Канон святому преподобному Петру Афонскому
Припев: Преподо́бне о́тче Пéтре, моли́ Бо́га о на́с.
Память: 25 июня (12 июня ст. ст.)
Глас 2.
Пе́снь 1.
Ирмо́с: Гряди́те, лю́дие, пои́м пе́снь Христу́ Бо́гу, разде́льшему мо́ре и наста́вльшему лю́ди, я́же изведе́ из рабо́ты Еги́петския, я́ко просла́вися.
Друга́го тя́ на́м Петра́ предлага́ет Це́рковь дне́сь, просвеща́юща на́ша мы́сли па́мятию твое́ю боже́ственною, о́тче пребога́те.
Ка́ла страсте́й очи́щ о́чи у́мныя, преподо́бне, я́сно ви́дел еси́ безме́рную добро́ту Христа́ Царя́, тя́ просла́вльшаго.
Просия́в тебе́, Трисо́лнечнаго Божества́, преблаже́нне, невече́рний све́т, соде́ла тя́ чи́сто прия́телище боже́ственных дарова́ний, о́тче богому́дре.
Богоро́дичен: И́же на́с ра́ди из Тебе́, Де́во, в челове́ка премно́гою бла́гостию обо́лкся, преподо́бных собо́ры Того́ возлю́бльших препросла́влен е́сть.
Пе́снь 3.
Ирмо́с: Утверди́ на́с в Тебе́, Го́споди, дре́вом умерщве́й гре́х, стра́х Тво́й всади́ в сердца́ на́с, пою́щих Тя́.
Умертви́в я́же на земли́ у́ды, преподо́бне, поуче́нии оживи́л еси́ ду́шу боже́ственными и получи́л еси́ ве́чную жи́знь и све́тлость.
Совокупи́лся еси́, я́ко до́бре пожи́в, с вы́шними, преблаже́нне, ликостоя́нии, в безмо́лвии пребыва́я и на добро́ту боже́ственную взира́я.
В гора́х я́ве скрыва́емь, челове́к совокупле́ния удали́лся еси́ и у́м ве́сь впери́л еси́ к небе́сней добро́те, веселя́ся.
Богоро́дичен: Пала́ту красну́ неизрече́ннаго бога́тства, Де́во, зна́юще, по до́лгу Тя́ сла́вим, спа́сшиися Рождество́м Твои́м, Всенепоро́чная.
Седа́лен, гла́с 1.
Погре́бл еси́ страсте́й всевоста́ние умерщвле́нием пло́ти, свяще́нный о́тче, и жи́знь безконе́чную по сме́рти прия́л еси́. Те́мже дне́сь Христо́ва Це́рковь пра́зднует твою́ досточу́дную па́мять, преподо́бных украше́ние.
Богоро́дичен: Наста́ви на́с на пу́ть покая́ния, укло́ншияся при́сно к безпу́тием зо́л и Преблага́го прогне́вавшия Го́спода, Неискусобра́чная благослове́нная Мари́е, прибе́жище отча́янных челове́ков, Бо́жие жили́ще.
Крестобогоро́дичен: Зря́щи Тя́, Христе́, Всенепоро́чная Ма́ти ме́ртва, на Кресте́ просте́рта, вопия́ше: Сы́не Мо́й, собезнача́льне Отцу́ и Ду́ху, что́ неизрече́нное Твое́ сие́ смотре́ние, и́мже спа́сл еси́ пречи́стых ру́к Твои́х, Ще́дре, созда́ние?
Пе́снь 4.
Ирмо́с: Прише́л еси́ от Де́вы не хода́тай, ни а́нгел, но Са́м Го́споди вопло́щся, и спа́сл еси́ всего́ мя челове́ка; те́м зову́ ти: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.
В гора́х и пеще́рах, му́дре, быва́я, боже́ственное восхожде́ние в се́рдцы поло́жь, вся́ изсуши́л еси́ страсте́й то́ки Боже́ственною благода́тию.
Стреля́ния де́монов, и стре́л, и ловле́ния до конца́ отбе́гл еси́, щито́м ве́ры, преподо́бне, покрыва́емь.
Пове́ржена при ногу́ твое́ю льсти́ваго зми́я и сме́х ви́дяще, су́рово свире́пеющагося, Пе́тре всесла́вне, вели́чие Го́сподеви возсыла́ем.
Богоро́дичен: Госпо́дь, из Тебе́ роди́вся, Госпоже́ Всенепоро́чная, облада́юща врага́ ми́ром изба́ви вся́, преподо́бныя же, я́ко возлю́бльшия Сего́, возвели́чи.
Пе́снь 5.
Ирмо́с: Све́та Пода́телю и веко́в Тво́рче, Го́споди, во све́те Твои́х повеле́ний наста́ви на́с: ра́зве бо Тебе́, ино́го Бо́га не зна́ем.
На го́ры честны́х за́поведей восте́к, я́коже Моисе́й, преподо́бне, ви́дел еси́ Бо́га я́ве, я́коже вмеща́л еси́, и, все́ми просве́щся душе́вными чу́вствы, вельми́ просла́вился еси́.
Манове́нии боже́ственными при́сно удобря́емь, му́дре, пребы́л еси́ стра́сти вся́кия неприча́стен, Пе́тре, и безстра́стием, я́ко оде́ждею, обле́клся еси́, преподо́бне.
Ле́ты мно́гими сокрыва́емо те́ло твое́ в просвеще́ние на́ше яви́ся, источа́я ре́ки на́м исцеле́ний и ми́ро благода́ти.
Богоро́дичен: Свяще́нными гла́сы Тя́, добро́ту Иа́ковлю, пое́м, пло́тски ро́ждшую ми́рови Све́т, И́же от Све́та, просвеща́ющь преподо́бных собо́р.
Пе́снь 6.
Ирмо́с: В бе́здне грехо́вней валя́яся, неизсле́дную милосе́рдия Твоего́ призыва́ю бе́здну: от тли́, Бо́же, мя́ возведи́.
Утве́рждся кре́постию Ду́ха, всю́ вра́жию кре́пость смири́л еси́ и, победи́тель бы́в, ко Христу́ венцено́сец восте́кл еси́.
Стопа́м после́дуя бы́л еси́, преподо́бне, Петру́ верхо́вному, ка́меню ве́ры, его́же и зва́ние име́л еси́ и ве́рою бога́тно обогати́лся еси́.
По́двигом боже́ственным подвиза́лся еси́, о́тче, и ве́ру подо́бно соблю́л еси́, про́чее тебе́ предлежи́т до́браго де́лания вене́ц.
Богоро́дичен: Во утро́бу Твою́ всели́ся, и все́ челове́ческое существо́ обожи́, и преподо́бных, Чи́стая, мно́жество свяще́нно привлече́.
Конда́к, гла́с 2.
Удали́в себе́ челове́ческаго сожи́тельства, в пеще́рах ка́менных и разсе́линах пожи́л еси́, жела́нием боже́ственным и любо́вию, Пе́тре, Го́спода твоего́, от Него́же вене́ц прия́л еси́. Моли́ непреста́нно спасти́ся на́м.
И́кос:
Мирски́х мо́лв избе́г и бу́ри жите́йския, я́ко бе́гательны и уко́рны, непроходи́мая места́ дости́гл еси́ и осо́бь, я́коже пти́ца, еди́н ле́та мно́га пожи́л еси́, в пеще́рах и про́пастех, и разсе́линах кры́яся, ко Го́споду взира́я и Того́ исполня́я повеле́ния; от Него́же прия́т благода́ть, преподо́бне, я́ко со́лнце, о́тче, возсия́л еси́, моля́ непреста́нно о все́х на́с.
Пе́снь 7.
Ирмо́с: Те́лу злато́му прему́дрыя де́ти не послужи́ша, и в пла́мень са́ми поидо́ша, и бо́ги и́х обруга́ша, среди́ пла́мене возопи́ша и ороси́ я́ а́нгел: услы́шася уже́ у́ст ва́ших моли́тва.
Тве́рдым по́мыслом на ра́мо кре́ст взе́м, Распе́ншемуся после́довал еси́, я́ко мона́х освяще́н, опаля́я, я́ко хвра́стие, стра́сти и вопия́, преблаже́нне: благослове́н еси́, Го́споди, Бо́же оте́ц на́ших.
Тя́, ле́ты мно́гими сокрове́на, я́ко сокро́вище, явля́ет та́йно Боже́ственное Сло́во, Пе́тре преподо́бне, в явле́нно снабде́ние все́м, вта́йне стяжа́вшим грехо́вныя скве́рны, явле́нна тя́ моли́твенника, ка́ющимся я́сно.
Благово́нно Христу́ обе́том доброде́телей яви́ся кажде́ние, ми́ро излива́емо благово́нно от честны́х моще́й твои́х все́м зря́щим во удивле́ние излива́я: с пло́тию бо а́нгельское житие́ пожи́л еси́.
Богоро́дичен: Красну́ обре́т и добру́ в жена́х Тя́, Пресвята́я, прекра́сное Сло́во всели́ся в пресвято́е чре́во Твое́, вся́ ли́ки преподо́бных осве́щь, зову́щия: благослове́н еси́, Го́споди, Бо́же оте́ц на́ших.
Пе́снь 8.
Ирмо́с: В пе́щь о́гненную ко отроко́м евре́йским снизше́дшаго и пла́мень в ро́су прело́жшаго Бо́га, по́йте дела́ я́ко Го́спода, и превозноси́те во вся́ ве́ки.
Блаже́нства боже́ственнаго сподо́бился еси́ вои́стинну, Пе́тре богому́дре, во́лею обнища́в и всегда́, му́дре, пла́кав, и, кро́ток бы́в, насле́дил еси́ зе́млю кро́тких.
Бо́др име́я по́мысл, успи́л еси́ страсте́й воста́ния и, усну́в, со́н до́лжный ны́не пра́ведным, все́м, пребога́те, неусыпа́ющь яви́лся еси́, тя́ чту́щим моли́твенник.
Зимо́ю и ва́ром, му́дре, победи́в зи́му де́монскую, духо́вною теплото́ю потребля́еши я́ве и стра́сти умерщвля́еши теле́сныя, безстра́стия облиста́я сия́нием.
В горе́ Афо́нстей всели́лся еси́, я́коже на Карми́льстей иногда́, Пе́тре богому́дре, Фесви́тянин Илия́, в безмо́лвии Бо́га усе́рдно ища́й, досточу́дне, и Сего́ зре́ния, я́ко преподо́бен, сподо́бился еси́.
Богоро́дичен: Уны́л име́я по́мысл и ду́шу, сластьми́ отягче́ну, к Тебе́ прибега́я, Богороди́тельнице Чи́стая, вопию́ Ти: воздви́гни и спаси́ мя, отча́яннаго и осужде́ннаго.
Пе́снь 9.
Ирмо́с: От Бо́га Бо́га Сло́ва, неизрече́нною му́дростию прише́дшаго обнови́ти Ада́ма, я́дию в тле́ние па́дшаго лю́те, от Святы́я Де́вы неизрече́нно воплоти́вшагося на́с ра́ди, ве́рнии, единому́дренно пе́сньми велича́ем.
Кре́постию и держа́вою Христо́с Бо́г тя́ препоя́сав, укрепи́ победи́ти хи́трости де́монския, пребога́те, я́ко возлю́бльша Сего́ от всего́ се́рдца и души́. Сего́ ра́ди тя́ ве́рою ублажа́ем и любо́вию.
Яви́лся еси́ в дому́ Госпо́дни, я́ко ма́слина, богому́дре, еле́ем по́тов твои́х на́ша умаща́я ли́ца, творя́щих тво́й се́й сла́вный и боже́ственный пра́здник, мона́хов украше́ние, преподо́бных верхо́вник.
Твое́ пресла́вное, источи́вшее, всесла́вный Пе́тре, те́ло благово́нно и красно́ ми́ро, ве́рныя благово́ния испо́лни, благово́ние бо Бо́гу и жи́в, и по кончи́не я́ве показа́лся еси́. Те́мже тя́ досто́йно ублажа́ем.
Освяще́нный Го́споду Бо́гу на́шему сосу́де, му́чеником, и апо́столом, и а́нгелом собесе́дниче, о все́х моли́, ве́рою тя́ чту́щих на земли́, да обря́щем вси́ согреше́ний оставле́ние.
Богоро́дичен: Пощади́ мя, Го́споди, пощади́, егда́ хо́щеши ми́ суди́ти, и не осуди́ мене́ во о́гнь, ниже́ я́ростию обличи́ши мене́, мо́лит Тя́ Де́ва, Тебе́ ро́ждшая, Христе́, и а́нгельстии собо́ри, и преподо́бных совокупле́ния.
Свети́лен.
Петру́ тезоимени́таго верхо́вному вси́, по́стников похвалу́ и преподо́бных сла́ву, столпа́ небе́снаго, цве́та афо́нскаго велегла́сно пе́сньми почти́м по до́лгу, я́ко моли́твенника на́м все́м.
Богоро́дичен: Богоро́дицу Тя́ вои́стинну испове́дуем, Влады́чице, Тебе́ ра́ди спа́сшиися, и́бо Бо́га неизрече́нно родила́ еси́, разру́шшаго кресто́м сме́рть и к Себе́ привле́кша преподо́бных собо́ры, с ни́миже Тя́ восхваля́ем, Де́во.
Пѣ́снь а҃.
І҆рмо́съ: Грѧди́те, лю́дїе, пои́мъ пѣ́снь хрⷭ҇тꙋ̀ бг҃ꙋ, раздѣ́льшемꙋ мо́ре, и҆ наста́вльшемꙋ лю́ди, ꙗ҆̀же и҆зведѐ и҆зъ рабо́ты є҆гѵ́петскїѧ, ꙗ҆́кѡ просла́висѧ.
Дрꙋга́го тѧ̀ на́мъ петра̀ предлага́етъ цр҃ковь дне́сь, просвѣща́юща на́шѧ мы̑сли, па́мѧтїю твое́ю бжⷭ҇твенною, ѻ҆́тче пребога́те.
Ка́ла страсте́й ѡ҆чи́щъ ѻ҆́чи ᲂу҆́мныѧ, преподо́бне, ꙗ҆́снѡ ви́дѣлъ є҆сѝ безмѣ́рнꙋю добро́тꙋ хрⷭ҇та̀ цр҃ѧ̀, тѧ̀ просла́вльшагѡ.
Просїѧ́въ тебѣ̀, трисо́лнечнагѡ бж҃ества̀, преблаже́нне, невече́рнїй свѣ́тъ, содѣ́ла тѧ̀ чи́сто прїѧ́телище бжⷭ҇твенныхъ дарова́нїй, ѻ҆́тче бг҃омꙋ́дре.
Бг҃оро́диченъ: И҆́же на́съ, ра́ди и҆зъ тебє̀, дв҃о, въ чл҃вѣ́ка премно́гою бл҃гостїю ѡ҆бо́лксѧ, преподо́бныхъ собо́ры того̀ возлю́бльшихъ препросла́вленъ є҆́сть.
Пѣ́снь г҃.
І҆рмо́съ: Оу҆твердѝ на́съ въ тебѣ̀, гдⷭ҇и, дре́вомъ ᲂу҆мерщве́й грѣ́хъ, стра́хъ тво́й всадѝ въ сердца̀ на́съ пою́щихъ тѧ̀.
Оу҆мертви́въ ꙗ҆̀же на землѝ ᲂу҆́ды, преподо́бне, поꙋчє́нїи ѡ҆живи́лъ є҆сѝ дꙋ́шꙋ бжⷭ҇твенными, и҆ полꙋчи́лъ є҆сѝ вѣ́чнꙋю жи́знь и҆ свѣ́тлость.
Совокꙋпи́лсѧ є҆сѝ ꙗ҆́кѡ до́брѣ пожи́въ, съ вы́шними, пребл҃же́нне, ликостоѧ̑нїи, въ безмо́лвїи пребыва́ѧ, и҆ на добро́тꙋ бж҃е́ственнꙋю взира́ѧ.
Въ гора́хъ ꙗ҆́вѣ скрыва́емь, человѣ̑къ совокꙋпле́нїѧ ᲂу҆дали́лсѧ є҆сѝ, и҆ ᲂу҆́мъ ве́сь впери́лъ є҆сѝ къ нбⷭ҇нѣй добро́тѣ, веселѧ́сѧ.
Бг҃оро́диченъ: Пала́тꙋ краснꙋ̀ неизрече́ннагѡ бога́тства, дв҃о, зна́юще, по до́лгꙋ тѧ̀ сла́вимъ, спа́сшїисѧ рождество́мъ твои́мъ, всенепоро́чнаѧ.
Сѣда́ленъ, гла́съ а҃.
Погре́блъ є҆сѝ страсте́й всевоста́нїе, ᲂу҆мерщвле́нїемъ пло́ти, свѧще́нный ѻ҆́тче, жи́знь безконе́чнꙋю по сме́рти прїѧ́лъ є҆сѝ. Тѣ́мже дне́сь хрⷭ҇то́ва цр҃ковь пра́зднꙋетъ твою̀ досточꙋ́днꙋю па́мѧть, преподо́бныхъ ᲂу҆краше́нїе.
Бг҃оро́диченъ: Наста́ви на́съ на пꙋ́ть покаѧ́нїѧ, ᲂу҆кло́ншыѧсѧ при́снѡ къ безпꙋ́тїємъ ѕѡ́лъ, и҆ пребл҃га́го прогнѣ́вавшыѧ гдⷭ҇а, неискꙋсобра́чнаѧ бл҃гослове́ннаѧ мр҃і́е, прибѣ́жище ѿча́ѧнныхъ человѣ́кѡвъ, бж҃їе жили́ще.
Крⷭ҇тобг҃оро́диченъ: Зрѧ́щи тѧ̀, хрⷭ҇тѐ, всенепоро́чнаѧ мт҃и, ме́ртва на крⷭ҇тѣ̀ просте́рта, вопїѧ́ше: сн҃е мо́й собезнача́льне ѻ҆ц҃ꙋ̀ и҆ дх҃ꙋ, что̀ неизрече́нное твоѐ сїѐ смотре́нїе, и҆́мже спа́слъ є҆сѝ пречⷭ҇тыхъ рꙋ́къ твои́хъ, ще́дре, созда́нїе;
Пѣ́снь д҃.
І҆рмо́съ: Прише́лъ є҆сѝ ѿ дв҃ы, не хода́тай, ни а҆́гг҃лъ, но са́мъ, гдⷭ҇и, вопло́щсѧ, и҆ спа́слъ є҆сѝ всего́ мѧ человѣ́ка. тѣ́мъ зовꙋ́ ти: сла́ва си́лѣ твое́й, гдⷭ҇и.
Въ гора́хъ и҆ пеще́рахъ, мꙋ́дре, быва́ѧ, бжⷭ҇твенное восхожде́нїе въ се́рдцы поло́жь, всѧ̑ и҆зсꙋши́лъ є҆сѝ страсте́й то́ки бж҃е́ственною бл҃года́тїю.
Стрѣлѧ́нїѧ де́мѡнѡвъ, и҆ стрѣ́лъ, и҆ ловле́нїѧ, до конца̀ ѿбѣ́глъ є҆сѝ, щито́мъ вѣ́ры, преподо́бне, покрыва́емь.
Пове́ржена при ногꙋ̀ твоє́ю льсти́ваго ѕмі́ѧ и҆ смѣ́хъ ви́дѧще, сꙋ́ровѡ свирѣ́пѣющагосѧ, пе́тре всесла́вне, вели́чїе гдⷭ҇еви возсыла́емъ.
Бг҃оро́диченъ: Гдⷭ҇ь и҆зъ тебє̀ роди́всѧ, гпⷭ҇жѐ всенепоро́чнаѧ, ѡ҆блада́юща врага̀ мі́ромъ и҆зба́ви всѧ̑: преподѡ́бныѧ же, ꙗ҆́кѡ возлю́бльшыѧ сего̀, возвели́чи.
Пѣ́снь є҃.
І҆рмо́съ: Свѣ́та пода́телю и҆ вѣкѡ́въ тво́рче, гдⷭ҇и, во свѣ́тѣ твои́хъ повелѣ́нїй наста́ви на́съ: ра́звѣ бо тебє̀, и҆но́гѡ бо́га не зна́емъ.
На го́ры честны́хъ за́повѣдей восте́къ, ꙗ҆́коже мѡѷсе́й, преподо́бне, ви́дѣлъ є҆сѝ бг҃а ꙗ҆́вѣ, ꙗ҆́коже вмѣща́лъ є҆сѝ, и҆ всѣ́ми просвѣ́щсѧ дꙋше́вными чꙋ́вствы, вельмѝ просла́вилсѧ є҆сѝ.
Мановє́нїи бжⷭ҇твенными при́снѡ ᲂу҆добрѧ́емь, мꙋ́дре, пребы́лъ є҆сѝ стра́сти всѧ́кїѧ неприча́стенъ, пе́тре, и҆ безстра́стїемъ ꙗ҆́кѡ ѻ҆де́ждею ѡ҆бле́клсѧ є҆сѝ, преподо́бне.
Лѣ́ты мно́гими сокрыва́емо тѣ́ло твоѐ, въ просвѣще́нїе на́ше ꙗ҆ви́сѧ, и҆сточа́ѧ рѣ́ки на́мъ и҆сцѣле́нїй, и҆ мѵ́ро благода́ти.
Бг҃оро́диченъ: Свѧще́нными гла́сы тѧ̀ добро́тꙋ і҆а́кѡвлю пое́мъ, пло́тски ро́ждшꙋю мі́рови свѣ́тъ и҆́же ѿ свѣ́та, просвѣща́ющь преподо́бныхъ собо́ръ.
Пѣ́снь ѕ҃.
І҆рмо́съ: Въ бе́зднѣ грѣхо́внѣй валѧ́ѧсѧ, неизслѣ́днꙋю милосе́рдїѧ твоегѡ̀ призыва́ю бе́зднꙋ: ѿ тлѝ, бж҃е, мѧ̀ возведѝ.
Оу҆тве́рждсѧ крѣ́постїю дх҃а, всю̀ вра́жїю крѣ́пость смири́лъ є҆сѝ, и҆ побѣди́тель бы́въ, ко хрⷭ҇тꙋ̀ вѣнцено́сецъ восте́клъ є҆сѝ.
Стопа́мъ послѣ́дꙋѧ бы́лъ є҆сѝ, преподо́бне, петрꙋ̀ верхо́вномꙋ, ка́меню вѣ́ры, є҆го́же и҆ зва́нїе и҆мѣ́лъ є҆сѝ, и҆ вѣ́рою бога́тнѡ ѡ҆богати́лсѧ є҆сѝ.
По́двигомъ бжⷭ҇твеннымъ подвиза́лсѧ є҆сѝ, ѻ҆́тче, и҆ вѣ́рꙋ подо́бнѡ соблю́лъ є҆сѝ: про́чее тебѣ̀ предлежи́тъ до́брагѡ дѣ́ланїѧ вѣне́цъ.
Бг҃оро́диченъ: Во ᲂу҆тро́бꙋ твою̀ всели́сѧ, и҆ всѐ человѣ́ческое сꙋщество̀ ѡ҆божѝ, и҆ прпⷣбныхъ, чⷭ҇таѧ, мно́жество сщ҃е́ннѡ привлечѐ.
Конда́къ, гла́съ в҃.
Оу҆дали́въ себѐ человѣ́ческагѡ сожи́тельства, въ пеще́рахъ ка́менныхъ и҆ разсѣ́линахъ пожи́лъ є҆сѝ, жела́нїемъ бжⷭ҇твеннымъ и҆ любо́вїю, пе́тре, гдⷭ҇а твоегѡ̀, ѿ негѡ́же вѣне́цъ прїѧ́лъ є҆сѝ: молѝ непреста́ннѡ, спасти́сѧ на́мъ.
І҆́косъ:
Мїрски́хъ мо́лвъ и҆збѣ́гъ, и҆ бꙋ́ри жите́йскїѧ, ꙗ҆́кѡ бѣ́гательны и҆ ᲂу҆ко́рны, непроходи̑маѧ мѣста̀ дости́глъ є҆сѝ, и҆ ѻ҆со́бь ꙗ҆́коже пти́ца, є҆ди́нъ лѣ̑та мнѡ́га пожи́лъ є҆сѝ, въ пеще́рахъ и҆ про́пастехъ, и҆ разсѣ́линахъ, кры́ѧсѧ, ко гдⷭ҇ꙋ взира́ѧ, и҆ тогѡ̀ и҆сполнѧ́ѧ повелѣ̑нїѧ: ѿ негѡ́же прїѧ́тъ бл҃года́ть, преподо́бне, ꙗ҆́кѡ со́лнце, ѻ҆́тче, возсїѧ́лъ є҆сѝ, молѧ̀ непреста́ннѡ ѡ҆ всѣ́хъ на́съ.
Пѣ́снь з҃.
І҆рмо́съ: Тѣ́лꙋ злато́мꙋ премꙋ̑дрыѧ дѣ́ти не послꙋжи́ша, и҆ въ пла́мень са́ми поидо́ша, и҆ бо́ги и҆́хъ ѡ҆брꙋга́ша, средѝ пла́мене возопи́ша, и҆ ѡ҆росѝ ѧ҆̀ а҆́гг҃лъ: ᲂу҆слы́шасѧ ᲂу҆жѐ ᲂу҆́стъ ва́шихъ моли́тва.
Тве́рдымъ по́мысломъ на ра́мо кре́стъ взе́мъ, распе́ншемꙋсѧ послѣ́довалъ є҆сѝ, ꙗ҆́кѡ мона́хъ ѡ҆свѧще́нъ, ѡ҆палѧ́ѧ ꙗ҆́кѡ хвра́стїе стра̑сти, и҆ вопїѧ̀, преблаже́нне: благослове́нъ є҆сѝ, гдⷭ҇и, бж҃е ѻ҆тє́цъ на́шихъ.
Тѧ̀ лѣ́ты мно́гими сокрове́на, ꙗ҆́кѡ сокро́вище ꙗ҆влѧ́етъ та́йнѡ, бжⷭ҇твенное сло́во, пе́тре преподо́бне, въ ꙗ҆вле́нно снабдѣ́нїе, всѣ̑мъ вта́йнѣ стѧжа́вшымъ грѣхѡ́вныѧ сквє́рны, ꙗ҆вле́нна тѧ̀ моли́твенника, ка́ющымсѧ ꙗ҆́снѡ.
Благово́ннѡ хрⷭ҇тꙋ̀ ѡ҆бѣ́томъ добродѣ́телей ꙗ҆ви́сѧ кажде́нїе, мѵ́ро и҆злива́емо благово́нно ѿ честны́хъ моще́й твои́хъ, всѣ̑мъ зрѧ́щымъ во ᲂу҆дивле́нїе и҆злива́ѧ: съ пло́тїю бо а҆́гг҃льское житїѐ пожи́лъ є҆сѝ.
Бг҃оро́диченъ: Краснꙋ̀ ѡ҆брѣ́тъ и҆ добрꙋ̀ въ жена́хъ тѧ̀, прест҃а́ѧ, прекра́сное сло́во всели́сѧ въ прест҃о́е чре́во твоѐ, всѧ̑ ли́ки преподо́бныхъ ѡ҆свѣ́щь, зовꙋ́щыѧ: благослове́нъ є҆сѝ, гдⷭ҇и, бж҃е ѻ҆тє́цъ на́шихъ.
Пѣ́снь и҃.
І҆рмо́съ: Въ пе́щь ѻ҆́гненнꙋю ко ѻ҆трокѡ́мъ є҆врє́йскимъ снизше́дшаго, и҆ пла́мень въ ро́сꙋ прело́жшаго бг҃а, по́йте, дѣла̀, ꙗ҆́кѡ гдⷭ҇а, и҆ превозноси́те во всѧ̑ вѣ́ки.
Блаже́нства бжⷭ҇твеннагѡ сподо́билсѧ є҆сѝ вои́стиннꙋ, пе́тре бг҃омꙋ́дре, во́лею ѡ҆бнища́въ, и҆ всегда̀, мꙋ́дре, пла́кавъ, и҆ кро́токъ бы́въ, наслѣ́дилъ є҆сѝ зе́млю кро́ткихъ.
Бо́дръ и҆мѣ́ѧ по́мыслъ, ᲂу҆спи́лъ є҆сѝ страсте́й воста̑нїѧ, и҆ ᲂу҆снꙋ́въ со́нъ до́лжный, ны́нѣ пра́вєднымъ всѣ̑мъ, пребога́те, неꙋсыпа́ющь ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ тѧ̀ чтꙋ́щымъ моли́твенникъ.
Зимо́ю и҆ ва́ромъ, мꙋ́дре, побѣди́въ зи́мꙋ де́мѡнскꙋю, дꙋхо́вною теплото́ю потреблѧ́еши ꙗ҆́вѣ, и҆ стра̑сти ᲂу҆мерщвлѧ́еши тѣлє́сныѧ, безстра́стїѧ ѡ҆блиста́ѧ сїѧ́нїемъ.
Въ горѣ̀ а҆ѳѡ́нстѣй всели́лсѧ є҆сѝ, ꙗ҆́коже на карми́льстѣй и҆ногда̀, пе́тре бг҃омꙋ́дре, ѳесві́тѧнинъ и҆лїа̀, въ безмо́лвїи бг҃а ᲂу҆се́рднѡ и҆ща́й, досточꙋ́дне: и҆ сегѡ̀ зрѣ́нїѧ ꙗ҆́кѡ преподо́бенъ сподо́билсѧ є҆сѝ.
Бг҃оро́диченъ: Оу҆ны́лъ и҆мѣ́ѧ по́мыслъ, и҆ дꙋ́шꙋ сластьмѝ ѡ҆тѧгче́нꙋ, къ тебѣ̀ прибѣга́ѧ, бг҃ороди́тельнице чⷭ҇таѧ, вопїю́ ти: воздви́гни и҆ спаси́ мѧ ѿча́ѧннаго и҆ ѡ҆сꙋжде́ннаго.
Пѣ́снь ѳ҃.
І҆рмо́съ: Ѿ бг҃а бг҃а сло́ва, неизрече́нною мꙋ́дростїю прише́дшагѡ ѡ҆бнови́ти а҆да́ма, ꙗ҆́дїю въ тлѣ́нїе па́дшаго лю́тѣ, ѿ ст҃ы́ѧ дв҃ы неизрече́ннѡ воплоти́вшагосѧ на́съ ра́ди, вѣ́рнїи є҆диномꙋ́дреннѡ пѣ́сньми велича́емъ.
Крѣ́постїю и҆ держа́вою, хрⷭ҇то́съ бг҃ъ тѧ̀ препоѧ́савъ ᲂу҆крѣпѝ, побѣди́ти хи́трѡсти дє́мѡнскїѧ, пребога́те, ꙗ҆́кѡ возлю́бльша сего̀ ѿ всегѡ̀ се́рдца и҆ дꙋшѝ. сегѡ̀ ра́ди тѧ̀ вѣ́рою ᲂу҆блажа́емъ и҆ любо́вїю.
Ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ въ домꙋ̀ гдⷭ҇ни, ꙗ҆́кѡ ма́слина, бг҃омꙋ́дре, є҆ле́емъ по́тѡвъ твои́хъ, на̑ша ᲂу҆маща́ѧ ли́ца, творѧ́щихъ тво́й се́й сла́вный и҆ бжⷭ҇твенный пра́здникъ, мона́хѡвъ ᲂу҆краше́нїе, преподо́бныхъ верхо́вникъ.
Твоѐ пресла́вное и҆сточи́вшее, всесла́вный пе́тре, тѣ́ло, благово́нно и҆ красно̀ мѵ́ро, вѣ̑рныѧ благово́нїѧ и҆спо́лни: благово́нїе бо бг҃ꙋ, и҆ жи́въ и҆ по кончи́нѣ ꙗ҆́вѣ показа́лсѧ є҆сѝ. тѣ́мже тѧ̀ досто́йнѡ ᲂу҆блажа́емъ.
Ѡ҆свѧще́нный гдⷭ҇ꙋ бг҃ꙋ на́шемꙋ сосꙋ́де, мꙋ́ченикѡмъ и҆ а҆пⷭ҇лѡмъ и҆ а҆́гг҃лѡмъ собесѣ́дниче, ѡ҆ всѣ́хъ молѝ, вѣ́рою тѧ̀ чтꙋ́щихъ на землѝ, да ѡ҆брѧ́щемъ всѝ согрѣше́нїй ѡ҆ставле́нїе.
Бг҃оро́диченъ: Пощади́ мѧ, гдⷭ҇и, пощадѝ, є҆гда̀ хо́щеши мѝ сꙋди́ти, и҆ не ѡ҆сꙋдѝ менє̀ во ѻ҆́гнь, нижѐ ꙗ҆́ростїю ѡ҆бличи́ши менѐ, мо́литъ тѧ̀ дв҃а, тебѐ ро́ждшаѧ, хрⷭ҇тѐ, и҆ а҆́гг҃льстїи собо́ри, и҆ преподо́бныхъ совокꙋплє́нїѧ.
Свѣти́ленъ.
Петрꙋ̀ тезоимени́таго верхо́вномꙋ всѝ, по́стникѡвъ похвалꙋ̀, и҆ преподо́бныхъ сла́вꙋ, столпа̀ нбⷭ҇наго, цвѣ́та а҆ѳѡ́нскаго, велегла́снѡ пѣ́сньми почти́мъ по до́лгꙋ, ꙗ҆́кѡ моли́твенника на́мъ всѣ̑мъ.
Бг҃оро́диченъ: Бцⷣꙋ тѧ̀ вои́стиннꙋ и҆сповѣ́дꙋемъ, влⷣчце, тебє̀ ра́ди спа́сшїисѧ: и҆́бо бг҃а неизрече́ннѡ родила̀ є҆сѝ, разрꙋ́шшаго кресто́мъ сме́рть, и҆ къ себѣ̀ привле́кша преподо́бныхъ собо́ры. съ ни́миже тѧ̀ восхвалѧ́емъ, дв҃о.
Житие преподобного Петра Афонского
Преподобный Петр Афонский, родом грек, служил воеводой в императорских войсках и жил в Константинополе. В 667 году во время войны с сирийцами святой Петр был взят в плен и заключен в крепости города Самары на реке Евфрате.
Долгое время он томился в темнице и размышлял о том, за какие грехи подвергся наказанию Божию. Святой Петр вспомнил, что однажды имел намерение оставить мир и уйти в монастырь, но так и не исполнил его. Он стал соблюдать в темнице строгий пост, усердно молиться и просил у святителя Николая Чудотворца заступничества перед Богом. Святитель Николай явился святому Петру во сне и дал совет призывать на помощь святого Симеона Богоприимца. Укрепляя узника в терпении и надежде, святитель еще раз являлся ему во сне. В третий раз он явился вместе со святым Симеоном Богоприимцем наяву. Святой Симеон коснулся жезлом цепей святого Петра, и железо при этом растаяло, словно воск. Двери темницы раскрылись, и святой Петр вышел на свободу. Святой Симеон Богоприимец стал невидим, а святитель Николай проводил святого Петра до границы греческой земли. Напомнив об обете, Святитель Николай также стал невидим. Для принятия иноческого образа при гробнице апостола Петра святой Петр ушел в Рим. Святитель Николай не оставил его без своей помощи: он явился во сне Римскому папе и рассказал об обстоятельствах освобождения святого Петра из плена, наказав папе постричь бывшего узника в монашество.
На следующий день, при многолюдном стечении народа во время богослужения, папа громко сказал: "Петр, пришедший из греческой земли, которого святитель Николай освободил в Самаре из темницы, приди ко мне". Святой Петр предстал перед папой, который постриг его в монашество при гробнице апостола Петра. Папа учил святого Петра правилам иноческой жизни и держал инока при себе. Потом он с благословением отпустил святого Петра туда, куда Бог соблаговолит его направить.
Святой Петр сел на корабль, плывший на восток. Корабельщики, во время остановки сходившие на берег, просили святого Петра придти помолиться в один дом, где хозяин и все домашние лежали больные. Святой Петр исцелил их своей молитвой.
Во сне святому Петру явилась Пресвятая Богородица и указала место, где он должен был жить до конца своих дней – Святую Гору Афон. Когда корабль проплывал мимо Афона, то остановился сам по себе. Святой Петр понял, что в этом месте ему надлежит сойти, и сошел на берег. Это было в 681 году. Преподобный Петр провел в пустынных местах Святой Горы, не видя никого из людей, 53 года. Одежда его истлела, а волосы и борода отросли и покрыли тело вместо одежды.
В первое время преподобный Петр многократно подвергался бесовским нападениям. Стараясь принудить святого покинуть пещеру, бесы принимали вид то вооруженных воинов, то свирепых зверей и гадов, готовых растерзать отшельника. Но горячей молитвой к Богу и Матери Божией преподобный Петр побеждал бесовские нападения. Тогда враг стал действовать хитростью. Явившись под видом отрока, посланного к нему из родного дома, он со слезами умолял преподобного оставить пустыню и вернуться в свой дом. Преподобный прослезился, но без колебаний ответил: "Сюда меня привел Господь и Пресвятая Богородица, без Ее позволения я отсюда не пойду". Услышав имя Матери Божией, бес исчез.
Через семь лет бес предстал перед преподобным в виде светлого Ангела и сказал, что Бог повелевает ему идти в мир для просвещения и спасения нуждавшихся в его руководстве людей. Опытный подвижник снова ответил, что без повеления Божией Матери не покинет пустыни. Бес исчез и больше не смел приступать к преподобному. Матерь Божия явилась преподобному Петру во сне вместе со святителем Николаем и сказала мужественному отшельнику, что каждые 40 дней Ангел будет приносить ему небесную манну. С того времени преподобный Петр 40 дней постился, а на сороковой день подкреплялся небесной манной, получая крепость на дальнейшее сорокадневное воздержание.
Однажды охотник, гнавшийся за оленем, увидел нагого человека, обросшего волосами и препоясанного по чреслам листвой. Он испугался и бросился бежать. Преподобный Петр остановил его и рассказал о своей жизни. Охотник просил позволения остаться с ним, но святой отослал его домой. Преподобный Петр дал охотнику год для самоиспытания и запретил рассказывать о встрече с ним.
Через год охотник возвратился с братом, одержимым бесом, и другими спутниками. Когда они вошли в пещеру преподобного Петра, то увидели, что он уже преставился к Богу. Охотник с горьким плачем рассказал своим спутникам о жизни преподобного Петра, а его брат, как только прикоснулся к телу святого, получил исцеление. Преподобный Петр скончался в 734 году. Его святые мощи находились на Афоне в обители святого Климента. Во время иконоборчества они были сокрыты, а в 969 году перенесены во Фракийское селение Фотоками. С именем преподобного Петра Афонского связан священный завет Матери Божией о своем земном уделе – Святой Горе Афон, который и поныне остается в силе: "Во Афонстей Горе будет покой его, то бо есть жребий Мой от Сына Моего и Бога, данный Мне, да отлучающийся мирских молв и емлющийся духовных по силе своей подвигов, верою же и любовию от души призывающий имя Мое, тамо временное свое житие проводят без печали, и Богоугодных ради дел своих жизнь вечную получат: зело бо люблю то место и хощу на том умножити чин иноческий, и милость Моего Сына и Бога имущим тамо иночествовати не разорится во веки, аще и они соблюдут спасительныя заповеди; и распространю их в Горе на юг и север, и возобладают ею от мира до мира, и имя их во всей подсолнечной хвально сотворю и защищу тех, иже тамо терпеливно в постничестве подвизатися будут".
См. также: "Житие преподобного отца нашего Петра Афонского" в изложении свт. Димитрия Ростовского.