Канон святым мученикам Маркиану и Мартирию Константинопольским

Припев: Святи́и му́ченицы, моли́те Бо́га о на́с.

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 07 ноября (25 октября ст. ст.)

Глас 4.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Триста́ты кре́пкия, Рожде́йся от Де́вы, безстра́стия во глубине́, души́ трича́стное потопи́, молю́ся, да Тебе́, я́ко в тимпа́не, во умерщвле́нии телесе́ побе́дное воспою́ пе́ние.

Превесьма́ све́том Святы́я Тро́ицы осия́еми при́сно, свети́льницы непреле́стнии быва́ете, святи́и, те́м, ве́рою светоно́сный пра́здник ва́ш дне́сь соверша́юще, све́тло весели́мся.

Ви́дети, на земли́ возсия́вшее Сло́во, из Де́вы на́с ра́ди жела́юще, страда́льцы, Отцу́ Единосу́щна Сего́ испове́дающе, ну́жднейшую сме́рть, по́мыслом крепча́йшим, пострада́сте.

Па́вла му́драго, богоглаго́льницы, я́вльшеся после́дователе и ученицы́, единоче́стна Отцу́ Сы́на пропове́дасте, те́м, мечи́ ссече́ни бы́вше, излия́нием кро́ве, страстоте́рпцы, зе́млю освяти́сте.

Богоро́дичен: Безнача́льнаго Сы́на Бо́жия заче́нши, воплоти́ла еси́, Чи́стая, быва́ема Челове́ка за ми́лость неизглаго́ланную, те́м, Тому́ покланя́ющеся, благоче́стно Тя́ сла́вим, вину́ все́х обоже́ния.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Не му́дростию, и си́лою, и бога́тством хва́лимся, но Тобо́ю, О́тчею ипоста́сною Му́дростию, Христе́: не́сть бо свя́т, па́че Тебе́, Человеколю́бче.

Правосла́вия просвеща́еми Боже́ственным Ду́хом, А́риево омраче́ние отню́д прогна́сте, свиде́тели бы́вше Вседержи́теля.

Ра́вно Сло́во Отцу́ догма́тствующе, святи́и, разсуди́сте умре́ти, Маркиа́не и Марти́рие, и к безконе́чней Жи́зни преидо́сте.

Воинствосло́вием свяще́нным а́нгелом сочисли́стеся и му́ченик лико́м пресве́тло совокупи́стеся, те́м честну́ю ва́шу па́мять похваля́ем.

Богоро́дичен: Упещре́на ря́сны златы́ми я́ко Цари́ца, Царя́ и Бо́га одесну́ю ны́не предстои́ши, Влады́чице, моля́щи о рабе́х Твои́х.

Седа́лен, гла́с 3.

Повеле́ние Боже́ственное испове́дающе да́же до кро́ве, е́же о Не́м прия́сте, му́ченицы сла́внии, злове́рных пре́лесть обличи́вше и правосла́вную ве́ру соблю́дше, но моли́теся Христу́ Бо́гу непреста́нно дарова́ти на́м ве́лию ми́лость.

Богоро́дичен: Боже́ственнаго естества́ не отлу́чся, пло́ть бы́в во чре́ве Твое́м, но Бо́г вочелове́чся и пребы́сть, И́же по рождестве́, Ма́терь, Тя́ Де́ву, я́ко пре́жде рождества́, сохрани́в Всенепоро́чну еди́н Госпо́дь. Того́ приле́жно моли́ дарова́ти на́м ве́лию ми́лость.

Крестобогоро́дичен: Нескве́рная А́гница Сло́ва, Нетле́нная Де́ва Ма́ти, на Кресте́ зря́щи пове́шена из Нея́ без боле́зни Прозя́бшаго, ма́терски подо́бно, рыда́ющи, вопия́ше: увы́ Мне́, Ча́до Мое́, ка́ко стра́ждеши во́лею, хотя́ изба́вити от страсте́й безче́стия челове́ка?

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Седя́й в сла́ве на Престо́ле Божества́, во о́блаце ле́гце прии́де Иису́с Пребоже́ственный нетле́нною дла́нию и спасе́ зову́щия: сла́ва, Христе́, си́ле Твое́й.

До́блим по́мыслом и соверше́нною му́дростию правосла́вия, му́ченицы Госпо́дни, утверди́вшеся, му́ченически по́двиг соверши́сте, ерети́ческую тму́ отгна́ли есте́.

И́же Сло́ва не пропове́дав Отцу́ Единосу́щна, разгне́вався несмы́сленно на му́ченики, удави́ся жи́лами свяще́нных ва́ших по́двиг и погрузи́ся кро́вными тече́ньми, Бо́жиею благода́тию.

Во́инствовавше Го́споду ве́рою, святи́и, и пострада́вше, небе́сным во́инством сочисли́стеся, те́м ублажа́етеся, укрепле́ние на́ше и просвеще́ние быва́юще.

Сосцы́ церко́внии, млеко́ источа́ющии правосла́вия, и благочести́выя пита́ющии, Маркиа́н до́блий и Марти́рий, да похва́лятся ра́достными песнопе́нии.

Богоро́дичен: Свяще́нный дре́вле проро́к го́ру Боже́ственную нарече́, доброде́тельми, Де́во Пречи́стая, весьма́ осене́ну: из Нея́же Сло́во Спаси́тельное яви́ся, на обновле́ние и просвеще́ние душа́м на́шим.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Нечести́вии не у́зрят сла́вы Твоея́, Христе́, но мы́ Тя́, Единоро́дне, Оте́ческия сла́вы Сия́ние Божества́, от но́щи у́тренююще, воспева́ем Тя́, Человеколю́бче.

Прему́дрых яви́стеся догма́тов после́дователи Па́вла, священноде́теля боже́ственнаго, его́же нра́вы, му́ченицы, подража́вше, терпели́вно пострада́сте и зако́нно венча́стеся.

Я́ко зве́зды сия́ете на высоте́ честны́я Це́ркве све́тло, тму́ глубоча́йшую отгоня́юще А́риевы е́реси, му́ченицы до́блественнейшии.

Удали́вшеся, святи́и, жития́ красо́т, прибли́жистеся Христу́, мале́йшею же кро́вию недви́жимое Ца́рство, сла́внии страстоте́рпцы, насле́довасте.

Богоро́дичен: И́стинна родила́ еси́ Сы́на на земли́, единосу́щна Отцу́ и Боже́ственному Ду́ху, Богороди́тельнице, Его́же непреста́нно моли́ уще́дрити ду́ши на́ша.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Приидо́х во глубины́ морски́я, и потопи́ла мя́ е́сть бу́ря мно́гих грехо́в, но я́ко Бо́г из глубины́ возведи́ живо́т мо́й, Многоми́лостиве.

Глаго́лом после́дующе па́стыря, прему́драго Па́вла, правосла́вную ве́ру соблюдо́сте, и я́ко а́гнцы, кровопи́иц мечи́ закала́етеся, ра́дующеся.

Честна́ пред Го́сподем, благосла́внии, ва́ша сме́рть яви́ся, му́дрии ору́жницы, те́м почестьми́ ле́тними, святи́и, от все́х ублажа́етеся.

Ва́с, до́блия страстоте́рпцы, Маркиа́не всеблаже́нне и Марти́рие, исто́чник чуде́с Христо́ва Це́рковь иму́щи, ве́чно весели́тся.

Богоро́дичен: Усты́ и язы́ком Ма́терь Тя́ всеи́стинно, Де́во, Бо́га на́шего испове́дуем, Того́, Чи́стая, приле́жно моли́ спасти́ся душа́м на́шим.

Конда́к, гла́с 4..

Подви́гшеся до́бре от младе́нства, Маркиа́не с му́дрым Марти́рием, отсту́пника А́рия низложи́сте, невре́дно сохра́нше правосла́вную ве́ру, Па́влу после́дующе, му́дрому учи́телю, те́мже с ни́м обрето́сте живо́т, я́ко Тро́ицы побо́рницы изря́днейшии.

И́кос:

Я́ко служи́телие благоче́стия Бо́га Человеколю́бца, дво́ице благослове́нная, предвари́те мя́ ско́ро и лю́тых изба́вите, сло́во ми́ му́дрости подаю́ще, ва́ше похвали́ти страда́ние, е́же за ве́ру, святи́и, нра́вом несомне́нным пострада́вше, венцы́ прия́сте небе́сныя. Лико́м страда́льцев, и апо́столов, и учи́телей, и честны́х архиере́ев свесели́теся, я́ко пропове́дницы Бо́жия Сло́ва и Тро́ицы побо́рницы изря́днейшии.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: Авраа́мстии иногда́ в Вавило́не о́троцы пе́щный пла́мень попра́ша, пе́сньми взыва́юще: оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

После́дующе до́бре свяще́ннаго па́стыря, правосла́вием удобря́еми, рука́ми закла́ни бы́сте злосла́вных всу́е, пресла́внии ору́жницы.

Законоположе́ние Бо́жие невреди́мо ве́рно сохра́нше, му́ченицы боже́ственнии, зако́нно пострада́сте, от ру́к беззако́нных ку́пно закла́ни бы́вше.

По погребе́нии свяще́ннем, приходя́щим с ве́рою ко гро́бу ва́шему, неду́ги погреба́ете, святи́и, е́же к Жизнода́телю, святы́м хода́тайством ва́шим.

От исто́чников та́инственно свяще́нных почерпа́юще Боже́ственную благода́ть целе́ний, ве́рныя напоя́ете, неду́г вся́кое изсуша́юще умноже́ние.

Богоро́дичен: Изба́вленнии Твои́м Рождество́м, Богома́ти, ве́чнаго осужде́ния, — ра́дуйся, — зове́м Ти́, при́сно Благослове́нная и Обра́дованная.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Изба́вителю все́х Всеси́льне, посреде́ пла́мене благоче́ствовавшия, снизше́д, ороси́л еси́ и научи́л еси́ пе́ти: вся́ дела́, благослови́те, по́йте Го́спода.

Я́коже два́ а́гнца, закала́етеся, А́гнца Бо́жия, единосу́щна Отцу́ пропове́дающе, и трапе́зе вы́шней принесе́ни бы́вше, страда́льцев собо́ру сочетава́етеся.

Укрепля́еми си́лою Ду́ха, искорени́сте пре́лести свире́пство, и кре́пко пострада́вше, лю́те осла́бленныя немощьми́, му́дрии исцеля́ете му́ченицы.

Вра́чеве страсте́й бы́вше ду́ш на́ших, святи́и му́ченицы, лю́тыя неду́ги и привоста́ния проти́вная разреши́те боже́ственными моли́твами.

Воспева́ем Отца́ нерожде́ннаго, и Сы́на, и Ду́ха Свята́го, еди́но существо́ несозда́нно и Божество́ еди́но, и вопие́м согла́сно: вся́ дела́ благослови́те Госпо́дня Го́спода.

Богоро́дичен: Умерщвле́нныя ны́ оживи́ла еси́, Жи́знь все́х ро́ждшая, Богороди́тельнице Влады́чице, му́чеников сла́ва и пра́ведных, и прегреше́ний те́плое очисти́лище.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Е́ва у́бо неду́гом преслуша́ния кля́тву всели́ла е́сть, Ты́ же, Де́во Богоро́дице, прозябе́нием чревоноше́ния ми́рови благослове́ние процвела́ еси́. Те́м Тя́ вси́ велича́ем.

Кре́постию вжиля́еми Боже́ственною, сме́рти, страстоте́рпцы, не убоя́стеся, но, усе́рдно подло́жше мече́м вы́и, испо́лнисте до́блественно по́двиг боже́ственный, те́м досто́йно блажите́ся.

Я́ко два́ свети́льника све́тла, просвеща́ете вселе́нныя исполне́ния Боже́ственными страда́ний светлостьми́, Маркиа́не му́дре и Марти́рие, тму́ мра́чныя е́реси А́риевы отгоня́ще.

Венцы́ сла́вы от Бо́га, победи́вше слепоу́мнаго Македо́ния, прия́сте досто́йно; и престо́лу Влады́чню предстоя́ще, прегреше́ний на́м проси́те разреше́ние соверше́нно, достосла́внии.

Па́мять боже́ственная ва́ша возсия́ со́лнца светле́йши, все́х просвеща́ющи сердца́ сию́ соверша́ющих, блаже́ннии, в не́йже умоли́те Го́спода, тмы́ согреше́ний на́с изба́вити.

Богоро́дичен: Све́та жили́ще, Чи́стая, су́щи, души́ моея́ зе́ницы просвети́, очерне́вшия небреже́нием и тмо́ю неве́дения глубоча́йшею всегда́ одержи́мыя, Всенепоро́чная, я́ко да ве́рою ублажа́ю Тя́.

Свети́лен.

Па́вла всеблаже́ннаго после́дователи бы́вше, тече́ние соверши́сте, Христо́ва Ца́рствия и Сла́вы безсме́ртныя с ни́м получи́сте со все́ми святы́ми, и предстоите́ ку́пно Тро́ице Честне́й, славосло́вяще Ю досто́йно.

Богоро́дичен: Похваля́ют Рождество́ Твое́ безпло́тных чи́ни, ра́дости бо су́щия на земли́ Ты́ испо́лнила еси́ еди́на, те́м Тя́, Пренепоро́чную, ве́рнии сла́вим, пе́сньми славосло́вяще: Све́т бо су́щим во тме́ возсия́ла еси́, я́ко у́тро возсиява́ющее де́нь.

Пѣ́снь а҃.

І҆рмо́съ: Трїста́ты крѣ̑пкїѧ, рожде́йсѧ ѿ дв҃ы, безстра́стїѧ во глꙋбинѣ̀ дꙋшѝ трича́стное потопѝ, молю́сѧ: да тебѣ̀, ꙗ҆́кѡ въ тѷмпа́нѣ, во ᲂу҆мерщвле́нїи тѣлесѐ побѣ́дное воспою̀ пѣ́нїе.

Превесьма̀ свѣ́томъ ст҃ы́ѧ трⷪ҇цы ѡ҆сїѧ́еми при́снѡ, свѣти̑льницы непреле́стнїи быва́ете, ст҃і́и: тѣ́мъ, вѣ́рою свѣтоно́сный пра́здникъ ва́шъ дне́сь соверша́юще, свѣ́тлѡ весели́мсѧ.

Ви́дѣти на землѝ возсїѧ́вшее сло́во и҆зъ дв҃ы на́съ ра́ди жела́юще, страда́льцы, ѻ҆ц҃ꙋ̀ є҆диносꙋ́щна сего̀ и҆сповѣ́дающе, нꙋ́жднѣйшꙋю сме́рть по́мысломъ крѣпча́йшимъ пострада́сте.

Па́ѵла мꙋ́драгѡ, бг҃оглаго́льницы, ꙗ҆́вльшесѧ послѣ́дователє и҆ ᲂу҆ч҃ницы̀, є҆диноче́стна ѻ҆ц҃ꙋ̀ сн҃а проповѣ́дасте: тѣ́мъ, мечи̑ ссѣче́ни бы́вше, и҆злїѧ́нїемъ кро́ве, страстоте́рпцы, зе́млю ѡ҆свѧти́сте.

Бг҃оро́диченъ: Безнача́льнаго сн҃а бж҃їѧ заче́нши воплоти́ла є҆сѝ, чⷭ҇таѧ, быва́ема чл҃вѣ́ка за ми́лость неизглаго́ланнꙋю: тѣ́мъ, томꙋ̀ покланѧ́ющесѧ, благоче́стнѡ тѧ̀ сла́вимъ, винꙋ̀ всѣ́хъ ѡ҆боже́нїѧ.

Пѣ́снь г҃.

І҆рмо́съ: Не мꙋ́дростїю, и҆ си́лою, и҆ бога́тствомъ хва́лимсѧ, но тобо́ю, ѻ҆́ч҃ею ѵ҆поста́сною мꙋ́дростїю, хрⷭ҇тѐ: нѣ́сть бо свѧ́тъ, па́че тебє̀, чл҃вѣколю́бче.

Правосла́вїѧ просвѣща́еми бжⷭ҇твєннымъ дх҃омъ, а҆́рїево ѡ҆мраче́нїе ѿню́дъ прогна́сте, свидѣ́тели бы́вше вседержи́телѧ.

Ра́вно сло́во ѻ҆ц҃ꙋ̀ догма́тствꙋюще, ст҃і́и, разсꙋди́сте ᲂу҆мре́ти, маркїа́не и҆ мартѵ́рїе, и҆ къ безконе́чнѣй жи́зни преидо́сте.

Воинствосло́вїемъ свѧще́ннымъ а҆́гг҃лѡмъ сочисли́стесѧ и҆ мч҃никъ ликѡ́мъ пресвѣ́тлѡ совокꙋпи́стесѧ: тѣ́мъ честнꙋ́ю ва́шꙋ па́мѧть похвалѧ́емъ.

Бг҃оро́диченъ: Оу҆пещре́на рѧ̑сны златы́ми ꙗ҆́кѡ цр҃и́ца, цр҃ѧ̀ и҆ бг҃а ѡ҆деснꙋ́ю ны́нѣ предстои́ши, влⷣчце, молѧ́щи ѡ҆ рабѣ́хъ твои́хъ.

Сѣда́ленъ, гла́съ г҃.

Повелѣ́нїе бжⷭ҇твенное и҆сповѣ́дающе да́же до кро́ве, є҆́же ѡ҆ не́мъ прїѧ́сте мч҃ницы сла́внїи, ѕловѣ́рныхъ пре́лесть ѡ҆бличи́вше, и҆ правосла́внꙋю вѣ́рꙋ соблю́дше: но моли́тесѧ хрⷭ҇тꙋ̀ бг҃ꙋ непреста́ннѡ дарова́ти на́мъ ве́лїю ми́лость.

Бг҃оро́диченъ: Бжⷭ҇твеннагѡ є҆стества̀ не ѿлꙋ́чсѧ, пло́ть бы́въ во чре́вѣ твое́мъ: но бг҃ъ вочл҃вѣ́чсѧ и҆ пребы́сть, и҆́же по ржⷭ҇твѣ̀ мт҃рь тѧ̀ дв҃ꙋ, ꙗ҆́кѡ пре́жде ржⷭ҇тва̀ сохрани́въ всенепоро́чнꙋ, є҆ди́нъ гдⷭ҇ь. того̀ прилѣ́жнѡ молѝ, дарова́ти на́мъ ве́лїю ми́лость.

Крⷭ҇тобг҃оро́диченъ: Нескве́рнаѧ а҆́гница сло́ва, нетлѣ́ннаѧ дв҃а мт҃и, на крⷭ҇тѣ̀ зрѧ́щи повѣ́шена и҆зъ неѧ̀ безъ болѣ́зни прозѧ́бшаго, мт҃рски подо́бнѡ рыда́ющи, вопїѧ́ше: ᲂу҆вы̀ мнѣ̀, ча́до моѐ, ка́кѡ стра́ждеши во́лею, хотѧ̀ и҆зба́вити ѿ страсте́й безче́стїѧ человѣ́ка;

Пѣ́снь д҃.

І҆рмо́съ: Сѣдѧ́й въ сла́вѣ на прⷭ҇то́лѣ бжⷭ҇тва̀, во ѻ҆́блацѣ ле́гцѣ прїи́де і҆и҃съ пребжⷭ҇твенный, нетлѣ́нною дла́нїю, и҆ спасѐ зовꙋ́щыѧ. сла́ва, хрⷭ҇тѐ, си́лѣ твое́й.

До́блимъ по́мысломъ, и҆ соверше́нною мꙋ́дростїю правосла́вїѧ мч҃ницы гдⷭ҇ни ᲂу҆тверди́вшесѧ, мч҃нически по́двигъ соверши́сте, є҆реті́ческꙋю тмꙋ̀ ѿгна́ли є҆стѐ.

И҆́же сло́ва не проповѣ́давъ ѻ҆ц҃ꙋ̀ є҆диносꙋ́щна, разгнѣ́вавсѧ несмы́сленнѡ на мч҃ники, ᲂу҆дави́сѧ жи́лами свѧще́нныхъ ва́шихъ пѡ́двигъ, и҆ погрꙋзи́сѧ кро́вными тече́ньми, бж҃їею бл҃года́тїю.

Во́инствовавше гдⷭ҇ꙋ вѣ́рою, ст҃і́и, и҆ пострада́вше, нбⷭ҇нымъ во́инствѡмъ сочисли́стесѧ: тѣ́мъ ᲂу҆блажа́етесѧ, ᲂу҆крѣпле́нїе на́ше и҆ просвѣще́нїе быва́юще.

Сосцы̀ цр҃ко́внїи, млеко̀ и҆сточа́ющїи правосла́вїѧ, и҆ благочести̑выѧ пита́ющїи, маркїа́нъ до́блїй и҆ мартѵ́рїй, да похва́лѧтсѧ ра́достными пѣснопѣ̑нїи.

Бг҃оро́диченъ: Свѧще́нный дре́вле прⷪ҇ро́къ го́рꙋ бжⷭ҇твеннꙋю наречѐ, добродѣ́тельми, дв҃о пречⷭ҇таѧ, весьма̀ ѡ҆сѣне́нꙋ: и҆зъ неѧ́же сло́во спаси́тельное ꙗ҆ви́сѧ, на ѡ҆бновле́нїе и҆ просвѣще́нїе дꙋша́мъ на́шымъ.

Пѣ́снь є҃.

І҆рмо́съ: Нечести́вїи не ᲂу҆́зрѧтъ сла́вы твоеѧ̀, хрⷭ҇тѐ. но мы̀ тѧ̀, є҆диноро́дне, ѻ҆ч҃ескїѧ сла́вы сїѧ́нїе бжⷭ҇тва̀, ѿ но́щи ᲂу҆́тренююще, воспѣва́емъ тѧ̀, чл҃вѣколю́бче.

Премꙋ́дрыхъ ꙗ҆ви́стесѧ догма́тѡвъ послѣ́дователи, па́ѵла свѧщеннодѣ́телѧ бжⷭ҇твеннагѡ: є҆гѡ́же нра́вы, мꙋ́ченицы, подража́вше, терпѣли́внѡ пострада́сте, и҆ зако́ннѡ вѣнча́стесѧ.

Ꙗ҆́кѡ ѕвѣ́зды сїѧ́ете на высотѣ̀ честны́ѧ цр҃кве свѣ́тлѡ, тмꙋ̀ глꙋбоча́йшꙋю ѿгонѧ́юще а҆́рїевы є҆́реси, мꙋ́чєницы до́блественнѣйшїи.

Оу҆дали́вшесѧ, ст҃і́и, житїѧ̀ красо́тъ, прибли́жистесѧ хрⷭ҇тꙋ̀: малѣ́йшею же кро́вїю недви́жимое ца́рство, сла́внїи страстоте́рпцы, наслѣ́довасте.

Бг҃оро́диченъ: И҆́стинна родила̀ є҆сѝ сн҃а на землѝ, є҆диносꙋ́щна ѻ҆ц҃ꙋ̀ и҆ бжⷭ҇твенномꙋ дх҃ꙋ, бг҃ороди́тельнице: є҆го́же непреста́ннѡ молѝ, ᲂу҆ще́дрити дꙋ́шы на́шѧ.

Пѣ́снь ѕ҃.

І҆рмо́съ: Прїидо́хъ во глꙋбины̑ морскі̑ѧ, и҆ потопи́ла мѧ̀ є҆́сть бꙋ́рѧ мно́гихъ грѣхѡ́въ: но, ꙗ҆́кѡ бг҃ъ, и҆зъ глꙋбины̀ возведѝ живо́тъ мо́й, многоми́лостиве.

Глаго́лѡмъ послѣ́дꙋюще па́стырѧ премꙋ́драгѡ па́ѵла, правосла́внꙋю вѣ́рꙋ соблюдо́сте, и҆ ꙗ҆́кѡ а҆́гнцы кровопі́ицъ мечи̑ закала́етесѧ, ра́дꙋющесѧ.

Честна̀ предъ гдⷭ҇емъ, благосла́внїи, ва́ша сме́рть ꙗ҆ви́сѧ, мꙋ́дрїи ѻ҆рꙋ́жницы: тѣ́мъ почестьмѝ лѣ́тними, ст҃і́и, ѿ всѣ́хъ ᲂу҆блажа́етесѧ.

Ва́съ дѡ́блїѧ страстоте́рпцы, маркїа́не всебл҃же́нне и҆ мартѵ́рїе, и҆сто́чникъ чꙋде́съ хрⷭ҇то́ва цр҃ковь и҆мꙋ́щи, вѣ́чнѡ весели́тсѧ.

Бг҃оро́диченъ: Оу҆сты̀ и҆ ѧ҆зы́комъ, мт҃рь тѧ̀ всеи́стиннѡ, дв҃о, бг҃а на́шегѡ и҆сповѣ́дꙋемъ. того̀, чⷭ҇таѧ, прилѣ́жнѡ молѝ, спасти́сѧ дꙋша́мъ на́шымъ.

Конда́къ гла́съ д҃:

Подви́гшесѧ до́брѣ ѿ младе́нства, маркїа́не съ мꙋ́дрымъ мартѵ́рїемъ, ѿстꙋ́пника а҆́рїа низложи́сте, невре́днѡ сохра́нше правосла́внꙋю вѣ́рꙋ, па́ѵлꙋ послѣ́дꙋюще, мꙋ́дромꙋ ᲂу҆чи́телю: тѣ́мже съ ни́мъ ѡ҆брѣто́сте живо́тъ, ꙗ҆́кѡ трⷪ҇цы побѡ́рницы и҆зрѧ́днѣйшїи.

І҆́косъ:

Ꙗ҆́кѡ слꙋжи́телїе благоче́стїѧ бг҃а чл҃вѣколю́бца, дво́ице благослове́ннаѧ, предвари́те мѧ̀ ско́рѡ, и҆ лю́тыхъ и҆зба́вите, сло́во мѝ мꙋ́дрости подаю́ще, ва́ше похвали́ти страда́нїе, є҆́же за вѣ́рꙋ, ст҃і́и, нра́вомъ несомнѣ́ннымъ пострада́вше, вѣнцы̀ прїѧ́сте нбⷭ҇ныѧ. ликѡ́мъ страда́льцєвъ, и҆ а҆пⷭ҇лѡвъ, и҆ ᲂу҆чи́телей, и҆ честны́хъ а҆рхїере́євъ свесели́тесѧ, ꙗ҆́кѡ проповѣ́дницы бж҃їѧ сло́ва, и҆ трⷪ҇цы побѡ́рницы и҆зрѧ́днѣйшїи.

Пѣ́снь з҃.

І҆рмо́съ: А҆враа́мстїи и҆ногда̀ въ вавѷлѡ́нѣ ѻ҆́троцы пе́щный пла́мень попра́ша, пѣ́сньми взыва́юще: ѻ҆тє́цъ на́шихъ бж҃е, бл҃гослове́нъ є҆сѝ.

Послѣ́дꙋюще до́брѣ свѧще́ннагѡ па́стырѧ, правосла́вїемъ ᲂу҆добрѧ́еми, рꙋка́ми закла́ни бы́сте ѕлосла́вныхъ всꙋ́е, пресла́внїи ѻ҆рꙋ̑жницы.

Законоположе́нїе бж҃їе невреди́мо вѣ́рнѡ сохра́нше, мч҃ницы бжⷭ҇твеннїи, зако́ннѡ пострада́сте, ѿ рꙋ́къ беззако́нныхъ, кꙋ́пнѡ закла́ни бы́вше.

По погребе́нїи свѧще́ннѣмъ, приходѧ́щымъ съ вѣ́рою ко гро́бꙋ ва́шемꙋ, недꙋ́ги погреба́ете, ст҃і́и, є҆́же къ жизнода́телю, ст҃ы́мъ хода́тайствомъ ва́шимъ.

Ѿ и҆сто́чникѡвъ та́инственнѡ свѧще́нныхъ почерпа́юще бжⷭ҇твеннꙋю благода́ть цѣле́нїй, вѣ̑рныѧ напоѧ́ете, недꙋ̑гъ всѧ́кое и҆зсꙋша́юще ᲂу҆множе́нїе.

Бг҃оро́диченъ: И҆зба́вленнїи твои́мъ рождество́мъ, бг҃ома́ти, вѣ́чнагѡ ѡ҆сꙋжде́нїѧ, ра́дꙋйсѧ, зове́мъ тѝ, при́снѡ бл҃гослове́ннаѧ и҆ ѡ҆бра́дованнаѧ.

Пѣ́снь и҃.

І҆рмо́съ: И҆зба́вителю всѣ́хъ всеси́льне, посредѣ̀ пла́мене благоче́ствовавшыѧ, снизше́дъ ѡ҆роси́лъ є҆сѝ, и҆ наꙋчи́лъ є҆сѝ пѣ́ти: всѧ̑ дѣла̀ благослови́те, по́йте гдⷭ҇а.

Ꙗ҆́коже два̀ а҆́гнца закала́етесѧ, а҆́гнца бж҃їѧ є҆диносꙋ́щна ѻ҆ц҃ꙋ̀ проповѣ́дающе, и҆ трапе́зѣ вы́шнѣй принесе́ни бы́вше, страда́льцєвъ собо́рꙋ сочетава́етесѧ.

Оу҆крѣплѧ́еми си́лою дх҃а, и҆скорени́сте пре́лести свирѣ́пство, и҆ крѣ́пкѡ пострада́вше, лю́тѣ ѡ҆сла́блєнныѧ немощьмѝ, мꙋ́дрїи и҆сцѣлѧ́ете мч҃ницы.

Вра́чеве страсте́й бы́вше дꙋ́шъ на́шихъ, ст҃і́и мч҃ницы, лю̑тыѧ недꙋ́ги и҆ привоста̑нїѧ проти̑внаѧ разрѣши́те, бжⷭ҇твенными моли́твами.

Воспѣва́емъ ѻ҆ц҃а̀ нерожде́ннаго, и҆ сн҃а, и҆ дх҃а ст҃а́го: є҆ди́но сꙋщество̀ несозда́нно, и҆ бжⷭ҇тво̀ є҆ди́но, и҆ вопїе́мъ согла́снѡ: всѧ̑ дѣла̀ бл҃гослови́те гдⷭ҇нѧ гдⷭ҇а.

Бг҃оро́диченъ: Оу҆мерщвлє́нныѧ ны̀ ѡ҆живи́ла є҆сѝ, жи́знь всѣ́хъ ро́ждшаѧ, бг҃ороди́тельнице, влⷣчце мч҃никѡвъ сла́ва, и҆ пра́ведныхъ, и҆ прегрѣше́нїй те́плое ѡ҆чисти́лище.

Пѣ́снь ѳ҃.

І҆рмо́съ: Є҆́ѵа ᲂу҆́бѡ недꙋ́гомъ преслꙋша́нїѧ клѧ́твꙋ всели́ла є҆́сть: ты́ же, дв҃о бцⷣе, прозѧбе́нїемъ чревоноше́нїѧ, мі́рови благослове́нїе процвѣла̀ є҆сѝ. тѣ́мъ тѧ̀ всѝ велича́емъ.

Крѣ́постїю вжилѧ́еми бжⷭ҇твенною, сме́рти, страстоте́рпцы не ᲂу҆боѧ́стесѧ, но ᲂу҆се́рднѡ подло́жше мечє́мъ вы̑и, и҆спо́лнисте до́блественнѡ по́двигъ бжⷭ҇твенный: тѣ́мъ досто́йнѡ блажите́сѧ.

Ꙗ҆́кѡ два̀ свѣти̑льника свѣ̑тла, просвѣща́ете вселе́нныѧ и҆сполнє́нїѧ бжⷭ҇твенными страда́нїй свѣтлостьмѝ, маркїа́не мꙋ́дре и҆ мартѵ́рїе, тмꙋ̀ мра́чныѧ є҆́реси а҆́рїевы ѿгонѧ́ще.

Вѣнцы̀ сла́вы ѿ бг҃а, побѣди́вше слѣпоꙋ́мнаго македо́нїа, прїѧ́сте досто́йнѡ: и҆ прⷭ҇то́лꙋ влⷣчню предстоѧ́ще, прегрѣше́нїй на́мъ проси́те разрѣше́нїе соверше́нно, достосла́внїи.

Па́мѧть бжⷭ҇твеннаѧ ва́ша возсїѧ̀ со́лнца свѣтлѣ́йши, всѣ́хъ просвѣща́ющи сердца̀ сїю̀ соверша́ющихъ, блаже́ннїи, въ не́йже ᲂу҆моли́те гдⷭ҇а, тмы̀ согрѣше́нїй на́съ и҆зба́вити.

Бг҃оро́диченъ: Свѣ́та жили́ще, чⷭ҇таѧ, сꙋ́щи, дꙋшѝ моеѧ̀ зѣ̑ницы просвѣтѝ, ѡ҆чернѣ́вшыѧ небреже́нїемъ, и҆ тмо́ю невѣ́дѣнїѧ глꙋбоча́йшею всегда̀ ѡ҆держи̑мыѧ, всенепоро́чнаѧ: ꙗ҆́кѡ да вѣ́рою ᲂу҆блажа́ю тѧ̀.

Свѣти́ленъ. Па́ѵла всебл҃же́ннагѡ послѣ́дователи бы́вше, тече́нїе соверши́сте, хрⷭ҇то́ва црⷭ҇твїѧ и҆ сла́вы безсме́ртныѧ съ ни́мъ полꙋчи́сте, со всѣ́ми ст҃ы́ми, и҆ предстоитѐ кꙋ́пнѡ трⷪ҇цѣ чⷭ҇тнѣ́й, славосло́вѧще ю҆̀ досто́йнѡ.

Бг҃оро́диченъ: Похвалѧ́ютъ ржⷭ҇тво̀ твоѐ безпло́тныхъ чи́ни, ра́дости бо сꙋ́щыѧ на землѝ ты̀ и҆спо́лнила є҆сѝ є҆ди́на: тѣ́мъ тѧ̀ пренепоро́чнꙋю вѣ́рнїи сла́вимъ, пѣ́сньми славосло́вѧще. свѣ́тъ бо сꙋ́щымъ во тмѣ̀ возсїѧ́ла є҆сѝ, ꙗ҆́кѡ ᲂу҆́тро возсїѧва́ющее де́нь.

Жития мучеников Маркиана и Мартирия

Свя­тые му­че­ни­ки Мар­ки­ан и Мар­ти­рий слу­жи­ли в Кон­стан­ти­но­поль­ском со­бо­ре. Мар­ки­ан был чте­цом, а Мар­ти­рий ипо­ди­а­ко­ном; оба они нес­ли так­же по­слу­ша­ние в ка­че­стве но­та­ри­ев, то есть сек­ре­та­рей, пат­ри­ар­ха Пав­ла Ис­по­вед­ни­ка (па­мять 6 но­яб­ря). Ере­ти­ки-ари­ане из­гна­ли и тай­но каз­ни­ли пра­вед­но­го пат­ри­ар­ха Пав­ла, а ка­фед­ра его бы­ла пе­ре­да­на ере­ти­ку Ма­ке­до­нию. Ере­ти­ки пы­та­лись при­влечь свя­тых Мар­ки­а­на и Мар­ти­рия на свою сто­ро­ну ле­стью, пред­ла­га­ли зо­ло­то, обе­ща­ли ар­хи­ерей­ские ка­фед­ры. Но все уси­лия ари­ан бы­ли тщет­ны.

То­гда нече­стив­цы угро­жа­ли опо­ро­чить их пе­ред им­пе­ра­то­ром, за­пу­ги­ва­ли пыт­ка­ми и смер­тью. Но свя­тые твер­до ис­по­ве­до­ва­ли Пра­во­сла­вие, за­ве­щан­ное от­ца­ми Церк­ви. Мар­ки­ан и Мар­ти­рий бы­ли при­го­во­ре­ны к смер­ти. Пе­ред смер­тью му­че­ни­ки воз­нес­ли ко Гос­по­ду го­ря­чую мо­лит­ву: "Гос­по­ди Бо­же, со­здав­ший неви­ди­мо серд­ца на­ши, устро­я­ю­щий все де­ла на­ши, при­и­ми с ми­ром ду­ши ра­бов Тво­их, ибо мы умерщ­вля­ем­ся за Те­бя и вме­ни­лись как ов­цы за­ко­ле­ния (Пс.32,15, 43,23). Мы ра­ду­ем­ся, что та­кой смер­тью ис­хо­дим из сей жиз­ни ра­ди Тво­е­го Име­ни. Спо­до­би же нас быть при­част­ни­ка­ми веч­ной жиз­ни у Те­бя, Ис­точ­ни­ка жиз­ни". По­сле мо­лит­вы му­че­ни­ки с ти­хой ра­до­стью пре­кло­ни­ли гла­ву под меч нече­сти­вых († око­ло 355 го­да). Свя­тые те­ла их бы­ли бла­го­го­вей­но по­гре­бе­ны пра­во­слав­ны­ми хри­сти­а­на­ми. Позд­нее по ука­за­нию свя­то­го епи­ско­па Иоан­на Зла­то­уста мо­щи свя­тых му­че­ни­ков бы­ли пе­ре­не­се­ны в спе­ци­аль­но по­стро­ен­ную цер­ковь. От мно­гих неду­гов ис­це­ля­лись здесь ве­ру­ю­щие по мо­лит­вам свя­тых, во сла­ву Еди­ной Жи­во­на­чаль­ной Тро­и­цы.

См. так­же: "Стра­да­ние свя­тых му­че­ни­ков Мар­ки­а­на и Мар­ти­рия" в из­ло­же­нии свт. Ди­мит­рия Ро­стов­ско­го.

Жития мучеников Маркиана и Мартирия

Свя­тые му­че­ни­ки Мар­ки­ан и Мар­ти­рий слу­жи­ли в Кон­стан­ти­но­поль­ском со­бо­ре. Мар­ки­ан был чте­цом, а Мар­ти­рий ипо­ди­а­ко­ном; оба они нес­ли так­же по­слу­ша­ние в ка­че­стве но­та­ри­ев, то есть сек­ре­та­рей, пат­ри­ар­ха Пав­ла Ис­по­вед­ни­ка (па­мять 6 но­яб­ря). Ере­ти­ки-ари­ане из­гна­ли и тай­но каз­ни­ли пра­вед­но­го пат­ри­ар­ха Пав­ла, а ка­фед­ра его бы­ла пе­ре­да­на ере­ти­ку Ма­ке­до­нию. Ере­ти­ки пы­та­лись при­влечь свя­тых Мар­ки­а­на и Мар­ти­рия на свою сто­ро­ну ле­стью, пред­ла­га­ли зо­ло­то, обе­ща­ли ар­хи­ерей­ские ка­фед­ры. Но все уси­лия ари­ан бы­ли тщет­ны.

То­гда нече­стив­цы угро­жа­ли опо­ро­чить их пе­ред им­пе­ра­то­ром, за­пу­ги­ва­ли пыт­ка­ми и смер­тью. Но свя­тые твер­до ис­по­ве­до­ва­ли Пра­во­сла­вие, за­ве­щан­ное от­ца­ми Церк­ви. Мар­ки­ан и Мар­ти­рий бы­ли при­го­во­ре­ны к смер­ти. Пе­ред смер­тью му­че­ни­ки воз­нес­ли ко Гос­по­ду го­ря­чую мо­лит­ву: "Гос­по­ди Бо­же, со­здав­ший неви­ди­мо серд­ца на­ши, устро­я­ю­щий все де­ла на­ши, при­и­ми с ми­ром ду­ши ра­бов Тво­их, ибо мы умерщ­вля­ем­ся за Те­бя и вме­ни­лись как ов­цы за­ко­ле­ния (Пс.32,15, 43,23). Мы ра­ду­ем­ся, что та­кой смер­тью ис­хо­дим из сей жиз­ни ра­ди Тво­е­го Име­ни. Спо­до­би же нас быть при­част­ни­ка­ми веч­ной жиз­ни у Те­бя, Ис­точ­ни­ка жиз­ни". По­сле мо­лит­вы му­че­ни­ки с ти­хой ра­до­стью пре­кло­ни­ли гла­ву под меч нече­сти­вых († око­ло 355 го­да). Свя­тые те­ла их бы­ли бла­го­го­вей­но по­гре­бе­ны пра­во­слав­ны­ми хри­сти­а­на­ми. Позд­нее по ука­за­нию свя­то­го епи­ско­па Иоан­на Зла­то­уста мо­щи свя­тых му­че­ни­ков бы­ли пе­ре­не­се­ны в спе­ци­аль­но по­стро­ен­ную цер­ковь. От мно­гих неду­гов ис­це­ля­лись здесь ве­ру­ю­щие по мо­лит­вам свя­тых, во сла­ву Еди­ной Жи­во­на­чаль­ной Тро­и­цы.

См. так­же: "Стра­да­ние свя­тых му­че­ни­ков Мар­ки­а­на и Мар­ти­рия" в из­ло­же­нии свт. Ди­мит­рия Ро­стов­ско­го.