Канон святым апостолам и диаконам Прохору, Никанору, Тимону и Пармену

Припев: Святи́и апо́столи, моли́те Бо́га о на́с.

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 10 января (28 декабря ст. ст.); 12 января (30 декабря ст. ст.); 10 августа (28 июля ст. ст.)

Глас 4.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Мо́ря чермну́ю пучи́ну невла́жными стопа́ми дре́вний пешеше́ствовав Изра́иль, крестообра́зными Моисе́овыма рука́ма Амали́кову си́лу в пусты́ни победи́л е́сть.

Прича́стием к Боже́ственному, прему́дрии, све́ту бы́вше, ва́ш светоно́сный и све́тлый пра́здник пра́зднующия страсте́й мглы́ изба́вите и просвеще́ния сподо́бите.

Привлеко́стеся сла́дким жела́нием Христо́вым, блаже́ннии, и, кра́сная жития́ тле́ннаго благоче́стно презре́вше, Тому́ после́довасте, научи́вшеся и́стинным.

Свети́льницы восто́ка я́вльшеся светода́тельнаго, светонаста́вницы бы́ша ду́ш, Парме́на же, и Про́хор, и Ти́мон чу́дный, и Никано́р превели́кий.

Богоро́дичен: Ше́ствия Бо́жия, Всенепоро́чная, в Тебе́ позна́шася, бы́вшая стра́нным рождество́м, несказа́нным соедине́нием. Те́мже я́ко все́х Влады́чицу тва́рей Тя́ прославля́ем.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Весели́тся о Тебе́ Це́рковь Твоя́, Христе́, зову́щи: Ты́ моя́ кре́пость, Го́споди, и прибе́жище, и утвержде́ние.

Я́ко су́ще духо́внии о́блацы, во́ду и́стиннаго ра́зума су́щим на земли́, сла́внии, во освяще́ние иска́пасте.

Ду́ха избра́нием, я́ко испо́лнени Того́ благода́ти, служи́ти прему́дрии, потре́бам святы́х учине́ни бы́сте.

Восхва́лим Парме́на сла́внаго, и му́драго Ти́мона, и честна́го Про́хора, и высо́каго умо́м Никано́ра.

Богоро́дичен: Иска́пающаго сла́дость, избавле́ние злы́х, родила́ еси́ Блага́го Го́спода, Чи́стая Де́во Всенепоро́чная.

Седа́лен, гла́с 3.

Боже́ственныя трубы́ и́стины, сосу́ди честни́и благоче́стия, наста́вницы блудя́щих спасе́ннии я́вльшеся, Госпо́дни апо́столи, ра́дуйтеся и моли́те Христа́ Бо́га, прося́ще дарова́ти на́м ве́лию ми́лость.

Богоро́дичен: Боже́ственнаго естества́ не отлу́чся, пло́ть бы́в во чре́ве Твое́м, но Бо́г вочелове́чся и пребы́сть, И́же по рождестве́ Ма́терь Тя́ Де́ву, я́ко пре́жде рождества́, сохрани́в Всенепоро́чну, еди́н Госпо́дь: Того́ приле́жно моли́ дарова́ти на́м ве́лию ми́лость.

Крестобогоро́дичен: Нескве́рная А́гница Сло́ва, нетле́нная Де́ва Ма́ти, на Кресте́ зря́щи пове́шена из Нея́ без боле́зни прозя́бшаго, ма́терски подо́бно рыда́ющи, вопия́ше: увы́ Мне́, Ча́до Мое́! Ка́ко стра́ждеши во́лею, хотя́ изба́вити от страсте́й безче́стия челове́ка?

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Вознесе́на Тя́ ви́девши Це́рковь на Кресте́, Со́лнце пра́ведное, ста́ в чи́не свое́м, досто́йно взыва́ющи: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Возсия́вше на высоте́ церко́вней, я́коже зве́зды незаходи́мы, злоче́стия омраче́ние разори́ша и ми́р просвети́ша Благоде́теля апо́столи.

Служа́й по благода́ти Ева́нгелию, Никомиди́и бы́л еси́, Про́хоре преблаже́нне, изря́ден учи́тель и боже́ственный первопресто́льник, ста́ду Христо́ву предста́тельствуя.

Че́сть боже́ственну насле́довал еси́, Никано́ре блаже́нне, заколе́н бы́в, я́ко овча́, со двема́ ты́сящами, на Христа́ упова́ющими, в о́ньже сконча́ся де́нь Стефа́н первострада́лец.

Богоро́дичен: Неискусобра́чно родила́ еси́ Бо́га Сло́ва, вопло́щшася, Пречи́стая, па́че ума́ и сло́ва, те́мже по до́лгу Тя́, Де́во, сла́вим и досто́йно ублажа́ем.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Ты́, Го́споди, мо́й Све́т, в ми́р прише́л еси́, Све́т Святы́й, обраща́яй из мра́чна неве́дения ве́рою воспева́ющия Тя́.

Ты́, Го́споди, Твоя́ ученики́, я́коже трубы́, посла́л еси́, возставля́ющия от гробо́в пре́лести ду́ши песносло́вящия Тя́.

Ти́мон свяще́нный, па́стырь во́стряном бы́в, прия́т муче́ния блаже́нную кончи́ну, огне́м сожига́емь.

Вели́кий Парме́на пред очи́ма апо́столов у́спе, соверши́в со тща́нием те́плым боже́ственное служе́ние.

Богоро́дичен: Пое́м Тя́, Е́юже тли́ изба́вихомся, Всенепоро́чная, и а́да, и пе́рвыя му́чащия зло́бы льсти́ваго.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Пожру́ Ти со гла́сом хвале́ния, Го́споди, Це́рковь вопие́т Ти́, от бесо́вския кро́ве очи́щшися, ра́ди ми́лости от ре́бр Твои́х исте́кшею кро́вию.

Никано́р, жи́знь возвеща́я бу́дущую, и кре́ст, и стра́сти за милосе́рдие пло́тию Пострада́вшаго, умерщвля́ется, иуде́йскими рука́ми убива́емь.

Вели́кий вжига́емь Ти́мон жела́нием Госпо́дни любве́, повеле́ньми беззако́нник посреде́ огня́ скончава́ется, всесожже́ние боже́ственно бы́в.

Боже́ственная, и светоно́сная, и благода́ти испо́лнена ва́ша, апо́столи, па́мять освяща́ет все́х мы́сли, ве́рою творя́щих сию́, блаже́ннии.

Богоро́дичен: Чи́ни Тя́ безпло́тных а́нгел почита́ют, и апо́стольстии ли́цы, и му́ченик собо́ри, Богороди́тельнице, и́бо все́х Царя́ несказа́нно родила́ еси́.

Конда́к, гла́с 1.

Диа́кони честни́и, и самови́дцы Сло́ва, и сосу́ди избра́ннии яви́стеся ве́ры, Никано́р, Про́хор, Парме́на и Ти́мон, сла́внии, те́мже дне́сь свяще́нную па́мять ва́шу пра́зднуем, в весе́лии се́рдца ва́с ублажа́юще.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: В пещи́ авраа́мстии о́троцы перси́дстей, любо́вию благоче́стия па́че, не́жели пла́менем, опаля́еми, взыва́ху: благослове́н еси́ в хра́ме сла́вы Твоея́, Го́споди.

Все́ю мы́слию Христа́ возлюби́вше, еди́наго в добро́те су́щаго, я́ко вои́стинну, пресла́внии, лу́чший жре́бий прия́сте — Ца́рствие небе́сное.

От Сло́ва, из Де́вы возсия́вшаго на́м, сло́вом почте́ни бы́вше, де́лы же свяще́нными ве́рных спаси́тели яви́стеся, си́х претворя́юще безслове́сие, богоблаже́ннии.

Пострада́л еси́ стра́нно, блаже́нне Никано́ре, посека́емь нра́вом злочести́вых евре́ев и Христу́ я́ко а́гня, приводи́мь, — благослове́н еси́ в хра́ме, — вопия́, — сла́вы Твоея́, Го́споди.

Богоро́дичен: Сло́вом Сло́во О́тчее, Отрокови́це, родила́ еси́, сло́вом не́бо сотво́ршаго и зе́млю, и сла́виши Сего́, Пречи́стая, сло́во подаю́щаго, чи́сто в Него́ ны́не ве́рующим.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Ру́це распросте́р, Дании́л, льво́в зия́ния в ро́ве затче́; о́гненную же си́лу угаси́ша, доброде́телию препоя́савшеся, благоче́стия рачи́тели, о́троцы, взыва́юще: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

От ка́ла страсте́й изба́висте и су́етства повину́ющияся ва́шим уче́нием, прему́дрии, и к высоте́ си́х ра́зума возведо́сте, Бо́гу угоди́вшия до́бре и вопию́щия: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Боже́ственный да почти́тся Парме́н боже́ственными пе́сньми вку́пе с Ти́моном, и всехва́льный Про́хор, и Никано́р чу́дный, я́ко ученицы́ Иису́совы и богати́телие язы́ков, вопию́щих: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Ва́с с Петро́м и про́чих лу́чших Госпо́дь ученики́ прия́т: причте́ни у́бо, сла́внии, к нарече́нным седми́десятим, избра́нных же до́бре, я́ко испо́лнени су́ще ве́ры, святы́м служи́ти потре́бам, прехва́льнии.

Богоро́дичен: Се́ богоглаго́ливых гла́сы коне́ц прия́ша, поро́ждши Тебе́, Пресу́щнаго Го́спода, от о́ных явля́емаго, во спасе́ние ве́рным, Богора́дованная, вопию́щим: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Ка́мень нерукосе́чный от несеко́мыя горы́, Тебе́, Де́во, краеуго́льный отсече́ся — Христо́с, совокупи́вый разстоя́щаяся естества́. Те́м, веселя́щеся, Тя́, Богоро́дице, велича́ем.

Яви́стеся сосу́ди Сло́ва, всю́ вмести́вше зарю́, лу́чшии честны́х служи́телей, святы́х потре́бам послужи́вше и со Сло́вом, прему́дрии, сла́вы неизрече́нныя наслажда́ющеся.

Дне́сь вся́ тва́рь ва́шу па́мять пра́зднует, Ти́моне, Парме́не и Никано́ре с Про́хором богопропове́дником, досто́йно ублажа́юще ва́с, богови́дцы и преблаже́ннии.

Взя́стеся к вели́цей сла́ве, я́ко ученицы́ Бо́жия Сло́ва, и со апо́стольскими ли́ки и безпло́тных ны́не ра́дуетеся. С ни́ми при́сно моли́те поми́ловатися на́м, сла́внии.

Богоро́дичен: Гла́с Тебе́ вопие́м, Де́во, ра́достно арха́нгелов: ра́дуйся, ра́досте а́нгелов, апо́столов честносло́вие, и проро́ков пропове́дание, и му́чеников венча́ние.

Пѣ́снь а҃.

І҆рмо́съ: Мо́рѧ чермнꙋ́ю пꙋчи́нꙋ, невла́жными стопа́ми, дре́внїй пѣшеше́ствовавъ і҆и҃ль, крестоѻбра́зными мѡѷсе́овыма рꙋка́ма, а҆мали́ковꙋ си́лꙋ въ пꙋсты́ни побѣди́лъ є҆́сть.

Прича́стїемъ къ бжⷭ҇твенномꙋ премꙋ́дрїи свѣ́тꙋ бы́вше, ва́шъ свѣтоно́сный и҆ свѣ́тлый пра́здникъ пра́зднꙋющыѧ, страсте́й мглы̀ и҆зба́вите, и҆ просвѣще́нїѧ сподо́бите.

Привлеко́стесѧ сла́дкимъ жела́нїемъ хрⷭ҇то́вымъ, блаже́ннїи, и҆ кра̑снаѧ житїѧ̀ тлѣ́ннагѡ благоче́стнѡ презрѣ́вше, томꙋ̀ послѣ́довасте, наꙋчи́вшесѧ и҆́стиннымъ.

Свѣти́льницы восто́ка ꙗ҆́вльшесѧ свѣтода́тельнагѡ, свѣтонаста̑вницы бы́ша дꙋ́шъ, парме́на же и҆ про́хѡръ, и҆ ті́мѡнъ чꙋ́дный, и҆ нїканѡ́ръ превели́кїй.

Бг҃оро́диченъ: Шє́ствїѧ бж҃їѧ, всенепоро́чнаѧ, въ тебѣ̀ позна́шасѧ, бы́вшаѧ стра́ннымъ ржⷭ҇тво́мъ, несказа́ннымъ соедине́нїемъ. тѣ́мже ꙗ҆́кѡ всѣ́хъ влⷣчцꙋ тва́рей, тѧ̀ прославлѧ́емъ.

Пѣ́снь г҃.

І҆рмо́съ: Весели́тсѧ ѡ҆ тебѣ̀ цр҃ковь твоѧ̑, хрⷭ҇тѐ, зовꙋ́щи: ты̀ моѧ̀ крѣ́пость, гдⷭ҇и, и҆ прибѣ́жище и҆ ᲂу҆твержде́нїе.

Ꙗ҆́кѡ сꙋ́ще дꙋхо́внїи ѻ҆́блацы, во́дꙋ и҆́стиннагѡ ра́зꙋма, сꙋ́щымъ на землѝ, сла́внїи, во ѡ҆свѧще́нїе и҆ска́пасте.

Дх҃а и҆збра́нїемъ, ꙗ҆́кѡ и҆спо́лнени тогѡ̀ бл҃года́ти, слꙋжи́ти премꙋ́дрїи, потре́бамъ ст҃ы́хъ ᲂу҆чине́ни бы́сте. восхва́лимъ парме́на сла́внаго, и҆ мꙋ́драго ті́мѡна, и҆ честна́го про́хѡра, и҆ высо́каго ᲂу҆мо́мъ нїканѡ́ра.

Бг҃оро́диченъ: И҆ска́пающаго сла́дость, и҆збавле́нїе ѕлы́хъ, родила̀ є҆сѝ бл҃га́го гдⷭ҇а, чⷭ҇таѧ дв҃о всенепоро́чнаѧ.

Сѣда́ленъ, гла́съ г҃.

Бжⷭ҇твєнныѧ трꙋбы̑ и҆́стины, сосꙋ́ди честні́и благоче́стїѧ, наста̑вницы блꙋдѧ́щихъ спасе́ннїи ꙗ҆́вльшесѧ, гдⷭ҇ни а҆пⷭ҇ли, ра́дꙋйтесѧ, и҆ моли́те хрⷭ҇та̀ бг҃а, просѧ́ще дарова́ти на́мъ ве́лїю ми́лость.

Бг҃оро́диченъ: Бжⷭ҇твеннагѡ є҆стества̀ не ѿлꙋ́чсѧ, пло́ть бы́въ во чре́вѣ твое́мъ: но бг҃ъ вочл҃вѣ́чсѧ и҆ пребы́сть, и҆́же по ржⷭ҇твѣ̀ мт҃рь тѧ̀ дв҃ꙋ, ꙗ҆́кѡ пре́жде ржⷭ҇тва̀, сохрани́въ всенепоро́чнꙋ, є҆ди́нъ гдⷭ҇ь: того̀ прилѣ́жнѡ молѝ, дарова́ти на́мъ ве́лїю ми́лость.

Крⷭ҇тобг҃оро́диченъ: Нескве́рнаѧ а҆́гница сло́ва, нетлѣ́ннаѧ дв҃а мт҃и, на крⷭ҇тѣ̀ зрѧ́щи повѣ́шена, и҆зъ неѧ̀ безъ болѣ́зни прозѧ́бшаго, мт҃рски подо́бнѡ рыда́ющи, вопїѧ́ше: ᲂу҆вы̀ мнѣ̀, ча́до моѐ, ка́кѡ стра́ждеши во́лею, хотѧ̀ и҆зба́вити ѿ страсте́й безче́стїѧ человѣ́ка;

Пѣ́снь д҃.

І҆рмо́съ: Вознесе́на тѧ̀ ви́дѣвши цр҃ковь на крⷭ҇тѣ̀, сл҃нце пра́ведное, ста̀ въ чи́нѣ свое́мъ, досто́йнѡ взыва́ющи: сла́ва си́лѣ твое́й, гдⷭ҇и.

Возсїѧ́вше на высотѣ̀ цр҃ко́внѣй, ꙗ҆́коже ѕвѣ́зды незаходи́мы, ѕлоче́стїѧ ѡ҆мраче́нїе разори́ша, и҆ мі́ръ просвѣти́ша благодѣ́телѧ а҆пⷭ҇ли.

Слꙋжа́й по благода́ти є҆ѵⷢ҇лїю, нїкомиді́и бы́лъ є҆сѝ, про́хѡре преблаже́нне, и҆зрѧ́денъ ᲂу҆чи́тель, и҆ бжⷭ҇твенный первопресто́льникъ, ста́дꙋ хрⷭ҇то́вꙋ предста́тельствꙋѧ.

Че́сть бжⷭ҇твеннꙋ наслѣ́довалъ є҆сѝ, нїканѡ́ре блаже́нне, заколе́нъ бы́въ ꙗ҆́кѡ ѻ҆вча̀, со двѣма̀ ты́сѧщами на хрⷭ҇та̀ ᲂу҆пова́ющими, въ ѻ҆́ньже сконча́сѧ де́нь стефа́нъ первострада́лецъ.

Бг҃оро́диченъ: Неискꙋсобра́чнѡ родила̀ є҆сѝ бг҃а сло́ва, вопло́щшасѧ, пречⷭ҇таѧ, па́че ᲂу҆ма̀ и҆ сло́ва: тѣ́мже по до́лгꙋ тѧ̀, дв҃о, сла́вимъ, и҆ досто́йнѡ ᲂу҆блажа́емъ.

Пѣ́снь є҃.

І҆рмо́съ: Ты̀, гдⷭ҇и мо́й, свѣ́тъ въ мі́ръ прише́лъ є҆сѝ, свѣ́тъ ст҃ы́й, ѡ҆браща́ѧй и҆зъ мра́чна невѣ́дѣнїѧ, вѣ́рою воспѣва́ющыѧ тѧ̀.

Ты̀, гдⷭ҇и, твоѧ̀ ᲂу҆ченикѝ, ꙗ҆́коже трꙋбы̑ посла́лъ є҆сѝ, возставлѧ́ющыѧ ѿ гробѡ́въ пре́лести дꙋ́шы пѣсносло́вѧщыѧ тѧ̀.

Ті́мѡнъ свѧще́нный, па́стырь во́стрѧнѡмъ бы́въ, прїѧ́тъ мꙋче́нїѧ блаже́ннꙋю кончи́нꙋ, ѻ҆гне́мъ сожига́емь.

Вели́кїй парме́на предъ ѻ҆чи́ма а҆пⷭ҇лѡвъ ᲂу҆́спе, соверши́въ со тща́нїемъ те́плымъ бжⷭ҇твенное слꙋже́нїе.

Бг҃оро́диченъ: Пое́мъ тѧ̀, є҆́юже тлѝ и҆зба́вихомсѧ, всенепоро́чнаѧ, и҆ а҆́да, и҆ пе́рвыѧ мꙋ́чащїѧ ѕло́бы льсти́вагѡ.

Пѣ́снь ѕ҃.

І҆рмо́съ: Пожрꙋ́ ти со гла́сомъ хвале́нїѧ, гдⷭ҇и, цр҃ковь вопїе́тъ тѝ, ѿ бѣсо́вскїѧ кро́ве ѡ҆чи́щшисѧ, ра́ди ми́лости ѿ ре́бръ твои́хъ и҆сте́кшею кро́вїю.

Нїканѡ́ръ, жи́знь возвѣща́ѧ бꙋ́дꙋщꙋю, и҆ крⷭ҇тъ и҆ стра̑сти, за милосе́рдїе пло́тїю пострада́вшагѡ, ᲂу҆мерщвлѧ́етсѧ, і҆ꙋде́йскими рꙋка́ми ᲂу҆бива́емь.

Вели́кїй вжига́емь ті́мѡнъ жела́нїемъ гдⷭ҇ни любвѐ, повелѣ́ньми беззакѡ́нникъ, посредѣ̀ ѻ҆гнѧ̀ скончава́етсѧ, всесожже́нїе бжⷭ҇твенно бы́въ.

Бжⷭ҇твеннаѧ и҆ свѣтоно́снаѧ, и҆ благода́ти и҆спо́лнена ва́ша, а҆пⷭ҇ли, па́мѧть ѡ҆свѧща́етъ всѣ́хъ мы̑сли, вѣ́рою творѧ́щихъ сїю̀, блаже́ннїи.

Бг҃оро́диченъ: Чи́ни тѧ̀ безпло́тныхъ а҆́гг҃лъ почита́ютъ, и҆ а҆пⷭ҇льстїи ли́цы, и҆ мч҃никъ собо́ри, бг҃ороди́тельнице: и҆́бо всѣ́хъ цр҃ѧ̀ несказа́ннѡ родила̀ є҆сѝ.

Конда́къ, гла́съ а҃.

Дїа́кони честні́и, и҆ самови́дцы сло́ва, и҆ сосꙋ́ди и҆збра́ннїи ꙗ҆ви́стесѧ вѣ́ры, нїканѡ́ръ, про́хѡръ, парме́на и҆ ті́мѡнъ, сла́внїи: тѣ́мже дне́сь свѧще́ннꙋю па́мѧть ва́шꙋ пра́зднꙋемъ, въ весе́лїи се́рдца ва́съ ᲂу҆блажа́юще.

Пѣ́снь з҃.

І҆рмо́съ: Въ пещѝ а҆враа́мстїи ѻ҆́троцы персі́дстѣй, любо́вїю благоче́стїѧ па́че, не́жели пла́менемъ ѡ҆палѧ́еми, взыва́хꙋ: бл҃гослове́нъ є҆сѝ въ хра́мѣ сла́вы твоеѧ̀, гдⷭ҇и.

Все́ю мы́слїю хрⷭ҇та̀ возлюби́вше, є҆ди́наго въ добро́тѣ сꙋ́щаго, ꙗ҆́кѡ вои́стиннꙋ пресла́внїи, лꙋ́чшїй жре́бїй прїѧ́сте ца́рствїе нбⷭ҇ное.

Ѿ сло́ва и҆зъ дв҃ы возсїѧ́вшагѡ на́мъ, сло́вомъ почте́ни бы́вше, дѣ́лы же свѧще́нными, вѣ́рныхъ спаси́тели ꙗ҆ви́стесѧ, си́хъ претворѧ́юще безслове́сїе, бг҃облаже́ннїи.

Пострада́лъ є҆сѝ стра́ннѡ бл҃же́нне, нїканѡ́ре, посѣка́емь, нра́вомъ ѕлочести́выхъ є҆вре́євъ, и҆ хрⷭ҇тꙋ̀ ꙗ҆́кѡ а҆́гнѧ приводи́мь, бл҃гослове́нъ є҆сѝ въ хра́мѣ, вопїѧ̀, сла́вы твоеѧ̀, гдⷭ҇и.

Бг҃оро́диченъ: Сло́вомъ сло́во ѻ҆́ч҃ее, ѻ҆трокови́це, родила̀ є҆сѝ, сло́вомъ нб҃о сотво́ршаго и҆ зе́млю: и҆ сла́виши сего̀ пречⷭ҇таѧ, сло́во подаю́щаго, чи́стѡ въ него̀ ны́нѣ вѣ́рꙋющымъ.

Пѣ́снь и҃.

І҆рмо́съ: Рꙋ́цѣ распросте́ръ, данїи́лъ львѡ́въ зїѧ̑нїѧ въ ро́вѣ затчѐ, ѻ҆́гненнꙋю же си́лꙋ ᲂу҆гаси́ша, добродѣ́телїю препоѧ́савшесѧ, благоче́стїѧ рачи́тели ѻ҆́троцы, взыва́юще: благослови́те, всѧ̑ дѣла̀ гдⷭ҇нѧ, гдⷭ҇а.

Ѿ ка́ла страсте́й и҆зба́висте и҆ сꙋ́етства, повинꙋ́ющыѧсѧ ва́шымъ ᲂу҆че́нїємъ, премꙋ́дрїи: и҆ къ высотѣ̀ си́хъ ра́зꙋма возведо́сте, бг҃ꙋ ᲂу҆годи́вшыѧ до́брѣ, и҆ вопїю́щыѧ: благослови́те, всѧ̑ дѣла̀ гдⷭ҇нѧ, гдⷭ҇а.

Бжⷭ҇твенный да почти́тсѧ парме́нъ бжⷭ҇твенными пѣ́сньми, вкꙋ́пѣ съ ті́мѡномъ, и҆ всехва́льный про́хѡръ, и҆ нїканѡ́ръ чꙋ́дный, ꙗ҆́кѡ ᲂу҆ч҃ницы̀ і҆и҃совы, и҆ богати́телїе ꙗ҆зы́кѡвъ, вопїю́щихъ, благослови́те, всѧ̑ дѣла̀ гдⷭ҇нѧ, гдⷭ҇а.

Ва́съ съ петро́мъ, и҆ про́чихъ лꙋ́чшихъ гдⷭ҇ь ᲂу҆ч҃никѝ прїѧ́тъ: причте́ни ᲂу҆́бѡ сла́внїи, къ наречє́ннымъ седми́десѧтимъ, и҆збра́нныхъ же до́брѣ, ꙗ҆́кѡ и҆спо́лнени сꙋ́ще вѣ́ры, ст҃ы̑мъ слꙋжи́ти потре́бамъ, прехва́льнїи.

Бг҃оро́диченъ: Сѐ бг҃оглаго́ливыхъ гла́сы коне́цъ прїѧ́ша, поро́ждши тебѐ пресꙋ́щнаго гдⷭ҇а, ѿ ѻ҆́ныхъ ꙗ҆влѧ́емаго, во спасе́нїе вѣ̑рнымъ, бг҃ора́дованнаѧ, вопїю́щымъ: благослови́те, всѧ̑ дѣла̀ гдⷭ҇нѧ, гдⷭ҇а.

Пѣ́снь ѳ҃.

І҆рмо́съ: Ка́мень нерꙋкосѣ́чный ѿ несѣко́мыѧ горы̀ тебє̀, дв҃о, краеꙋго́льный ѿсѣче́сѧ, хрⷭ҇то́съ, совокꙋпи́вый разстоѧ̑щаѧсѧ є҆стєства̀. тѣ́мъ веселѧ́щесѧ, тѧ̀, бцⷣѣ велича́емъ.

Ꙗ҆ви́стесѧ сосꙋ́ди сло́ва, всю̀ вмѣсти́вше зарю̀, лꙋ́чшїи честны́хъ слꙋжи́телей, ст҃ы́хъ потре́бамъ послꙋжи́вше, и҆ со сло́вомъ премꙋ́дрїи, сла́вы неизрече́нныѧ наслажда́ющесѧ.

Дне́сь всѧ̀ тва́рь ва́шꙋ па́мѧть пра́зднꙋетъ, ті́мѡне, парме́не и҆ нїканѡ́ре съ про́хѡромъ бг҃опроповѣ́дникомъ, досто́йнѡ ᲂу҆блажа́юще ва́съ, бг҃ови́дцы и҆ преблаже́ннїи.

Взѧ́стесѧ къ вели́цѣй сла́вѣ, ꙗ҆́кѡ ᲂу҆ч҃ницы̀ бж҃їѧ сло́ва, и҆ со а҆пⷭ҇льскими ли́ки и҆ безпло́тныхъ ны́нѣ ра́дꙋетесѧ. съ ни́ми при́снѡ моли́те, поми́ловатисѧ на́мъ, сла́внїи.

Бг҃оро́диченъ: Гла́съ тебѣ̀ вопїе́мъ, дв҃о, ра́достнѡ а҆рха́гг҃ловъ: ра́дꙋйсѧ, ра́досте а҆́гг҃лѡвъ, а҆пⷭ҇лѡвъ честносло́вїе, и҆ проро́кѡвъ проповѣ́данїе, и҆ мꙋ́ченикѡвъ вѣнча́нїе.

Жизнь и труды апостолов – Святые апостолы Прохор, Никанор, Тимон и Пармен диаконы

Жития апостолов от 70-ти Прохора, Никанора, Тимона и Пармена, диаконов

Свя­тые апо­сто­лы от 70 Про­хор, Ни­ка­нор, Ти­мон и Пар­мен бы­ли пер­вы­ми диа­ко­на­ми Церк­ви Хри­сто­вой.

В кни­ге Де­я­ний апо­сто­лов (Деян.6:1-6) рас­ска­зы­ва­ет­ся, что в Иеру­са­ли­ме две­на­дцать апо­сто­лов из­бра­ли семь му­жей: Сте­фа­на, Филип­па, Про­хо­ра, Ни­ка­но­ра, Ти­мо­на, Пар­ме­на и Ни­ко­лая, ис­пол­нен­ных Свя­то­го Ду­ха и пре­муд­ро­сти, и по­ста­ви­ли их на диа­кон­ское слу­же­ние.

Свя­тая Цер­ковь со­вер­ша­ет их об­щую па­мять 28 июля, хо­тя они скон­ча­лись в раз­ное вре­мя и в раз­ных ме­стах.

Свя­той Про­хор вна­ча­ле со­про­вож­дал пер­во­вер­хов­но­го апо­сто­ла Пет­ра и от него по­став­лен епи­ско­пом в го­род Ни­ко­ми­дию. По­сле Успе­ния Бо­жи­ей Ма­те­ри Про­хор был спут­ни­ком и со­труд­ни­ком свя­то­го апо­сто­ла Иоан­на Бо­го­сло­ва и вме­сте с ним со­слан на ост­ров Пат­мос. Там он за­пи­сал От­кро­ве­ние Бо­жие, быв­шее свя­то­му апо­сто­лу Иоан­ну, о ко­неч­ных судь­бах ми­ра (Апо­ка­лип­сис). По воз­вра­ще­нии в Ни­ко­ми­дию свя­той Про­хор об­ра­щал языч­ни­ков ко Хри­сту в го­ро­де Ан­тио­хии и там при­нял му­че­ни­че­скую кон­чи­ну.

Свя­той Ни­ка­нор по­стра­дал в тот день, ко­гда был по­бит кам­ня­ми свя­той пер­во­му­че­ник ар­хи­ди­а­кон Сте­фан и мно­же­ство дру­гих хри­сти­ан.

Свя­той Ти­мон был по­став­лен апо­сто­ла­ми во епи­ско­па го­ро­да Ба­сто­рии в Ара­вии и по­стра­дал от иуде­ев и языч­ни­ков за про­по­ведь Еван­ге­лия. Он был бро­шен в печь, но си­лой Бо­жи­ей вы­шел из нее невре­ди­мым. Пре­да­ние Рим­ской церк­ви го­во­рит, что свя­той Ти­мон скон­чал­ся рас­пя­тым на кре­сте.

Свя­той Пар­мен усерд­но про­по­ве­до­вал Хри­ста в Ма­ке­до­нии. Умер он от по­се­тив­шей его бо­лез­ни. Су­ще­ству­ет так­же мне­ние, что свя­той Пар­мен по­стра­дал при Тра­яне (98–117) в по­след­ний год его цар­ство­ва­ния, при­няв му­че­ни­че­скую кон­чи­ну.

См. так­же: "Свя­тые Апо­сто­лы (из се­ми­де­ся­ти) Про­хор, Ни­ка­нор, Ти­мон и Пар­мен" в из­ло­же­нии свт. Ди­мит­рия Ро­стов­ско­го.

Жизнь и труды апостолов – Святые апостолы Прохор, Никанор, Тимон и Пармен диаконы

Жития апостолов от 70-ти Прохора, Никанора, Тимона и Пармена, диаконов

Свя­тые апо­сто­лы от 70 Про­хор, Ни­ка­нор, Ти­мон и Пар­мен бы­ли пер­вы­ми диа­ко­на­ми Церк­ви Хри­сто­вой.

В кни­ге Де­я­ний апо­сто­лов (Деян.6:1-6) рас­ска­зы­ва­ет­ся, что в Иеру­са­ли­ме две­на­дцать апо­сто­лов из­бра­ли семь му­жей: Сте­фа­на, Филип­па, Про­хо­ра, Ни­ка­но­ра, Ти­мо­на, Пар­ме­на и Ни­ко­лая, ис­пол­нен­ных Свя­то­го Ду­ха и пре­муд­ро­сти, и по­ста­ви­ли их на диа­кон­ское слу­же­ние.

Свя­тая Цер­ковь со­вер­ша­ет их об­щую па­мять 28 июля, хо­тя они скон­ча­лись в раз­ное вре­мя и в раз­ных ме­стах.

Свя­той Про­хор вна­ча­ле со­про­вож­дал пер­во­вер­хов­но­го апо­сто­ла Пет­ра и от него по­став­лен епи­ско­пом в го­род Ни­ко­ми­дию. По­сле Успе­ния Бо­жи­ей Ма­те­ри Про­хор был спут­ни­ком и со­труд­ни­ком свя­то­го апо­сто­ла Иоан­на Бо­го­сло­ва и вме­сте с ним со­слан на ост­ров Пат­мос. Там он за­пи­сал От­кро­ве­ние Бо­жие, быв­шее свя­то­му апо­сто­лу Иоан­ну, о ко­неч­ных судь­бах ми­ра (Апо­ка­лип­сис). По воз­вра­ще­нии в Ни­ко­ми­дию свя­той Про­хор об­ра­щал языч­ни­ков ко Хри­сту в го­ро­де Ан­тио­хии и там при­нял му­че­ни­че­скую кон­чи­ну.

Свя­той Ни­ка­нор по­стра­дал в тот день, ко­гда был по­бит кам­ня­ми свя­той пер­во­му­че­ник ар­хи­ди­а­кон Сте­фан и мно­же­ство дру­гих хри­сти­ан.

Свя­той Ти­мон был по­став­лен апо­сто­ла­ми во епи­ско­па го­ро­да Ба­сто­рии в Ара­вии и по­стра­дал от иуде­ев и языч­ни­ков за про­по­ведь Еван­ге­лия. Он был бро­шен в печь, но си­лой Бо­жи­ей вы­шел из нее невре­ди­мым. Пре­да­ние Рим­ской церк­ви го­во­рит, что свя­той Ти­мон скон­чал­ся рас­пя­тым на кре­сте.

Свя­той Пар­мен усерд­но про­по­ве­до­вал Хри­ста в Ма­ке­до­нии. Умер он от по­се­тив­шей его бо­лез­ни. Су­ще­ству­ет так­же мне­ние, что свя­той Пар­мен по­стра­дал при Тра­яне (98–117) в по­след­ний год его цар­ство­ва­ния, при­няв му­че­ни­че­скую кон­чи­ну.

См. так­же: "Свя­тые Апо­сто­лы (из се­ми­де­ся­ти) Про­хор, Ни­ка­нор, Ти­мон и Пар­мен" в из­ло­же­нии свт. Ди­мит­рия Ро­стов­ско­го.

Жизнь и труды апостолов – Святые апостолы Прохор, Никанор, Тимон и Пармен диаконы

Жития апостолов от 70-ти Прохора, Никанора, Тимона и Пармена, диаконов

Свя­тые апо­сто­лы от 70 Про­хор, Ни­ка­нор, Ти­мон и Пар­мен бы­ли пер­вы­ми диа­ко­на­ми Церк­ви Хри­сто­вой.

В кни­ге Де­я­ний апо­сто­лов (Деян.6:1-6) рас­ска­зы­ва­ет­ся, что в Иеру­са­ли­ме две­на­дцать апо­сто­лов из­бра­ли семь му­жей: Сте­фа­на, Филип­па, Про­хо­ра, Ни­ка­но­ра, Ти­мо­на, Пар­ме­на и Ни­ко­лая, ис­пол­нен­ных Свя­то­го Ду­ха и пре­муд­ро­сти, и по­ста­ви­ли их на диа­кон­ское слу­же­ние.

Свя­тая Цер­ковь со­вер­ша­ет их об­щую па­мять 28 июля, хо­тя они скон­ча­лись в раз­ное вре­мя и в раз­ных ме­стах.

Свя­той Про­хор вна­ча­ле со­про­вож­дал пер­во­вер­хов­но­го апо­сто­ла Пет­ра и от него по­став­лен епи­ско­пом в го­род Ни­ко­ми­дию. По­сле Успе­ния Бо­жи­ей Ма­те­ри Про­хор был спут­ни­ком и со­труд­ни­ком свя­то­го апо­сто­ла Иоан­на Бо­го­сло­ва и вме­сте с ним со­слан на ост­ров Пат­мос. Там он за­пи­сал От­кро­ве­ние Бо­жие, быв­шее свя­то­му апо­сто­лу Иоан­ну, о ко­неч­ных судь­бах ми­ра (Апо­ка­лип­сис). По воз­вра­ще­нии в Ни­ко­ми­дию свя­той Про­хор об­ра­щал языч­ни­ков ко Хри­сту в го­ро­де Ан­тио­хии и там при­нял му­че­ни­че­скую кон­чи­ну.

Свя­той Ни­ка­нор по­стра­дал в тот день, ко­гда был по­бит кам­ня­ми свя­той пер­во­му­че­ник ар­хи­ди­а­кон Сте­фан и мно­же­ство дру­гих хри­сти­ан.

Свя­той Ти­мон был по­став­лен апо­сто­ла­ми во епи­ско­па го­ро­да Ба­сто­рии в Ара­вии и по­стра­дал от иуде­ев и языч­ни­ков за про­по­ведь Еван­ге­лия. Он был бро­шен в печь, но си­лой Бо­жи­ей вы­шел из нее невре­ди­мым. Пре­да­ние Рим­ской церк­ви го­во­рит, что свя­той Ти­мон скон­чал­ся рас­пя­тым на кре­сте.

Свя­той Пар­мен усерд­но про­по­ве­до­вал Хри­ста в Ма­ке­до­нии. Умер он от по­се­тив­шей его бо­лез­ни. Су­ще­ству­ет так­же мне­ние, что свя­той Пар­мен по­стра­дал при Тра­яне (98–117) в по­след­ний год его цар­ство­ва­ния, при­няв му­че­ни­че­скую кон­чи­ну.

См. так­же: "Свя­тые Апо­сто­лы (из се­ми­де­ся­ти) Про­хор, Ни­ка­нор, Ти­мон и Пар­мен" в из­ло­же­нии свт. Ди­мит­рия Ро­стов­ско­го.