Канон святому преподобному Павлу Фивейскому
Припев: Преподо́бне о́тче на́ш Па́вле, моли́ Бо́га о на́с.
Память: 28 января (15 января ст. ст.)
Глас 8.
Пе́снь 1.
Ирмо́с: Пои́м Го́сподеви, прове́дшему лю́ди Своя́ сквозе́ Чермно́е мо́ре, я́ко Еди́н сла́вно просла́вися.
Па́вла богоно́снаго, я́ко мона́шествующих удобре́ние, ве́рнии, соше́дшеся, пе́сньми по до́лгу почита́ем.
Бы́л еси́ пусты́ни пе́рвый жи́тель, Па́вле сла́вне, и небе́снаго Ца́рствия насле́дник показа́лся еси́ поще́нием.
Всего́ себе́ воздержа́нием очи́стив, всеблаже́нне, жили́ще яви́лся еси́ Бо́жие и а́нгелов единосе́льник.
Богоро́дичен: Пречи́стая Богоро́дице, Я́же воплоще́нно Присносу́щное и Пребоже́ственное Сло́во па́че естества́ ро́ждшая, пое́м Тя́.
Пе́снь 3.
Ирмо́с: Утвержде́й Сло́вом небеса́ и зе́млю основа́вый на вода́х мно́гих, утверди́ мя́ к пе́нию славосло́вия Твоего́, Го́споди.
К Бо́гу о́ком твоея́ души́ взира́я, о́тче, Того́ возлюби́л еси́, возненави́дев земна́я и а́нгельскую соверши́в жи́знь.
Луча́ми, о́тче, доброде́телей, страсте́й отгна́л еси́ мглу́ я́ве, просвеще́ние Ду́ха во твое́м се́рдцы прие́м.
Небе́сным хле́бом пита́яся, я́ко Илия́ дре́вле вра́ном, мы́сленныя отбе́гл еси́, о́тче, Иезаве́ли, к покро́ву Христо́ву.
Богоро́дичен: Ца́рь сла́вы и Творе́ц, обагри́в кровьми́, Богороди́тельнице, Свою́ багряни́цу омочи́в, та́инственно очервлени́.
Седа́лен, гла́с 1.
Ми́ра кра́сная от се́рдца возненави́дев и Еди́наго Бо́га от души́ возлюби́в, пусты́ню, я́ко во обита́тельный гра́д, Па́вле, пости́гл еси́. В еди́нех то́кмо виде́ниих упражня́яся, яви́лся еси́, я́ко а́нгел, с пло́тию живы́й. Те́м тя́ почита́ем.
И ны́не, богоро́дичен: Я́ко невозде́ланная, Де́во, лоза́, красне́йший Гро́зд прозябла́ еси́, источа́ющь на́м вино́ спаси́тельное, все́х веселя́щее ду́ши и телеса́. Те́мже, я́ко вину́ Тя́ до́брых блажа́ще при́сно, со а́нгелом вопие́м Тебе́: ра́дуйся, Благода́тная.
Крестобогоро́дичен: Неискусобра́чная Чи́стая и Ма́ти Твоя́, Христе́, ви́дящи Тя́ ме́ртва ви́сяща на Кресте́, ма́терски пла́чущи, глаго́лаше: что́ Тебе́ воздаде́ евре́йский беззако́нный собо́р и неблагода́рный, мно́гих и вели́ких Твои́х, Сы́не Мо́й, даро́в наслади́выйся? Пою́ Твое́ Боже́ственное снизхожде́ние.
Пе́снь 4.
Ирмо́с: Та́йно проро́к предзря́ от Де́вы Тя́, Сло́ве, воплоща́ема, пе́сненно вопия́ше: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.
Насажде́н в дому́ Бо́жии, доброде́телей благопло́дие прозя́бл еси́ и плотска́я увяди́л еси́ воста́ния по́стничеством твои́м.
Огне́м любве́ Бо́жия страсте́й те́рние попали́л еси́ и тебе́ сама́го Ду́ха, о́тче, жили́ще показа́л еси́.
Жезло́м доброде́тельныя твоея́ жи́зни, я́коже зве́ри, стра́сти отгна́л еси́, те́мже и твоя́ сме́рть зве́ри на погребе́ние твое́ собра́.
Богоро́дичен: Багряни́ца истка́ся та́инственная из чи́стых крове́й Твои́х все́х Бо́гу, в ню́же оде́явся, Богоро́дице, соедини́ на́с Бо́гу и Отцу́.
Пе́снь 5.
Ирмо́с: У́тренююще, вопие́м Ти́: Го́споди, спаси́ ны́, Ты́ бо еси́ Бо́г на́ш, ра́зве Тебе́, ино́го не ве́мы.
В пе́ниих и поще́ниих, моли́твах же и бде́ниих пожи́в, преподо́бне, к Бо́гу всели́лся еси́.
Житие́ твое́ всечестно́е бы́сть в Го́споде, Па́вле всеблаже́нне, и погребе́ние твое́ пресла́вно.
Тече́ние поще́ния, преподо́бне, сконча́в, вы́шним си́лам собесе́дник, о́тче, бы́л еси́.
Богоро́дичен: Де́ву по Рождестве́ пое́м Тя́, Богоро́дице, Ты́ бо Бо́га Сло́ва пло́тию ми́ру родила́ еси́.
Пе́снь 6.
Ирмо́с: Ри́зу мне́ пода́ждь све́тлу, одея́йся све́том, я́ко ри́зою, Многоми́лостиве Христе́ Бо́же на́ш.
Ру́ки просте́р к Бо́гу, ду́шу твою́, преподо́бне, Тому́ преложи́л еси́, во дни́ и нощи́ благоугожда́я Ему́.
Просла́виша успе́ние твое́ а́нгелов во́инства, проро́ков же чи́ни и святы́х апо́столов, о́тче преподо́бне.
Бу́рю страсте́й пребе́г, ве́трилом, преподо́бне, кра́йняго по́стничества в небу́рное приста́нище устреми́лся еси́ Христо́во.
Богоро́дичен: Еди́на сло́вом пло́тию Сло́во Ро́ждшая, изба́ви, мо́лимся, сете́й врага́ ду́ши на́ша.
Конда́к, гла́с 3.
Я́ко свети́ло незаходя́щее мы́сленнаго Со́лнца, соше́дшеся, дне́сь восхва́лим в пе́снех: возсия́л бо еси́ су́щим во тме́ неразу́мия, вся́ возводя́ к Боже́ственней высоте́, фиве́ев украше́ние, Па́вле преподо́бне, отце́в и по́стников тве́рдое основа́ние.
Пе́снь 7.
Ирмо́с: В нача́ле зе́млю основа́вый и небеса́ сло́вом утверди́вый, благослове́н еси́ во ве́ки, Го́споди Бо́же оте́ц на́ших.
Мудрова́ние плотско́е покори́в Ду́ху, преподо́бный вопия́ше: благослове́н еси́ во ве́ки, Го́споди Бо́же оте́ц на́ших.
Спасе́н бы́в от вра́жиих се́тей, преподо́бне, в ра́дости вопия́ше: благослове́н еси́ во ве́ки, Го́споди Бо́же оте́ц на́ших.
Страсте́й пла́мень ве́сь попра́в по́стнически, преподо́бный вопия́ше: благослове́н еси́ во ве́ки, Го́споди Бо́же оте́ц на́ших.
Богоро́дичен: Не́бо сотвори́вый Де́ву, и из Нея́, я́ко со́лнце, возсия́в, благослове́н еси́ во ве́ки, Го́споди Бо́же оте́ц на́ших.
Пе́снь 8.
Ирмо́с: Безнача́льнаго Царя́ сла́вы, Его́же трепе́щут небе́сныя си́лы, по́йте, свяще́нницы, лю́дие, превозноси́те во вся́ ве́ки.
Поревнова́л еси́ Иоа́нну богому́дрому Предте́чи, в пусты́ни пости́вся, с ни́мже и жи́знь получи́ти сподо́бился еси́ и́стинно присносу́щную.
Угаси́л еси́ страсте́й пе́щи, о́тче на́ш, воздержа́ния росо́ю, вопия́ всеблагоче́стно: лю́дие, превозноси́те Христа́ во ве́ки.
Ра́й и́стинно соде́лал еси́ пусты́ню, в не́й преизя́ществовав во вся́кой доброде́тели, те́мже и рая́ сла́дости сподо́бился еси́.
Богоро́дичен: Я́ко иму́щи к Бо́гу дерзнове́ние, Всепе́тая Богома́ти Мари́е, умоли́ Его́ бе́д изба́вити ве́рою Тя́ пою́щия.
Пе́снь 9.
Ирмо́с: Неви́димаго зра́ком Боже́ственным прие́мшая, Неискусобра́чная Де́во и Ма́ти, пе́сньми Рождество́ Твое́ велича́ем.
Я́ко сокро́вище тя́ мы́сленное сокрове́нно, преподо́бне, откры́ Бо́г Анто́нию, на́м же в сла́ву и ра́дование.
В стра́х Бо́жий себе́ сама́го пригвозди́в, о́тче преподо́бне, и сме́рти поуче́нием житие́ соверши́в, жи́зни сподо́бился еси́.
Я́ко дерзнове́ние к Бо́гу стяжа́в, моли́ о и́же на земли́ соверша́ющих ве́рою па́мять твою́ сию́, Па́вле блаже́нне.
Богоро́дичен: Собезнача́льнаго Отцу́ и Свято́му Ду́ху заче́нши Христа́ и ро́ждши несказа́нно, Де́во, моли́, е́же спасти́ся на́м.
Пѣ́снь а҃.
І҆рмо́съ: Пои́мъ гдⷭ҇еви, прове́дшемꙋ лю́ди своѧ̑ сквозѣ̀ чермно́е мо́ре, ꙗ҆́кѡ є҆ди́нъ сла́внѡ просла́висѧ.
Па́ѵла бг҃оно́снаго, ꙗ҆́кѡ мона́шествꙋющихъ ᲂу҆добре́нїе, вѣ́рнїи, соше́дшесѧ пѣ́сньми по до́лгꙋ почита́емъ.
Бы́лъ є҆сѝ пꙋсты́ни пе́рвый жи́тель, па́ѵле сла́вне, и҆ нбⷭ҇нагѡ црⷭ҇твїѧ наслѣ́дникъ показа́лсѧ є҆сѝ поще́нїемъ.
Всего̀ себѐ воздержа́нїемъ ѡ҆чи́стивъ, всебл҃же́нне, жили́ще ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ бж҃їе, и҆ а҆́гг҃лѡвъ є҆диносе́льникъ.
Бг҃оро́диченъ: Пречи́стаѧ бцⷣе, ꙗ҆́же воплоще́нно присносꙋ́щное и҆ пребжⷭ҇твенное сло́во, па́че є҆стества̀ ро́ждшаѧ, пое́мъ тѧ̀.
Пѣ́снь г҃.
І҆рмо́съ: Оу҆твержде́й сло́вомъ нб҃са̀, и҆ зе́млю ѡ҆снова́вый на вода́хъ мно́гихъ, ᲂу҆тверди́ мѧ къ пѣ́нїю славосло́вїѧ твоегѡ̀, гдⷭ҇и.
Къ бг҃ꙋ ѻ҆́комъ твоеѧ̀ дꙋшѝ взира́ѧ, ѻ҆́ч҃е, того̀ возлюби́лъ є҆сѝ, возненави́дѣвъ земна̑ѧ, и҆ а҆́гг҃льскꙋю соверши́въ жи́знь.
Лꙋча́ми, ѻ҆́ч҃е, добродѣ́телей, страсте́й ѿгна́лъ є҆сѝ мглꙋ̀ ꙗ҆́вѣ, просвѣще́нїе дх҃а во твое́мъ се́рдцы прїе́мъ.
Нбⷭ҇нымъ хлѣ́бомъ пита́ѧсѧ, ꙗ҆́кѡ и҆лїа̀ дре́вле вра́номъ, мы́сленныѧ ѿбѣ́глъ є҆сѝ, ѻ҆́ч҃е, і҆езаве́ли, къ покро́вꙋ хрⷭ҇то́вꙋ.
Цр҃ь сла́вы и҆ творе́цъ, ѡ҆багри́въ кровьмѝ, бг҃ороди́тельнице, свою̀ багрѧни́цꙋ ѡ҆мочи́въ, та́инственнѡ ѡ҆червленѝ.
Сѣда́ленъ, гла́съ а҃.
Мі́ра кра̑снаѧ ѿ се́рдца возненави́дѣвъ и҆ є҆ди́наго бг҃а ѿ дꙋшѝ возлюби́въ: пꙋсты́ню ꙗ҆́кѡ во ѻ҆бита́тельный гра́дъ, па́ѵле, пости́глъ є҆сѝ. въ є҆ди́нѣхъ то́кмѡ видѣ́нїихъ ᲂу҆пражнѧ́ѧсѧ, ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ ꙗ҆́кѡ а҆́гг҃лъ съ пло́тїю живы́й: тѣ́мъ тѧ̀ почита́емъ.
И҆ ны́нѣ, бг҃оро́диченъ: Ꙗ҆́кѡ невоздѣ́ланнаѧ, дв҃о, лоза̀, краснѣ́йшїй гро́здъ прозѧбла̀ є҆сѝ, и҆сточа́ющь на́мъ вїно̀ спаси́тельное, всѣ́хъ веселѧ́щее дꙋ́шы и҆ тѣлеса̀. Тѣ́мже ꙗ҆́кѡ винꙋ́ тѧ до́брыхъ блажа́ще при́снѡ, со а҆́гг҃ломъ вопїе́мъ тебѣ̀: ра́дꙋйсѧ, бл҃года́тнаѧ.
Крⷭ҇тобг҃оро́диченъ: Неискꙋсобра́чнаѧ чⷭ҇таѧ, и҆ мт҃и твоѧ̀, хрⷭ҇тѐ, ви́дѧщи тѧ̀ ме́ртва ви́сѧща на крⷭ҇тѣ̀, мт҃рски пла́чꙋщи глаго́лаше: что̀ тебѣ̀ воздадѐ є҆вре́йскїй беззако́нный собо́ръ и҆ неблагода́рный, мно́гихъ и҆ вели́кихъ твои́хъ, сн҃е мо́й, дарѡ́въ наслади́выйсѧ; пою̀ твоѐ бжⷭ҇твенное снизхожде́нїе.
Пѣ́снь д҃.
І҆рмо́съ: Та́йнѡ прⷪ҇ро́къ предзрѧ̀ ѿ дв҃ы тѧ̀, сло́ве, воплоща́ема, пѣ́сненнѡ вопїѧ́ше: сла́ва си́лѣ твое́й, гдⷭ҇и.
Насажде́нъ въ домꙋ̀ бж҃їи, добродѣ́телей благопло́дїе прозѧ́блъ є҆сѝ, и҆ плотска̑ѧ ᲂу҆вѧди́лъ є҆сѝ воста̑нїѧ по́стничествомъ твои́мъ.
Ѻ҆гне́мъ любвѐ бж҃їѧ страсте́й те́рнїе попали́лъ є҆сѝ, и҆ тебѐ сама́го дх҃а, ѻ҆́ч҃е, жили́ще показа́лъ є҆сѝ.
Жезло́мъ добродѣ́тельныѧ твоеѧ̀ жи́зни, ꙗ҆́коже ѕвѣ́ри стра̑сти ѿгна́лъ є҆сѝ. тѣ́мже и҆ твоѧ̀ сме́рть ѕвѣ́ри на погребе́нїе твоѐ собра̀.
Бг҃оро́диченъ: Багрѧни́ца и҆стка́сѧ та́инственнаѧ и҆з̾ чи́стыхъ крове́й твои́хъ всѣ́хъ бг҃ꙋ: въ ню́же ѡ҆дѣ́ѧвсѧ, бцⷣе, соединѝ на́съ бг҃ꙋ и҆ ѻ҆ц҃ꙋ̀.
Пѣ́снь є҃.
І҆рмо́съ: Оу҆́тренююще вопїе́мъ тѝ, гдⷭ҇и, спаси́ ны: ты́ бо є҆сѝ бг҃ъ на́шъ, ра́звѣ тебє̀ и҆но́гѡ не вѣ́мы.
Въ пѣ́нїихъ и҆ поще́нїихъ, моли́твахъ же и҆ бдѣ́нїихъ пожи́въ, преподо́бне, къ бг҃ꙋ всели́лсѧ є҆сѝ.
Житїѐ твоѐ всечестно́е бы́сть въ гдⷭ҇ѣ, па́ѵле всеблаже́нне, и҆ погребе́нїе твоѐ пресла́вно.
Тече́нїе поще́нїѧ, прпⷣбне, сконча́въ, вы̑шнимъ си́ламъ собесѣ́дникъ, ѻ҆́ч҃е, бы́лъ є҆сѝ.
Бг҃оро́диченъ: Дв҃ꙋ по ржⷭ҇твѣ̀ пое́мъ тѧ̀, бцⷣе, ты́ бо бг҃а сло́ва пло́тїю мі́рꙋ родила̀ є҆сѝ.
Пѣ́снь ѕ҃.
І҆рмо́съ: Ри́зꙋ мнѣ̀ пода́ждь свѣ́тлꙋ, ѡ҆дѣѧ́йсѧ свѣ́томъ, ꙗ҆́кѡ ри́зою, многоми́лостиве хрⷭ҇тѐ бж҃е на́шъ.
Рꙋ́ки просте́ръ къ бг҃ꙋ, дꙋ́шꙋ твою̀, преподо́бне, томꙋ̀ преложи́лъ є҆сѝ, во днѝ и҆ нощѝ благоꙋгожда́ѧ є҆мꙋ̀.
Просла́виша ᲂу҆спе́нїе твоѐ а҆́гг҃лѡвъ вѡ́инства, прⷪ҇ро́кѡвъ же чи́ни, и҆ ст҃ы́хъ а҆пⷭ҇лѡвъ, ѻ҆́ч҃е преподо́бне.
Бꙋ́рю страсте́й пребѣ́гъ, вѣ́триломъ, прпⷣбне, кра́йнѧгѡ по́стничества, въ небꙋ́рное приста́нище ᲂу҆стреми́лсѧ є҆сѝ хрⷭ҇то́во.
Є҆ди́на сло́вомъ пло́тїю сло́во ро́ждшаѧ, и҆зба́ви, мо́лимсѧ, сѣте́й врага̀ дꙋ́шы на́шѧ.
Конда́къ, гла́съ г҃.
Ꙗ҆́кѡ свѣти́ло незаходѧ́щее мы́сленнагѡ сл҃нца, соше́дшесѧ дне́сь восхва́лимъ въ пѣ́снехъ: возсїѧ́лъ бо є҆сѝ сꙋ́щымъ во тмѣ̀ неразꙋ́мїѧ, всѧ̑ возводѧ̀ къ бж҃е́ственнѣй высотѣ̀, ѳиве́євъ ᲂу҆краше́нїе, па́ѵле прпⷣбне, ѻ҆тцє́въ и҆ по́стникѡвъ тве́рдое ѡ҆снова́нїе.
Пѣ́снь з҃.
І҆рмо́съ: Въ нача́лѣ зе́млю ѡ҆снова́вый, и҆ нб҃са̀ сло́вомъ ᲂу҆тверди́вый, бл҃гослове́нъ є҆сѝ во вѣ́ки, гдⷭ҇и бж҃е ѻ҆тє́цъ на́шихъ.
Мꙋдрова́нїе плотско́е покори́въ дꙋ́хꙋ, преподо́бный вопїѧ́ше: бл҃гослове́нъ є҆сѝ во вѣ́ки, гдⷭ҇и бж҃е ѻ҆тє́цъ на́шихъ.
Спасе́нъ бы́въ ѿ вра́жїихъ сѣ́тей, прпⷣбне, въ ра́дости вопїѧ́ше: бл҃гослове́нъ є҆сѝ во вѣ́ки, гдⷭ҇и бж҃е ѻ҆тє́цъ на́шихъ.
Страсте́й пла́мень ве́сь попра́въ по́стнически, прпⷣбный вопїѧ́ше: бл҃гослове́нъ є҆сѝ во вѣ́ки, гдⷭ҇и бж҃е ѻ҆тє́цъ на́шихъ.
Бг҃оро́диченъ: Нб҃о сотвори́вый дв҃ꙋ, и҆ и҆з̾ неѧ̀ ꙗ҆́кѡ со́лнце возсїѧ́въ, бл҃гослове́нъ є҆сѝ во вѣ́ки, гдⷭ҇и бж҃е ѻ҆тє́цъ на́шихъ.
Пѣ́снь и҃.
І҆рмо́съ: Безнача́льнаго цр҃ѧ̀ сла́вы, є҆гѡ́же трепе́щꙋтъ нбⷭ҇ныѧ си̑лы, по́йте, свѧще́нницы, лю́дїе, превозноси́те во всѧ̑ вѣ́ки.
Поревнова́лъ є҆сѝ і҆ѡа́ннꙋ бг҃омꙋ́дромꙋ прⷣте́чи, въ пꙋсты́ни пости́всѧ: съ ни́мже и҆ жи́знь полꙋчи́ти сподо́билсѧ є҆сѝ, и҆́стиннѡ присносꙋ́щнꙋю.
Оу҆гаси́лъ є҆сѝ страсте́й пє́щи, ѻ҆́ч҃е на́шъ, воздержа́нїѧ росо́ю, вопїѧ̀ всеблагоче́стнѡ: лю́дїе, превозноси́те хрⷭ҇та̀ во вѣ́ки.
Ра́й и҆́стиннѡ содѣ́лалъ є҆сѝ пꙋсты́ню, въ не́й преизѧ́ществовавъ во всѧ́кой добродѣ́тели: тѣ́мже и҆ раѧ̀ сла́дости сподо́билсѧ є҆сѝ.
Бг҃оро́диченъ: Ꙗ҆́кѡ и҆мꙋ́щи къ бг҃ꙋ дерзнове́нїе, всепѣ́таѧ бг҃омт҃и мр҃і́е, ᲂу҆молѝ є҆го̀ бѣ́дъ и҆зба́вити вѣ́рою тѧ̀ пою́щыѧ.
Пѣ́снь ѳ҃.
І҆рмо́съ: Неви́димаго зра́комъ бжⷭ҇твеннымъ прїе́мшаѧ, неискꙋсобра́чнаѧ дв҃о и҆ мт҃и, пѣ́сньми ржⷭ҇тво̀ твоѐ велича́емъ.
Ꙗ҆́кѡ сокро́вище тѧ̀ мы́сленное сокрове́ннѡ, преподо́бне, ѿкры̀ бг҃ъ а҆нтѡ́нїю, на́мъ же въ сла́вꙋ и҆ ра́дованїе.
Въ стра́хъ бж҃їй себѐ сама́го пригвозди́въ, ѻ҆́ч҃е преподо́бне, и҆ сме́рти поꙋче́нїемъ житїѐ соверши́въ, жи́зни сподо́билсѧ є҆сѝ.
Ꙗ҆́кѡ дерзнове́нїе къ бг҃ꙋ стѧжа́въ, молѝ ѡ҆ и҆̀же на землѝ соверша́ющихъ вѣ́рою па́мѧть твою̀ сїю̀, па́ѵле бл҃же́нне.
Бг҃оро́диченъ: Собезнача́льнаго ѻ҆ц҃ꙋ̀ и҆ ст҃о́мꙋ дх҃ꙋ, заче́нши хрⷭ҇та̀, и҆ ро́ждши несказа́ннѡ, дв҃о, молѝ є҆́же спасти́сѧ на́мъ.
Житие преподобного Павла Фивейского, отшельника
Преподобный Павел Фивейский родился в Египте, в городе Фиваиде. Оставшись сиротой, он много претерпел от своего корыстолюбивого родственника из-за родительского наследства. Во время гонений Декия (249–251) на христиан святой Павел, узнав о коварном замысле предать его в руки гонителей, покинул город и удалился в пустыню.
Поселившись в пещере у подножия горы, преподобный Павел, никому не ведомый, прожил в ней 91 год, неустанно молясь Богу днем и ночью. Питался он финиками и хлебом, который приносил ему ворон, одеждой из пальмовых листьев укрывался от холода и зноя. По смотрению Божию, уже незадолго до кончины преподобного Павла, Бог открыл о нем преподобному Антонию Великому (память 17 января), который также подвизался в Фиваидской пустыне. Однажды святому Антонию пришла мысль, что едва ли есть другой такой пустынник, как он, и тогда он услышал глас: "Антоний, есть раб Божий, который совершеннее тебя и прежде тебя поселился здесь в пустыне. Иди в глубину ее и найдешь его". Антоний пошел и нашел пещеру святого Павла. Преподав Антонию урок смирения, преподобный Павел вышел ему навстречу. Старцы назвали друг друга по имени, обнялись и долго беседовали. Во время беседы прилетел ворон и принес им обоим хлеб. Преподобный Павел открыл преподобному Антонию приближение своей кончины и завещал похоронить его. Преставился святой Павел во время молитвы, стоя на коленях. Преподобный Антоний видел, как его святая душа в окружении Ангелов, пророков и апостолов восходила к Богу. Два льва прибежали из пустыни и когтями вырыли могилу. Преподобный Антоний похоронил святого старца и, взяв его одежду из пальмовых листьев, удалился в свою обитель. Одежду эту преподобный Антоний хранил как величайшую святыню и надевал только два раза в год – на Пасху и Пятидесятницу. Скончался преподобный Павел Фивейский в 341 году, когда ему было 113 лет. Он не основал ни одной обители, но вскоре после его кончины явилось много подражателей его жизни и покрыли пустыню обителями. Преподобный Павел считается отцом православного монашества.
В XII веке тело святого Павла по воле императора Мануила (1143–1180) было перенесено в Царьград и положено в Перивлептской обители Пресвятой Богородицы. Впоследствии оно было перенесено в Венецию и, наконец, в Венгрию в Офеи; часть главы его находится в Риме.
См. также:
- Житие преподобного отца нашего Павла Фивейского свт. Димитрий Ростовский
- Павел Фивейский