Канон святому священномученику Афиногену Пидахфойскому, Севастийскому и десяти ученикам его

Припев: Святи́и му́ченицы, моли́те Бо́га о на́с.

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 29 июля (16 июля ст. ст.)

Глас 8.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Пои́м Го́сподеви, прове́дшему лю́ди Своя́ сквозе́ Чермно́е мо́ре, я́ко Еди́н сла́вно просла́вися.

С чи́нми небе́сными ны́не лику́я, достосла́вне святи́телю и му́чениче, пою́щия тя́ ве́рою спаса́й.

Зако́ны Влады́чними собо́р наставля́емь честны́й Христо́вых страда́лец, беззако́нных сове́ты разори́сте.

Я́коже непоро́чно заколе́ние, ве́сь соже́гся, богоблаже́нне, огне́м му́к приве́лся еси́ к Бо́гу ве́ры ра́ди.

Богоро́дичен: Пло́ть бы́вшаго от Твои́х крове́й, Неискусобра́чная, Преве́чное Сло́во па́че ума́ же и сло́ва родила́ еси́.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Утверди́ на́ш у́м и сердца́, небеса́ сло́вом утвержде́й, во е́же пе́ти и сла́вити Тя́, во спасе́ние ду́ш на́ших.

Разори́в вра́жия лю́тая кова́рства к Бо́гу неразори́мою любо́вию, Афиноге́н, му́ченик и святи́тель, со ученики́ сла́вы сподо́бися.

Притупи́ша врагу́ стре́лы и жа́ла терпели́вным противле́нием боже́ственнии и озаря́ют все́х мы́сли светолу́чными свои́ми сия́нии.

Просте́р, тве́рдым реме́нем безу́мный стру́жет неща́дно, ураня́я непреста́нно, но не поколеба́ си́х по́мысла, е́же па́че сло́ва тве́рдость.

Богоро́дичен: Херуви́мов и серафи́мов превы́шши яви́лася еси́, Богоро́дице: Ты́ бо еди́на прия́ла еси́ Невмести́маго Бо́га в Твое́м чре́ве, Нескве́рная. Те́мже Тя́, ве́рнии вси́, пе́сньми, Чи́стая, ублажа́ем.

Седа́лен, гла́с 4.

Воздержа́нием пе́рвее предочи́стив ду́шу, страда́нием второ́е и соверше́нным умо́м Бо́гу угоди́л еси́, святи́тель и му́ченик бы́в, богоно́се. Собо́р же приве́л еси́ учени́к Влады́це, с ни́миже о на́с моли́ся приле́жно, сла́вне.

Богоро́дичен: Чи́стая, Всенепоро́чная и Неискусому́жная, Я́же еди́на Безле́тнаго Сы́на и Сло́ва Бо́жия в ле́то ро́ждши, Сего́ со святы́ми и честны́ми патриа́рхи и му́ченики, и проро́ки, и преподо́бными моли́ дарова́ти на́м очище́ние и ве́лию ми́лость.

Крестобогоро́дичен: Де́во Пренепоро́чная, Ма́ти Христа́ Бо́га, ору́жие про́йде Твою́ пресвяту́ю ду́шу, егда́ распина́ема ви́дела еси́ во́лею Сы́на и Бо́га Твоего́. Его́же, Благослове́нная, моля́щи не преста́й проще́ние прегреше́ний на́м дарова́ти.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Услы́шах, Го́споди, смотре́ния Твоего́ та́инство, разуме́х дела́ Твоя́ и просла́вих Твое́ Божество́.

Ума́ вся́каго превы́шши боже́ственными мечта́еми восхожде́нии, плотски́х не убоя́шася го́рьких ра́н, богому́дрии.

Христопропове́дник богоприя́тен и священному́ченик непоро́чен бы́в, сподо́бися Афиноге́н Боже́ственныя благода́ти.

Вети́йствующе му́ченицы воплоще́ние Сло́ва, претерпе́сте ра́ны и сме́рть, к безсме́ртию преше́дше.

Богоро́дичен: Равноси́льна, сопресто́льна Роди́телю, Пресу́щнаго воплоти́ла еси́, Пренепоро́чная, земны́м за милосе́рдие приобщи́вшагося.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: У́тренююще, вопие́м Ти́: Го́споди, спаси́ ны, Ты́ бо еси́ Бо́г на́ш, ра́зве Тебе́, ино́го не ве́мы.

Загради́в безстра́стием мудрова́ние пло́ти твоея́, стра́сть изобрази́л еси́ Безстра́стнаго, досточу́дне.

Боже́ственными предповеле́нии приведе́ Влады́це ученико́в ли́к Афиноге́н сла́вный.

Све́тлу сотвори́ па́мять твою́, му́чениче, Светода́вец, исполня́я проше́ния твоя́ к те́м, и́же ве́рою тебе́ притека́ющим.

Богоро́дичен: Ма́терь и Де́ву ве́дуще Тя́, Пресвята́я, согла́сно почита́ем и благоче́стно ублажа́ем.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Очи́сти мя́, Спа́се, мно́га бо беззако́ния моя́, и из глубины́ зо́л возведи́, молю́ся, к Тебе́ бо возопи́х, и услы́ши мя́, Бо́же спасе́ния моего́.

Благозва́ние му́ченическое Афиноге́н получи́, и с ни́м ученико́в ли́к венча́ся, пости́вся пе́рвее и де́монския побе́ждь ко́зни.

Све́тлу содева́ет твою́ честну́ю па́мять Влады́ка Христо́с, исполня́я твоя́ я́же к Нему́ моле́ния, блаже́нне: се́ бо еле́нь свое́ тебе́ исча́дие приво́дит Боже́ственным манове́нием.

Ра́й мы́сленный яви́лся еси́, достосла́вне, и́же дре́во жи́зни посреди́ име́я, и боже́ственных цвето́в благово́нием вся́ благоуха́еши я́сне.

Богоро́дичен: Я́ко мы́сленный ковче́г, Законода́вца носи́ла еси́, я́ко све́щник светоза́рен, Све́т породила́ еси́, я́ко ко́рень ненапое́н, жи́зни гро́зд, Богоро́дице, прозябла́ еси́.

Конда́к, гла́с 4.

Влады́чню раче́нию после́довав, я́ко па́стырь изря́дный ду́шу твою́ положи́л еси́ за Христо́вы о́вцы, священному́чениче Афиноге́не, сего́ ра́ди восхваля́ем тя́ и с тобо́ю десяти́цу учени́к твои́х, и́же пострада́ша, стра́хом Бо́жиим и твои́м уче́нием наставля́еми. Те́м угоди́вших Влады́ка венча́ ва́с живонача́льною десни́цею, Его́же о все́х на́с моли́те.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: Халде́йская пе́щь, огне́м распала́емая, ороша́шеся Ду́хом, Бо́жиим предстоя́нием, о́троцы поя́ху: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

То́ками крове́й твои́х пре́лести угаси́в пла́мень, огне́м по́двиг твои́х попали́л еси́ ве́щь зло́бы, блаже́нне, — благослове́н, — вопия́, — Бо́г оте́ц на́ших.

Пло́ти взыгра́ния воздержа́ния боле́зньми и пре́лести служе́ния кро́вными ту́чами потре́бльше, му́ченицы, я́ко во́ини Христо́вы, да восхва́лятся.

Гла́в отсече́нием беззако́нных повеле́нием, и пло́ти строга́нием, и многообра́зными му́ками, я́ко столпи́ непрекло́нни, не поколеба́стеся, преподобному́ченицы.

Богоро́дичен: Изба́вльшеся, Пренепоро́чная, Тебе́ ра́ди пе́рваго прароди́тельнаго паде́ния, — ра́дуйся, — Тебе́ вопие́м и ве́рою сла́вим Тобо́ю на́с от тли́ Изба́вльшаго.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Богоглаго́ливии о́троцы в пещи́, со огне́м пла́мень попира́юще, поя́ху: благослови́те, дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Взира́я к Боже́ственным светозаре́нием, и́дольския ле́сти Афиноге́н разори́ глубо́кую тму́, и све́т бы́л е́сть.

А́нгельский ли́к и му́ченик, святи́телей и преподо́бных в па́мяти веселя́тся честны́х страстоте́рпец, сла́вяще Го́спода.

Приче́лся еси́ му́ченическим стадо́м со ученики́ десятьми́, на муче́ние иды́й, святи́телю, с ни́миже тя́ ве́рно ублажа́ем.

Богоро́дичен: Его́же породила́ еси́ Сло́ва па́че сло́ва, Богороди́тельнице Мари́е, о на́с моли́, ве́рно Тя́ пою́щих и ублажа́ющих, Пречи́стая.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Проявле́нное на горе́ законополо́жнику во огни́ и купине́, Рождество́ Присноде́вы, в на́ше ве́рных спасе́ние, пе́сньми немо́лчными велича́ем.

Се́ светоза́рный де́нь дне́сь му́ченик, облиста́ющь благода́тию и Боже́ственными светлостьми́ озаря́ющь ве́рных сердца́, прииди́те, просвеще́ние почерпе́м.

Я́коже приноше́ния чи́стая и непоро́чнии а́гнцы, приведо́стеся, му́ченицы, на́с ра́ди Закла́вшемуся, от Него́ венцы́ побе́ды, я́ко от Подвигополо́жника, прие́мше.

Ка́плют сла́дость твоя́, страда́льче, боле́зни и го́ресть вся́ку страсте́й отго́нят, ве́рою хра́му твоему́ притека́ющим и па́мять твою́ пра́зднующим спаси́тельную.

Богоро́дичен: Но́сиши на руку́ Бо́га, нося́щаго вся́ческая, пита́еши Пита́теля, Чи́стая, на́м уподо́бльшася, Его́же моли́ лю́дем Твои́м дарова́ти все́х лю́тых избавле́ние.

Пѣ́снь а҃.

І҆рмо́съ: Пои́мъ гдⷭ҇еви, прове́дшемꙋ лю́ди своѧ̑ сквозѣ̀ чермно́е мо́ре, ꙗ҆́кѡ є҆ди́нъ сла́внѡ просла́висѧ.

Съ чи́нми нбⷭ҇ными ны́нѣ ликꙋ́ѧ, достосла́вне ст҃и́телю и҆ мꙋ́чениче, пою́щыѧ тѧ̀ вѣ́рою спаса́й.

Закѡ́ны влады́чними собо́ръ наставлѧ́емь честны́й хрⷭ҇то́выхъ страда́лєцъ, беззако́нныхъ совѣ́ты разори́сте.

Ꙗ҆́коже непоро́чно заколе́нїе, ве́сь соже́гсѧ, бг҃облаже́нне, ѻ҆гне́мъ мꙋ́къ приве́лсѧ є҆сѝ къ бг҃ꙋ вѣ́ры ра́ди.

Бг҃оро́диченъ: Пло́ть бы́вшаго ѿ твои́хъ крове́й, неискꙋсобра́чнаѧ, превѣ́чное сло́во па́че ᲂу҆ма́ же и҆ сло́ва родила̀ є҆сѝ.

Пѣ́снь г҃.

І҆рмо́съ: Оу҆твердѝ на́шъ ᲂу҆́мъ и҆ сердца̀, нб҃са̀ сло́вомъ ᲂу҆твержде́й, во є҆́же пѣ́ти и҆ сла́вити тѧ̀, во спасе́нїе дꙋ́шъ на́шихъ.

Разори́въ вра̑жїѧ лю̑таѧ кова̑рства, къ бг҃ꙋ неразори́мою любо́вїю а҆ѳиноге́нъ мꙋ́ченикъ и҆ свѧти́тель, со ᲂу҆ченикѝ сла́вы сподо́бисѧ.

Притꙋпи́ша врагꙋ̀ стрѣ́лы и҆ жа̑ла терпѣли́внымъ противле́нїемъ бжⷭ҇твеннїи, и҆ ѡ҆зарѧ́ютъ всѣ́хъ мы̑сли свѣтолꙋ́чными свои́ми сїѧ́нїи.

Просте́ръ тве́рдымъ реме́немъ безꙋ́мный стрꙋ́жетъ неща́днѡ, ᲂу҆ранѧ́ѧ непреста́ннѡ: но не поколеба̀ си́хъ по́мысла, є҆́же па́че сло́ва тве́рдость.

Бг҃оро́диченъ: Херꙋві́мѡвъ и҆ серафі́мѡвъ превы́шши ꙗ҆ви́ласѧ є҆сѝ, бцⷣе: ты́ бо є҆ди́на прїѧ́ла є҆сѝ невмѣсти́маго бг҃а въ твое́мъ чре́вѣ, нескве́рнаѧ. тѣ́мже тѧ̀ вѣ́рнїи всѝ пѣ́сньми, чⷭ҇таѧ, ᲂу҆блажа́емъ.

Сѣда́ленъ, гла́съ д҃.

Воздержа́нїемъ пе́рвѣе пред̾ѡчи́стивъ дꙋ́шꙋ, страда́нїемъ второ́е, и҆ соверше́ннымъ ᲂу҆мо́мъ бг҃ꙋ ᲂу҆годи́лъ є҆сѝ, ст҃и́тель и҆ мꙋ́ченикъ бы́въ, бг҃оно́се. собо́ръ же приве́лъ є҆сѝ ᲂу҆чєни́къ влⷣцѣ, съ ни́миже ѡ҆ на́съ моли́сѧ прилѣ́жнѡ, сла́вне.

Бг҃оро́диченъ: Чтⷭ҇аѧ всенепоро́чнаѧ и҆ неискꙋсомꙋ́жнаѧ, ꙗ҆́же є҆ди́на безлѣ́тнаго сн҃а и҆ сло́ва бж҃їѧ въ лѣ́то ро́ждши, сего̀ со ст҃ы́ми и҆ чⷭ҇тны́ми патрїа̑рхи, и҆ мч҃ники, и҆ прⷪ҇рѡ́ки, и҆ прпⷣбными молѝ, дарова́ти на́мъ ѡ҆чище́нїе и҆ ве́лїю ми́лость.

Крⷭ҇тобг҃оро́диченъ: Дв҃о пренепоро́чнаѧ, мт҃и хрⷭ҇та̀ бг҃а, ѻ҆рꙋ́жїе про́йде твою̀ прест҃ꙋ́ю дꙋ́шꙋ, є҆гда̀ распина́ема ви́дѣла є҆сѝ во́лею сн҃а и҆ бг҃а твоего̀: є҆го́же, бл҃гослове́ннаѧ, молѧ́щи не преста́й, проще́нїе прегрѣше́нїй на́мъ дарова́ти.

Пѣ́снь д҃.

І҆рмо́съ: Оу҆слы́шахъ, гдⷭ҇и, смотре́нїѧ твоегѡ̀ та́инство, разꙋмѣ́хъ дѣла̀ твоѧ̑, и҆ просла́вихъ твоѐ бж҃ество̀.

Оу҆ма̀ всѧ́кагѡ превы́шши бжⷭ҇твенными мечта́еми восхождє́нїи, плотски́хъ не ᲂу҆боѧ́шасѧ го́рькихъ ра́нъ, бг҃омꙋ́дрїи.

Хрⷭ҇топроповѣ́дникъ бг҃опрїѧ́тенъ, и҆ сщ҃енномꙋ́ченикъ непоро́ченъ бы́въ, сподо́бисѧ а҆ѳиноге́нъ бжⷭ҇твенныѧ благода́ти.

Вѣті́йствꙋюще мꙋ́чєницы воплоще́нїе сло́ва, претерпѣ́сте ра̑ны и҆ сме́рть, къ безсме́ртїю преше́дше.

Бг҃оро́диченъ: Равноси́льна, сопресто́льна роди́телю, пресꙋ́щнаго воплоти́ла є҆сѝ, пренепоро́чнаѧ, земны̑мъ за милосе́рдїе приѡбщи́вшагосѧ.

Пѣ́снь є҃.

І҆рмо́съ: Оу҆́тренююще вопїе́мъ тѝ, гдⷭ҇и, спаси́ ны: ты́ бо є҆сѝ бг҃ъ на́шъ, ра́звѣ тебє̀ и҆но́гѡ не вѣ́мы.

Загради́въ безстра́стїемъ мꙋдрова́нїе пло́ти твоеѧ̀, стра́сть и҆з̾ѡбрази́лъ є҆сѝ безстра́стнагѡ, досточꙋ́дне.

Бжⷭ҇твенными предповелѣ̑нїи, приведѐ влⷣцѣ ᲂу҆ченикѡ́въ ли́къ а҆ѳиноге́нъ сла́вный.

Свѣ́тлꙋ сотворѝ па́мѧть твою̀, мꙋ́чениче, свѣтода́вецъ, и҆сполнѧ́ѧ прошє́нїѧ твоѧ̑ къ тѣ̑мъ, и҆̀же вѣ́рою тебѣ̀ притека́ющымъ.

Бг҃оро́диченъ: Мт҃рь и҆ дв҃ꙋ вѣ́дꙋще тѧ̀, прест҃а́ѧ, согла́снѡ почита́емъ, и҆ благоче́стнѡ ᲂу҆блажа́емъ.

Пѣ́снь ѕ҃.

І҆рмо́съ: Ѡ҆чи́сти мѧ̀, сп҃се, мнѡ́га бо беззакѡ́нїѧ моѧ̑, и҆ и҆зъ глꙋбины̀ ѕѡ́лъ возведѝ, молю́сѧ: къ тебѣ́ бо возопи́хъ, и҆ ᲂу҆слы́ши мѧ̀, бж҃е спасе́нїѧ моегѡ̀.

Благозва́нїе мꙋ́ченическое а҆ѳиноге́нъ полꙋчѝ, и҆ съ ни́мъ ᲂу҆ченикѡ́въ ли́къ вѣнча́сѧ, пости́всѧ пе́рвѣе, и҆ дє́мѡнскїѧ побѣ́ждь кѡ́зни.

Свѣ́тлꙋ содѣва́етъ твою̀ честнꙋ́ю па́мѧть влⷣка хрⷭ҇то́съ, и҆сполнѧ́ѧ твоѧ̑, ꙗ҆̀же къ немꙋ̀, молє́нїѧ, бл҃же́нне: се́ бо є҆ле́нь своѐ тебѣ̀ и҆сча́дїе приво́дитъ, бжⷭ҇твеннымъ манове́нїемъ.

Ра́й мы́сленный ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ, достосла́вне, и҆́же дре́во жи́зни посредѝ и҆мѣ́ѧ, и҆ бжⷭ҇твенныхъ цвѣтѡ́въ бл҃гово́нїемъ всѧ̑ бл҃гоꙋха́еши ꙗ҆́снѣ.

Бг҃оро́диченъ: Ꙗ҆́кѡ мы́сленный ковче́гъ, законода́вца носи́ла є҆сѝ: ꙗ҆́кѡ свѣ́щникъ свѣтоза́ренъ, свѣ́тъ породила̀ є҆сѝ, ꙗ҆́кѡ ко́рень ненапое́нъ, жи́зни гро́здъ, бцⷣе, прозѧбла̀ є҆сѝ.

Конда́къ, гла́съ д҃.

Влⷣчню раче́нїю послѣ́довавъ, ꙗ҆́кѡ па́стырь и҆зрѧ́дный дꙋ́шꙋ твою̀ положи́лъ є҆сѝ за хрⷭ҇тѡ́вы ѻ҆́вцы, свѧщенномꙋ́чениче а҆ѳиноге́не: сегѡ̀ ра́ди восхвалѧ́емъ тѧ̀, и҆ съ тобо́ю десѧти́цꙋ ᲂу҆чєни́къ твои́хъ, и҆̀же пострада́ша, стра́хомъ бж҃їимъ, и҆ твои́мъ ᲂу҆че́нїемъ наставлѧ́еми. тѣ́мъ ᲂу҆годи́вшихъ влⷣка вѣнча̀ ва́съ живонача́льною десни́цею, є҆го́же ѡ҆ всѣ́хъ на́съ моли́те.

Пѣ́снь з҃.

І҆рмо́съ: Халде́йскаѧ пе́щь, ѻ҆гне́мъ распала́емаѧ, ѡ҆роша́шесѧ дх҃омъ, бж҃їимъ предстоѧ́нїемъ, ѻ҆́троцы поѧ́хꙋ: бл҃гослове́нъ є҆сѝ, бж҃е ѻ҆ц҃ъ на́шихъ.

То́ками крове́й твои́хъ пре́лести ᲂу҆гаси́въ пла́мень, ѻ҆гне́мъ пѡ́двигъ твои́хъ попали́лъ є҆сѝ ве́щь ѕло́бы, блаже́нне, бл҃гослове́нъ, вопїѧ̀, бг҃ъ ѻ҆тє́цъ на́шихъ.

Пло́ти взыгра̑нїѧ воздержа́нїѧ болѣ́зньми, и҆ пре́лести слꙋжє́нїѧ кро́вными тꙋ́чами потре́бльше мꙋ́чєницы, ꙗ҆́кѡ во́ини хрⷭ҇тѡ́вы да восхва́лѧтсѧ.

Гла́въ ѿсѣче́нїемъ беззако́нныхъ повелѣ́нїемъ, и҆ пло́ти строга́нїемъ, и҆ многоѻбра́зными мꙋ́ками, ꙗ҆́кѡ столпѝ непрекло́нни, не поколеба́стесѧ преподобномꙋ́ченицы.

Бг҃оро́диченъ: И҆зба́вльшесѧ, пренепоро́чнаѧ, тебє̀ ра́ди пе́рвагѡ прароди́тельнагѡ паде́нїѧ, ра́дꙋйсѧ, тебѣ̀ вопїе́мъ, и҆ вѣ́рою сла́вимъ тобо́ю на́съ ѿ тлѝ и҆зба́вльшаго.

Пѣ́снь и҃.

І҆рмо́съ: Бг҃оглаго́ливїи ѻ҆́троцы въ пещѝ, со ѻ҆гне́мъ пла́мень попира́юще, поѧ́хꙋ: благослови́те дѣла̀ гдⷭ҇нѧ гдⷭ҇а.

Взира́ѧ къ бжⷭ҇твєннымъ свѣтозаре́нїємъ, і҆́дѡльскїѧ ле́сти а҆ѳиноге́нъ разорѝ глꙋбо́кꙋю тмꙋ̀, и҆ свѣ́тъ бы́лъ є҆́сть.

А҆́гг҃льскїй ли́къ и҆ мꙋ́чєникъ, ст҃и́телей и҆ прпⷣбныхъ, въ па́мѧти веселѧ́тсѧ честны́хъ страстоте́рпєцъ, сла́вѧще гдⷭ҇а.

Приче́лсѧ є҆сѝ мꙋ́ченичєскимъ стадѡ́мъ, со ᲂу҆ченикѝ десѧтьмѝ, на мꙋче́нїе и҆ды́й, ст҃и́телю: съ ни́миже тѧ̀ вѣ́рнѡ ᲂу҆блажа́емъ.

Бг҃оро́диченъ: Є҆го́же породила̀ є҆сѝ сло́ва па́че сло́ва, бг҃ороди́тельнице марі́е, ѡ҆ на́съ молѝ вѣ́рнѡ тѧ̀ пою́щихъ, и҆ ᲂу҆блажа́ющихъ, пречⷭ҇таѧ.

Пѣ́снь ѳ҃.

І҆рмо́съ: Проѧвле́нное на горѣ̀ законополо́жникꙋ во ѻ҆гнѝ и҆ кꙋпинѣ̀, рождество̀ приснодв҃ы, въ на́ше вѣ́рныхъ спасе́нїе, пѣ́сньми немо́лчными велича́емъ.

Сѐ свѣтоза́рный де́нь дне́сь мч҃никъ, ѡ҆блиста́ющь бл҃года́тїю, и҆ бжⷭ҇твенными свѣтлостьмѝ ѡ҆зарѧ́ющь вѣ́рныхъ сердца̀: прїиди́те, просвѣще́нїе почерпе́мъ.

Ꙗ҆́коже приношє́нїѧ чи̑стаѧ, и҆ непоро́чнїи а҆́гнцы приведо́стесѧ, мꙋ́чєницы, на́съ ра́ди закла́вшемꙋсѧ, ѿ негѡ̀ вѣнцы̀ побѣ́ды ꙗ҆́кѡ ѿ подвигополо́жника прїе́мше.

Ка́плютъ сла́дость твоѧ̑, страда́льче, бѡлѣ́зни, и҆ го́ресть всѧ́кꙋ страсте́й ѿго́нѧтъ, вѣ́рою хра́мꙋ твоемꙋ̀ притека́ющымъ, и҆ па́мѧть твою̀ пра́зднꙋющымъ спаси́тельнꙋю.

Бг҃оро́диченъ: Но́сиши на рꙋкꙋ̀ бг҃а, носѧ́щаго всѧ́чєскаѧ, пита́еши пита́телѧ, чⷭ҇таѧ, на́мъ ᲂу҆подо́бльшасѧ: є҆го́же молѝ, лю́демъ твои̑мъ дарова́ти всѣ́хъ лю́тыхъ и҆збавле́нїе.

Жития священномученика Афиногена и десяти его учеников

Свя­щен­но­му­че­ник Афи­но­ген и де­сять его уче­ни­ков по­стра­да­ли за Хри­ста во вре­мя го­не­ний на хри­сти­ан в го­ро­де Се­ва­стии. Пра­ви­тель Фило­марх устро­ил боль­шой празд­ник в честь язы­че­ских бо­гов и при­ка­зал се­ва­стий­ским граж­да­нам при­не­сти жерт­ву идо­лам. Но жи­те­ли Се­ва­стии, в боль­шин­стве хри­сти­ане, от­ка­за­лись участ­во­вать в нече­сти­вом празд­не­стве и при­но­сить жерт­вы идо­лам. Во­и­нам при­ка­за­но бы­ло из­би­вать на­род, и мно­гие хри­сти­ане при­ня­ли то­гда му­че­ни­че­ские вен­цы.

Пра­ви­те­лю ста­ло из­вест­но, что хри­сти­ан­ство ши­ро­ко рас­про­стра­ни­лось бла­го­да­ря про­по­ве­ди епи­ско­па Афи­но­ге­на. Бы­ло при­ка­за­но разыс­кать стар­ца и при­ве­сти на суд. Свя­той Афи­но­ген и де­сять его уче­ни­ков жи­ли непо­да­ле­ку от го­ро­да в неболь­шом мо­на­сты­ре. Не за­став епи­ско­па, во­и­ны схва­ти­ли уче­ни­ков. Пра­ви­тель ве­лел за­ко­вать их в це­пи и бро­сить в тюрь­му.

Свя­ти­тель Афи­но­ген при­шел в Се­ва­стию и стал уко­рять су­дью за то, что в тем­ни­цу бро­ше­ны неви­нов­ные. Он был схва­чен. В тюрь­ме свя­той Афи­но­ген укреп­лял сво­их ду­хов­ных де­тей на по­двиг. При­ве­ден­ные на суд, все свя­тые му­че­ни­ки ис­по­ве­да­ли се­бя хри­сти­а­на­ми и от­ка­за­лись при­не­сти жерт­ву идо­лам. Пе­ре­не­ся же­сто­кие ис­тя­за­ния, уче­ни­ки свя­то­го епи­ско­па бы­ли обез­глав­ле­ны. По­сле каз­ни уче­ни­ков па­ла­чам бы­ло при­ка­за­но пы­тать стар­ца. Укреп­ля­е­мый Гос­по­дом, свя­ти­тель Афи­но­ген с до­сто­ин­ством пе­ре­нес му­че­ния. Един­ствен­ной его прось­бой бы­ло – каз­нить его в мо­на­сты­ре.

При­ве­ден­ный в свою оби­тель свя­той в мо­лит­ве бла­го­да­рил Бо­га, ра­ду­ясь стра­да­ни­ям, пе­ре­не­сен­ным за Него. Свя­той Афи­но­ген мо­лил­ся Гос­по­ду о про­ще­нии гре­хов тех лю­дей, ко­то­рые бу­дут по­ми­нать его и уче­ни­ков.

Гос­подь спо­до­бил свя­то­го услы­шать пе­ред смер­тью Его го­лос, воз­ве­стив­ший обе­то­ва­ние, дан­ное бла­го­ра­зум­но­му раз­бой­ни­ку: "Днесь со Мною бу­дешь в раю". Свя­щен­но­му­че­ник сам скло­нил свою го­ло­ву под меч.

См. так­же: "Стра­да­ние свя­то­го свя­щен­но­му­че­ни­ка Афи­но­ге­на и де­ся­ти уче­ни­ков его" в из­ло­же­нии свт. Ди­мит­рия Ро­стов­ско­го.