Канон святому пророку Захарию, отцу честного Иоанна Предтечи
Припев: Святы́й проро́че Бо́жий Заха́рие, моли́ Бо́га о на́с.
Память: 18 сентября (05 сентября ст. ст.)
Глас 8.
Пе́снь 1.
Ирмо́с: Во́ду проше́д, я́ко су́шу, и еги́петскаго зла́ избежа́в, изра́ильтянин вопия́ше: Изба́вителю и Бо́гу на́шему пои́м.
Па́мять, проро́че, твою́ восхвали́ти Ду́ха благода́ть молю́, помощи́ мне́ твои́м хода́тайством, взыва́я: Изба́вителю Бо́гу на́шему воспои́м.
Житие́ твое́ непоро́чно обре́теся, свяще́нства украси́ся оде́ждею и проро́чества светоно́сными сия́нии, богоглаго́ливе, блаже́нне.
Зако́нным венце́м главу́ украси́в, Заха́рие, яви́лся еси́ священноявле́нен, вопия́: Изба́вителю Бо́гу на́шему пои́м.
Богоро́дичен: Поди́ра оде́ждею, я́ко Ааро́н, оде́ян, Ю́же от ко́рене Иессе́ева прозя́бшую Отрокови́цу прия́л еси́, Изба́вителя во чре́ве носи́вшую.
Пе́снь 3.
Ирмо́с: Ты́ еси́ утвержде́ние притека́ющих к Тебе́, Го́споди, Ты́ еси́ Све́т омраче́нных, и пое́т Тя́ ду́х мо́й.
Егда́ кади́ло сложе́ния приноси́л еси́, архиере́е, тогда́ Предте́чи прия́л еси́ провозвеще́ние.
Ми́ром свяще́ния свяще́нствовати тя́ пома́за, я́ко Ааро́на, те́м виде́ния а́нгелова сподо́бился еси́.
У́тро, провозвеща́ющее вселе́нней Тя́, Со́лнца Разу́мнаго, Спа́се, Заха́рия Иоа́нна роди́л е́сть.
Богоро́дичен: Упра́ви житие́ мое́, Богороди́тельнице Всечи́стая и жи́знь, Я́же Заха́риин до́м уясни́вшая.
Седа́лен, гла́с 8.
Свяще́нствовав Бо́гу по зако́ну и проро́чествовав Христа́ из Де́вы, Заха́рие, воплоще́нна от Ду́ха Свя́та, яви́лся еси́ вселе́нней сто́лп све́тел, с высоты́ Пра́вды Восто́ка, ве́сь ми́р осия́юща и в пу́ть ми́рен направля́юща но́ги на́ша, ре́кл еси́, спаса́юща ро́д на́ш.
Богоро́дичен: Я́же непреме́ннаго Бо́га поро́ждшая, пременя́емое при́сно се́рдце мое́ грехо́м и ле́ностию, прило́гми льсти́ваго, утверди́, Блага́я, моли́твами Ма́терними Твои́ми, я́ко да и а́з благода́рно сла́влю Тя́, Богороди́тельнице Мари́е, поми́луй ста́до Твое́, е́же стяжа́ла еси́, Всенепоро́чная.
Крестобогоро́дичен: Сы́на Твоего́ и Бо́га Кресто́м, Де́во, соблюда́еми при́сно, де́монския прило́ги побежда́ем и кова́рствия, госпо́дственно Тя́ Богоро́дицу и и́стинно пою́ще, и любо́вию, вси́ ро́ди, ублажа́ем, Чи́стая, я́коже прорекла́ еси́. Те́м согреше́ний на́м оставле́ние моли́твами Твои́ми да́руй.
Пе́снь 4.
Ирмо́с: Услы́шах, Го́споди, смотре́ния Твоего́ та́инство, разуме́х дела́ Твоя́, и просла́вих Твое́ Божество́.
Проро́к Тво́й, Влады́ко, о́бразы зако́нными ве́рно служа́ше Тебе́ и благода́ти сподо́бися усмотри́ти Твою́ и́стину.
Све́том Све́т прия́л еси́, мра́чнейшим ты́ ясне́йший, преблаже́нне: зако́ном бо и благода́ть ны́не тебе́ приложи́ся.
Бо́гу предстоя́й, боже́ственный Гаврии́л, благовеству́я, яви́ тебе́, блаже́нне, гла́с Сло́ва и Предте́чу.
Богоро́дичен: Чи́стое жили́ще Соде́тель, Де́во, тва́ри обре́т Тя́, всели́ся, Елисаве́тино разреши́вый непло́дство.
Пе́снь 5.
Ирмо́с: У́тренююще, вопие́м Ти́: Го́споди, спаси́ ны́, Ты́ бо еси́ Бо́г на́ш, ра́зве Тебе́ ино́го не ве́мы.
Кида́рь положи́ся на главе́ твое́й, о проро́че, в начерта́нии иму́щь и́стинное Боже́ственное свяще́ние.
Ра́дуется тва́рь рождество́м твои́м, архиере́е, ты́ бо прозя́бл еси́ покая́ния пропове́дника.
Укра́шено твое́ житие́ препроводи́в, за́поведи бо вся́ Госпо́дня с Елисаве́тою соверши́л еси́.
Богоро́дичен: Направля́ется к пе́нию язы́к тво́й, богоглаго́ливе, Неискусобра́чную бо во чре́ве нося́щу ви́дел еси́.
Пе́снь 6.
Ирмо́с: Ри́зу мне́ пода́ждь све́тлу, одея́йся све́том, я́ко ри́зою, Многоми́лостиве Христе́ Бо́же на́ш.
Зако́на служа́й се́ни, яви́ся и благода́ти пропове́дник, Спа́се на́ш, сподо́бися бо ви́дети Твое́ воплоще́ние.
Су́дными словесы́ укра́шся, Сло́во присносу́щное, пло́ть нося́що, Заха́рие свяще́нне, прия́л еси́.
Яви́лся еси́ вну́трь хра́ма, служа́ Бо́гу, таи́нниче богодухнове́нне, иере́й бы́в досточу́ден.
Богоро́дичен: Спа́са, Богома́ти, во утро́бе, Де́во, нося́щи, Сло́ва Безнача́льнаго, Елисаве́ти позна́лася еси́ проро́чице.
Конда́к, гла́с 3.
Проро́к дне́сь и свяще́нник Вы́шняго, Заха́рия предложи́, Предте́чев роди́тель, трапе́зу своея́ па́мяти, ве́рныя пита́я, питие́ бо пра́вды все́м раствори́в, сего́ ра́ди скончава́ется, я́ко боже́ственный таи́нник Бо́жия благода́ти.
И́кос:
Зако́на молча́нием иера́рх связа́ся, а́нгела гла́сом, а́нгела прие́м Христо́ва прише́ствия, проро́ка и таи́нника, с Елисаве́тию непло́дною и целому́дренною, и Того́ Рождество́м обнови́ся благода́ть и избавле́ние, и примире́ние на́ше всеми́рное. Сего́ пропове́да А́гнца, и Соде́теля, и естеству́ Обнови́теля, от непло́дныя утро́бы пло́д подаю́ща, Сы́на же, я́вльшася из Де́вы, я́ко боже́ственный таи́нник Бо́жия благода́ти.
Пе́снь 7.
Ирмо́с: О́троцы евре́йстии в пещи́ попра́ша пла́мень дерзнове́нно, и на ро́су о́гнь преложи́ша, вопию́ще: благослове́н еси́, Го́споди Бо́же, во ве́ки.
Егда́ гла́с вопию́щаго прии́де от непло́дныя, па́че естества́, твоего́ язы́ка у́зы разреши́, зва́ти: благослове́н еси́, Го́споди Бо́же, во ве́ки.
Люби́мичь роди́ся Женихо́в от непло́дове, Рождество́ Де́вы провозвеща́я я́ве Предте́ча, ве́рою зову́щим: благослове́н еси́, Го́споди Бо́же, во ве́ки.
Ве́сь бы́л еси́, Заха́рие, боже́ственный орга́н Ду́ха, треблаже́нне, и проро́ка твое́ провозвеща́ше отроча́, благослове́н еси́, зову́ща, Го́споди Бо́же, во ве́ки.
Богоро́дичен: Зако́на исполне́ние Тя́, Отрокови́це, глави́зну всего́ проро́чествия Заха́рия зря́, позна́ше, вопия́: благослове́н, Пречи́стая, Пло́д Твоего́ чре́ва.
Пе́снь 8.
Ирмо́с: На горе́ святе́й просла́вльшася и в купине́ огне́м Присноде́вы Моисе́ови та́йну я́вльшаго, Го́спода по́йте и превозноси́те во вся́ ве́ки.
И́стины показа́ся проро́к, Христо́вы бо стези́ Иоа́нн предгряды́й угото́ва Предте́ча, блаже́нне иера́рше, Его́же превозно́сим во вся́ ве́ки.
Вити́йствуя, благослови́л еси́ Влады́ку, спасе́ние на́м пода́вшаго, от Дави́да возсия́вшаго на́м пло́тию Го́спода сла́вы, Его́же превозно́сим во вся́ ве́ки.
Дарова́ний вели́ких сподо́бися, богоявле́нне, Предте́чу роди́в, проро́ков все́х вы́шшаго, Го́спода пою́ща и превознося́ща во вся́ ве́ки.
Богоро́дичен: Иера́рх ку́пно и богопропове́дник, Заха́рия Де́ве и Ма́тери, Го́спода нося́щей тва́ри, ра́дуяся, поклони́ся, Ю́же превозно́сим во вся́ ве́ки.
Пе́снь 9.
Ирмо́с: Вои́стинну Богоро́дицу, Тя́ испове́дуем, спасе́ннии Тобо́ю, Де́во Чи́стая, с безпло́тными ли́ки Тя́ велича́юще.
Испо́лнился еси́ вдохнове́ния Уте́шителева и благослови́ти нача́т Го́спода, священнотаи́нниче богому́дре и богоблаже́нне.
Глаго́лов исхожде́ния арха́нгеловых узре́в, богоглаго́ливе прехва́льне, к благослове́нию язы́к а́бие подви́гнул еси́.
Страда́ния венцы́ и свяще́нства и просвеще́нием проро́чества украси́лся еси́, о Заха́рие преблаже́нне и богоглаго́ливе!
Богоро́дичен: Све́та су́щи прия́телище, просвети́, Де́во, помраче́нную ду́шу мою́ страстьми́ и кроме́шния мя́ тмы́ изба́ви моли́твами Твои́ми.
Свети́лен:
Пе́рвее гла́сом а́нгела умолча́л еси́ в невхо́дных за хотя́щее бы́ти прозябе́ние из тебе́ гла́са вопию́щаго, и ны́не молчи́ши о́наго ра́ди, пред невхо́дными заколе́н бы́в, Заха́рие.
Богоро́дичен: Све́т из Све́та возсия́в, Сло́ве, пре́жде денни́цы безле́тно, Све́т из Ма́тере под ле́том непреме́нно проше́л еси́, сия́нии светолу́чными концы́ ми́ра просвеща́я, я́ко Све́т ми́ра.
Пѣ́снь а҃.
І҆рмо́съ: Во́дꙋ проше́дъ ꙗ҆́кѡ сꙋ́шꙋ, и҆ є҆гѵ́петскагѡ ѕла̀ и҆збѣжа́въ і҆и҃льтѧнинъ вопїѧ́ше: и҆зба́вителю и҆ бг҃ꙋ на́шемꙋ пои́мъ.
Па́мѧть, прⷪ҇ро́че, твою̀ восхвали́ти, дх҃а бл҃года́ть молю̀, помощѝ мнѣ̀ твои́мъ хода́тайствомъ, взыва́ѧ: и҆зба́вителю бг҃ꙋ на́шемꙋ воспои́мъ.
Житїѐ твоѐ непоро́чно ѡ҆брѣ́тесѧ, свѧще́нства ᲂу҆краси́сѧ ѻ҆де́ждею, и҆ прⷪ҇ро́чества свѣтоно́сными сїѧ̑нїи, бг҃оглаго́ливе бл҃же́нне.
Зако́ннымъ вѣнце́мъ главꙋ̀ ᲂу҆краси́въ, заха́рїе, ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ свѧщенноѧвле́ненъ, вопїѧ̀: и҆зба́вителю бг҃ꙋ на́шемꙋ пои́мъ.
Бг҃оро́диченъ: Поди́ра ѻ҆де́ждею ꙗ҆́кѡ а҆арѡ́нъ ѡ҆дѣ́ѧнъ, ю҆́же ѿ ко́рене і҆ессе́ева прозѧ́бшꙋю ѻ҆трокови́цꙋ прїѧ́лъ є҆сѝ, и҆зба́вителѧ во чре́вѣ носи́вшꙋю.
Пѣ́снь г҃.
І҆рмо́съ: Ты̀ є҆сѝ ᲂу҆твержде́нїе притека́ющихъ къ тебѣ̀, гдⷭ҇и, ты̀ є҆сѝ свѣ́тъ ѡ҆мраче́нныхъ, и҆ пое́тъ тѧ̀ дꙋ́хъ мо́й.
Є҆гда̀ кади́ло сложе́нїѧ приноси́лъ є҆сѝ, а҆рхїере́е, тогда̀ прⷣте́чи прїѧ́лъ є҆сѝ провозвѣще́нїе.
Мѵ́ромъ свѧще́нїѧ свѧще́нствовати тѧ̀ пома́за, ꙗ҆́кѡ а҆арѡ́на: тѣ́мъ видѣ́нїѧ а҆́гг҃лова сподо́билсѧ є҆сѝ.
Оу҆́тро, провозвѣща́ющее вселе́ннѣй тѧ̀ сл҃нца разꙋ́мнаго, сп҃се, заха́рїа і҆ѡа́нна роди́лъ є҆́сть.
Бг҃оро́диченъ: Оу҆пра́ви житїѐ моѐ, бг҃ороди́тельнице всечⷭ҇таѧ, и҆ жи́знь, ꙗ҆́же заха́рїинъ до́мъ ᲂу҆ѧсни́вшаѧ.
Сѣда́ленъ, гла́съ и҃.
Свѧще́нствовавъ бг҃ꙋ по зако́нꙋ, и҆ прⷪ҇ро́чествовавъ хрⷭ҇та̀ и҆зъ дв҃ы, заха́рїе, воплоще́нна ѿ дх҃а ст҃а, ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ вселе́ннѣй сто́лпъ свѣ́телъ, съ высоты̀ пра́вды восто́ка, ве́сь мі́ръ ѡ҆сїѧ́юща, и҆ въ пꙋ́ть ми́ренъ направлѧ́юща но́ги на́шѧ, ре́клъ є҆сѝ, спаса́юща ро́дъ на́шъ.
Бг҃оро́диченъ: Ꙗ҆́же непремѣ́ннаго бг҃а поро́ждшаѧ, премѣнѧ́емое при́снѡ се́рдце моѐ грѣхо́мъ и҆ лѣ́ностїю, прило́гми льсти́вагѡ, ᲂу҆твердѝ, бл҃га́ѧ, моли́твами мт҃рними твои́ми, ꙗ҆́кѡ да и҆ а҆́зъ благода́рнѡ сла́влю тѧ̀, бг҃ороди́тельнице марі́е: поми́лꙋй ста́до твоѐ, є҆́же стѧжа́ла є҆сѝ, всенепоро́чнаѧ.
Крⷭ҇тобг҃оро́диченъ: Сн҃а твоегѡ̀ и҆ бг҃а крⷭ҇то́мъ, дв҃о, соблюда́еми при́снѡ, де́мѡнскїѧ прило́ги побѣжда́емъ и҆ кова̑рствїѧ, госпо́дственнѡ тѧ̀ бцⷣꙋ и҆ и҆́стиннѡ пою́ще, и҆ любо́вїю всѝ ро́ди ᲂу҆блажа́емъ, чⷭ҇таѧ, ꙗ҆́коже прорекла̀ є҆сѝ. тѣ́мъ согрѣше́нїй на́мъ ѡ҆ставле́нїе моли́твами твои́ми да́рꙋй.
Пѣ́снь д҃.
І҆рмо́съ: Оу҆слы́шахъ, гдⷭ҇и, смотре́нїѧ твоегѡ̀ та́инство, разꙋмѣ́хъ дѣла̀ твоѧ̑, и҆ просла́вихъ твоѐ бж҃ество̀.
Прⷪ҇ро́къ тво́й, влⷣко, ѻ҆́бразы зако́нными вѣ́рнѡ слꙋжа́ше тебѣ̀, и҆ бл҃года́ти сподо́бисѧ, ᲂу҆смотри́ти твою̀ и҆́стинꙋ.
Свѣ́томъ свѣ́тъ прїѧ́лъ є҆сѝ, мра́чнѣйшимъ ты̀ ꙗ҆снѣ́йшїй пребл҃же́нне: зако́номъ бо и҆ бл҃года́ть ны́нѣ тебѣ̀ приложи́сѧ.
Бг҃ꙋ предстоѧ́й бжⷭ҇твенный гаврїи́лъ, благовѣствꙋ́ѧ ꙗ҆вѝ тебѣ̀, бл҃же́нне, гла́съ сло́ва и҆ прⷣте́чꙋ.
Бг҃оро́диченъ: Чи́стое жили́ще, содѣ́тель, дв҃о, тва́ри, ѡ҆брѣ́тъ тѧ̀, всели́сѧ, є҆лїсаве́тино разрѣши́вый непло́дство.
Пѣ́снь є҃.
І҆рмо́съ: Оу҆́тренююще, вопїе́мъ тѝ, гдⷭ҇и, спаси́ ны: ты́ бо є҆сѝ бг҃ъ на́шъ, ра́звѣ тебє̀ и҆но́гѡ не вѣ́мы.
Кїда́рь положи́сѧ на главѣ̀ твое́й, ѽ прⷪ҇ро́че, въ начерта́нїи и҆мꙋ́щь и҆́стинное бжⷭ҇твенное свѧще́нїе.
Ра́дꙋетсѧ тва́рь ржⷭ҇тво́мъ твои́мъ, а҆рхїере́е: ты́ бо прозѧ́блъ є҆сѝ покаѧ́нїѧ проповѣ́дника.
Оу҆кра́шено твоѐ житїѐ препроводи́въ, за́пѡвѣди бо всѧ̑ гдⷭ҇нѧ съ є҆лїсаве́тою соверши́лъ є҆сѝ.
Бг҃оро́диченъ: Направлѧ́етсѧ къ пѣ́нїю ѧ҆зы́къ тво́й, бг҃оглаго́ливе: неискꙋсобра́чнꙋю бо во чре́вѣ носѧ́щꙋ ви́дѣлъ є҆сѝ.
Пѣ́снь ѕ҃.
І҆рмо́съ: Ри́зꙋ мнѣ̀ пода́ждь свѣ́тлꙋ, ѡ҆дѣѧ́йсѧ свѣ́томъ, ꙗ҆́кѡ ри́зою, многомлⷭ҇тиве хрⷭ҇тѐ бж҃е на́шъ.
Зако́на слꙋжа́й сѣ́ни, ꙗ҆ви́сѧ и҆ бл҃года́ти проповѣ́дникъ, сп҃се на́шъ: сподо́бисѧ бо ви́дѣти твоѐ воплоще́нїе.
Сꙋ́дными словесы̀ ᲂу҆кра́шсѧ, сло́во присносꙋ́щное пло́ть носѧ́що, заха́рїе свѧще́нне, прїѧ́лъ є҆сѝ.
Ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ внꙋ́трь хра́ма слꙋжѧ̀ бг҃ꙋ, таи́нниче бг҃одꙋхнове́нне, і҆ере́й бы́въ досточꙋ́денъ.
Бг҃оро́диченъ: Сп҃са бг҃ома́ти во ᲂу҆тро́бѣ, дв҃о, носѧ́щи сло́ва безнача́льнаго, є҆лїсаве́ти позна́ласѧ є҆сѝ прⷪ҇ро́чицѣ.
Конда́къ, гла́съ г҃.
Прⷪ҇ро́къ дне́сь и҆ свѧще́нникъ вы́шнѧгѡ, заха́рїа предложѝ, прⷣте́чевъ роди́тель, трапе́зꙋ своеѧ̀ па́мѧти, вѣ̑рныѧ пита́ѧ, питїе́ бо пра́вды всѣ̑мъ раствори́въ, сегѡ̀ ра́ди скончава́етсѧ, ꙗ҆́кѡ бжⷭ҇твенный таи́нникъ бж҃їѧ бл҃года́ти.
І҆́косъ:
Зако́на молча́нїемъ і҆ера́рхъ свѧза́сѧ, а҆́гг҃ла гла́сомъ, а҆́гг҃ла прїе́мъ хрⷭ҇то́ва прише́ствїѧ, прⷪ҇ро́ка и҆ таи́нника, съ є҆лїсаве́тїю непло́дною и҆ цѣломꙋ́дренною: и҆ тогѡ̀ ржⷭ҇тво́мъ ѡ҆бнови́сѧ бл҃года́ть и҆ и҆збавле́нїе, и҆ примире́нїе на́ше всемі́рное. сего̀ проповѣ́да а҆́гнца и҆ содѣ́телѧ, и҆ є҆стествꙋ̀ ѡ҆бнови́телѧ. ѿ непло́дныѧ ᲂу҆тро́бы пло́дъ подаю́ща, сн҃а же ꙗ҆́вльшасѧ и҆зъ дв҃ы, ꙗ҆́кѡ бжⷭ҇твенный таи́нникъ бж҃їѧ бл҃года́ти.
Пѣ́снь з҃.
І҆рмо́съ: Ѻ҆́троцы є҆вре́йстїи въ пещѝ попра́ша пла́мень дерзнове́ннѡ, и҆ на ро́сꙋ ѻ҆́гнь преложи́ша, вопїю́ще: бл҃гослове́нъ є҆сѝ, гдⷭ҇и бж҃е, во вѣ́ки.
Є҆гда̀ гла́съ вопїю́щагѡ прїи́де ѿ непло́дныѧ, па́че є҆стества̀, твоегѡ̀ ѧ҆зы́ка ᲂу҆́зы разрѣшѝ, зва́ти: бл҃гослове́нъ є҆сѝ гдⷭ҇и, бж҃е во вѣ́ки.
Люби́мичь роди́сѧ женихо́въ ѿ непло́дове, ржⷭ҇тво̀ дв҃ы провозвѣща́ѧ ꙗ҆́вѣ прⷣте́ча, вѣ́рою зовꙋ́щымъ: бл҃гослове́нъ є҆сѝ гдⷭ҇и, бж҃е во вѣ́ки.
Ве́сь бы́лъ є҆сѝ, заха́рїе, бжⷭ҇твенный ѻ҆рга́нъ дх҃а, требл҃же́нне, и҆ прⷪ҇ро́ка, твоѐ провозвѣща́ше ѻ҆троча̀: бл҃гослове́нъ є҆сѝ, зовꙋ́ща, гдⷭ҇и, бж҃е во вѣ́ки.
Бг҃оро́диченъ: Зако́на и҆сполне́нїе тѧ̀, ѻ҆трокови́це, глави́знꙋ всегѡ̀ прⷪ҇ро́чествїѧ, заха́рїа зрѧ̀, позна́ше вопїѧ̀: бл҃гослове́нъ пречⷭ҇таѧ, пло́дъ твоегѡ̀ чре́ва.
Пѣ́снь и҃.
І҆рмо́съ: На горѣ̀ ст҃ѣ́й просла́вльшасѧ, и҆ въ кꙋпинѣ̀ ѻ҆гне́мъ приснодв҃ы мѡѷсе́ови та́йнꙋ ꙗ҆́вльшаго, гдⷭ҇а по́йте, и҆ превозноси́те во всѧ̑ вѣ́ки.
И҆́стины показа́сѧ прⷪ҇ро́къ, хрⷭ҇то́вы бо стєзѝ і҆ѡа́ннъ предгрѧды́й ᲂу҆гото́ва прⷣте́ча, бл҃же́нне і҆ера́рше: є҆го́же превозно́симъ во всѧ̑ вѣ́ки.
Виті́йствꙋѧ бл҃гослови́лъ є҆сѝ влⷣкꙋ, спасе́нїе на́мъ пода́вшаго, ѿ даві́да возсїѧ́вшаго на́мъ пло́тїю гдⷭ҇а сла́вы: є҆го́же превозно́симъ во всѧ̑ вѣ́ки.
Дарова́нїй вели́кихъ сподо́бисѧ, бг҃оѧвле́нне, прⷣте́чꙋ роди́въ, прⷪ҇ро́кѡвъ всѣ́хъ вы́шшаго, гдⷭ҇а пою́ща и҆ превозносѧ́ща во всѧ̑ вѣ́ки.
Бг҃оро́диченъ: І҆ера́рхъ кꙋ́пнѡ и҆ бг҃опроповѣ́дникъ, заха́рїа дв҃ѣ и҆ мт҃ри гдⷭ҇а носѧ́щей тва́ри, ра́дꙋѧсѧ поклони́сѧ, ю҆́же превозно́симъ во всѧ̑ вѣ́ки.
Пѣ́снь ѳ҃.
І҆рмо́съ: Вои́стиннꙋ бцⷣꙋ тѧ̀ и҆сповѣ́дꙋемъ, спасе́ннїи тобо́ю, дв҃о чи́стаѧ, съ безпло́тными ли̑ки тѧ̀ велича́юще.
И҆спо́лнилсѧ є҆сѝ вдохнове́нїѧ ᲂу҆тѣ́шителева, и҆ благослови́ти нача́тъ гдⷭ҇а, свѧщеннотаи́нниче бг҃омꙋ́дре, и҆ бг҃облаже́нне.
Глаго́лѡвъ и҆схождє́нїѧ а҆рха́гг҃ловыхъ ᲂу҆зрѣ́въ, бг҃оглаго́ливе прехва́льне, къ благослове́нїю ꙗ҆зы́къ а҆́бїе подви́гнꙋлъ є҆сѝ.
Страда́нїѧ вѣнцы̀ и҆ свѧще́нства, и҆ просвѣще́нїемъ прⷪ҇ро́чества ᲂу҆краси́лсѧ є҆сѝ, ѽ заха́рїе пребл҃же́нне и҆ бг҃оглаго́ливе.
Бг҃оро́диченъ: Свѣ́та сꙋ́щи прїѧ́телище, просвѣтѝ дв҃о, помраче́ннꙋю дꙋ́шꙋ мою̀ страстьмѝ, и҆ кромѣ́шнїѧ мѧ̀ тмы̀ и҆зба́ви моли́твами твои́ми.
Свѣти́ленъ:
Пе́рвѣе гла́сомъ а҆́гг҃ла ᲂу҆молча́лъ є҆сѝ въ невхо́дныхъ, за хотѧ́щее бы́ти прозѧбе́нїе и҆зъ тебє̀ гла́са вопїю́щагѡ: и҆ ны́нѣ молчи́ши ѻ҆́нагѡ ра́ди, предъ невхо́дными заколе́нъ бы́въ, заха́рїе.
Бг҃оро́диченъ: Свѣ́тъ и҆зъ свѣ́та возсїѧ́въ, сло́ве, пре́жде денни́цы безлѣ́тнѡ, свѣ́тъ и҆зъ мт҃ре подъ лѣ́томъ непремѣ́ннѡ проше́лъ є҆сѝ, сїѧ̑нїи свѣтолꙋ́чными концы̀ мі́ра просвѣща́ѧ, ꙗ҆́кѡ свѣ́тъ мі́ра.
Жития пророка Захарии и праведной Елисаветы
Святой пророк Захария и святая праведная Елисавета были родителями святого Пророка, Предтечи и Крестителя Господня Иоанна. Они происходили из рода Ааронова: святой Захария, сын Варахии, был священником в Иерусалимском храме, а святая Елисавета была сестрой святой Анны, матери Пресвятой Богородицы. Праведные супруги, "поступая по всем заповедям Господним беспорочно" (Лк.1,5-25), страдали неплодием, что считалось в ветхозаветные времена великим наказанием Божиим. Однажды во время служения в храме святой Захария получил весть от Ангела, что его престарелая жена родит ему сына, который "будет велик пред Господом" (Лк.1,15) и "предъидет пред Ним в духе и силе Илии" (Лк.1,17). Захария усомнился в возможности исполнения этого предсказания и был за маловерие наказан немотой. Когда у праведной Елисаветы родился сын, она по внушению Святого Духа объявила, что назовет младенца Иоанном, хотя раньше в их роду такое имя никому не давали. Спросили праведного Захарию, и он также написал на дощечке имя Иоанн. Тотчас к нему возвратился дар речи, и он, исполнившись Святого Духа, стал пророчествовать о своем сыне как Предтече Господа.
Когда нечестивый царь Ирод услышал от волхвов о родившемся Мессии, он решил избить в Вифлееме и его окрестностях всех младенцев в возрасте до 2-х лет, надеясь, что в их числе будет и родившийся Мессия. Ирод хорошо знал о необычном рождении пророка Иоанна и хотел убить его, опасаясь, что он и есть Царь Иудейский. Но праведная Елисавета укрылась вместе с младенцем в горах. Убийцы повсюду искали Иоанна. Праведная Елисавета, увидев преследователей, со слезами стала молить Бога о спасении, и тотчас расступившаяся гора укрыла ее вместе с младенцем от погони. В эти бедственные дни святой Захария исполнял свою чреду служения в Иерусалимском храме. Воины, посланные Иродом, тщетно пытались узнать у него, где находится его сын. Тогда по повелению Ирода они убили святого пророка, заколов его между жертвенником и алтарем (Мф.23,35). Праведная Елисавета скончалась через 40 дней после своего супруга, а святой Иоанн, хранимый Господом, пребывал в пустыне до дня своего явления израильскому народу.
См. также: "Житие святого пророка Захарии" в изложении свт. Димитрия Ростовского.