Канон святому преподобному Сампсону Странноприимцу

Припе́в: Преподо́бне о́тче Сампсо́не, моли́ Бо́га о на́с.

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 10 июля (27 июня ст. ст.)

Глас 2.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Гряди́те, лю́дие, пои́м пе́снь Христу́ Бо́гу, разде́льшему мо́ре и наста́вльшему лю́ди, я́же изведе́ из рабо́ты еги́петския, я́ко просла́вися.

Пе́сньми твое́ пресве́тлое торжество́ восхвали́ти устреми́вшуся, све́т ми́ низпосли́, предстоя́ венцено́сец престо́лу Влады́чню, преблаже́нне.

Еди́ну жела́я, я́же к жи́зни веду́щую тя́, ми́ра кра́сная прете́кл еси́ и преми́рное насле́дие стяжа́л еси́. Те́мже тя́, соше́дшеся, Сампсо́не, почита́ем.

Зако́ну Бо́жию повину́вся, досточу́дне, к кра́йней доброде́тели, ра́дуяся, восте́кл еси́, ми́лостив все́м бы́в. Те́мже тя́ ны́не ублажа́ем.

Богоро́дичен: Тя́, Бо́жию па́че сло́ва Роди́тельницу, я́ко держа́вно заступле́ние все́х, Пренепоро́чная, побежда́емых, сла́вим непреста́нно и ублажа́ем.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Утверди́ на́с в Тебе́, Го́споди, Дре́вом умерщвле́й гре́х, и стра́х Тво́й всади́ в сердца́ на́с, пою́щих Тя́.

Сампсо́на свяще́ннаго восхва́лим: Бо́жию бо подо́бяся благоутро́бию, ми́лостив неду́жным бы́сть, наготу́ющим же все́м оде́жда.

Свя́то и че́стно Боже́ственное житие́ твое́ препроводи́в, со святы́ми сочета́лся еси́ и оби́тели преподо́бных дости́гл еси́, просвеще́ния неизрече́ннаго сподобля́емь.

Блаже́н еси́ ты́, и бла́го тебе́ бу́дет, Боже́ственныя соблю́дшу, о́тче, зако́ны Го́спода и Бо́га на́шего, Его́же моли́ спасти́ся ста́ду твоему́.

Богоро́дичен: Души́ моея́ и ума́, Чи́стая, тьму́ отжени́ и да́ждь я́ко в де́нь наро́чит пожи́ти, спаси́тельная творя́щу повеле́ния.

Седа́лен, гла́с 4.

Просия́в ду́хом, я́ко свети́льник све́тел, Сампсо́не всеблаже́нне, озаря́еши на́с, че́стне, в дому́ твое́м: сего́ ра́ди врачева́ния, от Бо́га тебе́ да́нная, о́тче, су́щим в разли́чных неду́зех раздава́еши. Те́мже мольба́ми твои́ми изба́ви ны́ от страсте́й.

Богоро́дичен: Обнови́ла еси́, Чи́стая, Боже́ственным Рождество́м Твои́м истле́вшее во страсте́х земноро́дных ме́ртвенное существо́ и воздви́гла еси́ вся́ от сме́рти к животу́ нетле́ния. Те́мже Тя́ по до́лгу блажи́м вси́, Де́во Препросла́вленная, я́коже прорекла́ еси́.

Крестобогоро́дичен: Де́во Пренепоро́чная, Ма́ти Христа́ Бо́га, ору́жие про́йде Твою́ пресвяту́ю ду́шу, егда́ распина́ема ви́дела еси́ во́лею Сы́на и Бо́га Твоего́, Его́же, Благослове́нная, моля́щи не преста́й проще́ние прегреше́ний на́м дарова́ти.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Услы́шах, Го́споди, слу́х Твоего́ смотре́ния и просла́вих Тя́, Еди́не Человеколю́бче.

Я́ко звезда́ пресве́тлая, все́х на́с просвеща́еши сердца́, достодо́лжно блажа́щих тя́.

Дрема́ние от о́чию твое́ю отложи́в, бде́л еси́ непреста́нно и сла́сти теле́сныя успи́л еси́.

Ни́щим дово́лен бы́л еси́ Христа́ ра́ди и прия́л еси́ вы́шнее насле́дие, преподо́бне, ра́дуяся.

Богоро́дичен: Тя́, Всенепоро́чная Влады́чице, све́тлую пала́ту Сло́ва, песносло́вим и ублажа́ем.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Све́та Пода́телю и веко́в Тво́рче, Го́споди, во све́те Твои́х повеле́ний наста́ви на́с: ра́зве бо Тебе́, ино́го бо́га не зна́ем.

Пречи́стый Све́т, почи́вший в тебе́, всего́ тя светови́дна сотвори́, о́тче, просвеща́юща ве́рных доброде́телей твои́х све́тлыми сия́нии.

Ми́лованием мно́гим ни́щим бога́тство бы́л еси́ и вра́ч су́щим в не́мощи воста́л еси́ я́ве, си́х врачева́нием отъе́мля неду́ги.

Яви́лся еси́ хра́м чи́ст Пресвята́го и Честна́го Ду́ха, страсте́й ти́ну очи́щ са́м себе́ я́ко вои́стинну, о́тче Богоно́се, те́мже восхваля́ем тя́.

Богоро́дичен: Тя́, Пресвята́я Чи́стая, добро́ту Иа́ковлю, ве́рою Боже́ственными гла́сы песносло́вим, ро́ждшую на́м Бо́га Плотоно́сца, Его́же трепе́щут вся́ческая.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: В бе́здне грехо́вней валя́яся, неизсле́дную милосе́рдия Твоего́ призыва́ю бе́здну: от тли́, Бо́же, мя́ возведи́.

Сокро́вищи Небе́сными обогати́лся еси́, любя́ ми́лование, Сампсо́не сла́вне, и отверза́я ни́щим твою́ утро́бу, соверше́нным умо́м.

Созда́л еси́ в сла́ву Бо́гу на́шему хра́м освяще́н, во́ньже притека́юще, от многови́дных очища́ются неду́г ве́рнии, преблаже́нне.

Чи́сто житие́ твое́ препроводи́л еси́ и с преподо́бными преподо́бно всели́лся еси́; о на́с моли́ся, ве́рно чту́щих тя́, Богодохнове́нне.

Богоро́дичен: Не́бо высоко́ была́ еси́ все́х Царя́ Бо́га, Всенепоро́чная, и чи́стая пала́та, и черто́г све́тел, Боже́ственною благода́тию.

Конда́к, гла́с 8.

Я́ко врача́ всеизря́дна и моли́твенника благоприя́тна, к ра́це твое́й Боже́ственней притека́юще, Сампсо́не Богому́дре преподо́бне, соше́дшеся любо́вию, псалмы́ и пе́сньми, ра́дующеся, Христа́ прославля́ем, такову́ю тебе́ благода́ть подава́юща исцеле́ний.

И́кос:

Ста́рческое, кро́ткое и незло́бивое, непоро́чно житие́ соверши́вшаго, сла́вно благода́ть прии́мшаго чуде́с, тве́рду и неизрече́нну, Сампсо́на преподо́бнаго восхва́лим, а́лчущих пита́теля, и су́щих в ну́ждах помо́щника, и побо́рника вели́ка, неду́гующим воздви́гша Боже́ственный хра́м исцеле́ний.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: О́бразу злато́му, на по́ле Деи́ре служи́му, трие́ Твои́ о́троцы небрего́ша безбо́жнаго веле́ния, посреде́ же огня́ вве́ржени, ороша́еми, поя́ху: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Кре́пость Христа́ держа́вну в напа́стех име́я, преблаже́нне, жития́ премину́л еси́ бу́рю без истопле́ния, преподо́бне, и к ти́хому приста́нищу, воспева́я, дости́гл еси́: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Прему́дростию мно́гою и любо́вию духо́вною подвиза́емь, хра́м созда́л еси́, о́тче, вели́к, в него́же притека́юще всегда́, исцеле́ние прие́млют вси́, вопию́ще и глаго́люще: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Све́щник све́тел доброде́телей, Боже́ственным све́том просвеща́емь, Сампсо́не, яви́лся еси́ и озари́л еси́ вселе́нныя концы́. Те́мже, соше́дшеся, тя́ ве́рою ублажа́ем, пою́ще: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Богоро́дичен: Руно́ иногда́ предъявля́ше чи́стую утро́бу Твою́, прие́мшую Небе́сный до́ждь, все́х ороша́ющ одержи́мых жа́ждею грехо́вною, Всепе́тая. Благослове́на еси́, Бо́га пло́тию ро́ждшая.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: В пе́щь о́гненную ко отроко́м евре́йским снизше́дшаго и пла́мень в ро́су прело́жшаго Бо́га по́йте, дела́, я́ко Го́спода, и превозноси́те во вся́ ве́ки.

Язы́к движа́ ра́достно на Бо́жия, о́тче Сампсо́не, пе́сни, стра́сти плотски́я воздержа́нием порабо́тил еси́ души́ и ра́б Христу́ и́скренний яви́лся еси́ и Вы́шняго гра́да насле́дник.

Чи́стый тво́й у́м, блиста́нии Боже́ственными укра́шен, пресве́тел яви́ся и прия́тен чи́стых, всеблаже́нне, Боже́ственных сия́ний, те́мже тя́ чти́м, Сампсо́не, во ве́ки.

Освяще́нну име́я жи́знь, пресла́вно, Сампсо́не всеблаже́нне, я́ве просла́вился еси́, к Бо́гу преше́д се́ бо пребыва́ет па́мять твоя́ во ве́ки и пра́вда.

Богоро́дичен: Уста́ви страсте́й мои́х лю́тую бу́рю, Чи́стая Благослове́нная, и возбрани́ все́м, неща́дно мою́ нищету́, Де́во, борю́щим враго́м безпло́тным, я́ко да ве́рно пою́ Тя.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: От Бо́га Бо́га Сло́ва, неизрече́нною му́дростию прише́дшаго обнови́ти Ада́ма, я́дию в тле́ние па́дшаго лю́те, от Святы́я Де́вы неизрече́нно воплоти́вшагося на́с ра́ди, ве́рнии, единому́дренно пе́сньми велича́ем.

Се́ па́мять твоя́, о́тче, я́коже со́лнце, все́м возсия́, просвеща́ющи све́тло в не́й тя́ сла́вящия, я́ко служи́теля Христо́ва, и насле́дника Ца́рствия Его́, и все́м преподо́бным соприча́стника.

Я́ко светоза́рно житие́ твое́, я́ко ве́лия сла́ва, я́ко бога́т гро́б тво́й, му́дре, иде́же честно́е те́ло твое́ лежа́ше, здра́вие источа́ет притека́ющим ве́рно и твоея́ прося́щим по́мощи всегда́.

Твои́м пресла́вным, о́тче, врачевство́м, е́же боле́зньми стяжа́л еси́, посеща́ти при́сно не оскуде́й, мо́лимся, во мно́зе милосе́рдии непреста́нно предстоя́ на́м и облегча́я боле́зни и труды́ ду́ш на́ших.

Со́лнечныя облиста́я чту́щим тя́, о́тче, зари́, просвети́ на́ша душе́вная чу́вства и све́тлости Боже́ственныя прича́стники сподо́би ны́ моли́твами твои́ми, блаже́нне, бы́ти, мо́лим тя́.

Богоро́дичен: Светови́ден Тя́ о́блак пра́веднаго Со́лнца ве́дяще, Чи́стая, ра́дуйся, ве́рно Тебе́ взыва́ем, апо́столов сла́ва, и вене́ц му́чеников сла́вных, и ве́рных спасе́ние, Де́во Неискусобра́чная.

Свети́лен.

Расточи́л еси́ твое́ бога́тство ни́щим богоуго́дно и ве́сь возложи́лся еси́, о Сампсо́не, Го́сподеви, Его́же моли́ вся́ческих страсте́й на́с изба́вити.

Богоро́дичен: Держа́вным Твои́м покро́вом от вра́г наве́та на́с, Чи́стая, Твоя́ рабы́, сохрани́ вся́ невре́дны, Тя́ бо стяжа́хом еди́ну прибе́жище в ну́ждах.

Пѣ́снь а҃.

І҆рмо́съ: Грѧди́те, лю́дїе, пои́мъ пѣ́снь хрⷭ҇тꙋ̀ бг҃ꙋ, раздѣ́льшемꙋ мо́ре, и҆ наста́вльшемꙋ лю́ди, ꙗ҆̀же и҆зведѐ и҆зъ рабо́ты є҆гѵ́петскїѧ, ꙗ҆́кѡ просла́висѧ.

Пѣ́сньми твоѐ пресвѣ́тлое торжество̀ восхвали́ти ᲂу҆стреми́вшꙋсѧ, свѣ́тъ мѝ низпослѝ, предстоѧ̀ вѣнцено́сецъ прⷭ҇то́лꙋ влⷣчню, пребл҃же́нне.

Є҆ди́нꙋ жела́ѧ ꙗ҆̀же къ жи́зни ведꙋ́щꙋю тѧ̀, мі́ра кра̑снаѧ прете́клъ є҆сѝ, и҆ премі́рное наслѣ́дїе стѧжа́лъ є҆сѝ. тѣ́мже тѧ̀ соше́дшесѧ, самѱѡ́не, почита́емъ.

Зако́нꙋ бж҃їю повинꙋ́всѧ, досточꙋ́дне, къ кра́йнѣй добродѣ́тели ра́дꙋѧсѧ восте́клъ є҆сѝ, ми́лостивъ всѣ̑мъ бы́въ. тѣ́мже тѧ̀ ны́нѣ ᲂу҆блажа́емъ.

Бг҃оро́диченъ: Тѧ̀ бж҃їю па́че сло́ва роди́тельницꙋ, ꙗ҆́кѡ держа́вно застꙋпле́нїе всѣ́хъ, пренепоро́чнаѧ, побѣжда́емыхъ, сла́вимъ непреста́ннѡ и҆ ᲂу҆блажа́емъ.

Пѣ́снь г҃.

І҆рмо́съ: Оу҆твердѝ на́съ въ тебѣ̀, гдⷭ҇и, дре́вомъ ᲂу҆мерщвле́й грѣ́хъ, и҆ стра́хъ тво́й всадѝ въ сердца̀ на́съ пою́щихъ тѧ̀.

Самѱѡ́на свѧще́ннаго восхва́лимъ: бж҃їю бо подо́бѧсѧ бл҃гоꙋтро́бїю, ми́лостивъ недꙋ̑жнымъ бы́сть, наготꙋ́ющымъ же всѣ̑мъ ѻ҆де́жда.

Свѧ́тѡ и҆ че́стнѡ бжⷭ҇твенное житїѐ твоѐ препроводи́въ, со ст҃ы́ми сочета́лсѧ є҆сѝ, и҆ ѻ҆би́тели прпⷣбныхъ дости́глъ є҆сѝ, просвѣще́нїѧ неизрече́ннагѡ сподоблѧ́емь.

Блаже́нъ є҆сѝ ты̀, и҆ бла́го тебѣ̀ бꙋ́детъ, бжⷭ҇твєнныѧ соблю́дшꙋ, ѻ҆́тче, зако́ны гдⷭ҇а и҆ бг҃а на́шегѡ: є҆го́же молѝ спасти́сѧ ста́дꙋ твоемꙋ̀.

Бг҃оро́диченъ: Дꙋшѝ моеѧ̀ и҆ ᲂу҆ма̀, чⷭ҇таѧ, тьмꙋ̀ ѿженѝ: и҆ да́ждь ꙗ҆́кѡ въ де́нь наро́читъ пожи́ти, спаси́тєльнаѧ творѧ́щꙋ повелѣ̑нїѧ.

Сѣда́ленъ, гла́съ д҃.

Просїѧ́въ дꙋ́хомъ ꙗ҆́кѡ свѣти́льникъ свѣ́телъ, самѱѡ́не всеблаже́нне, ѡ҆зарѧ́еши на́съ че́стнѣ въ домꙋ̀ твое́мъ: сегѡ̀ ра́ди врачева̑нїѧ ѿ бг҃а тебѣ̀ да̑ннаѧ, ѻ҆́тче, сꙋ́щымъ въ разли́чныхъ недꙋ́зѣхъ раздава́еши. тѣ́мже мольба́ми твои́ми и҆зба́ви ны̀ ѿ страсте́й.

Бг҃оро́диченъ: Ѡ҆бнови́ла є҆сѝ, чⷭ҇таѧ, бжⷭ҇твеннымъ ржⷭ҇тво́мъ твои́мъ, и҆стлѣ́вшее во страсте́хъ земноро́дныхъ ме́ртвенное сꙋщество̀: и҆ воздви́гла є҆сѝ всѧ̑ ѿ сме́рти къ животꙋ̀ нетлѣ́нїѧ. тѣ́мже тѧ̀ по до́лгꙋ блажи́мъ всѝ, дв҃о препросла́вленнаѧ, ꙗ҆́коже прорекла̀ є҆сѝ.

Крⷭ҇тобг҃оро́диченъ: Дв҃о пренепоро́чнаѧ, мт҃и хрⷭ҇та̀ бг҃а, ѻ҆рꙋ́жїе про́йде твою̀ прест҃ꙋ́ю дꙋ́шꙋ, є҆гда̀ распина́ема ви́дѣла є҆сѝ во́лею сн҃а и҆ бг҃а твоего̀: є҆го́же, бл҃гослове́ннаѧ, молѧ́щи не преста́й, проще́нїе прегрѣше́нїй на́мъ дарова́ти.

Пѣ́снь д҃.

І҆рмо́съ: Оу҆слы́шахъ, гдⷭ҇и, слꙋ́хъ твоегѡ̀ смотре́нїѧ, и҆ просла́вихъ тѧ̀, є҆ди́не чл҃вѣколю́бче.

Ꙗ҆́кѡ ѕвѣзда̀ пресвѣ́тлаѧ всѣ́хъ на́съ просвѣща́еши сердца̀, достодо́лжнѡ блажа́щихъ тѧ̀.

Дрема́нїе ѿ ѻ҆́чїю твоє́ю ѿложи́въ, бдѣ́лъ є҆сѝ непреста́ннѡ, и҆ сла̑сти тѣлє́сныѧ ᲂу҆спи́лъ є҆сѝ.

Ни́щымъ дово́ленъ бы́лъ є҆сѝ хрⷭ҇та̀ ра́ди, и҆ прїѧ́лъ є҆сѝ вы́шнее наслѣ́дїе, прпⷣбне ра́дꙋѧсѧ.

Бг҃оро́диченъ: Тѧ̀, всенепоро́чнаѧ влⷣчце, свѣ́тлꙋю пала́тꙋ сло́ва, пѣсносло́вимъ и҆ ᲂу҆блажа́емъ.

Пѣ́снь є҃.

І҆рмо́съ: Свѣ́та пода́телю и҆ вѣкѡ́въ тво́рче, гдⷭ҇и, во свѣ́тѣ твои́хъ повелѣ́нїй наста́ви на́съ: ра́звѣ бо тебє̀, и҆но́гѡ бо́га не зна́емъ.

Пречи́стый свѣ́тъ почи́вшїй въ тебѣ̀, всего́ тѧ свѣтови́дна сотворѝ, ѻ҆́тче, просвѣща́юща вѣ́рныхъ добродѣ́телей твои́хъ свѣ́тлыми сїѧ̑нїи.

Ми́лованїемъ мно́гимъ, ни́щымъ бога́тство бы́лъ є҆сѝ, и҆ вра́чъ сꙋ́щымъ въ не́мощи воста́лъ є҆сѝ ꙗ҆́вѣ, си́хъ врачева́нїемъ ѿе́млѧ недꙋ́ги.

Ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ хра́мъ чи́стъ прест҃а́гѡ и҆ честна́гѡ дх҃а, страсте́й ти́нꙋ ѡ҆чи́щъ, са́мъ себѐ ꙗ҆́кѡ вои́стиннꙋ, ѻ҆́тче бг҃оно́се: тѣ́мже восхвалѧ́емъ тѧ̀.

Бг҃оро́диченъ: Тѧ̀, прест҃а́ѧ чⷭ҇таѧ, добро́тꙋ і҆а́кѡвлю, вѣ́рою бжⷭ҇твенными гла̑сы пѣсносло́вимъ ро́ждшꙋю на́мъ бг҃а плотоно́сца, є҆го́же трепе́щꙋтъ всѧ́чєскаѧ.

Пѣ́снь ѕ҃.

І҆рмо́съ: Въ бе́зднѣ грѣхо́внѣй валѧ́ѧсѧ, неизслѣ́днꙋю милосе́рдїѧ твоегѡ̀ призыва́ю бе́зднꙋ: ѿ тлѝ, бж҃е, мѧ̀ возведѝ.

Сокрѡ́вищи нбⷭ҇ными ѡ҆богати́лсѧ є҆сѝ, любѧ̀ ми́лованїе, самѱѡ́не сла́вне, и҆ ѿверза́ѧ ни́щымъ твою̀ ᲂу҆тро́бꙋ, соверше́ннымъ ᲂу҆мо́мъ.

Созда́лъ є҆сѝ въ сла́вꙋ бг҃ꙋ на́шемꙋ хра́мъ ѡ҆свѧще́нъ: въ ѻ҆́ньже притека́юще, ѿ многови́дныхъ ѡ҆чища́ютсѧ недꙋ̑гъ вѣ́рнїи, преблаже́нне.

Чи́сто житїѐ твоѐ препроводи́лъ є҆сѝ, и҆ съ прпⷣбными прпⷣбнѡ всели́лсѧ є҆сѝ, ѡ҆ на́съ моли́сѧ вѣ́рнѡ чтꙋ́щихъ тѧ̀, бг҃одохнове́нне.

Бг҃оро́диченъ: Нб҃о высоко̀ была̀ є҆сѝ, всѣ́хъ цр҃ѧ̀ бг҃а, всенепоро́чнаѧ, и҆ чⷭ҇таѧ пала́та, и҆ черто́гъ свѣ́телъ, бжⷭ҇твенною бл҃года́тїю.

Конда́къ, гла́съ и҃.

Ꙗ҆́кѡ врача̀ всеизрѧ́дна, и҆ моли́твенника благопрїѧ́тна, къ ра́цѣ твое́й бжⷭ҇твеннѣй притека́юще, самѱѡ́не бг҃омꙋ́дре преподо́бне, соше́дшесѧ любо́вїю, ѱалмы̑ и҆ пѣ́сньми ра́дꙋющесѧ, хрⷭ҇та̀ прославлѧ́емъ, таковꙋ́ю тебѣ̀ благода́ть подава́юща и҆сцѣле́нїй.

І҆́косъ:

Ста́рческое, кро́ткое и҆ неѕло́бивое, непоро́чнѡ житїѐ соверши́вшаго, сла́внѡ благода́ть прїи́мшаго чꙋде́съ, тве́рдꙋ и҆ неизрече́ннꙋ, самѱѡ́на прпⷣбнаго восхва́лимъ, а҆́лчꙋщихъ пита́телѧ, и҆ сꙋ́щихъ въ нꙋ́ждахъ помо́щника, и҆ побо́рника вели́ка, недꙋ́гꙋющымъ воздви́гша бжⷭ҇твенный хра́мъ и҆сцѣле́нїй.

Пѣ́снь з҃.

І҆рмо́съ: Ѻ҆́бразꙋ злато́мꙋ, на по́лѣ деи́рѣ слꙋжи́мꙋ, трїѐ твоѝ ѻ҆́троцы небрего́ша безбо́жнагѡ велѣ́нїѧ, посредѣ́ же ѻ҆гнѧ̀ вве́ржени, ѡ҆роша́еми поѧ́хꙋ: бл҃гослове́нъ є҆сѝ, бж҃е ѻ҆ц҃ъ на́шихъ.

Крѣ́пость хрⷭ҇та̀ держа́внꙋ въ напа́стехъ и҆мѣ́ѧ, преблаже́нне, житїѧ̀ преминꙋ́лъ є҆сѝ бꙋ́рю безъ и҆стопле́нїѧ, прпⷣбне, и҆ къ ти́хомꙋ приста́нищꙋ, воспѣва́ѧ, дости́глъ є҆сѝ: бл҃гослове́нъ є҆сѝ, бж҃е ѻ҆тє́цъ на́шихъ.

Премꙋ́дростїю мно́гою, и҆ любо́вїю дꙋхо́вною подвиза́емь, хра́мъ созда́лъ є҆сѝ, ѻ҆́тче, вели́къ: въ него́же притека́юще всегда̀, и҆сцѣле́нїе прїе́млютъ всѝ, вопїю́ще и҆ глаго́люще: бл҃гослове́нъ є҆сѝ, бж҃е ѻ҆тє́цъ на́шихъ.

Свѣ́щникъ свѣ́телъ добродѣ́телей, бжⷭ҇твеннымъ свѣ́томъ просвѣща́емь, самѱѡ́не, ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ, и҆ ѡ҆зари́лъ є҆сѝ вселе́нныѧ концы̀. тѣ́мже соше́дшесѧ тѧ̀ вѣ́рою ᲂу҆блажа́емъ, пою́ще: бл҃гослове́нъ є҆сѝ, бж҃е ѻ҆тє́цъ на́шихъ.

Бг҃оро́диченъ: Рꙋно̀ и҆ногда̀ пред̾ѧвлѧ́ше чⷭ҇тꙋю ᲂу҆тро́бꙋ твою̀, прїе́мшꙋю нбⷭ҇ный до́ждь всѣ́хъ ѡ҆роша́ющь, ѡ҆держи́мыхъ жа́ждею грѣхо́вною, всепѣ́таѧ: бл҃гослове́на є҆сѝ, бг҃а пло́тїю ро́ждшаѧ.

Пѣ́снь и҃.

І҆рмо́съ: Въ пе́щь ѻ҆́гненнꙋю ко ѻ҆трокѡ́мъ є҆врє́йскимъ снизше́дшаго, и҆ пла́мень въ ро́сꙋ прело́жшаго бг҃а, по́йте, дѣла̀, ꙗ҆́кѡ гдⷭ҇а, и҆ превозноси́те во всѧ̑ вѣ́ки.

Ѧ҆зы́къ движѧ̀ ра́достнѡ на бж҃їѧ, ѻ҆́тче самѱѡ́не, пѣ̑сни, стра̑сти плотскі̑ѧ воздержа́нїемъ порабо́тилъ є҆сѝ дꙋшѝ, и҆ ра́бъ хрⷭ҇тꙋ̀ и҆́скреннїй ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ, и҆ вы́шнѧгѡ гра́да наслѣ́дникъ.

Чи́стый тво́й ᲂу҆́мъ блиста̑нїи бжⷭ҇твенными ᲂу҆кра́шенъ, пресвѣ́телъ ꙗ҆ви́сѧ, и҆ прїѧ́тенъ чи́стыхъ, всебл҃же́нне, бжⷭ҇твенныхъ сїѧ́нїй: тѣ́мже тѧ̀ чти́мъ, самѱѡ́не, во вѣ́ки.

Ѡ҆свѧще́ннꙋ и҆мѣ́ѧ жи́знь, пресла́внѡ, самѱѡ́не всеблаже́нне, ꙗ҆́вѣ просла́вилсѧ є҆сѝ, къ бг҃ꙋ преше́дъ: се́ бо пребыва́етъ па́мѧть твоѧ̀ во вѣ́ки и҆ пра́вда.

Бг҃оро́диченъ: Оу҆ста́ви страсте́й мои́хъ лю́тꙋю бꙋ́рю, чⷭ҇таѧ бл҃гослове́ннаѧ, и҆ возбранѝ всѣ̑мъ неща́днѡ мою̀ нищетꙋ̀, дв҃о, борю́щымъ, врагѡ́мъ безплѡ́тнымъ, ꙗ҆́кѡ да вѣ́рнѡ пою́ тѧ.

Пѣ́снь ѳ҃.

І҆рмо́съ: Ѿ бг҃а бг҃а сло́ва, неизрече́нною мꙋ́дростїю прише́дшаго ѡ҆бнови́ти а҆да́ма, ꙗ҆́дїю въ тлѣ́нїе па́дшаго лю́тѣ, ѿ ст҃ы́ѧ дв҃ы неизрече́ннѡ воплоти́вшагосѧ на́съ ра́ди, вѣ́рнїи, є҆диномꙋ́дреннѡ пѣ́сньми велича́емъ.

Сѐ па́мѧть твоѧ̀, ѻ҆́тче, ꙗ҆́коже со́лнце всѣ̑мъ возсїѧ̀, просвѣща́ющи свѣ́тлѡ въ не́й тѧ̀ сла́вѧщыѧ, ꙗ҆́кѡ слꙋжи́телѧ хрⷭ҇то́ва и҆ наслѣ́дника црⷭ҇твїѧ є҆гѡ̀, и҆ всѣ̑мъ прпⷣбнымъ соприча́стника.

Ꙗ҆́кѡ свѣтоза́рно житїѐ твоѐ, ꙗ҆́кѡ ве́лїѧ сла́ва, ꙗ҆́кѡ бога́тъ гро́бъ тво́й, мꙋ́дре, и҆дѣ́же честно́е тѣ́ло твоѐ лежа́ше, здра́вїе и҆сточа́етъ притека́ющымъ вѣ́рнѡ, и҆ твоеѧ̀ просѧ́щымъ по́мощи всегда̀.

Твои́мъ пресла́внымъ, ѻ҆́тче, врачевство́мъ, є҆́же болѣ́зньми стѧжа́лъ є҆сѝ, посѣща́ти при́снѡ не ѡ҆скꙋдѣ́й, мо́лимсѧ, во мно́зѣ милосе́рдїи непреста́ннѡ предстоѧ̀ на́мъ, и҆ ѡ҆блегча́ѧ болѣ̑зни и҆ трꙋды̀ дꙋ́шъ на́шихъ.

Со́лнєчныѧ ѡ҆блиста́ѧ чтꙋ́щымъ тѧ̀, ѻ҆́тче, зари̑, просвѣтѝ на̑ша дꙋшє́внаѧ чꙋ̑вства, и҆ свѣ́тлости бжⷭ҇твенныѧ прича́стники сподо́би ны̀, моли́твами твои́ми, блаже́нне, бы́ти, мо́лимъ тѧ̀.

Бг҃оро́диченъ: Свѣтови́дѣнъ тѧ̀ ѻ҆́блакъ пра́веднагѡ сл҃нца вѣ́дѧще, чⷭ҇таѧ, ра́дꙋйсѧ, вѣ́рнѡ тебѣ̀ взыва́емъ: а҆пⷭ҇лѡвъ сла́ва, и҆ вѣне́цъ мꙋ́ченикѡвъ сла́вныхъ, и҆ вѣ́рныхъ спасе́нїе, дв҃о неискꙋсобра́чнаѧ.

Свѣти́ленъ.

Расточи́лъ є҆сѝ твоѐ бога́тство ни́щымъ бг҃оꙋго́днѡ, и҆ ве́сь возложи́лсѧ є҆сѝ, ѽ самѱѡ́не, гдⷭ҇еви, є҆го́же молѝ, всѧ́ческихъ страсте́й на́съ и҆зба́вити.

Бг҃оро́диченъ: Держа́внымъ твои́мъ покро́вомъ. ѿ вра̑гъ навѣ́та, на́съ, чⷭ҇таѧ, твоѧ̑ рабы̑, сохранѝ всѧ̑ неврє́дны: тѧ́ бо стѧжа́хомъ є҆ди́нꙋ прибѣ́жище въ нꙋ́ждахъ.

Житие преподобного Сампсона Странноприимца

Пре­по­доб­ный Самп­сон Стран­но­при­и­мец – об­ра­зец ис­тин­но­го хри­сти­ан­ско­го ми­ло­сер­дия, жи­вой и дей­ствен­ной люб­ви к лю­дям, до­хо­дя­щей до пол­но­го са­мо­от­вер­же­ния.

Свя­той Самп­сон ро­дил­ся в Ри­ме в бо­га­той и знат­ной се­мье. Он по­лу­чил хо­ро­шее об­ра­зо­ва­ние, осо­бен­но ос­но­ва­тель­но изу­чил вра­чеб­ное ис­кус­ство и ис­поль­зо­вал его для то­го, чтобы ле­чить без­воз­мезд­но, пре­иму­ще­ствен­но убо­гих и ни­щих. По­ни­мая, что де­ла бла­го­тво­ри­тель­но­сти мож­но со­вер­шать толь­ко при хри­сти­ан­ском вос­пи­та­нии ду­ши, пре­по­доб­ный Самп­сон при­леж­но за­ни­мал­ся чте­ни­ем Свя­щен­но­го Пи­са­ния, мно­го мо­лил­ся.

По­сле смер­ти ро­ди­те­лей свя­той Самп­сон раз­дал все остав­ши­е­ся ему по на­след­ству име­ния, ис­пол­няя на де­ле со­вет о со­вер­шен­стве, дан­ный Спа­си­те­лем бо­га­то­му юно­ше (Мф.19,21). Пре­по­доб­ный из­брал по­движ­ни­че­ский об­раз жиз­ни, от­пу­стил всех ра­бов на сво­бо­ду и, же­лая стя­жать се­бе ду­хов­ное со­кро­ви­ще, от­пра­вил­ся в пу­сты­ню с на­ме­ре­ни­ем про­во­дить стро­гую жизнь ас­ке­та. По Про­мыс­лу Бо­жию свя­той Самп­сон при­был в Кон­стан­ти­но­поль. Здесь он по­се­лил­ся в неболь­шом до­ме и стал при­ни­мать стран­ни­ков, боль­ных, ни­щих и с усер­ди­ем слу­жил им. Пре­по­доб­ный с лю­бо­вью от­но­сил­ся к лю­дям, тво­рил де­ла ми­ло­сер­дия, и это ста­ло для него глу­бо­кой по­треб­но­стью. Гос­подь про­сла­вил Сво­е­го угод­ни­ка. Слу­чи­лось так, что им­пе­ра­тор ви­зан­тий­ский Юс­ти­ни­ан I (527–565) тя­же­ло за­бо­лел. Не по­лу­чив об­лег­че­ния от по­мо­щи са­мых ис­кус­ных при­двор­ных вра­чей, им­пе­ра­тор стал усерд­но мо­лить­ся Бо­гу. Вско­ре Юс­ти­ни­ан уви­дел во сне че­ло­ве­ка, о ко­то­ром ему бы­ло ска­за­но, что он-то и мо­жет ис­це­лить им­пе­ра­то­ра. В по­ис­ках это­го вра­ча слу­ги им­пе­ра­то­ра обо­шли весь Кон­стан­ти­но­поль, на­ко­нец пре­по­доб­ный Самп­сон был най­ден и при­ве­ден во дво­рец. Од­ним при­кос­но­ве­ни­ем ру­ки к боль­но­му ме­сту свя­той ис­це­лил Юс­ти­ни­а­на. Бла­го­дар­ный им­пе­ра­тор стал пред­ла­гать ему мно­го зо­ло­та и се­реб­ра. Но пре­по­доб­ный от­ка­зал­ся от да­ров, а вза­мен по­про­сил им­пе­ра­то­ра по­стро­ить стран­но­при­им­ный дом и боль­ни­цу. Им­пе­ра­тор охот­но вы­пол­нил эту прось­бу и да­же при­пи­сал к этим учре­жде­ни­ям по­ме­стья для их со­дер­жа­ния. До глу­бо­кой ста­ро­сти про­дол­жал пре­по­доб­ный Самп­сон свое слу­же­ние. Кон­чи­на его (ок. 530) бы­ла без­бо­лез­нен­ной и мир­ной, те­ло свя­то­го по­греб­ли в хра­ме во имя свя­щен­но­му­че­ни­ка Мок­ия († ок. 295).

Гос­подь про­сла­вил Сво­е­го угод­ни­ка по смер­ти да­ром чу­до­тво­ре­ний. Од­на­жды, ко­гда в Кон­стан­ти­но­по­ле был силь­ный по­жар, пла­мя до­стиг­ло и до стран­но­при­им­ни­цы свя­то­го Самп­со­на. Од­на­ко зда­ние оста­лось непо­вре­жден­ным, ибо по мо­лит­вам пре­по­доб­но­го вдруг по­лил силь­ный дождь. Некий при­двор­ный, по име­ни Фе­о­до­рит, осту­пив­шись, по­лу­чил се­рьез­ную трав­му но­ги, так что он не толь­ко не мог хо­дить, но от силь­ных стра­да­ний по­те­рял да­же сон и ап­пе­тит. Боль­ной стал усерд­но мо­лить­ся пре­по­доб­но­му Самп­со­ну и через три дня по­лу­чил чу­дес­ное ис­це­ле­ние: пре­по­доб­ный сам явил­ся ему, кос­нул­ся по­вре­жден­ной но­ги и ска­зал Фе­о­до­ри­ту: «Встань, ибо ты уже боль­ше не бу­дешь бо­леть».

Пре­по­доб­ный и по смер­ти не оста­вил сво­ей стран­но­при­им­ни­цы. Ко­гда на­чаль­ник стран­но­при­им­но­го до­ма, некто Ене­сий, стал до­пус­кать небреж­но­сти в вы­пол­не­нии сво­их обя­зан­но­стей, пре­по­доб­ный Самп­сон сам явил­ся ему и стал гроз­но уко­рять за нера­де­ние. Вра­зум­ле­ние по­дей­ство­ва­ло, вско­ре Ене­сий ис­пра­вил­ся.

См. так­же: "Жи­тие пре­по­доб­но­го от­ца на­ше­го Самп­со­на стран­но­при­им­ца" в из­ло­же­нии свт. Ди­мит­рия Ро­стов­ско­го.