Канон святому священномученику Мокию Амфипольскому, пресвитеру

Припев: Священному́чениче Моки́е, моли́ Бо́га о на́с.

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 24 мая (11 мая ст. ст.)

Глас 4.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Отве́рзу уста́ моя́, и напо́лнятся Ду́ха, и сло́во отры́гну Цари́це Ма́тери, и явлю́ся, све́тло торжеству́я, и воспою́, ра́дуяся, Тоя́ чудеса́.

К широте́, блаже́нне, твои́х похва́л напра́ви ума́ моего́ тесноту́ и све́т низпосли́ се́рдцу моему́, пою́щу светоно́сную и сла́вную па́мять твою́, му́чениче прехва́льне.

Звезду́ многосве́тлую Це́рковь познава́ет тя́, тоя́ тве́рдь уясня́ющаго све́тлостию страда́ний твои́х, преблаже́нне, му́чеников украше́ние, Моки́е всему́дре.

Твои́ми кровьми́ безбо́жие разори́л еси́, по́двиги бра́нными враги́ разрази́л еси́, снеда́емь огне́м, нече́ствующих всю́ попали́л еси́ суету́.

Желе́зом стру́жемь и огне́м оскорбля́емь, зла́та светле́йши, Моки́е, бы́л еси́, изображе́ние Христо́вых страсте́й и ве́ры побо́рник, богоблаже́нне.

Богоро́дичен: Ра́дости на́м Хода́таица, я́ко прии́мши исполне́ние всего́ Божества́, яви́лася еси́, Всенепоро́чная. Те́мже вси́ Тебе́, — ра́дуйся, — я́коже а́нгел, согла́сно взыва́ем, Богора́дованная.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Не му́дростию, и си́лою, и бога́тством хва́лимся, но Тобо́ю, О́тчею ипоста́сною Му́дростию, Христе́: не́сть бо свя́т, па́че Тебе́, Человеколю́бче.

Обнаже́н, к подвиго́м и к боре́нием отлучи́лся еси́, си́лою Креста́ не́мощь твою́ укрепля́я, те́мже велехва́льнаго зми́я низложи́л еси́.

Сме́ртию вре́менною безсме́ртное благосла́вие, боле́зней ра́ди плотски́х ве́чное наслажде́ние обре́л, я́коже возжела́л еси́, му́чениче непобеди́ме.

К нетле́нию от тли́ вои́стинну преше́л еси́ кра́йнею любо́вию, ра́достно вмести́лся еси́, а́нгелом соприча́стник бы́в, Моки́е.

Богоро́дичен: Тя́ прему́дрость Бо́жия пречи́стое селе́ние обре́тши, от Твои́х чи́стых крове́й воплоща́ется и по рождестве́ нетле́нну показа́.

Седа́лен, гла́с 4.

Наро́читый все́м страстоно́сец, врага́ до конца́ смири́вый и о́гненное муче́ние претерпе́вый кре́пко, Моки́й сла́вный, похвала́ми да почте́н бу́дет: се́й бо претерпе́ нестерпи́мыя му́ки и, усе́чен бы́в во главу́, ко Христу́ венцено́сец взы́де, ра́дуяся.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Седя́й в сла́ве на Престо́ле Божества́ во о́блаце ле́гце, прии́де Иису́с Пребоже́ственный, Нетле́нною Дла́нию и спасе́ зову́щия: сла́ва, Христе́, си́ле Твое́й.

Ко́жаных ри́з ве́тхаго умерщвле́ния совле́клся еси́, блаже́нне, всю́ду те́лом стру́жемь, во оде́жду нетле́ния обле́клся еси́ и наслажда́ешися дре́ва жи́зни, ра́дуяся.

Украси́лся еси́ благозра́чием доброде́телей, пресла́вне, уясни́лся еси́ боле́зньми добротво́рнаго страда́ния, уподо́бився а́нгелом, я́коже бо безпло́тен, сломле́ния и ра́ны претерпе́л еси́.

Безбо́жия глубина́ тя́ ника́коже погрузи́: держа́вною бо руко́ю тя́ Соде́тель спасе́, ре́ки му́к не поколеба́ша души́ твоея́ столпа́, му́дре, непоколе́блемаго.

Богоро́дичен: И́же во́лею вся́ созда́вый хоте́нием от Твои́х крове́й пло́ть Себе́ созда́ и во двою́ существу́ Еди́н происхо́дит, Ма́ти Де́во, спаса́я на́с бла́гостию.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Ты́, Го́споди, мо́й Све́т, в ми́р прише́л еси́, Све́т Святы́й, обраща́яй из мра́чна неве́дения ве́рою воспева́ющия Тя́.

Тя́ си́лу держа́вну на врага́ неви́димаго му́ченик Тво́й стяжа́в, некре́пкую сего́ кре́пость, Христе́, низложи́.

Твои́ми кровьми́ земля́ освяти́ся, блаже́нне, твои́ми ра́нами уязви́ся де́монский по́лк, богому́дре досточу́дне.

Тя́ иму́щи све́тла би́сера и че́стна во увязе́нии свое́м, честна́я Це́рковь, всеблаже́нне, украша́ется.

Богоро́дичен: Све́т безле́тный на́м, О́тчее сия́ние, родила́ еси́ под ле́том, бога́тством бла́гости бы́вша, Всенепоро́чная.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Пожру́ Ти́ со гла́сом хвале́ния, Го́споди, Це́рковь вопие́т Ти́, от бесо́вския кро́ве очи́щшися, ра́ди ми́лости от ре́бр Твои́х исте́кшею кро́вию.

Любо́вию, и наде́ждею, и ве́рою вооружи́ Подвигополо́жник вели́кий кре́пка ору́жника благоче́стия. Сего́ ра́ди пре́лести низложи́ утвержде́ние.

Любве́ плотски́я у́м отлучи́л еси́ и, Жениха́ добро́ты неизрече́нныя зря́, му́ки нивочто́же вмени́л еси́, прехва́льне.

Немо́кренно муче́ния преше́л еси́ пучи́ну и к вы́шним приста́нищем благи́х со все́м бога́тством устреми́лся еси́, побе́ды вене́ц прие́м.

Богоро́дичен: Бе́здну милосе́рдия, Христа́, Ро́ждшая, от грехо́вныя глубины́ мя́, я́ко ми́лостива Еди́на, возведи́ и от бу́ри помышле́ний сопроти́вных спаси́.

Конда́к, гла́с 8.

Вооружи́вся щито́м ве́ры, нечести́вых ополче́ния сте́рл еси́, священному́чениче, и вене́ц от Христа́ взя́л еси́, Моки́е, те́м и, со а́нгелы ра́дуяся, спаса́й от бе́д пою́щия тя́, моля́ непреста́нно о все́х на́с.

И́кос:

Име́яй ду́шу скве́рнену и те́ло от безчи́сленных собла́зн и бу́рею лю́те погружа́емь, не сме́ю глаго́лати, ниже́ могу́, твоея́ похвалы́, блаже́нне священному́чениче, но я́ко исто́чник сы́й, мно́гия ми́ отмы́й собла́зны и во отверзе́ние усто́м сло́во да́ти моли́ся, мо́лишися бо непреста́нно о все́х на́с.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: Спасы́й во огни́ авраа́мския Твоя́ о́троки и халде́и уби́в, я́же Пра́вда пра́ведно уловля́ше, препе́тый Го́споди, Бо́же оте́ц на́ших, благослове́н еси́.

В пе́щь вве́ржен бы́в, обре́л еси́ тя́ ороша́ющаго Сло́ва во зра́це а́нгельсте, ю́ноши три́ спа́сшаго, вопия́, преблаже́нне: препе́тый Го́споди, Бо́же оте́ц на́ших, благослове́н еси́.

На мечи́, на о́гнь и на разже́нныя сосу́ды, му́чениче, противоста́л еси́ му́жески, си́лою Боже́ственною укрепля́емь, и вопия́л еси́, ра́дуяся: препе́тый Го́споди, Бо́же оте́ц на́ших, благослове́н еси́.

Кро́вными твои́ми то́ки угаси́л еси́ пре́лести пла́мень, терпе́ния же огне́м зажже́нное хвра́стие попали́л еси́ и́дольское, поя́: оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Богоро́дичен: Тя́, безсме́ртнаго исто́чника во́ду оставле́ния еди́ну источи́вшую на́м, Иису́са Христа́, Присноде́во, воспева́ем, зову́ще: Бо́же оте́ц на́ших, благослове́н еси́.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: О́троки благочести́выя в пещи́ Рождество́ Богоро́дичо спасло́ е́сть, тогда́ у́бо образу́емое, ны́не же де́йствуемое, вселе́нную всю́ воздвиза́ет пе́ти Тебе́: Го́спода по́йте, дела́, и превозноси́те Его́ во вся́ ве́ки.

Порфи́ру от твои́х крове́й очервлени́в и се́ю обложе́н, нося́ же вме́сто ски́птра ору́жие непобеди́мое, сца́рствуеши, Моки́е, Царю́ все́х, Го́спода воспева́йте, дела́, зовы́й, и превозноси́те Его́ во вся́ ве́ки.

Я́ко со́лнце, дне́сь ми́ру па́мять твоего́ страда́ния возсия́, вся́ озаря́ющи и мра́к отгоня́ющи де́монския зло́бы, сла́вне Моки́е, в не́йже ра́достно тя́ пое́м, благословя́ще Христа́ во ве́ки.

Устро́ив колесни́цу, богому́дре, твоего́ страда́ния кро́вию, взя́тся к небе́сным, дости́гл еси́ чи́ны мы́сленных си́л и страда́лец ли́ки, с ни́миже предстоя́ Тро́ице, всегда́ моли́ о пою́щих тя́.

Богоро́дичен: В тебе́ ви́дена бы́ша ше́ствия Вели́каго Царя́ си́л, две́рь небе́сная, Отрокови́це Неискусобра́чная, Я́же челове́ков смеше́ние озе́мльствовавшая. Те́мже Тя́, Де́ву, пое́м и превозно́сим во ве́ки.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Е́ва у́бо неду́гом преслуша́ния кля́тву всели́ла е́сть, Ты́ же, Де́во Богоро́дице, прозябе́нием чревоноше́ния ми́рови благослове́ние процвела́ еси́. Те́м Тя́ вси́ велича́ем.

Пребога́т, и по́лн просвеще́ния бы́в, и стра́стию украша́емь, вну́трь вмести́лся еси́ черто́га, с му́дрыми де́вами веселя́ся, и добро́ту зри́ши недомы́сленную, ея́же све́тлость пре́жде стяжа́л еси́.

Во граде́х ины́х предпострада́в, сла́вне, византи́йский гра́д дости́гл еси́, му́чениче, в не́мже твои́х по́двигов кончи́ну и побе́ды вене́ц прия́л еси́, я́ко страда́лец непобеди́мь, его́же огражда́еши мольба́ми твои́ми.

Обре́л еси́ возме́здие я́ко вои́стинну боле́зней твои́х Ца́рство недви́жимое, ста́л еси́, жела́нием, всеблаже́нне, дре́ву живо́тному присту́пль, и бо́г по прича́стию бы́в, Моки́е му́чениче досточу́дне.

Богоро́дичен: Глаго́лом после́дующе Твои́м, всегда́ Тя́, Де́во, ублажа́ем: Сло́во бо на́м неизрече́нно, от Отца́ пре́жде ве́к возсия́вшее, родила́ еси́, я́ко Са́м благоизво́ли, Его́же досто́йно велича́ем.

Пѣ́снь а҃.

І҆рмо́съ: Ѿве́рзꙋ ᲂу҆ста̀ моѧ̑ и҆ напо́лнѧтсѧ дх҃а, и҆ сло́во ѿры́гнꙋ цр҃и́цѣ мт҃ри, и҆ ꙗ҆влю́сѧ свѣ́тлѡ торжествꙋ́ѧ, и҆ воспою̀, ра́дꙋѧсѧ, тоѧ̀ чꙋдеса̀.

Къ широтѣ̀, бл҃же́нне, твои́хъ похва́лъ, напра́ви ᲂу҆ма̀ моегѡ̀ тѣснотꙋ̀, и҆ свѣ́тъ низпослѝ се́рдцꙋ моемꙋ̀, пою́щꙋ свѣтоно́снꙋю и҆ сла́внꙋю па́мѧть твою̀, мч҃ниче прехва́льне.

Ѕвѣздꙋ̀ многосвѣ́тлꙋю цр҃ковь познава́етъ тѧ̀, тоѧ̀ тве́рдь ᲂу҆ѧснѧ́ющаго свѣ́тлостїю страда́нїй твои́хъ, преблаже́нне, мꙋ́ченикѡвъ ᲂу҆краше́нїе, мѡкі́е всемꙋ́дре.

Твои́ми кровьмѝ безбо́жїе разори́лъ є҆сѝ, пѡ́двиги бра́нными врагѝ разрази́лъ є҆сѝ, снѣда́емь ѻ҆гне́мъ, нече́ствꙋющихъ всю̀ попали́лъ є҆сѝ сꙋетꙋ̀.

Желѣ́зомъ стрꙋ́жемь, и҆ ѻ҆гне́мъ ѡ҆скорблѧ́емь, зла́та свѣтлѣ́йши, мѡкі́е, бы́лъ є҆сѝ, и҆з̾ѡбраже́нїе хрⷭ҇то́выхъ стрⷭ҇те́й, и҆ вѣ́ры побо́рникъ, бг҃облаже́нне.

Бг҃оро́диченъ: Ра́дости на́мъ хода́таица, ꙗ҆́кѡ прїи́мши и҆сполне́нїе всегѡ̀ бж҃ества̀, ꙗ҆ви́ласѧ є҆сѝ, всенепоро́чнаѧ. тѣ́мже всѝ тебѣ̀ ра́дꙋйсѧ, ꙗ҆́коже а҆́гг҃лъ, согла́снѡ взыва́емъ, бг҃ора́дованнаѧ.

Пѣ́снь г҃.

І҆рмо́съ: Не мꙋ́дростїю и҆ си́лою, и҆ бога́тствомъ, хва́лимсѧ, но тобо́ю, ѻ҆́ч҃ею ѵ҆поста́сною мꙋ́дростїю, хрⷭ҇тѐ: нѣ́сть бо свѧ́тъ, па́че тебє̀, чл҃вѣколю́бче.

Ѡ҆бнаже́нъ къ подвигѡ́мъ и҆ къ боре́нїємъ ѿлꙋчи́лсѧ є҆сѝ, си́лою крⷭ҇та̀ не́мощь твою̀ ᲂу҆крѣплѧ́ѧ: тѣ́мже велехва́льнаго ѕмі́ѧ низложи́лъ є҆сѝ.

Сме́ртїю вре́менною, безсме́ртное благосла́вїе, болѣ́зней ра́ди плотски́хъ, вѣ́чное наслажде́нїе ѡ҆брѣ́лъ, ꙗ҆́коже возжела́лъ є҆сѝ, мꙋ́чениче непобѣди́ме.

Къ нетлѣ́нїю ѿ тлѝ вои́стиннꙋ преше́лъ є҆сѝ кра́йнею любо́вїю, ра́достнѡ вмѣсти́лсѧ є҆сѝ, а҆́гг҃лѡмъ соприча́стникъ бы́въ, мѡкі́е.

Бг҃оро́диченъ: Тѧ̀ премꙋ́дрость бж҃їѧ прчⷭ҇тое селе́нїе ѡ҆брѣ́тши, ѿ твои́хъ чи́стыхъ крове́й воплоща́етсѧ, и҆ по ржⷭ҇твѣ̀ нетлѣ́ннꙋ показа̀.

Сѣда́ленъ, гла́съ д҃.

Наро́читый всѣ̑мъ страстоно́сецъ, врага̀ до конца̀ смири́вый, и҆ ѻ҆́гненное мꙋче́нїе претерпѣ́вый крѣ́пкѡ, мѡкі́й сла́вный, похвала́ми да почте́нъ бꙋ́детъ: се́й бо претерпѣ̀ нестерпи̑мыѧ мꙋ̑ки, и҆ ᲂу҆сѣ́ченъ бы́въ во главꙋ̀, ко хрⷭ҇тꙋ̀ вѣнцено́сецъ взы́де ра́дꙋѧсѧ.

Пѣ́снь д҃.

І҆рмо́съ: Сѣдѧ́й въ сла́вѣ на прⷭ҇то́лѣ бжⷭ҇тва̀, во ѻ҆́блацѣ ле́гцѣ прїи́де і҆и҃съ пребжⷭ҇твенный, нетлѣ́нною дла́нїю, и҆ спасѐ зовꙋ́щыѧ: сла́ва, хрⷭ҇тѐ, си́лѣ твое́й.

Ко́жаныхъ ри́зъ ве́тхагѡ ᲂу҆мерщвле́нїѧ совле́клсѧ є҆сѝ, бл҃же́нне, всю́дꙋ тѣ́ломъ стрꙋ́жемь, во ѻ҆де́ждꙋ нетлѣ́нїѧ ѡ҆бле́клсѧ є҆сѝ, и҆ наслажда́ешисѧ дре́ва жи́зни ра́дꙋѧсѧ.

Оу҆краси́лсѧ є҆сѝ благозра́чїемъ добродѣ́телей, пресла́вне, ᲂу҆ѧсни́лсѧ є҆сѝ болѣ́зньми добротво́рнагѡ страда́нїѧ, ᲂу҆подо́бивсѧ а҆́гг҃лѡмъ, ꙗ҆́коже бо безпло́тенъ сломлє́нїѧ и҆ ра̑ны претерпѣ́лъ є҆сѝ.

Безбо́жїѧ глꙋбина̀ тѧ̀ ника́коже погрꙋзѝ: держа́вною бо рꙋко́ю тѧ̀ содѣ́тель спасѐ, рѣ́ки мꙋ́къ не поколеба́ша дꙋшѝ твоеѧ̀ столпа̀, мꙋ́дре, непоколе́блемагѡ.

Бг҃оро́диченъ: И҆́же во́лею всѧ̑ созда́вый хотѣ́нїемъ, ѿ твои́хъ крове́й пло́ть себѣ̀ созда̀: и҆ во двою̀ сꙋщєствꙋ̀ є҆ди́нъ происхо́дитъ, мт҃и дв҃о, спаса́ѧ на́съ бла́гостїю.

Пѣ́снь є҃.

І҆рмо́съ: Ты̀, гдⷭ҇и мо́й, свѣ́тъ въ мі́ръ прише́лъ є҆сѝ, свѣ́тъ ст҃ы́й, ѡ҆браща́ѧй и҆з̾ мра́чна невѣ́дѣнїѧ вѣ́рою воспѣва́ющыѧ тѧ̀.

Тѧ̀ си́лꙋ держа́внꙋ на врага̀ неви́димаго мꙋ́ченикъ тво́й стѧжа́въ, некрѣ́пкꙋю сегѡ̀ крѣ́пость, хрⷭ҇тѐ, низложѝ.

Твои́ми кровьмѝ землѧ̀ ѡ҆свѧти́сѧ, бл҃же́нне, твои́ми ра́нами ᲂу҆ѧзви́сѧ де́мѡнскїй по́лкъ, бг҃омꙋ́дре досточꙋ́дне.

Тѧ̀ и҆мꙋ́щи свѣ́тла би́сера, и҆ че́стна, во ᲂу҆вѧзє́нїи свое́мъ, честна́ѧ цр҃ковь, всебл҃же́нне, ᲂу҆краша́етсѧ.

Бг҃оро́диченъ: Свѣ́тъ безлѣ́тный на́мъ, ѻ҆́ч҃ее сїѧ́нїе, родила̀ є҆сѝ подъ лѣ́томъ, бога́тствомъ бл҃гости бы́вша, всенепоро́чнаѧ.

Пѣ́снь ѕ҃.

І҆рмо́съ: Пожрꙋ̀ тѝ со гла́сомъ хвале́нїѧ, гдⷭ҇и, цр҃ковь вопїе́тъ тѝ, ѿ бѣсо́вскїѧ кро́ве ѡ҆чи́щшисѧ, ра́ди ми́лости ѿ ре́бръ твои́хъ и҆сте́кшею кро́вїю.

Любо́вїю и҆ наде́ждею, и҆ вѣ́рою, воѡрꙋжѝ подвигополо́жникъ вели́кїй крѣ́пка ѻ҆рꙋ́жника благоче́стїѧ. сегѡ̀ ра́ди пре́лести низложѝ ᲂу҆твержде́нїе.

Любвѐ плотскі́ѧ ᲂу҆́мъ ѿлꙋчи́лъ є҆сѝ, и҆ жениха̀ добрѡ́ты неизречє́нныѧ зрѧ̀, мꙋ̑ки нивочто́же вмѣни́лъ є҆сѝ, прехва́льне.

Немо́креннѡ мꙋче́нїѧ преше́лъ є҆сѝ пꙋчи́нꙋ, и҆ къ вы̑шнимъ приста́нищємъ благи́хъ со всѣ́мъ бога́тствомъ ᲂу҆стреми́лсѧ є҆сѝ, побѣ́ды вѣне́цъ прїе́мъ.

Бг҃оро́диченъ: Бе́зднꙋ милосе́рдїѧ хрⷭ҇та̀ ро́ждшаѧ, ѿ грѣхо́вныѧ глꙋбины̀ мѧ̀, ꙗ҆́кѡ ми́лостива є҆ди́на возведѝ, и҆ ѿ бꙋ́ри помышле́нїй сопроти́вныхъ спасѝ.

Конда́къ, гла́съ в҃.

Воѡрꙋжи́всѧ щито́мъ вѣ́ры, нечести́выхъ ѡ҆полчє́нїѧ сте́рлъ є҆сѝ, сщ҃енномꙋ́чениче, и҆ вѣне́цъ ѿ хрⷭ҇та̀ взѧ́лъ є҆сѝ, мѡкі́е: тѣ́мъ и҆ со а҆́гг҃лы ра́дꙋѧсѧ, спаса́й ѿ бѣ́дъ пою́щыѧ тѧ̀, молѧ̀ непреста́ннѡ ѡ҆ всѣ́хъ на́съ.

І҆́косъ:

И҆мѣ́ѧй дꙋ́шꙋ скве́рненꙋ и҆ тѣ́ло ѿ безчи́сленныхъ собла̑знъ, и҆ бꙋ́рею лю́тѣ погрꙋжа́емь, не смѣ́ю глаго́лати, нижѐ могꙋ̀, твоеѧ̀ похвалы̀, блаже́нне свѧщенномꙋ́чениче, но ꙗ҆́кѡ и҆сто́чникъ сы́й, мнѡ́гїѧ мѝ ѿмы́й собла́зны, и҆ во ѿверзе́нїе ᲂу҆стѡ́мъ сло́во да́ти моли́сѧ: мо́лишисѧ бо непреста́ннѡ ѡ҆ всѣ́хъ на́съ.

Пѣ́снь з҃.

І҆рмо́съ: Спасы́й во ѻ҆гнѝ а҆враа́мскїѧ твоѧ̀ ѻ҆́троки, и҆ халдє́и ᲂу҆би́въ, ꙗ҆̀же пра́вда пра́веднѡ ᲂу҆ловлѧ́ше: препѣ́тый гдⷭ҇и, бж҃е ѻ҆тє́цъ на́шихъ, бл҃гослове́нъ є҆сѝ.

Въ пе́щь вве́рженъ бы́въ, ѡ҆брѣ́лъ є҆сѝ тѧ̀ ѡ҆роша́ющагѡ сло́ва, во зра́цѣ а҆́гг҃льстѣ, ю҆́ношы трѝ спа́сшаго, вопїѧ̀, преблаже́нне: препѣ́тый гдⷭ҇и, бж҃е ѻ҆тє́цъ на́шихъ, бл҃гослове́нъ є҆сѝ.

На мечѝ, на ѻ҆́гнь, и҆ на разжє́нныѧ сосꙋ́ды, мꙋ́чениче, противоста́лъ є҆сѝ мꙋ́жески, си́лою бжⷭ҇твенною ᲂу҆крѣплѧ́емь, и҆ вопїѧ́лъ є҆сѝ ра́дꙋѧсѧ: препѣ́тый гдⷭ҇и, бж҃е ѻ҆тє́цъ на́шихъ, бл҃гослове́нъ є҆сѝ.

Кро́вными твои́ми тѡ́ки ᲂу҆гаси́лъ є҆сѝ пре́лести пла́мень: терпѣ́нїѧ же ѻ҆гне́мъ зажже́нное хвра́стїе попали́лъ є҆сѝ і҆́дѡльское, поѧ̀: ѻ҆тє́цъ на́шихъ бж҃е, бл҃гослове́нъ є҆сѝ.

Бг҃оро́диченъ: Тѧ̀ безсме́ртнаго и҆сто́чника, во́дꙋ ѡ҆ставле́нїѧ є҆ди́нꙋ и҆сточи́вшꙋю на́мъ, і҆и҃са хрⷭ҇та̀, приснодв҃о, воспѣва́емъ зовꙋ́ще: бж҃е ѻ҆тє́цъ на́шихъ, бл҃гослове́нъ є҆сѝ.

Пѣ́снь и҃.

І҆рмо́съ: Ѻ҆́троки бл҃гочести̑выѧ въ пещѝ ржⷭ҇тво̀ бг҃оро́дичо спасло̀ є҆́сть, тогда̀ ᲂу҆́бѡ ѡ҆бразꙋ́емое, ны́нѣ же дѣ́йствꙋемое, вселе́ннꙋю всю̀ воздвиза́етъ пѣ́ти тебѣ̀: гдⷭ҇а по́йте, дѣла̀, и҆ превозноси́те є҆го̀ во всѧ̑ вѣ́ки.

Порфѵ́рꙋ ѿ твои́хъ крове́й ѡ҆червлени́въ, и҆ се́ю ѡ҆бложе́нъ, носѧ̀ же вмѣ́стѡ ски́птра ѻ҆рꙋ́жїе непобѣди́мое, сца́рствꙋеши, мѡкі́е, царю̀ всѣ́хъ, гдⷭ҇а воспѣва́йте, дѣла̀, зовы́й, и҆ превозноси́те є҆го̀ во всѧ̑ вѣ́ки.

Ꙗ҆́кѡ со́лнце дне́сь мі́рꙋ па́мѧть твоегѡ̀ страда́нїѧ возсїѧ̀, всѧ̑ ѡ҆зарѧ́ющи, и҆ мра́къ ѿгонѧ́ющи де́мѡнскїѧ ѕло́бы, сла́вне мѡкі́е, въ не́йже ра́достнѡ тѧ̀ пое́мъ, благословѧ́ще хрⷭ҇та̀ во вѣ́ки.

Оу҆стро́ивъ колесни́цꙋ, бг҃омꙋ́дре, твоегѡ̀ страда́нїѧ кро́вїю, взѧ́тсѧ къ нбⷭ҇нымъ, дости́глъ є҆сѝ чи́ны мы́сленныхъ си́лъ, и҆ страда́лєцъ ли́ки, съ ни́миже предстоѧ̀ трⷪ҇цѣ, всегда̀ молѝ ѡ҆ пою́щихъ тѧ̀.

Бг҃оро́диченъ: Въ тебѣ̀ ви̑дѣна бы́ша шє́ствїѧ вели́кагѡ цр҃ѧ̀ си́лъ, две́рь небе́снаѧ, ѻ҆трокови́це неискꙋсобра́чнаѧ, ꙗ҆́же человѣ́кѡвъ смѣше́нїе ѡ҆зе́мльствовавшаѧ. тѣ́мже тѧ̀ дв҃ꙋ пое́мъ, и҆ превозно́симъ во вѣ́ки.

Пѣ́снь ѳ҃.

І҆рмо́съ: Є҆́ѵа ᲂу҆́бѡ недꙋ́гомъ преслꙋша́нїѧ клѧ́твꙋ всели́ла є҆́сть, ты̀ же, дв҃о бцⷣе, прозѧбе́нїемъ чревоноше́нїѧ, мі́рови бл҃гослове́нїе процвѣла̀ є҆сѝ: тѣ́мъ тѧ̀ всѝ велича́емъ.

Пребога́тъ и҆ по́лнъ просвѣще́нїѧ бы́въ, и҆ стра́стїю ᲂу҆краша́емь, внꙋ́трь вмѣсти́лсѧ є҆сѝ черто́га, съ мꙋ́дрыми дѣ́вами веселѧ́сѧ, и҆ добро́тꙋ зри́ши недомы́сленнꙋю, є҆ѧ́же свѣ́тлость пре́жде стѧжа́лъ є҆сѝ.

Во градѣ́хъ и҆ны́хъ предпострада́въ, сла́вне, вѷзанті́йскїй гра́дъ дости́глъ є҆сѝ, мч҃ниче: въ не́мже твои́хъ по́двигѡвъ кончи́нꙋ, и҆ побѣ́ды вѣне́цъ прїѧ́лъ є҆сѝ, ꙗ҆́кѡ страда́лецъ непобѣди́мь, є҆го́же ѡ҆гражда́еши мольба́ми твои́ми.

Ѡ҆брѣ́лъ є҆сѝ возме́здїе ꙗ҆́кѡ вои́стиннꙋ, болѣ́зней твои́хъ, црⷭ҇тво недви́жимое, ста́лъ є҆сѝ жела́нїемъ, всебл҃же́нне, дре́вꙋ живо́тномꙋ пристꙋ́пль, и҆ бо́гъ по прича́стїю бы́въ, мѡкі́е мꙋ́чениче досточꙋ́дне.

Бг҃оро́диченъ: Глаго́лѡмъ послѣ́дꙋюще твои̑мъ, всегда̀ тѧ̀, дв҃о, ᲂу҆блажа́емъ: сло́во бо на́мъ неизрече́ннѡ, ѿ ѻ҆ц҃а̀ пре́жде вѣ̑къ возсїѧ́вшее, родила̀ є҆сѝ, ꙗ҆́кѡ са́мъ благоизво́ли, є҆го́же досто́йнѡ велича́емъ.

Свя­той Мок­ий был пре­сви­те­ром в Ма­ке­до­нии, в го­ро­де Ам­фи­по­ле. Во вре­мя го­не­ния на хри­сти­ан им­пе­ра­то­ра Дио­кли­ти­а­на (284–305) свя­той Мок­ий убеж­дал языч­ни­ков, со­брав­ших­ся для празд­но­ва­ния язы­че­ско­му бо­же­ству Ди­о­ни­су (Ба­ху­су), оста­вить без­за­кон­ные и сквер­ные обы­чаи, со­про­вож­дав­шие это тор­же­ство, по­ка­ять­ся, об­ра­тить­ся к Гос­по­ду Иису­су Хри­сту и очи­стить­ся во Свя­том Кре­ще­нии. Свя­той был при­ве­ден на суд к пра­ви­те­лю Ла­оди­кию, ис­по­ве­дал пе­ред ним ис­тин­ную ве­ру, а на угро­зы от­ве­чал: "Смерть за Хри­ста – ве­ли­кое при­об­ре­те­ние для ме­ня". Свя­то­го Мок­ия под­верг­ли ис­тя­за­ни­ям, ко­то­рые он пе­ре­но­сил с див­ным тер­пе­ни­ем, не пе­ре­ста­вая об­ли­чать нече­стие идо­ло­по­клон­ни­ков. При­ве­ден­ный в ка­пи­ще Ди­о­ни­са, свя­той име­нем Иису­са Хри­ста со­кру­шил идо­ла, по­сле че­го был вверг­нут в рас­ка­лен­ную печь, где остал­ся невре­ди­мым, а пла­ме­нем, вы­шед­шим из пе­чи, был со­жжен пра­ви­тель. Вновь на­зна­чен­ный на­чаль­ник под­верг свя­то­го Мок­ия же­сто­ким ис­тя­за­ни­ям, ко­то­рые он при по­мо­щи Бо­жи­ей стой­ко пе­ре­нес; от­дан­ный на рас­тер­за­ние ди­ким зве­рям, он остал­ся невре­ди­мым – львы ло­жи­лись у ног свя­то­го. На­род, вра­зу­мив­шись та­ки­ми чу­де­са­ми, стал тре­бо­вать, чтобы му­че­ни­ка от­пу­сти­ли на сво­бо­ду. Пра­ви­тель рас­по­ря­дил­ся ото­слать свя­то­го в го­род Пе­ринф, а от­ту­да в Ви­зан­тию, где свя­той Мок­ий был каз­нен. Пе­ред смер­тью он в мо­лит­ве бла­го­да­рил Гос­по­да, дав­ше­го ему си­лу до кон­ца прой­ти му­че­ни­че­ский по­двиг. "Гос­по­ди, при­и­ми в ми­ре дух мой", – бы­ли его по­след­ние сло­ва, по­сле че­го ему от­сек­ли го­ло­ву. Свя­той Мок­ий скон­чал­ся око­ло 295 го­да. Впо­след­ствии им­пе­ра­тор Кон­стан­тин по­стро­ил в честь свя­щен­но­му­че­ни­ка Мок­ия храм и пе­ре­нес в него свя­тые мо­щи стра­сто­терп­ца.

См. так­же: "Стра­да­ние свя­то­го свя­щен­но­му­че­ни­ка Мок­ия" в из­ло­же­нии свт. Ди­мит­рия Ро­стов­ско­го.