Канон святым мученикам Агафоподу диакону, Феодулу и иным

Припев: Святи́и му́ченицы, моли́те Бо́га о на́с.

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 18 апреля (05 апреля ст. ст.)

Глас 4.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Мо́ря чермну́ю пучи́ну невла́жными стопа́ми дре́вний пешеше́ствовав Изра́иль, крестообра́зными Моисе́овыма рука́ма Амали́кову си́лу в пусты́ни победи́л е́сть.

Боже́ственным муче́ния венце́м увя́зшеся, просвеще́ни добро́тою мы́сленною, Влады́це предстоите́, о на́с моля́щеся, прекра́снии великому́ченицы.

Красно́ к Бо́гу творя́ще, му́дрии, присвое́ние, безле́потныя зло́бы себе́ благоче́стно удали́сте и с ли́ки, ра́дующеся, страстоте́рпец причто́стеся.

Во́д Животворя́щаго Ду́ха су́ще испо́лнены, неразу́мия дре́вле зно́ем та́ющия напои́сте благодея́нием, святи́и, Боже́ственным повину́ющеся веле́нием.

Богоро́дичен: Спа́са и Вседе́теля Го́спода во чре́ве носи́ла еси́, Его́же Агафопо́д вку́пе со сла́вным Феоду́лом пропове́да, су́ща Бо́га и Челове́ка, Де́во Ма́ти Всенепоро́чная.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Весели́тся о Тебе́ Це́рковь Твоя́, Христе́, зову́щи: Ты́ моя́ кре́пость, Го́споди, и прибе́жище, и утвержде́ние.

Глаго́лы твои́х плени́ц, препе́нся, вра́г паде́ и я́вственно обличи́ся, му́чениче страстоте́рпче Феоду́ле.

Любо́вию су́щею к Бо́гу укрепи́в ду́шу, показа́л еси́ всю́ вра́жию си́лу, му́чениче Агафопо́де, некре́пку.

Исцеле́ния ве́рным от приснотеку́щих пото́ков точа́ще, исто́чник страсте́й, сла́внии, Боже́ственною си́лою изсуша́ете.

Богоро́дичен: Избавля́ющаго челове́ки от плене́ния вра́жия, Чи́стая, Изба́вителя родила́ еси́, пло́тию на́шею обложе́на.

Седа́лен, гла́с 8.

Бра́тия по благода́ти Ду́ха, единонра́внии ве́рою благочести́вою, су́ще святи́и, вои́стинну великоимени́тии, в моли́твах и поще́ниих житие́ проходя́ще, лю́ди привлеко́сте к Боже́ственному позна́нию. Те́мже, до́блии во́ини, пре́лесть му́жески плени́сте и, зако́нно пострада́вше, венцы́ получи́сте. Моли́те Христа́ Бо́га прегреше́ний оставле́ние дарова́ти пра́зднующим любо́вию святу́ю па́мять ва́шу.

Сла́ва, и ны́не, богоро́дичен: Прему́дрость и Сло́во в Твое́м чре́ве заче́нши неопа́льно, Ма́ти Бо́жия, ми́рови родила́ еси́ ми́р Содержа́щаго и во объя́тиих понесла́ еси́ вся́ Нося́щаго, Пита́теля все́х и Творца́ тва́ри. Те́мже молю́ Тя, Всесвята́я Де́во, и ве́рно сла́влю Тя́, изба́витися мне́ от прегреше́ний, и в де́нь Суда́, егда́ предста́ти и́мам пред лице́м Созда́теля моего́, Влады́чице Де́во Чи́стая, Твою́ по́мощь тогда́ пода́ждь ми́: вся́ бо мо́жеши, ели́ка хо́щеши, Всепе́тая.

Крестобогоро́дичен: А́гнца и Па́стыря и Изба́вителя, А́гница зря́щи на Кресте́, восклица́ше, пла́чущи, и, го́рько рыда́ющи, вопия́ше: ми́р у́бо ра́дуется, прие́мляй Тобо́ю избавле́ние, утро́ба же Моя́ гори́т, зря́щи Твое́ распя́тие, е́же терпи́ши за милосе́рдие ми́лости. Долготерпели́ве Го́споди, ми́лости бе́здно и исто́чниче неисчерпа́емый, умилосе́рдися и да́руй согреше́ний оставле́ние, ве́рою пою́щим Боже́ственныя Стра́сти Твоя́.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Вознесе́на Тя́ ви́девши Це́рковь на Кресте́, Со́лнце Пра́ведное, ста́ в чи́не свое́м, досто́йно взыва́ющи: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Я́ко свети́льницы возсия́вше пресве́тлии муче́ния светлостьми́, вселе́нныя исполне́ние просвеща́ют сла́внии му́ченицы, пре́лести омрача́юще зломы́слие.

Блаже́нную супру́гу, благоу́мную и прии́мшую вене́ц муче́ния, а́нгели почуди́шася, и челове́цы похвали́ша терпе́ния до́блесть.

Ра́дуяся, Феоду́л вопия́ше: в пу́ть теку́, Го́споди, Твои́х свиде́тельств и наслажда́юся бога́тно Твоего́ сия́ния, ку́пно с тве́рдым Агафопо́дом.

Богоро́дичен: Вити́йствующе воплоще́ние Влады́ки, из Твоея́ возсия́вша утро́бы, Богоро́дице, му́ченицы сла́внии спаси́тельное испи́ша пи́во муче́ния, ра́дующеся.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Ты́, Го́споди, мо́й Све́т, в ми́р прише́л еси́, Све́т Святы́й, обраща́яй из мра́чна неве́дения ве́рою воспева́ющия Тя́.

Но́ги твоя́ я́ве на правоте́ поста́вил еси́, прехва́льне Агафопо́де, честна́го муче́ния, враги́ препина́ющия.

Во́ду жи́зни, страстоно́сцы, теку́щую в се́рдцы стяжа́вше, сла́вный коне́ц водо́ю прия́сте.

Тече́ние и́дольскаго преще́ния изсуши́сте, вве́ржени, страда́льцы, во глубину́ морску́ю и во́лею умерщвле́ни.

Богоро́дичен: Ма́ти Бо́жия, души́ моея́ озлобле́ния уврачи́, ро́ждшая Всеблага́го Сло́ва, вся́ ублажа́ющаго.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Пожру́ Ти со гла́сом хвале́ния, Го́споди, Це́рковь вопие́т Ти́, от бесо́вския кро́ве очи́щшися, ра́ди ми́лости от ре́бр Твои́х исте́кшею кро́вию.

Во́д живото́чных су́ще испо́лнени, достохва́льную кончи́ну потопле́нием во́д прия́сте, зло́бы в ни́х предста́теля потопи́вше.

Благода́тию и си́лою Бо́жиею соблюда́еми, не преврати́стеся пожре́ти ме́рзким куми́ром, но же́ртву Влады́це себе́ чи́сту принесо́сте.

Ору́жия вра́жия в ва́с изнемого́ша, изощре́ныя бо стре́лы ва́шего му́жества вонзо́сте, страда́льцы, в се́рдце его́ до́блественно.

Богоро́дичен: Исцели́ души́ моея́ стра́сти, Всенепоро́чная, безстра́стия ро́ждши Исто́чник, и уста́ви томи́тельство непреста́нно смуща́ющих, Чи́стая, се́рдце мое́.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: В пещи́ авраа́мстии о́троцы перси́дстей, любо́вию благоче́стия па́че, не́жели пла́менем, опаля́еми, взыва́ху: благослове́н еси́ в хра́ме сла́вы Твоея́, Го́споди.

Ра́зумом Боже́ственным в леви́тскую оде́жду оде́ялся еси́, сию́ муче́ния све́тлостию свяще́нно светле́йшу соде́лав, и ны́не предстои́ши, Агафопо́де, Сло́ву ра́дуяся.

Первому́ченика слу́жбою украша́емь, Сло́ву пожре́нному, блаже́нне, служи́ти, Агафопо́де, сподо́бился еси́, благослове́н еси́, — вопия́, — в хра́ме сла́вы Твоея́, Го́споди.

Единоу́мием еди́но мы́сляще, досточу́днии, еди́н сме́рти иску́с за Христа́ претерпе́сте, зову́ще: благослове́н еси́ в хра́ме сла́вы Твоея́, Го́споди.

Богоро́дичен: Преукра́шену доброде́телей, Чи́стая, све́тлостию, Сло́во, доброде́телию покры́вый небеса́, обре́т Тя́, всели́ся в Тя́, Пренепоро́чная, и челове́ческое естество́ онебеси́.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Ру́це распросте́р, Дании́л, льво́в зия́ния в ро́ве затче́; о́гненную же си́лу угаси́ша, доброде́телию препоя́савшеся, благоче́стия рачи́тели, о́троцы, взыва́юще: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Словесы́ твои́ми ле́сть помрача́я, му́дре Феоду́ле, му́дростию благода́тною озаря́емь, просия́л еси́, пред суди́щем благоче́стие возглаша́я и злочести́вых загражда́я уста́, зовы́й: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Скры́ти морска́я глубина́ ва́ша телеса́ ника́коже возмо́же, святи́и, на су́шу бо сия́ издае́т Боже́ственным манове́нием неистле́нна, источа́юща на́м ди́вная чудеса́, вопию́щим: вся́ дела́ благослови́те Госпо́дня Го́спода.

Ве́сь порабо́тився тебе́ ра́ди в ра́бии о́бразе я́вльшемуся, сла́вне, и по сме́рти промышле́ние сирота́м явля́ешися творя́ и вдова́м, Влады́чнее законоположе́ние исполня́я, я́ко благоразу́мен ра́б Госпо́день, преблаже́нне Феоду́ле.

Пелены́ ва́ша, и ра́ны, и боре́ния Фессалоники́я чти́т, того́ бо воспита́ние яви́стеся, и в то́м блаже́нную кончи́ну, я́ко страда́льцы, вои́стинну прия́сте, и Це́рковь перворо́дных че́стно ны́не уясня́ете.

Богоро́дичен: Не премени́в естества́, Христо́с из Тебе́ во всего́ челове́ка облече́ся, Богора́дованная Влады́чице, Его́же стра́сть Феоду́л и Агафопо́д кре́пце изобрази́вше, вопию́т: вся́ дела́, благослови́те Госпо́дня Го́спода.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Ка́мень нерукосе́чный от несеко́мыя горы́, Тебе́, Де́во, краеуго́льный отсече́ся — Христо́с, совокупи́вый разстоя́щаяся естества́. Те́м, веселя́щеся, Тя́, Богоро́дице, велича́ем.

Се́ ны́не что́ добро́, — вопия́ху, — или́ что́ красно́, страстоте́рпцы, но е́же жи́ти во гра́де жива́го Бо́га, соблю́дше благоче́стия соу́з, да́же до сме́рти нереши́мь?

Я́ко свиде́тельства тече́ние сконча́вше, страда́льцы, ликостоя́ние вы́шних чино́в ва́с восприя́т, неувяда́ющими, сла́внии, венча́еми венцы́.

Дне́сь све́тло пра́зднует сла́вная Фессалоники́я, вся́к гра́д и страну́ созыва́ющи в па́мять ва́шу с высо́ким пропове́данием, о Агафопо́де и Феоду́ле!

Взя́стеся к неизрече́нней сла́ве светоявле́нно, я́коже страстоте́рпцы, ея́же сподо́битися ве́рою ва́шу соверша́ющим па́мять всегда́, я́ко дерзнове́ние иму́ще, моли́теся, пречестни́и.

Богоро́дичен: Све́том мя́ Твоего́ благоутро́бия, во тме́ неразу́мия лежа́щаго, озари́, еди́на, Светода́вца Ро́ждшая, Изба́вителя и Го́спода, святы́я венча́ющаго.

Пѣ́снь а҃.

І҆рмо́съ: Мо́рѧ чермнꙋ́ю пꙋчи́нꙋ невла́жными стопа́ми дре́внїй пѣшеше́ствовавъ і҆и҃ль, крⷭ҇тоѻбра́зными мѡѷсе́овыма рꙋка́ма а҆мали́ковꙋ си́лꙋ въ пꙋсты́ни побѣди́лъ є҆́сть.

Бжⷭ҇твеннымъ мꙋче́нїѧ вѣнце́мъ ᲂу҆вѧ́зшесѧ, просвѣще́ни добро́тою мы́сленною, влⷣцѣ предстоитѐ ѡ҆ на́съ молѧ́щесѧ, прекра́снїи великомч҃ницы.

Красно̀ къ бг҃ꙋ творѧ́ще, мꙋ́дрїи, присвое́нїе, безлѣ́потныѧ ѕло́бы себѐ бл҃гоче́стнѡ ᲂу҆дали́сте и҆ съ ли́ки, ра́дꙋющесѧ, стрⷭ҇тоте́рпєцъ причто́стесѧ.

Во́дъ животворѧ́щагѡ дх҃а сꙋ́ще и҆спо́лнени, неразꙋ́мїѧ дре́вле зно́емъ та́ющыѧ напои́сте бл҃годѣѧ́нїемъ, свѧті́и, бжⷭ҇твєннымъ повинꙋ́ющесѧ велѣ́нїємъ.

Бг҃оро́диченъ: Сп҃са и҆ вседѣ́телѧ гдⷭ҇а во чре́вѣ носи́ла є҆сѝ, є҆го́же а҆гаѳопо́дъ вкꙋ́пѣ со сла́внымъ ѳеодꙋ́ломъ проповѣ́да, сꙋ́ща бг҃а и҆ чл҃вѣ́ка, дв҃о мт҃и всенепоро́чнаѧ.

Пѣ́снь г҃.

І҆рмо́съ: Весели́тсѧ ѡ҆ тебѣ̀ цр҃ковь твоѧ̀, хрⷭ҇тѐ, зовꙋ́щи: ты̀ моѧ̀ крѣ́пость, гдⷭ҇и, и҆ прибѣ́жище, и҆ ᲂу҆твержде́нїе.

Глаго́лы твои́хъ плени́цъ препе́нсѧ вра́гъ падѐ, и҆ ꙗ҆́вственнѡ ѡ҆бличи́сѧ, мч҃ниче страстоте́рпче ѳеодꙋ́ле.

Любо́вїю сꙋ́щею къ бг҃ꙋ ᲂу҆крѣпи́въ дꙋ́шꙋ, показа́лъ є҆сѝ всю̀ вра́жїю си́лꙋ, мч҃ниче а҆гаѳопо́де, некрѣ́пкꙋ.

И҆сцѣлє́нїѧ вѣ̑рнымъ ѿ приснотекꙋ́щихъ пото́кѡвъ точа́ще, и҆сто́чникъ страсте́й, сла́внїи, бжⷭ҇твенною си́лою и҆зсꙋша́ете.

Бг҃оро́диченъ: И҆збавлѧ́ющаго человѣ́ки ѿ плѣне́нїѧ вра́жїѧ, чⷭ҇таѧ, и҆зба́вителѧ родила̀ є҆сѝ, пло́тїю на́шею ѡ҆бложе́на.

Сѣда́ленъ, гла́съ и҃.

Бра́тїѧ по бл҃года́ти дх҃а, є҆динонра́внїи вѣ́рою бл҃гочести́вою сꙋ́ще ст҃і́и, вои́стиннꙋ великоимени́тїи, въ моли́твахъ и҆ поще́нїихъ житїѐ проходѧ́ще, лю́ди привлеко́сте къ бжⷭ҇твенномꙋ позна́нїю. тѣ́мже, до́блїи во́ини, пре́лесть мꙋ́жески плѣни́сте, и҆ зако́ннѡ пострада́вше, вѣнцы̀ полꙋчи́сте. моли́те хрⷭ҇та̀ бг҃а, прегрѣше́нїй ѡ҆ставле́нїе дарова́ти пра́зднꙋющымъ любо́вїю свѧтꙋ́ю па́мѧть ва́шꙋ.

Сла́ва, и҆ ны́нѣ, бг҃оро́диченъ: Премꙋ́дрость и҆ сло́во въ твое́мъ чре́вѣ заче́нши, неѡпа́льнѡ, мт҃и бж҃їѧ, мі́рови родила̀ є҆сѝ мі́ръ содержа́щаго, и҆ во ѡ҆б̾ѧ́тїихъ понесла̀ є҆сѝ всѧ̑ носѧ́щаго, пита́телѧ всѣ́хъ и҆ творца̀ тва́ри. тѣ́мже молю́ тѧ, всест҃а́ѧ дв҃о, и҆ вѣ́рнѡ сла́влю тѧ̀, и҆зба́витисѧ мнѣ̀ ѿ прегрѣше́нїй, и҆ въ де́нь сꙋда̀, є҆гда̀ предста́ти и҆́мамъ предъ лице́мъ созда́телѧ моегѡ̀, влⷣчце дв҃о чⷭ҇таѧ, твою̀ по́мощь тогда̀ пода́ждь мѝ: всѧ̑ бо мо́жеши, є҆ли̑ка хо́щеши, всепѣ́таѧ.

Крⷭ҇тобг҃оро́диченъ: А҆́гнца и҆ па́стырѧ, и҆ и҆зба́вителѧ а҆́гница зрѧ́щи на крⷭ҇тѣ̀, восклица́ше пла́чꙋщи и҆ го́рькѡ рыда́ющи, вопїѧ́ше: мі́ръ ᲂу҆́бѡ ра́дꙋетсѧ, прїе́млѧй тобо́ю и҆збавле́нїе, ᲂу҆тро́ба же моѧ̀ гори́тъ, зрѧ́щи твоѐ распѧ́тїе, є҆́же терпи́ши за милосе́рдїе ми́лости. долготерпѣли́ве гдⷭ҇и, ми́лости бе́здно и҆ и҆сто́чниче неисчерпа́емый, ᲂу҆милосе́рдисѧ и҆ да́рꙋй согрѣше́нїй ѡ҆ставле́нїе, вѣ́рою пою́щымъ бжⷭ҇твєнныѧ стрⷭ҇ти твоѧ̑.

Пѣ́снь д҃.

І҆рмо́съ: Вознесе́на тѧ̀ ви́дѣвши цр҃ковь на крⷭ҇тѣ̀, сл҃нце пра́ведное, ста̀ въ чи́нѣ свое́мъ, досто́йнѡ взыва́ющи: сла́ва си́лѣ твое́й, гдⷭ҇и.

Ꙗ҆́кѡ свѣти́льницы возсїѧ́вше пресвѣ́тлїи, мꙋче́нїѧ свѣтлостьмѝ, вселе́нныѧ и҆сполне́нїе просвѣща́ютъ, сла́внїи мꙋ́чєницы, пре́лести ѡ҆мрача́юще ѕломы́слїе.

Блаже́ннꙋю сꙋпрꙋ́гꙋ благоꙋ́мнꙋю, и҆ прїи́мшꙋю вѣне́цъ мꙋче́нїѧ, а҆́гг҃ли почꙋди́шасѧ и҆ человѣ́цы похвали́ша терпѣ́нїѧ до́блесть.

Ра́дꙋѧсѧ ѳеодꙋ́лъ вопїѧ́ше: въ пꙋ́ть текꙋ̀, гдⷭ҇и, твои́хъ свидѣ́тельствъ, и҆ наслажда́юсѧ бога́тнѡ твоегѡ̀ сїѧ́нїѧ, кꙋ́пнѡ съ тве́рдымъ а҆гаѳопо́домъ.

Бг҃оро́диченъ: Виті́йствꙋюще воплоще́нїе влⷣки, и҆зъ твоеѧ̀ возсїѧ́вша ᲂу҆тро́бы, бцⷣе, мч҃ницы сла́внїи, спаси́тельное и҆спи́ша пи́во мꙋче́нїѧ ра́дꙋющесѧ.

Пѣ́снь є҃.

І҆рмо́съ: Ты̀, гдⷭ҇и мо́й, свѣ́тъ въ мі́ръ прише́лъ є҆сѝ, свѣ́тъ ст҃ы́й, ѡ҆браща́ѧй и҆зъ мра́чна невѣ́дѣнїѧ, вѣ́рою воспѣва́ющыѧ тѧ̀.

Но́ги твоѧ̑ ꙗ҆́вѣ на правотѣ̀ поста́вилъ є҆сѝ, прехва́льне а҆гаѳопо́де, честна́гѡ мꙋче́нїѧ, врагѝ препина́ющыѧ.

Во́дꙋ жи́зни страстоно́сцы текꙋ́щꙋю въ се́рдцы стѧжа́вше, сла́вный коне́цъ водо́ю прїѧ́сте.

Тече́нїе і҆́дѡльскагѡ преще́нїѧ и҆зсꙋши́сте, вве́ржени страда́льцы во глꙋбинꙋ̀ морскꙋ́ю, и҆ во́лею ᲂу҆мерщвле́ни.

Бг҃оро́диченъ: Мт҃и бж҃їѧ, дꙋшѝ моеѧ̀ ѡ҆ѕлоблє́нїѧ ᲂу҆врачѝ, ро́ждшаѧ всебл҃га́го сло́ва, всѧ̑ ᲂу҆блажа́ющаго.

Пѣ́снь ѕ҃.

І҆рмо́съ: Пожрꙋ́ ти со гла́сомъ хвале́нїѧ, гдⷭ҇и, цр҃ковь вопїе́тъ тѝ, ѿ бѣсо́вскїѧ кро́ве ѡ҆чи́щшисѧ, ра́ди ми́лости ѿ ре́бръ твои́хъ и҆сте́кшею кро́вїю.

Во́дъ живо́тныхъ сꙋ́ще и҆спо́лнени, достохва́льнꙋю кончи́нꙋ потопле́нїемъ во́дъ прїѧ́сте, ѕло́бы въ ни́хъ предста́телѧ потопи́сте.

Бл҃года́тїю и҆ си́лою бж҃їею соблюда́еми, не преврати́стесѧ пожре́ти мє́рзскимъ кꙋмі́рѡмъ: но же́ртвꙋ влⷣцѣ себѐ чи́стꙋ принесо́сте.

Ѻ҆рꙋ̑жїѧ вра̑жїѧ въ ва́съ и҆знемого́ша, и҆з̾ѡщрє́нныѧ бо стрѣ́лы ва́шегѡ мꙋ́жества вонзо́сте, страда́льцы, въ се́рдце є҆гѡ̀ до́блественнѡ.

Бг҃оро́диченъ: И҆сцѣлѝ дꙋшѝ моеѧ̀ стра̑сти, всенепоро́чнаѧ, безстра́стїѧ ро́ждши и҆сто́чникъ: и҆ ᲂу҆ста́ви томи́тельство, непреста́ннѡ смꙋща́ющихъ, чⷭ҇таѧ, се́рдце моѐ.

Пѣ́снь з҃.

І҆рмо́съ: Въ пещѝ а҆враа́мстїи ѻ҆́троцы персі́дстѣй, любо́вїю бл҃гоче́стїѧ па́че, не́жели пла́менемъ ѡ҆палѧ́еми, взыва́хꙋ: бл҃гослове́нъ є҆сѝ въ хра́мѣ сла́вы твоеѧ̀, гдⷭ҇и.

Ра́зꙋмомъ бжⷭ҇твеннымъ въ леѵі́тскꙋю ѻ҆де́ждꙋ ѡ҆дѣ́ѧлсѧ є҆сѝ, сїю̀ мꙋче́нїѧ свѣ́тлостїю свѧще́ннѡ свѣтлѣ́йшꙋ содѣ́лавъ: и҆ ны́нѣ предстои́ши, а҆гаѳопо́де, сло́вꙋ ра́дꙋѧсѧ.

Первомч҃ника слꙋ́жбою ᲂу҆краша́емь, сло́вꙋ пожре́нномꙋ, бл҃же́нне, слꙋжи́ти, а҆гаѳопо́де, сподо́билсѧ є҆сѝ, бл҃гослове́нъ є҆сѝ, вопїѧ̀, въ хра́мѣ сла́вы твоеѧ̀, гдⷭ҇и.

Є҆диноꙋ́мїемъ є҆ди́но мы́слѧще, досточꙋ́днїи, є҆ди́нъ сме́рти и҆скꙋ́съ за хрⷭ҇та̀ претерпѣ́сте, зовꙋ́ще: бл҃гослове́нъ є҆сѝ въ хра́мѣ сла́вы твоеѧ̀, гдⷭ҇и.

Бг҃оро́диченъ: Преꙋкра́шенꙋ добродѣ́телей, чⷭ҇таѧ, свѣ́тлостїю, сло́во добродѣ́телїю покры́вый нб҃са̀, ѡ҆брѣ́тъ тѧ̀, всели́сѧ въ тѧ̀, пренепоро́чнаѧ, и҆ человѣ́ческое є҆стество̀ ѡ҆небесѝ.

Пѣ́снь и҃.

І҆рмо́съ: Рꙋ́цѣ распросте́ръ данїи́лъ, львѡ́въ зїѧ̑нїѧ въ ро́вѣ затчѐ: ѻ҆́гненнꙋю же си́лꙋ ᲂу҆гаси́ша, добродѣ́телїю препоѧ́савшесѧ, бл҃гоче́стїѧ рачи́тели ѻ҆́троцы, взыва́юще: бл҃гослови́те, всѧ̑ дѣла̀ гдⷭ҇нѧ, гдⷭ҇а.

Словесы̀ твои́ми ле́сть помрача́ѧ, мꙋ́дре ѳеодꙋ́ле, мꙋ́дростїю благода́тною ѡ҆зарѧ́емь просїѧ́лъ є҆сѝ, предъ сꙋди́щемъ благоче́стїе возглаша́ѧ и҆ ѕлочести́выхъ загражда́ѧ ᲂу҆ста̀, зовы́й: благослови́те, всѧ̑ дѣла̀ гдⷭ҇нѧ, гдⷭ҇а.

Скры́ти морска́ѧ глꙋбина̀ ва̑ша тѣлеса̀ ника́коже возмо́же, ст҃і́и: на сꙋ́шꙋ бо сїѧ̑ и҆здае́тъ бжⷭ҇твеннымъ манове́нїемъ неистлѣ̑нна, и҆сточа̑юща на́мъ ди̑внаѧ чꙋдеса̀, вопїю́щымъ: всѧ̑ дѣла̀, благослови́те, гдⷭ҇нѧ, гдⷭ҇а.

Ве́сь порабо́тивсѧ тебє̀ ра́ди въ ра́бїи ѻ҆́бразѣ ꙗ҆́вльшемꙋсѧ, сла́вне, и҆ по сме́рти промышле́нїе сирота́мъ ꙗ҆влѧ́ешисѧ творѧ̀ и҆ вдова́мъ, влⷣчнее законоположе́нїе и҆сполнѧ́ѧ, ꙗ҆́кѡ благоразꙋ́менъ ра́бъ гдⷭ҇ень, пребл҃же́нне ѳеодꙋ́ле.

Пелєны̀ ва́шѧ и҆ ра̑ны, и҆ борє́нїѧ, ѳессалонїкі́а чти́тъ: тогѡ́ бо воспита́нїе ꙗ҆ви́стесѧ, и҆ въ то́мъ блаже́ннꙋю кончи́нꙋ, ꙗ҆́кѡ страда́льцы вои́стиннꙋ, прїѧ́сте, и҆ цр҃ковь перворо́дныхъ че́стнѡ ны́нѣ ᲂу҆ѧснѧ́ете.

Бг҃оро́диченъ: Не премѣни́въ є҆стества̀ хрⷭ҇то́съ, и҆зъ тебє̀ во всего̀ человѣ́ка ѡ҆блече́сѧ, бг҃ора́дованнаѧ влⷣчце: є҆гѡ́же стрⷭ҇ть ѳеодꙋ́лъ и҆ а҆гаѳопо́дъ крѣ́пцѣ и҆з̾ѡбрази́вше, вопїю́тъ: всѧ̑ дѣла̀, бл҃гослови́те, гдⷭ҇нѧ, гдⷭ҇а.

Пѣ́снь ѳ҃.

І҆рмо́съ: Ка́мень нерꙋкосѣ́чный ѿ несѣко́мыѧ горы̀ тебє̀, дв҃о, краеꙋго́льный ѿсѣче́сѧ, хрⷭ҇то́съ, совокꙋпи́вый разстоѧ̑щаѧсѧ є҆стєства̀. тѣ́мъ веселѧ́щесѧ, тѧ̀, бцⷣе, велича́емъ.

Сѐ ны́нѣ что̀ добро̀ вопїѧ́хꙋ, и҆лѝ что̀ красно̀, страстоте́рпцы, но є҆́же жи́ти во гра́дѣ жива́гѡ бг҃а, соблю́дше благоче́стїѧ соꙋ́зъ, да́же до сме́рти нерѣши́мь;

Ꙗ҆́кѡ свидѣ́тельства тече́нїе сконча́вше, страда́льцы, ликостоѧ̑нїѧ вы́шнихъ чинѡ́въ ва́съ воспрїѧ́тъ, неꙋвѧда́ющими, сла́внїи, вѣнча́еми вѣнцы̀.

Дне́сь свѣ́тлѡ пра́зднꙋетъ сла́внаѧ ѳессалонїкі́а, всѧ́къ гра́дъ и҆ странꙋ̀ созыва́ющи въ па́мѧть ва́шꙋ, съ высо́кимъ проповѣ́данїемъ, ѽ а҆гаѳопо́де и҆ ѳеодꙋ́ле!

Взѧ́стесѧ къ неизрече́ннѣй сла́вѣ свѣтоѧвле́ннѡ, ꙗ҆́коже стрⷭ҇тоте́рпцы: є҆ѧ́же сподо́битисѧ вѣ́рою ва́шꙋ соверша́ющымъ па́мѧть всегда̀, ꙗ҆́кѡ дерзнове́нїе и҆мꙋ́ще, моли́тесѧ, пречестні́и.

Бг҃оро́диченъ: Свѣ́томъ мѧ̀ твоегѡ̀ бл҃гоꙋтро́бїѧ, во тмѣ̀ неразꙋ́мїѧ лежа́щаго ѡ҆зарѝ, є҆ди́на свѣтода́вца ро́ждшаѧ, и҆зба́вителѧ и҆ гдⷭ҇а, ст҃ы̑ѧ вѣнча́ющаго.

Мученики Ага­фо­под диа­кон и Фе­о­дул чтец

Свя­тые му­че­ни­ки Ага­фо­под диа­кон и Фе­о­дул чтец жи­ли в Фес­са­ло­ни­ках в цар­ство­ва­ние им­пе­ра­то­ров Дио­кли­ти­а­на (284–305) и Мак­си­ми­а­на (284–305) и со­сто­я­ли в цер­ков­ном при­чте: свя­той диа­кон Ага­фо­под был глу­бо­ким стар­цем, а свя­той Фе­о­дул, чтец, был юн.

Оба от­ли­ча­лись пра­вед­ной жиз­нью и бла­го­че­сти­ем. Од­на­жды свя­той Фе­о­дул в сон­ном ви­де­нии уви­дел, как неиз­вест­ный че­ло­век в свет­лой одеж­де вло­жил ему в ру­ку ка­кой-то пред­мет. Ко­гда он проснул­ся, то уви­дел в ру­ке пре­крас­ный пер­стень с изо­бра­же­ни­ем Кре­ста и ре­шил, что это знак его бу­ду­ще­го му­че­ни­че­ства. Си­лою изо­бра­жен­но­го на перстне Кре­ста свя­той ис­це­лил мно­гих боль­ных и об­ра­щал языч­ни­ков к ве­ре во Хри­ста Спа­си­те­ля.

Ко­гда им­пе­ра­тор Дио­кли­ти­ан из­дал указ (303) о го­не­нии на хри­сти­ан, мно­гие пы­та­лись укрыть­ся от пре­сле­до­ва­ний, но свя­тые Ага­фо­под и Фе­о­дул без­бо­яз­нен­но про­дол­жа­ли ве­сти еван­гель­скую про­по­ведь.

Пра­ви­тель Фес­са­ло­ник Фа­у­стин, узнав об этом, при­ка­зал при­ве­сти их к се­бе на суд. Уви­дев юность и кра­со­ту свя­то­го Фе­о­ду­ла, Фа­у­стин пы­тал­ся ле­стью убе­дить его от­ка­зать­ся от хри­сти­ан­ства и вер­нуть­ся к уза­ко­нен­ным жерт­во­при­но­ше­ни­ям. На это му­че­ник Фе­о­дул от­ве­тил, что он дав­но уже от­рек­ся от за­блуж­де­ний и жа­ле­ет Фа­у­сти­на, ко­то­рый сво­ей пре­дан­но­стью язы­че­ству осуж­да­ет се­бя на веч­ную смерть. Пра­ви­тель пред­ло­жил му­че­ни­ку вы­бор: бла­го­по­луч­ную жизнь или немед­лен­ную смерть. Свя­той от­ве­тил, что вы­би­ра­ет, ко­неч­но, жизнь, но жизнь веч­ную, и вре­мен­ной смер­ти не бо­ит­ся.

Ко­гда Фа­у­стин по­те­рял на­деж­ду убе­дить му­че­ни­ка Фе­о­ду­ла, он стал уго­ва­ри­вать свя­то­го Ага­фо­по­да. Пра­ви­тель пы­тал­ся об­ма­нуть его и ска­зал, что свя­той Фе­о­дул уже со­гла­сил­ся при­не­сти жерт­ву бо­гам. Но му­че­ник Ага­фо­под не по­ве­рил это­му. Он был уве­рен, что свя­той Фе­о­дул го­тов при­не­сти жизнь свою Ис­тин­но­му Бо­гу, Гос­по­ду Иису­су Хри­сту.

Не до­бив­шись успе­ха, Фа­у­стин при­ка­зал от­пра­вить му­че­ни­ков в тем­ни­цу. В тем­ни­це свя­тые му­че­ни­ки го­ря­чо мо­ли­лись и сме­ло про­по­ве­до­ва­ли уз­ни­кам Сло­во Бо­жие, так что мно­гих об­ра­ти­ли в хри­сти­ан­ство. На­чаль­ник тюрь­мы Ев­ти­ний до­нес об этом пра­ви­те­лю.

Фа­у­стин вновь при­звал их на суд и стал сно­ва убеж­дать от­речь­ся от Хри­ста. Пе­ред гла­за­ми свя­то­го Фе­о­ду­ла за­ста­ви­ли при­но­сить жерт­вы идо­лам тех, кто ра­нее бы­ли хри­сти­а­на­ми, но из­ме­ни­ли ве­ре. "Немощ­ных вы по­бе­ди­ли, а креп­ких во­и­нов Хри­сто­вых ни в ка­ком слу­чае не смо­же­те по­бе­дить, ес­ли да­же изоб­ре­те­те и еще боль­шие му­че­ния!" – ска­зал свя­той Фе­о­дул. Пра­ви­тель при­ка­зал му­че­ни­ку при­не­сти хри­сти­ан­ские кни­ги. "Вот, мое те­ло от­да­ет­ся для му­че­ний, – от­ве­чал му­че­ник, – де­лай с ним, что хо­чешь; за­мучь ме­ня са­мым же­сто­ким спо­со­бом, но все же я не от­дам свя­тых книг для по­ру­га­ния нече­сти­вым!"

Фа­у­стин при­ка­зал при­ве­сти свя­то­го Фе­о­ду­ла на ме­сто каз­ни, где па­лач при­го­то­вил меч, чтобы от­сечь ему го­ло­ву. Му­че­ник му­же­ствен­но и с ра­до­стью вос­клик­нул: "Сла­ва Те­бе, Бо­же, От­че Гос­по­да мо­е­го, Иису­са Хри­ста, из­во­лив­ше­го по­стра­дать за нас. Вот по бла­го­да­ти Его и я иду к Те­бе, с ра­до­стью уми­раю за Те­бя!" То­гда Фа­у­стин от­ме­нил казнь и сно­ва за­клю­чил му­че­ни­ков в тем­ни­цу. Там свя­тые му­че­ни­ки го­ря­чо мо­ли­лись и оба уви­де­ли оди­на­ко­вый сон. Они плы­ли на ко­раб­ле, ко­то­рый во вре­мя бу­ри по­тер­пел кру­ше­ние. Вол­ны вы­бро­си­ли их на бе­рег в бе­лых си­я­ю­щих одеж­дах. Свя­тые рас­ска­за­ли друг дру­гу ви­де­ние и воз­бла­го­да­ри­ли Бо­га за пред­ве­щен­ную им му­че­ни­че­скую кон­чи­ну.

На­ут­ро, ко­гда му­че­ни­ков сно­ва при­ве­ли к Фа­у­сти­ну, они объ­яви­ли ему: "Мы – хри­сти­ане и за Хри­сто­во Имя го­то­вы пре­тер­петь лю­бые стра­да­ния". Фа­у­стин при­ка­зал бро­сить их в мо­ре. Во­и­ны при­вя­за­ли свя­то­му Ага­фо­по­ду кам­ни, а он гром­ко воз­гла­сил: "Это бу­дет нам вто­рым Кре­ще­ни­ем, ко­то­рым омо­ют­ся на­ши пре­гре­ше­ния, и мы чи­сты­ми при­дем ко Хри­сту". Вслед за ним был бро­шен в мо­ре и свя­той Фе­о­дул († 303).

Мо­ре вы­бро­си­ло на бе­рег те­ла му­че­ни­ков в свет­лых одеж­дах, без кам­ней и без ве­ре­вок. Хри­сти­ане взя­ли их свя­тые те­ла и пре­да­ли чест­но­му по­гре­бе­нию.

См. так­же: