Канон святым мученикам Трофиму, Савватию и Доримедонту

Припев: Святи́и му́ченицы Трофи́ме, Савва́тие и Доримедо́нте, моли́те Бо́га о на́с.

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 02 октября (19 сентября ст. ст.)

Глас 8.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Колесницегони́теля фарао́ня погрузи́ чудотворя́й иногда́ Моисе́йский же́зл, крестообра́зно порази́в и раздели́в мо́ре, Изра́иля же беглеца́, пешехо́дца спасе́, пе́снь Бо́гови воспева́юща.

Пресве́тлыми мо́лниями Ду́ха осия́еми, те́мныя о́блаки души́ моея́ разреши́те, у́м мо́й озари́те и устне́ к пе́нию ва́с хвали́ти отве́рзите, му́ченицы Христо́вы великоимени́тии.

Тве́рдостию ума́ проти́вистеся суему́дренному, дая́ти бого́м че́сть, му́ченицы, чу́ждую ва́с понужда́ющему, и же́ртва соверше́нная разли́чными му́ками Всецарю́ принесо́стеся.

Кре́пость ва́м от Бо́га дарова́ся Вседержи́теля низложи́ти всю́ кре́пость зми́еву, честни́и великому́ченицы, Тро́ицы ору́жницы, Савва́тие досточу́дне, боже́ственный Доримедо́нте и Трофи́ме.

Богоро́дичен: Свеща́тельными Твои́ми точа́щими благода́тьми, богора́дованная две́ре Све́та еди́на, до́блии му́ченицы све́тло озаря́еми, глубоча́йшую тму́ нестерпи́мых страда́ний, Тя́ песносло́вяще, претеко́ша.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Утвержде́й в нача́ле небеса́ ра́зумом, и зе́млю на вода́х основа́вый, на ка́мени мя́, Христе́, за́поведей Твои́х утверди́, я́ко не́сть свя́т, па́че Тебе́, еди́не Человеколю́бче.

Красне́йшим по́мыслом и кре́пкою со́вестию к му́ченическому приидо́сте искуше́нию: стру́жеми зело́ и ра́нами острупля́еми, и непобе́дною мы́слию непоколеби́ми пребы́сте.

Крове́й пролия́ньми свяще́ннейшую порфи́ру обагри́вше, до́блии ору́жницы, безсме́ртному Царю́ Го́споду ны́не предстоите́, о на́с моле́ние непреста́нно творя́ще.

Не отверго́стеся Христа́, приобща́ющеся му́кам: и стру́жеми те́лом разли́чно, и лю́те протяза́еми, и звере́м вдае́ми, всесла́внии ору́жницы, святи́и великому́ченицы.

Богоро́дичен: Законоположе́нием из Тебе́ воплоще́ннаго Влады́ки покаря́ющеся, Всенепоро́чная Отрокови́це, до́блии страда́льцы беззако́нныя победи́ша, Тя́ помо́щницу я́ко иму́ще, спаса́ющую ду́ши на́ша.

Седа́лен, гла́с 1.

Му́к му́жественно претерпе́вше боле́зни, к неболе́зненней жи́зни ны́не преидо́сте ку́пно, Доримедо́нте, и Трофи́ме, и Савва́тие сла́вне. Те́м дне́сь Христо́ва Це́рковь, пра́зднующи свяще́нную ва́шу па́мять, боже́ственне ра́дуется.

Сла́ва, и ны́не: Горе́, я́ко Бо́г, не́бо престо́л име́я и зе́млю, Христе́ Спа́се, подно́жие нося́, Кре́ст на́м показа́л еси́ Твои́х но́г подно́жие, сему́ еси́ Дави́дски покланя́емся; того́ храни́теля и помо́щника иму́ще, ве́рно Тя́ сла́вим.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Ты́ моя́ кре́пость, Го́споди, Ты́ моя́ и си́ла, Ты́ мо́й Бо́г, Ты́ мое́ ра́дование, не оста́вль не́дра О́тча, и на́шу нищету́ посети́в. Те́м с проро́ком Авваку́мом зову́ Ти́: си́ле Твое́й сла́ва, Человеколю́бче.

Терпе́нием му́к просвети́вшеся, на дре́ве му́ченицы пове́шени бы́сте и, желе́зными ногты́ по ре́бром, сла́внии, стру́жеми, изоде́янием телесе́ в боже́ственное нетле́ние оде́ястеся, престо́лу Тро́ицы всегда́ предстоя́ще.

Ра́нимь за Христа́, му́чениче Трофи́ме, услажда́лся еси́ боле́зньми превосходя́щими, смотря́я я́же на небеси́ Боже́ственная воздая́ния и сла́дость неиждиву́щую, ея́же ны́не сподо́бился еси́, по́двиг соверши́в и пи́ща Влады́це бы́в.

Ю́ношески претерпе́в, Савва́тие, му́ки, ра́дуяся, преда́л еси́ Бо́гу в ру́ки твою́ ду́шу и в небе́сных селе́ниих до́бре почи́л еси́, победи́в отту́ду изве́рженнаго окая́нне и по́чести побе́ды прие́м.

Богоро́дичен: Я́ко чи́стую Царе́ву пала́ту, Тя́ му́чеников тричи́сленное составле́ние призыва́ющее помо́щницу, Пречи́стая Де́во, хра́мы де́монския разори́ша и к хра́му го́рнему преложи́шася сла́вы, во хвала́х при́сно Тя́ чту́ще.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Вску́ю мя́ отри́нул еси́ от лица́ Твоего́, Све́те незаходи́мый, и покры́ла мя́ е́сть чужда́я тма́ окая́ннаго? Но обрати́ мя, и к све́ту за́поведей Твои́х пути́ моя́ напра́ви, молю́ся.

Удали́вшеся теле́сныя любве́, всехва́льнии, присво́истеся мно́жайшими боле́зньми и ра́нами Бо́гу всеще́дрому, ва́с ми́лостию возлюби́вшему и Страстьми́ Свои́ми уби́вшему стра́сти.

Ше́ствия твоя́, му́чениче Трофи́ме, бы́ша упра́влена к путе́м, всему́дре, муче́ния, в ни́хже удобря́емь, к желе́зным сапого́м пригвожда́емь, велиа́рову главу́ и жа́ла сокруши́л еси́.

Вити́йствуя боже́ственная, Трофи́ме многострада́льне, мучи́теля посрами́л еси́ и, кровьми́ твои́ми ше́ствуя, зе́млю освяти́л еси́, прохо́диши же ра́достно в раи́, на́м спасе́ния испроша́я.

Богоро́дичен: Святу́ю Де́ву, богора́дованную и всенепоро́чную, кре́пцыи ору́жницы на по́мощь призыва́юще, му́к тяготу́ и ра́н треволне́ние неукло́нным преидо́ша мудрова́нием.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Очи́сти мя́, Спа́се, мно́га бо беззако́ния моя́, и из глубины́ зо́л возведи́, молю́ся, к Тебе́ бо возопи́х, и услы́ши мя́, Бо́же спасе́ния моего́.

Преплы́вше ти́хо окормле́нием Ду́ха благосла́внии страда́льцы му́к пучи́ну, и к безво́лненному спасе́ния приста́нищу свяще́нно достиго́ша.

Па́дающая зря́ на зе́млю удеса́ твоя́, Трофи́ме, и о́цет в твоя́ но́здри прие́мля, благово́нныя вони́ Христо́вы любве́ восприима́л еси́ мно́жае.

Я́ко сове́тник Христо́вых оправда́ний бы́в, сове́ты безбо́жных враго́в до конца́ отклони́л еси́ и себе́ пре́дал еси́, Доримедо́нте му́чениче, му́кам, ураня́емь.

Богоро́дичен: Вжиля́еми от Тебе́ испуща́емыми си́лами, страстоте́рпцы Твои́, Христе́, зако́нно пострада́ша, Чи́стую Ма́терь Твою́ воспева́юще, неизрече́нно Тя́ поро́ждшую.

Конда́к, гла́с 8.

Я́ко страда́льцев основа́ние и благоче́стия утвержде́ние, Це́рковь чти́т и сла́вит твое́ светоно́сное страда́ние, приснопева́емый блаже́нне страда́льче, доблему́дре сла́вне Трофи́ме, со страда́вшими с тобо́ю, очище́ние пою́щим тя́ испроси́, я́ко непобеди́мь.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: Бо́жия снизхожде́ния о́гнь устыде́ся в Вавило́не иногда́, сего́ ра́ди о́троцы в пещи́, ра́дованною ного́ю, я́ко во цве́тнице лику́юще, поя́ху: благослове́н еси́ Бо́же, оте́ц на́ших.

Превся́ко манове́нии, е́же к Бо́гу, удобря́емь, рожны́ же, блаже́нне, разжже́нными поджига́емь и по ре́бром твои́м непра́ведно стру́жемь, о Доримедо́нте, кре́пко претерпе́л еси́.

Ви́дети жела́я Бо́жию сла́ву неизрече́нную, очесы́ ослепле́н бы́л еси́ разжже́нии желе́зными и благода́рственно Го́споду взыва́л еси́, Трофи́ме: благослове́н Бо́г отце́в на́ших.

Любо́вию распала́еми Честны́я Тро́ицы, трие́ соверши́сте велича́йшия по́двиги и со тма́ми ны́не ра́дуетеся небе́сными, с ни́миже на́с помяни́те, разреше́ние прегреше́ний при́сно на́м прося́ще.

Богоро́дичен: Су́щи Влады́чица, чисте́йши вся́кия тва́ри, прия́ла еси́ Сло́во, из Тебе́ неизрече́нно ражда́ющееся, Его́же до́блии му́ченицы возлюби́вше, муче́ний мно́жества претерпе́ша.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Седмери́цею пе́щь халде́йский мучи́тель богочести́вым неи́стовно разжже́, си́лою же лу́чшею спасе́ны сия́ ви́дев, Творцу́ и Изба́вителю вопия́ше: о́троцы, благослови́те, свяще́нницы, воспо́йте, лю́дие, превозноси́те во вся́ ве́ки.

Обнаже́нными телесы́ ра́нам прибо́рбствовавше, нетле́ния украше́ние прия́сте, в сту́д оде́явше врага́ ве́чный, венцено́сцы, преше́дше к Боже́ственным поко́ищем, вопие́те: свяще́нницы, воспо́йте, лю́дие, превозноси́те во вся́ ве́ки.

Следогоня́ще свиде́тели Христо́вы Стра́сти, к древесе́м привя́зани бы́сте, и терза́ния претерпе́сте до́блим смы́слом, и струя́ми кро́ве потопи́сте де́монов лука́внейшия полки́, боже́ственно песнопою́ще: свяще́нницы, воспо́йте, лю́дие, превозноси́те во вся́ ве́ки.

Да похва́лится Трофи́м, да сла́вится Савва́тий и да велича́ется Доримедо́нт дне́сь, столпи́ непоколеби́мии, ве́рных предгра́дия, светови́днии Це́ркве свети́льницы, ю́же заря́ми велича́йших подвиго́в че́стно просвеща́юще во вся́ ве́ки.

Богоро́дичен: Мла́до я́ко Отроча́ родила́ еси́, Пречи́стая Де́во, Отцу́ и Ду́ху соесте́ственно разумева́ема Христа́ Бо́га на́шего, Его́же до́блии му́ченицы испове́дающе, свяще́нно пострада́ша, с ни́миже Тя́, Всесвята́я, ве́рою блажа́т лю́дие, племена́ и язы́цы во вся́ ве́ки.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Ужасе́ся о се́м не́бо, и земли́ удиви́шася концы́, я́ко Бо́г яви́ся челове́ком пло́тски, и чре́во Твое́ бы́сть простра́ннейшее небе́с. Те́м Тя́, Богоро́дицу, а́нгелов и челове́к чинонача́лия велича́ют.

Кре́постию все́х Соде́теля звере́й стремле́ния связа́сте и невре́дни, му́ченицы, пребы́сте от ни́х, вельми́ удивля́еми непревра́тными прило́гами. Те́м му́чеников стадо́м соприче́тшеся, о на́с всегда́ моли́теся.

Я́ко же́ртвы трапе́зе та́инственней принесо́стеся, мече́м усека́еми пресла́вно, и перворо́дных ны́не во оби́телех прера́достно водворя́етеся, зря́ще сла́ву Бо́жию и припло́дия прие́млюще боле́зней и по́чести страда́ния.

Согла́сно соше́дшеся, прииди́те, ве́рнии, Доримедо́нта же и Савва́тия и сла́внаго Трофи́ма восхва́лим, кре́пкия и́стины свиде́тели, гро́здие Лозы́ У́мныя, от ни́хже на́м вино́ су́щно весе́лия иска́пает, Боже́ственною благода́тию.

Па́мять всепра́зднственная му́дрых страда́лец, возсия́вши дне́сь, я́ко и́стинно па́че заре́й со́лнечных, просвеща́ет вся́, тму́ отгоня́щи страсте́й и о́блаки уны́ния. Те́х, Христе́, моли́твами пода́ждь на́м все́м ми́лости Твоя́.

Богоро́дичен: Сохрани́вый Тя́ Де́ву, от Твои́х боко́в возсия́вшее невече́рнее я́ко и́стинно Со́лнце, Де́во, страда́льцы преявле́нно осия́, подви́гшияся терпели́вно, с ни́миже Того́ моли́ уще́дрити ны́, благоче́стно Тя́ велича́ющия.

Пѣ́снь а҃.

І҆рмо́съ: Колесницегони́телѧ фараѡ́нѧ погрꙋзѝ, чꙋдотворѧ́й и҆ногда̀ мѡѷсе́йскїй же́злъ, крⷭ҇тоѻбра́знѡ порази́въ и҆ раздѣли́въ мо́ре: і҆и҃лѧ же бѣглеца̀ пѣшехо́дца спасѐ, пѣ́снь бг҃ови воспѣва́юща.

Пресвѣ́тлыми мо́лнїѧми дх҃а ѡ҆сїѧ́еми, тє́мныѧ ѻ҆́блаки дꙋшѝ моеѧ̀ разрѣши́те, ᲂу҆́мъ мо́й ѡ҆зари́те, и҆ ᲂу҆стнѣ̀ къ пѣ́нїю ва́съ хвали́ти ѿве́рзите, мч҃ницы хрⷭ҇тѡ́вы великоимени́тїи.

Тве́рдостїю ᲂу҆ма̀ проти́вистесѧ сꙋемꙋ́дренномꙋ, даѧ́ти богѡ́мъ че́сть, мч҃ницы, чꙋ́ждꙋю, ва́съ понꙋжда́ющемꙋ, и҆ же́ртва соверше́ннаѧ разли́чными мꙋ́ками всецр҃ю̀ принесо́стесѧ.

Крѣ́пость ва́мъ ѿ бг҃а дарова́сѧ вседержи́телѧ, низложи́ти всю̀ крѣ́пость ѕмі́евꙋ честні́и великомч҃ницы, трⷪ҇цы ѻ҆рꙋ́жницы, савва́тїе досточꙋ́дне, бжⷭ҇твенный дорѷмедо́нте, и҆ трофі́ме.

Бг҃оро́диченъ: Свѣща́тельными твои́ми точа́щими бл҃года́тьми, бг҃ора́дованнаѧ две́ре свѣ́та є҆ди́на, до́блїи мч҃ницы свѣ́тлѡ ѡ҆зарѧ́еми, глꙋбоча́йшꙋю тмꙋ̀ нестерпи́мыхъ страда́нїй, тѧ̀ пѣсносло́вѧще, претеко́ша.

Пѣ́снь г҃.

І҆рмо́съ: Оу҆твержде́й въ нача́лѣ нб҃са̀ ра́зꙋмомъ, и҆ зе́млю на вода́хъ ѡ҆снова́вый, на ка́мени мѧ̀, хрⷭ҇тѐ, за́повѣдей твои́хъ ᲂу҆твердѝ: ꙗ҆́кѡ нѣ́сть свѧ́тъ, па́че тебѐ, є҆ди́не чл҃вѣколю́бче.

Краснѣ́йшимъ по́мысломъ, и҆ крѣ́пкою со́вѣстїю, къ мч҃ническомꙋ прїидо́сте и҆скꙋше́нїю: стрꙋ́жеми ѕѣлѡ̀ и҆ ра́нами ѡ҆стрꙋплѧ́еми, и҆ непобѣ́дною мы́слїю непоколеби́ми пребы́сте.

Крове́й пролїѧ́ньми свѧще́ннѣйшꙋю порфѵ́рꙋ ѡ҆багри́вше, до́блїи ѻ҆рꙋ́жницы, безсме́ртномꙋ цр҃ю̀ гдⷭ҇ꙋ ны́нѣ предстоитѐ, ѡ҆ на́съ моле́нїе непреста́ннѡ творѧ́ще.

Не ѿверго́стесѧ хрⷭ҇та̀ приѡбща́ющесѧ мꙋ́камъ, и҆ стрꙋ́жеми тѣ́ломъ разли́чнѡ, и҆ лю́тѣ протѧза́еми, и҆ ѕвѣрє́мъ вдае́ми, всесла́внїи ѻ҆рꙋ́жницы, ст҃і́и великомч҃ницы.

Бг҃оро́диченъ: Законоположе́нїємъ и҆зъ тебє̀ воплоще́ннагѡ влⷣки покарѧ́ющесѧ, всенепоро́чнаѧ ѻ҆трокови́це, до́блїи страда́льцы, беззакѡ́нныѧ побѣди́ша, тѧ̀ помо́щницꙋ ꙗ҆́кѡ и҆мꙋ́ще, спаса́ющꙋю дꙋ́шы на́шѧ.

Сѣда́ленъ, гла́съ а҃.

Мꙋ́къ мꙋ́жественнѡ претерпѣ́вше болѣ̑зни, къ неболѣ́зненнѣй жи́зни ны́нѣ преидо́сте кꙋ́пнѡ, дорѷмедо́нте, и҆ трофі́ме, и҆ савва́тїе сла́вне. тѣ́мъ дне́сь хрⷭ҇то́ва цр҃ковь, пра́зднꙋющи свѧще́ннꙋю ва́шꙋ па́мѧть, бжⷭ҇твеннѣ ра́дꙋетсѧ.

Сла́ва, и҆ ны́нѣ: Горѣ̀, ꙗ҆́кѡ бг҃ъ не́бо прⷭ҇то́лъ и҆мѣ́ѧ, и҆ зе́млю, хрⷭ҇тѐ сп҃се, подно́жїе носѧ̀, крⷭ҇тъ на́мъ показа́лъ є҆сѝ твои́хъ но́гъ подно́жїе, семꙋ̀ є҆сѝ дв҃дски покланѧ́емсѧ: того̀ храни́телѧ и҆ помо́щника и҆мꙋ́ще, вѣ́рнѡ тѧ̀ сла́вимъ.

Пѣ́снь д҃.

І҆рмо́съ: Ты̀ моѧ̀ крѣ́пость, гдⷭ҇и, ты̀ моѧ̀ и҆ си́ла, ты̀ мо́й бг҃ъ, ты̀ моѐ ра́дованїе, не ѡ҆ста́вль нѣ́дра ѻ҆́ч҃а, и҆ на́шꙋ нищетꙋ̀ посѣти́въ. тѣ́мъ съ прⷪ҇ро́комъ а҆ввакꙋ́момъ зовꙋ́ ти: си́лѣ твое́й сла́ва, чл҃вѣколю́бче.

Терпѣ́нїемъ мꙋ́къ просвѣти́вшесѧ, на дре́вѣ мꙋ́чєницы повѣ́шени бы́сте, и҆ желѣ́зными ногты̀ по ре́брѡмъ сла́внїи стрꙋ́жеми, и҆з̾ѡдѣ́ѧнїемъ тѣлесѐ, въ бжⷭ҇твенное нетлѣ́нїе ѡ҆дѣ́ѧстесѧ, прⷭ҇то́лꙋ трⷪ҇цы всегда̀ предстоѧ́ще.

Ра́нимь за хрⷭ҇та̀, мч҃ниче трофі́ме, ᲂу҆слажда́лсѧ є҆сѝ болѣ́зньми превосходѧ́щими, смотрѧ́ѧ ꙗ҆̀же на нб҃сѝ бж҃е́ствєннаѧ воздаѧ̑нїѧ, и҆ сла́дость неиждивꙋ́щꙋю: є҆ѧ́же ны́нѣ сподо́билсѧ є҆сѝ по́двигъ соверши́въ, и҆ пи́ща влⷣцѣ бы́въ.

Ю҆́ношески претерпѣ́въ, савва́тїе, мꙋ́ки, ра́дꙋѧсѧ преда́лъ є҆сѝ бг҃ꙋ въ рꙋ́ки твою̀ дꙋ́шꙋ, и҆ въ нбⷭ҇ныхъ селе́нїихъ до́брѣ почи́лъ є҆сѝ, побѣди́въ ѿтꙋ́дꙋ и҆зве́рженнаго ѡ҆каѧ́ннѣ, и҆ по́чести побѣ́ды прїе́мъ.

Бг҃оро́диченъ: Ꙗ҆́кѡ чи́стꙋю цр҃е́вꙋ пала́тꙋ, тѧ̀ мч҃никѡвъ тричи́сленное составле́нїе призыва́ющее помо́щницꙋ, пречⷭ҇таѧ дв҃о, хра́мы де́мѡнскїѧ разори́ша, и҆ къ хра́мꙋ го́рнемꙋ преложи́шасѧ сла́вы, во хвала́хъ при́снѡ тѧ̀ чтꙋ́ще.

Пѣ́снь є҃.

І҆рмо́съ: Вскꙋ́ю мѧ̀ ѿри́нꙋлъ є҆сѝ ѿ лица̀ твоегѡ̀, свѣ́те незаходи́мый, и҆ покры́ла мѧ̀ є҆́сть чꙋжда́ѧ тма̀ ѻ҆каѧ́ннаго, но ѡ҆брати́ мѧ, и҆ къ свѣ́тꙋ за́повѣдей твои́хъ пꙋти̑ моѧ̑ напра́ви, молю́сѧ.

Оу҆дали́вшесѧ тѣле́сныѧ любвѐ, всехва́льнїи, присво́истесѧ мно́жайшими болѣ́зньми и҆ ра́нами, бг҃ꙋ всеще́дромꙋ, ва́съ ми́лостїю возлюби́вшемꙋ, и҆ стрⷭ҇тьмѝ свои́ми ᲂу҆би́вшемꙋ стра̑сти.

Шє́ствїѧ твоѧ̑, мч҃ниче трофі́ме, бы́ша ᲂу҆пра́влєна, къ пꙋтє́мъ, всемꙋ́дре, мꙋче́нїѧ: въ ни́хже ᲂу҆добрѧ́емь, къ желѣ̑знымъ сапогѡ́мъ пригвожда́емь, велїа́ровꙋ главꙋ̀ и҆ жа̑ла сокрꙋши́лъ є҆сѝ.

Виті́йствꙋѧ бжⷭ҇твєннаѧ, трофі́ме многострада́льне, мꙋчи́телѧ посрами́лъ є҆сѝ, и҆ кровьмѝ твои́ми ше́ствꙋѧ, зе́млю ѡ҆свѧти́лъ є҆сѝ: прохо́диши же ра́достнѡ въ раѝ, на́мъ спасе́нїѧ и҆спроша́ѧ.

Бг҃оро́диченъ: Ст҃ꙋ́ю дв҃ꙋ, бг҃ора́дованнꙋю, и҆ всенепоро́чнꙋю, крѣ́пцыи ѻ҆рꙋ́жницы на по́мощь призыва́юще, мꙋ́къ тѧготꙋ̀ и҆ ра́нъ треволне́нїе неꙋкло́ннымъ преидо́ша мꙋдрова́нїемъ.

Пѣ́снь ѕ҃.

І҆рмо́съ: Ѡ҆чи́сти мѧ̀, сп҃се, мнѡ́га бо беззакѡ́нїѧ моѧ̑, и҆ и҆зъ глꙋбины̀ ѕѡ́лъ возведѝ, молю́сѧ: къ тебѣ́ бо возопи́хъ, и҆ ᲂу҆слы́ши мѧ̀, бж҃е спасе́нїѧ моегѡ̀.

Преплы́вше ти́хѡ ѡ҆кормле́нїемъ дх҃а, благосла́внїи страда́льцы мꙋ́къ пꙋчи́нꙋ, и҆ къ безво́лненномꙋ спасе́нїѧ приста́нищꙋ свѧще́ннѡ достиго́ша.

Па̑дающаѧ зрѧ̀ на зе́млю ᲂу҆деса̀ твоѧ̑ трофі́ме, и҆ ѻ҆́цетъ въ твоѧ̑ нѡ́здри прїе́млѧ, благовѡ́нныѧ вонѝ хрⷭ҇то́вы любвѐ воспрїима́лъ є҆сѝ мно́жае.

Ꙗ҆́кѡ совѣ́тникъ хрⷭ҇то́выхъ ѡ҆правда́нїй бы́въ, совѣ́ты безбо́жныхъ врагѡ́въ до конца̀ ѿклони́лъ є҆сѝ, и҆ себѐ пре́далъ є҆сѝ дорѷмедо́нте мч҃ниче мꙋ́камъ, ᲂу҆ранѧ́емь.

Бг҃оро́диченъ: Вжилѧ́еми ѿ тебє̀ и҆спꙋща́емыми си́лами, страстоте́рпцы твоѝ, хрⷭ҇тѐ, зако́ннѡ пострада́ша, чⷭ҇тꙋю мт҃рь твою̀ воспѣва́юще, неизрече́ннѡ тѧ̀ поро́ждшꙋю.

Конда́къ, гла́съ и҃.

Ꙗ҆́кѡ страда́льцєвъ ѡ҆снова́нїе, и҆ благоче́стїѧ ᲂу҆твержде́нїе, цр҃ковь чти́тъ и҆ сла́витъ твоѐ свѣтоно́сное страда́нїе, приснопѣва́емый блаже́нне страда́льче, доблемꙋ́дре, сла́вне трофі́ме: со страда́вшими съ тобо́ю, ѡ҆чище́нїе пою́щымъ тѧ̀ и҆спросѝ, ꙗ҆́кѡ непобѣди́мь.

Пѣ́снь з҃.

І҆рмо́съ: Бж҃їѧ снизхожде́нїѧ ѻ҆́гнь ᲂу҆стыдѣ́сѧ въ вавѷлѡ́нѣ и҆ногда̀, сегѡ̀ ра́ди ѻ҆́троцы въ пещѝ ра́дованною ного́ю, ꙗ҆́кѡ во цвѣ́тницѣ ликꙋ́юще, поѧ́хꙋ: бл҃гослове́нъ є҆сѝ, бж҃е ѻ҆тє́цъ на́шихъ.

Превсѧ́кѡ мановє́нїи є҆́же къ бг҃ꙋ ᲂу҆добрѧ́емь, рожны̑ же, бл҃же́нне, разжже́нными поджига́емь, и҆ по ре́брѡмъ твои̑мъ непра́веднѡ стрꙋ́жемь, ѽ дорѷмедо́нте, крѣ́пкѡ претерпѣ́лъ є҆сѝ.

Ви́дѣти жела́ѧ бж҃їю сла́вꙋ неизрече́ннꙋю, ѻ҆чесы̀ ѡ҆слѣпле́нъ бы́лъ є҆сѝ разжжє́нїи желѣ́зными, и҆ благода́рственнѡ гдⷭ҇ꙋ взыва́лъ є҆сѝ, трофі́ме: бл҃гослове́нъ бг҃ъ ѻ҆ц҃є́въ на́шихъ.

Любо́вїю распала́еми чⷭ҇тны́ѧ трⷪ҇цы, трїѐ соверши́сте велича́йшыѧ по́двиги: и҆ со тма́ми ны́нѣ ра́дꙋетесѧ нбⷭ҇ными. съ ни́миже на́съ помѧни́те, разрѣше́нїе прегрѣше́нїй при́снѡ на́мъ просѧ́ще.

Бг҃оро́диченъ: Сꙋ́щи влⷣчца, чистѣ́йши всѧ́кїѧ тва́ри, прїѧ́ла є҆сѝ сло́во и҆зъ тебє̀ неизрече́ннѡ ражда́ющеесѧ, є҆го́же до́блїи мꙋ́чєницы возлюби́вше, мꙋче́нїй мно́жєства претерпѣ́ша.

Пѣ́снь и҃.

І҆рмо́съ: Седмери́цею пе́щь халде́йскїй мꙋчи́тель, бг҃очести̑вымъ неи́стовнѡ разжжѐ, си́лою же лꙋ́чшею, спасе́ны сїѧ̑ ви́дѣвъ творцꙋ̀ и҆ и҆зба́вителю вопїѧ́ше: ѻ҆́троцы, благослови́те, свѧще́нницы, воспо́йте, лю́дїе, превозноси́те во всѧ̑ вѣ́ки.

Ѡ҆бнаже́нными тѣлесы̀ ра́намъ прибо́рбствоваше, нетлѣ́нїѧ ᲂу҆краше́нїе прїѧ́сте, въ стꙋ́дъ ѡ҆дѣ́ѧвше врага̀ вѣ́чный вѣнцено́сцы, преше́дше къ бжⷭ҇твєннымъ поко́ищємъ вопїе́те: свѧще́нницы, воспо́йте, лю́дїе, превозноси́те во всѧ̑ вѣ́ки.

Слѣдогонѧ́ще свидѣ́тели хрⷭ҇то́вы стрⷭ҇ти, къ древесє́мъ привѧ́зани бы́сте, и҆ терза̑нїѧ претерпѣ́сте до́блимъ смы́сломъ, и҆ стрꙋѧ́ми кро́ве потопи́сте де́мѡнѡвъ лꙋка́внѣйшыѧ полкѝ, бжⷭ҇твеннѡ пѣснопою́ще: свѧще́нницы, воспо́йте, лю́дїе, превозноси́те во всѧ̑ вѣ́ки.

Да похва́литсѧ трофі́мъ, да сла́витсѧ савва́тїй, и҆ да велича́етсѧ дорѷмедо́нтъ дне́сь, столпѝ непоколеби́мїи, вѣ́рныхъ предгра̑дїѧ, свѣтови́днїи цр҃кве свѣти́льницы: ю҆́же зарѧ́ми велича́йшихъ подвигѡ́въ че́стнѡ просвѣща́юще, во всѧ̑ вѣ́ки.

Бг҃оро́диченъ: Мла́до ꙗ҆́кѡ ѻ҆троча̀ родила̀ є҆сѝ пречⷭ҇таѧ дв҃о, ѻ҆ц҃ꙋ̀ и҆ дх҃ꙋ соесте́ственнѡ разꙋмѣва́ема хрⷭ҇та̀ бг҃а на́шего: є҆го́же до́блїи мꙋ́чєницы и҆сповѣ́дающе свѧще́ннѡ пострада́ша. съ ни́миже тѧ̀, всест҃а́ѧ, вѣ́рою бл҃жа́тъ лю́дїе, племена̀ и҆ ꙗ҆зы́цы во всѧ̑ вѣ́ки.

Пѣ́снь ѳ҃.

І҆рмо́съ: Оу҆жасе́сѧ ѡ҆ се́мъ нб҃о, и҆ землѝ ᲂу҆диви́шасѧ концы̀, ꙗ҆́кѡ бг҃ъ ꙗ҆ви́сѧ человѣ́кѡмъ пло́тски, и҆ чре́во твоѐ бы́сть простра́ннѣйшее небе́съ. тѣ́мъ тѧ̀ бцⷣꙋ, а҆́гг҃лѡвъ и҆ человѣ̑къ чинонача̑лїѧ велича́ютъ.

Крѣ́постїю всѣ́хъ содѣ́телѧ ѕвѣре́й стремлє́нїѧ свѧза́сте, и҆ невре́дни, мꙋ́чєницы, пребы́сте ѿ ни́хъ, вельмѝ ᲂу҆дивлѧ́еми непревра́тными прило́гами. тѣ́мъ мч҃никѡвъ стадѡ́мъ соприче́тшесѧ, ѡ҆ на́съ всегда̀ моли́тесѧ.

Ꙗ҆́кѡ жє́ртвы трапе́зѣ та́инственнѣй принесо́стесѧ, мече́мъ ᲂу҆сѣка́еми пресла́внѡ: и҆ перворо́дныхъ ны́нѣ во ѻ҆би́телехъ прера́достнѡ водворѧ́етесѧ, зрѧ́ще сла́вꙋ бж҃їю, и҆ приплѡ́дїѧ прїе́млюще болѣ́зней, и҆ по́чєсти страда́нїѧ.

Согла́снѡ соше́дшесѧ прїиди́те, вѣ́рнїи, дорѷмедо́нта же и҆ савва́тїа, и҆ сла́внаго трофі́ма восхва́лимъ, крѣ́пкїѧ и҆́стины свидѣ́тели, гро́здїе лозы̀ ᲂу҆́мныѧ: ѿ ни́хже на́мъ вїно̀ сꙋ́щнѡ весе́лїѧ и҆ска́паетъ, бжⷭ҇твенною бл҃года́тїю.

Па́мѧть всепра́зднственнаѧ мꙋ́дрыхъ страда́лєцъ возсїѧ́вши дне́сь, ꙗ҆́кѡ и҆́стиннѡ па́че заре́й со́лнечныхъ просвѣща́етъ всѧ̑, тмꙋ̀ ѿгонѧ́щи страсте́й, и҆ ѻ҆́блаки ᲂу҆ны́нїѧ: тѣ́хъ, хрⷭ҇тѐ, моли́твами, пода́ждь на́мъ всѣ̑мъ ми́лѡсти твоѧ̑.

Бг҃оро́диченъ: Сохрани́вый тѧ̀ дв҃ꙋ, ѿ твои́хъ бокѡ́въ возсїѧ́вшее невече́рнее ꙗ҆́кѡ и҆́стиннѡ сл҃нце, дв҃о, страда́льцы преѧвле́ннѡ ѡ҆сїѧ̀ подви́гшыѧсѧ терпѣли́внѡ. съ ни́миже того̀ молѝ, ᲂу҆ще́дрити ны̀ благоче́стнѡ тѧ̀ велича́ющыѧ.

Жития мучеников Трофима, Савватия и Доримедонта

Свя­тые му­че­ни­ки Тро­фим, Сав­ва­тий и До­ри­ме­донт по­стра­да­ли за Хри­ста в цар­ство­ва­ние рим­ско­го им­пе­ра­то­ра Про­ба (276–282). Од­на­жды в го­ро­де Ан­тио­хии со­вер­шал­ся язы­че­ский празд­ник: при­но­си­лись жерт­вы, ли­лось ви­но, тво­ри­лось бес­чи­ние. При­шед­шие в го­род хри­сти­ане Тро­фим и Сав­ва­тий, с го­ре­чью смот­ря на это шум­ное и непри­стой­ное тор­же­ство, мо­ли­ли Гос­по­да на­ста­вить за­блуд­ших на путь спа­се­ния. Их схва­ти­ли и при­ве­ли к пра­ви­те­лю. На до­про­се свя­тые твер­до ис­по­ве­да­ли свою ве­ру и на при­нуж­де­ния от­речь­ся от Хри­ста от­ве­ча­ли ре­ши­тель­ным от­ка­зом. Во вре­мя же­сто­ких пы­ток свя­той Сав­ва­тий скон­чал­ся, а свя­то­го Тро­фи­ма от­пра­ви­ли на еще бо­лее страш­ные му­че­ния в го­род Си­над к пра­ви­те­лю Фри­гии Ди­о­ни­сию, из­вест­но­му па­ла­чу и ис­тя­за­те­лю. Обу­тый в же­лез­ные са­по­ги с ост­ры­ми гвоз­дя­ми, свя­той Тро­фим 3 дня шел пеш­ком, под­го­ня­е­мый кон­ной стра­жей. Все спо­со­бы пы­ток ис­поль­зо­вал ис­кус­ный му­чи­тель, чтобы сло­мить му­же­ствен­но­го хри­сти­а­ни­на – свя­той Тро­фим лишь по­вто­рял сло­ва Пи­са­ния: "Мно­го скор­бей у пра­вед­но­го, и от всех их из­ба­вит его Гос­подь" (Пс.33,20). Стра­даль­ца бро­си­ли в тем­ни­цу, где его стал по­се­щать тай­ный хри­сти­а­нин – се­на­тор До­ри­ме­донт. Он уха­жи­вал за свя­тым Тро­фи­мом, омы­вая и пе­ре­вя­зы­вая его ра­ны. Ко­гда об этом ста­ло из­вест­но му­чи­те­лям, свя­то­го До­ри­ме­дон­та ста­ли за­став­лять от­речь­ся от хри­сти­ан­ства, а по­том вме­сте со свя­тым Тро­фи­мом бро­си­ли на съе­де­ние зве­рям. Му­че­ни­ки оста­лись нетро­ну­ты­ми. То­гда их усек­ли ме­чом.

См. так­же: "Стра­да­ние свя­тых му­че­ни­ков Тро­фи­ма, Сав­ва­тия и До­ри­ме­дон­та" в из­ло­же­нии свт. Ди­мит­рия Ро­стов­ско­го.

Жития мучеников Трофима, Савватия и Доримедонта

Свя­тые му­че­ни­ки Тро­фим, Сав­ва­тий и До­ри­ме­донт по­стра­да­ли за Хри­ста в цар­ство­ва­ние рим­ско­го им­пе­ра­то­ра Про­ба (276–282). Од­на­жды в го­ро­де Ан­тио­хии со­вер­шал­ся язы­че­ский празд­ник: при­но­си­лись жерт­вы, ли­лось ви­но, тво­ри­лось бес­чи­ние. При­шед­шие в го­род хри­сти­ане Тро­фим и Сав­ва­тий, с го­ре­чью смот­ря на это шум­ное и непри­стой­ное тор­же­ство, мо­ли­ли Гос­по­да на­ста­вить за­блуд­ших на путь спа­се­ния. Их схва­ти­ли и при­ве­ли к пра­ви­те­лю. На до­про­се свя­тые твер­до ис­по­ве­да­ли свою ве­ру и на при­нуж­де­ния от­речь­ся от Хри­ста от­ве­ча­ли ре­ши­тель­ным от­ка­зом. Во вре­мя же­сто­ких пы­ток свя­той Сав­ва­тий скон­чал­ся, а свя­то­го Тро­фи­ма от­пра­ви­ли на еще бо­лее страш­ные му­че­ния в го­род Си­над к пра­ви­те­лю Фри­гии Ди­о­ни­сию, из­вест­но­му па­ла­чу и ис­тя­за­те­лю. Обу­тый в же­лез­ные са­по­ги с ост­ры­ми гвоз­дя­ми, свя­той Тро­фим 3 дня шел пеш­ком, под­го­ня­е­мый кон­ной стра­жей. Все спо­со­бы пы­ток ис­поль­зо­вал ис­кус­ный му­чи­тель, чтобы сло­мить му­же­ствен­но­го хри­сти­а­ни­на – свя­той Тро­фим лишь по­вто­рял сло­ва Пи­са­ния: "Мно­го скор­бей у пра­вед­но­го, и от всех их из­ба­вит его Гос­подь" (Пс.33,20). Стра­даль­ца бро­си­ли в тем­ни­цу, где его стал по­се­щать тай­ный хри­сти­а­нин – се­на­тор До­ри­ме­донт. Он уха­жи­вал за свя­тым Тро­фи­мом, омы­вая и пе­ре­вя­зы­вая его ра­ны. Ко­гда об этом ста­ло из­вест­но му­чи­те­лям, свя­то­го До­ри­ме­дон­та ста­ли за­став­лять от­речь­ся от хри­сти­ан­ства, а по­том вме­сте со свя­тым Тро­фи­мом бро­си­ли на съе­де­ние зве­рям. Му­че­ни­ки оста­лись нетро­ну­ты­ми. То­гда их усек­ли ме­чом.

См. так­же: "Стра­да­ние свя­тых му­че­ни­ков Тро­фи­ма, Сав­ва­тия и До­ри­ме­дон­та" в из­ло­же­нии свт. Ди­мит­рия Ро­стов­ско­го.

Жития мучеников Трофима, Савватия и Доримедонта

Свя­тые му­че­ни­ки Тро­фим, Сав­ва­тий и До­ри­ме­донт по­стра­да­ли за Хри­ста в цар­ство­ва­ние рим­ско­го им­пе­ра­то­ра Про­ба (276–282). Од­на­жды в го­ро­де Ан­тио­хии со­вер­шал­ся язы­че­ский празд­ник: при­но­си­лись жерт­вы, ли­лось ви­но, тво­ри­лось бес­чи­ние. При­шед­шие в го­род хри­сти­ане Тро­фим и Сав­ва­тий, с го­ре­чью смот­ря на это шум­ное и непри­стой­ное тор­же­ство, мо­ли­ли Гос­по­да на­ста­вить за­блуд­ших на путь спа­се­ния. Их схва­ти­ли и при­ве­ли к пра­ви­те­лю. На до­про­се свя­тые твер­до ис­по­ве­да­ли свою ве­ру и на при­нуж­де­ния от­речь­ся от Хри­ста от­ве­ча­ли ре­ши­тель­ным от­ка­зом. Во вре­мя же­сто­ких пы­ток свя­той Сав­ва­тий скон­чал­ся, а свя­то­го Тро­фи­ма от­пра­ви­ли на еще бо­лее страш­ные му­че­ния в го­род Си­над к пра­ви­те­лю Фри­гии Ди­о­ни­сию, из­вест­но­му па­ла­чу и ис­тя­за­те­лю. Обу­тый в же­лез­ные са­по­ги с ост­ры­ми гвоз­дя­ми, свя­той Тро­фим 3 дня шел пеш­ком, под­го­ня­е­мый кон­ной стра­жей. Все спо­со­бы пы­ток ис­поль­зо­вал ис­кус­ный му­чи­тель, чтобы сло­мить му­же­ствен­но­го хри­сти­а­ни­на – свя­той Тро­фим лишь по­вто­рял сло­ва Пи­са­ния: "Мно­го скор­бей у пра­вед­но­го, и от всех их из­ба­вит его Гос­подь" (Пс.33,20). Стра­даль­ца бро­си­ли в тем­ни­цу, где его стал по­се­щать тай­ный хри­сти­а­нин – се­на­тор До­ри­ме­донт. Он уха­жи­вал за свя­тым Тро­фи­мом, омы­вая и пе­ре­вя­зы­вая его ра­ны. Ко­гда об этом ста­ло из­вест­но му­чи­те­лям, свя­то­го До­ри­ме­дон­та ста­ли за­став­лять от­речь­ся от хри­сти­ан­ства, а по­том вме­сте со свя­тым Тро­фи­мом бро­си­ли на съе­де­ние зве­рям. Му­че­ни­ки оста­лись нетро­ну­ты­ми. То­гда их усек­ли ме­чом.

См. так­же: "Стра­да­ние свя­тых му­че­ни­ков Тро­фи­ма, Сав­ва­тия и До­ри­ме­дон­та" в из­ло­же­нии свт. Ди­мит­рия Ро­стов­ско­го.