Канон святому преподобному Венедикту Нурсийскому

Припев: Преподо́бне о́тче Венеди́кте, моли́ Бо́га о на́с.

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 27 марта (14 марта ст. ст.)

Глас 2.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Гряди́те, лю́дие, пои́м пе́снь Христу́ Бо́гу, разде́льшему мо́ре и наста́вльшему лю́ди, я́же изведе́ из рабо́ты Еги́петския, я́ко просла́вися.

Песносло́вити достохва́льную па́мять твою́ усе́рдствующему, преподо́бне, благода́ть да́ти мне́ моли́ся, Венеди́кте, и все́х прегреше́ний избавле́ние.

Мона́шески, тво́й от младе́нства взе́м кре́ст, после́довал еси́ Вседержи́телю и, умертви́в пло́ть, жи́зни сподо́бился еси́, преблаже́нне.

Зако́ну Бо́жию повину́вся, досточу́дне, и страсте́й взыгра́ния увяди́л еси́ воздержа́ния по́двиги, и безстра́стия благода́тию обогати́лся еси́.

Богоро́дичен: И́же Тебе́ ра́ди нетле́нием обога́щшеся, Богороди́тельнице Всечи́стая, ра́дуйся, вопие́м Ти́, обра́дованней, преподо́бных и пра́ведных удобре́ние.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Утверди́ на́с в Тебе́, Го́споди, дре́вом умерщвле́й гре́х, и стра́х Тво́й всади́ в сердца́ на́с, пою́щих Тя́.

Во́д живо́тных Боже́ственнаго Ду́ха испо́лнившися, богоно́се, душа́ твоя́ ре́ки чуде́с источи́, неду́гов изсуша́ющия тече́ние.

К широте́ ра́йстей пресели́лся еси́, всеблаже́нне, те́сную ше́ствовав стезю́, и де́монов кова́рствия, и ше́ствия безчи́нная утесни́л еси́.

Тече́нии твои́х сле́з напая́емь, я́ко дре́во, Венеди́кте, плодоно́сно, благопло́дие Боже́ственно прине́сл еси́ доброде́телей и чуде́с Боже́ственною благода́тию.

Богоро́дичен: Еди́н Благи́й Твою́, воплоща́емь, про́йде, Пренепоро́чная, утро́бу и Челове́к ви́ден бы́сть соверше́н, Его́же моли́ спасти́ пою́щия Тя́.

Седа́лен, гла́с 1.

Мона́шествовав богоуго́дно, доброде́тельно пожи́л еси́ и благода́ть исцеле́ний прия́л еси́, Венеди́кте, чудеса́ соверши́в стра́шна, оби́тель же совоку́пль свяще́нну, приве́л еси́ Го́споду спаса́емых мно́жества, пребога́те. Сла́ва Бо́гу, просвети́вшему тя́, сла́ва Венча́вшему тя́, сла́ва святу́ю твою́ па́мять Просла́вльшему.

Богоро́дичен: Ру́це Твои́ боже́ственныя, и́миже Созда́теля понесла́ еси́, Де́во Пресвята́я, вопло́щшагося благосты́нею, просте́рши, умоли́ Его́ изба́вити на́с от искуше́ний, и страсте́й, и бе́д, хва́лящих Тя́ любо́вию и вопию́щих: сла́ва Все́льшемуся в Тя́, сла́ва Проше́дшему из Тебе́, сла́ва Изба́вльшему на́с рождество́м Твои́м.

Крестобогоро́дичен: На Кресте́ Тебе́ распе́ншуся от беззако́нных, и от во́ин, Спа́се, копие́м ре́бром Твои́м прободе́нным, Пречи́стая рыда́ше го́рько и, мно́гому Твоему́ и стра́шному терпе́нию ужаса́шеся, вопия́ше: сла́ва к челове́ком Твое́й любви́, сла́ва Твое́й бла́гости, сла́ва сме́ртию Твое́ю челове́ки обезсме́ртившему.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Пою́ Тя, слу́хом бо, Го́споди, услы́шах и ужасо́хся: до мене́ бо и́деши, мене́ ища́, заблу́ждшаго. Те́м мно́гое Твое́ снизхожде́ние, е́же на мя́, прославля́ю, Многоми́лостиве.

Распе́н себе́ сама́го страсте́м и ми́ру, богому́дре о́тче, на Кресте́ просте́ршему во́лею дла́ни Христу́ угоди́л еси́, Венеди́кте. Его́же моли́ спасти́ ду́ши на́ша.

По́двиги воздержа́ния, преподо́бне, плотски́я умертви́л еси́ у́ды, ме́ртвыя же моли́твою возста́вил еси́, и разсла́бленным благотече́ние, ве́рно чуди́мь, дарова́л еси́, и вся́к неду́г, о́тче, исцели́л еси́.

Сухи́я же и невла́жныя, преподо́бне, соде́лал еси́ ду́ши ро́дны живи́тельным сло́вом твои́м, плодо́в духо́вных и боже́ственных, му́дре, богопрови́ден бы́в и мона́шествующих красота́, свяще́ннейший.

Богоро́дичен: Я́ко до́ждь на руно́, Чи́стая, в честно́е чре́во Твое́ Сло́во сни́де, воплоща́емо, и уста́ви многобо́жия я́ве одожде́ния, Всенепоро́чная, и го́рькую зи́му разори́ло е́сть.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Све́та Пода́телю и веко́в Тво́рче, Го́споди, во све́те Твои́х повеле́ний наста́ви на́с: ра́зве бо Тебе́, ино́го Бо́га не зна́ем.

Су́щаго в ми́лости Бо́га моля́, о́тче преподо́бне, напо́лнил еси́, я́коже Илия́ чва́нец еле́я, сосу́д вели́к, от зря́щих ве́рно удивля́емь.

Я́ко чи́ст душе́ю, ты́, во изступле́нии бы́в, ви́дел еси́ всю́ зе́млю, я́ко под заре́ю сия́ющу еди́ною, Бо́гу тя́ почита́ющу, всеблаже́нне Венеди́кте.

Чудоде́йствуя о Христе́, воде́ истещи́ моли́твою, преподо́бне, мо́лиши Подвигополо́жника, я́же пребыва́ет, возпропове́дающи чудеса́, Венеди́кте.

Богоро́дичен: Живы́й на небесе́х, хотя́й всели́ся в ложесна́ Твоя́, Чи́стая, я́ко да на́с до́мы Тро́ице сотвори́т, Тя́, Богоро́дицу, пропове́дающих, Чи́стая.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: В бе́здне грехо́вней валя́яся, неизсле́дную милосе́рдия Твоего́ призыва́ю бе́здну: от тли́, Бо́же, мя́ возведи́.

Светозаре́ньми просвеща́емь Ду́ха, тму́ лука́вых де́монов отгна́л еси́, чудотво́рче Венеди́кте, мона́шествующих свети́льниче светле́йший.

Я́ко пресла́вно, блаже́нне, житие́ твое́, я́ко пресве́тло честно́е жи́тельство твое́, и́мже стада́ привле́кл еси́ мона́шествующих к ра́зуму спаси́тельному.

Ца́рствия жи́тель бы́в небе́снаго, богому́дре Венеди́кте, сего́ улучи́ти моли́ ве́рно тя́ при́сно блажа́щим.

Богоро́дичен: Из утро́бы Твоея́ святы́я возсия́ Пра́вды невече́рнее Со́лнце и ве́рныя просвети́, Богоро́дице Де́во Всепе́тая.

Конда́к, гла́с 6:

Благода́тию Бо́жиею обогати́лся еси́, де́лы же извести́л еси́ зва́ние, и яви́лся еси́, Венеди́кте, уго́дниче Христа́ Бо́га, в моли́твах и посте́х дарова́ний Бо́жия Ду́ха испо́лнен, и бы́л еси́ неду́жным исцели́тель, и прогони́тель враго́м, и засту́пник ско́рый душа́м на́шим.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: Вети́и яви́шася о́троцы любому́дрейшии дре́вле, от богоприя́тныя бо души́, богосло́вяще устна́ми, поя́ху: Пребоже́ственный отце́в и на́ш Бо́же, благослове́н еси́.

Ме́ртвость живоно́сну стяжа́л еси́ сласте́й отложе́нием. Те́мже ме́ртвыя возставля́ти сподо́бился еси́, блаже́нне Венеди́кте, вопия́: Пребоже́ственный отце́в и на́ш Бо́же, благослове́н еси́.

Удивля́емь от мно́жества ве́рных, я́ко Илия́ вели́кий, соде́лал еси́ преподо́бными твои́ми труды́ огра́ду, водрузи́в, мона́хом, я́же при́сно пребыва́ет, остеня́ема моли́твами твои́ми, блаже́нне.

Непщева́вше умори́ти без ума́ чарова́ньми, о́тче, лука́вными тя́, блюдо́маго Боже́ственною Вседе́теля дла́нию, несмы́сленнии постыде́шася, обличе́ни бы́вше су́щим в тебе́, Венеди́кте, проразуме́нием.

Богоро́дичен: Исцели́ души́ моея́ стра́сти безстра́стия исто́чника заче́ншая несказа́нно, Де́во, и умиле́ния ту́чу пода́ждь ми́, хода́тайствующую ми́ утеше́ние та́мо, Свята́я Богоро́дице.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: В пе́щь о́гненную ко отроко́м евре́йским снизше́дшаго и пла́мень в ро́су прело́жшаго Бо́га, по́йте дела́ я́ко Го́спода, и превозноси́те во вся́ ве́ки.

Над страстьми́ тлетво́рными ца́рствовав о Христе́, богому́дре о́тче, в небе́снем Ца́рствии сподо́бился еси́ жи́ти со все́ми, до́бре пожи́вшими и Всеви́дца Бо́га возлюби́вшими.

Твоя́ святы́я моли́твы прие́мля, Бо́г су́щим во оскуде́нии тобо́ю подава́ше, я́же к житию́ вины́, вельми́ на земли́ прославля́я тя́ чудоде́йствы, Венеди́кте треблаже́нне.

Украси́вся добро́тами боже́ственных доброде́телей, к кра́сным черто́гам преста́вился еси́, о́тче, пребыва́ти с Бо́гом и сего́ Боже́ственныя красоты́ в безконе́чныя ве́ки наслажда́тися.

Богоро́дичен: Се́ роди́ся из Тебе́, я́коже вопие́т Иса́ия, Чи́стая, Отроча́, Сы́н Вы́шняго и Тво́й зри́мь е́сть Сы́н, Де́во, сы́ны сотворя́я Небе́снаго Отца́, Тя́ почита́ющия.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: От Бо́га Бо́га Сло́ва, неизрече́нною му́дростию прише́дшаго обнови́ти Ада́ма, я́дию в тле́ние па́дшаго лю́те, от Святы́я Де́вы неизрече́нно воплоти́вшагося на́с ра́ди, ве́рнии, единому́дренно пе́сньми велича́ем.

Яви́лся еси́, я́ко со́лнце вели́кое, озаря́я зда́ние зна́меньми, богоно́се, стра́шными и доброде́телей сия́нии, сего́ ра́ди, соверша́юще па́мять твою́, пои́стинне светоза́рную, просвеща́емся, о́тче, серде́чными чу́вствы.

Тя́ мона́шествующих стада́, тобо́ю собра́нна, де́нь восхваля́ют и но́щь, посреди́ те́ло твое́ иму́ще, источа́ющее бога́тно чуде́с ре́ки, о́тче му́дре, и просветя́ще си́х непреста́нно стопы́.

Па́че со́лнечных лу́чь облиста́л еси́, о́тче, испо́лнив Бо́жия за́поведи, и к Све́ту невече́рнему преста́вился еси́, моля́ пода́тися оставле́нию грехо́в ве́рно тя́ чту́щим, приснопа́мятне Венеди́кте.

Богоро́дичен: Светороди́тельнице Де́во, души́ моея́ стра́сти отжени́ и да́ждь чи́сто зре́ти, Влады́чице, спаси́тельную добро́ту возсия́вшаго неизрече́нно из Твоея́ пречи́стыя утро́бы во све́т язы́ков, Всепе́тая.

Пѣ́снь а҃.

І҆рмо́съ: Грѧди́те, лю́дїе, пои́мъ пѣ́снь хрⷭ҇тꙋ̀ бг҃ꙋ, раздѣ́льшемꙋ мо́ре, и҆ наста́вльшемꙋ лю́ди, ꙗ҆̀же и҆зведѐ и҆зъ рабо́ты є҆гѵ́петскїѧ, ꙗ҆́кѡ просла́висѧ.

Пѣсносло́вити достохва́льнꙋю па́мѧть твою̀, ᲂу҆се́рдствꙋющемꙋ, преподо́бне, благода́ть да́ти мнѣ̀ моли́сѧ, венеді́кте, и҆ всѣ́хъ прегрѣше́нїй и҆збавле́нїе.

Мона́шески, тво́й ѿ младе́нства взе́мъ кре́стъ, послѣ́довалъ є҆сѝ вседержи́телю: и҆ ᲂу҆мертви́въ пло́ть, жи́зни сподо́билсѧ є҆сѝ, преблаже́нне.

Зако́нꙋ бж҃їю повинꙋ́всѧ, досточꙋ́дне, и҆ страсте́й взыгра̑нїѧ ᲂу҆вѧди́лъ є҆сѝ, воздержа́нїѧ по́двиги, и҆ безстра́стїѧ благода́тїю ѡ҆богати́лсѧ є҆сѝ.

Бг҃оро́диченъ: И҆́же тебє̀ ра́ди нетлѣ́нїемъ ѡ҆бога́щшесѧ, бг҃ороди́тельнице всечⷭ҇таѧ, ра́дꙋйсѧ, вопїе́мъ тѝ ѡ҆бра́дованнѣй, преподо́бныхъ и҆ пра́ведныхъ ᲂу҆добре́нїе.

Пѣ́снь г҃.

І҆рмо́съ: Оу҆твердѝ на́съ въ тебѣ̀, гдⷭ҇и, дре́вомъ ᲂу҆мерщвле́й грѣ́хъ, и҆ стра́хъ тво́й всадѝ въ сердца̀ на́съ, пою́щихъ тѧ̀.

Во́дъ живо́тныхъ бжⷭ҇твеннагѡ дх҃а и҆спо́лнившисѧ, бг҃оно́се, дꙋша̀ твоѧ̀ рѣ́ки чꙋде́съ и҆сточѝ, недꙋ́гѡвъ и҆зсꙋша́ющыѧ тече́нїе.

Къ широтѣ̀ ра́йстѣй пресели́лсѧ є҆сѝ, всеблаже́нне, тѣ́снꙋю ше́ствовавъ стезю̀, и҆ де́мѡнѡвъ кова̑рствїѧ, и҆ шє́ствїѧ безчи̑ннаѧ ᲂу҆тѣсни́лъ є҆сѝ.

Течє́нїи твои́хъ сле́зъ напаѧ́емь, ꙗ҆́кѡ дре́во, венеді́кте, плодоно́сно, благопло́дїе бжⷭ҇твенно прине́слъ є҆сѝ добродѣ́телей и҆ чꙋде́съ бжⷭ҇твенною благода́тїю.

Бг҃оро́диченъ: Є҆ди́нъ благі́й твою̀ воплоща́емь про́йде, пренепоро́чнаѧ, ᲂу҆тро́бꙋ, и҆ чл҃вѣ́къ ви́дѣнъ бы́сть соверше́нъ, є҆го́же молѝ спастѝ пою́щыѧ тѧ̀.

Сѣда́ленъ, гла́съ а҃.

Мона́шествовавъ бг҃оꙋго́днѡ, добродѣ́тельнѡ пожи́лъ є҆сѝ, и҆ благода́ть и҆сцѣле́нїй прїѧ́лъ є҆сѝ, венеді́кте, чꙋдеса̀ соверши́въ стра̑шна: ѻ҆би́тель же совокꙋ́пль свѧще́ннꙋ, приве́лъ є҆сѝ гдⷭ҇ꙋ спаса́емыхъ мно́жєства, пребога́те. сла́ва бг҃ꙋ просвѣти́вшемꙋ тѧ̀: сла́ва вѣнча́вшемꙋ тѧ̀: сла́ва ст҃ꙋ́ю твою̀ па́мѧть просла́вльшемꙋ.

Бг҃оро́диченъ: Рꙋ́цѣ твоѝ бжⷭ҇твєнныѧ, и҆́миже созда́телѧ понесла̀ є҆сѝ, дв҃о прест҃а́ѧ, вопло́щшагосѧ благосты́нею, просте́рши, ᲂу҆молѝ є҆го̀ и҆зба́вити на́съ ѿ и҆скꙋше́нїй и҆ страсте́й, и҆ бѣ́дъ, хва́лѧщихъ тѧ̀ любо́вїю и҆ вопїю́щихъ: сла́ва все́льшемꙋсѧ въ тѧ̀: сла́ва проше́дшемꙋ и҆зъ тебє̀: сла́ва и҆зба́вльшемꙋ на́съ рождество́мъ твои́мъ.

Крⷭ҇тобг҃оро́диченъ: На крⷭ҇тѣ̀ тебѣ̀ распе́ншꙋсѧ ѿ беззако́нныхъ, и҆ ѿ вѡ́инъ, сп҃се, копїе́мъ ре́брѡмъ твои̑мъ прободє́ннымъ, пречⷭ҇таѧ рыда́ше го́рькѡ, и҆ мно́гомꙋ твоемꙋ̀ и҆ стра́шномꙋ терпѣ́нїю ᲂу҆жаса́шесѧ, вопїѧ́ше: сла́ва къ человѣ́кѡмъ твое́й любвѝ: сла́ва твое́й бла́гости: сла́ва сме́ртїю твое́ю человѣ́ки ѡ҆безсме́ртившемꙋ.

Пѣ́снь д҃.

І҆рмо́съ: Пою́ тѧ, слꙋ́хомъ бо, гдⷭ҇и, ᲂу҆слы́шахъ, и҆ ᲂу҆жасо́хсѧ: до менє́ бо и҆́деши, менѐ и҆щѧ̀ заблꙋ́ждшаго. тѣ́мъ мно́гое твоѐ снизхожде́нїе, є҆́же на мѧ̀, прославлѧ́ю, многоми́лостиве.

Распе́нъ себѐ сама́го страсте́мъ и҆ мі́рꙋ, бг҃омꙋ́дре ѻ҆́ч҃е, на крⷭ҇тѣ̀ просте́ршемꙋ во́лею дла̑ни хрⷭ҇тꙋ̀ ᲂу҆годи́лъ є҆сѝ, венеді́кте. є҆го́же молѝ спастѝ дꙋ́шы на́шѧ.

Пѡ́двиги воздержа́нїѧ, преподо́бне, плотскі̑ѧ ᲂу҆мертви́лъ є҆сѝ ᲂу҆́ды, мє́ртвыѧ же мл҃твою возста́вилъ є҆сѝ, и҆ разсла́блєннымъ благотече́нїе вѣ́рнѡ чꙋди́мь дарова́лъ є҆сѝ, и҆ всѧ́къ недꙋ́гъ, ѻ҆́ч҃е, и҆сцѣли́лъ є҆сѝ.

Сꙋхі̑ѧ же и҆ невла̑жныѧ, преподо́бне, содѣ́лалъ є҆сѝ дꙋ́шы ро́дны живи́тельнымъ сло́вомъ твои́мъ, плодѡ́въ дх҃о́вныхъ и҆ бжⷭ҇твенныхъ, мꙋ́дре, бг҃опрови́дѣнъ бы́въ, и҆ мона́шествꙋющихъ красота̀ сщ҃е́ннѣйшїй.

Бг҃оро́диченъ: Ꙗ҆́кѡ до́ждь на рꙋно̀, чⷭ҇таѧ, въ честно́е чре́во твоѐ сло́во сни́де воплоща́емо, и҆ ᲂу҆ста́ви многобо́жїѧ ꙗ҆́вѣ ѡ҆дождє́нїѧ, всенепоро́чнаѧ, и҆ го́рькꙋю зи́мꙋ разори́ло є҆́сть.

Пѣ́снь є҃.

І҆рмо́съ: Свѣ́та пода́телю и҆ вѣкѡ́въ тво́рче, гдⷭ҇и, во свѣ́тѣ твои́хъ повелѣ́нїй наста́ви на́съ: ра́звѣ бо тебє̀, и҆но́гѡ бо́га не зна́емъ.

Сꙋ́щаго въ ми́лости бг҃а молѧ̀, ѻ҆́ч҃е преподо́бне, напо́лнилъ є҆сѝ ꙗ҆́коже и҆лїа̀ чва́нецъ є҆ле́а, сосꙋ́дъ вели́къ, ѿ зрѧ́щихъ вѣ́рнѡ ᲂу҆дивлѧ́емь.

Ꙗ҆́кѡ чи́стъ дꙋше́ю ты̀ во и҆зстꙋпле́нїи бы́въ, ви́дѣлъ є҆сѝ всю̀ зе́млю, ꙗ҆́кѡ подъ заре́ю сїѧ́ющꙋ є҆ди́ною, бг҃ꙋ тѧ̀ почита́ющꙋ, всебл҃же́нне венеді́кте.

Чꙋдодѣ́йствꙋѧ ѡ҆ хрⷭ҇тѣ̀, водѣ̀ и҆стещѝ моли́твою, преподо́бне, мо́лиши подвигополо́жника, ꙗ҆́же пребыва́етъ, возпроповѣ́дающи чꙋдеса̀, венеді́кте.

Бг҃оро́диченъ: Живы́й на нб҃сѣ́хъ, хотѧ́й всели́сѧ въ ложєсна̀ твоѧ̑ чи́стаѧ, ꙗ҆́кѡ да на́съ до́мы трⷪ҇цѣ сотвори́тъ, тѧ̀ бцⷣꙋ проповѣ́дающихъ, чⷭ҇таѧ.

Пѣ́снь ѕ҃.

І҆рмо́съ: Въ бе́зднѣ грѣхо́внѣй валѧ́ѧсѧ, неизслѣ́днꙋю милосе́рдїѧ твоегѡ̀ призыва́ю бе́зднꙋ: ѿ тлѝ, бж҃е, мѧ̀ возведѝ.

Свѣтозаре́ньми просвѣща́емь дх҃а, тмꙋ̀ лꙋка́выхъ де́мѡнѡвъ ѿгна́лъ є҆сѝ, чꙋдотво́рче венеді́кте, мона́шествꙋющихъ свѣти́льниче свѣтлѣ́йшїй.

Ꙗ҆́кѡ пресла́вно, блаже́нне, житїѐ твоѐ, ꙗ҆́кѡ пресвѣ́тло честно́е жи́тельство твоѐ, и҆́мже стада̀ привле́клъ є҆сѝ мона́шествꙋющихъ къ ра́зꙋмꙋ спаси́тельномꙋ.

Црⷭ҇твїѧ жи́тель бы́въ нб҃снагѡ, бг҃омꙋ́дре венеді́кте, сегѡ̀ ᲂу҆лꙋчи́ти молѝ, вѣ́рнѡ тѧ̀ при́снѡ блажа́щымъ.

Бг҃оро́диченъ: И҆зъ ᲂу҆тро́бы твоеѧ̀ ст҃ы́ѧ возсїѧ̀ пра́вды невече́рнее сл҃нце, и҆ вѣ̑рныѧ просвѣтѝ, бцⷣе дв҃о всепѣ́таѧ.

Конда́къ, гла́съ ѕ҃:

Бл҃года́тїю бж҃їею ѡ҆богати́лсѧ є҆сѝ, дѣ́лы же и҆звѣсти́лъ є҆сѝ зва́нїе: и҆ ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ, венеді́кте, ᲂу҆го́дниче хрⷭ҇та̀ бг҃а въ мл҃твахъ и҆ постѣ́хъ, дарова́нїй бж҃їѧ дх҃а и҆спо́лненъ: и҆ бы́лъ є҆сѝ недꙋ̑жнымъ и҆сцѣли́тель и҆ прогони́тель врагѡ́мъ, и҆ застꙋ́пникъ ско́рый дꙋша́мъ на́шымъ.

Пѣ́снь з҃.

І҆рмо́съ: Вѣті̑и ꙗ҆ви́шасѧ ѻ҆́троцы любомꙋ́дрѣйшїи дре́вле, ѿ бг҃опрїѧ́тныѧ бо дꙋшѝ бг҃осло́вѧще, ᲂу҆стна́ми поѧ́хꙋ: пребжⷭ҇твенный ѻ҆тцє́въ и҆ на́шъ бж҃е, бл҃гослове́нъ є҆сѝ.

Ме́ртвость живоно́снꙋ стѧжа́лъ є҆сѝ сласте́й ѿложе́нїемъ. тѣ́мже мє́ртвыѧ возставлѧ́ти сподо́билсѧ є҆сѝ, блаже́нне венеді́кте, вопїѧ̀: пребжⷭ҇твенный ѻ҆тцє́въ и҆ на́шъ бж҃е, благослове́нъ є҆сѝ.

Оу҆дивлѧ́емь ѿ мно́жества вѣ́рныхъ, ꙗ҆́кѡ и҆лїа̀ вели́кїй содѣ́лалъ є҆сѝ преподо́бными твои́ми трꙋды̀, ѡ҆гра́дꙋ водрꙋзи́въ мона́хѡмъ: ꙗ҆́же при́снѡ пребыва́етъ ѡ҆стѣнѧ́ема моли́твами твои́ми, блаже́нне.

Непщева́вше ᲂу҆мори́ти безъ ᲂу҆ма̀ чарова́ньми, ѻ҆́ч҃е, лꙋка́вными, тѧ̀ блюдо́маго бжⷭ҇твенною вседѣ́телѧ дла́нїю, несмы́сленнїи постыдѣ́шасѧ, ѡ҆бличе́ни бы́вше сꙋ́щимъ въ тебѣ̀, венеді́кте, проразꙋмѣ́нїемъ.

Бг҃оро́диченъ: И҆сцѣлѝ дꙋшѝ моеѧ̀ стра̑сти, безстра́стїѧ и҆сто́чника заче́ншаѧ несказа́ннѡ, дв҃о, и҆ ᲂу҆миле́нїѧ тꙋ́чꙋ пода́ждь мѝ хода́тайствꙋющꙋю мѝ ᲂу҆тѣше́нїе та́мѡ, ст҃а́ѧ бцⷣе.

Пѣ́снь и҃.

І҆рмо́съ: Въ пе́щь ѻ҆́гненнꙋю ко ѻ҆трокѡ́мъ є҆врє́йскимъ снизше́дшаго, и҆ пла́мень въ ро́сꙋ прело́жшаго бг҃а, по́йте, дѣла̀, ꙗ҆́кѡ гдⷭ҇а, и҆ превозноси́те во всѧ̑ вѣ́ки.

Надъ страстьмѝ тлетво́рными црⷭ҇твовавъ ѡ҆ хрⷭ҇тѣ̀, бг҃омꙋ́дре ѻ҆́ч҃е, въ нб҃снѣмъ црⷭ҇твїи сподо́билсѧ є҆сѝ жи́ти, со всѣ́ми до́брѣ пожи́вшими, и҆ всеви́дца бг҃а возлюби́вшими.

Твоѧ̑ ст҃ы̑ѧ моли̑твы прїе́млѧ бг҃ъ, сꙋ́щымъ во ѡ҆скꙋдѣ́нїи тобо́ю подава́ше, ꙗ҆̀же къ житїю̀ вины̀, вельмѝ на землѝ прославлѧ́ѧ тѧ̀ чꙋдодѣ́йствы, венеді́кте треблаже́нне.

Оу҆краси́всѧ добро́тами бжⷭ҇твенныхъ добродѣ́телей, къ кра̑снымъ черто́гѡмъ преста́вилсѧ є҆сѝ, ѻ҆́ч҃е, пребыва́ти съ бг҃омъ, и҆ сегѡ̀ бжⷭ҇твенныѧ красоты̀ въ безконє́чныѧ вѣ́ки наслажда́тисѧ.

Бг҃оро́диченъ: Сѐ роди́сѧ и҆зъ тебє̀, ꙗ҆́коже вопїе́тъ и҆са́їа, чⷭ҇таѧ, ѻ҆троча̀, сн҃ъ вы́шнѧгѡ, и҆ тво́й зри́мь є҆́сть сн҃ъ, дв҃о, сы́ны сотворѧ́ѧ нб҃снагѡ ѻ҆ц҃а̀, тѧ̀ почита́ющыѧ.

Пѣ́снь ѳ҃.

І҆рмо́съ: Ѿ бг҃а, бг҃а сло́ва, неизрече́нною мꙋ́дростїю прише́дшагѡ ѡ҆бнови́ти а҆да́ма, ꙗ҆́дїю въ тлѣ́нїе па́дшаго лю́тѣ, ѿ ст҃ы́ѧ дв҃ы неизрече́ннѡ воплоти́вшагосѧ на́съ ра́ди, вѣ́рнїи, є҆диномꙋ́дреннѡ пѣ́сньми велича́емъ.

Ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ ꙗ҆́кѡ сл҃нце вели́кое, ѡ҆зарѧ́ѧ зда́нїе зна́меньми, бг҃оно́се, стра́шными, и҆ добродѣ́телей сїѧ̑нїи, сегѡ̀ ра́ди соверша́юще па́мѧть твою̀ пои́стиннѣ свѣтоза́рнꙋю, просвѣща́емсѧ, ѻ҆́ч҃е, серде́чными чꙋ́вствы.

Тѧ̀ мона́шествꙋющихъ стада̀ тобо́ю собра̑нна, де́нь восхвалѧ́ютъ и҆ но́щь, посредѝ тѣ́ло твоѐ и҆мꙋ́ще, и҆сточа́ющее бога́тнѡ чꙋде́съ рѣ́ки, ѻ҆́ч҃е мꙋ́дре, и҆ просвѣтѧ́ще си́хъ непреста́ннѡ стѡпы̀.

Па́че со́лнечныхъ лꙋ̑чь ѡ҆блиста́лъ є҆сѝ, ѻ҆́ч҃е, и҆спо́лнивъ бж҃їѧ за́пѡвѣди, и҆ къ свѣ́тꙋ невече́рнемꙋ преста́вилсѧ є҆сѝ, молѧ̀ пода́тисѧ ѡ҆ставле́нїю грѣхѡ́въ вѣ́рнѡ тѧ̀ чтꙋ́щымъ, приснопа́мѧтне венеді́кте.

Бг҃оро́диченъ: Свѣтороди́тельнице дв҃о, дꙋшѝ моеѧ̀ стра̑сти ѿженѝ: и҆ да́ждь чи́стѡ зрѣ́ти, влⷣчце, спаси́тельнꙋю добро́тꙋ возсїѧ́вшагѡ неизрече́ннѡ и҆зъ твоеѧ̀ пречⷭ҇тыѧ ᲂу҆тро́бы, во свѣ́тъ ꙗ҆зы́кѡвъ, всепѣ́таѧ.

Житие преподобного Венедикта Нурсийского

Пре­по­доб­ный Ве­не­дикт, ос­но­ва­тель за­пад­но­го мо­на­ше­ско­го ор­де­на бе­не­дик­тин­цев, ро­дил­ся в ита­льян­ском го­ро­де Нур­сии в 480 го­ду. В 14 лет свя­той был от­прав­лен ро­ди­те­ля­ми на уче­нье в Рим, од­на­ко, угне­тен­ный окру­жав­шей его без­нрав­ствен­но­стью, он ре­шил по­свя­тить се­бя дру­гой жиз­ни. Вна­ча­ле свя­той Ве­не­дикт по­се­лил­ся при церк­ви свя­то­го апо­сто­ла Пет­ра в се­ле­нии Еф­фе­ди, но мол­ва о его по­движ­ни­че­ской жиз­ни за­ста­ви­ла его уй­ти даль­ше в го­ры. Там он по­встре­чал от­шель­ни­ка Ро­ма­на, ко­то­рый по­стриг его в мо­на­ше­ство и ука­зал ему для жи­тель­ства от­да­лен­ную пе­ще­ру. Вре­мя от вре­ме­ни от­шель­ник при­но­сил свя­то­му пи­щу. Три го­да в пол­ном уеди­не­нии свя­той вел су­ро­вую борь­бу с ис­ку­ше­ни­я­ми и пре­воз­мог их. Вско­ре к нему ста­ли со­би­рать­ся лю­ди, жаж­дав­шие жить под его ру­ко­вод­ством. Чис­ло уче­ни­ков на­столь­ко вы­рос­ло, что свя­той раз­де­лил их на две­на­дцать об­щин. Каж­дая об­щи­на со­сто­я­ла из две­на­дца­ти ино­ков и со­ста­ви­ла от­дель­ный скит. Каж­до­му ски­ту пре­по­доб­ный дал игу­ме­на из сво­их опыт­ных уче­ни­ков.У пре­по­доб­но­го оста­лись ра­ди на­зи­да­ния толь­ко но­во­на­чаль­ные ино­ки. Стро­гие пра­ви­ла, уста­нов­лен­ные для мо­на­хов свя­тым Ве­не­дик­том, не всем при­шлись по ду­ше, и пре­по­доб­ный не раз ста­но­вил­ся жерт­вой кле­ве­ты и пре­сле­до­ва­ний.

На­ко­нец он по­се­лил­ся в Кам­па­нье и на го­ре Кас­си­но ос­но­вал Мон­те-Кас­син­ский мо­на­стырь, ко­то­рый дол­гое вре­мя был цен­тром бо­го­слов­ско­го об­ра­зо­ва­ния для За­пад­ной Церк­ви. При мо­на­сты­ре бы­ла со­зда­на за­ме­ча­тель­ная биб­лио­те­ка. В этой оби­те­ли пре­по­доб­ный Ве­не­дикт на­пи­сал устав, ос­но­ван­ный на опы­те жиз­ни во­сточ­ных пу­стын­ни­ков и уста­нов­ле­ни­ях пре­по­доб­но­го Иоан­на Кас­си­а­на Рим­ля­ни­на (па­мять 29 фев­ра­ля). Устав был при­нят впо­след­ствии мно­ги­ми за­пад­ны­ми мо­на­сты­ря­ми (до 1595 го­да он вы­дер­жал бо­лее 100 из­да­ний). Устав пред­пи­сы­ва­ет ино­кам аб­со­лют­ное от­ре­че­ние от соб­ствен­но­сти, без­услов­ное по­слу­ша­ние и по­сто­ян­ный труд. Стар­шим ино­кам вме­ня­ет­ся в обя­зан­ность обу­че­ние де­тей и пе­ре­пи­сы­ва­ние древ­них ру­ко­пи­сей. Это по­мог­ло со­хра­нить мно­гие па­мят­ни­ки пись­мен­но­сти, от­но­ся­щи­е­ся к пер­вым ве­кам хри­сти­ан­ства. Каж­дый но­во­по­сту­па­ю­щий дол­жен про­быть по­слуш­ни­ком в те­че­ние го­да, чтобы изу­чить устав и при­вык­нуть к мо­на­стыр­ской жиз­ни. На вся­кое де­ло ис­пра­ши­ва­ет­ся бла­го­сло­ве­ние. Гла­вою об­ще­жи­тель­но­го мо­на­сты­ря яв­ля­ет­ся игу­мен, име­ю­щий всю пол­но­ту вла­сти. Он су­дит, учит и вра­зум­ля­ет. Игу­мен вы­слу­ши­ва­ет со­ве­ты стар­ших и опыт­ных бра­тьев, од­на­ко ре­ше­ние вы­но­сит еди­но­лич­но. Ис­пол­не­ние уста­ва стро­го обя­за­тель­но для всех и рас­смат­ри­ва­ет­ся как важ­ная сту­пень, при­бли­жа­ю­щая к со­вер­шен­ству.

Свя­той Ве­не­дикт удо­сто­ил­ся от Гос­по­да да­ра про­зре­ния и чу­до­тво­ре­ния. Мно­гих он ис­це­лял мо­лит­ва­ми. Свою кон­чи­ну пре­по­доб­ный пред­ска­зал за­ра­нее. Сест­ра пре­по­доб­но­го Ве­не­дик­та, свя­тая Схо­ла­сти­ка, так­же про­сла­ви­лась сво­ей стро­гой по­движ­ни­че­ской жиз­нью и при­чис­ле­на к ли­ку свя­тых.