Канон святому священномученику Феодоту, епископу Киринейскому
Припев: Священному́чениче Феодо́те, моли́ Бо́га о на́с.
Память: 15 марта (02 марта ст. ст.)
Глас 4.
Пе́снь 1.
Ирмо́с: Мо́ря чермну́ю пучи́ну невла́жными стопа́ми дре́вний пешеше́ствовав Изра́иль, крестообра́зными Моисе́овыма рука́ма Амали́кову си́лу в пусты́ни победи́л е́сть.
Бо́г твоя́ к Нему́ движе́ния, му́чениче, напра́ви, Его́же честны́я соблю́д за́поведи, иера́рх бы́л еси́ и муче́ния кро́вию озари́лся еси́, явле́ннейше.
Боже́ственне и благоче́стне пожи́в, пло́ти движе́ния по́стническими умертви́в по́двиги и живо́т прие́м, иера́рхов удобре́ние, му́чеников исполне́ние.
Всели́вся в прему́дрое се́рдце твое́ Ду́х Святы́й, от пеле́н, преподо́бне, пра́ва, сострада́тельна тя́, и ти́ха, и иера́рха боже́ственна, му́чениче, показа́, Феодо́те.
Богоро́дичен: Бя́ше порабоще́нно пе́рвее пре́лестию, Чи́стая, челове́ческое естество́ лука́вне, Христа́ же ро́ждши, Ты́ свобо́ду улучи́, велему́дренно Тя́ сла́вящее.
Пе́снь 3.
Ирмо́с: Весели́тся о Тебе́ Це́рковь Твоя́, Христе́, зову́щи: Ты́ моя́ кре́пость, Го́споди, и прибе́жище, и утвержде́ние.
Сле́з твои́х стена́ньми, и крове́й пото́ки угаси́л еси́ пре́лести лю́тое у́глие, му́чениче святи́телю Феодо́те.
Житие́ твое́ чи́стое показа́в, священноде́теля боже́ственна и и́стинна свиде́теля тя́ страсте́й Христо́вых соде́ла.
Среди́ суди́ща стоя́ и уязвля́емь лю́тыми ра́нами, Христо́ва и́мене, му́чениче, не отве́рглся еси́, Феодо́те.
Богоро́дичен: Уврачу́й мо́й у́м, изнемо́гший прило́ги, Пречи́стая, лука́ваго зми́я и греху́ рабо́тающий.
Седа́лен, гла́с 4.
Священнонача́льства оде́жду светле́йшу крове́й твои́х омоче́ньми соде́лал еси́, на небеса́ всели́вся, Феодо́те, ви́дя, Его́же возжеле́л еси́ чи́стою мы́слию. Те́мже твою́ сла́вим всесвяще́нную па́мять и взыва́ем: помяни́ на́с, со дерзнове́нием к Бо́гу предстоя́й.
Сла́ва, и ны́не, богоро́дичен: Нечи́стых помысло́в мои́х мно́жество и безме́стных мы́слей обурева́ния кто́ изрещи́ мо́жет, Всенепоро́чная? Настоя́ния же безпло́тных вра́г мои́х кто́ испове́сть и си́х зло́бу? Но Твое́ю мольбо́ю, Блага́я, си́х мне́ все́х избавле́ние да́руй.
Крестобогоро́дичен: Иже от Безнача́льнаго Отца́ рожде́ннаго напосле́док Тя́ пло́тию ро́ждшая на Кресте́ ви́сяща зря́щи, Христе́, — увы́ Мне́, любе́знейший, Иису́се, — вопия́ше, — ка́ко сла́вимый я́ко Бо́г от а́нгел, от беззако́нных ны́не челове́к, Сы́не, хотя́ распина́ешися? Пою́ Тя́, Долготерпели́ве.
Пе́снь 4.
Ирмо́с: Вознесе́на Тя́ ви́девши Це́рковь на Кресте́, Со́лнце Пра́ведное, ста́ в чи́не свое́м, досто́йно взыва́ющи: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.
Сокруша́емо те́ло твое́ ра́нами, по́мысл тверде́йший и вои́стинну, му́чениче, крепча́йшь соде́ловаше, пою́ща: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.
Распаля́емь любо́вию Влады́чнею, я́же от ра́н терпе́л еси́ боле́зни люте́йшия, я́коже ино́му стра́ждущу, са́м пребыва́л еси́ велича́йший в му́ченицех, Феодо́те.
Претерпе́л еси́ му́ки, богому́дре о́тче, прибли́жившияся те́лу, воздая́ния бо пребыва́ющая ви́дел еси́ ума́ чистото́ю, облегча́ющая боле́зни твоя́.
Богоро́дичен: Светле́йшая пала́то Влады́ки, Пресвята́я Богоро́дице, хра́мы на́с покажи́ Свята́го Ду́ха, в хра́ме Твое́м святе́м хвалу́ Го́сподеви принося́щия.
Пе́снь 5.
Ирмо́с: Ты́, Го́споди, мо́й Све́т, в ми́р прише́л еси́, Све́т Святы́й, обраща́яй из мра́чна неве́дения ве́рою воспева́ющия Тя́.
Возвыша́емь, му́дре, на дре́во, Феодо́те, претерпева́л еси́ тверде́йше терза́ния пло́ти твоея́, вельми́ удивля́емь.
Ви́симь, строга́ния терпе́л еси́ теле́сная, Феодо́те, Влады́ку укрепля́ющаго име́яй и ве́рою тя́ утвержда́юща.
Кро́вными омоче́ньми обагри́в, Феодо́те блаже́нне, оде́жду твою́ свяще́нную, светле́йшу показа́л еси́.
Богоро́дичен: Зачала́ еси́ Бо́га, бы́вша Челове́ка, о Влады́чице! Сего́ ра́ди, ро́ди родо́в, Тя́ непреста́нно ублажа́ем.
Пе́снь 6.
Ирмо́с: Пожру́ Ти со гла́сом хвале́ния, Го́споди, Це́рковь вопие́т Ти́, от бесо́вския кро́ве очи́щшися, ра́ди ми́лости от ре́бр Твои́х исте́кшею кро́вию.
Всажде́н бы́л еси́ в темни́цу, я́ко злоде́й, Феодо́те, храни́тель сы́й Боже́ственных Влады́ки, сла́вне, повеле́ний, боже́ственное твое́ пра́зднество вельми́ уясни́вшаго.
Стоя́л еси́ пред суди́щем непра́ведных, суди́мь, и осужда́я челове́ки, беззако́ннующия всу́е и предпочита́ющия непра́вду, святи́телю богому́дре, па́че пра́вды.
Во́лны свере́пых му́к разруши́л еси́, я́коже не́кий ка́мень, всеблаже́нне, возше́д восхожде́нием твоего́ се́рдца к Ка́меню краеуго́льному — Христу́ Бо́гу.
Богоро́дичен: Всели́вся во чре́во Твое́, Христо́с Бо́г на́ш, в челове́цех живу́щий гре́х, Пречи́стая, изгоня́ет и сво́йственный Себе́ человеколюбе́зно соде́ловает.
Конда́к, гла́с 3:
Мо́ря злове́рие обличи́л еси́, и и́дольскаго безбо́жия ле́сть ве́рою правове́рия уязви́л еси́ и, всесожже́ние боже́ственное бы́в, чудоде́йствием ороша́еши концы́, о́тче святи́телю Феодо́те, Христа́ Бо́га моли́ дарова́ти на́м ве́лию ми́лость.
Пе́снь 7.
Ирмо́с: В пещи́ авраа́мстии о́троцы перси́дстей, любо́вию благоче́стия па́че, не́жели пла́менем, опаля́еми, взыва́ху: благослове́н еси́ в хра́ме сла́вы Твоея́, Го́споди.
Боже́ственною, о́тче, распаля́емь любо́вию Ду́ха, на о́др разжже́н весьма́ возложе́н, не опали́м пребы́л еси́, — благослове́н еси́, Бо́же мо́й, — зовы́й, — и Го́споди.
Якоже ино́му са́м пребыва́я стра́ждущу, ве́сь бо умо́м, блаже́нне, к Бо́гу прише́д, сече́ния же и жже́ния ты́ небре́гл еси́, не чу́вствуя Христо́вым манове́нием.
Прему́дростию слове́с безслове́сия су́щия, блаже́нне, испо́лнены посреди́ суди́ща обличи́л еси́, проявле́нно злоче́стием неду́говавшия и па́че сотво́ршаго де́монския изво́лившия куми́ры.
Богоро́дичен: С вы́шним ликостоя́нием, вси́, Ма́ти Бо́жия, — ра́дуйся, — Тебе́ зове́м, — одушевле́нное не́бо, и пресла́вная пала́то, и престо́ле о́гненный, на не́мже Христо́с пло́тию почи́.
Пе́снь 8.
Ирмо́с: Ру́це распросте́р, Дании́л, льво́в зия́ния в ро́ве затче́; о́гненную же си́лу угаси́ша, доброде́телию препоя́савшеся, благоче́стия рачи́тели, о́троцы, взыва́юще: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.
По́двиги твои́ми врагу́ противля́яся, му́чениче Феодо́те, гвоздьми́ бо, сла́вне, в но́ги пронзе́н, отводя́щею к Ца́рству небе́сному стезе́ю ше́ствовал еси́, — благослови́те, — поя́, — дела́ Госпо́дня, Го́спода.
Пропове́дая Бо́га, на зе́млю прише́дша и Боже́ственными страстьми́ стра́сть всепа́губную разру́шшаго, стра́сть боже́ственную и блаже́нную подъя́л еси́ пло́тию, вопия́, Феодо́те: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.
Крове́й ка́плями и свяще́нных уче́ний тече́нием, ве́рных напои́л еси́ сердца́ благода́тию, всему́дре, и прозяба́ти устро́ил еси́ Земледе́лателю благи́х Боже́ственная разуме́ния, Ему́же вопие́м: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.
Богоро́дичен: Скве́рны очи́стила еси́ вся́кия естество́ челове́ческое, Пречи́стая, небе́сный ро́ждши до́ждь, Челове́ка бы́вша, и новосоде́лала еси́ ны́, обветша́вшия, Чи́стая, вопию́щия: вся́ дела́, благослови́те Госпо́дня Го́спода.
Пе́снь 9.
Ирмо́с: Ка́мень нерукосе́чный от несеко́мыя горы́, Тебе́, Де́во, краеуго́льный отсече́ся — Христо́с, совокупи́вый разстоя́щаяся естества́. Те́м, веселя́щеся, Тя́, Богоро́дице, велича́ем.
Исцеле́ния источа́ет вся́ческая моще́й боже́ственная ра́ка свяще́ннейшаго па́стыря, и стра́сти уставля́ет, и реши́т ле́тныя я́ко вои́стинну боле́зни Спа́са Боже́ственною благода́тию.
Яко священному́ченик, вяза́ти же и реши́ти име́я вла́сть, разреши́ зо́л мои́х у́зы и ду́шу мою́, жего́му огне́м греха́, ороси́, моля́ Всеще́драго.
Дне́сь ве́рно пра́зднует Це́рковь, богоно́се, всесвяще́нную твою́ па́мять и отше́ствие к Человеколю́бцу и, ра́дуяся, плете́т тебе́ пе́сней боже́ственныя диади́мы.
Якоже днесве́тлую звезду́, тя́ стяжа́вше, богоглаго́ливе, твои́ми светолу́чными заря́ми боже́ственных боле́зней и чуде́с твои́х чи́стыми светлостьми́ озаря́емся, Феодо́те.
Богоро́дичен: Све́т на́м ро́ждши, Де́во, от Отца́ пре́жде денни́цы возсия́вший неизрече́нно, неразу́мия тму́ разруши́ла еси́ и в се́ни спя́щия грехо́вней просвети́ла еси́.
Пѣ́снь а҃.
І҆рмо́съ: Мо́рѧ чермнꙋ́ю пꙋчи́нꙋ невла́жными стопа́ми дре́внїй пѣшеше́ствовавъ і҆и҃ль, крестоѻбра́зными мѡѷсе́овыма рꙋка́ма а҆мали́ковꙋ си́лꙋ въ пꙋсты́ни побѣди́лъ є҆́сть.
Бг҃ъ твоѧ̑ къ немꙋ̀ движє́нїѧ, мꙋ́чениче, напра́ви, Егѡ́же честны̑ѧ соблю́дъ за́пѡвѣди, і҆ера́рхъ бы́лъ є҆сѝ, и҆ мꙋче́нїѧ кро́вїю ѡ҆зари́лсѧ є҆сѝ, ꙗ҆вле́ннѣйше.
Бжⷭ҇твеннѣ и҆ благоче́стнѣ пожи́въ, пло́ти движє́нїѧ по́стническими ᲂу҆мертви́въ по́двиги, и҆ живо́тъ прїе́мъ, і҆ера́рхѡвъ ᲂу҆добре́нїе, мꙋ́ченикѡвъ и҆сполне́нїе.
Всели́всѧ въ премꙋ́дрое се́рдце твоѐ дх҃ъ ст҃ы́й, ѿ пеле́нъ, преподо́бне, пра́ва, сострада́тельна тѧ̀ и҆ ти́ха, и҆ і҆ера́рха бжⷭ҇твенна, мꙋ́чениче, показа̀, ѳеодо́те.
Бг҃оро́диченъ: Бѧ́ше порабоще́нно пе́рвѣе пре́лестїю, чⷭ҇таѧ, человѣ́ческое є҆стество̀ лꙋка́внѣ: хрⷭ҇та́ же ро́ждши ты̀, свобо́дꙋ ᲂу҆лꙋчѝ, велемꙋ́дреннѡ тѧ̀ сла́вѧщее.
Пѣ́снь г҃.
І҆рмо́съ: Весели́тсѧ ѡ҆ тебѣ̀ цр҃ковь твоѧ̀, хрⷭ҇тѐ, зовꙋ́щи: ты̀ моѧ̀ крѣ́пость, гдⷭ҇и, и҆ прибѣ́жище, и҆ ᲂу҆твержде́нїе.
Сле́зъ твои́хъ стена́ньми, и҆ крове́й пото́ки, ᲂу҆гаси́лъ є҆сѝ пре́лести лю́тое ᲂу҆́глїе, мꙋ́чениче ст҃и́телю ѳеодо́те.
Житїѐ твоѐ чи́стое показа́въ, свѧщеннодѣ́телѧ бжⷭ҇твенна и҆ и҆́стинна свидѣ́телѧ тѧ̀ стрⷭ҇те́й хрⷭ҇то́выхъ содѣ́ла.
Средѝ сꙋди́ща стоѧ̀, и҆ ᲂу҆ѧзвлѧ́емь лю́тыми ра́нами, хрⷭ҇то́ва и҆́мене, мꙋ́чениче, не ѿве́рглсѧ є҆сѝ, ѳеодо́те.
Бг҃оро́диченъ: Оу҆врачꙋ́й мо́й ᲂу҆́мъ, и҆знемо́гшїй прило́ги, пречⷭ҇таѧ, лꙋка́вагѡ ѕмі́ѧ, и҆ грѣхꙋ̀ рабо́тающїй.
Сѣда́ленъ, гла́съ д҃.
Свѧщеннонача́льства ѻ҆де́ждꙋ свѣтлѣ́йшꙋ, крове́й твои́хъ ѡ҆моче́ньми содѣ́лалъ є҆сѝ, на нб҃са̀ всели́всѧ, ѳеодо́те, ви́дѧ є҆гѡ́же возжелѣ́лъ є҆сѝ чи́стою мы́слїю. Тѣ́мже твою̀ сла́вимъ всесщ҃е́ннꙋю па́мѧть, и҆ взыва́емъ: помѧнѝ на́съ, со дерзнове́нїемъ къ бг҃ꙋ предстоѧ́й.
Сла́ва, и҆ ны́нѣ, бг҃оро́диченъ: Нечи́стыхъ помыслѡ́въ мои́хъ мно́жество, и҆ безмѣ́стныхъ мы́слей ѡ҆бꙋрева̑нїѧ, кто̀ и҆зрещѝ мо́жетъ, всенепоро́чнаѧ; настоѧ̑нїѧ же безпло́тныхъ вра̑гъ мои́хъ кто̀ и҆сповѣ́сть, и҆ си́хъ ѕло́бꙋ; но твое́ю мольбо́ю, блага́ѧ, си́хъ мнѣ̀ всѣ́хъ и҆збавле́нїе да́рꙋй.
Крⷭ҇тобг҃оро́диченъ: И҆́же ѿ безнача́льнагѡ ѻ҆ц҃а̀ рожде́ннаго напослѣ́докъ тѧ̀ пло́тїю ро́ждшаѧ, на крⷭ҇тѣ̀ ви́сѧща зрѧ́щи, хрⷭ҇тѐ, ᲂу҆вы̀ мнѣ̀, любе́знѣйшїй і҆и҃се, вопїѧ́ше: ка́кѡ сла́вимый ꙗ҆́кѡ бг҃ъ ѿ а҆́гг҃лъ, ѿ беззако́нныхъ ны́нѣ человѣ̑къ, сн҃е, хотѧ̀ распина́ешисѧ; пою̀ тѧ̀, долготерпѣли́ве.
Пѣ́снь д҃.
І҆рмо́съ: Вознесе́на тѧ̀ ви́дѣвши цр҃ковь на крⷭ҇тѣ̀, сл҃нце пра́ведное, ста̀ въ чи́нѣ свое́мъ, досто́йнѡ взыва́ющи: сла́ва си́лѣ твое́й, гдⷭ҇и.
Сокрꙋша́емо тѣ́ло твоѐ ра́нами, по́мыслъ твердѣ́йшїй, и҆ вои́стиннꙋ, мꙋ́чениче, крѣпча́йшь содѣ́ловаше, пою́ща: сла́ва си́лѣ твое́й, гдⷭ҇и.
Распалѧ́емь любо́вїю влⷣчнею, ꙗ҆̀же ѿ ра́нъ терпѣ́лъ є҆сѝ болѣ̑зни лютѣ́йшыѧ, ꙗ҆́коже и҆но́мꙋ стра́ждꙋщꙋ, са́мъ пребыва́лъ є҆сѝ, велича́йшїй въ мꙋ́ченицѣхъ ѳеодо́те.
Претерпѣ́лъ є҆сѝ мꙋ̑ки, бг҃омꙋ́дре ѻ҆́ч҃е, прибли́жившыѧсѧ тѣ́лꙋ: воздаѧ̑нїѧ бо пребыва̑ющаѧ ви́дѣлъ є҆сѝ ᲂу҆ма̀ чистото́ю, ѡ҆блегча̑ющаѧ болѣ̑зни твоѧ̑.
Бг҃оро́диченъ: Свѣтлѣ́йшаѧ пала́то влⷣки, прест҃а́ѧ бцⷣе, хра́мы на́съ покажѝ ст҃а́гѡ дх҃а, въ хра́мѣ твое́мъ ст҃ѣ́мъ хвалꙋ̀ гдⷭ҇еви приносѧ́щыѧ.
Пѣ́снь є҃.
І҆рмо́съ: Ты̀, гдⷭ҇и мо́й, свѣ́тъ въ мі́ръ прише́лъ є҆сѝ, свѣ́тъ ст҃ы́й, ѡ҆браща́ѧй и҆з̾ мра́чна невѣ́дѣнїѧ вѣ́рою воспѣва́ющыѧ тѧ̀.
Возвыша́емь, мꙋ́дре, на дре́во, ѳеодо́те, претерпѣва́лъ є҆сѝ твердѣ́йше терза̑нїѧ пло́ти твоеѧ̀, вельмѝ ᲂу҆дивлѧ́емь.
Ви́симь, строга̑нїѧ терпѣ́лъ є҆сѝ тѣлє́снаѧ, ѳеодо́те, влⷣкꙋ ᲂу҆крѣплѧ́ющаго и҆мѣ́ѧй, и҆ вѣ́рою тѧ̀ ᲂу҆твержда́юща.
Кро́вными ѡ҆моче́ньми ѡ҆багри́въ, ѳеодо́те блаже́нне, ѻ҆де́ждꙋ твою̀ сщ҃е́ннꙋю, свѣтлѣ́йшꙋ показа́лъ є҆сѝ.
Бг҃оро́диченъ: Зачала̀ є҆сѝ бг҃а, бы́вша чл҃вѣ́ка, ѽ влⷣчце! сегѡ̀ ра́ди ро́ди родѡ́въ тѧ̀ непреста́ннѡ ᲂу҆блажа́емъ.
Пѣ́снь ѕ҃.
І҆рмо́съ: Пожрꙋ́ ти со гла́сомъ хвале́нїѧ, гдⷭ҇и, цр҃ковь вопїе́тъ тѝ, ѿ бѣсо́вскїѧ кро́ве ѡ҆чи́щшисѧ, ра́ди ми́лости ѿ ре́бръ твои́хъ и҆сте́кшею кро́вїю.
Всажде́нъ бы́лъ є҆сѝ въ темни́цꙋ, ꙗ҆́кѡ ѕлодѣ́й, ѳеодо́те, храни́тель сы́й бжⷭ҇твенныхъ влⷣки, сла́вне, повелѣ́нїй, бж҃е́ственное твоѐ пра́зднество вельмѝ ᲂу҆ѧсни́вшагѡ.
Стоѧ́лъ є҆сѝ предъ сꙋди́щемъ непра́ведныхъ сꙋди́мь, и҆ ѡ҆сꙋжда́ѧ человѣ́ки беззако́ннꙋющыѧ всꙋ́е, и҆ предпочита́ющыѧ непра́вдꙋ, свѧти́телю бг҃омꙋ́дре, па́че пра́вды.
Во́лны свирѣ́пыхъ мꙋ́къ разрꙋши́лъ є҆сѝ, ꙗ҆́коже нѣ́кїй ка́мень, всеблаже́нне, возше́дъ восхожде́нїемъ твоегѡ̀ се́рдца къ ка́меню краеꙋго́льномꙋ хрⷭ҇тꙋ̀ бг҃ꙋ.
Бг҃оро́диченъ: Всели́всѧ во чре́во твоѐ хрⷭ҇то́съ бг҃ъ на́шъ, въ человѣ́цѣхъ живꙋ́щїй грѣ́хъ, пречⷭ҇таѧ, и҆згонѧ́етъ, и҆ сво́йственный себѣ̀ чл҃вѣколюбе́знѡ содѣ́ловаетъ.
Конда́къ, гла́съ г҃:
Мо́рѧ ѕловѣ́рїе ѡ҆бличи́лъ є҆сѝ, и҆ і҆́дѡльскагѡ безбо́жїѧ ле́сть вѣ́рою правовѣ́рїѧ ᲂу҆ѧзви́лъ є҆сѝ, и҆ всесожже́нїе бжⷭ҇твенное бы́въ, чꙋдодѣ́йствїемъ ѡ҆роша́еши концы̀: ѻ҆́ч҃е ст҃и́телю ѳеодо́те, хрⷭ҇та̀ бг҃а молѝ, дарова́ти на́мъ ве́лїю ми́лость.
Пѣ́снь з҃.
І҆рмо́съ: Въ пещѝ а҆враа́мстїи ѻ҆́троцы персі́дстѣй, любо́вїю благоче́стїѧ па́че, не́жели пла́менемъ ѡ҆палѧ́еми, взыва́хꙋ: благослове́нъ є҆сѝ въ хра́мѣ сла́вы твоеѧ̀, гдⷭ҇и.
Бжⷭ҇твенною, ѻ҆́ч҃е, распалѧ́емь любо́вїю дх҃а, на ѻ҆́дръ разжже́нъ весьма̀ возложе́нъ, не ѡ҆пали́мъ пребы́лъ є҆сѝ, благослове́нъ є҆сѝ, бж҃е мо́й, зовы́й, и҆ гдⷭ҇и.
Ꙗ҆́коже и҆но́мꙋ са́мъ пребыва́ѧ стра́ждꙋщꙋ, ве́сь бо ᲂу҆мо́мъ, блаже́нне, къ бг҃ꙋ прише́дъ, сѣче́нїѧ же и҆ жже́нїѧ ты̀ небре́глъ є҆сѝ, не чꙋ́вствꙋѧ хрⷭ҇то́вымъ манове́нїемъ.
Премꙋ́дростїю слове́съ безслове́сїѧ сꙋ́щыѧ, блаже́нне, и҆спо́лнєны, посредѝ сꙋди́ща ѡ҆бличи́лъ є҆сѝ, проѧвле́ннѡ ѕлоче́стїемъ недꙋ́говавшыѧ, и҆ па́че сотво́ршагѡ дє́мѡнскїѧ и҆зво́лившыѧ кꙋмі́ры.
Бг҃оро́диченъ: Съ вы́шнимъ ликостоѧ́нїемъ, всѝ, мт҃и бж҃їѧ, ра́дꙋйсѧ, тебѣ̀ зове́мъ, ѡ҆дꙋшевле́нное нб҃о, и҆ пресла́внаѧ пала́то, и҆ прⷭ҇то́ле ѻ҆́гненный, на не́мже хрⷭ҇то́съ пло́тїю почѝ.
Пѣ́снь и҃.
І҆рмо́съ: Рꙋ́цѣ распросте́ръ данїи́лъ, львѡ́въ зїѧ̑нїѧ въ ро́вѣ затчѐ, ѻ҆́гненнꙋю же си́лꙋ ᲂу҆гаси́ша, добродѣ́телїю препоѧ́савшесѧ, благоче́стїѧ рачи́тели ѻ҆́троцы, взыва́юще: благослови́те, всѧ̑ дѣла̀ гдⷭ҇нѧ, гдⷭ҇а.
По́двиги твои́ми врагꙋ̀ противлѧ́ѧсѧ, мꙋ́чениче ѳеодо́те, гвоздьми́ бо, сла́вне, въ но́ги пронзе́нъ, ѿводѧ́щею къ црⷭ҇твꙋ нбⷭ҇номꙋ стезе́ю ше́ствовалъ є҆сѝ, благослови́те, поѧ̀, дѣла̀ гдⷭ҇нѧ, гдⷭ҇а.
Проповѣ́даѧ бг҃а на зе́млю прише́дша, и҆ бжⷭ҇твенными страстьмѝ стра́сть всепа́гꙋбнꙋю разрꙋ́шшаго, стра́сть бжⷭ҇твеннꙋю и҆ блаже́ннꙋю под̾ѧ́лъ є҆сѝ пло́тїю, вопїѧ̀, ѳеодо́те: благослови́те, всѧ̑ дѣла̀ гдⷭ҇нѧ, гдⷭ҇а.
Крове́й ка́плѧми, и҆ сщ҃е́нныхъ ᲂу҆че́нїй тече́нїемъ, вѣ́рныхъ напои́лъ є҆сѝ сердца̀ благода́тїю, всемꙋ́дре: и҆ прозѧба́ти ᲂу҆стро́илъ є҆сѝ, земледѣ́лателю благи́хъ, бж҃е́ствєннаѧ разꙋмѣ̑нїѧ. є҆мꙋ́же вопїе́мъ: бл҃гослови́те, всѧ̑ дѣла̀ гдⷭ҇нѧ, гдⷭ҇а.
Бг҃оро́диченъ: Скве́рны ѡ҆чи́стила є҆сѝ всѧ́кїѧ є҆стество̀ человѣ́ческое, пречⷭ҇таѧ, нбⷭ҇ный ро́ждши до́ждь, чл҃вѣ́ка бы́вша, и҆ новосодѣ́лала є҆сѝ ны̀ ѡ҆бветша́вшыѧ, чⷭ҇таѧ, вопїю́щыѧ: всѧ̑ дѣла̀, благослови́те, гдⷭ҇нѧ, гдⷭ҇а.
Пѣ́снь ѳ҃.
І҆рмо́съ: Ка́мень нерꙋкосѣ́чный ѿ несѣко́мыѧ горы̀ тебє̀, дв҃о, краеꙋго́льный ѿсѣче́сѧ, хрⷭ҇то́съ, совокꙋпи́вый разстоѧ̑щаѧсѧ є҆стєства̀: тѣ́мъ, веселѧ́щесѧ, тѧ̀, бцⷣе, велича́емъ.
И҆сцѣлє́нїѧ и҆сточа́етъ всѧ́чєскаѧ моще́й бжⷭ҇твеннаѧ ра́ка свѧще́ннѣйшагѡ па́стырѧ, и҆ стра̑сти ᲂу҆ставлѧ́етъ, и҆ рѣши́тъ лѣ̑тныѧ ꙗ҆́кѡ вои́стиннꙋ болѣ̑зни, сп҃са бжⷭ҇твенною благода́тїю.
Ꙗ҆́кѡ сщ҃енномꙋ́ченикъ, вѧза́ти же и҆ рѣши́ти и҆мѣ́ѧ вла́сть, разрѣшѝ ѕѡ́лъ мои́хъ ᲂу҆́зы, и҆ дꙋ́шꙋ мою̀ жего́мꙋ ѻ҆гне́мъ грѣха̀ ѡ҆росѝ, молѧ̀ всеще́драго.
Дне́сь вѣ́рнѡ пра́зднꙋетъ цр҃ковь, бг҃оно́се, всесвѧще́ннꙋю твою̀ па́мѧть, и҆ ѿше́ствїе къ чл҃вѣколю́бцꙋ, и҆ ра́дꙋѧсѧ плете́тъ тебѣ̀ пѣ́сней бжⷭ҇твєнныѧ дїади̑мы.
Ꙗ҆́коже днесвѣ́тлꙋю ѕвѣздꙋ̀, тѧ̀ стѧжа́вше, бг҃оглаго́ливе, твои́ми свѣтолꙋ́чными зарѧ́ми, бжⷭ҇твенныхъ болѣ́зней, и҆ чꙋде́съ твои́хъ, чи́стыми свѣтлостьмѝ ѡ҆зарѧ́емсѧ, ѳеодо́те.
Бг҃оро́диченъ: Свѣ́тъ на́мъ ро́ждши, дв҃о, ѿ ѻ҆ц҃а̀ пре́жде денни́цы возсїѧ́вшїй неизрече́ннѡ, неразꙋ́мїѧ тмꙋ̀ разрꙋши́ла є҆сѝ, и҆ въ сѣ́ни спѧ́щыѧ грѣхо́внѣй просвѣти́ла є҆сѝ.
Житие священномученика Феодота, епископа Киринейского
Священномученик Феодот[a], родом из малоазийской Галатии, был епископом города Киринии на Кипре. Во время гонения на христиан нечестивого Ликиния (307–324) святой Феодот открыто проповедовал Христа, призывая язычников оставить идолослужение и обратиться к Истинному Богу. Наместник Кипра Савин приказал разыскать и привести епископа Феодота на суд. Святой, узнав об этом приказе, не дожидаясь посланных воинов, немедленно явился к наместнику со словами: "Я тот, которого ты ищешь, явился, чтобы проповедовать Христа Бога моего". Наместник приказал бить святого без пощады, подвесить на дереве и строгать острыми орудиями, а затем отвести в тюрьму. Через пять дней святой Феодот был вновь приведен к наместнику, который полагал, что после пыток епископ предпочтет отречься от Христа, чем переносить новые мучения. Но святой Феодот не прекращал проповедовать о Христе. Святого сначала положили на железные решетки, под которыми развели костер, а затем вбили в ноги гвозди и заставили идти. Многие свидетели страданий мученика, пораженные терпением святого и его богодухновенными речами, уверовали во Христа. Узнав об этом, Савин приказал прекратить пытку и заключить святого в тюрьму.
В то время святой Константин Великий (память 21 мая) даровал свободу вероисповедания всем христианам и в числе многих страдальцев освободил и святого Феодота. Святитель вернулся в Киринию и после двух лет епископского служения мирно отошел ко Господу около 326 года.
См. также:
- Страдание святого священномученика Феодота, епископа Киринийского свт. Димитрий Ростовский
- Память святителя Феодота, епископа Киринейского, исповедника иером. Макарий Симонопетрский