Каноны святому преподобному Антонию Сийскому, иеромонаху (иные)

Припев: Преподо́бне о́тче Анто́ние, моли́ Бо́га о на́с.

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 20 декабря (07 декабря ст. ст.)

Глас 4.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Под о́блаком све́тлым и столпо́м о́гненным наставля́емый, проше́д мо́ре су́шею и сие́ пешеше́ствуяй, я́ко в пусты́ни, избра́нный Тво́й Изра́иль, Христе́, побе́дную пе́снь пое́т Тебе́, Го́споди.

Неизрече́нным Боже́ственным сия́нием просвети́вся, блаже́нне Анто́ние, отве́рзи ми́, недосто́йному, устне́, я́ко да возмогу́ воспе́ти твою́ па́мять, и испове́м твоя́ чудеса́, и оттрясу́ мое́ омраче́ние, да Христу́, ра́дуяся, взыва́ю исхо́дную пе́снь, Ти́, Го́споди.

И́же сия́нием ду́ха Свята́го ми́ра отреши́ся, преподо́бне, оби́тели достиза́еши и та́мо мирска́я мудрова́ния оставля́еши, ра́дуяся, кре́ст сво́й взя́л еси́, и Влады́це после́довал еси́, и отто́ле к де́брем устреми́ся, по проро́ку, глаго́лющему: се́ удали́хся и водвори́хся, бе́гая, в пусты́ни, ра́дуяся, взыва́ю исхо́дную пе́снь Ти́, Го́споди.

Любо́вию, блаже́нне, ко Христу́ ве́сь ся́ са́м уязви́, арома́том Свято́му Ду́ху положи́ся, пшени́ца зре́лая Боже́ственная, в жи́тницах Небе́сных водворя́ешися, и́же и пре́йде от на́с к Небе́сным жили́щем, и мо́щи твоя́ Боже́ственная в па́мять твою́ все́м подаю́т исцеле́ния, притека́ющим к ра́це моще́й твои́х, Анто́ние, удобре́ние Боже́ственное.

Ви́дите блаже́ннаго и преподо́бнаго отца́ на́шего Анто́ния, ка́ко на земли́ а́нгельски поживе́ и, пло́ть свою́ Христа́ ра́ди изнури́вше, ве́сь, я́ко ши́пок, благоуха́ет исцеле́ньми, неоску́дно подава́ет и́х все́м ве́рным, приходя́щим к ра́це моще́й его́, Анто́ние, помо́щниче те́плый.

Богоро́дичен: И́же в жена́х Чи́стая, Богоро́дице, Благослове́нная Мари́е, нескве́рная Отрокови́це, ца́рская Пала́то, И́же во утро́бу твою́ всели́ся Бо́г, моли́ся Сы́ну Твоему́ изба́вити на́с от вся́каго обстоя́ния, да, ра́дующеся, вопие́м Сы́ну Твоему́ исхо́дную пе́снь, Ти́, Го́споди.

И́н, гла́с 1.

Ирмо́с: Спасе́ лю́ди чудоде́йствуяй Влады́ка, мо́крую мо́ря во́лну оземлени́в дре́вле; во́лею же ро́ждся от Де́вы, стезю́ прохо́дну Небесе́ полага́ет на́м. Его́же, по существу́ ра́вна же Отцу́ и челове́ком, сла́вим.

Спаси́, преподо́бне, лю́ди согре́шшия, отча́янныя, побежде́ны враги́ душе́вными и теле́сными. Напа́сти умно́жишася, и ско́рби прибли́жишася, изми́, Анто́ние блаже́нне, на́с от все́х бе́д и́же ко Христу́ твои́ми моли́твами.

Уже́ бо прибли́жишася к на́м врази́ на́ши, сы́ны диа́воли, христиа́ном ненави́стницы, слу́зи сатани́ни, стре́лы угото́виша на ны́, в бе́здну и ро́в хотя́ще на́с ври́нути, живы́х поглоти́ти. И не́сть уже́ на́с к тому́ избавля́ющаго никого́ же. Услы́ши на́с, Анто́ние, помози́ на́м.

Бе́ды а́довы, и ско́рби, и боле́зни обыдо́ша на́с. Врази́ на́ши на ны́ устреми́шася, и не́сть помога́ющаго. Анто́ние блаже́нне, свои́ми моли́твами изба́ви на́с, да не коне́чне изги́бнем, Анто́ние преподо́бне, по́стником удобре́ние.

Богоро́дичен: О Де́во Свята́я, вся́ку призира́еши ра́б Свои́х моли́тву, ко И́же воплоще́нному из Тебе́ Сы́ну, Христу́ Бо́гу на́шему, не преста́й моля́ся, Ты́ бо еси́ похвала́ и заступле́ние христиа́ном, Богоро́дице Чи́стая.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: В Го́споде Бо́зе мое́м се́рдце мое́ утверди́ся, те́м немощству́ющии препоя́сашася си́лою.

О Го́споде Бо́зе на́шем утверди́ся се́рдце твое́, преподо́бне, невозвра́тным жела́нием после́довал еси́, не да́л еси́ сна́ свои́ма очи́ма, до́ндеже до приста́нища, блаже́нне, ти́хаго дости́гл еси́, и во дворе́х живе́ши Боже́ственных, иде́же гла́с пра́зднующих весели́т вся́, и та́мо Престо́лу, преблаже́нне, предстоя́ и ро́г правосла́вных вознося́ свои́ми, преподо́бне, моли́твами.

О Христе́ укрепля́ем, вся́ кова́рства вра́жия, я́ко се́ть, раздра́л еси́ и бо́дренными моли́твами, бде́нием иску́сен яви́ся наста́вник, светоно́сным сия́нием просвеща́ем, Тро́ицы предстоя́ Престо́лу, о лю́дех на́ших моля́ся и ро́г вознося́, от на́с же приими́ ма́лое ти́ приноси́мое пе́ние.

Я́ко вои́стинну благоче́стия наста́вник, все́м скорбя́щим те́плое утеше́ние, боля́щим исцели́тель, проро́чествы укра́шен, ученику́ твоему́ не́когда от врага́ побежде́ну бы́ти, по́мыслом утаи́ти тща́шеся от тебе́, но ты́, я́ко вся́ прове́де, и сего́ иску́сна и́нока в доброде́телех соверша́еши, Анто́ние, отце́м похвала́.

Благода́ть от Бо́га прия́т, о́тче Анто́ние, чудеса́ твори́ти и прогони́ти бе́сы от челове́к, и́же чудотворе́нием честны́я и святы́я ико́ны, и́же в Тро́ице Го́спода Бо́га на́шего Иису́са Христа́. Сие́ тебе́ Бо́г воздая́ние дарова́, да яви́т, я́ко вои́стинну уго́дник еси́ Его́. И ны́не Престо́лу Ея́ предстоя́, со дерзнове́нием моли́ся пода́ти стране́ на́шей побе́ды на враги́. Ра́дующеся, пое́м ти́: ра́дуйся, Анто́ние прехва́льне.

Богоро́дичен: О свяще́нная Де́во, духо́вный хра́ме, второ́е не́бо одушевле́нное, ца́рская багряни́ца вну́трь чре́ва Ти́ истка́ся, Боже́ственная пло́ть Христа́ Бо́га на́шего, Его́же моли́ изба́вити от все́х обстоя́ний ра́б Свои́х Твои́ми, Де́во, моли́твами.

И́н.

Ирмо́с: При́зри на пе́ния рабо́в, Благоде́телю, врага́ смиря́я вознесе́нную горды́ню, нося́й же, Всеви́дче, греха́ превы́шше непоколе́блемо утвержде́ныя, Бла́же, певцы́ основа́нием ве́ры.

Прииди́те, вси́ ру́сстии наро́ди, ко блаже́нному гро́бу честна́го Анто́ния, возопи́йте от души́ со слеза́ми. Уже́, Анто́ние блаже́нне, врази́ на́ши душе́внии побежда́ют. Предвари́, исхити́ ко Христу́ твои́ми моли́твами, преподо́бне Анто́ние.

Преподо́бне, в па́мять твою́ соше́дшеся, услы́ши на́с, озло́бленных грехо́вными страстьми́. Боже́ственными свои́ми чудесы́, я́ко мо́лниями, Це́рковь свою́ и страну́ свою́ осия́й, я́ко да изба́вимся твои́ми моли́твами в де́нь неве́дения.

Богоно́се, со́лнца светле́й наста́ пра́здник тво́й, всеблаже́нне, озаря́я подсо́лнечную чудесы́, услы́ши на́с, безпо́мощных, моля́щихтися, изба́ви на́с от вра́г на́ших и стране́ побе́ды на враги́ да́й. От на́с же приими́, а́ще и ма́лое, ти́ приноси́мое моле́ние.

Богоро́дичен: Восхоте́ Бо́г челове́ческое естество́ обнови́ти, и́же иногда́ истле́вшее преступле́нием Ада́млим, прекло́нь небеса́ и сни́де, в Твою́, Де́во, нетле́нную утро́бу вселя́ется, херуви́мское носи́ло яви́ся Небе́с ши́рьше, Де́во, поноси́вши Зижди́теля Своего́, Того́ я́ко Ми́лостива моли́ спасти́ ду́ши на́ша.

Седа́лен, гла́с 6:

Я́ко вои́стинну и́стиннаго по́стника и Боже́ственнаго храбо́рника, ца́рскаго во́ина Анто́ния почти́м. И́же посто́м, и бде́нием, и моли́твами те́ло свое́ удручи́в, от Христа́ вене́ц прия́т преподо́бнический. И ны́не Престо́лу Святе́й Тро́ицы предстоя́, моли́ся изба́вити от бе́д ду́ши на́ша.

Богоро́дичен: И́же осене́нием Свята́го Ду́ха вопло́щшееся Сло́во Бо́жие во утро́бе Твое́й на спасе́ние на́ше воспои́м, ве́рнии, и́же честно́е Твое́ Рождество́, Неискусому́жная Отрокови́це, Богоро́дице Де́во, спаси́ все́х, и́же воспева́ющих и кла́няющихся безсе́менному Рождеству́ Твоему́.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Твоего́ на земли́ явле́ния, Христе́ Бо́же, пропове́дая проро́к прише́ствие, с весе́лием вопия́ше: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Твои́х услы́шав, преподо́бне, чуде́с ми́лости, кто́ не удиви́тся? И́бо и еще́ жи́ву ти́ су́щу, и от у́з вся́ избавля́еши нереши́мых, и бе́сы от челове́к прого́ниши, Анто́ние, те́плый изба́вителю.

Твое́, о́тче, терпе́ние, и моли́твы, и труды́, мно́гажды бо от учени́к свои́х отходя́, те́ло свое́ на снеде́ние мши́цам предая́, глаго́лаше бо о себе́: убо́гий Анто́ние, а́ще не мо́жеши претерпе́ти худы́я сея́ и ма́лыя мши́цы, ка́ко претерпи́ши о́гнь ве́чный? Но ты́, о́тче, вся́ческая сла́достию претерпева́я, о́браз бы́в свои́м ученико́м, Анто́ние блаже́нне.

Терпе́ние твое́, блаже́нне, и моли́твы, я́ко о́блак, огне́м на Не́бо восходя́, те́м тя́ Всеви́дящее О́ко да́ром проро́чествия украша́ет и чудесы́ просвеща́ет, вселе́нную всю́ озаря́еши и во сне́х и виде́ниих свои́ми хода́тайствы ми́лостивно назира́еши, вся́к, и́же приходя́, никто́же то́щ отхо́дит от твоея́ честны́я ра́ки, исцеле́ние получа́я, Анто́ние чудотво́рче.

Богоро́дичен: Еди́на Благослове́нная Чи́стая Де́во, в жена́х Всенепоро́чная Отрокови́це, и́же во утро́бу твою́ всели́ся Христо́с, Бо́г на́ш, неизрече́нно из Тебе́ про́йде на избавле́ние на́ше. Да спасе́т вся́ческая, я́ко Человеколю́бец.

И́н.

Ирмо́с: Ро́да челове́ча обновле́ние дре́вле, поя́, проро́к Авваку́м предвозвеща́ет, ви́дети неизрече́нно сподо́бився о́браз: млады́й Младе́нец бо из горы́ – Де́вы, изы́де люде́й во обновле́ние, Сло́во.

Ро́д челове́ческий по до́лгу тя́ призыва́ет и блажи́т, Анто́ние, попо́лзшихся на́с в лю́те беззако́нии, моли́твами свои́ми, я́ко ру́ку не́кую, простри́ и изба́ви на́с, утопа́ющих лю́те беззако́нии на́шими, я́коже иногда́ челове́ка с ло́диею изба́вил еси́, та́ко и ны́не предвари́ и спаси́ ны́.

Лю́те на́м, гре́шным и отча́янным, беззако́нновавшим. Услы́ши, Анто́ние блаже́нне, исхи́ти на́с, преподо́бне, беззако́ний на́ших, да не в коне́ц поги́бнем. Да, изба́вльшеся твои́ми моли́твами от вра́г ви́димых и неви́димых, ра́дующеся, взыва́ем ти́, Анто́ние, те́плый помо́щниче.

О Анто́ние блаже́нне, и́же да́р чуде́с прие́м от Бо́га, моли́ся Христу́ Бо́гу о непотре́бных и недосто́йных рабе́х твои́х, побежде́ни мы́ беззако́нии на́шими, да не в коне́ц поги́бнем, но твои́ми свяще́нными моли́твами изба́вимся от все́х вра́г, ви́димых и неви́димых, Анто́ние прехва́льне.

Богоро́дичен: Пресла́вная Отрокови́це, Ма́ти Христа́ Бо́га на́шего, недове́домая глубина́, бра́ку неиску́сная, моли́ся Сы́ну Твоему́, Христу́ Бо́гу на́шему, и́же из Тебе́ ро́ждшемуся на спасе́ние на́ше, да изба́вит на́с моли́твами Твои́ми от все́х вра́г, Де́во Помо́щнице.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Просвеще́ние Твое́, Го́споди, низпосли́ на́м и от мглы́ прегреше́ний разреши́ ны́, Бла́же, Тво́й ми́р да́руяй.

Просвети́ вся́ ра́зумом Боже́ственным и в пусты́ню всели́ся, Христа́ еди́наго возлюби́л еси́ и того́ осия́нием Свята́го Ду́ха прие́м да́р чуде́с, избавля́ти вся́ в ну́ждах, и́же к тебе́ притека́ющия, Анто́ние Богоблаже́нне.

Просве́щся Христо́вым ра́зумом и шаро́вным писа́нием на ико́нах, у́м к первообра́зному возводя́ и отту́ду ра́зумом духо́вным и сия́нием Свята́го Ду́ха просвети́вся, до конца́ па́губныя стра́сти погуби́л еси́ бо́дренными моли́твами, Анто́ние многочуде́сне.

Просвети́ на́ша по́мыслы и ду́ши Боже́ственными моли́твами и отжени́ от на́с вся́ку я́зю и вся́к неду́г, от разли́чных на́с неду́г и бе́д избавля́я, везде́ бо призыва́ем: бы́стро предваря́еши и, обходя́ вселе́нную, назира́еши чудесы́, Анто́ние моли́твенниче.

Богоро́дичен: Благослове́нная Чи́стая пресла́вная Де́во Богоро́дице, все́м Помо́щнице, И́же в Твою́ Боже́ственную утро́бу всели́ся Христо́с, Бо́г на́ш, неразруши́му сохрани́, те́м не преста́й моля́щи о пою́щих и хва́лящих Тя́, Де́во, Помо́щнице христиа́ном.

И́н.

Ирмо́с: Из но́щи де́л омраче́нныя пре́лести очище́ние на́м, Христе́, бо́дренно ны́не соверша́ющим пе́снь, я́ко Благоде́телю, прииди́, подава́яй удо́бну стезю́, по не́йже востека́юще, обря́щем сла́ву.

Из но́щи вопие́м ти́, о Анто́ние блаже́нне, темнота́ беззако́ния пости́же, и но́щь грехо́вная обы́де на́с. Прибли́жихомся ко врато́м а́довым, и не́сть уже́ на́м по́мощи. В бе́здну грехо́вную после́днюю достиго́х, услы́ши, блаже́нне, исхити́, возведи́, изба́ви. А́ще и Христа́ в коне́ц я́рость Его́ разжего́хом, не оста́ви, Анто́ние блаже́нне, не преста́й за ны́ моли́тися, изба́вити от вся́кия напа́сти твои́ми моли́твами.

Страстьми́ душетле́нными растле́хомся и в коне́ц жития́ достиго́хом, у́м на́ш изнемо́же, ду́х иструпи́ся, коле́ни оцепене́сте, о́чи исчезо́сте, ру́це ослабо́сте, и не́сть на́с избавля́ющаго. И не отри́ни ра́б свои́х в коне́ц, да не грехи́ на́шими поги́бнем, исто́ргни, предвари́, Анто́ние чудоно́сче.

Во дни́ и в нощи́ погружа́еми есмы́ грехи́, оттряси́, блаже́нне, безбо́жия мглу́ души́ на́шея и бо́дренными си́ моли́твами озари́ на́ша ду́ши и сердца́. Да не в коне́ц поги́бнем в беззако́ниих на́ших, да не до конца́ облада́ни бу́дем враги́ на́шими, ты́ бо еси́ на́ше избавле́ние.

Богоро́дичен: И́же во дне́х и в но́щех соблюда́еши вся́ Свои́ми хода́тайствы, Чи́стая Нескве́рная Де́во, и сохраня́еши от напа́сти и от беды́, не преста́й моля́ся Сы́ну Си́ Христу́ и Бо́гу на́шему, и́же изба́вити все́х, испове́дающих Тя́, Чи́стую Богоро́дицу.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Бу́рею грехо́вною погружа́емь, я́ко во чре́ве ки́тове содержи́мь, с проро́ком зову́ Ти́: возведи́ от тли́ живо́т мо́й, Го́споди, и спаси́ мя́.

Бу́ря воста́ша на ны́. Твои́ми моли́твами, преподо́бне, тишину́ сотвори́, отгоня́я вся́кий ви́д вра́жий, я́ко да возвели́чится Боже́ственный тво́й пра́здник, да ра́достию и весе́лием торжеству́ем, Анто́ние Богодухнове́нне.

Бу́ря беззако́ний на́с пости́гши, окрили́ и просвети́ свои́ми моли́твами, да спаса́еши вся́, и́же к тебе́ притека́ющия, и спаса́еши от треволне́ния и бу́ри вла́ющия помышле́нии жите́йскими, в приста́нища ти́хая окормля́еши и ко све́ту ра́зумом Боже́ственным наставля́еши, Анто́ние преди́вне, просвеща́я.

Бу́ря бесо́вская се́рдце мое́ возмуща́ет. Не преда́ждь, Анто́ние блаже́нне, раба́ своего́, я́же к тебе́ притека́ющаго. Тишину́ пода́ждь души́ и те́лу. Да не пора́дуется супоста́т о поги́бели мое́й и па́губе и не пожре́т мене́ в пре́лести свое́й. Предвари́ и спаси́ мя́, Анто́ние, изба́вителю Боже́ственный.

Богоро́дичен: Бу́рею Боже́ственной разжени́ належа́щее от врага́ уны́ние, ле́ность души́ моея́, и́же Сы́н Тво́й и Бо́г на́ш на́с ра́ди в твою́ пречи́стую утро́бу всели́ся, распя́тие во́льное претерпе́л, и сме́рть вкуси́, и воскре́с тридне́вно, овча́ е́смь Боже́ственная Его́ ста́да, его́же искупи́ честно́ю Свое́ю кро́вию. Не пре́зри мене́, Де́во Всесвята́я Богоро́дице, Те́плая Помо́щнице.

И́н.

Ирмо́с: Обита́я Ио́на в преиспо́дних морски́х, приити́ моля́шеся и бу́рю утоли́ти, унзе́н же а́з му́чащаго стрело́ю, Христу́ воспева́ю, зо́л губи́телю, ско́ро приити́ Тебе́ к мое́й ле́ности.

Пла́вающия беззако́нии свои́ми, уже́ потопля́еми есмы́ и, я́ко ки́том, пожи́раеми есмы́, врази́ на́ши угото́вишася на ны́. Анто́ние, не оста́ви, вску́ю отрева́еши моли́тву на́шу, доко́ле не при́зриши на воздыха́ние ра́б твои́х? Ве́лий еси́, блаже́нне, и ве́лия чудеса́ твоя́, и препросла́влен еси́, Анто́ние, изба́ви на́с.

Пла́мень грехо́вный грехи́ на́шими разпали́ся, врази́ на́ши и окре́стнии ра́дуются о поги́бели на́шей. И а́з ти́ вопию́: бу́ди стена́ на́м, от вра́г на́ших заступле́ние, Анто́ние. Да не поги́бнем за беззако́ние гре́х на́ших, прехва́льне Анто́ние.

Пла́вающе в беззако́нии, и не́сть избавля́ющаго на́с, осени́, и сохрани́, и воста́ви ны́ от потопле́ния грехо́вныя бу́ри, и возведи́ ко приста́нищу Боже́ственныя во́ли Христо́вы. Ты́ бо еси́ по́мощь и утвержде́ние на́ше, Анто́ние достосла́вне.

Богоро́дичен: Потопи́хомся в беззако́ниих свои́х, и не́сть помога́ющаго, Чи́стая Отрокови́це, возста́ни на по́мощь на́шу, не преда́ждь достоя́ния Твоего́ сыново́м бесо́вским, Ты́ бо еси́ христиа́ном Засту́пница.

Конда́к, гла́с 3:

Христа́ еди́наго вожделе́в, и к Тому́ любо́вию уязви́вся, и Тому́ неотло́жным путе́м после́довал еси́. Вся́кое жите́йское наслажде́ние возненави́дев, те́мже, я́ко второ́е со́лнце, чудесы́ сия́я, и сего́ ра́ди тя́ да́ром обогати́ Влады́ка, помина́й на́с, чту́щих пресве́тлую па́мять твою́, да зове́м ти́: ра́дуйся, Анто́ние, преподо́бне о́тче на́ш.

И́кос:

Ева́нгельский гла́с разуме́в, преподо́бне, вся́ мирска́я, я́ко суету́, вмени́, хотя́ше ми́ра отреши́тися и Христу́ еди́ному сожи́тельствовати. Те́мже Всеви́дящее О́ко, с высоты́ на тя́ на зе́млю призре́в, и от и́га рабо́тнаго свобожда́ет тя́, и от того́ засвя́заннаго разреша́ет. Ра́дуйся, я́ко оста́вил еси́ ми́р и я́же су́ть в ми́ре, до́лу влеку́щая мудрова́ния, я́ко ка́л, оплева́в. Ра́дуйся, я́ко дости́же в виде́нии А́нгела Самого́ Го́спода, И́же кре́ст тво́й вручи́в тебе́ и ре́к ти́: возьми́ кре́ст сво́й, гряди́ во сле́д Мене́, иди́ и подвиза́йся, не убо́йся ко́зней диа́вольских, бу́деши му́ж жела́ний духо́вных. И после́довал еси́ Христу́ неразмышле́нным по́мыслом. Ра́дуйся, я́ко дости́же монастыря́ Пахо́миевы пу́стыни. И та́мо кре́пце на диа́вола устреми́ся, о́бразом а́нгельским просве́щся, и отто́ле хотя́ тя́ Бо́г бо́льма чудесы́ просла́вити. Ме́сто сие́ назна́менует, а́ки пе́рстом, и сотворя́ет тебе́ изы́ти из оби́тели. Ра́дуйся, блаже́нне, бесо́вская ко́зни потреби́в поще́нием, и бде́нием, и моли́твою. И на се́м ме́сте Христа́ просла́вил еси́ и це́рковь во и́мя Святы́я Тро́ицы воздви́гнул еси́. Ра́дуйся, я́ко запале́ние огня́ уста́вил еси́ Боже́ственнаго хра́ма, и Святы́я Живонача́льныя Тро́ицы о́браз, из огня́ изше́дши, на ру́це тебе́ да́стся. Ра́дуйся, я́ко от Бо́га да́р прия́т исцеля́ти неду́ги и прогони́ти бе́сы о́бразом Живонача́льныя Тро́ицы. Ра́дуйся, я́ко да́ром проро́чествия от Бо́га укра́шен и ученика́ своего́ Филофе́я от соблажне́ния диа́вола исхити́л еси́. Ра́дуйся, я́ко те́ло свое́ мши́цам и пауко́м на снеде́ние да́л еси́. Ра́дуйся, я́ко отше́ствие свое́ к Бо́гу предви́дя, ученико́м свои́м предглаго́леши. Ра́дуйся, я́ко преста́вися к Невече́рнему Све́ту и Престо́лу Святы́я Тро́ицы предстои́ши, Ея́же за ны́ непреста́нно моли́. Ра́дуйся, я́ко и по сме́рти бе́сы прого́ниши и́менем свои́м святы́м. Ра́дуйся, я́ко челове́ка от потопле́ния изба́вил еси́ на мо́ри с ло́диею. Ра́дуйся, настоя́теля своея́ оби́тели игу́мена Питири́ма от боле́зни изба́вил еси́ и к це́ркви тща́ние твори́ти повеле́л еси́. Ра́дуйся, я́ко духоно́снаго, и преблаже́ннаго, и преподо́бнаго вели́каго Анто́ния житию́ подража́л еси́. Ра́дуйся, я́ко блаже́ннаго и преподо́бнаго отца́ Се́ргия житию́ после́довал еси́. Ра́дуйся, и́ноков похвала́ и утвержде́ние и моли́твенник те́плый, и́же оте́чество свое́ сохраня́я от вра́г ненаве́туемо. Ра́дуйся, А́нгелом сопресто́льник и преподо́бным сожи́тель. Ра́дуйся, Анто́ние, преподо́бне о́тче на́ш.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: Благослове́н еси́, Бо́же, в пещи́ о́троцы испове́даху, А́нгела же слы́шаху, вопию́ща к ни́м: се́ услы́шася моле́ние ва́ше.

Боже́ственным светоли́тием ра́зумом просвеще́н, духо́вно себе́ окрили́в, на враги́ боре́ния поста́вив кре́пко, му́жески подвиза́вся, и новоявле́н чудотво́рец показа́ся, к Христу́ взыва́ющий: благослове́н еси́, Го́споди, Бо́же оте́ц на́ших.

Боже́ственная и всечестна́я наста́ па́мять твоя́ дне́сь, преподо́бне Анто́ние, привлача́я ве́рных сердца́ любо́вию чуде́с твои́х ве́рно торжествова́ти чудеса́м твои́м и, ра́дующеся, Христо́ви взыва́ти: благослове́н еси́, Го́споди, Бо́же оте́ц на́ших.

Благослове́н еси́ от Христа́ Бо́га, преподо́бне Анто́ние, я́ко улови́л еси́ ду́ши мно́гих во спасе́ние и, я́ко степе́ньми, от земли́ на Не́бо возводя́ и приводя́ ко Христу́ но́вым житие́м по́стных собо́ри, Христу́ вопию́щих: благослове́н еси́, Го́споди, Бо́же оте́ц на́ших.

Богоро́дичен: Благослове́нная Чи́стая Нетле́нная Отрокови́це, И́же на́шему спасе́нию Хода́таица яви́ся. Огнезра́чный престо́л Боже́ственный, на́нь же Херуви́ми не мо́гут зре́ти, Тобо́ю на́м, Влады́чице, избавле́ние показа́ся. Те́мже Сы́ну Твоему́ вопие́м: благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.

И́н.

Ирмо́с: Всецаря́ любо́вию уловле́ннии, о́троцы укори́ша безчи́сленно яря́щася мучи́теля злобо́жное языковре́дие, и́мже повину́ся о́гнь мно́гий, Влады́це глаго́лющим: во ве́ки благослове́н еси́.

Все́х Царя́ и Бо́га устыде́ся вочелове́чения прише́ствию, и сего́ ра́ди жесто́ким путе́м Небеси́ ше́ствовал еси́, и у́зкими и те́сными враты́ широ́кое и простра́нное Ца́рство восприя́л еси́, и ны́не, Святе́й Тро́ицы Престо́лу предстоя́, не забу́ди на́с, соверша́ющих свяще́нную ти́ па́мять, твои́ми моли́твами, глаго́лем ра́достно Влады́це: во ве́ки благослове́н еси́.

Царя́ Небе́снаго Престо́лу предстоя́, блаже́нне, непреста́нно моли́ся Це́ркви побе́ды дарова́ти, зачина́ющих с не́й бра́ни погуби́ и вся́каго врага́ бори́теля покори́, лю́ди от вся́кия беды́ и напа́сти изба́ви свои́ми моли́твами. Да твои́ми хода́тайствы изба́вльшеся от вра́г ви́димых и неви́димых, ра́дующеся, Влады́це вопие́м: во ве́ки благослове́н еси́.

Ца́рствия ра́ди Небе́снаго ми́ра преоби́дев, сла́вне, на земли́ а́нгельски пожи́л еси́. В се́лех пра́ведных водворя́яся, не оста́ви, не оскудева́я моли́ся о рабе́х свои́х, и́же ве́рно святу́ю ти́ па́мять соверша́ющих, бе́д, и скорбе́й, и напа́стей изба́вити ста́до твое́, от во́лк, губя́щих е́. Уже́ бо на ны́ вооружа́ются сы́ны ага́рянстии, стре́лы и лу́ци угото́виша в рука́х свои́х. Но те́х пога́нская наше́ствия покори́ на́м, я́ко да, изба́вльшеся от ни́х твои́ми моли́твами, вопие́м Влады́це, глаго́люще: во ве́ки благослове́н еси́.

Богоро́дичен: Ца́рское седа́лище, одушевле́нный хра́м, Бо́жие сло́во, о Де́во, о́др и пала́та, о Пренепоро́чная, о Ма́ти и Де́во Бо́жия, о Ми́лостивая Влады́чице, возведи́ отча́янных, поста́ви па́дших, Твое́ бо е́смь жре́бие, не оста́ви ра́б Твои́х в коне́ц, я́ко ми́лостива еси́, умоли́ Сы́на Твоего́ и Бо́га на́шего, да ра́достною душе́ю вопие́м: во ве́ки благослове́н еси́.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Во о́бразе А́нгела, я́вльшагося в пещи́ о́гненней песносло́вцем, Христа́ Бо́га по́йте, о́троцы, свяще́нницы, благослови́те, лю́дие, превозноси́те во вся́ ве́ки.

И́же во о́бразе А́нгела я́вльшагося тебе́ Бо́га, блаже́нне, глаго́люща в виде́нии и кре́ст тебе́ тво́й да́вша в ру́це, глаго́люща: гряди́ по Мне́ и бу́ди иску́сен и́нок. Сего́ ра́ди вельми́ подвиза́ся, преподо́бне, до́ндеже пучи́ну страсте́й изсуши́л еси́. Те́м и на Небесе́х обре́те мзду́ трудо́в свои́х, Христу́ вопия́ше: свяще́нницы, благослови́те, лю́дие, превозноси́те Его́ во ве́ки.

И́же во о́бразе А́нгела Христо́ва я́вльшася тебе́, Его́же возлюби́л еси́, преподо́бне, непреста́нными слеза́ми и моли́твами, до́ндеже я́ве сподо́бися нетле́нному блаже́нству, не оскудева́я, моли́ся о и́же к тебе́ ве́рою призыва́ющих в па́мять твою́. Ра́дующеся, пое́м Христо́ви: свяще́нницы, благослови́те, лю́дие, превозноси́те Его́ во ве́ки.

И́же во о́бразе А́нгела Влады́це показа́вшу ти́ ся́, Того́ моли́, преподо́бне, оставле́ние пода́ти прегреше́нием, до́лги оста́вити и от лю́тыя беды́ изба́вити, му́к, душе́вных и теле́сных, и вра́г, ви́димых и неви́димых, супоста́т на́ших отгна́ти е́же ко Христу́ твои́ми моли́твами, да в па́мять твою́, ра́дующеся, вопие́м Влады́це: свяще́нницы, благослови́те, лю́дие, превозноси́те Его́ во ве́ки.

Богоро́дичен: А́нгелом иногда́ в пе́щь к де́тем соше́дшаго, Свое́ Влады́ка от Тебе́ проявля́ет, Де́во, безсе́менное рождество́, я́коже бо о́гнь ю́ных не опали́, та́коже и Боже́ственный о́гнь пречи́стаго Ти́ чре́ва не опали́, на́м Тобо́ю яви́ся спасе́ние, и́же иногда́ Е́вою из ра́я изве́ржени бы́хом, Тобо́ю Влады́ка Христо́с в ра́й вся́ возводя́. Те́м, ра́дующеся, вопие́м: свяще́нницы, благослови́те, лю́дие, превозноси́те Его́ во ве́ки.

И́н.

Ирмо́с: Утро́бу неопа́льно образу́ют Отрокови́цы и́же в ве́тсем опаля́емии ю́ноши, преесте́ственно ражда́ющую запечатле́нну. Обоя́ же, содева́ющи чудоде́йство еди́но, лю́ди к пе́нию возставля́ет благода́ть.

У́тро ми́ возсия́й, преподо́бне, и́же помрачи́хся беззако́нии мои́ми лю́те, и не́сть поставля́ющаго мя́, изба́ви и восхи́ти от во́лка мы́сленнаго, и просвети́ ду́шу мою́ помышле́нии Боже́ственными, и к све́ту ра́зума наста́ви.

Го́ре на́м, согреши́вшим, и не́сть врача́, избавля́ющаго на́с. Услы́ши, Анто́ние, ра́б свои́х беду́ющих и не пре́зри в напа́стех и ско́рбех, изыми́ ны́ от зо́л, находя́щих на́м, предвари́ и спаси́, исто́ргни и исхити́, возста́ви к ра́зуму благоче́стия.

Анто́ние благоче́стне, не пре́зри вопию́щих, до конца́ исчеза́ющих, к тебе́ бо прибего́хом, те́плому засту́пнику и помо́щнику на́шему. Просвети́ на́ше малоу́мие, и нечу́вствие се́рдца на́шего приими́, я́ко оте́ц чадолюби́в, и не отри́ни моли́твы на́ша в коне́ц, к тебе́ бо прибего́х, те́плому засту́пнику и помо́щнику на́шему.

Богоро́дичен: О пресла́вная Де́во Богоро́дице, услы́ши воздыха́ние и сле́зы ра́б Твои́х, смири́хомся в пе́рсть и попра́ни бы́хом враги́ на́шими. Доко́ле поноша́ют врази́ И́мя Сы́на Твоего́, Христа́ Бо́га на́шего, и Твое́, доко́ле не услы́шиши стена́ние и воздыха́ние ра́б Твои́х? Да посрамя́тся вси́, явля́ющии рабо́м Твои́м зла́я, и кре́пость и́х сокруши́тся от вся́кия си́лы, и разуме́ют вои́стинну, я́ко еди́н Бо́г, Сы́н Тво́й, Госпо́дь и Ты́ еди́на, Богоро́дице, Помо́щнице христиа́ном.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Велича́ем вси́ человеколю́бие Твое́, Христе́, Спа́се на́ш, Сла́во ра́б Твои́х и Ве́нче ве́рных, возвели́чивый па́мять Ро́ждшия Тя́.

Возвели́чим тя́ вси́, Анто́ние преподо́бне, я́ко источа́еши чудеса́ и твори́ши исцеле́ния кому́ждо, к тебе́ притека́ющему, никто́ же бо то́щ отхо́дит. И ны́не поми́луй и изба́ви, сохрани́ все́х, тебе́ призыва́ющих.

Возвели́чивый и просла́вивый на земли́ тя́ Христо́с Бо́г на́ш, я́коже рече́ Свои́ми святы́ми усты́: прославля́ющаго Мя́ просла́влю. Того́ моли́, блаже́нне Анто́ние, изба́вити от напа́стей и треволне́ния твою́ воспева́ющих па́мять, блаже́нне.

Воспе́х твою́ всечестну́ю и чудотво́рную равноа́нгельную па́мять на хартии́ чи́стей и нескве́рненней се́рдца своего́. Зако́н Влады́ки Христа́ Бо́га на́шего написа́л еси́ не на дска́х ка́менных, но на дска́х се́рдца своего́. Бо́га просла́вил еси́ в бре́нном телеси́.

А́нгелы удиви́л еси́, челове́ки чудесы́ удиви́л еси́. О мне́ же, гре́шнем и недосто́йнем, оскверне́ннем и растле́ннем умо́м, хода́тай бу́ди те́пл в де́нь после́дний, да изба́влюся твои́ми моли́твами ча́сти шу́ия и ста́ну одесну́ю Влады́ки, Христа́ Бо́га на́шего, е́же ти́ принесо́х от вели́ких ма́лая, Анто́ние, помо́щниче те́плый.

Богоро́дичен: Возвели́чим вси́, Пречи́стая, Рождество́ Твое́, Препе́тая, и́же из боку́ Твое́ю про́йде Христо́с Бо́г на́ш, изба́вив от пре́лести диа́воли ро́д челове́ческий, мене́ же сохрани́ Свои́ми моли́твами, е́же принесо́х Ти́ от вели́ких ма́лая, Богоро́дице Чи́стая.

И́н.

Ирмо́с: Люби́ти у́бо на́м я́ко безбе́дное стра́хом удо́бее молча́ние, любо́вию же, Де́во, пе́сни тка́ти, спротяже́нно сложе́нныя, неудо́бно е́сть: но и, Ма́ти, си́лу, ели́ко е́сть произволе́ние, да́ждь.

Подоба́ет у́бо, преподо́бне, твою́ всечестну́ю па́мять торжествова́ти и весели́тися, Христа́ сла́вяще, и́же на́м дарова́вшаго свети́льника в после́днем на́шем ро́де, досто́йно хва́лим тя́, Анто́ние.

Прехва́льне Анто́ние, помяни́ святу́ю оби́тель сию́, и ста́до учени́к свои́х, и мене́, убо́гаго и недосто́йнаго раба́ твоего́ все́м, преподо́бне свя́тче Бо́жий, я́ко име́еши дерзнове́ние ко Святе́й Тро́ице, Ея́же непреста́нно моли́ изба́вити тя́ пою́щия вся́ких зо́л.

Преподо́бне Анто́ние, в па́мять свою́, и́же ве́рою ея́ соверша́ющих, предстоя́щих ти́, да́руй оставле́ние согреше́нием и от напа́стей и от бе́д все́х свободи́, я́ко да просла́вится па́мять твоя́, преподо́бне.

Богоро́дичен: Пресвята́я Де́во, бу́ди на́м стена́, и по́мощь, и заступле́ние, и Воево́да, и Предста́тель кре́пок от вра́г на́ших, и ору́жие непобеди́мо, я́ко да прославля́ем во вся́ ве́ки, ами́нь.

Свети́лен:

Огне́м сия́ния Боже́ственнаго ра́зума просвети́вся Святы́я Тро́ицы, те́м тя́ и Христо́с, я́ко со́лнце, на высоте́ поста́ви воздержа́ния, осиява́ти всю́ вселе́нную чудесы́, преподо́бным похвала́, и отце́м красота́, и наста́вником удобре́ние, Анто́ние Богодухнове́нне.

Пре­по­доб­ный Ан­то­ний Сий­ский, в ми­ру Ан­дрей, ро­дил­ся в се­мье бо­га­то­го зем­ле­дель­ца в се­ле Кех­та близ Се­вер­ной Дви­ны. В дет­стве по­лу­чил хо­ро­шее вос­пи­та­ние, мно­го чи­тал и вы­учил­ся ико­но­пи­си. Ли­шив­шись ро­ди­те­лей, Ан­дрей от­пра­вил­ся в Нов­го­род и пять лет слу­жил там у бо­яри­на. За­тем же­нил­ся, но же­на его через год умер­ла. То­гда Ан­дрей ре­шил по­свя­тить се­бя ино­че­ству. Он роз­дал иму­ще­ство ни­щим и как стран­ник по­шел на ре­ку Ке­ну в Па­хо­ми­е­ву пу­стынь. Пре­по­доб­ный Па­хо­мий по­стриг его с име­нем Ан­то­ний. Вско­ре его по­свя­ти­ли в сан иеро­мо­на­ха, и пре­по­доб­ный с бла­го­сло­ве­ния игу­ме­на один со­вер­шал бо­го­слу­же­ния. Вме­сте с ино­ка­ми оби­те­ли он вы­хо­дил лишь на тру­ды для об­щих мо­на­стыр­ских нужд. Из люб­ви к уеди­не­нию пре­по­доб­ный Ан­то­ний оста­вил Па­хо­ми­е­ву пу­стынь, вы­брав из мо­на­стыр­ской бра­тии двух спут­ни­ков, и по­се­лил­ся на Ми­хай­ло­вом ост­ро­ве, с од­ной сто­ро­ны омы­ва­е­мом Си­ей, а с дру­гой – окру­жен­ном озе­ра­ми. В этом су­ро­вом краю в дре­му­чих ча­щах в 1520 го­ду Ан­то­ни­ем бы­ла вы­стро­е­на ча­сов­ня. Но рас­чи­щать лес сто­и­ло тяж­ких тру­дов, и спут­ни­ки Ан­то­ния ста­ли роп­тать на него. И тут неожи­дан­но неиз­вест­ный че­ло­век стал до­став­лять им про­пи­та­ние, жерт­вуя так­же и день­ги на бла­го­устрой­ство. Сий­ская оби­тель ста­ла зна­ме­ни­той, ее ча­сто по­се­ща­ли жи­те­ли окрест­ных се­ле­ний. И вновь пре­по­доб­ный Ан­то­ний, взяв од­но­го уче­ни­ка, уда­лил­ся в еще бо­лее глу­хое ме­сто на озе­ре Па­лунь. Там, в уеди­нен­ной ке­ллии, он про­жил три го­да. Ко­гда игу­мен Фео­к­тист от­ка­зал­ся управ­лять Сий­ской оби­те­лью, бра­тия упро­си­ла пре­по­доб­но­го вер­нуть­ся к ним. Он скло­нил­ся к прось­бе ино­ков, вновь при­нял игу­мен­ство и бла­го­чест­но управ­лял мо­на­сты­рем до сво­е­го пре­став­ле­ния в 1556 го­ду, ко­гда ему бы­ло 79 лет.