Каноны святому мученику Ангелию Хиосскому

Припев: Святы́й великому́чениче Ангели́, моли́ Бо́га о на́с.

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Глас 1.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Пе́снь побе́дную пои́м вси́ Бо́гу, сотво́ршему ди́вная чудеса́ мы́шцею высо́кою и спа́сшему Изра́иля, я́ко просла́вися.

Тьму́, соиме́нный А́нгелом, ра́зума моего́ моли́твами твои́ми ко Го́споду, му́чениче, потреби́, да воспою́ тя́ в пе́снех, прия́вшаго честну́ю и Боже́ственную стра́сть.

Пресла́вная стра́сть и заколе́ние твое́ све́тлаго на́м сотвори́ша пра́здника о́браз, побе́дный Ангели́, в пе́снех восхваля́ем тя́.

Го́рняя си́ла Боже́ственный ду́х тво́й яви́ша, му́чениче, соиме́нный А́нгелом, мо́ря же глубина́ от свере́пия судии́ те́ло твое́ утаи́.

Богоро́дичен: Ми́лости бе́здну ражда́ющая, поми́луй, уще́дри мою́ не́мощь, Богобла́гостная, и наста́ви к све́ту покая́ния.

И́н, гла́с 4.

Ирмо́с: Мо́ря чермну́ю пучи́ну невла́жными стопа́ми дре́вний пешеше́ствовав Изра́иль, крестообра́зныма Моисе́овыма рука́ма Амали́кову си́лу в пусты́ни победи́л е́сть.

Я́ко дру́га бли́жняго Влады́ки тя́ ве́рно хва́лим, я́ко дерзнове́ние иму́ща мно́гое к Нему́, соиме́нный А́нгелом, я́ко страстоте́рпец непобеди́мый и достохва́льный.

Претерпе́ любо́вию Христа́ и рачи́тельством, пора́довавыйся ду́хом, темни́цу, му́ки и усекнове́ние главы́ твоея́, новому́чениче, и, я́ко же́ртва непоро́чная и приноше́ние, ему́ принесе́ся.

Лица́ твоего́ мно́зей све́тлости вся́ удиви́шася ди́вней, му́чениче Ангели́, е́юже, ме́ртв уже́, блиста́я по Боже́ственней благода́ти, пресла́вне.

Богоро́дичен: Пои́стине родила́ еси́ Бо́га и Го́спода, Богоро́дице, Еди́ная, и Избра́нная, и Чи́стая, сего́ же ра́ди ве́рно Тя́ хва́лим и вои́стину сла́вим.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Да утверди́тся се́рдце мое́ в во́ли Твое́й, Христе́ Бо́же, И́же над вода́ми не́бо утвержде́й второ́е и основа́вый на вода́х зе́млю, Всеси́льне.

Попаля́емое огне́м се́рдце твое́ ко Боже́ственней любви́ неся́й, преда́ся в заколе́нии во́льнем, соиме́нный А́нгелом, пречу́дне, сего́ ра́ди восхваля́ем тя́.

Вни́де в рвы́, пренесе́ до́бре, Христо́в му́чениче Ангели́, вся́ му́ки, и, сме́рть прия́вый, же́ртва непоро́чная Христу́ принесе́ся.

Собира́ющихся в па́мять твою́ и восхваля́ющих ве́рою те́плою твои́ по́двиги и заколе́ние во́льное, Ангели́, от губи́тельства лю́таго защити́ и от вся́каго зла́.

Богоро́дичен: Яви́ ми́ пу́ть спасе́ния, сего́ же ра́ди Ца́рство Небе́сное насле́дую, Блага́я, недосто́йный ра́б Тво́й, и услы́шу Трисвяту́ю пе́снь, ра́дуяся.

И́н.

Ирмо́с: Весели́тся о Тебе́ Це́рковь Твоя́, Христе́, зову́щи: Ты́ моя́ кре́пость, Го́споди, и прибе́жище, и утвержде́ние.

Ра́довашеся в темни́це, злы́я ра́ны, Ангели́, име́л еси́, Ты́ моя́, Христе́, си́ла,— вопия́,— и кре́пость моя́ непобеди́мая.

Разруши́л еси́ му́жески велехвале́ния го́рдость ага́рян, хра́бре, словесы́ твои́ми и обличи́л еси́ нече́стие.

Воспева́ем ра́ны твои́, Ангели́, и во мра́це затворе́ние, и́мже кре́пце ну́жен бы́сть, и усекнове́ние главы́ твоея́.

Богоро́дичен: Покро́ве светоза́рный вои́стинну вся́каго естества́, све́те та́инственный Христа́, све́та луча́ да́й ми́.

Седа́лен, гла́с 3.

Пото́ки крове́й твои́х зе́млю напои́л еси́, но и мо́ре ты́ освяти́л еси́ телесе́м твои́м, в него́же низве́ржен бы́сть неми́лостивным и злы́м свире́пием, Ангели́, те́мже мо́лим тя́: су́щих на земли́ и пла́вающих спаси́ от вся́ких бе́д Боже́ственным твои́м, страстоте́рпче, промышле́нием.

Богоро́дичен: Красоте́ де́вства Твоего́ и пресве́тлой чистоте́ Твое́й Гаврии́л удиви́вся, вопия́ше Ти́, Богоро́дице: ку́ю Ти́ похвалу́ принесу́ досто́йную? Что́ же возымену́ю Тя́? Недоумева́ю и ужаса́юся. Те́мже, я́ко повеле́н бы́х, вопию́: ра́дуйся, Благода́тная.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Ду́хом прови́дя, проро́че Авваку́ме, Словесе́ воплоще́ние, пропове́дал еси́, вопия́: внегда́ прибли́житися ле́том – позна́ешися, внегда́ приити́ вре́мени – пока́жешися. Сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Ду́ха благода́ть, поста́вивши шате́р в Тебе́, вся́ оста́вити ми́ра красоту́, му́чениче сла́вный Ангели́, пону́ди тя́ и наслажде́ние, и соверше́нный пло́д Боже́ственный Бо́гу бы́ти.

Стра́сть твоя́, му́чениче Богому́дре Ангели́, пра́здника о́бразу све́тлому причасти́ возлюби́вших тя́, непобеди́мый новому́чениче, красота́ и сла́ва, те́мже, собра́вшеся, воспева́ем тя́.

Мо́ре гро́б тво́й сотвори́ся, ты́ неви́димо предста́ни и свободи́ от злы́х к тебе́ вопию́щих в ве́ре и благоче́стии и ско́рое твое́ предста́тельство прося́щих в треволне́нии и бу́рях.

Богоро́дичен: Поми́луй мя́, Еди́ная, ми́лости Исто́чник, Богоро́дице, породи́вши, и свободи́ боле́зней души́ моея́ и безчу́вствия се́рдца, и да́ждь покая́ние и лю́тых избавле́ние.

И́н.

Ирмо́с: Вознесе́на Тя́ ви́девши Це́рковь на Кресте́, Со́лнце Пра́ведное, ста́ в чи́не свое́м, досто́йно взыва́ющи: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Бие́нием ли́ка и пе́рсей тя́ умертви́ти хоте́ша, сего́ ра́ди уя́звлен ра́нами бы́л еси́, и честну́ю главу́ твою́ отсеко́ша, му́чениче страстоте́рпче Ангели́.

По обы́чаю и любви́, му́чениче, прославля́ю по́двиги, и свято́е твое́ заколе́ние, и проли́тие кро́ви, и к Христу́ Боже́ственное рачи́тельство.

Моли́твами твои́ми ко Го́споду, новому́чениче, чту́щих тя́ защити́ от напа́стей теле́сных и душе́вных на земли́ и на мо́ре во вся́кое вре́мя, соиме́нный А́нгелом.

Богоро́дичен: Законода́вца ро́ждши и Светода́вца, лю́тую разруши́ тьму́ ума́ моего́ Твои́х моли́тв све́том и спаси́ мя́, Влады́чице, оскверне́ннаго, Чи́стая.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Тво́й ми́р да́ждь на́м, Сы́не Бо́жий, ино́го бо, ра́зве Тебе́, бо́га не зна́ем, И́мя Твое́ имену́ем, я́ко Бо́г живы́х и ме́ртвых еси́.

Твои́ми моли́твами да́ждь на́м, Христо́в страстоте́рпче, разреше́ние зо́л и гре́х отпуще́ние, сла́вящим твою́ стра́сть и целу́ющим написа́ние о́браза твоего́.

Я́ко возлю́бленнаго Христа́ тя́ воспева́ем, му́чениче, я́ко страсте́й приобщи́вшагося и соверше́нную и неизрече́нную ко Христу́ любо́вь име́ющаго.

Я́ко со́лнце, возсия́ па́мять твоя́ све́тлая, все́ сердца́ Боже́ственно просвеща́ющая и любо́вию Бо́га, венча́ющаго тя́, согрева́ющая, блаже́нне.

Богоро́дичен: Цари́цу Де́ву Тя́ пропове́да Дави́д, Пречи́стая, сего́ ра́ди молю́ Тя́: Небе́снаго Ца́рствия мя́ сотвори́ насле́дника, да Тя́ ублажа́ю.

И́н.

Ирмо́с: Ты́, Го́споди, мо́й све́т, в ми́р прише́л еси́, Све́т Святы́й, обраща́яй из мра́чна неве́дения ве́рою воспева́ющия Тя́.

Ра́н губи́тельства, лю́таго и зла́го обстоя́ния моли́твами твои́ми, новому́чениче, к Бо́гу предстоя́й, изба́ви, соиме́нный А́нгелом.

Прише́ствие губи́тельства моли́твами твои́ми удержи́ дале́че от восхваля́ющих па́мять твою́ всесвяту́ю, соиме́нный А́нгелом.

Боле́зни зло́й изба́ви ра́б твои́х, тя́ воспева́ющих, и губи́тельства стра́шнаго моли́твами твои́ми, соиме́нный А́нгелом.

Богоро́дичен: Ра́й живота́, Богоро́дице, су́щи, сме́рти грехо́вныя и страсте́й многообра́зных свободи́ мя́ ско́ро.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Проро́ка Ио́ну подража́я, вопию́: живо́т мо́й, Бла́же, свободи́ из тли́ и спаси́ мя́, Спа́се ми́ра, зову́ща: сла́ва Тебе́.

Превосхо́дит вои́стинну похва́льныя обы́чаи терпе́ние мно́гое, его́же показа́л еси́, всечу́дне, великоле́пие.

Небе́сный в тебе́ о́гнь разжига́ся, му́чениче, его́же Госпо́дь вложи́, прии́де Блаже́нный на зе́млю и опали́ се́рдце твое́ в Боже́ственной любве́.

В ра́дости духо́вней, новому́чениче Ангели́, благоче́ствующих мно́жество твою́ па́мять соверша́ет и воспева́ет Боже́ственную стра́сть и боре́ние.

Богоро́дичен: Ма́терь Бо́жию и красне́йшую в жена́х, молю́ Тя́ приле́жно: не оста́ви мя́, но поми́луй и от вся́каго вре́да сохрани́.

И́н.

Ирмо́с: Пожру́ Ти́ со гла́сом хвале́ния, Го́споди, Це́рковь вопие́т Ти́, от бесо́вския кро́ве очи́щшися ра́ди ми́лости от ре́бр Твои́х исте́кшею Кро́вию.

Поима́ет тя́, Ангели́, храни́телем, стра́жем и засту́пником ве́лиим в напа́стех вся́ких о́стров Хио́с, в не́мже и свяще́нную кро́вь изли́л еси́.

Чту́ще твое́, Ангели́, заколе́ние во́льное и благи́я дея́ния, пра́здник по вся́ ле́та соверша́ем и твоего́ предста́тельства про́сим.

Освяти́лися су́ть земля́, кро́вь твою́ прии́мши, во́здух же – тво́й ду́х и мо́ря глубина́ – те́ло, сего́ ра́ди спаси́ су́щих на земли́ и на мо́ре моли́твами твои́ми.

Богоро́дичен: Еди́ну Тя́ честне́йшую ве́даем, Всесвята́я, Херуви́м, я́ко ро́ждшую Све́та Пода́теля, Богоро́дице, его́же умоли́ к Све́ту мя́ всели́ти незаходи́мому.

Конда́к, гла́с 3:

Свята́го тя́ му́ченик ли́к, Ангели́, прия́, ты́ же, на Небесе́х ны́не ра́дуяся, пострада́л еси́, и зако́нно, благому́дрый, посрами́л еси́ мучи́телей безбо́жную си́лу, и вене́ц взя́л еси́ нетле́ния, ору́жием посече́нный.

И́кос:

Вы́шняго жития́ ве́чнаго хотя́й дости́гнути, соиме́нный А́нгелом и ангелому́дрый Ангели́, новому́ченик Христо́в достосла́вный, ни́жнее тле́ние разу́мно оста́вил еси́, сего́ ра́ди во́лею преда́л еси́ себе́ свире́пию и посрамле́нию мучи́телей и безбо́жную си́лу и горде́ние размета́л еси́ безстра́шным предстоя́нием и дерзнове́нием слове́с твои́х, и́х же ра́ди нече́стие обличи́л еси́, Христа́ же пропове́дал еси́, Бо́га соверше́ннаго и соверше́ннаго Челове́ка, сего́ ра́ди вене́ц нетле́ния взя́л еси́, ору́жием посече́нный.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: Пе́щь, Спа́се, ороша́шеся, о́троцы же, лику́юще, поя́ху: отце́в Бо́же, благослове́н еси́.

Ра́ны мно́гия, и́х же прия́л еси́, темни́цы стра́сть и сме́рть, соиме́нный А́нгелом, ве́рно воспева́ем и восхваля́ем.

О, те́плаго твоего́ ко Го́споду рачи́тельства, о, твоего́ терпе́ния и любве́! То́йже тя́ от тле́ния жи́зни изведе́ к нетле́нию.

Зако́нно, страстоте́рпче, подвиза́яся, ве́ру к Творцу́ сохрани́л еси́, сего́ ра́ди е́сть тебе́ побе́дный вене́ц, соиме́нный А́нгелом.

Богоро́дичен: О́блак Тя́ разуме́ю, Богоневе́сто, Со́лнце сла́вы поро́ждший, све́том озаря́яй но́щь мои́х прегреше́ний.

И́н.

Ирмо́с: Спасы́й во огни́ авраа́мския Твоя́ о́троки и халде́и уби́в, я́же Пра́вда пра́ведно уловля́ше, препе́тый Го́споди, Бо́же оте́ц на́ших, благослове́н еси́.

Прииди́те, страстолю́бцы, потече́м с любо́вию и по вся́ ле́та све́тло пра́здник почти́м све́тлаго новому́ченика, в пе́снех изя́ществию его́ пле́щуще.

Ка́ко восписа́ся в тебе́, му́чениче, благода́ть Свята́го ду́ха и умно́жися чрез покая́ние и муче́ние!

Со Иа́ковом Ангели́ и с Панха́рием воспое́м и с о́троки страстоте́рпцы и с Петро́м зело́ прославля́ем, со учени́к мно́жеством, я́ко побе́ду.

Богоро́дичен: Неизрече́нно во чре́ве сла́вно прия́вшей Бо́га благоутро́бия ра́ди, челове́ки сла́вимой, ве́рнии, поклони́мся, я́ко Ма́тери Бо́жией Благослове́нной.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Его́же ужаса́ются А́нгели и вся́ во́инства, я́ко Творца́ и Го́спода, по́йте, свяще́нницы, просла́вите, о́троцы, благослови́те, лю́дие, и превозноси́те во вся́ ве́ки.

Удиви́л еси́ горе́ А́нгел ли́ки и у́жасу прича́ствовал еси́ челове́ком, Ангели́, и бе́сы, ви́дяще поспеше́ние к заколе́нию, устраши́лися.

Ору́жие те́ло разлучи́ и ду́шу твою́, но ты́ взы́де ко Христу́, ны́не ца́рствуеши с Ни́м, Ангели́, и живе́ши в сла́ве во вся́ ве́ки.

Ду́х тво́й взы́де к А́нгел лико́м, те́ло же пове́ржено бы́сть в мо́ря глубину́, ты́ яви́ся обличи́ти мучи́телей го́рько на неми́лостивом суди́щи.

Богоро́дичен: Возведи́ лежа́щего мя́ в глубине́ злы́х, ны́не боря́щих мя́ побори́ вра́г, вредя́щих безме́стными сластьми́ ду́шу, Чи́стая, не осуди́, но поми́луй и спаси́.

И́н.

Ирмо́с: Изба́вителю все́х, Всеси́льне, посреде́ пла́мене благоче́ствовавшия, снизше́д, ороси́л еси́ и научи́л еси́ пе́ти: вся́ дела́, благослови́те, по́йте Го́спода.

Главы́ и пе́рсей ра́ны, и о́чию сле́зы, и из глубины́ воздыха́ния се́рдца, всеми́лостивый, пострада́ти изво́ли.

Воспева́юще сла́ву страсте́й твои́х, к Бо́гу тя́ хода́тая нарица́ем, злы́х избавле́ние и гре́х оставле́ние, Богому́дре му́чениче, тя́ про́сим, рабы́ твои́.

Богоро́дичен: Мно́гия на́с спаса́ют Твои́ щедро́ты, Всесвята́я Ма́терь Бо́жия, от гре́х и напа́стей, Ты́ бо, ро́ждшая Бо́га, ми́луеши ве́сь ми́р.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Светоно́сный о́блак, в о́ньже все́х Влады́ка, я́ко до́ждь с небесе́ на руно́, сни́де и воплоти́ся на́с ра́ди, бы́в Челове́к, Безнача́льный, велича́ем вси́ я́ко Ма́терь Бо́га на́шего Чи́стую.

Светоно́сную ду́шу твою́ А́нгел ли́ки и му́ченик, Ангели́, и пра́ведник со́нмы с любо́вию поя́ша све́тле, ко Христу́ приведо́ша Влады́це, и́же прия́ ю́ ра́достне, я́ко неве́сту избра́нную.

Вельми́ све́тлый де́нь и ра́достный яви́ся, му́ченик Го́спода Ангели́, в не́мже ты́ пострада́л еси́ с любо́вию и Боже́ственным рачи́тельством Христо́вым, просла́вил еси́ его́ Боже́ственными страстя́ми твои́ми, и, венце́м увенча́выйся побе́дным, взы́де ко Христу́.

Све́тлый ны́не де́нь наста́, в не́мже мно́жество ве́рных помина́ет па́мять твою́, и дела́ твои́, и кончи́ну твою́ блаже́нную, соиме́нный А́нгелом му́чениче, те́мже поми́луй чту́щих тя́ ве́рно.

Богоро́дичен: Све́т породи́вши Боже́ственный, омраче́ннаго мя́ ко́зньми вра́жиими и ле́ностию живу́щаго, гне́вающаго Бо́га, Непоро́чная, просвети́, наста́ви к до́брым дея́ниям, я́ко вина́ су́щи вся́каго до́браго.

И́н.

Ирмо́с: Я́ко одушевле́нному Бо́жию Киво́ту, да ника́коже ќоснется рука́ скве́рных, устне́ же ве́рных Богоро́дице немо́лчно, гла́с А́нгела воспева́юще, с ра́достию да вопию́т: ра́дуйся, Благода́тная, Госпо́дь с Тобо́ю.

Сликовству́еши со А́нгел чи́ны и с му́ченик со́нмы ра́дуешися на Небесе́х, в це́ркве пе́сньми немо́лчными, му́чениче, сла́вим, Богонача́льствие блиста́ния непристу́пнаго, блаже́нне, приима́яй при́сно.

В Небе́сных селе́ниих живя́й, в ме́сте разу́мнем, му́чениче Госпо́день, иде́же ли́ки а́нгельстии и святы́х ви́дят красоту́ неизрече́нную, о блаже́нне, услы́ши и моли́ся за ве́рных, чту́щих тя́ ны́не.

С любо́вию Боже́ственную па́мять твою́ пе́сньми сла́вящему, му́чениче Богому́дре, да́ждь, Ангели́, твои́ми мольба́ми Богоприя́тными злы́х свободи́тися и печа́лей и зо́л оставле́ние, име́яй дерзнове́ние мно́гое, я́ко му́ченик Христа́ Бо́га.

Богоро́дичен: Я́ко пресве́тлую, Богоро́дице, души́ чи́стую иму́щи красоту́, благода́тию же Боже́ственною с Небесе́ насыща́ющи, Све́том присносу́щным озаря́еши воспева́ющих Тя́, Де́во Чи́стая.

Свети́лен.

Ве́ру Боже́ственную, Ангели́, ю́же отве́ргше пе́рвее, восприя́, блаже́нне, и пропове́да а́бие пред безбо́жными мучи́тели, и, пролия́вый свою́ кро́вь, и́стинно пребыва́еши на́м наде́жда и любо́вь.

Сла́ва: Наде́ющихся на тя́ ны́не, до́брый страстоте́рпче, приима́я, в Де́нь Су́дный не погуби́ наде́жду, бу́дет к Бо́гу же любо́вь и ко вся́кому мно́жеству А́нгел и святы́х.

И ны́не: Наде́жда всего́ ми́ра, Богоро́дице Де́во, непобеди́мыя Влады́чицы предста́тельства про́сим, и́же в ско́рбех пребыва́ющии и носи́мии жития́ волна́ми: умири́ стра́сти и в приста́нище к Бо́гу введи́.

Бла­го­че­сти­вый Ан­ге­лий[1] был ро­дом из Ар­госа на Пе­ло­пон­не­се и в на­ча­ле XIX ве­ка ра­бо­тал вра­чом в го­ро­де Ку­ша­да­сы[2]. Вызван­ный од­на­жды на дис­пут о во­про­сах ве­ры од­ним фран­цуз­ским пу­те­ше­ствен­ни­ком, ко­то­рый дер­жал се­бя на­смеш­ли­во и зло­сло­вил, Ан­ге­лий вызвал его на ду­эль. Дабы по­ка­зать бо­го­хуль­ни­ку, ка­кую си­лу да­ет хри­сти­а­ни­ну истин­ная ве­ра, он ре­шил выйти на­встре­чу про­тив­ни­ку во­ору­жен­ным лишь тро­стью. С на­ступ­ле­ни­ем тем­но­ты дерз­кий ино­зе­мец, ис­пу­гав­шись храб­ро­сти со­пер­ни­ка, бе­жал, оста­вив Ан­ге­лия по­бе­ди­те­лем. Это про­ис­ше­ствие по­двиг­ло по­след­не­го оста­вить свою про­фес­сию и все мир­ские де­ла и все­це­ло по­свя­тить се­бя до­маш­ней мо­лит­ве и бо­го­слу­же­нию.

Од­на­ко в Ла­за­ре­ву суб­бо­ту 1813 го­да этот са­мый че­ло­век, ко­то­рый ко­г­да-то был го­тов про­лить свою кровь за имя Хри­сто­во, по не­из­вест­ной при­чи­не от­рек­ся от ве­ры сво­их от­цов и доб­ро­воль­но сде­лал­ся му­суль­ма­ни­ном. Из­гнан­ный по­сле это­го из го­ро­да Нав­п­лия и най­дя при­ста­ни­ще на Хио­се, Ан­ге­лий об­ра­зу­мил­ся и ре­шил при­не­сти по­ка­я­ние в со­вер­шен­ном гре­хе. Он, с горьки­ми сле­за­ми при­зы­вая на по­мощь всех свя­тых му­че­ни­ков и ис­по­вед­ни­ков, ча­сто при­хо­дил к гроб­ни­це свя­то­го Ма­ка­рия Ко­ринф­ско­го, при­го­то­вив­ше­го к му­че­ни­че­ско­му по­дви­гу не­скольких свя­тых.

С то­го вре­ме­ни Ан­ге­лий жил един­ствен­ным же­ла­ни­ем – по­лу­чить воз­мож­ность ис­ку­пить свое от­ступ­ни­че­ство кро­вью. Во­рвав­шись од­на­жды на ту­рец­кий та­мо­жен­ный пост, он пе­ред все­ми сол­да­та­ми и слу­жа­щи­ми ис­по­ве­дал се­бя хри­сти­а­ни­ном и от­крыто за­явил о сво­ем об­ра­ще­нии. По­сле это­го, же­сто­ко из­би­тый, Ан­ге­лий был от­ве­ден в кре­пость и там обез­глав­лен 3 де­каб­ря 1813 го­да.

Источ­ник: Пра­во­сла­вие.ру


При­ме­ча­ния

[1] Св. Ан­ге­лий по­чи­та­ет­ся в Гре­че­ской Церк­ви. В Ме­ся­цеслов Рус­ской Пра­во­слав­ной Церк­ви дан­ная па­мять не вклю­че­на.

[2] Го­род Ку­ша­да­сы рас­по­ло­жен в окрест­но­стях древ­не­го Ефе­са, но им не яв­ля­ет­ся. Ру­и­ны древ­не­го Ефе­са ны­не на­хо­дят­ся близ это­го го­ро­да.