Канон святым мученикам Гурию, Самону и Авиву

Припев: Святи́и му́ченицы Гу́рие, Само́не и Ави́ве, моли́те Бо́га о на́с.

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 28 ноября (15 ноября ст. ст.)

Глас 4.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Мо́ря чермну́ю пучи́ну невла́жными стопа́ми дре́вний пешеше́ствовав Изра́иль, крестообра́зными Моисе́овыма рука́ма Амали́кову си́лу в пусты́ни победи́л е́сть.

Тро́ицы единонача́лие, святи́и, богосло́вяще че́стно, многонача́лия нестоя́нную мглу́ удо́бно разруши́сте, восто́ка, многосве́тлии, я́коже зве́зды возсия́вше.

Трие́ испове́дницы, благода́тию просвеща́еми Нача́льныя Тро́ицы я́вственно, ле́сть многобо́жную, терпели́вно противле́ние явля́юще, истреби́ша.

Ва́с, у́бо сыноположи́в, сла́внии, любо́вию Есте́ственный Сы́н, ны́не Ему́ насле́дию, дае́му я́ве, я́ко Благоутро́бен снасле́дники показа́ и Ца́рствия соприча́стники.

Богоро́дичен: Му́дрости прему́дростныя ски́ния была́ еси́, Всенепоро́чная, Сво́й бо хра́м от Твои́х пречи́стых крове́й, Чи́стая, созда́ти благоволи́ на спасе́ние ду́ш на́ших.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Весели́тся о Тебе́ Це́рковь Твоя́, Христе́, зову́щи: Ты́ моя́ кре́пость, Го́споди, и прибе́жище, и утвержде́ние.

Те́ло му́кам во́лею и лю́тым ра́нам Христо́вы преда́ша испове́дницы и уго́дницы.

Изба́витися от лю́тых грехо́вных по́мысл, святи́и, ва́шу па́мять ве́рою соверша́ющим умоли́те.

На дре́ве терпели́вно воздви́жени, честни́и свиде́телие всеблагоче́стно невре́дно испове́дание соблюдо́ша.

Богоро́дичен: Целе́ний Тя́ исто́чник в Твою́ утро́бу Вше́дый показа́, Ма́ти Бо́жия, Пречи́стая, мою́ у́бо ду́шу исцели́.

Седа́лен, гла́с 8.

Кресто́м вооружи́вшеся Христо́вым, в не́м мучи́телей всю́ кре́пость му́жески низложи́сте, я́ко ве́ры побо́рницы; безбо́жие все́ и́дольское обличи́сте и Тро́ицу, святи́и, усе́рдно пропове́давше. Те́м досто́йно от Нея́ венцы́ побе́ды прия́сте, я́ко зако́нно пострада́вше, страстоте́рпцы всесла́внии, моли́те Христа́ Бо́га грехо́в оставле́ние пода́ти пра́зднующим любо́вию святу́ю па́мять ва́шу.

Сла́ва: Христу́ порабо́тавше му́ченически, порабо́тисте ле́сть мучи́тельскую, непорабоще́нну иму́ще ду́шу и му́дрость, и́бо Тро́ичною ве́рою уязви́вшеся, прехва́льнии, многобо́жия сла́ву несла́вную обличи́сте. Те́м, я́ко зве́зды, све́тло в ми́ре блиста́нием сия́ете чуде́с, блаже́ннии. Страстоте́рпцы всехва́льнии, моли́те Христа́ Бо́га грехо́в оставле́ние пода́ти чту́щим любо́вию святу́ю па́мять ва́шу.

И ны́не: Я́ко де́ву и еди́ну в жена́х, Тя́, без се́мене ро́ждшую Бо́га пло́тию, вси́ ублажа́ем, ро́ди челове́честии: о́гнь бо всели́ся в Тя́ Божества́, и я́ко Младе́нца дои́ши Зижди́теля и Го́спода. Те́м, а́нгельский и челове́ческий ро́д, досто́йно сла́вим пресвято́е Рождество́ Твое́ и согла́сно вопие́м Ти́: моли́ Христа́ Бо́га согреше́ний оставле́ние дарова́ти покланя́ющимся ве́рою пресвято́му Рождеству́ Твоему́.

Крестобогоро́дичен: А́гнца, и Па́стыря, и Изба́вителя А́гница зря́щи на Кресте́, восклица́ше, пла́чущи, и, го́рько рыда́ющи, вопия́ше: ми́р у́бо ра́дуется, прие́мля Тобо́ю избавле́ние, утро́ба же Моя́ гори́т, зря́щи Твое́ распя́тие, е́же терпи́ши за милосе́рдие ми́лости. Долготерпели́ве Го́споди, ми́лости бе́здно и исто́чниче неисчерпа́емый, умилосе́рдися и да́руй согреше́ний оставле́ние ве́рою пою́щим Боже́ственныя стра́сти Твоя́.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Вознесе́на Тя́ ви́девши Це́рковь на Кресте́, Со́лнце Пра́ведное, ста́ в чи́не свое́м, досто́йно взыва́ющи: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Тро́ицы равночи́сленнии вене́чницы трисия́нною свеще́ю ны́не соверша́ющия па́мять всесвяще́нную те́х озаря́ют, все́м исцеле́ния подаю́ще.

С благогове́нием притеце́м к светоно́сней и светоза́рней, богому́дрии, ра́це му́ченик, то́чит бо врачева́ния ве́рою зову́щим: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Испове́дающе Боже́ственное строе́ние и па́че ума́ та́инство, богосло́вными язы́ки все́ безбо́жие мучи́телей боже́ственнии и всему́дрии испове́дницы попра́ша.

Богоро́дичен: Па́че ума́ родила́ еси́, о Де́во, и по рождестве́ яви́лася еси́, де́вствующи па́ки. Те́м немо́лчными гла́сы, ра́дуйся, Тебе́, Влады́чице, ве́рою несомне́нною вопие́м.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Ты́, Го́споди, мо́й Све́т, в ми́р прише́л еси́, Све́т Святы́й, обраща́яй из мра́чна неве́дения ве́рою воспева́ющия Тя́.

Све́тлостию я́ве подвиго́в сия́юще, посрами́ша мучи́телей свире́пый нра́в ве́ры побо́рницы.

Во вся́ я́вственно вселе́нныя концы́ чудеса́ му́ченик пропове́дашася и вся́ ве́рою утверди́ша.

Я́коже земля́ блага́я, благода́ти се́мена прие́мши, житие́м трудолю́бно бога́тство блаже́ннии соде́яша.

Богоро́дичен: Еди́н Благи́й, пучи́ною благосты́ни вся́ческая, Богома́ти, содержа́й, Твои́ми объя́тии держа́тися сподо́би.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Пожру́ Ти́ со гла́сом хвале́ния, Го́споди, Це́рковь вопие́т Ти́, от бесо́вския кро́ве очи́щшися, ра́ди ми́лости от ре́бр Твои́х исте́кшею кро́вию.

Зако́нно, я́ко до́брии во́ини, богому́дрии, удержа́вше вся́ и я́сно ве́ру соблю́дше, Боже́ственныя пра́вды прия́сте венцы́.

Пре́жде у́бо Авваку́м высо́це возвыша́ется Влады́чним повеле́нием, чрез ва́с же отрокови́ца му́чима, богоглаго́ливии, к воспита́вшей возврати́ся.

Сия́ет ра́ка му́ченик чудесы́ и ре́ки источа́ет исцеле́ний все́м, приходя́щим ве́рою и те́х терпе́нию дивя́щимся.

Богоро́дичен: Тя́ еди́ну посреде́ те́рния обре́т, я́ко чисте́йший кри́н и во удо́лиих цве́т, о Богома́ти, Жени́х у́мный в Тя́ всели́ся.

Конда́к, гла́с 2.

С высоты́, му́дрии, благода́ть прие́мше, су́щим во искуше́ниих предстоите́, всехва́льнии. Те́мже отрокови́цу, святи́и, от сме́рти го́рькия изба́висте, вы́ бо вои́стинну есте́ Еде́су сла́ва и ми́ру ра́дость.

И́кос:

Вра́жия мя́ рабо́ты изба́ви, Иису́се Жизнода́вче, Твои́х страда́лец мольба́ми умоля́емь, я́ко да непорабоще́нну стяжа́в от страсте́й ду́шу мою́ и те́ло, восхвалю́ те́х скоре́йшую по́мощь, я́коже во гро́бе затворе́нная му́жа лука́вствием, и сию́ ско́ро предвари́вше, от сме́рти изба́виша, зову́щу: Еде́су сла́ва и ми́ру ра́дость.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: В пещи́ авраа́мстии о́троцы перси́дстей, любо́вию благоче́стия па́че, не́жели пла́менем, опаля́еми, взыва́ху: благослове́н еси́ в хра́ме сла́вы Твоея́, Го́споди.

Авраа́мския в пещи́ де́ти изба́вивый, Сы́й и стра́нную отрокови́цу лю́таго обстоя́ния спасе́ хода́тайством ны́не святы́х уго́дник, я́ко Благоутро́бен.

Суро́вейшаго безчелове́чия му́ку да́вый, все́х зо́л а́бие истя́зан уби́йца злоимени́тый судо́м пра́ведным Твои́м, Сло́ве Бо́жий, му́дросте и си́ла.

Укрепля́ема к ва́м наде́ждею, сла́внии, отрокови́ца, заключе́нная во гро́бе с ме́ртвыми, ча́яния не погреши́, зову́щи: благослове́н еси́, Го́споди Бо́же оте́ц на́ших.

Богоро́дичен: Я́ко новосмеше́ное и светоза́рное пуща́я зерца́ло, Зарю́ Боже́ственнаго, Де́во, сия́ния, приложи́вшуюся Тебе́, вмести́ла еси́. Благослове́нна Ты́ в жена́х, Всенепоро́чная Влады́чице.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Ру́це распросте́р, Дании́л, льво́в зия́ния в ро́ве затче́; о́гненную же си́лу угаси́ша, доброде́телию препоя́савшеся, благоче́стия рачи́тели, о́троцы, взыва́юще: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Всеми́рный дне́сь на́м наста́ пра́здник му́ченик Христо́вых, озаря́ющ благода́тию чуде́с приходя́щия ве́рою и ра́достию духо́вною и любо́вию зову́щия: благослови́те вся́ дела́ Госпо́дня Го́спода.

Удо́бно испове́дницы Твоего́ Божества́ все́ упраздни́ша безбо́жие, Влады́ко, мучи́телей не убоя́вшеся преще́ний злоу́мных, ве́рою укрепля́еми, взыва́юще: благослови́те вся́ дела́ Госпо́дня Го́спода.

Всему́дрии испове́дницы, предстоя́ще боже́ственному повеле́нию, враго́в полки́ побежда́ющи, мече́м закала́еми, побе́ду пресла́вно я́ве и пресия́ющу показа́ша, па́дающе бо, проти́вныя победи́ша.

Богоро́дичен: Естествы́ ви́димаго двема́, Христа́ родила́ еси́, еди́ну нося́ща я́ве Ипоста́сь сло́жну Божества́ и челове́чества, сте́кшуся есте́ственному и́стинно по соедине́нию: те́м Тя́ благослови́м, Мари́е Богоневе́стная.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Ка́мень нерукосе́чный от несеко́мыя горы́, Тебе́, Де́во, краеуго́льный отсече́ся — Христо́с, совокупи́вый разстоя́щаяся естества́. Те́м, веселя́щеся, Тя́, Богоро́дице, велича́ем.

Словесе́м после́дующе боже́ственным и богодухнове́нным Христо́вым, испове́дницы богосве́тлии, кре́ст на ра́мена, ра́дующеся, взя́сте, жизноно́сным стопа́м после́дующе, достосла́внии.

Всему́ све́ту Тро́ицы с весе́лием до́блии испове́дницы вме́щшеся, подвиго́в че́сти восприима́ют, безпло́тных чино́в сподо́бльшеся соводворе́ния.

Ны́не не в зерца́ле зрите́ блаже́нных наде́жды, испове́дницы Спа́совы; и́стины же па́че, всему́дрии, добро́ту зрите́, венцено́сцы всечестни́и.

Я́ко Пребоже́ственныя Тро́ицы я́ве равночи́сленнии я́вльшеся испове́дницы, богоглаго́ливии, Тоя́ заря́ми просвеща́етеся, я́ко Тоя́ ра́ди пострада́вше, Жи́зни нетле́нныя ны́не улучи́ша.

Богоро́дичен: Пло́тию приити́ восхоте́в, украси́вый вся́, Сло́во в Тя́ всели́ся, еди́ну святе́йшу все́х обре́т, и Богоро́дицу вои́стинну яви́, Ма́ти Де́во.

Свети́лен.

И́же от гро́ба отрокови́цу изба́вльше дре́вле, Гу́рие, и Само́не, и Ави́ве, му́ченицы Христо́вы, предвари́те, я́ко от гро́ба прегреше́ний ны́ избавля́юще.

Богоро́дичен: Кре́пким Твои́м покро́вом от наве́т вра́жиих ны́, Чи́стая, Твоя́ рабы́, сохрани́ невреди́мы, Тя́ бо стяжа́хом еди́ну прибе́жище в беда́х.

Пѣ́снь а҃.

І҆рмо́съ: Мо́рѧ чермнꙋ́ю пꙋчи́нꙋ невла́жными стопа́ми дре́внїй пѣшеше́ствовавъ і҆и҃ль, крестоѻбра́зными мѡѷсе́овыма рꙋка́ма а҆мали́ковꙋ си́лꙋ въ пꙋсты́ни побѣди́лъ є҆́сть.

Трⷪ҇цы є҆динонача́лїе, ст҃і́и, бг҃осло́вѧще че́стнѡ, многонача́лїѧ нестоѧ́ннꙋю мглꙋ̀ ᲂу҆до́бнѡ разрꙋши́сте, восто́ка многосвѣ́тлїи ꙗ҆́коже ѕвѣ́зды возсїѧ́вше.

Трїѐ и҆сповѣ̑дницы, бл҃года́тїю просвѣща́еми нача́льныѧ трⷪ҇цы ꙗ҆́вственнѡ, ле́сть многобо́жнꙋю, терпѣли́внѡ противле́нїе ꙗ҆влѧ́юще, и҆стреби́ша.

Ва́съ ᲂу҆́бѡ сыноположи́въ, сла́внїи, любо́вїю є҆сте́ственный сы́нъ, ны́нѣ є҆мꙋ̀ наслѣ́дїю дае́мꙋ ꙗ҆́вѣ, ꙗ҆́кѡ бл҃гоꙋтро́бенъ, снаслѣ́дники показа̀, и҆ црⷭ҇твїѧ соприча́стники.

Бг҃оро́диченъ: Мꙋ́дрости премꙋ́дростныѧ ски́нїѧ была̀ є҆сѝ, всенепоро́чнаѧ: сво́й бо хра́мъ ѿ твои́хъ пречⷭ҇тыхъ крове́й, чⷭ҇таѧ, созда́ти благоволѝ на спасе́нїе дꙋ́шъ на́шихъ.

Пѣ́снь г҃.

І҆рмо́съ: Весели́тсѧ ѡ҆ тебѣ̀ цр҃ковь твоѧ̀, хрⷭ҇тѐ, зовꙋ́щи: ты̀ моѧ̀ крѣ́пость, гдⷭ҇и, и҆ прибѣ́жище, и҆ ᲂу҆твержде́нїе.

Тѣ́ло мꙋ́камъ во́лею и҆ лю̑тымъ ра́намъ хрⷭ҇тѡ́вы преда́ша и҆сповѣ̑дницы и҆ ᲂу҆гѡ́дницы.

И҆зба́витисѧ ѿ лю́тыхъ грѣхо́вныхъ пѡ́мыслъ, ст҃і́и, ва́шꙋ па́мѧть вѣ́рою соверша́ющымъ ᲂу҆моли́те.

На дре́вѣ терпѣли́внѡ воздви́жени честні́и свидѣ́телїе, всеблагоче́стнѡ невре́днѡ и҆сповѣ́данїе соблюдо́ша.

Бг҃оро́диченъ: Цѣле́нїй тѧ̀ и҆сто́чникъ въ твою̀ ᲂу҆тро́бꙋ вше́дый показа̀, мт҃и бж҃їѧ пречⷭ҇таѧ: мою̀ ᲂу҆́бѡ дꙋ́шꙋ и҆сцѣлѝ.

Сѣда́ленъ, гла́съ и҃.

Крⷭ҇то́мъ воѡрꙋжи́вшесѧ хрⷭ҇то́вымъ, въ не́мъ мꙋчи́телей всю̀ крѣ́пость мꙋ́жески низложи́сте, ꙗ҆́кѡ вѣ́ры побѡ́рницы: безбо́жїе всѐ і҆́дѡльское ѡ҆бличи́сте, и҆ трⷪ҇цꙋ, ст҃і́и, ᲂу҆се́рднѡ проповѣ́давше. тѣ́мъ досто́йнѡ ѿ неѧ̀ вѣнцы̀ побѣ́ды прїѧ́сте, ꙗ҆́кѡ зако́ннѡ пострада́вше, страстоте́рпцы всесла́внїи, моли́те хрⷭ҇та̀ бг҃а, грѣхѡ́въ ѡ҆ставле́нїе пода́ти пра́зднꙋющымъ любо́вїю свѧтꙋ́ю па́мѧть ва́шꙋ.

Сла́ва: Хрⷭ҇тꙋ̀ порабо́тавше мꙋ́ченически, порабо́тисте ле́сть мꙋчи́тельскꙋю, непорабоще́ннꙋ и҆мꙋ́ще дꙋ́шꙋ и҆ мꙋ́дрость. и҆́бо трⷪ҇чною вѣ́рою ᲂу҆ѧзви́вшесѧ, прехва́льнїи, многобо́жїѧ сла́вꙋ несла́внꙋю ѡ҆бличи́сте. тѣ́мъ, ꙗ҆́кѡ ѕвѣ́зды, свѣ́тлѡ въ мі́рѣ блиста́нїемъ сїѧ́ете чꙋде́съ, бл҃же́ннїи, страстоте́рпцы всехва́льнїи: моли́те хрⷭ҇та̀ бг҃а, грѣхѡ́въ ѡ҆ставле́нїе пода́ти чтꙋ́щымъ любо́вїю свѧтꙋ́ю па́мѧть ва́шꙋ.

И҆ ны́нѣ: Ꙗ҆́кѡ дв҃ꙋ и҆ є҆ди́нꙋ въ жена́хъ, тѧ̀ безъ сѣ́мене ро́ждшꙋю бг҃а пло́тїю, всѝ ᲂу҆блажа́емъ ро́ди человѣ́честїи: ѻ҆́гнь бо всели́сѧ въ тѧ̀ бжⷭ҇тва̀, и҆ ꙗ҆́кѡ млⷣнца дои́ши зижди́телѧ и҆ гдⷭ҇а. тѣ́мъ а҆́гг҃льскїй и҆ человѣ́ческїй ро́дъ, досто́йнѡ сла́вимъ прест҃о́е ржⷭ҇тво̀ твоѐ, и҆ согла́снѡ вопїе́мъ тѝ: молѝ хрⷭ҇та̀ бг҃а, согрѣше́нїй ѡ҆ставле́нїе дарова́ти покланѧ́ющымсѧ вѣ́рою прест҃о́мꙋ ржⷭ҇твꙋ̀ твоемꙋ̀.

Крⷭ҇тобг҃оро́диченъ: А҆́гнца и҆ па́стырѧ и҆ и҆зба́вителѧ, а҆́гница зрѧ́щи на крⷭ҇тѣ̀, восклица́ше пла́чꙋщи, и҆ го́рькѡ рыда́ющи, вопїѧ́ше: мі́ръ ᲂу҆́бѡ ра́дꙋетсѧ, прїе́млѧ тобо́ю и҆збавле́нїе, ᲂу҆тро́ба же моѧ̀ гори́тъ, зрѧ́щи твоѐ распѧ́тїе, є҆́же терпи́ши за милосе́рдїе ми́лости. долготерпѣли́ве гдⷭ҇и, ми́лости бе́здно, и҆ и҆сто́чниче неисчерпа́емый, ᲂу҆милосе́рдисѧ, и҆ да́рꙋй согрѣше́нїй ѡ҆ставле́нїе, вѣ́рою пою́щымъ бжⷭ҇твєнныѧ стрⷭ҇ти твоѧ̑.

Пѣ́снь д҃.

І҆рмо́съ: Вознесе́на тѧ̀ ви́дѣвши цр҃ковь на крⷭ҇тѣ̀, сл҃нце пра́ведное, ста̀ въ чи́нѣ свое́мъ, досто́йнѡ взыва́ющи: сла́ва си́лѣ твое́й, гдⷭ҇и.

Трⷪ҇цы равночи́сленнїи вѣнє́чницы, трисїѧ́нною свѣще́ю, ны́нѣ соверша́ющыѧ па́мѧть, всесщ҃е́ннꙋю тѣ́хъ ѡ҆зарѧ́ютъ, всѣ̑мъ и҆сцѣлє́нїѧ подаю́ще.

Съ благоговѣ́нїемъ притеце́мъ къ свѣтоно́снѣй и҆ свѣтоза́рнѣй, бг҃омꙋ́дрїи, ра́цѣ мч҃никъ, то́читъ бо врачева̑нїѧ вѣ́рою зовꙋ́щымъ: сла́ва си́лѣ твое́й, гдⷭ҇и.

И҆сповѣ́дающе бжⷭ҇твенное строе́нїе и҆ па́че ᲂу҆ма̀ та́инство, бг҃осло́вными, ѧ҆зы̑ки всѐ безбо́жїе мꙋчи́телей бж҃е́ственнїи и҆ всемꙋ́дрїи и҆сповѣ̑дницы попра́ша.

Па́че ᲂу҆ма̀ родила̀ є҆сѝ, ѽ дв҃о! и҆ по ржⷭ҇твѣ̀ ꙗ҆ви́ласѧ є҆сѝ двⷭ҇твꙋющи па́ки. тѣ́мъ немо́лчными гла̑сы, ра́дꙋйсѧ, тебѣ̀, влⷣчце, вѣ́рою несомнѣ́нною вопїе́мъ.

Пѣ́снь є҃.

І҆рмо́съ: Ты̀, гдⷭ҇и, мо́й, свѣ́тъ въ мі́ръ прише́лъ є҆сѝ, свѣ́тъ ст҃ы́й, ѡ҆браща́ѧй и҆зъ мра́чна невѣ́дѣнїѧ, вѣ́рою воспѣва́ющыѧ тѧ̀.

Свѣ́тлостїю ꙗ҆́вѣ подвигѡ́въ сїѧ́юще, посрами́ша мꙋчи́телей свирѣ́пый нра́въ, вѣ́ры побѡ́рницы.

Во всѧ̑ ꙗ҆́вственнѡ вселе́нныѧ концы̀ чꙋдеса̀ мч҃никъ проповѣ́дашасѧ, и҆ всѧ̑ вѣ́рою ᲂу҆тверди́ша.

Ꙗ҆́коже землѧ̀ блага́ѧ, благода́ти сѣ́мена прїе́мши, житїе́мъ трꙋдолю́бнѡ бога́тство, блаже́ннїи, содѣ́ѧша.

Є҆ди́нъ благі́й, пꙋчи́ною благосты́ни всѧ́чєскаѧ, бг҃омт҃и, содержа́й, твои́ми ѻ҆б̾ѧ̑тїи держа́тисѧ сподо́би.

Пѣ́снь ѕ҃.

І҆рмо́съ: Пожрꙋ́ ти со гла́сомъ хвале́нїѧ, гдⷭ҇и, цр҃ковь вопїе́тъ тѝ, ѿ бѣсо́вскїѧ кро́ве ѡ҆чи́щшисѧ, ра́ди ми́лости ѿ ре́бръ твои́хъ и҆сте́кшею кро́вїю.

Зако́ннѡ, ꙗ҆́кѡ до́брїи во́ини, бг҃омꙋ́дрїи, ᲂу҆держа́вше всѧ̑, и҆ ꙗ҆́снѡ вѣ́рꙋ соблю́дше, бжⷭ҇твенныѧ пра́вды прїѧ́сте вѣнцы̀.

Пре́жде ᲂу҆́бѡ а҆ввакꙋ́мъ высо́цѣ возвыша́етсѧ влⷣчнимъ повелѣ́нїемъ: чрез̾ ва́съ же ѻ҆трокови́ца мꙋ́чима, бг҃оглаго́ливїи, къ воспита́вшей возврати́сѧ.

Сїѧ́етъ ра́ка мч҃никъ чꙋдєсы̀, и҆ рѣ́ки и҆сточа́етъ и҆сцѣле́нїй всѣ̑мъ, приходѧ́щымъ вѣ́рою, и҆ тѣ́хъ терпѣ́нїю дивѧ́щымсѧ.

Бг҃оро́диченъ: Тѧ̀ є҆ди́нꙋ посредѣ̀ те́рнїѧ ѡ҆брѣ́тъ, ꙗ҆́кѡ чистѣ́йшїй крі́нъ, и҆ во ᲂу҆до́лїихъ цвѣ́тъ, ѽ бг҃ома́ти, жени́хъ ᲂу҆́мный въ тѧ̀ всели́сѧ.

Конда́къ, гла́съ в҃.

Съ высоты̀, мꙋ́дрїи, бл҃года́ть прїе́мше, сꙋ́щымъ во и҆скꙋше́нїихъ предстоитѐ, всехва́льнїи: тѣ́мже ѻ҆трокови́цꙋ, ст҃і́и, ѿ сме́рти го́рькїѧ и҆зба́висте: вы́ бо вои́стиннꙋ є҆стѐ є҆де́сꙋ сла́ва и҆ мі́рꙋ ра́дость.

І҆́косъ:

Вра́жїѧ мѧ̀ рабо́ты и҆зба́ви, і҆и҃се жизнода́вче, твои́хъ страда́лєцъ мольба́ми ᲂу҆молѧ́емь, ꙗ҆́кѡ да непорабоще́ннꙋ стѧжа́въ ѿ страсте́й дꙋ́шꙋ мою̀ и҆ тѣ́ло, восхвалю̀ тѣ́хъ скорѣ́йшꙋю по́мощь, ꙗ҆́коже во гро́бѣ затворе́ннаѧ мꙋ́жа лꙋка́вствїемъ, и҆ сїю̀ ско́рѡ предвари́вше ѿ сме́рти и҆зба́виша, зовꙋ́щꙋ: є҆де́сꙋ сла́ва, и҆ мі́рꙋ ра́дость.

Пѣ́снь з҃.

І҆рмо́съ: Въ пещѝ а҆враа́мстїи ѻ҆́троцы персі́дстѣй, любо́вїю благоче́стїѧ па́че, не́жели пла́менемъ ѡ҆палѧ́еми, взыва́хꙋ: бл҃гослове́нъ є҆сѝ въ хра́мѣ сла́вы твоеѧ̀, гдⷭ҇и.

А҆враа̑мскїѧ въ пещѝ дѣ́ти и҆зба́вивый, сы́й и҆ стра́ннꙋю ѻ҆трокови́цꙋ лю́тагѡ ѡ҆бстоѧ́нїѧ спасѐ, хода́тайствомъ ны́нѣ ст҃ы́хъ ᲂу҆гѡ́дникъ, ꙗ҆́кѡ бл҃гоꙋтро́бенъ.

Сꙋро́вѣйшагѡ безчеловѣ́чїѧ мꙋ́кꙋ да́вый, всѣ́хъ ѕѡ́лъ а҆́бїе и҆стѧ́занъ ᲂу҆бі́йца ѕлоимени́тый сꙋдо́мъ пра́веднымъ твои́мъ, сло́ве бж҃їй, мꙋ́дросте и҆ си́ла.

Оу҆крѣплѧ́ема къ ва́мъ наде́ждею, сла́внїи, ѻ҆трокови́ца, заключе́ннаѧ во гро́бѣ съ ме́ртвыми, ча́ѧнїѧ не погрѣшѝ, зовꙋ́щи: бл҃гослове́нъ є҆сѝ, гдⷭ҇и, бж҃е ѻ҆тє́цъ на́шихъ.

Бг҃оро́диченъ: Ꙗ҆́кѡ новосмѣше́ное и҆ свѣтоза́рное пꙋща́ѧ зерца́ло, зарю̀ бжⷭ҇твеннагѡ, дв҃о, сїѧ́нїѧ, приложи́вшꙋюсѧ тебѣ̀ вмѣсти́ла є҆сѝ. бл҃гослове́нна ты̀ въ жена́хъ, всенепоро́чнаѧ влⷣчце.

Пѣ́снь и҃.

І҆рмо́съ: Рꙋ́цѣ распросте́ръ данїи́лъ, львѡ́въ зїѧ̑нїѧ въ ро́вѣ затчѐ, ѻ҆́гненнꙋю же си́лꙋ ᲂу҆гаси́ша, добродѣ́телїю препоѧ́савшесѧ, благоче́стїѧ рачи́тели ѻ҆́троцы, взыва́юще: бл҃гослови́те, всѧ̑ дѣла̀ гдⷭ҇нѧ, гдⷭ҇а.

Всемі́рный дне́сь на́мъ наста̀ пра́здникъ мч҃никъ хрⷭ҇то́выхъ, ѡ҆зарѧ́ющъ благода́тїю чꙋде́съ преходѧ́щыѧ вѣ́рою и҆ ра́достїю дꙋхо́вною, и҆ любо́вїю зовꙋ́щыѧ: благослови́те, всѧ̑ дѣла̀ гдⷭ҇нѧ, гдⷭ҇а.

Оу҆до́бнѡ и҆сповѣ̑дницы твоегѡ̀ бжⷭ҇тва̀ всѐ ᲂу҆праздни́ша безбо́жїе, влⷣко, мꙋчи́телей не ᲂу҆боѧ́вшесѧ преще́нїй ѕлоꙋ́мныхъ, вѣ́рою ᲂу҆крѣплѧ́еми, взыва́юще: благослови́те, всѧ̑ дѣла̀ гдⷭ҇нѧ, гдⷭ҇а.

Всемꙋ́дрїи и҆сповѣ̑дницы, предстоѧ́ще бжⷭ҇твенномꙋ повелѣ́нїю, врагѡ́въ полкѝ побѣжда́ющи, мече́мъ закала́еми, побѣ́дꙋ пресла́внѡ ꙗ҆́вѣ и҆ пресїѧ́ющꙋ показа́ша: па́дающе бо проти̑вныѧ побѣди́ша.

Є҆стествы̀ ви́димаго двѣма̀ хрⷭ҇та̀ родила̀ є҆сѝ, є҆ди́нꙋ носѧ́ща ꙗ҆́вѣ ѵ҆поста́сь сло́жнꙋ бжⷭ҇тва̀ и҆ человѣ́чества, сте́кшꙋсѧ є҆сте́ственномꙋ и҆́стиннѡ по соедине́нїю: тѣ́мъ тѧ̀ благослови́мъ, марі́е бг҃оневѣ́стнаѧ.

Пѣ́снь ѳ҃.

І҆рмо́съ: Ка́мень нерꙋкосѣ́чный ѿ несѣко́мыѧ горы̀ тебє̀, дв҃о, краеꙋго́льный ѿсѣче́сѧ, хрⷭ҇то́съ, совокꙋпи́вый разстоѧ̑щаѧсѧ є҆стєства̀. тѣ́мъ веселѧ́щесѧ, тѧ̀, бцⷣе, велича́емъ.

Словесє́мъ послѣ́дꙋюще бжⷭ҇твєннымъ и҆ бг҃одꙋхновє́ннымъ хрⷭ҇тѡ́вымъ, и҆сповѣ̑дницы бг҃освѣ́тлїи, крⷭ҇тъ на ра́мена, ра́дꙋющесѧ, взѧ́сте, жизнонѡ́снымъ стопа́мъ послѣ́дꙋюще, достосла́внїи.

Всемꙋ̀ свѣ́тꙋ трⷪ҇цы съ весе́лїемъ до́блїи и҆сповѣ̑дницы вмѣ́щшесѧ, подвигѡ́въ чє́сти воспрїима́ютъ, безпло́тныхъ чинѡ́въ сподо́бльшесѧ соводворе́нїѧ.

Ны́нѣ не въ зерца́лѣ зритѐ бл҃же́нныхъ надє́жды, и҆сповѣ̑дницы сп҃сѡвы: и҆́стины же па́че, всемꙋ́дрїи, добро́тꙋ зритѐ, вѣнцено́сцы всечестні́и.

Ꙗ҆́кѡ пребжⷭ҇твенныѧ трⷪ҇цы ꙗ҆́вѣ равночи́сленнїи ꙗ҆́вльшесѧ, и҆сповѣ̑дницы бг҃оглаго́ливїи, тоѧ̀ зарѧ́ми просвѣща́етесѧ, ꙗ҆́кѡ тоѧ̀ ра́ди пострада́вше, жи́зни нетлѣ̑нныѧ ны́нѣ ᲂу҆лꙋчи́ша.

Бг҃оро́диченъ: Пло́тїю прїитѝ восхотѣ́въ ᲂу҆краси́вый всѧ̑ сло́во, въ тѧ̀ всели́сѧ, є҆ди́нꙋ ст҃ѣ́йшꙋ всѣ́хъ ѡ҆брѣ́тъ, и҆ бцⷣꙋ вои́стиннꙋ ꙗ҆вѝ, мт҃и дв҃о.

Свѣти́ленъ.

И҆́же ѿ гро́ба ѻ҆трокови́цꙋ и҆зба́вльше дре́вле, гꙋ́рїе, и҆ самѡ́не, и҆ а҆ві́ве: мч҃ницы хрⷭ҇то́вы, предвари́те, ꙗ҆́кѡ ѿ гро́ба прегрѣше́нїй ны̀ и҆збавлѧ́юще.

Бг҃оро́диченъ: Крѣ́пкимъ твои́мъ покро́вомъ ѿ навѣ̑тъ вра́жїихъ ны̀, чⷭ҇таѧ, твоѧ̑ рабы̑ сохранѝ невреди̑мы, тѧ́ бо стѧжа́хомъ є҆ди́нꙋ прибѣ́жище въ бѣда́хъ.

Во вре­мя го­не­ний на хри­сти­ан при им­пе­ра­то­рах Дио­кли­ти­ане (284–305) и Мак­си­ми­ане (305–311) в го­ро­де Едес­се бы­ли схва­че­ны два дру­га, хри­сти­ане Гу­рий и Са­мон, про­по­вед­ни­ки Сло­ва Бо­жия. На пред­ло­же­ние при­не­сти жерт­ву бо­гам свя­тые от­ве­ти­ли ре­ши­тель­ным от­ка­зом, ис­по­ве­дав свою ве­ру во Хри­ста. За это они под­верг­лись страш­ным му­че­ни­ям: их би­ли, под­ве­ши­ва­ли за ру­ки, при­вя­зав к но­гам тя­же­лый груз, бро­са­ли в тес­ную тем­ни­цу. Му­че­ни­ки все пе­ре­но­си­ли с твер­до­стью и мо­лит­вой. Но­чью му­че­ни­ков от­вез­ли за го­род и обез­гла­ви­ли. Хри­сти­ане по­греб­ли их свя­тые те­ла. Через мно­го лет по­след­ний им­пе­ра­тор-языч­ник Ли­ки­ний (311–324) на­чал го­не­ние на хри­сти­ан. Диа­кон Едес­ской церк­ви по име­ни Авив, ко­то­ро­го им­пе­ра­тор по­ве­лел схва­тить за рев­ност­ное рас­про­стра­не­ние ис­тин­ной ве­ры, сам при­шел к па­ла­чам, не же­лая, чтобы при его ро­зыс­ке по­стра­да­ли дру­гие хри­сти­ане. Свя­той ис­по­ве­дал ве­ру во Хри­ста и был при­го­во­рен к со­жже­нию. Му­че­ник сам по­шел в огонь и с мо­лит­вой пре­дал дух свой Гос­по­ду. Ко­гда огонь по­гас, мать свя­то­го и род­ствен­ни­ки об­ре­ли те­ло его непо­вре­жден­ным. Му­че­ни­ка по­хо­ро­ни­ли ря­дом со свя­ты­ми Гу­ри­ем и Са­мо­ном.

По­сле смер­ти свя­тых со­вер­ша­лись мно­го­чис­лен­ные чу­де­са с те­ми, кто с ве­рой и лю­бо­вью при­зы­вал их се­бе на по­мощь. Так, од­на­жды один во­ин-гот, по­слан­ный на служ­бу в Едес­су, взял в су­пру­ги бла­го­че­сти­вую де­вуш­ку Ев­фи­мию. Пе­ред этим он по­клял­ся ее ма­те­ри Со­фии у гроб­ни­цы му­че­ни­ков Гу­рия, Са­мо­на и Ави­ва, что не сде­ла­ет су­пру­ге ни­ка­ко­го зла, ни­ко­гда не оскор­бит ее, но бу­дет лю­бить и по­чи­тать. По окон­ча­нии служ­бы в Едес­се он взял Ев­фи­мию с со­бой и воз­вра­тил­ся на ро­ди­ну. Ока­за­лось, что он об­ма­нул ее: на ро­дине у него бы­ла же­на. Ев­фи­мия ста­ла его ра­бы­ней. Мно­го из­де­ва­тельств и уни­же­ний при­шлось пре­тер­петь Ев­фи­мии. Ко­гда у нее ро­дил­ся ре­бе­нок, то рев­ни­вая гот­чан­ка отра­ви­ла его. Ев­фи­мия об­ра­ти­лась с мо­лит­вой к свя­тым му­че­ни­кам – сви­де­те­лям клят­вы об­ман­щи­ка, и Гос­подь из­ба­вил ее от стра­да­ний и чу­до­дей­ствен­но пе­ре­нес в Едес­су, где она встре­ти­лась с ма­те­рью. Через неко­то­рое вре­мя клят­во­пре­ступ­ни­ка вновь по­сла­ли на служ­бу в Едес­су. Весь го­род узнал о его зло­де­я­нии, об­ли­чен­ном Со­фи­ей, и по при­ка­зу пра­ви­те­ля гот был каз­нен.

Свя­тые му­че­ни­ки Гу­рий, Са­мон и Авив из­вест­ны сре­ди пра­во­слав­ных хри­сти­ан как по­кро­ви­те­ли су­пру­же­ства, бра­ка, счаст­ли­вой се­мьи, им мо­лят­ся «аще муж без­вин­но воз­не­на­ви­дит же­ну свою». В Москве в хра­ме Иоан­на Во­и­на в Ба­бье­го­род­ском пе­ре­ул­ке, на Яки­ман­ке, есть при­дел этих свя­тых.


См. так­же: "Стра­да­ние свя­тых му­че­ни­ков Гу­рия, Са­мо­на и Ави­ва" в из­ло­же­нии свт. Ди­мит­рия Ро­стов­ско­го.