Канон святому священномученику Ермолаю Никомидийскому и другим с ним

Припев: Святи́и му́ченицы, моли́те Бо́га о на́с.

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 08 августа (26 июля ст. ст.)

Глас 8.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Пои́м Го́сподеви, прове́дшему лю́ди Своя́ сквозе́ Чермно́е мо́ре, я́ко Еди́н сла́вно просла́вися.

Пе́сньми светоно́сную, и прехва́льную, и всесла́вную восхва́лим па́мять Ермола́я, Христа́ велича́юще.

Вели́ка твоя́ сла́ва бы́сть, Ермола́е всехва́льне, и́бо вели́каго Бо́га яви́лся еси́ уго́дник превели́к.

Зако́нно проше́д, сла́вне, по́двиг, попра́л еси́ беззако́ннующих на́глость, всесла́вный му́чениче Ермола́е.

Богоро́дичен: Ми́лостива ми́, Де́во, Христа́ сотвори́, Всенепоро́чная, в де́нь Суда́ стра́шнаго осужде́ния изыма́ющи.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Ты́ еси́ утвержде́ние притека́ющих к Тебе́, Го́споди, Ты́ еси́ све́т омраче́нных, и пое́т Тя́ ду́х мо́й.

Си́лою укрепля́емь Вседе́теля, му́дре, духо́вною, си́льнаго, му́чениче, в зло́бе кре́пость низложи́л еси́.

Зна́емь бы́л еси́ Вседержи́телю, свя́те, всезна́емы сло́вом твои́м боже́ственным в Не́м соде́лав.

Позна́, поуча́емь от твоего́, му́дре, ду́ха, Творца́ Пантелеи́мон и зако́нно пострада́.

Богоро́дичен: Изба́ви мя́, Всенепоро́чная, грехо́в лю́тыя бу́ри и по́мыслов, находя́щих неща́дно се́рдцу моему́.

Седа́лен, гла́с 8.

Свяще́нно житие́ твое́ соверши́в, свяще́нник показа́лся еси́ Изба́вителя, просвеща́я ве́рою к тебе́ приступа́ющия всегда́, и при кончи́не, блаже́нне, боже́ственней облиста́л еси́ муче́ния сия́нием, и ми́р озари́л еси́. Те́мже, светоно́сную и святу́ю твою́ па́мять соверша́юще, пое́м тя́ и ве́рно ублажа́ем, страстоте́рпче Ермола́е. Моли́ Христа́ Бо́га, грехо́в оставле́ние пода́ти чту́щим любо́вию святу́ю па́мять твою́.

Богоро́дичен: Я́ко де́ву и еди́ну в жена́х, Тя́, без се́мене ро́ждшую Бо́га пло́тию, вси́ ублажа́ем, ро́ди челове́честии: о́гнь бо всели́ся в Тя́ Божества́, и я́ко Младе́нца млеко́м пита́еши Зижди́теля и Го́спода. Те́м, а́нгельский и челове́ческий ро́д, досто́йно сла́вим пресвято́е Рождество́ Твое́ и согла́сно вопие́м Ти́: моли́ Христа́ Бо́га согреше́ний оставле́ние дарова́ти покланя́ющимся ве́рою пресвято́му Рождеству́ Твоему́.

Крестобогоро́дичен: А́гнца и Па́стыря и Изба́вителя, А́гница зря́щи на Кресте́, восклица́ше, пла́чущи, и, го́рько рыда́ющи, вопия́ше: ми́р у́бо ра́дуется, прие́мля Тобо́ю избавле́ние, утро́ба же Моя́ гори́т, зря́щи Твое́ распя́тие, е́же терпи́ши за милосе́рдие ми́лости. Долготерпели́ве Го́споди, ми́лости бе́здно и исто́чниче неисчерпа́емый, умилосе́рдися и да́руй согреше́ний оставле́ние, ве́рою пою́щим Боже́ственныя Стра́сти Твоя́.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Услы́шах, Го́споди, смотре́ния Твоего́ та́инство, разуме́х дела́ Твоя́ и просла́вих Твое́ Божество́.

Ше́ствия твоя́, Ду́хом Боже́ственным иду́ще, запя́ша ше́ствия лука́ваго и пу́ть пра́в мно́гим яви́шася.

Свяще́нник свяще́нен, му́ченик и́стинен бы́л еси́, достосла́вне Ермола́е, сего́ ра́ди тя́ вси́ восхваля́ем.

Тве́рдым умо́м беззако́ннующему сопроти́влься, муче́ния вене́ц прия́л еси́, му́жески пострада́в, свяще́нне.

Богоро́дичен: Я́коже престо́л огнеобра́зен но́сиши Влады́ку, Богоблагода́тная, Его́же моли́ спасти́ мя, грехо́вною волно́ю обурева́ема.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: От но́щи неве́дения богове́дением просвети́вый концы́, просвети́ мя у́тром человеколю́бия Твоего́, Го́споди.

И́же в нощи́ ле́стней одержи́мыя к све́ту наста́вил еси́ и мзду́ прия́л еси́, е́же сконча́тися кро́вию.

Христо́вы ору́жницы, Ерми́пп же и боже́ственный Ермола́й вку́пе с Ермокра́том, священносло́вии да просла́вятся.

За честну́ю Тро́ицу трие́ вку́пе пострада́вше, му́ченицы со тма́ми а́нгел ны́не на небесе́х веселя́тся.

Богоро́дичен: Тя́ предста́тельницу вси́, прибе́жище и тве́рдое заступле́ние иму́ще, Де́во, избавля́емся Тобо́ю вся́кия печа́ли.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Моли́тву пролию́ ко Го́споду и Тому́ возвещу́ печа́ли моя́, я́ко зо́л душа́ моя́ испо́лнися и живо́т мо́й а́ду прибли́жися, и молю́ся, я́ко Ио́на: от тли́, Бо́же, возведи́ мя.

Ермола́й, до́блий ору́жник, Ермокра́т и Ерми́пп вку́пе еди́н тве́рд показа́ша нра́в, Еди́наго Бо́га над все́ми пропове́давше, и, уме́рше за Христа́, небе́сныя венцы́ прия́ша.

Кропле́нии излия́нных крове́й себе́ очервлени́вше багряни́цу страда́льцы и све́тло оде́явшеся, Царю́ веко́в предстоя́т, моля́щеся о на́с со все́ми вы́шними си́лами.

Науча́ется и́же в Ду́се Боже́ственнем тобо́ю Пантелеи́мон вели́кий ве́ре пра́вей и, пострада́в зако́нно, муче́ния тебе́ хода́тай бы́сть, Ермола́е, с ни́мже Христа́ Бо́га о все́х умоли́.

Богоро́дичен: Бу́ря мя́ безме́рных согреше́ний смуща́ет и во глубину́ отсыла́ет вы́ну отча́яния, Де́во, но, предвари́вши, ру́ку ми́ простри́ и да́ждь ми́ к ти́хим покая́ния приста́нищем дости́гнути.

Конда́к, гла́с 4.

Я́ко святи́тель благоче́стно пожи́в и священномуче́ния вене́ц прия́л еси́. И́дольския же́ртвы погаси́в, до́брый па́стырь Христо́ва ста́да бы́л еси́, прему́дре, и Пантелеи́мону и́стинный учи́тель. Сего́ ра́ди почита́ем тя́ пе́сньми, вопию́ще: от бе́д изба́ви на́с при́сно моли́твами твои́ми, Ермола́е, о́тче на́ш.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: От Иуде́и доше́дше, о́троцы, в Вавило́не иногда́, ве́рою Тро́ическою пла́мень пе́щный попра́ша, пою́ще: отце́в Бо́же, благослове́н еси́.

Просвети́вся незаходи́мым просвеще́нием боже́ственнаго ра́зума, преподо́бне, к све́ту богоразу́мия мно́жество спаса́емых наста́вил еси́, вопи́ти: оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Бра́тски сму́дрствующе, Ермокра́т вели́кий и боже́ственный Ерми́пп, Ермола́е всеблаже́нне, с тобо́ю муче́ния ча́шу пию́т, пою́ще: оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

По Боже́ственней Тро́ице разжига́еми любо́вию, му́ченицы сла́внии, о́гнь безбо́жия кро́вными кропле́ньми угаси́сте, пою́ще: оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Богоро́дичен: Пресвята́я Де́во, Бо́га плотоно́сна поро́ждшая, от вся́каго греха́ и ско́рби вопию́щия лю́ди Твоя́ спаса́й: оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Седмери́цею пе́щь халде́йский мучи́тель богочести́вым неи́стовно разжже́, си́лою же лу́чшею спасе́ны сия́ ви́дев, Творцу́ и Изба́вителю вопия́ше: о́троцы, благослови́те, свяще́нницы, воспо́йте, лю́дие, превозноси́те во вся́ ве́ки.

Свяще́нный Ермола́й, свяще́нно просвеща́емь, за милосе́рдие на́с ра́ди, я́ко овча́ти, Закла́вшемуся безкро́вну же́ртву принесе́, и, закла́ся Его́ ра́ди во́лею, благоприя́тна же́ртва принесе́ся, зовы́й: о́троцы, благослови́те, свяще́нницы, воспо́йте, лю́дие, превозноси́те во вся́ ве́ки.

Свяще́нный Ермола́й, превели́кий Ерми́пп и Ермокра́т, тве́рдии адама́нти, пло́ти не пощаде́ша, ни истука́нным пожро́ша, же́ртвы же прия́тны себе́ Влады́це принесо́ша, вопию́ще: свяще́нницы, воспо́йте, лю́дие, превозноси́те во вся́ ве́ки.

От Христа́ укрепля́емь, богому́дрый Ермола́й сокрове́нное та́инство от родо́в ве́рным откры́, сокрове́нным от стра́ха враго́в, и, явле́нна себе́ сотво́рь, я́ве за все́х закла́вшагося Бо́га Сло́ва возвеща́ет, и умира́ет, и живе́т с му́ченики во вся́ ве́ки.

Богоро́дичен: Тя́, кра́сную пала́ту и све́тлый сосу́д все́х Царя́, Пресвята́я Влады́чице, пое́м, моля́щеся, хра́мы ны́ покажи́ из Тебе́ рожде́нному и очи́стившему вся́кую зло́бу сопроти́вную, вопию́щия непреста́нно: лю́дие, превозноси́те Христа́ во вся́ ве́ки.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Устраши́ся вся́к слу́х неизрече́нна Бо́жия снизхожде́ния, я́ко Вы́шний во́лею сни́де да́же и до пло́ти, от деви́ческаго чре́ва бы́в Челове́к. Те́мже Пречи́стую Богоро́дицу, ве́рнии, велича́ем.

Ста́л еси́ проти́ву враго́м, Христа́ испове́дуя, пресла́вне, испове́давшаго до́брое испове́дание пред Пила́том, и, веде́н бы́в на заколе́ние, зе́млю у́бо освяти́л еси́ боже́ственною кро́вию, небеса́ же душе́ю уясни́л еси́.

Яви́шася трисве́тлыя свещи́, Боже́ственнаго Ду́ха огне́м вжига́еми, Ерми́пп сла́вный с Ермокра́том и Ермола́й, уясни́вше ве́рных ду́ши Боже́ственною благода́тию и отгоня́ще злоче́стия мглу́ многобо́жную.

Усты́ вси́ све́тло и ра́достною мы́слию воспое́м страстоте́рпцы Христо́вы, Боже́ственною сла́вою, я́коже ри́зою, оде́яны боголе́пно, и ны́не на небесе́х живу́щия, и чуде́с ре́ки источа́ющия.

Со́лнце незаходи́мое, Христе́, Ермола́я свяще́нными мольба́ми, Пантелеи́мона и Ермокра́та и страда́вших с ни́ми не отри́ни от на́с, Сло́ве, ми́лости Твоея́, но, обы́чно на́с уще́дрив, от злы́х изба́ви.

Богоро́дичен: Пощади́ мя, Спа́се, рожде́йся и сохрани́в ро́ждшую Тя́ нетле́нну по рождестве́, егда́ ся́деши суди́ти вся́ческим, грехи́ презира́я и беззако́ния моя́, я́ко Безгре́шен, я́ко Ми́лостив Бо́г и Человеколю́бец.

Пѣ́снь а҃.

І҆рмо́съ: Пои́мъ гдⷭ҇еви, прове́дшемꙋ лю́ди своѧ̑ сквозѣ̀ чермно́е мо́ре, ꙗ҆́кѡ є҆ди́нъ сла́внѡ просла́висѧ.

Пѣ́сньми свѣтоно́снꙋю и҆ прехва́льнꙋю, и҆ всесла́внꙋю восхва́лимъ па́мѧть є҆рмола́а, хрⷭ҇та̀ велича́юще.

Вели́ка твоѧ̀ сла́ва бы́сть, є҆рмола́е всехва́льне: и҆́бо вели́кагѡ бг҃а ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ ᲂу҆го́дникъ превели́къ.

Зако́ннѡ проше́дъ, сла́вне, по́двигъ, попра́лъ є҆сѝ беззако́ннꙋющихъ на́глость, всесла́вный мꙋ́чениче є҆рмола́е.

Бг҃оро́диченъ: Ми́лостива мѝ, дв҃о, хрⷭ҇та̀ сотворѝ, всенепоро́чнаѧ, въ де́нь сꙋда̀ стра́шнагѡ ѡ҆сꙋжде́нїѧ и҆з̾има́ющи.

Пѣ́снь г҃.

І҆рмо́съ: Ты̀ є҆сѝ ᲂу҆твержде́нїе притека́ющихъ къ тебѣ̀, гдⷭ҇и, ты̀ є҆сѝ свѣ́тъ ѡ҆мраче́нныхъ, и҆ пое́тъ тѧ̀ дꙋ́хъ мо́й.

Си́лою ᲂу҆крѣплѧ́емь вседѣ́телѧ, мꙋ́дре, дꙋхо́вною, си́льнагѡ, мꙋ́чениче, въ ѕло́бѣ крѣ́пость низложи́лъ є҆сѝ.

Зна́емь бы́лъ є҆сѝ вседержи́телю, свѧ́те, всезна́емы сло́вомъ твои́мъ бжⷭ҇твеннымъ въ не́мъ содѣ́лавъ.

Позна̀, поꙋча́емь ѿ твоегѡ̀, мꙋ́дре, дꙋ́ха творца̀, пантелеи́монъ, и҆ зако́ннѡ пострада̀.

Бг҃оро́диченъ: И҆зба́ви мѧ̀, всенепоро́чнаѧ, грѣхѡ́въ лю́тыѧ бꙋ́ри, и҆ по́мыслѡвъ находѧ́щихъ неща́днѡ се́рдцꙋ моемꙋ̀.

Сѣда́ленъ, гла́съ и҃.

Свѧще́ннѡ житїѐ твоѐ соверши́въ, свѧще́нникъ показа́лсѧ є҆сѝ и҆зба́вителѧ, просвѣща́ѧ вѣ́рою къ тебѣ̀ пристꙋпа́ющыѧ всегда̀, и҆ при кончи́нѣ, блаже́нне, бжⷭ҇твеннѣй ѡ҆блиста́лъ є҆сѝ мꙋче́нїѧ сїѧ́нїемъ, и҆ мі́ръ ѡ҆зари́лъ є҆сѝ. тѣ́мже свѣтоно́снꙋю и҆ свѧтꙋ́ю твою̀ па́мѧть соверша́юще, пое́мъ тѧ̀, и҆ вѣ́рнѡ ᲂу҆блажа́емъ, страстоте́рпче є҆рмола́е: молѝ хрⷭ҇та̀ бг҃а, грѣхѡ́въ ѡ҆ставле́нїе пода́ти чтꙋ́щымъ любо́вїю свѧтꙋ́ю па́мѧть твою̀.

Бг҃оро́диченъ: Ꙗ҆́кѡ дв҃ꙋ и҆ є҆ди́нꙋ въ жена́хъ, тѧ̀ безъ сѣ́мене ро́ждшꙋю бг҃а пло́тїю, всѝ ᲂу҆блажа́емъ ро́ди человѣ́честїи: ѻ҆́гнь бо всели́сѧ въ тѧ̀ бжⷭ҇тва̀, и҆ ꙗ҆́кѡ млⷣнца млеко́мъ пита́еши зижди́телѧ и҆ гдⷭ҇а. тѣ́мъ а҆́гг҃льскїй и҆ человѣ́ческїй ро́дъ, досто́йнѡ сла́вимъ прест҃о́е ржⷭ҇тво̀ твоѐ, и҆ согла́снѡ вопїе́мъ тѝ: молѝ хрⷭ҇та̀ бг҃а, согрѣше́нїй ѡ҆ставле́нїе дарова́ти покланѧ́ющымсѧ вѣ́рою прест҃о́мꙋ ржⷭ҇твꙋ̀ твоемꙋ̀.

Крⷭ҇тобг҃оро́диченъ: А҆́гнца и҆ па́стырѧ и҆ и҆зба́вителѧ а҆́гница зрѧ́щи на крⷭ҇тѣ̀, восклица́ше пла́чꙋщи, и҆ го́рькѡ рыда́ющи, вопїѧ́ше: мі́ръ ᲂу҆́бѡ ра́дꙋетсѧ, прїе́млѧ тобо́ю и҆збавле́нїе, ᲂу҆тро́ба же моѧ̀ гори́тъ, зрѧ́щи твоѐ распѧ́тїе, є҆́же терпи́ши за милосе́рдїе ми́лости. долготерпѣли́ве гдⷭ҇и, ми́лости бе́здно, и҆ и҆сто́чниче неисчерпа́емый, ᲂу҆милосе́рдисѧ, и҆ да́рꙋй согрѣше́нїй ѡ҆ставле́нїе вѣ́рою пою́щымъ бжⷭ҇твенныѧ стра̑сти твоѧ̑.

Пѣ́снь д҃.

І҆рмо́съ: Оу҆слы́шахъ, гдⷭ҇и, смотре́нїѧ твоегѡ̀ та́инство, разꙋмѣ́хъ дѣла̀ твоѧ̑, и҆ просла́вихъ твоѐ бжⷭ҇тво̀.

Шє́ствїѧ твоѧ̑, дх҃омъ бжⷭ҇твеннымъ и҆дꙋ́ще, запѧ́ша шє́ствїѧ лꙋка́вагѡ, и҆ пꙋ́ть пра́въ мнѡ́гимъ ꙗ҆ви́шасѧ.

Свѧще́нникъ свѧще́ненъ, мꙋ́ченикъ и҆́стиненъ бы́лъ є҆сѝ, достосла́вне є҆рмола́е: сегѡ̀ ра́ди тѧ̀ всѝ восхвалѧ́емъ.

Тве́рдымъ ᲂу҆мо́мъ беззако́ннꙋющемꙋ сопроти́вльсѧ, мꙋче́нїѧ вѣне́цъ прїѧ́лъ є҆сѝ, мꙋ́жески пострада́въ, свѧще́нне.

Бг҃оро́диченъ: Ꙗ҆́коже прⷭ҇то́лъ ѻ҆гнеѻбра́зенъ, но́сиши влⷣкꙋ, бг҃облагода́тнаѧ: є҆го́же молѝ спасти́ мѧ, грѣхо́вною волно́ю ѡ҆бꙋрева́ема.

Пѣ́снь є҃.

І҆рмо́съ: Ѿ но́щи невѣ́дѣнїѧ, бг҃овѣ́дѣнїемъ просвѣти́вый концы̀, просвѣти́ мѧ ᲂу҆́тромъ чл҃вѣколю́бїѧ твоегѡ̀, гдⷭ҇и.

И҆́же въ нощѝ ле́стнѣй ѡ҆держи̑мыѧ къ свѣ́тꙋ наста́вилъ є҆сѝ, и҆ мздꙋ̀ прїѧ́лъ є҆сѝ, є҆́же сконча́тисѧ кро́вїю.

Хрⷭ҇то́вы ѻ҆рꙋ́жницы, є҆рмі́ппъ же и҆ бжⷭ҇твенный є҆рмола́й, вкꙋ́пѣ съ є҆рмокра́томъ, свѧщенносло́вїи да просла́вѧтсѧ.

За честнꙋ́ю трⷪ҇цꙋ трїѐ вкꙋ́пѣ пострада́вше мꙋ́чєницы, со тма́ми а҆́гг҃лъ ны́нѣ на нб҃сѣ́хъ веселѧ́тсѧ.

Бг҃оро́диченъ: Тѧ̀ предста́тельницꙋ всѝ, прибѣ́жище, и҆ тве́рдое застꙋпле́нїе и҆мꙋ́ще, дв҃о, и҆збавлѧ́емсѧ тобо́ю всѧ́кїѧ печа́ли.

Пѣ́снь ѕ҃.

І҆рмо́съ: Моли́твꙋ пролїю̀ ко гдⷭ҇ꙋ, и҆ томꙋ̀ возвѣщꙋ̀ печа̑ли моѧ̑, ꙗ҆́кѡ ѕѡ́лъ дꙋша̀ моѧ̀ и҆спо́лнисѧ, и҆ живо́тъ мо́й а҆́дꙋ прибли́жисѧ, и҆ молю́сѧ, ꙗ҆́кѡ і҆ѡ́на: ѿ тлѝ, бж҃е, возведи́ мѧ.

Є҆рмола́й, до́блїй ѻ҆рꙋ́жникъ, є҆рмокра́тъ и҆ є҆рмі́ппъ вкꙋ́пѣ, є҆ди́нъ тве́рдъ показа́ша нра́въ, є҆ди́наго бг҃а надъ всѣ́ми проповѣ́давше, и҆ ᲂу҆ме́рше за хрⷭ҇та̀, нбⷭ҇ныѧ вѣнцы̀ прїѧ́ша.

Кропле́нїи и҆злїѧ́нныхъ крове́й себѣ̀ ѡ҆червлени́вше багрѧни́цꙋ страда́льцы, и҆ свѣ́тлѡ ѡ҆дѣ́ѧвшесѧ, цр҃ю̀ вѣкѡ́въ предстоѧ́тъ, молѧ́щесѧ ѡ҆ на́съ, со всѣ́ми вы́шними си́лами.

Наꙋча́етсѧ и҆́же въ дс҃ѣ бжⷭ҇твеннѣмъ тобо́ю пантелеи́монъ вели́кїй вѣ́рѣ пра́вѣй: и҆ пострада́въ зако́ннѡ, мꙋче́нїѧ тебѣ̀ хода́тай бы́сть, є҆рмола́е. съ ни́мже хрⷭ҇та̀ бг҃а ѡ҆ всѣ́хъ ᲂу҆молѝ.

Бг҃оро́диченъ: Бꙋ́рѧ мѧ̀ безмѣ́рныхъ согрѣше́нїй смꙋща́етъ, и҆ во глꙋбинꙋ̀ ѿсыла́етъ вы́нꙋ ѿча́ѧнїѧ, дв҃о: но предвари́вши, рꙋ́кꙋ мѝ прострѝ, и҆ да́ждь мѝ къ ти́химъ покаѧ́нїѧ приста́нищємъ дости́гнꙋти.

Конда́къ, гла́съ д҃.

Ꙗ҆́кѡ ст҃и́тель благоче́стнѡ пожи́въ, и҆ свѧщенномꙋче́нїѧ вѣне́цъ прїѧ́лъ є҆сѝ: і҆́дѡльскїѧ жє́ртвы погаси́въ, до́брый па́стырь хрⷭ҇то́ва ста́да бы́лъ є҆сѝ, премꙋ́дре, и҆ пантелеи́монꙋ и҆́стинный ᲂу҆чи́тель. сегѡ̀ ра́ди почита́емъ тѧ̀ пѣ́сньми вопїю́ще, ѿ бѣ́дъ и҆зба́ви на́съ при́снѡ моли́твами твои́ми, є҆рмола́е ѻ҆́тче на́шъ.

Пѣ́снь з҃.

І҆рмо́съ: Ѿ і҆ꙋде́и доше́дше ѻ҆́троцы въ вавѷлѡ́нѣ и҆ногда̀, вѣ́рою трⷪ҇ческою пла́мень пе́щный попра́ша, пою́ще: ѻ҆ц҃є́въ бж҃е, бл҃гослове́нъ є҆сѝ.

Просвѣти́всѧ незаходи́мымъ просвѣще́нїемъ бжⷭ҇твеннагѡ ра́зꙋма, прпⷣбне, къ свѣ́тꙋ бг҃оразꙋ́мїѧ мно́жество спаса́емыхъ наста́вилъ є҆сѝ, вопи́ти: ѻ҆тє́цъ на́шихъ бж҃е, бл҃гослове́нъ є҆сѝ.

Бра́тски смꙋ́дрствꙋюще є҆рмокра́тъ вели́кїй и҆ бжⷭ҇твенный є҆рмі́ппъ, є҆рмола́е всеблаже́нне, съ тобо́ю мꙋче́нїѧ ча́шꙋ пїю́тъ, пою́ще: ѻ҆тє́цъ на́шихъ бж҃е, бл҃гослове́нъ є҆сѝ.

По бжⷭ҇твеннѣй трⷪ҇цѣ разжига́еми любо́вїю, мꙋ́чєницы сла́внїи, ѻ҆́гнь безбо́жїѧ кро́вными кропле́ньми ᲂу҆гаси́сте, пою́ще: ѻ҆тє́цъ на́шихъ бж҃е, бл҃гослове́нъ є҆сѝ.

Бг҃оро́диченъ: Прест҃а́ѧ дв҃о, бг҃а плотоно́сна поро́ждшаѧ, ѿ всѧ́кагѡ грѣха̀ и҆ ско́рби, вопїю́щыѧ лю́ди твоѧ̑ спаса́й: ѻ҆тє́цъ на́шихъ бж҃е, бл҃гослове́нъ є҆сѝ.

Пѣ́снь и҃.

І҆рмо́съ: Седмери́цею пе́щь халде́йскїй мꙋчи́тель бг҃очести̑вымъ неи́стовнѡ разжжѐ, си́лою же лꙋ́чшею спасє́ны сїѧ̑ ви́дѣвъ, творцꙋ̀ и҆ и҆зба́вителю вопїѧ́ше: ѻ҆́троцы, бл҃гослови́те, свѧще́нницы, воспо́йте, лю́дїе, превозноси́те во всѧ̑ вѣ́ки.

Свѧще́нный є҆рмола́й, свѧще́ннѡ просвѣща́емь, за милосе́рдїе на́съ ра́ди ꙗ҆́кѡ ѻ҆вча́ти закла́вшемꙋсѧ, безкро́внꙋ же́ртвꙋ принесѐ, и҆ закла́сѧ є҆гѡ̀ ра́ди во́лею, благопрїѧ́тна же́ртва принесе́сѧ, зовы́й: ѻ҆́троцы благослови́те, свѧще́нницы воспо́йте, лю́дїе превозноси́те во всѧ̑ вѣ́ки.

Свѧще́нный є҆рмола́й, превели́кїй є҆рмі́ппъ, и҆ є҆рмокра́тъ, тве́рдїи а҆дама́нти, пло́ти не пощадѣ́ша, ни и҆стꙋка̑ннымъ пожро́ша: жє́ртвы же прїѧ́тны себѐ влⷣцѣ принесо́ша, вопїю́ще: сщ҃е́нницы воспо́йте, лю́дїе превозноси́те во всѧ̑ вѣ́ки.

Ѿ хрⷭ҇та̀ ᲂу҆крѣплѧ́емь бг҃омꙋ́дрый є҆рмола́й, сокрове́нное та́инство ѿ родѡ́въ вѣ̑рнымъ ѿкры̀, сокровє́ннымъ ѿ стра́ха врагѡ́въ, и҆ ꙗ҆вле́нна себѐ сотво́рь ꙗ҆́вѣ за всѣ́хъ закла́вшагосѧ бг҃а сло́ва возвѣща́етъ и҆ ᲂу҆мира́етъ, и҆ живе́тъ съ мꙋ́ченики во всѧ̑ вѣ́ки.

Бг҃оро́диченъ: Тѧ̀ кра́снꙋю пала́тꙋ, и҆ свѣ́тлый сосꙋ́дъ всѣ́хъ цр҃ѧ̀, прест҃а́ѧ влⷣчце, пое́мъ молѧ́щесѧ, хра́мы ны̀ покажѝ и҆зъ тебє̀ рожде́нномꙋ, и҆ ѡ҆чи́стившемꙋ всѧ́кꙋю ѕло́бꙋ сопроти́внꙋю, вопїю́щыѧ непреста́ннѡ: лю́дїе, превозноси́те хрⷭ҇та̀ во всѧ̑ вѣ́ки.

Пѣ́снь ѳ҃.

І҆рмо́съ: Оу҆страши́сѧ всѧ́къ слꙋ́хъ неизрече́нна бж҃їѧ снизхожде́нїѧ, ꙗ҆́кѡ вы́шнїй во́лею сни́де да́же и҆ до пло́ти, ѿ дв҃и́ческагѡ чре́ва бы́въ чл҃вѣ́къ. тѣ́мже пречⷭ҇тꙋю бцⷣꙋ, вѣ́рнїи, велича́емъ.

Ста́лъ є҆сѝ проти́вꙋ врагѡ́мъ, хрⷭ҇та̀ и҆сповѣ́дꙋѧ, пресла́вне, и҆сповѣ́давшаго до́брое и҆сповѣ́данїе предъ пїла́томъ: и҆ веде́нъ бы́въ на заколе́нїе, зе́млю ᲂу҆́бѡ ѡ҆свѧти́лъ є҆сѝ бжⷭ҇твенною кро́вїю, нб҃са́ же дꙋше́ю ᲂу҆ѧсни́лъ є҆сѝ.

Ꙗ҆ви́шасѧ трисвѣ́тлыѧ свѣщы̀, бжⷭ҇твеннагѡ дх҃а ѻ҆гне́мъ вжига́еми, є҆рмі́ппъ сла́вный съ є҆рмокра́томъ и҆ є҆рмола́й, ᲂу҆ѧсни́вше вѣ́рныхъ дꙋ́шы бжⷭ҇твенною благода́тїю и҆ ѿгонѧ́ще ѕлоче́стїѧ мглꙋ̀ многобо́жнꙋю.

Оу҆сты̀ всѝ свѣ́тлѡ, и҆ ра́достною мы́слїю воспое́мъ страстоте́рпцы хрⷭ҇то́вы, бжⷭ҇твенною сла́вою, ꙗ҆́коже ри́зою ѡ҆дѣ́ѧны бг҃олѣ́пнѡ, и҆ ны́нѣ на нб҃сѣ́хъ живꙋ́щыѧ, и҆ чꙋде́съ рѣ́ки и҆сточа́ющыѧ.

Сл҃нце незаходи́мое, хрⷭ҇тѐ, є҆рмола́а свѧще́нными мольба́ми, пантелеи́мона, и҆ є҆рмокра́та, и҆ страда́вшихъ съ ни́ми, не ѿри́ни ѿ на́съ, сло́ве, ми́лости твоеѧ̀, но ѻ҆бы́чнѡ на́съ ᲂу҆ще́дривъ, ѿ ѕлы́хъ и҆зба́ви.

Бг҃оро́диченъ: Пощади́ мѧ, сп҃се рожде́йсѧ, и҆ сохрани́въ ро́ждшꙋю тѧ̀ нетлѣ́ннꙋ по ржⷭ҇твѣ̀, є҆гда̀ сѧ́деши сꙋди́ти всѧ́чєскимъ, грѣхѝ презира́ѧ и҆ беззакѡ́нїѧ моѧ̑, ꙗ҆́кѡ безгрѣ́шенъ, ꙗ҆́кѡ ми́лостивъ бг҃ъ и҆ чл҃вѣколю́бецъ.

Священномученики Ермолай, Ермипп и Ермократ Никомидийские

Свя­щен­но­му­че­ни­ки Ер­мо­лай, Ер­мипп и Ер­мо­крат, иереи Ни­ко­ми­дий­ские, в чис­ле немно­гих оста­лись в жи­вых по­сле то­го, как по по­ве­ле­нию им­пе­ра­то­ра Мак­си­ми­а­на (284–305) в Ни­ко­ми­дий­ской церк­ви бы­ли со­жже­ны 20000 хри­сти­ан в 303 го­ду (па­мять 28 де­каб­ря). Они скры­ва­лись в от­да­лен­ных ме­стах и не пе­ре­ста­ва­ли учить языч­ни­ков хри­сти­ан­ской ве­ре. Ми­мо до­ма, в ко­то­ром скры­вал­ся свя­той Ер­мо­лай, ча­сто про­хо­дил юно­ша-языч­ник Пан­то­ле­он (свя­той ве­ли­ко­му­че­ник Пан­те­ле­и­мон; па­мять 27 июля). Од­на­жды свя­той Ер­мо­лай вы­шел на­встре­чу юно­ше и по­про­сил его зай­ти к нему в дом. В бе­се­де свя­той Ер­мо­лай стал разъ­яс­нять сво­е­му го­стю лож­ность, нече­стие и су­ет­ность по­кло­не­ния язы­че­ским бо­же­ствам. С это­го дня Пан­то­ле­он стал еже­днев­но за­хо­дить к свя­то­му Ер­мо­лаю и при­нял от него Свя­тое Кре­ще­ние. Ко­гда со­вер­шал­ся суд над свя­тым ве­ли­ко­му­че­ни­ком Пан­те­ле­и­мо­ном, бы­ли схва­че­ны и свя­тые Ер­мо­лай, Ер­мипп и Ер­мо­крат. На­ка­нуне свя­то­му Ер­мо­лаю явил­ся Гос­подь Иисус Хри­стос и от­крыл ему, что на сле­ду­ю­щий день он по­стра­да­ет за Него и при­мет му­че­ни­че­ский ве­нец. По­сле свя­то­го Ер­мо­лая бы­ли схва­че­ны и при­ве­де­ны на су­ди­ли­ще и свя­тые Ер­мипп и Ер­мо­крат. Всем тро­им бы­ло пред­ло­же­но от­речь­ся от Хри­ста и при­не­сти жерт­ву идо­лам. Но они ре­ши­тель­но от­ка­за­лись, ис­по­ве­да­ли свою ве­ру в Гос­по­да Иису­са Хри­ста и го­тов­ность с ра­до­стью уме­реть за Него. Языч­ни­ки ста­ли угро­жать свя­тым иере­ям му­ка­ми и смер­тью. Вне­зап­но на­ча­лось силь­ное зем­ле­тря­се­ние, и идо­лы в ка­пи­ще упа­ли и раз­би­лись. Об этом бы­ло до­ло­же­но им­пе­ра­то­ру. Раз­гне­ван­ный Мак­си­ми­ан от­дал свя­тых му­че­ни­ков на ис­тя­за­ния и вы­нес им смерт­ный при­го­вор. Му­же­ствен­но пре­тер­пев все му­че­ния, свя­тые иереи – му­че­ни­ки Ер­мо­лай, Ер­мипп и Ер­мо­крат бы­ли обез­глав­ле­ны око­ло 305 го­да.

См. так­же: "Па­мять свя­щен­но­му­че­ни­ка Ер­мо­лая" в из­ло­же­нии свт. Ди­мит­рия Ро­стов­ско­го.