Канон святым апостолам Иродиону, Агаву, Асинкриту, Руфу, Флегонту, Ерму и другим

Припев: Святи́и апо́столи, моли́те Бо́га о на́с.

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 21 апреля (08 апреля ст. ст.); 23 ноября (10 ноября ст. ст.)

Глас 3.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Во́ды дре́вле, ма́нием Боже́ственным, во еди́но со́нмище совокупи́вый, и раздели́вый мо́ре Изра́ильтеским лю́дем, Се́й Бо́г на́ш, препросла́влен е́сть, Тому́ Еди́ному пои́м, я́ко просла́вися.

Апо́столов святы́х всесвяту́ю согла́сно торжеству́ем па́мять и ты́я воспои́м весе́лием души́: Пресвято́е бо мо́лят Сло́во очище́ние дарова́ти на́м и ми́лость.

Многобо́жнаго неи́стовства согни́тие отгна́вше сло́ва со́лию боже́ственнаго, ду́ши, сла́внии, обуя́вшия дре́вле вся́, уздра́висте и спасе́ны Зижди́телю все́х предста́висте: те́м и прославля́етеся.

Сла́вный Иродио́н, Ру́ф, и Фле́гонт, и Ага́в, и Асинкри́т, вку́пе и Е́рм пе́сньми да ублажа́тся, бли́жнии бы́вше Изба́вителя на́шего дру́зи, и му́дрии апо́столи, и боже́ственнии пропове́дницы.

Богоро́дичен: Ми́лостивая Богоро́дице, апо́столов похвало́, и страстоте́рпцев сла́ва, и ве́рных утвержде́ние, утверди́, молю́ся, претворя́емый наве́ты лестца́ у́м мо́й, помраче́нный преступле́ньми.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: И́же от не су́щих вся́ приведы́й, Сло́вом созида́емая, соверша́емая Ду́хом, Вседержи́телю Вы́шний, в любви́ Твое́й утверди́ мене́.

Церко́вная бы́вше очеса́, мно́гим отверзо́сте о́чи ви́дети добро́ту недомы́сленную, богови́днии ученицы́ Боже́ственнаго Сло́ва.

До́м Тро́ицы показа́лся еси́ светови́ден, Ру́фе пресла́вне, и сло́вом благода́ти тре́бища низве́ргл еси́, и созда́л еси́ Го́споду Це́ркви.

Сло́вом твои́м боже́ственным обнови́в, Ру́фе му́дре, сердца́, насе́яв спаси́тельная уче́ния, и многопло́ден кла́с спа́сшихся пожа́л еси́ спасе́ние.

Богоро́дичен: По Существу́ Сы́й Боже́ственному непристу́пен, Пречи́стая, присту́пен мне́ ны́не бы́сть и пло́ти прия́тием ве́сь соедини́ся кра́йняго ра́ди благоутро́бия.

Седа́лен, гла́с 4.

Научи́вшеся от исто́чника прему́дрости, умудри́сте пре́жде неразу́мием служа́щия умовре́дно истука́нным, му́дрии. Те́мже блажи́ми есте́ в ве́к ве́ка, престо́лу предстоя́ще Святы́я Тро́ицы, но приле́жно моли́теся обрести́ разреше́ние прегреше́ний на́ших, пресла́внии.

Сла́ва, и ны́не, богоро́дичен: По Бо́зе во Тво́й, Богоро́дице, прибега́ю смире́нный покро́в боже́ственный, припа́дая, молю́ся: поми́луй, Пречи́стая, я́ко превзыдо́ша главу́ мою́ греси́, и бою́ся, Влады́чице, му́ки, и трепе́щу. Моле́ние сотвори́, Чи́стая, к Сы́ну Твоему́ от си́х изба́вити мя́.

Крестобогоро́дичен: И́же от Безнача́льнаго Отца́ рожде́ннаго напосле́док Тя́ пло́тию ро́ждшая, на Кресте́ ви́сяща, зря́щи, Христе́, — увы́ Мне́, любе́знейший Иису́се, — вопия́ше, — ка́ко сла́вимый я́ко Бо́г от а́нгел, от беззако́нных ны́не челове́к, Сы́не, хотя́, распина́ешися? Пою́ Тя, Долготерпели́ве.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Положи́л еси́ к на́м тве́рдую любо́вь, Го́споди: Единоро́днаго бо Твоего́ Сы́на за ны́ на сме́рть да́л еси́. Те́мже Ти́ зове́м, благодаря́ще: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Врачева́ние ве́рным язы́ком боже́ственное принося́ще, зе́млю нече́стия лука́вную, разоре́нию, му́дрии, преда́сте и созда́сте ду́ши в ве́ре, сего́ ра́ди ублажа́етеся.

В си́лу тобо́ю, Иродио́не блаже́нне, облече́ся гра́д Па́трский преявле́нно: пе́рвый бо ты́ престо́л украси́л еси́, Боже́ственными просвеща́емь светоли́тии Свята́го Ду́ха.

Гра́д Па́трский граждани́ном тобо́ю вели́ким обогати́ся, блаже́нне Иродио́не, вои́стинну, к Сио́ну вы́шнему приводя́щим си́й в пра́вду, те́мже почита́ет тя́ боже́ственными песнопе́ньми.

Богоро́дичен: Сло́вом свяще́нным О́тчее Сло́во зачала́ еси́, вся́каго безслове́сия челове́ки, Богороди́тельнице Де́во, избавля́юща. Те́мже словесы́ всегда́ велегла́сно боже́ственными Тя́ сла́вим.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: На земли́ Неви́димый яви́лся еси́ и челове́ком во́лею сожи́л еси́, Непостижи́мый, и, к Тебе́ у́тренююще, воспева́ем Тя́, Человеколю́бче.

На зе́млю прише́дша, е́же спасти́ заблу́ждшаго, пропове́дасте Сло́во, боже́ственнии апо́столи, и от ле́сти вся́ челове́ки изба́висте.

Странноле́пно проро́чествия тебе́ благода́ть от Бо́га излия́ся бога́тно, богому́дре Ага́ве, провозглаша́еши бо сказа́ние хотя́щих бы́ти явле́нно.

Яви́лся еси́ иногда́, прозна́менуя Па́влу наве́ты, и у́зы, и озлобле́ния, проро́че Ага́ве, егда́ ру́ки твоя́ о́наго по́ясом связа́л еси́.

Богоро́дичен: Еди́на на земли́ рождество́ име́ла еси́ стра́нно, еди́нех на́с примиря́ющи еди́ному Пребезнача́льному Отцу́. Сего́ ра́ди еди́ну Тя́, я́ко Ма́терь Бо́га, чти́м.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Бе́здна после́дняя грехо́в обы́де мя́, и исчеза́ет ду́х мо́й; но простры́й, Влады́ко, высо́кую Твою́ мы́шцу, я́ко Петра́ мя́, Упра́вителю, спаси́.

Положи́, свещи́ я́ко светоза́рны, ва́с Сло́во, вселе́нную просвеща́ющия, и тму́ реша́щия, богови́дцы апо́столи, и показу́ющия пу́ть спаси́тельный.

Ме́ртвость пропове́дуя Безсме́ртнаго, умерщвле́нных к животу́ преставля́ше му́дрый Асинкри́т, апо́столов похвала́, Ирка́нии же тве́рдое огражде́ние.

Обре́те тя́, Асинкри́те, реку́, во́д испо́лнену Ирка́ния Ду́ха, и, честны́ми напое́нии твои́ми напои́вшися, принесе́ красне́йшая Влады́це прозябе́ния.

Богоро́дичен: Зако́на Тя́ образова́ше киво́т, прие́мшую зако́на Боже́ственнаго исполне́ние, и пло́тию ро́ждшую, и по рождестве́ пребы́вшую Присноде́ву, я́ко пре́жде рождества́, Богоневе́сто.

Конда́к, гла́с 2.

Яви́стеся Христо́вы ученицы́ и апо́столи всечестни́и, Иродио́не сла́вне, Ага́ве и Ру́фе, Асинкри́те, Фле́гонте со Е́рмом, при́сно моли́теся Го́сподеви пода́ти на́м согреше́ний проще́ние, пою́щим ва́с.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: Пре́жде о́бразу злато́му, перси́дскому чти́лищу, о́троки не поклони́шася трие́, пою́ще посреде́ пе́щи: отце́в Бо́же, благослове́н еси́.

Основа́вше до́бре на ка́мени ве́ры язы́ков исполне́ния, ка́мение дре́вле чту́щия всу́е просвети́сте я́ве, богоглаго́ливии.

Попали́л еси́, Фле́гонте свяще́нне, огне́м боже́ственных слове́с твои́х вся́ко ле́стное те́рние и сердца́, окая́нно уга́сшая, теплото́ю Ду́ха вже́гл еси́ явле́нно.

Марафо́нстии жи́тели, предста́теля тя́ велича́йша, и учи́теля изря́дна, и свети́льника, и наста́вника иму́ще, Фле́гонте сла́вне, почита́ют тя́ непреста́нно.

Богоро́дичен: Но́в ра́й на́м, жи́зни дре́во, Чи́стая, стяжа́вши, была́ еси́, его́же сне́дь сне́дию умерщвле́нныя оживи́, Чи́стая Богороди́тельнице.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Вавило́нская пе́щь о́троки не опали́, ниже́ Божества́ о́гнь Де́ву растли́. Те́м со о́троки, ве́рнии, возопие́м: благослови́те, дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Да ублажи́тся Ага́в, Фле́гонт и Асинкри́т, Ру́ф и Ерми́й сла́вный и Иродио́н дне́сь, Сло́ва бы́вше боже́ственнии апо́столи, и свети́ла ми́ра, и язы́ков учи́телие.

Ерми́й пресла́вный Далма́тии бы́сть всея́ наста́вник и просвеще́ние: на сию́ бо, я́ко со́лнце многосве́тло, на́йде, творя́ ди́вная и просвеща́я сердца́, неви́дящая пе́рвее.

Сло́во, я́ко свети́льник сия́ющь, Ерми́е, нося́, сла́вне, су́щия в нощи́ лю́тых седя́щия просвети́л еси́, исцеле́ния и зна́мения творя́ вели́ка, привле́кл еси́ к ве́ре неве́рных исполне́ние.

Богоро́димен: Тя́ предста́тельство и́мамы, Пречи́стая, раби́ Твои́, и к Сы́ну Твоему́ и Бо́гу Хода́таицу непосты́дну, от бе́д ны́ спаси́ и лю́тых напа́стей, да ве́рою и любо́вию при́сно Тя́ сла́вим.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Купино́ю и огне́м пропи́санную в Сина́и законополо́жнику Моисе́ю и Бо́жий во чре́ве неопа́льно заче́ншую О́гнь, всесве́тлую и негаси́мую свещу́, су́щую Богоро́дицу пе́сньми, чту́ще, велича́ем.

Свяще́ннейший ли́к соста́вим ве́рно, единомышле́нием души́ блажа́ще те́пле Е́рма и Иродио́на, Ру́фа, Ага́ва, Асинкри́та же вели́каго и Фле́гонта боже́ственнаго, я́ко Сло́ва самови́дцы бы́вшия.

Я́ко ма́слины та́йныя явле́ни вои́стинну, богоглаго́ливии, на́ша умасти́ша ду́ши и ли́ца благода́тию и изба́виша от безбо́жнаго наси́лия и тмы́ неразу́мия. Те́мже и досто́йно ублажа́ются.

Стена́ний ны́ мно́гих, и рабо́ты вра́жия, и ве́тхаго запина́теля изба́висте, му́дрии Изба́вителевы апо́столи, и показа́сте стези́, веду́щия боже́ственною наде́ждею к Ца́рству небе́сному.

Шестосве́тная свеще́ святы́х учени́к, моли́ приле́жно Трисо́лнечную Зарю́ просвети́ти ду́ши на́ша, всесве́тлую соверша́ющих ва́шу па́мять, и изба́вити от тмы́ и ве́чнаго осужде́ния.

Богоро́дичен: Я́коже пламеноно́сная клеща́, прия́ла еси́ во утро́бе у́гль разу́мный, попаля́ющ на́ша стра́сти, и просвеща́ющ ду́ши на́ша, и реша́щ тму́ идолонеи́стовства, Чи́стая Де́во многопе́тая.

Пѣ́снь а҃.

І҆рмо́съ: Во́ды дре́вле, ма́нїемъ бжⷭ҇твеннымъ во є҆ди́но со́нмище совокꙋпи́вый, и҆ раздѣли́вый мо́ре і҆и҃льтєскимъ лю́демъ, се́й бг҃ъ на́шъ, препросла́вленъ є҆́сть: томꙋ̀ є҆ди́номꙋ пои́мъ, ꙗ҆́кѡ просла́висѧ.

А҆пⷭ҇лѡвъ ст҃ы́хъ всесвѧтꙋ́ю согла́снѡ торжествꙋ́имъ па́мѧть, и҆ ты́ѧ воспои́мъ весе́лїемъ дꙋшѝ: прест҃о́е бо мо́лѧтъ сло́во, ѡ҆чище́нїе дарова́ти на́мъ и҆ ми́лость.

Многобо́жнагѡ неи́стовства согни́тїе ѿгна́вше, сло́ва со́лїю бжⷭ҇твеннагѡ дꙋ́шы, сла́внїи, ѡ҆бꙋѧ́вшыѧ дре́вле всѧ̑ ᲂу҆здра́висте, и҆ спасє́ны зижди́телю всѣ́хъ предста́висте: тѣ́мъ и҆ прославлѧ́етесѧ.

Сла́вный и҆рѡдїѡ́нъ, рꙋ́фъ и҆ фле́гонтъ, и҆ а҆га́въ, и҆ а҆сѷгкрі́тъ, вкꙋ́пѣ и҆ є҆́рмъ, пѣ́сньми да ᲂу҆блажа́тсѧ, бли́жнїи бы́вше и҆зба́вителѧ на́шегѡ дрꙋ́зи и҆ мꙋ́дрїи а҆пⷭ҇ли, и҆ бжⷭ҇твеннїи проповѣ́дницы.

Бг҃оро́диченъ: Ми́лостиваѧ бцⷣе, а҆пⷭ҇лѡвъ похвало̀ и҆ стрⷭ҇тоте́рпцєвъ сла́ва, и҆ вѣ́рныхъ ᲂу҆твержде́нїе, ᲂу҆твердѝ, молю́сѧ, претворѧ́емый навѣ́ты лестца̀ ᲂу҆́мъ мо́й, помраче́нный престꙋпле́ньми.

Пѣ́снь г҃.

І҆рмо́съ: И҆́же ѿ не сꙋ́щихъ всѧ̑ приведы́й, сло́вомъ созида́ємаѧ, соверша́ємаѧ дх҃омъ, вседержи́телю вы́шнїй, въ любвѝ твое́й ᲂу҆твердѝ менѐ.

Церкѡ́внаѧ бы́вша ѻ҆чеса̀, мнѡ́гимъ ѿверзо́сте ѻ҆́чи, ви́дѣти добро́тꙋ недомы́сленнꙋю, бг҃ови́днїи ᲂу҆ч҃ницы̀ бж҃е́ственнагѡ сло́ва.

До́мъ трⷪ҇цы показа́лсѧ є҆сѝ свѣтови́денъ, рꙋ́фе пресла́вне, и҆ сло́вомъ бл҃года́ти трє́бища низве́рглъ є҆сѝ, и҆ созда́лъ є҆сѝ гдⷭ҇ꙋ цє́ркви.

Сло́вомъ твои́мъ бжⷭ҇твеннымъ ѡ҆бнови́въ, рꙋ́фе мꙋ́дре, сердца̀, насѣ́ѧвъ спаси́тєльнаѧ ᲂу҆чє́нїѧ, и҆ многопло́денъ кла́съ спа́сшихсѧ пожа́лъ є҆сѝ спасе́нїе.

Бг҃оро́диченъ: По сꙋществꙋ̀ сы́й бжⷭ҇твенномꙋ непристꙋ́пенъ, пречⷭ҇таѧ, пристꙋ́пенъ мнѣ̀ ны́нѣ бы́сть, и҆ пло́ти прїѧ́тїемъ ве́сь соедини́сѧ кра́йнѧгѡ ра́ди бл҃гоꙋтро́бїѧ.

Сѣда́ленъ, гла́съ д҃.

Наꙋчи́вшесѧ ѿ и҆сто́чника премꙋ́дрости, ᲂу҆мꙋдри́сте пре́жде неразꙋ́мїемъ слꙋжа́щыѧ ᲂу҆мовре́днѡ и҆стꙋка̑ннымъ, мꙋ́дрїи. тѣ́мже блажи́ми є҆стѐ въ вѣ́къ вѣ́ка, прⷭ҇то́лꙋ предстоѧ́ше ст҃ы́ѧ трⷪ҇цы: но прилѣ́жнѡ моли́тесѧ, ѡ҆брѣстѝ разрѣше́нїе прегрѣше́нїй на́шихъ, пресла́внїи.

Сла́ва, и҆ ны́нѣ, бг҃оро́диченъ: По бз҃ѣ во тво́й, бцⷣе, прибѣга́ю смире́нный покро́въ бжⷭ҇твенный, припа́даѧ молю́сѧ: поми́лꙋй, пречⷭ҇таѧ, ꙗ҆́кѡ превзыдо́ша главꙋ̀ мою̀ грѣсѝ, и҆ бою́сѧ, влⷣчце, мꙋ́ки, и҆ трепе́щꙋ. моле́нїе сотворѝ, чⷭ҇таѧ, къ сн҃ꙋ твоемꙋ̀, ѿ си́хъ и҆зба́вити мѧ̀.

Крⷭ҇тобогоро́диченъ: И҆́же ѿ безнача́льнагѡ ѻ҆ц҃а̀ рожде́ннаго, напослѣ́докъ тѧ̀ пло́тїю ро́ждшаѧ, на крⷭ҇тѣ̀ ви́сѧща зрѧ́щи, хрⷭ҇тѐ, ᲂу҆вы̀ мнѣ̀, любе́знѣйшїй і҆и҃се, вопїѧ́ше: ка́кѡ сла́вимый ꙗ҆́кѡ бг҃ъ ѿ а҆́гг҃лъ, ѿ беззако́нныхъ ны́нѣ человѣ̑къ, сн҃е, хотѧ̀ распина́ешисѧ; пою́ тѧ, долготерпѣли́ве.

Пѣ́снь д҃.

І҆рмо́съ: Положи́лъ є҆сѝ къ на́мъ тве́рдꙋю любо́вь, гдⷭ҇и, є҆диноро́днаго бо твоего̀ сн҃а за ны̀ на сме́рть да́лъ є҆сѝ. тѣ́мже тѝ зове́мъ благодарѧ́ще: сла́ва си́лѣ твое́й, гдⷭ҇и.

Врачева́нїе вѣ̑рнымъ ꙗ҆зы́кѡмъ бжⷭ҇твенное приносѧ́ще, зе́млю нече́стїѧ лꙋка́внꙋю, разоре́нїю, мꙋ́дрїи, преда́сте, и҆ созда́сте дꙋ́шы въ вѣ́рѣ: сегѡ̀ ра́ди ᲂу҆блажа́етесѧ.

Въ си́лꙋ тобо́ю, и҆рѡдїѡ́не бл҃же́нне, ѡ҆блече́сѧ гра́дъ па́трскїй преѧвле́ннѡ: пе́рвый бо ты̀ престо́лъ ᲂу҆краси́лъ є҆сѝ, бжⷭ҇твенными просвѣща́емь свѣтоли̑тїи ст҃а́гѡ дх҃а.

Гра́дъ па́трскїй граждани́номъ тобо́ю вели́кимъ ѡ҆богати́сѧ, бл҃же́нне и҆рѡдїѡ́не, вои́стиннꙋ, къ сїѡ́нꙋ вы́шнемꙋ приводѧ́ща сі́й въ пра́вдꙋ: тѣ́мже почита́етъ тѧ̀ бжⷭ҇твенными пѣснопѣ́ньми.

Бг҃оро́диченъ: Сло́вомъ свѧще́ннымъ ѻ҆́ч҃ее сло́во зачала̀ є҆сѝ, всѧ́кагѡ безслове́сїѧ человѣ́ки, бг҃ороди́тельнице дв҃о, и҆збавлѧ́юща. тѣ́мже словесы̀ всегда̀ велегла́снѡ бжⷭ҇твенными тѧ̀ сла́вимъ.

Пѣ́снь є҃.

І҆рмо́съ: На землѝ неви́димый ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ, и҆ человѣ́кѡмъ во́лею сожи́лъ є҆сѝ, непостижи́мый, и҆ къ тебѣ̀ ᲂу҆́тренююще, воспѣва́емъ тѧ̀, чл҃вѣколю́бче.

На зе́млю прише́дша, є҆́же спастѝ заблꙋ́ждшаго, проповѣ́дасте сло́во, бжⷭ҇твеннїи а҆пⷭ҇ли, и҆ ѿ ле́сти всѧ̑ человѣ́ки и҆зба́висте.

Страннолѣ́пнѡ прⷪ҇ро́чествїѧ тебѣ̀ бл҃года́ть ѿ бг҃а и҆злїѧ́сѧ бога́тнѡ, бг҃омꙋ́дре а҆га́ве: провозглаша́еши бо сказа́нїе хотѧ́щихъ бы́ти ꙗ҆вле́ннѡ.

Ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ и҆ногда̀, прозна́менꙋѧ па́ѵлꙋ навѣ́ты и҆ ᲂу҆́зы, и҆ ѡ҆ѕлоблє́нїѧ, прⷪ҇ро́че а҆га́ве, є҆гда̀ рꙋ́ки твоѧ̑ ѻ҆́нагѡ по́ѧсомъ свѧза́лъ є҆сѝ.

Бг҃оро́диченъ: Є҆ди́на на землѝ ржⷭ҇тво̀ и҆мѣ́ла є҆сѝ стра́нно, є҆ди́нѣхъ на́съ примирѧ́ющи є҆ди́номꙋ пребезнача́льномꙋ ѻ҆ц҃ꙋ̀. сегѡ̀ ра́ди є҆ди́нꙋ тѧ̀, ꙗ҆́кѡ мт҃рь бг҃а, чти́мъ.

Пѣ́снь ѕ҃.

І҆рмо́съ: Бе́здна послѣ́днѧѧ грѣхѡ́въ ѡ҆бы́де мѧ̀, и҆ и҆счеза́етъ дꙋ́хъ мо́й: но простры́й, влⷣко, высо́кꙋю твою̀ мы́шцꙋ, ꙗ҆́кѡ петра́ мѧ, ᲂу҆пра́вителю, спасѝ.

Положѝ свѣщы̀ ꙗ҆́кѡ свѣтоза̑рны ва́съ сло́во, вселе́ннꙋю просвѣща́ющыѧ, и҆ тмꙋ̀ рѣша́щыѧ, бг҃ови́дцы а҆пⷭ҇ли, и҆ показꙋ́ющыѧ пꙋ́ть спаси́тельный.

Ме́ртвость проповѣ́дꙋѧ безсме́ртнагѡ, ᲂу҆мерщвле́нныхъ къ животꙋ̀ преставлѧ́ше, мꙋ́дрый а҆сѷгкрі́тъ, а҆пⷭ҇лѡвъ похвала̀, ѵ҆рка́нїи же тве́рдое ѡ҆гражде́нїе.

Ѡ҆брѣ́те тѧ̀, а҆сѷгкрі́те, рѣкꙋ̀ во́дъ и҆спо́лненꙋ ѵ҆рка́нїа дх҃а, и҆ честны́ми напоє́нїи твои́ми напои́вшисѧ, принесѐ краснѣ̑йшаѧ влⷣцѣ прозѧбє́нїѧ.

Бг҃оро́диченъ: Зако́на тѧ̀ ѡ҆бразова́ше кївѡ́тъ прїе́мшꙋю зако́на бжⷭ҇твеннагѡ и҆сполне́нїе, и҆ пло́тїю ро́ждшꙋю, и҆ по ржⷭ҇твѣ̀ пребы́вшꙋю, приснодв҃о, ꙗ҆́кѡ пре́жде ржⷭ҇тва̀, бг҃оневѣ́сто.

Конда́къ, гла́съ в҃.

Ꙗ҆ви́стесѧ хрⷭ҇тѡ́вы ᲂу҆ч҃ницы̀ и҆ а҆пⷭ҇ли всечестні́и, и҆рѡдїѡ́не сла́вне, а҆га́ве и҆ рꙋ́фе, а҆сѷгкрі́те, фле́гонте со є҆́рмомъ, при́снѡ моли́тесѧ гдⷭ҇еви пода́ти на́мъ согрѣше́нїй проще́нїе пою́щымъ ва́съ.

Пѣ́снь з҃.

І҆рмо́съ: Пре́жде ѻ҆́бразꙋ злато́мꙋ, персі́дскомꙋ чти́лищꙋ ѻ҆́троки не поклони́шасѧ, трїѐ пою́ще посредѣ̀ пе́щи: ѻ҆тцє́въ бж҃е, бл҃гослове́нъ є҆сѝ.

Ѡ҆снова́вше до́брѣ на ка́мени вѣ́ры, ꙗ҆зы́кѡвъ и҆сполнє́нїѧ, ка́менїе дре́вле чтꙋ́щыѧ всꙋ́е, просвѣти́сте ꙗ҆́вѣ, бг҃оглаго́ливїи.

Попали́лъ є҆сѝ, фле́гонте свѧще́нне, ѻ҆гне́мъ бжⷭ҇твенныхъ слове́съ твои́хъ всѧ́ко ле́стное те́рнїе, и҆ сердца̀ ѻ҆каѧ́ннѡ ᲂу҆га̑сшаѧ теплото́ю дх҃а вже́глъ є҆сѝ ꙗ҆вле́ннѡ.

Мараѳѡ́нстїи жи́тели предста́телѧ тѧ̀ велича́йша и҆ ᲂу҆чи́телѧ и҆зрѧ́дна, и҆ свѣти́льника, и҆ наста́вника и҆мꙋ́ще, фле́гонте сла́вне, почита́ютъ тѧ̀ непреста́ннѡ.

Бг҃оро́диченъ: Но́въ ра́й на́мъ, жи́зни дре́во, чⷭ҇таѧ, стѧжа́вши была̀ є҆сѝ, є҆гѡ́же снѣ́дь снѣ́дїю ᲂу҆мерщвлє́нныѧ ѡ҆живѝ, чⷭ҇таѧ бг҃ороди́тельнице.

Пѣ́снь и҃.

І҆рмо́съ: Вавѷлѡ́нскаѧ пе́щь ѻ҆́троки не ѡ҆палѝ, нижѐ бж҃ества̀ ѻ҆́гнь дв҃ꙋ растлѝ. тѣ́мъ со ѻ҆́трѡки, вѣ́рнїи, возопїе́мъ: благослови́те, дѣла̀ гдⷭ҇нѧ, гдⷭ҇а.

Да ᲂу҆блажи́тсѧ а҆га́въ, фле́гонтъ и҆ а҆сѷгкрі́тъ, рꙋ́фъ и҆ є҆рмі́й сла́вный, и҆ и҆рѡдїѡ́нъ дне́сь, сло́ва бы́вше бжⷭ҇твеннїи а҆пⷭ҇ли и҆ свѣти̑ла мі́ра, и҆ ꙗ҆зы́кѡвъ ᲂу҆чи́телїе.

Є҆рмі́й пресла́вный далма́тїи бы́сть всеѧ̀ наста́вникъ, и҆ просвѣще́нїе: на сїю́ бо ꙗ҆́кѡ со́лнце многосвѣ́тло на́йде, творѧ̀ ди̑внаѧ и҆ просвѣща́ѧ сердца̀ неви̑дѧщаѧ пе́рвѣе.

Сло́во ꙗ҆́кѡ свѣти́льникъ сїѧ́ющъ, є҆рмі́е, носѧ̀, сла́вне, сꙋ́щыѧ въ нощѝ лю́тыхъ сѣдѧ́щыѧ просвѣти́лъ є҆сѝ, и҆сцѣлє́нїѧ и҆ зна́мєнїѧ творѧ̀ вели̑ка, привле́клъ є҆сѝ къ вѣ́рѣ невѣ́рныхъ и҆сполне́нїе.

Бг҃оро́диченъ: Тѧ̀ предста́тельство и҆́мамы, пречⷭ҇таѧ, рабѝ твоѝ, и҆ къ сн҃ꙋ твоемꙋ̀ и҆ бг҃ꙋ, хода́таицꙋ непосты́днꙋ, ѿ бѣ́дъ ны̀ спасѝ и҆ лю́тыхъ напа́стей, да вѣ́рою и҆ любо́вїю при́снѡ тѧ̀ сла́вимъ.

Пѣ́снь ѳ҃.

І҆рмо́съ: Кꙋпино́ю и҆ ѻ҆гне́мъ пропи́саннꙋю въ сїна́и, законополо́жникꙋ мѡѷсе́ю, и҆ бж҃їй во чре́вѣ неѡпа́льнѡ заче́ншꙋю ѻ҆́гнь, всесвѣ́тлꙋю и҆ негаси́мꙋю свѣщꙋ̀, сꙋ́щꙋю бцⷣꙋ пѣ́сньми чтꙋ́ще велича́емъ.

Свѧще́ннѣйшїй ли́къ соста́вимъ вѣ́рнѡ, є҆диномышле́нїемъ дꙋшѝ блажа́ще те́плѣ є҆́рма и҆ и҆рѡдїѡ́на, рꙋ́фа, а҆га́ва, а҆сѷгкрі́та же вели́каго и҆ фле́гонта бжⷭ҇твеннаго, ꙗ҆́кѡ сло́ва самови́дцы бы́вшыѧ.

Ꙗ҆́кѡ ма̑слины та̑йныѧ ꙗ҆вле́ни вои́стиннꙋ бг҃оглаго́ливїи, на́шѧ ᲂу҆масти́ша дꙋ́шы и҆ ли́ца бл҃года́тїю, и҆ и҆зба́виша ѿ безбо́жнагѡ наси́лїѧ, и҆ тмы̀ неразꙋ́мїѧ: тѣ́мже и҆ досто́йнѡ ᲂу҆блажа́ютсѧ.

Стена́нїй ны̀ мно́гихъ и҆ рабо́ты вра́жїѧ, и҆ ве́тхагѡ запина́телѧ, и҆зба́висте мꙋ́дрїи, и҆зба́вителевы а҆пⷭ҇ли: и҆ показа́сте стєзѝ, ведꙋ́щыѧ бж҃е́ственною наде́ждею къ црⷭ҇твꙋ нбⷭ҇номꙋ.

Шестосвѣ́тнаѧ свѣщѐ ст҃ы́хъ ᲂу҆ч҃ни̑къ, молѝ прилѣ́жнѡ трисо́лнечнꙋю зарю̀, просвѣти́ти дꙋ́шы на́шѧ, всесвѣ́тлꙋю соверша́ющихъ ва́шꙋ па́мѧть, и҆ и҆зба́вити ѿ тмы̀ и҆ вѣ́чнагѡ ѡ҆сꙋжде́нїѧ.

Бг҃оро́диченъ: Ꙗ҆́коже пламеноно́снаѧ клеща̀, прїѧ́ла є҆сѝ во ᲂу҆тро́бѣ ᲂу҆́гль разꙋ́мный, попалѧ́ющъ на́шѧ стра̑сти и҆ просвѣща́ющъ дꙋ́шы на́шѧ, и҆ рѣша́щъ тмꙋ̀ і҆дѡлонеи́стовства, чⷭ҇таѧ дв҃о многопѣ́таѧ.

Жизнь и труды апостолов – Святой апостол Иродион

Апостолы от 70-ти Иродион, Агав, Асинкрит, Руф, Флегонт и Ерм (Ермий)

Свя­тые Иро­ди­он, Агав, Асин­крит, Руф, Фле­гонт и Ерм при­над­ле­жат к чис­лу 70 апо­сто­лов, из­бран­ных Хри­стом и по­слан­ных им на про­по­ведь (па­мять Со­бо­ра 70 апо­сто­лов 4 ян­ва­ря).

Свя­той апо­стол Иро­ди­он был род­ствен­ни­ком апо­сто­ла Пав­ла и его спут­ни­ком во мно­гих пу­те­ше­стви­ях. Ко­гда хри­сти­ан­ство рас­про­стра­ни­лось на Бал­кан­ском по­лу­ост­ро­ве, апо­сто­лы Петр и Па­вел по­ста­ви­ли апо­сто­ла Иро­ди­о­на епи­ско­пом го­ро­да Па­та­ры. Апо­стол Иро­ди­он рев­ност­но про­по­ве­до­вал Сло­во Бо­жие и об­ра­тил в хри­сти­ан­ство мно­гих гре­ков-языч­ни­ков и иуде­ев.

Разъ­ярен­ные про­по­ве­дью апо­сто­ла, идо­ло­по­клон­ни­ки и иудеи, сго­во­рив­шись, на­па­ли на свя­то­го Иро­ди­о­на, ста­ли из­би­вать пал­ка­ми и за­бра­сы­вать кам­ня­ми. Один из му­чи­те­лей уда­рил его но­жом, и апо­стол упал. Но ко­гда убий­цы скры­лись, Гос­подь вос­ста­вил его невре­ди­мым.

По­сле то­го свя­той Иро­ди­он еще дол­гие го­ды со­пут­ство­вал апо­сто­лу Пет­ру. Ко­гда свя­той апо­стол Петр был рас­пят († ок. 67), од­новре­мен­но с ним, а так­же вме­сте со свя­тым Олим­пом, был усе­чен ме­чом и апо­стол Иро­ди­он.

Свя­той апо­стол Агав об­ла­дал да­ром про­ро­че­ства. Он пред­рек (Деян.11:27-28) го­лод во вре­ме­на им­пе­ра­то­ра Клав­дия (41–52) и пред­ска­зал стра­да­ния апо­сто­ла Пав­ла в Иеру­са­ли­ме (Деян.21:11). Апо­стол Агав про­по­ве­до­вал в раз­ных стра­нах и мно­гих языч­ни­ков об­ра­тил ко Хри­сту. Апо­стол Руф, ко­то­ро­го при­вет­ству­ет свя­той апо­стол Па­вел в По­сла­нии к Рим­ля­нам (Рим.16:11), был епи­ско­пом в гре­че­ском го­ро­де Фивы; апо­стол Асин­крит (Рим.16:14) – епи­ско­пом в Гир­ка­нии (Ма­лая Азия); апо­стол Фле­гонт – в го­ро­де Ма­ра­фоне (Фра­кия), апо­стол Ерм – в Дал­ма­тии (из­ве­стен так­же еще один апо­стол от 70 по име­ни Ерм, ко­то­рый за­ни­мал ка­фед­ру во фра­кий­ском го­ро­де Филип­по­по­ле).

Все апо­сто­лы за свое бес­страш­ное слу­же­ние Хри­сту пе­ре­нес­ли же­сто­кие стра­да­ния и удо­сто­и­лись му­че­ни­че­ской кон­чи­ны.


См. так­же: