Канон святому преподобному Маркеллу, игумену обители «Неусыпающих»

Припев: Преподо́бне о́тче на́ш Марке́лле, моли́ Бо́га о на́с.

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 11 января (29 декабря ст. ст.)

Глас 6.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Я́ко по су́ху пешеше́ствовав Изра́иль по бе́здне стопа́ми, гони́теля фарао́на ви́дя потопля́ема, Бо́гу побе́дную пе́снь пои́м, вопия́ше.

Обновля́ется тва́рь, и земны́х естество́ новотвори́тся пло́тию Творца́ все́х, па́че ума́ Христа́ ражда́ема из Чи́стыя и Пресвяты́я Ма́тере.

Ра́зум прие́м, о́тче, от Бо́га и́стины, и непреста́нно взыска́в Его́ житие́м, Марке́лле, чи́стым, и боже́ственными доброде́тельми угоди́л еси́.

Богоро́дичен: Земля́ оте́ческия кля́твы, я́же во Еде́ме, избавле́ние прия́т: на не́й Изба́вителю ро́ждшуся, Чи́стая, из Тебе́, и обно́вльшу ю́, и освяти́вшу.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Не́сть свя́т, я́коже Ты́, Го́споди Бо́же мо́й, вознесы́й ро́г ве́рных Твои́х, Бла́же, и утверди́вый на́с на ка́мени испове́дания Твоего́.

О́блацы, ка́плите на зе́млю сла́дость весе́лия: из о́блака бо све́тла возсия́ Христо́с, в верте́пе пло́тски па́че вся́кия мы́сли ражда́емь.

Тве́рдостию души́ на враги́ мы́сленныя вооружи́вся, богоно́се, посе́кл еси́ те́х ополче́ния держа́вно и побе́ды увя́злся еси́ венце́м.

Богоро́дичен: От пречи́стых Твои́х, Чи́стая, и честны́х крове́й вопло́щся неизрече́нно, Сло́во Бо́жие показа́, я́ко Бо́г тва́рей, Тя́ все́х Влады́чицу.

И́кос:

Чистоты́ у́гльми предочи́стив ду́шу, те́ло обузда́л еси́ к нетле́нней кре́пости, всехва́льне Марке́лле, те́м и показа́лся еси́ оби́телище боже́ственное, неду́ги отгоня́я и просвеща́я ве́рою при́сно приходя́щия к тебе́ и восхваля́ющия тя́.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Христо́с моя́ си́ла, Бо́г и Госпо́дь, честна́я Це́рковь боголе́пно пое́т, взыва́ющи, от смы́сла чи́ста, о Го́споде пра́зднующи.

Ви́девше, Го́споди, е́же в верте́пе Твое́ сни́тие, чи́нове мы́сленнии стра́хом ужасо́шася и воспе́ша, Христе́, недомы́сленную Твою́ ми́лость.

Боле́зни, преподо́бне, и по́ты твоя́ с кро́вными струя́ми младе́нцев сме́шени, Марке́лле, Ро́ждшемуся пло́тию да́ры че́стны принесо́шася.

Богоро́дичен: Красну́ Тя́ добро́тою, преоблиста́ющую Сы́на Твоего́ заре́ю, язы́честии дароно́сцы, Чи́стая, ви́девше, виде́ние но́во и пресла́вно воспе́ша.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Бо́жиим све́том Твои́м, Бла́же, у́тренюющих Ти́ ду́ши любо́вию озари́, молю́ся, Тя́ ве́дети, Сло́ве Бо́жий, и́стиннаго Бо́га, от мра́ка грехо́внаго взыва́юща.

Прелива́ется ча́ша благоутро́бия Твоего́, Христе́, во творе́ния вся́, и оби́льно сия́ ми́лости испо́лни, пло́тию я́вльшуся и ро́ждшуся Тебе́.

Ве́щнаго, преподо́бне, души́ помраче́ния и вся́кия земны́я и тле́нныя красоты́ боле́зньми очи́стив твоего́ по́стничества, равноа́нгелен показа́лся еси́ в ми́ре, Марке́лле.

Богоро́дичен: Струи́ источи́ мы́сленныя безсме́ртия из Тебе́ пло́тию рожде́йся в верте́пе, Чи́стая, и челове́ческое естество́ напои́ нетле́нием, обогати́в сие́, я́ко Благоутро́бен.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Жите́йское мо́ре, воздвиза́емое зря́ напа́стей бу́рею, к ти́хому приста́нищу Твоему́ прите́к, вопию́ Ти́: возведи́ от тли́ живо́т мо́й, Многоми́лостиве.

Ми́ра благово́ннейшая издаде́ земля́ в себе́ па́че смы́сла, неистоще́ннаго ми́ра, от Чи́стыя пло́тию источи́вшаго и челове́ки благово́ния боже́ственнаго испо́лнившаго.

Жития́ привре́менное и нестоя́нное му́дре усмотри́в, Марке́лле, к присностоя́щим душе́вное возвы́сил еси́ жела́ние, е́же получи́л еси́ боле́зньми по́стничества.

Богоро́дичен: Ражда́ется безле́тный Бо́г Сло́во во пло́ти из Тебе́, Де́во Пречи́стая, да жи́знь безле́тную челове́ком, и насле́дие ве́чное, и сла́ву пода́ст нетле́нную.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: Росода́тельну у́бо пе́щь соде́ла а́нгел преподо́бным отроко́м, халде́и же опаля́ющее веле́ние Бо́жие, мучи́теля увеща́ вопи́ти: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Поколеба́вшуюся безбо́жием всю́ тва́рь И́же в верте́пе Рожде́йся утверди́ позна́нием Свои́м па́ки, непреста́нно зову́щую Ему́: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Огне́м у́бо по́стничества попали́л еси́, Марке́лле, плотски́я сла́сти, безстра́стия же росо́ю напои́л еси́ ду́шу, вопия́ Христу́ све́тло: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.

Богоро́дичен: Ви́де вся́ тва́рь, Богоневе́сто, боже́ственная вели́чия Твоя́, пло́тию из Тебе́ Влады́це все́х и Бо́гу ро́ждшуся во гра́де Вифлее́ме, и с па́стырьми и волхвы́ Тя́ воспе́.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Из пла́мене преподо́бным ро́су источи́л еси́ и пра́веднаго же́ртву водо́ю попали́л еси́: вся́ бо твори́ши, Христе́, то́кмо е́же хоте́ти. Тя́ превозно́сим во вся́ ве́ки.

Светоно́сною тва́рь оде́ждею одева́ется, и пе́рвое се́тование все́ отложи́, Обнови́телю и Влады́це ро́ждшуся на земли́: Его́же превозно́сим во ве́ки.

Вооружи́вся доброде́тельми, преподо́бне Марке́лле, ополче́ния де́монов побори́л еси́, и я́ко победи́тель на ты́я взя́л еси́ одоле́ния, и чуде́с благода́ть от Бо́га прия́л еси́.

Богоро́дичен: И́же из Тебе́ в верте́пе роди́выйся, Всенепоро́чная, ве́чныя челове́ком оби́тели угото́ва и́скренно, Богоро́дице, пою́щим Тя́ и превознося́щим несказа́нное Твое́ Рождество́.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Бо́га челове́ком не возмо́жно ви́дети, на Него́же не сме́ют чи́ни а́нгельстии взира́ти; Тобо́ю бо, Всечи́стая, яви́ся челове́ком Сло́во воплоще́нно, Его́же велича́юще, с небе́сными во́и, Тя́ ублажа́ем.

Позна́на показа́ся, Христе́, ми́лость, я́же па́че ума́, Твоего́ человеколю́бия язы́ком: пло́тию бо, Влады́ко, обнища́л еси́, да прича́стники бога́тства лу́чшаго, Го́споди, сотвори́ши ны́, я́ко Бла́г и Многоми́лостив.

Кре́ст на ра́мена взе́м, блаже́нне, Христо́в, и, Сего́ стра́сти подража́я, распя́лся еси́ ми́ру ве́сь, о́тче Марке́лле: прича́стник бо бы́л еси́ воскресе́ния и сла́вы лу́чшия, в не́йже на́с помина́й.

Богоро́дичен: Сы́ны Бо́жия ны́ соде́ла рожде́йся пло́тию Бо́г из Тебе́, Всечи́стая, и пе́рвое даде́ достоя́ние Того́ прие́мшим, и Богома́терь Тя́ славосло́вящим приле́жно, и велича́ющим.

Пѣ́снь а҃.

І҆рмо́съ: Ꙗ҆́кѡ по сꙋ́хꙋ, пѣшеше́ствовавъ і҆и҃ль, по бе́зднѣ стопа́ми, гони́телѧ фараѡ́на ви́дѧ потоплѧ́ема, бг҃ꙋ побѣ́днꙋю пѣ́снь, пои́мъ, вопїѧ́ше.

Ѡ҆бновлѧ́етсѧ тва́рь, и҆ земны́хъ є҆стество̀ новотвори́тсѧ, пло́тїю творца̀ всѣ́хъ па́че ᲂу҆ма̀ хрⷭ҇та̀ ражда́ема и҆зъ чⷭ҇тыѧ и҆ прест҃ы́ѧ мт҃ре.

Ра́зꙋмъ прїе́мъ, ѻ҆́ч҃е, ѿ бг҃а и҆́стины, и҆ непреста́ннѡ взыска́въ є҆го̀ житїе́мъ, марке́лле, чи́стымъ, и҆ бжⷭ҇твенными добродѣ́тельми ᲂу҆годи́лъ є҆сѝ.

Бг҃оро́диченъ: Землѧ̀ ѻ҆те́ческїѧ клѧ́твы, ꙗ҆́же во є҆де́мѣ, и҆збавле́нїе прїѧ́тъ: на не́й и҆зба́вителю ро́ждшꙋсѧ, чⷭ҇таѧ, и҆зъ тебє̀, и҆ ѡ҆бно́вльшꙋ ю҆̀ и҆ ѡ҆ст҃и́вшꙋ.

Пѣ́снь г҃.

І҆рмо́съ: Нѣ́сть свѧ́тъ, ꙗ҆́коже ты̀, гдⷭ҇и бж҃е мо́й, вознесы́й ро́гъ вѣ́рныхъ твои́хъ, бл҃же, и҆ ᲂу҆тверди́вый на́съ на ка́мени и҆сповѣ́данїѧ твоегѡ̀.

Ѻ҆́блацы ка́плите на зе́млю сла́дость весе́лїѧ: и҆зъ ѻ҆́блака бо свѣ́тла возсїѧ̀ хрⷭ҇то́съ, въ верте́пѣ пло́тски па́че всѧ́кїѧ мы́сли ражда́емь.

Тве́рдостїю дꙋшѝ на врагѝ мы́слєнныѧ воѡрꙋжи́всѧ, бг҃оно́се, посѣ́клъ є҆сѝ тѣ́хъ ѡ҆полчє́нїѧ держа́внѡ, и҆ побѣ́ды ᲂу҆вѧ́злсѧ є҆сѝ вѣнце́мъ.

Бг҃оро́диченъ: Ѿ пречⷭ҇тыхъ твои́хъ, чⷭ҇таѧ, и҆ чⷭ҇тны́хъ крове́й, вопло́щсѧ неизрече́ннѡ сло́во бж҃їе, показа̀ ꙗ҆́кѡ бг҃ъ тва́рей тѧ̀ всѣ́хъ влⷣчцꙋ.

І҆́косъ:

Чистоты̀ ᲂу҆́гльми пред̾ѡчи́стивъ дꙋ́шꙋ, тѣ́ло ѡ҆бꙋзда́лъ є҆сѝ къ нетлѣ́ннѣй крѣ́пости, всехва́льне марке́лле: тѣ́мъ и҆ показа́лсѧ є҆сѝ ѻ҆би́телище бжⷭ҇твенное, недꙋ́ги ѿгонѧ́ѧ, и҆ просвѣща́ѧ вѣ́рою при́снѡ приходѧ́щыѧ къ тебѣ̀, и҆ восхвалѧ́ющыѧ тѧ̀.

Пѣ́снь д҃.

І҆рмо́съ: Хрⷭ҇то́съ моѧ̀ си́ла, бг҃ъ и҆ гдⷭ҇ь, честна́ѧ цр҃ковь бг҃олѣ́пнѡ пое́тъ, взыва́ющи ѿ смы́сла чи́ста, ѡ҆ гдⷭ҇ѣ пра́зднꙋющи.

Ви́дѣвше, гдⷭ҇и, є҆́же въ верте́пѣ твоѐ сни́тїе, чи́нове мы́сленнїи стра́хомъ ᲂу҆жасо́шасѧ, и҆ воспѣ́ша, хрⷭ҇тѐ, недомы́сленнꙋю твою̀ ми́лость.

Болѣ́зни, прпⷣбне, и҆ по́ты твоѧ̑ съ кро́вными стрꙋѧ́ми младе́нцєвъ смѣ́шени, марке́лле: ро́ждшемꙋсѧ пло́тїю да́ры че́стны принесо́шасѧ.

Бг҃оро́диченъ: Краснꙋ̀ тѧ̀ добро́тою преѡблиста́ющꙋю, сн҃а твоегѡ̀ заре́ю, ꙗ҆зы́честїи дароно́сцы, чⷭ҇таѧ, ви́дѣвше, видѣ́нїе но́во и҆ пресла́вно воспѣ́ша.

Пѣ́снь є҃.

І҆рмо́съ: Бж҃їимъ свѣ́томъ твои́мъ, бл҃же, ᲂу҆́тренюющихъ тѝ дꙋ́шы любо́вїю ѡ҆зарѝ, молю́сѧ, тѧ̀ вѣ́дѣти, сло́ве бж҃їй, и҆́стиннаго бг҃а, ѿ мра́ка грѣхо́внагѡ взыва́юща.

Прелива́етсѧ ча́ша бл҃гоꙋтро́бїѧ твоегѡ̀, хрⷭ҇тѐ, во творє́нїѧ всѧ̑, и҆ ѻ҆би́льнѡ сїѧ̑ ми́лости и҆спо́лни, пло́тїю ꙗ҆́вльшꙋсѧ и҆ ро́ждшꙋсѧ тебѣ̀.

Ве́щнагѡ, преподо́бне, дꙋшѝ помраче́нїѧ, и҆ всѧ́кїѧ земны́ѧ и҆ тлѣ́нныѧ красоты̀, болѣ́зньми ѡ҆чи́стивъ твоегѡ̀ по́стничества, равноа́гг҃ленъ показа́лсѧ є҆сѝ въ мі́рѣ, марке́лле.

Бг҃оро́диченъ: Стрꙋи̑ и҆сточѝ мы́слєнныѧ безсме́ртїѧ, и҆зъ тебє̀ пло́тїю рожде́йсѧ въ верте́пѣ, чⷭ҇таѧ, и҆ человѣ́ческое є҆стество̀ напоѝ нетлѣ́нїемъ, ѡ҆богати́въ сїѐ, ꙗ҆́кѡ бл҃гоꙋтро́бенъ.

Пѣ́снь ѕ҃.

І҆рмо́съ: Жите́йское мо́ре, воздвиза́емое зрѧ̀ напа́стей бꙋ́рею, къ ти́хомꙋ приста́нищꙋ твоемꙋ̀ прите́къ, вопїю̀ тѝ: возведѝ ѿ тлѝ живо́тъ мо́й, многоми́лостиве.

Мѵ̑ра благовѡ́ннѣйшаѧ и҆здадѐ землѧ̀ въ себѣ̀ па́че смы́сла, неистоще́ннагѡ мѵ́ра, ѿ чⷭ҇тыѧ пло́тїю и҆сточи́вшаго, и҆ человѣ́ки благово́нїѧ бжⷭ҇твеннагѡ и҆спо́лнившаго.

Житїѧ̀ привре́менное и҆ нестоѧ́нное мꙋ́дрѣ ᲂу҆смотри́въ, марке́лле, къ присностоѧ́щымъ дꙋше́вное возвы́силъ є҆сѝ жела́нїе є҆́же полꙋчи́лъ є҆сѝ болѣ́зньми по́стничества.

Бг҃оро́диченъ: Ражда́етсѧ безлѣ́тный, бг҃ъ сло́во во пло́ти и҆зъ тебє̀, дв҃о пречⷭ҇таѧ, да жи́знь безлѣ́тнꙋю человѣ́кѡмъ, и҆ наслѣ́дїе вѣ́чное, и҆ сла́вꙋ пода́стъ нетлѣ́ннꙋю.

Пѣ́снь з҃.

І҆рмо́съ: Росода́тельнꙋ ᲂу҆́бѡ пе́щь содѣ́ла а҆́гг҃лъ преподѡ́бнымъ ѻ҆трокѡ́мъ, халдє́и же ѡ҆палѧ́ющее велѣ́нїе бж҃їе, мꙋчи́телѧ ᲂу҆вѣща̀ вопи́ти: бл҃гослове́нъ є҆сѝ, бж҃е ѻ҆тє́цъ на́шихъ.

Поколеба́вшꙋюсѧ безбо́жїемъ всю̀ тва́рь, и҆́же въ верте́пѣ рожде́йсѧ, ᲂу҆твердѝ позна́нїемъ свои́мъ па́ки, непреста́ннѡ зовꙋ́щꙋю є҆мꙋ̀: бл҃гослове́нъ є҆сѝ, бж҃е ѻ҆тє́цъ на́шихъ.

Ѻ҆гне́мъ ᲂу҆́бѡ по́стничества попали́лъ є҆сѝ, марке́лле, плотскі̑ѧ сла̑сти: безстра́стїѧ же росо́ю напои́лъ є҆сѝ дꙋ́шꙋ, вопїѧ̀ хрⷭ҇тꙋ̀ свѣ́тлѡ, бл҃гослове́нъ є҆сѝ, бж҃е ѻ҆ц҃ъ на́шихъ.

Бг҃оро́диченъ: Ви́дѣ всѧ̀ тва́рь, бг҃оневѣ́сто, бжⷭ҇твєннаѧ вели̑чїѧ твоѧ̑, пло́тїю и҆зъ тебє̀ влⷣцѣ всѣ́хъ и҆ бг҃ꙋ ро́ждшꙋсѧ во гра́дѣ виѳлее́мѣ, и҆ съ па́стырьми и҆ волхвы̑ тѧ̀ воспѣ̀.

Пѣ́снь и҃.

І҆рмо́съ: И҆зъ пла́мене прпⷣбнымъ ро́сꙋ и҆сточи́лъ є҆сѝ, и҆ пра́веднагѡ же́ртвꙋ водо́ю попали́лъ є҆сѝ: всѧ̑ бо твори́ши, хрⷭ҇тѐ, то́кмѡ є҆́же хотѣ́ти. тѧ̀ превозно́симъ во всѧ̑ вѣ́ки.

Свѣтоно́сною тва́рь ѻ҆де́ждею ѡ҆дѣва́етсѧ, и҆ пе́рвое сѣ́тованїе всѐ ѿложѝ, ѡ҆бнови́телю и҆ влⷣцѣ ро́ждшꙋсѧ на землѝ: є҆го́же превозно́симъ во вѣ́ки.

Воѡрꙋжи́всѧ добродѣ́тельми, прпⷣбне марке́лле, ѡ҆полчє́нїѧ де́мѡнѡвъ побори́лъ є҆сѝ, и҆ ꙗ҆́кѡ побѣди́тель на ты́ѧ взѧ́лъ є҆сѝ ѡ҆долѣ̑нїѧ, и҆ чꙋде́съ бл҃года́ть ѿ бг҃а прїѧ́лъ є҆сѝ.

Бг҃оро́диченъ: И҆́же и҆зъ тебє̀ въ верте́пѣ роди́выйсѧ, всенепоро́чнаѧ, вѣ̑чныѧ человѣ́кѡмъ ѻ҆би́тєли ᲂу҆гото́ва, и҆́скреннѡ, бцⷣе, пою́щымъ тѧ̀, и҆ превозносѧ́щымъ несказа́нное твоѐ ржⷭ҇тво̀.

Пѣ́снь ѳ҃.

І҆рмо́съ: Бг҃а человѣ́кѡмъ не возмо́жно ви́дѣти, на него́же не смѣ́ютъ чи́ни а҆́гг҃льстїи взира́ти: тобо́ю бо, всечⷭ҇таѧ, ꙗ҆ви́сѧ человѣ́кѡмъ сло́во воплоще́нно. є҆го́же велича́юще, съ нбⷭ҇ными вѡ́и тѧ̀ ᲂу҆бл҃жа́емъ.

Позна́на показа́сѧ, хрⷭ҇тѐ, ми́лость, ꙗ҆́же па́че ᲂу҆ма̀ твоегѡ̀ человѣколю́бїѧ ꙗ҆зы́кѡмъ: пло́тїю бо, влⷣко, ѡ҆бнища́лъ є҆сѝ, да прича́стники бога́тства лꙋ́чшагѡ, гдⷭ҇и, сотвори́ши ны̀, ꙗ҆́кѡ бл҃гъ и҆ многоми́лостивъ.

Крⷭ҇тъ на ра́мена взе́мъ, блаже́нне, хрⷭ҇то́въ, и҆ сегѡ̀ стрⷭ҇ти подража́ѧ, распѧ́лсѧ є҆сѝ мі́рꙋ ве́сь, ѻ҆́ч҃е марке́лле: прича́стникъ бо бы́лъ є҆сѝ воскрⷭ҇нїѧ и҆ сла́вы лꙋ́чшїѧ, въ не́йже на́съ помина́й.

Бг҃оро́диченъ: Сн҃ы бж҃їѧ ны̀ содѣ́ла, рожде́йсѧ пло́тїю бг҃ъ и҆зъ тебє̀, всечⷭ҇таѧ: и҆ пе́рвое дадѐ достоѧ́нїе того̀ прїе́мшымъ, и҆ бг҃ома́терь тѧ̀ славосло́вѧщымъ прилѣ́жнѡ, и҆ велича́ющымъ.

Пре­по­доб­ный Мар­келл, игу­мен оби­те­ли "Неусы­па­ю­щих", был ро­дом из г. Апа­меи в Си­рии. Он ра­но ли­шил­ся сво­их ро­ди­те­лей-хри­сти­ан. Об­ра­зо­ва­ние по­лу­чил сна­ча­ла в Ан­тио­хии, за­тем в Ефе­се. Всё име­ние, до­став­ше­е­ся от ро­ди­те­лей, он роз­дал ни­щим, по­рвав связь с ми­ром. В Ефе­се под ру­ко­вод­ством опыт­но­го стар­ца Мар­келл всту­пил на путь по­движ­ни­че­ства, но за­тем ушел в Ви­зан­тию к пре­по­доб­но­му Алек­сан­дру, игу­ме­ну оби­те­ли "Неусы­па­ю­щих". Оби­тель по­лу­чи­ла на­зва­ние от то­го, что в ней псал­мо­пе­ние со­вер­ша­лось бес­пре­рыв­но – день и ночь. Пре­по­доб­ный при­нял Мар­кел­ла и по­стриг его в ино­че­ство. Рев­ност­но под­ви­за­ясь в бде­нии, по­сте и мо­лит­ве, свя­той ра­но удо­сто­ил­ся ве­ли­ких ду­хов­ных да­ро­ва­ний и да­ра про­зор­ли­во­сти. Он про­ви­дел день кон­чи­ны ав­вы Алек­сандра и свое из­бра­ние игу­ме­ном, но, бу­дучи сам еще мо­лод, не за­хо­тел иметь под­на­чаль­ных и вре­мен­но уда­лил­ся из оби­те­ли, об­хо­дил мо­на­сты­ри, по­лу­чая на­зи­да­ние от стар­цев.

По­сле смер­ти свя­то­го Алек­сандра, ко­гда игу­ме­ном был по­став­лен ав­ва Иоанн, Мар­келл вер­нул­ся, к ве­ли­кой ра­до­сти бра­тии. Ав­ва Иоанн сде­лал Мар­кел­ла бли­жай­шим сво­им по­мощ­ни­ком. По­сле смер­ти Иоан­на свя­той Мар­келл во­пре­ки сво­е­му же­ла­нию был из­бран игу­ме­ном мо­на­сты­ря и в этом сане пре­бы­вал 60 лет. Да­ле­ко рас­про­стра­ни­лась сла­ва о его свя­той жиз­ни. К Мар­кел­лу при­хо­ди­ли из­да­ле­ка знат­ные и про­стые, бо­га­тые и убо­гие. Окру­жав­шие свя­то­го мно­го раз ви­де­ли Ан­ге­лов, со­пут­ство­вав­ших свя­то­му и охра­няв­ших его. По­мо­щью Бо­жи­ей оби­тель "Неусы­па­ю­щих" бла­го­устра­и­ва­лась. Свя­той Мар­келл, по­лу­чая от ве­ру­ю­щих лю­дей сред­ства на ее рас­ши­ре­ние и укра­ше­ние, по­стро­ил пре­крас­ную боль­шую цер­ковь, боль­ни­цу, стран­но­при­им­ный дом. Сво­ей мо­лит­вой пре­по­доб­ный вра­че­вал бо­лез­ни, из­го­нял бе­сов и тво­рил чу­де­са. Так, один из ино­ков был по­слан в Ан­ка­ру и там за­бо­лел. Бу­дучи при смер­ти, он мыс­лен­но воз­звал к сво­е­му ав­ве. В тот же час пре­по­доб­ный Мар­келл ду­хов­ным слу­хом услы­шал вопль уче­ни­ка, встал на мо­лит­ву, и боль­ной тот­час же вы­здо­ро­вел. Ко­гда ко­рабль, на ко­то­ром на­хо­ди­лись его ино­ки, на­хо­дил­ся в опас­но­сти, мо­лит­вой пре­по­доб­ный ути­шил мор­скую бу­рю. Ко­гда свя­то­му ска­за­ли, что в Ви­зан­тии бу­шу­ет по­жар, он слез­но по­мо­лил­ся за по­ги­ба­ю­щий в огне го­род, и по­жар утих, как бы по­ту­шен­ный сле­за­ми пре­по­доб­но­го. Од­на­жды слу­га неко­е­го вель­мо­жи Ар­да­ву­рия, неза­слу­жен­но об­ви­нен­ный, укрыл­ся в оби­те­ли от гне­ва гос­по­ди­на. Ар­да­ву­рий два­жды тре­бо­вал от свя­то­го Мар­кел­ла, чтобы он вы­дал ему Иоан­на, но тот вся­кий раз от­ка­зы­вал­ся. То­гда Ар­да­ву­рий при­слал от­ряд во­и­нов, и мо­на­стырь был окру­жен. Упав­шие ду­хом бра­тия при­шли к ав­ве, про­ся из­бав­ле­ния от бе­ды. Свя­той Мар­келл один бес­страш­но вы­шел за во­ро­та мо­на­сты­ря к во­и­нам, дер­жа крест. Пре­по­доб­но­го окру­жа­ло си­я­ние, от кре­ста ис­хо­ди­ли мол­нии; слы­шал­ся гром. То­гда от­ряд об­ра­тил­ся в бег­ство. Ар­да­ву­рий, узнав от во­и­нов о слу­чив­шем­ся, при­шел в ужас и ра­ди свя­то­го Мар­кел­ла про­стил слу­гу.

Пре­по­доб­ный мир­но пре­ста­вил­ся к Бо­гу в 485 го­ду. Его вер­ный уче­ник Лу­ки­ан тяж­ко скор­бел о нем, но на пя­тый день по­сле кон­чи­ны пре­по­доб­ный Мар­келл явил­ся ему и уте­шил, пред­ска­зав ско­рую кон­чи­ну.


См. так­же: "Жи­тие пре­по­доб­но­го от­ца на­ше­го Мар­кел­ла, игу­ме­на «оби­те­ли неусы­па­ю­щих»" в из­ло­же­нии свт. Ди­мит­рия Ро­стов­ско­го.