Канон святым мученицам 40 девам и Аммуну диакону

Припев: Святи́и му́ченицы, моли́те Бо́га о на́с.

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 14 сентября (01 сентября ст. ст.)

Глас 4.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Отве́рзу уста́ моя́, и напо́лнятся Ду́ха, и сло́во отры́гну Цари́це Ма́тери, и явлю́ся, све́тло торжеству́я, и воспою́, ра́дуяся, Тоя́ чудеса́.

Тве́рдо на противобо́рца подвиза́стеся, му́ченицы, посто́м у́бо пе́рвее, второ́е же кро́вным страда́нием, сего́ ра́ди ва́ша па́мяти ве́рою почита́ем.

Уязви́вшеся любо́вию на́с ра́ди Претерпе́вшаго Кре́ст же и сме́рть, Сего́ стопа́м после́доваша святы́я жены́, плотску́ю не́мощь забы́вше.

Е́ллинския же́ртвы и де́монская водруже́ния ору́жием ве́ры низложи́сте и принесо́стеся ко хра́му Небе́сному, сосу́ди одушевле́ннии, му́ченицы всечестни́и.

Богоро́дичен: Укре́пльшеся благода́тию от Твоея́ Возсия́вшаго утро́бы, Всенепоро́чная, отрокови́цы де́вы отрази́ша му́к треволне́ние и в сле́д Тебе́ приведо́шася, ра́дующеся.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Лу́к си́льных изнемо́же, и немощству́ющии препоя́сашася си́лою, сего́ ра́ди утверди́ся в Го́споде се́рдце мое́.

Кре́постию всеси́льною укрепля́еми, противобо́рцев попра́сте си́лу, сего́ ра́ди я́ко победоно́сицы от Христа́ венча́стеся.

Яви́шася зве́рская зия́ния Боже́ственною си́лою Христо́вою неде́йственна: и изба́вистеся, богоно́сицы, невреди́мы, Бо́га почита́юще.

Воззре́нием к Бо́гу обожа́еми, многобо́жия хла́д отри́нусте и к теплоте́ вы́шния сла́вы, страстоно́сицы, достиго́сте.

Богоро́дичен: Зна́юще благоче́стно, пропове́даем Тя́ всеи́стинную Бо́жию Ма́терь, Всенепоро́чная: Тобо́ю бо на́м Созда́тель приобщи́тися сподо́би.

Седа́лен, гла́с 1.

А́гницы слове́сныя, А́гнцу и Па́стырю приведо́стеся ве́рно муче́нием, тече́ние соверши́вше и ве́ру соблю́дше. Те́м ра́достно дне́сь восхваля́ем, досточу́днии, свяще́нную ва́шу па́мять, Христа́ велича́юще.

Богоро́дичен: Наста́ви ны́ на пу́ть покая́ния, уклоня́ющияся при́сно к злы́м безпу́тием и Преблага́го прогне́вающия Го́спода, Неискусобра́чная, Благослове́нная Мари́е, прибе́жище отча́янных челове́ков, Бо́жие обита́лище.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Седя́й в сла́ве на Престо́ле Божества́, во о́блаце ле́гце, прии́де Иису́с Пребоже́ственный нетле́нною дла́нию и спасе́ зову́щия: сла́ва, Христе́, си́ле Твое́й.

Претерпе́вше му́ки и сокруше́ние те́ла разли́чными о́бразы, раздробле́ние же уде́с и опале́ние, Небе́сная селе́ния насле́довасте, насла́ждшеся дре́ва жи́зни, досточу́днии.

Деви́ц блаже́нных по́двигу удиви́шася Небе́сныя Си́лы, я́ко врага́ победи́ша в же́нстем естестве́, укрепля́еми си́лою от Жены́ Возсия́вшаго.

Отве́ргше ми́ра суету́ всю́, Бо́гу Еди́ному все́ю душе́ю прилепи́стеся, те́м воздержа́ния боле́зни и страда́ния претерпе́сте, неве́сты Христо́вы терпели́выя.

Прекре́пкое я́ко ору́жие Кре́ст обнося́ще, к сопоста́тным противоста́сте ополче́нием, со Христо́м же побе́ду отнесо́сте, победи́вшим ми́р си́лою Божества́.

Богоро́дичен: Сни́де, я́ко до́ждь на руно́, во утро́бу Твою́, богоглаго́ливый дре́вле рече́ проро́к, Всенепоро́чная, Его́же во дву́ существу́ родила́ еси́, Ему́же взыва́ем: сла́ва, Христе́, си́ле Твое́й.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Нечести́вии не у́зрят сла́вы Твоея́, Христе́, но мы́ Тя́, Единоро́дне, Оте́ческия сла́вы Сия́ние Божества́, от но́щи у́тренююще, воспева́ем Тя́, Человеколю́бче.

Я́ко а́гницы непоро́чныя, я́ко же́ртвы прия́тныя, А́гнцу и́стинному и Па́стырю, му́ченицы, принесо́стеся приноше́ния всебога́тая и прия́тна всесожже́ния.

Умерщвле́ни бы́вше те́лом, ожи́сте душе́ю, Умертви́вшему кре́пость сме́рти, му́ченицы, я́ко уподо́бльшеся, и Кресту́, и сме́рти, и стра́сти во́льней.

Еди́н ра́зум иму́ще в телесе́х мно́гих, Еди́наго Го́спода Иису́са, разли́чными ра́нами стру́жеми и огне́м сожига́еми, испове́даху богому́дрыя.

Богоро́дичен: Воздви́гни па́дша мя́ в ро́ве искуше́ний и упра́ви, Бо́га Ко́рмчию Ро́ждшая, еди́на Всенепоро́чная, пе́рвее соедини́вшаго разстоя́щияся бла́гостию.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Возопи́, прообразу́я погребе́ние тридне́вное, проро́к Ио́на в ки́те, моля́ся: от тли́ изба́ви мя́, Иису́се, Царю́ Си́л.

Раздраже́на и нога́ми же́нскими попира́ема зря́щи, прама́терь боже́ственне ра́дуется, ту́ю ле́стию из рая́ пе́рвее изгна́вшаго.

Воздержа́нием к страда́нию усе́рдно совоку́пльшеся, Жениху́ ду́ш ны́не нетле́нне совокупи́стеся и в черто́зе Боже́ственнем ра́достною душе́ю водворя́етеся.

Возвыша́емая му́к свире́пая волне́ния му́чениц корабле́й потопи́ти не возмого́ша: держа́вною бо Руко́ю к Боже́ственным приста́нищем достиго́ша.

Богоро́дичен: Глаго́лов Твои́х сбытия́ зря́щи, возвели́чи наипа́че, Богома́ти, Тя́ Возвели́чившаго, ро́ди бо вси́ Тя́ ны́не и́стинно ублажа́ют.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: Спасы́й во огни́ авраа́мския Твоя́ о́троки и халде́и уби́в, я́же Пра́вда пра́ведно уловля́ше, препе́тый Го́споди, Бо́же оте́ц на́ших, благослове́н еси́.

Ко́ль непобеди́мо твое́ мудрова́ние, Амму́не богоно́се: и́бо, нача́льник ли́ка де́в, му́к не убоя́лся еси́, с ни́ми скончева́яся, я́ко диа́кон и таи́нник Боже́ственныя сла́вы, пе́л еси́: препе́тый Го́споди, Бо́же оте́ц, благослове́н еси́.

Я́ко невестоводи́тель му́др, словесы́ помазу́еши му́жества, к Жениху́ взира́ти и плотски́я терпе́ти боле́зни, зову́щия му́ченицы: препе́тый Го́споди, Бо́же оте́ц, благослове́н еси́.

Да не облени́мся, се́ отве́рзеся три́знище, отрокови́цы, ста́нем му́жески, Христо́с венцы́ простира́ет, те́ла на́шего не пощади́м, вопия́ху до́блии на три́знищи: препе́тый Го́споди, Бо́же оте́ц, благослове́н еси́.

Богоро́дичен: Благослове́н Пло́д благослове́ннаго чре́ва Твоего́, Его́же благословя́т Небе́сныя Си́лы и челове́честии собо́ри, на́с Изба́вльшаго кля́твы дре́вния, Благослове́нная.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: О́троки благочести́выя в пещи́ Рождество́ Богоро́дичо спасло́ е́сть; тогда́ у́бо образу́емое, ны́не же де́йствуемое, вселе́нную всю́ воздвиза́ет пе́ти Тебе́: Го́спода по́йте, дела́, и превозноси́те Его́ во вся́ ве́ки.

Све́тлы себе́ от крове́й ри́зы му́ченических обложи́сте, совле́кшеся и́стинно тле́емаго греха́ми челове́ка и воспева́юще: Го́спода по́йте, дела́, и превозноси́те Его́ во вся́ ве́ки.

Оби́льнаго све́та светоли́тиями, Со́лнца мы́сленнаго Боже́ственными светлостьми́, му́ченицы, освеща́еми, но́щь претеко́сте безбо́жия, пою́ще единомышле́нием души́: Го́спода по́йте, дела́, и превозноси́те Его́ во вся́ ве́ки.

Я́ко а́гницы, я́ко нескве́рныя ю́ницы, я́ко боже́ственныя голуби́цы, я́ко самово́льная заколе́ния, приведо́стеся, му́ченицы, Зижди́телю, и я́ко же́ртвы непоро́чны, согла́сно пою́ще: Го́спода по́йте, дела́, и превозноси́те Его́ во вся́ ве́ки.

Повеле́нием мучи́телей пребеззако́нных непра́ведную подъя́сте сме́рть, на у́ды ссеца́еми, па́лицами сокруша́еми, неми́лостивне бие́ми, огне́м всесожига́еми, мече́м посека́еми; те́м безсме́ртная прия́сте с ра́достию бога́тная воздая́ния.

Богоро́дичен: Во сле́д Тебе́ теко́ша жены́, Ми́ра благово́ннаго ве́дуще, Всечестна́я Богоневе́сто, еди́на Неискусобра́чная, из утро́бы Твоея́ возсия́вшаго Единоро́днаго Сы́на, и с Тобо́ю ца́рствуют и́стинно, песносло́вяще Христа́ во ве́ки.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Е́ва у́бо неду́гом преслуша́ния кля́тву всели́ла е́сть, Ты́ же, Де́во Богоро́дице, прозябе́нием чревоноше́ния ми́рови благослове́ние процвела́ еси́, те́м Тя́ вси́ велича́ем.

Подаю́т исцеле́ний то́ки тре́бующим, я́ко от исто́чника Всеблаже́нныя, уставля́ют па́губу неду́гов и страсте́й отгоня́ют зно́й, сердца́ боголюби́вых напая́ют к благопло́дию боже́ственных дея́ний.

Боже́ственный диа́кон Амму́н, Келси́на же и к си́м четы́редесять боже́ственныя и богому́дрыя жены́, пострада́вше зако́нно, венча́шася и ны́не со А́нгелы лику́ют, я́же по до́лгу ублажа́ем.

Вознесо́стеся, держа́ву на враги́ взе́мше, и А́нгелом уподо́бистеся, дре́ва наслажда́етеся невозбра́нно жи́зненнаго в раи́, богоневе́сты, исто́чник ны́не до́брых прия́сте, о ми́ре моля́щеся.

Богоро́дичен: Му́дрости вмести́лище па́че ума́ лу́чшаго яви́лася еси́, Отрокови́це непоро́чная, одушевле́н Престо́л же и две́рь; те́м я́ко Цари́цу возлюби́ша де́вы Тя́, Де́во, в сле́д Тебе́ приведо́шася, Богоотрокови́це.

Пѣ́снь а҃.

І҆рмо́съ: Ѿве́рзꙋ ᲂу҆ста̀ моѧ̑, и҆ напо́лнѧтсѧ дх҃а, и҆ сло́во ѿры́гнꙋ цр҃и́цѣ мт҃ри, и҆ ꙗ҆влю́сѧ свѣ́тлѡ торжествꙋ́ѧ, и҆ воспою̀ ра́дꙋѧсѧ тоѧ̀ чꙋдеса̀.

Тве́рдѡ на противобо́рца подвиза́стесѧ мꙋ́чєницы, посто́мъ ᲂу҆́бѡ пе́рвѣе, второ́е же кро́внымъ страда́нїемъ: сегѡ̀ ра́ди ва́шѧ па̑мѧти вѣ́рою почита́емъ.

Оу҆ѧзви́вшесѧ любо́вїю на́съ ра́ди претерпѣ́вшагѡ крⷭ҇тъ же и҆ сме́рть, сегѡ̀ стопа́мъ послѣ́доваша ст҃ы̑ѧ жєны̀, плотскꙋ́ю не́мощь забы́вше.

Є҆́ллинскїѧ жє́ртвы, и҆ де́мѡнскаѧ водрꙋжє́нїѧ ѻ҆рꙋ́жїемъ вѣ́ры низложи́сте, и҆ принесо́стесѧ ко хра́мꙋ нбⷭ҇номꙋ, сосꙋ́ди ѡ҆дꙋшевле́ннїи, мꙋ́чєницы всечестні́и.

Бг҃оро́диченъ: Оу҆крѣ́пльшесѧ бл҃года́тїю, ѿ твоеѧ̀ возсїѧ́вшагѡ ᲂу҆тро́бы, всенепоро́чнаѧ, ѻ҆трокови̑цы дѣ̑вы, ѿрази́ша мꙋ́къ треволне́нїе, и҆ въ слѣ́дъ тебє̀ приведо́шасѧ, ра́дꙋющесѧ.

Пѣ́снь г҃.

І҆рмо́съ: Лꙋ́къ си́льныхъ и҆знемо́же, и҆ немощствꙋ́ющїи препоѧ́сашасѧ си́лою: сегѡ̀ ра́ди ᲂу҆тверди́сѧ въ гдⷭ҇ѣ се́рдце моѐ.

Крѣ́постїю всеси́льною ᲂу҆крѣплѧ́еми, противобо́рцєвъ попра́сте си́лꙋ: сегѡ̀ ра́ди ꙗ҆́кѡ побѣдонѡ́сицы, ѿ хрⷭ҇та̀ вѣнча́стесѧ.

Ꙗ҆ви́шасѧ ѕвѣ̑рскаѧ зїѧ̑нїѧ, бжⷭ҇твенною си́лою хрⷭ҇то́вою недѣ́йствєнна: и҆ и҆зба́вистесѧ бг҃онѡ́сицы невреди́мы, бг҃а почита́юще.

Воззрѣ́нїемъ къ бг҃ꙋ ѡ҆божа́еми, многобо́жїѧ хла́дъ ѿри́нꙋсте, и҆ къ теплотѣ̀ вы́шнїѧ сла́вы страстонѡ́сицы достиго́сте.

Бг҃оро́диченъ: Зна́юще благоче́стнѡ проповѣ́даемъ тѧ̀ всеи́стиннꙋю бж҃їю мт҃рь, всенепоро́чнаѧ: тобо́ю бо на́мъ созда́тель приѡбщи́тисѧ сподо́би.

Сѣда́ленъ, гла́съ а҃.

А҆́гницы словє́сныѧ, а҆́гнцꙋ и҆ па́стырю приведо́стесѧ вѣ́рнѡ мꙋче́нїемъ, тече́нїе соверши́вше и҆ вѣ́рꙋ соблю́дше. тѣ́мъ ра́достнѡ дне́сь восхвалѧ́емъ, досточꙋ́днїи, свѧще́ннꙋю ва́шꙋ па́мѧть, хрⷭ҇та̀ велича́юще.

Бг҃оро́диченъ: Наста́ви ны̀ на пꙋ́ть покаѧ́нїѧ, ᲂу҆клонѧ́ющыѧсѧ при́снѡ къ ѕлы̑мъ безпꙋ́тїємъ, и҆ пребл҃га́го прогнѣ́вающыѧ гдⷭ҇а, неискꙋсобра́чнаѧ, бл҃гослове́ннаѧ марі́е, прибѣ́жище ѿча́ѧнныхъ человѣ́кѡвъ, бж҃їе ѡ҆бита́лище.

Пѣ́снь д҃.

І҆рмо́съ: Сѣдѧ́й въ сла́вѣ на прⷭ҇то́лѣ бжⷭ҇тва̀, во ѻ҆́блацѣ ле́гцѣ прїи́де і҆и҃съ пребжⷭ҇твенный, нетлѣ́нною дла́нїю, и҆ спасѐ зовꙋ́щыѧ: сла́ва, хрⷭ҇тѐ, си́лѣ твое́й.

Претерпѣ́вше мꙋ̑ки, и҆ сокрꙋше́нїе тѣ́ла разли́чными ѻ҆́бразы, раздробле́нїе же ᲂу҆де́съ и҆ ѡ҆пале́нїе, небє́снаѧ селє́нїѧ наслѣ́довасте, насла́ждшесѧ дре́ва жи́зни, досточꙋ́днїи.

Дѣви́цъ блаже́нныхъ по́двигꙋ ᲂу҆диви́шасѧ небє́сныѧ си̑лы, ꙗ҆́кѡ врага̀ побѣди́ша въ же́нстѣмъ є҆стествѣ̀, ᲂу҆крѣплѧ́еми си́лою ѿ жены̀ возсїѧ́вшагѡ.

Ѿве́ргше мі́ра сꙋетꙋ̀ всю̀, бг҃ꙋ є҆ди́номꙋ все́ю дꙋше́ю прилѣпи́стесѧ. тѣ́мъ воздержа́нїѧ болѣ̑зни, и҆ страда̑нїѧ претерпѣ́сте, невѣ̑сты хрⷭ҇тѡ́вы терпѣли̑выѧ.

Прекрѣ́пкое ꙗ҆́кѡ ѻ҆рꙋ́жїе, крⷭ҇тъ ѡ҆бносѧ́ще, къ сопоста̑тнымъ противоста́сте ѡ҆полче́нїємъ, со хрⷭ҇то́мъ же побѣ́дꙋ ѿнесо́сте, побѣди́вшимъ мі́ръ си́лою бжⷭ҇тва̀.

Бг҃оро́диченъ: Сни́де ꙗ҆́кѡ до́ждь на рꙋно̀, во ᲂу҆тро́бꙋ твою̀, бг҃оглаго́ливый дре́вле речѐ прⷪ҇ро́къ, всенепоро́чнаѧ: є҆го́же во двꙋ̀ сꙋщєствꙋ̀ родила̀ є҆сѝ. є҆мꙋ́же взыва́емъ: сла́ва, хрⷭ҇тѐ, си́лѣ твое́й.

Пѣ́снь є҃.

І҆рмо́съ: Нечести́вїи не ᲂу҆́зрѧтъ сла́вы твоеѧ̀, хрⷭ҇тѐ. но мы̀ тѧ̀, є҆диноро́дне, ѻ҆ч҃ескїѧ сла́вы сїѧ́нїе бжⷭ҇тва̀, ѿ но́щи ᲂу҆́тренююще, воспѣва́емъ тѧ̀, чл҃вѣколю́бче.

Ꙗ҆́кѡ а҆́гницы непорѡ́чныѧ, ꙗ҆́кѡ жє́ртвы прїѧ̑тныѧ, а҆́гнцꙋ и҆́стинномꙋ, и҆ па́стырю, мꙋ́чєницы, принесо́стесѧ, приношє́нїѧ всебога̑таѧ, и҆ прїѧ̑тна всесожжє́нїѧ.

Оу҆мерщвле́ни бы́вше тѣ́ломъ, ѡ҆жи́сте дꙋше́ю, ᲂу҆мертви́вшемꙋ крѣ́пость сме́рти, мꙋ́чєницы, ꙗ҆́кѡ ᲂу҆подо́бльшесѧ и҆ крестꙋ̀ и҆ сме́рти и҆ стрⷭ҇ти во́льнѣй.

Є҆ди́нъ ра́зꙋмъ и҆мꙋ́ще въ тѣлесѣ́хъ мно́гихъ, є҆ди́наго гдⷭ҇а і҆и҃са, разли́чными ра́нами стрꙋ́жеми, и҆ ѻ҆гне́мъ сожига́еми, и҆сповѣ́дахꙋ бг҃омꙋ̑дрыѧ.

Бг҃оро́диченъ: Воздви́гни па́дша мѧ̀ въ ро́вѣ и҆скꙋше́нїй, и҆ ᲂу҆пра́ви, бг҃а ко́рмчїю ро́ждшаѧ, є҆ди́на всенепоро́чнаѧ, пе́рвѣе соедини́вшаго разстоѧ́щыѧсѧ, бл҃гостїю.

Пѣ́снь ѕ҃.

І҆рмо́съ: Возопѝ, проѡбразꙋ́ѧ погребе́нїе тридне́вное, прⷪ҇ро́къ і҆ѡ́на, въ ки́тѣ молѧ́сѧ: ѿ тлѝ и҆зба́ви мѧ̀, і҆и҃се цр҃ю̀ си́лъ.

Раздраже́на, и҆ нога́ми же́нскими попира́ема, зрѧ́щи прама́терь, бжⷭ҇твеннѣ ра́дꙋетсѧ, тꙋ́ю ле́стїю и҆зъ раѧ̀ пе́рвѣе и҆згна́вшаго.

Воздержа́нїемъ къ страда́нїю ᲂу҆се́рднѡ совокꙋ́пльшесѧ, женихꙋ̀ дꙋ́шъ ны́нѣ нетлѣ́ннѣ совокꙋпи́стесѧ, и҆ въ черто́зѣ бжⷭ҇твеннѣмъ, ра́достною дꙋше́ю водворѧ́етесѧ.

Возвыша́емаѧ мꙋ́къ свирѣ̑паѧ волнє́нїѧ, мꙋ́ченицъ корабле́й потопи́ти не возмого́ша: держа́вною бо рꙋко́ю къ бжⷭ҇твєннымъ приста́нищємъ достиго́ша.

Бг҃оро́диченъ: Глаго́лѡвъ твои́хъ сбытїѧ̑ зрѧ́щи, возвели́чи наипа́че, бг҃ома́ти, тѧ̀ возвели́чившаго: ро́ди бо вси́ тѧ ны́нѣ, и҆́стиннѡ ᲂу҆блажа́ютъ.

Пѣ́снь з҃.

І҆рмо́съ: Спасы́й во ѻ҆гнѝ а҆враа̑мскїѧ твоѧ̑ ѻ҆́троки, и҆ халдє́и ᲂу҆би́въ, ꙗ҆̀же пра́вда пра́веднѡ ᲂу҆ловлѧ́ше: препѣ́тый гдⷭ҇и, бж҃е ѻ҆тє́цъ на́шихъ, бл҃гослове́нъ є҆сѝ.

Ко́ль непобѣди́мо твоѐ мꙋдрова́нїе, а҆ммꙋ́не бг҃оно́се: и҆́бо нача́льникъ ли́ка дѣ́въ, мꙋ́къ не ᲂу҆боѧ́лсѧ є҆сѝ, съ ни́ми скончева́ѧсѧ, ꙗ҆́кѡ дїа́конъ и҆ таи́нникъ бжⷭ҇твенныѧ сла́вы, пѣ́лъ є҆сѝ: препѣ́тый гдⷭ҇и бж҃е ѻ҆тє́цъ, бл҃гослове́нъ є҆сѝ.

Ꙗ҆́кѡ невѣстоводи́тель мꙋ́дръ, словесы̀ помазꙋ́еши мꙋ́жества, къ женихꙋ̀ взира́ти, и҆ плотскі̑ѧ терпѣ́ти болѣ̑зни, зовꙋ́щыѧ мꙋ́чєницы: препѣ́тый гдⷭ҇и бж҃е ѻ҆тє́цъ, бл҃гослове́нъ є҆сѝ.

Да не ѡ҆блѣни́мсѧ, сѐ ѿве́рзесѧ три́знище, ѻ҆трокови̑цы, ста́немъ мꙋ́жески: хрⷭ҇то́съ вѣнцы̀ простира́етъ, тѣ́ла на́шегѡ не пощади́мъ, вопїѧ́хꙋ до́блїи на три́знищи: препѣ́тый гдⷭ҇и бж҃е ѻ҆тє́цъ, бл҃гослове́нъ є҆сѝ.

Бг҃оро́диченъ: Бл҃гослове́нъ пло́дъ бл҃гослове́ннагѡ чре́ва твоегѡ̀, є҆го́же благословѧ́тъ нбⷭ҇ныѧ си̑лы, и҆ человѣ́честїи собо́ри, на́съ и҆зба́вльшаго клѧ́твы дре́внїѧ, бл҃гослове́ннаѧ.

Пѣ́снь и҃.

І҆рмо́съ: Ѻ҆́троки благочести̑выѧ въ пещѝ ржⷭ҇тво̀ бг҃оро́дичо спасло̀ є҆́сть: тогда̀ ᲂу҆́бѡ ѡ҆бразꙋ́емое, ны́нѣ же дѣ́йствꙋемое, вселе́ннꙋю всю̀ воздвиза́етъ пѣ́ти тебѣ̀: гдⷭ҇а по́йте дѣла̀, и҆ превозноси́те є҆го̀ во всѧ̑ вѣ́ки.

Свѣ́тлы себѣ̀ ѿ крове́й ри̑зы мꙋ́ченическихъ ѡ҆бложи́сте, совле́кшесѧ и҆́стиннѡ тлѣ́емагѡ грѣха́ми человѣ́ка, и҆ воспѣва́юще: гдⷭ҇а по́йте дѣла̀, и҆ превозноси́те є҆го̀ во всѧ̑ вѣ́ки.

Ѻ҆би́льнагѡ свѣ́та свѣтоли́тїѧми, сл҃нца мы́сленнагѡ бжⷭ҇твенными свѣтлостьмѝ, мч҃нцы ѡ҆свѣща́еми, но́щь претеко́сте безбо́жїѧ, пою́ще є҆диномышле́нїемъ дꙋшѝ: гдⷭ҇а по́йте дѣла̀, и҆ превозноси́те є҆го̀ во всѧ̑ вѣ́ки.

Ꙗ҆́кѡ а҆́гницы, ꙗ҆́кѡ несквє́рныѧ ю҆́ницы, ꙗ҆́кѡ бжⷭ҇твєнныѧ голꙋби̑цы, ꙗ҆́кѡ самовѡ́льнаѧ заколє́нїѧ, приведо́стесѧ, мꙋ́чєницы, зижди́телю, и҆ ꙗ҆́кѡ жє́ртвы непоро́чны, согла́снѡ пою́ще: гдⷭ҇а по́йте дѣла̀, и҆ превозноси́те є҆го̀ во всѧ̑ вѣ́ки.

Повелѣ́нїемъ мꙋчи́телей пребеззако́нныхъ, непра́веднꙋю под̾ѧ́сте сме́рть, на ᲂу҆́ды ссѣца́еми, па́лицами сокрꙋша́еми, неми́лостивнѣ бїе́ми, ѻ҆гне́мъ всесожига́еми, мече́мъ посѣка́еми: тѣ́мъ безсмє́ртнаѧ прїѧ́сте съ ра́достїю бога̑тнаѧ воздаѧ̑нїѧ.

Бг҃оро́диченъ: Во слѣ́дъ тебє̀ теко́ша жєны̀, мѵ́ра благово́ннаго вѣ́дꙋще, всечестна́ѧ бг҃оневѣ́сто, є҆ди́на неискꙋсобра́чнаѧ, и҆зъ ᲂу҆тро́бы твоеѧ̀ возсїѧ́вшаго є҆диноро́днаго сн҃а, и҆ съ тобо́ю црⷭ҇твꙋютъ и҆́стиннѡ, пѣсносло́вѧще хрⷭ҇та̀ во вѣ́ки.

Пѣ́снь ѳ҃.

І҆рмо́съ: Є҆́ѵа ᲂу҆́бѡ недꙋ́гомъ преслꙋша́нїѧ клѧ́твꙋ всели́ла є҆́сть: ты́ же, дв҃о бцⷣе, прозѧбе́нїемъ чревоноше́нїѧ, мі́рови благослове́нїе процвѣла̀ є҆сѝ. тѣ́мъ тѧ̀ всѝ велича́емъ.

Подаю́тъ и҆сцѣле́нїй то́ки тре́бꙋющымъ, ꙗ҆́кѡ ѿ и҆сто́чника всеблаже́нныѧ: ᲂу҆ставлѧ́ютъ па́гꙋбꙋ недꙋ́гѡвъ, и҆ страсте́й ѿгонѧ́ютъ зно́й: сердца̀ бг҃олюби́выхъ напаѧ́ютъ къ благопло́дїю бжⷭ҇твенныхъ дѣѧ́нїй.

Бжⷭ҇твенный дїа́конъ а҆ммꙋ́нъ, келсі́на же, и҆ къ си̑мъ четы́редесѧть, бжⷭ҇твєнныѧ и҆ бг҃омꙋ̑дрыѧ жєны̀ пострада́вше зако́ннѡ вѣнча́шасѧ, и҆ ны́нѣ со а҆́гг҃лы ликꙋ́ютъ, ꙗ҆̀же по до́лгꙋ ᲂу҆блажа́емъ.

Вознесо́стесѧ держа́вꙋ на врагѝ взе́мше, и҆ а҆́гг҃лѡмъ ᲂу҆подо́бистесѧ, дре́ва наслажда́етесѧ невозбра́ннѡ жи́зненнагѡ въ раѝ бг҃оневѣ́сты, и҆сто́чникъ ны́нѣ до́брыхъ прїѧ́сте, ѡ҆ мі́рѣ молѧ́щесѧ.

Бг҃оро́диченъ: Мꙋ́дрости вмѣсти́лище па́че ᲂу҆ма̀ лꙋ́чшагѡ ꙗ҆ви́ласѧ є҆сѝ, ѻ҆трокови́це непоро́чнаѧ, ѡ҆дꙋшевле́нъ престо́лъ же и҆ две́рь: тѣ́мъ ꙗ҆́кѡ цр҃и́цꙋ возлюби́ша дѣ̑вы тѧ̀ дв҃о, въ слѣ́дъ тебє̀ приведо́шасѧ, бг҃оѻтрокови́це.

Свя­тые 40 дев и свя­той Ам­мун диа­кон, про­све­тив­ший их све­том Хри­сто­вой ве­ры, му­че­ни­че­ски скон­ча­лись за Хри­ста при рим­ском им­пе­ра­то­ре Ли­ки­нии в на­ча­ле IV ве­ка в го­ро­де Адри­а­но­по­ле Ма­ке­дон­ском. Пра­ви­тель Вавд под­верг свя­тых му­че­ни­ков мно­гим пыт­кам, чтобы при­ну­дить их от­речь­ся от Хри­ста и по­кло­нить­ся идо­лам. По­сле же­сто­ких ис­тя­за­ний все они бы­ли от­прав­ле­ны в Ирак­лию к дру­го­му му­чи­те­лю, пе­ред ко­то­рым так­же твер­до ис­по­ве­да­ли свою ве­ру во Хри­ста, от­ка­зав­шись при­не­сти жерт­ву идо­лам. По при­ка­за­нию му­чи­те­ля свя­той Ам­мун и с ним восемь дев бы­ли обез­глав­ле­ны, 10 дев бы­ли со­жже­ны, шесть из них скон­ча­лись по­сле то­го, как им вло­же­но бы­ло в уста рас­ка­лен­ное же­ле­зо, шесть дев бы­ли за­ко­ло­ты но­жом, осталь­ные уби­ты ме­ча­ми.

См. так­же: "Па­мять свя­тых 40 дев пост­ниц и Ам­му­на, учи­те­ля их" в из­ло­же­нии свт. Ди­мит­рия Ро­стов­ско­го.