Канон святому священномученику Игнатию Богоносцу

Припев: Священному́чениче Игна́тие, моли́ Бо́га о на́с.

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 02 января (20 декабря ст. ст.); 11 февраля (29 января ст. ст.)

Глас 1.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Пе́снь побе́дную пои́м вси́ Бо́гу, сотво́ршему ди́вная чудеса́ мы́шцею высо́кою и спа́сшему Изра́иля, я́ко просла́вися.

Све́тло пра́зднующе, да учреди́мся, му́ченик Игна́тий свяще́нно созыва́ет Це́рковь Христо́ву на страда́ние его́ многопе́тое.

Свети́льник пресве́тлейший Це́ркве сы́й, Игна́тие, просвеща́еши вся́ земны́я концы́ и за́падная озаря́еши, от восто́ка прише́д.

Па́вловым подо́бяся по ме́стом беда́м, Игна́тие, и сы́й ю́зник, не стужи́л еси́, утвержда́я писа́ньми ча́стыми Це́ркви Христо́вы.

Сла́вную па́мять твою́ вси́ пое́м, всеблаже́нне Игна́тие, и пе́сньми почита́ем Венча́вшаго тво́й всечестны́й ве́рх, Богоблаже́нне.

Да стру́жется пло́ть моя́, кро́вь да лие́тся, жела́нием тщу́ся, ко звере́м гото́в, к сомле́нию укра́шен, ко огню́, к мечу́, к снеде́нию,— му́ченик вопия́ше.

Богоро́дичен: Еде́ме, украси́ся, Евфра́фа бо Созда́телю угото́вася, роди́тися хотя́щу от Де́вы Ма́тере в верте́пе Вифлее́мстем за благоутро́бие мно́гое.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Ка́мень, его́же небрего́ша зи́ждущии, се́й бы́сть во главу́ у́гла, То́й е́сть Ка́мень, на Не́мже утверди́ Це́рковь Христо́с, ю́же от язы́к искупи́.

О́браз свяще́ннаго страда́ния показа́лся еси́, о́тче, сто́лп терпе́ния, и пра́вило му́жества, и сто́лп Це́ркве, и ве́ры утвержде́ние, и доброде́тели подписа́ние, страда́ньми честны́ми венча́вся во Христе́.

Вои́стинну тезоиме́нно наре́клся еси́ Богоно́сец, о́тче: младе́нец бо еще́ во́зрастом сы́й, на рука́х носи́мь Го́спода поста́вился еси́, возглаша́ющаго к на́м: бу́дите Мне́, я́ко отроча́ сие́.

Пшени́ца чиста́ Бо́жия е́смь,— вопия́л еси́, о́тче,— тщу́ся от звере́й ди́виих смоло́тися, да сокруши́тся мое́ те́ло, да снедя́тся удеса́ моя́, и сне́дь да бу́ду звере́м, да Бо́гу чи́ст хле́б явлю́ся.

Стра́нное муче́ния три́знище терпели́вне соверши́л еси́, чу́дно па́че все́х предпострада́вших му́жество показа́л еси́, любо́вию разжига́емь неосла́бнаго раче́ния, я́коже бо о́гнь твою́ возжже́ ду́шу.

Горя́й при́сно ду́хом, священному́ченик взыва́ше с любо́вию посреде́ бе́д: Христа́ гоню́, ра́дуяся, Христу́ сраспина́юся; живу́ же не ктому́ у́бо а́з, живе́т же,— глаго́лет,— во мне́ еди́н Христо́с.

Богоро́дичен: Гряди́, Иса́ие, возопи́й: се́ Де́ва и́мать во чре́ве Изба́вителя ми́ра и роди́т в верте́пе, и бу́дет и́мя ражда́емаго Иису́с, Бо́г с на́ми, Емману́ил Савао́ф.

Седа́лен, гла́с 3.

Рукополага́емь от Христа́ Бо́га, просвети́л еси́ свяще́нную твою́ оде́жду, свиде́тельство и́стинно получи́в, Богоно́се: зве́ри бо раздражи́л еси́ от ми́ра отлучи́ти тя́, Па́влу подо́бяся, чу́дному апо́столу. Те́мже и в Ри́ме сконча́л еси́, о́тче, досто́йне муче́ние.

Сла́ва: От восто́ка возсия́в, я́коже звезда́, и луча́ми слове́с озаря́я, ми́р просвети́л еси́, и тьму́ отгна́л еси́, и, я́ко Па́вел, тече́ние до́блественне соверши́л еси́, претерпе́в беды́ в язы́цех же и граде́х. Отону́дуже и, я́ко пшени́ца, звере́й зубы́ сомле́лся еси́, блаже́нне, приноше́ние Го́споду твоему́, Богоно́се Игна́тие. Моли́ся Христу́ Бо́гу прегреше́ний разреше́ние дарова́ти чту́щим любо́вию святу́ю па́мять твою́.

И ны́не: Из чре́ва пре́жде ве́к от Отца́ возсия́в неслия́нне, Сло́ве Бо́жий безсе́менно предгряде́т от Твоея́ утро́бы, Пречи́стая, вре́менми последи́, вознося́й и́же дре́вле лю́те попо́лзшагося, и к дре́вней добро́те возводя́, я́ко Милосе́рд. Его́же Рождеству́ во́инства Безпло́тных предъи́дут, и челове́ком побе́дная та́йно возсыла́ют, сла́ва,— взыва́юще,— Бо́гу, дарова́вшему на́м ми́р, разруши́вшему средосте́ние вражды́, я́коже изво́ли.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Ду́хом прови́дя, проро́че Авваку́ме, Словесе́ воплоще́ние, пропове́дал еси́, вопия́: внегда́ прибли́житися ле́том — позна́ешися, внегда́ приити́ вре́мени — пока́жешися. Сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Уясни́л еси́ заре́ю страда́ний твои́х зе́млю, свяще́нне Игна́тие, у́зник яви́вся: обте́к бо, я́ко со́лнце, луча́ми муче́ния, ве́чер от восто́ка, ве́сь уясня́я, просвети́л еси́.

Я́коже Па́вел, свя́зан зверьми́ слове́сными, в Ри́м те́кл еси́, Игна́тие му́дре, но не преста́л еси́ и свя́зан сы́й, утвержда́я Це́ркви, посыла́я по вся́ гра́ды все́м Христо́вым иера́рхом дерза́ти.

Христо́в тщу́ся бы́ти, Христа́ еди́наго жела́ю: ве́сь бо Христо́в е́смь,— вопия́л еси́, страда́льче.— Того́ гоню́, Того́ иду́ дости́гнути, и сего́ ра́ди о́гнь, и ме́ч, и зве́ри — вси́ терплю́, да получу́, е́же жи́ти.

Сладка́ мне́ ско́рбь, любе́зны у́зы за жела́емаго,— вопия́л еси́, страда́льче,— гоне́ния ми́ сла́ждшая оте́чества, и сомле́ния моя́ па́че вся́каго весе́лия, боле́зни па́че вся́каго здра́вия теле́снаго.

Звере́й мне́ да бу́дут уста́ закла́ние и чре́ва гро́бы,— вопия́л еси́, страда́льче.— Никто́же да стужа́ет, никто́же ми́ сокруша́ет кре́пость: а́з бо тщу́ся сомле́тися, я́коже пшени́ца, и хле́б обрести́ся Бо́гу чи́ст.

Богоро́дичен: В верте́пе землене́м роди́тися на́с ра́ди Бо́г сы́й изво́лил еси́, обнища́в, Бла́же, на́шею нището́ю за милосе́рдие и из Де́вы проше́д, воплоще́н, пребы́в еди́н Сы́н из Отца́ и Ма́тере.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Тво́й ми́р да́ждь на́м, Сы́не Бо́жий, ино́го бо, ра́зве Тебе́, Бо́га не зна́ем, и́мя Твое́ имену́ем, я́ко Бо́г живы́х и ме́ртвых еси́.

Тако́в на́м подоба́ше му́др Архиере́й, преподо́бен, ве́рен, нескве́рнен, незло́бив,— вопия́ Па́вел, преднаписа́ свяще́нный о́браз свяще́нных твои́х нра́вов.

Свя́зан, отводи́мь пострада́ти, архиере́й, у́зник Христо́в, Игна́тие, писа́л еси́ Це́рквам и градо́м, утвержда́я вся́ во испове́дании.

Па́вловым исправле́нием поревнова́в благочести́вно, вся́ его́ беды́ претерпе́л еси́, священному́чениче досточу́дне, восто́чная све́тлосте и вече́рняя звездо́.

Жела́нием ретя́ся Па́вловым, у́зы име́я на рука́х, ми́р обте́кл еси́, священному́чениче, да благоявле́н свяще́нными твои́ми страда́ньми яви́шися все́м.

Пое́м по́двиги твоя́, честву́ем у́зы кажде́нии и псалмы́, пе́рсть честву́ем твои́х моще́й, я́ко арома́ты мирома́занную, му́чениче, свяще́нными твои́ми страда́ньми.

Богоро́дичен: Бо́г челове́ком подо́бен бы́в из Тебе́, Младе́нец на́с ра́ди ражда́ется, Богоневе́сто, и пребыва́ет ве́сь неизме́нен, и во пло́ти ви́дится Бо́г вочелове́чивыйся.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Проро́ка Ио́ну подража́я, вопию́: живо́т мо́й, Бла́же, свободи́ из тли́ и спаси́ мя́, Спа́се ми́ра, зову́ща: сла́ва Тебе́.

Я́ко вои́стинну Жела́теля возлюби́в неукло́нно и о́гнь и́же к Нему́ воспали́в разу́мне, Игна́тие, во́ду име́л еси́ в тебе́ живу́щую и глаго́лющую.

Свиде́тельство твоея́ со́вести исполня́я, не удово́лился еси́, зря́ звере́й стремле́ния, не устраши́лся еси́, я́коже пшени́ца хотя́ члено́вными сомле́тися.

До́лгая твоя́ гоне́ния и нереши́мыя у́зы, я́же в Ри́ме терза́ния и о́гнь гони́телей в ничто́же вменя́л еси́, священному́чениче, за твоего́ Рачи́теля.

Вельми́ горя́, страда́льче, любо́вию Христо́вою, ко огню́ искуше́ний я́ко на ро́су у́треннюю поте́кл еси́, О́наго пости́гнути су́що су́щаго Рачи́теля.

А́ще и пи́л еси́ Христо́ву ча́шу жажда́, но пре́был еси́ при́сно е́же пострада́ти, па́че е́же жи́ти. И вопия́л еси́: ничто́же мне́ сия́, ко е́же получи́ти мне́ е́же жи́ти.

Богоро́дичен: Украси́ся, Вифлее́ме, угото́вися, Евфра́фо: без ма́тере бо от Отца́ и без отца́ Ма́терию чревоно́сится и ражда́ется, спаса́я ны́.

Конда́к, гла́с 3.

Све́тлых по́двиг твои́х светоно́сный де́нь предпропове́дует все́м в верте́пе рожде́ннаго: сего́ бо жажда́я от любве́ наслади́тися, потща́лся еси́ от звере́й снеде́н бы́ти, сего́ ра́ди и Богоно́сец наре́клся еси́, Игна́тие всему́дре.

И́кос:

Авраа́м у́бо иногда́ сы́на жря́ше, закла́ние предвообража́я вся́ Содержа́щаго и ны́не в верте́пе тща́щагося роди́тися, ты́ же, Богому́дре, всего́ прине́сл еси́ тебе́ сама́го, я́коже заколе́ние, и, звере́й сне́дь бы́в, пшени́ца чиста́ яви́лся еси́ Зижди́телю твоему́, в жи́тницах Небе́сных ве́чнуяй вои́стинну и твоего́ раче́ния наслажда́яся. Его́же ра́ди ве́сь ми́р оста́вив, Богоно́сец наре́клся еси́, Игна́тие всему́дре.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: Су́щим в пещи́ отроко́м Твои́м, Спа́се, не прикосну́ся, ниже́ стужи́ о́гнь. Тогда́ трие́ я́ко еди́неми усты́ поя́ху и благословля́ху, глаго́люще: благослове́н Бо́г оте́ц на́ших.

Не име́л еси́ огня́ любове́щна в тебе́, Игна́тие, во́ду же живу́ю па́че и глаго́лющую, во́ду зову́щую: гряди́ ко Отцу́; во́ду теку́щую, от жи́зни в жи́знь преводя́щую на́с.

Звере́й зу́бы,— глаго́лет,— да бу́дут мне́ ме́ч, и ору́жия, и закла́ния; гро́б же мне́ льво́вы утро́бы да бу́дут, и о́гнь да поя́ст мя́ пре́жде тли́ ко́жныя оста́нки.

Мне́ сладка́ сме́рть,— глаго́лет,— сладка́ мне́ вся́ трудо́в боле́зненная, зве́рие ра́достни, о́гнь се́й роса́ мне́ е́сть, а́ще е́же жи́ти воздержу́. Те́мже и тщу́ся умре́ти, да живу́ со Христо́м.

Е́же жи́ти мне́ не е́сть рачи́тельно в телеси́, ду́хом бо жи́ти жела́ю. Мне́ е́же жи́ти Христо́с, Боже́ственное рачи́тельство; к Нему́ иду́, Того́,— глаго́лет,— люблю́, Того́ получи́ти наде́юся.

Богоро́дичен: Проро́ком дре́вле прорече́нный, приближа́ется мне́ Младе́нец, из Де́вы рожде́йся, ра́дуется Ада́м, и прама́ти Е́ва боле́зней разреши́ся, и сликовству́ет Дави́д, ражда́ющия оте́ц.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Его́же ужаса́ются А́нгели и вся́ во́инства, я́ко Творца́ и Го́спода, по́йте, свяще́нницы, просла́вите, о́троцы, благослови́те, лю́дие, и превозноси́те во вся́ ве́ки.

Пе́т бу́ди Игна́тий, Боже́ственный иере́й, сугу́бо венча́емь, я́ко му́ченик и па́стырь: страда́в бо се́й за любо́вь Бо́жию, жела́я возжеле́н бы́ти, пострада́ти не отмета́шеся.

Тече́нии ве́ры, я́ко со́лнце, зе́млю до́блественне прете́кл еси́ от коне́ц небесе́ и, заше́д незаходи́мо от земли́ ко Христу́, облистава́еши ми́ру све́т нетле́ния.

Жажда́я ча́ши стра́сти Христо́вы, свя́зан, те́кл еси́, Игна́тие му́дре, и дости́г три́знища, не преста́л еси́, вопия́: жа́жду жажда́ти Христа́ во ве́ки.

О, любве́ и теплоты́ Боже́ственнаго раче́ния! Жела́нием распя́тся и да живе́т Рачи́телю; жа́ждет, е́же возжажда́тися, и лю́бит, е́же люби́тися, за е́же па́ки жи́ти, умре́ти произволя́я.

Пе́рсть отложи́в, невеще́ственно к су́щему у́м впери́л еси́, жела́я Рачи́теля: То́й бо е́сть при́сное жела́ние, и и́стинно му́дрость, и жи́знь бы́вших.

Богоро́дичен: Звезда́ возсия́, Христо́с от Иа́кова, и волсви́ стека́ются во гра́д Вифлее́м пе́ти, чествова́ти и поклони́тися Ему́, рожде́нному из ложе́сн Чи́стыя Богоро́дицы.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Живоприе́мный Исто́чник приснотеку́щий, светоно́сный свети́льник благода́ти, хра́м одушевле́нный, се́нь пречи́стую, Небесе́ и земли́ простра́ннейшую, Богоро́дицу, ве́рнии, велича́ем.

Презира́тель до́льних Игна́тий и служи́тель вы́шних та́ин, я́ко слу́жбу непоро́чну соверша́я, и, соверша́емь, священноде́йствует себе́ сама́го муче́нием, и к звере́м и огню́ гото́вится.

Е́же по о́бразу любя́ оде́ятися, ве́тхия о́бразы измени́л еси́. Те́мже но́востию, а не ве́тхостию первообра́знаго зра́ка пе́рвую добро́ту восприе́м, Христо́ви соводворя́ешися.

Свяще́нную твою́ оде́жду, свяще́ннейше, свяще́ннейшу соде́лал еси́ страда́ньми твои́ми, те́мже и вене́ц сугу́б восприе́м, с му́ченики пое́ши и па́стыри, священному́чениче, Христа́ Бо́га на́шего.

Пшени́ца Бо́жия чиста́ е́смь,— глаго́лал еси́,— и зубы́ звере́й мелю́ся, да хле́б бу́ду священносоверша́емь, Рачи́телю и Бо́гу очище́н, Его́же и любя́, умре́ти не отрица́юся.

Непристу́пным све́том осиява́емь и в вы́шних оби́телех водворя́яся, свяще́нне Игна́тие, Бо́гу и Зижди́телю твоему́ о ста́де твое́м се́м моля́ся неоску́дно не преста́й, мо́лимся.

Богоро́дичен: Ра́дуйся, Чи́стая, Бо́жий гра́де одушевле́нный, в не́мже Бо́г вмести́тися благоволи́, не оста́вль бо го́рних, к Тебе́ сни́де, я́ко до́ждь на зе́млю, Богороди́тельнице, и во гра́де Вифлее́ме Младе́нец ражда́ется.

Свети́лен.

Сло́во Пребезнача́льное, Бо́жия Му́дрость, неизрече́нною бла́гостию земны́м приобщи́вся, уча́ дре́вле лю́ди, на рука́х держа́ше тя́, Игна́тие Богоно́се; в Бо́зе же жи́в, муче́ние проше́л еси́ страда́ния, ра́дуяся.

Сла́ва, и ны́не: Украси́ся, Вифлее́ме, но́вое жили́ще, я́сли и верте́п, па́стырей со́нмища, волсви́ от восто́ков в него́ предвари́те, звезды́ све́тлостию: Де́ва бо уже́ Всесоверше́ннаго, я́ко Младе́нца в то́м ражда́ет.

Пѣ́снь а҃.

І҆рмо́съ: Пѣ́снь побѣ́днꙋю пои́мъ всѝ бг҃ꙋ, сотво́ршемꙋ ди̑внаѧ чꙋдеса̀ мы́шцею высо́кою, и҆ спа́сшемꙋ і҆и҃лѧ, ꙗ҆́кѡ просла́висѧ.

Свѣ́тлѡ пра́зднꙋюще да ᲂу҆чреди́мсѧ, мꙋ́ченикъ і҆гна́тїй свѧще́ннѡ созыва́етъ цр҃ковь хрⷭ҇то́вꙋ, на страда́нїе є҆гѡ̀ многопѣ́тое.

Свѣти́льникъ пресвѣ́тлѣйшїй цр҃кве сы́й, і҆гна́тїе, просвѣща́еши всѧ̑ зємны́ѧ концы̀, и҆ за̑паднаѧ ѡ҆зарѧ́еши, ѿ восто́ка прише́дъ.

Па́ѵловымъ подо́бѧсѧ по мѣ́стѡмъ бѣда́мъ, і҆гна́тїе, и҆ сы́й ю҆́зникъ, не стꙋжи́лъ є҆сѝ, ᲂу҆твержда́ѧ писа́ньми. ча́стыми цр҃кви хрⷭ҇тѡ́вы.

Сла́внꙋю па́мѧть твою̀ всѝ пое́мъ, всеблаже́нне і҆гна́тїе, и҆ пѣ́сньми почита́емъ вѣнча́вшаго тво́й всечестны́й ве́рхъ, бг҃облаже́нне.

Да стрꙋ́жетсѧ пло́ть моѧ̀, кро́вь да лїе́тсѧ, жела́нїемъ тщꙋ́сѧ, ко ѕвѣрє́мъ гото́въ, къ сомле́нїю ᲂу҆кра́шенъ, ко ѻ҆гню̀, къ мечꙋ̀, къ снѣде́нїю, мꙋ́ченикъ вопїѧ́ше.

Бг҃оро́диченъ: Є҆де́ме, ᲂу҆краси́сѧ, є҆ѵфра́ѳа бо созда́телю ᲂу҆гото́васѧ, роди́тисѧ хотѧ́щꙋ ѿ дв҃ы мт҃ре, въ верте́пѣ виѳлее́мстѣмъ, за бл҃гоꙋтро́бїе мно́гое.

Пѣ́снь г҃.

І҆рмо́съ: Ка́мень, є҆гѡ́же небрего́ша зи́ждꙋщїи, се́й бы́сть во главꙋ̀ ᲂу҆́гла, то́й є҆́сть ка́мень, на не́мже ᲂу҆твердѝ цр҃ковь хрⷭ҇то́съ, ю҆́же ѿ ꙗ҆зы̑къ и҆скꙋпѝ.

Ѻ҆́бразъ свѧще́ннагѡ страда́нїѧ показа́лсѧ є҆сѝ, ѻ҆́ч҃е, сто́лпъ терпѣ́нїѧ, и҆ пра́вило мꙋ́жества, и҆ сто́лпъ цр҃кве, и҆ вѣ́ры ᲂу҆твержде́нїе, и҆ добродѣ́тели подписа́нїе, страда́ньми честны́ми вѣнча́всѧ во хрⷭ҇тѣ̀.

Вои́стиннꙋ тезоиме́ннѡ наре́клсѧ є҆сѝ бг҃оно́сецъ, ѻ҆́ч҃е: младе́нецъ бо є҆щѐ во́зрастомъ сы́й, на рꙋка́хъ носи́мь гдⷭ҇а, поста́вилсѧ є҆сѝ возглаша́ющагѡ къ на́мъ: бꙋ́дите мнѣ̀, ꙗ҆́кѡ ѻ҆троча̀ сїѐ.

Пшени́ца чиста̀ бж҃їѧ є҆́смь, вопїѧ́лъ є҆сѝ, ѻ҆́ч҃е: тщꙋ́сѧ ѿ ѕвѣре́й ди́вїихъ смоло́тисѧ, да сокрꙋши́тсѧ моѐ тѣ́ло, да снѣдѧ́тсѧ ᲂу҆деса̀ моѧ̑, и҆ снѣ́дь да бꙋ́дꙋ ѕвѣрє́мъ, да бг҃ꙋ чи́стъ хлѣ́бъ ꙗ҆влю́сѧ.

Стра́нное мꙋче́нїѧ три́знище терпѣли́внѣ соверши́лъ є҆сѝ, чꙋ́дно па́че всѣ́хъ предпострада́вшихъ мꙋ́жество показа́лъ є҆сѝ, любо́вїю разжига́емь неѡсла́бнагѡ раче́нїѧ, ꙗ҆́коже бо ѻ҆́гнь твою̀ возжжѐ дꙋ́шꙋ.

Горѧ́й при́снѡ дꙋ́хомъ, свѧщенномꙋ́ченикъ взыва́ше съ любо́вїю посредѣ̀ бѣ́дъ: хрⷭ҇та̀ гоню̀ ра́дꙋѧсѧ, хрⷭ҇тꙋ̀ сраспина́юсѧ: живꙋ̀ же не ктомꙋ̀ ᲂу҆́бѡ а҆́зъ, живе́тъ же, глаго́летъ, во мнѣ̀ є҆ди́нъ хрⷭ҇то́съ.

Бг҃оро́диченъ: Грѧдѝ, и҆са́їе, возопі́й: сѐ дв҃а и҆́мать во чре́вѣ и҆зба́вителѧ мі́ра, и҆ роди́тъ въ верте́пѣ: и҆ бꙋ́детъ и҆́мѧ ражда́емагѡ і҆и҃съ, бг҃ъ съ на́ми, є҆мманꙋ́илъ саваѡ́ѳъ.

Сѣда́ленъ, гла́съ г҃.

Рꙋкополага́емь ѿ хрⷭ҇та̀ бг҃а, просвѣти́лъ є҆сѝ свѧще́ннꙋю твою̀ ѻ҆де́ждꙋ, свидѣ́тельство и҆́стинно полꙋчи́въ, бг҃оно́се: ѕвѣ́ри бо раздражи́лъ є҆сѝ ѿ мі́ра ѿлꙋчи́ти тѧ̀, па́ѵлꙋ подо́бѧсѧ чꙋ́дномꙋ а҆пⷭ҇лꙋ. тѣ́мже и҆ въ ри́мѣ сконча́лъ є҆сѝ, ѻ҆́ч҃е, досто́йнѣ мꙋче́нїе.

Сла́ва: Ѿ восто́ка возсїѧ́въ ꙗ҆́коже ѕвѣзда̀, и҆ лꙋча́ми слове́съ ѡ҆зарѧ́ѧ, мі́ръ просвѣти́лъ є҆сѝ, и҆ тмꙋ̀ ѿгна́лъ є҆сѝ, и҆ ꙗ҆́кѡ па́ѵелъ тече́нїе до́блественнѣ соверши́лъ є҆сѝ, претерпѣ́въ бѣды̑ въ ꙗ҆зы́цѣхъ же и҆ градѣ́хъ. ѿѻнꙋ́дꙋже и҆ ꙗ҆́кѡ пшени́ца, ѕвѣре́й зꙋбы̑ сомле́лсѧ є҆сѝ, блаже́нне, приноше́нїе гдⷭ҇ꙋ твоемꙋ̀, бг҃оно́се і҆гна́тїе. моли́сѧ хрⷭ҇тꙋ̀ бг҃ꙋ прегрѣше́нїй разрѣше́нїе дарова́ти чтꙋ́щымъ любо́вїю свѧтꙋ́ю па́мѧть твою̀.

И҆ ны́нѣ: И҆зъ чре́ва пре́жде вѣ̑къ ѿ ѻ҆ц҃а̀ возсїѧ́въ неслїѧ́ннѣ, сло́ве бж҃їй, безсѣ́меннѡ предгрѧде́тъ ѿ твоеѧ̀ ᲂу҆тро́бы, пречⷭ҇таѧ, вре́менми послѣдѝ, возносѧ́й дре́вле лю́тѣ попо́лзшагосѧ, и҆ къ дре́внѣй добро́тѣ возводѧ̀, ꙗ҆́кѡ милосе́рдъ. є҆гѡ́же ржⷭ҇твꙋ̀ вѡ́инства безпло́тныхъ пред̾и́дꙋтъ, и҆ человѣ́кѡмъ побѣ̑днаѧ та́йнѡ возсыла́ютъ, сла́ва, взыва́юще, бг҃ꙋ, дарова́вшемꙋ на́мъ ми́ръ, разрꙋши́вшемꙋ средостѣ́нїе вражды̀, ꙗ҆́коже и҆зво́ли.

Пѣ́снь д҃.

І҆рмо́съ: Дх҃омъ прови́дѧ, прⷪ҇ро́че а҆ввакꙋ́ме, словесѐ воплоще́нїе, проповѣ́далъ є҆сѝ, вопїѧ̀: внегда̀ прибли́житисѧ лѣ́тѡмъ, позна́ешисѧ, внегда̀ прїитѝ вре́мени, пока́жешисѧ. сла́ва си́лѣ твое́й, гдⷭ҇и.

Оу҆ѧсни́лъ є҆сѝ заре́ю страда́нїй твои́хъ зе́млю, свѧще́нне і҆гна́тїе, ᲂу҆́зникъ ꙗ҆ви́всѧ: ѡ҆бте́къ, бо ꙗ҆́кѡ со́лнце лꙋча́ми мꙋчє́нїѧ, ве́черъ ѿ восто́ка ве́сь ᲂу҆ѧснѧ́ѧ просвѣти́лъ є҆сѝ.

Ꙗ҆́коже па́ѵелъ свѧ́занъ ѕвѣрмѝ слове́сными, въ ри́мъ те́клъ є҆сѝ, і҆гна́тїе мꙋ́дре: но не преста́лъ є҆сѝ и҆ свѧ́занъ сы́й ᲂу҆твержда́ѧ цр҃кви, посыла́ѧ по всѧ̑ гра́ды всѣ̑мъ хрⷭ҇тѡ́вымъ і҆ера́рхѡмъ дерза́ти.

Хрⷭ҇то́въ тщꙋ́сѧ бы́ти, хрⷭ҇та̀ є҆ди́нагѡ жела́ю: ве́сь бо хрⷭ҇то́въ є҆́смь, вопїѧ́лъ є҆сѝ, страда́льче. того̀ гоню̀, того̀ и҆дꙋ̀ дости́гнꙋти: и҆ сегѡ̀ ра́ди ѻ҆́гнь, и҆ ме́чь, и҆ ѕвѣ́ри, всѧ̑ терплю̀, да полꙋчꙋ̀ є҆́же жи́ти.

Сладка̀ мнѣ̀ ско́рбь, любе́зны ᲂу҆́зы за жела́емаго, вопїѧ́лъ є҆сѝ, страда́льче: гонє́нїѧ мѝ сла̑ждшаѧ ѻ҆ч҃ества, и҆ сомлє́нїѧ моѧ̑ па́че всѧ́кагѡ весе́лїѧ, болѣ̑зни па́че всѧ́кагѡ здра́вїѧ тѣле́снагѡ.

Ѕвѣре́й мнѣ̀ да бꙋ́дꙋтъ ᲂу҆ста̀ закла́нїе, и҆ чре́ва гро́бы, вопїѧ́лъ є҆сѝ, страда́льче: никто́же да стꙋжа́етъ, никто́же мѝ сокрꙋша́етъ крѣ́пость: а҆́зъ бо тщꙋ́сѧ сомле́тисѧ ꙗ҆́коже пшени́ца, и҆ хлѣ́бъ ѡ҆брѣсти́сѧ бг҃ꙋ чи́стъ.

Бг҃оро́диченъ: Въ верте́пѣ земленѣ́мъ роди́тисѧ на́съ ра́ди бг҃ъ сы́й и҆зво́лилъ є҆сѝ, ѡ҆бнища́въ, бл҃же, на́шею нището́ю за милосе́рдїе, и҆ и҆зъ дв҃ы проше́дъ воплоще́нъ, пребы́въ є҆ди́нъ сн҃ъ и҆зъ ѻ҆ц҃а̀ и҆ мт҃ре.

Пѣ́снь є҃.

І҆рмо́съ: Тво́й ми́ръ да́ждь на́мъ, сн҃е бж҃їй: и҆но́гѡ бо, ра́звѣ тебє̀, бо́га не зна́емъ, и҆́мѧ твоѐ и҆менꙋ́емъ, ꙗ҆́кѡ бг҃ъ живы́хъ и҆ ме́ртвыхъ є҆сѝ.

Тако́въ на́мъ подоба́ше мꙋ́дръ а҆рхїере́й, прпⷣбенъ, вѣ́ренъ, нескве́рненъ, неѕло́бивъ, вопїѧ̀ па́ѵелъ, преднаписа̀ свѧще́нный ѻ҆́бразъ свѧще́нныхъ твои́хъ нра́вѡвъ.

Свѧ́занъ ѿводи́мь пострада́ти а҆рхїере́й, ᲂу҆́зникъ хрⷭ҇то́въ і҆гна́тїе, писа́лъ є҆сѝ цр҃квамъ и҆ градѡ́мъ, ᲂу҆твержда́ѧ всѧ̑ во и҆сповѣ́данїи.

Па́ѵлѡвымъ и҆справле́нїємъ поревнова́въ благочести́внѡ, всѧ̑ є҆гѡ̀ бѣды̑ претерпѣ́лъ є҆сѝ, свѧщенномꙋ́чениче досточꙋ́дне, восто́чнаѧ свѣ́тлосте, и҆ вече́рнѧѧ ѕвѣздо̀.

Жела́нїемъ ретѧ́сѧ па́ѵловымъ, ᲂу҆́зы и҆мѣ́ѧ на рꙋка́хъ, мі́ръ ѡ҆бте́клъ є҆сѝ, свѧщенномꙋ́чениче, да благоѧвле́нъ свѧще́нными твои́ми страда́ньми ꙗ҆ви́шисѧ всѣ̑мъ.

Пое́мъ по́двиги твоѧ̑, чествꙋ́емъ ᲂу҆́зы каждє́нїи и҆ ѱалмы̑: пе́рсть чествꙋ́емъ твои́хъ моще́й, ꙗ҆́кѡ а҆рѡма̑ты мѷрома́заннꙋю, мꙋ́чениче, свѧще́нными твои́ми страда́ньми.

Бг҃оро́диченъ: Бг҃ъ человѣ́кѡмъ подо́бенъ бы́въ и҆зъ тебє̀, млⷣнецъ на́съ ра́ди ражда́етсѧ, бг҃оневѣ́сто, и҆ пребыва́етъ ве́сь неизмѣ́ненъ, и҆ во пло́ти ви́дитсѧ бг҃ъ вочл҃вѣ́чивыйсѧ.

Пѣ́снь ѕ҃.

І҆рмо́съ: Прⷪ҇ро́ка і҆ѡ́нꙋ подража́ѧ, вопїю̀: живо́тъ мо́й, бл҃же, свободѝ и҆зъ тлѝ, и҆ сп҃сѝ мѧ̀, сп҃се мі́ра, зовꙋ́ща: сла́ва тебѣ̀.

Ꙗ҆́кѡ вои́стиннꙋ жела́телѧ возлюби́въ неꙋкло́ннѡ, и҆ ѻ҆́гнь и҆́же къ немꙋ̀ воспали́въ разꙋ́мнѣ, і҆гна́тїе, во́дꙋ и҆мѣ́лъ є҆сѝ въ тебѣ̀ живꙋ́щꙋю и҆ глаго́лющꙋю.

Свидѣ́тельство твоеѧ̀ со́вѣсти и҆сполнѧ́ѧ, не ᲂу҆дово́лилсѧ є҆сѝ, зрѧ̀ ѕвѣре́й стремлє́нїѧ, не ᲂу҆страши́лсѧ є҆сѝ, ꙗ҆́коже пшени́ца хотѧ̀ члено́вными сомле́тисѧ.

Дѡ́лгаѧ твоѧ̑ гонє́нїѧ, и҆ нерѣши̑мыѧ ᲂу҆́зы, ꙗ҆̀же въ ри́мѣ терза̑нїѧ, и҆ ѻ҆́гнь гони́телей въ ничто́же вмѣнѧ́лъ є҆сѝ, свѧщенномꙋ́чениче, за твоего̀ рачи́телѧ.

Вельмѝ горѧ̀, страда́льче, любо́вїю хрⷭ҇то́вою, ко ѻ҆гню̀ и҆скꙋше́нїй ꙗ҆́кѡ на ро́сꙋ ᲂу҆́треннюю поте́клъ є҆сѝ, ѻ҆́наго пости́гнꙋти сꙋ́щѡ сꙋ́щаго рачи́телѧ.

А҆́ще и҆ пи́лъ є҆сѝ хрⷭ҇то́вꙋ ча́шꙋ жажда̀, но пре́былъ є҆сѝ при́снѡ є҆́же пострада́ти, па́че є҆́же жи́ти. и҆ вопїѧ́лъ є҆сѝ: ничто́же мнѣ̀ сїѧ̑, ко є҆́же полꙋчи́ти мнѣ̀ є҆́же жи́ти.

Бг҃оро́диченъ: Оу҆краси́сѧ, виѳлее́ме; ᲂу҆гото́висѧ, є҆ѵфра́ѳо: безъ ма́тере бо ѿ ѻ҆ц҃а̀, и҆ безъ ѻ҆тца̀ мт҃рїю чревоно́ситсѧ, и҆ ражда́етсѧ, спаса́ѧ ны̀.

Конда́къ, гла́съ г҃.

Свѣ́тлыхъ пѡ́двигъ твои́хъ свѣтоно́сный де́нь предпроповѣ́дꙋетъ всѣ̑мъ въ верте́пѣ рожде́ннаго: сегѡ̀ бо жажда́ѧ ѿ любвѐ наслади́тисѧ, потща́лсѧ є҆сѝ ѿ ѕвѣре́й снѣде́нъ бы́ти: сегѡ̀ ра́ди и҆ бг҃оно́сецъ наре́клсѧ є҆сѝ, і҆гна́тїе всемꙋ́дре.

І҆́косъ:

А҆враа́мъ ᲂу҆́бѡ и҆ногда̀ сы́на жрѧ́ше, закла́нїе предвоѡбража́ѧ всѧ̑ содержа́щагѡ, и҆ ны́нѣ въ верте́пѣ тща́щагѡсѧ роди́тисѧ, ты́ же, бг҃омꙋ́дре, всего̀ прине́слъ є҆сѝ тебѐ сама́го, ꙗ҆́коже заколе́нїе, и҆ ѕвѣре́й снѣ́дь бы́въ, пшени́ца чиста̀ ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ зижди́телю твоемꙋ̀, въ жи́тницахъ нбⷭ҇ныхъ вѣ́чнꙋѧй вои́стиннꙋ, и҆ твоегѡ̀ раче́нїѧ наслажда́ѧсѧ. є҆гѡ́же ра́ди ве́сь мі́ръ ѡ҆ста́вивъ, бг҃оно́сецъ наре́клсѧ є҆сѝ, і҆гна́тїе всемꙋ́дре.

Пѣ́снь з҃.

І҆рмо́съ: Сꙋ́щымъ въ пещѝ ѻ҆трокѡ́мъ твои̑мъ, сп҃се, не прикоснꙋ́сѧ, нижѐ стꙋжѝ ѻ҆́гнь. тогда̀ трїѐ, ꙗ҆́кѡ є҆ди́нѣми ᲂу҆сты̀, поѧ́хꙋ, и҆ бл҃гословлѧ́хꙋ, глаго́люще: бл҃гослове́нъ бг҃ъ ѻ҆ц҃ъ на́шихъ.

Не и҆мѣ́лъ є҆сѝ ѻ҆гнѧ̀ любове́щна въ тебѣ̀, і҆гна́тїе, во́дꙋ же живꙋ́ю па́че и҆ глаго́лющꙋю, во́дꙋ зовꙋ́щꙋю: грѧдѝ ко ѻ҆ц҃ꙋ̀: во́дꙋ текꙋ́щꙋю ѿ жи́зни въ жи́знь преводѧ́щꙋю на́съ.

Ѕвѣре́й зꙋ́бы, глаго́летъ, да бꙋ́дꙋтъ мнѣ̀ ме́чь и҆ ѻ҆рꙋ̑жїѧ и҆ закла̑нїѧ: гро́бъ же мнѣ̀ львѡ́вы ᲂу҆трѡ́бы да бꙋ́дꙋтъ, и҆ ѻ҆́гнь да поѧ́стъ мѧ̀ пре́жде тлѝ, кѡ́жныѧ ѡ҆ста́нки.

Мнѣ̀ сладка̀ сме́рть, глаго́летъ, сладка̑ мнѣ̀ всѧ̑ трꙋдѡ́въ болѣ́знєннаѧ, ѕвѣ́рїе ра́достни, ѻ҆́гнь се́й роса̀ мнѣ̀ є҆́сть, а҆́ще є҆́же жи́ти воздержꙋ̀. тѣ́мже и҆ тщꙋ́сѧ ᲂу҆мре́ти, да живꙋ̀ со хрⷭ҇то́мъ.

Є҆́же жи́ти мнѣ̀, не є҆́сть рачи́тельно въ тѣлесѝ, дꙋ́хомъ бо жи́ти жела́ю. мнѣ̀ є҆́же жи́ти хрⷭ҇то́съ, бжⷭ҇твенное рачи́тельство: къ немꙋ̀ и҆дꙋ̀, того̀, глаго́летъ, люблю̀, того̀ полꙋчи́ти надѣ́юсѧ.

Бг҃оро́диченъ: Прⷪ҇ро́кѡмъ дре́вле прорече́нный приближа́етсѧ мнѣ̀, млⷣнецъ и҆зъ дв҃ы рожде́йсѧ. ра́дꙋетсѧ а҆да́мъ, и҆ прама́ти є҆́ѵа болѣ́зней разрѣши́сѧ, и҆ сликовствꙋ́етъ дв҃дъ, ражда́ющїѧ ѻ҆те́цъ.

Пѣ́снь и҃.

І҆рмо́съ: Є҆гѡ́же ᲂу҆жаса́ютсѧ а҆́гг҃ли и҆ всѧ̑ вѡ́инства, ꙗ҆́кѡ творца̀ и҆ гдⷭ҇а, по́йте сщ҃е́нницы, просла́вите, ѻ҆́троцы, бл҃гослови́те лю́дїе и҆ превозноси́те во всѧ̑ вѣ́ки.

Пѣ́тъ бꙋ́ди і҆гна́тїй бжⷭ҇твенный і҆ере́й, сꙋгꙋ́бѡ вѣнча́емь, ꙗ҆́кѡ мч҃никъ и҆ па́стырь: страда́въ бо се́й за любо́вь бж҃їю, жела́ѧ возжелѣ́нъ бы́ти, пострада́ти не ѿмета́шесѧ.

Течє́нїи вѣ́ры, ꙗ҆́кѡ со́лнце, зе́млю до́блественнѣ прете́клъ є҆сѝ ѿ конє́цъ нб҃сѐ: и҆ заше́дъ незаходи́мѡ ѿ землѝ ко хрⷭ҇тꙋ̀, ѡ҆блистава́еши мі́рꙋ свѣ́тъ нетлѣ́нїѧ.

Жажда́ѧ ча́ши стрⷭ҇ти хрⷭ҇то́вы, свѧ́занъ те́клъ є҆сѝ, і҆гна́тїе мꙋ́дре, и҆ дости́гъ три́знища, не преста́лъ є҆сѝ вопїѧ̀: жа́ждꙋ жажда́ти хрⷭ҇та̀ во вѣ́ки.

Ѽ любвѐ и҆ теплоты̀ бжⷭ҇твеннагѡ раче́нїѧ! жела́нїемъ распѧ́тсѧ, и҆ да живе́тъ рачи́телю: жа́ждетъ є҆́же возжажда́тисѧ, и҆ лю́битъ є҆́же люби́тисѧ, за є҆́же па́ки жи́ти, ᲂу҆мре́ти произволѧ́ѧ.

Пе́рсть ѿложи́въ, невеще́ственнѡ къ сꙋ́щемꙋ ᲂу҆́мъ впери́лъ є҆сѝ, жела́ѧ рачи́телѧ: то́й бо є҆́сть при́сное жела́нїе, и҆ и҆́стиннѡ мꙋ́дрость, и҆ жи́знь бы́вшихъ.

Бг҃оро́диченъ: Ѕвѣзда̀ возсїѧ̀ хрⷭ҇то́съ ѿ і҆а́кѡва, и҆ волсвѝ стека́ютсѧ во гра́дъ виѳлее́мъ, пѣ́ти, чествова́ти и҆ поклони́тисѧ є҆мꙋ̀, рожде́нномꙋ и҆зъ ложе́снъ чⷭ҇тыѧ бцⷣы.

Пѣ́снь ѳ҃.

І҆рмо́съ: Живопрїе́мный и҆сто́чникъ приснотекꙋ́щїй, свѣтоно́сный свѣти́льникъ бл҃года́ти, хра́мъ ѡ҆дꙋшевле́нный, сѣ́нь пречⷭ҇тꙋю, нб҃сѐ и҆ землѝ простра́ннѣйшꙋю, бцⷣꙋ, вѣ́рнїи велича́емъ.

Презира́тель до́льнихъ і҆гна́тїй, и҆ слꙋжи́тель вы́шнихъ та̑инъ, ꙗ҆́кѡ слꙋ́жбꙋ непоро́чнꙋ соверша́ѧ, и҆ соверша́емь свѧщеннодѣ́йствꙋетъ себѐ сама́го мꙋче́нїемъ, и҆ къ ѕвѣрє́мъ и҆ ѻ҆гню̀ гото́витсѧ.

Є҆́же по ѻ҆́бразꙋ любѧ̀ ѡ҆дѣ́ѧтисѧ, вє́тхїѧ ѻ҆́бразы и҆змѣни́лъ є҆сѝ. тѣ́мже но́востїю, а҆ не ве́тхостїю первоѻбра́знагѡ зра́ка пе́рвꙋю добро́тꙋ воспрїе́мъ, хрⷭ҇то́ви соводворѧ́ешисѧ.

Свѧще́ннꙋю твою̀ ѻ҆де́ждꙋ, свѧще́ннѣйше, свѧще́ннѣйшꙋ содѣ́лалъ є҆сѝ страда́ньми твои́ми, тѣ́мже и҆ вѣне́цъ сꙋгꙋ́бъ воспрїе́мъ, съ мч҃ники пое́ши и҆ па̑стыри, свѧщенномꙋ́чениче, хрⷭ҇та̀ бг҃а на́шего.

Пшени́ца бж҃їѧ чиста̀ є҆́смь, глаго́лалъ є҆сѝ, и҆ зꙋбы̑ ѕвѣре́й мелю́сѧ, да хлѣ́бъ бꙋ́дꙋ свѧщенносоверша́емь, рачи́телю и҆ бг҃ꙋ ѡ҆чище́нъ, є҆го́же и҆ любѧ̀, ᲂу҆мре́ти не ѿрица́юсѧ.

Непристꙋ́пнымъ свѣ́томъ ѡ҆сїѧва́емь, и҆ въ вы́шнихъ ѻ҆би́телехъ водворѧ́ѧсѧ, свѧще́нне і҆гна́тїе, бг҃ꙋ и҆ зижди́телю твоемꙋ̀ ѡ҆ ста́дѣ твое́мъ се́мъ молѧ́сѧ неѡскꙋ́днѡ, не преста́й мо́лимсѧ.

Бг҃оро́диченъ: Ра́дꙋйсѧ, чⷭ҇таѧ, бж҃їй гра́де ѡ҆дꙋшевле́нный, въ не́мже бг҃ъ вмѣсти́тисѧ благоволѝ: не ѡ҆ста́вль бо го́рнихъ къ тебѣ̀ сни́де, ꙗ҆́кѡ до́ждь на зе́млю, бг҃ороди́тельнице, и҆ во гра́дѣ виѳлее́мѣ млⷣнецъ ражда́етсѧ.

Свѣти́ленъ.

Сло́во пребезнача́льное, бж҃їѧ мꙋ́дрость, неизрече́нною бла́гостїю зємны́мъ приѡбщи́всѧ, ᲂу҆чѧ̀ дре́вле лю́ди, на рꙋка́хъ держа́ше тѧ̀, і҆гна́тїе бг҃оно́се: въ бз҃ѣ же жи́въ, мꙋче́нїе проше́лъ є҆сѝ страда́нїѧ ра́дꙋѧсѧ.

Сла́ва, и҆ ны́нѣ: Оу҆краси́сѧ, виѳлее́ме, но́вое жили́ще, ꙗ҆́сли и҆ верте́пъ, па́стырей сѡ́нмища, волсвѝ ѿ восто́кѡвъ въ него̀ предвари́те, ѕвѣзды̀ свѣ́тлостїю: дв҃а бо ᲂу҆жѐ всесоверше́ннаго, ꙗ҆́кѡ младе́нца въ то́мъ ражда́етъ.

Жизнь и труды апостолов – Святой Игнатий Богоносец

Свя­той Иг­на­тий Бо­го­но­сец име­ет осо­бое зна­че­ние для нас, по­то­му что он близ­ко об­щал­ся с апо­сто­ла­ми, непо­сред­ствен­но от них слы­шал хри­сти­ан­ское уче­ние и был сви­де­те­лем рас­про­стра­не­ния и раз­ви­тия пер­вых хри­сти­ан­ских об­щин. В сво­их се­ми пись­мах он за­пе­чат­лел для нас апо­столь­скую эпо­ху.

Свя­той Иг­на­тий ро­дил­ся в Си­рии в по­след­ние го­ды жиз­ни Спа­си­те­ля. Его жиз­не­опи­са­ние по­вест­ву­ет, что он был тем от­ро­ком, ко­то­ро­го Гос­подь взял на ру­ки и ска­зал: «Ес­ли не об­ра­ти­тесь и не бу­де­те как де­ти, не вой­де­те в Цар­ство Небес­ное» (Мф.18:3). Бо­го­нос­цем он на­зван по­то­му, что, креп­ко лю­бя Гос­по­да, он как бы но­сил Его в сво­ем серд­це. Он был уче­ни­ком апо­сто­ла и еван­ге­ли­ста Иоан­на Бо­го­сло­ва. Из по­сла­ния свя­то­го Иг­на­тия к смир­ня­нам вид­но, что он был осо­бен­но бли­зок к апо­сто­лу Пет­ру и со­про­вож­дал его в неко­то­рых его апо­столь­ских пу­те­ше­стви­ях. Неза­дол­го до раз­ру­ше­ния Иеру­са­ли­ма в 72 го­ду, скон­чал­ся Евод, один из се­ми­де­ся­ти уче­ни­ков Хри­сто­вых, и его пре­ем­ни­ком на Ан­тио­хий­ской ка­фед­ре (в сто­ли­це Си­рии) стал Иг­на­тий.

Свя­той Иг­на­тий управ­лял Ан­тио­хий­ской цер­ко­вью в те­че­ние 40 лет (67–107 гг..). В осо­бом ви­де­нии он удо­сто­ил­ся уви­деть небес­ное бо­го­слу­же­ние и услы­шать Ан­гель­ское пе­ние. По об­раз­цу Ан­гель­ско­го ми­ра он ввел на бо­го­слу­же­ни­ях ан­ти­фон­ное пе­ние, в ко­то­ром два хо­ра че­ре­ду­ют­ся и как бы пе­ре­кли­ка­ют­ся. Это пе­ние из Си­рии быст­ро рас­про­стра­ни­лось в ран­ней Церк­ви.

В 107 го­ду во вре­мя по­хо­да про­тив ар­мян им­пе­ра­тор Тра­ян про­хо­дил через Ан­тио­хию. Ему до­ло­жи­ли, что свя­ти­тель Иг­на­тий ис­по­ве­ду­ет Хри­ста, учит пре­зи­рать бо­гат­ство, хра­нить дев­ство и не при­но­сить жерт­ву рим­ским бо­гам. Им­пе­ра­тор вы­звал свя­ти­те­ля и по­тре­бо­вал, чтобы он пре­кра­тил свою про­по­ведь о Хри­сте. Ста­рец от­ка­зал­ся. То­гда его в око­вах по­сла­ли в Рим, где на по­те­ху на­ро­да он был от­дан на рас­тер­за­ние зве­рям в Ко­ли­зее. По пу­ти в Рим он на­пи­сал семь по­сла­ний, ко­то­рые со­хра­ни­лись до на­ших дней. В сво­их по­сла­ни­ях свя­той Иг­на­тий про­сит хри­сти­ан не пы­тать­ся спа­сти его от смер­ти: «Умо­ляю вас, не ока­зы­вай­те мне небла­говре­мен­ной люб­ви. Оставь­те ме­ня быть пи­щею зве­рей, чтобы по­сред­ством их до­стиг­нуть Бо­га. Я – пше­ни­ца Бо­жия. Пусть из­ме­лют ме­ня зу­бы зве­рей, да сде­ла­юсь чи­стым хле­бом Хри­сто­вым». Услы­шав о му­же­стве свя­ти­те­ля, Тра­ян пре­кра­тил го­не­ния на хри­сти­ан. Мо­щи его бы­ли пе­ре­не­се­ны в Ан­тио­хию, а впо­след­ствии воз­вра­ще­ны в Рим и по­ло­же­ны в церк­ви во имя свя­щен­но­му­че­ни­ка Кли­мен­та, па­пы Рим­ско­го.

В сво­ем по­сла­нии к Ефе­ся­нам свя­той Иг­на­тий пи­сал: «Хра­ни­те ве­ру и лю­бовь и на де­ле по­ка­зы­вай­те се­бя хри­сти­а­на­ми. Ве­ра и лю­бовь суть на­ча­ло и ко­нец жиз­ни. Ве­ра – на­ча­ло, а лю­бовь – ко­нец, обе же в со­еди­не­нии суть де­ло Бо­жие. Все про­чее от­но­ся­ще­е­ся к доб­ро­де­те­ли от них про­ис­хо­дит. Ни­кто ис­по­ве­ду­ю­щий ве­ру не гре­шит, и ни­кто стя­жав­ший не нена­ви­дит».

См.: "Стра­да­ние свя­то­го свя­щен­но­му­че­ни­ка Иг­на­тия Бо­го­нос­ца" в из­ло­же­нии свт. Ди­мит­рия Ро­стов­ско­го.

См. так­же: "Пе­ре­не­се­ние мо­щей свя­то­го свя­щен­но­му­че­ни­ка Иг­на­тия Бо­го­нос­ца" в из­ло­же­нии свт. Ди­мит­рия Ро­стов­ско­го.