Канон святому пророку Иеремии

Припев: Святы́й прорóче Иереми́е, моли́ Бо́га о на́с.

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 14 мая (01 мая ст. ст.)

Глас 8.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Во́ду проше́д, я́ко су́шу, и еги́петскаго зла́ избежа́в, изра́ильтянин вопия́ше: Изба́вителю и Бо́гу на́шему пои́м.

Пре́жде твоего́ созда́ния проуве́денно из ма́терня чре́ва освяти́лся еси́ и язы́ком проро́к пома́зался еси́, взыва́я: Изба́вителю и Бо́гу на́шему пои́м.

Все́х ра́зум пре́жде прие́мый, твоея́ мы́сли движе́ния прозря́, о Иереми́е богоявле́нне, наста́вника тя́ лю́дем поставля́ет.

Твоея́ мы́сли зри́тельное, му́дре, очи́стив от скве́рн плотски́х, и́стины свиде́тель показа́лся еси́, Творцу́ твоему́ превозлю́блен.

Богоро́дичен: Всели́вшееся в Тя́ Сло́во О́тчее, на земли́, Де́во Богоро́дице, па́че естества́ пло́тию ро́ждши, яви́лася еси́ тва́рей все́х Влады́чица.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Ты́ еси́ утвержде́ние притека́ющих к Тебе́, Го́споди, Ты́ еси́ Све́т омраче́нных, и пое́т Тя́ ду́х мо́й.

Ты́, освяти́в проро́ка Твоего́, Влады́ко, пе́рвее рождества́, и блудя́щим наста́вника посла́л еси́.

Благода́ть Ду́ха, все́льшаяся во устне́ твои́, я́коже пресве́тло свети́ло, су́щим во тме́ возсия́.

Ми́ра благово́ния твоего́ не терпя́щи, собо́р тя́ Изра́илев скве́рный в ро́ве затвори́.

Богоро́дичен: Тобо́ю, Пречи́стая, Пресу́щественный Безнача́льный Сы́н Бо́жий спожи́ти челове́ком благоизво́ли.

Седа́лен, гла́с 8.

Приложи́ тебе́ у́хо Бо́г услы́шавати словеса́ Его́, богогла́сный проро́че. Те́мже, я́ко настоя́щая не су́щая, все́м уясни́л еси́, рыда́ньми же о лю́дех твои́х, уда́льшихся от Го́спода, пла́кал еси́. И ны́не сы́й на небесе́х, мо́лишися спасти́ся на́м.

Сла́ва, и ны́не: В пучи́ну лю́таго впадо́х уны́ния, от мно́жества лука́вых и нечи́стых мои́х де́л приидо́х в недоуме́ние и отча́янием ны́не одержи́мь е́смь. Влады́чице Богоро́дице, Сама́ мя́ спаси́ благоутро́бием Твои́м: гре́шных бо Ты́ еси́ по́мощь и очище́ние спаси́тельное.

Крестобогоро́дичен: Нескве́рная А́гница, А́гнца и Па́стыря, ви́сяща на Кресте́, зря́щи, вопия́ше: Ча́до Мое́, что́ стра́нное у́бо и ненаде́жное сие́ зре́ние? Ка́ко Жи́знь все́х сме́ртию осужда́ется, земны́м подо́бне? Но воскресни́ тридне́вно из ме́ртвых, Сло́ве, я́коже ре́кл еси́, да, ра́дующися, сла́влю Тя́.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Услы́шах, Го́споди, смотре́ния Твоего́ та́инство, разуме́х дела́ Твоя́ и просла́вих Твое́ Божество́.

Пресве́тлое сия́ние Пресвята́го и Боже́ственнаго Ду́ха, се́рдце твое́ облиста́вшее, су́щим во тме́ просвеще́ние соде́ла.

Проро́ков спострада́тельнее все́х бы́в, всеблаже́нне богоприя́тне, ми́лости мя́ сподо́би, отча́яннаго мно́гими прегреше́ньми.

Я́ко хода́тай бы́в явле́нным и боже́ственным сия́нием, хода́тайством твои́м умири́ многомяте́жнаго моего́ жития́ бу́рю.

Богоро́дичен: Бо́га, Его́же родила́ еси́, Пречи́стая Де́во, Сего́ моли́ моли́твами Твои́ми дарова́ти согреше́ний проще́ние.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Просвети́ на́с повеле́нии Твои́ми, Го́споди, и мы́шцею Твое́ю высо́кою Тво́й ми́р пода́ждь на́м, Человеколю́бче.

Я́коже мо́лнию, проро́ка Твоего́ посла́л еси́, Иереми́ю освяще́ннаго, су́щим во тме́ све́та Тя́, Христе́, возвеща́юща.

Стрелу́ избра́нну, в ту́ле тя́ сокрове́нну, Иереми́е, проразуме́нием Свои́м тво́й Влады́ка, в ни́хже подоба́ше вре́менех, показа́.

У́ши чи́сте у́мнии име́я, сла́вне, бесе́дующу тебе́ Ду́ху сподо́бился еси́, проро́че, послу́шати.

Богоро́дичен: Ве́лие и стра́шное Де́вы та́инство: и́бо я́вльшагося на земли́ Е́ю Бо́га челове́ком милосе́рдия ра́ди ма́терски воспита́.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Бе́здна грехо́в и прегреше́ний бу́ря мя́ смуща́ет и во глубину́ ну́жднаго ре́ет мя́ отча́яния, но Твою́ кре́пкую ру́ку мне́ простри́, я́ко Петро́ви, о Упра́вителю! и спаси́.

Привле́кл еси́ просвеще́ние и благода́ть бога́тно, богоно́се, духо́вно уста́ душе́вная разшири́в, и, испо́лнься, о́бщно все́м по́дал еси́, о проро́че, хотя́щим сия́ние.

Мо́ре мирско́е, возвыша́емое напа́стей треволне́нием, узре́в, после́дняя дворы́ возжела́л еси́, и исто́чник, реко́ю точа́щ сле́зы, люде́й твои́х злобы́тства го́рце рыда́ти.

Сме́рть Изба́вителя предска́зовал еси́ та́йно, богогла́се: я́коже бо А́гня, на дре́во Христа́ воздвиго́ша, живота́ Нача́льника, собо́р беззако́нный иуде́йский, Благоде́теля всея́ тва́ри.

Богоро́дичен: Сло́во, е́же от Отца́ пре́жде ве́к ро́ждшееся безпло́тно, из Тебе́, Чи́стая, в ле́то пло́тски ражда́ется, и в се́ни Того́ вси́ поживе́м, я́коже дре́вле Иереми́я прорече́.

Конда́к, гла́с 3.

Очи́стив ду́хом, вели́кий проро́че и му́чениче, твое́ светоза́рное се́рдце, сла́вне Иереми́е, проро́чествия да́р свы́ше прия́л еси́ и возопи́л еси́ велегла́сно во страна́х: се́ Бо́г на́ш, и не приложи́тся и́н к Нему́, И́же, вопло́щся, на земли́ яви́лся е́сть.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: О́троцы евре́йстии в пещи́ попра́ша пла́мень дерзнове́нно и на ро́су о́гнь преложи́ша, вопию́ще: благослове́н еси́, Го́споди Бо́же, во ве́ки.

Ты́ ны́не не ктому́ в наде́ждах, но ве́щию, проро́че, прорече́нная, исполня́ема твоя́ зря́, взыва́еши: благослове́н еси́, Го́споди Бо́же, во ве́ки.

Орга́н боже́ственный яви́ся, ударя́емь руко́ю Уте́шителевою, небе́сныя гла́сы веща́я и поя́: благослове́н еси́, Го́споди Бо́же, во ве́ки.

Рыда́ния спису́я, о проро́че, не помрачи́ боже́ственнаго весе́лия, его́же от младе́нства я́сно наслади́лся еси́, зовы́й: благослове́н еси́, Го́споди Бо́же, во ве́ки.

Богоро́дичен: Во чре́во Де́вы вни́ти я́коже благоволи́л еси́, челове́ки хотя́ спасти́, проро́ки я́ве научи́вый чудеси́, благослове́н еси́, Го́споди Бо́же, во ве́ки.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Победи́тели мучи́теля и пла́мене благода́тию Твое́ю бы́вше, за́поведем Твои́м зело́ прилежа́ще, о́троцы вопия́ху: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

На небеса́ возше́л еси́, веселя́ся, богодухнове́нне Иереми́е, и со безпло́тными престо́лу все́х Царя́ предстои́ши, — благослови́те, — поя́, — дела́, Го́спода и превозноси́те Его́ во ве́ки.

Благоче́стия пропове́дник бы́в, прехва́льне, освяще́н, и нече́стия обличи́л еси́ не́мощь, Иереми́е, — благослови́те, — поя́, — дела́, Го́спода и превозноси́те Его́ во ве́ки.

Боже́ственныя зари́ све́том сия́я, облиста́ния лю́бящим посыла́еши, зерца́ло многосве́тло я́ко прии́м, — благослови́те, — вопия́, — вся́ дела́, Го́спода и превозноси́те Его́ во ве́ки.

Богоро́дичен: Мое́ существо́ из Тебе́ восприя́т Животода́вец и пре́ждних скве́рн сие́ очи́сти, о Богома́ти! Его́же пое́м: благослови́те, вся́ дела́, Го́спода и превозноси́те Его́ во ве́ки.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Вои́стинну Богоро́дицу, Тя́ испове́дуем, спасе́ннии Тобо́ю, Де́во Чи́стая, с безпло́тными ли́ки Тя́ велича́юще.

Све́ту сраствори́вся пречи́стому, Божества́ зари́, блаже́нне сла́вне, его́же на земли́ явле́ния я́сно стяжа́л еси́.

Исто́чника нетле́ннаго доше́д, озаре́нии же сего́, богодухнове́нне, жела́емый тебе́ коне́ц я́ве получи́л еси́.

Заре́ю светоно́сною, ея́же ны́не наслажда́ешися, воспева́ющих твою́ па́мять просвеща́ти, Иереми́е блаже́нне, все́х сподо́би.

Богоро́дичен: Приста́нище спасе́ния, ве́рующии, Пречи́стому Твоему́ Рождеству́ све́дуще, от бе́д изба́витися Тя́ мо́лим.

Пѣ́снь а҃.

І҆рмо́съ: Во́дꙋ проше́дъ ꙗ҆́кѡ сꙋ́шꙋ, и҆ є҆гѵ́петскагѡ ѕла̀ и҆збѣжа́въ, і҆и҃льтѧнинъ вопїѧ́ше: и҆зба́вителю и҆ бг҃ꙋ на́шемꙋ пои́мъ.

Пре́жде твоегѡ̀ созда́нїѧ проꙋвѣ́дѣннѡ, и҆зъ ма́тернѧ чре́ва ѡ҆свѧти́лсѧ є҆сѝ, и҆ ꙗ҆зы́кѡмъ прⷪ҇ро́къ пома́залсѧ є҆сѝ, взыва́ѧ: и҆зба́вителю и҆ бг҃ꙋ на́шемꙋ пои́мъ.

Всѣ́хъ ра́зꙋмъ пре́жде прїе́мый, твоеѧ̀ мы́сли движє́нїѧ прозрѧ̀, ѽ і҆еремі́е бг҃оѧвле́нне, наста́вника тѧ̀ лю́демъ поставлѧ́етъ.

Твоеѧ̀ мы́сли зри́тельное, мꙋ́дре, ѡ҆чи́стивъ ѿ скве́рнъ плотски́хъ, и҆́стины свидѣ́тель показа́лсѧ є҆сѝ, творцꙋ̀ твоемꙋ̀ превозлю́бленъ.

Бг҃оро́диченъ: Всели́вшеесѧ въ тѧ̀ сло́во ѻ҆́ч҃ее, на землѝ, дв҃о бцⷣе, па́че є҆стества̀ пло́тїю ро́ждши, ꙗ҆ви́ласѧ є҆сѝ тва́рей всѣ́хъ влⷣчца.

Пѣ́снь г҃.

І҆рмо́съ: Ты̀ є҆сѝ ᲂу҆твержде́нїе притека́ющихъ къ тебѣ̀, гдⷭ҇и, ты̀ є҆сѝ свѣ́тъ ѡ҆мраче́нныхъ, и҆ пое́тъ тѧ̀ дꙋ́хъ мо́й.

Ты̀ ѡ҆свѧти́въ прⷪ҇ро́ка твоегѡ̀, влⷣко, пе́рвѣе рождества̀, блꙋдѧ́щымъ наста́вника посла́лъ є҆сѝ.

Бл҃года́ть дх҃а, все́льшаѧсѧ во ᲂу҆стнѣ̀ твоѝ, ꙗ҆́коже пресвѣ́тло свѣти́ло, сꙋ́щымъ во тмѣ̀ возсїѧ̀.

Мѵ́ра благово́нїѧ твоегѡ̀ не терпѧ́щи, собо́ръ тѧ̀ і҆и҃левъ скве́рный въ ро́вѣ затворѝ.

Бг҃оро́диченъ: Тобо́ю, пречⷭ҇таѧ, пресꙋ́щественный, безнача́льный сн҃ъ бж҃їй спожи́ти человѣ́кѡмъ благоизво́ли.

Сѣда́ленъ, гла́съ и҃.

Приложѝ тебѣ̀ ᲂу҆́хо бг҃ъ, ᲂу҆слы́шавати словеса̀ є҆гѡ̀, бг҃огла́сный прⷪ҇ро́че. тѣ́мже ꙗ҆́кѡ настоѧ̑щаѧ не сꙋ̑щаѧ всѣ̑мъ ᲂу҆ѧсни́лъ є҆сѝ: рыда́ньми же ѡ҆ лю́дехъ твои́хъ, ᲂу҆да́льшихсѧ ѿ гдⷭ҇а, пла́калъ є҆сѝ. и҆ ны́нѣ сы́й на небесѣ́хъ, мо́лишисѧ спасти́сѧ на́мъ.

Сла́ва, и҆ ны́нѣ: Въ пꙋчи́нꙋ лю́тагѡ впадо́хъ ᲂу҆ны́нїѧ, ѿ мно́жества лꙋка́выхъ и҆ нечи́стыхъ мои́хъ дѣ́лъ прїидо́хъ въ недоꙋмѣ́нїе, и҆ ѿча́ѧнїемъ ны́нѣ ѡ҆держи́мь є҆́смь. влⷣчце бцⷣе, сама̀ мѧ̀ спасѝ бл҃гоꙋтро́бїемъ твои́мъ: грѣ́шныхъ бо ты̀ є҆сѝ по́мощь и҆ ѡ҆чище́нїе спаси́тельное.

Крⷭ҇тобг҃оро́диченъ: Нескве́рнаѧ а҆́гница а҆́гнца и҆ па́стырѧ ви́сѧща на крⷭ҇тѣ̀ зрѧ́щи, вопїѧ́ше: ча́до моѐ, что̀ стра́нное ᲂу҆́бѡ и҆ ненаде́жное сїѐ зрѣ́нїе; ка́кѡ жи́знь всѣ́хъ сме́ртїю ѡ҆сꙋжда́етсѧ, земны̑мъ подо́бнѣ; но воскреснѝ тридне́внѡ и҆зъ ме́ртвыхъ, сло́ве, ꙗ҆́коже ре́клъ є҆сѝ, да ра́дꙋющисѧ сла́влю тѧ̀.

Пѣ́снь д҃.

І҆рмо́съ: Оу҆слы́шахъ, гдⷭ҇и, смотре́нїѧ твоегѡ̀ та́инство разꙋмѣ́хъ дѣла̀ твоѧ̑, и҆ просла́вихъ твоѐ бжⷭ҇тво̀.

Пресвѣ́тлое сїѧ́нїе прест҃а́гѡ и҆ бжⷭ҇твеннагѡ дх҃а се́рдце твоѐ ѡ҆блиста́вшее, сꙋ́щымъ во тмѣ̀ просвѣще́нїе содѣ́ла.

Прⷪ҇ро́кѡвъ спострада́тельнѣе всѣ́хъ бы́въ, всеблаже́нне бг҃опрїѧ́тне, ми́лости мѧ̀ сподо́би, ѿча́ѧннаго мно́гими прегрѣше́ньми.

Ꙗ҆́кѡ хода́тай бы́въ ꙗ҆вле́ннымъ и҆ бжⷭ҇твеннымъ сїѧ́нїемъ, хода́тайствомъ твои́мъ ᲂу҆мирѝ многомѧте́жнагѡ моегѡ̀ житїѧ̀ бꙋ́рю.

Бг҃оро́диченъ: Бг҃а, є҆го́же родила̀ є҆сѝ, пречⷭ҇таѧ дв҃о, сего̀ молѝ, моли́твами твои́ми дарова́ти согрѣше́нїй проще́нїе.

Пѣ́снь є҃.

І҆рмо́съ: Просвѣтѝ на́съ повелѣ̑нїи твои́ми, гдⷭ҇и, и҆ мы́шцею твое́ю высо́кою тво́й ми́ръ пода́ждь на́мъ, чл҃вѣколю́бче.

Ꙗ҆́коже мо́лнїю, прⷪ҇ро́ка твоего̀ посла́лъ є҆сѝ, і҆еремі́ю ѡ҆свѧще́ннаго, сꙋ́щымъ во тмѣ̀ свѣ́та тѧ̀, хрⷭ҇тѐ, возвѣща́юща.

Стрѣлꙋ̀ и҆збра́ннꙋ, въ тꙋ́лѣ тѧ̀ сокрове́ннꙋ, і҆еремі́е, проразꙋмѣ́нїемъ свои́мъ, тво́й влⷣка, въ ни́хже подоба́ше вре́менѣхъ показа̀.

Оу҆́ши чи́стѣ ᲂу҆́мнїи и҆мѣ́ѧ, сла́вне, бесѣ́дꙋющꙋ тебѣ̀ дх҃ꙋ сподо́билсѧ є҆сѝ, прⷪ҇ро́че, послꙋ́шати.

Бг҃оро́диченъ: Ве́лїе и҆ стра́шное дв҃ы та́инство: и҆́бо ꙗ҆́вльшагосѧ на землѝ є҆́ю бг҃а человѣ́кѡмъ, милосе́рдїѧ ра́ди, мт҃рски воспита̀.

Пѣ́снь ѕ҃.

І҆рмо́съ: Бе́здна грѣхѡ́въ и҆ прегрѣше́нїй бꙋ́рѧ мѧ̀ смꙋща́етъ, и҆ во глꙋбинꙋ̀ нꙋ́жднагѡ рѣ́етъ мѧ̀ ѿча́ѧнїѧ: но твою̀ крѣ́пкꙋю рꙋ́кꙋ мнѣ̀ прострѝ, ꙗ҆́кѡ петро́ви, ѽ ᲂу҆пра́вителю, и҆ спасѝ.

Привле́клъ є҆сѝ просвѣще́нїе, и҆ благода́ть бога́тнѡ, бг҃оно́се, дꙋхо́внѡ ᲂу҆ста̀ дꙋшє́внаѧ разшири́въ, и҆ и҆спо́лньсѧ, ѻ҆́бщно всѣ̑мъ по́далъ є҆сѝ, ѽ прⷪ҇ро́че, хотѧ́щымъ сїѧ́нїе.

Мо́ре мїрско́е, возвыша́емое напа́стей треволне́нїемъ, ᲂу҆зрѣ́въ, послѣ̑днѧѧ дворы̀ возжела́лъ є҆сѝ, и҆ и҆сто́чникъ рѣко́ю точа́щъ сле́зы, люде́й твои́хъ ѕлобы́тства го́рцѣ рыда́ти.

Сме́рть и҆зба́вителѧ предска́зовалъ є҆сѝ та́йнѡ, бг҃огла́се, ꙗ҆́коже бо а҆́гнѧ, на дре́во хрⷭ҇та̀ воздвиго́ша, живота̀ нача́льника, собо́ръ беззако́нный і҆ꙋде́йскїй, бл҃годѣ́телѧ всеѧ̀ тва́ри.

Бг҃оро́диченъ: Сло́во, є҆́же ѿ ѻ҆ц҃а̀ пре́жде вѣ̑къ ро́ждшеесѧ безпло́тнѡ, и҆зъ тебє̀, чⷭ҇таѧ, въ лѣ́то пло́тски ражда́етсѧ: и҆ въ сѣ́ни тогѡ̀ всѝ поживе́мъ, ꙗ҆́коже дре́вле і҆еремі́а проречѐ.

Конда́къ, гла́съ г҃.

Ѡ҆чи́стивъ дх҃омъ, вели́кїй прⷪ҇ро́че и҆ мꙋ́чениче, твоѐ свѣтоза́рное се́рдце, сла́вне і҆еремі́е, прⷪ҇ро́чествїѧ да́ръ свы́ше прїѧ́лъ є҆сѝ, и҆ возопи́лъ є҆сѝ велегла́снѡ во страна́хъ: сѐ бг҃ъ на́шъ, и҆ не приложи́тсѧ и҆́нъ къ немꙋ̀, и҆́же вопло́щсѧ на землѝ ꙗ҆ви́лсѧ є҆́сть.

Пѣ́снь з҃.

І҆рмо́съ: Ѻ҆́троцы є҆вре́йстїи въ пещѝ попра́ша пла́мень дерзнове́ннѡ, и҆ на ро́сꙋ ѻ҆́гнь преложи́ша, вопїю́ще: бл҃гослове́нъ є҆сѝ, гдⷭ҇и бж҃е, во вѣ́ки.

Ты̀ ны́нѣ не ктомꙋ̀ въ наде́ждахъ, но ве́щїю, прⷪ҇ро́че, проречє́ннаѧ и҆сполнѧ́ема твоѧ̑ зрѧ̀, взыва́еши: бл҃гослове́нъ є҆сѝ, гдⷭ҇и бж҃е, во вѣ́ки.

Ѻ҆рга́нъ бжⷭ҇твенный ꙗ҆ви́сѧ, ᲂу҆дарѧ́емь рꙋко́ю ᲂу҆тѣ́шителевою, нбⷭ҇ныѧ гла́сы вѣща́ѧ, и҆ поѧ̀: бл҃гослове́нъ є҆сѝ, гдⷭ҇и бж҃е, во вѣ́ки.

Рыда̑нїѧ списꙋ́ѧ, ѽ прⷪ҇ро́че, не помрачѝ бжⷭ҇твеннагѡ весе́лїѧ, є҆гѡ́же ѿ младе́нства ꙗ҆́снѡ наслади́лсѧ є҆сѝ, зовы́й: бл҃гослове́нъ є҆сѝ, гдⷭ҇и бж҃е, во вѣ́ки.

Бг҃оро́диченъ: Во чре́во дв҃ы вни́ти, ꙗ҆́коже бл҃говоли́лъ є҆сѝ, человѣ́ки хотѧ̀ спастѝ, прⷪ҇ро́ки ꙗ҆́вѣ наꙋчи́вый чꙋдесѝ: бл҃гослове́нъ є҆сѝ, гдⷭ҇и бж҃е, во вѣ́ки.

Пѣ́снь и҃.

І҆рмо́съ: Побѣди́тели мꙋчи́телѧ и҆ пла́мене бл҃года́тїю твое́ю бы́вше, за́повѣдемъ твои̑мъ ѕѣлѡ̀ прилѣжа́ще, ѻ҆́троцы вопїѧ́хꙋ: бл҃гослови́те, всѧ̑ дѣла̀ гдⷭ҇нѧ, гдⷭ҇а. На небеса̀ возше́лъ є҆сѝ веселѧ́сѧ, бг҃одꙋхнове́нне і҆еремі́е, и҆ со безпло́тными прⷭ҇то́лꙋ всѣ́хъ цр҃ѧ̀ предстои́ши, бл҃гослови́те, поѧ̀, дѣла̀, гдⷭ҇а, и҆ превозноси́те є҆го̀ во вѣ́ки.

Бл҃гоче́стїѧ проповѣ́дникъ бы́въ, прехва́льне, ѡ҆свѧще́нъ, и҆ нече́стїѧ ѡ҆бличи́лъ є҆сѝ не́мощь, і҆еремі́е, бл҃гослови́те, поѧ̀, дѣла̀, гдⷭ҇а, и҆ превозноси́те є҆го̀ во вѣ́ки.

Бжⷭ҇твенныѧ зарѝ свѣ́томъ сїѧ́ѧ, ѡ҆блиста̑нїѧ лю́бѧщымъ посыла́еши, зерца́ло многосвѣ́тло ꙗ҆́кѡ прїи́мъ, бл҃гослови́те, вопїѧ̀, всѧ̑ дѣла̀, гдⷭ҇а, и҆ превозноси́те є҆го̀ во вѣ́ки.

Бг҃оро́диченъ: Моѐ сꙋщество̀ и҆зъ тебє̀ воспрїѧ́тъ животода́вецъ, и҆ пре́жднихъ скве́рнъ сїѐ ѡ҆чи́сти, ѽ бг҃ома́ти! є҆го́же пое́мъ: бл҃гослови́те, всѧ̑ дѣла̀, гдⷭ҇а, и҆ превозноси́те є҆го̀ во вѣ́ки.

Пѣ́снь ѳ҃.

І҆рмо́съ: Вои́стиннꙋ бцⷣꙋ тѧ̀ и҆сповѣ́дꙋемъ, спасе́ннїи тобо́ю, дв҃о чⷭ҇таѧ, съ безпло́тными ли́ки тѧ̀ велича́юще.

Свѣ́тꙋ сраствори́всѧ пречⷭ҇томꙋ, бжⷭ҇тва̀ зари̑, бл҃же́нне сла́вне, є҆гѡ́же на землѝ ꙗ҆влє́нїѧ ꙗ҆́снѡ стѧжа́лъ є҆сѝ.

И҆сто́чника нетлѣ́ннагѡ доше́дъ, ѡ҆заре́нїи же сегѡ̀, бг҃одꙋхнове́нне, жела́емый тебѣ̀ коне́цъ ꙗ҆́вѣ полꙋчи́лъ є҆сѝ.

Заре́ю свѣтоно́сною, є҆ѧ́же ны́нѣ наслажда́ешисѧ, воспѣва́ющихъ твою̀ па́мѧть просвѣща́ти, і҆еремі́е бл҃же́нне, всѣ́хъ сподо́би.

Бг҃оро́диченъ: Приста́нище спасе́нїѧ, вѣ́рꙋющїи пречⷭ҇томꙋ твоемꙋ̀ ржⷭ҇твꙋ̀ свѣ́дꙋще, ѿ бѣ́дъ и҆зба́витисѧ тѧ̀ мо́лимъ.

Свя­той про­рок Иере­мия, один из че­ты­рех ве­ли­ких вет­хо­за­вет­ных про­ро­ков, сын свя­щен­ни­ка Хел­кии из го­ро­да Ана­фо­фа близ Иеру­са­ли­ма, жил за 600 лет до Рож­де­ства Хри­сто­ва при из­ра­иль­ском ца­ре Иосии и че­ты­рех его пре­ем­ни­ках. К про­ро­че­ско­му слу­же­нию был при­зван на 15 го­ду сво­ей жиз­ни, ко­гда Гос­подь от­крыл ему, что преж­де рож­де­ния Он опре­де­лил его быть про­ро­ком. Иере­мия от­ка­зы­вал­ся, ука­зы­вая на свою мо­ло­дость и неуме­ние го­во­рить, но Гос­подь обе­щал все­гда быть с ним и охра­нять его. Он кос­нул­ся уст из­бран­ни­ка и ска­зал: "Вот Я вла­гаю сло­ва Мои в уста твои, по­ру­чаю те­бе с се­го дня судь­бу на­ро­дов и царств. По тво­е­му про­ро­че­ско­му сло­ву они бу­дут па­дать и вос­ста­вать" (Иер.1,9-10). С то­го вре­ме­ни два­дцать три го­да про­ро­че­ство­вал Иере­мия, об­ли­чая иуде­ев за от­ступ­ле­ние от Ис­тин­но­го Бо­га и по­кло­не­ние идо­лам, пред­ре­кая им бед­ствия и опу­сто­ши­тель­ную вой­ну. Он оста­нав­ли­вал­ся в во­ро­тах го­ро­да, у вхо­да в храм, всю­ду, где со­би­рал­ся на­род, и уве­ще­вал с угро­за­ми и неред­ко со сле­за­ми. Но лю­ди от­ве­ча­ли ему на­смеш­ка­ми, ру­га­тель­ства­ми и да­же по­ку­ша­лись его убить.

Изо­бра­жая пред­сто­я­щее иуде­ям раб­ство ца­рю ва­ви­лон­ско­му, Иере­мия по по­ве­ле­нию Бо­жию на­дел на свою шею сна­ча­ла де­ре­вян­ное, а по­том же­лез­ное яр­мо и так хо­дил сре­ди на­ро­да. Гне­ва­ясь на гроз­ные пред­ска­за­ния про­ро­ка, ста­рей­ши­ны иудей­ские бро­си­ли про­ро­ка Иере­мию в тем­нич­ный ров, на­пол­нен­ный зло­вон­ной ти­ной, где он ед­ва не умер. По пред­ста­тель­ству бо­го­бо­яз­нен­но­го ца­ре­двор­ца Ав­де­ме­ле­ха про­рок был из­вле­чен изо рва и не пе­ре­ста­вал про­ро­че­ство­вать, за что был по­са­жен в тем­ни­цу. При ца­ре иудей­ском Се­де­кии про­ро­че­ство его сбы­лось: при­шел На­ву­хо­до­но­сор, из­бил на­род, оста­ток увел в плен, а Иеру­са­лим раз­гра­бил и раз­ру­шил. На­ву­хо­до­но­сор осво­бо­дил про­ро­ка из тем­ни­цы и поз­во­лил ему жить, где по­же­ла­ет. Про­рок же остал­ся на раз­ва­ли­нах Иеру­са­ли­ма и опла­ки­вал бед­ствия сво­е­го оте­че­ства. По пре­да­нию, про­рок Иере­мия взял ков­чег За­ве­та со скри­жа­ля­ми и скрыл его в од­ной из пе­щер го­ры На­ваф, так что иудеи бо­лее не мог­ли его най­ти (2Мак.2). Впо­след­ствии был сде­лан но­вый Ков­чег За­ве­та, но он уже не имел сла­вы пер­во­го.

Сре­ди остав­ших­ся в сво­ем оте­че­стве иуде­ев вско­ре воз­ник­ли меж­до­усоб­ные столк­но­ве­ния: на­мест­ник На­ву­хо­до­но­со­ра Го­до­лия был убит, и иудеи, бо­ясь гне­ва ва­ви­лон­ско­го, ре­ши­ли бе­жать в Еги­пет. Про­рок Иере­мия от­кло­нял их от это­го на­ме­ре­ния, пред­ска­зы­вая, что ка­ра, ко­то­рой они бо­ят­ся, на­стигнет их и в Егип­те. Но иудеи не по­слу­ша­лись про­ро­ка и, взяв его на­силь­но с со­бой, ушли в Еги­пет и по­се­ли­лись в го­ро­де Таф­ни­се. Там про­рок жил че­ты­ре го­да и был по­чи­та­ем егип­тя­на­ми, так как умерт­вил сво­ею мо­лит­вою кро­ко­ди­лов и про­чих га­дов, на­пол­няв­ших те ме­ста. Ко­гда же он стал пред­ска­зы­вать, что царь ва­ви­лон­ский опу­сто­шит зем­лю еги­пет­скую и уни­что­жит по­се­лив­ших­ся в ней иуде­ев, то иудеи уби­ли про­ро­ка Иере­мию. В том же го­ду пред­ска­за­ние свя­то­го ис­пол­ни­лось. Су­ще­ству­ет пре­да­ние, что через 250 лет Алек­сандр Ма­ке­дон­ский пе­ре­нес мо­щи свя­то­го про­ро­ка Иере­мии в го­род Алек­сан­дрию.

Про­рок Иере­мия на­пи­сал кни­гу "Про­ро­честв", кни­гу "Плач" о раз­ру­ше­нии Иеру­са­ли­ма и По­сла­ние. О вре­ме­нах, ко­гда он жил и про­ро­че­ство­вал, го­во­рит­ся в 4-й Кни­ге Царств (23, 24, 25), во 2-й Кни­ге Па­ра­ли­по­ме­нон (2Пар.36:12) и во 2-й Кни­ге Мак­ка­ве­ев (2Мак.2). В Еван­ге­лии от Мат­фея ука­за­но, что пре­да­тель­ство Иуды пред­ска­за­но про­ро­ком Иере­ми­ей: "И взя­ли трид­цать среб­рен­и­ков, це­ну Оце­нен­но­го, Ко­то­ро­го оце­ни­ли сы­ны Из­ра­и­ля, и да­ли их за зем­лю гор­шеч­ни­ка, как ска­зал мне Гос­подь" (Мф.27,9-10).

См. так­же: "Жи­тие и стра­да­ние свя­то­го про­ро­ка Иере­мии" в из­ло­же­нии свт. Ди­мит­рия Ро­стов­ско­го.