли́ о на́с еди́наго Человеколю́бца.
И́кос:
Мно́гое челове́ков беззако́ние, Бо́жие же мно́гое человеколю́бие зря́, проро́к смуща́шеся Илия́, яря́ся, и словеса́ неми́лостивна к Ми́лостивному подви́же, прогне́вайся, возопи́в, на отме́щущияся Тебе́, Судие́ пра́ведный! Но утро́бу Блага́го ника́коже подви́же, е́же му́чити Того́ отмета́ющияся: при́сно бо покая́ния все́х жде́т еди́ный Человеколю́бец.
Пе́снь 7.
Ирмо́с: Купина́ в горе́ огнеопа́льная и росоно́сная пе́щь халде́йская, я́ве предписа́ Тя, Богоневе́сто, Боже́ственный бо невеще́ственный в веще́ственнем чре́ве, О́гнь неопа́льно прия́ла еси́. Те́мже из Тебе́ Ро́ждшемуся пое́м: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.
Пресла́вно Боже́ственною ты́ воображе́нною си́лою обле́кся, пи́щею четыредесятодне́вною, Илие́ чу́дный, до́лгий ше́ствовал еси́ пу́ть. Те́мже в Хори́ве глаго́лал еси́: благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.
Хла́д кро́ток показа́ и то́нок Го́спода тебе́, Илие́, по Бо́зе ревну́ющу Вседержи́тели, не ду́х бу́рен, ни тру́с, ни о́гнь страша́яй. Те́мже Иису́су кро́ткому пе́л еси́: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.
Богоявле́ния сподо́бился еси́ и проро́чества, я́коже вели́кий Моисе́й, проро́ки помазу́я Ду́хом и цари́, Илие́ чу́дный. И, сла́вы на Фаво́ре Христо́вы зри́тель бы́в, пе́л еси́: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.
Богоро́дичен: Ражда́еши без Се́мене Безнача́льнаго и Преве́чнаго Го́спода, О́тча Сы́на, му́дрость же и си́лу, напосле́док, Пречи́стая, па́че естества́ пло́тию, на обновле́ние земны́х. Те́мже из Тебе́ ро́ждшемуся зове́м: благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.
И́н.
Ирмо́с: От Иуде́и доше́дше, о́троцы, в Вавило́не иногда́, ве́рою Тро́ическою пла́мень пе́щный попра́ша, пою́ще: отце́в Бо́же, благослове́н еси́.
Лю́ди Изра́илевы, с пятидесятонача́льником к тебе́, боже́ственный Илие́, прише́дшия, огне́м с небесе́, я́ко недосто́йныя, попали́л еси́.
И́же боговиде́нием осия́емь, досто́йно боже́ственнейший проро́к бы́л еси́, Илие́ всечестны́й, и Ваа́ловы же́ртвы отню́д упраздни́л еси́.
Ели́ко Ду́х Пресвяты́й подаде́ прорица́ти, всечестны́й проро́че Илие́, проре́кл еси́ о прише́ствии Сы́на Бо́жия и не погреши́л, всеблаже́нне. Ему́же пое́м: благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.
Сту́дным свяще́нником, трапе́зу Иезаве́лину непра́ведно яду́щим, вои́стинну судо́м Бо́жиим и проро́ка руко́ю я́д сме́рти по достоя́нию отры́гнуся.
Богоро́дичен: Спаси́ мя, Ма́ти Бо́жия, содержи́ма глубино́ю согреше́ний, и вся́кия враго́в исхити́ зло́бы, да Твое́, спаса́емь, велича́ю заступле́ние.
Пе́снь 8.
Ирмо́с: Устраши́ся отроко́в благочести́вых сообра́знаго души́ нескве́рнаго те́ла и устрани́ся воспита́нный в безме́рном веществе́ не утружде́н о́гнь, присноживу́щу же, изувя́дщу пла́меню, ве́чнующая пе́снь воспева́шеся: Го́спода, вся́ дела́, по́йте и превозноси́те во вся́ ве́ки.
Изря́дно обре́те Аха́в ро́да отраже́ние всегуби́тельное, проро́ка обличе́нием, скве́рнаго уби́йства ме́рзское муче́ние: Фесви́тянин же от огнедохнове́нна ума́ Жизнода́телю пе́снь воспева́ше: Го́спода, вся́ дела́, по́йте и превозноси́те во вся́ ве́ки.
Дожди́т тебе́ о́гнь с небесе́, попаля́я, Илие́, одержи́мых пятьдеся́т сугу́бо, я́ко Бо́жию изря́дну служи́телю: Держа́щему бо присноживо́тную жи́знь боголе́пно пе́снь взыва́л еси́: Го́спода, вся́ дела́, по́йте и превозноси́те во вся́ ве́ки.
Таи́нника тя́ показа́ Христо́с, я́ко чистоты́ сади́теля и де́вства Пребоже́ственное прозябе́ние на Фаво́ре Боже́ственнаго воплоще́ния, Божества́ непостижи́мый све́т во Свое́й пло́ти показа́в тебе́, зову́щу: Го́спода, вся́ дела́, по́йте и превозноси́те во вся́ ве́ки.
Богоро́дичен: Всебога́тна бы́сть утро́ба Бо́жия Ма́тере, я́ко прии́мши Сло́во дебельство́м пло́ти, от Нея́ сме́шена земна́го зра́ка по ипоста́си яви́ся гра́д Бо́жий, в не́мже Вы́шний жи́ти благоволи́. Ему́же пое́м: Го́спода, вся́ дела́, по́йте и превозноси́те во вся́ ве́ки.
И́н.
Ирмо́с: Царя́ Небе́снаго, Его́же пою́т во́и а́нгельстии, хвали́те и превозноси́те во вся́ ве́ки.
И́же вся́ ве́дый, я́ко Бо́г, бу́дущих и бы́ти хотя́щих ра́зум, тебе́, Илие́, я́ко ве́рну су́щу вверя́ет и дале́че су́щая, я́ко бли́з, показу́ет.
Благочести́вым дерзнове́нием вжили́в у́м тво́й, блаже́нне проро́че, прорица́еши разстоя́щаяся, я́ко бли́з су́щая, всечестны́й проро́че.
Очи́стив от вся́кия скве́рны, боже́ственный проро́че, тво́й у́м, те́м и ве́сь свя́т бы́л еси́, к Боже́ственному све́ту все́х наставля́я.
Богоро́дичен: Его́же родила́ еси́, Сло́во, па́че сло́ва, Богороди́тельнице Чи́стая, о на́с моли́, ве́рно чту́щих Тя́.
Пе́снь 9.
Ирмо́с: Я́же пре́жде Со́лнца Свети́льника Бо́га возсия́вшаго, пло́тски к на́м прише́дшаго, из боку́ Деви́чу неизрече́нно воплоти́вшая, Благослове́нная Всечи́стая, Тя́, Богоро́дице, велича́ем.
Нетре́нное челове́ки ше́ствие на земли́ пожи́в, ми́лотию струю́ Иорда́нскую Фесви́тянин преше́д, ору́жник возду́шный, неботе́чное соверши́ стра́нное ше́ствие Ду́хом.
Благоче́стия ре́вностию Фесви́тянин опаля́емь, на огнезра́чней колесни́це взима́ется, ми́лоть же све́рже, е́юже, утаи́тися не возмо́же Елиссе́й, оде́явся, прие́млет Боже́ственную благода́ть.
Открове́нне богови́дец Фесви́тянин с Моисе́ем зри́т, я́же о́ко не ви́де, и у́хо не слы́ша, и на се́рдце челове́к земноро́дных не взы́де, воплоще́на Го́спода, на Фаво́ре Вседержи́теля.
Богоро́дичен: Напра́снаго дре́вняго отъя́тельницу осужде́ния и прама́тере исправле́ние, Ю́же ро́да к Бо́гу вину́ присвое́ния, к Зижди́телю мо́ст, Тя́, Богоро́дице, велича́ем.
И́н.
Ирмо́с: Вои́стинну Богоро́дицу, Тя́ испове́дуем, спасе́ннии Тобо́ю, Де́во Чи́стая, с безпло́тными ли́ки Тя́ велича́юще.
Заре́ю невеще́ственною Живонача́льныя Тро́ицы, проро́че Илие́, обожа́емь, те́м тебе́ вси́ к Бо́гу о ми́ре моли́твенника приво́дим, блаже́нне.
На земли́ тя а́нгела позна́хом, боже́ственный проро́че, и на небеси́ отню́д челове́ка Бо́жия, я́коже и Са́м Госпо́дь рече́: поне́же Илия́ челове́к же́сток еси́, согреша́ющу Изра́илю терпе́ти не мо́жеши, взы́ди ты́ ко Мне́, да А́з до́ле сни́ду.
На земли́, боже́ственный проро́че, я́ко безпло́тен, пожи́л еси́ и ны́не, на небеса́ возноси́мь, со а́нгельскими ли́ки ликовству́еши; на́с свы́ше назира́й, пою́щих тя́, блаже́нне.
Богоро́дичен: Но́сиши на объя́тиях Бо́га, нося́щаго вся́ческая, и пита́еши Пита́теля, Чи́стая, на́м уподо́бльшася, Его́же моли́ лю́дем Твои́м дарова́ти все́х лю́тых избавле́ние.
Свети́лен.
Све́т, на о́гненней четвероко́нной колесни́це небоше́ственна тя́ показа́вый ору́жника, Илие́, не пожре́ в коне́ц: о́гнь бо язы́ком о́гненным привле́кл еси́ ни́зу и изсуши́л еси́ ту́чи.
На небе́сныя кру́ги о́гненною колесни́цею возне́слся еси́, ны́не твою́ соверша́ющия па́мять ве́рно назира́я, я́ко Све́та бли́з сы́й, све́т мы́сленный на́м дава́й.
Богоро́дичен: И́же от Бо́га ми́рови пода́нным благи́м Ты́ вина́ была́ еси́, Богоро́дице, но и ны́не моли́ о о́бщем спасе́нии благопреме́ннаго Бо́га.
Пѣ́снь а҃.
І҆рмо́съ: Пои́мъ гдⷭ҇еви, въ мо́ри дре́вле лю́ди наста́вльшемꙋ, и҆ въ не́мъ фараѡ́на со всево́инствомъ погрꙋзи́вшемꙋ, пѣ́снь побѣ́днꙋю, ꙗ҆́кѡ просла́висѧ.
Ви́дѣти жела́ющїи и҆лїѝ чꙋде́съ ѻ҆гнедохнове́ннꙋю си́лꙋ, ѻ҆гнезра́чнагѡ и҆ честна́гѡ ѧ҆зы́ка, дꙋ́ха крѣ́пость, по достоѧ́нїю собра́хомсѧ.
Оу҆стнѣ̀, бг҃оно́се, и҆ недоꙋмѣ́ннагѡ ѧ҆зы́ка тѣснотꙋ́ же и҆ хꙋдогла́сїе, дѣ́йствомъ є҆́же въ тебѣ̀ дх҃а ѿве́рзи, и҆ ᲂу҆ѧснѝ къ пѣ́нїю чꙋде́съ твои́хъ.
Дае́ши па́че є҆стества̀ повинꙋ́вшымсѧ, сло́ве, честны̑мъ твои̑мъ повелѣ́нїємъ, и҆ покорѧ́еши дождю̀ двє́ри дꙋ́хомъ, ᲂу҆твержда́емо сло́во содѣва́ѧ.
Бг҃оро́диченъ: Пое́мъ гдⷭ҇еви ѿ дв҃ы рожде́нномꙋ, и҆ мі́ръ ѡ҆бно́вльшемꙋ, и҆ тоѧ̀ ра́ди на́мъ жи́знь бжⷭ҇твеннꙋю дарова́вшемꙋ, пѣ́снь побѣ́днꙋю, ꙗ҆́кѡ просла́висѧ.
И҆́нъ. Гла́съ и҃.
І҆рмо́съ: Во́дꙋ проше́дъ ꙗ҆́кѡ сꙋ́шꙋ, и҆ є҆гѵ́петскагѡ ѕла̀ и҆збѣжа́въ, і҆и҃льтѧнинъ вопїѧ́ше: и҆зба́вителю и҆ бг҃ꙋ на́шемꙋ пои́мъ.
Ѻ҆рга́нъ ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ ᲂу҆дарѧ́емь бжⷭ҇твеннымъ брѧца́ломъ, прⷪ҇ро́че пречꙋ́дный, всевѣ́дца бг҃а воспѣва́ѧ, ѿмще́нїе пра́веднѡ всѣ̑мъ даю́ща по дѣлѡ́мъ и҆́хъ.
И҆́же не терпѧ̀ пре́лести, проро́че чꙋ́дный, царѧ̀ ѡ҆бличи́лъ є҆сѝ непра́вдꙋюща ѡ҆ беззако́нїи. тѣ́мже сꙋ́дъ бж҃їй по́лнъ гнѣ́ва томꙋ̀ нане́слъ є҆сѝ ѡ҆сꙋжде́нїѧ.
Прⷪ҇ро́че и҆ предте́че благода́ти, бжⷭ҇твенный и҆лїѐ, а҆ха́ва нечести́ваго царѧ̀ ты̀, ꙗ҆́кѡ законопрестꙋ́пника, ѡ҆бличи́въ, стꙋ̑дныѧ свѧще́нники ꙗ҆́кѡ непреподо́бны погꙋби́лъ є҆сѝ.
Бг҃оро́диченъ: Хрⷭ҇то́вꙋ мт҃рь въ пѣ́снехъ воспѣ́ти досто́йнѡ вѣ́рнїи потщи́мсѧ, ꙗ҆́кѡ сп҃са всѣ́хъ ро́ждшꙋю, живото́мъ и҆ сме́ртїю влады́чествꙋющаго.
Пѣ́снь г҃.
І҆рмо́съ: На ка́мени мѧ̀ вѣ́ры ᲂу҆тверди́въ, разшири́лъ є҆сѝ ᲂу҆ста̀ моѧ̑ на врагѝ моѧ̑, возвесели́босѧ дꙋ́хъ мо́й, внегда̀ пѣ́ти: нѣ́сть свѧ́тъ, ꙗ҆́коже бг҃ъ на́шъ, и҆ нѣ́сть пра́веденъ, па́че тебє̀, гдⷭ҇и.
Ꙗ҆́кѡ и҆зрѧ́денъ, прⷪ҇ро́че, ᲂу҆чрежди́тель, и҆́же вра́номъ творѧ̀ тебѣ̀ гоще́нїе, є҆ди́ный насыща́ѧй всѧ́ко живо́тно благоволе́нїѧ. є҆мꙋ́же всѝ зове́мъ: ты̀ є҆сѝ бг҃ъ на́шъ, и҆ нѣ́сть свѧ́та па́че тебє̀, гдⷭ҇и.
Благода́ть благодѣ́телю и҆ строи́телю, вдови́цꙋ и҆ прⷪ҇ро́ка напита́вшемꙋ, неизрече́ннымъ промышле́нїемъ. є҆мꙋ́же всѝ зове́мъ: ты̀ є҆сѝ бг҃ъ на́шъ, и҆ нѣ́сть свѧ́та па́че тебє̀, гдⷭ҇и.
Затвори́вый тꙋченѡ́сныѧ ѻ҆́блаки ѡ҆дожди́ти, пи́щи лиша́емѣ саре́фѳѣ, ѡ҆ста́нокъ бра́шна, непреста́ннѡ роси́ти сотворѝ. ты́ же взыва́лъ є҆сѝ: нѣ́сть свѧ́та па́че тебє̀, гдⷭ҇и.
Бг҃оро́диченъ: Ты̀ є҆ди́на па́че всѣ́хъ ѿ вѣ́ка вели̑кимъ сподо́биласѧ є҆сѝ и҆ па́че є҆стества̀: бг҃а бо невмѣсти́маго все́ю тва́рїю во чре́вѣ прїѧ́ла є҆сѝ, и҆ воплоти́ла є҆сѝ. тѣ́мже бцⷣꙋ тѧ̀ всѝ почита́емъ.
И҆́нъ.
І҆рмо́съ: Нбⷭ҇нагѡ крꙋ́га верхотво́рче, гдⷭ҇и, и҆ цр҃кве зижди́телю, ты̀ менѐ ᲂу҆твердѝ въ любвѝ твое́й, жела́нїй кра́ю, вѣ́рныхъ ᲂу҆твержде́нїе є҆ди́не чл҃вѣколю́бче.
Всѣ́хъ ми́лостивнѡ, прⷪ҇ро́че, наказꙋ́еши, и҆ всѣ́хъ ми́лꙋеши, къ тебѣ̀ вѣ́рою притека́ющихъ во хра́мъ тво́й: и҆ по́мощи ѿ тебє̀ просѧ́щїи, ника́коже погрѣши́ша.
А҆ха́ва нечести́ваго царѧ̀ ты̀, бжⷭ҇твенный прⷪ҇ро́че, ѡ҆бличи́лъ є҆сѝ: и҆ ꙗ҆́кѡ престꙋ́пника зако́на, сꙋдо́мъ бж҃їимъ ѡ҆сꙋди́лъ є҆сѝ.
Безстꙋ́днаѧ цари́ца і҆езаве́ль тебѐ, бжⷭ҇твеннѣйшїй проро́че, и҆ска́ше ᲂу҆би́ти: ꙗ҆́кѡ на тоѧ̀ несвѧщє́нныѧ свѧще́нники, по достоѧ́нїю сꙋ́дъ сме́ртный наве́лъ є҆сѝ.
Бг҃оро́диченъ: Мѣ́сто свѧще́нїѧ сла́вы, и҆ мы́сленнꙋю, чⷭ҇таѧ, трапе́зꙋ, хлѣ́бъ хрⷭ҇та̀ жи́знь всѣ́хъ прїе́мшꙋю, пое́мъ тѧ̀, влⷣчце.
Сѣда́ленъ, гла́съ и҃.
И҆сто́чника чꙋде́съ, прⷪ҇ро́кѡвъ ᲂу҆добре́нїе, всѝ пѣ́сненнѡ вѣ́рнїи восхва́лимъ ѳесві́тѧнина и҆лїю̀: съ пло́тїю бо є҆щѐ сы́й безсме́ртенъ, ꙗ҆́кѡ ме́ртвъ ᲂу҆вѣрѧ́етъ ме́ртвыхъ воста́нїе. тѣ́мже дерзнове́нїе къ бг҃ꙋ и҆мѣ́ѧ, подава́етъ и҆сцѣлє́нїѧ вѣ́рою просѧ́щымъ, и҆ мо́литсѧ хрⷭ҇тꙋ̀ прилѣ́жнѡ, согрѣше́нїй ѡ҆ставле́нїе пода́ти, пра́зднꙋющымъ любо́вїю свѧтꙋ́ю па́мѧть є҆гѡ̀.
Бг҃оро́диченъ: Въ напа̑сти многоплетє́нныѧ впа́дъ, ѿ вра̑гъ ви́димыхъ и҆ неви́димыхъ, бꙋ́рею ѡ҆держи́мь безчи́сленныхъ согрѣше́нїй мои́хъ: и҆ ꙗ҆́кѡ къ те́пломꙋ застꙋпле́нїю и҆ покро́вꙋ моемꙋ̀, чⷭ҇таѧ, ко приста́нищꙋ притека́ю твоеѧ̀ бла́гости. тѣ́мже, пречⷭ҇таѧ, и҆зъ тебє̀ воплоще́нномꙋ без̾ сѣ́мене, моли́сѧ прилѣ́жнѡ ѡ҆ всѣ́хъ рабѣ́хъ твои́хъ, непреста́ннѡ молѧ́щихъ ти сѧ, бцⷣе пречⷭ҇таѧ, молѧ́щи є҆го̀ при́снѡ, согрѣше́нїй ѡ҆ставле́нїе дарова́ти, воспѣва́ющымъ досто́йнѡ сла́вꙋ твою̀.
Пѣ́снь д҃.
І҆рмо́съ: Оу҆слы́шахъ, гдⷭ҇и, слꙋ́хъ твоегѡ̀ смотре́нїѧ, и҆ просла́вихъ тѧ̀, є҆ди́не чл҃вѣколю́бче.
Кореносѣка́тель ᲂу҆́бѡ ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ ѕло́бы, мꙋ́дре прⷪ҇ро́че, добродѣ́тели же насади́тель, тѣ́мже тѧ̀ ᲂу҆блажа́емъ.
Оу҆корѧ́ше тѧ̀ словесы̀ вдови́ца, пи́щею сме́рти, прⷪ҇ро́че, ѻ҆́трока воста́нїе ᲂу҆вѣрѧ́ющи.
Назна́менова сла́вꙋ трⷪ҇ческꙋю ꙗ҆́вѣ дꙋнове́нїемъ тричи́сленнымъ, ма́тери дѣ́тища жи́ва дарова̀.
Ко́ль разже́глсѧ є҆сѝ, палѧ̀ бжⷭ҇твеннымъ ѻ҆гне́мъ, и҆ ре́вностїю, ѽ прⷪ҇ро́че, царѧ̀ ѡ҆блича́ѧ, творѧ́ща беззакѡ́нїѧ.
Бг҃оро́диченъ: Мо́лимъ тѧ̀, чⷭ҇таѧ, бг҃а безъ сѣ́мене заче́ншꙋю, при́снѡ моли́тисѧ за рабы̑ твоѧ̑.
И҆́нъ.
І҆рмо́съ: Оу҆слы́шахъ, гдⷭ҇и, слꙋ́хъ тво́й и҆ ᲂу҆боѧ́хсѧ, ꙗ҆́кѡ неизрече́ннымъ совѣ́томъ, бг҃ъ сы́й присносꙋ́щный, ѿ дв҃ы проше́лъ є҆сѝ вопло́щсѧ: сла́ва снизхожде́нїю твоемꙋ̀, хрⷭ҇тѐ, сла́ва си́лѣ твое́й.
Вѣнча́ тѧ гдⷭ҇ь прⷪ҇ро́ка, премꙋ́дре, и҆ благода́ть тебѣ̀ да́рꙋѧ прорица́ти бꙋ̑дꙋщаѧ, ꙗ҆́кѡ настоѧ̑щаѧ. тѣ́мже ны́нѣ словесє́мъ сбытїѐ зрѧ́ще, хвала́ми при́снѡ тѧ̀, ꙗ҆́кѡ и҆́стиннаго прⷪ҇ро́ка, ᲂу҆блажа́емъ.
Є҆ли́кѡ попремно́гꙋ смиренномꙋ́дрїемъ ᲂу҆кра́шена, проро́ка твоегѡ̀ дꙋша̀, хрⷭ҇тѐ бж҃е, толи́кѡ па́че ѻ҆гнѧ̀ ре́вностїю распала́ема, стꙋ̑дныѧ свѧще́нники погꙋбѝ.
Лице́мъ, ꙗ҆́кѡ зерца́ломъ разрѣ́шшымсѧ, лицꙋ̀ хрⷭ҇то́вꙋ предстои́ши, пречꙋ́дне прⷪ҇ро́че: ѿѻнꙋ́дꙋже на́съ ми́лостивнѡ посѣща́й, да вси́ тѧ хвала́ми ꙗ҆́кѡ прⷪ҇ро́ка ᲂу҆блажа́емъ.
Бг҃оро́диченъ: Наде́ждꙋ и҆ ᲂу҆твержде́нїе, и҆ спасе́нїѧ стѣ́нꙋ нерꙋши́мꙋ, тѧ̀ стѧжа́вше, всепѣ́таѧ, ѕло́бы всѧ́кїѧ и҆збавлѧ́емсѧ.
Пѣ́снь є҃.
І҆рмо́съ: Свѣ́та пода́телю и҆ вѣкѡ́въ тво́рче, гдⷭ҇и, во свѣ́тѣ твои́хъ повелѣ́нїй наста́ви на́съ: ра́звѣ бо тебє̀ и҆но́гѡ бо́га не зна́емъ.
Зако́нъ ѻ҆те́ческїй тѧ̀, ꙗ҆́кѡ моли́твенника всеи́стинна показа̀, чꙋдодѣ́йственника, ѡ҆браща́юща є҆стества̀ стїхі́й, и҆лїѐ, и҆ прпⷣбнꙋ же́ртвꙋ попалѧ́юща вода́ми.
Посрами́лъ є҆сѝ и҆зрѧ́днѡ, ꙗ҆́кѡ и҆́стины слꙋжи́телю, прпⷣбне, скве́рнагѡ стꙋда̀ прⷪ҇ро́ки, всеблаже́нне и҆лїѐ, ꙗ҆́вѣ начерта́въ трⷪ҇ческꙋю си́лꙋ.
Сло́вомъ благода́ти свѧще́нствꙋѧ, и҆лїѐ, закла́лъ є҆сѝ свѧще́нники стꙋ̑дныѧ непови́нными твои́ми рꙋка́ми, ꙗ҆́коже ѻ҆гне́мъ, ре́вностїю ѡ҆палѧ́емь.
Бг҃оро́диченъ: Тебѣ̀ ро́ждшей хрⷭ҇та̀, всемꙋ̀ содѣ́телѧ, взыва́емъ: ра́дꙋйсѧ, чⷭ҇таѧ, ра́дꙋйсѧ, свѣ́тъ возсїѧ́вшаѧ на́мъ: ра́дꙋйсѧ, вмѣсти́вшаѧ бг҃а невмѣсти́маго.
И҆́нъ.
І҆рмо́съ: Вскꙋ́ю мѧ̀ ѿри́нꙋлъ є҆сѝ ѿ лица̀ твоегѡ̀, свѣ́те незаходи́мый, и҆ покры́ла мѧ̀ є҆́сть чꙋжда́ѧ тма̀ ѻ҆каѧ́ннагѡ, но ѡ҆брати́ мѧ, и҆ къ свѣ́тꙋ за́повѣдей твои́хъ пꙋти̑ моѧ̑ напра́ви, молю́сѧ.
И҆́же бжⷭ҇твенныѧ благода́ти ꙗ҆вле́на незаходи́маѧ зарѧ̀, и҆ ᲂу҆́мъ бжⷭ҇твеннѣйшїй, прⷪ҇ро́че и҆лїѐ, и҆́скреннѡ стѧжа́въ, благочести́выхъ къ пѣ́нїю возставлѧ́еши.
Кто̀ не ᲂу҆диви́тсѧ бжⷭ҇твеннѣй ре́вности твое́й, прⷪ҇ро́че всече́стне; кто́ ли не воспое́тъ хрⷭ҇та̀, толи́кꙋ крѣ́пость тебѣ̀ дарова́вшаго;
Ѿ бг҃а, прⷪ҇ро́че, ᲂу҆краси́лсѧ є҆сѝ прⷪ҇ро́чествомъ, и҆лїѐ пречꙋ́дне, ѿню́дъ бг҃ꙋ ве́сь соедини́всѧ, пре́лесть ѡ҆блича́ѧ, і҆и҃льтѧны къ бж҃їю позна́нїю приве́лъ є҆сѝ.
Бг҃оро́диченъ: Со́лнце ро́ждши, бцⷣе, незаходи́мое, всего́ мѧ просвѣтѝ ѡ҆мраче́ннаго страстьмѝ, и҆ и҆спо́лни мѧ̀ бжⷭ҇твеннагѡ свѣ́та.
Пѣ́снь ѕ҃.
І҆рмо́съ: Бе́здна согрѣше́нїй ѡ҆бы́де мѧ̀ послѣ́днѧѧ, но ꙗ҆́кѡ прⷪ҇ро́ка і҆ѡ́нꙋ, гдⷭ҇и, гдⷭ҇и, возведѝ и҆зъ и҆стлѣ́нїѧ живо́тъ мо́й.
Сто́лпъ благоче́стїѧ и҆ житїѧ̀ чи́стагѡ, сади́тель чистоты̀ бы́лъ є҆сѝ, а҆́гг҃лѡмъ же подо́бникъ, чꙋ́дный и҆лїѐ бг҃оно́се.
Гнѣ́въ тѧ̀ пророкоꙋбі́йцы жены̀ ᲂу҆страши́въ, вѧза́ти и҆ рѣши́ти прїи́мша дождє́въ тече́нїе, чꙋ́дный и҆лїѐ, бѣ́гати твори́тъ.
Возвы́силъ є҆сѝ, колѣ̑на преклони́въ, ᲂу҆ма̀ превознесе́нное ѻ҆́ко, мольбо́ю и҆зрѧ́дною рѣше́нїе творѧ̀, и҆ бразды̑ земны̑ѧ ᲂу҆пои́лъ є҆сѝ тꙋ́чами.
Бг҃оро́диченъ: Кꙋпина́ тѧ въ сїна́и, неѡпа́льнѡ прибли́жившисѧ ѻ҆гню̀, преднаписꙋ́етъ мт҃рь приснодв҃ꙋ, всепѣ́таѧ бцⷣе мр҃і́е.
И҆́нъ.
І҆рмо́съ: Ѡ҆чи́сти мѧ̀, сп҃се, мнѡ́га бо беззакѡ́нїѧ моѧ̑, и҆ и҆зъ глꙋбины̀ ѕѡ́лъ возведѝ, молю́сѧ: къ тебѣ́ бо возопи́хъ, и҆ ᲂу҆слы́ши мѧ̀, бж҃е спасе́нїѧ моегѡ̀.
Моле́бное пѣ́нїе приносѝ къ бг҃ꙋ, прⷪ҇ро́че всечестны́й, ѡ҆ всѣ́хъ въ бжⷭ҇твенный хра́мъ тво́й притека́ющихъ, да тѧ̀ всегда̀ ꙗ҆́кѡ вели́ка застꙋ́пника почита́емъ.
Оу҆́мъ человѣ́чь не дости́гнетъ житїѐ твоѐ, прⷪ҇ро́че, по досто́инствꙋ похвали́ти: па́че ᲂу҆́бѡ ᲂу҆́мныхъ чинѡ́въ возвели́чилсѧ є҆сѝ, зрѧ̀ хрⷭ҇то́во преѡбраже́нїе.
И҆́же всѧ́ческихъ гдⷭ҇ь и҆ творе́цъ на́мъ ꙗ҆ви́сѧ, по твоемꙋ̀ проро́чествꙋ, блаже́нне и҆лїѐ, всѧ̑ человѣ́ки призыва́ѧ къ позна́нїю своемꙋ̀, ꙗ҆́кѡ чл҃вѣколю́бецъ.
Бг҃оро́диченъ: Марі́е, чⷭ҇тый дѣ́вства сосꙋ́де, ѡ҆чи́сти мо́й ᲂу҆́мъ ѿ страстна́гѡ ѡ҆мраче́нїѧ, и҆ и҆спо́лни благода́ти и҆ пра́вды се́рдце моѐ, всенепоро́чнаѧ.
Конда́къ, гла́съ в҃:
Прⷪ҇ро́че и҆ прови́дче вели́кихъ дѣ́лъ бг҃а на́шегѡ, и҆лїѐ великоимени́те, вѣща́нїемъ твои́мъ ᲂу҆ста́вивый водотѡ́чныѧ ѻ҆́блаки, молѝ ѡ҆ на́съ є҆ди́наго чл҃вѣколю́бца.
І҆́косъ:
Мно́гое человѣ́кѡвъ беззако́нїе, бж҃їе же мно́гое человѣколю́бїе зрѧ̀, прⷪ҇ро́къ смꙋща́шесѧ, и҆лїа̀ ꙗ҆рѧ́сѧ, и҆ словеса̀ неми́лостивна къ ми́лостивномꙋ подви́же, прогнѣ́вайсѧ, возопи́въ, на ѿме́щꙋщыѧсѧ тебє̀, сꙋдїѐ пра́ведный. но ᲂу҆тро́бꙋ бл҃га́гѡ ника́коже подви́же, є҆́же мꙋ́чити тогѡ̀ ѿмета́ющыѧсѧ: при́снѡ бо покаѧ́нїѧ всѣ́хъ жде́тъ є҆ди́ный чл҃вѣколю́бецъ.
Пѣ́снь з҃.
І҆рмо́съ: Кꙋпина̀ въ горѣ̀ ѻ҆гнеѡпа́льнаѧ, и҆ росоно́снаѧ пе́щь халде́йскаѧ ꙗ҆́вѣ предписа́ тѧ, бг҃оневѣ́сто: бжⷭ҇твенный бо невеще́ственный въ веще́ственнѣмъ чре́вѣ ѻ҆́гнь неѡпа́льнѡ прїѧ́ла є҆сѝ. тѣ́мже и҆зъ тебє̀ ро́ждшемꙋсѧ пое́мъ: бл҃гослове́нъ є҆сѝ, бж҃е ѻ҆тє́цъ на́шихъ.
Пресла́внѡ бжⷭ҇твенною ты̀ воѡбраже́нною си́лою ѡ҆бле́ксѧ, пи́щею четыредесѧтодне́вною, и҆лїѐ чꙋ́дный, до́лгїй ше́ствовалъ є҆сѝ пꙋ́ть. тѣ́мже въ хѡри́вѣ глаго́лалъ є҆сѝ: бл҃гослове́нъ бг҃ъ ѻ҆тє́цъ на́шихъ.
Хла́дъ кро́токъ показа̀ и҆ то́нокъ гдⷭ҇а тебѣ̀, и҆лїѐ, по бз҃ѣ ревнꙋ́ющꙋ вседержи́тели, не дꙋ́хъ бꙋ́ренъ, ни трꙋ́съ, ни ѻ҆́гнь страша́ѧй. тѣ́мже і҆и҃сꙋ кро́ткомꙋ пѣ́лъ є҆сѝ: бл҃гослове́нъ є҆сѝ, бж҃е ѻ҆тє́цъ на́шихъ.
Бг҃оѧвле́нїѧ сподо́билсѧ є҆сѝ и҆ прⷪ҇ро́чества, ꙗ҆́коже вели́кїй мѡѷсе́й, прⷪ҇ро́ки помазꙋ́ѧ дꙋ́хомъ, и҆ царѝ, и҆лїѐ чꙋ́дный. и҆ сла́вы на ѳавѡ́рѣ хрⷭ҇то́вы зри́тель бы́въ, пѣ́лъ є҆сѝ: бл҃гослове́нъ є҆сѝ, бж҃е ѻ҆тє́цъ на́шихъ.
Бг҃оро́диченъ: Ражда́еши безъ сѣ́мене безнача́льнаго и҆ превѣ́чнаго гдⷭ҇а, ѻ҆́ч҃а сн҃а, мꙋ́дрость же и҆ си́лꙋ, напослѣ́докъ пречⷭ҇таѧ, па́че є҆стества̀ пло́тїю, на ѡ҆бновле́нїе земны́хъ. тѣ́мже и҆зъ тебє̀ ро́ждшемꙋсѧ зове́мъ: благослове́нъ бг҃ъ ѻ҆тє́цъ на́шихъ.
И҆́нъ.
І҆рмо́съ: Ѿ і҆ꙋде́и доше́дше ѻ҆́троцы въ вавѷлѡ́нѣ и҆ногда̀, вѣ́рою трⷪ҇ческою пла́мень пе́щный попра́ша, пою́ще: ѻ҆ц҃є́въ бж҃е, бл҃гослове́нъ є҆сѝ.
Лю́ди і҆и҃левы, съ пѧтидесѧтонача́льникомъ къ тебѣ̀, бжⷭ҇твенный и҆лїѐ, прише́дшыѧ, ѻ҆гне́мъ съ небесѐ ꙗ҆́кѡ недостѡ́йныѧ попали́лъ є҆сѝ.
И҆́же бг҃овидѣ́нїемъ ѡ҆сїѧ́емь, досто́йнѡ бжⷭ҇твеннѣйшїй прⷪ҇ро́къ бы́лъ є҆сѝ, и҆лїѐ всечестны́й, и҆ ваа́лѡвы жє́ртвы ѿню́дъ ᲂу҆праздни́лъ є҆сѝ.
Є҆ли́кѡ дх҃ъ прест҃ы́й подадѐ прорица́ти, всечестны́й прⷪ҇ро́че и҆лїѐ, проре́клъ є҆сѝ ѡ҆ прише́ствїи сн҃а бж҃їѧ, и҆ не погрѣши́лъ, всеблаже́нне. є҆мꙋ́же пое́мъ: бл҃гослове́нъ бг҃ъ ѻ҆тє́цъ на́шихъ.
Стꙋ̑днымъ свѧще́нникѡмъ, трапе́зꙋ і҆езаве́линꙋ непра́веднѡ ꙗ҆дꙋ́щымъ, вои́стиннꙋ сꙋдо́мъ бж҃їимъ, и҆ прⷪ҇ро́ка рꙋко́ю, ꙗ҆́дъ сме́рти по достоѧ́нїю ѿры́гнꙋсѧ.
Бг҃оро́диченъ: Спаси́ мѧ, мт҃и бж҃їѧ, содержи́ма глꙋбино́ю согрѣше́нїй, и҆ всѧ́кїѧ врагѡ́въ и҆схитѝ ѕло́бы, да твоѐ спаса́емь велича́ю застꙋпле́нїе.
Пѣ́снь и҃.
І҆рмо́съ: Оу҆страши́сѧ ѻ҆трокѡ́въ благочести́выхъ, соѻбра́знагѡ дꙋшѝ нескве́рнагѡ тѣ́ла, и҆ ᲂу҆страни́сѧ воспита́нный въ безмѣ́рномъ веществѣ̀, не ᲂу҆трꙋжде́нъ ѻ҆́гнь, присноживꙋ́щꙋ же, и҆з̾ꙋвѧ́дшꙋ пла́меню, вѣ́чнꙋющаѧ пѣ́снь воспѣва́шесѧ: гдⷭ҇а всѧ̑ дѣла̀ по́йте, и҆ превозноси́те во всѧ̑ вѣ́ки.
И҆зрѧ́днѡ ѡ҆брѣ́те а҆ха́въ ро́да ѿраже́нїе всегꙋби́тельное, прⷪ҇ро́ка ѡ҆бличе́нїемъ, скве́рнагѡ ᲂу҆бі́йства ме́рзское мꙋче́нїе: ѳесві́тѧнинъ же ѿ ѻ҆гнедохнове́нна ᲂу҆ма̀ жизнода́телю пѣ́снь воспѣва́ше: гдⷭ҇а всѧ̑ дѣла̀ по́йте, и҆ превозноси́те во всѧ̑ вѣ́ки.
Дожди́тъ тебѣ̀ ѻ҆́гнь съ небесѐ попалѧ́ѧ, и҆лїѐ, ѡ҆держи́мыхъ пѧтьдесѧ́тъ сꙋгꙋ́бѡ, ꙗ҆́кѡ бж҃їю и҆зрѧ́днꙋ слꙋжи́телю: держа́щемꙋ бо присноживо́тнꙋю жи́знь бг҃олѣ́пнѡ пѣ́снь взыва́лъ є҆сѝ: гдⷭ҇а всѧ̑ дѣла̀ по́йте, и҆ превозноси́те во всѧ̑ вѣ́ки.
Таи́нника тѧ̀ показа̀ хрⷭ҇то́съ, ꙗ҆́кѡ чистоты̀ сади́телѧ, и҆ дѣ́вства пребжⷭ҇твенное прозѧбе́нїе, на ѳавѡ́рѣ бжⷭ҇твеннагѡ воплоще́нїѧ, бжⷭ҇тва̀ непостижи́мый свѣ́тъ во свое́й пло́ти показа́въ тебѣ̀, зовꙋ́щꙋ: гдⷭ҇а всѧ̑ дѣла̀ по́йте, и҆ превозноси́те во всѧ̑ вѣ́ки.
Бг҃оро́диченъ: Всебога́тна бы́сть ᲂу҆тро́ба бж҃їѧ мт҃ре, ꙗ҆́кѡ прїи́мши сло́во дебельство́мъ пло́ти, ѿ неѧ̀ смѣ́шена земна́гѡ зра́ка по ѵ҆поста́си, ꙗ҆ви́сѧ гра́дъ бж҃їй, въ не́мже вы́шнїй жи́ти благоволѝ. є҆мꙋ́же пое́мъ: гдⷭ҇а всѧ̑ дѣла̀ по́йте, и҆ превозноси́те во всѧ̑ вѣ́ки.
И҆́нъ.
І҆рмо́съ: Цр҃ѧ̀ нбⷭ҇наго, є҆го́же пою́тъ вѡ́и а҆́гг҃льстїи, хвали́те и҆ превозноси́те во всѧ̑ вѣ́ки.
И҆́же всѧ̑ вѣ́дый, ꙗ҆́кѡ бг҃ъ, бꙋ́дꙋщихъ и҆ бы́ти хотѧ́щихъ ра́зꙋмъ тебѣ̀, и҆лїѐ, ꙗ҆́кѡ вѣ́рнꙋ сꙋ́щꙋ, ввѣрѧ́етъ, и҆ дале́че сꙋ̑щаѧ ꙗ҆́кѡ бли́зъ показꙋ́етъ.
Благочести́вымъ дерзнове́нїемъ вжили́въ ᲂу҆́мъ тво́й, бл҃же́нне прⷪ҇ро́че, прорица́еши разстоѧ̑щаѧсѧ ꙗ҆́кѡ бли́зъ сꙋ̑щаѧ, всечестны́й прⷪ҇ро́че.
Ѡ҆чи́стивъ ѿ всѧ́кїѧ скве́рны, бжⷭ҇твенный прⷪ҇ро́че, тво́й ᲂу҆́мъ: тѣ́мъ и҆ ве́сь свѧ́тъ бы́лъ є҆сѝ, къ бжⷭ҇твенномꙋ свѣ́тꙋ всѣ́хъ наставлѧ́ѧ.
Бг҃оро́диченъ: Є҆го́же родила̀ є҆сѝ сло́во па́че сло́ва, бг҃ороди́тельнице чⷭ҇таѧ, ѡ҆ на́съ молѝ вѣ́рнѡ чтꙋ́щихъ тѧ̀.
Пѣ́снь ѳ҃.
І҆рмо́съ: Ꙗ҆́же пре́жде со́лнца, свѣти́льника бг҃а возсїѧ́вшаго, пло́тски къ на́мъ прише́дшаго, и҆зъ бокꙋ̀ дв҃и́чꙋ, неизрече́ннѡ воплоти́вшаѧ, бл҃гослове́ннаѧ всечⷭ҇таѧ, тѧ̀, бцⷣе, велича́емъ.
Нетре́нное человѣ́ки ше́ствїе на землѝ пожи́въ, ми́лѡтїю стрꙋю̀ і҆ѻрда́нскꙋю ѳесві́тѧнинъ преше́дъ, ѻ҆рꙋ́жникъ воздꙋ́шный неботе́чное совершѝ стра́нное ше́ствїе дх҃омъ.
Благоче́стїѧ ре́вностїю ѳесві́тѧнинъ ѡ҆палѧ́емь, на ѻ҆гнезра́чнѣй колесни́цѣ взима́етсѧ, ми́лѡть же све́рже: є҆́юже ᲂу҆таи́тисѧ не возмо́же, є҆лїссе́й ѡ҆дѣ́ѧвсѧ, прїе́млетъ бж҃е́ственнꙋю бл҃года́ть.
Ѿкрове́ннѣ бг҃ови́децъ ѳесві́тѧнинъ съ мѡѷсе́емъ зри́тъ, ꙗ҆̀же ѻ҆́ко не ви́дѣ, и҆ ᲂу҆́хо не слы́ша, и҆ на се́рдце человѣ̑къ земноро́дныхъ не взы́де, воплоще́на гдⷭ҇а, на ѳавѡ́рѣ вседержи́телѧ.
Бг҃оро́диченъ: Напра́снагѡ дре́внѧгѡ ѿѧ́тельницꙋ ѡ҆сꙋжде́нїѧ, и҆ прама́тере и҆справле́нїе, ю҆́же ро́да къ бг҃ꙋ винꙋ̀ присвое́нїѧ, къ зижди́телю мо́стъ, тѧ̀, бцⷣе, велича́емъ.
И҆́нъ.
І҆рмо́съ: Вои́стиннꙋ бцⷣꙋ тѧ̀ и҆сповѣ́дꙋемъ, спасе́ннїи тобо́ю, дв҃о чⷭ҇таѧ, съ безпло́тными ли̑ки тѧ̀ велича́юще.
Заре́ю невеще́ственною живонача́льныѧ трⷪ҇цы, прⷪ҇ро́че и҆лїѐ, ѡ҆божа́емь: тѣ́мъ тебѐ всѝ къ бг҃ꙋ ѡ҆ мі́рѣ моли́твенника приво́димъ, блаже́нне.
На земли́ тѧ а҆́гг҃ла позна́хомъ, бжⷭ҇твенный прⷪ҇ро́че, и҆ на нб҃сѝ ѿню́дъ человѣ́ка бж҃їѧ, ꙗ҆́коже и҆ са́мъ гдⷭ҇ь речѐ: поне́же и҆лїа̀ человѣ́къ же́стокъ є҆сѝ, согрѣша́ющꙋ і҆и҃лю терпѣ́ти не мо́жеши, взы́ди ты̀ ко мнѣ̀, да а҆́зъ до́лѣ сни́дꙋ.
На землѝ, бжⷭ҇твенный прⷪ҇ро́че, ꙗ҆́кѡ безпло́тенъ пожи́лъ є҆сѝ, и҆ ны́нѣ на нб҃са̀ возноси́мь, со а҆́гг҃льскими ли̑ки ликовствꙋ́еши: на́съ свы́ше назира́й пою́щихъ тѧ̀, бл҃же́нне.
Бг҃оро́диченъ: Но́сиши на ѡ҆б̾ѧ́тїѧхъ бг҃а, носѧ́щаго всѧ́чєскаѧ, и҆ пита́еши пита́телѧ, чⷭ҇таѧ, на́мъ ᲂу҆подо́бльшасѧ: є҆го́же молѝ, лю́демъ твои̑мъ дарова́ти всѣ́хъ лю́тыхъ и҆збавле́нїе.
Свѣти́ленъ.
Свѣ́тъ на ѻ҆́гненнѣй четвероко́нной колесни́цѣ, небоше́ственна тѧ̀ показа́вый ѻ҆рꙋ́жника, и҆лїѐ, не пожрѐ въ коне́цъ: ѻ҆́гнь бо ѧ҆зы́комъ ѻ҆́гненнымъ привле́клъ є҆сѝ ни́зꙋ, и҆ и҆зсꙋши́лъ є҆сѝ тꙋ́чы.
На нбⷭ҇ныѧ крꙋ́ги ѻ҆́гненною колесни́цею возне́слсѧ є҆сѝ, ны́нѣ твою̀ соверша́ющыѧ па́мѧть вѣ́рнѡ, назира́ѧ ꙗ҆́кѡ свѣ́та бли́зъ сы́й, свѣ́тъ мы́сленный на́мъ дава́й.
Бг҃оро́диченъ: И҆́же ѿ бг҃а мі́рови пода̑ннымъ благи̑мъ, ты̀ вина̀ была̀ є҆сѝ, бцⷣе: но и҆ ны́нѣ молѝ ѡ҆ ѻ҆́бщемъ спасе́нїи бл҃гопремѣ́ннаго бг҃а.
Житие пророка Илии Фесвитянина
Один из величайших пророков и первый девственник Ветхого Завета. Он родился в Фесвии Галаадской в колене Левиином за 900 лет до Рождества Христова. Когда родился Илия, отцу его Соваку было видение, что благообразные мужи беседовали с младенцем, пеленали огнем и питали пламенем огненным. С юных лет он поселился в пустыне и жил в строгом подвиге поста и молитвы. Призван на пророческое служение в царствование царя Ахава-идолопоклонника, который поклонялся Ваалу (солнцу) и заставлял народ еврейский делать то же. Господь послал Илию к Ахаву и повелел предсказать ему, что если он и его народ не обратятся к истинному Богу, то его царство постигнет голод. Ахав не послушался пророка, и в стране настала засуха и большой голод. Во время голода Илия прожил год в пустыне, куда ему вороны носили пищу, и более двух лет у одной вдовы в г. Сарепте. Через три с половиною года Илия вернулся в Израильское царство и сказал царю и всему народу, что все бедствия израильтян происходят оттого, что они забыли истинного Бога и стали поклоняться идолу Ваалу. Чтобы доказать заблуждение израильтян, Илия предложил сделать два жертвенника – один Ваалу, а другой – Богу, и сказал: «Принесем жертвы, и если огонь с неба сойдет на жертвенник Ваала, значит, он истинный Бог, а если нет, то идол» (см. 3Цар.18,21-24). Сначала сделали жертвенник Ваалу, набросали дров, закололи быка, а жрецы Вааловы стали молиться своему идолу: «Ваал, Ваал, пошли нам с неба огонь». Но ответа никакого не было, и огонь с неба на Ваалов жертвенник не сошел. Вечером Илия сделал свой жертвенник, положил дрова, полил их прежде водою и стал молиться Богу. И вдруг с неба упал огонь и попалил не только дрова и жертву, но и воду и камни жертвенника. Когда народ увидел это чудо, то прославил истинного Бога и снова в Него уверовал.
За свою пламенную ревность о Славе Божией пророк Илия был взят на небо живым в огненной колеснице. Свидетелем этого чудного восхождения был пророк Елисей. Затем в Преображении Господнем он явился вместе с пророком Моисеем и предстал пред Иисусом Христом, беседуя с ним на горе Фавор. По преданию Святой Церкви, пророк Илия будет Предтечею Страшного Второго Пришествия Христа на землю и во время проповеди примет телесную смерть.
Св. пророку Илие молятся о покровении христиан последних времен от обольщения антихриста, о заступлении в гонениях, во времена голода и повальных болезней, в бедности и других житейских затруднениях.
См. также: "Житие и чудеса святого пророка Илии" в изложении свт. Димитрия Ростовского.