Канон святым мученицам Минодоре, Митродоре и Нимфодоре
Припев: Святи́и му́ченицы, моли́те Бо́га о на́с.
Память: 23 сентября (10 сентября ст. ст.)
Глас 4.
Пе́снь 1.
Ирмо́с: Отве́рзу уста́ моя́, и напо́лнятся Ду́ха, и сло́во отры́гну Цари́це Ма́тери, и явлю́ся, све́тло торжеству́я, и воспою́, ра́дуяся, Тоя́ чудеса́.
Тро́ицу несозда́нную, Ю́же благоче́стно пропове́дасте, ми́лостиву на́м сотвори́те, му́ченицы сла́внии, ны́не чту́щим ва́ша боже́ственныя стра́сти и исправле́ния, богоблаже́ннии.
О глаго́лех небрего́ша мучи́теля отрокови́цы, боже́ственным огражда́еми ору́жием ве́ры, и подъя́ша му́к треволне́ние и сме́рть непра́ведну за вся́ческих Жи́знь.
Си́лою укрепля́емы всемо́щною Зижди́теля, му́жеский прия́ша нра́в всечестны́я и зми́я стропти́ваго и велича́ваго нога́ми попра́ша и на зе́млю низложи́ша.
Богоро́дичен: Я́ко одушевле́н хра́м, я́ко нетле́нну ски́нию, я́ко две́рь небе́сную, я́ко Боже́ственную трапе́зу, я́ко пала́ту и престо́л Влады́чень, Мари́ю Чи́стую пе́сньми почти́м.
Пе́снь 3.
Ирмо́с: Не му́дростию, и си́лою, и бога́тством хва́лимся, но Тобо́ю, О́тчею ипоста́сною Му́дростию, Христе́: не́сть бо свя́т, па́че Тебе́, Человеколю́бче.
Умерщвле́нный умо́м пребеззако́нный мучи́тель Жи́зни на́шея, Христа́, лю́те отврещи́ся понужда́ше тя́, му́ченице Минодо́ро, ураня́я.
Взира́ющия к Бо́гу мучи́тель не пощаде́, но же́злием неми́лостивно сокруши́ у́ды твоя́, вене́ц тебе́ плеты́й ве́чный, му́ченице, неувяда́ющий.
Му́ками, требога́тии святи́и му́ченицы, сокро́вище на небесе́х и ве́чнующую сла́ву обрето́ша, я́сно Бо́гу прибли́жишася.
Богоро́дичен: Я́вльшися, души́ моея́ тму́ отжени́ и грехо́вныя плени́цы расто́ргни, Чи́стая Де́во, и спаси́ мя́, ро́ждшая Всеще́драго.
Седа́лен, гла́с 4.
Удиви́шася ва́шему терпе́нию мно́гому небе́снии ли́цы безпло́тных си́л: я́коже бо ино́му стра́ждущу пребыва́сте, го́лени и соста́вы сокруша́еми, сме́рть го́рькую терпя́ще и же́нским те́лом зми́я отсту́пника сокруша́юще, де́вы, неве́сты Жизнода́вца, ве́ры побо́рницы.
Богоро́дичен: От ко́рене Иессе́ева и от чре́сл Дави́довых Богоотрокови́ца Мариа́м ражда́ется дне́сь на́м; ра́достию бо ра́дуются вся́ческая и обновля́ются. Сра́дуйтеся ку́пно, не́бо и земля́, восхвали́те Ю́, оте́чествия язы́к. Иоаки́м весели́тся, и А́нна торжеству́ет, зову́щи: непло́ды ражда́ет Богоро́дицу и Пита́тельницу Жи́зни на́шея.
Пе́снь 4.
Ирмо́с: Седя́й в сла́ве на Престо́ле Божества́ во о́блаце ле́гце, прии́де Иису́с Пребоже́ственный, Нетле́нною Дла́нию и спасе́ зову́щия: сла́ва, Христе́, си́ле Твое́й.
Сия́ющи луча́ми Креста́, присноблаже́нная Митродо́ра, к дре́ву привя́зана, терпя́ше о́гненную му́ку, пре́лести у́глие росо́ю любве́ Христо́вы погаша́ющи.
Явле́нным виде́нием по́мысл простира́ющи, зря́щи Жениха́ добро́ты недомы́сленныя, бие́ма же́злием, присноблаже́нная Митродо́ра терпя́ше до́блественне боле́зни.
Украси́стеся, де́вы, и све́тло просла́вистеся, препросла́вленное Сло́во вся́чески возлюби́вше, Его́же уя́звлены любо́вию, претерпе́сте страсте́й наше́ствия кре́пце.
Богоро́дичен: Умерщвле́нна мя́ зло́бою льсти́ваго, Всенепоро́чная, Жи́знь ро́ждшая, оживи́, к Тебе́ бо прибего́х; и впа́дшася во глубину́ грехо́вную возведи́, я́ко ми́лостива, Всенепоро́чная.
Пе́снь 5.
Ирмо́с: Ты́, Го́споди, мо́й Све́т, в ми́р прише́л еси́, Све́т Святы́й, обраща́яй из мра́чна неве́дения ве́рою воспева́ющия Тя́.
Нра́в терпели́в и непобеди́мь смы́сл му́ченицы пред суди́щем показа́вше, побе́ды вене́ц себе́ исплето́ша.
Ны́не терпи́т желе́зных ногте́й терза́ния кре́пко пове́шена Нимфодо́ра, Жениха́ возлюби́вши Безсме́ртнаго.
Трисве́тлыя свещи́, трикро́вная хра́мина, селе́ние Тро́ицы, да похва́лятся пе́сньми де́вы богому́дрыя.
Богоро́дичен: Тя́ еди́ну избра́нну и добру́ и непоро́чну обре́т, воплоща́ется Пребоже́ственное Сло́во из Тебе́, Богора́дованная.
Пе́снь 6.
Ирмо́с: Пожру́ Ти́ со гла́сом хвале́ния, Го́споди, Це́рковь вопие́т Ти́, от бесо́вския кро́ве очи́щшися, ра́ди ми́лости от ре́бр Твои́х исте́кшею кро́вию.
Ви́дети жела́юще Твою́ добро́ту недомы́сленную, уязвля́еми любо́вию Твое́ю сладча́йшею, Безнача́льне Сло́ве, му́к лю́тость до́блественне претерпе́ша.
Я́ко кри́ны в ве́рте страда́льцев, процвето́ша пресла́вныя отрокови́цы и Це́рковь воня́ми разли́чных му́к облагово́ниша Ду́ха благода́тию.
Жениха́ Безсме́ртнаго Еди́наго жела́юще, неви́димою си́лою укрепля́еми, ви́димую сме́рть явле́нно преоби́деша де́вы отрокови́цы.
Богоро́дичен: Свя́т всели́выйся в ложесна́ Твоя́ Госпо́дь, святе́йшу обре́т Тя́ и чисте́йшу тва́ри всея́, Богома́ти Господоимени́тая, Пречи́стая Влады́чице.
Конда́к, гла́с 4.
За Тро́ицу терпели́вно страда́льчествовавшия, многоко́зненнаго врага́ победи́сте, бра́тски обле́кшеся Ду́хом, те́мже водвори́стеся с пятьми́ де́вами в небе́сном, страстоте́рпицы, черто́зе, и со а́нгелы Всецарю́ в весе́лии непреста́нно предстоите́.
Пе́снь 7.
Ирмо́с: Авраа́мстии иногда́ в Вавило́не о́троцы пе́щный пла́мень попра́ша, пе́сньми взыва́юще: оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.
Жре́ти и́долом глухи́м злочести́ваго мучи́теля повелева́юща оплева́сте, вопию́ще, отрокови́цы: отце́в на́ших Бо́же, благослове́н еси́.
Просвеще́ннии умо́м богонача́льными заря́ми, мглу́ и́дольскую очерни́сте, всехва́льныя, пою́ще: отце́в на́ших Бо́же, благослове́н еси́.
Ни отсече́ния уде́с, ни гоне́ние, ни ско́рбь Христа́ отлучи́ти отню́д возмого́ша, вопию́щим му́ченицам: отце́в на́ших Бо́же, благослове́н еси́.
Богоро́дичен: Преесте́ственно Зижди́теля от утро́бы Твоея́, Де́во, роди́ти сподо́билася еси́, земны́я назида́юща, пою́щия ве́рою: Бо́же, благослове́н еси́.
Пе́снь 8.
Ирмо́с: Изба́вителю все́х Всеси́льне, посреде́ пла́мене благоче́ствовавшия, снизше́д, ороси́л еси́ и научи́л еси́ пе́ти: вся́ дела́, благослови́те, по́йте Го́спода.
Изостри́вшеся любо́вию Творца́, притупи́сте жа́ла змии́ная, в же́нстем телеси́ му́жеския восприе́мше по́двиги, и венцы́ небе́сными венча́стеся.
Спле́тшеся посреде́ по́двига, неви́димыя враги́ с пло́тию безпло́тныя победи́ша богому́дрии отрокови́цы, вопию́ще: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.
О Бо́зе Спа́се вжиля́еми, о Христе́ Иису́се возмога́юще, вра́жию некре́пкую погуби́сте держа́ву, воспева́юще: вся́кая дела́, благослови́те, Госпо́дня, Го́спода.
Ца́рство вы́шнее получи́сте, со Христо́м Иису́сом ца́рствующе, испещре́ны ра́нами му́к, добро́тою укра́шены, досточу́дныя отрокови́цы.
Богоро́дичен: Я́ко Бо́жие нескве́рное жили́ще, Его́же прия́ла еси́ воплоща́ема и во дву́ естеству́ зна́ема, Отрокови́це, Ему́же пое́м: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.
Пе́снь 9.
Ирмо́с: Ка́мень нерукосе́чный от несеко́мыя горы́, Тебе́, Де́во, краеуго́льный отсече́ся — Христо́с, совокупи́вый разстоя́щаяся естества́. Те́м, веселя́щеся, Тя́, Богоро́дице, велича́ем.
Ви́дети жела́юще добро́ту Жениха́, всеобра́зным ма́нием к Нему́, богоно́сицы, безсме́ртию поучи́стеся в ме́ртвеннем телеси́. Те́м досто́йно ублажа́етеся.
Яви́стеся мучи́телей посреде́, а́ки в во́лцех суро́вых, а́гницы нескве́рныя, си́х зверови́дное пребора́ющия, и Христу́, благоприя́тна я́ко же́ртва, принесо́стеся.
Вене́ц исплето́сте ку́пно неветша́ющ, де́вы, Боже́ственныя улучи́вше сла́вы, и Ца́рствия и́стинно непоколеби́маго прия́ти, я́ко му́ченицы, с му́ченики сподо́бистеся.
Ея́же сподо́бистеся сла́вы, е́же получи́сте ликова́ние, соверша́ющим любо́вию ва́шу па́мять улучи́ти моли́теся, я́ко дерзнове́ние иму́ще ко Влады́це, честны́я де́вы.
Богоро́дичен: Пощади́ мя́, Христе́, егда́ хо́щеши суди́ти ми́р со сла́вою, разори́ мглу́ страсте́й мои́х моли́твами Ро́ждшия Тя́ и честны́х му́чениц Твои́х, я́ко Бла́г и Многоми́лостив.
Свети́лен.
Со́лнце отню́дуже произы́де мы́сленное по пло́ти дне́сь озари́ ми́р от непло́дных ложе́сн. Те́мже, игра́юще, вопие́м: ра́дуйся, Мари́е, пра́отцев избавле́ние.
Пѣ́снь а҃.
І҆рмо́съ: Ѿве́рзꙋ ᲂу҆ста̀ моѧ̑, и҆ напо́лнѧтсѧ дх҃а, и҆ сло́во ѿры́гнꙋ цр҃и́цѣ мт҃ри, и҆ ꙗ҆влю́сѧ, свѣ́тлѡ торжествꙋ́ѧ, и҆ воспою̀ ра́дꙋѧсѧ тоѧ̀ чꙋдеса̀.
Трⷪ҇цꙋ несозда́ннꙋю, ю҆́же благоче́стнѡ проповѣ́дасте, ми́лостивꙋ на́мъ сотвори́те, мч҃ницы сла́внїи, ны́нѣ чтꙋ́щымъ ва́шѧ бжⷭ҇твєнныѧ стра̑сти, и҆ и҆справлє́нїѧ, бг҃обл҃же́ннїи.
Ѡ҆ глаго́лѣхъ небрего́ша мꙋчи́телѧ ѻ҆трокови̑цы, бж҃е́ственнымъ ѡ҆гражда́еми ѻ҆рꙋ́жїемъ вѣ́ры, и҆ под̾ѧ́ша мꙋ́къ треволне́нїе, и҆ сме́рть непра́веднꙋ, за всѧ́ческихъ жи́знь.
Си́лою ᲂу҆крѣплѧ́емы всемо́щною зижди́телѧ, мꙋ́жескїй прїѧ́ша нра́въ всечестны̑ѧ, и҆ ѕмі́ѧ стропти́ваго и҆ велича́ваго нога́ми попра́ша, и҆ на зе́млю низложи́ша.
Бг҃оро́диченъ: Ꙗ҆́кѡ ѡ҆дꙋшевле́нъ хра́мъ, ꙗ҆́кѡ нетлѣ́ннꙋ ски́нїю, ꙗ҆́кѡ две́рь нбⷭ҇нꙋю, ꙗ҆́кѡ бжⷭ҇твеннꙋю трапе́зꙋ, ꙗ҆́кѡ пала́тꙋ и҆ прⷭ҇то́лъ влⷣчень, мр҃і́ю чⷭ҇тꙋю пѣ́сньми почти́мъ.
Пѣ́снь г҃.
І҆рмо́съ: Не мꙋ́дростїю, и҆ си́лою, и҆ бога́тствомъ хва́лимсѧ, но тобо́ю, ѻ҆́ч҃ею ѵ҆поста́сною мꙋ́дростїю, хрⷭ҇тѐ: нѣ́сть бо свѧ́тъ, па́че тебє̀, чл҃вѣколю́бче.
Оу҆мерщвле́нный ᲂу҆мо́мъ пребеззако́нный мꙋчи́тель, жи́зни на́шеѧ хрⷭ҇та̀ лю́тѣ ѿврещи́сѧ понꙋжда́ше тѧ̀, мч҃нице минодѡ́ро, ᲂу҆ранѧ́ѧ.
Взира́ющїѧ къ бг҃ꙋ мꙋчи́тель не пощадѣ̀, но же́злїемъ неми́лостивнѡ сокрꙋшѝ ᲂу҆́ды твоѧ̑, вѣне́цъ тебѣ̀ плеты́й вѣ́чный мч҃нице, неꙋвѧда́ющїй.
Мꙋ́ками требога́тїи ст҃і́и мч҃ницы, сокро́вище на нб҃сѣ́хъ, и҆ вѣ́чнꙋющꙋю сла́вꙋ ѡ҆брѣто́ша, ꙗ҆́снѡ бг҃ꙋ прибли́жишасѧ.
Бг҃оро́диченъ: Ꙗ҆́вльшисѧ, дꙋшѝ моеѧ̀ тмꙋ̀ ѿженѝ, и҆ грѣхѡ́вныѧ плени̑цы расто́ргни, чⷭ҇таѧ дв҃о, и҆ спаси́ мѧ, ро́ждшаѧ всеще́драго.
Сѣда́ленъ, гла́съ д҃.
Оу҆диви́шасѧ ва́шемꙋ терпѣ́нїю мно́гомꙋ небе́снїи ли́цы безпло́тныхъ си́лъ: ꙗ҆́коже бо и҆но́мꙋ стра́ждꙋщꙋ пребыва́сте, го́лєни и҆ соста́вы сокрꙋша́еми, сме́рть го́рькꙋю терпѧ́ще, и҆ же́нскимъ тѣ́ломъ ѕмі́ѧ ѿстꙋ́пника сокрꙋша́юще, дѣ̑вы невѣ̑сты жизнода́вца, вѣ́ры побѡ́рницы.
Бг҃оро́диченъ: Ѿ ко́рене і҆ессе́ева, и҆ ѿ чре́слъ дв҃довыхъ, бг҃оѻтрокови́ца марїа́мъ ражда́етсѧ дне́сь на́мъ: ра́достїю бо ра́дꙋютсѧ всѧ́чєскаѧ и҆ ѡ҆бновлѧ́ютсѧ. сра́дꙋйтесѧ кꙋ́пнѡ не́бо и҆ землѧ̀, восхвали́те ю҆̀ ѻ҆те́чєствїѧ ꙗ҆зы̑къ: і҆ѡакі́мъ весели́тсѧ, и҆ а҆́нна торжествꙋ́етъ зовꙋ́щи: непло́ды ражда́етъ бцⷣꙋ, и҆ пита́тельницꙋ жи́зни на́шеѧ.
Пѣ́снь д҃.
І҆рмо́съ: Сѣдѧ́й въ сла́вѣ на прⷭ҇то́лѣ бжⷭ҇тва̀, во ѻ҆́блацѣ ле́гцѣ прїи́де і҆и҃съ пребжⷭ҇твенный, нетлѣ́нною дла́нїю, и҆ спасѐ зовꙋ́щыѧ: сла́ва, хрⷭ҇тѐ, си́лѣ твое́й.
Сїѧ́ющи лꙋча́ми крⷭ҇та̀ приснобл҃же́ннаѧ митродѡ́ра, къ дре́вꙋ привѧ́зана терпѧ́ше ѻ҆́гненнꙋю мꙋ́кꙋ, пре́лести ᲂу҆́глїе росо́ю любвѐ хрⷭ҇то́вы погаша́ющи.
Ꙗ҆вле́ннымъ видѣ́нїемъ по́мыслъ простира́ющи, зрѧ́щи жениха̀ добрѡ́ты недомы́слєнныѧ, бїе́ма же́злїемъ приснобл҃же́ннаѧ митродѡ́ра, терпѧ́ше до́блественнѣ болѣ̑зни.
Оу҆краси́стесѧ дѣ̑вы, и҆ свѣ́тлѡ просла́вистесѧ, препросла́вленное сло́во всѧ́чески возлюби́вше. є҆гѡ́же ᲂу҆ѧ́звлены любо́вїю, претерпѣ́сте страсте́й нашє́ствїѧ крѣ́пцѣ.
Бг҃оро́диченъ: Оу҆мерщвле́нна мѧ̀ ѕло́бою льсти́вагѡ, всенепоро́чнаѧ, жи́знь ро́ждшаѧ, ѡ҆живѝ, къ тебѣ́ бо прибѣго́хъ: и҆ впа́дшасѧ во глꙋбинꙋ̀ грѣхо́внꙋю, возведѝ ꙗ҆́кѡ ми́лостива, всенепоро́чнаѧ.
Пѣ́снь є҃.
І҆рмо́съ: Ты̀, гдⷭ҇и мо́й, свѣ́тъ въ мі́ръ прише́лъ є҆сѝ, свѣ́тъ ст҃ы́й, ѡ҆браща́ѧй и҆зъ мра́чна невѣ́дѣнїѧ вѣ́рою воспѣва́ющыѧ тѧ̀.
Нра́въ терпѣли́въ, и҆ непобѣди́мь смы́слъ, мч҃ницы предъ сꙋди́щемъ показа́вше, побѣ́ды вѣне́цъ себѣ̀ и҆сплето́ша.
Ны́нѣ терпи́тъ желѣ́зныхъ ногте́й терза̑нїѧ крѣ́пкѡ, повѣ́шена нѷмфодѡ́ра, жениха̀ возлюби́вши безсме́ртнаго.
Трисвѣ̑тлыѧ свѣщы̀, трикро́внаѧ хра́мина, селе́нїе трⷪ҇цы, да похва́лѧтсѧ пѣ́сньми дѣ̑вы бг҃омꙋ̑дрыѧ.
Бг҃оро́диченъ: Тѧ̀ є҆ди́нꙋ и҆збра́ннꙋ и҆ добрꙋ̀ и҆ непоро́чнꙋ ѡ҆брѣ́тъ, воплоща́етсѧ пребжⷭ҇твенное сло́во и҆зъ тебє̀, бг҃ора́дованнаѧ.
Пѣ́снь ѕ҃.
І҆рмо́съ: Пожрꙋ́ ти со гла́сомъ хвале́нїѧ, гдⷭ҇и, цр҃ковь вопїе́тъ тѝ, ѿ бѣсо́вскїѧ кро́ве ѡ҆чи́щшисѧ, ра́ди ми́лости ѿ ре́бръ твои́хъ и҆сте́кшею кро́вїю.
Ви́дѣти жела́юще твою̀ добро́тꙋ недомы́сленнꙋю, ᲂу҆ѧзвлѧ́еми любо́вїю твое́ю сладча́йшею, безнача́льне сло́ве, мꙋ́къ лю́тость до́блественнѣ претерпѣ́ша.
Ꙗ҆́кѡ крі́ны въ ве́ртѣ страда́льцєвъ процвѣто́ша пресла̑вныѧ ѻ҆трокови̑цы, и҆ цр҃ковь вонѧ́ми разли́чныхъ мꙋ́къ ѡ҆благово́ниша, дх҃а бл҃года́тїю.
Жениха̀ безсме́ртнагѡ є҆ди́нагѡ жела́юще, неви́димою си́лою ᲂу҆крѣплѧ́еми, ви́димꙋю сме́рть ꙗ҆вле́ннѡ преѡби́дѣша дѣ̑вы ѻ҆трокови̑цы.
Бг҃оро́диченъ: Ст҃ъ всели́выйсѧ въ ложесна̀ твоѧ̑ гдⷭ҇ь, ст҃ѣ́йшꙋ ѡ҆брѣ́тъ тѧ̀, и҆ чистѣ́йшꙋ тва́ри всеѧ̀, бг҃ома́ти господоимени́таѧ, пречⷭ҇таѧ влⷣчце.
Конда́къ, гла́съ д҃.
За трⷪ҇цꙋ терпѣли́внѡ страда́льчествовавшыѧ, многоко́зненнаго врага̀ побѣди́сте, бра́тски ѡ҆бле́кшесѧ дх҃омъ: тѣ́мже водвори́стесѧ съ пѧтьмѝ дѣ́вами, въ нбⷭ҇номъ страстотє́рпицы черто́зѣ, и҆ со а҆́гг҃лы всецр҃ю̀ въ весе́лїи непреста́ннѡ предстоитѐ.
Пѣ́снь з҃.
І҆рмо́съ: А҆враа́мстїи и҆ногда̀ въ вавѷлѡ́нѣ ѻ҆́троцы пе́щный пла́мень попра́ша, пѣ́сньми взыва́юще: ѻ҆тє́цъ на́шихъ бж҃е, бл҃гослове́нъ є҆сѝ.
Жре́ти і҆́дѡлѡмъ глꙋхи̑мъ ѕлочести́ваго мꙋчи́телѧ повелѣва́юща ѡ҆плева́сте, вопїю́ще ѻ҆трокови̑цы: ѻ҆тцє́въ на́шихъ бж҃е, бл҃гослове́нъ є҆сѝ.
Просвѣще́ннїи ᲂу҆мо́мъ бг҃онача́льными зарѧ́ми, мглꙋ̀ і҆́дѡльскꙋю ѡ҆черни́сте всехва́льныѧ, пою́ще: ѻ҆тцє́въ на́шихъ бж҃е, бл҃гослове́нъ є҆сѝ.
Ни ѿсѣчє́нїѧ ᲂу҆де́съ, ни гоне́нїе, ни ско́рбь, хрⷭ҇та̀ ѿлꙋчи́ти ѿню́дъ возмого́ша, вопїю́щымъ мч҃ницамъ: ѻ҆тцє́въ на́шихъ бж҃е, бл҃гослове́нъ є҆сѝ.
Бг҃оро́диченъ: Преесте́ственнѡ зижди́телѧ ѿ ᲂу҆тро́бы твоеѧ̀ дв҃о, роди́ти сподо́биласѧ є҆сѝ, земны̑ѧ назида́юща, пою́щыѧ вѣ́рою: бж҃е бл҃гослове́нъ є҆сѝ.
Пѣ́снь и҃.
І҆рмо́съ: И҆зба́вителю всѣ́хъ всеси́льне, посредѣ̀ пла́мене благоче́ствовавшыѧ, снизше́дъ, ѡ҆роси́лъ є҆сѝ, и҆ наꙋчи́лъ є҆сѝ пѣ́ти: всѧ̑ дѣла̀ благослови́те, по́йте гдⷭ҇а.
И҆з̾ѡстри́вшесѧ любо́вїю творца̀, притꙋпи́сте жа̑ла ѕмїи̑наѧ въ же́нстѣмъ тѣлесѝ мꙋ́жєскїѧ воспрїе́мше по́двиги, и҆ вѣнцы̑ нбⷭ҇ными вѣнча́стесѧ.
Спле́тшесѧ посредѣ̀ по́двига, неви̑димыѧ врагѝ, съ пло́тїю, безплѡ́тныѧ побѣди́ша, бг҃омꙋ́дрїи ѻ҆трокови̑цы вопїю́ще: благослови́те, всѧ̑ дѣла̀ гдⷭ҇нѧ, гдⷭ҇а.
Ѡ҆ бз҃ѣ сп҃сѣ вжилѧ́еми, ѡ҆ хрⷭ҇тѣ̀ і҆и҃сѣ возмога́юще, вра́жїю некрѣ́пкꙋю погꙋби́сте держа́вꙋ, воспѣва́юще: всѧ̑каѧ дѣла̀ благослови́те, гдⷭ҇нѧ, гдⷭ҇а.
Црⷭ҇тво вы́шнее полꙋчи́сте, со хрⷭ҇то́мъ і҆и҃сомъ црⷭ҇твꙋюще. и҆спещрє́ны ра́нами мꙋ́къ, добро́тою ᲂу҆кра́шєны, досточꙋ̑дныѧ ѻ҆трокови̑цы.
Бг҃оро́диченъ: Ꙗ҆́кѡ бж҃їе нескве́рное жили́ще, є҆го́же прїѧ́ла є҆сѝ воплоща́ема, и҆ во двꙋ̀ є҆стєствꙋ̀ зна́ема, ѻ҆трокови́це. є҆мꙋ́же пое́мъ: благослови́те, всѧ̑ дѣла̀ гдⷭ҇нѧ, гдⷭ҇а.
Пѣ́снь ѳ҃.
І҆рмо́съ: Ка́мень нерꙋкосѣ́чный ѿ несѣко́мыѧ горы̀, тебє̀, дв҃о, краеꙋго́льный ѿсѣче́сѧ, хрⷭ҇то́съ, совокꙋпи́вый разстоѧ̑щаѧсѧ є҆стєства̀. тѣ́мъ, веселѧ́щесѧ, тѧ̀, бцⷣе, велича́емъ.
Ви́дѣти жела́юще добро́тꙋ жениха̀, всеѻбра́знымъ ма́нїемъ, къ немꙋ̀ бг҃онѡ́сицы, безсме́ртїю поꙋчи́стесѧ, въ ме́ртвеннѣмъ тѣлесѝ. тѣ́мъ досто́йнѡ ᲂу҆блажа́етесѧ.
Ꙗ҆ви́стесѧ мꙋчи́телей посредѣ̀, а҆́ки въ во́лцѣхъ сꙋро́выхъ а҆́гницы несквє́рныѧ, си́хъ ѕвѣрови́дное пребора́ющыѧ, и҆ хрⷭ҇тꙋ̀ бл҃гопрїѧ́тна ꙗ҆́кѡ же́ртва принесо́стесѧ.
Вѣне́цъ и҆сплето́сте кꙋ́пнѡ неветша́ющъ дѣ̑вы, бжⷭ҇твенныѧ ᲂу҆лꙋчи́вше сла́вы, и҆ црⷭ҇твїѧ и҆́стиннѡ непоколеби́магѡ прїѧ́ти ꙗ҆́кѡ мꙋ́чєницы, съ мч҃ники сподо́бистесѧ.
Є҆ѧ́же сподо́бистесѧ сла́вы, є҆́же полꙋчи́сте ликова́нїе, соверша́ющымъ любо́вїю ва́шꙋ па́мѧть, ᲂу҆лꙋчи́ти моли́тесѧ, ꙗ҆́кѡ дерзнове́нїе и҆мꙋ́ще ко влⷣцѣ, честны̑ѧ дѣ̑вы.
Бг҃оро́диченъ: Пощади́ мѧ хрⷭ҇тѐ, є҆гда̀ хо́щеши сꙋди́ти мі́ръ со сла́вою, разорѝ мглꙋ̀ страсте́й мои́хъ, моли́твами ро́ждшїѧ тѧ̀, и҆ честны́хъ мч҃ницъ твои́хъ, ꙗ҆́кѡ бл҃гъ и҆ многоми́лостивъ.
Свѣти́ленъ.
Со́лнце, ѿню́дꙋже произы́де мы́сленное по пло́ти, дне́сь ѡ҆зарѝ мі́ръ ѿ непло́дныхъ ложе́снъ. тѣ́мже и҆гра́юще вопїе́мъ: ра́дꙋйсѧ, марі́е, пра́ѻтцєвъ и҆збавле́нїе.
Жития мучениц Минодоры, Митродоры и Нимфодоры
Святые девицы Минодора, Митродора и Нимфодора (305–311), родные сестры, происходили из Вифинии (Малая Азия). Отличаясь особым благочестием, сестры-христианки пожелали хранить девственную жизнь и не соприкасаться с миром. Они избрали себе уединенное место в пустыне и проводили свою жизнь в подвигах поста и молитвы. Слава о святой жизни девиц скоро распространилась, так как по их молитвам стали совершаться исцеления больных. Вифинской областью управлял в то время правитель по имени Фронтон, который приказал схватить сестер и привести к нему. Сначала он пытался убедить их отречься от Христа, обещая большие почести и награды. Однако святые сестры твердо исповедали пред ним свою веру, отвергнув все предложения правителя, объяснив ему, что они не дорожат временными земными благами и готовы умереть за своего Небесного Жениха. Придя в ярость, правитель обрушил свой гнев на старшую из них – святую Минодору. Святая мужественно терпела муки и, наконец, воскликнула: "Господи Иисусе Христе, веселие сердца моего, надежда моя, приими с миром душу мою!" и с этими словами предала дух свой Богу.
Через четыре дня привели на суд младших сестер Митродору и Нимфодору. Перед ними положили для устрашения израненное тело старшей сестры. Девицы плакали о ней, но были также непреклонны. Тогда подвергли истязаниям святую Митродору. Она скончалась, призывая до последнего вздоха возлюбленного ею Господа Иисуса Христа. Затем подвели третью сестру Нимфодору. Перед ней лежали тела замученных старших сестер. Фронтон надеялся, что это зрелище устрашит юную девицу. Делая вид, что он сожалеет о ее молодости и красоте, он стал ласково убеждать ее поклониться языческим богам, обещая высокие награды и почести. Святая Нимфодора, отвергнув его речи, разделила участь своих старших сестер. Она была замучена до смерти ударами железных прутьев.
Тела святых мучениц хотели сжечь на костре, но сильный дождь угасил разведенный огонь, а молния опалила Фронтона и его слуг. Христиане взяли тела сестер и погребли с почестью около так называемых Теплых вод в Пифиях (Вифиния). Часть мощей святых мучениц хранится на Афоне в Покровском соборе Русского Пантелеимонова монастыря, а рука святой Митродоры находится на Святой Горе в монастыре Пантократор.
См. также: "Житие и страдание святых мучениц Минодоры, Митродоры и Нимфодоры" в изложении свт. Димитрия Ростовского.
Жития мучениц Минодоры, Митродоры и Нимфодоры
Святые девицы Минодора, Митродора и Нимфодора (305–311), родные сестры, происходили из Вифинии (Малая Азия). Отличаясь особым благочестием, сестры-христианки пожелали хранить девственную жизнь и не соприкасаться с миром. Они избрали себе уединенное место в пустыне и проводили свою жизнь в подвигах поста и молитвы. Слава о святой жизни девиц скоро распространилась, так как по их молитвам стали совершаться исцеления больных. Вифинской областью управлял в то время правитель по имени Фронтон, который приказал схватить сестер и привести к нему. Сначала он пытался убедить их отречься от Христа, обещая большие почести и награды. Однако святые сестры твердо исповедали пред ним свою веру, отвергнув все предложения правителя, объяснив ему, что они не дорожат временными земными благами и готовы умереть за своего Небесного Жениха. Придя в ярость, правитель обрушил свой гнев на старшую из них – святую Минодору. Святая мужественно терпела муки и, наконец, воскликнула: "Господи Иисусе Христе, веселие сердца моего, надежда моя, приими с миром душу мою!" и с этими словами предала дух свой Богу.
Через четыре дня привели на суд младших сестер Митродору и Нимфодору. Перед ними положили для устрашения израненное тело старшей сестры. Девицы плакали о ней, но были также непреклонны. Тогда подвергли истязаниям святую Митродору. Она скончалась, призывая до последнего вздоха возлюбленного ею Господа Иисуса Христа. Затем подвели третью сестру Нимфодору. Перед ней лежали тела замученных старших сестер. Фронтон надеялся, что это зрелище устрашит юную девицу. Делая вид, что он сожалеет о ее молодости и красоте, он стал ласково убеждать ее поклониться языческим богам, обещая высокие награды и почести. Святая Нимфодора, отвергнув его речи, разделила участь своих старших сестер. Она была замучена до смерти ударами железных прутьев.
Тела святых мучениц хотели сжечь на костре, но сильный дождь угасил разведенный огонь, а молния опалила Фронтона и его слуг. Христиане взяли тела сестер и погребли с почестью около так называемых Теплых вод в Пифиях (Вифиния). Часть мощей святых мучениц хранится на Афоне в Покровском соборе Русского Пантелеимонова монастыря, а рука святой Митродоры находится на Святой Горе в монастыре Пантократор.
См. также: "Житие и страдание святых мучениц Минодоры, Митродоры и Нимфодоры" в изложении свт. Димитрия Ростовского.
Жития мучениц Минодоры, Митродоры и Нимфодоры
Святые девицы Минодора, Митродора и Нимфодора (305–311), родные сестры, происходили из Вифинии (Малая Азия). Отличаясь особым благочестием, сестры-христианки пожелали хранить девственную жизнь и не соприкасаться с миром. Они избрали себе уединенное место в пустыне и проводили свою жизнь в подвигах поста и молитвы. Слава о святой жизни девиц скоро распространилась, так как по их молитвам стали совершаться исцеления больных. Вифинской областью управлял в то время правитель по имени Фронтон, который приказал схватить сестер и привести к нему. Сначала он пытался убедить их отречься от Христа, обещая большие почести и награды. Однако святые сестры твердо исповедали пред ним свою веру, отвергнув все предложения правителя, объяснив ему, что они не дорожат временными земными благами и готовы умереть за своего Небесного Жениха. Придя в ярость, правитель обрушил свой гнев на старшую из них – святую Минодору. Святая мужественно терпела муки и, наконец, воскликнула: "Господи Иисусе Христе, веселие сердца моего, надежда моя, приими с миром душу мою!" и с этими словами предала дух свой Богу.
Через четыре дня привели на суд младших сестер Митродору и Нимфодору. Перед ними положили для устрашения израненное тело старшей сестры. Девицы плакали о ней, но были также непреклонны. Тогда подвергли истязаниям святую Митродору. Она скончалась, призывая до последнего вздоха возлюбленного ею Господа Иисуса Христа. Затем подвели третью сестру Нимфодору. Перед ней лежали тела замученных старших сестер. Фронтон надеялся, что это зрелище устрашит юную девицу. Делая вид, что он сожалеет о ее молодости и красоте, он стал ласково убеждать ее поклониться языческим богам, обещая высокие награды и почести. Святая Нимфодора, отвергнув его речи, разделила участь своих старших сестер. Она была замучена до смерти ударами железных прутьев.
Тела святых мучениц хотели сжечь на костре, но сильный дождь угасил разведенный огонь, а молния опалила Фронтона и его слуг. Христиане взяли тела сестер и погребли с почестью около так называемых Теплых вод в Пифиях (Вифиния). Часть мощей святых мучениц хранится на Афоне в Покровском соборе Русского Пантелеимонова монастыря, а рука святой Митродоры находится на Святой Горе в монастыре Пантократор.
См. также: "Житие и страдание святых мучениц Минодоры, Митродоры и Нимфодоры" в изложении свт. Димитрия Ростовского.