Канон святым мученикам Евгению, Канидию, Уалериану и Акиле Трапезундским

Припев: Святи́и му́ченицы, моли́те Бо́га о на́с.

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 03 февраля (21 января ст. ст.)

Глас 2.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Нетре́ну, необы́чну, немо́кренно морску́ю ше́ствовав стезю́, избра́нный вопия́ше Изра́иль: Го́сподеви пои́м, я́ко просла́вися.

Све́тлостию Трисо́лнечныя благода́ти, сла́внии му́ченицы, озаря́еми, воспева́ющия ва́шу па́мять всечестну́ю просвети́те, от тмы́ избавля́юще страсте́й и обстоя́ний.

Освеща́еми Всесвяты́м Ду́хом, ми́ра оста́вльше бу́рю, удали́стеся в гора́х, му́дрии му́ченицы сла́внии, к боже́ственному страда́нию обуча́еми, е́же и све́тло соверши́сте.

Утвержда́еми держа́вною Зижди́теля и всекре́пкою си́лою, боже́ственнии му́ченицы, обурева́ньми мно́гими яви́стеся непрекло́нни в му́ках, всю́ попра́вше враго́в си́лу.

Богоро́дичен: Ми́лости мя́, благослове́нная Влады́чице, Боже́ственныя получи́ти сподо́би предста́тельствы Твои́ми, ро́ждшая пло́тию Сло́во Ми́лостивнейшее и Благопремени́тельное, прие́млющее к Нему́ притека́ющия.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: На ка́мени мя́ ве́ры утверди́в, разшири́л еси́ уста́ моя́ на враги́ моя́, возвесели́бося ду́х мо́й, внегда́ пе́ти: не́сть свя́т, я́коже Бо́г на́ш, и не́сть пра́веден, па́че Тебе́, Го́споди.

Любо́вию уязвля́еми Влады́чнею, му́ки претерпе́сте многообра́зныя: жи́лами бо суро́вейше, страда́льцы, бие́ми, огне́м же отвсю́ду лю́то опаля́еми, непрекло́нни пребы́сте.

Укрепля́еми си́лою Госпо́днею, изыдо́сте к боре́нию врага́ и сего́ низложи́сте, страстоте́рпцы, Христу́ зову́ще: Ты́ еси́ Бо́г на́ш, и не́сть пра́веден, па́че Тебе́, Го́споди.

Со а́нгелы лику́юще в вы́шних и с собо́ры соединя́еми му́чеников, с си́ми моли́теся изба́вити вся́кия ско́рби и обстоя́ния ва́с чту́щия, боже́ственнии му́ченицы.

Богоро́дичен: Согла́сно Тя́, Всепе́тая, благослови́м, Е́юже на́м возсия́ неизрече́нно Сия́ние Невече́рнее, и вопие́м: спаса́й рабы́ Твоя́ вся́каго озлобле́ния, ве́рных бо Помо́щница Ты́ еси́.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Пою́ Тя, слу́хом бо, Го́споди, услы́шах и ужасо́хся: до мене́ бо и́деши, мене́ ища́, заблу́ждшаго. Те́м мно́гое Твое́ снизхожде́ние, е́же на мя́, прославля́ю, Многоми́лостиве.

Пою́ще благоче́стно, почти́м Евге́ниево дерзнове́ние, Аки́лы противле́ние, Кани́диево же терпе́ние, ку́пно с ни́ми почита́юще и Уалериа́нову кре́пость.

Неи́стовством одержа́н, мучи́тель у́жами растя́гнена неми́лостивно би́ти тя́ повелева́ет, и желе́зом вельми́ строга́ти тя́, Евге́ние, и свеща́ми опаля́ти те́ло твое́.

Непщева́в пребезу́мный мучи́тель тве́рдость ва́шу му́ками разори́ти, му́дрии му́ченицы, му́кам подлага́ет ва́с горча́йшим, но благода́тию Вседе́теля Христа́ сего́ посрами́сте.

Богоро́дичен: Я́ко еди́на ве́рных по́моще, Всеблагослове́нная Богоро́дице, от вся́ких изба́ви скорбе́й Твоя́ рабы́, те́пле блажа́щия Тя́ и в боже́ственный кро́в Тво́й притека́ющия.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Просвеще́ние во тме́ лежа́щих, спасе́ние отча́янных, Христе́ Спа́се мо́й, к Тебе́ у́тренюю, Царю́ ми́ра, просвети́ мя сия́нием Твои́м, ино́го бо ра́зве Тебе́ Бо́га не зна́ю.

Му́ченическое показу́я вои́стинну терпе́ние, ста́л еси́, я́ко адама́нт, го́рькия му́ки подъе́мля и взыва́я Зижди́телю благода́рно, му́чениче Евге́ние: ино́го бо, ра́зве Тебе́, Бо́га не зна́ем.

Безве́стию бо́ги и́дольския препосла́л еси́ свяще́ннейшими твои́ми к Зижди́телю моли́твами, подъя́л еси́ ра́ны многообра́зныя по всему́ те́лу, му́чениче Евге́ние, па́лицами неща́дно ураня́емь.

Богоро́дичен: Изба́ви на́с, Всесвята́я Де́во, вся́каго вре́да, Ты́ бо Предста́тельница еси́ на́ша, наде́ющихся на Тя́, Богоро́дице, и вопию́щих Боже́ственному Рождеству́ Твоему́: ино́го бо, ра́зве Тебе́, Бо́га не зна́ем.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Ко Го́споду от ки́та Ио́на возопи́: Ты́ мя возведи́ из глубины́ а́да, молю́ся, да я́ко Изба́вителю, во гла́се хвале́ния, и́стины же ду́хом пожру́ Тебе́.

Простира́еми на дре́ве, и желе́зом стру́жеми я́ростию судя́щаго и жи́лами ссека́еми по плеще́м неща́дно, и огне́м опаля́еми, добропобе́днии му́ченицы ра́довахуся.

Терпе́л еси́ те́лом, свеща́ми опаля́емь, и на дре́ве, сла́вне, протяза́емь, Евге́ние, и со́лию ра́ны неща́дно посыпа́емы беззако́ннаго мучи́теля суровство́м.

Богоро́дичен: Да изба́вимся вся́каго наве́та и ско́рби, Богора́дованная, и́же в Тво́й покро́в притека́ющии, и любо́вию Тя́ при́сно благоче́стно сла́вяще, я́ко Ма́терь Бо́жию Всенепоро́чную.

Седа́лен, гла́с 4.

Красота́ просия́вши тве́рдых му́чеников, четвери́ца озари́ четы́ре концы́ ми́ра заря́ми, страда́ньми му́чеников и си́лами, от ни́хже сия́ет вели́кий Евге́ний.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: О́бразу злато́му на по́ле Деи́ре служи́му, трие́ Твои́ о́троцы небрего́ша безбо́жнаго веле́ния, посреде́ же огня́ вве́ржени, ороша́еми, поя́ху: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

По́двиги све́тлыми обле́клся еси́ му́жески на пре́лесть и, победоно́сец, о Евге́ние, Боже́ственным манове́нием бы́в, обре́л еси́ воздая́ния трудо́в, со а́нгелы же пое́ши: благослове́н еси́, Бо́же отце́в на́ших.

Кре́ст Христо́в иму́ще, страда́льцы, я́ко Боже́ственное ору́жие, диа́воле ополче́ние и мучи́телей противле́ние вку́пе низложи́сте, побе́ды венцы́ прие́мше от жизноно́сныя десни́цы Страстополо́жника Бо́га.

Умо́м чи́стым му́к прило́ги не поколеба́лся еси́, но непреста́нно, о Евге́ние, па́лицами бие́мь, изря́днейше посе́кл еси́, му́чениче, сопротивле́нием страда́ний твои́х главы́ враго́в и неви́димых супоста́тов.

Богоро́дичен: Се́ вои́стинну, я́ко прорекла́ еси́, ро́ди Тя́, Всечи́стая, вси́ досто́йно ублажа́ем и по до́лгу сла́вим: Ты́ бо Собезнача́льное Сло́во О́тчее родила́ еси́, за е́же спасти́ челове́ки, воплоще́нное из Тебе́.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: В пе́щь о́гненную ко отроко́м евре́йским снизше́дшаго и пла́мень в ро́су прело́жшаго Бо́га, по́йте дела́ я́ко Го́спода, и превозноси́те во вся́ ве́ки.

Вся́кому лука́вному кова́рству гони́телей сопроти́вися Уалериа́н же, и сла́вный с ни́м Аки́ла, и боже́ственный Евге́ний, ку́пно со страда́льцем Кани́дием до́блественным.

Богоза́рная чу́дных страстоте́рпцев Христо́вых наста́ па́мять, Уалериа́на же и Евге́ния ку́пно, Аки́лы боже́ственнаго и Кани́дия, ю́же ра́достно соверша́ем любо́вию.

Светови́дными луча́ми облиста́ющи на́м све́тло, наста́ ле́тняя па́мять страстоте́рпцев Христо́вых, Аки́лы боже́ственнаго и Кани́дия ку́пно, и Евге́ния, и Уалериа́на.

Богоро́дичен: Соприсносу́щный Отцу́ и Собезнача́льный Сы́н из Тебе́ про́йде, в после́дняя ле́та, за е́же спасти́ ны, Де́во Чи́стая Неискусобра́чная, Его́же не преста́й на́м умилостивля́ющи.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: От Бо́га Бо́га Сло́ва, неизрече́нною му́дростию прише́дшаго обнови́ти Ада́ма, я́дию в тле́ние па́дшаго лю́те, от Святы́я Де́вы неизрече́нно воплоти́вшагося на́с ра́ди, ве́рнии, единому́дренно пе́сньми велича́ем.

Стремле́ние победи́л еси́ мучи́телей, по мно́жайших му́ках преше́д к Бо́гу прера́достно, побе́ды по́чести прие́м, я́ко ору́жник до́блественный, я́ко вели́к хра́брник, я́ко избра́нный Христо́в во́ин, Евге́ние всеизя́щнейший.

Со а́нгельскими ли́ки, и му́ченическими собо́ры совоку́пльшеся, и пра́ведных чи́ны, ны́не с ни́ми моли́теся ва́с воспева́ющим дарова́ти очище́ние грехо́в и вся́ких бе́д, му́ченицы, избавле́ние.

О на́с, соверша́ющих све́тлую ва́шу па́мять, Евге́ние богому́дре, благоче́стно, му́чениче Аки́ло всесла́вне и Уалериа́не с Кани́дием сострада́льцем, приле́жно умоли́те Христа́ Преблага́го.

Богоро́дичен: Тя́, Всесвята́я Де́во, а́нгелов мно́жества и все́х челове́к ро́ди прера́достно ублажа́ют: все́х бо Спа́са, и Зижди́теля, и Влады́ку, и Бо́га породила́ еси́, Его́же о на́с моли́.

Пѣ́снь а҃.

І҆рмо́съ: Нетре́нꙋ, неѡбы́чнꙋ, немо́креннѡ морскꙋ́ю ше́ствовавъ стезю̀, и҆збра́нный вопїѧ́ше і҆и҃ль: гдⷭ҇еви пои́мъ, ꙗ҆́кѡ просла́висѧ.

Свѣ́тлостїю трисо́лнечныѧ благода́ти сла́внїи мч҃ницы ѡ҆зарѧ́еми, воспѣва́ющыѧ ва́шꙋ па́мѧть всечестнꙋ́ю просвѣти́те, ѿ тмы̀ и҆збавлѧ́юще страсте́й, и҆ ѡ҆бстоѧ́нїй.

Ѡ҆свѣща́еми всест҃ы́мъ дх҃омъ, мі́ра ѡ҆ста́вльше бꙋ́рю, ᲂу҆дали́стесѧ въ гора́хъ, мꙋ́дрїи мч҃ницы сла́внїи, къ бж҃е́ственномꙋ страда́нїю ѡ҆бꙋча́еми, є҆́же и҆ свѣ́тлѡ соверши́сте.

Оу҆твержда́еми держа́вною зижди́телѧ и҆ всекрѣ́пкою си́лою, бж҃е́ственнїи мꙋ́чєницы, ѡ҆бꙋрева́ньми мно́гими ꙗ҆ви́стесѧ непрекло́нни въ мꙋ́кахъ, всю̀ попра́вше врагѡ́въ си́лꙋ.

Бг҃оро́диченъ: Ми́лости мѧ̀, бл҃гослове́ннаѧ влⷣчце, бж҃е́ственныѧ полꙋчи́ти сподо́би предста́тельствы твои́ми, ро́ждшаѧ пло́тїю сло́во ми́лостивнѣйшее и҆ благопремѣни́тельное, прїе́млющее къ немꙋ̀ притека́ющыѧ.

Пѣ́снь г҃.

І҆рмо́съ: На ка́мени мѧ̀ вѣ́ры ᲂу҆тверди́въ, разшири́лъ є҆сѝ ᲂу҆ста̀ моѧ̑ на врагѝ моѧ̑, возвесели́босѧ дꙋ́хъ мой, внегда̀ пѣ́ти: нѣ́сть ст҃ъ, ꙗ҆́коже бг҃ъ на́шъ, и҆ нѣ́сть пра́веденъ, па́че тебє̀, гдⷭ҇и.

Любо́вїю ᲂу҆ѧзвлѧ́еми влⷣчнею, мꙋ̑ки претерпѣ́сте многоѻбра̑зныѧ: жи́лами бо сꙋро́вѣйше страда́льцы бїе́ми, ѻ҆гне́мъ же ѿвсю́дꙋ лю́тѡ ѡ҆палѧ́еми, непрекло́нни пребы́сте.

Оу҆крѣплѧ́еми си́лою гдⷭ҇нею, и҆зыдо́сте къ боре́нїю врага̀, и҆ сего̀ низложи́сте страстоте́рпцы, хрⷭ҇тꙋ̀ зовꙋ́ще: ты̀ є҆сѝ бг҃ъ на́шъ, и҆ нѣ́сть пра́веденъ, па́че тебє̀, гдⷭ҇и.

Со а҆́гг҃лы ликꙋ́юще въ вы́шнихъ, и҆ съ собѡ́ры соединѧ́еми мч҃никѡвъ, съ си́ми моли́тесѧ, и҆зба́вити всѧ́кїѧ ско́рби и҆ ѡ҆бстоѧ́нїѧ ва́съ чтꙋ́щыѧ, бж҃е́ственнїи мч҃ницы.

Бг҃оро́диченъ: Согла́снѡ тѧ̀, всепѣ́таѧ, бл҃гослови́мъ, є҆́юже на́мъ возсїѧ̀ неизрече́ннѡ сїѧ́нїе невече́рнее, и҆ вопїе́мъ: спаса́й рабы̑ твоѧ̑ всѧ́кагѡ ѡ҆ѕлобле́нїѧ, вѣ́рныхъ бо помо́щница ты̀ є҆сѝ.

Пѣ́снь д҃.

І҆рмо́съ: Пою́ тѧ, слꙋ́хомъ бо, гдⷭ҇и, ᲂу҆слы́шахъ и҆ ᲂу҆жасо́хсѧ, до менє́ бо и҆́деши, менѐ и҆щѧ̀ заблꙋ́ждшаго. тѣ́мъ мно́гое твоѐ снизхожде́нїе, є҆́же на мѧ̀, прославлѧ́ю, многоми́лостиве.

Пою́ще благоче́стнѡ, почти́мъ є҆ѵге́нїево дерзнове́нїе, а҆кѵ́лы противле́нїе, кані́дїево же терпѣ́нїе, кꙋ́пнѡ съ ни́ми почита́юще и҆ ᲂу҆алерїа́новꙋ крѣ́пость.

Неи́стовствомъ ѡ҆держа́нъ мꙋчи́тель, ᲂу҆́жами растѧ́гнена неми́лостивнѡ би́ти тѧ̀ повелѣва́етъ, и҆ желѣ́зомъ вельмѝ строга́ти тѧ̀, є҆ѵге́нїе, и҆ свѣща́ми ѡ҆палѧ́ти тѣ́ло твоѐ.

Непщева́въ пребезꙋ́мный мꙋчи́тель тве́рдость ва́шꙋ мꙋ́ками разори́ти, мꙋ́дрїи мч҃ницы, мꙋ́камъ подлага́етъ ва́съ горча́йшымъ: но благода́тїю вседѣ́телѧ хрⷭ҇та̀, сего̀ посрами́сте.

Бг҃оро́диченъ: Ꙗ҆́кѡ є҆ди́на вѣ́рныхъ по́моще, всеблагослове́ннаѧ бцⷣе, ѿ всѧ́кихъ и҆зба́ви скорбе́й твоѧ̑ рабы̑, те́плѣ блажа́щыѧ тѧ̀, и҆ въ бж҃е́ственный кро́въ тво́й притека́ющыѧ.

Пѣ́снь є҃.

І҆рмо́съ: Просвѣще́нїе во тмѣ̀ лежа́щихъ, спасе́нїе ѿча́ѧнныхъ, хрⷭ҇тѐ сп҃се мо́й, къ тебѣ̀ ᲂу҆́тренюю цр҃ю̀ ми́ра, просвѣти́ мѧ сїѧ́нїемъ твои́мъ: и҆но́гѡ бо ра́звѣ тебє̀ бо́га не зна́ю.

Мч҃ническое показꙋ́ѧ вои́стиннꙋ терпѣ́нїе, ста́лъ є҆сѝ ꙗ҆́кѡ а҆дама́нтъ, гѡ́рькїѧ мꙋ̑ки под̾е́млѧ, и҆ взыва́ѧ зижди́телю бл҃года́рнѡ, мч҃ниче є҆ѵге́нїе: и҆но́го бо ра́звѣ тебє̀ бо́га не зна́емъ.

Безвѣ́стїю бо́ги і҆́дѡльскїѧ препосла́лъ є҆сѝ сщ҃е́ннѣйшими твои́ми къ зижди́телю моли́твами: под̾ѧ́лъ є҆сѝ ра̑ны многоѻбра̑зныѧ, по всемꙋ̀ тѣ́лꙋ, мꙋ́чениче є҆ѵге́нїе, па́лицами неща́днѡ ᲂу҆ранѧ́емь.

Бг҃оро́диченъ: И҆зба́ви на́съ, всест҃а́ѧ дв҃о, всѧ́кагѡ вре́да, ты́ бо предста́тельница є҆сѝ на́ша, надѣ́ющихсѧ на тѧ̀, бцⷣе, и҆ вопїю́щихъ бж҃е́ственномꙋ ржⷭ҇твꙋ̀ твоемꙋ̀: и҆но́гѡ бо ра́звѣ тебє̀ бо́га не зна́емъ.

Пѣ́снь ѕ҃.

І҆рмо́съ: Ко гдⷭ҇ꙋ ѿ ки́та і҆ѡ́на возопѝ: ты́ мѧ возведѝ и҆зъ глꙋбины̀ а҆́да, молю́сѧ: да ꙗ҆́кѡ и҆зба́вителю во гла́сѣ хвале́нїѧ, и҆́стины же дх҃омъ пожрꙋ̀ тебѣ̀.

Простира́еми на дре́вѣ, и҆ желѣ́зомъ стрꙋ́жеми, ꙗ҆́ростїю сꙋдѧ́щагѡ, и҆ жи́лами ссѣка́еми по плещє́мъ неща́днѡ, и҆ ѻ҆гне́мъ ѡ҆палѧ́еми, добропобѣ́днїи мч҃ницы ра́довахꙋсѧ.

Терпѣ́лъ є҆сѝ тѣ́ломъ, свѣща́ми ѡ҆палѧ́емь, и҆ на дре́вѣ, сла́вне, протѧза́емь, є҆ѵге́нїе, и҆ со́лїю ра̑ны неща́днѡ посыпа́ємы, беззако́ннагѡ мꙋчи́телѧ сꙋровство́мъ.

Бг҃оро́диченъ: Да и҆зба́вимсѧ всѧ́кагѡ навѣ́та и҆ ско́рби, бг҃ора́дованнаѧ, и҆̀же въ тво́й покро́въ притека́ющїи, и҆ любо́вїю тѧ̀ при́снѡ благоче́стнѡ сла́вѧще, ꙗ҆́кѡ мт҃рь бж҃їю всенепоро́чнꙋю.

Сѣда́ленъ, гла́съ д҃.

Красота̀ просїѧ́вши тве́рдыхъ мꙋ́ченикѡвъ, четвери́ца ѡ҆зарѝ четы́ре концы̀ мі́ра зарѧ́ми, страда́ньми мꙋ́ченикѡвъ и҆ си́лами, ѿ ни́хже сїѧ́етъ вели́кїй є҆ѵге́нїй.

Пѣ́снь з҃.

І҆рмо́съ: Ѻ҆́бразꙋ злато́мꙋ, на по́лѣ деи́рѣ слꙋжи́мꙋ, трїѐ твоѝ ѻ҆́троцы небрего́ша безбо́жнагѡ велѣ́нїѧ: посредѣ́ же ѻ҆гнѧ̀ вве́ржени, ѡ҆роша́еми поѧ́хꙋ: бл҃гослове́нъ є҆сѝ, бж҃е ѻ҆тє́цъ на́шихъ.

По́двиги свѣ́тлыми ѡ҆бле́клсѧ є҆сѝ мꙋ́жески на пре́лесть, и҆ побѣдоно́сецъ, ѽ є҆ѵге́нїе! бж҃е́ственнымъ манове́нїемъ бы́въ, ѡ҆брѣ́лъ є҆сѝ воздаѧ̑нїѧ трꙋдѡ́въ, со а҆́гг҃лы же пое́ши: бл҃гослове́нъ є҆сѝ, бж҃е ѻ҆ц҃є́въ на́шихъ.

Крⷭ҇тъ хрⷭ҇то́въ и҆мꙋ́ще, страда́льцы, ꙗ҆́кѡ бж҃е́ственное ѻ҆рꙋ́жїе, дїа́воле ѡ҆полче́нїе и҆ мꙋчи́телей противле́нїе, вкꙋ́пѣ низложи́сте, побѣ́ды вѣнцы̀ прїе́мше ѿ жизноно́сныѧ десни́цы страстополо́жника бг҃а.

Оу҆мо́мъ чи́стымъ мꙋ́къ прилѡ́ги не поколеба́лсѧ є҆сѝ, но непреста́ннѡ, ѽ є҆ѵге́нїе, па́лицами бїе́мь, и҆зрѧ́днѣйше посѣ́клъ є҆сѝ, мꙋ́чениче, сопротивле́нїемъ страда́нїй твои́хъ, главы̑ врагѡ́въ и҆ неви́димыхъ сꙋпоста́тѡвъ.

Бг҃оро́диченъ: Сѐ вои́стиннꙋ, ꙗ҆́кѡ прорекла̀ є҆сѝ, ро́ди тѧ̀, всечⷭ҇таѧ, всѝ досто́йнѡ ᲂу҆блажа́емъ, и҆ по до́лгꙋ сла́вимъ: ты́ бо собезнача́льное сло́во ѻ҆́ч҃ее родила̀ є҆сѝ, за є҆́же спастѝ человѣ́ки, воплоще́нное и҆зъ тебє̀.

Пѣ́снь и҃.

І҆рмо́съ: Въ пе́щь ѻ҆́гненнꙋю ко ѻ҆трокѡ́мъ є҆врє́йскимъ снизше́дшаго, и҆ пла́мень въ ро́сꙋ прело́жшаго бг҃а, по́йте, дѣла̀, ꙗ҆́кѡ гдⷭ҇а, и҆ превозноси́те во всѧ̑ вѣ́ки.

Всѧ́комꙋ лꙋка́вномꙋ кова́рствꙋ гони́телей сопроти́висѧ ᲂу҆алерїа́нъ же, и҆ сла́вный съ ни́мъ а҆кѵ́ла, и҆ бж҃е́ственный є҆ѵге́нїй, кꙋ́пнѡ со страда́льцемъ кані́дїемъ до́блественнымъ.

Бг҃оза́рнаѧ чꙋ́дныхъ стрⷭ҇тоте́рпцєвъ хрⷭ҇то́выхъ наста̀ па́мѧть, ᲂу҆алерїа́на же и҆ є҆ѵге́нїа кꙋ́пнѡ, а҆кѵ́лы бж҃е́ственнагѡ и҆ кані́дїа, ю҆́же ра́достнѡ соверша́емъ любо́вїю.

Свѣтови́дными лꙋча́ми ѡ҆блиста́ющи на́мъ свѣ́тлѡ, наста̀ лѣ́тнѧѧ па́мѧть стрⷭ҇тоте́рпцєвъ хрⷭ҇то́выхъ, а҆кѵ́лы бж҃е́ственнагѡ, и҆ кані́дїа кꙋ́пнѡ, и҆ є҆ѵге́нїа и҆ ᲂу҆алерїа́на.

Бг҃оро́диченъ: Соприсносꙋ́щный ѻ҆ц҃ꙋ̀, и҆ собезнача́льный сн҃ъ и҆зъ тебє̀ про́йде въ послѣ̑днѧѧ лѣ̑та, за є҆́же спасти́ ны, дв҃о чⷭ҇таѧ неискꙋсобра́чнаѧ: є҆го́же не преста́й на́мъ ᲂу҆милостивлѧ́ющи.

Пѣ́снь ѳ҃.

І҆рмо́съ: Ѿ бг҃а бг҃а сло́ва, неизрече́нною мꙋ́дростїю прише́дшаго ѡ҆бнови́ти а҆да́ма, ꙗ҆́дїю въ тлѣ́нїе па́дшаго лю́тѣ, ѿ ст҃ы́ѧ дв҃ы неизрече́ннѡ воплоти́вшагосѧ на́съ ра́ди, вѣ́рнїи, є҆диномꙋ́дреннѡ пѣ́сньми велича́емъ.

Стремле́нїе побѣди́лъ є҆сѝ мꙋчи́телей, по мно́жайшихъ мꙋ́кахъ преше́дъ къ бг҃ꙋ прера́достнѡ, побѣ́ды по́чєсти прїе́мъ ꙗ҆́кѡ ѻ҆рꙋ́жникъ до́блественный, ꙗ҆́кѡ вели́къ хра́брникъ, ꙗ҆́кѡ и҆збра́нный хрⷭ҇то́въ во́инъ, є҆ѵге́нїе всеизѧ́щнѣйшїй.

Со а҆́гг҃льскими ли́ки и҆ мч҃ническими собо́ры совокꙋ́пльшесѧ, и҆ пра́ведныхъ чи́ны, ны́нѣ съ ни́ми моли́тесѧ, ва́съ воспѣва́ющымъ дарова́ти ѡ҆чище́нїе грѣхѡ́въ, и҆ всѧ́кихъ бѣ́дъ, мꙋ́чєницы, и҆збавле́нїе.

Ѡ҆ на́съ соверша́ющихъ свѣ́тлꙋю ва́шꙋ па́мѧть, є҆ѵге́нїе бг҃омꙋ́дре, благоче́стнѡ, мꙋ́чениче а҆кѵ́ло всесла́вне, и҆ ᲂу҆алерїа́не съ кані́дїемъ сострада́льцемъ, прилѣ́жнѡ ᲂу҆моли́те хрⷭ҇та̀ преблага́го.

Бг҃оро́диченъ: Тѧ̀, всест҃а́ѧ дв҃о, а҆́гг҃лѡвъ мно́жєства и҆ всѣ́хъ человѣ̑къ ро́ди прера́достнѡ ᲂу҆блажа́ютъ: всѣ́хъ бо сп҃са, и҆ зижди́телѧ, и҆ влⷣкꙋ и҆ бг҃а породила̀ є҆сѝ, є҆го́же ѡ҆ на́съ молѝ.

Жития мучеников Евгения, Кандида, Валериана и Акилы

Свя­тые му­че­ни­ки Ев­ге­ний, Кан­дид, Ва­ле­ри­ан и Аки­ла по­стра­да­ли за ве­ру во Хри­ста в цар­ство­ва­ние Дио­кли­ти­а­на и Мак­си­ми­а­на (284–305) от пол­ко­вод­ца Ли­сия. Ва­ле­ри­ан, Кан­дид и Аки­ла во вре­мя го­не­ний скры­лись в Гра­не­зондских го­рах, пред­по­чтя жизнь со зве­ря­ми пре­бы­ва­нию сре­ди языч­ни­ков. Но и здесь они бы­ли ско­ро най­де­ны и при­ве­де­ны в Трапезунт. За сме­лое и твер­дое ис­по­ве­да­ние ве­ры Хри­сто­вой свя­тых му­че­ни­ков би­ли во­ло­вьи­ми жи­ла­ми, стро­га­ли же­ле­зом, по­сы­па­ли ра­ны со­лью и па­ли­ли ог­нем. Через несколь­ко дней был взят и Ев­ге­ний, его под­верг­ли тем же му­че­ни­ям. По­сле ис­тя­за­ний че­ты­рех му­че­ни­ков бро­си­ли в рас­ка­лен­ную печь; ко­гда же они вы­шли из нее невре­ди­мы­ми, им от­сек­ли го­ло­вы. При­ня­ли свя­тые му­че­ни­че­скую кон­чи­ну в кон­це III в.

См. так­же: "Па­мять свя­тых му­че­ни­ков Ва­ле­ри­а­на, Кан­ди­да, Ев­ге­ния и Аки­лы" в из­ло­же­нии свт. Ди­мит­рия Ро­стов­ско­го.

Жития мучеников Евгения, Кандида, Валериана и Акилы

Свя­тые му­че­ни­ки Ев­ге­ний, Кан­дид, Ва­ле­ри­ан и Аки­ла по­стра­да­ли за ве­ру во Хри­ста в цар­ство­ва­ние Дио­кли­ти­а­на и Мак­си­ми­а­на (284–305) от пол­ко­вод­ца Ли­сия. Ва­ле­ри­ан, Кан­дид и Аки­ла во вре­мя го­не­ний скры­лись в Гра­не­зондских го­рах, пред­по­чтя жизнь со зве­ря­ми пре­бы­ва­нию сре­ди языч­ни­ков. Но и здесь они бы­ли ско­ро най­де­ны и при­ве­де­ны в Трапезунт. За сме­лое и твер­дое ис­по­ве­да­ние ве­ры Хри­сто­вой свя­тых му­че­ни­ков би­ли во­ло­вьи­ми жи­ла­ми, стро­га­ли же­ле­зом, по­сы­па­ли ра­ны со­лью и па­ли­ли ог­нем. Через несколь­ко дней был взят и Ев­ге­ний, его под­верг­ли тем же му­че­ни­ям. По­сле ис­тя­за­ний че­ты­рех му­че­ни­ков бро­си­ли в рас­ка­лен­ную печь; ко­гда же они вы­шли из нее невре­ди­мы­ми, им от­сек­ли го­ло­вы. При­ня­ли свя­тые му­че­ни­че­скую кон­чи­ну в кон­це III в.

См. так­же: "Па­мять свя­тых му­че­ни­ков Ва­ле­ри­а­на, Кан­ди­да, Ев­ге­ния и Аки­лы" в из­ло­же­нии свт. Ди­мит­рия Ро­стов­ско­го.

Жития мучеников Евгения, Кандида, Валериана и Акилы

Свя­тые му­че­ни­ки Ев­ге­ний, Кан­дид, Ва­ле­ри­ан и Аки­ла по­стра­да­ли за ве­ру во Хри­ста в цар­ство­ва­ние Дио­кли­ти­а­на и Мак­си­ми­а­на (284–305) от пол­ко­вод­ца Ли­сия. Ва­ле­ри­ан, Кан­дид и Аки­ла во вре­мя го­не­ний скры­лись в Гра­не­зондских го­рах, пред­по­чтя жизнь со зве­ря­ми пре­бы­ва­нию сре­ди языч­ни­ков. Но и здесь они бы­ли ско­ро най­де­ны и при­ве­де­ны в Трапезунт. За сме­лое и твер­дое ис­по­ве­да­ние ве­ры Хри­сто­вой свя­тых му­че­ни­ков би­ли во­ло­вьи­ми жи­ла­ми, стро­га­ли же­ле­зом, по­сы­па­ли ра­ны со­лью и па­ли­ли ог­нем. Через несколь­ко дней был взят и Ев­ге­ний, его под­верг­ли тем же му­че­ни­ям. По­сле ис­тя­за­ний че­ты­рех му­че­ни­ков бро­си­ли в рас­ка­лен­ную печь; ко­гда же они вы­шли из нее невре­ди­мы­ми, им от­сек­ли го­ло­вы. При­ня­ли свя­тые му­че­ни­че­скую кон­чи­ну в кон­це III в.

См. так­же: "Па­мять свя­тых му­че­ни­ков Ва­ле­ри­а­на, Кан­ди­да, Ев­ге­ния и Аки­лы" в из­ло­же­нии свт. Ди­мит­рия Ро­стов­ско­го.

Жития мучеников Евгения, Кандида, Валериана и Акилы

Свя­тые му­че­ни­ки Ев­ге­ний, Кан­дид, Ва­ле­ри­ан и Аки­ла по­стра­да­ли за ве­ру во Хри­ста в цар­ство­ва­ние Дио­кли­ти­а­на и Мак­си­ми­а­на (284–305) от пол­ко­вод­ца Ли­сия. Ва­ле­ри­ан, Кан­дид и Аки­ла во вре­мя го­не­ний скры­лись в Гра­не­зондских го­рах, пред­по­чтя жизнь со зве­ря­ми пре­бы­ва­нию сре­ди языч­ни­ков. Но и здесь они бы­ли ско­ро най­де­ны и при­ве­де­ны в Трапезунт. За сме­лое и твер­дое ис­по­ве­да­ние ве­ры Хри­сто­вой свя­тых му­че­ни­ков би­ли во­ло­вьи­ми жи­ла­ми, стро­га­ли же­ле­зом, по­сы­па­ли ра­ны со­лью и па­ли­ли ог­нем. Через несколь­ко дней был взят и Ев­ге­ний, его под­верг­ли тем же му­че­ни­ям. По­сле ис­тя­за­ний че­ты­рех му­че­ни­ков бро­си­ли в рас­ка­лен­ную печь; ко­гда же они вы­шли из нее невре­ди­мы­ми, им от­сек­ли го­ло­вы. При­ня­ли свя­тые му­че­ни­че­скую кон­чи­ну в кон­це III в.

См. так­же: "Па­мять свя­тых му­че­ни­ков Ва­ле­ри­а­на, Кан­ди­да, Ев­ге­ния и Аки­лы" в из­ло­же­нии свт. Ди­мит­рия Ро­стов­ско­го.