Канон святым мученикам Фотию и Аниките Никомидийским
Припев: Святи́и му́ченицы Фóтие и Аники́то, моли́те Бо́га о на́с.
Память: 25 августа (12 августа ст. ст.)
Глас 4.
Пе́снь 1.
Ирмо́с: Мо́ря чермну́ю пучи́ну невла́жными стопа́ми дре́вний пешеше́ствовав Изра́иль, крестообра́зными Моисе́овыма рука́ма Амали́кову си́лу в пусты́ни победи́л е́сть.
Боле́зни те́ла, прехва́льнии, претерпе́вше, тверде́йшим по́мыслом ве́ры, к неболе́зненней жи́зни, ра́дующеся, преста́вистеся, о на́с при́сно моля́щеся.
Боже́ственными огра́ждся, Аники́то, ору́жии ве́ры, к боре́нию безпло́тных вра́г тве́рдо отлучи́лся еси́ и те́х во́инства Боже́ственною си́лою потреби́л еси́.
Вити́йское глумле́ние, сла́вне, и у́м неиску́сен е́ллинский, ра́зумом Боже́ственным просвеща́емь, посрами́л еси́, и себе́ сама́го, Аники́то, всего́ к страда́нию отда́л еси́.
Богоро́дичен: Де́ва и пре́жде рождества́, Чи́стая, и по рождестве́ я́ко вои́стинну яви́лася еси́, Бо́га бо па́че сло́ва родила́ еси́, святы́я му́ченики страда́вшия венча́вшаго.
Пе́снь 3.
Ирмо́с: Весели́тся о Тебе́ Це́рковь Твоя́, Христе́, зову́щи: Ты́ моя́ кре́пость, Го́споди, и прибе́жище, и утвержде́ние.
Победи́в со Христо́м ополче́ния вра́жия, вене́ц побе́дный прия́л еси́, му́чениче страстоте́рпче Аники́то.
Неради́ша о пло́ти я́ко тле́ющей Христо́вы му́ченицы и лю́тая муче́ния ра́зумом тве́рдым претерпе́ша.
Во́д животво́рных испо́лнени, му́тныя то́ки пре́лести, му́дрии му́ченицы, тече́нии кро́вными уста́висте.
Богоро́дичен: Всели́ся во утро́бу Твою́ живы́й на небесе́х Госпо́дь и от на́с вся́ку пре́лесть, Богоро́дице, отгна́л е́сть.
Седа́лен, гла́с 4.
Низло́жше вра́жия возноше́ния терпе́нием лю́тых му́к, страстоте́рпцы, на небесе́х живете́ ны́не, ра́дующеся, Фо́тие сла́вный и Аники́то блаже́нне. Те́мже ублажа́етеся во ве́ки веко́в, о на́с моля́щеся Христу́, творя́щих ва́шу па́мять.
Сла́ва, и ны́не: Боже́ственныя Твоея́ сла́вы сия́ние, я́коже можа́ху, показа́л еси́, Сло́ве Бо́жий, ученико́м Твои́м, на Фаво́рстей горе́ преобразу́ющийся. и́миже просвети́хомся и мы́, пою́щии Тя́, еди́не неизме́нне и безсме́ртне Го́споди, Тебе́ бо ве́рою вопие́м: сла́ва, Христе́, Ца́рствию Твоему́.
Пе́снь 4.
Ирмо́с: Вознесе́на Тя́ ви́девши Це́рковь на Кресте́, Со́лнце Пра́ведное, ста́ в чи́не свое́м, досто́йно взыва́ющи: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.
Распала́еми любо́вию Бо́жиею, усе́рдно пла́мень огня́ проидо́сте, пребы́вше росо́ю неопа́льна духо́вною, непобеди́мии му́ченицы, боже́ственнии моли́твенницы о душа́х на́ших.
Отве́ргшеся те́ла, разли́чными о́бразы страда́льцы стру́жеми, все́м бо умо́м к Бо́гу взира́ху, си́м подаю́щему терпе́ние ве́ры ра́ди.
Кре́пцы, я́ко столпи́ благоче́стия, сте́ны вра́жия низложи́сте и гра́да Боже́ственнаго, му́ченицы, гра́ждане бы́сте, вопию́ще: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.
Дрема́нием не воздрема́сте злоче́стия, но бо́дростию боже́ственною, му́ченицы, спя́щия всегда́ в сме́рти к све́ту наста́висте богоразу́мия благода́тию.
Богоро́дичен: Я́ко красна́ породила́ еси́ Кра́снаго, Де́во Ма́ти Чи́стая, красны́ показа́вшаго му́ченика, тве́рдо пострада́вшия и безбо́жие потре́бльшия.
Пе́снь 5.
Ирмо́с: Ты́, Го́споди мо́й, Све́т в ми́р прише́л еси́, Све́т Святы́й, обраща́яй из мра́чна неве́дения, ве́рою воспева́ющия Тя́.
Премно́гими ра́нами умерщвле́но те́ло твое́, Аники́то, живо́т тебе́ нестаре́емый, преблаже́нне, преподо́бно исхода́таи.
Потребле́ние огню́ жгу́щему бы́л еси́, о Фо́тие, Боже́ственнаго сия́ния соприча́стниче, и дне́ незаходи́маго ча́до при́сное!
Теку́щих тле́ние до конца́ отри́нуша, возжеле́вше пребыва́ющая кра́сная, единоду́шно, му́ченицы сла́внии.
Богоро́дичен: Кто́ мо́жет сказа́ти Твое́ та́инство, о Влады́чице Богоро́дице? Па́че ума́ бо и сло́ва, Бо́га неизрече́нно родила́ еси́.
Пе́снь 6.
Ирмо́с: Пожру́ Ти со гла́сом хвале́ния, Го́споди, Це́рковь вопие́т Ти́, от бесо́вския кро́ве очи́щшися ра́ди ми́лости от ре́бр Твои́х исте́кшею Кро́вию.
Возвы́шен бы́л еси́, не ми́лостивно на дре́ве стру́жем, умерщвле́ния дебельство́ отмета́я, в боже́ственную оде́жду с небесе́ одева́емь, му́чениче Аники́то.
Расто́ргше у́зы пре́лести, святи́и, внегда́ свя́зани бы́сте кре́пко, терпе́нием же и пожда́нием, боже́ственными у́жи, предста́теля тмы́ удави́сте.
Яви́стеся я́ко вели́цыи свети́льницы, просвеща́юще луча́ми исцеле́ний и заря́ми боже́ственных по́двиг всю́ тва́рь, страда́льцы Христо́вы предо́блии.
Богоро́дичен: Зако́нных породила́ еси́ кроме́, Всенепоро́чная, и́стиннаго Законополо́жника, Его́же моли́ зако́ном греха́ побежда́емую ду́шу мою́ уще́дрити и спасти́ мя.
Пе́снь 7.
Ирмо́с: В пещи́ Авраа́мстии о́троцы перси́дстей, любо́вию благоче́стия па́че, не́жели пла́менем, опаля́еми, взыва́ху: благослове́н еси́ в хра́ме сла́вы Твоея́, Го́споди.
Стра́нен по́двиг проше́дше, стра́нни яви́стеся вои́стинну мудрова́ний, сла́внии, плотски́х, а́нгелом согра́ждане, снасле́дницы же Христу́, великоимени́тии му́ченицы.
Терпе́нием же и пожда́нием победи́сте все́х враго́в безбо́жныя наве́ты и, све́тлы боле́зньми бы́вше, к сия́нию незаходи́мому преста́вистеся, пресла́внии.
Хра́м Тро́ицы Пребоже́ственныя бы́вше, столпы́ и хра́мы низложи́ша му́жески безбо́жных, прехва́льнии, и к небе́сному хра́му преста́вистеся, ра́дующеся.
Богоро́дичен: Я́ко простра́ннейши небе́с, Чи́стая, прия́ла еси́ Сло́ва, ника́коже вме́стна па́че ума́, те́сным ходя́щия путе́м, Пренепоро́чная, к простра́нству вводя́ща Боже́ственныя жи́зни.
Пе́снь 8.
Ирмо́с: Ру́це распросте́р, Дании́л льво́в зия́ния в ро́ве затче́, о́гненную же си́лу угаси́ша, доброде́телию препоя́савшеся, благоче́стия рачи́тели о́троцы, взыва́юще: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.
Тве́рд у́м, му́дрии, показу́юще, звере́й стремле́ния не убоя́стеся, вре́ния коно́б не ужасо́стеся, ни удо́в отсече́ния, ни мучи́телей преще́ния, вопию́ще: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.
Исцеля́ете стра́сти ве́рных, изобрази́вше стра́сть блаже́нную ва́шими страстьми́, святи́и, и отъе́млете неду́ги, и отгоня́ете лю́тыя ду́хи, вопию́ще: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.
Дво́ица страда́лец предо́брая Тро́ицу Несозда́нную испове́да, и тмосла́вных погуби́ супоста́т вои́стинну по́лк, и тма́м мы́сленных совокупи́ся, пою́ще: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.
Богоро́дичен: Свята́я Де́во, Я́же Бо́га Пресвята́го поро́ждши, венча́вшаго благода́тию святы́я Своя́ му́ченики, спаси́, освяти́ на́с, усе́рдно пою́щих: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.
Пе́снь 9.
Ирмо́с: Ка́мень нерукосе́чный от несеко́мыя горы́, Тебе́, Де́во, краеуго́льный отсече́ся — Христо́с, совокупи́вый разстоя́щаяся естества́. Те́м, веселя́щеся, Тя́, Богоро́дице, велича́ем.
Се́ све́тлый, и светоно́сный, и испо́лнен благода́ти де́нь возсия́ Фо́тия боже́ственнаго и Аники́ты, вся́ просвеща́я в не́м пра́зднующия светоза́рная си́х страда́ния.
Яви́стеся, я́ко у́глие, всю́ ве́щь зло́бы попаля́юще, яви́стеся, я́ко честни́и а́гнцы, во́льне закала́еми и А́гнцу, взе́млющему грехи́, приводи́ми.
Ра́ны ва́ша, страстоно́сцы, страда́ния и боле́зни, и па́че ума́ терпе́ние, и по́двиги, и кончи́ну пресла́вно сла́вяще, дне́сь вси́ возра́дуемся.
Процвето́ша во удо́лиях преподо́бно му́ченических, я́коже ши́пок, преудо́бреннии страда́льцы, и сердца́ благоуха́ют благочести́вых ду́хом, смра́д пре́лести отгоня́юще.
Богоро́дичен: Просвети́ на́с, ро́ждшая Све́т непристу́пный, Де́во, испо́лни на́с весе́лия, и ра́дости, и боже́ственнаго ра́зума, чи́стым се́рдцем Тя́ богому́дренно велича́ющия.
Пѣ́снь а҃.
І҆рмо́съ: Мо́рѧ чермнꙋ́ю пꙋчи́нꙋ, невла́жными стопа́ми, дре́внїй пѣшеше́ствовавъ і҆и҃ль, крестоѻбра́зными мѡѷсе́овыма рꙋка́ма, а҆мали́ковꙋ си́лꙋ въ пꙋсты́ни побѣди́лъ є҆́сть.
Болѣ̑зни тѣ́ла, прехва́льнїи, претерпѣ́вше, твердѣ́йшимъ по́мысломъ вѣ́ры, къ неболѣ́зненнѣй жи́зни ра́дꙋющесѧ преста́вистесѧ, ѡ҆ на́съ при́снѡ молѧ́щесѧ.
Бжⷭ҇твенными ѡ҆гра́ждсѧ, а҆нїки́то, ѻ҆рꙋ́жїи вѣ́ры, къ боре́нїю безпло́тныхъ вра̑гъ тве́рдѡ ѿлꙋчи́лсѧ є҆сѝ: и҆ тѣ́хъ вѡ́инства бж҃е́ственною си́лою потреби́лъ є҆сѝ.
Виті́йское глꙋмле́нїе, сла́вне, и҆ ᲂу҆́мъ неискꙋ́сенъ є҆́ллинскїй, ра́зꙋмомъ бжⷭ҇твеннымъ просвѣща́емь посрами́лъ є҆сѝ, и҆ себѐ сама́го, а҆нїки́то, всего̀ къ страда́нїю ѿда́лъ є҆сѝ.
Бг҃оро́диченъ: Дв҃а и҆ пре́жде ржⷭ҇тва̀ чⷭ҇таѧ, и҆ по ржⷭ҇твѣ̀ ꙗ҆́кѡ вои́стиннꙋ ꙗ҆ви́ласѧ є҆сѝ: бг҃а бо па́че сло́ва родила̀ є҆сѝ, ст҃ы̑ѧ мꙋ́ченики страда́вшыѧ вѣнча́вшаго.
Пѣ́снь г҃.
І҆рмо́съ: Весели́тсѧ ѡ҆ тебѣ̀ це́рковь твоѧ̀, хрⷭ҇тѐ, зовꙋ́щи: ты̀ моѧ̀ крѣ́пость, гдⷭ҇и, и҆ прибѣ́жище и҆ ᲂу҆твержде́нїе.
Побѣди́въ со хрⷭ҇то́мъ ѡ҆полчє́нїѧ вра̑жїѧ, вѣне́цъ побѣ́дный прїѧ́лъ є҆сѝ, мꙋ́чениче страстоте́рпче а҆нїки́то.
Неради́ша ѡ҆ пло́ти ꙗ҆́кѡ тлѣ́ющей хрⷭ҇то́вы мꙋ́чєницы, и҆ лю̑таѧ мꙋчє́нїѧ ра́зꙋмомъ тве́рдымъ претерпѣ́ша.
Во́дъ животво́рныхъ и҆спо́лнени, мꙋ̑тныѧ то́ки пре́лести, мꙋ́дрїи мꙋ́чєницы тече́нїи кро́вными ᲂу҆ста́висте.
Бг҃оро́диченъ: Всели́сѧ во ᲂу҆тро́бꙋ твою̀ живы́й на нб҃сѣ́хъ гдⷭ҇ь, и҆ ѿ на́съ всѧ́кꙋ пре́лесть, бцⷣе, ѿгна́лъ є҆́сть.
Сѣда́ленъ, гла́съ д҃.
Низло́жше вра̑жїѧ возношє́нїѧ терпѣ́нїемъ лю́тыхъ мꙋ́къ, страстоте́рпцы, на нб҃сѣ́хъ живетѐ ны́нѣ ра́дꙋющесѧ, фѡ́тїе сла́вный и҆ а҆нїки́то блаже́нне. тѣ́мже ᲂу҆блажа́етесѧ во вѣ́ки вѣкѡ́въ, ѡ҆ на́съ молѧ́щесѧ хрⷭ҇тꙋ̀, творѧ́щихъ ва́шꙋ па́мѧть.
Сла́ва, и҆ ны́нѣ: Бжⷭ҇твенныѧ твоеѧ̀ сла́вы сїѧ́нїе, ꙗ҆́коже можа́хꙋ, показа́лъ є҆сѝ, сло́ве бж҃їй, ᲂу҆ч҃никѡ́мъ твои̑мъ, на ѳавѡ́рстѣй горѣ̀ преѡбразꙋ́ющїйсѧ: и҆́миже просвѣти́хомсѧ и҆ мы̀ пою́щїи тѧ̀, є҆ди́не неизмѣ́нне и҆ безсме́ртне гдⷭ҇и. тебѣ́ бо вѣ́рою вопїе́мъ: сла́ва хрⷭ҇тѐ, црⷭ҇твїю твоемꙋ̀.
Пѣ́снь д҃.
І҆рмо́съ: Вознесе́на тѧ̀ ви́дѣвши цр҃ковь на крⷭ҇тѣ̀, сл҃нце пра́ведное, ста̀ въ чи́нѣ свое́мъ, досто́йнѡ взыва́ющи: сла́ва си́лѣ твое́й, гдⷭ҇и.
Распала́еми любо́вїю бж҃їею, ᲂу҆се́рднѡ пла́мень ѻ҆гнѧ̀ проидо́сте, пребы́вше росо́ю неѡпа́льна дꙋхо́вною, непобѣди́мїи мꙋ́чєницы, бжⷭ҇твеннїи моли́твєнницы ѡ҆ дꙋша́хъ на́шихъ.
Ѿве́ргшесѧ тѣ́ла, разли́чными ѻ҆́бразы страда́льцы стрꙋ́жеми, всѣ́мъ бо ᲂу҆мо́мъ къ бг҃ꙋ взира́хꙋ, си́мъ подаю́щемꙋ терпѣ́нїе вѣ́ры ра́ди.
Крѣ́пцы ꙗ҆́кѡ столпѝ бл҃гоче́стїѧ, стѣ́ны вра̑жїѧ низложи́сте, и҆ гра́да бжⷭ҇твеннагѡ мꙋ́чєницы гра́ждане бы́сте, вопїю́ще: сла́ва си́лѣ твое́й, гдⷭ҇и.
Дрема́нїемъ не воздрема́сте ѕлоче́стїѧ, но бо́дростїю бжⷭ҇твенною мꙋ́чєницы, спѧ́щыѧ всегда̀ въ сме́рти къ свѣ́тꙋ наста́висте бг҃оразꙋ́мїѧ благода́тїю.
Бг҃оро́диченъ: Ꙗ҆́кѡ красна̀ породила̀ є҆сѝ кра́снаго, дв҃о мт҃и чⷭ҇таѧ, красны̀ показа́вшаго мꙋ́ченика, тве́рдѡ пострада́вшыѧ и҆ безбо́жїе потре́бльшыѧ.
Пѣ́снь є҃.
І҆рмо́съ: Ты̀, гдⷭ҇и мо́й, свѣ́тъ въ мі́ръ прише́лъ є҆сѝ, свѣ́тъ ст҃ы́й, ѡ҆браща́ѧй и҆зъ мра́чна невѣ́дѣнїѧ, вѣ́рою воспѣва́ющыѧ тѧ̀.
Премно́гими ра́нами ᲂу҆мерщвле́но тѣ́ло твоѐ, а҆нїки́то, живо́тъ тебѣ̀ нестарѣ́емый, пребл҃же́нне, прпⷣбнѡ и҆схода́таи.
Потребле́нїе ѻ҆гню̀ жгꙋ́щемꙋ бы́лъ є҆сѝ, ѽ фѡ́тїе, бж҃е́ственнагѡ сїѧ́нїѧ соприча́стниче, и҆ днѐ незаходи́магѡ ча́до при́сное.
Текꙋ́щихъ тлѣ́нїе до конца̀ ѿри́нꙋша, возжелѣ́вше пребыва̑ющаѧ кра̑снаѧ, є҆динодꙋ́шнѡ мꙋ́чєницы сла́внїи.
Бг҃оро́диченъ: Кто̀ мо́жетъ сказа́ти твоѐ та́инство, ѽ влⷣчце бцⷣе; па́че ᲂу҆ма́ бо и҆ сло́ва, бг҃а неизрече́ннѡ родила̀ є҆сѝ.
Пѣ́снь ѕ҃.
І҆рмо́съ: Пожрꙋ́ ти со гла́сомъ хвале́нїѧ, гдⷭ҇и, цр҃ковь вопїе́тъ тѝ, ѿ бѣсо́вскїѧ кро́ве ѡ҆чи́щшисѧ, ра́ди ми́лости, ѿ ре́бръ твои́хъ и҆сте́кшею кро́вїю.
Возвы́шенъ бы́лъ є҆сѝ не ми́лостивнѡ на дре́вѣ стрꙋ́жемъ, ᲂу҆мерщвле́нїѧ дебельство̀ ѿмета́ѧ въ бжⷭ҇твеннꙋю ѻ҆де́ждꙋ съ нб҃сѐ ѡ҆дѣва́емь, мꙋ́чениче а҆нїки́то.
Расто́ргше ᲂу҆́зы пре́лести ст҃і́и, внегда̀ свѧ́зани бы́сте крѣ́пкѡ, терпѣ́нїемъ же и҆ пожда́нїемъ, бжⷭ҇твенными ᲂу҆́жи предста́телѧ тмы̀ ᲂу҆дави́сте.
Ꙗ҆ви́стесѧ ꙗ҆́кѡ вели́цыи свѣти́льницы, просвѣща́юще лꙋча́ми и҆сцѣле́нїй и҆ зарѧ́ми бжⷭ҇твенныхъ пѡ́двигъ всю̀ тва́рь, страда́льцы хрⷭ҇то́вы предо́блїи.
Бг҃оро́диченъ: Зако́нныхъ породила̀ є҆сѝ кромѣ̀, всенепоро́чнаѧ, и҆́стиннаго законополо́жника: є҆го́же молѝ, зако́номъ грѣха̀ побѣжда́емꙋю дꙋ́шꙋ мою̀ ᲂу҆ще́дрити, и҆ спасти́ мѧ.
Пѣ́снь з҃.
І҆рмо́съ: Въ пещѝ а҆враа́мстїи ѻ҆́троцы персі́дстѣй, любо́вїю благоче́стїѧ па́че, не́жели пла́менемъ ѡ҆палѧ́еми, взыва́хꙋ: бл҃гослове́нъ є҆сѝ въ хра́мѣ сла́вы твоеѧ̀, гдⷭ҇и.
Стра́ненъ по́двигъ проше́дше, стра́нни ꙗ҆ви́стесѧ вои́стиннꙋ мꙋдрова́нїй, сла́внїи, плотски́хъ, а҆́гг҃лѡмъ согра́ждане, снаслѣ́дницы же хрⷭ҇тꙋ̀, великоимени́тїи мч҃ницы.
Терпѣ́нїемъ же и҆ пожда́нїемъ побѣди́сте всѣ́хъ врагѡ́въ безбѡ́жныѧ навѣ́ты, и҆ свѣ́тлы болѣ́зньми бы́вше, къ сїѧ́нїю незаходи́момꙋ преста́вистесѧ пресла́внїи.
Хра́мъ трⷪ҇цы пребжⷭ҇твенныѧ бы́вше, столпы̀ и҆ хра́мы низложи́ша мꙋ́жески безбо́жныхъ, прехва́льнїи, и҆ къ нбⷭ҇номꙋ хра́мꙋ преста́вистесѧ ра́дꙋющесѧ.
Бг҃оро́диченъ: Ꙗ҆́кѡ простра́ннѣйши нб҃съ, чⷭ҇таѧ, прїѧ́ла є҆сѝ сло́ва, ника́коже вмѣ́стна па́че ᲂу҆ма̀, тѣ́снымъ ходѧ́щыѧ пꙋте́мъ, пренепоро́чнаѧ, къ простра́нствꙋ вводѧ́ща бжⷭ҇твенныѧ жи́зни.
Пѣ́снь и҃.
І҆рмо́съ: Рꙋ́цѣ распросте́ръ, данїи́лъ львѡ́въ зїѧ̑нїѧ въ ро́вѣ затчѐ, ѻ҆́гненнꙋю же си́лꙋ ᲂу҆гаси́ша, добродѣ́телїю препоѧ́савшесѧ, благоче́стїѧ рачи́тели ѻ҆́троцы, взыва́юще: бл҃гослови́те, всѧ̑ дѣла̀ гдⷭ҇нѧ, гдⷭ҇а.
Тве́рдъ ᲂу҆́мъ мꙋ́дрїи показꙋ́юще, ѕвѣре́й стремле́нїѧ не ᲂу҆боѧ́стесѧ, врѣ́нїѧ конѡ́бъ не ᲂу҆жасо́стесѧ, ни ᲂу҆дѡ́въ ѿсѣче́нїѧ, ни мꙋчи́телей преще́нїѧ, вопїю́ще: благослови́те, всѧ̑ дѣла̀ гдⷭ҇нѧ, гдⷭ҇а.
И҆сцѣлѧ́ете стра̑сти вѣ́рныхъ, и҆з̾ѡбрази́вше стрⷭ҇ть блаже́ннꙋю ва́шими страстьмѝ ст҃і́и, и҆ ѿе́млете недꙋ́ги, и҆ ѿгонѧ́ете лю̑тыѧ дꙋ́хи, вопїю́ще: благослови́те, всѧ̑ дѣла̀ гдⷭ҇нѧ, гдⷭ҇а.
Дво́ица страда́лєцъ предо́браѧ трⷪ҇цꙋ несозда́ннꙋю и҆сповѣ́да, и҆ тмосла́вныхъ погꙋбѝ сꙋпоста̑тъ вои́стиннꙋ по́лкъ, и҆ тма́мъ мы́сленныхъ совокꙋпи́сѧ, пою́ще: благослови́те, всѧ̑ дѣла̀ гдⷭ҇нѧ, гдⷭ҇а.
Бг҃оро́диченъ: Ст҃а́ѧ дв҃о, ꙗ҆́же бг҃а прест҃а́го поро́ждши, вѣнча́вшаго благода́тїю ст҃ы̑ѧ своѧ̑ мꙋ́ченики, спасѝ, ѡ҆свѧтѝ на́съ, ᲂу҆се́рднѡ пою́щихъ: благослови́те, всѧ̑ дѣла̀ гдⷭ҇нѧ, гдⷭ҇а.
Пѣ́снь ѳ҃.
І҆рмо́съ: Ка́мень нерꙋкосѣ́чный ѿ несѣко́мыѧ горы̀ тебє̀, дв҃о, краеꙋго́льный ѿсѣче́сѧ, хрⷭ҇то́съ, совокꙋпи́вый разстоѧ̑щаѧсѧ є҆стєства̀. тѣ́мъ веселѧ́щесѧ, тѧ̀, бцⷣе, велича́емъ.
Сѐ свѣ́тлый и҆ свѣтоно́сный, и҆ и҆спо́лненъ бл҃года́ти де́нь возсїѧ̀ фѡ́тїа бжⷭ҇твеннагѡ и҆ а҆нїки́ты, всѧ̑ просвѣща́ѧ въ не́мъ пра́зднꙋющыѧ свѣтоза́рнаѧ си́хъ страда̑нїѧ.
Ꙗ҆ви́стесѧ ꙗ҆́кѡ ᲂу҆́глїе, всю̀ ве́щь ѕло́бы попалѧ́юще, ꙗ҆ви́стесѧ ꙗ҆́кѡ честні́и а҆́гнцы, во́льнѣ закала́еми, и҆ а҆́гнцꙋ взе́млющемꙋ грѣхѝ приводи́ми.
Ра̑ны ва́шѧ, страстоно́сцы, страда̑нїѧ и҆ болѣ̑зни, и҆ па́че ᲂу҆ма̀ терпѣ́нїе, и҆ по́двиги и҆ кончи́нꙋ пресла́внѡ сла́вѧще, дне́сь всѝ возра́дꙋемсѧ.
Процвѣто́ша во ᲂу҆до́лїѧхъ преподо́бнѡ мч҃ническихъ, ꙗ҆́коже ши́покъ, преꙋдо́бреннїи страда́льцы, и҆ сердца̀ благоꙋха́ютъ благочести́выхъ дꙋ́хомъ, смра́дъ пре́лести ѿгонѧ́юще.
Бг҃оро́диченъ: Просвѣтѝ на́съ, ро́ждшаѧ свѣ́тъ непристꙋ́пный дв҃о, и҆спо́лни на́съ весе́лїѧ и҆ ра́дости, и҆ бжⷭ҇твеннагѡ ра́зꙋма, чи́стымъ се́рдцемъ тѧ̀ бг҃омꙋ́дреннѡ велича́ющыѧ.
Жития мучеников Фотия, Аникиты и иных многих
Мученики Аникита и Фотий (его племянник) были родом из Никомидии. Аникита, военный сановник, обличал императора Диоклитиана (284–305), установившего на городской площади орудия казни, чтобы устрашать христиан. Разгневанный Диоклитиан приказал мучить святого Аникиту, а затем бросить его на съедение зверям. Но выпущенный лев сделался кроток и ласкался к нему. Внезапно началось сильное землетрясение, отчего упало капище Геркулеса, и под обвалившейся городской стеной погибло много язычников. Палач занес меч, чтобы отсечь голову святому, но сам упал без чувств. Святого Аникиту стали колесовать и палить огнем, но колесо остановилось, а огонь погас. Мученика бросили в котел с кипящим оловом, но олово остыло. Так Господь хранил Своего раба для утверждения многих. Племянник мученика, святой Фотий, приветствовал страдальца и, обратившись к царю, заметил: "Идолопоклонник, твои боги – ничто!" Меч, занесенный над новым исповедником, поразил самого палача. Мучеников посадили в темницу. Через три дня Диоклитиан стал уговаривать их: "Поклонитесь богам нашим, и я прославлю вас и обогащу". Мученики отвечали: "Погибни ты со своею честью и богатством!" Тогда их привязали за ноги к диким коням, но святые, влачимые по земле, оставались невредимыми. Не пострадали они и в накаленной бане, которая развалилась. Наконец Диоклитиан велел разжечь огромную печь, и множество христиан, воодушевленных подвигами святых Фотия и Аникиты, сами ступили в нее со словами: "Мы христиане!" Все они скончались с молитвою на устах. Тела святых Аникиты и Фотия не пострадали от огня и даже волосы их остались целы. Видя это, многие из язычников уверовали во Христа. Это событие произошло в 305 году.
См. также: "Святые мученики Фотий и Аникита" в изложении свт. Димитрия Ростовского.
Жития мучеников Фотия, Аникиты и иных многих
Мученики Аникита и Фотий (его племянник) были родом из Никомидии. Аникита, военный сановник, обличал императора Диоклитиана (284–305), установившего на городской площади орудия казни, чтобы устрашать христиан. Разгневанный Диоклитиан приказал мучить святого Аникиту, а затем бросить его на съедение зверям. Но выпущенный лев сделался кроток и ласкался к нему. Внезапно началось сильное землетрясение, отчего упало капище Геркулеса, и под обвалившейся городской стеной погибло много язычников. Палач занес меч, чтобы отсечь голову святому, но сам упал без чувств. Святого Аникиту стали колесовать и палить огнем, но колесо остановилось, а огонь погас. Мученика бросили в котел с кипящим оловом, но олово остыло. Так Господь хранил Своего раба для утверждения многих. Племянник мученика, святой Фотий, приветствовал страдальца и, обратившись к царю, заметил: "Идолопоклонник, твои боги – ничто!" Меч, занесенный над новым исповедником, поразил самого палача. Мучеников посадили в темницу. Через три дня Диоклитиан стал уговаривать их: "Поклонитесь богам нашим, и я прославлю вас и обогащу". Мученики отвечали: "Погибни ты со своею честью и богатством!" Тогда их привязали за ноги к диким коням, но святые, влачимые по земле, оставались невредимыми. Не пострадали они и в накаленной бане, которая развалилась. Наконец Диоклитиан велел разжечь огромную печь, и множество христиан, воодушевленных подвигами святых Фотия и Аникиты, сами ступили в нее со словами: "Мы христиане!" Все они скончались с молитвою на устах. Тела святых Аникиты и Фотия не пострадали от огня и даже волосы их остались целы. Видя это, многие из язычников уверовали во Христа. Это событие произошло в 305 году.
См. также: "Святые мученики Фотий и Аникита" в изложении свт. Димитрия Ростовского.