Канон святому преподобному Прокопию Декаполиту

Припев: Преподо́бне о́тче на́ш Проко́пие, моли́ Бо́га о на́с.

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 12 марта (27 февраля ст. ст.)

Глас 6.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Я́ко по су́ху пешеше́ствовав Изра́иль по бе́здне стопа́ми, гони́теля фарао́на ви́дя потопля́ема, Бо́гу побе́дную пе́снь пои́м, вопия́ше.

Благоче́стия любо́вию объя́т бы́в и Боже́ственным раче́нием треволне́ния мирска́я оттря́сл еси́, преподо́бне, Бо́гу побе́дную пе́снь взыва́я, я́ко просла́вися.

Светоно́сное твое́ житие́, и све́тлое души́, и спротяже́нное, благоче́стию срастворе́нно доброде́тели воображе́ние, в тебе́, преподо́бне, я́ве соде́лаша.

Преесте́ственным уче́нием и светоза́рным Христо́вым освеща́емь, страстны́я прило́ги воздержа́нием увяди́л еси́, вопия́ побе́дную пе́снь Вседержи́телю.

Богоро́дичен: Воплоще́нное Сло́во боголе́пно заче́нши, Пречи́стая, е́же пре́жде безпло́тное, на́м па́че естества́ родила́ еси́, Чи́стая, по Рождестве́ Де́ва пребы́вши.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Не́сть свя́т, я́коже Ты́, Го́споди Бо́же мо́й, вознесы́й ро́г ве́рных Твои́х, Бла́же, и утверди́вый на́с на ка́мени испове́дания Твоего́.

Твоя́ богоприя́тная душа́, ве́ры ра́ди ре́вностию распаля́ема, блаже́нне, беззако́нных го́рькое неи́стовство и я́рость, богоно́се, держа́вно разори́ла е́сть.

Твои́ми кровьми́ обагри́вся, му́ченическим страда́нием уподо́бился еси́, треблаже́нне, ра́ны нечести́вых му́жественною душе́ю претерпе́л еси́ терпели́вно, Проко́пие.

Подъя́л еси́, преподо́бне, сугу́бы по́двиги му́дре, е́реси облича́я и льво́в стремле́ния му́жески претерпе́в богому́дренно, прему́дре Проко́пие.

Богоро́дичен: Му́дрость и Сло́во О́тчее, е́же пре́жде все́х ве́к напосле́док време́н неизрече́нно вопло́щься от Неискусому́жныя Ма́тере, Богоро́дицу Сию́ соде́ла.

Седа́лен, гла́с 4.

Воздержа́ния добро́тами укра́шен, муче́ния кровьми́ уясни́л еси́ ду́шу и па́че со́лнца просия́л еси́, чудоно́сне Проко́пие преподо́бне.

Сла́ва, и ны́не, богоро́дичен: Те́плое заступле́ние су́щим в беда́х, и помо́щницу на́шу, и к Бо́гу премене́ние, Е́юже тли́ изба́вихомся, Богоро́дицу, ве́рнии, ублажа́ем.

Крестобогоро́дичен: На дре́ве ви́дящи воздви́жена Сы́на Твоего́, Пречи́стая, утро́бою ма́тернею растерза́ема, жа́лостно взыва́ла еси́: увы́ Мне́, ка́ко заше́л еси́, Све́те Мо́й Безле́тный?

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Христо́с моя́ си́ла, Бо́г и Госпо́дь, честна́я Це́рковь боголе́пно пое́т, взыва́ющи, от смы́сла чи́ста, о Го́споде пра́зднующи.

Напая́я, преподо́бне, сле́зными тече́ньми се́рдце твое́, блаже́нне, доброде́телей се́мя возде́лал еси́ по́мыслом чи́стым, преподо́бне Проко́пие.

Земно́е мудрова́ние Боже́ственному Ду́ху повину́л еси́, о́тче, по́стническое житие́ прие́м и сочета́емь лико́м му́ченическим, всеблаже́нне.

Я́ко му́ченик боже́ствен и и́стиннейш по благоче́стии, ерети́ческое обличи́л еси́ безу́мие, неи́стовство бо му́жески безбо́жных пренебре́гл еси́.

Богоро́дичен: Зако́нных кроме́ уста́вов, Всенепоро́чная, заче́нши Зижди́теля, и без тли́ Сего́ породила́ еси́, и Богоро́дица и́стинная и госпо́дственно была́ еси́.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Бо́жиим све́том Твои́м, Бла́же, у́тренюющих Ти́ ду́ши любо́вию озари́, молю́ся, Тя́ ве́дети, Сло́ве Бо́жий, и́стиннаго Бо́га, от мра́ка грехо́внаго взыва́юща.

Освяще́нна по́стнически и сконча́вшася кро́вию, о́тче, досто́йно почита́ем: па́мять бо пра́ведных с похвала́ми при́сно ве́рно соверша́ется и помина́ется.

Му́дре все́ претворя́я и устроя́я к лу́чшему, я́коже хо́щет Госпо́дь, злоче́ствующих скверноуби́йство твои́м воздержа́нием и муче́ния сла́вою преложи́.

На ра́мо взе́м кре́стное всеору́жие, о́тче, Христу́ после́довал еси́, вся́ за́дняя забве́нию творя́, к пре́дним тече́нием простира́яся.

Богоро́дичен: Пое́м, Пречи́стая, из Тебе́ в пло́ть стра́стну же и ме́ртвенну оде́явшагося Го́спода и обоже́ну соде́лавшаго соедине́нием неслия́нным по Ипоста́си.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Жите́йское мо́ре, воздвиза́емое зря́ напа́стей бу́рею, к ти́хому приста́нищу Твоему́ прите́к, вопию́ Ти́: возведи́ от тли́ живо́т мо́й, Многоми́лостиве.

Преходя́, приснопа́мятне, от сла́вы вои́стинну по́стническия, восте́кл еси́ к му́чеников сла́ве и че́сти, твое́ю кро́вию в багряни́цу очервле́ну оде́ян.

Теку́щих непостоя́нное преоби́дев, душе́ю и по́мыслом богому́дренным, приснопребыва́ющим, благи́м и конца́ не иму́щим благоче́стно впери́лся еси́, всеблаже́нне.

Воздержа́нием благомо́щным и кро́тостию Христо́с зря́ тя́ обогати́вшася, человеколю́бне призре́ на тя́ и сла́вы показа́ прича́стника, страстоте́рпче пресла́вне.

Богоро́дичен: Всенепоро́чная Влады́чице, души́ моея́ тя́жкая и лю́тая сокруше́ния рукодея́ньми исцели́ та́йными, действи́тельныя лечбы́ Сы́на Твоего́ полага́ющи Стра́сти.

Конда́к, гла́с 4.

Денни́цу дне́сь Це́рковь иму́щи, вся́кую злосла́вия мглу́ разгоня́ет, почита́ющи Тя́, небеснотаи́нниче, Проко́пие пресла́вне.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: Росода́тельну у́бо пе́щь соде́ла а́нгел преподо́бным отроко́м, халде́и же опаля́ющее веле́ние Бо́жие, мучи́теля увеща́ вопи́ти: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Я́ко пресве́тло житие́ твое́, богому́дре, бы́сть по́стничеством, та́ко яви́ся твое́ я́ве страда́ние тве́рдо, Христа́ бо просла́вил еси́, вопия́: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Целому́дрия чистото́ю, чу́дный о́тче, препоя́сався, му́жеством же муче́ния вене́ц све́тел прия́л еси́ благода́тию, зовы́й: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Не покланя́ющиися о́бразу Твоему́ Пречи́стому, Спа́се, нечести́вии раба́ Твоего́ я́звят, стру́жуще лю́те, пою́ща и глаго́люща к Тебе́: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Богоро́дичен: Веселя́щеся Рождество́м Твои́м, Всенепоро́чная, вси́ Тя́ ублажа́ем. Того́ бо ра́ди ны́не плотска́го мы́ изба́вльшеся тле́ния, вопие́м Ему́: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Из пла́мене преподо́бным ро́су источи́л еси́ и пра́веднаго же́ртву водо́ю попали́л еси́: вся́ бо твори́ши, Христе́, то́кмо е́же хоте́ти. Тя́ превозно́сим во вся́ ве́ки.

Разреше́н от тли́ и пре́жде сме́рти я́влься, преста́вился еси́ отсю́ду к нетле́нней, преподо́бне, жи́зни, сме́рть прие́м ле́ствицею све́тло, Проко́пие богому́дре.

Испо́лнен яви́лся еси́ зари́ благода́тныя и к незаходи́мому Све́ту, о́тче, отше́л еси́, вся́ко ве́щное отложи́в жела́ние. Те́мже тя́ почита́ем, Проко́пие богому́дре.

Вооруже́н си́лою Боже́ственнаго Ду́ха, лука́вствия духо́в победи́л еси́ полки́. Те́мже небе́сныя две́ри тебе́ отверзо́шася, блаже́нне, воспева́ющу Христа́ во ве́ки вся́.

Богоро́дичен: Блажа́т вси́ ро́ди, Влады́чице, я́коже прорекла́ еси́, Еди́на Богоблаже́нная, Тя́, и́стинную Богоро́дицу Пречи́стую, Ю́же превозно́сим во вся́ ве́ки.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Бо́га челове́ком невозмо́жно ви́дети, на Него́же не сме́ют чи́ни а́нгельстии взира́ти; Тобо́ю бо, Всечи́стая, яви́ся челове́ком Сло́во воплоще́нно, Его́же велича́юще, с небе́сными во́и, Тя́ ублажа́ем.

Пострада́ти зако́нно, му́чениче, изво́лив, страсте́й стремле́ния воздержа́нием умертви́л еси́ и плотска́я взыгра́ния, уго́дниче Христо́в: те́мже безстра́стия ны́не безсме́ртное с безпло́тными во́инствы обре́л еси́ наслажде́ние.

Судии́ пра́ведному све́тло предстои́ши, я́ко победи́тель, венцы́ неувяда́емыя прие́м, приле́жно, Проко́пие, моля́ся о соверша́ющих твою́ свяще́нную па́мять и боже́ственный пра́здник преставле́ния твоего́.

Заря́ми Тре́ми ны́не озаря́емь, от Еди́наго несказа́нно происходя́щими Божества́, пребога́тнаго насле́дия сподо́бился еси́ и кра́снаго весе́лия, ра́дуяся с преми́рными во́инствы, о́тче Проко́пие.

Богоро́дичен: Тле́нен Сло́во Бо́жие нетле́нное зра́к прие́м, челове́ки в нетле́ние облече́, благоволе́нием О́тчим всели́вся в Тя́, Обра́дованную. Те́мже, Пречи́стая, с небе́сными во́инствы Тя́ велича́ем.

Пѣ́снь а҃.

І҆рмо́съ: Ꙗ҆́кѡ по сꙋ́хꙋ, пѣшеше́ствовавъ і҆и҃ль по бе́зднѣ стопа́ми, гони́телѧ фараѡ́на ви́дѧ потоплѧ́ема, бг҃ꙋ побѣ́днꙋю пѣ́снь, пои́мъ, вопїѧ́ше.

Бл҃гоче́стїѧ любо́вїю ѡ҆б̾ѧ́тъ бы́въ, и҆ бжⷭ҇твеннымъ раче́нїемъ треволнє́нїѧ мїрска̑ѧ ѿтрѧ́слъ є҆сѝ, преподо́бне, бг҃ꙋ побѣ́днꙋю пѣ́снь взыва́ѧ: ꙗ҆́кѡ просла́висѧ.

Свѣтоно́сное твоѐ житїѐ, и҆ свѣ́тлое дꙋшѝ, и҆ спротѧже́нное, бл҃гоче́стїю срастворе́нно добродѣ́тели воѡбраже́нїе, въ тебѣ̀, преподо́бне, ꙗ҆́вѣ содѣ́лаша.

Преесте́ственнымъ ᲂу҆че́нїемъ, и҆ свѣтоза́рнымъ хрⷭ҇то́вымъ ѡ҆свѣща́емь, страстны̑ѧ прило́ги воздержа́нїемъ ᲂу҆вѧди́лъ є҆сѝ, вопїѧ̀ побѣ́днꙋю пѣ́снь вседержи́телю.

Бг҃оро́диченъ: Воплоще́нное сло́во бг҃олѣ́пнѡ заче́нши, пречⷭ҇таѧ, є҆́же пре́жде безпло́тное, на́мъ па́че є҆стества̀ родила̀ є҆сѝ, чⷭ҇таѧ, по ржⷭ҇твѣ̀ дв҃а пребы́вши.

Пѣ́снь г҃.

І҆рмо́съ: Нѣ́сть свѧ́тъ, ꙗ҆́коже ты̀, гдⷭ҇и бж҃е мо́й, вознесы́й ро́гъ вѣ́рныхъ твои́хъ, бл҃же, и҆ ᲂу҆тверди́вый на́съ на ка́мени и҆сповѣ́данїѧ твоегѡ̀.

Твоѧ̀ бг҃опрїѧ́тнаѧ дꙋша̀, вѣ́ры ра́ди ре́вностїю распалѧ́ема, блаже́нне, беззако́нныхъ го́рькое неи́стовство и҆ ꙗ҆́рость, бг҃оно́се, держа́внѡ разори́ла є҆́сть.

Твои́ми кровьмѝ ѡ҆багри́всѧ, мч҃ничєскимъ страда́нїємъ ᲂу҆подо́билсѧ є҆сѝ, треблаже́нне, ра̑ны нечести́выхъ мꙋ́жественною дꙋше́ю претерпѣ́лъ є҆сѝ терпѣли́внѡ, проко́пїе.

Под̾ѧ́лъ є҆сѝ, преподо́бне, сꙋгꙋ̑бы по́двиги мꙋ́дрѣ є҆́рєси ѡ҆блича́ѧ, и҆ львѡ́въ стремлє́нїѧ мꙋ́жески претерпѣ́въ бг҃омꙋ́дреннѡ, премꙋ́дре проко́пїе.

Бг҃оро́диченъ: Мꙋ́дрость и҆ сло́во ѻ҆́ч҃ее, є҆́же пре́жде всѣ́хъ вѣ́къ напослѣ́докъ време́нъ неизрече́ннѡ вопло́щсѧ ѿ неискꙋсомꙋ́жныѧ мт҃ре, бцⷣꙋ сїю̀ содѣ́ла.

Сѣда́ленъ, гла́съ д҃.

Воздержа́нїѧ добро́тами ᲂу҆кра́шенъ, мꙋче́нїѧ кровьмѝ ᲂу҆ѧсни́лъ є҆сѝ дꙋ́шꙋ, и҆ па́че со́лнца просїѧ́лъ є҆сѝ, чꙋдоно́сне проко́пїе преподо́бне.

Сла́ва, и҆ ны́нѣ, бг҃оро́диченъ: Те́плое застꙋпле́нїе сꙋ́щымъ въ бѣда́хъ, и҆ помо́щницꙋ на́шꙋ, и҆ къ бг҃ꙋ премѣне́нїе, є҆́юже тлѝ и҆зба́вихомсѧ, бцⷣꙋ, вѣ́рнїи, ᲂу҆блажа́емъ.

Крⷭ҇тобг҃оро́диченъ: На дре́вѣ ви́дѧщи воздви́жена сн҃а твоего̀, пречⷭ҇таѧ, ᲂу҆тро́бою мт҃рнею растерза́ема, жа́лостнѡ взыва́ла є҆сѝ: ᲂу҆вы̀ мнѣ̀, ка́кѡ заше́лъ є҆сѝ, свѣ́те мо́й безлѣ́тный;

Пѣ́снь д҃.

І҆рмо́съ: Хрⷭ҇то́съ моѧ̀ си́ла, бг҃ъ и҆ гдⷭ҇ь, честна́ѧ цр҃ковь бг҃олѣ́пнѡ пое́тъ, взыва́ющи ѿ смы́сла чи́ста, ѡ҆ гдⷭ҇ѣ пра́зднꙋющи.

Напаѧ́ѧ, преподо́бне, сле́зными тече́ньми се́рдце твоѐ, бл҃же́нне, добродѣ́телей сѣ́мѧ воздѣ́лалъ є҆сѝ по́мысломъ чи́стымъ, преподо́бне проко́пїе.

Земно́е мꙋдрова́нїе бжⷭ҇твенномꙋ дх҃ꙋ повинꙋ́лъ є҆сѝ, ѻ҆́ч҃е, по́стническое житїѐ прїе́мъ, и҆ сочета́емь ликѡ́мъ мꙋ́ченичєскимъ, всебл҃же́нне.

Ꙗ҆́кѡ мч҃никъ бжⷭ҇твенъ и҆ и҆́стиннѣйшъ по благоче́стїи, є҆реті́ческое ѡ҆бличи́лъ є҆сѝ безꙋ́мїе: неи́стовство бо мꙋ́жески безбо́жныхъ пренебре́глъ є҆сѝ.

Бг҃оро́диченъ: Зако́нныхъ кромѣ̀ ᲂу҆ста́вѡвъ, всенепоро́чнаѧ, заче́нши зижди́телѧ, и҆ безъ тлѝ сего̀ породила̀ є҆сѝ, и҆ бцⷣа и҆́стиннаѧ и҆ гдⷭ҇ьственнѡ была̀ є҆сѝ.

Пѣ́снь є҃.

І҆рмо́съ: Бж҃їимъ свѣ́томъ твои́мъ, бл҃же, ᲂу҆́тренюющихъ тѝ дꙋ́шы любо́вїю ѡ҆зарѝ, молю́сѧ, тѧ̀ вѣ́дѣти, сло́ве бж҃їй, и҆́стиннаго бг҃а, ѿ мра́ка грѣхо́внагѡ взыва́юща.

Ѡ҆свѧще́нна по́стнически, и҆ сконча́вшасѧ кро́вїю, ѻ҆́ч҃е досто́йнѡ почита́емъ: па́мѧть бо пра́ведныхъ съ похвала́ми при́снѡ, вѣ́рнѡ соверша́етсѧ и҆ помина́етсѧ.

Мꙋ́дрѣ всѐ претворѧ́ѧ и҆ ᲂу҆строѧ́ѧ къ лꙋ́чшемꙋ, ꙗ҆́коже хо́щетъ гдⷭ҇ь: ѕлоче́ствꙋющихъ скверноꙋбі́йство твои́мъ воздержа́нїемъ, и҆ мꙋче́нїѧ сла́вою преложѝ.

На ра́мо взе́мъ крⷭ҇тное всеѻрꙋ́жїе, ѻ҆́ч҃е, хрⷭ҇тꙋ̀ послѣ́довалъ є҆сѝ, всѧ̑ за̑днѧѧ забве́нїю творѧ̀, къ прє́днимъ тече́нїємъ простира́ѧсѧ.

Бг҃оро́диченъ: Пое́мъ, пречⷭ҇таѧ, и҆зъ тебє̀ въ пло́ть стра́стнꙋ же и҆ ме́ртвеннꙋ ѡ҆дѣ́ѧвшагосѧ гдⷭ҇а, и҆ ѡ҆боже́нꙋ содѣ́лавшаго, соедине́нїемъ неслїѧ́ннымъ по ѵ҆поста́си.

Пѣ́снь ѕ҃.

І҆рмо́съ: Жите́йское мо́ре воздвиза́емое зрѧ̀ напа́стей бꙋ́рею, къ ти́хомꙋ приста́нищꙋ твоемꙋ̀ прите́къ, вопїю́ ти: возведѝ ѿ тлѝ живо́тъ мо́й, многомлⷭ҇тиве.

Преходѧ̀, приснопа́мѧтне, ѿ сла́вы вои́стиннꙋ по́стническїѧ, восте́клъ є҆сѝ къ мч҃никѡвъ сла́вѣ и҆ че́сти, твое́ю кро́вїю въ багрѧни́цꙋ ѡ҆червле́нꙋ ѡ҆дѣ́ѧнъ.

Текꙋ́щихъ непостоѧ́нное преѡби́дѣвъ, дꙋше́ю и҆ по́мысломъ бг҃омꙋ́дреннымъ, приснопребыва́ющимъ, благи́мъ и҆ конца̀ не и҆мꙋ́щимъ, благоче́стнѡ впери́лсѧ є҆сѝ, всебл҃же́нне.

Воздержа́нїемъ благомо́щнымъ и҆ кро́тостїю хрⷭ҇то́съ зрѧ̀ тѧ̀ ѡ҆богати́вшасѧ, человѣколю́бнѣ призрѣ̀ на тѧ̀, и҆ сла́вы показа̀ прича́стника, страстоте́рпче пресла́вне.

Бг҃оро́диченъ: Всенепоро́чнаѧ влⷣчце, дꙋшѝ моеѧ̀ тѧ̑жкаѧ и҆ лю̑таѧ сокрꙋшє́нїѧ рꙋкодѣѧ́ньми и҆сцѣлѝ та́йными, дѣйстви́тєльныѧ лѣчбы̑ сн҃а твоегѡ̀ полага́ющи стрⷭ҇ти.

Конда́къ, гла́съ д҃.

Денни́цꙋ дне́сь цр҃ковь и҆мꙋ́щи, всѧ́кꙋю ѕлосла́вїѧ мглꙋ̀ разгонѧ́етъ, почита́ющи тѧ̀, нбⷭ҇нотаи́нниче проко́пїе пресла́вне.

Пѣ́снь з҃.

І҆рмо́съ: Росода́тельнꙋ ᲂу҆́бѡ пе́щь содѣ́ла а҆́гг҃лъ прпⷣбнымъ ѻ҆трокѡ́мъ, халдє́и же ѡ҆палѧ́ющее велѣ́нїе бж҃їе, мꙋчи́телѧ ᲂу҆вѣща̀ вопи́ти: бл҃гослове́нъ є҆сѝ, бж҃е ѻ҆тє́цъ на́шихъ.

Ꙗ҆́кѡ пресвѣ́тло житїѐ твоѐ, бг҃омꙋ́дре, бы́сть по́стничествомъ, та́кѡ ꙗ҆ви́сѧ твоѐ ꙗ҆́вѣ страда́нїе тве́рдо: хрⷭ҇та́ бо просла́вилъ є҆сѝ, вопїѧ̀: бл҃гослове́нъ є҆сѝ, бж҃е ѻ҆тє́цъ на́шихъ.

Цѣломꙋ́дрїѧ чистото́ю, чꙋ́дный ѻ҆́ч҃е, препоѧ́савсѧ, мꙋ́жествомъ же мꙋче́нїѧ вѣне́цъ свѣ́телъ прїѧ́лъ є҆сѝ бл҃года́тїю, зовы́й: бл҃гослове́нъ є҆сѝ, бж҃е ѻ҆тє́цъ на́шихъ.

Не покланѧ́ющїисѧ ѻ҆́бразꙋ твоемꙋ̀ пречⷭ҇томꙋ, сп҃се, нечести́вїи раба̀ твоего̀ ꙗ҆́звѧтъ стрꙋ́жꙋще лю́тѣ пою́ща и҆ глаго́люща къ тебѣ̀: бл҃гослове́нъ є҆сѝ, бж҃е ѻ҆тє́цъ на́шихъ.

Бг҃оро́диченъ: Веселѧ́щесѧ ржⷭ҇тво́мъ твои́мъ, всенепоро́чнаѧ, вси́ тѧ ᲂу҆блажа́емъ: тогѡ́ бо ра́ди ны́нѣ плотска́гѡ мы̀ и҆зба́вльшесѧ тлѣ́нїѧ, вопїе́мъ є҆мꙋ̀: бл҃гослове́нъ є҆сѝ, бж҃е ѻ҆тє́цъ на́шихъ.

Пѣ́снь и҃.

І҆рмо́съ: И҆зъ пла́мене прпⷣбнымъ ро́сꙋ и҆сточи́лъ є҆сѝ, и҆ пра́веднагѡ же́ртвꙋ водо́ю попали́лъ є҆сѝ: всѧ̑ бо твори́ши, хрⷭ҇тѐ, то́кмѡ є҆́же хотѣ́ти. тѧ̀ превозно́симъ во всѧ̑ вѣ́ки.

Разрѣше́нъ ѿ тлѝ, и҆ пре́жде сме́рти ꙗ҆́вльсѧ, преста́вилсѧ є҆сѝ ѿсю́дꙋ къ нетлѣ́ннѣй, прпⷣбне, жи́зни, сме́рть прїе́мъ лѣ́ствицею свѣ́тлѡ, проко́пїе бг҃омꙋ́дре.

И҆спо́лненъ ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ зарѝ бл҃года́тныѧ, и҆ къ незаходи́момꙋ свѣ́тꙋ, ѻ҆́ч҃е, ѿше́лъ є҆сѝ, всѧ́ко ве́щное ѿложи́въ жела́нїе. тѣ́мже тѧ̀ почита́емъ, проко́пїе бг҃омꙋ́дре.

Воѡрꙋже́нъ си́лою бжⷭ҇твеннагѡ дх҃а, лꙋка́вствїѧ дꙋхѡ́въ побѣди́лъ є҆сѝ полкѝ. тѣ́мже нбⷭ҇ныѧ двє́ри тебѣ̀ ѿверзо́шасѧ, бл҃же́нне, воспѣва́ющꙋ хрⷭ҇та̀ во вѣ́ки всѧ̑.

Бг҃оро́диченъ: Блажа́тъ всѝ ро́ди, влⷣчце, ꙗ҆́коже прорекла̀ є҆сѝ, є҆ди́на бг҃обл҃же́ннаѧ, тѧ̀ и҆́стиннꙋю бцⷣꙋ пречⷭ҇тꙋю: ю҆́же превозно́симъ во всѧ̑ вѣ́ки.

Пѣ́снь ѳ҃.

І҆рмо́съ: Бг҃а человѣ́кѡмъ невозмо́жно ви́дѣти, на него́же не смѣ́ютъ чи́ни а҆́гг҃льстїи взира́ти: тобо́ю бо, всечⷭ҇таѧ, ꙗ҆ви́сѧ человѣ́кѡмъ сло́во воплоще́нно: є҆го́же велича́юще, съ нбⷭ҇ными вѡ́и тѧ̀ ᲂу҆блажа́емъ.

Пострада́ти зако́ннѡ, мч҃ниче, и҆зво́ливъ, страсте́й стремлє́нїѧ воздержа́нїемъ ᲂу҆мертви́лъ є҆сѝ, и҆ плотска̑ѧ взыгра̑нїѧ, ᲂу҆го́дниче хрⷭ҇то́въ: тѣ́мже безстра́стїѧ ны́нѣ, безсме́ртное съ безпло́тными во́инствы, ѡ҆брѣ́лъ є҆сѝ наслажде́нїе.

Сꙋдїѝ пра́ведномꙋ свѣ́тлѡ предстои́ши, ꙗ҆́кѡ побѣди́тель вѣнцы̀ неꙋвѧда́ємыѧ прїе́мъ, прилѣ́жнѡ, проко́пїе, молѧ́сѧ ѡ҆ соверша́ющихъ твою̀ свѧще́ннꙋю па́мѧть, и҆ бжⷭ҇твенный пра́здникъ преставле́нїѧ твоегѡ̀.

Зарѧ́ми тре́ми ны́нѣ ѡ҆зарѧ́емь, ѿ є҆ди́нагѡ несказа́ннѡ происходѧ́щими бжⷭ҇тва̀, пребога́тнагѡ наслѣ́дїѧ сподо́билсѧ є҆сѝ, и҆ кра́снагѡ весе́лїѧ, ра́дꙋѧсѧ съ премі́рными во́инствы, ѻ҆́ч҃е проко́пїе.

Бг҃оро́диченъ: Тлѣ́ненъ, сло́во бж҃їе нетлѣ́нное, зра́къ прїе́мъ, человѣ́ки въ нетлѣ́нїе ѡ҆блечѐ, бл҃говоле́нїемъ ѻ҆́ч҃имъ всели́всѧ въ тѧ̀ ѡ҆бра́дованнꙋю: тѣ́мже, пречⷭ҇таѧ, съ нбⷭ҇ными во́инствы тѧ̀ велича́емъ.

Житие преподобного Прокопия Декаполита

Пре­по­доб­ный Про­ко­пий ро­дил­ся в стране Де­ка­по­лит­ской (т. е. Де­ся­ти­гра­дии), на во­сток от Га­ли­лей­ско­го озе­ра. Оста­вив су­ет­ный мир, Про­ко­пий при­нял в од­ной оби­те­ли ино­че­ский чин и про­во­дил все вре­мя в мо­лит­ве и по­сте. Опыт­ный в мо­на­ше­ских по­дви­гах, укра­шен­ный чи­сто­тою ду­шев­ною, он был сла­вен и зна­ме­нит сре­ди по­движ­ни­ков. Меж­ду тем око­ло это­го вре­ме­ни по­яви­лась ико­но­бор­че­ская ересь. Воз­бу­дил ее нече­сти­вый им­пе­ра­тор Лев Ис­ав­ря­нин, ко­то­рый счи­тал ико­ны идо­ла­ми, а по­кло­ня­ю­щих­ся им – идо­ло­по­клон­ни­ка­ми.

Пре­по­доб­ный Про­ко­пий вме­сте с дру­ги­ми рев­ни­те­ля­ми пра­во­сла­вия вос­стал про­тив нече­сти­вой ере­си ико­но­бор­цев; он об­ли­чил безум­ное муд­ро­ва­ние ере­ти­ков и по­бе­дил их непо­бе­ди­мы­ми бо­же­ствен­ны­ми сло­ве­са­ми. Это и на­влек­ло на него гнев и неми­лость им­пе­ра­то­ра. По его по­ве­ле­нию, св. Про­ко­пия схва­ти­ли и под­верг­ли же­сто­ким му­че­ни­ям: его бес­че­ло­веч­но би­ли, стро­га­ли те­ло его же­лез­ны­ми ору­ди­я­ми и за­тем бро­си­ли в смрад­ную тем­ни­цу. В этой мрач­ной тем­ни­це преп. Про­ко­пий вме­сте с свя­тым Ва­си­ли­ем, его спо­движ­ни­ком по ино­че­ской жиз­ни, му­чил­ся до са­мой смер­ти им­пе­ра­то­ра Льва Ис­ав­ря­ни­на. Ко­гда же Лев умер, то Про­ко­пий вме­сте с Ва­си­ли­ем и дру­ги­ми свя­ты­ми му­че­ни­ка­ми, был вы­пу­щен из тем­ни­цы. Ко­нец сво­ей жиз­ни пре­по­доб­ный Про­ко­пий Де­ка­по­лит про­вел мир­но в ино­че­ских по­дви­гах.

В глу­бо­кой ста­ро­сти ото­шел он в иную жизнь, чтобы ви­деть Хри­ста уже не на ико­нах, ко­то­рые он за­щи­щал всю жизнь, а ли­цом к ли­цу, и чтобы по­лу­чить от Него за свои тру­ды и стра­да­ния ве­ли­кую на­гра­ду на небе­сах.

См. так­же: "Па­мять пре­по­доб­но­го от­ца на­ше­го Про­ко­пия Де­ка­по­ли­та, Ис­по­вед­ни­ка" в из­ло­же­нии свт. Ди­мит­рия Ро­стов­ско­го.