Канон святому пророку Моисею Боговидцу

Припев: Святы́й проро́че Бо́жий Моисе́е, моли́ Бо́га о на́с.

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 17 сентября (04 сентября ст. ст.)

Глас 4.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Мо́ря чермну́ю пучи́ну невла́жными стопа́ми дре́вний пешеше́ствовав Изра́иль, крестообра́зныма Моисе́овыма рука́ма Амали́кову си́лу в пусты́ни победи́л е́сть.

Моисе́й проро́ков да восхва́лится пе́рвый, я́ко пред Бо́гом бесе́довав пе́рвый я́ве лице́м к лицу́, не в гада́ниих рече́ний, но я́ко в ви́де пло́ти ви́дев Того́.

Я́ко боже́ственна народоводи́теля и изба́вителя тя́ ро́ду твоему́ Изра́илю, Моисе́е богови́дче, даде́ Бо́г, Отцу́ я́коже помоли́ся, обетова́ния пома́занием провозвеща́я твое́ рожде́ние.

Му́дрости тя́ сокро́вище обрето́ша ро́дныя доброде́тели, сокрове́но зна́нием Бо́жиим, я́коже в ковче́зе, богови́дче Моисе́е; те́м тя́ воспита́ше цари́ца и Боже́ственный Про́мысл.

Богоро́дичен: Устраши́ся Моисе́й, ви́дев пресла́вное в пе́рвых виде́ние, купине́ и пла́меню стра́нное смеше́ние, Бо́га из Де́вы Ма́тере прообразу́ющее Нетле́ннаго, Его́же, мину́в времена́, ви́де пло́тию.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Лу́к си́льных изнемо́же, и немощству́ющии препоя́сашася си́лою, сего́ ра́ди утверди́ся в Го́споде се́рдце мое́.

Весьма́ неизрече́ннаго зна́ния испо́лнился еси́, богови́дче, Ду́х Святы́й чрез а́нгела дре́вних научи́ тя́ зна́нию я́сно.

Нося́й све́тло Боже́ственныя зари́, богозна́меньми удиви́л еси́ Еги́пет, претворя́я стихи́й пресла́вне естество́, прему́дре.

Озаря́ет кра́сное добро́ты твоея́, от Боже́ственныя зари́ све́тлое, блаже́нне, жи́тельство и к Боже́ственней несы́тно вся́ привлече́ красоте́.

Богоро́дичен: Взя́лся еси́ стра́шным виде́нием ко ужа́сному зре́нию, прему́дре, но возбрани́ гла́с Го́спода, ро́ждшагося из Де́вы пло́тию.

Седа́лен, гла́с 4:

Проро́ков все́х тя́ пе́рваго я́ко су́ща, благоче́стно ве́дуще, восхваля́ем ве́рнии: пе́рвый бо Бо́га ви́дел еси́, я́коже мо́щно бя́ше челове́ку ви́дети.

Богоро́дичен: Пречи́стыя ру́ки Твоя́, Де́во Ма́ти, просте́рши, покры́й упова́ющия на Тя́, и Сы́ну Твоему́ зову́щия: все́м пода́ждь, Христе́, ми́лости Твоя́.

Крестобогоро́дичен: На Дре́ве ви́дящи воздви́жена Сы́на Твоего́, Пречи́стая, утро́бою ма́тернею растерза́ема, жа́лостно взыва́ла еси́: увы́ Мне́, ка́ко заше́л еси́, Све́те Мо́й безле́тный?

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Вознесе́на Тя́ ви́девши Це́рковь на Кресте́, Со́лнце пра́ведное, ста́ в чи́не свое́м, досто́йно взыва́ющи: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Гугна́нию язы́ка и гла́са твоего́ уясни́вшуся Боже́ственным Про́мыслом, богови́дче, вити́я та́ин Бо́жиих яви́лся еси́ глаго́лы, и ра́нами я́звил еси́ Еги́пет.

Ко́ль пресла́вно зва́ние твое́, о богови́дче! Ко́ль стра́шна дела́ твои́х чуде́с! Яви́ся бо Сы́й тебе́ Бо́г, и сла́вою возвы́сив тя́, Изра́илю спаси́теля посла́.

Вся́каго перворо́дна порази́л еси́ еги́петскаго, я́ко Христо́с де́монов умертви́ держа́ву: о́браз бо бу́дущаго тобо́ю де́йствуемая и́стинно бы́ша, сла́вне.

Богоро́дичен: Не приближа́йся се́мо, Моисе́й слы́шав, Бо́жию гла́су вопию́щу из пла́мене купины́: свя́то бо ме́сто в ле́поту преднаписа́, пло́тию роди́тися Христу́ из Чи́стыя.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Ты́, Го́споди мо́й, Све́т, в ми́р прише́л еси́, Све́т Святы́й, обраща́яй из мра́чна неве́дения ве́рою воспева́ющия Тя́.

Ударя́еши Чермно́е, и твори́ши разделе́ния мно́гая жезло́м твои́м, о богови́дче! да пока́жеши в се́м Креста́ Боже́ственную си́лу.

О, дерзнове́ния прелюбе́знаго! О, простоты́ души́ чи́стыя! А́ще позна́л еси́ мя́ па́че все́х, — к Бо́гу богови́дец рече́, — разу́мно мне́ яви́ся.

Ка́менем покры́вся, не ви́дел еси́ Бо́жия лица́, я́ко утае́на, о богови́дче, воплоще́ние же позна́л еси́ Сло́ва, я́ко за́дняя.

Богоро́дичен: Вше́л еси́ чу́вственне во мра́к, и навы́кл еси́ неизрече́нная, о богови́дче, я́ко хо́щет из Де́вы Бо́г пло́тию роди́тися, Спа́с.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Пожру́ Ти со гла́сом хвале́ния, Го́споди, Це́рковь вопие́т Ти́, от бесо́вския кро́ве очи́щшися, ра́ди ми́лости от ре́бр Твои́х исте́кшею кро́вию.

Во́инство стяжа́в Бо́жие Изра́иль си́льное, се́дмь у́бо зло́бы ханане́йския язы́ки погуби́л еси́, лю́дем ты́ в насле́дие да́в зе́млю и́х.

Неизглаго́ланно вше́д во мра́к Боже́ственный, Моисе́е, иде́же Бо́г бя́ше, зовы́й тя́, пи́санныя скрижа́ли пе́рстом Его́ зако́нныя прия́л еси́, я́ко вели́к уго́дник Его́.

Поста́ви послу́шати Бо́г гла́са Своего́, богови́дца Моисе́я, Себе́ Сама́го ему́ яви́в, да пока́жет стра́шное со сла́вою та́инство Свое́.

Богоро́дичен: Ма́нием Боже́ственным Тя́ преднапису́ет Моисе́й сла́вный, ковче́г Богоро́дице, заря́ми Ду́ха всю́ду, я́ко зла́том, покрове́н в сла́ву Бо́жию.

Конда́к, гла́с 2:

Ли́к проро́ческий с Моисе́ем и Ааро́ном весе́лием дне́сь весели́тся, я́ко коне́ц проро́чествия и́х на на́с испо́лнися: дне́сь сия́ет Кре́ст, и́мже на́с спа́сл еси́; те́х моли́твами, Христе́ Бо́же, поми́луй на́с.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: В пещи́ Авраа́мстии о́троцы перси́дстей, любо́вию благоче́стия па́че, не́жели пла́менем опаля́еми, взыва́ху: благослове́н еси́ в хра́ме сла́вы Твоея́, Го́споди.

В боговиде́ниих неизглаго́ланных боже́ственный писа́тель бы́в, ве́сь му́дрый ви́д ски́нии ты́ сло́вом ухи́трив, началозда́телю Веселеи́лу предложи́л еси́ дея́ние, богови́дче Моисе́е.

Свяще́нствовати дерзну́в Корре́й с тобо́ю, яви́ся низше́д во а́д жи́в, всежре́бийно Бо́гу тебе́ честно́е, Моисе́е, храня́щу, ца́рствия и свяще́нства вку́пе.

Воево́дствующу тебе́ иуде́йскому язы́ку дре́вле, Моисе́е, яви́ся Михаи́л, нача́льник небе́сных, и те́ла твоего́ боже́ственный храни́тель: злонача́льника бо противоглаго́люща то́й посрами́.

Богоро́дичен: Ааро́нов Тя́ боже́ственный же́зл прозя́бнути показа́ все́м, Богоро́дице, реше́ние грехо́в, очище́ние бо земны́м была́ еси́, я́коже ропта́вшим на Бо́га, о́но стра́шное преще́ние.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Ру́це распросте́р Дании́л, льво́в зия́ния в ро́ве затче́; о́гненную же си́лу угаси́ша, доброде́телию препоя́савшеся, благоче́стия рачи́тели о́троцы, взыва́юще: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Уго́дник и́стинно Бо́жий, я́ко кро́ток, слы́шал еси́ и де́лы бы́л еси́. Те́м позна́н бы́сть тебе́ Госпо́дь па́че все́х проро́ков, Моисе́е, и, всели́вся в тя́, ве́рно пе́ти научи́: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Я́ко таи́нник Бо́жий и служи́тель и ца́рь Изра́илев, Моисе́е богови́дче, я́влься, Христа́ пропове́дал еси́ приити́ в пло́ти, прописа́в Его́ в себе́ стра́шное и Боже́ственное Прише́ствие, Его́же и о́браз одушевле́н яви́лся еси́ я́ве, и проро́к ве́рен.

Сло́ва проро́чествием лю́ди и Зако́на повеле́ньми наста́вил еси́ ве́рно, зна́меньми и чудесы́ напра́вив и чуде́с показа́нии: от Бо́га бо показа́вся нача́льник, богови́дче Моисе́е; те́м приложи́лся еси́ ко отце́м твои́м со сла́вою мно́гою.

Богоро́дичен: Никто́же предуслы́ша пре́жде тебе́, богови́дче сла́вне Моисе́е, уго́дниче Христо́в, зане́ вся́ изре́кл еси́ Де́вы смотре́ния, пропису́ющия Тоя́ Боже́ственное рождество́, в пла́мени бо купины́ ви́дел еси́ зра́к неви́димый.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Ка́мень нерукосе́чный от несеко́мыя горы́ Тебе́, Де́во, краеуго́льный отсече́ся, Христо́с, совокупи́вый разстоя́щаяся естества́; те́м веселя́щеся, Тя́, Богоро́дице, велича́ем.

Бы́л еси́, богови́дче, самови́дец Госпо́день и по сме́рти, не во мра́чных гада́ниих, я́ко в ка́мени пе́рвее, но в челове́честей пло́ти Христа́ ви́дев, облиста́юща Божество́м.

Гора́ Фаво́р просла́вися па́че Сина́йския бога́тно, иде́же Моисе́й из ме́ртвых, и Фесви́тянин от стра́н живу́щих Христа́ со апо́столы зря́ху преобразу́ющася, я́ко Су́що Бо́га.

Спаси́ мя́ ми́лостивною твое́ю моли́твою, и моли́тв дерзнове́нием, я́ко Изра́иля от бе́д, Моисе́е богови́дче, и лю́тых, и ну́ждных, христиа́н исполне́ние от вся́каго вре́да, пою́щих Тя́.

Богоро́дичен: Ста́мну Тя́ злату́ю, и скрижа́ль, и Боже́ственную трапе́зу, Де́во, пе́рвее Моисе́й написа́в, я́ве пока́зоваше Бо́га роди́тися из Тебе́. Его́же ви́девше пло́тию, ве́рно пе́снь скончава́ем Твою́.

Пѣ́снь а҃.

І҆рмо́съ: Мо́рѧ чермнꙋ́ю пꙋчи́нꙋ невла́жными стопа́ми дре́внїй пѣшеше́ствовавъ і҆и҃ль, крⷭ҇тоѡбра́зныма мѡѷсе́овыма рꙋка́ма а҆мали́ковꙋ си́лꙋ въ пꙋсты́ни побѣди́лъ є҆́сть.

Мѡѷсе́й прⷪ҇ро́кѡвъ да восхва́литсѧ пе́рвый, ꙗ҆́кѡ предъ бг҃омъ бесѣ́довавъ пе́рвый ꙗ҆́вѣ лице́мъ къ лицꙋ̀, не въ гада́нїихъ рече́нїй, но ꙗ҆́кѡ въ ви́дѣ пло́ти ви́дѣвъ того̀.

Ꙗ҆́кѡ бжⷭ҇твенна народоводи́телѧ, и҆ и҆зба́вителѧ тѧ̀ ро́дꙋ твоемꙋ̀ і҆и҃лю, мѡѷсе́е бг҃ови́дче, дадѐ бг҃ъ, ѻ҆ц҃ꙋ̀ ꙗ҆́коже помоли́сѧ, ѡ҆бѣтова́нїѧ пома́занїемъ провозвѣща́ѧ твоѐ рожде́нїе.

Мꙋ́дрости тѧ̀ сокро́вище ѡ҆брѣто́ша рѡ́дныѧ добродѣ́тєли, сокрове́но зна́нїемъ бж҃їимъ, ꙗ҆́коже въ ковче́зѣ, бг҃ови́дче мѡѷсе́е: тѣ́мъ тѧ̀ воспита́ше цари́ца и҆ бжⷭ҇твенный про́мыслъ.

Бг҃оро́диченъ: Оу҆страши́сѧ мѡѷсе́й ви́дѣвъ пресла́вное въ пе́рвыхъ видѣ́нїе, кꙋпинѣ̀ и҆ пла́меню стра́нное смѣше́нїе, бг҃а и҆зъ дв҃ы мт҃ре проѡбразꙋ́ющее нетлѣ́ннаго, є҆го́же, минꙋ́въ времена̀, ви́дѣ пло́тїю.

Пѣ́снь г҃.

І҆рмо́съ: Лꙋ́къ си́льныхъ и҆знемо́же, и҆ немощствꙋ́ющїи препоѧ́сашасѧ си́лою: сегѡ̀ ра́ди ᲂу҆тверди́сѧ въ гдⷭ҇ѣ се́рдце моѐ.

Весьма̀ неизрече́ннагѡ зна́нїѧ и҆спо́лнилсѧ є҆сѝ, бг҃ови́дче, дх҃ъ ст҃ы́й чрезъ а҆́гг҃ла, дре́внихъ наꙋчи́ тѧ зна́нїю ꙗ҆́снѡ.

Носѧ́й свѣ́тлѡ бжⷭ҇твєнныѧ зари̑, бг҃озна́меньми ᲂу҆диви́лъ є҆сѝ є҆гѵ́петъ, претворѧ́ѧ стїхі́й, пресла́вне, є҆стество̀, премꙋ́дре.

Ѡ҆зарѧ́етъ кра́сное добро́ты твоеѧ̀, ѿ бжⷭ҇твенныѧ зарѝ свѣ́тлое, бл҃же́нне, жи́тельство, ꙳ и҆ къ бжⷭ҇твеннѣй несы́тнѡ всѧ̑ привлечѐ красотѣ̀.

Бг҃оро́диченъ: Взѧ́лсѧ є҆сѝ стра́шнымъ видѣ́нїемъ къ ᲂу҆жа́сномꙋ зрѣ́нїю, премꙋ́дре: но возбранѝ гла́съ гдⷭ҇а, ро́ждшагѡсѧ и҆зъ дв҃ы пло́тїю.

Сѣда́ленъ, гла́съ д҃:

Прⷪ҇ро́кѡвъ всѣ́хъ тѧ̀ пе́рваго, ꙗ҆́кѡ сꙋ́ща благоче́стнѡ вѣ́дꙋще, восхвалѧ́емъ вѣ́рнїи: пе́рвый бо бг҃а ви́дѣлъ є҆сѝ, ꙗ҆́коже мо́щно бѧ́ше человѣ́кꙋ ви́дѣти.

Бг҃оро́диченъ: Пречⷭ҇тыѧ рꙋ́ки твоѧ̑, дв҃о ма́ти, просте́рши, покры́й ᲂу҆пова́ющыѧ на тѧ̀, и҆ сн҃ꙋ твоемꙋ̀ зовꙋ́щыѧ: всѣ̑мъ пода́ждь хрⷭ҇тѐ, ми́лѡсти твоѧ̑.

Крⷭ҇тобг҃оро́диченъ: На дре́вѣ ви́дѧщи воздви́жена сн҃а твоего̀, пречⷭ҇таѧ, ᲂу҆тро́бою ма́тернею растерза́ема, жа́лостнѡ взыва́ла є҆сѝ: ᲂу҆вы̀ мнѣ̀, ка́кѡ заше́лъ є҆сѝ свѣ́те мо́й безлѣ́тный.

Пѣ́снь д҃.

І҆рмо́съ: Вознесе́на тѧ̀ ви́дѣвши цр҃ковь на крⷭ҇тѣ̀, сл҃нце пра́ведное, ста̀ въ чи́нѣ свое́мъ, досто́йнѡ взыва́ющи: сла́ва си́лѣ твое́й, гдⷭ҇и.

Гꙋгна́нїю ѧ҆зы́ка и҆ гла́са твоегѡ̀ ᲂу҆ѧсни́вшꙋсѧ, бжⷭ҇твеннымъ про́мысломъ, бг҃ови́дче, виті́ѧ та̑инъ бж҃їихъ ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ глаго́лы, и҆ ра́нами ꙗ҆́звилъ є҆сѝ є҆гѵ́петъ.

Ко́ль пресла́вно зва́нїе твоѐ, ѽ бг҃ови́дче! ко́ль стра́шна дѣла̀ твои́хъ чꙋде́съ. ꙗ҆ви́сѧ бо сы́й тебѣ̀ бг҃ъ, и҆ сла́вою возвы́сивъ тѧ̀, і҆и҃лю спаси́телѧ посла̀.

Всѧ́кагѡ перворо́дна порази́лъ є҆сѝ є҆гѵ́петскагѡ, ꙗ҆́кѡ хрⷭ҇то́съ де́мѡнѡвъ ᲂу҆мертвѝ держа́вꙋ: ѻ҆́бразъ бо бꙋ́дꙋщагѡ, тобо́ю дѣ́йствꙋємаѧ и҆́стиннѡ бы́ша, сла́вне.

Бг҃оро́диченъ: Не приближа́йсѧ сѣ́мѡ, мѡѷсе́й слы́шавъ, бж҃їю гла́сꙋ вопїю́щꙋ и҆зъ пла́мене кꙋпины̀: свѧ́то бо мѣ́сто въ лѣ́потꙋ преднаписа̀, пло́тїю роди́тисѧ хрⷭ҇тꙋ̀ и҆зъ чⷭ҇тыѧ.

Пѣ́снь є҃.

І҆рмо́съ: Ты̀, гдⷭ҇и мо́й, свѣ́тъ въ мі́ръ прише́лъ є҆сѝ, свѣ́тъ ст҃ы́й, ѡ҆браща́ѧй и҆зъ мра́чна невѣ́дѣнїѧ вѣ́рою воспѣва́ющыѧ тѧ̀.

Оу҆дарѧ́еши чермно́е, и҆ твори́ши раздѣлє́нїѧ мнѡ́гаѧ, жезло́мъ твои́мъ, ѽ бг҃ови́дче, да пока́жеши въ се́мъ крⷭ҇та̀ бжⷭ҇твеннꙋю си́лꙋ.

Ѽ дерзнове́нїѧ прелюбе́знагѡ! ѽ простоты̀ дꙋшѝ чи́стыѧ. а҆́ще позна́лъ є҆си́ мѧ па́че всѣ́хъ, къ бг҃ꙋ бг҃ови́децъ речѐ, разꙋ́мнѡ мнѣ̀ ꙗ҆ви́сѧ.

Ка́менемъ покры́всѧ, не ви́дѣлъ є҆сѝ бж҃їѧ лица̀ ꙗ҆́кѡ ᲂу҆тае́на, ѽ бг҃ови́дче, воплоще́нїе же позна́лъ є҆сѝ сло́ва ꙗ҆́кѡ за̑днѧѧ.

Бг҃оро́диченъ: Вше́лъ є҆сѝ чꙋ́вственнѣ во мра́къ, и҆ навы́клъ є҆сѝ неизречє́ннаѧ, ѽ бг҃ови́дче, ꙗ҆́кѡ хо́щетъ и҆зъ дв҃ы бг҃ъ пло́тїю роди́тисѧ сп҃съ.

Пѣ́снь ѕ҃.

І҆рмо́съ: Пожрꙋ́ ти со гла́сомъ хвале́нїѧ, гдⷭ҇и, цр҃ковь вопїе́тъ тѝ, ѿ бѣсо́вскїѧ кро́ве ѡ҆чи́щшисѧ, ра́ди млⷭ҇ти ѿ ре́бръ твои́хъ и҆сте́кшею кро́вїю.

Во́инство стѧжа́въ бж҃їе і҆и҃ль си́льное, се́дмь ᲂу҆́бѡ ѕлѡ́бы хананє́йскїѧ ꙗ҆зы́ки погꙋби́лъ є҆сѝ, лю́демъ ты̀ въ наслѣ́дїе да́въ зе́млю и҆́хъ.

Неизглаго́ланнѡ вше́дъ во мра́къ бжⷭ҇твенный, мѡѷсе́е, и҆дѣ́же бг҃ъ бѧ́ше зовы́й тѧ̀, пи̑санныѧ скрижа̑ли пе́рстомъ є҆гѡ̀ закѡ́нныѧ прїѧ́лъ є҆сѝ, ꙗ҆́кѡ вели́къ ᲂу҆го́дникъ є҆гѡ̀.

Поста́ви послꙋ́шати бг҃ъ гла́са своегѡ̀ бг҃ови́дца мѡѷсе́а, себѐ сама́го є҆мꙋ̀ ꙗ҆ви́въ, да пока́жетъ стра́шное со сла́вою та́инство своѐ.

Бг҃оро́диченъ: Ма́нїемъ бжⷭ҇твеннымъ тѧ̀ преднаписꙋ́етъ мѡѷсе́й сла́вный, ковче́гъ, бцⷣе, зарѧ́ми дх҃а всю́дꙋ, ꙗ҆́кѡ зла́томъ покрове́нъ въ сла́вꙋ бж҃їю.

Конда́къ, гла́съ в҃:

Ли́къ прⷪ҇ро́ческїй, съ мѡѷсе́емъ и҆ а҆арѡ́номъ, весе́лїемъ дне́сь весели́тсѧ, ꙗ҆́кѡ коне́цъ прⷪ҇ро́чествїѧ и҆́хъ на на́съ и҆спо́лнисѧ: дне́сь сїѧ́етъ крⷭ҇тъ, и҆́мже на́съ спа́слъ є҆сѝ тѣ́хъ моли́твами, хрⷭ҇тѐ бж҃е, поми́лꙋй на́съ.

Пѣ́снь з҃.

І҆рмо́съ: Въ пещѝ а҆враа́мстїи ѻ҆́троцы персі́дстѣй, любо́вїю благоче́стїѧ па́че, не́жели пла́менемъ ѡ҆палѧ́еми, взыва́хꙋ: бл҃гослове́нъ є҆сѝ въ хра́мѣ сла́вы твоеѧ̀, гдⷭ҇и.

Въ бг҃овидѣ́нїихъ неизглаго́ланныхъ, бжⷭ҇твенный писа́тель бы́въ, ве́сь мꙋ́дрый ви́дъ ски́нїи ты̀ сло́вомъ ᲂу҆хи́тривъ, началозда́телю веселеи́лꙋ предложи́лъ є҆сѝ дѣѧ́нїе, бг҃ови́дче мѡѷсе́е.

Свѧще́нствовати дерзнꙋ́въ корре́й съ тобо́ю, ꙗ҆ви́сѧ низше́дъ во а҆́дъ жи́въ: всежре́бїйнѡ бг҃ꙋ тебѣ̀ честно́е, мѡѷсе́е, хранѧ́щꙋ, црⷭ҇твїѧ и҆ свѧще́нства вкꙋ́пѣ.

Воево́дствꙋющꙋ тебѣ̀ і҆ꙋде́йскомꙋ ꙗ҆зы́кꙋ дре́вле, мѡѷсе́е, ꙗ҆ви́сѧ мїхаи́лъ нача́льникъ нбⷭ҇ныхъ, и҆ тѣ́ла твоегѡ̀ бжⷭ҇твенный храни́тель: ѕлонача́льника бо противоглаго́люща то́й посрамѝ.

Бг҃оро́диченъ: А҆арѡ́новъ тѧ̀ бжⷭ҇твенный же́злъ прозѧ́бнꙋти показа̀, всѣ̑мъ, бцⷣе, рѣше́нїе грѣхѡ́въ ѡ҆чище́нїе бо земны̑мъ была̀ є҆сѝ, ꙗ҆́коже ропта́вшымъ на бг҃а, ѻ҆́но стра́шное преще́нїе.

Пѣ́снь и҃.

І҆рмо́съ: Рꙋ́цѣ распросте́ръ данїи́лъ, львѡ́въ зїѧ̑нїѧ въ ро́вѣ затчѐ, ѻ҆́гненнꙋю же си́лꙋ ᲂу҆гаси́ша, добродѣ́телїю препоѧ́савшесѧ, благоче́стїѧ рачи́тели ѻ҆́троцы, взыва́юще: бл҃гослови́те, всѧ̑ дѣла̀ гдⷭ҇нѧ, гдⷭ҇а.

Оу҆го́дникъ и҆́стиннѡ бж҃їй, ꙗ҆́кѡ кро́токъ слы́шалъ є҆сѝ, и҆ дѣ́лы бы́лъ є҆сѝ. тѣ́мъ позна́нъ бы́сть тебѣ̀ гдⷭ҇ь, па́че всѣ́хъ прⷪ҇ро́кѡвъ, мѡѷсе́е, и҆ всели́всѧ въ тѧ̀ вѣ́рнѡ пѣ́ти наꙋчѝ: благослови́те, всѧ̑ дѣла̀ гдⷭ҇нѧ, гдⷭ҇а.

Ꙗ҆́кѡ таи́нникъ бж҃їй, и҆ слꙋжи́тель, и҆ ца́рь і҆и҃левъ, мѡѷсе́е бг҃ови́дче, ꙗ҆́вльсѧ, хрⷭ҇та̀ проповѣ́далъ є҆сѝ прїитѝ въ пло́ти, прописа́въ є҆гѡ̀ въ себѣ̀ стра́шное и҆ бжⷭ҇твенное прише́ствїе: є҆гѡ́же и҆ ѻ҆́бразъ ѡ҆дꙋшевле́нъ ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ ꙗ҆́вѣ, и҆ прⷪ҇ро́къ вѣ́ренъ.

Сло́ва прⷪ҇ро́чествїемъ лю́ди, и҆ зако́на повелѣ́ньми, наста́вилъ є҆сѝ вѣ́рнѡ, зна́меньми и҆ чꙋдесы̀ напра́вивъ, и҆ чꙋде́съ показа̑нїи: ѿ бг҃а бо показа́всѧ нача́льникъ бг҃ови́дче мѡѷсе́е. тѣ́мъ приложи́лсѧ є҆сѝ ко ѻ҆тцє́мъ твои̑мъ со сла́вою мно́гою.

Бг҃оро́диченъ: Никто́же пред̾ꙋслы́ша пре́жде тебѐ, бг҃ови́дче сла́вне, мѡѷсе́е ᲂу҆го́дниче хрⷭ҇то́въ, занѐ всѧ̑ и҆зре́клъ є҆сѝ дв҃ы смотрє́нїѧ, прописꙋ́ющыѧ тоѧ̀ бжⷭ҇твенное ржⷭ҇тво̀, въ пла́мени бо кꙋпины̀ ви́дѣлъ є҆сѝ зра́къ неви́димый.

Пѣ́снь ѳ҃.

І҆рмо́съ: Ка́мень нерꙋкосѣ́чный ѿ несѣко́мыѧ горы̀, тебє̀, дв҃о, краеꙋго́льный ѿсѣче́сѧ, хрⷭ҇то́съ, совокꙋпи́вый разстоѧ̑щаѧсѧ є҆стєства̀. тѣ́мъ, веселѧ́щесѧ, тѧ̀, бцⷣе, велича́емъ.

Бы́лъ є҆сѝ, бг҃ови́дче, самови́децъ гдⷭ҇ень и҆ по сме́рти, не во мра́чныхъ гада́нїихъ, ꙗ҆́кѡ въ ка́мени пе́рвѣе, но въ человѣ́честѣй пло́ти хрⷭ҇та̀ ви́дѣвъ ѡ҆блиста́юща бжⷭ҇тво́мъ.

Гора̀ ѳавѡ́ръ просла́висѧ па́че сїна́йскїѧ бога́тнѡ, и҆дѣ́же мѡѷсе́й и҆зъ ме́ртвыхъ, и҆ ѳесві́тѧнинъ ѿ стра́нъ живꙋ́щихъ, хрⷭ҇та̀ со а҆пⷭ҇лы зрѧ́хꙋ, преѡбразꙋ́ющасѧ ꙗ҆́кѡ сꙋ́щѡ бг҃а.

Спаси́ мѧ млⷭ҇тивною твое́ю мл҃твою, и҆ мл҃твъ дерзнове́нїемъ, ꙗ҆́кѡ і҆и҃лѧ ѿ бѣ́дъ, мѡѷсе́е бг҃ови́дче, и҆ лю́тыхъ и҆ нꙋ́ждныхъ, хрⷭ҇тїа́нъ и҆сполне́нїе, ѿ всѧ́кагѡ вре́да, пою́щихъ тѧ̀.

Бг҃оро́диченъ: Ста́мнꙋ тѧ̀ златꙋ́ю и҆ скрижа́ль, и҆ бжⷭ҇твеннꙋю трапе́зꙋ, дв҃о, пе́рвѣе мѡѷсе́й написа́въ, ꙗ҆́вѣ пока́зоваше бг҃а роди́тисѧ и҆зъ тебє̀. є҆го́же ви́дѣвше пло́тїю, вѣ́рнѡ пѣ́снь скончава́емъ твою̀.

Ве­ли­кий про­рок и за­ко­но­да­тель из­ра­иль­тян про­ис­хо­дил из ко­ле­на Ле­ви­и­на. Ро­дил­ся в Егип­те при­бли­зи­тель­но в 1570 го­ду до Р. X. и вос­пи­тан до­че­рью фа­ра­о­на. Во всех сво­их на­чи­на­ни­ях и по­ступ­ках Мо­и­сей яв­лял­ся ору­ди­ем в ру­ках Все­выш­не­го. Мо­и­сей был че­ло­ве­ком, ко­то­ро­му Бог от­крыл тай­ны бы­тия: со­тво­ре­ние ми­ра и че­ло­ве­ка. На го­ре Си­най­ской он при­нял от Бо­га 10 за­по­ве­дей Его. Си­лой Бо­жи­ей тво­рил ве­ли­кие зна­ме­ния и чу­де­са. Пре­ста­вил­ся 120-ти лет в стране Мо­авит­ской. По­гре­бен в до­лине близ Веф­фе­го­ра, но «ни­кто не зна­ет ме­ста по­гре­бе­ния его да­же до се­го дня» (Втор.34:6).

О жиз­ни Мо­и­сея по­вест­ву­ют кни­ги Биб­лии – Ис­ход, Чис­ла и Вто­ро­за­ко­ние.

См. так­же: "Жи­тие свя­то­го про­ро­ка Мо­и­сея Бо­го­вид­ца" в из­ло­же­нии свт. Ди­мит­рия Ро­стов­ско­го.