Канон святому пророку Ионе

Припев: Святы́й прорóче Бóжий Иóно, моли́ Бо́га о на́с.

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 05 октября (22 сентября ст. ст.)

Глас 2.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Во глубине́ постла́ иногда́ фараони́тское всево́инство преоруже́нная си́ла, вопло́щшееся же Сло́во всезло́бный гре́х потреби́ло е́сть, Препросла́вленный Госпо́дь, сла́вно бо просла́вися.

Душе́вное сохрани́в, Ио́но блаже́нне, досто́инство, богови́дный бы́л еси́ о́браз и преми́рное сподо́бился еси́ прообрази́ти Христо́во Воскресе́ние, е́же песносло́вим вси́, сла́вно бо просла́вися.

Вся́чески любо́вию к Бо́гу преклони́лся еси́, приснопа́мятне, и сия́нии су́щими отту́ду просвети́вся, и проро́к язы́ком велегла́сен от Него́ устро́ен еси́, покая́ния врачевству́ уча́ спаси́тельному.

Богоро́дичен: Возсия́ Со́лнце из Тебе́, Ма́ти Присноде́во, И́же из Отца́ пре́жде ве́к неви́димый и ви́димым же пресла́вно опису́емь Те́лом, благоче́стия заре́ю челове́ки просвети́.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: На ка́мени мя́ ве́ры утверди́в, разшири́л еси́ уста́ моя́ на враги́ моя́, возвесели́бося ду́х мо́й, внегда́ пе́ти: не́сть Свя́т, я́коже Бо́г на́ш, и не́сть пра́веден, па́че Тебе́, Го́споди.

Проро́к, предзря́ си́лою Боже́ственною благода́ть, преходя́щую в язы́ки, в пучи́ну уны́ния низведе́ся, вопия́ Тебе́, Влады́ко: Ты́ еси́ Бо́г на́ш, и не́сть пра́веден па́че Тебе́, Го́споди.

Изре́к благоче́стие кора́бленником и ра́б Высоча́йшаго тя́ сама́го научи́в, в пучи́ну вве́ржен бы́л еси́, вопия́, проро́че сла́вне: Ты́ еси́ Бо́г на́ш, и не́сть пра́веден па́че Тебе́, Го́споди.

Богоро́дичен: Ты́ еди́на па́че все́х су́щих от ве́ка вели́ких сподо́билася еси́ и па́че естества́, Бо́га бо невмести́маго все́й тва́ри во утро́бе понесла́ еси́ и воплоти́ла еси́. Те́м Богоро́дицу Тя́ вси́ почита́ем.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Прише́л еси́ от Де́вы не хода́тай, ни А́нгел, но Са́м Го́споди вопло́щся, и спа́сл еси́ всего́ мя́ челове́ка; те́м зову́ Ти́: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Не терпя́ зре́ти люде́й твои́х отпаде́ния, Ио́но богоглаго́ливе, те́м и бежа́ти произво́лив, ки́том я́т бы́л еси́, погребе́ние тридне́вное, блаже́нне, прообразу́я Христо́во.

Человеколю́бца ве́дый Влады́ку, не терпя́ше проро́ческа да́ра зре́ти укоря́ема, те́м отлага́ше Бо́жие повеле́ние, бежа́, богоглаго́ливе.

Богоро́дичен: Исцеля́я Е́вино дре́внее преступле́ние, в Тя́, Всенепоро́чную и Всесвяту́ю, всели́ся, всего́ мя́ челове́ка вообрази́в па́дшаго, Пребоже́ственный.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Просвеще́ние во тме́ лежа́щих, спасе́ние отча́янных, Христе́ Спа́се мо́й, к Тебе́ у́тренюю, Царю́ ми́ра, просвети́ мя́ сия́нием Твои́м, ино́го бо ра́зве Тебе́ бо́га не зна́ю.

Ио́на, проро́к вели́кий, тридне́внаго бы́сть проображе́ние в ка́мени, Христе́, погребе́ния Твоего́, и́мже спа́сл еси́, Сло́ве, ве́рою и любо́вию Тебе́ зову́щия: ино́го, ра́зве Тебе́, бо́га не зна́ем.

Не терпя́ презре́ти, Христе́ мо́й, ниневи́тян, в ро́ве лежа́щих грехо́внем, но, уще́дрив, посла́л еси́ и́м проро́ка Ио́ну, Влады́ко, пропове́дника, провозвеща́ющаго я́ве покая́ние.

Богоро́дичен: Еди́ну на́м во дву́ существа́х ви́димую Ипоста́сь, еди́на Благослове́нная, ражда́еши неизрече́нно, Бо́жия Бо́га Сло́ва, воплоти́вшагося за ми́лость неизрече́нную. Того́ моли́ сохрани́тися пою́щим Тя́.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: В бе́здне грехо́вней валя́яся, неизсле́дную милосе́рдия Твоего́ призыва́ю бе́здну: от тли́, Бо́же мя́ возведи́.

Я́ко Ио́ну от ки́та спа́сл еси́, Спа́се, па́че ума́ неврежде́нна, та́ко и ны́не спаси́ ду́шу мою́ от се́тей змии́ных.

Спасе́ния ты́, проро́че, хода́тай бы́л еси́ ве́ровавшим твоему́ пропове́данию ниневи́тяном, сла́вне, покая́ния возопи́в пропове́дание.

Богоро́дичен: Неискусому́жно, Пречи́стая Де́во, родила́ еси́ и ве́чнуеши Де́ва, явля́ющи и́стиннаго Божества́, Сы́на и Бо́га Твоего́, о́бразы.

Конда́к, гла́с 2.

Проро́к ди́вен показа́ся, Бо́жие повеле́ние прие́м, во о́браз тридне́внаго Воскресе́ния в ки́те тридне́вен бы́в, неврежде́н от зве́ря изы́де и яви́ся све́тел пропове́дник Ниневи́и, вели́кому гра́ду. Сего́ ра́ди тя́ ра́достно, Ио́но, почита́ем, я́ко человеколю́бия Бо́жия провозве́стника.

Седа́лен, гла́с 4.

Проро́к бы́в прише́ствия Христо́ва, Того́ тридне́вное, блаже́нне, воста́ние я́ве провозвести́л еси́, в ки́тове чре́ве тридне́вновав невре́дно, зовя́: ны́не да взы́дет от тли́ живо́т мо́й к Тебе́, от тле́ния хотя́щаго земны́я изба́вити.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: Богопроти́вное веле́ние беззако́ннующаго мучи́теля высо́к пла́мень вознесло́ е́сть: Христо́с же простре́ богочести́вым отроко́м ро́су духо́вную, Сы́й Благослове́н и Препросла́влен.

Не терпя́ зре́ти тебе́ ско́рбию и печа́лию дручи́ма, проро́че всече́стне, а́бие простре́ ти́ пресла́вно се́нь, осла́бу нося́щу, сы́й Благослове́н и Препросла́влен.

Измла́да Творцу́ Твоему́ освяти́лся еси́, Ио́но всехва́льне, богому́дре, всеблаже́нне, моли́твы бо ты́ прозябе́ние бы́в, проро́чествия благода́ть Ду́ха прия́ти сподо́бился еси́, пребога́те.

Богоро́дичен: О́блак Де́ва Тя́, Пра́вды Со́лнце, роди́, Де́ва пребы́вши, дебе́лости плотски́я приобщи́вшася, Челове́ка бы́вша, Христе́, Ю́же воспева́ем, я́ко пресла́вную.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: В пе́щь о́гненную ко отроко́м евре́йским снизше́дшаго и пла́мень в ро́су прело́жшаго Бо́га, по́йте дела́, я́ко Го́спода, и превозноси́те во вся́ ве́ки.

Я́ко в черто́зе, в зве́ре, богоглаго́ливый Ио́но, ру́це распросте́р, возопи́л еси́, глаго́ля Всеви́дцу Бо́гу: Спа́се мо́й, от тли́ мя́ возведи́, па́ки да взы́дет ны́не к Тебе́ живо́т мо́й.

У́мное твоея́ души́ очи́стив от скве́рны, спримеси́лся еси́ жела́емому, блаже́нне, и богови́ден бы́л еси́, Боже́ственным ра́зумом обожа́емь, поя́: вся́ дела́, Го́спода по́йте и превозноси́те во вся́ ве́ки.

Богоро́дичен: Свяще́ннейшими Тя́ гла́сы свяще́ннейшии Бо́жии проро́цы, Чи́стая, бу́дущую Ма́терь провозгласи́ша я́сно все́ми Влады́чествующаго, Пречи́стая, Его́же превозно́сим во вся́ ве́ки.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Безнача́льна Роди́теля Сы́н, Бо́г и Госпо́дь, вопло́щся от Де́вы, на́м яви́ся, омраче́нная просвети́ти, собра́ти расточе́нная, те́м Всепе́тую Богоро́дицу, велича́ем.

Луча́ми благода́ти просвети́вся, бы́л еси́, Ио́но богоявле́нне, Христо́во проображе́ние, те́м я́ко проро́ка тя́ вси́, и́же благочести́во твои́х наслажда́ющеся всему́дрых уче́ний, благохва́лим, досточу́дне.

Боже́ственными пе́сньми всеблагочести́во пое́м тя́, Христо́ва я́ко я́вльшася погребе́ния проображе́ние и Воскресе́ния, блаже́нне, па́че ума́ зна́мение бы́вшаго, его́же да наслади́мся хода́тайствы твои́ми, богоприя́тне.

Богоро́дичен: Черто́г была́ еси́ па́че ума́ воплоще́ния Сло́ва, Де́во Богороди́тельнице, оде́яна сла́вою доброде́телей и укра́шена, те́м Тя́, Всенепоро́чную Богоро́дицу, велича́ем.

Пѣ́снь а҃.

І҆рмо́съ: Во глꙋбинѣ̀ постла̀ и҆ногда̀ фараѡни́тское всево́инство преѡрꙋже́ннаѧ си́ла, вопло́щшеесѧ же сло́во всеѕло́бный грѣ́хъ потреби́ло є҆́сть: препросла́вленный гдⷭ҇ь сла́внѡ бо просла́висѧ.

Дꙋше́вное сохрани́въ, і҆ѡ́но бл҃же́нне, досто́инство, бг҃ови́дный бы́лъ є҆сѝ ѻ҆́бразъ, и҆ премі́рное сподо́билсѧ є҆сѝ проѡбрази́ти хрⷭ҇то́во воскрⷭ҇нїе, є҆́же пѣсносло́вимъ всѝ, сла́внѡ бо просла́висѧ.

Всѧ́чески любо́вїю къ бг҃ꙋ преклони́лсѧ є҆сѝ, приснопа́мѧтне, и҆ сїѧ̑нїи сꙋ́щими ѿтꙋ́дꙋ просвѣти́всѧ, и҆ прⷪ҇ро́къ ꙗ҆зы́кѡмъ велегла́сенъ ѿ негѡ̀ ᲂу҆стро́енъ є҆сѝ, покаѧ́нїѧ врачевствꙋ̀ ᲂу҆чѧ̀ спаси́тельномꙋ.

Бг҃оро́диченъ: Возсїѧ̀ сл҃нце и҆зъ тебє̀, мт҃и приснодв҃о, и҆́же и҆зъ ѻ҆ц҃а̀ пре́жде вѣ̑къ неви́димый, и҆ ви́димымъ же пресла́внѡ ѡ҆писꙋ́емь тѣ́ломъ, благоче́стїѧ заре́ю человѣ́ки просвѣтѝ.

Пѣ́снь г҃.

І҆рмо́съ: На ка́мени мѧ̀ вѣ́ры ᲂу҆тверди́въ, разшири́лъ є҆сѝ ᲂу҆ста̀ моѧ̑ на врагѝ моѧ̑, возвесели́босѧ дꙋ́хъ мо́й, внегда̀ пѣ́ти: нѣ́сть свѧ́тъ, ꙗ҆́коже бг҃ъ на́шъ, и҆ нѣ́сть пра́веденъ, па́че тебє̀, гдⷭ҇и.

Прⷪ҇ро́къ предзрѧ̀ си́лою бжⷭ҇твенною, бл҃года́ть преходѧ́щꙋю въ ꙗ҆зы́ки, въ пꙋчи́нꙋ ᲂу҆ны́нїѧ низведе́сѧ, вопїѧ̀ тебѣ̀, влⷣко: ты̀ є҆сѝ бг҃ъ на́шъ, и҆ нѣ́сть пра́веденъ па́че тебє̀, гдⷭ҇и.

И҆зре́къ благоче́стїе кора́бленникѡмъ, и҆ ра́бъ высоча́йшагѡ тѧ̀ сама́гѡ наꙋчи́въ, въ пꙋчи́нꙋ вве́рженъ бы́лъ є҆сѝ, вопїѧ̀ прⷪ҇ро́че сла́вне: ты̀ є҆сѝ бг҃ъ на́шъ, и҆ нѣ́сть пра́веденъ па́че тебє̀, гдⷭ҇и.

Бг҃оро́диченъ: Ты̀ є҆ди́на па́че всѣ́хъ сꙋ́щихъ ѿ вѣ́ка вели́кихъ сподо́биласѧ є҆сѝ, и҆ па́че є҆стества̀: бг҃а бо невмѣсти́маго все́й тва́ри, во ᲂу҆тро́бѣ понесла̀ є҆сѝ, и҆ воплоти́ла є҆сѝ. тѣ́мъ бцⷣꙋ тѧ̀ всѝ почита́емъ.

Пѣ́снь д҃.

І҆рмо́съ: Прише́лъ є҆сѝ ѿ дв҃ы, не хода́тай ни а҆́гг҃лъ, но са́мъ, гдⷭ҇и, вопло́щсѧ, и҆ спа́слъ є҆сѝ всего̀ мѧ̀ человѣ́ка. тѣ́мъ зовꙋ̀ тѝ: сла́ва си́лѣ твое́й, гдⷭ҇и.

Не терпѧ̀ зрѣ́ти люде́й твои́хъ ѿпаде́нїѧ, і҆ѡ́но бг҃оглаго́ливе, тѣ́мъ и҆ бѣжа́ти произво́ливъ, ки́томъ ꙗ҆́тъ бы́лъ є҆сѝ, погребе́нїе тридне́вное, блаже́нне, проѡбразꙋ́ѧ хрⷭ҇то́во.

Чл҃вѣколю́бца, вѣ́дый, влⷣкꙋ, не терпѧ́ше прⷪ҇ро́ческа да́ра зрѣ́ти ᲂу҆корѧ́ема: тѣ́мъ ѿлага́ше бж҃їе повелѣ́нїе, бѣжа̀, бг҃оглаго́ливе.

Бг҃оро́диченъ: И҆сцѣлѧ́ѧ є҆́ѵино дре́внее престꙋпле́нїе, въ тѧ̀, всенепоро́чнꙋю и҆ всесвѧтꙋ́ю всели́сѧ, всего̀ мѧ̀ человѣ́ка воѡбрази́въ па́дшаго, пребжⷭ҇твенный.

Пѣ́снь є҃.

І҆рмо́съ: Просвѣще́нїе во тмѣ̀ лежа́щихъ, спасе́нїе ѿча́ѧнныхъ, хрⷭ҇тѐ сп҃се мо́й, къ тебѣ̀ ᲂу҆́тренюю цр҃ю̀ ми́ра, просвѣтѝ мѧ̀ сїѧ́нїемъ твои́мъ, и҆но́гѡ бо, ра́звѣ тебє̀, бо́га не зна́ю.

І҆ѡ́на прⷪ҇ро́къ вели́кїй, тридне́внагѡ бы́сть проѡбраже́нїе, въ ка́мени, хрⷭ҇тѐ, погребе́нїѧ твоегѡ̀, и҆́мже спа́слъ є҆сѝ, сло́ве, вѣ́рою и҆ любо́вїю тебѣ̀ зовꙋ́щыѧ: и҆но́гѡ ра́звѣ тебѐ бо́га не зна́емъ.

Не терпѧ̀ презрѣ́ти, хрⷭ҇тѐ мо́й, нїнеѵі́тѧнъ, въ ро́вѣ лежа́щихъ грѣхо́внѣмъ, но ᲂу҆ще́дривъ, посла́лъ є҆сѝ и҆̀мъ прⷪ҇ро́ка і҆ѡ́нꙋ, влⷣко, проповѣ́дника, провозвѣща́ющаго ꙗ҆́вѣ покаѧ́нїе.

Бг҃оро́диченъ: Є҆ди́нꙋ на́мъ во двꙋ̀ сꙋщества́хъ ви́димꙋю ѵ҆поста́сь, є҆ди́на бл҃гослове́ннаѧ, ражда́еши неизрече́ннѡ бж҃їѧ бг҃а сло́ва, воплоти́вшагосѧ за ми́лость неизрече́ннꙋю: того̀ молѝ сохрани́тисѧ пою́щымъ тѧ̀.

Пѣ́снь ѕ҃.

І҆рмо́съ: Въ бе́зднѣ грѣхо́внѣй валѧ́ѧсѧ, неизслѣ́днꙋю милосе́рдїѧ твоегѡ̀ призыва́ю бе́зднꙋ: ѿ тлѝ, бж҃е, мѧ̀ возведѝ.

Ꙗ҆́кѡ і҆ѡ́нꙋ ѿ ки́та спа́слъ є҆сѝ, сп҃се, па́че ᲂу҆ма̀ неврежде́нна. та́кѡ и҆ ны́нѣ спасѝ дꙋ́шꙋ мою̀ ѿ сѣ́тей ѕмїи́ныхъ.

Спасе́нїѧ ты̀, прⷪ҇ро́че, хода́тай бы́лъ є҆сѝ, вѣ́ровавшымъ твоемꙋ̀ проповѣ́данїю нїнеѵі́тѧнѡмъ, сла́вне, покаѧ́нїѧ возопи́въ проповѣ́данїе.

Бг҃оро́диченъ: Неискꙋсомꙋ́жнѡ пречⷭ҇таѧ дв҃о, родила̀ є҆сѝ, и҆ вѣ́чнꙋеши дв҃а, ꙗ҆влѧ́ющи и҆́стиннагѡ бж҃ества̀, сн҃а и҆ бг҃а твоегѡ̀ ѻ҆́бразы.

Конда́къ, гла́съ в҃.

Прⷪ҇ро́къ ди́венъ показа́сѧ, бж҃їе повелѣ́нїе прїе́мъ, во ѻ҆́бразъ тридне́внагѡ воскр҃се́нїѧ въ ки́тѣ тридне́венъ бы́въ, неврежде́нъ ѿ ѕвѣ́рѧ и҆зы́де и҆ ꙗ҆ви́сѧ свѣ́телъ проповѣ́дникъ нїнеѵі́и, вели́комꙋ гра́дꙋ. сего̀ ра́ди тѧ̀ ра́достнѡ, і҆ѡ́но, почита́емъ, ꙗ҆́кѡ чл҃вѣколю́бїѧ бо́жїѧ провозвѣ́стника.

Сѣда́ленъ, гла́съ д҃.

Прⷪ҇ро́къ бы́въ прише́ствїѧ хрⷭ҇то́ва, тогѡ̀ тридне́вное, бл҃же́нне, воста́нїе ꙗ҆́вѣ провозвѣсти́лъ є҆сѝ, въ ки́товѣ чре́вѣ тридне́вновавъ невре́днѡ, зовѧ̀: ны́нѣ да взы́детъ ѿ тлѝ живо́тъ мо́й къ тебѣ̀, ѿ тлѣ́нїѧ хотѧ́щагѡ зємны́ѧ и҆зба́вити.

Пѣ́снь з҃.

І҆рмо́съ: Бг҃опроти́вное велѣ́нїе беззако́ннꙋющагѡ мꙋчи́телѧ, высо́къ пла́мень вознесло̀ є҆́сть, хрⷭ҇то́съ же прострѐ бг҃очести̑вымъ ѻ҆трокѡ́мъ ро́сꙋ дꙋхо́внꙋю, сы́й бл҃гослове́нъ и҆ препросла́вленъ.

Не терпѧ̀ зрѣ́ти тебѐ ско́рбїю и҆ печа́лїю дрꙋчи́ма, прⷪ҇ро́че всече́стне, а҆́бїе прострѐ тѝ пресла́внѡ сѣ́нь, ѡ҆сла́бꙋ носѧ́щꙋ, сы́й бл҃гослове́нъ и҆ препросла́вленъ.

И҆змла́да творцꙋ̀ твоемꙋ̀ ѡ҆свѧти́лсѧ є҆сѝ, і҆ѡ́но всехва́льне, бг҃омꙋ́дре, всебл҃же́нне: моли́твы бо ты̀ прозѧбе́нїе бы́въ, прⷪ҇ро́чествїѧ бл҃года́ть дх҃а прїѧ́ти сподо́билсѧ є҆сѝ, пребога́те.

Бг҃оро́диченъ: Ѻ҆́блакъ дв҃а, тѧ̀ пра́вды сл҃нце родѝ, дв҃а пребы́вши, дебе́лости плотскі́ѧ приѡбщи́вшасѧ, чл҃вѣ́ка бы́вша хрⷭ҇тѐ: ю҆́же воспѣва́емъ ꙗ҆́кѡ пресла́внꙋю.

Пѣ́снь и҃.

І҆рмо́съ: Въ пе́щь ѻ҆́гненнꙋю ко ѻ҆трокѡ́мъ є҆врє́йскимъ снизше́дшаго и҆ пла́мень въ ро́сꙋ прело́жшаго бг҃а, по́йте дѣла̀, ꙗ҆́кѡ гдⷭ҇а, и҆ превозноси́те во всѧ̑ вѣ́ки.

Ꙗ҆́кѡ въ черто́зѣ въ ѕвѣ́рѣ, бг҃оглаго́ливый і҆ѡ́но, рꙋ́цѣ распросте́ръ, возопи́лъ є҆сѝ, глаго́лѧ всеви́дцꙋ бг҃ꙋ: сп҃се мо́й, ѿ тлѝ мѧ̀ возведѝ, па́ки да взы́детъ ны́нѣ къ тебѣ̀ живо́тъ мо́й.

Оу҆́мное твоеѧ̀ дꙋшѝ ѡ҆чи́стивъ ѿ скве́рны, спримѣси́лсѧ є҆сѝ жела́емомꙋ, бл҃же́нне, и҆ бг҃ови́дѣнъ бы́лъ є҆сѝ, бжⷭ҇твеннымъ ра́зꙋмомъ ѡ҆божа́емь, поѧ̀: всѧ̑ дѣла̀ гдⷭ҇а по́йте, и҆ превозноси́те во всѧ̑ вѣ́ки.

Бг҃оро́диченъ: Свѧще́ннѣйшими тѧ̀ гла́сы свѧще́ннѣйшїи бж҃їи прⷪ҇ро́цы, чⷭ҇таѧ, бꙋ́дꙋщꙋю мт҃рь провозгласи́ша ꙗ҆́снѡ, всѣ́ми влады́чествꙋющагѡ, пречⷭ҇таѧ: є҆го́же превозно́симъ во всѧ̑ вѣ́ки.

Пѣ́снь ѳ҃.

І҆рмо́съ: Безнача́льна роди́телѧ сн҃ъ, бг҃ъ и҆ гдⷭ҇ь вопло́щсѧ ѿ дв҃ы на́мъ ꙗ҆ви́сѧ, ѡ҆мрачє́ннаѧ просвѣти́ти, собра́ти расточє́ннаѧ. тѣ́мъ всепѣ́тꙋю бцⷣꙋ велича́емъ.

Лꙋча́ми бл҃года́ти просвѣти́всѧ, бы́лъ є҆сѝ і҆ѡ́но бг҃оѧвле́нне, хрⷭ҇то́во проѡбраже́нїе: тѣ́мъ ꙗ҆́кѡ прⷪ҇ро́ка тѧ̀ всѝ, и҆̀же благочести́вѡ твои́хъ наслажда́ющесѧ всемꙋ́дрыхъ ᲂу҆че́нїй, благохва́лимъ досточꙋ́дне.

Бжⷭ҇твенными пѣ́сньми всеблагочести́вѡ пое́мъ тѧ̀, хрⷭ҇то́ва ꙗ҆́кѡ ꙗ҆́вльшасѧ погребе́нїѧ проѡбраже́нїе, и҆ воскрⷭ҇нїѧ бл҃же́нне, па́че ᲂу҆ма̀ зна́менїе бы́вшаго, є҆го́же да наслади́мсѧ хода́тайствы твои́ми, бг҃опрїѧ́тне.

Бг҃оро́диченъ: Черто́гъ была̀ є҆сѝ, па́че ᲂу҆ма̀ воплоще́нїѧ сло́ва, дв҃о бг҃ороди́тельнице, ѡ҆дѣ́ѧна сла́вою добродѣ́телей, и҆ ᲂу҆кра́шена: тѣ́мъ тѧ̀ всенепоро́чнꙋю бцⷣꙋ велича́емъ.

Про­рок Иона, пре­ем­ник про­ро­ка Ели­сея, жил в VIII в. до Р. X. Мать Ио­ны бы­ла той вдо­вой из Са­реп­ты Си­дон­ской, к ко­то­рой во вре­мя го­ло­да по ве­ле­нию Бо­жию при­шел про­рок Илия, и у нее не ис­то­ща­лись му­ка и мас­ло.

Иона, в то вре­мя ма­лень­кий маль­чик, за­бо­лел, и бо­лезнь его бы­ла так силь­на, что не оста­лось в нем ды­ха­ния. И ска­за­ла вдо­ва Илии: «Что мне и те­бе, че­ло­век Бо­жий? Ты при­шел ко мне на­пом­нить мне гре­хи мои и умерт­вить сы­на мо­е­го». И воз­звал Илия ко Гос­по­ду: «Гос­по­ди, Бо­же мой! Да воз­вра­тит­ся ду­ша от­ро­ка се­го в него!» И услы­шал Гос­подь го­лос Илии, и воз­вра­ти­лась ду­ша от­ро­ка, и он ожил.

Од­на­жды Гос­подь по­ве­лел Ионе ид­ти про­по­ве­до­вать по­ка­я­ние нече­сти­вым жи­те­лям го­ро­да Ни­не­вии. Но Иона не за­хо­тел ис­пол­нить во­лю Бо­жию. Но от Бо­га ни­кто не мо­жет укрыть­ся, и, ко­гда Иона плыл на ко­раб­ле по мо­рю, Гос­подь, же­лая вра­зу­мить ра­ба Сво­е­го, под­нял ве­ли­кую бу­рю. Ужас объ­ял ко­ра­бель­щи­ков, и Иона ве­лел вы­бро­сить его в мо­ре, и, как толь­ко так сде­ла­ли, бу­ря пре­кра­ти­лась. А про­ро­ка Иону по ве­ле­нию Бо­жию про­гло­тил кит, и про­был Иона в жи­во­те у ки­та три дня и три но­чи. Там он пла­кал и ка­ял­ся, непре­стан­но мо­лясь Бо­гу, и Гос­подь по­ве­лел, чтобы кит из­верг Иону на су­шу. То­гда уже Иона без­ро­пот­но, бла­го­да­ря Бо­га, по­шел ис­пол­нять во­лю Его. И греш­ные жи­те­ли Ни­не­вии по­ка­я­лись, и Гос­подь от­вра­тил от них гнев Свой.

Кни­га про­ро­ка Ио­ны вхо­дит в со­став Биб­лии и со­дер­жит про­ро­че­ства о судь­бах из­ра­иль­ско­го на­ро­да, стра­да­ни­ях Спа­си­те­ля, за­пу­сте­нии Иеру­са­ли­ма. Иисус Хри­стос в бе­се­де с книж­ни­ка­ми и фа­ри­се­я­ми, тре­бо­вав­ши­ми от Него зна­ме­ния, ска­зал, что им не даст­ся ино­го зна­ме­ния, кро­ме зна­ме­ния Ио­ны про­ро­ка (Мф.12,40), т. е. три­днев­ной смер­ти и по­сле­ду­ю­ще­го Вос­кре­се­ния Гос­по­да.

См. так­же: "Жи­тие свя­то­го про­ро­ка Ио­ны" в из­ло­же­нии свт. Ди­мит­рия Ро­стов­ско­го.