Канон святому преподобному Исидору Пелусиоту
Припев: Преподо́бне о́тче Иси́доре, моли́ Бо́га о на́с.
Память: 17 февраля (04 февраля ст. ст.)
Глас 6.
Пе́снь 1.
Ирмо́с: Я́ко по су́ху пешеше́ствовав Изра́иль по бе́здне стопа́ми, гони́теля фарао́на ви́дя потопля́ема, Бо́гу побе́дную пе́снь пои́м, вопия́ше.
Сокруше́ннаго се́рдца стена́ние услы́шав, Влады́ко, души́ моея́ лю́тое сокруше́ние исцели́ моли́твами преподо́бнаго Твоего́, Христе́, я́ко Всеси́лен.
Вше́д, ты́, богоно́се, в де́тельную доброде́тель, Иси́доре, виде́нием чи́стым и кра́сным явле́нием Бо́гу бесе́дуя всегда́, я́ве обогати́лся еси́.
Прему́дрости ча́ши прине́с твоя́ уста́, прему́дре, и́же отону́ду дарова́ний исто́чник поче́рпл еси́, Бо́гу побе́дную пе́снь воспева́я.
Богоро́дичен: Я́ко на ле́гцем о́блаце, Соде́тель на Тебе́ прии́де низложи́ти, я́ко Си́лен, еги́петская, Влады́чице Чи́стая, рукотворе́нная, Христо́с, я́ко Всеси́льный.
Пе́снь 3.
Ирмо́с: Не́сть свя́т, я́коже Ты́, Го́споди Бо́же мо́й, вознесы́й ро́г ве́рных Твои́х, Бла́же, и утверди́вый на́с на ка́мени испове́дания Твоего́.
Ума́ острото́ю, му́дре, су́щих собра́в, пресла́вне, естество́, и́мже нача́льную вину́, я́ко чи́ст богосло́в, неле́стно пости́гл еси́.
Поуче́ние положи́в я́сно сме́рти житию́, богоно́се треблаже́нне, страсте́й ве́щныя вины́ умертви́л еси́, безстра́стия объя́т бы́в жела́нием.
В сле́д, ра́дуяся, Христа́, кре́ст тво́й носи́в, после́довал еси́, о́тче, в посте́ тве́рдем и Сему́, я́ко мо́щно, уподо́бился еси́ жития́ чистото́ю.
Богоро́дичен: Зако́нных естества́ кроме́ Влады́ку ро́ждши, Богоро́дице Де́во, дре́внюю преслуша́ния кля́тву разори́ла еси́, благослове́ния исто́чник источа́ющи.
Седа́лен, гла́с 3.
Кни́га ра́зума уче́ния, бога́тством ве́ры сочинена́, Пресвято́му яви́лся еси́ Ду́ху, открыва́я Боже́ственная тре́бующим и жи́знь сокро́вищствуя хотя́щим. О́тче преподо́бне, Христа́ Бо́га моли́ дарова́ти на́м ве́лию ми́лость.
Богоро́дичен: Боже́ственная была́ еси́ ски́ния Сло́ва, Еди́на Всечи́стая Де́во Ма́ти, чистото́ю а́нгелы превозше́дшая, па́че все́х мене́ пе́рсть бы́вша, оскверне́на плотски́ми прегреше́ньми, очи́сти моли́тв Твои́х боже́ственными вода́ми, подаю́щи, Чи́стая, ве́лию ми́лость.
Крестобогоро́дичен: Нескве́рная А́гница Сло́ва, нетле́нная Де́во Ма́ти, на Кресте́ зря́щи пове́шена из Нея́ без боле́зни прозя́бшаго, Матероле́пно рыда́ющи, вопия́ше: увы́ Мне́, Ча́до Мое́, ка́ко стра́ждеши во́лею, хотя́ изба́вити от страсте́й безче́стия челове́ка.
Пе́снь 4.
Ирмо́с: Христо́с моя́ си́ла, Бо́г и Госпо́дь, честна́я Це́рковь боголе́пно пое́т, взыва́ющи, от смы́сла чи́ста, о Го́споде пра́зднующи.
Незави́стно, преподо́бне, Христу́ повину́яся, да́нное тебе́ бога́тство, я́ко благопокори́в ра́б, разда́л еси́, и несказа́нныя тя́ ра́дости Влады́ка сподо́би.
Прему́дрости пучи́ну преплы́в, до́брый би́сер, я́ко до́бр купе́ц, приобре́л еси́ и се́й то́кмо сокро́вище неоску́дно стяжа́л еси́.
Боже́ственным Ду́хом осия́емь, лучи́ слове́с со́лнечно все́м испусти́л еси́, спасе́ния ве́рным, богоявле́нне, жела́я.
Богоро́дичен: Я́ко вои́стинну неизглаго́ланна и непости́жна Твоего́, Богоро́дице, боголе́пнаго су́ть Рождества́ су́щим на земли́ и на небеси́, Присноде́во, та́инства.
Пе́снь 5.
Ирмо́с: Бо́жиим све́том Твои́м, Бла́же, у́тренюющих Ти́ ду́ши любо́вию озари́, молю́ся, Тя́ ве́дети, Сло́ве Бо́жий, и́стиннаго Бо́га, от мра́ка грехо́внаго взыва́юща.
Умерщвле́нием, всему́дре, страсте́й вне́ бы́в и пло́ти, любо́вию Бо́гу прибли́жился еси́, Пресвято́му и Пресве́тлому Све́ту, и Еди́ному, истязу́ющему чистоту́.
Боже́ственным сия́нием твои́м, бла́же, у́м, богоно́сец, озари́в, сто́лп всесве́тел бы́сть, все́м посыла́я Боже́ственнаго Све́та Боже́ственныя зари́ и мра́к неве́дения отгоня́.
Хотя́й все́м я́ко бла́г, всему́дре, спасти́ся, наста́вника заблу́ждшим тя́ показа́, мно́гия обраща́ти ко спасе́ния пути́, Иси́доре треблаже́нне, о́тче пребога́те.
Богоро́дичен: Вои́стинну усты́ и душе́ю, Влады́чице ми́ра Блага́я, испове́даю Тя́, Всенепоро́чная, воплоще́нна Бо́га ро́ждшую, Чи́стая, и жития́ Тя́ предста́тельницу ве́рою предлага́ю.
Пе́снь 6.
Ирмо́с: Жите́йское мо́ре, воздвиза́емое зря́ напа́стей бу́рею, к ти́хому приста́нищу Твоему́ прите́к, вопию́ Ти: возведи́ от тли́ живо́т мо́й, Многоми́лостиве.
Словесы́ су́дными укра́шься я́ко иере́й, слове́сно разсуди́л еси́, богоно́се, и те́лом и душе́ю, и го́ршее лу́чшему повину́в смы́сленно, досточу́дне.
Благомо́щно Еги́пта страсте́й и пи́щи ты́, мона́шествующих похвало́, воздержа́тельными, сла́вне, я́звами, истязу́я уязви́л еси́, ве́рным углажда́я прехожде́ние.
Богоро́дичен: Нося́й вся́ческая си́лою Боже́ственною и содержа́й, я́ко Благоутро́бен, Твои́ми объя́тии, Пречи́стая, вопло́щся, я́ко Младе́нец но́сится, И́же Отцу́ по Существу́ Соприсносу́щный.
Конда́к, гла́с 4.
Денни́цу другу́ю тя́ Це́рковь обре́тши, пресла́вне, твои́х слове́с мо́лниями освеща́ема, взыва́ет ти́: ра́дуйся, всеблаже́нне богому́дре Иси́доре.
Пе́снь 7.
Ирмо́с: Росода́тельну у́бо пе́щь соде́ла а́нгел преподо́бным отроко́м, халде́и же опаля́ющее веле́ние Бо́жие, мучи́теля увеща́ вопи́ти: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.
На тве́рди ве́ры поста́ви, о́тче, я́коже со́лнце, Влады́ка тя́, просвеща́ти сия́нием мы́сленным ду́ши вопию́щих приле́жно: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.
Скве́рны плотски́я и духо́вныя отмы́л еси́, блаже́нне, сле́з излия́ньми и, бы́в, богоно́сне, све́т су́щим на земли́, вся́ научи́л еси́ вопи́ти: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.
Богоро́дичен: На недви́жимем ве́ры стоя́ще основа́нии, Тя́, Богома́терь Чи́стая, испове́дуем Богоро́дицу: Сло́во бо Бо́жие без се́мене родила́ еси́ на́м. Благослове́н, Пречи́стая, Пло́д чре́ва Твоего́.
Пе́снь 8.
Ирмо́с: Из пла́мене преподо́бным ро́су источи́л еси́ и пра́веднаго же́ртву водо́ю попали́л еси́: вся́ бо твори́ши, Христе́, то́кмо е́же хоте́ти. Тя́ превозно́сим во вся́ ве́ки.
Я́ко слове́сну же́ртву, о́тче, все́ житие́ твое́ в воню́ благово́ния прине́сл еси́ на Кресте́ тебе́ ра́ди пове́шеному Христу́, Его́же превозно́сим во вся́ ве́ки.
Мно́жиши бога́тство и по сме́рти, одушевле́на словеса́ твоя́, я́коже многоце́нно все́м ве́рным насле́дие оста́вль, превознося́щим Христа́ во вся́ ве́ки.
Украси́лся еси́, преблаже́нне, добро́тою слове́с твои́х, Свята́го бо Ду́ха яви́лся еси́ тро́сть, пиша́ благоче́стно ра́зум Боже́ствен превознося́щим Го́спода во вся́ ве́ки.
Богоро́дичен: К Твоему́ кро́ву прибега́ю, Всенепоро́чная, и Предста́тельницу жи́зни моея́ Тя́ ны́не предлага́ю, Тя́, па́че ума́ Бо́га Сло́ва ро́ждшую. Его́же превозно́сим во вся́ ве́ки.
Пе́снь 9.
Ирмо́с: Бо́га челове́ком невозмо́жно ви́дети, на Него́же не сме́ют чи́ни а́нгельстии взира́ти; Тобо́ю бо, Всечи́стая, яви́ся челове́ком Сло́во воплоще́нно, Его́же велича́юще, с небе́сными во́и, Тя́ ублажа́ем.
Я́коже заря́ све́та, облиста́ в твою́ ду́шу благода́ти сло́во, преподо́бне, тобо́ю же вся́ земля́ испо́лнися того́ сия́ния. Ему́же причаща́ющиися, твоея́ му́дрости сокро́вищу, о́тче, удивля́емся.
Тре́м Ли́цам во Еди́нстве Естества́, оте́ческим после́дуя уче́нием, богому́дренно покланя́тися научи́л еси́, чти́ти богосло́вящия Несозда́нную Безнача́льную Тро́ицу, все́м ве́рным просвеще́ние источа́ющую.
Обре́т трудо́в твои́х воздая́ния на небесе́х, жи́знь безконе́чную прие́м, пою́щим, прему́дре, па́мять твою́ испроси́ спасе́ние, блаже́нне Иси́доре, престо́лу Бо́жию со а́нгелы ны́не предстоя́.
Богоро́дичен: Тле́нен, Сло́во Бо́жие нетле́нное, о́браз прие́м, челове́ки в нетле́ние облече́, благоволе́нием Отчим все́лься в Тя́, Обра́дованная. Те́мже, Пречи́стая, с небе́сными во́и Тя́ велича́ем.
Пѣ́снь а҃.
І҆рмо́съ: Ꙗ҆́кѡ по сꙋ́хꙋ пѣшеше́ствовавъ і҆и҃ль по бе́зднѣ стопа́ми, гони́телѧ фараѡ́на ви́дѧ потоплѧ́ема, бг҃ꙋ побѣ́днꙋю пѣ́снь, пои́мъ, вопїѧ́ше.
Сокрꙋше́ннагѡ се́рдца стена́нїе ᲂу҆слы́шавъ, влⷣко, дꙋшѝ моеѧ̀ лю́тое сокрꙋше́нїе и҆сцѣлѝ моли́твами преподо́бнагѡ твоегѡ̀, хрⷭ҇тѐ, ꙗ҆́кѡ всеси́ленъ.
Вше́дъ ты̀, бг҃оно́се, въ дѣ́тельнꙋю добродѣ́тель, і҆сі́дѡре, видѣ́нїемъ чи́стымъ, и҆ кра́снымъ ꙗ҆вле́нїемъ бг҃ꙋ бесѣ́дꙋѧ всегда̀, ꙗ҆́вѣ ѡ҆богати́лсѧ є҆сѝ.
Премꙋ́дрости ча́ши прине́съ твоѧ̑ ᲂу҆ста̀, премꙋ́дре, и҆́же ѿѻнꙋ́дꙋ дарова́нїй и҆сто́чникъ поче́рплъ є҆сѝ, бг҃ꙋ побѣ́днꙋю пѣ́снь воспѣва́ѧ.
Бг҃оро́диченъ: Ꙗ҆́кѡ на ле́гцѣмъ ѻ҆́блацѣ содѣ́тель на тебѣ̀ прїи́де, низложи́ти ꙗ҆́кѡ си́ленъ є҆гѵ́пєтскаѧ, влⷣчце чⷭ҇таѧ, рꙋкотворє́ннаѧ, хрⷭ҇то́съ ꙗ҆́кѡ всеси́льный.
Пѣ́снь г҃.
І҆рмо́съ: Нѣ́сть ст҃ъ, ꙗ҆́коже ты̀, гдⷭ҇и бж҃е мо́й, вознесы́й ро́гъ вѣ́рныхъ твои́хъ, бл҃же, и҆ ᲂу҆тверди́вый на́съ на ка́мени и҆сповѣ́данїѧ твоегѡ̀.
Оу҆ма̀ ѻ҆строто́ю, мꙋ́дре, сꙋ́щихъ собра́въ, пресла́вне, є҆стество̀, и҆́мже нача́льнꙋю винꙋ̀, ꙗ҆́кѡ чи́стъ бг҃осло́въ, неле́стнѡ пости́глъ є҆сѝ.
Поꙋче́нїе положи́въ ꙗ҆́снѡ сме́рти житїю̀, бг҃оно́се треблаже́нне, страсте́й вє́щныѧ вины̑ ᲂу҆мертви́лъ є҆сѝ, безстра́стїѧ ѡ҆б̾ѧ́тъ бы́въ жела́нїемъ.
Въ слѣ́дъ ра́дꙋѧсѧ хрⷭ҇та̀ крⷭ҇тъ тво́й носи́въ послѣ́довалъ є҆сѝ, ѻ҆́тче, въ постѣ̀ тве́рдѣмъ, и҆ семꙋ̀ ꙗ҆́кѡ мо́щно ᲂу҆подо́билсѧ є҆сѝ житїѧ̀ чистото́ю.
Бг҃оро́диченъ: Зако́нныхъ є҆стества̀ кромѣ̀ влⷣкꙋ ро́ждши, бцⷣе дв҃о, дре́внюю преслꙋша́нїѧ клѧ́твꙋ разори́ла є҆сѝ, благослове́нїѧ и҆сто́чникъ и҆сточа́ющи.
Сѣда́ленъ, гла́съ г҃.
Кни́га ра́зꙋма ᲂу҆че́нїѧ бога́тствомъ вѣ́ры сочинена̀, прест҃о́мꙋ ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ дх҃ꙋ, ѿкрыва́ѧ бжⷭ҇твєннаѧ тре́бꙋющымъ, и҆ жи́знь сокро́вищствꙋѧ хотѧ́щымъ: ѻ҆́тче прпⷣбне, хрⷭ҇та̀ бг҃а молѝ, дарова́ти на́мъ ве́лїю ми́лость.
Бг҃оро́диченъ: Бжⷭ҇твеннаѧ была̀ є҆сѝ ски́нїѧ сло́ва, є҆ди́на всечⷭ҇таѧ дв҃о мт҃и, чистото́ю а҆́гг҃лы превозше́дшаѧ, па́че всѣ́хъ менѐ пе́рсть бы́вша, ѡ҆скверне́на плотски́ми прегрѣше́ньми, ѡ҆чи́сти мл҃твъ твои́хъ боже́ственными вода́ми, подаю́щи, чⷭ҇таѧ, ве́лїю млⷭ҇ть.
Крⷭ҇тобг҃оро́диченъ: Несквє́рнаѧ а҆́гница сло́ва, нетлѣ́ннаѧ дв҃о мт҃и, на крⷭ҇тѣ̀ зрѧ́щи повѣ́шена и҆з̾ неѧ̀ без̾ болѣ́зни прозѧ́бшагѡ, мт҃ролѣ́пнѡ рыда́ющи, вопїѧ́ше: ᲂу҆вы̀ мнѣ̀, ча́до моѐ, ка́кѡ стра́ждеши во́лею, хотѧ̀ и҆зба́вити ѿ страсте́й безче́стїѧ человѣ́ка.
Пѣ́снь д҃.
І҆рмо́съ: Хрⷭ҇то́съ моѧ̀ си́ла, бг҃ъ и҆ гдⷭ҇ь, честна́ѧ цр҃ковь бг҃олѣ́пнѡ пое́тъ, взыва́ющи ѿ смы́сла чи́ста, ѡ҆ гдⷭ҇ѣ пра́зднꙋющи.
Незави́стнѡ, прпⷣбне, хрⷭ҇тꙋ̀ повинꙋ́ѧсѧ, да́нное тебѣ̀ бога́тство, ꙗ҆́кѡ благопокори́въ ра́бъ разда́лъ є҆сѝ, и҆ несказа́нныѧ тѧ̀ ра́дости влⷣка сподо́би.
Премꙋ́дрости пꙋчи́нꙋ преплы́въ, до́брый би́серъ ꙗ҆́кѡ до́бръ кꙋпе́цъ прїѡбрѣ́лъ є҆сѝ, и҆ се́й то́кмѡ сокро́вище неѡскꙋ́днѡ стѧжа́лъ є҆сѝ.
Бжⷭ҇твеннымъ дх҃омъ ѡ҆сїѧ́емь, лꙋчы̀ слове́съ со́лнечнѡ всѣ̑мъ и҆спꙋсти́лъ є҆сѝ, спасе́нїѧ вѣ̑рнымъ, бг҃оѧвле́нне, жела́ѧ.
Бг҃оро́диченъ: Ꙗ҆́кѡ вои́стиннꙋ неизглагѡ́ланна и҆ непости̑жна твоегѡ̀, бцⷣе, бг҃олѣ́пнагѡ сꙋ́ть ржⷭ҇тва̀, сꙋ́щымъ на землѝ и҆ на нб҃сѝ, приснодв҃о, та̑инства.
Пѣ́снь є҃.
І҆рмо́съ: Бж҃їимъ свѣ́томъ твои́мъ, бл҃же, ᲂу҆́тренюющихъ тѝ дꙋ́шы любо́вїю ѡ҆зарѝ, молю́сѧ, тѧ̀ вѣ́дѣти, сло́ве бж҃їй, и҆́стиннаго бг҃а, ѿ мра́ка грѣхо́внагѡ взыва́юща.
Оу҆мерщвле́нїемъ, всемꙋ́дре, страсте́й, внѣ̀ бы́въ пло́ти, любо́вїю бг҃ꙋ прибли́жилсѧ є҆сѝ, прест҃о́мꙋ и҆ пресвѣ́тломꙋ свѣ́тꙋ, є҆ди́номꙋ и҆стѧзꙋ́ющемꙋ чистотꙋ̀.
Бжⷭ҇твеннымъ сїѧ́нїемъ твои́мъ, бла́же, ᲂу҆́мъ бг҃оно́сецъ ѡ҆зари́въ, сто́лпъ всесвѣ́телъ бы́сть, всѣ̑мъ посыла́ѧ бж҃е́ственнагѡ свѣ́та бжⷭ҇твєнныѧ зари̑, и҆ мра́къ невѣ́дѣнїѧ ѿгонѧ̀.
Хотѧ́й всѣ̑мъ, ꙗ҆́кѡ бла́гъ, всемꙋ́дре, спасти́сѧ, наста́вника заблꙋ́ждшымъ тѧ̀ показа̀, мнѡ́гїѧ ѡ҆браща́ти ко спасе́нїѧ пꙋтѝ, і҆сі́дѡре треблаже́нне, ѻ҆́тче пребога́те.
Бг҃оро́диченъ: Вои́стиннꙋ ᲂу҆сты̀ и҆ дꙋше́ю, влⷣчце мі́ра бл҃га́ѧ, и҆сповѣ́даю тѧ̀, всенепоро́чнаѧ, воплоще́нна бг҃а ро́ждшꙋю, чи́стаѧ, и҆ житїѧ̀ тѧ̀ предста́тельницꙋ вѣ́рою предлага́ю.
Пѣ́снь ѕ҃.
І҆рмо́съ: Жите́йское мо́ре, воздвиза́емое зрѧ̀ напа́стей бꙋ́рею, къ ти́хомꙋ приста́нищꙋ твоемꙋ̀ прите́къ, вопїю́ ти: возведѝ ѿ тлѝ живо́тъ мо́й, многоми́лостиве.
Словесы̀ сꙋ́дными ᲂу҆кра́шсѧ ꙗ҆́кѡ і҆ере́й, слове́снѡ разсꙋди́лъ є҆сѝ, бг҃оно́се, и҆ тѣ́ломъ и҆ дꙋше́ю, и҆ го́ршее лꙋ́чшемꙋ повинꙋ́въ смы́сленнѡ, досточꙋ́дне.
Благомо́щнѡ є҆гѵ́пта страсте́й и҆ пи́щи, ты̀ мона́шествꙋющихъ похвало̀, воздержа́тельными, сла́вне, ꙗ҆́звами, и҆стѧзꙋ́ѧ ᲂу҆ѧзви́лъ є҆сѝ, вѣ̑рнымъ ᲂу҆глажда́ѧ прехожде́нїе.
Бг҃оро́диченъ: Носѧ́й всѧ́чєскаѧ си́лою бжⷭ҇твенною, и҆ содержа́й ꙗ҆́кѡ бл҃гоꙋтро́бенъ твои́ми ѡ҆б̾ѧ̑тїи, пречⷭ҇таѧ, вопло́щсѧ, ꙗ҆́кѡ младе́нецъ но́ситсѧ, и҆́же ѻ҆ц҃ꙋ̀ по сꙋществꙋ̀ соприсносꙋ́щный.
Конда́къ, гла́съ д҃.
Денни́цꙋ дрꙋгꙋ́ю тѧ̀ цр҃ковь ѡ҆брѣ́тши, пресла́вне, твои́хъ слове́съ мо́лнїѧми ѡ҆свѣща́ема, взыва́етъ тѝ: ра́дꙋйсѧ, всеблаже́нне бг҃омꙋ́дре і҆сі́дѡре.
Пѣ́снь з҃.
І҆рмо́съ: Росода́тельнꙋ ᲂу҆́бѡ пе́щь содѣ́ла а҆́гг҃лъ преподѡ́бнымъ ѻ҆трокѡ́мъ, халдє́и же ѡ҆палѧ́ющее велѣ́нїе бж҃їе мꙋчи́телѧ ᲂу҆вѣща̀ вопи́ти: благослове́нъ є҆сѝ, бж҃е ѻ҆тє́цъ на́шихъ.
На тве́рди вѣ́ры поста́ви, ѻ҆́тче, ꙗ҆́коже со́лнце влⷣка тѧ̀, просвѣща́ти сїѧ́нїемъ мы́сленнымъ дꙋ́шы вопїю́щихъ прилѣ́жнѡ: благослове́нъ є҆сѝ, бж҃е ѻ҆тє́цъ на́шихъ.
Сквє́рны плотскі̑ѧ и҆ дꙋхѡ́вныѧ ѿмы́лъ є҆сѝ, блаже́нне, сле́зъ и҆злїѧ́ньми, и҆ бы́въ, бг҃оно́сне, свѣ́тъ сꙋ́щымъ на землѝ, всѧ̑ наꙋчи́лъ є҆сѝ вопи́ти: благослове́нъ є҆сѝ, бж҃е ѻ҆тє́цъ на́шихъ.
Бг҃оро́диченъ: На недви́жимѣмъ вѣ́ры стоѧ́ще ѡ҆снова́нїи, тѧ̀, бг҃омт҃рь чⷭ҇таѧ, и҆сповѣ́дꙋемъ бцⷣꙋ: сло́во бо бж҃їе безъ сѣ́мене родила̀ є҆сѝ на́мъ: благослове́нъ, пречⷭ҇таѧ, пло́дъ чре́ва твоегѡ̀.
Пѣ́снь и҃.
І҆рмо́съ: И҆зъ пла́мене преподѡ́бнымъ ро́сꙋ и҆сточи́лъ є҆сѝ, и҆ пра́веднагѡ же́ртвꙋ водо́ю попали́лъ є҆сѝ: всѧ̑ бо твори́ши, хрⷭ҇тѐ, то́кмѡ є҆́же хотѣ́ти. тѧ̀ превозно́симъ во всѧ̑ вѣ́ки.
Ꙗ҆́кѡ слове́снꙋ же́ртвꙋ, ѻ҆́тче, всѐ житїѐ твоѐ въ воню̀ благово́нїѧ прине́слъ є҆сѝ, на крⷭ҇тѣ̀ тебє̀ ра́ди повѣ́шеномꙋ хрⷭ҇тꙋ̀: є҆го́же превозно́симъ во всѧ̑ вѣ́ки.
Мно́жиши бога́тство и҆ по сме́рти, ѡ҆дꙋшевлє́на словеса̀ твоѧ̑, ꙗ҆́коже многоцѣ́нно всѣ̑мъ вѣ̑рнымъ наслѣ́дїе ѡ҆ста́вль, превозносѧ́щымъ хрⷭ҇та̀ во всѧ̑ вѣ́ки.
Оу҆краси́лсѧ є҆сѝ, преблаже́нне, добро́тою слове́съ твои́хъ: ст҃а́гѡ бо дх҃а ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ тро́сть, пишѧ̀ благоче́стнѡ ра́зꙋмъ бж҃е́ственъ, превозносѧ́щымъ гдⷭ҇а во всѧ̑ вѣ́ки.
Бг҃оро́диченъ: Къ твоемꙋ̀ кро́вꙋ прибѣга́ю, всенепоро́чнаѧ, и҆ предста́тельницꙋ жи́зни моеѧ̀ тѧ̀ ны́нѣ предлага́ю, тѧ̀ па́че ᲂу҆ма̀ бг҃а сло́ва ро́ждшꙋю, є҆го́же превозно́симъ во всѧ̑ вѣ́ки.
Пѣ́снь ѳ҃.
І҆рмо́съ: Бг҃а человѣ́кѡмъ невозмо́жно ви́дѣти, на него́же не смѣ́ютъ чи́ни а҆́гг҃льстїи взира́ти: тобо́ю бо, всечⷭ҇таѧ, ꙗ҆ви́сѧ человѣ́кѡмъ сло́во воплоще́нно: є҆го́же велича́юще, съ нбⷭ҇ными вѡ́и, тѧ̀ ᲂу҆блажа́емъ.
Ꙗ҆́коже зарѧ̀ свѣ́та ѡ҆блиста̀ въ твою̀ дꙋ́шꙋ благода́ти сло́во, преподо́бне, тобо́ю же всѧ̀ землѧ̀ и҆спо́лнисѧ тогѡ̀ сїѧ́нїѧ: є҆мꙋ́же причаща́ющїисѧ, твоеѧ̀ мꙋ́дрости сокро́вищꙋ, ѻ҆́тче, ᲂу҆дивлѧ́емсѧ.
Тре́мъ ли́цамъ во є҆ди́нствѣ є҆стества̀, ѻ҆ч҃єскимъ послѣ́дꙋѧ ᲂу҆че́нїємъ, бг҃омꙋ́дреннѡ покланѧ́тисѧ наꙋчи́лъ є҆сѝ, чти́ти бг҃осло́вѧщыѧ несозда́ннꙋю безнача́льнꙋю трⷪ҇цꙋ, всѣ̑мъ вѣ̑рнымъ просвѣще́нїе и҆сточа́ющꙋю.
Ѡ҆брѣ́тъ трꙋдѡ́въ твои́хъ воздаѧ̑нїѧ на нб҃сѣ́хъ, жи́знь безконе́чнꙋю прїе́мъ, пою́щымъ, премꙋ́дре, па́мѧть твою̀, и҆спросѝ спасе́нїе, блаже́нне і҆сі́дѡре, престо́лꙋ бж҃їю со а҆́гг҃лы ны́нѣ предстоѧ̀.
Бг҃оро́диченъ: Тлѣ́ненъ, сло́во бж҃їе нетлѣ́нное, ѻ҆́бразъ прїе́мъ, человѣ́ки въ нетлѣ́нїе ѡ҆блечѐ, благоволе́нїемъ ѻ҆́ч҃имъ все́льсѧ въ тѧ̀, ѡ҆бра́дованнаѧ: тѣ́мже, пречⷭ҇таѧ, съ нбⷭ҇ными вѡ́и тѧ̀ велича́емъ.
Преподобный Исидор Пелусиот жил в IV–V веках. Родом из Александрии. Вырос в среде благочестивых христиан. Он состоял в родстве с Феофилом, архиепископом Александрийским, и его преемником святым Кириллом. Еще юношей он покинул мир и удалился в Египет на Пелусиотскую гору, которая стала местом его иноческих подвигов. Духовная мудрость и строгий аскетизм преподобного Исидора в соединении с широкой просвещенностью и природным знанием человеческой души позволили ему в короткое время снискать уважение и любовь иноков. Они избрали его своим настоятелем и возвели в сан пресвитера. Следуя примеру святителя Иоанна Златоуста, которого ему довелось видеть и слышать во время путешествия в Константинополь, преподобный Исидор посвятил себя преимущественно христианской проповеди, той "практической философии", которая, по его собственным словам, является "основанием здания и самим зданием", в то время как логика "есть его украшение", а "созерцание – венец". Он был учителем и безотказным подателем советов для всех, кто обращался к нему за духовной поддержкой – будь то простой человек, вельможа, епископ, патриарх Александрийский или сам император. После него осталось около 10000 писем, из которых до нас дошло 2090. Большая часть этих писем содержит глубокие по богословской мысли и вместе нравственно назидательные толкования Священного Писания. Здесь преподобный Исидор выступает как лучший ученик святителя Иоанна Златоуста. Любовь и преданность преподобного Исидора к святому Иоанну Златоусту проявились в решительных действиях в защиту святого Иоанна во время гонения на него императрицы Евдоксии и архиепископа Феофила. После смерти святителя преподобный Исидор убедил преемника Феофила, святого Кирилла Александрийского, вписать имя святого Иоанна Златоуста в церковные диптихи как исповедника. По инициативе преподобного Исидора был созван III Вселенский Собор в Ефесе (431), на котором было осуждено лжеучение Нестория о Лице Иисуса Христа.
Преподобный Исидор достиг глубокой старости и скончался около 436 года. Церковный историк Евагрий (VI век) о преподобном Исидоре пишет, что "жизнь его казалась всем жизнью ангельской на земле". Другой историк, Никифор Каллист (XI в.), так восхваляет преподобного Исидора: "Он был живым и одушевленным столпом иноческих уставов и Божественного видения и как бы самым высшим образцом теплейшего подражания и учения духовного".
См. также: "Память преподобного отца нашего Исидора Пилусиотского" в изложении свт. Димитрия Ростовского.