Канон святым апостолам Силе Коринфскому, Силуану Солунскому и иже с ними

Припев: Святи́и апóстоли, моли́те Бо́га о на́с.

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 12 августа (30 июля ст. ст.)

Глас 2.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Непроходи́мое волня́щееся мо́ре Бо́жиим Свои́м веле́нием изсуши́вшему и пешеше́ствовати сквозе́ е́ изра́ильтеския лю́ди наста́вльшему, Го́сподеви пои́м, сла́вно бо просла́вися.

Предстоя́ще престо́лу Боже́ственному всегда́, сия́нием же просвеща́еми незаходи́мым, святи́и, просвеще́ние духо́вно все́м испроси́те от Отца́ све́тов низпосла́ти на́м, ве́рно ва́с почита́ющим.

Возсия́вшаго пра́вды Со́лнца, сла́внии, узре́вше от Де́вы Богоотрокови́цы, прилепи́стеся Ему́, Боже́ственным прича́стием све́т бы́вше, и отгна́сте пре́лести мра́к ве́сь.

Зако́н Боже́ственный на язы́це нося́ще, всю́ зе́млю проидо́сте, беззако́ние ея́ отъе́млюще, му́дрии Криске́нте и Андрони́че, Си́ло и Силуа́не, и всева́юще сло́во спаси́тельное.

Похва́лим Епене́та сла́внаго, карфаге́нов похвалу́ боже́ственну бы́вшу, и Сло́ва ученика́, и исцеле́ний исто́чника, и вели́ка пропове́дника су́щим па́че ума́, и ве́ры утвержде́ние.

Богоро́дичен: Препе́таго Бо́га неизрече́нно породила́ еси́, в пло́ть от Тебе́ обле́кшася за бла́гость, Препе́тая Чи́стая. Те́мже благода́рными гла́сы песносло́вим Тя́ и ублажа́ем, я́коже дре́вле прорекла́ еси́.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: На ка́мени мя́ ве́ры утверди́в, разшири́л еси́ уста́ моя́ на враги́ моя́, возвесели́бося ду́х мо́й, внегда́ пе́ти: не́сть свя́т, я́коже Бо́г на́ш, и не́сть пра́веден, па́че Тебе́, Го́споди.

Пропове́давше воплоще́ние Влады́чне и разруши́вше соу́з зло́бы, и́же дре́вле свя́занныя неве́рием, му́дрии, разреши́сте, великопропове́дницы, и к Бо́гу приведо́сте ве́рою.

Свети́льницы незаходи́маго светоли́тия бы́вше, тму́ безбо́жия отгна́сте, показу́юще челове́ком позна́ния све́т, прехва́льнии, сего́ ра́ди всегда́ блажи́ми есте́.

Во всю́ зе́млю изы́де, я́коже пое́т Дави́д, апо́стольское боже́ственное веща́ние, уча́щее страсте́м Спа́совым и воскресе́нию, и́мже воста́хом от гробо́в вси́ су́етства.

Богоро́дичен: Обре́т Тя́, а́нгел чисте́йшую, вни́де во утро́бу Твою́ святу́ю Све́т сы́й непристу́пен, Богоро́дице, и яви́ся Челове́к, из Тебе́ воплоща́емь, во двою́ естеству́ познава́емь.

Седа́лен, гла́с 3.

Боже́ственное у́глие, Уте́шителя теплото́ю разжже́ни, прехва́льнии бы́вше апо́столи, безбо́жия мра́к разори́сте и ве́рныя свяще́нно согре́ясте. Те́мже дне́сь па́мять ва́шу чту́ще, про́сим прия́ти ве́лию ми́лость.

Богоро́дичен: Боже́ственная ски́ния была́ еси́ Сло́ва, еди́на Пречи́стая Ма́ти Де́во, чистото́ю а́нгелы превозше́дшая, па́че все́х мене́, пе́рсть бы́вша, оскверне́на плотски́ми прегреше́ньми, очи́сти моли́тв Твои́х боже́ственными вода́ми, подаю́щи, Чи́стая, ве́лию ми́лость.

Крестобогоро́дичен: Нескве́рная А́гница Сло́ва, нетле́нная Де́ва Ма́ти, на Кресте́ зря́щи пове́шена из Нея́ без боле́зни прозя́бшаго, ма́терски подо́бно рыда́ющи, вопия́ше: увы́ Мне́, Ча́до Мое́! Ка́ко стра́ждеши во́лею, хотя́ изба́вити от страсте́й безче́стия челове́ка?

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Пою́ Тя, слу́хом бо, Го́споди, услы́шах и ужасо́хся: до мене́ бо и́деши, мене́ ища́, заблу́ждшаго. Те́м мно́гое Твое́ снизхожде́ние, е́же на мя́, прославля́ю, Многоми́лостиве.

Кре́постию вся́ Сотво́ршаго проше́дше вселе́нную, я́коже крила́тии, спасо́сте су́щия, в пучи́не лю́тых, богоно́снии, бе́дствующия, и к ти́хому приста́нищу наста́висте.

Утвержда́я разсла́бленныя, сла́вне, мы́сли сло́вом, Си́ло, с Па́влом пропове́дником проше́д ты́ ве́сь ми́р, мно́гими напа́стьми облива́емь и ве́рным спа́с явля́яся.

Ве́лиими благода́тьми украша́емь, ше́ствовал еси́ от восто́ка до за́пада, я́коже заря́, с Па́влом, Си́ло прему́дре, светоза́рная со́лнцу су́щи, язы́ков сердца́ просвети́сте.

Да восхва́лится Криске́нт и Андрони́к, и с Си́лою да возвели́чится Силуа́н дне́сь, Епене́т же да похва́лится, Христо́ва виногра́да су́ще гро́здие, сла́дость иска́пающе спаси́тельную.

Богоро́дичен: Чуде́с преиму́щее бы́сть е́же в Тебе́ бы́вшее чу́до: зако́нов бо кроме́ есте́ственных Законода́вца Христа́ ражда́еши, преступле́ние первозда́нных реша́ща, Всенепоро́чная.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Просвеще́ние во тме́ лежа́щих, спасе́ние отча́янных, Христе́ Спа́се мо́й, к Тебе́ у́тренюю, Царю́ ми́ра, просвети́ мя сия́нием Твои́м, ино́го бо ра́зве Тебе́ Бо́га не зна́ю.

Взя́тся Твои́х учени́к превы́ше небе́с великоле́пие, пропове́дающих на земли́ Твое́ сла́вное прише́ствие, и стра́сти, и воскресе́ние, Сло́ве Бо́жий, Иису́се Преблаги́й.

Проза́рнаго и пресве́тлаго сосу́да Уте́шителева, заблу́ждших наставле́ние, Селу́ня пресла́вную похвалу́, апо́столов удобре́ние, ны́не Силуа́на му́драго восхва́лим.

Укре́плься тезоимени́тно Сло́ва посо́бием, прему́дре Андрони́че, прохо́диши, утвержда́я осла́бленая сердца́ искуше́ньми бори́теля и наставля́я в Бо́жие позна́ние.

Богоро́дичен: Тя́ Дави́д преднаписа́ го́ру усыре́нну, го́ру Бо́га на́шего, го́ру ту́чну: в Тебе́ бо, Отрокови́це, позна́шася Сего́ ше́ствия, пло́тию обнища́вшаго и к пе́рвому на́с блаже́нству возве́дшаго.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Ко Го́споду от ки́та Ио́на возопи́: Ты́ мя возведи́ из глубины́ а́да, молю́ся, да я́ко Изба́вителю, во гла́се хвале́ния, и́стины же ду́хом пожру́ Тебе́.

Возводи́ми ко Го́споду чи́стыми манове́нии, прекло́ньшияся до́лу в поги́бельныя я́мы, привлеко́сте, му́дрии, к высоте́ небе́сней высо́каго виде́ния и дея́ния.

Еди́ницу у́бо Существо́м, Ли́цы же Тро́ицу, богоблаже́ннии, в конце́х пропове́давше, многобо́жную мглу́ до конца́ разори́сте и свети́льницы душа́м яви́стеся.

Вжили́в тво́й Христо́с по́мысл, Криске́нте прему́дре, пома́занием ра́дования, Халкидо́на первопа́стыря, я́ко сего́ ученика́ благоче́стно показа́, заблужде́нным стезю́ показу́ющаго.

Богоро́дичен: Красну́ Тя добро́тою Творе́ц обре́т, в Тя́ всели́ся и красе́н па́че все́х сыно́в земноро́дных яви́ся, воплоща́емь, Пресвята́я Де́во Всепе́тая.

Конда́к, гла́с 4.

Ло́зие яви́стеся Христо́ва виногра́да, гро́здие принося́ще, му́дрии, в доброде́телех, вино́ на́м спасе́ния источа́юще, е́же прие́млюще, весе́лия исполня́емся, пра́зднующе всечестну́ю ва́шу па́мять, в ню́же моли́теся о оставле́нии грехо́в на́ших, Госпо́дни апо́столи.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: Вети́и яви́шася о́троцы любому́дрейшии дре́вле, от богоприя́тныя бо души́, богосло́вяще устна́ми, поя́ху: Пребоже́ственный отце́в и на́ш Бо́же, благослове́н еси́.

Сосу́ды, вмести́вшия всю́ Уте́шителеву благода́ть, и прия́телища пре́лестей бы́вших погуби́вшия, и прия́тны Бо́гу сотвори́вшия, Си́лу и Силуа́на воспое́м согла́сно.

Не́сть дово́лен кто́ похвали́ти Епене́та чу́днаго, сообрази́ бо ся Христу́, Его́ ра́ди подъе́мь стра́сти, Ца́рствия же причасти́ся Его́, до́бре подвиза́вся.

Пе́т бу́ди, Кри́ск, пе́сньми боже́ственными, сокрове́нныя пути́ Христо́вы показа́вый, и осуди́вый пло́тию свое́ю осужде́нный гре́х, и мно́ги неосужде́нны показа́вый.

Богоро́дичен: Разреши́ плени́цы прегреше́ний мои́х хода́тайством Твои́м, Чи́стая, и любви́ соверше́нней Блага́го Сы́на Твоего́ привяжи́ удаля́ющася всегда́ от Него́ сластьми́ безме́стными.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Веле́нию мучи́телеву преподо́бнии трие́ о́троцы не повину́вшеся, в пе́щь вве́ржени, Бо́га испове́даху, пою́ще: благослови́те, дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Не да́ша сна́ очи́ма бо́дрии Сло́ва служи́тели, до́ндеже сна́ тя́жкаго ве́рныя ле́сти изба́виша и све́та и дне́ сы́ны показа́ша.

Бы́вше колесни́ца Бо́жия, стяжа́сте Того́, веду́ща к небе́сному ше́ствию ва́с, апо́столи сла́внии, и ору́жия вся́ пре́лести сокруша́юща.

Прему́дрый Си́ла, я́ко Христо́в служи́тель, досто́йно да похва́лится, и с ни́м да просла́вится ве́рно Кри́ск и Андрони́к, свети́льницы, вся́ язы́ки просвети́вшия.

Тро́ичен: Воспои́м Живонача́льную Тро́ицу, Ипоста́сьми устро́енную, разумева́емую же Естество́м Еди́ным, и, пою́ще, рце́м: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Я́же пре́жде со́лнца Свети́льника Бо́га возсия́вшаго, пло́тски к на́м прише́дшаго, из боку́ Деви́чу неизрече́нно воплоти́вшая, Благослове́нная Всечи́стая, Тя́, Богоро́дице, велича́ем.

Вра́чеве ду́ш же и теле́с бы́сте спаси́тельнии, духо́вными лечба́ми очища́ете неду́жныя и здра́вие показу́ете сугу́бо, богосия́ннии апо́столи, те́мже досто́йно блажи́ми есте́.

Яви́стеся, теплото́ю Ду́ха вже́гшеся, я́ко у́глие, и ле́д пре́лести растопи́сте, и сердца́ поме́рзшая ве́рою согре́ясте, и к весне́, прему́дрии, спаси́тельней наста́висте.

Соста́вим ли́к в дому́ Бо́га на́шего, сла́вяще Силуа́на и Си́лу, и Андрони́ка, и вели́каго Епене́та, и Криске́нта всему́драго, я́ко и́стины пропове́дники и моли́твенники на́ша су́щия.

Свята́ и полна́ дарова́ний Боже́ственнаго Ду́ха свяще́нная вои́стинну и достохва́льная ва́ша па́мять, богоде́тельными заря́ми осия́ющи благочести́вых исполне́ние, пе́ти ва́с, му́дрии, повелева́ет.

Богоро́дичен: Пощади́ мя, хотя́й во сла́ве па́ки приити́ Божества́ суди́ти вселе́нней, Всеси́льне, мольба́ми Неискусобра́чныя, Влады́ко, ро́ждшия Тя́, и да не во о́гнь по́слеши мя́, осужде́на прегреше́ньми.

Пѣ́снь а҃.

І҆рмо́съ: Непроходи́мое волнѧ́щеесѧ мо́ре, бж҃їимъ свои́мъ велѣ́нїемъ, и҆зсꙋши́вшемꙋ, и҆ пѣшеше́ствовати сквозѣ̀ є҆̀ і҆и҃льтескїѧ лю́ди наста́вльшемꙋ, гдⷭ҇еви пои́мъ, сла́внѡ бо просла́висѧ.

Предстоѧ́ще прⷭ҇то́лꙋ бжⷭ҇твенномꙋ всегда̀, сїѧ́нїемъ же просвѣща́еми незаходи́мымъ, ст҃і́и, просвѣще́нїе дꙋхо́вно всѣ̑мъ и҆спроси́те ѿ ѻ҆ц҃а̀ свѣ́тѡвъ низпосла́ти на́мъ, вѣ́рнѡ ва́съ почита́ющымъ.

Возсїѧ́вшаго пра́вды сл҃нца, сла́внїи, ᲂу҆зрѣ́вше ѿ дв҃ы бг҃оѻтрокови́цы, прилѣпи́стесѧ є҆мꙋ̀ бжⷭ҇твеннымъ прича́стїемъ, свѣ́тъ бы́вше, и҆ ѿгна́сте пре́лести мра́къ ве́сь.

Зако́нъ бжⷭ҇твенный на ѧ҆зы́цѣ носѧ́ще, всю̀ зе́млю проидо́сте, беззако́нїе є҆ѧ̀ ѿе́млюще, мꙋ́дрїи криске́нте и҆ а҆ндроні́че, сі́ло и҆ сїлꙋа́не, и҆ всѣва́юще сло́во спаси́тельное.

Похва́лимъ є҆пене́та сла́внаго, карѳаге́нѡвъ похвалꙋ̀ бжⷭ҇твеннꙋ бы́вшꙋ, и҆ сло́ва ᲂу҆ч҃ника̀, и҆ и҆сцѣле́нїй и҆сто́чника, и҆ вели́ка проповѣ́дника, сꙋ́щымъ па́че ᲂу҆ма̀, и҆ вѣ́ры ᲂу҆твержде́нїе.

Бг҃оро́диченъ: Препѣ́таго бг҃а неизрече́ннѡ породила̀ є҆сѝ, въ пло́ть ѿ тебє̀ ѡ҆бле́кшасѧ за бла́гость, препѣ́таѧ чⷭ҇таѧ. тѣ́мже благода́рными гла̑сы пѣсносло́вимъ тѧ̀ и҆ ᲂу҆блажа́емъ, ꙗ҆́коже дре́вле прорекла̀ є҆сѝ.

Пѣ́снь г҃.

І҆рмо́съ: На ка́мени мѧ̀ вѣ́ры ᲂу҆тверди́въ, разшири́лъ є҆сѝ ᲂу҆ста̀ моѧ̑ на врагѝ моѧ̑, возвесели́босѧ дꙋ́хъ мо́й, внегда̀ пѣ́ти: нѣ́сть свѧ́тъ, ꙗ҆́коже бг҃ъ на́шъ, и҆ нѣ́сть пра́веденъ, па́че тебє̀, гдⷭ҇и.

Проповѣ́давше воплоще́нїе влⷣчне, и҆ разрꙋши́вше соꙋ́зъ ѕло́бы, и҆̀же дре́вле свѧ̑занныѧ невѣ́рїемъ мꙋ́дрїи разрѣши́сте, великопроповѣ́дницы, и҆ къ бг҃ꙋ приведо́сте вѣ́рою.

Свѣти́льницы незаходи́магѡ свѣтоли́тїѧ бы́вше, тмꙋ̀ безбо́жїѧ ѿгна́сте, показꙋ́юще человѣ́кѡмъ позна́нїѧ свѣ́тъ прехва́льнїи: сегѡ̀ ра́ди всегда̀ блажи́ми є҆стѐ.

Во всю̀ зе́млю и҆зы́де, ꙗ҆́коже пое́тъ дв҃дъ, а҆пⷭ҇льское бжⷭ҇твенное вѣща́нїе, ᲂу҆ча́щее стрⷭ҇те́мъ сп҃сѡвымъ и҆ воскресе́нїю, и҆́мже воста́хомъ ѿ гробѡ́въ всѝ сꙋ́етства.

Бг҃оро́диченъ: Ѡ҆брѣ́тъ тѧ̀ а҆́гг҃лъ чистѣ́йшꙋю, вни́де во ᲂу҆тро́бꙋ твою̀ ст҃ꙋ́ю свѣ́тъ, сы́й непристꙋ́пенъ, бцⷣе, и҆ ꙗ҆ви́сѧ человѣ́къ и҆зъ тебє̀ воплоща́емь, во двою̀ є҆стєствꙋ̀ познава́емь.

Сѣда́ленъ, гла́съ г҃.

Бжⷭ҇твенное ᲂу҆́глїе ᲂу҆тѣ́шителѧ теплото́ю разжже́ни, прехва́льнїи бы́вше а҆пⷭ҇ли, безбо́жїѧ мра́къ разори́сте, и҆ вѣ̑рныѧ свѧще́ннѡ согрѣ́ѧсте. тѣ́мже дне́сь па́мѧть ва́шꙋ чтꙋ́ще, про́симъ прїѧ́ти ве́лїю ми́лость.

Бг҃оро́диченъ: Бжⷭ҇твеннаѧ ски́нїа была̀ є҆сѝ сло́ва, є҆ди́на пречⷭ҇таѧ мт҃и дв҃о, чистото́ю а҆́гг҃лы превозше́дшаѧ: па́че всѣ́хъ менѐ пе́рсть бы́вша, ѡ҆скверне́на плотски́ми прегрѣше́ньми, ѡ҆чи́сти моли́твъ твои́хъ бжⷭ҇твенными вода́ми, подаю́щи, чⷭ҇таѧ, ве́лїю ми́лость.

Крⷭ҇тобг҃оро́диченъ: Нескве́рнаѧ а҆́гница сло́ва, нетлѣ́ннаѧ дв҃а мт҃и, на крⷭ҇тѣ̀ зрѧ́щи повѣ́шена и҆зъ неѧ̀ безъ болѣ́зни прозѧ́бшаго, мт҃рски подо́бнѡ рыда́ющи, вопїѧ́ше: ᲂу҆вы̀ мнѣ̀, ча́до моѐ, ка́кѡ стра́ждеши во́лею, хотѧ̀ и҆зба́вити ѿ страсте́й безче́стїѧ человѣ́ка;

Пѣ́снь д҃.

І҆рмо́съ: Пою́ тѧ, слꙋ́хомъ бо, гдⷭ҇и, ᲂу҆слы́шахъ и҆ ᲂу҆жасо́хсѧ: до менє́ бо и҆́деши, менѐ и҆щѧ̀ заблꙋ́ждшаго. тѣ́мъ мно́гое твоѐ снизхожде́нїе, є҆́же на мѧ̀, прославлѧ́ю, многоми́лостиве.

Крѣ́постїю всѧ̑ сотво́ршагѡ, проше́дше вселе́ннꙋю ꙗ҆́коже крила́тїи, спасо́сте сꙋ́щыѧ въ пꙋчи́нѣ лю́тыхъ, бг҃оно́снїи бѣ́дствꙋющыѧ, и҆ къ ти́хомꙋ приста́нищꙋ наста́висте.

Оу҆твержда́ѧ разсла́блєнныѧ, сла́вне, мы́сли сло́вомъ, сі́ло съ па́ѵломъ проповѣ́дникомъ, проше́дъ ты̀ ве́сь мі́ръ, мно́гими напа́стьми ѡ҆блива́емь, и҆ вѣ̑рнымъ спа́съ ꙗ҆влѧ́ѧсѧ.

Ве́лїими бл҃года́тьми ᲂу҆краша́емь, ше́ствовалъ є҆сѝ ѿ восто́ка до за́пада, ꙗ҆́коже зарѧ̀, съ па́ѵломъ сі́ло премꙋ́дре, свѣтоза́рнаѧ со́лнцꙋ сꙋ́щи, ꙗ҆зы́кѡвъ сердца̀ просвѣти́сте.

Да восхва́литсѧ криске́нтъ и҆ а҆ндроні́къ, и҆ съ сі́лою да возвели́читсѧ сїлꙋа́нъ дне́сь, є҆пене́тъ же да похва́литсѧ, хрⷭ҇то́ва вїногра́да сꙋ́ще гро́здїе, сла́дость и҆ска́пающе спаси́тельнꙋю.

Бг҃оро́диченъ: Чꙋде́съ преимꙋ́щее бы́сть є҆́же въ тебѣ̀ бы́вшее чꙋ́до: зако́нѡвъ бо кромѣ̀ є҆сте́ственныхъ законода́вца хрⷭ҇та̀ ражда́еши, престꙋпле́нїе первозда́нныхъ рѣша́ща, всенепоро́чнаѧ.

Пѣ́снь є҃.

І҆рмо́съ: Просвѣще́нїе во тмѣ̀ лежа́щихъ, спасе́нїе ѿча́ѧнныхъ, хрⷭ҇тѐ сп҃се мо́й, къ тебѣ̀ ᲂу҆́тренюю, цр҃ю̀ ми́ра, просвѣти́ мѧ сїѧ́нїемъ твои́мъ: и҆но́гѡ бо, ра́звѣ тебє̀, бг҃а не зна́ю.

Взѧ́тсѧ твои́хъ ᲂу҆чєни́къ превы́ше небе́съ великолѣ́пїе, проповѣ́дающихъ на землѝ твоѐ сла́вное прише́ствїе, и҆ стрⷭ҇ти и҆ воскресе́нїе, сло́ве бж҃їй, і҆и҃се пребл҃гі́й.

Проза́рнаго и҆ пресвѣ́тлаго сосꙋ́да ᲂу҆тѣ́шителева, заблꙋ́ждшихъ наставле́нїе, селꙋ́нѧ пресла́внꙋю похвалꙋ̀, а҆пⷭ҇лѡвъ ᲂу҆добре́нїе, ны́нѣ сїлꙋа́на мꙋ́драго восхва́лимъ.

Оу҆крѣ́пльсѧ тезоимени́тнѡ сло́ва посо́бїемъ, премꙋ́дре а҆ндроні́че, прохо́диши, ᲂу҆твержда́ѧ ѡ҆сла́блєнаѧ сердца̀ и҆скꙋше́ньми бори́телѧ, и҆ наставлѧ́ѧ въ бж҃їе позна́нїе.

Бг҃оро́диченъ: Тѧ̀ дв҃дъ преднаписа̀ го́рꙋ ᲂу҆сыре́ннꙋ, го́рꙋ бг҃а на́шегѡ, го́рꙋ тꙋ́чнꙋ: въ тебѣ́ бо, ѻ҆трокови́це, позна́шасѧ сегѡ̀ шє́ствїѧ пло́тїю ѡ҆бнища́вшагѡ, и҆ къ пе́рвомꙋ на́съ блаже́нствꙋ возве́дшагѡ.

Пѣ́снь ѕ҃.

І҆рмо́съ: Ко гдⷭ҇ꙋ ѿ ки́та і҆ѡ́на возопѝ: ты́ мѧ возведѝ и҆зъ глꙋбины̀ а҆́да, молю́сѧ, да ꙗ҆́кѡ и҆зба́вителю, во гла́сѣ хвале́нїѧ, и҆́стины же дꙋ́хомъ пожрꙋ̀ тебѣ̀.

Возводи́ми ко гдⷭ҇ꙋ чи́стыми манове́нїи, прекло́ншыѧсѧ до́лꙋ въ поги́бєльныѧ ꙗ҆́мы, привлеко́сте, мꙋ́дрїи, къ высотѣ̀ небе́снѣй высо́кагѡ видѣ́нїѧ и҆ дѣѧ́нїѧ.

Є҆ди́ницꙋ ᲂу҆́бѡ сꙋщество́мъ, ли́цы же трⷪ҇цꙋ, бг҃облаже́ннїи въ концѣ́хъ проповѣ́давше, многобо́жнꙋю мглꙋ̀ до конца̀ разори́сте, и҆ свѣти́льницы дꙋша́мъ ꙗ҆ви́стесѧ.

Вжили́въ тво́й хрⷭ҇то́съ по́мыслъ, криске́нте премꙋ́дре, пома́занїемъ ра́дованїѧ, халкидо́на первопа́стырѧ, ꙗ҆́кѡ сегѡ̀ ᲂу҆ченика̀ благоче́стнѡ показа̀, заблꙋждє́ннымъ стезю̀ показꙋ́ющаго.

Бг҃оро́диченъ: Краснꙋ́ тѧ добро́тою творе́цъ ѡ҆брѣ́тъ, въ тѧ̀ всели́сѧ, и҆ красе́нъ па́че всѣ́хъ сынѡ́въ земноро́дныхъ ꙗ҆ви́сѧ воплоща́емь, прест҃а́ѧ дв҃о всепѣ́таѧ.

Конда́къ, гла́съ д҃.

Ло́зїе ꙗ҆ви́стесѧ хрⷭ҇то́ва вїногра́да, гро́здїе приносѧ́ще мꙋ́дрїи въ добродѣ́телехъ, вїно̀ на́мъ спасе́нїѧ и҆сточа́юще: є҆́же прїе́млюще весе́лїѧ и҆сполнѧ́емсѧ, пра́зднꙋюще всечестнꙋ́ю ва́шꙋ па́мѧть: въ ню́же моли́тесѧ ѡ҆ ѡ҆ставле́нїи грѣхѡ́въ на́шихъ, гдⷭ҇ни а҆пⷭ҇ли.

Пѣ́снь з҃.

І҆рмо́съ: Вѣті̑и ꙗ҆ви́шасѧ ѻ҆́троцы любомꙋ́дрѣйшїи дре́вле, ѿ бг҃опрїѧ́тныѧ бо дꙋшѝ бг҃осло́вѧще, ᲂу҆стна́ми поѧ́хꙋ: пребжⷭ҇твенный ѻ҆тцє́въ и҆ на́шъ бж҃е, бл҃гослове́нъ є҆сѝ.

Сосꙋ́ды вмѣсти́вшыѧ всю̀ ᲂу҆тѣ́шителевꙋ бл҃года́ть, и҆ прїѧ́тєлища пре́лестей бы́вшихъ погꙋби́вшыѧ, и҆ прїѧ́тны бг҃ꙋ сотвори́вшыѧ, сі́лꙋ и҆ сїлꙋа́на воспое́мъ согла́снѡ.

Нѣ́сть дово́ленъ кто̀ похвали́ти є҆пене́та чꙋ́днаго, соѡбрази́ бо сѧ хрⷭ҇тꙋ̀, є҆гѡ̀ ра́ди под̾е́мь стра̑сти, црⷭ҇твїѧ же причасти́сѧ є҆гѡ̀, до́брѣ подвиза́всѧ.

Пѣ́тъ бꙋ́ди крі́скъ пѣ́сньми бжⷭ҇твенными, сокровє́нныѧ пꙋти̑ хрⷭ҇то́вы показа́вый, и҆ ѡ҆сꙋди́вый пло́тїю свое́ю ѡ҆сꙋжде́нный грѣ́хъ, и҆ мно́ги неѡсꙋжде́нны показа́вый.

Бг҃оро́диченъ: Разрѣшѝ плени̑цы прегрѣше́нїй мои́хъ хода́тайствомъ твои́мъ, чⷭ҇таѧ, и҆ любвѝ соверше́ннѣй бл҃га́гѡ сн҃а твоегѡ̀ привѧжѝ ᲂу҆далѧ́ющасѧ всегда̀ ѿ негѡ̀ сластьмѝ безмѣ́стными.

Пѣ́снь и҃.

І҆рмо́съ: Велѣ́нїю мꙋчи́телевꙋ преподо́бнїи трїѐ ѻ҆́троцы не повинꙋ́вшесѧ, въ пе́щь вве́ржени, бг҃а и҆сповѣ́дахꙋ пою́ще: благослови́те дѣла̀ гдⷭ҇нѧ гдⷭ҇а.

Не да́ша сна̀ ѻ҆чи́ма бо́дрїи сло́ва слꙋжи́тели, до́ндеже сна̀ тѧ́жкагѡ вѣ̑рныѧ ле́сти и҆зба́виша, и҆ свѣ́та и҆ днѐ сы́ны показа́ша.

Бы́вше колесни́ца бж҃їѧ, стѧжа́сте того̀ ведꙋ́ща къ нбⷭ҇номꙋ ше́ствїю, ва́съ а҆пⷭ҇ли сла́внїи, и҆ ѻ҆рꙋ̑жїѧ всѧ̑ пре́лести сокрꙋша́юща.

Премꙋ́дрый сі́ла, ꙗ҆́кѡ хрⷭ҇то́въ слꙋжи́тель, досто́йнѡ да похва́литсѧ, и҆ съ ни́мъ да просла́витсѧ вѣ́рнѡ крі́скъ и҆ а҆ндроні́къ, свѣти́льницы всѧ̑ ꙗ҆зы́ки просвѣти́вшыѧ.

Трⷪ҇ченъ: Воспои́мъ живонача́льнꙋю трⷪ҇цꙋ, ѵ҆поста́сьми ᲂу҆стро́еннꙋю, разꙋмѣва́емꙋю же є҆стество́мъ є҆ди́нымъ, и҆ пою́ще рце́мъ: благослови́те, всѧ̑ дѣла̀ гдⷭ҇нѧ, гдⷭ҇а.

Пѣ́снь ѳ҃.

І҆рмо́съ: Ꙗ҆́же пре́жде со́лнца свѣти́льника бг҃а возсїѧ́вшаго, пло́тски къ на́мъ прише́дшаго, и҆зъ бокꙋ̀ дв҃и́чꙋ, неизрече́ннѡ воплоти́вшаѧ, благослове́ннаѧ всечи́стаѧ, тѧ̀, бцⷣе, велича́емъ.

Вра́чеве дꙋ́шъ же и҆ тѣле́съ бы́сте спаси́тельнїи, дꙋхо́вными лѣчба́ми ѡ҆чища́ете недꙋ̑жныѧ, и҆ здра́вїе показꙋ́ете сꙋгꙋ́бо, бг҃осїѧ́ннїи а҆пⷭ҇ли: тѣ́мже досто́йнѡ блажи́ми є҆стѐ.

Ꙗ҆ви́стесѧ теплото́ю дх҃а вже́гшесѧ ꙗ҆́кѡ ᲂу҆́глїе, и҆ ле́дъ пре́лести растопи́сте, и҆ сердца̀ помє́рзшаѧ вѣ́рою согрѣ́ѧсте, и҆ къ веснѣ̀, премꙋ́дрїи, спаси́тельнѣй наста́висте.

Соста́вимъ ли́къ въ домꙋ̀ бг҃а на́шегѡ, сла́вѧще сїлꙋа́на и҆ сі́лꙋ, и҆ а҆ндроні́ка и҆ вели́каго є҆пене́та, и҆ криске́нта всемꙋ́драго, ꙗ҆́кѡ и҆́стины проповѣ́дники и҆ моли́твенники на́шѧ сꙋ́щыѧ.

Ст҃а̀ и҆ полна̀ дарова́нїй бжⷭ҇твеннагѡ дх҃а, свѧще́ннаѧ вои́стиннꙋ и҆ достохва́льнаѧ ва́ша па́мѧть, бг҃одѣ́тельными зарѧ́ми ѡ҆сїѧ́ющи благочести́выхъ и҆сполне́нїе, пѣ́ти ва́съ мꙋ́дрїи повелѣва́етъ.

Бг҃оро́диченъ: Пощади́ мѧ хотѧ́й во сла́вѣ па́ки прїитѝ бж҃ества̀, сꙋди́ти вселе́ннѣй, всеси́льне, мольба́ми неискꙋсобра́чныѧ, влⷣко, ро́ждшїѧ тѧ̀, и҆ да не во ѻ҆́гнь по́слеши мѧ̀, ѡ҆сꙋжде́на прегрѣше́ньми.

Жизнь и труды апостолов – Святой апостол Сила

Апостолы от 70-ти Сила, Силуан, Крискент, Епенет и Андроник

Апо­стол от 70-ти свя­той Си­ла был в пер­во­на­чаль­ной Иеру­са­лим­ской Церк­ви му­жем ува­жа­е­мым, "на­чаль­ству­ю­щим меж­ду бра­ти­я­ми" (Деян.15,22). По­сле со­сто­яв­ше­го­ся в Иеру­са­ли­ме в 51 го­ду Со­бо­ра апо­сто­лов по во­про­су о необ­хо­ди­мо­сти со­блю­де­ния Мо­и­се­е­ва за­ко­на хри­сти­а­на­ми из языч­ни­ков апо­сто­лы от­пра­ви­ли по­сла­ние ан­тио­хий­ским хри­сти­а­нам через апо­сто­лов Пав­ла и Вар­на­ву, в ко­то­ром со­об­ща­ли, что ре­ше­ни­ем Со­бо­ра хри­сти­ане из языч­ни­ков осво­бож­да­лись от со­блю­де­ния пред­пи­са­ний Мо­и­се­е­ва за­ко­на. Бы­ло по­ста­нов­ле­но для них воз­дер­жи­вать­ся от вку­ше­ния идо­ло­жерт­вен­но­го, от блу­да, от удав­ле­ни­ны и кро­ви и не де­лать дру­гим то­го, че­го се­бе не же­ла­ют (Деян.15,20-29). Вме­сте с апо­сто­ла­ми Пав­лом и Вар­на­вой в Ан­тио­хию бы­ли по­сла­ны Со­бо­ром чле­ны Иеру­са­лим­ской Церк­ви свя­тые Си­ла и Иуда для разъ­яс­не­ния по­сла­ния сло­вес­но, что они оба и ис­пол­ни­ли при со­дей­ствии бла­го­да­ти Свя­то­го Ду­ха. За­тем свя­той Иуда был от­пу­щен в Иеру­са­лим, а свя­той Си­ла остал­ся в Ан­тио­хии и рев­ност­но по­мо­гал апо­сто­лу язы­ков в его мис­си­о­нер­ских пу­те­ше­стви­ях с Еван­гель­ской про­по­ве­дью. Апо­сто­лы по­се­ти­ли Си­рию, Ки­ли­кию, Ма­ке­до­нию.

В го­ро­де Филип­пах их об­ви­ни­ли в том, что они воз­му­ща­ют на­род, за что свя­тых апо­сто­лов схва­ти­ли, би­ли пал­ка­ми, а за­тем бро­си­ли в тем­ни­цу. В пол­ночь, ко­гда свя­тые апо­сто­лы Па­вел и Си­ла мо­ли­лись, вне­зап­но про­изо­шло силь­ное зем­ле­тря­се­ние, око­вы спа­ли с них и две­ри тем­ни­цы рас­тво­ри­лись. Тем­нич­ный сто­рож, ис­пу­гав­шись, что уз­ни­ки бе­жа­ли, хо­тел по­кон­чить с со­бой, но был удер­жан апо­сто­лом Пав­лом. То­гда, с тре­пе­том при­пав к но­гам апо­сто­лов, он с ве­рой при­нял от них бла­го­ве­стие о Хри­сте, вы­вел их из тем­ни­цы, при­вел в свой дом, омыл их ра­ны и кре­стил­ся со все­ми сво­и­ми до­маш­ни­ми.

Из Филипп апо­сто­лы Па­вел и Си­ла по­шли в го­ро­да Ам­фи­поль, Апол­ло­нию и Со­лунь, при­об­ре­тая в каж­дом го­ро­де но­вых уче­ни­ков Хри­сто­вых и утвер­ждая Церк­ви.

В Ко­рин­фе свя­той апо­стол Си­ла был ру­ко­по­ло­жен во епи­ско­па, там он, со­вер­шив мно­гие зна­ме­ния и чу­де­са, кон­чил свою жизнь.

Свя­той апо­стол Си­лу­ан про­по­ве­до­вал Сло­во Бо­жие вме­сте с вер­хов­ны­ми апо­сто­ла­ми Пет­ром и Пав­лом. В 1-м Со­бор­ном По­сла­нии свя­той апо­стол Петр упо­ми­на­ет о нем: "Сие крат­ко на­пи­сал я вам через Си­лу­а­на, вер­но­го, как ду­маю, ва­ше­го бра­та" (1Пет.5,12). Свя­той Си­лу­ан был по­став­лен епи­ско­пом в Со­лунь и там му­че­ни­че­ски скон­чал­ся, пре­тер­пев мно­го скор­бей и на­па­стей ра­ди Гос­по­да.

О свя­том апо­сто­ле Кри­с­кен­те упо­ми­на­ет свя­той апо­стол Па­вел во 2-м По­сла­нии к Ти­мо­фею (2Тим.4,10), го­во­ря, что Кри­с­кент по­шел с про­по­ве­дью в Га­ла­тию. Там он был по­став­лен епи­ско­пом, а за­тем про­по­ве­до­вал Сло­во Бо­жие в Гал­лии. В го­ро­де Ви­енне апо­стол Кри­с­кент по­ста­вил епи­ско­пом сво­е­го уче­ни­ка За­ха­рию. Воз­вра­тив­шись в Га­ла­тию, он му­че­ни­че­ски скон­чал­ся при ца­ре Тра­яне (98–117).

Свя­той апо­стол Епенет был по­став­лен епи­ско­пом в Кар­фа­ген. В По­сла­нии к Рим­ля­нам (Рим.16,5) свя­той апо­стол Па­вел пи­шет: "При­вет­ствуй­те воз­люб­лен­но­го мо­е­го Епе­не­та, ко­то­рый есть на­ча­ток Аха­ии для Хри­ста". В том же По­сла­нии апо­стол Па­вел вспо­ми­на­ет и апо­сто­ла Ан­д­ро­ни­ка: "При­вет­ствуй­те Ан­д­ро­ни­ка и Юнию, срод­ни­ков мо­их и уз­ни­ков со мною, про­сла­вив­ших­ся меж­ду апо­сто­ла­ми и преж­де ме­ня еще уве­ро­вав­ших во Хри­ста" (Рим.16,7). Свя­той апо­стол Ан­д­ро­ник был епи­ско­пом в Па­нон­нии (па­мять свя­тых Ан­д­ро­ни­ка и Юнии 17 мая).

См. так­же: "Свя­тые апо­сто­лы Си­ла, Си­лу­ан, Кри­с­кент и дру­гие с ни­ми" в из­ло­же­нии свт. Ди­мит­рия Ро­стов­ско­го.