Канон святому священномученику Корнилию Сотнику

Припев: Священному́чениче Корни́лие, моли́ Бо́га о на́с.

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 26 сентября (13 сентября ст. ст.)

Глас 5.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Коня́ и вса́дника в мо́ре Чермно́е сокруша́яй бра́ни, мы́шцею высо́кою, Христо́с истрясе́, Изра́иля же спасе́, побе́дную пе́снь пою́ща.

Сие́ твое́ светоно́сное и боже́ственное успе́ние, и пресве́тлую па́мять, и свяще́нное торжество́ торжеству́ющия, моли́твами твои́ми просвети́, иера́рше богоблаже́нне.

Яви́лся еси́ и пре́жде соверше́ннаго, му́дре, та́инств навыче́ния ми́лостынями и моли́твами, Корни́лие, упраждня́яся, всеблаже́нне, и все́х Го́спода мы́сли ища́ пра́востию.

Зако́нов спаси́тельных я́ве научи́лся еси́ пло́ти Соедини́вшагося кра́йния ра́ди бла́гости, апо́столов верхо́вному ма́нием Влады́чним, блаже́нне, научи́вшу тя́.

Богоро́дичен: Распаля́еши ве́рных сердца́ при́сно сла́вити Тя́ несы́тною любо́вию, Богороди́тельнице Влады́чице: сла́ва бо еси́ челове́ков, ро́ждшая сла́вы Го́спода, Чи́стая.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Водрузи́вый на ничесо́мже зе́млю повеле́нием Твои́м, и пове́сивый неодержи́мо тяготе́ющую, на недви́жимем, Христе́, ка́мени за́поведей Твои́х, Це́рковь Твою́ утверди́, Еди́не Бла́же и Человеколю́бче.

Свята́го просвеще́ние прия́л еси́ Ду́ха и Боже́ственную благода́ть от боже́ственных у́ст, всю́ прие́м вседомо́вно боже́ственнаго верхо́внаго апо́стола прише́ствием, возвеща́ющаго спаси́тельная уче́ния.

Возвы́сився доброде́тельми, я́ко ке́др высокора́стный, и плоды́ благово́нны на́м израсти́в, уче́ний пода́ние, благода́ть чуде́с и исцеле́ний де́йство, блаже́нне иера́рше Корни́лие.

Велича́йшаго сподо́бився благосла́вия, Корни́лие, с верхо́вным и ины́ми мно́гими, поте́кл еси́, пропове́дуя всю́ду пропове́дание Боже́ственное, и́мже мы́ просвеща́еми, тмы́ неве́дения изба́вихомся.

Богоро́дичен: Чистоты́ светови́дное была́ еси́ селе́ние, Светода́теля носи́вши воплоща́ема, Челове́ка яви́вшася по на́м за человеколю́бие и тлю́ разори́вша, пречи́стая Де́во Богоневе́сто, нетле́нное челове́ков воззва́ние.

Седа́лен, гла́с 4.

Нача́ток святы́й тя́ Це́рковь от язы́к прия́т, просвеща́ющаго сию́ доброде́тельными твои́ми дея́ньми, священнотаи́нниче богому́дре Корни́лие.

Сла́ва, и ны́не: Просте́р Моисе́й ру́ки к высоте́ небе́сней, прообразова́ше Кре́ст, Боже́ственное ору́жие ве́рных, на не́мже Христо́с грехи́ пригвозди́. Те́м вра́г пла́каше, стражда́ боле́зненно чу́вствы, глаго́лаше: древяно́е мя́ копие́ прободе́ посреде́ се́рдца моего́. Христо́с вся́ от а́дских у́з реши́т.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Боже́ственное Твое́ разуме́в истоща́ние прозорли́во, Авваку́м, Христе́, со тре́петом вопия́ше Тебе́: во спасе́ние люде́й Твои́х, спасти́ пома́занныя Твоя́ прише́л еси́.

Ду́ха благода́ть прии́м, я́коже со́лнце светоза́рное, зе́млю проше́л еси́, Корни́лие, отгоня́я тму́ идолонеи́стовства, прехва́льне.

Я́ко вели́ка река́, исходя́, все́ лице́ земли́ напая́еши Боже́ственными уче́нии, и пле́велы подавля́я многобо́жия, Корни́лие.

Ме́ртв всему́ ми́ру бы́в, Умерщвле́ннаго на́с ра́ди Боже́ственное воста́ние все́м страстьми́ уме́ршим возвести́л еси́, Корни́лие всеблаже́нне.

Богоро́дичен: Му́дрости чи́стое оби́телище О́тчия преесте́ственно, чи́стая Де́во, была́ еси́, Е́юже мы́ зло́бы ны́не хитреца́ изба́вихомся.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Одея́йся све́том, я́ко ри́зою, к Тебе́ у́тренюю и Тебе́ зову́: ду́шу мою́ просвети́ омраче́нную, Христе́, я́ко Еди́н Благоутро́бен.

Ве́сь возложи́вся Вседержи́телю, глухи́м куми́ром че́сти не прине́сл еси́, священнотаи́нниче, от скверноуби́йственных челове́к понужда́емь.

Высоча́йшаго неви́димаго Бо́га, Корни́лие, в моли́твах призва́л еси́ и хра́м низложи́л еси́ ме́рзских куми́ров, вельми́ удивля́емь.

Вседержи́теля храня́ повеле́ния, в темни́це у́зы претерпе́л еси́ и у́з отреша́л еси́ злове́рия безу́мныя, богому́дре.

Богоро́дичен: Одожди́ ми, Пречи́стая, грехо́в оставле́ние, посети́ мя, немощству́юща и вла́ема напа́стьми жите́йскими и страстьми́ теле́сными.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Неи́стовствующееся бу́рею душетле́нною, Влады́ко Христе́, страсте́й мо́ре укроти́ и от тли́ возведи́ мя, я́ко Благоутро́бен.

Чи́сто творя́ моли́твы твоя́, а́нгела Бо́жия я́вственно ви́дел еси́, науча́юща тя́ лу́чшая и спасе́нная иму́щим.

Просвети́вся Ду́хом, светода́тельная показа́лся еси́ звезда́, светоза́рными сия́нии концы́ просвеща́я, священнотаи́нниче Корни́лие.

Позна́в Го́спода сла́вы, и́же ле́стию пре́жде помраче́н, прозира́еши, блаже́нне, моли́твою твое́ю и вседомо́вно прие́млеши боже́ственное очище́ние.

Богоро́дичен: Сла́вы Госпо́дь от крове́й Твои́х де́вственных воплоти́ся, Еди́н, я́ко ве́сть, Всепе́тая, спаса́я ны́ бла́гостию.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: Превозноси́мый отце́в Госпо́дь, пла́мень угаси́, о́троки ороси́, согла́сно пою́щия: Бо́же, благослове́н еси́.

Ты́ язы́ков нача́ток бы́л еси́, Корни́лие, пе́рвый бо креще́ние прия́л еси́ свято́е и Ду́ха благода́ть, я́ко пре́жде богоглаго́ливии.

Велича́йшая чудеса́ соверша́я Боже́ственною благода́тию, к ве́ре улови́л еси́ дре́вле злому́дрствующия, науча́я воспева́ти: Бо́же, благослове́н еси́.

В земли́ кры́емь и купино́ю покрове́н, Боже́ственными сказа́ньми, му́дре, яви́лся еси́ чуде́с точа́ благода́ть и неду́ги отгоня́я.

Цевни́це, сладковоспе́вшая уче́ния спаси́тельная и все́х, Корни́лие, ду́ши услажда́ющая, показа́лся еси́, воспева́я: Бо́же, благослове́н еси́.

Тро́ичен: Вси́ Триипоста́сную Еди́ницу да просла́вим: Отца́ пребезнача́льнаго, Сы́на единосу́щнаго и Ду́ха Свята́го, песнопою́ще: Бо́же, благослове́н еси́.

Богоро́дичен: Яви́лася еси́ челове́ческое смеше́ние обожи́вши боже́ственным Твои́м Рождество́м, Де́во Всенепоро́чная. Те́м Тя́ по до́лгу, ве́рнии, славосло́вим.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Тебе́, Вседе́телю, в пещи́ о́троцы, всеми́рный ли́к спле́тше, поя́ху: дела́ вся́кая, Го́спода по́йте и превозноси́те во вся́ ве́ки.

Еди́наго от души́ на земли́ я́вльшагося Бо́га взыска́л еси́ ума́ пра́востию: те́м бы́л еси́ нача́ток, богоно́сне, язы́ков честны́й и Ду́ха прия́телище.

У́глием твои́х, блаже́нне, о́гненных слове́с вещество́ поже́гл еси́ су́етства: те́м к Све́ту невече́рнему преше́л еси́, вся́ озаря́я любо́вию, тя́ пою́щия.

Жре́бий, и ча́сть, и по́мощь, и Изба́витель, кре́пость же и хвала́, и све́т тебе́ бы́сть Сло́во, вся́ призыва́ющее из не су́щаго, и руковожде́ние, Корни́лие богому́дре.

Тро́ичен: Святы́й О́тче, Святы́й Сло́ве, Всесвяты́й Ду́ше несозда́нне, Тро́ице неразде́льная, спаси́ любо́вию пою́щия Твою́ держа́ву, и ца́рство, и вели́чество.

Богоро́дичен: Изле́й на ны́ Твоя́ ми́лости обы́чно, Отрокови́це, и испроси́ на́м, Чи́стая, проще́ние все́х прегреше́ний, в ве́дении же и неве́дении и от невнима́ния на́м прилу́чшихся.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Иса́ие, лику́й, Де́ва име́ во чре́ве, и роди́ Сы́на Емману́ила, Бо́га же и челове́ка, Восто́к и́мя Ему́: Его́же велича́юще, Де́ву ублажа́ем.

Ко свяще́нному торжеству́ Це́рковь вся́ собира́ет в па́мять твою́ честну́ю, пропове́дниче Христо́в: ты́ бо равностоя́тель святы́х яви́лся еси́ ученико́в, Ду́ха Свята́го, я́ко они́, насле́довав.

Украси́лся еси́ догма́ты благоче́стия, я́ко священноде́латель, уподо́бился еси́ Бо́жиим боже́ственным служи́телем: то́чиши же враче́вств всегда́, блаже́нне, ре́ки, отгоня́я неду́ги челове́ков, Корни́лие свяще́ннейший.

Украси́вся ри́зою спаси́тельною, ю́же Христо́с истка́, воплоти́вся, ны́не прера́достно вы́шняя Ца́рства обхо́диши, зря́ чи́сто добро́ту недомы́сленную Женихо́ву, достосла́вне.

Честна́я ра́ка твоя́, я́ко исто́чник, то́чит ве́рным врачевства́ оби́льно, и отгоня́ет, Корни́лие, ду́хи лука́выя, и просвеща́ет все́х очеса́, ве́рою благохва́лящих тя́.

Богоро́дичен: Просвеще́ние ми́ испроси́, ро́ждшая Све́т, от Све́та возсия́вший, омраче́ние дале́че от мене́ отгоня́щи и сласте́й, и искуше́ний, Пречи́стая Влады́чице, предста́тельнице непосты́дная.

Пѣ́снь а҃.

І҆рмо́съ: Конѧ̀ и҆ вса́дника въ мо́ре чермно́е, сокрꙋша́ѧй бра̑ни мы́шцею высо́кою, хрⷭ҇то́съ и҆стрѧсѐ, і҆и҃лѧ же спасѐ, побѣ́днꙋю пѣ́снь пою́ща.

Сїѐ твоѐ свѣтоно́сное, и҆ бжⷭ҇твенное ᲂу҆спе́нїе, и҆ пресвѣ́тлꙋю па́мѧть, и҆ свѧще́нное торжество̀ торжествꙋ́ющыѧ, моли́твами твои́ми просвѣтѝ, і҆ера́рше бг҃облаже́нне.

Ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ и҆ пре́жде соверше́ннагѡ мꙋ́дре, та́инствъ навыче́нїѧ ми́лостынѧми и҆ моли́твами корни́лїе, ᲂу҆пражднѧ́ѧсѧ всебл҃же́нне, и҆ всѣ́хъ гдⷭ҇а мы́сли и҆щѧ̀ пра́востїю.

Зако́нѡвъ спаси́тельныхъ ꙗ҆́вѣ наꙋчи́лсѧ є҆сѝ, пло́ти соедини́вшагѡсѧ кра́йнїѧ ра́ди бл҃гости, а҆пⷭ҇лѡвъ верхо́вномꙋ ма́нїемъ влⷣчнимъ, бл҃же́нне наꙋчи́вшꙋ тѧ̀.

Бг҃оро́диченъ: Распалѧ́еши вѣ́рныхъ сердца̀, при́снѡ сла́вити тѧ̀, несы́тною любо́вїю, бг҃ороди́тельнице влⷣчце: сла́ва бо є҆сѝ человѣ́кѡвъ, ро́ждшаѧ сла́вы гдⷭ҇а, чⷭ҇таѧ.

Пѣ́снь г҃.

І҆рмо́съ: Водрꙋзи́вый на ничесо́мже зе́млю повелѣ́нїемъ твои́мъ, и҆ повѣ́сивый неѡдержи́мѡ тѧготѣ́ющꙋю, на недви́жимѣмъ, хрⷭ҇тѐ, ка́мени за́повѣдей твои́хъ, цр҃ковь твою̀ ᲂу҆твердѝ, є҆ди́не бла́же и҆ чл҃вѣколю́бче.

Ст҃а́гѡ просвѣще́нїе прїѧ́лъ є҆сѝ дх҃а, и҆ бжⷭ҇твеннꙋю бл҃года́ть ѿ бжⷭ҇твенныхъ ᲂу҆́стъ, всю̀ прїе́мъ вседомо́внѡ бжⷭ҇твеннагѡ верхо́внагѡ а҆пⷭ҇ла прише́ствїемъ, возвѣща́ющагѡ спаси́тєльнаѧ ᲂу҆чє́нїѧ.

Возвы́сивсѧ добродѣ́тельми ꙗ҆́кѡ ке́дръ высокора́стный, и҆ плоды̀ благово́нны на́мъ и҆зрасти́въ ᲂу҆че́нїй пода́нїе, бл҃года́ть чꙋде́съ и҆ и҆сцѣле́нїй дѣ́йство, бл҃же́нне і҆ера́рше корни́лїе.

Велича́йшагѡ сподо́бивсѧ благосла́вїѧ корни́лїе, съ верхо́внымъ, и҆ и҆ны́ми мно́гими, поте́клъ є҆сѝ проповѣ́дꙋѧ всю́дꙋ проповѣ́данїе бжⷭ҇твенное: и҆́мже мы̀ просвѣща́еми, тмы̀ невѣ́дѣнїѧ и҆зба́вихомсѧ:

Бг҃оро́диченъ: Чистоты̀ свѣтови́дное была̀ є҆сѝ селе́нїе, свѣтода́телѧ носи́вши воплоща́ема, человѣ́ка ꙗ҆ви́вшасѧ по на́мъ за чл҃вѣколю́бїе, и҆ тлю̀ разори́вша, пречⷭ҇таѧ дв҃о бг҃оневѣ́сто, нетлѣ́нное человѣ́кѡвъ воззва́нїе.

Сѣда́ленъ, гла́съ д҃.

Нача́токъ ст҃ы́й тѧ̀ цр҃ковь ѿ ꙗ҆зы̑къ прїѧ́тъ, просвѣща́ющаго сїю̀ добродѣ́тельными твои́ми дѣѧ́ньми, свѧщеннотаи́нниче бг҃омꙋ́дре корни́лїе.

Сла́ва, и҆ ны́нѣ: Просте́ръ мѡѷсе́й рꙋ́ки къ высотѣ̀ нбⷭ҇нѣй, проѡбразова́ше крⷭ҇тъ, бжⷭ҇твенное ѻ҆рꙋ́жїе вѣ́рныхъ, на не́мже хрⷭ҇то́съ грѣхѝ пригвоздѝ. тѣ́мъ вра́гъ пла́каше стражда̀ болѣ́зненнѡ чꙋ́вствы, глаго́лаше, древѧно́е мѧ̀ копїѐ прободѐ посредѣ̀ се́рдца моегѡ̀. хрⷭ҇то́съ всѧ̑ ѿ а҆́дскихъ ᲂу҆́зъ рѣши́тъ.

Пѣ́снь д҃.

І҆рмо́съ: Бжⷭ҇твенное твоѐ разꙋмѣ́въ и҆стоща́нїе прозорли́вѡ а҆ввакꙋ́мъ, хрⷭ҇тѐ, со тре́петомъ вопїѧ́ше тебѣ̀: во спасе́нїе люде́й твои́хъ спастѝ пома̑занныѧ твоѧ̑ прише́лъ є҆сѝ.

Дх҃а бл҃года́ть прїи́мъ, ꙗ҆́коже со́лнце свѣтоза́рное, зе́млю проше́лъ є҆сѝ, корни́лїе, ѿгонѧ́ѧ тмꙋ̀ і҆дѡлонеи́стовства, прехва́льне.

Ꙗ҆́кѡ вели́ка рѣка̀ и҆сходѧ̀, всѐ лицѐ землѝ напаѧ́еши бжⷭ҇твенными ᲂу҆чє́нїи, и҆ пле́велы подавлѧ́ѧ многобо́жїѧ, корни́лїе.

Ме́ртвъ всемꙋ̀ мі́рꙋ бы́въ, ᲂу҆мерщвле́ннагѡ на́съ ра́ди, бжⷭ҇твенное воста́нїе всѣ̑мъ страстьмѝ ᲂу҆ме́ршымъ возвѣсти́лъ є҆сѝ, корни́лїе всебл҃же́нне.

Бг҃оро́диченъ: Мꙋ́дрости чⷭ҇тое ѻ҆би́телище ѻ҆́ч҃їѧ, преесте́ственнѡ чⷭ҇таѧ дв҃о была̀ є҆сѝ, є҆́юже мы̀ ѕло́бы ны́нѣ хитреца̀ и҆зба́вихомсѧ.

Пѣ́снь є҃.

І҆рмо́съ: Ѡ҆дѣѧ́йсѧ свѣ́томъ ꙗ҆́кѡ ри́зою, къ тебѣ̀ ᲂу҆́тренюю, и҆ тебѣ̀ зовꙋ̀: дꙋ́шꙋ мою̀ просвѣтѝ ѡ҆мраче́ннꙋю, хрⷭ҇тѐ, ꙗ҆́кѡ є҆ди́нъ благоꙋтро́бенъ.

Ве́сь возложи́всѧ вседержи́телю, глꙋхи̑мъ кꙋмі́рѡмъ че́сти не прине́слъ є҆сѝ свѧщеннотаи́нниче, ѿ скверноꙋбі́йственныхъ человѣ̑къ понꙋжда́емь.

Высоча́йшаго неви́димаго бг҃а, корни́лїе, въ моли́твахъ призва́лъ є҆сѝ, и҆ хра́мъ низложи́лъ є҆сѝ ме́рзскихъ кꙋмі́рѡвъ, вельмѝ ᲂу҆дивлѧ́емь.

Вседержи́телѧ хранѧ̀ повелѣ̑нїѧ, въ темни́цѣ ᲂу҆́зы претерпѣ́лъ є҆сѝ, и҆ ᲂу҆́зъ ѿрѣша́лъ є҆сѝ ѕловѣ́рїѧ безꙋ̑мныѧ, бг҃омꙋ́дре.

Бг҃оро́диченъ: Ѡ҆дожди́ ми, пречⷭ҇таѧ, грѣхѡ́въ ѡ҆ставле́нїе, посѣти́ мѧ немощствꙋ́юща, и҆ вла́ема напа́стьми жите́йскими, и҆ страстьмѝ тѣле́сными.

Пѣ́снь ѕ҃.

І҆рмо́съ: Неи́стовствꙋющеесѧ бꙋ́рею дꙋшетлѣ́нною, влⷣко хрⷭ҇тѐ, страсте́й мо́ре ᲂу҆кротѝ, и҆ ѿ тлѝ возведи́ мѧ, ꙗ҆́кѡ бл҃гоꙋтро́бенъ.

Чи́стѡ творѧ̀ моли̑твы твоѧ̑, а҆́гг҃ла бж҃їѧ ꙗ҆́вственнѡ ви́дѣлъ є҆сѝ, наꙋча́юща тѧ̀, лꙋ́чшаѧ и҆ спасє́ннаѧ и҆мꙋ́щымъ.

Просвѣти́всѧ дх҃омъ, свѣтода́тельнаѧ показа́лсѧ є҆сѝ ѕвѣзда̀, свѣтоза́рными сїѧ̑нїи концы̀ просвѣща́ѧ, свѧщеннотаи́нниче корни́лїе.

Позна́въ гдⷭ҇а сла́вы, и҆́же ле́стїю пре́жде помраче́нъ, прозира́еши, бл҃же́нне, моли́твою твое́ю, и҆ вседомо́внѡ прїе́млеши бжⷭ҇твенное ѡ҆чище́нїе.

Бг҃оро́диченъ: Сла́вы гдⷭ҇ь ѿ крове́й твои́хъ дѣ́вственныхъ воплоти́сѧ, є҆ди́нъ ꙗ҆́кѡ вѣ́сть всепѣ́таѧ, спаса́ѧ ны̀ бл҃гостїю.

Пѣ́снь з҃.

І҆рмо́съ: Превозноси́мый ѻ҆тцє́въ гдⷭ҇ь пла́мень ᲂу҆гасѝ, ѻ҆́троки ѡ҆росѝ, согла́снѡ пою́щыѧ: бж҃е, бл҃гослове́нъ є҆сѝ.

Ты̀ ꙗ҆зы́кѡвъ нача́токъ бы́лъ є҆сѝ, корни́лїе: пе́рвый бо креще́нїе прїѧ́лъ є҆сѝ ст҃о́е, и҆ дх҃а бл҃года́ть, пре́жде бг҃оглаго́ливїи.

Велича̑йшаѧ чꙋдеса̀ соверша́ѧ бжⷭ҇твенною бл҃года́тїю, къ вѣ́рѣ ᲂу҆лови́лъ є҆сѝ дре́вле ѕломꙋ́дрствꙋющыѧ, наꙋча́ѧ воспѣва́ти: бж҃е, бл҃гослове́нъ є҆сѝ.

Въ землѝ кры́емь, и҆ кꙋпино́ю покрове́нъ, бжⷭ҇твенными сказа́ньми, мꙋ́дре, ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ чꙋде́съ точѧ̀ бл҃года́ть, и҆ недꙋ́ги ѿгонѧ́ѧ.

Цѣвни́це сладковоспѣ́вшаѧ ᲂу҆чє́нїѧ спаси́тєльнаѧ, и҆ всѣ́хъ, корни́лїе, дꙋ́шы ᲂу҆слажда́ющаѧ, показа́лсѧ є҆сѝ воспѣва́ѧ: бж҃е, бл҃гослове́нъ є҆сѝ.

Трⷪ҇ченъ: Всѝ трїѷпоста́снꙋю є҆ди́ницꙋ да просла́вимъ: ѻ҆ц҃а̀ пребезнача́льнаго, сн҃а є҆диносꙋ́щнаго, и҆ дх҃а ст҃а́го, пѣснопою́ще: бж҃е, бл҃гослове́нъ є҆сѝ.

Бг҃оро́диченъ: Ꙗ҆ви́ласѧ є҆сѝ, человѣ́ческое смѣше́нїе ѡ҆божи́вши бжⷭ҇твеннымъ твои́мъ ржⷭ҇тво́мъ, дв҃о всенепоро́чнаѧ: тѣ́мъ тѧ̀ по до́лгꙋ вѣ́рнїи славосло́вимъ.

Пѣ́снь и҃.

І҆рмо́съ: Тебѣ̀, вседѣ́телю, въ пещѝ ѻ҆́троцы всемі́рный ли́къ спле́тше, поѧ́хꙋ: дѣла̀ всѧ́каѧ гдⷭ҇а по́йте, и҆ превозноси́те во всѧ̑ вѣ́ки.

Є҆ди́наго ѿ дꙋшѝ на землѝ ꙗ҆́вльшагосѧ бг҃а взыска́лъ є҆сѝ, ᲂу҆ма̀ пра́востїю: тѣ́мъ бы́лъ є҆сѝ нача́токъ бг҃оно́сне, ꙗ҆зы́кѡвъ честны́й, и҆ дх҃а прїѧ́телище.

Оу҆́глїемъ твои́хъ, бл҃же́нне, ѻ҆́гненныхъ слове́съ, вещество̀ поже́глъ є҆сѝ сꙋ́етства: тѣ́мъ къ свѣ́тꙋ невече́рнемꙋ преше́лъ є҆сѝ, всѧ̑ ѡ҆зарѧ́ѧ любо́вїю тѧ̀ поѧ́щыѧ.

Жре́бїй, и҆ ча́сть, и҆ по́мощь, и҆ и҆зба́витель, крѣ́пость же и҆ хвала̀, и҆ свѣ́тъ тебѣ̀ бы́сть сло́во, всѧ̑ призыва́ющее и҆зъ несꙋ́щагѡ, и҆ рꙋковожде́нїе, корни́лїе бг҃омꙋ́дре.

Трⷪ҇ченъ: Ст҃ы́й ѻ҆́ч҃е, ст҃ы́й сло́ве, всест҃ы́й дш҃е несозда́нне, трⷪ҇це нераздѣ́льнаѧ, спасѝ любо́вїю пою́щыѧ твою̀ держа́вꙋ, и҆ црⷭ҇тво, и҆ вели́чество.

Бг҃оро́диченъ. И҆зле́й на ны̀ твоѧ̑ ми́лѡсти ѡ҆бы́чнѡ, ѻ҆трокови́це, и҆ и҆спросѝ на́мъ, чⷭ҇таѧ, проще́нїе всѣ́хъ прегрѣше́нїй, въ вѣ́дѣнїи же и҆ невѣ́дѣнїи, и҆ ѿ невнима́нїѧ на́мъ прилꙋ́чшихсѧ.

Пѣ́снь ѳ҃.

І҆рмо́съ: И҆са́їе, ликꙋ́й, дв҃а и҆мѣ̀ во чре́вѣ, и҆ родѝ сн҃а є҆мманꙋ́ила, бг҃а же и҆ чл҃вѣ́ка, восто́къ и҆́мѧ є҆мꙋ̀: є҆го́же велича́юще, дв҃ꙋ ᲂу҆блажа́емъ.

Ко свѧще́нномꙋ торжествꙋ̀ цр҃ковь всѧ̑ собира́етъ въ па́мѧть твою̀ честнꙋ́ю, проповѣ́дниче хрⷭ҇то́въ: ты́ бо равностоѧ́тель ст҃ы́хъ ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ ᲂу҆ченикѡ́въ, дх҃а ст҃а́гѡ, ꙗ҆́кѡ ѻ҆нѝ, наслѣ́довавъ.

Оу҆краси́лсѧ є҆сѝ догма́ты благоче́стїѧ, ꙗ҆́кѡ свѧщеннодѣ́латель, ᲂу҆подо́билсѧ є҆сѝ бж҃їимъ бжⷭ҇твєннымъ слꙋжи́телємъ, то́чиши же враче́вствъ всегда̀, бл҃же́нне: рѣ́ки, ѿгонѧ́ѧ недꙋ́ги человѣ́кѡвъ, корни́лїе свѧще́ннѣйшїй.

Оу҆краси́всѧ ри́зою спаси́тельною, ю҆́же хрⷭ҇то́съ и҆стка̀ воплоти́всѧ, ны́нѣ прера́достнѡ вы̑шнѧѧ црⷭ҇тва ѡ҆бхо́диши, зрѧ̀ чи́стѡ добро́тꙋ недомы́сленнꙋю женихо́вꙋ, достосла́вне.

Честна́ѧ ра́ка твоѧ̀, ꙗ҆́кѡ и҆сто́чникъ то́читъ вѣ̑рнымъ врачєвства̀ ѻ҆би́льнѡ, и҆ ѿгонѧ́етъ, корни́лїе, дꙋ́хи лꙋка̑выѧ, и҆ просвѣща́етъ всѣ́хъ ѻ҆чеса̀, вѣ́рою благохва́лѧщихъ тѧ̀.

Бг҃оро́диченъ: Просвѣще́нїе мѝ и҆спросѝ, ро́ждшаѧ свѣ́тъ, ѿ свѣ́та возсїѧ́вшїй, ѡ҆мраче́нїе дале́че ѿ менє̀ ѿгонѧ́щи и҆ сласте́й и҆ и҆скꙋше́нїй, пречⷭ҇таѧ влⷣчце, предста́тельнице непосты́днаѧ.

Жизнь и труды апостолов – Святой Корнилий Сотник

Епи­скоп Ке­са­рии Па­ле­стин­ской. Ра­нее был языч­ни­ком, но от­ли­чал­ся глу­бо­ким бла­го­че­сти­ем и доб­ры­ми де­ла­ми, о чем сви­де­тель­ству­ет свя­той еван­ге­лист Лу­ка (Деян.10,1). Гос­подь не пре­зрел его доб­ро­де­тель­ной жиз­ни и при­вел к по­зна­нию ис­ти­ны через про­све­ще­ние све­том ве­ры Хри­сто­вой.

Од­на­жды, ко­гда Кор­ни­лий мо­лил­ся в сво­ем до­ме, ему пред­стал Ан­гел Бо­жий и со­об­щил: Мо­лит­вы твоя и ми­ло­сты­ни твоя взы­до­ша на па­мять пред Бо­га. При­зо­ви Си­мо­на, на­ри­ца­е­ма­го Пет­ра, той ре­чет те­бе гла­го­лы, в ни­х­же спа­се­ши­ся ты и весь дом твой (Деян.10,4-6). Кор­ни­лий в точ­но­сти ис­пол­нил при­ка­за­ние Ан­ге­ла. Апо­стол Петр, по­лу­чив­ший в чу­дес­ном ви­де­нии на­став­ле­ние огла­сить Кор­ни­лия сло­ва­ми еван­гель­ско­го уче­ния, при­был к нему и про­по­ве­до­вал Рас­пя­то­го Хри­ста. Под бла­го­дат­ным воз­дей­стви­ем Свя­то­го Ду­ха Кор­ни­лий уве­ро­вал во Хри­ста и кре­стил­ся вме­сте со сво­и­ми род­ствен­ни­ка­ми. Он был пер­вым из языч­ни­ков, при­няв­шим Кре­ще­ние. Дом его был об­ра­щен в цер­ковь.

Св. Кор­ни­лий мно­го по­тру­дил­ся для рас­про­стра­не­ния ве­ры Хри­сто­вой. Неко­то­рое вре­мя он раз­де­лял тру­ды апо­сто­ла Пет­ра и по­став­лен был им епи­ско­пом Ке­са­рии Па­ле­стин­ской. Св. Кор­ни­лий за­кон­чил свои про­по­вед­ни­че­ские по­дви­ги в Скеп­сии, где он со­вер­шил мно­го чу­дес и по­сле мно­гих стра­да­ний от языч­ни­ков мир­но скон­чал­ся в глу­бо­кой ста­ро­сти.

См. так­же: "Жи­тие свя­щен­но­му­че­ни­ка Кор­ни­лия Сот­ни­ка" в из­ло­же­нии свт. Ди­мит­рия Ро­стов­ско­го.