Канон святым мученикам 45 в Никополе Армянском
Припев: Святи́и му́ченицы, моли́те Бо́га о на́с.
Память: 23 июля (10 июля ст. ст.)
Глас 5.
Пе́снь 1.
Ирмо́с: Спаси́телю Бо́гу, в мо́ри лю́ди немо́крыми нога́ми наста́вльшему и фарао́на со всево́инством пото́пльшему, Тому́ еди́ному пои́м, я́ко просла́вися.
Богому́дренно, ве́рнии, во́ины Христо́вы и страстоте́рпцы воспое́м, я́ко потреби́тели ле́сти и победи́тели све́тлы, Бо́гу побе́дную пе́снь пою́ще, я́ко просла́вися.
На земли́ страда́льцы подвиза́вшеся све́тло му́ки претерпе́сте, и на небесе́х венцы́ прия́сте, согла́сно воспева́юще пе́снь побе́дную, я́ко просла́вися.
Еди́нством душе́вным свя́зани ве́рно, от ле́сти отврати́стеся и победи́тели венцено́сцы яви́стеся, согла́сно воспева́юще пе́снь побе́дную, я́ко просла́вися.
Богоро́дичен: Пречи́стая Ма́ти Бо́жия, воплоще́ннаго из Тебе́ и от не́др Роди́тельных не отлучи́вшагося Бо́га непреста́нно моли́ от вся́каго обстоя́ния спасти́, я́же созда́.
Пе́снь 3.
Ирмо́с: Си́лою Креста́ Твоего́, Христе́, утверди́ мое́ помышле́ние во е́же пе́ти и сла́вити спаси́тельное Твое́ Вознесе́ние.
Ра́зумом Христо́вым во́ини укра́шени, нечести́ваго врага́ потопи́сте струя́ми крове́й ва́ших.
Те́ло свое́ преда́вше го́рьким и лю́тым му́кам, достохва́льнии му́ченицы, и Боже́ственное насле́дие восприя́сте ве́рою.
Ка́менным, страстоте́рпцы, мета́нием повеле́нием мучи́теля сокруша́еми, благове́рия держа́ву кре́пко соблюдо́сте.
Богоро́дичен: Непреста́нно моли́, Чи́стая, с му́ченики Проше́дшаго из чре́сл Твои́х изба́вити от ле́сти диа́воли пою́щия Тя́, Всенепоро́чная.
Седа́лен, гла́с 4.
Во́ини Христо́вы до́блии, подви́гшеся до́бре, лука́ваго врага́ до конца́ потопи́ша кро́вными струя́ми, ка́мением сокруша́еми и мечи́ ссека́еми, огне́м сожига́еми и в во́ду вмета́еми, венцено́сцы показа́шася я́ве, те́мже что́ми су́ть и ве́рою сла́вими.
Богоро́дичен: И́же на престо́ле херуви́мстем седя́й и в не́дрех О́тчих водворя́яся, я́ко на престо́ле святе́м седи́т Свое́м, Влады́чице, в не́дрех Твои́х: вопло́щся бо Бо́г вои́стинну, воцари́ся над все́ми язы́ки, и разу́мно ны́не пои́м Ему́. Его́же умоли́ спасти́ся рабо́м Твои́м.
Крестобогоро́дичен: И́же от Безнача́льнаго Отца́ Рожде́ннаго, напосле́док Тя́ пло́тию Ро́ждшая, на Кресте́ ви́сяща зря́щи, Христе́, — увы́ Мне́, Любе́знейший Иису́се, — вопия́ше, — ка́ко сла́вимый я́ко Бо́г от а́нгел, от беззако́нных ны́не челове́к, Сы́не, хотя́ распина́ешися? пою́ Тя, Долготерпели́ве.
Пе́снь 4.
Ирмо́с: Услы́шах слу́х си́лы Креста́, я́ко ра́й отве́рзеся и́м, и возопи́х: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.
Боголюби́выми содержи́ми обы́чаи, богопроти́внаго врага́ страда́льческий ли́к победи́л е́сть, благода́тию Спа́совою укрепля́емь.
Богозва́нный по́лк страстоте́рпец Христо́вых, богопроти́вных мно́жество злочести́вых вра́г победи́сте, воспева́юще: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.
Све́т непристу́пный ви́девше страстоте́рпцы, в темни́це седя́ще, многобо́жия тму́ и́дольския ле́сти разори́ша, Бо́жиею си́лою укрепля́еми.
Богоро́дичен: Осени́ Тя, Де́во, Вы́шняго си́ла и ра́й соде́ла Тя́, живо́тное дре́во иму́щи посреде́, Хода́тая и Го́спода.
Пе́снь 5.
Ирмо́с: У́тренююще, вопие́м Ти́: Го́споди, спаси́ ны, Ты́ бо еси́ Бо́г на́ш, ра́зве бо Тебе́, ино́го не ве́мы.
Словесы́ воспита́ни Ду́ха Свята́го, и́дольское безслове́сие му́ченицы упраздни́ша.
Зве́зды светоно́сныя бы́вше страстоте́рпцы и цве́ты ве́ры благоуха́ния испуща́юще.
Ни́ва яви́стеся, святи́и, Вы́шняго, серпы́ муче́ния пожина́еми, всехва́льнии.
Богоро́дичен: Не преста́й моля́щи, Богоро́дице, Его́же родила́ еси́, спасти́ ду́ши на́ша, приле́жно воспева́ющих Тя́.
Пе́снь 6.
Ирмо́с: Обы́де мя́ бе́здна, гро́б мне́ ки́т бы́сть, а́з же возопи́х к Тебе́, Человеколю́бцу, и спасе́ мя десни́ца Твоя́, Го́споди.
Веселя́щеся, му́ченицы вопия́ху: в ру́це Твои́, Влады́ко Человеколю́бче, приими́ ду́хи на́ша и поко́й и́х: Тебе́ бо лю́бим, еди́наго Многоми́лостиваго.
А́нгелом равносе́льницы бы́ша ли́к му́ченик Твои́х, Человеколю́бче, тече́ние бо сконча́вше, ны́не мо́лят спасти́ся душа́м на́шим.
Му́ченическая сла́ва, му́ченическая красота́, му́ченический ли́че богоизбра́нный, приле́жно моли́те спасти́ся все́м, прибега́ющим к ва́м.
Богоро́дичен: Зача́тия Твоего́ безсе́меннаго чу́до ко́е сло́во изрещи́ мо́жет, Пренепоро́чная? Бо́га бо зачала́ еси́, за милосе́рдие к на́м прише́дшаго.
Конда́к, гла́с 8
Христа́ ра́ди, му́ченицы, мно́гия му́ки подъя́сте, и многобо́жие низложи́сте все́ и́дольское, и разруши́сте безбо́жие вся́кия пре́лести, Христо́вою си́лою сия́ попра́вше, на́с все́х ве́рно науча́ете вопи́ти я́ве: Аллилу́ия.
Пе́снь 7.
Ирмо́с: В пещи́ о́гненней песносло́вцы спасы́й о́троки, благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.
В пещи́, Христе́, страстоте́рпцы Твои́ вопия́ху: благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.
Просвеще́ни све́том Тро́ическим, страда́льцы, с весе́лием ду́ши своя́ преда́ша, пою́ще: благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.
Предстоя́ще Бо́гу, венцено́сцы страда́льцы, с весе́лием, Тому́ за ны́ моли́теся.
Богоро́дичен: Я́ко спасе́ние на́ше, Тя́, Богоро́дице, мо́лим: моли́ за ны́ Вопло́щшагося из Тебе́.
Пе́снь 8.
Ирмо́с: Из Отца́ пре́жде ве́к рожде́ннаго Сы́на и Бо́га и в после́дняя ле́та воплоще́ннаго от Де́вы Ма́тере, свяще́нницы, по́йте, лю́дие, превозноси́те во вся́ ве́ки.
С му́ченики бу́ди проше́ние на́ше ве́рных, и те́х насле́дия прича́стницы бу́дем, Христа́ пою́ще и превознося́ще Его́ во ве́ки.
Ра́достию серде́чною ли́к терпели́вых страда́лец от Христа́ венцы́ боголе́пно прие́млет, и све́тло пое́т, и превозно́сит Его́ во ве́ки.
Струя́ми крове́й ва́ших обагри́вшеся, достохва́льнии, и на небесе́х во ве́ки со Христо́м ца́рствуете, благоче́стно пою́ще и превознося́ще Его́ во ве́ки.
Богоро́дичен: Херуви́м вы́шши яви́лася еси́, Богоро́дице Чи́стая, во чре́ве Твое́м Седя́щаго на ни́х поне́сши, Его́же со безпло́тными, земни́и, славосло́вим и превозно́сим во ве́ки.
Пе́снь 9.
Ирмо́с: Тя́, па́че ума́ и словесе́ Ма́терь Бо́жию, в ле́то Безле́тнаго неизрече́нно ро́ждшую, ве́рнии, единому́дренно велича́ем.
За о́бщее спасе́ние моли́теся, пресла́внии му́ченицы, Христу́ предстоя́ще, Его́же ра́ди и му́ки претерпе́сте.
Си́лою кре́пкою преле́стную тве́рдость низложи́сте, непобеди́мии, и ны́не в жили́щах небе́сных со а́нгелы жи́ти сподо́бистеся.
Зако́нными обы́чаи му́ченическими победи́вше го́рдаго мучи́теля и венцы́ прия́сте пра́ведныя, всечестни́и.
Богоро́дичен: Ра́дуйся, Богоро́дице, Ма́ти Христа́ Бо́га, Его́же родила́ еси́, моли́ с му́ченики грехо́в оставле́ние дарова́ти ве́рою воспева́ющим Тя́.
Пѣ́снь а҃.
І҆рмо́съ: Сп҃си́телю бг҃ꙋ, въ мо́ри лю́ди немо́крыми нога́ми наста́вльшемꙋ, и҆ фараѡ́на со всево́инствомъ пото́пльшемꙋ, томꙋ̀ є҆ди́номꙋ пои́мъ: ꙗ҆́кѡ просла́висѧ.
Бг҃омꙋ́дреннѡ вѣ́рнїи, во́ины хрⷭ҇тѡ́вы, и҆ страстоте́рпцы воспое́мъ, ꙗ҆́кѡ потреби́тели ле́сти, и҆ побѣди́тели свѣ́тлы, бг҃ꙋ побѣ́днꙋю пѣ́снь пою́ще: ꙗ҆́кѡ просла́висѧ.
На землѝ страда́льцы подвиза́вшесѧ свѣ́тлѡ, мꙋ̑ки претерпѣ́сте, и҆ на небесѣ́хъ вѣнцы̀ прїѧ́сте, согла́снѡ воспѣва́юще пѣ́снь побѣ́днꙋю: ꙗ҆́кѡ просла́висѧ.
Є҆ди́нствомъ дꙋше́внымъ свѧ́зани вѣ́рнѡ, ѿ ле́сти ѿврати́стесѧ, и҆ побѣди́тели вѣнцено́сцы ꙗ҆ви́стесѧ, согла́снѡ воспѣва́юще пѣ́снь побѣ́днꙋю: ꙗ҆́кѡ просла́висѧ.
Бг҃оро́диченъ: Пречⷭ҇таѧ мт҃и бж҃їѧ, воплоще́ннаго и҆зъ тебє̀ и҆ ѿ нѣ́дръ роди́тельныхъ не ѿлꙋчи́вшагосѧ бг҃а, непреста́ннѡ молѝ, ѿ всѧ́кагѡ ѡ҆бстоѧ́нїѧ спастѝ, ꙗ҆̀же созда̀.
Пѣ́снь г҃.
І҆рмо́съ: Си́лою крⷭ҇та̀ твоегѡ̀, хрⷭ҇тѐ, ᲂу҆твердѝ моѐ помышле́нїе, во є҆́же пѣ́ти и҆ сла́вити спаси́тельное твоѐ вознесе́нїе.
Ра́зꙋмомъ хрⷭ҇то́вымъ во́ини ᲂу҆кра́шени, нечести́ваго врага̀ потопи́сте стрꙋѧ́ми крове́й ва́шихъ.
Тѣ́ло своѐ преда́вше гѡ́рькимъ и҆ лю̑тымъ мꙋ́камъ, достохва́льнїи мꙋ́чєницы, бжⷭ҇твенное наслѣ́дїе воспрїѧ́сте вѣ́рою.
Ка́меннымъ страстоте́рпцы мета́нїемъ, повелѣ́нїемъ мꙋчи́телѧ сокрꙋша́еми, благовѣ́рїѧ держа́вꙋ крѣ́пкѡ соблюдо́сте.
Бг҃оро́диченъ: Непреста́ннѡ молѝ, чⷭ҇таѧ, съ мч҃ники, проше́дшаго и҆зъ чре́слъ твои́хъ, и҆зба́вити ѿ ле́сти дїа́воли пою́щыѧ тѧ̀, всенепоро́чнаѧ.
Сѣда́ленъ, гла́съ д҃.
Во́ини хрⷭ҇тѡ́вы до́блїи, подви́гшесѧ до́брѣ, лꙋка́ваго врага̀ до конца̀ потопи́ша кро́вными стрꙋѧ́ми, ка́менїемъ сокрꙋша́еми, и҆ мєчѝ ссѣка́еми, ѻ҆гне́мъ сожига́еми, и҆ въ во́дꙋ вмета́еми, вѣнцено́сцы показа́шасѧ ꙗ҆́вѣ: тѣ́мже что́ми сꙋ́ть, и҆ вѣ́рою сла́вими.
Бг҃оро́диченъ: И҆́же на прⷭ҇то́лѣ херꙋві́мстѣмъ сѣдѧ́й, и҆ въ нѣ́дрѣхъ ѻ҆́ч҃ихъ водворѧ́ѧсѧ, ꙗ҆́кѡ на престо́лѣ свѧтѣ́мъ сѣди́тъ свое́мъ, влⷣчце, въ нѣ́дрѣхъ твои́хъ: вопло́щсѧ бо бг҃ъ вои́стиннꙋ, воцр҃и́сѧ надъ всѣ́ми ꙗ҆зы̑ки, и҆ разꙋ́мнѡ ны́нѣ пои́мъ є҆мꙋ̀. є҆го́же ᲂу҆молѝ спасти́сѧ рабѡ́мъ твои̑мъ.
Крⷭ҇тобг҃оро́диченъ: И҆́же ѿ безнача́льнагѡ ѻ҆ц҃а̀ рожде́ннаго напослѣ́докъ тѧ̀ пло́тїю ро́ждшаѧ, на крⷭ҇тѣ̀ ви́сѧща зрѧ́щи, хрⷭ҇тѐ, ᲂу҆вы̀ мнѣ̀, любе́знѣйшїй і҆и҃се, вопїѧ́ше: ка́кѡ сла́вимый ꙗ҆́кѡ бг҃ъ ѿ а҆́гг҃лъ, ѿ беззако́нныхъ ны́нѣ человѣ̑къ, сн҃е, хотѧ̀ распина́ешисѧ; пою́ тѧ, долготерпѣли́ве.
Пѣ́снь д҃.
І҆рмо́съ: Оу҆слы́шахъ слꙋ́хъ си́лы крⷭ҇та̀, ꙗ҆́кѡ ра́й ѿве́рзесѧ и҆́мъ, и҆ возопи́хъ: сла́ва си́лѣ твое́й, гдⷭ҇и.
Бг҃олюби́выми содержи́ми ѻ҆бы̑чаи, бг҃опроти́внаго врага̀ страда́льческїй ли́къ побѣди́лъ є҆́сть, благода́тїю сп҃совою ᲂу҆крѣплѧ́емь.
Бг҃озва́нный по́лкъ страстоте́рпєцъ хрⷭ҇то́выхъ, бг҃опроти́вныхъ мно́жество ѕлочести́выхъ вра̑гъ побѣди́сте, воспѣва́юще: сла́ва си́лѣ твое́й, гдⷭ҇и.
Свѣ́тъ непристꙋ́пный ви́дѣвше страстоте́рпцы, въ темни́цѣ сѣдѧ́ще, многобо́жїѧ тмꙋ̀ і҆́дѡльскїѧ ле́сти разори́ша, бж҃їею си́лою ᲂу҆крѣплѧ́еми.
Бг҃оро́диченъ: Ѡ҆сѣни́ тѧ, дв҃о, вы́шнѧгѡ си́ла, и҆ ра́й содѣ́ла тѧ̀, живо́тное дре́во и҆мꙋ́щи посредѣ̀, хода́таѧ и҆ гдⷭ҇а.
Пѣ́снь є҃.
І҆рмо́съ: Оу҆́тренююще, вопїе́мъ тѝ, гдⷭ҇и, спаси́ ны: ты́ бо є҆сѝ бг҃ъ на́шъ, ра́звѣ бо тебє̀ и҆но́гѡ не вѣ́мы.
Словесы̀ воспита́ни дх҃а ст҃а́гѡ, і҆́дѡльское безслове́сїе мꙋ́чєницы ᲂу҆праздни́ша.
Ѕвѣ́зды свѣтонѡ́сныѧ бы́вше страстоте́рпцы, и҆ цвѣ́ты вѣ́ры благоꙋха́нїѧ и҆спꙋща́юще.
Ни́ва ꙗ҆ви́стесѧ, свѧті́и, вы́шнѧгѡ, серпы̀ мꙋче́нїѧ пожина́еми, всехва́льнїи.
Бг҃оро́диченъ: Не преста́й молѧ́щи, бцⷣе, є҆го́же родила̀ є҆сѝ, спастѝ дꙋ́шы на́шѧ, прилѣ́жнѡ воспѣва́ющихъ тѧ̀.
Пѣ́снь ѕ҃.
І҆рмо́съ: Ѡ҆бы́де мѧ̀ бе́здна, гро́бъ мнѣ̀ ки́тъ бы́сть, а҆́зъ же возопи́хъ къ тебѣ̀ чл҃вѣколю́бцꙋ, и҆ спасе́ мѧ десни́ца твоѧ̀, гдⷭ҇и.
Веселѧ́щесѧ мꙋ́чєницы вопїѧ́хꙋ: въ рꙋ́цѣ твоѝ, влⷣко чл҃вѣколю́бче, прїимѝ дꙋ́хи на́шѧ, и҆ поко́й и҆́хъ: тебе́ бо лю́бимъ є҆ди́наго многоми́лостиваго.
А҆́гг҃лѡмъ равносе́льницы бы́ша, ли́къ мꙋ́чєникъ твои́хъ, чл҃вѣколю́бче: тече́нїе бо сконча́вше, ны́нѣ мо́лѧтъ спасти́сѧ дꙋша́мъ на́шымъ.
Мꙋ́ченическаѧ сла́ва, мꙋ́ченическаѧ красота̀, мꙋ́ченическїй ли́че бг҃оизбра́нный, прилѣ́жнѡ моли́те спасти́сѧ всѣ̑мъ прибѣга́ющымъ къ ва́мъ.
Бг҃оро́диченъ: Зача́тїѧ твоегѡ̀ безсѣ́меннагѡ чꙋ́до ко́е сло́во и҆зрещѝ мо́жетъ, пренепоро́чнаѧ; бг҃а бо зачала̀ є҆сѝ, за милосе́рдїе къ на́мъ прише́дшаго.
Конда́къ, гла́съ и҃.
Хрⷭ҇та̀ ра́ди мꙋ́чєницы мнѡ́гїѧ мꙋ̑ки под̾ѧ́сте, и҆ многобо́жїе низложи́сте всѐ і҆́дѡльское, и҆ разрꙋши́сте безбо́жїе всѧ́кїѧ пре́лести, хрⷭ҇то́вою си́лою сїѧ̑ попра́вше, на́съ всѣ́хъ вѣ́рнѡ наꙋча́ете вопи́ти ꙗ҆́вѣ: а҆ллилꙋ́їа.
Пѣ́снь з҃.
І҆рмо́съ: Въ пещѝ ѻ҆́гненнѣй пѣсносло́вцы спасы́й ѻ҆́троки, бл҃гослове́нъ бг҃ъ ѻ҆тє́цъ на́шихъ.
Въ пещѝ, хрⷭ҇тѐ, страстоте́рпцы твоѝ вопїѧ́хꙋ: бл҃гослове́нъ бг҃ъ ѻ҆тє́цъ на́шихъ.
Просвѣще́ни свѣ́томъ трⷪ҇ческимъ страда́льцы, съ весе́лїемъ дꙋ́шы своѧ̑ преда́ша, пою́ще: бл҃гослове́нъ бг҃ъ ѻ҆тє́цъ на́шихъ.
Предстоѧ́ще бг҃ꙋ вѣнцено́сцы страда́льцы съ весе́лїемъ, томꙋ̀ за ны̀ моли́тесѧ.
Бг҃оро́диченъ: Ꙗ҆́кѡ спасе́нїе на́ше, тѧ̀, бцⷣе, мо́лимъ: молѝ за ны̀ вопло́щшагосѧ и҆зъ тебє̀.
Пѣ́снь и҃.
І҆рмо́съ: И҆зъ ѻ҆ц҃а̀ пре́жде вѣ̑къ рожде́ннаго сн҃а и҆ бг҃а, и҆ въ послѣ́днѧѧ лѣ̑та воплоще́ннаго ѿ дв҃ы мт҃ре, свѧще́нницы по́йте, лю́дїе превозноси́те во всѧ̑ вѣ́ки.
Съ мꙋ́ченики бꙋ́ди проше́нїе на́ше вѣ́рныхъ, и҆ тѣ́хъ наслѣ́дїѧ прича̑стницы бꙋ́демъ, хрⷭ҇та̀ пою́ще, и҆ превозносѧ́ще є҆го̀ во вѣ́ки.
Ра́достїю серде́чною, ли́къ терпѣли́выхъ страда́лєцъ, ѿ хрⷭ҇та̀ вѣнцы̀ бг҃олѣ́пнѡ прїе́млетъ, и҆ свѣ́тлѡ пое́тъ, и҆ превозно́ситъ є҆го̀ во вѣ́ки.
Стрꙋѧ́ми крове́й ва́шихъ ѡ҆багри́вшесѧ, достохва́льнїи, и҆ на нб҃сѣ́хъ во вѣ́ки со хрⷭ҇то́мъ црⷭ҇твꙋете, благоче́стнѡ пою́ще, и҆ превозносѧ́ще є҆го̀ во вѣ́ки.
Бг҃оро́диченъ: Херꙋві̑мъ вы́шши ꙗ҆ви́ласѧ є҆сѝ, бцⷣе чⷭ҇таѧ, во чре́вѣ твое́мъ сѣдѧ́щаго на ни́хъ поне́сши: є҆го́же со безпло́тными земні́и славосло́вимъ, и҆ превозно́симъ во вѣ́ки.
Пѣ́снь ѳ҃.
І҆рмо́съ: Тѧ̀ па́че ᲂу҆ма̀ и҆ словесѐ мт҃рь бж҃їю, въ лѣ́то безлѣ́тнаго неизрече́ннѡ ро́ждшꙋю, вѣ́рнїи є҆диномꙋ́дреннѡ велича́емъ.
За ѻ҆́бщее спасе́нїе моли́тесѧ, пресла́внїи мꙋ́чєницы, хрⷭ҇тꙋ̀ предстоѧ́ще, є҆гѡ́же ра́ди и҆ мꙋ̑ки претерпѣ́сте.
Си́лою крѣ́пкою преле́стнꙋю тве́рдость низложи́сте непобѣди́мїи: и҆ ны́нѣ въ жили́щахъ небе́сныхъ со а҆́гг҃лы жи́ти сподо́бистесѧ.
Зако́нными ѻ҆бы̑чаи мꙋ́ченическими, побѣди́вше го́рдаго мꙋчи́телѧ, и҆ вѣнцы̀ прїѧ́сте пра́вєдныѧ, всечестні́и.
Бг҃оро́диченъ: Ра́дꙋйсѧ, бцⷣе мт҃и хрⷭ҇та̀ бг҃а, є҆го́же родила̀ є҆сѝ, молѝ съ мꙋ́ченики, грѣхѡ́въ ѡ҆ставле́нїе дарова́ти вѣ́рою воспѣва́ющымъ тѧ̀.
45 мучеников Никопольских: Леонтий, Маврикий, Даниил, Антоний, Александр, Ианикит (Аникита), Сисиний, Менея, Вирилад и прочие
Сорок пять мучеников пострадали в армянском городе Никополе в царствование императора Ликиния (307–324), соправителя Константина Великого. Ликиний жестоко преследовал христиан и в своей восточной области издал указ предавать мучениям и смерти всех, кто не соглашается вернуться к язычеству. Когда начались преследования в Никополе, более сорока последователей Христовых решились добровольно явиться к гонителям, открыто исповедать веру в Сына Божия и принять мучения. Святых исповедников возглавляли Леонтий, Маврикий, Даниил, Антоний, Александр, отличавшиеся своей добродетельной жизнью. Игемон армянской области Лисий, которому предстали святые исповедники, был удивлен единодушием и мужеством людей, добровольно обрекавших себя на мучения и смерть. Он старался убедить их отречься от Христа и принести жертву языческим богам, но святые были непреклонны. Они опровергали все доводы правителя, доказывая ему всю ложность веры в мерзких, исполненных пороков языческих божеств, ведущих за собой в погибель поклоняющихся им людей. Игемон повелел бить исповедников по лицу камнями, а потом заковать и бросить в темницу.
В темнице святые радовались и пели Давидовы псалмы. Святой Леонтий ободрял и укреплял братьев по вере, готовя к новым мучениям за истинную веру, рассказывая о мужестве всех прежде пострадавших за Христа. Утром, после повторного отказа принести жертву идолам, святых снова отдали на истязания. Святой Леонтий, видя сильные страдания мучеников и опасаясь, как бы некоторые из них в изнеможении не упали духом и не потеряли веры, молил Бога, чтобы Он послал всем скорое окончание подвига.
Когда святые мученики в полночь пели псалмы, неожиданно явился им Ангел Господень, и темница озарилась светом. Ангел объявил мученикам, что их подвиг близится к концу, а имена уже записаны на Небесах. Два темничных стража, Меней и Вирилад, видевшие происходившее, уверовали во Христа. На следующее утро правитель решил предать смерти свидетелей Христовых. После зверских истязаний их сожгли в огне, а кости бросили в реку († ок. 318). Благочестивые люди нашли их, собрали и сберегли. Позже, когда была дана свобода Церкви Христовой, на том месте был воздвигнут храм во имя святых 45-ти мучеников.
См. также: "Страдание святых сорока пяти мучеников, пострадавших в Никополе Армянском" в изложении свт. Димитрия Ростовского.
45 мучеников Никопольских: Леонтий, Маврикий, Даниил, Антоний, Александр, Ианикит (Аникита), Сисиний, Менея, Вирилад и прочие
Сорок пять мучеников пострадали в армянском городе Никополе в царствование императора Ликиния (307–324), соправителя Константина Великого. Ликиний жестоко преследовал христиан и в своей восточной области издал указ предавать мучениям и смерти всех, кто не соглашается вернуться к язычеству. Когда начались преследования в Никополе, более сорока последователей Христовых решились добровольно явиться к гонителям, открыто исповедать веру в Сына Божия и принять мучения. Святых исповедников возглавляли Леонтий, Маврикий, Даниил, Антоний, Александр, отличавшиеся своей добродетельной жизнью. Игемон армянской области Лисий, которому предстали святые исповедники, был удивлен единодушием и мужеством людей, добровольно обрекавших себя на мучения и смерть. Он старался убедить их отречься от Христа и принести жертву языческим богам, но святые были непреклонны. Они опровергали все доводы правителя, доказывая ему всю ложность веры в мерзких, исполненных пороков языческих божеств, ведущих за собой в погибель поклоняющихся им людей. Игемон повелел бить исповедников по лицу камнями, а потом заковать и бросить в темницу.
В темнице святые радовались и пели Давидовы псалмы. Святой Леонтий ободрял и укреплял братьев по вере, готовя к новым мучениям за истинную веру, рассказывая о мужестве всех прежде пострадавших за Христа. Утром, после повторного отказа принести жертву идолам, святых снова отдали на истязания. Святой Леонтий, видя сильные страдания мучеников и опасаясь, как бы некоторые из них в изнеможении не упали духом и не потеряли веры, молил Бога, чтобы Он послал всем скорое окончание подвига.
Когда святые мученики в полночь пели псалмы, неожиданно явился им Ангел Господень, и темница озарилась светом. Ангел объявил мученикам, что их подвиг близится к концу, а имена уже записаны на Небесах. Два темничных стража, Меней и Вирилад, видевшие происходившее, уверовали во Христа. На следующее утро правитель решил предать смерти свидетелей Христовых. После зверских истязаний их сожгли в огне, а кости бросили в реку († ок. 318). Благочестивые люди нашли их, собрали и сберегли. Позже, когда была дана свобода Церкви Христовой, на том месте был воздвигнут храм во имя святых 45-ти мучеников.
См. также: "Страдание святых сорока пяти мучеников, пострадавших в Никополе Армянском" в изложении свт. Димитрия Ростовского.