Канон святому великомученику Иакову Персиянину

Припев: Святы́й великому́чениче Иа́кове, моли́ Бо́га о на́с.

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 10 декабря (27 ноября ст. ст.)

Глас 2.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Гряди́те лю́дие, пои́м пе́снь Христу́ Бо́гу, разде́льшему мо́ре и наста́вльшему лю́ди, я́же изведе́ из рабо́ты еги́петския, я́ко просла́вися.

Христо́ву Престо́лу ны́не предстоя́, венцено́сец, сла́вне му́чениче Иа́кове, светоно́сную мне́ зарю́ и благода́ть с Небесе́ да́ждь моли́твами твои́ми.

Я́коже у́тро на́м возсия́л еси́ многосве́тлое, от восто́ка исходя́, и просвети́л еси́ Христо́ву Це́рковь све́тлостию страда́ний, му́чениче Иа́кове.

Ю́ношеское сопротивле́ние показа́в, я́ко победи́тель сподо́бился еси́ по́чести, и соверше́ннаго натрижне́ния, и сла́вы ве́чныя, му́чениче Иа́кове.

Богоро́дичен: Проро́ческия Тя́ трубы́ провозвести́ша, е́же о Тебе́ та́инство пропове́дающе, Богоро́дице Де́во, издале́ча зря́ще Твоя́ чудеса́.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Утверди́ на́с в Тебе́, Го́споди, Дре́вом умерщве́й гре́х, и стра́х Тво́й всади́ в сердца́ на́с, пою́щих Тя́.

Бы́л еси́, я́ко избра́нна Христо́ва лоза́, серпо́м муче́ний очища́ема и мно́г пло́д нося́щая, в точи́лех Спа́совых приноси́мый.

Теку́щих тле́нное и удоборазре́шное презре́л еси́ смы́сленно, венцено́сче, я́ко остроу́мный же предъизбра́л еси́ приснопребыва́ющих незы́бленное.

Венцы́ тебе́ све́тлы, раздробля́емое те́ло, суровство́м мучи́телей исхода́тайствова, Иа́кове, и пи́щи ра́йския наслажде́ние.

Богоро́дичен: Поми́ловано бы́сть я́ве Рождество́м Твои́м Боже́ственным, Де́во, челове́чество, соедини́вшееся по ипоста́си Влады́це все́х, Богоневе́сто.

Седа́лен, гла́с 8.

Из Перси́ды звезду́ новоявле́нную Христо́с возсия́ земны́м Боже́ственнаго Иа́кова и приснопа́мятнаго му́ченика, того́ ра́ди пре́лести мра́к отгна́, и ве́рным благода́ть Ду́ха возсия́. Те́мже па́мять его́ соверша́юще, ве́рно пра́зднуим и возопии́м, глаго́люще: страстоте́рпче многострада́льне, моли́ Христа́ Бо́га грехо́в оставле́ние дарова́ти пра́зднующим любо́вию святу́ю па́мять твою́.

Богоро́дичен: В ти́ну впа́д грехо́в, и не́сть мне́ постоя́ния, лю́те потопи́ мя́ бу́ря прегреше́ний, но я́ко ро́ждши Сло́во, еди́наго Человеколю́бца, на мя́, раба́ Твоего́, при́зри и изба́ви мя́ вся́каго греха́, и страсте́й душетле́нных, и вся́каго озлобле́ния лука́ваго уби́йцы, Богоро́дице неискусому́жная, моли́ Христа́ Бо́га грехо́в оставле́ние да́ти ми́, Тебе́ бо наде́жду и́мам, ра́б Тво́й.

Крестобогоро́дичен: Де́ва и Ма́ти Изба́вителя, Кресту́ предстоя́щи, боле́зненно со слеза́ми рыда́ющи, ма́терски вопия́ше: что́ стра́нное сие́, и пресла́вное, Сы́не? источа́яй все́м челове́ком безстра́стие, посреде́ осужде́ною на Кресте́ распя́лся еси́, в ре́бра пробода́емь и же́лчию напая́емь от ру́к, я́же созда́л еси́? Но воста́ни и да́руй прегреше́ний оставле́ние ве́рою пою́щим Боже́ственная Твоя́ страда́ния.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Услы́шах, Го́споди, слу́х Твоего́ смотре́ния, и просла́вих Тя́, Еди́не Человеколю́бче.

Вжиля́емь, сла́вне, от Бо́га да́нным тебе́ всеору́жием, огнеслужи́телей ле́сть всю́ попали́л еси́.

Очище́ние на́м испроси́, честну́ю твою́ па́мять соверша́ющим, дерзнове́ние име́я, му́чениче Иа́кове.

Теку́щия кро́ве то́ки от твои́х уде́с, треблаже́нне, пре́лести пла́мень ве́сь погаси́ша.

Богоро́дичен: Упра́ви моя́ помышле́ния, Пречи́стая, к благоти́хому приста́нищу Твоего́ безстра́стия и чистоты́.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Све́та Пода́телю и веко́в Тво́рче, Го́споди, во све́те Твои́х повеле́ний наста́ви на́с: ра́зве бо Тебе́, ино́го бо́га не зна́ем.

Я́коже не́кая земля́ блага́я и добропло́дная, и́стинно бы́л еси́, ра́лом го́рьких му́к раздробля́емь, му́дре, многокла́сное Зижди́телю принося́ земледе́лание.

Стре́лы, всеизя́щне, разжже́нныя вра́жия угаси́л еси́, кро́вию отсече́ных твои́х уде́с теле́сных, треблаже́нне, наде́ждею бо яви́лся еси́ и ве́рою огражда́емь.

Всепло́дно, я́ко овча́, Христу́, прему́дре, твои́м удесе́м, ре́жемым лю́те, побе́дную пе́снь и досто́йную хвалу́ на ки́йждо приноси́л еси́.

Дае́ши очище́ние душе́вных мои́х скве́рн, сла́вне му́чениче Христо́в, твоя́ боле́зни, избавле́ние подава́я крове́й твоя́ то́ки, всехва́льне.

Богоро́дичен: И́стинствующий честно́му и стра́шному рождеству́ Твоему́ гла́с се́рдцем и язы́ком принося́ще я́сно, Тя́ ны́не Богоро́дицу чи́стую имену́ем.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: В бе́здне грехо́вней валя́яся, неизсле́дную милосе́рдия Твоего́ призыва́ю бе́здну: от тли́, Бо́же, мя́ возведи́.

Поуче́ние смы́сленно прие́м бли́жних твои́х, ра́дуяся, устреми́лся еси́ к подвиго́м, сла́вне, и венцы́ побе́ды прия́л еси́.

Я́коже в чужде́м телеси́ стражда́, терпе́л еси́, му́чениче Иа́кове, и, на у́ды раздробля́емь, Влады́це пе́снь возсыла́л еси́.

Спасе́ния в ри́зу я́вственно и весе́лия оде́жду, кро́вию твое́ю обагри́вшуюся, прему́дре, победоно́сец, я́ко му́ченик, обле́клся еси́.

Муче́ния преплы́тие соверши́в, те́мже священнопобе́дный вене́ц прия́л еси́ и ны́не с му́ченическими чи́нми сликовству́еши досто́йно, Иа́кове сла́вне.

Богоро́дичен: Неискусому́жно, Де́во, родила́ еси́ и ве́чнуеши Де́ва, явля́ющи и́стиннаго Божества́, Сы́на и Бо́га Твоего́, зна́мения.

Конда́к, гла́с 2.

Уве́рився до́брою сопру́жницею, терпеливоду́шне, и стра́шнаго Суди́ща убоя́вся, Пе́рсское повеле́ние и стра́х, Иа́кове, поплева́л еси́ и яви́лся еси́ му́ченик честны́й, те́лом, я́ко розга́, ре́жемь.

И́кос:

От души́ возстене́м вси́, сле́зы пролива́юще, зря́ще му́ченика, го́рько раздробля́ема, подо́бно псо́м рыка́ющим, соше́дшеся, у́ды растерза́ют чу́днаго и до́бляго в свиде́телех му́ченика, что́ у́бо е́сть да приреку́? а́ще хо́щете, ма́ло пожди́те, и реку́ вся́ со тща́нием: ка́ко во еди́н де́нь бы́сть сме́рть, те́лом Иа́ков, я́ко розга́, ре́жемь.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: О́бразу злато́му на по́ле Деи́ре служи́му, трие́ Твои́ о́троцы небрего́ша безбо́жнаго веле́ния, посреде́ же огня́ вве́ржени, ороша́еми, поя́ху: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Кре́постию у́мною, терпе́нием же душе́вным, раздробля́ему, му́чениче, твоему́ те́лу, непрело́жен и непрекло́нен бы́л еси́, ве́рою укрепля́емь Боже́ственною и зовы́й, Иа́кове: благослове́н еси́, Го́споди Бо́же оте́ц на́ших.

Испра́вив твоя́ помышле́ния к смотре́нию вы́шняго зва́ния и му́ками облива́емь, не потопи́лся еси́, но, терпя́ удо́бно я́звы беззако́нных и разсека́емь, пе́л еси́: благослове́н еси́, Го́споди Бо́же оте́ц на́ших.

Блаже́н еси́, и добро́ тебе́ е́сть ны́не, блаже́ннейше, победи́вшу ти́ неукроти́мое лука́ваго свире́пство и мучи́телеву я́рость, усе́рдно зову́щу ти́: благослове́н еси́, Го́споди Бо́же оте́ц на́ших.

Богоро́дичен: Незаходи́маго Све́та и свещи́ Боже́ственнаго сия́ния яви́лася еси́ све́щник златосия́ющ и ми́р ве́сь озаря́ющ заре́ю честна́го де́вства и пою́щия спаса́еши: Благослове́нная, Я́же Бо́га пло́тию ро́ждшая.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: В пе́щь о́гненную ко отроко́м евре́йским снизше́дшаго и пла́мень в ро́су прело́жшаго Бо́га, по́йте дела́ я́ко Го́спода, и превозноси́те во вся́ ве́ки.

Си́лою Бо́жиею укрепи́вся, лука́вых собо́рища и ополче́ния разори́л еси́, блаже́нне, и, держа́вно отгна́в, побе́ды вене́ц прия́л еси́, зовы́й: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода, по́йте и превозноси́те Его́ во ве́ки.

Отъя́тия уде́с, я́ко приложе́ния благи́х, му́чениче, зре́л еси́, не ны́нешния ви́дя боле́зни, но бу́дущее смотря́я му́чеников кра́сное венча́ние, от пра́веднаго Судии́ угото́ванное.

Терпе́ние преесте́ственное стяжа́в тве́рдо, я́коже сто́лп, пребы́л еси́, блаже́нне, вра́жия стремле́ния безстра́шно и стре́лы прие́мля, зовы́й: благослови́те Христа́ во ве́ки.

Устремле́нием мно́гим тебе́ приложи́вся началозло́бный вра́г и душетле́нный, и мучи́тели подви́гнув низложи́ти души́ твоея́ кре́пость, и не возмо́же, сла́вне: во всеору́жие бо Христо́во оде́ял еси́ себе́.

Богоро́дичен: Безсме́ртия проза́рный ве́мы Тя́ исто́чник, Богоро́дице, я́ко ро́ждшую Сло́во безсме́ртнаго Отца́, вся́ сме́рти изба́вльшаго превознося́щия Его́ во ве́ки.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: От Бо́га Бо́га Сло́ва, неизрече́нною му́дростию прише́дшаго обнови́ти Ада́ма, я́дию в тле́ние па́дшаго лю́те, от святы́я Де́вы неизрече́нно воплоти́вшагося на́с ра́ди, ве́рнии, единому́дренно пе́сньми велича́ем.

С му́ченики я́ко му́ченик сликовству́я, треблаже́нне, и Престо́лу предстоя́ Христо́ву, соверша́ющия па́мять твою́ и тво́й светоно́сный с весе́лием дне́сь чту́щия пра́здник лю́тых бе́д твои́ми моли́твами изба́ви.

Иде́же му́чеников собо́ри, иде́же все́х святы́х свято́е упоко́ися мно́жество, иде́же пра́ведных ду́си, иде́же Це́рковь перворожде́нных, ны́не на Небесе́х всели́лся еси́ вои́стинну я́ко му́ченик, о Иа́кове!

Свещено́сец предста́л еси́ Спа́су все́х, за Него́же те́ла твоего́ уде́с отсече́ние претерпе́л еси́ и огня́, и ра́н искуше́ния неради́л еси́ кре́пко. Те́мже тя́ вси́ ве́рою и любо́вию ублажа́ем, Иа́кове.

Испещре́нною багряни́цею, кровьми́ твои́ми очервлене́вшеюся, ны́не оде́ян, со Христо́м ца́рствуеши, Иа́кове, страстьми́ бо безстра́стия обре́л еси́ исто́чник, его́же наслажда́тися ве́чно, всеблаже́нне, сподо́бился еси́.

Богоро́дичен: Я́ко Бо́га заче́ншую и Бо́жию Ма́терь бы́вшую и́стинно чи́стую, Тя́, Богоро́дицу, сла́вим, веще́й естеству́, зва́ние прили́чествующе я́сно, и подо́бно Боже́ственный Тебе́ гла́с принося́ще.

Свети́лен.

Я́ко лозу́, обре́заему мно́гими му́ками, просла́ви Госпо́дь, я́ко виногра́д честны́й, вино́ источа́ющ от исто́чник крове́й твои́х, Иа́кове страстоте́рпче и покрови́телю, любо́вию всесвяще́нную твою́ па́мять досто́йно творя́щих.

Богоро́дичен: Не́сть отню́д во мне́ спасе́ния, Де́во, я́ко зле́ впадо́х во глубину́ грехо́вную и ожида́ю преще́ния, и стра́шнаго муче́ния, и ко́злищ ча́сти, уще́дри мя́ пре́жде Суда́, я́ко су́щи те́плое заступле́ние, Богоро́дице.

Пѣ́снь а҃.

І҆рмо́съ: Грѧди́те, лю́дїе, пои́мъ пѣ́снь хрⷭ҇тꙋ̀ бг҃ꙋ, раздѣ́льшемꙋ мо́ре, и҆ наста́вльшемꙋ лю́ди, ꙗ҆̀же и҆зведѐ и҆зъ рабо́ты є҆гѵ́петскїѧ, ꙗ҆́кѡ просла́висѧ.

Хрⷭ҇то́вꙋ престо́лꙋ ны́нѣ предстоѧ̀ вѣнцено́сецъ, сла́вне мꙋ́чениче і҆а́кѡве, свѣтоно́снꙋю мнѣ̀ зарю̀ и҆ благода́ть съ нб҃сѐ да́ждь моли́твами твои́ми.

Ꙗ҆́коже ᲂу҆́тро на́мъ возсїѧ́лъ є҆сѝ многосвѣ́тлое, ѿ восто́ка и҆сходѧ̀, и҆ просвѣти́лъ є҆сѝ хрⷭ҇то́вꙋ цр҃ковь свѣ́тлостїю страда́нїй, мч҃ниче і҆а́кѡве.

Ю҆́ношеское сопротивле́нїе показа́въ, ꙗ҆́кѡ побѣди́тель, сподо́билсѧ є҆сѝ по́чести, и҆ соверше́ннагѡ натрижне́нїѧ, и҆ сла́вы вѣ́чныѧ, мꙋ́чениче і҆а́кѡве.

Бг҃оро́диченъ: Прⷪ҇ро́чєскїѧ тѧ̀ трꙋбы̑ провозвѣсти́ша, є҆́же ѡ҆ тебѣ̀ та́инство проповѣ́дающе, бцⷣе дв҃о, и҆здале́ча зрѧ́ще твоѧ̑ чꙋдеса̀.

Пѣ́снь г҃.

І҆рмо́съ: Оу҆твердѝ на́съ въ тебѣ̀, гдⷭ҇и, дре́вомъ ᲂу҆мерщве́й грѣ́хъ, и҆ стра́хъ тво́й всадѝ въ сердца̀ на́съ пою́щихъ тѧ̀.

Бы́лъ є҆сѝ ꙗ҆́кѡ и҆збра́нна хрⷭ҇то́ва лоза̀, серпо́мъ мꙋче́нїй ѡ҆чища́ема, и҆ мно́гъ пло́дъ носѧ́щаѧ, въ точи́лѣхъ сп҃совыхъ приноси́мый.

Текꙋ́щихъ тлѣ́нное и҆ ᲂу҆доборазрѣ́шное презрѣ́лъ є҆сѝ смы́сленнѡ, вѣнцено́сче: ꙗ҆́кѡ ѻ҆строꙋ́мный же пред̾избра́лъ є҆сѝ приснопребыва́ющихъ незы́бленное.

Вѣнцы̀ тебѣ̀ свѣ́тлы, раздроблѧ́емое тѣ́ло сꙋровство́мъ мꙋчи́телей и҆схода́тайствова, і҆а́кѡве, и҆ пи́щи ра́йскїѧ наслажде́нїе.

Бг҃оро́диченъ: Поми́ловано бы́сть ꙗ҆́вѣ ржⷭ҇тво́мъ твои́мъ бжⷭ҇твеннымъ, дв҃о, человѣ́чество, соедини́вшеесѧ по ѵ҆поста́си влⷣцѣ всѣ́хъ, бг҃оневѣ́сто.

Сѣда́ленъ, гла́съ и҃.

И҆зъ персі́ды ѕвѣздꙋ̀ новоѧвле́ннꙋю, хрⷭ҇то́съ возсїѧ̀ земны̑мъ бжⷭ҇твеннаго і҆а́кѡва, и҆ приснопа́мѧтнаго мꙋ́ченика: тогѡ̀ ра́ди пре́лести мра́къ ѿгна̀, и҆ вѣ̑рнымъ бл҃года́ть дх҃а возсїѧ̀. тѣ́мже па́мѧть є҆гѡ̀ соверша́юще вѣ́рнѡ пра́зднꙋимъ, и҆ возопїи́мъ глаго́люще: страстоте́рпче многострада́льне, молѝ хрⷭ҇та̀ бг҃а, грѣхѡ́въ ѡ҆ставле́нїе дарова́ти пра́зднꙋющымъ любо́вїю свѧтꙋ́ю па́мѧть твою̀.

Бг҃оро́диченъ: Въ ти́нꙋ впа́дъ грѣхѡ́въ, и҆ нѣ́сть мнѣ̀ постоѧ́нїѧ, лю́тѣ потопѝ мѧ̀ бꙋ́рѧ прегрѣше́нїй: но ꙗ҆́кѡ ро́ждши сло́во, є҆ди́наго человѣколю́бца, на мѧ̀ раба̀ твоего̀ при́зри, и҆ и҆зба́ви мѧ̀ всѧ́кагѡ грѣха̀, и҆ страсте́й дꙋшетлѣ́нныхъ, и҆ всѧ́кагѡ ѡ҆ѕлобле́нїѧ лꙋка́вагѡ ᲂу҆бі́йцы, бцⷣе неискꙋсомꙋ́жнаѧ: молѝ хрⷭ҇та̀ бг҃а грѣхѡ́въ ѡ҆ставле́нїе да́ти мѝ, тебє̀ бо наде́ждꙋ и҆́мамъ ра́бъ тво́й.

Крⷭ҇тобг҃оро́диченъ: Дв҃а и҆ мт҃и и҆зба́вителѧ, крⷭ҇тꙋ̀ предстоѧ́щи, болѣ́зненнѡ со слеза́ми рыда́ющи, мт҃рски вопїѧ́ше: что̀ стра́нное сїѐ, и҆ пресла́вное, сн҃е; и҆сточа́ѧй всѣ̑мъ человѣ́кѡмъ безстра́стїе, посредѣ̀ ѡ҆сꙋждє́нною на крⷭ҇тѣ̀ распѧ́лсѧ є҆сѝ, въ рє́бра пробода́емь, и҆ же́лчїю напаѧ́емь, ѿ рꙋ́къ, ꙗ҆̀же созда́лъ є҆сѝ; но воста́ни, и҆ да́рꙋй прегрѣше́нїй ѡ҆ставле́нїе вѣ́рою пою́щымъ бжⷭ҇твєннаѧ твоѧ̑ страда̑нїѧ.

Пѣ́снь д҃.

І҆рмо́съ: Оу҆слы́шахъ, гдⷭ҇и, слꙋ́хъ твоегѡ̀ смотре́нїѧ, и҆ просла́вихъ тѧ̀, є҆ди́не чл҃вѣколю́бче.

Вжилѧ́емь, сла́вне, ѿ бг҃а да́ннымъ тебѣ̀ всеѻрꙋ́жїемъ, ѻ҆гнеслꙋжи́телей ле́сть всю̀ попали́лъ є҆сѝ.

Ѡ҆чище́нїе на́мъ и҆спросѝ, честнꙋ́ю твою̀ па́мѧть соверша́ющымъ, дерзнове́нїе и҆мѣ́ѧ, мꙋ́чениче і҆а́кѡве.

Текꙋ́щыѧ кро́ве то́ки ѿ твои́хъ ᲂу҆де́съ, треблаже́нне, пре́лести пла́мень ве́сь погаси́ша.

Бг҃оро́диченъ: Оу҆пра́ви моѧ̑ помышлє́нїѧ, пречⷭ҇таѧ, къ благоти́хомꙋ приста́нищꙋ твоегѡ̀ безстра́стїѧ и҆ чистоты̀.

Пѣ́снь є҃.

І҆рмо́съ: Свѣ́та пода́телю, и҆ вѣкѡ́въ тво́рче, гдⷭ҇и, во свѣ́тѣ твои́хъ повелѣ́нїй наста́ви на́съ: ра́звѣ бо тебє̀, и҆но́гѡ бо́га не зна́емъ.

Ꙗ҆́коже нѣ́каѧ землѧ̀ блага́ѧ, и҆ добропло́днаѧ и҆́стиннѡ бы́лъ є҆сѝ, ра́ломъ го́рькихъ мꙋ́къ раздроблѧ́емь, мꙋ́дре, многокла́сное зижди́телю приносѧ̀ земледѣ́ланїе.

Стрѣ́лы, всеизѧ́щне, разжжє́ныѧ вра̑жїѧ ᲂу҆гаси́лъ є҆сѝ кро́вїю ѿсѣ́ченныхъ твои́хъ ᲂу҆де́съ тѣле́сныхъ, треблаже́нне: наде́ждею бо ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ и҆ вѣ́рою ѡ҆гражда́емь.

Всепло́дно ꙗ҆́кѡ ѻ҆вча̀ хрⷭ҇тꙋ̀, премꙋ́дре, твои̑мъ ᲂу҆десє́мъ рѣ́жємымъ лю́тѣ, побѣ́днꙋю пѣ́снь и҆ досто́йнꙋю хвалꙋ̀ на кі́йждо приноси́лъ є҆сѝ.

Дае́ши ѡ҆чище́нїе дꙋше́вныхъ мои́хъ скве́рнъ, сла́вне мꙋ́чениче хрⷭ҇то́въ, твоѧ̑ болѣ̑зни, и҆збавле́нїе подава́ѧ крове́й твоѧ̑ то́ки, всехва́льне.

Бг҃оро́диченъ: И҆́стинствꙋющїй честно́мꙋ и҆ стра́шномꙋ ржⷭ҇твꙋ̀ твоемꙋ̀ гла́съ се́рдцемъ и҆ ѧ҆зы́комъ приносѧ́ще ꙗ҆́снѡ, тѧ̀ ны́нѣ бцⷣꙋ чⷭ҇тꙋю и҆менꙋ́емъ.

Пѣ́снь ѕ҃.

І҆рмо́съ: Въ бе́зднѣ грѣхо́внѣй валѧ́ѧсѧ, неизслѣ́днꙋю милосе́рдїѧ твоегѡ̀ призыва́ю бе́зднꙋ: ѿ тлѝ, бж҃е, мѧ̀ возведѝ.

Поꙋче́нїе смы́сленнѡ прїе́мъ бли́жнихъ твои́хъ, ра́дꙋѧсѧ ᲂу҆стреми́лсѧ є҆сѝ къ подвигѡ́мъ, сла́вне, и҆ вѣнцы̀ побѣ́ды прїѧ́лъ є҆сѝ.

Ꙗ҆́коже въ чꙋжде́мъ тѣлесѝ стражда̀, терпѣ́лъ є҆сѝ, мꙋ́чениче і҆а́кѡве, и҆ на ᲂу҆́ды раздроблѧ́емь, влⷣцѣ пѣ́снь возсыла́лъ є҆сѝ.

Спасе́нїѧ въ ри́зꙋ ꙗ҆́вственнѡ, и҆ весе́лїѧ ѻ҆де́ждꙋ, кро́вїю твое́ю ѡ҆багри́вшꙋюсѧ, премꙋ́дре, побѣдоно́сецъ ꙗ҆́кѡ мꙋ́ченикъ ѡ҆бле́клсѧ є҆сѝ.

Мꙋче́нїѧ преплы́тїе соверши́въ, тѣ́мже свѧщеннопобѣ́дный вѣне́цъ прїѧ́лъ є҆сѝ: и҆ ны́нѣ съ мч҃ническими чи́нми сликовствꙋ́еши досто́йнѡ, і҆а́кѡве сла́вне.

Бг҃оро́диченъ: Неискꙋсомꙋ́жнѡ, дв҃о, родила̀ є҆сѝ, и҆ вѣ́чнꙋеши дв҃а, ꙗ҆влѧ́ющи и҆́стиннагѡ бжⷭ҇тва̀, сн҃а и҆ бг҃а твоегѡ̀ зна́мєнїѧ.

Конда́къ, гла́съ в҃.

Оу҆вѣ́ривсѧ до́брою сопрꙋ́жницею, терпѣливодꙋ́шне, и҆ стра́шнагѡ сꙋди́ща ᲂу҆боѧ́всѧ, пе́рсское повелѣ́нїе и҆ стра́хъ, і҆а́кѡве, поплева́лъ є҆сѝ, и҆ ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ мꙋ́ченикъ честны́й, тѣ́ломъ ꙗ҆́кѡ розга̀ рѣ́жемь.

І҆́косъ:

Ѿ дꙋшѝ возстене́мъ всѝ, сле́зы пролива́юще, зрѧ́ще мꙋ́ченика го́рькѡ раздроблѧ́ема, подо́бнѡ псѡ́мъ рыка́ющымъ, соше́дшесѧ ᲂу҆́ды растерза́ютъ чꙋ́днагѡ и҆ до́блѧгѡ въ свидѣ́телехъ мꙋ́ченика, что̀ ᲂу҆́бѡ є҆́сть, да прирекꙋ̀; а҆́ще хо́щете, ма́лѡ пожди́те, и҆ рекꙋ̀ всѧ̑ со тща́нїемъ: ка́кѡ во є҆ди́нъ де́нь бы́сть сме́рть, тѣ́ломъ і҆а́кѡвъ ꙗ҆́кѡ розга̀ рѣ́жемь.

Пѣ́снь з҃.

І҆рмо́съ: Ѻ҆́бразꙋ злато́мꙋ, на по́лѣ деи́рѣ слꙋжи́мꙋ, трїѐ твоѝ ѻ҆́троцы небрего́ша безбо́жнагѡ велѣ́нїѧ, посрѣдѐ же ѻ҆гнѧ̀ вве́ржени, ѡ҆роша́еми поѧ́хꙋ: бл҃гослове́нъ є҆сѝ, бж҃е ѻ҆тє́цъ на́шихъ.

Крѣ́постїю ᲂу҆́мною, терпѣ́нїемъ же дꙋше́внымъ, раздроблѧ́емꙋ, мꙋ́чениче, твоемꙋ̀ тѣ́лꙋ, непрело́женъ и҆ непрекло́ненъ бы́лъ є҆сѝ вѣ́рою ᲂу҆крѣплѧ́емь бжⷭ҇твенною, и҆ зовы́й, і҆а́кѡве: бл҃гослове́нъ є҆сѝ, гдⷭ҇и бж҃е ѻ҆тє́цъ на́шихъ.

И҆спра́вивъ твоѧ̑ помышлє́нїѧ къ смотре́нїю вы́шнѧгѡ зва́нїѧ, и҆ мꙋ́ками ѡ҆блива́емь не потопи́лсѧ є҆сѝ: но терпѧ̀ ᲂу҆до́бнѡ ꙗ҆́звы беззако́нныхъ, и҆ разсѣка́емь, пѣ́лъ є҆сѝ: бл҃гослове́нъ є҆сѝ, гдⷭ҇и бж҃е ѻ҆тє́цъ на́шихъ.

Бл҃же́нъ є҆сѝ, и҆ добро̀ тебѣ̀ є҆́сть ны́нѣ, блаже́ннѣйше, побѣди́вшꙋ тѝ неꙋкроти́мое лꙋка́вагѡ свирѣ́пство и҆ мꙋчи́телевꙋ ꙗ҆́рость, ᲂу҆се́рднѡ зовꙋ́щꙋ тѝ: бл҃гослове́нъ є҆сѝ, гдⷭ҇и бж҃е ѻ҆тє́цъ на́шихъ.

Бг҃оро́диченъ: Незаходи́магѡ свѣ́та, и҆ свѣщѝ бжⷭ҇твеннагѡ сїѧ́нїѧ, ꙗ҆ви́ласѧ є҆сѝ свѣ́щникъ златосїѧ́ющь, и҆ мі́ръ ве́сь ѡ҆зарѧ́ющь заре́ю честна́гѡ дѣ́вства, и҆ пою́щыѧ спаса́еши: бл҃гослове́ннаѧ, ꙗ҆́же бг҃а пло́тїю ро́ждшаѧ.

Пѣ́снь и҃.

І҆рмо́съ: Въ пе́щь ѻ҆́гненнꙋю ко ѻ҆трокѡ́мъ є҆врє́йскимъ снизше́дшаго и҆ пла́мень въ ро́сꙋ прело́жшаго бг҃а, по́йте дѣла̀, ꙗ҆́кѡ гдⷭ҇а, и҆ превозноси́те во всѧ̑ вѣ́ки.

Си́лою бж҃їею ᲂу҆крѣпи́всѧ, лꙋка́выхъ собѡ́рища и҆ ѡ҆полчє́нїѧ разори́лъ є҆сѝ, блаже́нне, и҆ держа́внѡ ѿгна́въ, побѣ́ды вѣне́цъ прїѧ́лъ є҆сѝ, зовы́й: благослови́те всѧ̑ дѣла̀ гдⷭ҇нѧ, гдⷭ҇а, по́йте и҆ превозноси́те є҆го̀ во вѣ́ки.

Ѿѧ̑тїѧ ᲂу҆де́съ, ꙗ҆́кѡ приложє́нїѧ благи́хъ, мꙋ́чениче, зрѣ́лъ є҆сѝ, не ны̑нѣшнїѧ ви́дѧ болѣ́зни, но бꙋ́дꙋщее смотрѧ́ѧ мꙋ́ченикѡвъ кра́сное вѣнча́нїе, ѿ пра́веднагѡ сꙋдїѝ ᲂу҆гото́ванное.

Терпѣ́нїе преесте́ственное стѧжа́въ тве́рдѡ, ꙗ҆́коже сто́лпъ пребы́лъ є҆сѝ, блаже́нне, вра̑жїѧ стремлє́нїѧ безстра́шнѡ и҆ стрѣ́лы прїе́млѧ, зовы́й: благослови́те хрⷭ҇та̀ во вѣ́ки.

Оу҆стремле́нїемъ мно́гимъ тебѣ̀ приложи́всѧ началоѕло́бный вра́гъ и҆ дꙋшетлѣ́нный, и҆ мꙋчи́тели подви́гнꙋвъ низложи́ти дꙋшѝ твоеѧ̀ крѣ́пость, и҆ не возмо́же, сла́вне: во всеѻрꙋ́жїе бо хрⷭ҇то́во ѡ҆дѣ́ѧлъ є҆сѝ себѐ.

Бг҃оро́диченъ: Безсме́ртїѧ проза́рный вѣ́мы тѧ̀ и҆сто́чникъ, бцⷣе, ꙗ҆́кѡ ро́ждшꙋю сло́во безсме́ртнаго ѻ҆ц҃а̀, всѧ̑ сме́рти и҆зба́вльшаго, превозносѧ́щыѧ є҆го̀ во вѣ́ки.

Пѣ́снь ѳ҃.

І҆рмо́съ: Ѿ бг҃а бг҃а сло́ва, неизрече́нною мꙋ́дростїю прише́дшаго ѡ҆бнови́ти а҆да́ма, ꙗ҆́дїю въ тлѣ́нїе па́дшаго лю́тѣ, ѿ ст҃ы́ѧ дв҃ы неизрече́ннѡ воплоти́вшагосѧ на́съ ра́ди, вѣ́рнїи, є҆диномꙋ́дреннѡ пѣ́сньми велича́емъ.

Съ мꙋ́чєники ꙗ҆́кѡ мч҃никъ сликовствꙋ́ѧ, треблаже́нне, и҆ прⷭ҇то́лꙋ предстоѧ̀ хрⷭ҇то́вꙋ, соверша́ющыѧ па́мѧть твою̀, и҆ тво́й свѣтоно́сный съ весе́лїемъ дне́сь чтꙋ́щыѧ пра́здникъ лю́тыхъ бѣ́дъ твои́ми моли́твами и҆зба́ви.

И҆дѣ́же мꙋ́ченикѡвъ собо́ри, и҆дѣ́же всѣ́хъ ст҃ы́хъ ст҃о́е ᲂу҆поко́исѧ мно́жество, и҆дѣ́же пра́ведныхъ дꙋ́си, и҆дѣ́же цр҃ковь перворожде́нныхъ, ны́нѣ на нб҃сѣ́хъ всели́лсѧ є҆сѝ вои́стиннꙋ ꙗ҆́кѡ мч҃никъ, ѽ і҆а́кѡве!

Свѣщено́сецъ предста́лъ є҆сѝ сп҃сꙋ всѣ́хъ, за него́же тѣ́ла твоегѡ̀ ᲂу҆де́съ ѿсѣче́нїе претерпѣ́лъ є҆сѝ, и҆ ѻ҆гнѧ̀ и҆ ра̑нъ и҆скꙋше́нїѧ неради́лъ є҆сѝ крѣ́пкѡ: тѣ́мже тѧ̀ всѝ вѣ́рою и҆ любо́вїю ᲂу҆блажа́емъ, і҆а́кѡве.

И҆спещре́нною багрѧни́цею, кровьмѝ твои́ми ѡ҆червленѣ́вшеюсѧ ны́нѣ ѡ҆дѣ́ѧнъ, со хрⷭ҇то́мъ ца́рствꙋеши, і҆а́кѡве: стрⷭ҇тьмѝ бо безстра́стїѧ ѡ҆брѣ́лъ є҆сѝ и҆сто́чникъ, є҆гѡ́же наслажда́тисѧ вѣ́чнѡ, всебл҃же́нне, сподо́билсѧ є҆сѝ.

Бг҃оро́диченъ: Ꙗ҆́кѡ бг҃а заче́ншꙋю, и҆ бж҃їю мт҃рь бы́вшꙋю и҆́стиннѡ чⷭ҇тꙋю, тѧ̀ бцⷣꙋ сла́вимъ, веще́й є҆стествꙋ̀, зва́нїе прили́чествꙋюще ꙗ҆́снѡ, и҆ подо́бнѡ бжⷭ҇твенный тебѣ̀ гла́съ приносѧ́ще.

Свѣти́ленъ.

Ꙗ҆́кѡ лозꙋ̀ ѡ҆брѣ́заемꙋ мно́гими мꙋ́ками, просла́ви гдⷭ҇ь, ꙗ҆́кѡ вїногра́дъ честны́й, вїно̀ и҆сточа́ющь, ѿ и҆стѡ́чникъ крове́й твои́хъ, і҆а́кѡве страстоте́рпче, и҆ покрови́телю любо́вїю всесвѧще́ннꙋю твою̀ па́мѧть досто́йнѡ творѧ́щихъ.

Бг҃оро́диченъ: Нѣ́сть ѿню́дъ во мнѣ̀ спасе́нїѧ, дв҃о, ꙗ҆́кѡ ѕлѣ̀ впадо́хъ во глꙋбинꙋ̀ грѣхо́внꙋю, и҆ ѡ҆жида́ю преще́нїѧ, и҆ стра́шнагѡ мꙋче́нїѧ, и҆ ко́злищь ча́сти, ᲂу҆ще́дри мѧ̀ пре́жде сꙋда̀, ꙗ҆́кѡ сꙋ́щи те́плое застꙋпле́нїе, бцⷣе.

Свя­той ве­ли­ко­му­че­ник Иа­ков Пер­ся­нин (Рас­се­чен­ный) ро­дил­ся в IV ве­ке в бла­го­че­сти­вой хри­сти­ан­ской се­мье, бо­га­той и знат­ной. Же­на его так­же бы­ла хри­сти­ан­кой. Де­тей сво­их су­пру­ги вос­пи­ты­ва­ли в бла­го­че­стии, при­ви­вая им лю­бовь к мо­лит­ве и Свя­щен­но­му Пи­са­нию. Иа­ков за­ни­мал вы­со­кую долж­ность при дво­ре пер­сид­ско­го ца­ря Из­де­гер­да (399–420) и его пре­ем­ни­ка Ва­ра­хра­на (420–438). В од­ном из во­ен­ных по­хо­дов Иа­ков, пре­льщен­ный цар­ской ми­ло­стью, убо­яв­шись при­знать се­бя хри­сти­а­ни­ном, вме­сте с ца­рем при­нес жерт­ву идо­лам. Узнав об этом, же­на и мать Иа­ко­ва в глу­бо­ком огор­че­нии на­пи­са­ли ему пись­мо, в ко­то­ром уко­ря­ли его и при­зы­ва­ли по­ка­ять­ся. По­лу­чив по­сла­ние, Иа­ков осо­знал тя­жесть сво­е­го гре­ха и, пред­ста­вив се­бе весь ужас от­ре­че­ния от него не толь­ко род­ных, но и Са­мо­го Бо­га, стал гром­ко пла­кать и мо­лить Гос­по­да о про­ще­нии. Со­рат­ни­ки его, услы­шав, что он мо­лит­ся Гос­по­ду Иису­су Хри­сту, до­нес­ли об этом ца­рю. На до­про­се свя­той Иа­ков, укре­пив­шись ду­хом, му­же­ствен­но ис­по­ве­дал свою ве­ру в Еди­но­го Ис­тин­но­го Бо­га. Ни­ка­кие уго­во­ры ца­ря от­речь­ся от Хри­ста не смог­ли по­ко­ле­бать его. Царь при­ка­зал пре­дать свя­то­го му­чи­тель­ной смер­ти. Му­че­ни­ка по­ло­жи­ли на пла­ху и от­сек­ли по­оче­ред­но паль­цы на ру­ках и но­гах, за­тем ру­ки и но­ги. В про­дол­же­ние пы­ток свя­той Иа­ков непре­стан­но воз­но­сил ко Гос­по­ду бла­годар­ствен­ные мо­лит­вы за то, что Он дал ему воз­мож­ность в тяж­ких му­ках ис­ку­пить со­де­ян­ный грех. Ис­те­ка­ю­щий кро­вью му­че­ник был обез­глав­лен.


См. так­же: "Стра­да­ние свя­то­го му­че­ни­ка Иа­ко­ва Пер­ся­ни­на" в из­ло­же­нии свт. Ди­мит­рия Ро­стов­ско­го.