Канон святым апостолам Ерасту Панеадскому, Олимпу (Олимпану), Родиону (Иродиону) Патрасскому, Сосипатру Иконийскому, Керкирскому, Куарту (Кварту) Беритскому (Бейрутскому), Тертию (Терентию) Иконийскому

Припев: Святи́и апóстоли, моли́те Бо́га о на́с.

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 21 апреля (08 апреля ст. ст.); 11 мая (28 апреля ст. ст.); 23 ноября (10 ноября ст. ст.)

Глас 1.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Твоя́ победи́тельная десни́ца боголе́пно в кре́пости просла́вися: та́ бо, Безсме́ртне, я́ко всемогу́щая проти́вныя сотре́, изра́ильтяном пу́ть глубины́ новосоде́лавшая.

Боже́ственнии су́ще ученицы́ вопло́щшагося за милосе́рдие Бо́га на́шего, Того́ моли́те грехо́в дарова́ти проще́ние соверша́ющим ва́шу па́мять, блаже́ннии.

Зерца́ла Бо́жия светови́дная вмести́тельна Того́ подая́ний яви́стеся, блаже́ннии, все́м ве́рным благода́тельно даю́ще спаси́тельныя зари́, богови́дцы апо́столи.

Возсия́ша все́м просвеще́ние, озаре́ний исто́чник поче́рпше, Ера́ст, и Те́ртий, и Оли́мп, и Родио́н, и Сосипа́тр ку́пно с Куа́ртом, я́же благоче́стно ублажи́м.

Богоро́дичен: Ро́д челове́ческий Твои́м Рождество́м, Де́во, обнови́ла еси́, Сло́во бо родила́ еси́ О́тчее, в пло́ть ме́ртвенную оде́явшееся и безсме́ртия пути́ на́м показа́вшее.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Еди́не, ве́дый челове́ческаго существа́ не́мощь и ми́лостивно в не́ вообра́жся, препоя́ши мя́ с высоты́ си́лою, е́же вопи́ти Тебе́, Святы́й, одушевле́нный хра́ме неизрече́нныя сла́вы Твоея́, Человеколю́бче.

Сло́во, я́ко свети́льник мы́сленный, принося́ще, апо́столи, богопоко́рно всю́ тва́рь проидо́сте, тоя́ мра́к разгоня́юще и сы́ны явля́юще све́та благода́тию, но́щи неве́дения рабо́тающия.

Глаго́л ва́ших проро́чески во всю́ изы́де вселе́нную веща́ние спаси́тельное и де́л све́тлое показа́ние всю́ зе́млю обтече́, ду́ши просвеща́ющее, богоглаго́ливии Госпо́дни апо́столи.

Все́лься в душа́х ва́ших, му́дрии, Ду́х Всесвяты́й богови́дны весьма́ соде́ла; всю́ду ми́р обходя́ще, хра́мы разори́сте и́дольския благода́тию и Бо́гу це́ркви воздвиго́сте.

Богоро́дичен: Сы́на О́тча единоро́днаго, безма́терня пе́рвее и из Тебе́ рожде́нна, уве́девше безо́тча, Бо́жию Ма́терь испове́даем Тя́, безстра́стно ро́ждшую и Де́ву пребы́вшу па́че сло́ва, Мари́е Богоневе́сто.

Конда́к, гла́с 4.

Яви́ся дне́сь апо́стол честно́е торжество́, подаю́щее я́ве все́м прегреше́ний оставле́ние, соверша́ющим и́х па́мять.

Седа́лен, гла́с 1.

Ера́ста и Оли́мпа, Сосипа́тра и Те́ртия, Родио́на ку́пно и Куа́рта па́мять согла́сно почти́м, к ни́м воспева́юще: боже́ственнии пропове́дателие и слуги́ Сло́ва, ду́ши на́ша ве́чнующия му́ки моли́твами ва́шими изба́вите.

Богоро́дичен: Безневе́стная, Чи́стая Богоро́дице Де́во, еди́на ве́рных Предста́тельнице и Покро́ве, бе́д, и скорбе́й, и лю́тых обстоя́ний вся́ изба́ви, на Тя́ упова́ние, Отрокови́це, иму́щия, и ду́ши на́ша спаси́ боже́ственными моли́твами Твои́ми.

Крестобогоро́дичен: Нескве́рная А́гница А́гнца и Па́стыря, пове́шена на дре́ве, ме́ртва зря́щи, пла́чущи, веща́ше, ма́терски восклица́ющи: ка́ко претерплю́ Твое́, е́же па́че сло́ва, Сы́не Мо́й, сни́тие и во́льныя стра́сти, Бо́же Преблаги́й?

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Го́ру Тя́, благода́тию Бо́жиею приосене́нную, прозорли́выма Авваку́м усмотри́в очи́ма, из Тебе́ изы́ти Изра́илеву провозглаша́ше Свято́му, во спасе́ние на́ше и обновле́ние.

Утвержде́ния дре́вле неутвержде́ным бы́вше, раскопа́сте ва́шими богода́нными уче́нии вра́жия тверды́ни всера́зныя и запусте́нию преда́сте, богови́днии Спа́совы апо́столи.

Вельми́ Христо́ва вели́чия пропове́дающе, ума́лении всеконе́чно, великопропове́дницы, земны́я вельми́ просвети́сте све́тло, вели́чием благода́ти соверши́вше, боже́ственнии апо́столи.

Да похва́лится боже́ственный Оли́мп песнопе́ньми, и Родио́н с ни́м да возвели́чится благоче́стно, тече́ние соверши́вше муче́ния с Петро́м богопропове́дником в Ри́ме, глава́ми отсека́еми.

Богоро́дичен: Чуде́с бо́льше все́х, Всенепоро́чная, в Тебе́ новосоде́явшееся чу́до показа́ся я́вственно: Бо́га бо родила́ еси́ теле́сне, земны́м за милосе́рдие соедини́вшася в несли́тнем соедине́нии, Богоневе́сто.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Просвети́вый сия́нием прише́ствия Твоего́, Христе́, и освети́вый Кресто́м Твои́м ми́ра концы́, сердца́ просвети́ све́том Твоего́ богоразу́мия, правосла́вно пою́щих Тя́.

Му́дрость О́тча, все́ осуществова́вшая, учи́тели в ми́р ва́с посла́, в му́дрости Ду́ха и и́стины явле́нием вся́ умудря́ющия, сла́внии.

Сло́ва вмета́юще, всему́дрии, у́дицу, возвлеко́сте из глубины́ неве́дения благода́тию ры́б, су́щия безгла́сншия, и Го́споду ве́ровавшия приведо́сте.

Восхва́лим Оли́мпа, и вели́каго Родио́на, и Те́ртия, и Сосипа́тра, ку́пно и Ера́ста, и боже́ственнаго Куа́рта, христопропове́дники и все́х благочести́вых защи́тники.

Богоро́дичен: Зачала́ еси́ сло́вом Сло́во, Всенепоро́чная, и родила́ еси́ па́че ума́ и сло́ва, Богоневе́стная, бы́вша, Богоро́дице, Челове́ка. Те́м Тя́ словесы́ богодухнове́нными всегда́ ублажа́ем.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Обы́де на́с после́дняя бе́здна, не́сть избавля́яй, вмени́хомся, я́ко о́вцы заколе́ния, спаси́ лю́ди Твоя́, Бо́же на́ш, Ты́ бо кре́пость немощству́ющих и исправле́ние.

Пречестни́и, я́ко ка́мение, валя́ющеся на земли́, привали́сте к благоче́стию, и́же нра́вом лука́вым ка́мению нечу́вственному служа́щия, богови́днии Сло́ва таи́нницы блаже́ннейшии.

Еди́ницу в Трие́х Ли́цех неразлу́чну, несли́тну пропове́дающе, многобо́жную от земли́ разори́сте ле́сть, неле́стнии Христо́вы апо́столи, и лю́те прельще́нныя к све́ту богозна́ния наста́висте.

Ра́зумы кра́сными несмы́сльство нему́дрых, прему́дрии апо́столи, разори́сте, и утверди́сте Бо́гу, Всецарю́ еди́ному, ве́ровати, тва́рь всю́ Боже́ственными светоли́тии украша́ющему.

Богоро́дичен: Я́ко ино́е не́бо, пе́рваго, Влады́чице, я́вльшися вы́шшее, Тя́ сла́вим, Со́лнце на́м Пра́вды возсия́вшее и глубо́кую неве́дения тму́ отгна́вшее.

Конда́к, гла́с 2.

Боже́ственным све́том у́м озари́вше, вити́йская плете́ния му́дре разори́сте, и язы́ки вся́ улови́вше, апо́столи сла́внии, Влады́це приведо́сте, Тро́ицу Боже́ственную сла́вити науча́юще.

И́кос:

Я́ко ученицы́ все́х Влады́ки, мре́жею, богови́дцы, ва́ших моли́тв из глубины́ прегреше́ний извлецы́те смире́нную ду́шу мою́, сетьми́ уловле́нную де́монских ко́зней, да до́бре преше́д про́чее вре́мя живота́ моего́, пою́ ва́с любо́вию и просла́влю житие́ ва́ше непоро́чное, е́же на земли́ соверши́сте, лю́те омраче́нныя просвети́вше, Тро́ицу Боже́ственную сла́вити науча́юще.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: Тебе́, у́мную, Богоро́дице, пе́щь, разсмотря́ем, ве́рнии, я́коже бо о́троки спасе́ три́ Превозноси́мый, ми́р обнови́, во чре́ве Твое́м всеце́л, хва́льный отце́в Бо́г и препросла́влен.

Тя́, свяще́нна иконо́ма, Ера́сте, Це́ркве Христо́вы су́щия во Иерусали́ме, пиша́ пропове́даше Па́вел апо́стол, с ни́мже тя́ почита́ем, пою́ще Христу́: хва́льный отце́в на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Терпе́нием искуше́ний, и скорбе́й, и гоне́ний искуси́вся и я́звами Христо́выми удобря́емь, Ера́сте пребога́те, велегла́сно взыва́л еси́: хва́льный отце́в Бо́же, благослове́н еси́.

Зако́на но́ваго яви́лся еси́, Куа́рте, возвести́тель, ве́тхаго беззако́ния отводя́ чуждему́дренныя и к возновле́нию жи́зни преводя́ зову́щия: хва́льный отце́в Бо́же, благослове́н еси́.

Богоро́дичен: О́тчее Сло́во Соприсносу́щное, я́вльшееся земны́м, воплоти́ла еси́ и те́лом, Отрокови́це, породила́ еси́ Челове́ка бы́вша, да спасе́т челове́ка, хва́льный отце́в Бо́г и препросла́влен.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: В пещи́ о́троцы Изра́илевы, я́коже в горни́ле, добро́тою благоче́стия чисте́е зла́та блеща́хуся, глаго́люще: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода, по́йте и превозноси́те во вся́ ве́ки.

Нерасте́рзни столпи́ Христо́вы я́вльшеся Це́ркве, разори́сте злоче́стия сте́ны вся́, ве́рныя же, я́ко ка́мение, назда́вше на ка́мени ве́ры, вопию́щия: вся́ дела́ Го́спода по́йте и превозноси́те Его́ во ве́ки.

Законополо́жницы яви́стеся вы́, Ду́ха зако́н напису́юще в сердца́х ве́рных, всеблаже́ннии, и́мже просвеща́еми, вопия́ху: вся́ дела́ Го́спода по́йте и превозноси́те Его́ во ве́ки.

Украси́вся, блаже́нный Оли́мпе, в о́ньже де́нь Пе́тр вели́кий коне́ц прия́т, я́ве сконча́вся ку́пно с Родио́ном мече́м, повеле́нием Не́рона, беззако́ннаго царя́, и совокупи́стеся небе́сным лико́м.

Богоро́дичен: Ста́мна дре́вле, иму́щая ма́нну, Чи́стая, образова́ше Тя́, Христа́ бо, сла́дость на́шу, носи́ла еси́ во чре́ве и пло́тию родила́ еси́, избавля́ющаго вся́кия го́рести безме́стных прегреше́ний превознося́щия Того́ во ве́ки.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: О́браз чи́стаго рождества́ Твоего́ огнепали́мая купина́ показа́ неопа́льная; и ны́не на на́с напа́стей свире́пеющую угаси́ти, мо́лимся, пе́щь, да Тя́, Богоро́дице, непреста́нно велича́ем.

Ра́вно тече́ние соверши́вше, ра́вно от Влады́ки Сло́ва обога́щшеся, ра́вных Ду́ха даро́в сподо́бистеся и по́честей ра́вных получи́сте, апо́столи Госпо́дни, просвети́телие серде́ц на́ших.

Я́коже небе́сныя зве́зды, Богозна́меньми всю́ зе́млю просвети́сте, тму́ глубо́кую неве́дения отгна́вше и сы́ны дне́ показа́вше, дре́вле порабоще́нныя козньми́ вражде́бника.

По́лк злоу́мных погуби́сте, во глубину́ дре́вле ври́нувших язы́ки люде́й, мно́жество же Бо́гу приведо́сте спаса́емых, чино́м совокупля́еми невеще́ственных си́л, всеизбра́ннии Христо́вы апо́столи.

Вше́дше к преми́рным, Оли́мп вели́кий и Сосипа́тр, Те́ртий ку́пно и Родио́н, и Куа́рт, и Ера́ст свяще́ннейший и ны́не о ми́ре Изба́вителя мо́лят.

Богоро́дичен: Пощади́ лю́ди Твоя́, Го́споди, нахожде́ния ва́рварскаго на́с избавля́я, и грехо́в, и напа́стей, и му́ки ве́чныя моли́твами Ро́ждшия Тя́ Де́вы Пречи́стыя и сла́вных апо́стол Твои́х.

Свети́лен.

Све́тлая прия́телища Ду́ха Свята́го, пресве́тлыя зари́ невече́рняго дне́, светода́тельная мо́лния, апо́столы, в пе́снех ве́рно просла́вим вси́.

Богоро́дичен: Тя́ Засту́пницу вси́ и́мамы, гре́шнии, о Пресвята́я Де́во! Ты́ благоуве́тлива на́м соде́лай Сы́на Твоего́ ма́терними Твои́ми мольба́ми.

Пѣ́снь а҃.

І҆рмо́съ: Твоѧ̀ побѣди́тельнаѧ десни́ца бг҃олѣ́пнѡ въ крѣ́пости просла́висѧ: та́ бо, безсме́ртне, ꙗ҆́кѡ всемогꙋ́щаѧ, проти̑вныѧ сотрѐ, і҆и҃льтѧнѡмъ пꙋ́ть глꙋбины̀ новосодѣ́лавшаѧ.

Бжⷭ҇твеннїи сꙋ́ще ᲂу҆ченицы̀, вопло́щшагѡсѧ за милосе́рдїе бг҃а на́шегѡ: того̀ моли́те, грѣхѡ́въ дарова́ти проще́нїе, соверша́ющымъ ва́шꙋ па́мѧть, блаже́ннїи.

Зерца̑ла бж҃їѧ свѣтови̑днаѧ, вмѣсти́тєльна тогѡ̀ подаѧ́нїй ꙗ҆ви́стесѧ, бл҃же́ннїи, всѣ̑мъ вѣ̑рнымъ, благода́тельнѡ даю́ще сп҃си́тєльныѧ зари̑, бг҃ови́дцы а҆пⷭ҇ли.

Возсїѧ́ша всѣ̑мъ просвѣще́нїе, ѡ҆заре́нїй и҆сто́чникъ поче́рпше, є҆ра́стъ и҆ те́ртїй, и҆ ѻ҆лѵ́мпъ, и҆ родїѡ́нъ, и҆ сѡсїпа́тръ кꙋ́пнѡ съ кꙋа́ртомъ, ꙗ҆̀же благоче́стнѡ ᲂу҆блажи́мъ.

Бг҃оро́диченъ: Ро́дъ человѣ́ческїй твои́мъ ржⷭ҇тво́мъ, дв҃о, ѡ҆бнови́ла є҆сѝ, сло́во бо родила̀ є҆сѝ ѻ҆́ч҃ее, въ пло́ть ме́ртвеннꙋю ѡ҆дѣ́ѧвшеесѧ, и҆ безсме́ртїѧ пꙋти̑ на́мъ показа́вшее.

Пѣ́снь г҃.

І҆рмо́съ: Є҆ди́не вѣ́дый человѣ́ческагѡ сꙋщества̀ не́мощь, и҆ ми́лостивнѡ въ нѐ воѡбра́жсѧ, препоѧ́ши мѧ̀ съ высоты̀ си́лою, є҆́же вопи́ти тебѣ̀, ст҃ы́й: ѡ҆дꙋшевле́нный хра́ме, неизрече́нныѧ сла́вы твоеѧ̀, чл҃вѣколю́бче.

Сло́во ꙗ҆́кѡ свѣти́льникъ мы́сленный приносѧ́ще, а҆пⷭ҇ли, бг҃опоко́рнѡ всю̀ тва́рь проидо́сте, тоѧ̀ мра́къ разгонѧ́юще, и҆ сы́ны ꙗ҆влѧ́юще свѣ́та бл҃года́тїю, но́щи невѣ́дѣнїѧ рабо́тающыѧ.

Глагѡ́лъ ва́шихъ прⷪ҇ро́чески во всю̀ и҆зы́де вселе́ннꙋю вѣща́нїе спаси́тельное, и҆ дѣ́лъ свѣ́тлое показа́нїе всю̀ зе́млю ѡ҆бтечѐ, дꙋ́шы просвѣща́ющее, бг҃оглаго́ливїи гдⷭ҇ни а҆пⷭ҇ли.

Все́льсѧ въ дꙋша́хъ ва́шихъ, мꙋ́дрїи, дх҃ъ всест҃ы́й, бг҃ови́дны весьма̀ содѣ́ла: всю́дꙋ мі́ръ ѡ҆бходѧ́ще, хра́мы разори́сте і҆́дѡльскїѧ бл҃года́тїю, и҆ бг҃ꙋ цр҃кви воздвиго́сте.

Бг҃оро́диченъ: Сн҃а ѻ҆́ч҃а є҆диноро́днаго, безма́тернѧ пе́рвѣе и҆ и҆зъ тебє̀ рожде́нна ᲂу҆вѣ́дѣвше без̾ѻ́ч҃а бж҃їю мт҃рь и҆сповѣ́даемъ тѧ̀, безстра́стнѡ ро́ждшꙋю, и҆ дв҃ꙋ пребы́вшꙋ па́че сло́ва, мр҃і́е бг҃оневѣ́сто.

Конда́къ, гла́съ д҃.

Ꙗ҆ви́сѧ дне́сь а҆пⷭ҇лъ честно́е торжество̀, подаю́щее ꙗ҆́вѣ всѣ̑мъ прегрѣше́нїй ѡ҆ставле́нїе, соверша́ющымъ и҆́хъ па́мѧть.

Сѣда́ленъ, гла́съ а҃.

Є҆ра́ста и҆ ѻ҆лѵ́мпа, сѡсїпа́тра и҆ те́ртїа, родїѡ́на кꙋ́пнѡ и҆ кꙋа́рта па́мѧть согла́снѡ почти́мъ, къ ни̑мъ воспѣва́юще: бжⷭ҇твеннїи проповѣ́дателїе, и҆ слꙋги̑ сло́ва, дꙋ́шы на́шѧ вѣ́чнꙋющїѧ мꙋ́ки моли́твами ва́шими и҆зба́вите.

Бг҃оро́диченъ: Безневѣ́стнаѧ, чⷭ҇таѧ бцⷣе дв҃о, є҆ди́на вѣ́рныхъ предста́тельнице и҆ покро́ве, бѣ́дъ и҆ скорбе́й и҆ лю́тыхъ ѡ҆бстоѧ́нїй всѧ̑ и҆зба́ви, на тѧ̀ ᲂу҆пова́нїе, ѻ҆трокови́це, и҆мꙋ́щыѧ, и҆ дꙋ́шы на́шѧ спасѝ бжⷭ҇твенными моли́твами твои́ми.

Крⷭ҇тобг҃оро́диченъ: Нескве́рнаѧ а҆́гница а҆́гнца и҆ па́стырѧ повѣ́шена на дре́вѣ ме́ртва зрѧ́щи, пла́чꙋщи, вѣща́ше, мт҃рски восклица́ющи: ка́кѡ претерплю̀ твоѐ, є҆́же па́че сло́ва, сн҃е мо́й, сни́тїе и҆ вѡ́льныѧ стрⷭ҇ти, бж҃е пребл҃гі́й;

Пѣ́снь д҃.

І҆рмо́съ: Го́рꙋ тѧ̀, бл҃года́тїю бж҃їею приѡсѣне́ннꙋю, прозорли́выма а҆ввакꙋ́мъ ᲂу҆смотри́въ ѻ҆чи́ма, и҆зъ тебє̀ и҆зы́ти і҆и҃левꙋ провозглаша́ше ст҃о́мꙋ, во спасе́нїе на́ше и҆ ѡ҆бновле́нїе.

Оу҆тверждє́нїѧ дре́вле неꙋтверждє́нымъ бы́вше, раскопа́сте ва́шими бг҃ода́нными ᲂу҆чє́нїи вра̑жїѧ тверды̑ни всера̑зныѧ, и҆ запꙋстѣ́нїю преда́сте, бг҃ови́днїи сп҃совы а҆пⷭ҇ли.

Вельмѝ хрⷭ҇тѡ́ва вели̑чїѧ проповѣ́дающе, ᲂу҆ма́ленїи всеконе́чнѡ, великопроповѣ̑дницы, земны̑ѧ вельмѝ просвѣти́сте свѣ́тлѡ, вели́чїемъ бл҃года́ти соверши́вше, бж҃е́ственнїи а҆пⷭ҇ли.

Да похва́литсѧ бжⷭ҇твенный ѻ҆лѵ́мпъ пѣснопѣ́ньми, и҆ родїѡ́нъ съ ни́мъ да возвели́читсѧ благоче́стнѡ, тече́нїе соверши́вше мꙋче́нїѧ, съ петро́мъ бг҃опроповѣ́дникомъ въ ри́мѣ, глава́ми ѿсѣка́еми.

Бг҃оро́диченъ: Чꙋде́съ бо́льше всѣ́хъ, всенепоро́чнаѧ, въ тебѣ̀ новосодѣ́ѧвшеесѧ чꙋ́до показа́сѧ ꙗ҆́вственнѡ: бг҃а бо родила̀ є҆сѝ тѣле́снѣ, земны̑мъ за милосе́рдїе соедини́вшасѧ, въ несли́тнѣмъ соедине́нїи, бг҃оневѣ́сто.

Пѣ́снь є҃.

І҆рмо́съ: Просвѣти́вый сїѧ́нїемъ прише́ствїѧ твоегѡ̀, хрⷭ҇тѐ, и҆ ѡ҆свѣти́вый крⷭ҇то́мъ твои́мъ мі́ра концы̀, сердца̀ просвѣтѝ свѣ́томъ твоегѡ̀ бг҃оразꙋ́мїѧ, правосла́внѡ пою́щихъ тѧ̀.

Мꙋ́дрость ѻ҆́ч҃а всѐ ѡ҆сꙋществова́вшаѧ, ᲂу҆чи́тели въ мі́ръ ва́съ посла̀, въ мꙋ́дрости дх҃а и҆ и҆́стины, ꙗ҆вле́нїемъ всѧ̑ ᲂу҆мꙋдрѧ́ющыѧ, сла́внїи.

Сло́ва вмета́юще, всемꙋ́дрїи, ᲂу҆́дицꙋ, возвлеко́сте и҆зъ глꙋбины̀ невѣ́дѣнїѧ бл҃года́тїю ры́бъ сꙋ́щыѧ безгла́сншыѧ, и҆ гдⷭ҇ꙋ вѣ́ровавшыѧ приведо́сте.

Восхва́лимъ ѻ҆лѵ́мпа, и҆ вели́каго родїѡ́на, и҆ те́ртїа, и҆ сѡсїпа́тра, кꙋ́пнѡ и҆ є҆ра́ста, и҆ бжⷭ҇твеннаго кꙋа́рта, хрⷭ҇топроповѣ́дники, и҆ всѣ́хъ благочести́выхъ защи́тники.

Бг҃оро́диченъ: Зачала̀ є҆сѝ сло́вомъ сло́во, всенепоро́чнаѧ, и҆ родила̀ є҆сѝ па́че ᲂу҆ма̀ и҆ сло́ва, бг҃оневѣ́стнаѧ, бы́вша, бцⷣе, чл҃вѣ́ка. тѣ́мъ тѧ̀ словєсы̀ бг҃одохнове́нными всегда̀ ᲂу҆блажа́емъ.

Пѣ́снь ѕ҃.

І҆рмо́съ: Ѡ҆бы́де на́съ послѣ́днѧѧ бе́здна, нѣ́сть и҆збавлѧ́ѧй, вмѣни́хомсѧ ꙗ҆́кѡ ѻ҆́вцы заколе́нїѧ, спасѝ лю́ди твоѧ̑, бж҃е на́шъ: ты́ бо крѣ́пость немощствꙋ́ющихъ и҆ и҆справле́нїе.

Пречестні́и, ꙗ҆́кѡ ка́менїе валѧ́ющесѧ на землѝ, привали́сте къ благоче́стїю и҆́же нра́вомъ лꙋка́вымъ ка́менїю нечꙋ́вственномꙋ слꙋжа́щыѧ, бг҃ови́днїи сло́ва таи́нницы блаже́ннѣйшїи.

Є҆ди́ницꙋ въ трїе́хъ ли́цѣхъ неразлꙋ́чнꙋ, несли́тнꙋ проповѣ́дающе, многобо́жнꙋю ѿ землѝ разори́сте ле́сть, неле́стнїи хрⷭ҇тѡ́вы а҆пⷭ҇ли, и҆ лю́тѣ прельщє́нныѧ къ свѣ́тꙋ бг҃озна́нїѧ наста́висте.

Ра́зꙋмы кра́сными несмы́сльство немꙋ́дрыхъ, премꙋ́дрїи а҆пⷭ҇ли, разори́сте, и҆ ᲂу҆тверди́сте бг҃ꙋ всецр҃ю̀ є҆ди́номꙋ вѣ́ровати, тва́рь всю̀ бжⷭ҇твенными свѣтоли̑тїи ᲂу҆краша́ющемꙋ.

Бг҃оро́диченъ: Ꙗ҆́кѡ и҆но́е не́бо, пе́рвагѡ, влⷣчце, ꙗ҆́вльшисѧ вы́шшее, тѧ̀ сла́вимъ, сл҃нце на́мъ пра́вды возсїѧ́вшее, и҆ глꙋбо́кꙋю невѣ́дѣнїѧ тмꙋ̀ ѿгна́вшее.

Конда́къ, гла́съ в҃. Бжⷭ҇твеннымъ свѣ́томъ ᲂу҆́мъ ѡ҆зари́вше, виті̑йскаѧ плетє́нїѧ мꙋ́дрѣ разори́сте: и҆ ꙗ҆зы́ки всѧ̑ ᲂу҆лови́вше, а҆пⷭ҇ли сла́внїи, влⷣцѣ приведо́сте, трⷪ҇цꙋ бжⷭ҇твеннꙋю сла́вити наꙋча́юще.

І҆́косъ:

Ꙗ҆́кѡ ᲂу҆ч҃ницы̀ всѣ́хъ влⷣки, мре́жею, бг҃ови́дцы, ва́шихъ моли́твъ, и҆зъ глꙋбины̀ прегрѣше́нїй и҆звлецы́те смире́ннꙋю дꙋ́шꙋ мою̀, сѣтьмѝ ᲂу҆ловле́ннꙋю де́мѡнскихъ ко́зней: да до́брѣ преше́дъ про́чее вре́мѧ живота̀ моегѡ̀, пою̀ ва́съ любо́вїю, и҆ просла́влю житїѐ ва́ше непоро́чное, є҆́же на землѝ соверши́сте, лю́тѣ ѡ҆мрачє́нныѧ просвѣти́вше, трⷪ҇цꙋ бжⷭ҇твеннꙋю сла́вити наꙋча́юще.

Пѣ́снь з҃.

І҆рмо́съ: Тебѐ ᲂу҆́мнꙋю, бцⷣе, пе́щь, разсмотрѧ́емъ, вѣ́рнїи, ꙗ҆́коже бо ѻ҆́троки спасѐ трѝ превозноси́мый, мі́ръ ѡ҆бновѝ во чре́вѣ твое́мъ всецѣ́лъ, хва́льный ѻ҆тцє́въ бг҃ъ и҆ препросла́вленъ.

Тѧ̀ свѧще́нна і҆коно́ма, є҆ра́сте, цр҃кве хрⷭ҇то́вы, сꙋ́щїѧ во і҆ерⷭ҇ли́мѣ, пишѧ̀, проповѣ́даше па́ѵелъ а҆пⷭ҇лъ, съ ни́мже тѧ̀ почита́емъ, пою́ще хрⷭ҇тꙋ̀: хва́льный ѻ҆тцє́въ на́шихъ бж҃е, бл҃гослове́нъ є҆сѝ.

Терпѣ́нїемъ и҆скꙋше́нїй, и҆ скорбе́й, и҆ гоне́нїй и҆скꙋси́всѧ, и҆ ꙗ҆́звами хрⷭ҇то́выми ᲂу҆добрѧ́емь, є҆ра́сте пребога́те, велегла́снѡ взыва́лъ є҆сѝ: хва́льный ѻ҆тцє́въ бж҃е, бл҃гослове́нъ є҆сѝ.

Зако́на но́вагѡ ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ, кꙋа́рте, возвѣсти́тель, ве́тхагѡ беззако́нїѧ ѿводѧ̀ чꙋждемꙋ́дрєнныѧ, и҆ къ возновле́нїю жи́зни преводѧ̀ зовꙋ́щыѧ: хва́льный ѻ҆тцє́въ бж҃е, бл҃гослове́нъ є҆сѝ.

Бг҃оро́диченъ: Ѻ҆́ч҃ее сло́во соприсносꙋ́щное, ꙗ҆́вльшеесѧ земны̑мъ воплоти́ла є҆сѝ, и҆ тѣ́ломъ, ѻ҆трокови́це, породила̀ є҆сѝ человѣ́ка бы́вша, да спасе́тъ человѣ́ка, хва́льный ѻ҆тцє́въ бг҃ъ и҆ препросла́вленъ.

Пѣ́снь и҃.

І҆рмо́съ: Въ пещѝ ѻ҆́троцы і҆и҃левы, ꙗ҆́коже въ горни́лѣ, добро́тою бл҃гоче́стїѧ чистѣ́е зла́та блеща́хꙋсѧ, гл҃го́люще: бл҃гослови́те всѧ̑ дѣла̀ гдⷭ҇нѧ гдⷭ҇а, по́йте и҆ превозноси́те во всѧ̑ вѣ́ки.

Нерасте́рзни столпѝ хрⷭ҇то́вы ꙗ҆́вльшесѧ цр҃кве, разори́сте ѕлоче́стїѧ стѣ́ны всѧ̑, вѣ̑рныѧ же, ꙗ҆́кѡ ка́менїе, назда́вше на ка́мени вѣ́ры, вопїю́щыѧ: всѧ̀ дѣла̀ гдⷭ҇а по́йте, и҆ превозноси́те є҆го̀ во вѣ́ки.

Законополо́жницы ꙗ҆ви́стесѧ вы̀, дх҃а зако́нъ написꙋ́юще въ сердца́хъ вѣ́рныхъ, всеблаже́ннїи, и҆́мже просвѣща́еми вопїѧ́хꙋ: всѧ̑ дѣла̀ гдⷭ҇а по́йте, и҆ превозноси́те є҆го̀ во вѣ́ки.

Оу҆краси́всѧ, блаже́нный ѻ҆лѵ́мпе, въ ѻ҆́ньже де́нь пе́тръ вели́кїй коне́цъ прїѧ́тъ, ꙗ҆́вѣ сконча́всѧ, кꙋ́пнѡ съ родїѡ́номъ мече́мъ, повелѣ́нїемъ не́рѡна, беззако́ннагѡ царѧ̀: и҆ совокꙋпи́стесѧ нбⷭ҇нымъ ликѡ́мъ.

Бг҃оро́диченъ: Ста́мна дре́вле и҆мꙋ́щаѧ ма́ннꙋ, чⷭ҇таѧ, ѡ҆бразова́ше тѧ̀: хрⷭ҇та́ бо, сла́дость на́шꙋ, носи́ла є҆си́ во чре́вѣ, и҆ пло́тїю родила̀ є҆сѝ, и҆збавлѧ́ющаго всѧ́кїѧ го́рести безмѣ́стныхъ прегрѣше́нїй, превозносѧ́щыѧ того̀ во вѣ́ки.

Пѣ́снь ѳ҃.

І҆рмо́съ: Ѻ҆́бразъ чи́стагѡ рождества̀ твоегѡ̀ ѻ҆гнепали́маѧ кꙋпина̀ показа̀ неѡпа́льнаѧ: и҆ ны́нѣ на на́съ напа́стей свирѣ́пѣющꙋю ᲂу҆гаси́ти, мо́лимсѧ, пе́щь, да тѧ̀, бцⷣе, непреста́ннѡ велича́емъ.

Ра́внѡ тече́нїе соверши́вше, ра́внѡ ѿ влⷣки сло́ва ѡ҆бога́щшесѧ, ра́вныхъ дх҃а дарѡ́въ сподо́бистесѧ, и҆ по́честей ра́вныхъ полꙋчи́сте, а҆пⷭ҇ли гдⷭ҇ни, просвѣти́телїе серде́цъ на́шихъ.

Ꙗ҆́коже нбⷭ҇ныѧ ѕвѣ́зды, бг҃озна́меньми всю̀ зе́млю просвѣти́сте, тмꙋ̀ глꙋбо́кꙋю невѣ́дѣнїѧ ѿгна́вше, и҆ сы́ны днѐ показа́вше, дре́вле порабощє́нныѧ козньмѝ вражде́бника.

По́лкъ ѕлоꙋ́мныхъ погꙋби́сте, во глꙋбинꙋ̀ дре́вле ври́нꙋвшихъ ꙗ҆зы́ки люде́й: мно́жество же бг҃ꙋ приведо́сте спаса́емыхъ, чинѡ́мъ совокꙋплѧ́еми невеще́ственныхъ си́лъ, всеизбра́ннїи хрⷭ҇то́вы а҆пⷭ҇ли.

Вше́дше къ премі̑рнымъ ѻ҆лѵ́мпъ вели́кїй и҆ сѡсїпа́тръ, те́ртїй кꙋ́пнѡ и҆ родїѡ́нъ, и҆ кꙋа́ртъ, и҆ є҆ра́стъ свѧще́ннѣйшїй, и҆ ны́нѣ ѡ҆ мі́рѣ и҆зба́вителѧ мо́лѧтъ.

Бг҃оро́диченъ: Пощадѝ лю́ди твоѧ̑, гдⷭ҇и, нахожде́нїѧ ва́рварскагѡ на́съ и҆збавлѧ́ѧ, и҆ грѣхѡ́въ и҆ напа́стей и҆ мꙋ́ки вѣ́чныѧ, моли́твами ро́ждшїѧ тѧ̀ дв҃ы пречⷭ҇тыѧ, и҆ сла́вныхъ а҆пⷭ҇лъ твои́хъ.

Свѣти́ленъ.

Свѣ̑тлаѧ прїѧ́тєлища дх҃а ст҃а́гѡ, пресвѣ̑тлыѧ зари̑ невече́рнѧгѡ днѐ, свѣтода́тєльнаѧ мѡ́лнїѧ, а҆пⷭ҇лы, въ пѣ́снехъ вѣ́рнѡ просла́вимъ всѝ.

Бг҃оро́диченъ: Тѧ̀ застꙋ́пницꙋ всѝ и҆́мамы грѣ́шнїи, ѽ прест҃а́ѧ дв҃о! ты̀ благоꙋвѣ́тлива на́мъ содѣ́лай сн҃а твоего̀ мт҃рними твои́ми мольба́ми.

Жизнь и труды апостолов – Святой апостол Олимп

Свя­той Ро­ди­он или Иро­ди­он, род­ствен­ник апо­сто­ла Пав­ла (Рим.16,11), оста­вил епи­скоп­скую ка­фед­ру в Пат­рах, чтобы ид­ти в Рим со свя­тым апо­сто­лом Пет­ром. Свя­той апо­стол Олимп (или Олим­пан), о ко­то­ром вспо­ми­на­ет апо­стол Па­вел (Рим.16,15), то­же был спут­ни­ком апо­сто­ла Пет­ра. Оба апо­сто­ла от 70-ти бы­ли обез­глав­ле­ны в тот же день и час, ко­гда рас­пя­ли апо­сто­ла Пет­ра († 67 г.).

Свя­тые апо­сто­лы Ераст, Со­си­патр, Ку­арт и Тер­тий бы­ли уче­ни­ка­ми свя­то­го апо­сто­ла Пав­ла. О них апо­стол язы­ков упо­ми­на­ет в По­сла­нии к Рим­ля­нам: "При­вет­ству­ют вас... Иа­сон и Со­си­патр, срод­ни­ки мои" (Рим.16,21); "При­вет­ствую вас в Гос­по­де и я, Тер­тий, пи­сав­ший сие по­сла­ние" (Рим.16,22); "При­вет­ству­ет вас Ераст, го­род­ской каз­но­хра­ни­тель, и брат Кварт" (Рим.16,23).

Апо­стол Со­си­патр, ро­дом из Аха­ии, был епи­ско­пом Ико­нии, где и скон­чал­ся. Апо­стол Ераст был сна­ча­ла диа­ко­ном и каз­но­хра­ни­те­лем Иеру­са­лим­ской Церк­ви, а по­том епи­ско­пом в Па­не­аде. Свя­той апо­стол Ку­арт пе­ре­нес мно­го стра­да­ний за свое бла­го­че­стие, об­ра­тил ко Хри­сту мно­же­ство языч­ни­ков и мир­но скон­чал­ся в сане епи­ско­па го­ро­да Бе­ри­та. Свя­той апо­стол Тер­тий, за­пи­сав­ший По­сла­ние апо­сто­ла Пав­ла к Рим­ля­нам, был вто­рым епи­ско­пом Ико­нии, где и пре­ста­вил­ся.


См. так­же: "Па­мять свя­тых Апо­сто­лов Олим­па, Ро­ди­о­на, Со­си­па­тра, Ера­с­та и Квар­та" в из­ло­же­нии свт. Ди­мит­рия Ро­стов­ско­го.

Жизнь и труды апостолов – Святой апостол Иродион

Апостолы от 70-ти Иродион, Агав, Асинкрит, Руф, Флегонт и Ерм (Ермий)

Свя­тые Иро­ди­он, Агав, Асин­крит, Руф, Фле­гонт и Ерм при­над­ле­жат к чис­лу 70 апо­сто­лов, из­бран­ных Хри­стом и по­слан­ных им на про­по­ведь (па­мять Со­бо­ра 70 апо­сто­лов 4 ян­ва­ря).

Свя­той апо­стол Иро­ди­он был род­ствен­ни­ком апо­сто­ла Пав­ла и его спут­ни­ком во мно­гих пу­те­ше­стви­ях. Ко­гда хри­сти­ан­ство рас­про­стра­ни­лось на Бал­кан­ском по­лу­ост­ро­ве, апо­сто­лы Петр и Па­вел по­ста­ви­ли апо­сто­ла Иро­ди­о­на епи­ско­пом го­ро­да Па­та­ры. Апо­стол Иро­ди­он рев­ност­но про­по­ве­до­вал Сло­во Бо­жие и об­ра­тил в хри­сти­ан­ство мно­гих гре­ков-языч­ни­ков и иуде­ев.

Разъ­ярен­ные про­по­ве­дью апо­сто­ла, идо­ло­по­клон­ни­ки и иудеи, сго­во­рив­шись, на­па­ли на свя­то­го Иро­ди­о­на, ста­ли из­би­вать пал­ка­ми и за­бра­сы­вать кам­ня­ми. Один из му­чи­те­лей уда­рил его но­жом, и апо­стол упал. Но ко­гда убий­цы скры­лись, Гос­подь вос­ста­вил его невре­ди­мым.

По­сле то­го свя­той Иро­ди­он еще дол­гие го­ды со­пут­ство­вал апо­сто­лу Пет­ру. Ко­гда свя­той апо­стол Петр был рас­пят († ок. 67), од­новре­мен­но с ним, а так­же вме­сте со свя­тым Олим­пом, был усе­чен ме­чом и апо­стол Иро­ди­он.

Свя­той апо­стол Агав об­ла­дал да­ром про­ро­че­ства. Он пред­рек (Деян.11:27-28) го­лод во вре­ме­на им­пе­ра­то­ра Клав­дия (41–52) и пред­ска­зал стра­да­ния апо­сто­ла Пав­ла в Иеру­са­ли­ме (Деян.21:11). Апо­стол Агав про­по­ве­до­вал в раз­ных стра­нах и мно­гих языч­ни­ков об­ра­тил ко Хри­сту. Апо­стол Руф, ко­то­ро­го при­вет­ству­ет свя­той апо­стол Па­вел в По­сла­нии к Рим­ля­нам (Рим.16:11), был епи­ско­пом в гре­че­ском го­ро­де Фивы; апо­стол Асин­крит (Рим.16:14) – епи­ско­пом в Гир­ка­нии (Ма­лая Азия); апо­стол Фле­гонт – в го­ро­де Ма­ра­фоне (Фра­кия), апо­стол Ерм – в Дал­ма­тии (из­ве­стен так­же еще один апо­стол от 70 по име­ни Ерм, ко­то­рый за­ни­мал ка­фед­ру во фра­кий­ском го­ро­де Филип­по­по­ле).

Все апо­сто­лы за свое бес­страш­ное слу­же­ние Хри­сту пе­ре­нес­ли же­сто­кие стра­да­ния и удо­сто­и­лись му­че­ни­че­ской кон­чи­ны.


См. так­же:

Жизнь и труды апостолов – Святой апостол Сосипатр

Свя­той Ро­ди­он, или Иро­ди­он, род­ствен­ник апо­сто­ла Пав­ла (Рим.16,11), оста­вил епи­скоп­скую ка­фед­ру в Пат­рах, чтобы ид­ти в Рим со свя­тым апо­сто­лом Пет­ром. Свя­той апо­стол Олимп (или Олим­пан), о ко­то­ром вспо­ми­на­ет апо­стол Па­вел (Рим.16,15), то­же был спут­ни­ком апо­сто­ла Пет­ра. Оба апо­сто­ла от 70-ти бы­ли обез­глав­ле­ны в тот же день и час, ко­гда рас­пя­ли апо­сто­ла Пет­ра.

Свя­тые апо­сто­лы Ераст, Со­си­патр, Ку­арт и Тер­тий бы­ли уче­ни­ка­ми свя­то­го апо­сто­ла Пав­ла. О них апо­стол язы­ков упо­ми­на­ет в По­сла­нии к Рим­ля­нам: "При­вет­ству­ют вас... Иа­сон и Со­си­патр, срод­ни­ки мои" (Рим.16,21); "При­вет­ствую вас о Гос­по­де и я, Тер­тий, пи­сав­ший сие по­сла­ние" (Рим.16,22); "При­вет­ству­ет вас Ераст, го­род­ской каз­но­хра­ни­тель, и брат Кварт" (Рим.16,23).

Апо­стол Со­си­патр, ро­дом из Аха­ии, был епи­ско­пом Ико­нии, где и скон­чал­ся. Апо­стол Ераст был сна­ча­ла диа­ко­ном и каз­но­хра­ни­те­лем Иеру­са­лим­ской Церк­ви, а по­том епи­ско­пом в Па­не­аде. Свя­той апо­стол Ку­арт пе­ре­нес мно­го стра­да­ний за свое бла­го­че­стие, об­ра­тил ко Хри­сту мно­же­ство языч­ни­ков и мир­но скон­чал­ся в сане епи­ско­па го­ро­да Бе­ри­та. Свя­той апо­стол Тер­тий, за­пи­сав­ший По­сла­ние апо­сто­ла Пав­ла к Рим­ля­нам, был вто­рым епи­ско­пом Ико­нии, где и пре­ста­вил­ся.


См. так­же: "Па­мять свя­тых Апо­сто­лов Олим­па, Ро­ди­о­на, Со­си­па­тра, Ера­с­та и Квар­та" в из­ло­же­нии свт. Ди­мит­рия Ро­стов­ско­го.