Канон святым девяти мученикам Кизическим
Припев: Святи́и му́ченицы, моли́те Бо́га о на́с.
Память: 12 мая (29 апреля ст. ст.)
Глас 4.
Пе́снь 1.
Ирмо́с: Триста́ты кре́пкия, Рожде́йся от Де́вы, безстра́стия во глубине́, души́ трича́стное потопи́, молю́ся, да Тебе́, я́ко в тимпа́не, во умерщвле́нии телесе́ побе́дное воспою́ пе́ние.
Боже́ственными добро́тами наслажда́ющеся вку́пе, и пото́ка пи́щнаго напита́ющеся бога́тно, и прича́стием обожа́еми, му́ченицы венцено́сцы, ва́с блажа́щия от лю́тых бе́д изба́вите.
Я́коже со́лнечныя лучи́, возсия́вше, заря́ми тве́рдых по́двиг, страда́льцы, и чуде́с сия́нии вся́ просвеща́ете, страсте́й но́щь решите́ и де́монов мра́к разоря́ете.
Умерщвле́ни на земли́ я́звами боле́зней, к неболе́зненней жи́зни преидо́сте вку́пе, ю́нии многострада́льнии. Те́мже то́чите исцеле́ния, вся́ку боле́знь облегча́юще богоприя́тными моли́твами, пребога́тии.
Богоро́дичен: Родила́ еси́ Бо́га из чи́стых Твои́х крове́й, вопло́щшася па́че ума́ зра́ком и́же по на́с, Ма́ти Пренепоро́чная. Те́мже вси́ Тя́, ро́дове родо́в, ублажа́ют, святы́х му́ченик утвержде́ние.
Пе́снь 3.
Ирмо́с: Не му́дростию, и си́лою, и бога́тством хва́лимся, но Тобо́ю, О́тчею ипоста́сною Му́дростию, Христе́: не́сть бо свя́т, па́че Тебе́, Человеколю́бче.
Ме́ртвым истука́нным пожре́ти ника́коже восхоте́вше, Поже́ршемуся на́с ра́ди же́ртва жива́ принесо́стеся, о́троцы прекра́снии, святи́и му́ченицы.
Зако́ны Боже́ственными, укрепля́еми си́лою Ду́ха, беззако́ннующих сове́ты и ловле́ния низложи́сте и, зако́нне пострада́вше, сла́ву улучи́сте.
Да восхва́лится Арте́ма и Филимо́н, Феости́х и Ма́гн, Ру́ф сла́вный, и Антипа́тр, и Фавма́сий, Фео́гний и Феодо́т великоимени́тии.
Богоро́дичен: Ору́жия вся́ вра́жия ны́не до конца́ оскуде́ша, Тебе́ ро́ждшей Христа́, уя́звлена копие́м, Всенепоро́чная, о Не́мже му́ченицы, уязви́вшеся, пострада́ша.
Седа́лен:
Ли́к светови́ден свяще́нных страда́лец, совокупле́ние красно́, богособра́нен собо́р, девяточи́сленный соста́в, пострада́вше кре́пко, попра́вше вра́жие мучи́тельство и причто́стеся а́нгельским лико́м, Го́сподеви предстоите́.
Пе́снь 4.
Ирмо́с: Седя́й в сла́ве на Престо́ле Божества́, во о́блаце ле́гце прии́де Иису́с Пребоже́ственный нетле́нною дла́нию и спасе́ зову́щия: сла́ва, Христе́, си́ле Твое́й.
Сожже́ния страда́льцы и богожре́нная заколе́ния, приноше́ние соверше́нно, же́ртвы прия́тны, приведо́стеся во́лею поже́ршемуся и сме́рть умертви́вшему. Те́мже ва́с ублажа́ем.
Чу́до вели́кое показу́юще, сля́ченныя испра́висте, страда́льцы, ру́ки, и во́днаго труда́ изба́висте прибе́гшаго с любо́вию к ра́це ва́шей, наро́чита му́жа иногда́, досточу́днии.
Да ублажа́тся досто́йно Арте́ма и Антипа́тр, Феости́х и Ру́ф, Ма́гн, и Филимо́н, и Фео́н, и Фео́гн с сла́вным Феодо́том, пострада́вшии, зову́т: сла́ва, Христе́, си́ле Твое́й.
Богоро́дичен: И́же в не́дрех О́тчих неизрече́нно седя́й, на Твои́х объя́тиих седи́т, Де́во, я́ко Младе́нец, Его́же блаже́нную стра́сть вообража́юще, добропобе́днии о́троцы изво́лиша умре́ти.
Пе́снь 5.
Ирмо́с: Нечести́вии не у́зрят сла́вы Твоея́, Христе́, но мы́ Тя́, Единоро́дне, Оте́ческия сла́вы Сия́ние Божества́, от но́щи у́тренююще, воспева́ем Тя́, Человеколю́бче.
Я́коже мы́сленное у́глие, вже́гше у́м, попали́сте вои́стинну хвра́стную вся́ку пре́лесть, блаже́ннии, и запале́ние угаси́сте и́дольское росо́ю ве́ры.
Разделе́ния в телесе́х не име́сте мно́зех, за Неразде́льную пострада́ти, страда́льцы, Тро́ицу иду́ще, те́мже разруши́сте диа́вола ополче́ние вся́ко.
Воспева́ет чудеса́ ва́ша от лука́ваго легео́на разреши́выйся де́монска, му́ченицы богови́днии, к честны́м ковче́гом ва́шим прише́дый со усе́рдием.
Богоро́дичен: Избавля́ющи яви́ся на́с от бе́д и прегреше́ний, тлетво́рных страсте́й, и скорбе́й, и обстоя́ний, ве́рою пою́щия Тя́, Богоро́дице, Присноде́во.
Пе́снь 6.
Ирмо́с: Приидо́х во глубины́ морски́я, и потопи́ла мя́ е́сть бу́ря мно́гих грехо́в, но я́ко Бо́г из глубины́ возведи́ живо́т мо́й, Многоми́лостиве.
Честна́ сме́рть яви́ся боже́ственных страда́льцев пред Тобо́ю, Бо́же вся́ческих, и́хже ны́не почита́я, врачевство́ безме́здное боля́щим яви́л еси́.
Возвы́сивше ру́це и сердца́ высо́ким нра́вом к Вы́шнему мужеу́мно, лука́ваго возноше́ния, му́ченицы богоно́сцы, низложи́сте.
Богоро́дичен: Я́коже сто́г, чре́во Твое́, Чи́стая, яви́ся, пшени́цу нося́щий безсме́ртия, все́х ве́рных ду́ши пита́ющую и му́ченики просвеща́ющую.
Конда́к:
Тве́рдый и всесве́тлый ли́к му́ченик девяти́, Трисо́лнечнаго Божества́ испове́дницы, на суди́щи Тому́ нача́льно взыва́ху: кро́вь и ду́ши на́ша с телесы́, я́ко непоро́чную же́ртву, прино́сим Тебе́, Влады́ко, в ли́цех небе́сных Твои́х сопричти́, я́ко Бо́г Ми́лостивый.
Пе́снь 7.
Ирмо́с: Ю́ноши три́ в Вавило́не, веле́ние мучи́телево на бу́йство прело́жше, посреде́ пла́мене вопия́ху: благослове́н еси́, Го́споди, Бо́же оте́ц на́ших.
Иска́пают ва́ши тру́дове, му́ченицы, боже́ственныя струи́ исцеле́ний всегда́, боле́зней ре́ки изсуша́юще и скве́рну вся́ку отмыва́юще страсте́й, досточу́днии.
Ра́довахуся страстоте́рпцы, внегда́ скорбе́ти и́м, ра́достию неизглаго́ланною, поя́ху, усека́еми мече́м: благослове́н еси́, Го́споди, Бо́же оте́ц на́ших.
Тяготу́ неду́гов, стра́сти серде́чныя и боле́зни теле́сныя, вся́ку же находя́щую ско́рбь на́м облегчи́те, сла́внии страда́льцы.
Богоро́дичен: Яви́вшися все́м му́чеником, Чи́стая Ма́ти Бо́жия, держа́ва ве́лия, яви́лася еси́ челове́ком заступле́ние, Тя́ пою́щим всегда́ свяще́нными пе́сньми.
Пе́снь 8.
Ирмо́с: Изба́вителю все́х Всеси́льне, посреде́ пла́мене благоче́ствовавшия, снизше́д, ороси́л еси́ и научи́л еси́ пе́ти: вся́ дела́, благослови́те, по́йте Го́спода.
Ра́достную хвалу́ принесе́м вели́кия на́м засту́пники, страстоте́рпцы му́ченики Пода́вшему, вопию́щим: вся́ дела́, благослови́те Госпо́дня Го́спода.
Укорени́вшеся на ка́мени ве́ры благоро́дне, я́коже ве́тви, му́ченицы, плоды́ на́м страда́ния принесо́ша, ве́рою пою́щим: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.
Вра́чеве страсте́й великоимени́тии, души́ моея́ стра́сти исцели́те, и гее́нны изба́вите, и тмы́ о́ныя кроме́шния, моля́ще Христа́ Бо́га на́шего.
Богоро́дичен: Законода́вца Христа́ родила́ еси́, зако́нно страда́вшия венча́вшаго, страстоте́рпцы му́ченики, Его́же моли́ зако́ном греха́ побежде́на мя́, Отрокови́це, исцели́ти.
Пе́снь 9.
Ирмо́с: Е́ва у́бо неду́гом преслуша́ния кля́тву всели́ла е́сть, Ты́ же, Де́во Богоро́дице, прозябе́нием чревоноше́ния ми́рови благослове́ние процвела́ еси́. Те́м Тя́ вси́ велича́ем.
Се́ отверзо́шася ва́м небе́сная врата́, пострада́вшим, — рече́ Христо́с страстоте́рпцем, — вни́дите и приими́те, ра́дующеся, воздая́ния боле́зней досто́йная, от ве́ка хра́брствовавшим.
Кра́сни в ра́нах теле́сных бы́сте и а́нгелом уподо́бистеся, ны́не же предстоите́ все́х красоте́, ра́дующеся при́сно, прича́стием я́ве удобря́еми кра́сных, всечестни́и.
Ста́нем в дому́ Бо́жии, восхваля́юще Антипа́тра, Феости́ха же, Ру́фа и Филимо́на страда́ния, боже́ственнаго Фавма́сия чудеса́, Ма́гна и Арте́ма, Фео́гния и Феодо́та непобе́дное.
Де́нь спасе́ния на́м возсия́ святы́х торжество́, е́же соверша́юще моле́бно, вопие́м и́м с ве́рою: му́чеников светоза́рный ве́рше, все́х сердца́ озари́те.
Богоро́дичен: Обле́кся из Тебе́ Ца́рь в теле́сную багряни́цу, про́йде, ве́сь красе́н, из утро́бы Твоея́, и вся́ враги́ победи́, и побе́ду страда́льцем подаде́, Чи́стая еди́на Присноде́во.
Пѣ́снь а҃.
І҆рмо́съ: Трїста́ты крѣ̑пкїѧ, рожде́йсѧ ѿ дв҃ы, безстра́стїѧ во глꙋбинѣ̀, дꙋшѝ трича́стное потопѝ, молю́сѧ, да тебѣ̀ ꙗ҆́кѡ въ тѷмпа́нѣ, во ᲂу҆мерщвле́нїи тѣлесѐ побѣ́дное воспою̀ пѣ́нїе.
Бжⷭ҇твенными добро́тами наслажда́ющесѧ вкꙋ́пѣ, и҆ пото́ка пи́щнагѡ напита́ющесѧ бога́тнѡ, и҆ прича́стїемъ ѡ҆божа́еми, мч҃ницы вѣнцено́сцы, ва́съ блажа́щыѧ ѿ лю́тыхъ бѣ́дъ и҆зба́вите.
Ꙗ҆́коже со́лнєчныѧ лꙋчы̀ возсїѧ́вше, зарѧ́ми тве́рдыхъ пѡ́двигъ, страда́льцы, и҆ чꙋде́съ сїѧ̑нїи всѧ̑ просвѣща́ете, страсте́й но́щь рѣшитѐ, и҆ де́мѡнѡвъ мра́къ разорѧ́ете.
Оу҆мерщвле́ни на землѝ ꙗ҆́звами болѣ́зней, къ неболѣ́зненнѣй жи́зни преидо́сте вкꙋ́пѣ, ю҆́нїи многострада́льнїи. тѣ́мже то́чите и҆сцѣлє́нїѧ, всѧ́кꙋ болѣ́знь ѡ҆блегча́юще, бг҃опрїѧ́тными моли́твами, пребога́тїи.
Бг҃оро́диченъ: Родила̀ є҆сѝ бг҃а и҆зъ чⷭ҇тыхъ твои́хъ крове́й, вопло́щшасѧ па́че ᲂу҆ма̀, зра́комъ и҆́же по на́съ, мт҃и пренепоро́чнаѧ. тѣ́мже вси́ тѧ ро́дове родѡ́въ ᲂу҆блажа́ютъ, свѧты́хъ мꙋ́чєникъ ᲂу҆твержде́нїе.
Пѣ́снь г҃.
І҆рмо́съ: Не мꙋ́дростїю и҆ си́лою, и҆ бога́тствомъ хва́лимсѧ, но тобо́ю, ѻ҆́ч҃ею ѵ҆поста́сною мꙋ́дростїю, хрⷭ҇тѐ. нѣ́сть бо свѧ́тъ, па́че тебє̀, чл҃вѣколю́бче.
Мє́ртвымъ и҆стꙋка̑ннымъ пожре́ти ника́коже восхотѣ́вше, поже́ршемꙋсѧ на́съ ра́ди же́ртва жива̀ принесо́стесѧ, ѻ҆́троцы прекра́снїи, свѧті́и мч҃ницы.
Закѡ́ны бжⷭ҇твенными, ᲂу҆крѣплѧ́еми си́лою дх҃а, беззако́ннꙋющихъ совѣ́ты и҆ ловлє́нїѧ низложи́сте, зако́ннѣ пострада́вше, сла́вꙋ ᲂу҆лꙋчи́сте.
Да восхва́литсѧ а҆рте́ма и҆ фїлимо́нъ, ѳеості́хъ и҆ ма́гнъ, рꙋ́фъ сла́вный, и҆ а҆нтїпа́тръ, и҆ ѳаѵма́сїй, ѳео́гнїй и҆ ѳеодо́тъ, великоимени́тїи.
Бг҃оро́диченъ: Ѻ҆рꙋ̑жїѧ всѧ̑ вра̑жїѧ ны́нѣ до конца̀ ѡ҆скꙋдѣ́ша, тебѐ ро́ждши хрⷭ҇та̀, ᲂу҆ѧ́звлена копїе́мъ, всенепоро́чнаѧ, ѡ҆ не́мже мꙋ́чєницы ᲂу҆ѧзви́вшесѧ пострада́ша.
Сѣда́ленъ:
Ли́къ свѣтови́дѣнъ свѧще́нныхъ страда́лєцъ, совокꙋпле́нїе красно̀, бг҃особра́ненъ собо́ръ, девѧточи́сленный соста́въ, пострада́вше крѣ́пкѡ, попра́вше вра́жїе мꙋчи́тельство, и҆ причто́стесѧ а҆́гг҃льскимъ ликѡ́мъ, гдⷭ҇еви предстоитѐ.
Пѣ́снь д҃.
І҆рмо́съ: Сѣдѧ́й въ сла́вѣ на престо́лѣ бжⷭ҇тва̀, во ѻ҆́блацѣ ле́гцѣ прїи́де і҆и҃съ пребжⷭ҇твенный, нетлѣ́нною дла́нїю, и҆ спасѐ зовꙋ́щыѧ: сла́ва, хрⷭ҇тѐ, си́лѣ твое́й.
Сожжє́нїѧ, страда́льцы, и҆ бг҃ожрє́ннаѧ заколє́нїѧ, приноше́нїе соверше́нно, жє́ртвы прїѧ̑тны приведо́стесѧ во́лею поже́ршемꙋсѧ, и҆ сме́рть ᲂу҆мертви́вшемꙋ. тѣ́мже ва́съ ᲂу҆блажа́емъ.
Чꙋ́до вели́кое показꙋ́юще, слѧчє́нныѧ и҆спра́висте, страда́льцы, рꙋ́ки, и҆ во́днагѡ трꙋда̀ и҆зба́висте прибѣ́гшаго съ любо́вїю къ ра́цѣ ва́шей, наро́чита мꙋ́жа и҆ногда̀, досточꙋ́днїи.
Да ᲂу҆блажа́тсѧ досто́йнѡ, а҆рте́ма и҆ а҆нтїпа́тръ, ѳеості́хъ и҆ рꙋ́фъ, ма́гнъ и҆ фїлимо́нъ, и҆ ѳео́нъ, и҆ ѳео́гнъ съ сла́внымъ ѳеодо́томъ, пострада́вшїи зовꙋ́тъ: сла́ва, хрⷭ҇тѐ, си́лѣ твое́й.
Бг҃оро́диченъ: И҆́же въ нѣ́дрѣхъ ѻ҆́ч҃їихъ неизрече́ннѡ сѣдѧ́й, на твои́хъ ѡ҆б̾ѧ́тїихъ сѣди́тъ, дв҃о, ꙗ҆́кѡ млⷣнецъ, є҆гѡ́же бл҃же́ннꙋю стрⷭ҇ть воѡбража́юще, добропобѣ́днїи ѻ҆́троцы и҆зво́лиша ᲂу҆мре́ти.
Пѣ́снь є҃.
І҆рмо́съ: Нечести́вїи не ᲂу҆́зрѧтъ сла́вы твоеѧ̀, хрⷭ҇тѐ: но мы̀ тѧ̀, є҆диноро́дне, ѻ҆ч҃ескїѧ сла́вы сїѧ́нїе бжⷭ҇тва̀, ѿ но́щи ᲂу҆́тренююще, воспѣва́емъ тѧ̀, чл҃вѣколю́бче.
Ꙗ҆́коже мы́сленное ᲂу҆́глїе вже́гше ᲂу҆́мъ, попали́сте вои́стиннꙋ хвра́стнꙋю всѧ́кꙋ пре́лесть, бл҃же́ннїи, и҆ запале́нїе ᲂу҆гаси́сте і҆́дѡльское росо́ю вѣ́ры.
Раздѣле́нїѧ въ тѣлесѣ́хъ не и҆мѣ́сте мно́зѣхъ, за нераздѣ́льнꙋю пострада́ти, страда́льцы, трⷪ҇цꙋ и҆дꙋ́ще. тѣ́мже разрꙋши́сте дїа́вола ѡ҆полче́нїе всѧ́ко.
Воспѣва́етъ чꙋдеса̀ ва̑ша, ѿ лꙋка́вагѡ легеѡ́на разрѣши́выйсѧ де́мѡнска, мч҃ницы бг҃ови́днїи, къ честны̑мъ ковче́гѡмъ ва́шымъ прише́дый со ᲂу҆се́рдїемъ.
Бг҃оро́диченъ: И҆збавлѧ́ющи ꙗ҆ви́сѧ на́мъ ѿ бѣ́дъ и҆ прегрѣше́нїй тлетво́рныхъ, страсте́й и҆ скорбе́й, и҆ ѡ҆бстоѧ́нїй, вѣ́рою пою́щыѧ тѧ̀, бцⷣе приснодв҃о.
Пѣ́снь ѕ҃.
І҆рмо́съ: Прїидо́хъ во глꙋбины̑ морскі̑ѧ, и҆ потопи́ла мѧ̀ є҆́сть бꙋ́рѧ мно́гихъ грѣхѡ́въ: но ꙗ҆́кѡ бг҃ъ и҆зъ глꙋбины̀ возведѝ живо́тъ мо́й, многоми́лостиве.
Честна̀ сме́рть ꙗ҆ви́сѧ бжⷭ҇твенныхъ страда́льцєвъ предъ тобо́ю, бж҃е всѧ́ческихъ, и҆̀хже ны́нѣ почита́ѧ, врачевство̀ безме́здное болѧ́щымъ ꙗ҆ви́лъ є҆сѝ.
Возвы́сивше рꙋ́цѣ и҆ сердца̀ высо́кимъ нра́вомъ къ вы́шнемꙋ мꙋжеꙋ́мнѡ, лꙋка́вагѡ возношє́нїѧ, мч҃ницы бг҃оно́сцы, низложи́сте.
Бг҃оро́диченъ: Ꙗ҆́коже сто́гъ чре́во твоѐ, чⷭ҇таѧ, ꙗ҆ви́сѧ, пшени́цꙋ носѧ́щїй безсме́ртїѧ, всѣ́хъ вѣ́рныхъ дꙋ́шы пита́ющꙋю, и҆ мꙋ́ченики просвѣща́ющꙋю.
Конда́къ:
Тве́рдый и҆ всесвѣ́тлый ли́къ мч҃никъ девѧтѝ, трисо́лнечнагѡ бжⷭ҇тва̀ и҆сповѣ̑дницы, на сꙋди́щи томꙋ̀ нача́льнѡ взыва́хꙋ: кро́вь и҆ дꙋ́шы на́шѧ съ тѣлесы̀, ꙗ҆́кѡ непоро́чнꙋю же́ртвꙋ прино́симъ тебѣ̀, влⷣко, въ ли́цѣхъ нбⷭ҇ныхъ твои́хъ сопричтѝ, ꙗ҆́кѡ бг҃ъ ми́лостивый.
Пѣ́снь з҃.
І҆рмо́съ: Ю҆́ношы трѝ въ вавѷлѡ́нѣ, велѣ́нїе мꙋчи́телево на бꙋ́йство прело́жше, посредѣ̀ пла́мене вопїѧ́хꙋ: бл҃гослове́нъ є҆сѝ, гдⷭ҇и, бж҃е ѻ҆тє́цъ на́шихъ.
И҆ска́паютъ ва́ши трꙋ́дове, мч҃ницы, бжⷭ҇твєнныѧ стрꙋи̑ и҆сцѣле́нїй всегда̀, болѣ́зней рѣ́ки и҆зсꙋша́юще, и҆ скве́рнꙋ всѧ́кꙋ ѿмыва́юще страсте́й, досточꙋ́днїи.
Ра́довахꙋсѧ страстоте́рпцы, внегда̀ скорбѣ́ти и҆̀мъ, ра́достїю неизглаго́ланною, поѧ́хꙋ ᲂу҆сѣка́еми мече́мъ: бл҃гослове́нъ є҆сѝ, гдⷭ҇и, бж҃е ѻ҆тє́цъ на́шихъ.
Тѧготꙋ̀ недꙋ́гѡвъ, стра̑сти сердє́чныѧ, и҆ болѣ̑зни тѣлє́сныѧ, всѧ́кꙋ же находѧ́щꙋю ско́рбь на́мъ ѡ҆блегчи́те, сла́внїи страда́льцы.
Бг҃оро́диченъ: Ꙗ҆ви́вшисѧ всѣ̑мъ мч҃никѡмъ, чⷭ҇таѧ мт҃и бж҃їѧ, держа́ва ве́лїѧ, ꙗ҆ви́ласѧ є҆сѝ человѣ́кѡмъ застꙋпле́нїе, тѧ̀ пою́щымъ всегда̀ свѧще́нными пѣ́сньми.
Пѣ́снь и҃.
І҆рмо́съ: И҆зба́вителю всѣ́хъ, всеси́льне, посредѣ̀ пла́мене благоче́ствовавшыѧ снизше́дъ ѡ҆роси́лъ є҆сѝ, и҆ наꙋчи́лъ є҆сѝ пѣ́ти: всѧ̑ дѣла̀ бл҃гослови́те, по́йте гдⷭ҇а.
Ра́достнꙋю хвалꙋ̀ принесе́мъ, вели́кїѧ на́мъ застꙋ́пники, страстоте́рпцы мꙋ́ченики, пода́вшемꙋ вопїю́щымъ: всѧ̑ дѣла̀, бл҃гослови́те, гдⷭ҇нѧ, гдⷭ҇а.
Оу҆корени́вшесѧ на ка́мени вѣ́ры благоро́днѣ, ꙗ҆́коже вѣ̑тви, мч҃ницы, плоды̀ на́мъ страда́нїѧ принесо́ша, вѣ́рою пою́щымъ: бл҃гослови́те, всѧ̑ дѣла̀ гдⷭ҇нѧ, гдⷭ҇а.
Вра́чеве страсте́й великоимени́тїи, дꙋшѝ моеѧ̀ стра̑сти и҆сцѣли́те, и҆ гее́нны и҆зба́вите, и҆ тмы̀ ѻ҆́ныѧ кромѣ́шнїѧ, молѧ́ще хрⷭ҇та̀ бг҃а на́шего.
Бг҃оро́диченъ: Законода́вца хрⷭ҇та̀ родила̀ є҆сѝ, зако́ннѡ страда́вшыѧ вѣнча́вшаго страстоте́рпцы мч҃ники. є҆го́же молѝ, зако́номъ грѣха̀ побѣжде́нна мѧ̀, ѻ҆трокови́це, и҆сцѣли́ти.
Пѣ́снь ѳ҃.
І҆рмо́съ: Є҆́ѵа ᲂу҆́бѡ недꙋ́гомъ преслꙋша́нїѧ клѧ́твꙋ всели́ла є҆́сть, ты́ же, дв҃о бцⷣе, прозѧбе́нїемъ чревоноше́нїѧ мі́рови бл҃гослове́нїе процвѣла̀ є҆сѝ: тѣ́мъ тѧ̀ всѝ велича́емъ.
Сѐ ѿверзо́шасѧ ва́мъ нбⷭ҇наѧ врата̀ пострада́вшымъ, речѐ хрⷭ҇то́съ страстоте́рпцємъ: вни́дите и҆ прїими́те ра́дꙋющесѧ, воздаѧ̑нїѧ болѣ́зней достѡ́йнаѧ, ѿ вѣ́ка хра́брствовавшымъ.
Кра́сни въ ра́нахъ тѣле́сныхъ бы́сте, и҆ а҆́гг҃лѡмъ ᲂу҆подо́бистесѧ: ны́нѣ же предстоитѐ всѣ́хъ красотѣ̀, ра́дꙋющесѧ при́снѡ, прича́стїемъ ꙗ҆́вѣ ᲂу҆добрѧ́еми кра́сныхъ, всечестні́и.
Ста́немъ въ домꙋ̀ бж҃їи, восхвалѧ́юще а҆нтїпа́тра, ѳеості́ха же, рꙋ́фа и҆ фїлимо́на страда̑нїѧ, бжⷭ҇твеннагѡ ѳаѵма́сїа чꙋдеса̀, ма́гна и҆ а҆рте́ма, ѳео́гнїа и҆ ѳеодо́та непобѣ́дное.
Де́нь спасе́нїѧ на́мъ возсїѧ̀ ст҃ы́хъ торжество̀, є҆́же соверша́юще моле́бнѡ, вопїе́мъ и҆̀мъ съ вѣ́рою: мч҃никѡвъ свѣтоза́рный ве́рше, всѣ́хъ сердца̀ ѡ҆зари́те.
Бг҃оро́диченъ: Ѡ҆бле́ксѧ и҆зъ тебє̀ цр҃ь въ тѣле́снꙋю багрѧни́цꙋ, про́йде ве́сь красе́нъ и҆зъ ᲂу҆тро́бы твоеѧ̀, и҆ всѧ̑ врагѝ побѣдѝ, и҆ побѣ́дꙋ страда́льцємъ подадѐ, чⷭ҇таѧ є҆ди́на приснодв҃о.
Мученики Кизические Феогнид, Руф, Антипатр, Феостих, Артема, Магн, Феодот, Фавмасий и Филимон
Город Кизик находится в Малой Азии на берегу Дарданелльского пролива. Христианство в нем начало распространяться еще со времен проповеди святого апостола Павла (память 29 июня). Но гонения язычников привели к тому, что одни из христиан убежали из города, другие же держали веру Христову в тайне. Поэтому в конце III века Кизик был в значительной мере языческим, хотя там и была христианская церковь. Такое положение в городе огорчало истинных христиан, стремившихся утвердить Христову веру. К ним принадлежали и 9 святых мучеников – Феогнид, Руф, Антипатр, Феостих, Артема, Магн, Феодот, Фавмасий и Филимон. Они происходили из разных местностей, были разного возраста: и юные, как святой Антипатр, и престарелые, как святой Руф; занимали разное положение в обществе: среди них были и воины, и поселяне, и горожане, и клирики. Но всех их объединяла вера во Христа и горячее стремление к распространению и укреплению истинной веры.
Оказавшись в городе Кизике, святые дерзновенно исповедовали Христа и безбоязненно обличали языческое нечестие. Их схватили и представили на суд правителю города. В течение нескольких дней их пытали, заключали в темницу и снова выводили из нее, обещая свободу за отречение от Христа. Но доблестные воины Христовы продолжали славить Имя Христово. Все девять мучеников были усечены мечом († ок. 284–292), и тела их погребли близ города.
Когда в 324 году Восточной половиной империи стал править святой Константин Великий (306–337; память 21 мая) и прекратились гонения на христиан, кизические христиане извлекли из земли нетленные тела девяти мучеников и положили их в храме, построенном в их честь.
От святых мощей происходили различные чудеса: исцелялись больные, приходили в разум безумные. Вера Христова утверждалась в городе заступлением святых мучеников, многие из язычников обращались в христианство.
Когда воцарился Юлиан Отступник (361–363), язычники Кизика обратились к нему с жалобой на христиан за разорение языческих храмов. Юлиан приказал восстановить языческие храмы и заключить в темницу епископа Елевсия. После гибели Юлиана епископ Елевсий получил свободу, и снова в Кизике воссиял свет Христовой веры под покровительством святых мучеников.
В России недалеко от города Казани был устроен монастырь в честь девяти мучеников Кизических иеродиаконом Стефаном, который принес с собой из Палестины часть мощей святых. Этот монастырь был основан в уповании избавления их предстательством и молитвами от различных недугов и болезней, особенно горячки, свирепствовавшей в Казани в 1687 году, "ибо, – пишет святитель Димитрий Ростовский († 1709; память 21 сентября), автор службы девяти мученикам, – этим святым далась обильная благодать ко прогнанию трясавичных болезней". Святитель Димитрий также описал страдания святых мучеников и составил слово на день их памяти.
См. также: "Память святых девяти мучеников, в Кизике пострадавших" в изложении свт. Димитрия Ростовского.