Канон святому священномученику Власию Севастийскому

Припев: Священному́чениче Вла́сие, моли́ Бо́га о на́с.

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 24 февраля (11 февраля ст. ст.)

Глас 4.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Мо́ря чермну́ю пучи́ну невла́жными стопа́ми дре́вний пешеше́ствовав Изра́иль, крестообра́зными Моисе́овыма рука́ма Амали́кову си́лу в пусты́ни победи́л е́сть.

Похвалу́ согла́сну дне́сь Христу́ прино́сим, сла́вную Вла́сия му́драго творя́ще па́мять, Моисе́йски, празднолю́бцы, пою́ще пе́снь Бо́гу на́шему, я́ко просла́вися.

До́льних презира́тель Вла́сий и Христо́в рачи́тель, я́ко святи́тель, и му́ченик, и па́стырь, е́же де́лом показа́ние, и, предло́жь боже́ственную трапе́зу, на снеде́ние созыва́ет на́с.

Житие́ доброде́тельми очи́стил еси́ и сосу́д яви́лся еси́, потре́бен боже́ственнаго ми́ра на восприя́тие честна́го служе́ния, му́дре, оде́жду же кровьми́ муче́ния испестри́л еси́.

Богоро́дичен: Воста́ от о́тча паде́ния, Богороди́тельнице Чи́стая, и от кля́твы изба́вися я́ве прама́терния, Пресвята́я, Твои́м Рождество́м ро́д ве́сь челове́ческий.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Весели́тся о Тебе́ Це́рковь Твоя́, Христе́, зову́щи: Ты́ моя́ кре́пость, Го́споди, и прибе́жище, и утвержде́ние.

Я́ко ве́дом Бо́гу, свяще́нствовати Христу́ пома́зался и научи́лся Ду́хом, са́м ся́ кро́вию освяти́л еси́.

Уче́ньми вои́стинну сбы́тием му́дрых де́л твои́х Це́ркви бы́л еси́ му́ченик и учи́тель, Вла́сие.

О́браз благоче́стия Це́ркве Христо́вы бы́л еси́, свяще́нную оде́жду твою́ кровьми́ уясни́л еси́ страда́ний твои́х.

Богоро́дичен: Ро́ждши на земли́ пребога́таго Бо́га, Чи́стая, челове́ческое паде́ние на небеса́ возвела́ еси́.

Конда́к, гла́с 2.

Боже́ственное прозябе́ние, цве́т неувяда́емый, лозы́ Христо́вы розго́ многострада́льная, богоно́се Вла́сие, ве́рою чту́щия па́мять твою́ весе́лия твоего́ испо́лни, моля́ся непреста́нно о все́х на́с.

Седа́лен, гла́с 8.

Благоче́стия сы́й прозябе́ние че́стно, нече́стия яви́лся еси́ потреби́тель, Вла́сие прехва́льне, си́лою духо́вною: на суди́щи бо и́дольскую ле́сть обличи́л еси́ и благодерзнове́нно пе́ти Тро́ицу пропове́дал еси́, те́мже и беззако́нным преда́вся, страстоте́рпче, зве́ря умори́л еси́, злонача́льнаго зми́я. Сего́ ра́ди вопие́м ти́: моли́ Христа́ Бо́га, согреше́ний оставле́ние дарова́ти чту́щим любо́вию святу́ю па́мять твою́.

Богоро́дичен: Со́лнца о́блаче разу́мнаго, Боже́ственнаго Све́та свети́льниче златокова́нный, Нескве́рная, Небла́зная, Всенепоро́чная Влады́чице, омраче́нную ду́шу мою́ ослепле́нием страсте́й, безстра́стия заре́ю просвети́, молю́ся, и оскверне́нное ми́ се́рдце омы́й пото́ки умиле́ния, покая́ния же слеза́ми, и от тиме́ния мя́ очи́сти де́л мои́х, да любо́вию зову́ Ти: Богоро́дице Присноде́во, моли́ Христа́ Бо́га прегреше́ний оставле́ние пода́ти ми́, Тебе́ бо име́ю наде́жду, ра́б Тво́й.

Крестобогоро́дичен: А́гнца, и Па́стыря и Изба́вителя, А́гница зря́щи на Кресте́, восклица́ше, пла́чущи, и го́рько рыда́ющи, вопия́ше: ми́р у́бо ра́дуется, прие́мля Тобо́ю избавле́ние, утро́ба же Моя́ гори́т, зря́щи Твое́ распя́тие, е́же терпи́ши за милосе́рдие ми́лости. Долготерпели́ве Го́споди, ми́лости бе́здно и исто́чниче неисчерпа́емый, умилосе́рдися и да́руй согреше́ний оставле́ние ве́рою пою́щим Боже́ственныя Стра́сти Твоя́.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Вознесе́на Тя́ ви́девши Це́рковь на Кресте́, Со́лнце пра́ведное, ста́ в чи́не свое́м, досто́йно взыва́ющи: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Утвержда́емь жезло́м и́стинным, Моисе́йски низложи́л еси́ пре́лести зми́я, Вла́сие, уго́дниче Христо́в, обличи́в мучи́теля и наста́вль но́выя лю́ди.

Слове́сным тя́ и безслове́сным благоде́теля, е́же к Бо́гу присвое́ние показа́, блаже́нне, исправле́ний твои́х, те́мже у́бо прия́л еси́ исцеле́ний дарова́ния.

Во удо́ле, иде́же положи́ся боле́знь, су́щим о Христе́ твои́м овца́м пра́ведно, все́, о́тче, удави́л еси́ сло́вом благода́ти беззако́ния те́рние.

Богоро́дичен: Я́ко ра́й, посреде́ Це́ркве насажде́н, яви́ся ро́ждши Дре́во Жи́зни, Препе́тая, от Него́же у́бо вкуси́вше, позна́хом Христа́ Бо́га на́шего.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Ты́, Го́споди, мо́й Све́т, в ми́р прише́л еси́, Све́т Святы́й, обраща́яй из мра́чна неве́дения ве́рою воспева́ющия Тя́.

На па́жити Боже́ственней просте́р преде́лы ста́да твоего́, святи́телю, богому́дренно ле́сть отгна́л еси́ от всея́ земли́.

Уче́ньми, му́дре святи́телю, ста́до твое́ утверди́л еси́ в ве́ре, се́ бо и жены́ ле́сть попра́ша.

Любо́вию Христо́вою утвержда́емы, жены́ к подо́бию прихо́дят по́двиг твои́х, о́тче, закала́емы усе́рдно Христо́ви.

Богоро́дичен: Умертви́ся вои́стинну Рождество́м Твои́м, Влады́чице, наи́тие сме́ртное, све́том бо тма́ разоря́ема ви́дится.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Пожру́ Ти со гла́сом хвале́ния, Го́споди, Це́рковь вопие́т Ти́, от бесо́вския кро́ве очи́щшися, ра́ди ми́лости от ре́бр Твои́х исте́кшею кро́вию.

Красото́ю разли́чных ра́н теле́сных та́йныя оде́жды твоея́ украси́л еси́ ле́поту и обою́ду, иера́рше, венча́лся еси́ благода́тию.

Ве́рою Христо́вою я́ко стеко́шася, жены́ стра́ждущия с тобо́ю, о́тче, усе́рдно уме́рша, Вла́сие. Любо́вию творя́щих па́мять твою́ сохрани́.

Ре́вностию Христо́вою разже́гшеся му́ченицы, ласка́тельныя ле́сти пре́лесть отве́ргше, му́кам томле́ния запали́ша кро́вию.

Богоро́дичен: Кре́пость моя́ вои́стинну Ты́ и пе́ние еси́, Богороди́тельнице, на Тя́ бо наде́жду мою́ возложи́х и возвы́сих Тобо́ю на враги́ моя́ ро́г мо́й.

Конда́к, гла́с 8.

Свяще́ния пома́занием и муче́ния кро́вию украси́лся еси́, сла́вне Вла́сие, и сия́еши всю́ду, в вы́шних лику́я и на́с назира́я, в хра́м тво́й прише́дшия и в не́м тебе́ непреста́нно зову́щия: все́х на́с соблюди́.

И́кос:

Со тща́нием, бра́тие, собери́теся и хра́м му́ченика дости́гните, я́ко да сего́ воспое́м дне́сь, я́ко да благода́тию его́ наслади́мся, ду́ши бо спаса́ет и телеса́ от страсте́й многоразли́чных, я́ко му́ченик, я́ко преподо́бен, я́ко ве́рен святи́тель и побо́рник, вопию́щим ему́ от души́ чи́сты: все́х на́с соблюди́.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: В пещи́ авраа́мстии о́троцы перси́дстей, любо́вию благоче́стия па́че, не́жели пла́менем, опаля́еми, взыва́ху: благослове́н еси́ в хра́ме сла́вы Твоея́, Го́споди.

Дави́дски тебе́ взыва́ем, о о́тче Вла́сие, любо́вию: Го́споду яви́лся еси́ ты́ подо́бник, и стопы́ твоя́ не позна́шася, и́бо стези́ твоя́ о Го́споде яви́шася на вода́х.

Спа́совою насла́ждшеся, му́ченицы, благода́тию, вои́стинну ра́дость вмени́сте напа́сти муче́ние: чу́до же, я́ко превы́ше челове́ка, крове́м, прело́жшимся во млеко́, ужа́сно.

Ма́терне у́бо к муче́нию дерзнове́ние зря́ще ве́рою Христо́вою де́ти и того́ благоле́пия наслажда́ются, ко Влады́це, ра́дующеся, тща́хуся.

Богоро́дичен: Вы́шняго освяще́нное Боже́ственное селе́ние, ра́дуйся, Тобо́ю бо даде́ся ра́дость, Богоро́дице, вопию́щим: благослове́на Ты́ в жена́х еси́, Всенепоро́чная Влады́чице.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Ру́це распросте́р, Дании́л, льво́в зия́ния в ро́ве затче́; о́гненную же си́лу угаси́ша, доброде́телию препоя́савшеся, благоче́стия рачи́тели, о́троцы, взыва́юще: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Ру́це распросте́р псало́мски пред лице́м Бо́жиим, о́тче, прине́сл еси́, священноде́йствуя, кро́вию твое́ю моли́твы твоя́ Христу́. Те́мже ча́шу, му́дре, спаси́тельную испи́в, вопия́л еси́: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Вдови́це ревну́юще благоче́стно, боже́ственную па́мять твою́ соверша́ем ве́рно, богора́дованне Вла́сие, и са́м у́бо обеща́ние, е́же сотвори́л еси́ к не́й, и с не́ю к на́м дарова́нии благи́ми на́м бу́ди на по́мощь.

Богоро́дичен: Бя́ше естество́ челове́ческое, е́же пре́жде осужде́нное паде́нием преступле́ния, обре́те же, Богоро́дице, Рождество́м Твои́м благослове́ние вои́стинну и пое́т ра́достно: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Ка́мень нерукосе́чный от несеко́мыя горы́, Тебе́, Де́во, краеуго́льный отсече́ся — Христо́с, совокупи́вый разстоя́щаяся естества́. Те́м, веселя́щеся, Тя́, Богоро́дице, велича́ем.

Я́коже в сла́дости ра́йстей и в не́й Ца́рствие, Вла́сие, му́дре святи́телю, насле́дие уготовля́я, на заколе́ние поте́кл еси́, о Го́споде ра́дуяся.

Горды́ню посе́кл еси́ ты́, блаже́нне, духо́вным мече́м вознося́щихся су́етно на ста́до твое́ безбо́жных, твои́ми кровьми́ украси́в благоче́стие.

Вла́сие, му́дре святи́телю, со стра́ждущими с тобо́ю жена́ми, вку́пе и с детьми́ боже́ственными благослове́ньми хва́лящия тя́ венча́ти помоли́ся, я́ко от нача́ла тебе́ сло́во воспе́вших.

Богоро́дичен: В Рождестве́ Де́ва яви́лася еси́, я́ко пре́жде Рождества́, Богоро́дице, и по Рождестве́ та́кожде уста́вленныя зако́ны естества́ преше́дши, Влады́чице. Те́мже Тя́ вси́ велича́ем.

Свети́лен.

Святи́тель и му́ченик, преподо́бен, незло́бив я́влься, Вла́сие, страсте́й Христо́вых ра́ны нося́, Да́вшаго ти́ благода́ть исцеля́ти вся́ неду́ги.

Богоро́дичен: Тя́ Дании́л преднапису́ет несеко́мую го́ру, из нея́же честны́й Ка́мень отсече́ся, истнева́ет и́дольския хра́мы, Богороди́тельнице Мари́е.

Пѣ́снь а҃.

І҆рмо́съ: Мо́рѧ чермнꙋ́ю пꙋчи́нꙋ невла́жными стопа́ми дре́внїй пѣшеше́ствовавъ і҆и҃ль, крестоѻбра́зными мѡѷсе́овыма рꙋка́ма а҆мали́ковꙋ си́лꙋ въ пꙋсты́ни побѣди́лъ є҆́сть.

Похвалꙋ̀ согла́снꙋ дне́сь хрⷭ҇тꙋ̀ прино́симъ, сла́внꙋю вла́сїа мꙋ́драгѡ творѧ́ще па́мѧть, мѡѷсе́йски, празднолю́бцы, пою́ще пѣ́снь бг҃ꙋ на́шемꙋ, ꙗ҆́кѡ просла́висѧ.

До́льнихъ презира́тель вла́сїй, и҆ хрⷭ҇то́въ рачи́тель, ꙗ҆́кѡ ст҃и́тель и҆ мꙋ́ченикъ и҆ па́стырь, є҆́же дѣ́ломъ показа́нїе, и҆ предло́жь бжⷭ҇твеннꙋю трапе́зꙋ на снѣде́нїе созыва́етъ на́съ.

Житїѐ добродѣ́тельми ѡ҆чи́стилъ є҆сѝ, и҆ сосꙋ́дъ ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ потре́бенъ, бжⷭ҇твеннагѡ мѵ́ра на воспрїѧ́тїе честна́гѡ слꙋже́нїѧ, мꙋ́дре: ѻ҆де́ждꙋ же кровьмѝ мꙋче́нїѧ и҆спестри́лъ є҆сѝ.

Бг҃оро́диченъ: Воста̀ ѿ ѻ҆́тча паде́нїѧ, бг҃ороди́тельнице чи́стаѧ, и҆ ѿ клѧ́твы и҆зба́висѧ ꙗ҆́вѣ прама́тернїѧ, прест҃а́ѧ, твои́мъ ржⷭ҇тво́мъ, ро́дъ ве́сь человѣ́ческїй.

Пѣ́снь г҃.

І҆рмо́съ: Весели́тсѧ ѡ҆ тебѣ̀ цр҃ковь твоѧ̀, хрⷭ҇тѐ, зовꙋ́щи: ты̀ моѧ̀ крѣ́пость, гдⷭ҇и, и҆ прибѣ́жище, и҆ ᲂу҆твержде́нїе.

Ꙗ҆́кѡ вѣ́домъ бг҃ꙋ, сщ҃е́нствовати хрⷭ҇тꙋ̀ пома́залсѧ и҆ наꙋчи́лсѧ дх҃омъ, са́мъ сѧ̀ кро́вїю ѡ҆ст҃и́лъ є҆сѝ.

Оу҆че́ньми вои́стиннꙋ сбы́тїемъ мꙋ́дрыхъ дѣ́лъ твои́хъ, цр҃кви бы́лъ є҆сѝ мꙋ́ченикъ и҆ ᲂу҆чи́тель, вла́сїе.

Ѻ҆́бразъ бл҃гоче́стїѧ цр҃кве хрⷭ҇то́вы бы́лъ є҆сѝ, свѧще́ннꙋю ѻ҆де́ждꙋ твою̀ кровьмѝ ᲂу҆ѧсни́лъ є҆сѝ страда́нїй твои́хъ.

Бг҃оро́диченъ: Ро́ждши на землѝ пребога́таго бг҃а, чи́стаѧ, человѣ́ческое паде́нїе на нб҃са̀ возвела̀ є҆сѝ.

Конда́къ, гла́съ в҃.

Бжⷭ҇твенное прозѧбе́нїе, цвѣ́тъ неꙋвѧда́емый, лозы̀ хрⷭ҇то́вы розго̀ многострада́льнаѧ, бг҃оно́се вла́сїе, вѣ́рою чтꙋ́щыѧ па́мѧть твою̀ весе́лїѧ твоегѡ̀ и҆спо́лни, молѧ́сѧ непреста́ннѡ ѡ҆ всѣ́хъ на́съ.

Сѣда́ленъ, гла́съ и҃.

Благоче́стїѧ сы́й прозѧбе́нїе че́стно, нече́стїѧ ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ потреби́тель, вла́сїе прехва́льне, си́лою дх҃о́вною: на сꙋди́щи бо і҆́дѡльскꙋю ле́сть ѡ҆бличи́лъ є҆сѝ, и҆ бл҃годерзнове́ннѡ пѣ́ти трⷪ҇цꙋ проповѣ́далъ є҆сѝ. тѣ́мже и҆ беззакѡ́ннымъ преда́всѧ, стрⷭ҇тоте́рпче, ѕвѣ́рѧ ᲂу҆мори́лъ є҆сѝ ѕлонача́льнагѡ ѕмі́ѧ: сегѡ̀ ра́ди вопїе́мъ тѝ: молѝ хрⷭ҇та̀ бг҃а, согрѣше́нїй ѡ҆ставле́нїе дарова́ти чтꙋ́щымъ любо́вїю ст҃ꙋ́ю па́мѧть твою̀.

Бг҃оро́диченъ: Со́лнца ѻ҆́блаче разꙋ́мнагѡ, бж҃е́ственнагѡ свѣ́та свѣти́льниче златокова́нный, нескве́рнаѧ, небла́знаѧ, всенепоро́чнаѧ влⷣчце, ѡ҆мраче́ннꙋю дꙋ́шꙋ мою̀ ѡ҆слѣпле́нїемъ страсте́й безстра́стїѧ заре́ю просвѣтѝ, молю́сѧ, и҆ ѡ҆скверне́нное мѝ се́рдце ѡ҆мы́й потѡ́ки ᲂу҆миле́нїѧ, покаѧ́нїѧ же слеза́ми, и҆ ѿ тимѣ́нїѧ мѧ̀ ѡ҆чи́сти дѣ́лъ мои́хъ, да любо́вїю зовꙋ́ ти: бцⷣе приснодв҃о, молѝ хрⷭ҇та̀ бг҃а, прегрѣше́нїй ѡ҆ставле́нїе пода́ти мѝ: тебе́ бо и҆мѣ́ю наде́ждꙋ ра́бъ тво́й.

Крⷭ҇тобг҃оро́диченъ: А҆́гнца и҆ па́стырѧ и҆ и҆зба́вителѧ а҆́гница зрѧ́щи на крⷭ҇тѣ̀, восклица́ше пла́чꙋщи, и҆ го́рькѡ рыда́ющи, вопїѧ́ше: мі́ръ ᲂу҆́бѡ ра́дꙋетсѧ, прїе́млѧ тобо́ю и҆збавле́нїе, ᲂу҆тро́ба же моѧ̀ гори́тъ, зрѧ́щи твоѐ распѧ́тїе, є҆́же терпи́ши за милосе́рдїе ми́лости. долготерпѣли́ве гдⷭ҇и, ми́лости бе́здно, и҆ и҆сто́чниче неисчерпа́емый, ᲂу҆милосе́рдисѧ и҆ да́рꙋй согрѣше́нїй ѡ҆ставле́нїе, вѣ́рою пою́щымъ бжⷭ҇твєнныѧ стра̑сти твоѧ̑.

Пѣ́снь д҃.

І҆рмо́съ: Вознесе́на тѧ̀ ви́дѣвши цр҃ковь на крⷭ҇тѣ̀, сл҃нце пра́ведное, ста̀ въ чи́нѣ свое́мъ, досто́йнѡ взыва́ющи: сла́ва си́лѣ твое́й, гдⷭ҇и.

Оу҆твержда́емь жезло́мъ и҆́стиннымъ, мѡѷсе́йски низложи́лъ є҆сѝ пре́лєсти ѕмі́ѧ, вла́сїе ᲂу҆го́дниче хрⷭ҇то́въ, ѡ҆бличи́въ мꙋчи́телѧ, и҆ наста́вль нѡ́выѧ лю́ди.

Словє́снымъ тѧ̀ и҆ безсловє́снымъ благодѣ́телѧ, є҆́же къ бг҃ꙋ присвое́нїе показа̀, блаже́нне, и҆справле́нїй твои́хъ: тѣ́мже ᲂу҆́бѡ прїѧ́лъ є҆сѝ и҆сцѣле́нїй дарова̑нїѧ.

Во ᲂу҆до́лѣ, и҆дѣ́же положи́сѧ болѣ́знь, сꙋ́щымъ ѡ҆ хрⷭ҇тѣ̀ твои̑мъ ѻ҆вца́мъ пра́веднѡ, всѐ, ѻ҆́тче, ᲂу҆дави́лъ є҆сѝ сло́вомъ бл҃года́ти беззако́нїѧ те́рнїе.

Бг҃оро́диченъ: Ꙗ҆́кѡ ра́й посредѣ̀ цр҃кве насажде́нъ ꙗ҆ви́сѧ, ро́ждши дре́во жи́зни, препѣ́таѧ: ѿ негѡ́же ᲂу҆́бѡ вкꙋси́вше, позна́хомъ хрⷭ҇та̀ бг҃а на́шего.

Пѣ́снь є҃.

І҆рмо́съ: Ты̀, гдⷭ҇и мо́й, свѣ́тъ въ мі́ръ прише́лъ є҆сѝ, свѣ́тъ ст҃ы́й, ѡ҆браща́ѧй и҆зъ мра́чна невѣ́дѣнїѧ вѣ́рою воспѣва́ющыѧ тѧ̀.

На па́жити бжⷭ҇твеннѣй просте́ръ предѣ́лы ста́да твоегѡ̀, ст҃и́телю, бг҃омꙋ́дреннѡ ле́сть ѿгна́лъ є҆сѝ ѿ всеѧ̀ землѝ.

Оу҆че́ньми, мꙋ́дре ст҃и́телю, ста́до твоѐ ᲂу҆тверди́лъ є҆сѝ въ вѣ́рѣ: се́ бо и҆ жєны̀ ле́сть попра́ша.

Любо́вїю хрⷭ҇то́вою ᲂу҆твержда́ємы жєны̀, къ подо́бїю прихо́дѧтъ пѡ́двигъ твои́хъ, ѻ҆́тче, закала́ємы ᲂу҆се́рднѡ хрⷭ҇то́ви.

Бг҃оро́диченъ: Оу҆мертви́сѧ вои́стиннꙋ ржⷭ҇тво́мъ твои́мъ, влⷣчце, наи́тїе сме́ртное: свѣ́томъ бо тма̀ разорѧ́ема ви́дитсѧ.

Пѣ́снь ѕ҃.

І҆рмо́съ: Пожрꙋ́ ти со гла́сомъ хвале́нїѧ, гдⷭ҇и, цр҃ковь вопїе́тъ тѝ, ѿ бѣсо́вскїѧ кро́ве ѡ҆чи́щшисѧ, ра́ди ми́лости, ѿ ре́бръ твои́хъ и҆сте́кшею кро́вїю.

Красото́ю разли́чныхъ ра́нъ тѣле́сныхъ, та́йныѧ ѻ҆де́жды твоеѧ̀ ᲂу҆краси́лъ є҆сѝ лѣ́потꙋ: и҆ ѻ҆бою́дꙋ, і҆ера́рше, вѣнча́лсѧ є҆сѝ бл҃года́тїю.

Вѣ́рою хрⷭ҇то́вою ꙗ҆́кѡ стеко́шасѧ жєны̀ стра́ждꙋщыѧ съ тобо́ю, ѻ҆́тче, ᲂу҆се́рднѡ ᲂу҆ме́рша, вла́сїе, любо́вїю творѧ́щихъ па́мѧть твою̀ сохранѝ.

Ре́вностїю хрⷭ҇то́вою разже́гшесѧ мꙋ́чєницы, ласка́тельныѧ ле́сти пре́лесть ѿве́ргше, мꙋ́камъ томле́нїѧ запали́ша кро́вїю.

Бг҃оро́диченъ: Крѣ́пость моѧ̀ вои́стиннꙋ ты̀, и҆ пѣ́нїе є҆сѝ, бг҃ороди́тельнице: на тѧ́ бо наде́ждꙋ мою̀ возложи́хъ, и҆ возвы́сихъ тобо́ю на врагѝ моѧ̑ ро́гъ мо́й.

Конда́къ, гла́съ и҃.

Свѧще́нїѧ пома́занїемъ, и҆ мꙋче́нїѧ кро́вїю ᲂу҆краси́лсѧ є҆сѝ, сла́вне вла́сїе, и҆ сїѧ́еши всю́дꙋ въ вы́шнихъ ликꙋ́ѧ, и҆ на́съ назира́ѧ въ хра́мъ тво́й прише́дшыѧ, и҆ въ не́мъ тебѣ̀ непреста́ннѡ зовꙋ́щыѧ: всѣ́хъ на́съ соблюдѝ.

І҆́косъ:

Со тща́нїемъ, бра́тїе, собери́тесѧ, и҆ хра́мъ мꙋ́ченика дости́гните, ꙗ҆́кѡ да сего̀ воспое́мъ дне́сь, ꙗ҆́кѡ да бл҃года́тїю є҆гѡ̀ наслади́мсѧ: дꙋ́шы бо спаса́етъ и҆ тѣлеса̀ ѿ страсте́й многоразли́чныхъ, ꙗ҆́кѡ мꙋ́ченикъ, ꙗ҆́кѡ преподо́бенъ, ꙗ҆́кѡ вѣ́ренъ ст҃и́тель и҆ побо́рникъ, вопїю́щымъ є҆мꙋ̀ ѿ дꙋшѝ чи́сты: всѣ́хъ на́съ соблюдѝ.

Пѣ́снь з҃.

І҆рмо́съ: Въ пещѝ а҆враа́мстїи ѻ҆́троцы персі́дстѣй, любо́вїю благоче́стїѧ па́че, не́жели пла́менемъ ѡ҆палѧ́еми, взыва́хꙋ: благослове́нъ є҆сѝ въ хра́мѣ сла́вы твоеѧ̀, гдⷭ҇и.

Дв҃дски тебѣ̀ взыва́емъ, ѽ ѻ҆́тче вла́сїе, любо́вїю, гдⷭ҇ꙋ ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ ты̀ подо́бникъ, и҆ стопы̑ твоѧ̑ не позна́шасѧ: и҆́бо стези̑ твоѧ̑ ѡ҆ гдⷭ҇ѣ ꙗ҆ви́шасѧ на вода́хъ.

Сп҃совою насла́ждшесѧ, мꙋ́чєницы, бл҃года́тїю, вои́стиннꙋ ра́дость вмѣни́сте напа́сти мꙋче́нїе: чꙋ́до же ꙗ҆́кѡ превы́ше человѣ́ка, крове́мъ прело́жшымсѧ во млеко̀ ᲂу҆жа́снѡ.

Ма́терне ᲂу҆́бѡ къ мꙋче́нїю дерзнове́нїе зрѧ́ще, вѣ́рою хрⷭ҇то́вою дѣ́ти, и҆ тогѡ̀ бл҃голѣ́пїѧ наслажда́ютсѧ, ко влⷣцѣ ра́дꙋющесѧ тща́хꙋсѧ.

Бг҃оро́диченъ: Вы́шнѧгѡ ѡ҆сщ҃е́нное бжⷭ҇твенное селе́нїе, ра́дꙋйсѧ: тобо́ю бо даде́сѧ ра́дость, бцⷣе, вопїю́щымъ: бл҃гослове́на ты̀ въ жена́хъ є҆сѝ, всенепоро́чнаѧ влⷣчце.

Пѣ́снь и҃.

І҆рмо́съ: Рꙋ́цѣ распросте́ръ данїи́лъ, львѡ́въ зїѧ̑нїѧ въ ро́вѣ затчѐ: ѻ҆́гненнꙋю же си́лꙋ ᲂу҆гаси́ша, добродѣ́телїю препоѧ́савшесѧ, благоче́стїѧ рачи́тели ѻ҆́троцы, взыва́юще: благослови́те, всѧ̑ дѣла̀ гдⷭ҇нѧ, гдⷭ҇а.

Рꙋ́цѣ распросте́ръ ѱало́мски предъ лице́мъ бж҃їимъ, ѻ҆́тче, прине́слъ є҆сѝ сщ҃еннодѣ́йствꙋѧ, кро́вїю твое́ю моли̑твы твоѧ̑ хрⷭ҇тꙋ̀. тѣ́мже ча́шꙋ, мꙋ́дре, спаси́тельнꙋю и҆спи́въ, вопїѧ́лъ є҆сѝ: бл҃гослови́те, всѧ̑ дѣла̀ гдⷭ҇нѧ, гдⷭ҇а.

Вдови́цѣ ревнꙋ́юще бл҃гоче́стнѡ, бжⷭ҇твеннꙋю па́мѧть твою̀ соверша́емъ вѣ́рнѡ, бг҃ора́дованне вла́сїе: и҆ са́мъ ᲂу҆́бѡ ѡ҆бѣща́нїе є҆́же сотвори́лъ є҆сѝ къ не́й, и҆ съ не́ю къ на́мъ дарова̑нїи благи́ми на́мъ бꙋ́ди на по́мощь.

Бг҃оро́диченъ: Бѧ́ше є҆стество̀ человѣ́ческое, є҆́же пре́жде ѡ҆сꙋжде́нное паде́нїемъ престꙋпле́нїѧ, ѡ҆брѣ́те же, бцⷣе, ржⷭ҇тво́мъ твои́мъ благослове́нїе вои́стиннꙋ, и҆ пое́тъ ра́достнѡ, благослови́те, всѧ̑ дѣла̀ гдⷭ҇нѧ, гдⷭ҇а.

Пѣ́снь ѳ҃.

І҆рмо́съ: Ка́мень нерꙋкосѣ́чный ѿ несѣко́мыѧ горы̀ тебє̀, дв҃о, краеꙋго́льный ѿсѣче́сѧ, хрⷭ҇то́съ, совокꙋпи́вый разстоѧ̑щаѧсѧ є҆стєства̀, тѣ́мъ веселѧ́щесѧ, тѧ̀, бцⷣе, велича́емъ.

Ꙗ҆́коже въ сла́дости ра́йстѣй, и҆ въ не́й ца́рствїе, вла́сїе мꙋ́дре ст҃и́телю, наслѣ́дїе ᲂу҆готовлѧ́ѧ, на заколе́нїе поте́клъ є҆сѝ, ѡ҆ гдⷭ҇ѣ ра́дꙋѧсѧ.

Горды́ню посѣ́клъ є҆сѝ ты̀, блаже́нне, дх҃о́внымъ мече́мъ, возносѧ́щихсѧ сꙋ́етнѡ на ста́до твоѐ безбо́жныхъ, твои́ми кровьмѝ ᲂу҆краси́въ благоче́стїе.

Вла́сїе мꙋ́дре ст҃и́телю, со стра́ждꙋщими съ тобо́ю жена́ми, вкꙋ́пѣ и҆ съ дѣтьмѝ бжⷭ҇твенными, благослове́ньми хва́лѧщыѧ тѧ̀ вѣнча́ти, помоли́сѧ: ꙗ҆́кѡ ѿ нача́ла тебѣ̀ сло́во воспѣ́вшихъ.

Бг҃оро́диченъ: Въ ржⷭ҇твѣ̀ дв҃а ꙗ҆ви́ласѧ є҆сѝ, ꙗ҆́кѡ пре́жде ржⷭ҇тва̀, бцⷣе, и҆ по рождествѣ̀ та́кожде ᲂу҆ста́влєнныѧ зако́ны є҆стества̀ преше́дши, влⷣчце: тѣ́мже тѧ̀ всѝ велича́емъ.

Свѣти́ленъ.

Ст҃и́тель и҆ мꙋ́ченикъ, преподо́бенъ, неѕло́бивъ ꙗ҆́вльсѧ, вла́сїе, страсте́й хрⷭ҇то́выхъ ра̑ны носѧ̀, да́вшагѡ тѝ благода́ть и҆сцѣлѧ́ти всѧ̑ недꙋ́ги.

Бг҃оро́диченъ: Тѧ̀ данїи́лъ преднаписꙋ́етъ несѣко́мꙋю го́рꙋ, и҆зъ неѧ́же честны́й ка́мень ѿсѣче́сѧ, и҆стнѣва́етъ і҆́дѡльскїѧ хра́мы, бг҃ороди́тельнице мр҃і́е.

Краткое житие священномученика Власия, епископа Севастийского

С юных лет св. Вла­сий был кро­ток и бла­го­че­стив. Граж­дане се­ва­стий­ские, це­ня та­кие его ка­че­ства, вы­бра­ли его в епи­ско­пы, ка­ко­вое зва­ние он но­сил с ве­ли­кой че­стью. Но вот на­ста­ло же­сто­кое го­не­ние Дио­кли­ти­а­на. Па­мя­туя о сво­их обя­зан­но­стях, Вла­сий уте­шал страж­ду­щих и го­ни­мых, по­се­щал тем­ни­цы, но сам он не от­да­вал се­бя доб­ро­воль­но му­чи­те­лям, зная, что жизнь его нуж­на па­со­мым.

Ко­гда хри­сти­ане ушли из го­ро­да, он так­же уда­лил­ся и по­се­лил­ся в од­ной пе­ще­ре. Здесь он скры­вал­ся и во все го­не­ние Ли­ки­ния, про­во­дя дни в мо­лит­ве и по­сте; здесь же и был най­ден язы­че­ски­ми во­и­на­ми, ко­то­рые при­ве­ли его к пра­ви­те­лю. По­след­ний спер­ва лас­ко­во уго­ва­ри­вал Вла­сия при­не­сти жерт­ву идо­лам, но, ви­дя твер­дость хри­сти­ан­ско­го епи­ско­па, ве­лел бить его нещад­но пал­ка­ми и за­тем за­клю­чил в тем­ни­цу. Ко­гда об этом узна­ла од­на бла­го­че­сти­вая вдо­ва, то она за­ко­ло­ла сво­е­го един­ствен­но­го по­ро­сен­ка, сва­ри­ла его, взя­ла пло­дов и ово­щей и по­нес­ла эту пи­щу свя­то­му в тем­ни­цу. По­бла­го­да­рив и бла­го­сло­вив ее за ее доб­ро­ту, св. Вла­сий ска­зал: «Вся­кий год со­вер­шай так в па­мять мою, и не оску­де­ет в до­ме тво­ем ни­что из необ­хо­ди­мо­го».

Меж­ду тем му­чи­тель сно­ва по­звал Вла­сия на суд. Но ни бес­че­ло­веч­ные му­че­ния, ни прось­бы – ни­что не мог­ло по­ко­ле­бать св. Вла­сия. Твер­дость его ве­ры так по­ра­зи­ла быв­ших при этом се­ме­рых хри­сти­а­нок, что они от­кры­то ис­по­ве­да­ли се­бя ве­ру­ю­щи­ми во Хри­ста и бы­ли бес­че­ло­веч­но умерщ­вле­ны.

Свя­той Вла­сий был по­сле му­че­ний обез­глав­лен.

Полное житие священномученика Власия, епископа Севастийского

В храме святителя Николая находятся частицы мощей священномученика Власия, епископа Армении IV века. Он родился в Севастии, в юности изучал медицину. Местные жители так любили его за сострадание к больным и бедным, что подали прошение о посвящении его в епископы. После епископского посвящения Власий часто уходил помолиться в пещеру на горе Аргус, и туда к нему даже приходили дикие звери, привлеченные благодатным теплом его чистой души.

Случилось так, что император Ликиний (311-324 г.) послал правителя Каппадокии и Малой Армении Агриколу в Севастию для расправы над христианами. Агрикола схватил множество христиан и держал их в темнице, а его люди в это время отлавливали диких зверей, которые должны были растерзать этих узников на арене. Солдаты Агриколы прочесывали окрестные горы и леса в поисках зверей. Однажды, охотясь на склоне горы Аргус, они наткнулись на пещеру, в которой молился святой Власий, и были поражены, увидев его в окружении львов, медведей, волков и многих других животных. Солдаты с опаской вошли в пещеру, но Святой был погружен в молитву и не заметил их. Они вернулись в город, чтобы сообщить об увиденном правителю. Агрикола велел им идти обратно с подкреплением, чтобы схватить Святого. Когда они вернулись к пещере и сказали Епископу, что пришли взять его под стражу, он ответил: “Пожалуйста, чада мои. Я давно жду вашего прихода. Пойдемте во имя Господа”.

На пути к правителю они повстречали женщину с ребенком: ее единственное дитя подавилось костью и теперь лежало при смерти у ее ног. Женщина узнала Епископа. Она стала умолять его о помощи, и он, возложив на мальчика руки, исцелил его.

Они отправились дальше, и им встретилась еще одна бедная женщина; волк только что унес ее единственное достояние — свинью. Святой успокоил ее и, позвав волка, велел ему принести свинью обратно, и волк повиновался. Когда спустя некоторое время святой Власий оказался на волосок от голодной смерти в темнице, эта женщина зарезала свинью и принесла ему в котле мясо, сваренное с большим количеством фасоли. До наших дней дошла традиция: 11 февраля, в день памяти священномученика Власия православные вкушают свинину с фасолью в воспоминание этого чуда.

Когда Святой пришел в город, правитель приветствовал его словами: “Мне отрадно видеть тебя, о Власий, славный друг бессмертных богов”. “Храни тебя Бог, о правитель,” — ответил Власий, — “Но не называй богами тех жалких духов, которые не могут принести тебе никакой пользы”. Агриколе не удалось лестью вынудить Епископа отречься от Христа, и он приказал подвергнуть его мучениям. Сначала его жестоко били, потом строгали тело овечьим гребнем с острыми зубцами.

Одновременно со святым Власием перед правителем предстали женщины-христианки со своими детьми. Агрикола сказал им, что они могут спасти себя и детей, принеся жертву богам. Женщины сделали вид, что согласны, и пожелали омыть идолов в озере, чтобы жертва их была более чистой. Правитель не стал возражать. Женщины, придя к реке, бросили идолов в воду, и те утонули.

Разгневанный император приказал убить женщин на глазах у их детей, а Епископа утопить там, где лежали на дне идолы. Но святой Власий осенил себя крестом и пошел по воде. Солдаты, которые пытались его схватить, утонули. Он вернулся на берег в сиянии небесного света, а правитель, узнав о чуде, велел обезглавить его, чтобы быть уверенным в его смерти. Это случилось в 316 году.

Имя священномученика Власия встречается во всех древних церковных календарях, а в Европе он считается покровителем чесальщиков овец и людей, страдающих болезнями горла. Частица его мощей есть еще в монастыре Дионисиат на Горе Афон. Святого Власия испокон веков особо почитают в Армении.

См. так­же: "Жи­тие и стра­да­ние свя­то­го свя­щен­но­му­че­ни­ка Вла­сия, епи­ско­па Се­ва­стий­ско­го, и дру­гих, по­стра­дав­ших с ним" в из­ло­же­нии свт. Ди­мит­рия Ро­стов­ско­го.