Канон святым мученикам Галактиону и Епистимии Емесским, Финикийским

Припев: Святи́и му́ченицы Галактиóне и Еписти́мие, моли́те Бо́га о на́с.

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 18 ноября (05 ноября ст. ст.)

Глас 8.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Истря́сшему в мо́ри мучи́тельство фарао́не и Изра́иля су́шею наста́вльшему, пои́м Христу́, я́ко просла́вися во ве́ки.

Животворя́щей Тро́ице, всеблаже́нне, предстоя́ ра́достно и, све́тлыми мо́лниями просвеща́емь, испроси́ просвеще́ние соверша́ющим твою́ святу́ю па́мять.

Ду́хом Святы́м распали́в твою́ ду́шу, пожже́ стра́сти плотски́я посто́м и погаси́л еси́ о́гнь безбо́жия кро́вными струя́ми.

Ро́д, и бога́тство, и держа́ву Христа́ ра́ди оста́вив и взе́м, преподо́бне, кре́ст, мона́шествовал еси́ боголе́пно со Еписти́миею блаже́нною, твое́ю сопру́гою.

Богоро́дичен: Засту́пнице скорбя́щих, спасе́ние и наде́жде ненаде́ющихся, Богоро́дице Всепе́тая, моли́ приле́жно изба́витися на́м от бе́д.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Утверже́й сло́вом небеса́ и зе́млю основа́вый на вода́х мно́гих, утверди́ мя к пе́нию славосло́вия Твоего́, Го́споди.

Дневну́ю звезду́ от непло́дных чре́сл, му́ченице, тя́ произведе́ ро́ждшая тя́, но́щь безбо́жия разоря́ющу.

Чистото́ю любве́ одержи́мь, де́вствовати научи́л еси́ с тобо́ю сопру́жницу; с не́юже пострада́в зако́нно, му́чениче Галактио́не, просла́вися.

О́ле жены́, преди́ искуше́ния му́ченическая научи́вшияся вся́ приклю́чшаяся открове́нием Боже́ственным, и низложи́вши мучи́теля.

Богоро́дичен: Умерщвле́на страстьми́ вре́дными, жи́ва сотвори́ мя, Живо́т ро́ждшая, разори́вшаго, Отрокови́це, всю́ сме́ртную си́лу.

Седа́лен, гла́с 4.

Посто́м украси́в твоея́ зри́тельное души́, луча́ми же страда́ния просвеща́еши ве́рныя, Галактио́не блаже́нне. Те́м тво́й святы́й и светоно́сный де́нь ве́рою соверша́юще, благоче́стно тебе́ вопие́м: я́ко име́я дерзнове́ние к Бо́гу, моли́ спасти́ся на́м.

Богоро́дичен: Обнови́ла еси́, Чи́стая, боже́ственным Рождество́м Твои́м истле́вшее во страсте́х земноро́дных ме́ртвенное существо́ и воздви́гла еси́ вся́ от сме́рти к жи́зни нетле́ния. Те́мже Тя́ по до́лгу блажи́м вси́, Де́во Препросла́вленная, я́коже прорекла́ еси́.

Крестобогоро́дичен: Де́во Пренепоро́чная, Ма́ти Христа́ Бо́га, ору́жие про́йде Твою́ пресвяту́ю ду́шу, егда́ распина́ема ви́дела еси́ во́лею Сы́на и Бо́га Твоего́. Его́же, Благослове́нная, моля́щи не преста́й проще́ние прегреше́ний на́м дарова́ти.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Из горы́ приосене́нныя, Сло́ве, проро́к, еди́ныя Богоро́дицы, хотя́ща воплоти́тися богови́дно усмотри́ и со стра́хом славосло́вяще си́лу Твою́.

А́гнцы слове́снии яви́стеся, па́стырю Всецарю́ я́вственно после́дующе, и в небе́сней огра́де, венцено́сцы, с му́ченики всели́стеся.

Сопряже́ние избра́нно яви́стеся, разделя́юще бразду́ честна́го и до́браго свиде́тельства, и соде́ласте кла́с, в жи́тницах небе́сных соблюда́емь.

По Христе́ усека́еми, до́блии, но́зе, и главы́, и но́гти, и ру́ки, искорени́сте ле́сть нече́стия и победоно́сцы яви́стеся.

Богоро́дичен: Язы́к земны́х досто́йне не мо́жет воспе́ти Тя́, Бо́жию Роди́тельницу я́вльшуюся, Всенепоро́чная Пречи́стая, христиа́н прибе́жище.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: У́тренююще вопие́м Ти́: Го́споди, спаси́ ны́. Ты́ бо еси́ Бо́г на́ш, ра́зве Тебе́, ино́го не ве́мы.

Я́ко млеко́м, воспита́вся по́стнически, Галактио́не, во исполне́ние соверше́нное Христо́вых страсте́й дости́гл еси́.

Умо́м очище́нным ви́дела еси́, Еписти́мие, взята́ превысо́ко святы́х на поко́ище.

Му́чеников соводворе́ние получи́сте в вы́шних, безсме́ртную сла́ву, преподобному́ченицы, обрето́сте.

Богоро́дичен: Родила́ еси́ в ле́то Безле́тнаго, Пречи́стая, бы́вша Челове́ка, да спасе́т челове́ка.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Ри́зу мне́ пода́ждь све́тлу, одея́йся све́том, я́ко ри́зою, Многоми́лостиве Христе́, Бо́же на́ш.

Ба́нею боже́ственнаго просвеще́ния к безсопру́жным приступи́сте, кро́вию последи́ кре́щшеся, страда́льцы, соверше́ннейше.

Мно́гим жесто́чеством ду́шу просвети́в, посто́м, красну́ яви́л еси́, Галактио́не, све́том страда́ния.

На колесни́це кро́ви ва́шея все́дше, му́ченицы, и пу́ть постиго́сте небе́сный, в не́мже почива́ете.

Богоро́дичен: Равноче́стна родила́ еси́ Отцу́ Сы́на, Неискусобра́чная, и млеко́м пита́ла еси́ Пита́теля все́х па́че ума́.

Конда́к, гла́с 2.

Му́ченик Христо́вых полко́м причто́стеся до́бре хра́брствовавшим, све́тло подвиза́вшеся, Галактио́не сла́вне, с честно́ю сопру́жницею и сострада́вшею тебе́ Еписти́миею. Еди́ному Бо́гу непреста́нно моли́теся о все́х на́с.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: А́нгелом о́троки из огня́ спасы́й и гремя́щую пе́щь преложи́вый на ро́су, благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Уневе́стившися Сло́ву, Еписти́мие, Боже́ственному, тя́ обнажи́ти тща́щияся ослепи́ла еси́ неве́рныя, и пока́явшияся Све́та ча́да яви́ла еси́.

Пожре́ти бого́м безду́шным отре́кшеся отню́д, и́стинному Бо́гу на́шему и ду́ш Влады́це же́ртва, му́ченицы, честна́я принесо́стеся.

На о́гнь муче́ния приведе́н, Галактио́не, кро́вными пото́ки безбо́жия пла́мень, му́чениче, погаси́л еси́, му́дре, вопия́: благослове́н еси́, Го́споди, Бо́же оте́ц на́ших.

Богоро́дичен: С вы́шними все́ми небе́сными чи́нми велегла́сно Тя́ вси́, Богороди́тельнице Отрокови́це, Тобо́ю спасе́ннии, блажи́м.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Безнача́льнаго Царя́ сла́вы, Его́же трепе́щут небе́сныя си́лы, по́йте, свяще́нницы, лю́дие, превозноси́те во вся́ ве́ки.

Равноче́стны чистото́ю и ра́вни поще́нием и страда́нием су́ще, ра́вныя от Бо́га получи́сте да́ры, до́блии страда́льцы.

Сочета́ние нетле́нием сохрани́сте, возжеле́вше а́нгельское житие́, с ни́миже ра́достно, Госпо́дни страстоно́сцы, лику́ете досто́йно.

Стоя́ пред суди́щем му́жески, пропове́дал еси́, му́чениче, Еди́наго Го́спода Бо́га и́стиннаго и многобо́жия разруши́л еси́ шата́ние.

Богоро́дичен: Я́ко че́стен и превы́шший престо́л, су́щую Бо́га Вы́шняго воспое́м, лю́дие, еди́ну по Рождестве́ Ма́терь и Де́ву.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Проявле́нное на горе́ законополо́жнику во огни́ и купине́ Рождество́ Присноде́вы в на́ше ве́рных спасе́ние, пе́сньми немо́лчными велича́ем.

Сто́лп яви́лся еси́, богому́дре, небе́сный, Це́ркве основа́ние и сто́лп благоче́стия, и му́чеников и по́стников, Галактио́не, утвержде́ние и боже́ственное удобре́ние.

Процвела́ еси́ в де́вственных цве́тех, я́коже шипо́к, и во удо́лиих му́ченических благово́нствующи, я́ко кри́н, Еписти́мие де́во, му́ченице Госпо́дня, те́м тя́ согла́сно ублажа́ем.

Све́том Трисо́лнечныя све́тлости озаре́ни, к Тому́ преидо́сте ны́не, сы́нове Све́та я́вльшеся, моли́теся просвеще́ние дарова́ти, му́ченицы, ве́рою хва́лящим вы́.

Богоро́дичен: Ты́ еси́, Богоро́дице, ору́жие на́ше и стена́, Ты́ еси́ заступле́ние к Тебе́ прибега́ющим, Тя́ ны́не на моли́тву подвиза́ем, да изба́вимся от вра́г на́ших.

Пѣ́снь а҃.

І҆рмо́съ: И҆стрѧ́сшемꙋ въ мо́ри мꙋчи́тельство фараѡ́не, и҆ і҆и҃лѧ сꙋ́шею наста́вльшемꙋ пои́мъ хрⷭ҇тꙋ̀, ꙗ҆́кѡ просла́висѧ во вѣ́ки.

Животворѧ́щей трⷪ҇цѣ, всебл҃же́нне, предстоѧ̀ ра́достнѡ, и҆ свѣ́тлыми мо́лнїѧми просвѣща́емь, и҆спросѝ просвѣще́нїе соверша́ющымъ твою̀ свѧтꙋ́ю па́мѧть.

Дх҃омъ ст҃ы́мъ распали́въ твою̀ дꙋ́шꙋ, пожжѐ стра̑сти плотскі̑ѧ посто́мъ, и҆ погаси́лъ є҆сѝ ѻ҆́гнь безбо́жїѧ кро́вными стрꙋѧ́ми.

Ро́дъ и҆ бога́тство и҆ держа́вꙋ хрⷭ҇та̀ ра́ди ѡ҆ста́вивъ, и҆ взе́мъ, прпⷣбне, крⷭ҇тъ, мона́шествовалъ є҆сѝ бг҃олѣ́пнѡ, со є҆пїсти́мїею бл҃же́нною, твое́ю сопрꙋ́гою.

Бг҃оро́диченъ: Застꙋ́пнице скорбѧ́щихъ, спасе́нїе и҆ наде́жде ненадѣ́ющихсѧ, бцⷣе всепѣ́таѧ, молѝ прилѣ́жнѡ и҆зба́витисѧ на́мъ ѿ бѣ́дъ.

Пѣ́снь г҃.

І҆рмо́съ: Оу҆тверже́й сло́вомъ нб҃са̀, и҆ зе́млю ѡ҆снова́вый на вода́хъ мно́гихъ, ᲂу҆тверди́ мѧ къ пѣ́нїю славосло́вїѧ твоегѡ̀, гдⷭ҇и.

Дневнꙋ́ю ѕвѣздꙋ̀, ѿ непло́дныхъ чре́слъ, мч҃нице, тѧ̀ произведѐ ро́ждшаѧ тѧ̀, но́щь безбо́жїѧ разорѧ́ющꙋ.

Чистото́ю любвѐ ѡ҆держи́мь, дѣ́вствовати наꙋчи́лъ є҆сѝ съ тобо́ю сопрꙋ́жницꙋ: съ не́юже пострада́въ зако́ннѡ, мꙋ́чениче галактїѡ́не, просла́висѧ.

Ѽле жены̀, предѝ и҆скꙋшє́нїѧ мꙋ́ченичєскаѧ наꙋчи́вшїѧсѧ всѧ̑ приклю̑чшаѧсѧ, ѿкрове́нїемъ бжⷭ҇твеннымъ, и҆ низложи́вши мꙋчи́телѧ.

Бг҃оро́диченъ: Оу҆мерщвле́на страстьмѝ вре́дными жи́ва сотвори́ мѧ, живо́тъ ро́ждшаѧ, разори́вшаго ѻ҆трокови́це всю̀ сме́ртнꙋю си́лꙋ.

Сѣда́ленъ, гла́съ д҃.

Посто́мъ ᲂу҆краси́въ твоеѧ̀ зри́тельное дꙋшѝ, лꙋча́ми же страда́нїѧ просвѣща́еши вѣ̑рныѧ, галактїѡ́не блаже́нне. тѣ́мъ, тво́й ст҃ы́й и҆ свѣтоно́сный де́нь вѣ́рою соверша́юще, благоче́стнѡ тебѣ̀ вопїе́мъ: ꙗ҆́кѡ и҆мѣ́ѧ дерзнове́нїе къ бг҃ꙋ, молѝ спасти́сѧ на́мъ.

Бг҃оро́диченъ: Ѡ҆бнови́ла є҆сѝ, чⷭ҇таѧ, бжⷭ҇твеннымъ ржⷭ҇тво́мъ твои́мъ, и҆стлѣ́вшее во страсте́хъ земноро́дныхъ ме́ртвенное сꙋщество̀, и҆ воздви́гла є҆сѝ всѧ̑ ѿ сме́рти къ жи́зни нетлѣ́нїѧ. тѣ́мже тѧ̀ по до́лгꙋ блажи́мъ всѝ, дв҃о препросла́вленнаѧ, ꙗ҆́коже прорекла̀ є҆сѝ.

Крⷭ҇тоБг҃оро́диченъ: Дв҃о пренепоро́чнаѧ, мт҃и хрⷭ҇та̀ бг҃а, ѻ҆рꙋ́жїе про́йде твою̀ прест҃ꙋ́ю дꙋ́шꙋ, є҆гда̀ распина́ема ви́дѣла є҆сѝ во́лею сн҃а и҆ бг҃а твоего̀: є҆го́же, бл҃гослове́ннаѧ, молѧ́щи не преста́й, проще́нїе прегрѣше́нїй на́мъ дарова́ти.

Пѣ́снь д҃.

І҆рмо́съ: И҆зъ горы̀ приѡсѣне́нныѧ, сло́ве, прⷪ҇ро́къ, є҆ди́ныѧ бцⷣы, хотѧ́ща воплоти́тисѧ бг҃ови́днѡ ᲂу҆смотрѝ, и҆ со стра́хомъ славосло́вѧще си́лꙋ твою̀.

А҆́гнцы слове́снїи ꙗ҆ви́стесѧ, па́стырю всецр҃ю̀ ꙗ҆́вственнѡ послѣ́дꙋюще, и҆ въ нбⷭ҇нѣй ѡ҆гра́дѣ вѣнцено́сцы съ мꙋ́чєники всели́стесѧ.

Сопрѧже́нїе и҆збра́нно ꙗ҆ви́стесѧ, раздѣлѧ́юще браздꙋ̀ честна́гѡ и҆ до́брагѡ свидѣ́тельства, и҆ содѣ́ласте кла́съ, въ жи́тницахъ нбⷭ҇ныхъ соблюда́емь.

По хрⷭ҇тѣ̀ ᲂу҆сѣка́еми, до́блїи, но́зѣ и҆ главы̑ и҆ но́гти и҆ рꙋ́ки, и҆скорени́сте ле́сть нече́стїѧ, и҆ побѣдоно́сцы ꙗ҆ви́стесѧ.

Бг҃оро́диченъ: Ѧ҆зы́къ земны́хъ досто́йнѣ не мо́жетъ воспѣ́ти тѧ̀ бж҃їю роди́тельницꙋ, ꙗ҆́вльшꙋюсѧ, всенепоро́чнаѧ пречⷭ҇таѧ, хрⷭ҇тїа́нъ прибѣ́жище.

Пѣ́снь є҃.

І҆рмо́съ: Оу҆́тренююще, вопїе́мъ тѝ, гдⷭ҇и, спаси́ ны: ты́ бо є҆сѝ бг҃ъ на́шъ, ра́звѣ тебє̀ и҆но́гѡ не вѣ́мы.

Ꙗ҆́кѡ млеко́мъ воспита́всѧ по́стнически, галактїѡ́не, во и҆сполне́нїе соверше́нное хрⷭ҇то́выхъ стрⷭ҇те́й дости́глъ є҆сѝ.

Оу҆мо́мъ ѡ҆чище́ннымъ ви́дѣла є҆сѝ, є҆пїсти́мїе, взѧта̀ превысо́кѡ ст҃ы́хъ на поко́ище.

Мч҃никѡвъ соводворе́нїе полꙋчи́сте въ вы́шнихъ, безсме́ртнꙋю сла́вꙋ, прпⷣбномч҃ницы, ѡ҆брѣто́сте.

Бг҃оро́диченъ: Родила̀ є҆сѝ въ лѣ́то безлѣ́тнаго, пречⷭ҇таѧ, бы́вша чл҃вѣ́ка, да спасе́тъ человѣ́ка.

Пѣ́снь ѕ҃.

І҆рмо́съ: Ри́зꙋ мнѣ̀ пода́ждь свѣ́тлꙋ, ѡ҆дѣѧ́йсѧ свѣ́томъ, ꙗ҆́кѡ ри́зою, многомлⷭ҇тиве хрⷭ҇тѐ бж҃е на́шъ.

Ба́нею бжⷭ҇твеннагѡ просвѣще́нїѧ къ безсопрꙋ̑жнымъ пристꙋпи́сте, кро́вїю послѣдѝ кре́щшесѧ, страда́льцы, соверше́ннѣйше.

Мно́гимъ жесто́чествомъ дꙋ́шꙋ просвѣти́въ посто́мъ, краснꙋ̀ ꙗ҆ви́лъ є҆сѝ, галактїѡ́не, свѣ́томъ страда́нїѧ.

На колесни́цѣ кро́ви ва́шеѧ всѣ́дше, мч҃ницы, и҆ пꙋ́ть постиго́сте нбⷭ҇ный, въ не́мже почива́ете.

Бг҃оро́диченъ: Равноче́стна родила̀ є҆сѝ ѻ҆ц҃ꙋ̀ сн҃а, неискꙋсобра́чнаѧ, и҆ млеко́мъ пита́ла є҆сѝ пита́телѧ всѣ́хъ па́че ᲂу҆ма̀.

Конда́къ, гла́съ в҃.

Мч҃никъ хрⷭ҇то́выхъ полкѡ́мъ причто́стесѧ, до́брѣ хра́брствовавшымъ, свѣ́тлѡ подвиза́вшесѧ, галактїѡ́не сла́вне, съ честно́ю сопрꙋ́жницею, и҆ сострада́вшею тебѣ̀ є҆пїсти́мїею. є҆ди́номꙋ бг҃ꙋ непреста́ннѡ моли́тесѧ ѡ҆ всѣ́хъ на́съ.

Пѣ́снь з҃.

І҆рмо́съ: А҆́гг҃ломъ ѻ҆́троки и҆зъ ѻ҆гнѧ̀ спасы́й, и҆ гремѧ́щꙋю пе́щь преложи́вый на ро́сꙋ, бл҃гослове́нъ є҆сѝ, бж҃е ѻ҆тє́цъ на́шихъ.

Оу҆невѣ́стившисѧ сло́вꙋ, є҆пїсти́мїе, бжⷭ҇твенномꙋ, тѧ̀ ѡ҆бнажи́ти тща́щыѧсѧ ѡ҆слѣпи́ла є҆сѝ невѣ̑рныѧ, и҆ пока́ѧвшыѧсѧ свѣ́та ча̑да ꙗ҆ви́ла є҆сѝ.

Пожре́ти богѡ́мъ бездꙋ̑шнымъ ѿре́кшесѧ ѿню́дъ, и҆́стинномꙋ бг҃ꙋ на́шемꙋ, и҆ дꙋ́шъ влⷣцѣ же́ртва, мч҃ницы, честна́ѧ принесо́стесѧ.

На ѻ҆́гнь мꙋче́нїѧ приведе́нъ, галактїѡ́не, кро́вными потѡ́ки безбо́жїѧ пла́мень, мч҃ниче, погаси́лъ є҆сѝ, мꙋ́дре, вопїѧ̀: бл҃гослове́нъ є҆сѝ гдⷭ҇и, бж҃е ѻ҆тє́цъ на́шихъ.

Бг҃оро́диченъ: Съ вы́шними всѣ́ми нбⷭ҇ными чи́нми велегла́снѡ тѧ̀ всѝ, бг҃ороди́тельнице ѻ҆трокови́це, тобо́ю спасе́ннїи, блажи́мъ.

Пѣ́снь и҃.

І҆рмо́съ: Безнача́льнаго цр҃ѧ̀ сла́вы, є҆гѡ́же трепе́щꙋтъ нбⷭ҇ныѧ си̑лы по́йте свѧще́нницы, лю́дїе, превозноси́те во всѧ̑ вѣ́ки.

Равночє́стны чистото́ю, и҆ ра́вни поще́нїемъ и҆ страда́нїемъ сꙋ́ще, ра̑вныѧ ѿ бг҃а полꙋчи́сте да́ры, до́блїи страда́льцы.

Сочета́нїе нетлѣ́нїемъ сохрани́сте, возжелѣ́вше а҆́гг҃льское житїѐ, съ ни́миже ра́достнѡ, гдⷭ҇ни страстоно́сцы ликꙋ́ете досто́йнѡ.

Стоѧ̀ предъ сꙋди́щемъ мꙋ́жески, проповѣ́далъ є҆сѝ, мꙋ́чениче, є҆ди́наго гдⷭ҇а бг҃а и҆́стиннаго, и҆ многобо́жїѧ разрꙋши́лъ є҆сѝ шата́нїе.

Бг҃оро́диченъ: Ꙗ҆́кѡ че́стенъ и҆ превы́шшїй прⷭ҇то́лъ сꙋ́щꙋю бг҃а вы́шнѧгѡ воспое́мъ лю́дїе, є҆ди́нꙋ по ржⷭ҇твѣ̀ мт҃рь и҆ дв҃ꙋ.

Пѣ́снь ѳ҃.

І҆рмо́съ: Проѧвле́нное на горѣ̀ законополо́жникꙋ во ѻ҆гнѝ и҆ кꙋпинѣ̀, рождество̀ приснодв҃ы, въ на́ше вѣ́рныхъ спасе́нїе, пѣ́сньми немо́лчными велича́емъ.

Сто́лпъ ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ, бг҃омꙋ́дре, нбⷭ҇ный, цр҃кве ѡ҆снова́нїе, и҆ сто́лпъ благоче́стїѧ, и҆ мч҃никѡвъ и҆ по́стникѡвъ, галактїѡ́не, ᲂу҆твержде́нїе, и҆ бжⷭ҇твенное ᲂу҆добре́нїе.

Процвѣла̀ є҆сѝ въ двⷭ҇твенныхъ цвѣ́тѣхъ, ꙗ҆́коже шипо́къ, и҆ во ᲂу҆до́лїихъ мꙋ́ченическихъ благово́нствꙋющи, ꙗ҆́кѡ крі́нъ, є҆пїсти́мїе дв҃о, мч҃нице гдⷭ҇нѧ. тѣ́мъ тѧ̀ согла́снѡ ᲂу҆блажа́емъ.

Свѣ́томъ трисо́лнечныѧ свѣ́тлости ѡ҆заре́ни, къ томꙋ̀ преидо́сте ны́нѣ, сы́нове свѣ́та ꙗ҆́вльшесѧ, моли́тесѧ просвѣще́нїе дарова́ти, мч҃ницы, вѣ́рою хва́лѧщымъ вы̀.

Бг҃оро́диченъ: Ты̀ є҆сѝ, бцⷣе, ѻ҆рꙋ́жїе на́ше и҆ стѣна̀, ты̀ є҆сѝ застꙋпле́нїе къ тебѣ̀ прибѣга́ющымъ: тѧ̀ ны́нѣ на моли́твꙋ подвиза́емъ, да и҆зба́вимсѧ ѿ вра̑гъ на́шихъ.

Жития преподобномучеников Галактиона и Епистимии

Бо­га­тые и знат­ные су­пру­ги Кли­то­фон и Лев­кип­пия жи­ли в го­ро­де Еме­се Фини­кий­ском, дол­гое вре­мя бы­ли без­дет­ны. Мно­го зо­ло­та от­да­ли су­пру­ги язы­че­ским жре­цам, но оста­ва­лись бес­плод­ны­ми. Го­ро­дом Емес в III ве­ке управ­лял по­став­лен­ный рим­ски­ми ке­са­ря­ми си­ри­ец Се­кунд. Он был бес­по­щад­ный и рев­ност­ный го­ни­тель хри­сти­ан и для их устра­ше­ния ве­лел вы­ста­вить на ули­цах изощ­рен­ные ору­дия пы­ток. До­ста­точ­но бы­ло ма­лей­ше­го по­до­зре­ния в при­над­леж­но­сти к "сек­те га­ли­ле­ян" (так языч­ни­ки име­но­ва­ли хри­сти­ан), чтобы че­ло­век был схва­чен и пре­дан му­че­ни­ям. Несмот­ря на это, мно­гие хри­сти­ане доб­ро­воль­но от­да­ва­ли се­бя в ру­ки па­ла­чей, же­лая по­стра­дать за Хри­ста.

Один ста­рый че­ло­век, по име­ни Онуф­рий, скры­вав­ший под ру­би­щем ни­ще­го свое ино­че­ское и пре­сви­тер­ское до­сто­ин­ство, хо­дил по Еме­су из до­ма в дом, про­ся по­да­я­ния. Вез­де, где он ви­дел воз­мож­ность от­вра­тить лю­дей от язы­че­ско­го за­блуж­де­ния, он про­по­ве­до­вал о Хри­сте. Од­на­жды он при­шел в бо­га­тый дом Лев­кип­пии. При­ни­мая от нее ми­ло­сты­ню, инок по­чув­ство­вал, что жен­щи­на пе­чаль­на, и спро­сил ее о при­чине этой пе­ча­ли. Она по­ве­да­ла стар­цу о сво­ем се­мей­ном несча­стье. Уте­шая ее, Онуф­рий рас­ска­зал ей о Еди­ном Ис­тин­ном Бо­ге, о Его все­мо­гу­ще­стве и ми­ло­сти, о том, что Он все­гда да­ет про­си­мое тем, кто с ве­рой об­ра­ща­ет­ся к Нему. На­деж­да на­пол­ни­ла ду­шу Лев­кип­пии. Она уве­ро­ва­ла и при­ня­ла Свя­тое Кре­ще­ние. Вско­ре по­сле то­го во сне ей бы­ло от­кры­то, что она ро­дит сы­на, ко­то­рый станет ис­тин­ным по­сле­до­ва­те­лем Хри­ста. Сна­ча­ла Лев­кип­пия скры­ва­ла от му­жа свою ра­дость, но ко­гда мла­де­нец ро­дил­ся, она от­кры­ла му­жу свою тай­ну и убе­ди­ла его кре­стить­ся. Мла­ден­ца на­зва­ли Га­лак­ти­о­ном. Ро­ди­те­ли вос­пи­та­ли его в хри­сти­ан­ской ве­ре и да­ли ему пре­крас­ное об­ра­зо­ва­ние. Он мог сде­лать бле­стя­щую ка­рье­ру, но Га­лак­ти­он стре­мил­ся к непо­роч­ной, ино­че­ской жиз­ни – уеди­не­нию и мо­лит­ве. Ко­гда Га­лак­ти­о­ну бы­ло 24 го­да, отец ре­шил его же­нить и на­шел неве­сту, кра­си­вую и знат­ную де­вуш­ку, по име­ни Епи­сти­мия. Сын не про­ти­вил­ся во­ле от­ца, од­на­ко по Про­мыс­лу Бо­жье­му свадь­ба бы­ла на неко­то­рое вре­мя от­ло­же­на. Ча­сто по­се­щая неве­сту, Га­лак­ти­он по­сте­пен­но от­крыл ей свою ве­ру, об­ра­тил ее ко Хри­сту и сам тай­но кре­стил ее. Вме­сте с Епи­сти­ми­ей кре­стил­ся и один из ее ра­бов – Ев­тол­мий. Но­во­об­ра­щен­ные ре­ши­ли по при­ме­ру Га­лак­ти­о­на по­свя­тить се­бя ино­че­ской жиз­ни. По­ки­нув го­род, они скры­лись на го­ре Пуб­ли­он, где бы­ло два тай­ных мо­на­сты­ря, муж­ской и жен­ский. Но­вые ино­ки долж­ны бы­ли взять на се­бя всю необ­хо­ди­мую физи­че­скую ра­бо­ту, так как на­сель­ни­ки обо­их мо­на­сты­рей бы­ли ста­ры и немощ­ны. Несколь­ко лет ино­ки под­ви­за­лись в тру­дах, по­сте и мо­лит­вах.

Од­на­жды Епи­сти­мии бы­ло во сне ви­де­ние: она и Га­лак­ти­он сто­ят в див­ном двор­це пе­ред Свет­лым Ца­рем, и Царь по­да­ет им зо­ло­тые вен­цы. Это бы­ло пред­ве­сти­ем их ско­рой му­че­ни­че­ской кон­чи­ны. Языч­ни­кам ста­ло из­вест­но о су­ще­ство­ва­нии мо­на­сты­рей. Был по­слан от­ряд, чтобы схва­тить их на­сель­ни­ков. Од­на­ко мо­на­хи и мо­на­хи­ни успе­ли укрыть­ся в го­рах. Толь­ко Га­лак­ти­он не за­хо­тел бе­жать и остал­ся в кел­лии, чи­тая Свя­щен­ное Пи­са­ние. Ко­гда Епи­сти­мия уви­де­ла, что во­и­ны ве­дут свя­зан­но­го Га­лак­ти­о­на, она ста­ла умо­лять игу­ме­нию от­пу­стить ее, по­то­му что хо­те­ла при­нять му­ки за Хри­ста вме­сте со сво­им об­руч­ни­ком и учи­те­лем. Игу­ме­ния со сле­за­ми бла­го­сло­ви­ла Епи­сти­мию на по­двиг. Свя­тые пе­ре­нес­ли тя­же­лей­шие пыт­ки, мо­лясь и про­слав­ляя Хри­ста. По при­ка­зу судьи их чет­вер­то­ва­ли. Ев­тол­мий, быв­ший раб Епи­сти­мии, брат ее во Хри­сте и спо­движ­ник в ино­че­ском де­ла­нии, тай­но пре­дал чест­но­му по­гре­бе­нию те­ла свя­тых му­че­ни­ков. Он же на­пи­сал в на­зи­да­ние совре­мен­ни­кам и по­том­кам их жи­тие.

См. так­же: "Жи­тие и стра­да­ние свя­тых пре­по­доб­но­му­че­ни­ков Га­лак­ти­о­на и Епи­сти­мы" в из­ло­же­нии свт. Ди­мит­рия Ро­стов­ско­го.

Жития преподобномучеников Галактиона и Епистимии

Бо­га­тые и знат­ные су­пру­ги Кли­то­фон и Лев­кип­пия жи­ли в го­ро­де Еме­се Фини­кий­ском, дол­гое вре­мя бы­ли без­дет­ны. Мно­го зо­ло­та от­да­ли су­пру­ги язы­че­ским жре­цам, но оста­ва­лись бес­плод­ны­ми. Го­ро­дом Емес в III ве­ке управ­лял по­став­лен­ный рим­ски­ми ке­са­ря­ми си­ри­ец Се­кунд. Он был бес­по­щад­ный и рев­ност­ный го­ни­тель хри­сти­ан и для их устра­ше­ния ве­лел вы­ста­вить на ули­цах изощ­рен­ные ору­дия пы­ток. До­ста­точ­но бы­ло ма­лей­ше­го по­до­зре­ния в при­над­леж­но­сти к "сек­те га­ли­ле­ян" (так языч­ни­ки име­но­ва­ли хри­сти­ан), чтобы че­ло­век был схва­чен и пре­дан му­че­ни­ям. Несмот­ря на это, мно­гие хри­сти­ане доб­ро­воль­но от­да­ва­ли се­бя в ру­ки па­ла­чей, же­лая по­стра­дать за Хри­ста.

Один ста­рый че­ло­век, по име­ни Онуф­рий, скры­вав­ший под ру­би­щем ни­ще­го свое ино­че­ское и пре­сви­тер­ское до­сто­ин­ство, хо­дил по Еме­су из до­ма в дом, про­ся по­да­я­ния. Вез­де, где он ви­дел воз­мож­ность от­вра­тить лю­дей от язы­че­ско­го за­блуж­де­ния, он про­по­ве­до­вал о Хри­сте. Од­на­жды он при­шел в бо­га­тый дом Лев­кип­пии. При­ни­мая от нее ми­ло­сты­ню, инок по­чув­ство­вал, что жен­щи­на пе­чаль­на, и спро­сил ее о при­чине этой пе­ча­ли. Она по­ве­да­ла стар­цу о сво­ем се­мей­ном несча­стье. Уте­шая ее, Онуф­рий рас­ска­зал ей о Еди­ном Ис­тин­ном Бо­ге, о Его все­мо­гу­ще­стве и ми­ло­сти, о том, что Он все­гда да­ет про­си­мое тем, кто с ве­рой об­ра­ща­ет­ся к Нему. На­деж­да на­пол­ни­ла ду­шу Лев­кип­пии. Она уве­ро­ва­ла и при­ня­ла Свя­тое Кре­ще­ние. Вско­ре по­сле то­го во сне ей бы­ло от­кры­то, что она ро­дит сы­на, ко­то­рый станет ис­тин­ным по­сле­до­ва­те­лем Хри­ста. Сна­ча­ла Лев­кип­пия скры­ва­ла от му­жа свою ра­дость, но ко­гда мла­де­нец ро­дил­ся, она от­кры­ла му­жу свою тай­ну и убе­ди­ла его кре­стить­ся. Мла­ден­ца на­зва­ли Га­лак­ти­о­ном. Ро­ди­те­ли вос­пи­та­ли его в хри­сти­ан­ской ве­ре и да­ли ему пре­крас­ное об­ра­зо­ва­ние. Он мог сде­лать бле­стя­щую ка­рье­ру, но Га­лак­ти­он стре­мил­ся к непо­роч­ной, ино­че­ской жиз­ни – уеди­не­нию и мо­лит­ве. Ко­гда Га­лак­ти­о­ну бы­ло 24 го­да, отец ре­шил его же­нить и на­шел неве­сту, кра­си­вую и знат­ную де­вуш­ку, по име­ни Епи­сти­мия. Сын не про­ти­вил­ся во­ле от­ца, од­на­ко по Про­мыс­лу Бо­жье­му свадь­ба бы­ла на неко­то­рое вре­мя от­ло­же­на. Ча­сто по­се­щая неве­сту, Га­лак­ти­он по­сте­пен­но от­крыл ей свою ве­ру, об­ра­тил ее ко Хри­сту и сам тай­но кре­стил ее. Вме­сте с Епи­сти­ми­ей кре­стил­ся и один из ее ра­бов – Ев­тол­мий. Но­во­об­ра­щен­ные ре­ши­ли по при­ме­ру Га­лак­ти­о­на по­свя­тить се­бя ино­че­ской жиз­ни. По­ки­нув го­род, они скры­лись на го­ре Пуб­ли­он, где бы­ло два тай­ных мо­на­сты­ря, муж­ской и жен­ский. Но­вые ино­ки долж­ны бы­ли взять на се­бя всю необ­хо­ди­мую физи­че­скую ра­бо­ту, так как на­сель­ни­ки обо­их мо­на­сты­рей бы­ли ста­ры и немощ­ны. Несколь­ко лет ино­ки под­ви­за­лись в тру­дах, по­сте и мо­лит­вах.

Од­на­жды Епи­сти­мии бы­ло во сне ви­де­ние: она и Га­лак­ти­он сто­ят в див­ном двор­це пе­ред Свет­лым Ца­рем, и Царь по­да­ет им зо­ло­тые вен­цы. Это бы­ло пред­ве­сти­ем их ско­рой му­че­ни­че­ской кон­чи­ны. Языч­ни­кам ста­ло из­вест­но о су­ще­ство­ва­нии мо­на­сты­рей. Был по­слан от­ряд, чтобы схва­тить их на­сель­ни­ков. Од­на­ко мо­на­хи и мо­на­хи­ни успе­ли укрыть­ся в го­рах. Толь­ко Га­лак­ти­он не за­хо­тел бе­жать и остал­ся в кел­лии, чи­тая Свя­щен­ное Пи­са­ние. Ко­гда Епи­сти­мия уви­де­ла, что во­и­ны ве­дут свя­зан­но­го Га­лак­ти­о­на, она ста­ла умо­лять игу­ме­нию от­пу­стить ее, по­то­му что хо­те­ла при­нять му­ки за Хри­ста вме­сте со сво­им об­руч­ни­ком и учи­те­лем. Игу­ме­ния со сле­за­ми бла­го­сло­ви­ла Епи­сти­мию на по­двиг. Свя­тые пе­ре­нес­ли тя­же­лей­шие пыт­ки, мо­лясь и про­слав­ляя Хри­ста. По при­ка­зу судьи их чет­вер­то­ва­ли. Ев­тол­мий, быв­ший раб Епи­сти­мии, брат ее во Хри­сте и спо­движ­ник в ино­че­ском де­ла­нии, тай­но пре­дал чест­но­му по­гре­бе­нию те­ла свя­тых му­че­ни­ков. Он же на­пи­сал в на­зи­да­ние совре­мен­ни­кам и по­том­кам их жи­тие.

См. так­же: "Жи­тие и стра­да­ние свя­тых пре­по­доб­но­му­че­ни­ков Га­лак­ти­о­на и Епи­сти­мы" в из­ло­же­нии свт. Ди­мит­рия Ро­стов­ско­го.