Канон святым мученикам Кирику и Иулитте Тарсийским

Припев: Святи́и му́ченицы Ки́риче и Иулии́тто, моли́те Бо́га о на́с.

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 28 июля (15 июля ст. ст.)

Глас 8.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Во́ду проше́д, я́ко су́шу, и еги́петскаго зла́ избежа́в, изра́ильтянин вопия́ше: Изба́вителю и Бо́гу на́шему пои́м.

Пропове́давше Сло́ва, от Отца́ я́ве рожде́на, воплоще́на же от Ма́тере, свиде́тели Сего́ страсте́й страстьми́ и сме́ртию бы́сте.

Сла́вная му́ченица, я́ко светоза́рная луна́, совоку́пльшися с со́лнцем, из нея́ рожде́нным Ки́риком, всю́ тва́рь чуде́сными заря́ми просвеща́ют.

Теку́щими измени́ла еси́, я́же ника́коже дви́жима, му́ченице, и, на рука́х твоего́ сы́на нося́щи, с си́м беззако́нных и диа́волю ле́сть омрачи́ла еси́.

Су́щи от ро́да сла́вна, муче́нием же и страда́нии многови́дными, му́ченице Иули́тто, Царя́ безсме́ртнаго дщи́ была́ еси́.

Богоро́дичен: Упраздни́ся сме́рть Тебе́ ра́ди, и а́дово жа́ло потреби́ся, Ма́ти Чи́стая: Ты́ бо безсме́ртнаго Влады́ку, умерщвле́на пло́тию, родила́ еси́.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Небе́снаго кру́га Верхотво́рче, Го́споди, и Це́ркве Зижди́телю, Ты́ мене́ утверди́ в любви́ Твое́й, жела́ний кра́ю, ве́рных утвержде́ние, еди́не Человеколю́бче.

Небе́сных черто́гов и светоза́рнаго поко́я, ве́чнующия же сла́вы сподо́бистеся, му́ченицы сла́внии, диа́воля жа́ла боле́зньми страда́ния потре́бльше.

Птене́ц я́ко красе́н, голуби́це целому́дренней се́й подо́бился еси́, льсти́вому проти́вяся, сла́вне Ки́риче, льсти́вно присту́пльшу и укра́сти тща́щуся тя́ непобеди́маго.

Го́рдаго зми́я, на не́бо положи́вша уста́ и зе́млю потреби́ти хва́лящагося, младе́нец незло́бив кре́стным всеору́жием до конца́ низложи́ и потреби́.

Богоро́дичен: Не истощи́в не́др Оте́ческих, Пречи́стая, Сло́во, вся́ осуществова́вшее, во Твою́, Пренепоро́чная, утро́бу всели́ся, и пло́ть непреме́нна бы́сть, и челове́ки обожи́ Пресу́щественный.

Седа́лен, гла́с 4.

Тезоиме́нно, страда́льче, пропове́дник яви́лся еси́ и́стинен, пострада́в с ма́терию, Ки́риче сла́вне Христо́в, благоче́стия тече́ние сконча́в, и бы́л еси́ на́м му́жество ве́ры, попра́в вра́жию всю́ си́лу, и с небесе́ прия́л еси́ вене́ц с ма́терию твое́ю, сла́вне. Христа́ моли́те спасти́ся все́м, творя́щим па́мять ва́шу.

Богоро́дичен: Треволне́нии страстны́ми безсо́вестный а́з обурева́емь, Чи́стая, призыва́ю Тя́ те́пле, да не пре́зриши мене́, окая́ннаго, поги́бнути, бе́здну милосе́рдия ро́ждши, ра́зве бо Тебе́, наде́жды не и́мам. Да не враго́м у́бо обра́дование и сме́х, наде́явся на Тя́, явлю́ся, и́бо мо́жеши, ели́ко хо́щеши, я́ко Ма́ти су́щи все́х Бо́га.

Крестобогоро́дичен: Де́ва и А́гница, ви́девши на Кресте́, без се́мене из Нея́ А́гнца ро́ждшагося и копие́м прободе́на, печа́ли уя́звена стрела́ми, вопия́ше боле́зненно, восклица́ющи: что́ но́вое та́инство? Ка́ко умира́еши, И́же живота́ еди́н Госпо́дь? Те́мже воскресни́, па́дшаго воздвиза́я пра́отца.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Услы́шах, Го́споди, смотре́ния Твоего́ та́инство, разуме́х дела́ Твоя́ и просла́вих Твое́ Божество́.

Младе́нствуя те́лом, и соверше́нным, му́чениче, умо́м злонача́льнаго низложи́л еси́, лука́вство злосотво́ршаго.

Я́ко плодови́та лоза́, му́ченице Иули́тто, гро́зд израсти́ла еси́, до́бляго вои́стинну Ки́рика, муче́ния сла́дость иска́пающа.

Ми́лостивно взира́ющи, я́коже а́гница на а́гнца му́ченика, Иули́тта досточу́дная, закала́ема усе́рдно.

Богоро́дичен: Зако́ны естества́, Пречи́стая, па́че естества́ в рождестве́ Твое́м изменя́ются: Соде́теля бо па́че ума́ и сло́ва породила́ еси́.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Вску́ю мя́ отри́нул еси́ от лица́ Твоего́, Све́те незаходи́мый, и покры́ла мя́ е́сть чужда́я тма́ окая́ннаго? Но обрати́ мя, и к све́ту за́поведей Твои́х пути́ моя́ напра́ви, молю́ся.

Терза́ему, богому́драя, ра́нами те́лу твоему́, и раздробля́ему, тле́ния дебельство́ совлекла́ еси́, во оде́жду же облекла́ся еси́, ю́же от Де́вы Единоро́дный, пло́ть поне́с, челове́ки обожи́в, облече́.

Обнажи́лася еси́ те́лом, му́ченице всесла́вная, преоби́девши плотски́й сту́д, и врага́, Е́ву обнажи́вшаго, Иули́тто, дре́вле, терпели́вно вмужи́вшися, в ве́чный сту́д оде́яла еси́.

Во главу́ усе́чена бы́вши, главу́ зми́я, му́ченице, сокруши́ла еси́, лише́на бы́вши бога́тства, небе́сное бога́тство насле́довала еси́, недви́жимое прии́мши Ца́рство со все́ми му́ченики, прехва́льная.

Богоро́дичен: Бо́жие Бо́г Сло́во пло́ть прия́т, мы́сленну и одушевле́ну, от Тебе́, Пречи́стая, и за милосе́рдие бы́сть Челове́к, и обожи́ мя, преступле́нием отринове́на, Его́же моли́ спасти́ вся́ческая.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Моли́тву пролию́ ко Го́споду и Тому́ возвещу́ печа́ли моя́, я́ко зо́л душа́ моя́ испо́лнися и живо́т мо́й а́ду прибли́жися, и молю́ся, я́ко Ио́на: от тли́, Бо́же, возведи́ мя.

Преплы́вше безме́рных му́к, прехва́льнии, непостоя́нную во́ду кре́стным окормле́нием и ко приста́нищу ти́хому я́ве доидо́ша, погрузи́вше фарао́на неви́димаго кро́вными струя́ми.

Игра́ет Икони́йский гра́д, тебе́ воспита́вый, и краси́тся па́мятию твое́ю честно́ю Та́рс, Иули́тто: муче́ние бо в то́м сконча́ла еси́ с сы́ном твои́м и венце́в побе́ды сподо́билася еси́.

Презре́ла еси́ многоплете́нныя му́ки, и го́рлица прекра́сная яви́лася еси́, со птенце́м возлете́вши и над все́ми возвы́сившися сетьми́ зми́я, всехва́льная, и во оби́телех небе́сных прему́дро почи́ла еси́.

Богоро́дичен: Кореносека́тельным серпо́м Твоея́ моли́твы посецы́, Отрокови́це, лука́вая помышле́ния души́ моея́ и плодоно́сну покажи́, молю́ся, все́х бо Соде́теля, Бо́га и Спа́са, родила́ еси́.

Конда́к, гла́с 4.

Во объя́тиях нося́щи христому́ченица Иули́тта Ки́рика, на по́двизе му́жески веселя́щися, взыва́ше: Христо́с е́сть му́чеников похвала́.

И́кос:

У́м мо́й просвети́, Христе́, све́том за́поведей Твои́х, я́ко да возмогу́ воспе́ти святы́я и по́двиги изрещи́. Ки́й же язы́к изглаго́лати возмо́жет страда́ния, я́же претерпе́ша? Те́м припа́даю Тебе́, Человеколю́бче: оставле́ние пода́ждь души́ мое́й окая́нней, да́руй ми́ вре́мя покая́ния, на се́ бо во́лею восприя́л еси́ пло́ть, да вся́ на живо́т возведе́ши, его́же страда́льцы получи́вше, непреста́нно пою́т: Христо́с е́сть му́чеников похвала́.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: О́троцы евре́йстии в пещи́ попра́ша пла́мень дерзнове́нно и на ро́су о́гнь преложи́ша, вопию́ще: благослове́н еси́, Го́споди Бо́же, во ве́ки.

Па́лицами сокруша́ет твое́ те́ло беззако́нный, богому́драя Иули́тто, по́мысла кре́пость ника́коже подви́же: же́зл бо си́лы — Кре́ст Христо́в держа́ла еси́.

Ту́чами кро́вных наводне́ний погаси́ша о́гнь безбо́жия Христо́вы страда́льцы, зову́ще усе́рдно: благослове́н еси́, Го́споди Бо́же, во ве́ки.

Нося́щи на руку́, му́ченице, его́же родила́ еси́, предста́ла суди́щу и сугу́б до́брый сконча́ла еси́ по́двиг, вопию́щи: благослове́н еси́, Го́споди Бо́же, во ве́ки.

Богоро́дичен: Глаго́лом Твои́м после́дующе, блажи́м Тя́, ро́ди вси́, Отрокови́це, Блаже́ннаго Бо́га Ма́терь я́вльшуюся, в Него́ ве́рующия блаже́нны соде́лавшаго.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Победи́тели мучи́теля и пла́мене благода́тию Твое́ю бы́вше, за́поведем Твои́м зело́ прилежа́ще, о́троцы вопия́ху: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Све́тлыя зве́зды, я́же на тве́рди церко́вней неле́стно водрузи́вшеся и зе́млю чудесы́ просве́щше, благоче́стно чту́тся от все́х дне́сь, песносло́вящих Христа́ во ве́ки.

Я́коже нова́ ве́твь ко́рене богонасажде́нна су́щи, богому́драя, честна́го твоего́ сы́на нося́щи, увяди́ла еси́ нече́стия сады́, вопию́щи с ни́м и глаго́лющи: Тя́ превозно́сим, Христе́, во ве́ки.

Я́коже тельца́ ю́на, ю́ница су́щи прекра́сна, Иули́тто, но́сиши Ки́рика сла́внаго, же́ртву жи́ву от Де́вы А́гнцу возсия́вшему и заколе́ному за кра́йнее милосе́рдие.

Богоро́дичен: Вопло́щся Сло́во от пречи́стых Твои́х крове́й, Отрокови́це, прини́кшия к безслове́сным плотски́м страсте́м позна́нием Боже́ственным обожи́, Чи́стая, Его́же превозно́сим во вся́ ве́ки.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Устраши́ся вся́к слу́х неизрече́нна Бо́жия снизхожде́ния, я́ко Вы́шний во́лею сни́де да́же и до пло́ти, от деви́ческаго чре́ва бы́в Челове́к. Те́мже Пречи́стую Богоро́дицу, ве́рнии, велича́ем.

Исцеле́ние приноша́ет ра́ка сла́вных страда́лец, благода́тию Боже́ственнаго Ду́ха напая́емая: прииди́те, почерпи́те, и освяти́те ду́ши, и от неду́г очи́ститеся, мучениколю́бцы, Да́теля до́брых велича́юще.

Я́коже ши́пок, му́ченическими прозябо́сте удо́лии, всеблаже́ннии, я́коже кри́н благово́нен, я́ко рая́ боже́ственное прозябе́ние, ми́рно я́ко вои́стинну иска́пающе украше́ние, и ве́рных ду́ши благово́нием та́йным веселите́.

Ра́нами му́ченическими украси́стеся, добропобе́днии му́ченицы, и а́нгелом я́ве уподо́бльшеся, Бо́гу предстоите́, побе́дным венце́м све́тло обложе́ни и чту́щим ва́с очище́ние грехо́в прося́ще.

Му́ченица, я́коже а́гница, я́ко а́гнца сы́на своего́ нося́щи, посреде́ волко́в невре́дно про́йде и в небе́сную огра́ду всели́ся; при́сно си́х моли́твами, Го́споди, спаси́ ны, те́х свяще́нную па́мять чту́щия.

Богоро́дичен: Просвети́, две́ре Све́та, ослепле́нную ду́шу мою́ страстьми́, и злы́ми по́мыслы омраче́нную, и бе́дствующую, и изми́ мя от напа́стей, и бе́д, и скорбе́й, да сла́влю Тя́, упова́ние ве́рных и утвержде́ние.

Свети́лен.

Ра́дуйся, красу́йся и лику́й, све́тло торжеству́я, Икони́йский гра́де, я́ко из тебе́ возсия́ша два́ свети́льника прему́дра, Иули́тта сла́вная и богому́дрый Ки́рик, зако́нно бо пострада́вше, вене́ц прия́ша сла́вы.

Богоро́дичен: Ма́терь и Де́ву Тя́ пое́м, Всенепоро́чная: Ты́ бо Бо́га все́х во чре́ве носи́ла еси́, Его́же совокупле́ние пропове́дающе, непрело́жно по ипоста́си, Тя́, Богоро́дицу Влады́чицу, испове́даем вои́стинну, и́же Тебе́ ра́ди спаса́емии.

Пѣ́снь а҃.

І҆рмо́съ: Во́дꙋ проше́дъ ꙗ҆́кѡ сꙋ́шꙋ, и҆ є҆гѵ́петскагѡ ѕла̀ и҆збѣжа́въ, і҆и҃льтѧнинъ вопїѧ́ше: и҆зба́вителю и҆ бг҃ꙋ на́шемꙋ пои́мъ.

Проповѣ́давше сло́ва, ѿ ѻ҆ц҃а̀ ꙗ҆́вѣ рожде́на, воплоще́на же ѿ мт҃ре, свидѣ́тели сегѡ̀ страсте́й, страстьмѝ и҆ сме́ртїю бы́сте.

Сла́внаѧ мч҃ница, ꙗ҆́кѡ свѣтоза́рнаѧ лꙋна̀, совокꙋ́пльшисѧ съ со́лнцемъ, и҆зъ неѧ̀ рожде́ннымъ ки́рѷкомъ, всю̀ тва́рь чꙋде́сными зарѧ́ми просвѣща́ютъ.

Текꙋ́щими и҆змѣни́ла є҆сѝ, ꙗ҆̀же ника́коже дви̑жима, мꙋ́ченице, и҆ на рꙋка́хъ твоего̀ сы́на носѧ́щи, съ си́мъ беззако́нныхъ и҆ дїа́волю ле́сть ѡ҆мрачи́ла є҆сѝ.

Сꙋ́щи ѿ ро́да сла́вна, мꙋче́нїемъ же и҆ страда̑нїи многови́дными, мꙋ́ченице і҆ꙋлі́тто, цр҃ѧ̀ безсме́ртнагѡ дщѝ была̀ є҆сѝ.

Бг҃оро́диченъ: Оу҆праздни́сѧ сме́рть тебє̀ ра́ди, и҆ а҆́дово жа́ло потреби́сѧ, мт҃и чⷭ҇таѧ: ты́ бо безсме́ртнаго влⷣкꙋ, ᲂу҆мерщвле́на пло́тїю, родила̀ є҆сѝ.

Пѣ́снь г҃.

І҆рмо́съ: Нбⷭ҇нагѡ крꙋ́га верхотво́рче, гдⷭ҇и, и҆ цр҃кве зижди́телю, ты̀ менѐ ᲂу҆твердѝ въ любвѝ твое́й, жела́нїй кра́ю, вѣ́рныхъ ᲂу҆твержде́нїе є҆ди́не чл҃вѣколю́бче.

Нбⷭ҇ныхъ черто́гѡвъ, и҆ свѣтоза́рнагѡ поко́ѧ, вѣ́чнꙋющїѧ же сла́вы сподо́бистесѧ, мꙋ́ченицы сла́внїи, дїа́волѧ жа̑ла болѣ́зньми страда́нїѧ потре́бльше.

Птене́цъ ꙗ҆́кѡ красе́нъ, голꙋби́цѣ цѣломꙋ́дреннѣй се́й подо́билсѧ є҆сѝ, льсти́вомꙋ проти́вѧсѧ, сла́вне ки́рѷче, льсти́внѡ пристꙋ́пльшꙋ, и҆ ᲂу҆кра́сти тща́щꙋсѧ тѧ̀ непобѣди́маго.

Го́рдаго ѕмі́ѧ, на не́бо положи́вша ᲂу҆ста̀, и҆ зе́млю потреби́ти хва́лѧщагосѧ, младе́нецъ неѕло́бивъ крⷭ҇тнымъ всеѻрꙋ́жїемъ до конца̀ низложѝ и҆ потребѝ.

Бг҃оро́диченъ: Не и҆стощи́въ нѣ́дръ ѻ҆ч҃ескихъ, пречⷭ҇таѧ, сло́во всѧ̑ ѡ҆сꙋществова́вшее, во твою̀, пренепоро́чнаѧ, ᲂу҆тро́бꙋ всели́сѧ, и҆ пло́ть непремѣ́нна бы́сть, и҆ человѣ́ки ѡ҆божѝ пресꙋ́щественный.

Сѣда́ленъ, гла́съ д҃:

Тезоиме́ннѡ, страда́льче, проповѣ́дникъ ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ и҆́стиненъ, пострада́въ съ ма́терїю, ки́рѷче сла́вне хрⷭ҇то́въ, благоче́стїѧ тече́нїе сконча́въ, и҆ бы́лъ є҆сѝ на́мъ мꙋ́жество вѣ́ры, попра́въ вра́жїю всю̀ си́лꙋ, и҆ съ нб҃сѐ прїѧ́лъ є҆сѝ вѣне́цъ, съ ма́терїю твое́ю, сла́вне, хрⷭ҇та̀ моли́те, спасти́сѧ всѣ̑мъ творѧ́щымъ па́мѧть ва́шꙋ.

Бг҃оро́диченъ: Треволнє́нїи страстны́ми безсо́вѣстный а҆́зъ ѡ҆бꙋрева́емь, чⷭ҇таѧ, призыва́ю тѧ̀ те́плѣ: да не пре́зриши менѐ ѻ҆каѧ́ннаго поги́бнꙋти, бе́зднꙋ милосе́рдїѧ ро́ждши, ра́звѣ бо тебє̀, наде́жды не и҆́мамъ. да не врагѡ́мъ ᲂу҆́бѡ ѡ҆бра́дованїе и҆ смѣ́хъ, надѣ́ѧвсѧ на тѧ̀, ꙗ҆влю́сѧ: и҆́бо мо́жеши, є҆ли́кѡ хо́щеши, ꙗ҆́кѡ мт҃и сꙋ́щи всѣ́хъ бг҃а.

Крⷭ҇тобг҃оро́диченъ: Дв҃а и҆ а҆́гница ви́дѣвши на крⷭ҇тѣ̀, безъ сѣ́мене и҆зъ неѧ̀ а҆́гнца ро́ждшагосѧ, и҆ копїе́мъ прободе́на, печа́ли ᲂу҆ѧ́звена стрѣла́ми, вопїѧ́ше болѣ́зненнѡ восклица́ющи: что̀ но́вое та́инство; ка́кѡ ᲂу҆мира́еши, и҆́же живота̀ є҆ди́нъ гдⷭ҇ь; тѣ́мже воскреснѝ, па́дшаго воздвиза́ѧ пра́ѻтца.

Пѣ́снь д҃.

І҆рмо́съ: Оу҆слы́шахъ, гдⷭ҇и, смотре́нїѧ твоегѡ̀ та́инство, разꙋмѣ́хъ дѣла̀ твоѧ̑, и҆ просла́вихъ твоѐ бжⷭ҇тво̀.

Младе́нствꙋѧ тѣ́ломъ, и҆ соверше́ннымъ, мꙋ́чениче, ᲂу҆мо́мъ, ѕлонача́льнаго низложи́лъ є҆сѝ, лꙋка́вство ѕлосотво́ршаго.

Ꙗ҆́кѡ плодови́та лоза̀, мꙋ́ченице і҆ꙋлі́тто, гро́здъ и҆зрасти́ла є҆сѝ, до́блѧго вои́стиннꙋ ки́рѷка, мꙋче́нїѧ сла́дость и҆ска́пающа.

Ми́лостивнѡ взира́ющи, ꙗ҆́коже а҆́гница на а҆́гнца мꙋ́ченика, і҆ꙋлі́тта досточꙋ́днаѧ, закала́ема ᲂу҆се́рднѡ.

Бг҃оро́диченъ: Зако́ны є҆стества̀, пречⷭ҇таѧ, па́че є҆стества̀ въ ржⷭ҇твѣ̀ твое́мъ, и҆змѣнѧ́ютсѧ: содѣ́телѧ бо па́че ᲂу҆ма̀ и҆ сло́ва породила̀ є҆сѝ.

Пѣ́снь є҃.

І҆рмо́съ: Вскꙋ́ю мѧ̀ ѿри́нꙋлъ є҆сѝ ѿ лица̀ твоегѡ̀, свѣ́те незаходи́мый, и҆ покры́ла мѧ̀ є҆́сть чꙋжда́ѧ тма̀ ѻ҆каѧ́ннагѡ, но ѡ҆брати́ мѧ, и҆ къ свѣ́тꙋ за́повѣдей твои́хъ пꙋти̑ моѧ̑ напра́ви, молю́сѧ.

Терза́емꙋ, бг҃омꙋ́драѧ, ра́нами тѣ́лꙋ твоемꙋ̀, и҆ раздроблѧ́емꙋ, тлѣ́нїѧ дебельство̀ совлекла̀ є҆сѝ: во ѻ҆де́ждꙋ же ѡ҆блекла́сѧ є҆сѝ, ю҆́же ѿ дв҃ы є҆диноро́дный пло́ть поне́съ, человѣ́ки ѡ҆божи́въ ѡ҆блечѐ.

Ѡ҆бнажи́ласѧ є҆сѝ тѣ́ломъ, мꙋ́ченице всесла́внаѧ, преѡби́дѣвши плотскі́й стꙋ́дъ: и҆ врага̀, є҆́ѵꙋ ѡ҆бнажи́вшагѡ, і҆ꙋлі́тто, дре́вле, терпѣли́внѡ вмꙋжи́вшисѧ, въ вѣ́чный стꙋ́дъ ѡ҆дѣ́ѧла є҆сѝ.

Во главꙋ̀ ᲂу҆сѣ́чена бы́вши, главꙋ̀ ѕмі́ѧ, мꙋ́ченице, сокрꙋши́ла є҆сѝ: лише́на бы́вши бога́тства, нбⷭ҇ное бога́тство наслѣ́довала є҆сѝ, недви́жимое прїи́мши црⷭ҇тво со всѣ́ми мꙋ́чєники, прехва́льнаѧ.

Бг҃оро́диченъ: Бж҃їе бг҃ъ сло́во пло́ть прїѧ́тъ, мы́сленнꙋ и҆ ѡ҆дꙋшевле́нꙋ, ѿ тебє̀, пречⷭ҇таѧ: и҆ за милосе́рдїе бы́сть чл҃вѣ́къ, и҆ ѡ҆божи́ мѧ, престꙋпле́нїемъ ѿринове́на. є҆го́же молѝ спастѝ всѧ́чєскаѧ.

Пѣ́снь ѕ҃.

І҆рмо́съ: Моли́твꙋ пролїю̀ ко гдⷭ҇ꙋ, и҆ томꙋ̀ возвѣщꙋ̀ печа̑ли моѧ̑, ꙗ҆́кѡ ѕѡ́лъ дꙋша̀ моѧ̀ и҆спо́лнисѧ, и҆ живо́тъ мо́й а҆́дꙋ прибли́жисѧ, и҆ молю́сѧ, ꙗ҆́кѡ і҆ѡ́на: ѿ тлѝ, бж҃е, возведи́ мѧ.

Преплы́вше безмѣ́рныхъ мꙋ́къ, прехва́льнїи, непостоѧ́ннꙋю во́дꙋ, кре́стнымъ ѡ҆кормле́нїемъ, и҆ ко приста́нищꙋ ти́хомꙋ ꙗ҆́вѣ доидо́ша, погрꙋзи́вше фараѡ́на неви́димаго кро́вными стрꙋѧ́ми.

И҆гра́етъ і҆коні́йскїй гра́дъ тебѐ воспита́вый, и҆ краси́тсѧ па́мѧтїю твое́ю честно́ю та́рсъ, і҆ꙋлі́тто: мꙋче́нїе бо въ то́мъ сконча́ла є҆сѝ съ сы́номъ твои́мъ, и҆ вѣнцє́въ побѣ́ды сподо́биласѧ є҆сѝ.

Презрѣ́ла є҆сѝ многоплетє́нныѧ мꙋ̑ки, и҆ го́рлица прекра́снаѧ ꙗ҆ви́ласѧ є҆сѝ, со птенце́мъ возлетѣ́вши, и҆ надъ всѣ́ми возвы́сившисѧ сѣтьмѝ ѕмі́ѧ, всехва́льнаѧ, и҆ во ѻ҆би́телехъ нбⷭ҇ныхъ премꙋ́дрѡ почи́ла є҆сѝ.

Бг҃оро́диченъ: Кореносѣка́тельнымъ серпо́мъ твоеѧ̀ моли́твы посѣцы̀, ѻ҆трокови́це, лꙋка̑ваѧ помышлє́нїѧ дꙋшѝ моеѧ̀, и҆ плодоно́снꙋ покажѝ, молю́сѧ: всѣ́хъ бо содѣ́телѧ бг҃а и҆ сп҃са родила̀ є҆сѝ.

Конда́къ, гла́съ д҃.

Во ѡ҆б̾ѧ́тїѧхъ носѧ́щи хрⷭ҇томꙋ́ченица і҆ꙋлі́тта ки́рѷка, на по́двизѣ мꙋ́жески веселѧ́щисѧ, взыва́ше: хрⷭ҇то́съ є҆́сть мꙋ́ченикѡвъ похвала̀.

І҆́косъ:

Оу҆́мъ мо́й просвѣтѝ, хрⷭ҇тѐ, свѣ́томъ за́повѣдей твои́хъ, ꙗ҆́кѡ да возмогꙋ̀ воспѣ́ти ст҃ы̑ѧ, и҆ по́двиги и҆зрещѝ: кі́й же ѧ҆зы́къ и҆зглаго́лати возмо́жетъ страда̑нїѧ, ꙗ҆̀же претерпѣ́ша; тѣ́мъ припа́даю тебѣ̀, чл҃вѣколю́бче, ѡ҆ставле́нїе пода́ждь дꙋшѝ мое́й ѻ҆каѧ́ннѣй: да́рꙋй мѝ вре́мѧ покаѧ́нїѧ, на се́ бо во́лею воспрїѧ́лъ є҆сѝ пло́ть, да всѧ̑ на живо́тъ возведе́ши, є҆гѡ́же страда́льцы полꙋчи́вше непреста́ннѡ пою́тъ: хрⷭ҇то́съ є҆́сть мꙋ́ченикѡвъ похвала̀.

Пѣ́снь з҃.

І҆рмо́съ: Ѻ҆́троцы є҆вре́йстїи въ пещѝ попра́ша пла́мень дерзнове́ннѡ, и҆ на ро́сꙋ ѻ҆́гнь преложи́ша, вопїю́ще: бл҃гослове́нъ є҆сѝ, гдⷭ҇и бж҃е, во вѣ́ки.

Па́лицами сокрꙋша́етъ твоѐ тѣ́ло беззако́нный, бг҃омꙋ́драѧ і҆ꙋлі́тто, по́мысла крѣ́пость ника́коже подви́же: же́злъ бо си́лы крⷭ҇тъ хрⷭ҇то́въ держа́ла є҆сѝ.

Тꙋ́чами кро́вныхъ наводне́нїй погаси́ша ѻ҆́гнь безбо́жїѧ хрⷭ҇тѡ́вы страда́льцы, зовꙋ́ще ᲂу҆се́рднѡ: бл҃гослове́нъ є҆сѝ, гдⷭ҇и бж҃е, во вѣ́ки.

Носѧ́щи на рꙋкꙋ̀, мꙋ́ченице, є҆го́же родила̀ є҆сѝ, предста́ла сꙋди́щꙋ, и҆ сꙋгꙋ́бъ до́брый сконча́ла є҆сѝ по́двигъ, вопїю́щи: бл҃гослове́нъ є҆сѝ, гдⷭ҇и бж҃е, во вѣ́ки.

Бг҃оро́диченъ: Глаго́лѡмъ твои̑мъ послѣ́дꙋюще, блажи́мъ тѧ̀ ро́ди всѝ, ѻ҆трокови́це, бл҃же́ннагѡ бг҃а мт҃рь ꙗ҆́вльшꙋюсѧ, въ него̀ вѣ́рꙋющыѧ блажє́нны содѣ́лавшагѡ.

Пѣ́снь и҃.

І҆рмо́съ: Побѣди́тели мꙋчи́телѧ и҆ пла́мене благода́тїю твое́ю бы́вше за́повѣдемъ твои̑мъ ѕѣлѡ̀ прилѣжа́ще, ѻ҆́троцы вопїѧ́хꙋ: благослови́те, всѧ̑ дѣла̀ гдⷭ҇нѧ, гдⷭ҇а.

Свѣ̑тлыѧ ѕвѣ́зды, ꙗ҆̀же на тве́рди цр҃ко́внѣй неле́стнѡ водрꙋзи́вшесѧ, и҆ зе́млю чꙋдесы̀ просвѣ́щше, бл҃гоче́стнѡ чтꙋ́тсѧ ѿ всѣ́хъ дне́сь, пѣсносло́вѧщихъ хрⷭ҇та̀ во вѣ́ки.

Ꙗ҆́коже нова̀ вѣ́твь ко́рене бг҃онасажде́нна сꙋ́щи бг҃омꙋ́драѧ, честна́го твоего̀ сы́на носѧ́щи, ᲂу҆вѧди́ла є҆сѝ нече́стїѧ сады̀, вопїю́щи съ ни́мъ и҆ глаго́лющи: тѧ̀ превозно́симъ, хрⷭ҇тѐ, во вѣ́ки.

Ꙗ҆́коже тельца̀ ю҆́на ю҆́ница сꙋ́щи прекра́сна, і҆ꙋлі́тто, но́сиши ки́рѷка сла́внаго, же́ртвꙋ жи́вꙋ ѿ дв҃ы а҆́гнцꙋ возсїѧ́вшемꙋ, и҆ заколе́номꙋ за кра́йнее милосе́рдїе.

Бг҃оро́диченъ: Вопло́щсѧ сло́во ѿ пречⷭ҇тыхъ твои́хъ крове́й, ѻ҆трокови́це, прини́кшыѧ къ безсловє́снымъ плотски̑мъ страсте́мъ, позна́нїемъ бжⷭ҇твеннымъ ѡ҆божѝ, чⷭ҇таѧ: є҆го́же превозно́симъ во всѧ̑ вѣ́ки.

Пѣ́снь ѳ҃.

І҆рмо́съ: Оу҆страши́сѧ всѧ́къ слꙋ́хъ неизрече́нна бж҃їѧ снизхожде́нїѧ, ꙗ҆́кѡ вы́шнїй во́лею сни́де да́же и҆ до пло́ти, ѿ дв҃и́ческагѡ чре́ва бы́въ чл҃вѣ́къ. тѣ́мже пречⷭ҇тꙋю бцⷣꙋ, вѣ́рнїи, велича́емъ.

И҆сцѣле́нїе приноша́етъ ра́ка сла́вныхъ страда́лєцъ, благода́тїю бжⷭ҇твеннагѡ дх҃а напаѧ́емаѧ: прїиди́те, почерпи́те, и҆ ѡ҆свѧти́те дꙋ́шы, и҆ ѿ недꙋ̑гъ ѡ҆чи́ститесѧ мꙋчениколю́бцы, да́телѧ до́брыхъ велича́юще.

Ꙗ҆́коже ши́покъ мч҃ническими прозѧбо́сте ᲂу҆дѡ́лїи, всеблаже́ннїи, ꙗ҆́коже крі́нъ благово́ненъ, ꙗ҆́кѡ раѧ̀ бжⷭ҇твенное прозѧбе́нїе, мѵ́рно ꙗ҆́кѡ вои́стиннꙋ и҆ска́пающе ᲂу҆краше́нїе, и҆ вѣ́рныхъ дꙋ́шы благово́нїемъ та́йнымъ веселитѐ.

Ра́нами мч҃ническими ᲂу҆краси́стесѧ, добропобѣ́днїи мꙋ́чєницы, и҆ а҆́гг҃лѡмъ ꙗ҆́вѣ ᲂу҆подо́бльшесѧ, бг҃ꙋ предстоитѐ, побѣ́днымъ вѣнце́мъ свѣ́тлѡ ѡ҆бложе́ни, и҆ чтꙋ́щымъ ва́съ ѡ҆чище́нїе грѣхѡ́въ просѧ́ще.

Мч҃ница ꙗ҆́коже а҆́гница, ꙗ҆́кѡ а҆́гнца сы́на своего̀ носѧ́щи, посредѣ̀ волкѡ́въ невре́днѡ про́йде, и҆ въ небе́снꙋю ѡ҆гра́дꙋ всели́сѧ: при́снѡ си́хъ моли́твами, гдⷭ҇и, спаси́ ны, тѣ́хъ свѧще́ннꙋю па́мѧть чтꙋ́щыѧ.

Бг҃оро́диченъ: Просвѣтѝ, две́ре свѣ́та, ѡ҆слѣпле́ннꙋю дꙋ́шꙋ мою̀ страстьмѝ и҆ ѕлы́ми пѡ́мыслы ѡ҆мраче́ннꙋю, и҆ бѣ́дствꙋющꙋю, и҆ и҆зми́ мѧ ѿ напа́стей, и҆ бѣ́дъ, и҆ скорбе́й: да сла́влю тѧ̀, ᲂу҆пова́нїе вѣ́рныхъ и҆ ᲂу҆твержде́нїе.

Свѣти́ленъ:

Ра́дꙋйсѧ, красꙋ́йсѧ и҆ ликꙋ́й, свѣ́тлѡ торжествꙋ́ѧ, і҆коні́йскїй гра́де, ꙗ҆́кѡ и҆зъ тебє̀ возсїѧ́ша два̀ свѣти̑льника премꙋ̑дра, і҆ꙋлі́тта сла́внаѧ и҆ бг҃омꙋ́дрый ки́рѷкъ, зако́ннѡ бо пострада́вше, вѣне́цъ прїѧ́ша сла́вы.

Бг҃оро́диченъ: Мт҃рь и҆ дв҃ꙋ тѧ̀ пое́мъ, всенепоро́чнаѧ: ты́ бо бг҃а всѣ́хъ во чре́вѣ носи́ла є҆сѝ. є҆гѡ́же совокꙋпле́нїе проповѣ́дающе, непрело́жнѡ по ѵ҆поста́си, тѧ̀ бцⷣꙋ влⷣчцꙋ и҆сповѣ́даемъ вои́стиннꙋ, и҆̀же тебє̀ ра́ди спаса́емїи.

Жития мучеников Кирика и Иулитты Тарсийских

Свя­тые му­че­ни­ки Ки­рик и Иулит­та жи­ли в Ма­лой Азии в го­ро­де Ико­нии Ли­ка­он­ской об­ла­сти. Свя­тая Иулит­та про­ис­хо­ди­ла из знат­но­го ро­да и бы­ла хри­сти­ан­кой. Ра­но ов­до­вев, она вос­пи­ты­ва­ла сво­е­го трех­лет­не­го сы­на Ки­ри­ка. Во вре­мя го­не­ния, воз­двиг­ну­то­го на хри­сти­ан им­пе­ра­то­ром Дио­кли­ти­а­ном (284–305), свя­тая Иулит­та с сы­ном и дву­мя вер­ны­ми ра­бы­ня­ми ушла из го­ро­да, оста­вив свой дом, иму­ще­ство и ра­бов.

Под ви­дом ни­щей она сна­ча­ла скры­ва­лась в Селев­кии, а за­тем в Тор­се. Там око­ло 305 го­да она бы­ла узна­на, за­дер­жа­на и пред­став­ле­на на суд пра­ви­те­ля Алек­сандра. Укреп­лен­ная Гос­по­дом, свя­тая бес­страш­но от­ве­ча­ла на во­про­сы судьи и твер­до ис­по­ве­да­ла свою ве­ру во Хри­ста. Пра­ви­тель при­ка­зал бить свя­тую пал­ка­ми. Во вре­мя пы­ток свя­тая Иулит­та по­вто­ря­ла: "Я хри­сти­ан­ка и не при­не­су жерт­вы бе­сам".

Мла­де­нец Ки­рик пла­кал, гля­дя на му­че­ния сво­ей ма­те­ри, и рвал­ся к ней. Пра­ви­тель Алек­сандр про­бо­вал лас­кать его, но маль­чик вы­ры­вал­ся и кри­чал: "Пу­сти­те ме­ня к ма­те­ри, я хри­сти­а­нин". Пра­ви­тель швыр­нул ре­бен­ка с вы­со­ты по­мо­ста на ка­мен­ные сту­пе­ни, маль­чик по­ка­тил­ся вниз, уда­ря­ясь об ост­рые уг­лы, и умер. Мать, уви­дев сво­е­го ис­тер­зан­но­го сы­на, воз­бла­го­да­ри­ла Бо­га за то, что Он удо­сто­ил мла­ден­ца му­че­ни­че­ско­го вен­ца. По­сле мно­гих же­сто­ких пы­ток свя­тую Иулит­ту усек­ли ме­чом.

Мо­щи свя­тых Ки­ри­ка и Иулит­ты бы­ли об­ре­те­ны в цар­ство­ва­ние свя­то­го рав­ноап­о­столь­но­го ца­ря Кон­стан­ти­на († 337, па­мять 21 мая). В честь свя­тых му­че­ни­ков близ Кон­стан­ти­но­по­ля был устро­ен мо­на­стырь, а неда­ле­ко от Иеру­са­ли­ма воз­двиг­нут храм. По на­род­но­му ве­ро­ва­нию, свя­тым Ки­ри­ку и Иулит­те мо­лят­ся о се­мей­ном счастъе и вы­здо­ров­ле­нии боль­ных де­тей.

См. так­же: "Стра­да­ние свя­тых му­че­ни­ков Ки­ри­ка и Иулит­ты" в из­ло­же­нии свт. Ди­мит­рия Ро­стов­ско­го.