Канон святым мученикам Евстратию, Авксентию, Евгению, Мардарию и Оресту Севастийским (второй канон)

Припев: Святи́и му́ченицы, моли́те Бо́га о на́с.

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 26 декабря (13 декабря ст. ст.)

Глас 6.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Я́ко по су́ху пешеше́ствовав Изра́иль по бе́здне стопа́ми, гони́теля фарао́на ви́дя потопля́ема, Бо́гу побе́дную пе́снь пои́м, вопия́ше.

Небе́сных круго́в Ца́рь Дарода́тель председи́т, страда́вшим на земли́ со Евстра́тием, Христо́с, простира́я те́м побе́ды венцы́.

Песнослове́сный ли́к боговенча́нный страда́льцев пяточи́сленных восхва́лим, ве́рнии, му́драго Евстра́тия, ве́рна иму́ща о Христе́ боже́ственнаго чинонача́льника.

Во́инства вы́шняго жела́я, по́честь Евстра́тие, отда́в обра́зно, Бо́гу приве́д, му́дре, твою́ жи́знь, свяще́нно очище́н.

Богоро́дичен: Добропобе́дных му́ченик ли́к, ра́дуяся, пое́т Тя́, Чи́стая, и́же побе́ды вене́ц прия́т: Тобо́ю бо не́бо челове́ком бы́сть вхо́дно, я́ко родила́ еси́ па́че ума́ Творца́ небесе́.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Не́сть свя́т, я́коже Ты́, Го́споди Бо́же мо́й, вознесы́й ро́г ве́рных Твои́х, Бла́же, и утверди́вый на́с на ка́мени испове́дания Твоего́.

Тве́рдостию ума́ упова́ние твое́ все́ возложи́в, блаже́нне, к Вы́шнему Бо́гу, наде́ждею ра́н утеше́ния испо́лнен ве́сь бы́л еси́.

Процве́л еси́ любо́вию Христо́вою, боже́ственною му́дростию, терпе́нием же му́к, Авксе́нтие, безу́мие облича́еши гони́телей, на́глость и су́етие.

Неукроти́мый, му́дре, Лиси́ев гне́в вмени́ся Тебе́ со́н и о́гнь му́к си́льных, утве́рждся бо о Христе́, преоби́дел еси́, я́коже ино́му стра́ждущу.

Богоро́дичен: Священнослове́сными Тя́ гла́сы, Богома́ти Де́во, все́х вино́вную Вино́вника по на́м бы́ти, боголе́пно воспева́юще, ве́рнии, ублажа́ем.

Конда́к, гла́с 2.

Свети́льник яви́лся еси́ светле́йший во тме́ неве́дения седя́щим, страстоте́рпче: ве́рою бо, я́ко копие́м, обложи́вся, враго́в шата́ния не убоя́лся еси́, Евстра́тие, ри́торов сы́й благоязы́чнейший.

Седа́лен, гла́с 8.

Ни ме́чь, ни зве́рие, ни о́гнь, ниже́ и́но что́ страша́щих чу́вственных, отню́д устраши́ти твою́ тве́рдость возмого́ша: вра́жию бо попра́в тече́нием си́лу, я́ко безстра́стен премину́л еси́ житие́ и безпло́тен. Те́мже ве́рным исцеле́ния подава́еши, любо́вию притека́ющим в па́мять твою́, свя́те страстоте́рпче Евстра́тие. Моли́ Христа́ Бо́га грехо́в оставле́ние дарова́ти пра́зднующим любо́вию святу́ю па́мять твою́.

Богоро́дичен: Егда́ прии́дет суди́ти все́й земли́ все́х Влады́ка и Творе́ц, овца́м мя́ причти́ десны́м, осужде́ннаго, и кроме́шния тмы́, и вся́каго муче́ния Твоего́ непотре́бнаго раба́ исхити́, молю́ся: да благода́рно велича́ю бога́тство Твоея́ бла́гости, Богоро́дице Всенепоро́чная, и вопию́ Ти, ра́дуяся: моли́ Христа́ Бо́га согреше́ний оставле́ние дарова́ти, Тя́ бо и́мам наде́жду, ра́б Тво́й.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Христо́с моя́ си́ла, Бо́г и Госпо́дь, честна́я Це́рковь боголе́пно пое́т, взыва́ющи, от смы́сла чи́ста, о Го́споде пра́зднующи.

Всеси́льный боже́ственное жела́ние в души́ твое́й вже́г, чудоде́йственна показа́ изря́дно, всеце́лы плотски́я ра́ны твоя́ творя́.

Мре́жею духо́вною ры́барей, му́дре, улови́в, приво́диши Царю́ му́драго Евге́ния, его́же улови́в, Христу́ приве́л еси́, Евстра́тие.

Гвоздьми́, всему́дре, но́зе разжига́емь, муче́нием сапо́г желе́зных, ве́сь себе́ обагри́л еси́, Царя́ Иису́са подо́бяся стра́сти.

Богоро́дичен: Необъе́млемый и неизме́нный, Бо́га Отца́ Сло́во, измени́вся виде́нием, Пренепоро́чная, из Тебе́ воплоща́емь, обожа́ет человеколю́бно мя́ челове́ка.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Бо́жиим све́том Твои́м, Бла́же, у́тренюющих Ти́ ду́ши любо́вию озари́, молю́ся, Тя́ ве́дети, Сло́ве Бо́жий, и́стиннаго Бо́га, от мра́ка грехо́внаго взыва́юща.

Чу́ден, я́коже звезда́, бы́в Це́ркви, издале́ча посреде́ му́ченик возсия́л еси́, му́ченическими осия́я заря́ми, Евстра́тие, ми́р па́че со́лнца.

Зарелу́чными сия́нии зарю́ испуща́юща тя́ ви́дев, богоглаго́ливый Марда́рий тебе́, я́коже а́гнец па́стырю незло́бив, простото́ю се́рдца после́дова.

Превознесе́ся сро́днаго естества́ мужелю́бная жена́ и, разу́мная, и христолюби́вая, изря́дно предпобежда́ет и соверше́нне, пома́завши му́жа к муче́нию.

Богоро́дичен: И́же Богоро́дицу от души́ и Влады́чицу ми́ра, Блага́я, испове́дающия Тя́ спаса́й: Тя́ бо Предста́тельницу непобеди́му стяжа́хом, су́щую Богороди́тельницу.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Жите́йское мо́ре, воздвиза́емое зря́ напа́стей бу́рею, к ти́хому приста́нищу Твоему́ прите́к, вопию́ Ти: возведи́ от тли́ живо́т мо́й, Многоми́лостиве.

Са́м вме́сто все́х мне́ Христо́с е́сть оте́ческих, — возопи́в, о Марда́рие. Пяте́ сокруше́нней рожны́, разжже́нным огне́м, стрела́ми же ра́мена, ра́дуяся, сконча́лся еси́.

Отре́зан бы́в, Евге́ние, тво́й язы́к Христа́ песносло́вити не престае́т, ру́ки же отсе́чены к Бо́гу, блаже́нне, возвыша́ются, пою́щим тя́ избавле́ния прося́ще.

Я́ко досточу́дна му́жественная твоя́ душа́, всеблагоро́дне Евге́ние, сокруше́нным бо ну́ждею твои́м го́ленем, ду́х пре́дал еси́ в ру́це Влады́ки все́х, ра́дуяся.

Богоро́дичен: Пречи́стая Влады́чице, ро́ждшая земны́х Ко́рмчию и Го́спода, страсте́й мои́х непостоя́нное и лю́тое утиши́ смуще́ние и тишину́ пода́ждь се́рдцу моему́.

Конда́к, гла́с 3.

Вити́йствуя пред беззако́ннующими боже́ственная, бие́ния претерпе́л еси́ му́жественнейшим се́рдцем, облиста́л еси́ богозна́меньми, пречу́дне, угаси́л еси́ возвы́шенный пре́лести пла́мень, сего́ ра́ди тя́ честву́ем, всеблаже́нне му́чениче Христо́в Евстра́тие.

И́кос:

Свяще́нный соверша́ет Це́рковь дне́сь пра́здник та́инственно, све́тло пропове́дающи твоя́ до́блести, боле́зни и труды́, я́же па́че естества́ боже́ственная боре́ния, я́же всю́ду ра́ны, и́миже низложи́ многоко́зненнаго, сла́ва страда́льцев ве́лия и хвала́, му́жества сто́лп, свети́льник все́х тя́ чту́щих благоче́стно, врачева́ний сокро́вище, богати́телю ни́щих, первопобе́дниче честны́х му́чеников, всеблаже́нне му́чениче Христо́в Евстра́тие.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: Росода́тельну у́бо пе́щь соде́ла а́нгел преподо́бным отроко́м, халде́и же опаля́ющее веле́ние Бо́жие, мучи́теля увеща́ вопи́ти: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Победоно́сец к небе́сному Ца́рству, Авксе́нтие, восте́кл еси́: по искуше́нии бо му́к многови́дных, Христа́ Бо́га испове́дая, сконча́лся еси́ за Него́, во главу́ усе́чен.

Пречу́дно е́сть благоразу́мное, Оре́сте, му́жество твое́, на суди́щи бо показу́еши ра́зум, ду́шу же Лиси́еву кресто́м унза́еши, поя́: благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.

Муче́ния путе́м спу́тника тебе́ и с тобо́ю теку́ща сою́зника Оре́ста и сострада́льца име́я, обогати́л еси́, поя́ с ни́м: благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.

Богоро́дичен: Ю́ноши три́ пе́щь не опали́, Рождество́ прообразу́ющи Твое́, Боже́ственный бо Огнь Тя́ не опали́, всели́вся в Тя́, и вся́ просвети́ вопи́ти: благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Из пла́мене преподо́бным ро́су источи́л еси́ и пра́веднаго же́ртву водо́ю попали́л еси́: вся́ бо твори́ши, Христе́, то́кмо е́же хоте́ти. Тя́ превозно́сим во вся́ ве́ки.

Еди́наго естества́ Тро́ицы безме́рную си́лу со дерзнове́нием пропове́дая, богосло́вил еси́ и и́дольское служе́ние су́етное обличи́л еси́, всему́дре Евстра́тие, богому́дре.

Не ве́дый гони́тель терпе́ния твоего́, пла́менным ви́дом устраши́ти тя́ покуша́шеся, ты́ же, того́ суровство́ оплева́в, ра́дуяся, Влады́ку, Евстра́тие, воспева́л еси́.

Веща́нии твои́ми боже́ственными наказу́емь, богому́дрый Оре́ст на о́др вскочи́, игра́я, я́ко а́гнец непоро́чен всесожига́емь, Бо́гу Венцеда́вцу вопия́: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Богоро́дичен: Пречи́стая Де́во, Ты́ мя́ спаси́, мое́й не́мощи бу́ди по́мощь, скорбе́й мно́гих и лю́тых мя́ изба́ви, да Тя́ сла́влю, еди́ну Богоро́дицу.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Бо́га челове́ком невозмо́жно ви́дети, на Него́же не сме́ют чи́ни а́нгельстии взира́ти; Тобо́ю бо, Всечи́стая, яви́ся челове́ком Сло́во воплоще́нно, Его́же велича́юще, с небе́сными во́и, Тя́ ублажа́ем.

Поя́, Евстра́тие, жела́емаго и о́бщник боже́ственных та́ин бы́в, богоявле́ния его́ в темни́це сподо́бился еси́, блаже́нне, зову́ща тя́ к небе́сней жи́зни Ца́рствия Его́.

Укрепи́вся си́лою Христо́вою, Евстра́тие, гони́телей ласка́нию посмея́лся еси́, велича́я, сла́вне, Христа́ пе́сньми: я́коже бо ю́ноши дре́вле в пе́щь, ра́дуяся, я́ко в кра́сный ра́й, блаже́нне, вну́трь вше́л еси́.

Пе́сньми и пе́ньми восхва́лим, вси́ ве́рнии, боже́ственныя во́ины, Авксе́нтия, Евге́ния, вку́пе и Марда́рия, сла́внаго Оре́ста и чинонача́льника, и сострада́льца, и наста́вника му́драго Евстра́тия.

Богоро́дичен: Хра́м, Де́во, ца́рствующаго со Отце́м и Ду́хом Христа́ была́ еси́; Тебе́ ра́ди, Чи́стая, хра́мы и мы́ благода́тию бы́вше, сподо́бихомся сынотворе́ния Его́ креще́нием.

Свети́лен.

Соверши́л еси́ чу́дное страда́ния тече́ние, Евстра́тие блаже́нне, и приве́д ку́пно Евге́ния честна́го и му́драго Авксе́нтия, Марда́рия же со Оре́стом, и́хже ве́ре и де́рзости удиви́шася челове́честии и а́нгельстии собо́ри.

Богоро́дичен: Несказа́ннаго Рождества́ Твоего́ была́ еси́, Пренепоро́чная Неве́ста, я́ко су́щи честне́йший хра́м, Богоро́дице: Ты́ бо Преве́чное, в Тя́ все́льшееся, родила́ еси́ Бо́га Сло́во. Те́м, пою́ще, Рождество́ Твое́ велича́ем, о Всенепоро́чная Отрокови́це.

Пѣ́снь а҃.

І҆рмо́съ: Ꙗ҆́кѡ по сꙋ́хꙋ пѣшеше́ствовавъ і҆и҃ль, по бе́зднѣ стопа́ми, гони́телѧ фараѡ́на ви́дѧ потоплѧ́ема, бг҃ꙋ побѣ́днꙋю пѣ́снь, пои́мъ, вопїѧ́ше.

Нбⷭ҇ныхъ крꙋгѡ́въ цр҃ь дарода́тель предсѣди́тъ, страда́вшымъ на землѝ со є҆ѵстра́тїемъ, хрⷭ҇то́съ простира́ѧ тѣ̑мъ побѣ́ды вѣнцы̀.

Пѣснослове́сный ли́къ бг҃овѣнча́нный страда́льцєвъ пѧточи́сленныхъ восхва́лимъ, вѣ́рнїи, мꙋ́драго є҆ѵстра́тїа, вѣ́рна и҆мꙋ́ща ѡ҆ хрⷭ҇тѣ̀ бжⷭ҇твеннаго чинонача́льника.

Во́инства вы́шнѧгѡ жела́ѧ, по́честь, є҆ѵстра́тїе, ѿда́въ ѻ҆бра́знѡ: бг҃ꙋ приве́дъ, мꙋ́дре, твою̀ жи́знь, свѧще́ннѡ ѡ҆чище́нъ.

Бг҃оро́диченъ: Добропобѣ́дныхъ мꙋ́чєникъ ли́къ ра́дꙋѧсѧ пое́тъ тѧ̀, чⷭ҇таѧ, и҆́же побѣ́ды вѣне́цъ прїѧ́тъ: тобо́ю бо не́бо человѣ́кѡмъ бы́сть вхо́дно, ꙗ҆́кѡ родила̀ є҆сѝ па́че ᲂу҆ма̀ творца̀ нб҃сѐ.

Пѣ́снь г҃.

І҆рмо́съ: Нѣ́сть свѧ́тъ, ꙗ҆́коже ты̀, гдⷭ҇и бж҃е мо́й, вознесы́й ро́гъ вѣ́рныхъ твои́хъ, бл҃же, и҆ ᲂу҆тверди́вый на́съ на ка́мени и҆сповѣ́данїѧ твоегѡ̀.

Тве́рдостїю ᲂу҆ма̀ ᲂу҆пова́нїе твоѐ всѐ возложи́въ, бл҃же́нне, къ вы́шнемꙋ бг҃ꙋ, наде́ждею ра́нъ ᲂу҆тѣше́нїѧ и҆спо́лненъ ве́сь бы́лъ є҆сѝ.

Процвѣ́лъ є҆сѝ любо́вїю хрⷭ҇то́вою, бжⷭ҇твенною мꙋ́дростїю: терпѣ́нїемъ же мꙋ́къ, а҆ѵѯе́нтїе, безꙋ́мїе ѡ҆блича́еши гони́телей, на́глость и҆ сꙋ́етїе.

Неꙋкроти́мый, мꙋ́дре, лисі́евъ гнѣ́въ вмѣни́сѧ тебѣ̀ со́нъ, и҆ ѻ҆́гнь мꙋ́къ си́льныхъ: ᲂу҆тве́рждсѧ бо ѡ҆ хрⷭ҇тѣ̀ преѡби́дѣлъ є҆сѝ, ꙗ҆́коже и҆но́мꙋ стра́ждꙋщꙋ.

Бг҃оро́диченъ: Свѧщеннослове́сными тѧ̀ гла̑сы, бг҃ома́ти дв҃о, всѣ́хъ вино́внꙋю вино́вника по на́мъ бы́ти, бг҃олѣ́пнѡ воспѣва́юще вѣ́рнїи ᲂу҆блажа́емъ.

Конда́къ, гла́съ в҃.

Свѣти́льникъ ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ свѣтлѣ́йшїй во тмѣ̀ невѣ́дѣнїѧ сѣдѧ́щымъ, страстоте́рпче: вѣ́рою бо, ꙗ҆́кѡ копїе́мъ, ѡ҆бложи́всѧ, врагѡ́въ шата́нїѧ не ᲂу҆боѧ́лсѧ є҆сѝ, є҆ѵстра́тїе, ри́торѡвъ сы́й благоѧзы́чнѣйшїй.

Сѣда́ленъ, гла́съ и҃.

Ни ме́чь, ни ѕвѣ́рїе, ни ѻ҆́гнь, нижѐ и҆́но что̀ страша́щихъ чꙋ́вственныхъ, ѿню́дъ ᲂу҆страши́ти твою̀ тве́рдость возмого́ша: вра́жїю бо попра́въ тече́нїемъ си́лꙋ, ꙗ҆́кѡ безстра́стенъ преминꙋ́лъ є҆сѝ житїѐ и҆ безпло́тенъ. тѣ́мже вѣ̑рнымъ и҆сцѣлє́нїѧ подава́еши, любо́вїю притека́ющымъ въ па́мѧть твою̀, свѧ́те страстоте́рпче є҆ѵстра́тїе. молѝ хрⷭ҇та̀ бг҃а, грѣхѡ́въ ѡ҆ставле́нїе дарова́ти пра́зднꙋющымъ любо́вїю свѧтꙋ́ю па́мѧть твою̀.

Бг҃оро́диченъ: Є҆гда̀ прїи́детъ сꙋди́ти все́й землѝ всѣ́хъ влⷣка и҆ творе́цъ, ѻ҆вца́мъ мѧ̀ причтѝ десны́мъ ѡ҆сꙋжде́ннаго, и҆ кромѣ́шнїѧ тмы̀, и҆ всѧ́кагѡ мꙋче́нїѧ, твоего̀ непотре́бнаго. раба̀ и҆схитѝ, молю́сѧ: да благода́рнѡ велича́ю бога́тство твоеѧ̀ бл҃гости, бцⷣе всенепоро́чнаѧ, и҆ вопїю́ ти ра́дꙋѧсѧ: молѝ хрⷭ҇та̀ бг҃а, согрѣше́нїй ѡ҆ставле́нїе дарова́ти, тѧ́ бо и҆́мамъ наде́ждꙋ ра́бъ тво́й.

Пѣ́снь д҃.

І҆рмо́съ: Хрⷭ҇то́съ, моѧ̀ си́ла, бг҃ъ и҆ гдⷭ҇ь, честна́ѧ цр҃ковь бг҃олѣ́пнѡ пое́тъ, взыва́ющи ѿ смы́сла чи́ста, ѡ҆ гдⷭ҇ѣ пра́зднꙋющи.

Всеси́льный бжⷭ҇твенное жела́нїе въ дꙋшѝ твое́й вже́гъ, чꙋдодѣ́йственна показа̀ и҆зрѧ́днѡ, всецѣ́лы плѡтскі́ѧ ра̑ны твоѧ̑ творѧ̀.

Мре́жею дꙋхо́вною ры́барей, мꙋ́дре, ᲂу҆лови́въ, приво́диши цр҃ю̀ мꙋ́драго є҆ѵге́нїа, є҆го́же ᲂу҆лови́въ, хрⷭ҇тꙋ̀ приве́лъ є҆сѝ, є҆ѵстра́тїе.

Гвоздьмѝ, всемꙋ́дре, но́зѣ разжига́емь, мꙋче́нїемъ сапѡ́гъ желѣ́зныхъ, ве́сь себѐ ѡ҆багри́лъ є҆сѝ, цр҃ѧ̀ і҆и҃са подо́бѧсѧ стрⷭ҇ти.

Бг҃оро́диченъ: Неѡб̾е́млемый и҆ неизмѣ́нный, бг҃а ѻ҆ц҃а̀ сло́во, и҆змѣни́всѧ видѣ́нїемъ, пренепоро́чнаѧ, и҆зъ тебє̀ воплоща́емь, ѡ҆божа́етъ чл҃вѣколю́бнѡ мѧ̀ человѣ́ка.

Пѣ́снь є҃.

І҆рмо́съ: Бж҃їимъ свѣ́томъ твои́мъ, бл҃же, ᲂу҆́тренюющихъ тѝ дꙋ́шы любо́вїю ѡ҆зарѝ, молю́сѧ, тѧ̀ вѣ́дѣти, сло́ве бж҃їй, и҆́стиннаго бг҃а, ѿ мра́ка грѣхо́внагѡ взыва́юща.

Чꙋ́денъ, ꙗ҆́коже ѕвѣзда̀, бы́въ цр҃кви, и҆здале́ча посредѣ̀ мꙋ́чєникъ возсїѧ́лъ є҆сѝ, мꙋ́ченическими ѡ҆сїѧ́ѧ зарѧ́ми, є҆ѵстра́тїе, мі́ръ, па́че со́лнца.

Зарелꙋ́чными сїѧ̑нїи зарю̀ и҆спꙋща́юща тѧ̀ ви́дѣвъ бг҃оглаго́ливый марда́рїй, тебѣ̀, ꙗ҆́коже а҆́гнецъ па́стырю неѕло́бивъ, простото́ю се́рдца послѣ́дова.

Превознесе́сѧ сро́днагѡ є҆стества̀, мꙋжелю́бнаѧ жена̀ и҆ разꙋ́мнаѧ и҆ хрⷭ҇толюби́ваѧ, и҆зрѧ́днѡ предпобѣжда́етъ и҆ соверше́ннѣ, пома́завши мꙋ́жа къ мꙋче́нїю.

Бг҃оро́диченъ: И҆̀же бцⷣꙋ ѿ дꙋшѝ, и҆ влⷣчцꙋ мі́ра, бл҃га́ѧ, и҆сповѣ́дающыѧ тѧ̀ спаса́й: тѧ́ бо предста́тельницꙋ непобѣди́мꙋ стѧжа́хомъ, сꙋ́щꙋю бг҃ороди́тельницꙋ.

Пѣ́снь ѕ҃.

І҆рмо́съ: Жите́йское мо́ре, воздвиза́емое зрѧ̀ напа́стей бꙋ́рею, къ ти́хомꙋ приста́нищꙋ твоемꙋ̀ прите́къ, вопїю́ ти: возведѝ ѿ тлѝ живо́тъ мо́й, многоми́лостиве.

Са́мъ вмѣ́стѡ всѣ́хъ мнѣ̀ хрⷭ҇то́съ є҆́сть ѻ҆те́ческихъ, возопи́въ, ѽ марда́рїе! пѧтѣ̀ сокрꙋше́ннѣй рожны̀ разжже́ннымъ ѻ҆гне́мъ, стрѣла́ми же ра́мена, ра́дꙋѧсѧ сконча́лсѧ є҆сѝ.

Ѿрѣ́занъ бы́въ, є҆ѵге́нїе, тво́й ѧ҆зы́къ, хрⷭ҇та̀ пѣсносло́вити не престае́тъ: рꙋ́ки же ѿсѣ́чены къ бг҃ꙋ, бл҃же́нне, возвыша́ютсѧ, пою́щымъ тѧ̀ и҆збавле́нїѧ просѧ́ще.

Ꙗ҆́кѡ досточꙋ́дна мꙋ́жественнаѧ твоѧ̀ дꙋша̀, всебл҃горо́дне є҆ѵге́нїе, сокрꙋшє́ннымъ бо нꙋ́ждею твои̑мъ го́ленемъ, дꙋ́хъ пре́далъ є҆сѝ въ рꙋ́цѣ влⷣки всѣ́хъ ра́дꙋѧсѧ.

Бг҃оро́диченъ: Пречⷭ҇таѧ влⷣчце, ро́ждшаѧ земны́хъ ко́рмчїю и҆ гдⷭ҇а, страсте́й мои́хъ непостоѧ́нное и҆ лю́тое ᲂу҆тишѝ смꙋще́нїе, и҆ тишинꙋ̀ пода́ждь се́рдцꙋ моемꙋ̀.

Конда́къ, гла́съ г҃.

Виті́йствꙋѧ предъ беззако́ннꙋющими бжⷭ҇твєннаѧ, бїє́нїѧ претерпѣ́лъ є҆сѝ мꙋ́жественнѣйшимъ се́рдцемъ, ѡ҆блиста́лъ є҆сѝ бг҃озна́меньми, пречꙋ́дне, ᲂу҆гаси́лъ є҆сѝ возвы́шенный пре́лести пла́мень: сегѡ̀ ра́ди тѧ̀ чествꙋ́емъ, всеблаже́нне мꙋ́чениче хрⷭ҇то́въ є҆ѵстра́тїе.

І҆́косъ:

Свѧще́нный соверша́етъ цр҃ковь дне́сь пра́здникъ та́инственнѡ, свѣ́тлѡ проповѣ́дающи твоѧ̑ до́блєсти, болѣ̑зни и҆ трꙋды̀, ꙗ҆̀же па́че є҆стества̀ бжⷭ҇твєннаѧ борє́нїѧ, ꙗ҆̀же всю́дꙋ ра̑ны: и҆́миже низложѝ многоко́зненнаго, сла́ва страда́льцєвъ ве́лїѧ и҆ хвала̀, мꙋ́жества сто́лпъ, свѣти́льникъ всѣ́хъ тѧ̀ чтꙋ́щихъ благоче́стнѡ, врачева́нїй сокро́вище, богати́телю ни́щихъ, первопобѣ́дниче честны́хъ мꙋ́ченикѡвъ, всебл҃же́нне мꙋ́чениче хрⷭ҇то́въ є҆ѵстра́тїе.

Пѣ́снь з҃.

І҆рмо́съ: Росода́тельнꙋ ᲂу҆́бѡ пе́щь содѣ́ла а҆́гг҃лъ прпⷣбнымъ ѻ҆трокѡ́мъ, халдє́и же ѡ҆палѧ́ющее велѣ́нїе бж҃їе мꙋчи́телѧ ᲂу҆вѣща̀ вопи́ти: бл҃гослове́нъ є҆сѝ, бж҃е ѻ҆тє́цъ на́шихъ.

Побѣдоно́сецъ къ нбⷭ҇номꙋ црⷭ҇твꙋ, а҆ѵѯе́нтїе, восте́клъ є҆сѝ: по и҆скꙋше́нїи бо мꙋ́къ многови́дныхъ, хрⷭ҇та̀ бг҃а и҆сповѣ́даѧ сконча́лсѧ є҆сѝ за него̀, во главꙋ̀ ᲂу҆сѣ́ченъ.

Пречꙋ́дно є҆́сть благоразꙋ́мное, ѻ҆ре́сте, мꙋ́жество твоѐ, на сꙋди́щи бо показꙋ́еши ра́зꙋмъ: дꙋ́шꙋ же лисі́евꙋ кресто́мъ ᲂу҆нза́еши, поѧ̀: бл҃гослове́нъ бг҃ъ ѻ҆тє́цъ на́шихъ.

Мꙋче́нїѧ пꙋте́мъ спꙋ́тника тебѣ̀, и҆ съ тобо́ю текꙋ́ща сою́зника ѻ҆ре́ста, и҆ сострада́льца и҆мѣ́ѧ, ѡ҆богати́лъ є҆сѝ, поѧ̀ съ ни́мъ: бл҃гослове́нъ бг҃ъ ѻ҆тє́цъ на́шихъ.

Бг҃оро́диченъ: Ю҆́ношы трѝ пе́щь не ѡ҆палѝ, ржⷭ҇тво̀ проѡбразꙋ́ющи твоѐ, бжⷭ҇твенный бо ѻ҆́гнь тѧ̀ не ѡ҆палѝ всели́всѧ въ тѧ̀, и҆ всѧ̑ просвѣтѝ вопи́ти: бл҃гослове́нъ бг҃ъ ѻ҆тє́цъ на́шихъ.

Пѣ́снь и҃.

І҆рмо́съ: И҆зъ пла́мене прпⷣбнымъ ро́сꙋ и҆сточи́лъ є҆сѝ, и҆ пра́веднагѡ же́ртвꙋ водо́ю попали́лъ є҆сѝ: всѧ̑ бо твори́ши, хрⷭ҇тѐ, то́кмѡ є҆́же хотѣ́ти. тѧ̀ превозно́симъ во всѧ̑ вѣ́ки.

Є҆ди́нагѡ є҆стества̀ трⷪ҇цы безмѣ́рнꙋю си́лꙋ, со дерзнове́нїемъ проповѣ́даѧ, бг҃осло́вилъ є҆сѝ: и҆ і҆́дѡльское слꙋже́нїе сꙋ́етное ѡ҆бличи́лъ є҆сѝ, всемꙋ́дре є҆ѵстра́тїе, бг҃омꙋ́дре.

Не вѣ́дый гони́тель терпѣ́нїѧ твоегѡ̀, пла́меннымъ ви́домъ ᲂу҆страши́ти тѧ̀ покꙋша́шесѧ: ты́ же тогѡ̀ сꙋровство̀ ѡ҆плева́въ, ра́дꙋѧсѧ влⷣкꙋ, є҆ѵстра́тїе, воспѣва́лъ є҆сѝ.

Вѣща̑нїи твои́ми бжⷭ҇твенными наказꙋ́емь бг҃омꙋ́дрый ѻ҆ре́стъ, на ѻ҆́дръ вскочѝ и҆гра́ѧ, ꙗ҆́кѡ а҆́гнецъ непоро́ченъ всесожига́емь, бг҃ꙋ вѣнцеда́вцꙋ вопїѧ̀: бл҃гослови́те, всѧ̑ дѣла̀ гдⷭ҇нѧ, гдⷭ҇а.

Бг҃оро́диченъ: Пречⷭ҇таѧ дв҃о, ты́ мѧ спасѝ, мое́й не́мощи бꙋ́ди по́мощь: скорбе́й мно́гихъ и҆ лю́тыхъ мѧ̀ и҆зба́ви, да тѧ̀ сла́влю є҆ди́нꙋ бцⷣꙋ.

Пѣ́снь ѳ҃.

І҆рмо́съ: Бг҃а человѣ́кѡмъ невозмо́жно ви́дѣти, на него́же не смѣ́ютъ чи́ни а҆́гг҃льстїи взира́ти: тобо́ю бо, всечⷭ҇таѧ, ꙗ҆ви́сѧ человѣ́кѡмъ сло́во воплоще́нно: є҆го́же велича́юще, съ нбⷭ҇ными вѡ́и, тѧ̀ ᲂу҆бл҃жа́емъ.

Поѧ̀ є҆ѵстра́тїе, жела́емаго, и҆ ѻ҆́бщникъ бжⷭ҇твенныхъ та̑инъ бы́въ, бг҃оѧвле́нїѧ є҆гѡ̀ въ темни́цѣ сподо́билсѧ є҆сѝ, бл҃же́нне, зовꙋ́ща тѧ̀ къ нбⷭ҇нѣй жи́зни црⷭ҇твїѧ є҆гѡ̀.

Оу҆крѣпи́всѧ си́лою хрⷭ҇то́вою, є҆ѵстра́тїе, гони́телей ласка́нїю посмѣѧ́лсѧ є҆сѝ, велича́ѧ, сла́вне, хрⷭ҇та̀ пѣ́сньми: ꙗ҆́кѡже бо ю҆́ношы дре́вле въ пе́щь, ра́дꙋѧсѧ, ꙗ҆́кѡ въ кра́сный ра́й, бл҃же́нне, внꙋ́трь вше́лъ є҆сѝ.

Пѣ́сньми и҆ пѣ́ньми восхва́лимъ всѝ вѣ́рнїи бжⷭ҇твєнныѧ во́ины, а҆ѵѯе́нтїа, є҆ѵге́нїа, вкꙋ́пѣ и҆ марда́рїа, сла́внаго ѻ҆ре́ста, и҆ чинонача́льника и҆ сострада́льца и҆ наста́вника мꙋ́драго є҆ѵстра́тїа.

Бг҃оро́диченъ: Хра́мъ, дв҃о, црⷭ҇твꙋющагѡ со ѻ҆ц҃е́мъ и҆ дх҃омъ хрⷭ҇та̀ была̀ є҆сѝ: тебє̀ ра́ди, чⷭ҇таѧ, хра́мы и҆ мы̀ бл҃года́тїю бы́вше, сподо́бихомсѧ сынотворе́нїѧ є҆гѡ̀ креще́нїемъ.

Свѣти́ленъ.

Соверши́лъ є҆сѝ чꙋ́дное страда́нїѧ тече́нїе, є҆ѵстра́тїе блаже́нне, и҆ приве́дъ кꙋ́пнѡ є҆ѵге́нїа честна́го, и҆ мꙋ́драго а҆ѵѯе́нтїа, марда́рїа же со ѻ҆ре́стомъ, и҆́хже вѣ́рѣ и҆ де́рзости ᲂу҆диви́шасѧ чл҃вѣ́честїи и҆ а҆́гг҃льстїи собо́ри.

Бг҃оро́диченъ: Несказа́ннагѡ ржⷭ҇тва̀ твоегѡ̀ была̀ є҆сѝ, пренепоро́чнаѧ невѣ́ста, ꙗ҆́кѡ сꙋ́щи честнѣ́йшїй хра́мъ, бцⷣе, ты́ бо превѣ́чное въ тѧ̀ все́льшеесѧ родила̀ є҆сѝ бг҃а сло́во. тѣ́мъ пою́ще ржⷭ҇тво̀ твоѐ велича́емъ, ѽ всенепоро́чнаѧ ѻ҆трокови́це.

Свя­тые му­че­ни­ки Ев­стра­тий, Авк­сен­тий, Ев­ге­ний, Мар­да­рий и Орест по­стра­да­ли за Хри­ста при им­пе­ра­то­ре Дио­кли­ти­ане (284–305) в Се­ва­стии, в Ар­ме­нии. В чис­ле пер­вых хри­сти­ан, при­няв­ших то­гда му­че­ния, был пре­сви­тер Ара­вий­ской церк­ви му­че­ник Авк­сен­тий, за­клю­чен­ный в тем­ни­цу. Ви­дя непо­ко­ле­би­мость хри­сти­ан, гра­до­пра­ви­тель Са­та­ли­о­на, бла­го­род­ный во­е­на­чаль­ник свя­той Ев­стра­тий, быв­ший тай­ным хри­сти­а­ни­ном, ре­шил­ся на от­кры­тое ис­по­ве­да­ние ве­ры, за что был под­верг­нут пыт­кам: его из­би­ва­ли, на­де­ва­ли на но­ги же­лез­ные са­по­ги, жгли ог­нем. По­сле этих же­сто­ких му­че­ний его со­жгли, а му­че­ни­ка Авк­сен­тия обез­гла­ви­ли. Уви­дев их му­че­ни­че­скую смерть, свя­той Мар­да­рий, ко­то­рый был из про­сто­го на­ро­да, так­же ис­по­ве­дал свою ве­ру и был по­ве­шен вниз го­ло­вой. Пе­ред кон­чи­ной он про­из­нес мо­лит­ву: «Вла­ды­ко Гос­по­ди Бо­же, От­че Все­дер­жи­те­лю...», ко­то­рая чи­та­ет­ся в кон­це 3-го ча­са и на по­лу­нощ­ни­це. Му­че­ни­ку Ев­ге­нию вы­рва­ли язык, от­ру­би­ли ру­ки и но­ги и от­сек­ли го­ло­ву ме­чом. Мо­ло­дой во­ин свя­той Орест ис­по­ве­дал се­бя хри­сти­а­ни­ном и за это пред­стал пе­ред су­дом. Он был при­го­во­рен к со­жже­нию на рас­ка­лен­ном же­лез­ном ло­же, ку­да взо­шел, укреп­ля­е­мый мо­лит­вой свя­то­го Ев­стра­тия. Пред­смерт­ная мо­лит­ва свя­то­го Ев­стра­тия («Ве­ли­чая, ве­ли­чаю Тя, Гос­по­ди...») чи­та­ет­ся на суб­бот­ней по­лу­нощ­ни­це. Му­че­ник Ев­стра­тий скон­чал­ся 13 де­каб­ря.


См. так­же: "Стра­да­ние свя­тыx му­че­ни­ков Евстра­тия, Авк­сен­тия, Мар­да­рия и Оре­ста" в из­ло­же­нии свт. Димит­рия Ростов­ского.

Свя­тые му­че­ни­ки Ев­стра­тий, Авк­сен­тий, Ев­ге­ний, Мар­да­рий и Орест по­стра­да­ли за Хри­ста при им­пе­ра­то­ре Дио­кли­ти­ане (284–305) в Се­ва­стии, в Ар­ме­нии. В чис­ле пер­вых хри­сти­ан, при­няв­ших то­гда му­че­ния, был пре­сви­тер Ара­вий­ской церк­ви му­че­ник Авк­сен­тий, за­клю­чен­ный в тем­ни­цу. Ви­дя непо­ко­ле­би­мость хри­сти­ан, гра­до­пра­ви­тель Са­та­ли­о­на, бла­го­род­ный во­е­на­чаль­ник свя­той Ев­стра­тий, быв­ший тай­ным хри­сти­а­ни­ном, ре­шил­ся на от­кры­тое ис­по­ве­да­ние ве­ры, за что был под­верг­нут пыт­кам: его из­би­ва­ли, на­де­ва­ли на но­ги же­лез­ные са­по­ги, жгли ог­нем. По­сле этих же­сто­ких му­че­ний его со­жгли, а му­че­ни­ка Авк­сен­тия обез­гла­ви­ли. Уви­дев их му­че­ни­че­скую смерть, свя­той Мар­да­рий, ко­то­рый был из про­сто­го на­ро­да, так­же ис­по­ве­дал свою ве­ру и был по­ве­шен вниз го­ло­вой. Пе­ред кон­чи­ной он про­из­нес мо­лит­ву: «Вла­ды­ко Гос­по­ди Бо­же, От­че Все­дер­жи­те­лю...», ко­то­рая чи­та­ет­ся в кон­це 3-го ча­са и на по­лу­нощ­ни­це. Му­че­ни­ку Ев­ге­нию вы­рва­ли язык, от­ру­би­ли ру­ки и но­ги и от­сек­ли го­ло­ву ме­чом. Мо­ло­дой во­ин свя­той Орест ис­по­ве­дал се­бя хри­сти­а­ни­ном и за это пред­стал пе­ред су­дом. Он был при­го­во­рен к со­жже­нию на рас­ка­лен­ном же­лез­ном ло­же, ку­да взо­шел, укреп­ля­е­мый мо­лит­вой свя­то­го Ев­стра­тия. Пред­смерт­ная мо­лит­ва свя­то­го Ев­стра­тия («Ве­ли­чая, ве­ли­чаю Тя, Гос­по­ди...») чи­та­ет­ся на суб­бот­ней по­лу­нощ­ни­це. Му­че­ник Ев­стра­тий скон­чал­ся 13 де­каб­ря.


См. так­же: "Стра­да­ние свя­тыx му­че­ни­ков Евстра­тия, Авк­сен­тия, Мар­да­рия и Оре­ста" в из­ло­же­нии свт. Димит­рия Ростов­ского.

Свя­тые му­че­ни­ки Ев­стра­тий, Авк­сен­тий, Ев­ге­ний, Мар­да­рий и Орест по­стра­да­ли за Хри­ста при им­пе­ра­то­ре Дио­кли­ти­ане (284–305) в Се­ва­стии, в Ар­ме­нии. В чис­ле пер­вых хри­сти­ан, при­няв­ших то­гда му­че­ния, был пре­сви­тер Ара­вий­ской церк­ви му­че­ник Авк­сен­тий, за­клю­чен­ный в тем­ни­цу. Ви­дя непо­ко­ле­би­мость хри­сти­ан, гра­до­пра­ви­тель Са­та­ли­о­на, бла­го­род­ный во­е­на­чаль­ник свя­той Ев­стра­тий, быв­ший тай­ным хри­сти­а­ни­ном, ре­шил­ся на от­кры­тое ис­по­ве­да­ние ве­ры, за что был под­верг­нут пыт­кам: его из­би­ва­ли, на­де­ва­ли на но­ги же­лез­ные са­по­ги, жгли ог­нем. По­сле этих же­сто­ких му­че­ний его со­жгли, а му­че­ни­ка Авк­сен­тия обез­гла­ви­ли. Уви­дев их му­че­ни­че­скую смерть, свя­той Мар­да­рий, ко­то­рый был из про­сто­го на­ро­да, так­же ис­по­ве­дал свою ве­ру и был по­ве­шен вниз го­ло­вой. Пе­ред кон­чи­ной он про­из­нес мо­лит­ву: «Вла­ды­ко Гос­по­ди Бо­же, От­че Все­дер­жи­те­лю...», ко­то­рая чи­та­ет­ся в кон­це 3-го ча­са и на по­лу­нощ­ни­це. Му­че­ни­ку Ев­ге­нию вы­рва­ли язык, от­ру­би­ли ру­ки и но­ги и от­сек­ли го­ло­ву ме­чом. Мо­ло­дой во­ин свя­той Орест ис­по­ве­дал се­бя хри­сти­а­ни­ном и за это пред­стал пе­ред су­дом. Он был при­го­во­рен к со­жже­нию на рас­ка­лен­ном же­лез­ном ло­же, ку­да взо­шел, укреп­ля­е­мый мо­лит­вой свя­то­го Ев­стра­тия. Пред­смерт­ная мо­лит­ва свя­то­го Ев­стра­тия («Ве­ли­чая, ве­ли­чаю Тя, Гос­по­ди...») чи­та­ет­ся на суб­бот­ней по­лу­нощ­ни­це. Му­че­ник Ев­стра­тий скон­чал­ся 13 де­каб­ря.


См. так­же: "Стра­да­ние свя­тыx му­че­ни­ков Евстра­тия, Авк­сен­тия, Мар­да­рия и Оре­ста" в из­ло­же­нии свт. Димит­рия Ростов­ского.

Свя­тые му­че­ни­ки Ев­стра­тий, Авк­сен­тий, Ев­ге­ний, Мар­да­рий и Орест по­стра­да­ли за Хри­ста при им­пе­ра­то­ре Дио­кли­ти­ане (284–305) в Се­ва­стии, в Ар­ме­нии. В чис­ле пер­вых хри­сти­ан, при­няв­ших то­гда му­че­ния, был пре­сви­тер Ара­вий­ской церк­ви му­че­ник Авк­сен­тий, за­клю­чен­ный в тем­ни­цу. Ви­дя непо­ко­ле­би­мость хри­сти­ан, гра­до­пра­ви­тель Са­та­ли­о­на, бла­го­род­ный во­е­на­чаль­ник свя­той Ев­стра­тий, быв­ший тай­ным хри­сти­а­ни­ном, ре­шил­ся на от­кры­тое ис­по­ве­да­ние ве­ры, за что был под­верг­нут пыт­кам: его из­би­ва­ли, на­де­ва­ли на но­ги же­лез­ные са­по­ги, жгли ог­нем. По­сле этих же­сто­ких му­че­ний его со­жгли, а му­че­ни­ка Авк­сен­тия обез­гла­ви­ли. Уви­дев их му­че­ни­че­скую смерть, свя­той Мар­да­рий, ко­то­рый был из про­сто­го на­ро­да, так­же ис­по­ве­дал свою ве­ру и был по­ве­шен вниз го­ло­вой. Пе­ред кон­чи­ной он про­из­нес мо­лит­ву: «Вла­ды­ко Гос­по­ди Бо­же, От­че Все­дер­жи­те­лю...», ко­то­рая чи­та­ет­ся в кон­це 3-го ча­са и на по­лу­нощ­ни­це. Му­че­ни­ку Ев­ге­нию вы­рва­ли язык, от­ру­би­ли ру­ки и но­ги и от­сек­ли го­ло­ву ме­чом. Мо­ло­дой во­ин свя­той Орест ис­по­ве­дал се­бя хри­сти­а­ни­ном и за это пред­стал пе­ред су­дом. Он был при­го­во­рен к со­жже­нию на рас­ка­лен­ном же­лез­ном ло­же, ку­да взо­шел, укреп­ля­е­мый мо­лит­вой свя­то­го Ев­стра­тия. Пред­смерт­ная мо­лит­ва свя­то­го Ев­стра­тия («Ве­ли­чая, ве­ли­чаю Тя, Гос­по­ди...») чи­та­ет­ся на суб­бот­ней по­лу­нощ­ни­це. Му­че­ник Ев­стра­тий скон­чал­ся 13 де­каб­ря.


См. так­же: "Стра­да­ние свя­тыx му­че­ни­ков Евстра­тия, Авк­сен­тия, Мар­да­рия и Оре­ста" в из­ло­же­нии свт. Димит­рия Ростов­ского.

Свя­тые му­че­ни­ки Ев­стра­тий, Авк­сен­тий, Ев­ге­ний, Мар­да­рий и Орест по­стра­да­ли за Хри­ста при им­пе­ра­то­ре Дио­кли­ти­ане (284–305) в Се­ва­стии, в Ар­ме­нии. В чис­ле пер­вых хри­сти­ан, при­няв­ших то­гда му­че­ния, был пре­сви­тер Ара­вий­ской церк­ви му­че­ник Авк­сен­тий, за­клю­чен­ный в тем­ни­цу. Ви­дя непо­ко­ле­би­мость хри­сти­ан, гра­до­пра­ви­тель Са­та­ли­о­на, бла­го­род­ный во­е­на­чаль­ник свя­той Ев­стра­тий, быв­ший тай­ным хри­сти­а­ни­ном, ре­шил­ся на от­кры­тое ис­по­ве­да­ние ве­ры, за что был под­верг­нут пыт­кам: его из­би­ва­ли, на­де­ва­ли на но­ги же­лез­ные са­по­ги, жгли ог­нем. По­сле этих же­сто­ких му­че­ний его со­жгли, а му­че­ни­ка Авк­сен­тия обез­гла­ви­ли. Уви­дев их му­че­ни­че­скую смерть, свя­той Мар­да­рий, ко­то­рый был из про­сто­го на­ро­да, так­же ис­по­ве­дал свою ве­ру и был по­ве­шен вниз го­ло­вой. Пе­ред кон­чи­ной он про­из­нес мо­лит­ву: «Вла­ды­ко Гос­по­ди Бо­же, От­че Все­дер­жи­те­лю...», ко­то­рая чи­та­ет­ся в кон­це 3-го ча­са и на по­лу­нощ­ни­це. Му­че­ни­ку Ев­ге­нию вы­рва­ли язык, от­ру­би­ли ру­ки и но­ги и от­сек­ли го­ло­ву ме­чом. Мо­ло­дой во­ин свя­той Орест ис­по­ве­дал се­бя хри­сти­а­ни­ном и за это пред­стал пе­ред су­дом. Он был при­го­во­рен к со­жже­нию на рас­ка­лен­ном же­лез­ном ло­же, ку­да взо­шел, укреп­ля­е­мый мо­лит­вой свя­то­го Ев­стра­тия. Пред­смерт­ная мо­лит­ва свя­то­го Ев­стра­тия («Ве­ли­чая, ве­ли­чаю Тя, Гос­по­ди...») чи­та­ет­ся на суб­бот­ней по­лу­нощ­ни­це. Му­че­ник Ев­стра­тий скон­чал­ся 13 де­каб­ря.


См. так­же: "Стра­да­ние свя­тыx му­че­ни­ков Евстра­тия, Авк­сен­тия, Мар­да­рия и Оре­ста" в из­ло­же­нии свт. Димит­рия Ростов­ского.