Канон святому пророку Иезекиилю

Припев: Святы́й прорóче Бóжий Иезеки́иле, моли́ Бо́га о на́с.

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 03 августа (21 июля ст. ст.)

Глас 8.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Пои́м Го́сподеви, прове́дшему лю́ди Своя́ сквозе́ Чермно́е мо́ре, я́ко Еди́н сла́вно просла́вися.

Хотя́щу восхвали́ти Иезеки́иля, проро́ка Твоего́, дарова́ние ми́ пода́ждь, Благоде́телю, и благода́ть духо́вную.

Име́я восхожде́ния, Иезеки́иль свяще́нный, неизглаго́ланных самови́дец, Госпо́днею сла́вою озаря́ется.

Упра́вив твое́ житие́ и по́мыслу взыгра́ния плотска́я повину́в, проро́к яви́лся еси́ богоприя́тный.

Богоро́дичен: Ве́сь просвеще́н, к восто́ком многопе́тую обраще́нную две́рь, проро́чествуеши Де́ву, богодохнове́нне.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Ты́ еси́ утвержде́ние притека́ющих к Тебе́, Го́споди, Ты́ еси́ све́т омраче́нных, и пое́т Тя́ ду́х мо́й.

Умерщвле́ние стяжа́в страстно́е, зри́ши, сла́вне, ме́ртвых пронапи́санное, я́ко проро́к, воста́ние.

Ми́лостив быва́я Своему́ Бо́г созда́нию, боже́ствен ра́зум тя́ заблужде́нным, богоявле́нне, показа́.

Уясни́ тя, сла́вне, Божества́ сия́ние, И́же на херуви́мех седя́щее, богоглаго́ливе, тебе́ я́вльшееся.

Богоро́дичен: Ни́ву проро́к Тво́й прозорли́выма чи́стую зри́т очи́ма, де́вства соблюде́нный, Благоде́телю, Тебе́ вхо́д.

Седа́лен, гла́с 3.

Сло́ва воплоще́ние предуясни́л еси́, Боже́ственным Ду́хом озаря́емь, вели́кий в боже́ственных проро́цех, Иезеки́иле богодохнове́нне. Те́мже я́ко проро́ка тя́ свяще́нно ублажа́ем и торжеству́ем па́мять твою́ дне́сь, согла́сно вопию́ще ти́, му́дре: моли́ся Христу́ спасти́ ду́ши на́ша.

Богоро́дичен: Недомы́сленно и непостижи́мо е́сть, Влады́чице Богора́дованная, е́же соде́ланное о Тебе́ стра́шное Бо́жие та́инство, и́бо Необыме́ннаго, заче́нши, родила́ еси́, пло́тию обложе́на от пречи́стых крове́й Твои́х; Его́же всегда́, Чи́стая, я́ко Сы́на Твоего́, моли́ спасти́ся душа́м на́шим.

Крестобогоро́дичен: Неискусобра́чная Чи́стая и Ма́ти Твоя́, Христе́, ви́дящи Тя́, ме́ртва ви́сяща на Кресте́, ма́терски пла́чущи, глаго́лаше: что́ Тебе́ воздаде́ евре́йский беззако́нный собо́р и неблагода́рный, и́же мно́гих и вели́ких Твои́х, Сы́не Мо́й, даро́в наслади́выйся? Пою́ Твое́ Боже́ственное снизхожде́ние.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Услы́шах, Го́споди, смотре́ния Твоего́ та́инство, разуме́х дела́ Твоя́ и просла́вих Твое́ Божество́.

На тебе́ рука́ бы́сть твоего́ Влады́ки и Вседержи́теля, неизглаго́ланная уча́щи и просвеща́ющи Тя́ Боже́ственными веле́ньми.

Ви́дети я́ко сподо́бился еси́ ужа́сно Боже́ственная виде́ния, на лицы́ па́л еси́ и гла́с услы́шал еси́ Боже́ственнаго Ду́ха.

Да́нный твои́м усто́м из руки́ Госпо́дни сви́ток, изря́дне, се́рдце твое́ услади́ и проро́ка боже́ственна соверши́.

Богоро́дичен: Сия́ющу ви́де Иезеки́иль две́рь Боже́ственну, е́юже про́йде Госпо́дь, затворе́ну Сию́ сохрани́.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: У́тренююще, вопие́м Ти́: Го́споди, спаси́ ны, Ты́ бо еси́ Бо́г на́ш, ра́зве Тебе́, ино́го не ве́мы.

Иезеки́иле блаже́нне богоприя́тне, обраща́тися все́х согреша́ющих наста́вил еси́ словесы́ твои́ми.

Во все́м подо́бящеся Го́сподеви проро́к: о чужди́х бо согреше́ниих моля́шеся.

Вити́йстии тя́ язы́цы не мо́гут восхвали́ти: пренебе́сною бо украси́лся еси́ све́тлостию.

Богоро́дичен: Боже́ственный зря́ше Тя́ две́рь Иезеки́иль, е́юже на́м возсия́ Светода́вец и Госпо́дь.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Ри́зу мне́ пода́ждь све́тлу, одея́йся све́том, я́ко ри́зою, многоми́лостиве Христе́ Бо́же на́ш.

Ви́дети сподо́бился еси́ Бо́га, проро́че чу́дный, вся́каго явле́ния веще́ственна очи́щся, преблаже́нне.

Пло́ти превы́ше бы́в, взя́тся превысо́кою си́лою Ду́ха и све́та чи́стаго яви́лся еси́ испо́лнен.

Прече́стно житие́ имы́й, ликова́ние небе́сное, пе́ния испуща́ющее, зри́ши херуви́мскаго Вседержи́теля.

Богоро́дичен: Ма́терь и Де́ву вои́стинну во о́бразе ви́дел еси́, две́рь многосве́тлую, Бо́гу и челове́ком Хода́таицу.

Конда́к, гла́с 4.

Бо́жий яви́лся еси́ проро́к, Иезеки́иле чу́дне, воплоще́ние Госпо́дне все́м провозвести́л еси́, Сего́ А́гнца и Зижди́теля, Сы́на Бо́жия, я́вльшася во ве́ки.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: От Иуде́и доше́дше, о́троцы, в Вавило́не иногда́, ве́рою Тро́ическою пла́мень пе́щный попра́ша, пою́ще: отце́в Бо́же, благослове́н еси́.

Хра́м одушевле́н яви́лся еси́ Бо́жий, богоно́се, о всеблаже́нне, и церко́вным ме́рилом мы́сленно научи́лся еси́, воспева́я ду́хом: оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Ве́сь сы́й во у́жасе, преложе́н во гра́д святы́й иногда́, и Боже́ственных та́ин научи́ся явле́нием, пе́ти поуча́яся: оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Свяще́нник я́влься Бо́га Вы́шняго, досточу́дне, же́ртвы и мольбы́ прино́сиши Влады́це лю́дем предстоя́щим и пою́щим: оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Богоро́дичен: Спасти́ восхоте́ челове́ческое существо́ Сло́во Пребоже́ственное, де́вственную две́рь проше́д, пло́тию из Нея́ оде́явыйся: оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Царя́ Небе́снаго, Его́же пою́т во́и а́нгельстии, хвали́те и превозноси́те во вся́ ве́ки.

Свяще́нством проро́ческим проро́чествия свяще́нно украша́емь, сия́еши, проро́че, Христа́ Жизнода́вца поя́ во вся́ ве́ки.

На коле́ну преклоня́ющася, я́ко Бла́г, о ми́ре, зри́теля приими́ Твоея́ сла́вы, Иезеки́иля, я́ко да Тя́ пое́м во вся́ ве́ки.

Жела́нием боже́ственным разже́гся, научи́лся еси́ па́че ума́ та́йнам, Иезеки́иле, вопия́: Тя́, Христе́, превозно́сим во ве́ки.

Богоро́дичен: Струю́ оставле́ния, из но́щи у́тренюя, де́вства зря́, Иезеки́иль Го́сподеви вопия́ше: Тя́ превозно́сим во ве́ки.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Проявле́нное на горе́ законополо́жнику во огни́ и купине́, Рождество́ Присноде́вы, в на́ше ве́рных спасе́ние, пе́сньми немо́лчными велича́ем.

Заре́ю сия́я, проро́че, благоче́стия, во огни́ и купине́ дре́вле Моисе́ю Я́вльшася, и са́м ви́дети сподо́бился еси́ Тя́, та́йно науча́юща неизглаго́ланным.

Свяще́нник показа́лся еси́, и таи́нник, и законоположи́тель, и проро́к прему́др, и подо́бник Влады́це и, страсте́й Его́ прича́стник бы́в, ны́не снасле́дник яви́лся еси́.

О, неизглаго́ланнаго и боже́ственнаго светоявле́ния! Его́же ны́не наслажда́ешися, блаже́нне, издале́ча зря́ во Отце́ Сы́на и Ду́ха, три́ ипоста́си Божества́.

Богоро́дичен: Ты́ еси́, Богоро́дице, ору́жие на́ше и стена́, Ты́ еси́ заступле́ние на Тя́ наде́ющимся, Тебе́ и ны́не на моли́тву подвиза́ем, да изба́вимся от вра́г на́ших.

Пѣ́снь а҃.

І҆рмо́съ: Пои́мъ гдⷭ҇еви, прове́дшемꙋ лю́ди своѧ̑ сквозѣ̀ чермно́е мо́ре, ꙗ҆́кѡ є҆ди́нъ сла́внѡ просла́висѧ.

Хотѧ́щꙋ восхвали́ти і҆езекі́илѧ прⷪ҇ро́ка твоего̀, дарова́нїе мѝ пода́ждь, благодѣ́телю, и҆ бл҃года́ть дꙋхо́внꙋю.

И҆мѣ́ѧ восхождє́нїѧ і҆езекі́иль свѧще́нный, неизглаго́ланныхъ самови́децъ, гдⷭ҇нею сла́вою ѡ҆зарѧ́етсѧ.

Оу҆пра́вивъ твоѐ житїѐ, и҆ по́мыслꙋ взыгра̑нїѧ плотска̑ѧ повинꙋ́въ, прⷪ҇ро́къ ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ бг҃опрїѧ́тный.

Бг҃оро́диченъ: Ве́сь просвѣще́нъ, къ восто́кѡмъ многопѣ́тꙋю ѡ҆браще́ннꙋю две́рь прⷪ҇ро́чествꙋеши дв҃ꙋ, бг҃одохнове́нне.

Пѣ́снь г҃.

І҆рмо́съ: Ты̀ є҆сѝ ᲂу҆твержде́нїе притека́ющихъ къ тебѣ̀, гдⷭ҇и, ты̀ є҆сѝ свѣ́тъ ѡ҆мраче́нныхъ, и҆ пое́тъ тѧ̀ дꙋ́хъ мо́й.

Оу҆мерщвле́нїе стѧжа́въ страстно́е, зри́ши, сла́вне, ме́ртвыхъ пронапи́санное ꙗ҆́кѡ прⷪ҇ро́къ воста́нїе.

Ми́лостивъ быва́ѧ своемꙋ̀ бг҃ъ созда́нїю, бжⷭ҇твенъ ра́зꙋмъ тѧ̀ заблꙋждє́ннымъ, бг҃оѧвле́нне, показа̀.

Оу҆ѧсни́ тѧ, сла́вне, бжⷭ҇тва̀ сїѧ́нїе, и҆́же на херꙋві́мѣхъ сѣдѧ́щее, бг҃оглаго́ливе, тебѣ̀ ꙗ҆́вльшеесѧ.

Бг҃оро́диченъ: Ни́вꙋ прⷪ҇ро́къ тво́й прозорли́выма чⷭ҇тꙋю зри́тъ ѻ҆чи́ма, дѣ́вства соблюде́нный, бл҃годѣ́телю, тебѣ̀ вхо́дъ.

Сѣда́ленъ, гла́съ г҃.

Сло́ва воплоще́нїе пред̾ꙋѧсни́лъ є҆сѝ, бжⷭ҇твеннымъ дх҃омъ ѡ҆зарѧ́емь, вели́кїй въ бжⷭ҇твенныхъ прⷪ҇ро́цѣхъ і҆езекі́иле бг҃одохнове́нне. тѣ́мже ꙗ҆́кѡ прⷪ҇ро́ка тѧ̀ свѧще́ннѡ ᲂу҆блажа́емъ, и҆ торжествꙋ́емъ па́мѧть твою̀ дне́сь, согла́снѡ вопїю́ще тѝ, мꙋ́дре: моли́сѧ хрⷭ҇тꙋ̀, спастѝ дꙋ́шы на́шѧ.

Бг҃оро́диченъ: Недомы́сленно и҆ непостижи́мо є҆́сть, влⷣчце бг҃ора́дованнаѧ, є҆́же содѣ́ланное ѡ҆ тебѣ̀ стра́шное бж҃їе та́инство: и҆́бо неѡб̾име́ннаго заче́нши родила̀ є҆сѝ, пло́тїю ѡ҆бложе́на ѿ пречⷭ҇тыхъ крове́й твои́хъ. є҆го́же всегда̀, чⷭ҇таѧ, ꙗ҆́кѡ сн҃а твоего̀ молѝ, спасти́сѧ дꙋша́мъ на́шымъ.

Крⷭ҇тобг҃оро́диченъ: Неискꙋсобра́чнаѧ чⷭ҇таѧ и҆ мт҃и твоѧ̀, хрⷭ҇тѐ, ви́дѧщи тѧ̀ ме́ртва ви́сѧща на крⷭ҇тѣ̀, мт҃рски пла́чꙋщи гл҃го́лаше. что̀ тебѣ̀ воздадѐ є҆вре́йскїй беззако́нный собо́ръ и҆ неблагода́рный, и҆́же мно́гихъ и҆ вели́кихъ твои́хъ, сн҃е мо́й, дарѡ́въ наслади́выйсѧ; пою̀ твоѐ бжⷭ҇твенное снизхожде́нїе.

Пѣ́снь д҃.

І҆рмо́съ: Оу҆слы́шахъ, гдⷭ҇и, смотре́нїѧ твоегѡ̀ та́инство, разꙋмѣ́хъ дѣла̀ твоѧ̑, и҆ просла́вихъ твоѐ бжⷭ҇тво̀.

На тебѣ̀ рꙋка̀ бы́сть твоегѡ̀ влⷣки и҆ вседержи́телѧ, неизглагѡ́ланнаѧ ᲂу҆ча́щи, и҆ просвѣща́ющи тѧ̀ бжⷭ҇твенными велѣ́ньми.

Ви́дѣти ꙗ҆́кѡ сподо́билсѧ є҆сѝ ᲂу҆жа́снѡ бжⷭ҇твєннаѧ видѣ̑нїѧ, на лицы̀ па́лъ є҆сѝ, и҆ гла́съ ᲂу҆слы́шалъ є҆сѝ бжⷭ҇твеннагѡ дх҃а.

Да́нный твои̑мъ ᲂу҆стѡ́мъ и҆зъ рꙋкѝ гдⷭ҇ни сви́токъ, и҆зрѧ́дне, се́рдце твоѐ ᲂу҆сладѝ, и҆ прⷪ҇ро́ка бжⷭ҇твенна совершѝ.

Бг҃оро́диченъ: Сїѧ́ющꙋ ви́дѣ і҆езекі́иль две́рь бжⷭ҇твеннꙋ, є҆́юже про́йде гдⷭ҇ь, затворе́нꙋ сїю̀ сохранѝ.

Пѣ́снь є҃.

І҆рмо́съ: Оу҆́тренююще, вопїе́мъ тѝ, гдⷭ҇и, спаси́ ны: ты́ бо є҆сѝ бг҃ъ на́шъ, ра́звѣ тебє̀ и҆но́гѡ не вѣ́мы.

І҆езекі́иле бл҃же́нне бг҃опрїѧ́тне, ѡ҆браща́тисѧ всѣ́хъ согрѣша́ющихъ наста́вилъ є҆сѝ словесы̀ твои́ми.

Во все́мъ подо́бѧщесѧ гдⷭ҇еви прⷪ҇ро́къ: ѡ҆ чꙋжди́хъ бо согрѣше́нїихъ молѧ́шесѧ.

Виті́йстїи тѧ̀ ѧ҆зы́цы не мо́гꙋтъ восхвали́ти: пренбⷭ҇ною бо ᲂу҆краси́лсѧ є҆сѝ свѣ́тлостїю.

Бг҃оро́диченъ: Бжⷭ҇твенный зрѧ́ше тѧ̀ две́рь і҆езекі́иль, є҆́юже на́мъ возсїѧ̀ свѣтода́вецъ и҆ гдⷭ҇ь.

Пѣ́снь ѕ҃.

І҆рмо́съ: Ри́зꙋ мнѣ̀ пода́ждь свѣ́тлꙋ, ѡ҆дѣѧ́йсѧ свѣ́томъ, ꙗ҆́кѡ ри́зою, многомлⷭ҇тиве хрⷭ҇тѐ бж҃е на́шъ.

Ви́дѣти сподо́билсѧ є҆сѝ бг҃а, прⷪ҇ро́че чꙋ́дный, всѧ́кагѡ ꙗ҆вле́нїѧ веще́ственна ѡ҆чи́щсѧ, преблаже́нне.

Пло́ти превы́ше бы́въ, взѧ́тсѧ превысо́кою си́лою дх҃а, и҆ свѣ́та чи́стагѡ ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ и҆спо́лненъ.

Прече́стно житїѐ и҆мы́й, ликова́нїе нбⷭ҇ное, пѣ̑нїѧ и҆спꙋща́ющее, зри́ши херꙋві́мскаго вседержи́телѧ.

Бг҃оро́диченъ: Мт҃рь и҆ дв҃ꙋ вои́стиннꙋ, во ѻ҆́бразѣ ви́дѣлъ є҆сѝ две́рь многосвѣ́тлꙋю, бг҃ꙋ и҆ человѣ́кѡмъ хода́таицꙋ.

Конда́къ, гла́съ д҃.

Бж҃їй ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ прⷪ҇ро́къ, і҆езекі́иле чꙋ́дне, воплоще́нїе гдⷭ҇не всѣ̑мъ провозвѣсти́лъ є҆сѝ, сего̀ а҆́гнца и҆ зижди́телѧ сн҃а бж҃їѧ ꙗ҆́вльшасѧ во вѣ́ки.

Пѣ́снь з҃.

І҆рмо́съ: Ѿ і҆ꙋде́и доше́дше, ѻ҆́троцы въ вавѷлѡ́нѣ и҆ногда̀ вѣ́рою трⷪ҇ческою пла́мень пе́щный попра́ша, пою́ще: ѻ҆тцє́въ бж҃е, бл҃гослове́нъ є҆сѝ.

Хра́мъ ѡ҆дꙋшевле́нъ ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ бж҃їй, бг҃оно́се ѽ всеблаже́нне! и҆ церко́внымъ мѣ́риломъ мы́сленнѡ наꙋчи́лсѧ є҆сѝ, воспѣва́ѧ дꙋ́хомъ: ѻ҆тє́цъ на́шихъ бж҃е, бл҃гослове́нъ є҆сѝ.

Ве́сь сы́й во ᲂу҆́жасѣ, преложе́нъ во гра́дъ ст҃ы́й и҆ногда̀, и҆ бжⷭ҇твенныхъ та̑инъ наꙋчи́сѧ ꙗ҆вле́нїемъ, пѣ́ти поꙋча́ѧсѧ: ѻ҆тє́цъ на́шихъ бж҃е, бл҃гослове́нъ є҆сѝ.

Свѧще́нникъ ꙗ҆́вльсѧ бг҃а вы́шнѧгѡ, досточꙋ́дне, жє́ртвы и҆ мѡльбы̀ прино́сиши влⷣцѣ, лю́демъ предстоѧ́щымъ и҆ пою́щымъ: ѻ҆тє́цъ на́шихъ бж҃е, бл҃гослове́нъ є҆сѝ.

Бг҃оро́диченъ: Спастѝ восхотѣ̀ человѣ́ческое сꙋщество̀, сло́во пребжⷭ҇твенное, дѣ́вственнꙋю две́рь проше́дъ, пло́тїю и҆зъ неѧ̀ ѡ҆дѣ́ѧвыйсѧ, ѻ҆тє́цъ на́шихъ бж҃е, бл҃гослове́нъ є҆сѝ.

Пѣ́снь и҃.

І҆рмо́съ: Цр҃ѧ̀ нбⷭ҇наго, є҆го́же пою́тъ вѡ́и а҆́гг҃льстїи, хвали́те и҆ превозноси́те во всѧ̑ вѣ́ки.

Свѧще́нствомъ прⷪ҇ро́ческимъ, прⷪ҇ро́чествїѧ свѧще́ннѡ ᲂу҆краша́емь, сїѧ́еши, прⷪ҇ро́че, хрⷭ҇та̀ жизнода́вца поѧ̀ во всѧ̑ вѣ́ки.

На колѣ́нꙋ преклонѧ́ющасѧ, ꙗ҆́кѡ бла́гъ, ѡ҆ мі́рѣ зри́телѧ прїимѝ твоеѧ̀ сла́вы, і҆езекі́илѧ, ꙗ҆́кѡ да тѧ̀ пое́мъ во всѧ̑ вѣ́ки.

Жела́нїемъ бжⷭ҇твеннымъ разже́гсѧ, наꙋчи́лсѧ є҆сѝ па́че ᲂу҆ма̀ та́йнамъ, і҆езекі́иле, вопїѧ̀: тѧ̀, хрⷭ҇тѐ, превозно́симъ во вѣ́ки.

Бг҃оро́диченъ: Стрꙋю̀ ѡ҆ставле́нїѧ, и҆зъ но́щи ᲂу҆́тренюѧ, дѣ́вства зрѧ̀ і҆езекі́иль, гдⷭ҇еви вопїѧ́ше: тѧ̀ превозно́симъ во вѣ́ки.

Пѣ́снь ѳ҃.

І҆рмо́съ: Проѧвле́нное на горѣ̀ законополо́жникꙋ во ѻ҆гнѝ и҆ кꙋпинѣ̀, рождество̀ приснодв҃ы, въ на́ше вѣ́рныхъ спасе́нїе, пѣ́сньми немо́лчными велича́емъ.

Заре́ю сїѧ́ѧ, прⷪ҇ро́че, благоче́стїѧ, во ѻ҆гнѝ и҆ кꙋпинѣ̀ дре́вле мѡѷсе́ю ꙗ҆́вльшасѧ, и҆ са́мъ ви́дѣти сподо́билсѧ є҆сѝ, тѧ̀ та́йнѡ наꙋча́юща неизглагѡ́ланнымъ.

Свѧще́нникъ показа́лсѧ є҆сѝ, и҆ таи́нникъ, и҆ законоположи́тель, и҆ прⷪ҇ро́къ премꙋ́дръ, и҆ подо́бникъ влⷣцѣ, и҆ страсте́й є҆гѡ̀ прича́стникъ бы́въ, ны́нѣ снаслѣ́дникъ ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ.

Ѽ неизглаго́ланнагѡ и҆ бжⷭ҇твеннагѡ свѣтоѧвле́нїѧ! є҆гѡ́же ны́нѣ наслажда́ешисѧ, блаже́нне, и҆здале́ча зрѧ̀ во ѻ҆ц҃ѣ̀ сн҃а и҆ дх҃а, трѝ ѵ҆поста̑си бж҃ества̀.

Бг҃оро́диченъ: Ты̀ є҆сѝ, бцⷣе, ѻ҆рꙋ́жїе на́ше и҆ стѣна̀, ты̀ є҆сѝ застꙋпле́нїе на тѧ̀ надѣ́ющымсѧ: тебѐ и҆ ны́нѣ на моли́твꙋ подвиза́емъ, да и҆зба́вимсѧ ѿ вра̑гъ на́шихъ.

Житие пророка Иезекииля

Свя­той про­рок Ие­зе­ки­иль жил в VI ве­ке до Рож­де­ства Хри­сто­ва. Ро­дил­ся в го­ро­де Са­ри­ре, про­ис­хо­дил из ко­ле­на Ле­ви­и­на, был свя­щен­ни­ком и сы­ном свя­щен­ни­ка Ву­зия. Во вто­рое на­ше­ствие на Иеру­са­лим ва­ви­лон­ско­го ца­ря На­ву­хо­до­но­со­ра, в 25-лет­нем воз­расте Ие­зе­ки­иль был от­ве­ден в Ва­ви­лон вме­сте с ца­рем Ие­хо­ни­ей II и мно­ги­ми дру­ги­ми иуде­я­ми.

В пле­ну про­рок Ие­зе­ки­иль жил при ре­ке Хо­вар. Там, на 30-м го­ду жиз­ни, в ви­де­нии ему бы­ло от­кры­то бу­ду­щее ев­рей­ско­го на­ро­да и все­го че­ло­ве­че­ства. Про­рок уви­дел си­я­ю­щее об­ла­ко, в се­ре­дине ко­то­ро­го был пла­мень, а в нем – та­ин­ствен­ное по­до­бие дви­жи­мой ду­хом ко­лес­ни­цы и че­ты­рех кры­ла­тых жи­вот­ных, имев­ших каж­дое че­ты­ре ли­ца: че­ло­ве­ка, льва, тель­ца и ор­ла. Пе­ред их ли­ца­ми на­хо­ди­лись ко­ле­са, усе­ян­ные оча­ми. Над ко­лес­ни­цей воз­вы­шал­ся как бы кри­сталь­ный свод, а над сво­дом – по­до­бие пре­сто­ла как бы из свер­ка­ю­ще­го сап­фи­ра. На этом пре­сто­ле си­я­ю­щее "по­до­бие Че­ло­ве­ка", а во­круг Него ра­ду­га (Иез.1,4-28).

По тол­ко­ва­нию от­цов Церк­ви, пре­свет­лое "по­до­бие Че­ло­ве­ка", си­дя­ще­го на сап­фи­ро­вом пре­сто­ле, бы­ло про­об­ра­зом во­пло­ще­ния Сы­на Бо­жия от Пре­свя­той Де­вы Ма­рии, явив­шей­ся Пре­сто­лом Бо­жи­им; че­ты­ре жи­вот­ных про­об­ра­зо­вы­ва­ли че­ты­рех еван­ге­ли­стов, ко­ле­са со мно­же­ством очей – ча­сти све­та со все­ми на­ро­да­ми зем­ли. При этом ви­де­нии свя­той про­рок от стра­ха упал на зем­лю, но глас Бо­жий по­ве­лел ему встать и за­тем объ­явил, что Гос­подь по­сы­ла­ет его на про­по­ведь к на­ро­ду из­ра­иль­ско­му. С это­го вре­ме­ни на­ча­лось про­ро­че­ское слу­же­ние Ие­зе­ки­и­ля. Про­рок Ие­зе­ки­иль воз­ве­стил на­ро­ду из­ра­иль­ско­му, на­хо­див­ше­му­ся в пле­ну ва­ви­лон­ском, о пред­сто­яв­ших ис­пы­та­ни­ях в на­ка­за­ние за за­блуж­де­ния в ве­ре и от­ступ­ни­че­ство от Ис­тин­но­го Бо­га. Про­рок воз­ве­щал так­же и на­ступ­ле­ние луч­ших вре­мен для сво­их плен­ных со­оте­че­ствен­ни­ков, пред­ска­зы­вал воз­вра­ще­ние их из ва­ви­лон­ско­го пле­на и вос­ста­нов­ле­ние Иеру­са­лим­ско­го хра­ма.

Осо­бен­но важ­ны два зна­ме­на­тель­ных ви­де­ния про­ро­ка – о хра­ме Гос­под­нем, ис­пол­нен­ном сла­вы, и о су­хих ко­стях на по­ле, ко­то­рым Дух Бо­жий дал но­вую жизнь. Ви­де­ние о хра­ме бы­ло та­ин­ствен­ным про­об­ра­зом осво­бож­де­ния ро­да че­ло­ве­че­ско­го от ра­бо­ты вра­жи­ей и устро­е­ния Церк­ви Хри­сто­вой через ис­ку­пи­тель­ный по­двиг Сы­на Бо­жия, во­пло­тив­ше­го­ся от Пре­свя­той Де­вы Ма­рии, име­ну­е­мой про­ро­ком "вра­та­ми за­тво­рен­ны­ми", ко­то­ры­ми про­шел толь­ко Один Гос­подь Бог (Иез.44,2). Ви­де­ние о су­хих ко­стях на по­ле – про­об­раз все­об­ще­го вос­кре­се­ния мерт­вых и но­вой веч­ной жиз­ни ис­куп­лен­ных Крест­ной смер­тью Гос­по­да Иису­са Хри­ста (Иез.37,1-14).

Свя­той про­рок Ие­зе­ки­иль имел от Гос­по­да дар чу­до­тво­ре­ния. Он, как и про­рок Мо­и­сей, мо­лит­вой к Бо­гу раз­де­лил во­ды ре­ки Хо­ва­ра, и евреи пе­ре­шли на дру­гой бе­рег, из­бе­жав пре­сле­до­ва­ния хал­де­ев. Во вре­мя го­ло­да про­рок ис­про­сил у Бо­га умно­же­ния пи­щи для го­ло­дав­ших.

За об­ли­че­ние в идо­ло­по­клон­стве од­но­го ев­рей­ско­го кня­зя свя­то­го Ие­зе­ки­и­ля пре­да­ли каз­ни: при­вя­зан­ный к ди­ким ко­ням, он был разо­рван на ча­сти. Бла­го­че­сти­вые евреи со­бра­ли рас­тер­зан­ное те­ло про­ро­ка и по­хо­ро­ни­ли его на по­ле Маур, в усы­паль­ни­це Си­ма и Ар­фак­са­да, пра­ро­ди­те­лей Ав­ра­ама, неда­ле­ко от Баг­да­да. Про­ро­че­ства Ие­зе­ки­и­ля за­пи­са­ны в кни­ге, на­зван­ной его име­нем и вклю­чен­ной в Биб­лию.

Свя­ти­тель Ди­мит­рий Ро­стов­ский об­ра­щал вни­ма­ние ве­ру­ю­щих на сле­ду­ю­щие сло­ва в кни­ге про­ро­ка Ие­зе­ки­и­ля: ес­ли пра­вед­ник, на­де­ясь на свою пра­вед­ность, дерзнет гре­шить и в гре­хе умрет – бу­дет от­ве­чать за грех и под­ле­жит осуж­де­нию; а греш­ник, ес­ли по­ка­ет­ся, и умрет в по­ка­я­нии – его преж­ние гре­хи не вос­по­мя­нут­ся пе­ред Бо­гом (Иез.3:20, 18:21-24).

См. так­же: "Жи­тие свя­то­го про­ро­ка Ие­зе­ки­и­ля" в из­ло­же­нии свт. Ди­мит­рия Ро­стов­ско­го.