Канон святым мученикам Мануилу, Савелу и Исмаилу Персянинам, Халкидонским
Припев: Святи́и му́ченицы, моли́те Бо́га о на́с.
Память: 30 июня (17 июня ст. ст.)
Глас 8.
Пе́снь 1.
Ирмо́с: Истря́сшему в мо́ри мучи́тельство фарао́не и Изра́иля су́шею наста́вльшему, пои́м Христу́, я́ко просла́вися во ве́ки.
Пое́м пе́снь вси́ Зижди́телю и Вседержи́телю Бо́гу, страстоте́рпцев досто́йно поче́тшему, сла́внаго Ману́ила и страда́вшия с ни́м, во ве́ки.
Оте́ческое служе́ние отве́ргше огнепоклоне́ние, гони́теля стремле́ние возрази́ша и бы́ша страда́льцы е́же в Тро́ице честны́м испове́данием.
Я́ко единочи́слени Тро́ице, пострада́вше Ея́ ра́ди, достоле́пно венча́стеся, му́ченицы, моли́теся у́бо непреста́нно изба́вити все́х на́с от бе́д.
Богоро́дичен: Е́же от Де́вы рождество́ вы́ше естества́, Рожде́йся утаи́ кня́зя тьмы́, я́коже пи́шет, и отве́рзе Еде́м Богоро́дицу Ю́ испове́дающим.
Пе́снь 3.
Ирмо́с: Не́сть свя́т, я́ко Госпо́дь, и не́сть пра́веден, я́ко Бо́г на́ш, Его́же пое́т вся́ тва́рь: не́сть пра́веден, па́че Тебе́, Го́споди.
Не́сть, святи́и, по достоя́нию восхвали́ти свяще́нное ва́ше страда́ние, и́мже увязо́стеся небоплете́нными венцы́, Бо́гу, Изба́вителю на́шему, моля́щеся спасти́ся на́м.
Огне́м опаля́еми, неоскудева́еми умо́м, ра́нами око́вани, боле́зньми изощре́ни, небокова́ннии мечи́ бы́сте, му́ченицы, на нечести́выя враги́.
Посрами́ся томи́тель, паде́нием ужа́сным па́дся отсту́пник и беззако́нник, Христу́ укре́пльшу му́ченик тро́ицу до́бле ополчи́тися на нече́стие его́.
Богоро́дичен: Саму́ю Тебе́ приво́дим, ро́ждшую Тя́ пло́тию, на мольбу́ держа́ве Твое́й, Христе́ Бо́же на́ш, и му́чеников собо́ры, те́х мольба́ми умири́ ми́р Тво́й.
Седа́лен, гла́с 1.
Я́ко трисве́тлая свеща́, огне́м Тро́ическим вже́гшеся, пе́рсов, огню́ служа́щих, тьму́ попали́сте и Христа́ со дерзнове́нием пропове́дасте, возсия́вшаго от Неискусому́жныя Де́вы, и блаже́нную прия́сте кончи́ну, тричи́сленнии му́ченицы.
Богоро́дичен: Наста́ви ны́ на пу́ть покая́ния, укло́ншияся при́сно к безпу́тием зо́л и Преблага́го прогне́вавшия Го́спода, Неискусобра́чная благослове́нная Мари́е, прибе́жище отча́янных челове́ков, Бо́жие жили́ще.
Крестобогоро́дичен: Зря́щи Тя́, Христе́, Всенепоро́чная Ма́ти ме́ртва на Кресте́ просте́рта, вопия́ше: Сы́не Мо́й, Собезнача́льне Отцу́ и Ду́ху, что́ неизрече́нное Твое́ сие́ смотре́ние, и́мже спа́сл еси́ пречи́стых ру́к Твои́х, Ще́дре, созда́ние?
Пе́снь 4.
Ирмо́с: Из горы́ приосене́нныя, Сло́ве, проро́к, еди́ныя Богоро́дицы, хотя́ща воплоти́тися богови́дно усмотри́ и со стра́хом славосло́вяше си́лу Твою́.
От ко́рене волше́бна тро́ица благослове́нная, отца́ неблагочести́ва, ма́тере же благоче́ствующия, му́ченик прозябе́, бра́тия, возрасти́вшии плоды́ благоче́стия.
Зве́зды неле́стны бы́сте ве́ры, я́ко со́лнце, я́ве возсия́вше ми́ру, трисия́нная тро́ица, светоно́сный Ману́ил, Саве́л и со Исма́илом.
Моли́теся трие́, я́коже еди́н, Тро́ице да́ти очище́ние и оставле́ние согреше́ний творя́щим ве́рою и́стинною, святи́и му́ченицы, па́мять ва́шу.
Богоро́дичен: Пала́та красна́ все́х Царя́ показа́ся вои́стинну, и престо́л Вы́шняго, и вы́шши тва́ри Богома́ти, и Предста́тельница ду́ш на́ших.
Пе́снь 5.
Ирмо́с: От но́щи неве́дения, Богове́дением просвети́вый концы́, просвети́ мя у́тром человеколю́бия Твоего́, Го́споди.
Достодо́лжно вси́ му́чеников соверша́ем па́мять: си́х бо кро́вию ве́сь освяти́ся мирски́й возду́х.
Нощеборю́щую дре́вле ве́рных Це́рковь, му́ченицы сию́ просвети́ша заре́ю пра́выя и́х ве́ры.
Авраа́мова не́дра му́ченическия ду́ши прия́ша, и́миже, я́коже о́браз напи́сан, Вы́шнее Ца́рство пропове́дается.
Богоро́дичен: Я́же от Тро́ицы еди́наго воплоще́нна ро́ждши Бо́га вои́стинну, Богома́ти, моли́ бе́д изба́вити рабы́ Твоя́.
Пе́снь 6.
Ирмо́с: Ри́зу мне́ пода́ждь све́тлу, одея́йся све́том, я́ко ри́зою, Многоми́лостиве Христе́ Бо́же на́ш.
Избего́ша скве́рны мы́сленныя святи́и му́ченицы, спа́сшеся без волне́ния, окормле́нием Креста́ наставля́еми.
Кро́ви ва́ша, зи́нувши, земля́ покры́, святи́и, и внеза́пу мо́щи в до́льних сокро́вищах сокрове́ны бы́ша.
Умири́ ми́р, Бо́же, и спаси́, я́ко Милосе́рд, ста́до Твое́ неврежде́нно моли́твами сла́вных страстоте́рпец Твои́х.
Богоро́дичен: Без се́мене заче́нши Бо́га, Зижди́теля естества́ нетле́нно родила́ еси́, Того́ моли́, Богома́ти, спасти́ся на́м.
Конда́к, гла́с 2.
Ве́рою Христо́вою уя́звлени, всеблаже́ннии, и Сего́ ве́рно испи́вше ча́шу, пе́рсская служе́ния и де́рзость на зе́млю низложи́сте, Тро́ицы равночи́сленнии, моли́твы творя́ще о все́х на́с.
И́кос:
И́же испе́рва Боже́ственною Твое́ю добро́тою, Иису́се Жизнода́вче, озари́ мя я́ве, я́ко да воспою́ му́ченики, за Тя́ подви́гшияся да́же до сме́рти, и вра́жию всю́ кре́пость низложи́вшия до́бле, и и́дольския ле́сти отбе́гшия, кре́стною си́лою укрепля́еми. Му́ки бо претерпе́вше, Тро́йческую сла́ву восприя́ша, Того́ у́бо о все́х моли́те.
Пе́снь 7.
Ирмо́с: В нача́ле зе́млю основа́вый и небеса́ сло́вом утверди́вый, благослове́н еси́ во ве́ки, Го́споди Бо́же оте́ц на́ших.
Трие́ от еди́наго све́та свети́льники возжже́ Христо́ва светоно́сная Це́рковь, венцено́сца и победоно́сца сла́внаго Ману́ила и страда́вшия с ни́м.
Халде́йское оста́вльше оте́чество, волше́бныя отбего́ша ве́ры трие́ Тро́ице честни́и ору́жницы, вопию́ще: благослове́н еси́ во ве́ки, Го́споди Бо́же оте́ц на́ших.
Трие́ во огни́, и́же о Аза́рии, халде́йския избего́ша слу́жбы, и трие́ ору́жницы, и́же от Перси́ды, пострада́вше по Христе́, и́же о Ману́иле.
Богоро́дичен: В жена́х не роди́ де́ва, то́кмо Ты́ еди́на, Де́во Богоро́дице: отца́ бо до́ле и ма́тере горе́, Младе́нцу вся́ко не бе́: сугу́б бо бе́ Христо́с.
Пе́снь 8.
Ирмо́с: На горе́ святе́й просла́вльшася и в купине́ огне́м Присноде́вы Моисе́ови та́йну я́вльшаго, Го́спода по́йте и превозноси́те во вся́ ве́ки.
Воздержа́нием вжили́вше те́ло, благоче́стием укре́пльше ду́х, страда́льческое совокупи́ша все́ удержа́ние к неви́димым князе́м тьмы́ Христо́вы страстоте́рпцы.
Я́коже цве́ты, венцы́ венча́ема му́ченик Христо́ва Це́рковь неве́стническою оде́ждою оде́яся, кро́вию омоче́ною, я́ко от нетле́ния обагре́ния му́ченик.
Ча́сти, Христе́, спаса́емых, и жре́бия улучи́ти Твои́х му́ченик, и неотъе́млемыя сла́вы сподо́бил еси́ испове́дающих еди́наго Тя́, Сы́на О́тча и Де́вы.
Богоро́дичен: Я́ко еди́наго ро́ждши от Тро́ицы, моля́щи не преста́й, Богоро́дице, да изба́вимся от беззако́ний на́ших и сподо́бимся явле́ния Его́ и Ца́рствия.
Пе́снь 9.
Ирмо́с: Проявле́нное на горе́ законополо́жнику во огни́ и купине́ рождество́ Присноде́вы в на́ше, ве́рных, спасе́ние пе́сньми немо́лчными велича́ем.
Трегу́бным у́жем ва́с совокупи́ благода́ть, Ману́иле, Саве́ле и Исма́иле, незы́блемою ве́рою собра́вши единому́дренный нра́в и́же по Христе́ испове́дания ва́шего.
Иулиа́на смра́днаго и отсту́пника, льсти́ваго мучи́теля треплете́нною пра́щею победи́сте, Тро́ицы ору́жницы, трие́ увязо́стеся венцы́ вку́пе.
Достопа́мятное чу́до му́ченик, по кончи́не бо зия́нием земля́ покры́вши, пома́ле, я́ко светолу́чны зве́зды, от земны́х не́др облиста́ша.
Богоро́дичен: Я́же от Твое́ю боку́ ро́ждшая несказа́нным сло́вом е́же от Безнача́льна Отца́ пресу́щное Сло́во, Богома́ти, и в ма́терех Де́ва, спаса́й ду́ши воспева́ющих Тя́.
Свети́лен:
Чу́дная и треплете́нная во плени́цах златы́х, му́ченик наста́ всесвяще́нная па́мять: вели́каго вои́стинну Ману́ила, и Саве́ла, и Исма́ила пресла́вных, и все́х ве́рных сердца́ озаря́ет све́том и ду́ши весели́т.
Богоро́дичен: Я́ко иму́щи милосе́рдие и ми́лость вели́ку, при́зри, Всепе́тая Богоро́дице Де́во, на мое́ смире́ние, и страсте́й молву́ и собла́зн жития́ разори́, Отрокови́це, и огня́ гее́нскаго изба́ви мя́ Твои́ми моли́твами.
Пѣ́снь а҃.
І҆рмо́съ: И҆стрѧ́сшемꙋ въ мо́ри мꙋчи́тельство фараѡ́не, и҆ і҆и҃лѧ сꙋ́шею наста́вльшемꙋ пои́мъ хрⷭ҇тꙋ̀, ꙗ҆́кѡ просла́висѧ во вѣ́ки.
Пое́мъ пѣ́снь всѝ зижди́телю, и҆ вседержи́телю бг҃ꙋ, страстоте́рпцєвъ досто́йнѡ поче́тшемꙋ, сла́внаго манꙋ́ила, и҆ страда́вшыѧ съ ни́мъ, во вѣ́ки.
Ѻ҆те́ческое слꙋже́нїе ѿве́ргше ѻ҆гнепоклоне́нїе, гони́телѧ стремле́нїе возрази́ша, и҆ бы́ша страда́льцы, є҆́же въ трⷪ҇цѣ, честны́мъ и҆сповѣ́данїемъ.
Ꙗ҆́кѡ є҆диночи́слени трⷪ҇цѣ, пострада́вше є҆ѧ̀ ра́ди, достолѣ́пнѡ вѣнча́стесѧ мꙋ́чєницы: моли́тесѧ ᲂу҆̀бо непреста́ннѡ, и҆зба́вити всѣ́хъ на́съ ѿ бѣ́дъ.
Бг҃оро́диченъ: Є҆́же ѿ дв҃ы рождество̀ вы́ше є҆стества̀, рожде́йсѧ ᲂу҆таѝ кнѧ́зѧ тьмы̀, ꙗ҆́коже пи́шетъ, и҆ ѿве́рзе є҆де́мъ, бцⷣꙋ ю҆̀ и҆сповѣ́дающымъ.
Пѣ́снь г҃.
І҆рмо́съ: Нѣ́сть свѧ́тъ, ꙗ҆́кѡ гдⷭ҇ь, и҆ нѣ́сть пра́веденъ ꙗ҆́кѡ бг҃ъ на́шъ, є҆го́же пое́тъ всѧ̀ тва́рь: нѣ́сть пра́веденъ па́че тебє̀, гдⷭ҇и.
Нѣ́сть, ст҃і́и, по достоѧ́нїю восхвали́ти свѧще́нное ва́ше страда́нїе, и҆́мже ᲂу҆вѧзо́стесѧ нб҃оплете́нными вѣнцы̑, бг҃ꙋ и҆зба́вителю на́шемꙋ молѧ́щесѧ спасти́сѧ на́мъ.
Ѻ҆гне́мъ ѡ҆палѧ́еми, неѡскꙋдѣва́еми ᲂу҆мо́мъ, ра́нами ѡ҆ко́вани, болѣ́зньми и҆з̾ѡщре́ни, нб҃окова́ннїи мечѝ бы́сте мꙋ́чєницы на нечести̑выѧ врагѝ.
Посрами́сѧ томи́тель, паде́нїемъ ᲂу҆жа́снымъ па́дсѧ ѿстꙋ́пникъ и҆ беззако́нникъ, хрⷭ҇тꙋ̀ ᲂу҆крѣ́пльшꙋ мꙋ́чєникъ тро́ицꙋ, до́блѣ ѡ҆полчи́тисѧ на нече́стїе є҆гѡ̀.
Бг҃оро́диченъ: Самꙋ́ю тебѣ̀ приво́димъ ро́ждшꙋю тѧ̀ пло́тїю, на мольбꙋ̀ держа́вѣ твое́й, хрⷭ҇тѐ бж҃е на́шъ, и҆ мꙋ́ченикѡвъ собо́ры: тѣ́хъ мольба́ми ᲂу҆мирѝ мі́ръ тво́й.
Сѣда́ленъ, гла́съ а҃.
Ꙗ҆́кѡ трисвѣ́тлаѧ свѣща̀, ѻ҆гне́мъ трⷪ҇ческимъ вже́гшесѧ, пе́рсѡвъ ѻ҆гню̀ слꙋжа́щихъ тьмꙋ̀ попали́сте, и҆ хрⷭ҇та̀ со дерзнове́нїемъ проповѣ́дасте, возсїѧ́вшаго ѿ неискꙋсомꙋ́жныѧ дв҃ы: и҆ бл҃же́ннꙋю прїѧ́сте кончи́нꙋ, тричи́сленнїи мꙋ́чєницы.
Бг҃оро́диченъ: Наста́ви ны̀ на пꙋ́ть покаѧ́нїѧ, ᲂу҆кло́ншыѧсѧ при́снѡ къ безпꙋ́тїємъ ѕѡ́лъ, и҆ преблага́го прогнѣ́вавшыѧ гдⷭ҇а, неискꙋсобра́чнаѧ бл҃гослове́ннаѧ мр҃і́е, прибѣ́жище ѿча́ѧнныхъ человѣ́кѡвъ, бж҃їе жили́ще.
Крⷭ҇тобг҃оро́диченъ: Зрѧ́щи тѧ̀, хрⷭ҇тѐ, всенепоро́чнаѧ мт҃и ме́ртва на крⷭ҇тѣ̀ просте́рта, вопїѧ́ше: сн҃е мо́й, собезнача́льне ѻ҆ц҃ꙋ̀ и҆ дх҃ꙋ, что̀ неизрече́нное твоѐ сїѐ смотре́нїе, и҆́мже спа́слъ є҆сѝ, пречⷭ҇тыхъ рꙋ́къ твои́хъ, ще́дре, созда́нїе;
Пѣ́снь д҃.
І҆рмо́съ: И҆зъ горы̀ приѡсѣне́нныѧ, сло́ве, прⷪ҇ро́къ, є҆ди́ныѧ бцⷣы, хотѧ́ща воплоти́тисѧ, бг҃ови́днѡ ᲂу҆смотрѝ, и҆ со стра́хомъ славосло́вѧше си́лꙋ твою̀.
Ѿ ко́рене волше́бна, тро́ица бл҃гослове́ннаѧ, ѻ҆тца̀ неблагочести́ва, ма́тере же благоче́ствꙋющїѧ, мꙋ́чєникъ прозѧбѐ бра́тїѧ, возрасти́вшїи плоды̀ благоче́стїѧ.
Ѕвѣ́зды нелє́стны бы́сте вѣ́ры, ꙗ҆́кѡ со́лнце, ꙗ҆́вѣ возсїѧ́вше мі́рꙋ трисїѧ́ннаѧ тро́ица, свѣтоно́сный манꙋ́илъ, саве́лъ со і҆сма́иломъ.
Моли́тесѧ трїѐ ꙗ҆́коже є҆ди́нъ трⷪ҇цѣ, да́ти ѡ҆чище́нїе и҆ ѡ҆ставле́нїе согрѣше́нїй, творѧ́щымъ вѣ́рою и҆́стинною, ст҃і́и мꙋ́чєницы, па́мѧть ва́шꙋ.
Бг҃оро́диченъ: Пала́та красна̀ всѣ́хъ цр҃ѧ̀ показа́сѧ вои́стиннꙋ, и҆ прⷭ҇то́лъ вы́шнѧгѡ, и҆ вы́шши тва́ри, бг҃ома́ти, и҆ предста́тельница дꙋ́шъ на́шихъ.
Пѣ́снь є҃.
І҆рмо́съ: Ѿ но́щи невѣ́дѣнїѧ, бг҃овѣ́дѣнїемъ просвѣти́вый концы̀, просвѣти́ мѧ ᲂу҆́тромъ чл҃вѣколю́бїѧ твоегѡ̀, гдⷭ҇и.
Достодо́лжнѡ всѝ мꙋ́ченикѡвъ соверша́емъ па́мѧть: си́хъ бо кро́вїю ве́сь ѡ҆ст҃и́сѧ мїрскі́й воздꙋ́хъ.
Нощеборю́щꙋю дре́вле вѣ́рныхъ цр҃ковь, мꙋ́чєницы сїю̀ просвѣти́ша заре́ю пра́выѧ и҆́хъ вѣ́ры.
А҆враа́мѡва нѣ̑дра мꙋ́ченичєскїѧ дꙋ́шы прїѧ́ша, и҆́миже ꙗ҆́коже ѻ҆́бразъ напи́санъ вы́шнее црⷭ҇тво проповѣ́даетсѧ.
Бг҃оро́диченъ: Ꙗ҆́же ѿ трⷪ҇цы є҆ди́наго воплоще́нна ро́ждши бг҃а вои́стиннꙋ, бг҃ома́ти, молѝ бѣ́дъ и҆зба́вити рабы̑ твоѧ̑.
Пѣ́снь ѕ҃.
І҆рмо́съ: Ри́зꙋ мнѣ̀ пода́ждь свѣ́тлꙋ, ѡ҆дѣѧ́йсѧ свѣ́томъ, ꙗ҆́кѡ ри́зою, многоми́лостиве хрⷭ҇тѐ, бж҃е на́шъ.
И҆збѣго́ша скве́рны мы́сленныѧ ст҃і́и мꙋ́чєницы, спа́сшесѧ безъ волне́нїѧ, ѡ҆кормле́нїемъ крⷭ҇та̀ наставлѧ́еми.
Кро́ви ва́шѧ зи́нꙋвши землѧ̀ покры̀, ст҃і́и, и҆ внеза́пꙋ мо́щы въ до́льнихъ сокро́вищахъ сокровє́ны бы́ша.
Оу҆мирѝ мі́ръ, бж҃е, и҆ спасѝ ꙗ҆́кѡ милосе́рдъ ста́до твоѐ неврежде́нно, моли́твами сла́вныхъ стрⷭ҇тоте́рпєцъ твои́хъ.
Бг҃оро́диченъ: Безъ сѣ́мене заче́нши бг҃а, зижди́телѧ є҆стества̀ нетлѣ́ннѡ родила̀ є҆сѝ: того̀ молѝ, бг҃ома́ти, спасти́сѧ на́мъ.
Конда́къ, гла́съ в҃.
Вѣ́рою хрⷭ҇то́вою ᲂу҆ѧ́звлени, всеблаже́ннїи, и҆ сегѡ̀ вѣ́рнѡ и҆спи́вше ча́шꙋ, пє́рсскаѧ слꙋжє́нїѧ и҆ де́рзость на зе́млю низложи́сте, трⷪ҇цы равночи́сленнїи, моли̑твы творѧ́ще ѡ҆ всѣ́хъ на́съ.
І҆́косъ:
И҆́же и҆спе́рва бжⷭ҇твенною твое́ю добро́тою, і҆и҃се жизнода́вче, ѡ҆зари́ мѧ ꙗ҆́вѣ, ꙗ҆́кѡ да воспою̀ мꙋ́ченики, за тѧ̀ подви́гшыѧсѧ да́же до сме́рти, и҆ вра́жїю всю̀ крѣ́пость низложи́вшыѧ до́блѣ, и҆ і҆́дѡльскїѧ ле́сти ѿбѣ́гшыѧ, крⷭ҇тною си́лою ᲂу҆крѣплѧ́еми: мꙋ̑ки бо претерпѣ́вше, трⷪ҇ческꙋю сла́вꙋ воспрїѧ́ша, того̀ ᲂу҆̀бо ѡ҆ всѣ́хъ моли́те.
Пѣ́снь з҃.
І҆рмо́съ: Въ нача́лѣ зе́млю ѡ҆снова́вый, и҆ нб҃са̀ сло́вомъ ᲂу҆тверди́вый, бл҃гослове́нъ є҆сѝ во вѣ́ки, гдⷭ҇и бж҃е ѻ҆тє́цъ на́шихъ.
Трїѐ ѿ є҆ди́нагѡ свѣ́та свѣти́льники возжжѐ хрⷭ҇то́ва свѣтоно́снаѧ цр҃ковь, вѣнцено́сца и҆ побѣдоно́сца сла́внаго манꙋ́ила и҆ страда́вшыѧ съ ни́мъ.
Халде́йское ѡ҆ста́вльше ѻ҆те́чество, волше́бныѧ ѿбѣго́ша вѣ́ры, трїѐ трⷪ҇цѣ честні́и ѻ҆рꙋ́жницы, вопїю́ще: бл҃гослове́нъ є҆сѝ во вѣ́ки, гдⷭ҇и бж҃е ѻ҆тє́цъ на́шихъ.
Трїѐ во ѻ҆гнѝ и҆̀же ѡ҆ а҆за́рїи, халде́йскїѧ и҆збѣго́ша слꙋ́жбы, и҆ трїѐ ѻ҆рꙋ́жницы и҆̀же ѿ персі́ды, пострада́вше по хрⷭ҇тѣ̀, и҆̀же ѡ҆ манꙋ́илѣ.
Бг҃оро́диченъ: Въ жена́хъ не родѝ дв҃а, то́кмѡ ты̀ є҆ди́на, дв҃о бцⷣе: ѻ҆ц҃а́ бо до́лѣ, и҆ мт҃ре горѣ̀, млⷣнцꙋ всѧ́кѡ не бѣ̀. сꙋгꙋ́бъ бо бѣ̀ хрⷭ҇то́съ.
Пѣ́снь и҃.
І҆рмо́съ: На горѣ̀ ст҃ѣ́й просла́вльшасѧ, и҆ въ кꙋпинѣ̀ ѻ҆гне́мъ приснодв҃ы мѡѷсе́ови та́йнꙋ ꙗ҆́вльшаго, гдⷭ҇а по́йте и҆ превозноси́те во всѧ̑ вѣ́ки.
Воздержа́нїемъ вжили́вше тѣ́ло, благоче́стїемъ ᲂу҆крѣ́пльше дꙋ́хъ, страда́льческое совокꙋпи́ша всѐ ᲂу҆держа́нїе, къ неви̑димымъ кнѧзє́мъ тьмы̀, хрⷭ҇тѡ́вы страстоте́рпцы.
Ꙗ҆́коже цвѣ́ты, вѣнцы̑ вѣнча́ема мꙋ́чєникъ хрⷭ҇то́ва цр҃ковь, невѣ́стническою ѻ҆де́ждою ѡ҆дѣ́ѧсѧ, кро́вїю ѡ҆моче́ною, ꙗ҆́кѡ ѿ нетлѣ́нїѧ ѡ҆багре́нїѧ мꙋ́чєникъ.
Ча́сти, хрⷭ҇тѐ, спаса́емыхъ, и҆ жре́бїѧ ᲂу҆лꙋчи́ти твои́хъ мꙋ́чєникъ, и҆ неѿе́млемыѧ сла́вы сподо́билъ є҆сѝ и҆сповѣ́дающихъ є҆ди́наго тѧ̀ сн҃а ѻ҆́ч҃а и҆ дв҃ы.
Бг҃оро́диченъ: Ꙗ҆́кѡ є҆ди́наго ро́ждши ѿ трⷪ҇цы, молѧ́щи не преста́й, бцⷣе: да и҆зба́вимсѧ ѿ беззако́нїй на́шихъ, и҆ сподо́бимсѧ ꙗ҆вле́нїѧ є҆гѡ̀ и҆ црⷭ҇твїѧ.
Пѣ́снь ѳ҃.
І҆рмо́съ: Проѧвле́нное на горѣ̀ законополо́жникꙋ во ѻ҆гнѝ и҆ кꙋпинѣ̀, ржⷭ҇тво̀ приснодв҃ы, въ на́ше вѣ́рныхъ спасе́нїе, пѣ́сньми немо́лчными велича́емъ.
Трегꙋ́бнымъ ᲂу҆́жемъ ва́съ совокꙋпѝ бл҃года́ть, манꙋ́иле, саве́ле и҆ і҆сма́иле, незы́блемою вѣ́рою собра́вши, є҆диномꙋ́дренный нра́въ, и҆́же по хрⷭ҇тѣ̀ и҆сповѣ́данїѧ ва́шегѡ.
І҆ꙋлїа́на смра́днаго и҆ ѿстꙋ́пника, льсти́ваго мꙋчи́телѧ, треплете́нною пра́щею побѣди́сте, трⷪ҇цы ѻ҆рꙋ́жницы трїѐ ᲂу҆вѧзо́стесѧ вѣнцы̑ вкꙋ́пѣ.
Достопа́мѧтное чꙋ́до мꙋ́чєникъ, по кончи́нѣ бо зїѧ́нїемъ землѧ̀ покры́вши, пома́лѣ ꙗ҆́кѡ свѣтолꙋ̑чны ѕвѣ́зды, ѿ земны́хъ нѣ́дръ ѡ҆блиста́ша.
Бг҃оро́диченъ: Ꙗ҆́же ѿ твоє́ю бокꙋ̀ ро́ждшаѧ несказа́ннымъ сло́вомъ, є҆́же ѿ безнача́льна ѻ҆ц҃а̀ пресꙋ́щное сло́во, бг҃ома́ти и҆ въ мт҃рехъ дв҃а, спаса́й дꙋ́шы воспѣва́ющихъ тѧ̀.
Свѣти́ленъ.
Чꙋ́днаѧ и҆ треплете́ннаѧ во плени́цахъ златы́хъ, мꙋ́чєникъ наста̀ всесвѧще́ннаѧ па́мѧть вели́кагѡ вои́стиннꙋ манꙋ́ила и҆ саве́ла, и҆ і҆сма́ила, пресла́вныхъ, и҆ всѣ́хъ вѣ́рныхъ сердца̀ ѡ҆зарѧ́етъ свѣ́томъ, и҆ дꙋ́шы весели́тъ.
Бг҃оро́диченъ: Ꙗ҆́кѡ и҆мꙋ́щи милосе́рдїе и҆ ми́лость вели́кꙋ, при́зри, всепѣ́таѧ бцⷣе дв҃о, на моѐ смире́нїе, и҆ страсте́й молвꙋ̀ и҆ собла́знъ житїѧ̀ разорѝ, ѻ҆трокови́це, и҆ ѻ҆гнѧ̀ гее́нскагѡ и҆зба́ви мѧ̀ твои́ми моли́твами.
Жития мучеников Мануила, Савела и Исмаила
Святые мученики Мануил, Савел и Исмаил, родные братья, происходили из знатного персидского рода. Отец их был язычником, мать, христианка, крестила детей и воспитала их в твердой вере во Христа Спасителя. Возмужав, братья поступили на военную службу. В качестве послов персидского царя Аламундара они были посланы для заключения мирного договора с императором Юлианом Отступником (361–363). Юлиан принял их с подобающей честью и оказывал расположение. Но когда братья отказались принять участие в языческом жертвоприношении, разгневанный Юлиан, нарушив закон, заключил мирных посланников чужой страны в темницу, как преступников. На допросе он сказал им, что, если они презирают почитаемых им богов, то нельзя достигнуть между странами ни согласия, ни мира. Святые братья отвечали, что они посланы своим царем с государственным поручением, а не для того, чтобы рассуждать о богах. Видя твердость веры святых братьев, император велел подвергнуть их жестоким мукам. Святых мучеников подвесили, пригвоздив руки и ноги к дереву, в головы вонзили гвозди, а под ногти рук и ног вбили острые спицы. Во время истязаний святые воины, как бы не чувствуя мучений, славили Бога и молились. Наконец, святым мученикам отсекли головы мечами. Тела их Юлиан приказал сжечь, но внезапно произошло землетрясение, земля разверзлась и приняла в свои недра тела святых мучеников. Через два дня, после усердной молитвы христиан, земля возвратила тела святых братьев, от которых исходило благоухание. Многие язычники, ставшие свидетелями происшедшего чуда, уверовали во Христа и крестились. Христиане с честью погребли мощи святых мучеников – братьев Мануила, Савела и Исмаила. Это совершилось в 362 году. С этого времени мощи святых страстотерпцев прославились чудотворениями.
Узнав об убийстве своих послов и о том, что законопреступник Юлиан с многочисленными войсками идет против него, царь Аламундар собрал войско и стал на границе своих владений. В крупном сражении персы одолели греков. Юлиан Отступник был убит святым великомучеником Меркурием (сведения помещены 24 ноября).
Через 30 лет благочестивый император Феодосий Великий († 395) построил в Константинополе храм в честь святых мучеников, а святитель Герман, патриарх Константинопольский (память 12 мая), будучи еще иеромонахом, написал в память и похвалу святым братьям канон.
См. также: "Страдание святых мучеников Мануила, Савела и Исмаила" в изложении свт. Димитрия Ростовского.