Канон святому священномученику Патрикию, епископу Прусскому и дружине его Акакию, Менандру, Полиену

Припев: Святи́и священному́ченицы, моли́те Бо́га о на́с.

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 01 июня (19 мая ст. ст.)

Глас 8.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Колесницегони́теля фарао́ня погрузи́ чудотворя́й иногда́ Моисе́йский же́зл, крестообра́зно порази́в и раздели́в мо́ре, Изра́иля же беглеца́, пешехо́дца спасе́, пе́снь Бо́гови воспева́юща.

Вся́ческими укра́шени благода́тьми, свяще́нства оде́ждею и обагре́нием а́бие муче́ния кро́вию украси́вшеся, сла́внии, и до́бре укра́шшеся, благоче́стия яви́стеся побо́рницы, тве́рди ве́ры.

Подвигополо́жник Христо́с, седя́й одесну́ю Отца́, страда́льцем все́м подвиго́в три́знище отве́рзый, собра́ возра́стно сочета́нных, ли́к му́ченик четверочи́сленный, пе́сньми Того́ велича́ющия.

Це́ркве предста́тель, Патрики́е, я́коже па́стырь бла́г, по не́й, блаже́нне, ду́шу твою́ положи́л еси́, со Ака́кием, Мена́ндром и Полие́ном Боже́ственным, прему́дрыми засту́пники обога́щся, пе́ние Бо́гу возсыла́я при́сно.

Богоро́дичен: Глаго́лом боже́ственных проро́к после́дующе, испове́даша Бо́жие Сло́во, пло́ть прие́мшаго, богоглаго́ливии му́ченицы, от Пречи́стыя Де́вы, Ю́же, Богоро́дицу, сла́вяще, пе́сньми при́сно блажи́м.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Утвержде́й в нача́ле небеса́ ра́зумом и зе́млю на вода́х основа́вый, на ка́мени мя́, Христе́, за́поведей Твои́х утверди́, я́ко не́сть свя́т, па́че Тебе́, Еди́не Человеколю́бче.

Ше́ствовавшия му́жески стезю́ муче́ния и сконча́вшия до́брое тече́ние ублажи́м, ве́рнии, я́ко победоно́сныя му́ченики, и вене́чники боже́ственныя, и святи́тели Богому́дрыя.

Богогла́сный, разже́гся ре́вностию благоче́стия, увяди́ пла́мень пре́лести, вити́йствуя тве́рдо богослове́сная веле́ния и вразумля́я все́х к боже́ственному вои́стинну позна́нию.

Умерщвле́на ви́дев пия́нством нече́стия Патрики́й лю́таго иге́мона, вскочи́, вопия́ Богоразу́мия глаго́лы разсева́я все́м Боже́ственное сло́во ве́ры.

Богоро́дичен: Неискусобра́чно Сло́во Бо́жие, о Богоро́дице, породила́ еси́, из Тебе́ воплоще́нна, Его́же му́ченицы, Бо́га, му́жески испове́даша, я́ко во́ини Сего́ и вене́чницы бы́вше.

Седа́лен, гла́с 8.

С Мена́ндром Ака́кия му́драго, и Полие́на, ве́рою свяще́ннаго, почти́м пе́сньми, и вели́каго Патрики́я: свяще́нницы бо си́и Бо́га Вседержи́теля бы́вше, ве́рою Тому́ благоугоди́ша, те́мже муче́ния при кончи́не жития́ све́тло сподо́бишася и А́нгелом сочета́шася. И́мже любо́вию вопие́м: моли́те Христа́ Бо́га согреше́ний оставле́ние дарова́ти чту́щим любо́вию святу́ю па́мять ва́шу.

Богоро́дичен: Небе́сную две́рь и киво́т, пресвяту́ю го́ру, све́тлый о́блак воспои́м, неопали́мую купину́, слове́сный ра́й, Е́вы воззва́ние, вселе́нныя всея́ вели́кое сокро́вище, я́ко спасе́ние в Не́й соде́лася ми́ру и оставле́ние дре́вних согреше́ний. Сего́ ра́ди вопие́м Е́й: моли́ся Сы́ну Твоему́ прегреше́ний оставле́ние дарова́ти благоче́стно покланя́ющимся всесвято́му рождеству́ Твоему́.

Крестобогоро́дичен: А́гнца, и Па́стыря, и Изба́вителя А́гница зря́щи на Кресте́, восклица́ше, пла́чущи, и, го́рько рыда́ющи, вопия́ше: ми́р у́бо ра́дуется, прие́мля Тобо́ю избавле́ние, утро́ба же Моя́ гори́т, зря́щи Твое́ распя́тие, е́же терпи́ши за милосе́рдие ми́лости. Долготерпели́ве Го́споди, ми́лости бе́здно и исто́чниче неисчерпа́емый, умилосе́рдися и да́руй согреше́ний оставле́ние ве́рою пою́щим Боже́ственныя стра́сти Твоя́.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Ты́ моя́ кре́пость, Го́споди, Ты́ моя́ и си́ла, Ты́ мо́й Бо́г, Ты́ мое́ ра́дование, не оста́вль не́дра О́тча, и на́шу нищету́ посети́в. Те́м с проро́ком Авваку́мом зову́ Ти́: си́ле Твое́й сла́ва, Человеколю́бче.

Си́лою Христо́вою оде́явся, Патрики́е, свяще́нник бо Сего́ бы́л еси́ и, Того́ стопа́м я́ве после́довав, муче́нии прине́слся еси́ еди́ному Благоде́телю, благоче́стно взыва́я: си́ле Твое́й сла́ва, Человеколю́бче.

Священноде́йственник Боже́ствен показа́лся еси́, Ака́кие, Боже́ственныя зари́, о́тче, насыща́яся, и, Христо́в му́ченик и́стинен я́влься, и́дольскую ле́сть оплева́л еси́. Те́мже и ра́достною со́вестию зове́ши: си́ле Твое́й сла́ва, Человеколю́бче.

С со́нмом, Христе́, Твои́х му́ченик Мена́ндр лику́я и ра́дуяся, луча́ми ны́не сия́ет Твои́ми, и светоли́тии ле́по украша́емь, и та́мо Тебе́, Влады́це, ра́дуяся, взыва́ет: си́ле Твое́й сла́ва, Человеколю́бче.

Богоро́дичен: Ору́жие, Христе́, Тя́ ро́ждшую Всенепоро́чную стяжа́вше, ле́сти победи́ша кова́рства му́ченицы му́дрии и томи́телей ласка́ния я́ве отри́нуша. И ны́не, венцено́сцы я́вльшеся, вопию́т: си́ле Твое́й сла́ва, Человеколю́бче.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Вску́ю мя́ отри́нул еси́ от лица́ Твоего́, Све́те незаходи́мый, и покры́ла мя́ е́сть чужда́я тма́ окая́ннаго? Но обрати́ мя́, и к све́ту за́поведей Твои́х пути́ моя́ напра́ви, молю́ся.

Умертви́вшеся ми́ру, му́ченицы Богому́дрии, боле́зньми воздержа́ния, Христу́ усе́рдно принесо́стеся заколе́ния соверше́нная, себе́ поже́рше, я́коже а́гнцы, Влады́чним предповину́стеся Боже́ственным повеле́нием.

Пострада́вше зако́нно, му́ченицы всехва́льнии, венча́стеся: претерпе́вше бо го́рькия боле́зни и ра́ны от беззако́нных, на небесе́х наслажда́тися нетле́нныя жи́зни сподо́бистеся.

У́мно со А́нгелы ны́не живы́й, Патрики́е блаже́нне, соверша́ющих честну́ю па́мять твою́ помяни́, ко Влады́це твои́ми моли́твами приле́жно моля́ся от бе́д изба́вити, всехва́льне.

Богоро́дичен: И́стинную Богоро́дицу вси́ Тя́ позна́вше, му́ченицы сла́внии, из Тебе́ рожде́ннаго Бо́га Сло́ва, ве́дяще, пропове́даша, проти́ву греху́ ю́ношески и до сме́рти сопроти́вльшеся, Отрокови́це Всепе́тая.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Бе́здна грехо́в и прегреше́ний бу́ря мя́ смуща́ет и во глубину́ ну́жднаго ре́ет мя́, отча́яния, но Твою́ кре́пкую ру́ку мне́ простри́, я́ко Петро́ви, о Упра́вителю, и спаси́.

Ли́к страда́льческий, от четы́рех соста́влен му́ченик и святи́тель, досто́йно благоле́пно уясня́емый, лю́дие благочести́вии, ны́не соста́вльше ли́к, ра́достно восхва́лим.

Разреша́ют теле́сныя боле́зни, страда́льцы, неду́жным те́плых во́д от гробо́в ва́ших излия́ния, и стра́сти душе́вныя ва́шими Боже́ственными моли́твами ве́рою приходя́щим изменя́ются.

У́тро ми́ у́мное, во тме́ прегреше́ний лежа́щу и в скве́рней жи́зни пребыва́ющу, моли́твами, блаже́нне, твои́ми ны́не возста́ви, моля́ Изба́вителя Христа́, Патрики́е.

Богоро́дичен: Просвети́ мою́ ду́шу, ро́ждшая сия́ние сла́вы О́тчи, Де́во Богоро́дице Всепе́тая: Твою́ бо страда́льцы благода́ть иму́ще, мучи́телей языкобо́лия отри́нуша.

Конда́к, гла́с 4.

Я́ко светосия́нен добро́тою свяще́нства и муче́ния кро́вию преукра́шен, с пострада́вшими с тобо́ю, Патрики́е, Христу́ предстоя́, о на́с помина́й, я́ко страда́лец честны́й.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: Бо́жия снисхожде́ния о́гнь устыде́ся в Вавило́не иногда́, сего́ ра́ди о́троцы в пещи́, ра́дованною ного́ю, я́ко во цве́тнице, лику́юще поя́ху: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Сла́внии му́ченицы, свяще́нства укра́шени оде́ждею, свое́ю кро́вию сию́ свяще́ннейшу соде́лавше, в Боговиде́нии лику́юще, поя́ху: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Вити́йскую лю́тость, све́том Боже́ственным озаря́емь, изобличи́л еси́, блаже́нне, я́ко в пещи́ тепли́цах, в ни́хже не опали́лся еси́, взыва́я: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Не терпя́ше, сла́вне, му́дрых твои́х слове́с иге́мон го́рдый, и́миже обличи́л еси́ прескверна́выя и лжеимени́тыя бо́ги, и́хже поплева́в, пе́л еси́, ра́дуяся: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Богоро́дичен: Се́ ны́не соверши́ся Дави́да Боже́ственнаго Боже́ственное прорече́ние, мо́лится бо любо́вию четвери́ца му́ченик Твоему́ лицу́, Чи́стая, воплоще́нному из Тебе́ взыва́ющи: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Седмери́цею пе́щь халде́йский мучи́тель Богочести́вым неи́стовно разжже́, си́лою же лу́чшею спасе́ны сия́ ви́дев, Творцу́ и Изба́вителю вопия́ше: о́троцы, благослови́те, свяще́нницы, воспо́йте, лю́дие, превозноси́те во вся́ ве́ки.

Венцено́сныя му́ченики, святи́тели богому́дрыя, прииди́те, ра́дующеся, ве́рнии, почти́м, Христа́ велича́юще, дарова́вшаго си́м кре́пость злочести́вых не ужаса́тися му́к, пою́щим: о́троцы, благослови́те, свяще́нницы, воспо́йте, лю́дие, превозноси́те во вся́ ве́ки.

Свяще́ния пома́занием, муче́ния же кро́вию добропобе́дных четвери́ца украси́ся и сия́ет чудесы́ разли́чно па́че све́та, Соде́телю и Изба́вителю вопию́щи: о́троцы, благослови́те, свяще́нницы, воспо́йте, лю́дие, превозноси́те во вся́ ве́ки.

Победи́вше, сла́внии, де́монския полки́ и мучи́телей преще́ния не убоя́вшеся, венцы́ прия́сте от Христа́, всехва́льнии, и, я́ко победоно́снии страда́льцы, поете́: о́троцы, благослови́те, свяще́нницы, воспо́йте, лю́дие, превозноси́те во вся́ ве́ки.

Богоро́дичен: Да ра́дуется Мена́ндр, да весели́тся Ака́кий и с Полие́ном све́тлый Патрики́й, ли́к соста́вльше, воплоще́нное Сло́во О́тчее от деви́ческих неискусобра́чных ложе́сн да пою́т непреста́нно, свяще́нницы я́вльшеся, Того́ превознося́ще во вся́ ве́ки.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Ужасе́ся о се́м Не́бо, и земли́ удиви́шася концы́, я́ко Бо́г яви́ся челове́ком пло́тски, и чре́во Твое́ бы́сть простра́ннейшее небе́с. Те́м Тя́, Богоро́дицу, А́нгелов и челове́к чинонача́лия велича́ют.

Удиви́шася, зря́ще страда́льцев главы́ посека́еми, мучи́тели, и ду́ши любо́вию предаю́ще терпели́вно. Христо́с же прия́т си́х, упоко́ив я́ у Себе́, и́миже и исцеле́ния источа́ет, я́ко от окри́на, непреста́нно притека́ющим.

Ви́дети тща́щеся жела́емых исто́чника, святи́тели и му́ченики, на Небесе́х, вся́ко достоя́ние, е́же на земли́, оста́вльше, взя́стеся к высо́кому вели́честву Боже́ственнаго Ца́рствия, пи́щи сподо́бльшеся, е́же па́че ума́ блаже́нства.

Проидо́сте во́ду искуше́ний, и о́гнь муче́ний премину́сте, и ны́не я́сно, ве́чнующий страда́льцы, поко́й прия́сте в Небе́сных ски́ниих, в ни́хже, венцено́сцы, лику́юще непреста́нно, от бе́д на́с изба́вите.

Богоро́дичен: Я́ко со́лнце, па́мять страда́льцев ве́рныя осиява́ет чудесы́, и́бо из Тебе́, Чи́стая Де́ва, рожде́йся Бо́г, Его́же благоче́стно пропове́даша святи́и, сия́ преосия́ све́тло, прославля́яй ве́рою Того́ прише́ствие поче́тшия, я́ко обеща́.

Пѣ́снь а҃.

І҆рмо́съ: Колесницегони́телѧ фараѡ́нѧ погрꙋзѝ чꙋдотворѧ́й и҆ногда̀ мѡѷсе́йскїй же́злъ, крⷭ҇тоѻбра́знѡ порази́въ и҆ раздѣли́въ мо́ре: і҆и҃лѧ же бѣглеца̀, пѣшехо́дца, спасѐ, пѣ́снь бг҃ови воспѣва́юща.

Всѧ́ческими ᲂу҆кра́шени бл҃года́тьми, свѧще́нства ѻ҆де́ждею, и҆ ѡ҆багре́нїемъ а҆́бїе мꙋче́нїѧ кро́вїю, ᲂу҆краси́вшесѧ, сла́внїи, и҆ до́брѣ ᲂу҆кра́шшесѧ, бл҃гоче́стїѧ ꙗ҆ви́стесѧ побѡ́рницы тве́рди вѣ́ры.

Подвигополо́жникъ хрⷭ҇то́съ, сѣдѧ́й ѡ҆деснꙋ́ю ѻ҆ц҃а̀, страда́льцємъ всѣ̑мъ подвигѡ́въ три́знище ѿве́рзый, собра̀ возра́стнѡ сочета́нныхъ, ли́къ мꙋ́чєникъ четверочи́сленный, пѣ́сньми того̀ велича́ющыѧ.

Цр҃кве предста́тель, патрїкі́е, ꙗ҆́коже па́стырь бла́гъ, по не́й, бл҃же́нне, дꙋ́шꙋ твою̀ положи́лъ є҆сѝ, со а҆ка́кїемъ, мена́ндромъ и҆ полѷе́номъ бжⷭ҇твеннымъ, премꙋ́дрыми застꙋ́пники ѡ҆бога́щсѧ, пѣ́нїе бг҃ꙋ возсыла́ѧ при́снѡ.

Бг҃оро́диченъ: Глаго́лѡмъ бжⷭ҇твенныхъ прⷪ҇рѡ́къ послѣ́дꙋюще, и҆сповѣ́даша бж҃їе сло́во, пло́ть прїе́мшаго, бг҃оглаго́ливїи мꙋ́чєницы, ѿ пречⷭ҇тыѧ дв҃ы. ю҆́же бцⷣꙋ сла́вѧще, пѣ́сньми при́снѡ блажи́мъ.

Пѣ́снь г҃.

І҆рмо́съ: Оу҆твержде́й въ нача́лѣ нб҃са̀ ра́зꙋмомъ, и҆ зе́млю на вода́хъ ѡ҆снова́вый, на ка́мени мѧ̀, хрⷭ҇тѐ, за́повѣдей твои́хъ ᲂу҆твердѝ, ꙗ҆́кѡ нѣ́сть свѧ́тъ па́че тебє̀, є҆ди́не чл҃вѣколю́бче.

Ше́ствовавшыѧ мꙋ́жески стезю̀ мꙋче́нїѧ, и҆ сконча́вшыѧ до́брое тече́нїе, ᲂу҆блажи́мъ, вѣ́рнїи, ꙗ҆́кѡ побѣдонѡ́сныѧ мч҃ники и҆ вѣне́чники бжⷭ҇твенныѧ, и҆ ст҃и́тели бг҃омꙋ̑дрыѧ.

Бг҃огла́сный разже́гсѧ ре́вностїю бл҃гоче́стїѧ, ᲂу҆вѧдѝ пла́мень пре́лести, виті́йствꙋѧ тве́рдѡ бг҃ословє́снаѧ велѣ̑нїѧ, и҆ вразꙋмлѧ́ѧ всѣ́хъ къ бжⷭ҇твенномꙋ вои́стиннꙋ позна́нїю.

Оу҆мерщвле́на ви́дѣвъ пїѧ́нствомъ нече́стїѧ, патрїкі́й лю́таго и҆ге́мѡна, вскочѝ вопїѧ̀ бг҃оразꙋ́мїѧ глаго́лы разсѣва́ѧ всѣ̑мъ бжⷭ҇твенное сло́во вѣ́ры.

Бг҃оро́диченъ: Неискꙋсобра́чнѡ сло́во бж҃їе, ѽ бцⷣе, породила̀ є҆сѝ и҆зъ тебє̀ воплоще́нна: є҆го́же мч҃ницы бг҃а мꙋ́жески и҆сповѣ́даша, ꙗ҆́кѡ во́ини сегѡ̀, и҆ вѣнє́чницы бы́вше.

Сѣда́ленъ, гла́съ и҃:

Съ мена́ндромъ а҆ка́кїа мꙋ́драго, и҆ полѷе́на вѣ́рою свѧще́ннаго почти́мъ пѣ́сньми, и҆ вели́каго патрїкі́а: свѧще́нницы бо сі́и бг҃а вседержи́телѧ бы́вше, вѣ́рою томꙋ̀ бл҃гоꙋгоди́ша, тѣ́мже мꙋче́нїѧ при кончи́нѣ житїѧ̀ свѣ́тлѡ сподо́бишасѧ, и҆ а҆́гг҃лѡмъ сочета́шасѧ. и҆̀мже любо́вїю вопїе́мъ: моли́те хрⷭ҇та̀ бг҃а, согрѣше́нїй ѡ҆ставле́нїе дарова́ти чтꙋ́щымъ любо́вїю свѧтꙋ́ю па́мѧть ва́шꙋ.

Бг҃оро́диченъ: Нбⷭ҇нꙋю две́рь и҆ кївѡ́тъ, пресвѧтꙋ́ю го́рꙋ, свѣ́тлый ѻ҆́блакъ, воспои́мъ, неѡпали́мꙋю кꙋпинꙋ̀, слове́сный ра́й, є҆́ѵы воззва́нїе, вселе́нныѧ всеѧ̀ вели́кое сокро́вище, ꙗ҆́кѡ спасе́нїе въ не́й содѣ́ласѧ мі́рꙋ, и҆ ѡ҆ставле́нїе дре́внихъ согрѣше́нїй. сегѡ̀ ра́ди вопїе́мъ є҆́й: моли́сѧ сн҃ꙋ твоемꙋ̀, прегрѣше́нїй ѡ҆ставле́нїе дарова́ти, благоче́стнѡ покланѧ́ющымсѧ всест҃о́мꙋ ржⷭ҇твꙋ̀ твоемꙋ̀.

Крⷭ҇тобг҃оро́диченъ: А҆́гнца и҆ па́стырѧ, и҆ и҆зба́вителѧ, а҆́гница зрѧ́щи на крⷭ҇тѣ̀, восклица́ше пла́чꙋщи, и҆ го́рькѡ рыда́ющи, вопїѧ́ше: мі́ръ ᲂу҆́бѡ ра́дꙋетсѧ, прїе́млѧ тобо́ю и҆збавле́нїе, ᲂу҆тро́ба же моѧ̀ гори́тъ, зрѧ́щи твоѐ распѧ́тїе, є҆́же терпи́ши за милосе́рдїе ми́лости. Долготерпѣли́ве гдⷭ҇и, ми́лости бе́здно, и҆ и҆сто́чниче неисчерпа́емый, ᲂу҆милосе́рдисѧ, и҆ да́рꙋй согрѣше́нїй ѡ҆ставле́нїе вѣ́рою пою́щымъ бжⷭ҇твєнныѧ стрⷭ҇ти твоѧ̑.

Пѣ́снь д҃.

І҆рмо́съ: Ты̀ моѧ̀ крѣ́пость, гдⷭ҇и, ты̀ моѧ̀ и҆ си́ла, ты̀ мо́й бг҃ъ, ты̀ моѐ ра́дованїе, не ѡ҆ста́вль нѣ́дра ѻ҆́ч҃а, и҆ на́шꙋ нищетꙋ̀ посѣти́въ. тѣ́мъ съ прⷪ҇ро́комъ а҆ввакꙋ́момъ зовꙋ̀ тѝ: си́лѣ твое́й сла́ва, чл҃вѣколю́бче.

Си́лою хрⷭ҇то́вою ѡ҆дѣ́ѧвсѧ, патрїкі́е, свѧще́нникъ бо сегѡ̀ бы́лъ є҆сѝ, и҆ тогѡ̀ стопа́мъ ꙗ҆́вѣ послѣ́довавъ, мꙋчє́нїи прине́слсѧ є҆сѝ є҆ди́номꙋ благодѣ́телю, благоче́стнѡ взыва́ѧ: си́лѣ твое́й сла́ва, чл҃вѣколю́бче.

Свѧщеннодѣ́йственникъ бжⷭ҇твенъ показа́лсѧ є҆сѝ, а҆ка́кїе, бжⷭ҇твенныѧ зарѝ, ѻ҆́ч҃е, насыща́ѧсѧ, и҆ хрⷭ҇то́въ мꙋ́ченикъ и҆́стиненъ ꙗ҆́вльсѧ, і҆́дѡльскꙋю ле́сть ѡ҆плева́лъ є҆сѝ. тѣ́мже и҆ ра́достною со́вѣстїю зове́ши: си́лѣ твое́й сла́ва, чл҃вѣколю́бче.

Съ со́нмомъ, хрⷭ҇тѐ, твои́хъ мꙋ́чєникъ мена́ндръ ликꙋ́ѧ и҆ ра́дꙋѧсѧ, лꙋча́ми ны́нѣ сїѧ́етъ твои́ми, и҆ свѣтоли̑тїи лѣ́пѡ ᲂу҆краша́емь, и҆ та́мѡ тебѣ̀ влⷣцѣ ра́дꙋѧсѧ взыва́етъ: си́лѣ твое́й сла́ва, чл҃вѣколю́бче.

Бг҃оро́диченъ: Ѻ҆рꙋ́жїе, хрⷭ҇тѐ, тѧ̀ ро́ждшꙋю всенепоро́чнꙋю стѧжа́вше, ле́сти побѣди́ша кова̑рства мꙋ́чєницы мꙋ́дрїи, и҆ томи́телей ласка̑нїѧ ꙗ҆́вѣ ѿри́нꙋша. и҆ ны́нѣ вѣнцено́сцы ꙗ҆́вльшесѧ вопїю́тъ: си́лѣ твое́й сла́ва, чл҃вѣколю́бче.

Пѣ́снь є҃.

І҆рмо́съ: Вскꙋ́ю мѧ̀ ѿри́нꙋлъ є҆сѝ ѿ лица̀ твоегѡ̀, свѣ́те незаходи́мый, и҆ покры́ла мѧ̀ є҆́сть чꙋжда́ѧ тма̀ ѻ҆каѧ́ннагѡ; но ѡ҆братѝ мѧ̀, и҆ къ свѣ́тꙋ за́повѣдей твои́хъ, пꙋти̑ моѧ̑ напра́ви, молю́сѧ.

Оу҆мертви́вшесѧ мі́рꙋ, мꙋ́чєницы бг҃омꙋ́дрїи, болѣ́зньми воздержа́нїѧ, хрⷭ҇тꙋ̀ ᲂу҆се́рднѡ принесо́стесѧ заколє́нїѧ совершє́ннаѧ, себѐ поже́рше ꙗ҆́коже а҆́гнцы, влⷣчнимъ предповинꙋ́стесѧ бжⷭ҇твєннымъ повелѣ́нїємъ.

Пострада́вше зако́ннѡ, мꙋ́чєницы всехва́льнїи, вѣнча́стесѧ: претерпѣ́вше бо гѡ́рькїѧ болѣ̑зни и҆ ра̑ны ѿ беззако́нныхъ, на нб҃сѣ́хъ наслажда́тисѧ нетлѣ́нныѧ жи́зни сподо́бистесѧ.

Оу҆́мнѡ со а҆́гг҃лы ны́нѣ живы́й, патрїкі́е блаже́нне, соверша́ющихъ честнꙋ́ю па́мѧть твою̀ помѧнѝ, ко влⷣцѣ твои́ми моли́твами прилѣ́жнѡ молѧ́сѧ, ѿ бѣ́дъ и҆зба́вити, всехва́льне.

Бг҃оро́диченъ: И҆́стиннꙋю бцⷣꙋ всѝ тѧ̀ позна́вше, мꙋ́чєницы сла́внїи, и҆зъ тебє̀ рожде́ннаго бг҃а сло́ва вѣ́дѧще проповѣ́даша, проти́вꙋ грѣхꙋ̀ ю҆́ношески и҆ до сме́рти сопроти́вльшесѧ, ѻ҆трокови́це всепѣ́таѧ.

Пѣ́снь ѕ҃.

І҆рмо́съ: Бе́здна грѣхѡ́въ и҆ прегрѣше́нїй бꙋ́рѧ мѧ̀ смꙋща́етъ, и҆ во глꙋбинꙋ̀ нꙋ́жднагѡ рѣ́етъ мѧ̀ ѿча́ѧнїѧ: но твою̀ крѣ́пкꙋю рꙋ́кꙋ мнѣ̀ прострѝ, ꙗ҆́кѡ петро́ви, ѽ ᲂу҆пра́вителю, и҆ спасѝ.

Ли́къ страда́льческїй ѿ четы́рехъ соста́вленъ, мꙋ́чєникъ и҆ ст҃и́тєль, досто́йнѡ бл҃голѣ́пнѡ ᲂу҆ѧснѧ́емый: лю́дїе благочести́вїи, ны́нѣ соста́вльше ли́къ, ра́достнѡ восхва́лимъ.

Разрѣша́ютъ тѣлє́сныѧ болѣ̑зни, страда́льцы, недꙋ̑жнымъ те́плыхъ во́дъ ѿ гробѡ́въ ва́шихъ и҆злїѧ̑нїѧ: и҆ стра̑сти дꙋшє́вныѧ ва́шими бжⷭ҇твенными моли́твами, вѣ́рою приходѧ́щымъ и҆змѣнѧ́ютсѧ.

Оу҆́тро мѝ ᲂу҆́мное, во тмѣ̀ прегрѣше́нїй лежа́щꙋ, и҆ въ скве́рнѣй жи́зни пребыва́ющꙋ, моли́твами, блаже́нне, твои́ми ны́нѣ возста́ви, молѧ̀ и҆зба́вителѧ хрⷭ҇та̀, патрїкі́е.

Бг҃оро́диченъ: Просвѣтѝ мою̀ дꙋ́шꙋ, ро́ждшаѧ сїѧ́нїе сла́вы ѻ҆́ч҃и, дв҃о бцⷣе всепѣ́таѧ: твою̀ бо страда́льцы бл҃года́ть и҆мꙋ́ще, мꙋчи́телей ѧ҆зыкобѡ́лїѧ ѿри́нꙋша.

Конда́къ, гла́съ д҃.

Ꙗ҆́кѡ свѣтосїѧ́ненъ добро́тою свѧще́нства, и҆ мꙋче́нїѧ кро́вїю преꙋкра́шенъ, съ пострада́вшими съ тобо́ю, патрїкі́е, хрⷭ҇тꙋ̀ предстоѧ̀, ѡ҆ на́съ помина́й, ꙗ҆́кѡ страда́лецъ честны́й.

Пѣ́снь з҃.

І҆рмо́съ: Бж҃їѧ снисхожде́нїѧ ѻ҆́гнь ᲂу҆стыдѣ́сѧ въ вавѷлѡ́нѣ и҆ногда̀, сегѡ̀ ра́ди ѻ҆́троцы въ пещѝ ра́дованною ного́ю, ꙗ҆́кѡ во цвѣ́тницѣ ликꙋ́юще, поѧ́хꙋ: бл҃гослове́нъ є҆сѝ, бж҃е ѻ҆тє́цъ на́шихъ.

Сла́внїи мꙋ́чєницы, свѧще́нства ᲂу҆кра́шени ѻ҆де́ждею, свое́ю кро́вїю сїю̀ свѧще́ннѣйшꙋ содѣ́лавше, въ бг҃овидѣ́нїи ликꙋ́юще, поѧ́хꙋ: бл҃гослове́нъ є҆сѝ, бж҃е ѻ҆тє́цъ на́шихъ.

Виті́йскꙋю лю́тость, свѣ́томъ бжⷭ҇твеннымъ ѡ҆зарѧ́емь, и҆з̾ѡбличи́лъ є҆сѝ, блаже́нне, ꙗ҆́кѡ въ пещѝ тепли́цахъ, въ ни́хже не ѡ҆пали́лсѧ є҆сѝ, взыва́ѧ: благослове́нъ є҆сѝ, бж҃е ѻ҆тє́цъ на́шихъ.

Не терпѧ́ше, сла́вне, мꙋ́дрыхъ твои́хъ слове́съ и҆ге́мѡнъ го́рдый и҆́миже ѡ҆бличи́лъ є҆сѝ прескверна̑выѧ и҆ лжеимени̑тыѧ бо́ги, и҆̀хже поплева́въ, пѣ́лъ є҆сѝ ра́дꙋѧсѧ: благослове́нъ є҆сѝ, бж҃е ѻ҆тє́цъ на́шихъ.

Бг҃оро́диченъ: Сѐ ны́нѣ соверши́сѧ дв҃да бжⷭ҇твеннагѡ бжⷭ҇твенное прорече́нїе, мо́литсѧ бо любо́вїю четвери́ца мч҃никъ твоемꙋ̀ лицꙋ̀, чⷭ҇таѧ, воплоще́нномꙋ и҆зъ тебє̀ взыва́ющи: благослове́нъ є҆сѝ, бж҃е ѻ҆тє́цъ на́шихъ.

Пѣ́снь и҃.

І҆рмо́съ: Седмери́цею пе́щь халде́йскїй мꙋчи́тель бг҃очести̑вымъ неи́стовнѡ разжжѐ, си́лою же лꙋ́чшею спасє́ны сїѧ̑ ви́дѣвъ, творцꙋ̀ и҆ и҆зба́вителю вопїѧ́ше: ѻ҆́троцы, бл҃гослови́те, свѧще́нницы, воспо́йте, лю́дїе, превозноси́те во всѧ̑ вѣ́ки.

Вѣнценѡ́сныѧ мꙋ́ченики, свѧти́тели бг҃омꙋ̑дрыѧ, прїиди́те ра́дꙋющесѧ, вѣ́рнїи, почти́мъ, хрⷭ҇та̀ велича́юще, дарова́вшаго си̑мъ крѣ́пость, ѕлочести́выхъ не ᲂу҆жаса́тисѧ мꙋ́къ, пою́щымъ: ѻ҆́троцы, благослови́те, свѧще́нницы, воспо́йте, лю́дїе, превозноси́те во всѧ̑ вѣ́ки.

Свѧще́нїѧ пома́занїемъ, мꙋче́нїѧ же кро́вїю, добропобѣ́дныхъ четвери́ца ᲂу҆краси́сѧ, и҆ сїѧ́етъ чꙋдесы̀ разли́чнѡ па́че свѣ́та, содѣ́телю и҆ и҆зба́вителю вопїю́щи: ѻ҆́троцы, бл҃гослови́те, свѧще́нницы, воспо́йте, лю́дїе, превозноси́те во всѧ̑ вѣ́ки.

Побѣди́вше, сла́внїи, дє́мѡнскїѧ полкѝ, и҆ мꙋчи́телей преще́нїѧ не ᲂу҆боѧ́вшесѧ, вѣнцы̀ прїѧ́сте ѿ хрⷭ҇та̀, всехва́льнїи, и҆ ꙗ҆́кѡ побѣдоно́снїи страда́льцы поетѐ: ѻ҆́троцы, благослови́те, свѧще́нницы, воспо́йте, лю́дїе, превозноси́те во всѧ̑ вѣ́ки.

Бг҃оро́диченъ: Да ра́дꙋетсѧ мена́ндръ, да весели́тсѧ а҆ка́кїй, и҆ съ полѷе́номъ свѣ́тлый патрїкі́й, ли́къ соста́вльше, воплоще́нное сло́во ѻ҆́ч҃ее, ѿ дѣви́ческихъ неискꙋсобра́чныхъ ложе́снъ, да пою́тъ непреста́ннѡ, свѧще́нницы ꙗ҆́вльшесѧ, того̀ превозносѧ́ще во всѧ̑ вѣ́ки.

Пѣ́снь ѳ҃.

І҆рмо́съ: Оу҆жасе́сѧ ѡ҆ се́мъ нб҃о, и҆ землѝ ᲂу҆диви́шасѧ концы̀, ꙗ҆́кѡ бг҃ъ ꙗ҆ви́сѧ человѣ́кѡмъ пло́тски, и҆ чре́во твоѐ бы́сть простра́ннѣйшее небе́съ. тѣ́мъ тѧ̀ бцⷣꙋ, а҆́гг҃лѡвъ и҆ человѣ̑къ чинонача̑лїѧ велича́ютъ.

Оу҆диви́шасѧ, зрѧ́ще страда́льцєвъ главы̑ посѣка́еми, мꙋчи́тели, и҆ дꙋ́шы любо́вїю предаю́ще терпѣли́внѡ: хрⷭ҇то́съ же прїѧ́тъ си́хъ, ᲂу҆поко́ивъ ѧ҆̀ ᲂу҆ себє̀, и҆́миже и҆ и҆сцѣлє́нїѧ и҆сточа́етъ, ꙗ҆́кѡ ѿ ѻ҆крі́на, непреста́ннѡ притека́ющымъ.

Ви́дѣти тща́щесѧ жела́емыхъ и҆сто́чника, свѧти́тели и҆ мч҃ники на нб҃сѣ́хъ, всѧ́ко достоѧ́нїе є҆́же на землѝ ѡ҆ста́вльше, взѧ́стесѧ къ высо́комꙋ вели́чествꙋ бжⷭ҇твеннагѡ црⷭ҇твїѧ, пи́щи сподо́бльшесѧ, є҆́же па́че ᲂу҆ма̀ бл҃же́нства.

Проидо́сте во́дꙋ и҆скꙋше́нїй, и҆ ѻ҆́гнь мꙋче́нїй преминꙋ́сте, и҆ ны́нѣ ꙗ҆́снѡ вѣ́чнꙋющїй, страда́льцы, поко́й прїѧ́сте въ нбⷭ҇ныхъ ски́нїихъ въ ни́хже, вѣнцено́сцы, ликꙋ́юще непреста́ннѡ, ѿ бѣ́дъ на́съ и҆зба́вите.

Бг҃оро́диченъ: Ꙗ҆́кѡ со́лнце па́мѧть, страда́льцєвъ вѣ̑рныѧ ѡ҆сїѧва́етъ чꙋдесы̀: и҆́бо и҆зъ тебє̀, чⷭ҇таѧ дв҃о, рожде́йсѧ бг҃ъ, є҆го́же благоче́стнѡ проповѣ́даша свѧті́и, сїѧ̑ преѡсїѧ̀ свѣ́тлѡ прославлѧ́ѧй вѣ́рою тогѡ̀ прише́ствїе поче́тшыѧ, ꙗ҆́кѡ ѡ҆бѣща̀.

Свя­той Пат­ри­кий жил в I ве­ке и был епи­ско­пом го­ро­да Прус­сы в Вифи­нии (Ма­лая Азия). Он от­кры­то и сме­ло про­по­ве­до­вал уче­ние Хри­ста Спа­си­те­ля и об­ли­чал за­блуж­де­ния языч­ни­ков. За это был взят вме­сте с тре­мя пре­сви­те­ра­ми Ака­ки­ем, Ме­нан­дром и По­ли­е­ном и при­ве­ден на до­прос к пра­ви­те­лю го­ро­да Юлию. В то вре­мя Юлий уез­жал ле­чить­ся на го­ря­чие ис­точ­ни­ки, он при­ка­зал ве­сти за со­бой и хри­сти­ан­ско­го епи­ско­па с его пре­сви­те­ра­ми, за­клю­чен­ны­ми в же­лез­ные око­вы. Омыв­шись в теп­лых ис­точ­ни­ках, Юлий при­нес жерт­ву сво­им бо­гам и, при­звав свя­то­го Пат­ри­кия и дру­гих уз­ни­ков, пред­ло­жил им при­не­сти жерт­ву язы­че­ским бо­гам, угро­жая в слу­чае от­ка­за ис­тя­за­ни­я­ми. Свя­той Пат­ри­кий на это от­ве­чал: "Я хри­сти­а­нин и по­кло­ня­юсь Еди­но­му Ис­тин­но­му Бо­гу, Иису­су Хри­сту, Ко­то­рый со­здал небо и зем­лю и эти теп­лые ис­точ­ни­ки на поль­зу всем лю­дям". По по­ве­ле­нию Юлия свя­то­го бро­си­ли в го­ря­чий ис­точ­ник, с твер­дой ве­рой му­че­ник мо­лил­ся о по­мо­щи: "Гос­по­ди, Иису­се Хри­сте, по­мо­ги мне, ра­бу Тво­е­му", – и остал­ся невре­дим.

В бес­силь­ной яро­сти Юлий при­ка­зал от­сечь го­ло­вы свя­ти­те­лю Пат­ри­кию и трем его пре­сви­те­рам.

Кон­чи­на му­че­ни­ков по­сле­до­ва­ла око­ло 100 го­да по Рож­де­стве Хри­сто­вом.

См. так­же: "Стра­да­ние свя­то­го свя­щен­но­му­че­ни­ка Пат­ри­кия и с ним трех пре­сви­те­ров: Ака­кия, Ме­нанд­ра и По­ли­е­на" в из­ло­же­нии свт. Ди­мит­рия Ро­стов­ско­го.