Канон святому преподобному Ионе Палестинскому, пресвитеру

Припе́в: Преподо́бне о́тче Ио́но, моли́ Бо́га о на́с.

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 05 октября (22 сентября ст. ст.)

Глас 2.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Во глубине́ постла́ иногда́ фараони́тское всево́инство преоруже́нная си́ла, вопло́щшееся же Сло́во всезло́бный гре́х потреби́ло е́сть, Препросла́вленный Госпо́дь, сла́вно бо просла́вися.

Слуга́ Бо́жий бы́в, о́тче, сохрани́л еси́, я́ко свяще́нник, Спа́сова повеле́ния, мирско́е бо смуще́ние оста́вил еси́, кре́ст тво́й взе́м, и жизноно́сным стопа́м, всеблаже́нне, после́довал еси́.

Спасе́ния хода́тай, ве́дый ра́зум богодухнове́нный, все́ Писа́ние благоче́стно проше́л еси́, боговеща́нная повеле́ния навыка́я, Ио́но о́тче преподо́бне, свяще́нства отсю́ду прия́л еси́ достоя́ние.

Богоро́дичен: Возсия́ Со́лнце из Тебе́, Ма́ти Присноде́во, И́же из Отца́ пре́жде ве́к неви́димый и ви́димым же пресла́вно опису́емь Те́лом, благоче́стия заре́ю челове́ки просвети́.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: На ка́мени мя́ ве́ры утверди́в, разшири́л еси́ уста́ моя́ на враги́ моя́, возвесели́бося ду́х мо́й, внегда́ пе́ти: не́сть Свя́т, я́коже Бо́г на́ш, и не́сть пра́веден, па́че Тебе́, Го́споди.

От на́с ны́не сло́во похвале́ния плето́мо прие́мля, богоно́се, ра́дуяся, твои́х трудо́в наслажда́ешися, и зовы́й, преподо́бне: Ты́ еси́ Бо́г на́ш, и не́сть пра́веден па́че Тебе́, Го́споди.

Глаго́лы услы́шав Влады́чни, оста́вил еси́ ми́р и я́же в ми́ре, приве́л еси́ се́мя твое́ Го́споду, зовя́, преподо́бне: Ты́ еси́ Бо́г на́ш, и не́сть пра́веден па́че Тебе́, Го́споди.

Богоро́дичен: Ты́ еди́на па́че все́х су́щих от ве́ка вели́ких сподо́билася еси́ и па́че естества́, Бо́га бо невмести́маго все́й тва́ри во утро́бе понесла́ еси́ и воплоти́ла еси́. Те́м Богоро́дицу Тя́ вси́ почита́ем.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Прише́л еси́ от Де́вы не хода́тай, ни А́нгел, но Са́м Го́споди вопло́щся, и спа́сл еси́ всего́ мя́ челове́ка; те́м зову́ Ти́: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Отве́рзл еси́, Ио́но богому́дре, две́ри твоя́, Авраа́му подо́бяся, все́м тре́бующим, преподо́бне, те́м Небе́сная Христо́с отверза́ет ти́ врата́, всеблаже́нне.

Всечестно́е свяще́нническое досто́инство украси́л еси́, Ио́но блаже́нне, и к мона́шествующих же собра́нием, ра́дуяся, ты́ прите́кл еси́, вседомо́вно, преблаже́нне, приводи́мь.

Богоро́дичен: Исцеля́я Е́вино дре́внее преступле́ние, в Тя́, Всенепоро́чную и Всесвяту́ю, всели́ся, всего́ мя́ челове́ка вообрази́в па́дшаго, Пребоже́ственный.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Просвеще́ние во тьме́ лежа́щих, спасе́ние отча́янных, Христе́ Спа́се мо́й, к Тебе́ у́тренюю, Царю́ ми́ра, просвети́ мя́ сия́нием Твои́м, ино́го бо ра́зве Тебе́ бо́га не зна́ю.

Христокра́сным просвеща́яся житие́м, Ио́но блаже́нне, все́м че́стен показа́лся еси́, ве́сть бо и́стинно доброде́тель сла́вны соверша́ти сию́ иму́щия, яви́лся бо еси́ иере́й Христо́в достоприя́тен.

Си́лою Боже́ственною укрепля́емь, блаже́нне, мирску́ю любо́вь кре́пко отве́ргл еси́, и Влады́це, ра́дуяся, прише́л еси́ во́льным твои́м нра́вом, и, сохрани́в ве́ру невреди́мо, вене́ц сла́вы, богому́дре, прия́л еси́.

Богоро́дичен: Еди́ну на́м во дву́ существа́х ви́димую Ипоста́сь, еди́на Благослове́нная, ражда́еши неизрече́нно, Бо́жия Бо́га Сло́ва, воплоти́вшагося за ми́лость неизрече́нную. Того́ моли́ сохрани́тися пою́щим Тя́.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: В бе́здне грехо́вней валя́яся, неизсле́дную милосе́рдия Твоего́ призыва́ю бе́здну: от тли́, Бо́же мя́ возведи́.

Жите́йских веще́й, о́тче, нестоя́щее све́дый, сия́ оста́вив, и к возда́нию потща́ся жре́бия го́рняго, пребога́те.

Благочести́во мона́шествующих мно́жества пита́я, не оста́вил еси́, о́тче блаже́нне, те́м сла́дости лу́чшия во оби́телех Небе́сных сподо́бился еси́.

Богоро́дичен: Неискусому́жно, Пречи́стая Де́во, родила́ еси́ и ве́чнуеши Де́ва, явля́ющи и́стиннаго Божества́, Сы́на и Бо́га Твоего́, о́бразы.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: Богопроти́вное веле́ние беззако́ннующаго мучи́теля высо́к пла́мень вознесло́ е́сть: Христо́с же простре́ Богочести́вым отроко́м ро́су духо́вную, Сы́й Благослове́н и Препросла́влен.

Избра́нием суда́ украси́лся еси́, свяще́нник бы́в, Ио́но, о́тче преподо́бне, те́мже вше́л еси́ вну́трь вы́шняго хра́ма, нехо́дная зря́, твоего́ священноде́йства пло́д пожа́в.

Оте́ческая возлюби́л еси́ ликостоя́ния и в ли́цех оте́ц ра́достно просла́вился еси́, Христу́ предстоя́, всеблаже́нне преподо́бне, прие́млеши твоего́ служе́ния всего́ возда́ние.

Богоро́дичен: О́блак Де́ва Тя́, Пра́вды Со́лнце, роди́, Де́ва пребы́вши, дебе́лости плотски́я приобщи́вшася, Челове́ка бы́вша, Христе́, Ю́же воспева́ем, я́ко пресла́вную.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: В пе́щь о́гненную ко отроко́м евре́йским снизше́дшаго и пла́мень в ро́су прело́жшаго Бо́га, по́йте дела́, я́ко Го́спода, и превозноси́те во вся́ ве́ки.

Соверше́нною чи́стою любо́вию Христа́ вожделе́л еси́, священнотаи́нниче о́тче, и непреста́нными гла́сы вопия́л еси́: по́йте, вся́ дела́, Го́спода и превозноси́те во вся́ ве́ки.

Мирску́ю красоту́ оста́вив, во́лею Христу́, блаже́нне, прише́л еси́, благоле́пие Того́ жела́я зре́ти, во оби́тели святы́я вселя́емь, превознося́ Христа́ во ве́ки.

Богоро́дичен: Свяще́ннейшими Тя́ гла́сы свяще́ннейшии Бо́жии проро́цы, Чи́стая, бу́дущую Ма́терь провозгласи́ша я́сно все́ми Влады́чествующаго, Пречи́стая, Его́же превозно́сим во вся́ ве́ки.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Безнача́льна Роди́теля Сы́н, Бо́г и Госпо́дь, вопло́щься от Де́вы, на́м яви́ся, омраче́нная просвети́ти, собра́ти расточе́нная, те́м Всепе́тую Богоро́дицу, велича́ем.

Правове́рный ра́зум благоле́пно измла́да навы́к, от Отца́ пре́жде ве́к возсия́вшаго Сы́на и спокланя́ема Ду́ха, исходя́ща отту́ду неизрече́нно, я́ве уясни́л еси́, святи́тель бы́в, преподо́бне.

Во оби́телех Небе́сных Созда́тель всели́ тя́, Того́ та́ин я́ко служи́теля честна́го, о́тче Ио́но богоно́се, и ны́не на́с твоя́ назира́еши сы́ны, всеблаже́нне, тя́ при́сно похваля́ющия.

Богоро́дичен: Черто́г была́ еси́ па́че ума́ воплоще́ния Сло́ва, Де́во Богороди́тельнице, оде́яна сла́вою доброде́телей и укра́шена, те́м Тя́, Всенепоро́чную Богоро́дицу, велича́ем.

Пѣ́снь а҃.

І҆рмо́съ: Во глꙋбинѣ̀ постла̀ и҆ногда̀ фараѡни́тское всево́инство преѡрꙋже́ннаѧ си́ла, вопло́щшеесѧ же сло́во всеѕло́бный грѣ́хъ потреби́ло є҆́сть: препросла́вленный гдⷭ҇ь сла́внѡ бо просла́висѧ.

Слꙋга̀ бж҃їй бы́въ, ѻ҆́ч҃е, сохрани́лъ є҆сѝ ꙗ҆́кѡ свѧще́нникъ сп҃сѡва повелѣ̑нїѧ: мїрско́е бо смꙋще́нїе ѡ҆ста́вилъ є҆сѝ, крⷭ҇тъ тво́й взе́мъ, и҆ жизнонѡ́снымъ стопа́мъ, всебл҃же́нне, послѣ́довалъ є҆сѝ.

Спасе́нїѧ хода́тай, вѣ́дый ра́зꙋмъ бг҃одꙋхнове́нный, всѐ писа́нїе бл҃гоче́стнѡ проше́лъ є҆сѝ, бг҃овѣща̑ннаѧ повелѣ̑нїѧ навыка́ѧ, і҆ѡ́но ѻ҆́ч҃е прпⷣбне, свѧще́нства ѿсю́дꙋ прїѧ́лъ є҆сѝ достоѧ́нїе.

Бг҃оро́диченъ: Возсїѧ̀ сл҃нце и҆зъ тебє̀, мт҃и приснодв҃о, и҆́же и҆зъ ѻ҆ц҃а̀ пре́жде вѣ̑къ неви́димый, и҆ ви́димымъ же пресла́внѡ ѡ҆писꙋ́емь тѣ́ломъ, благоче́стїѧ заре́ю человѣ́ки просвѣтѝ.

Пѣ́снь г҃.

І҆рмо́съ: На ка́мени мѧ̀ вѣ́ры ᲂу҆тверди́въ, разшири́лъ є҆сѝ ᲂу҆ста̀ моѧ̑ на врагѝ моѧ̑, возвесели́босѧ дꙋ́хъ мо́й, внегда̀ пѣ́ти: нѣ́сть свѧ́тъ, ꙗ҆́коже бг҃ъ на́шъ, и҆ нѣ́сть пра́веденъ, па́че тебє̀, гдⷭ҇и.

Ѿ на́съ ны́нѣ сло́во похвале́нїѧ плето́мо прїе́млѧ, бг҃оно́се, ра́дꙋѧсѧ твои́хъ трꙋдѡ́въ наслажда́ешисѧ, и҆ зовы́й, прпⷣбне: ты̀ є҆сѝ бг҃ъ на́шъ, и҆ нѣ́сть пра́веденъ па́че тебє̀, гдⷭ҇и.

Глаго́лы ᲂу҆слы́шавъ влⷣчни, ѡ҆ста́вилъ є҆сѝ мі́ръ, и҆ ꙗ҆̀же въ мі́рѣ приве́лъ є҆сѝ сѣ́мѧ твоѐ гдⷭ҇ꙋ, зовѧ̀, прпⷣбне: ты̀ є҆сѝ бг҃ъ на́шъ, и҆ нѣ́сть пра́веденъ па́че тебє̀, гдⷭ҇и.

Бг҃оро́диченъ: Ты̀ є҆ди́на па́че всѣ́хъ сꙋ́щихъ ѿ вѣ́ка вели́кихъ сподо́биласѧ є҆сѝ, и҆ па́че є҆стества̀: бг҃а бо невмѣсти́маго все́й тва́ри, во ᲂу҆тро́бѣ понесла̀ є҆сѝ, и҆ воплоти́ла є҆сѝ. тѣ́мъ бцⷣꙋ тѧ̀ всѝ почита́емъ.

Пѣ́снь д҃.

І҆рмо́съ: Прише́лъ є҆сѝ ѿ дв҃ы, не хода́тай ни а҆́гг҃лъ, но са́мъ, гдⷭ҇и, вопло́щсѧ, и҆ спа́слъ є҆сѝ всего̀ мѧ̀ человѣ́ка. тѣ́мъ зовꙋ̀ тѝ: сла́ва си́лѣ твое́й, гдⷭ҇и.

Ѿве́рзлъ є҆сѝ, і҆ѡ́но бг҃омꙋ́дре, двє́ри твоѧ̑, а҆враа́мꙋ подо́бѧсѧ, всѣ̑мъ тре́бꙋющымъ, прпⷣбне: тѣ́мъ нбⷭ҇наѧ хрⷭ҇то́съ ѿверза́етъ тѝ врата̀, всеблаже́нне.

Всечестно́е свѧще́нническое досто́инство ᲂу҆краси́лъ є҆сѝ, і҆ѡ́но блаже́нне, и҆ къ мона́шествꙋющихъ же собра́нїємъ ра́дꙋѧсѧ ты̀ прите́клъ є҆сѝ, вседомо́внѡ, преблаже́нне, приводи́мь.

Бг҃оро́диченъ: И҆сцѣлѧ́ѧ є҆́ѵино дре́внее престꙋпле́нїе, въ тѧ̀, всенепоро́чнꙋю и҆ всесвѧтꙋ́ю всели́сѧ, всего̀ мѧ̀ человѣ́ка воѡбрази́въ па́дшаго, пребжⷭ҇твенный.

Пѣ́снь є҃.

І҆рмо́съ: Просвѣще́нїе во тмѣ̀ лежа́щихъ, спасе́нїе ѿча́ѧнныхъ, хрⷭ҇тѐ сп҃се мо́й, къ тебѣ̀ ᲂу҆́тренюю цр҃ю̀ ми́ра, просвѣтѝ мѧ̀ сїѧ́нїемъ твои́мъ, и҆но́гѡ бо, ра́звѣ тебє̀, бо́га не зна́ю.

Хрⷭ҇токра́снымъ просвѣща́ѧсѧ житїе́мъ, і҆ѡ́но бл҃же́нне, всѣ̑мъ че́стенъ показа́лсѧ є҆сѝ: вѣ́сть бо и҆́стиннѡ добродѣ́тель сла́вны соверша́ти сїю̀ и҆мꙋ́щыѧ: ꙗ҆ви́лсѧ бо є҆сѝ і҆ере́й хрⷭ҇то́въ достопрїѧ́тенъ.

Си́лою бжⷭ҇твенною ᲂу҆крѣплѧ́емь, бл҃же́нне, мїрскꙋ́ю любо́вь крѣ́пкѡ ѿве́рглъ є҆сѝ, и҆ влⷣцѣ ра́дꙋѧсѧ прише́лъ є҆сѝ во́льнымъ твои́мъ нра́вомъ и҆ сохрани́въ вѣ́рꙋ невреди́мѡ вѣне́цъ сла́вы, бг҃омꙋ́дре, прїѧ́лъ є҆сѝ.

Бг҃оро́диченъ: Є҆ди́нꙋ на́мъ во двꙋ̀ сꙋщества́хъ ви́димꙋю ѵ҆поста́сь, є҆ди́на бл҃гослове́ннаѧ, ражда́еши неизрече́ннѡ бж҃їѧ бг҃а сло́ва, воплоти́вшагосѧ за ми́лость неизрече́ннꙋю: того̀ молѝ сохрани́тисѧ пою́щымъ тѧ̀.

Пѣ́снь ѕ҃.

І҆рмо́съ: Въ бе́зднѣ грѣхо́внѣй валѧ́ѧсѧ, неизслѣ́днꙋю милосе́рдїѧ твоегѡ̀ призыва́ю бе́зднꙋ: ѿ тлѝ, бж҃е, мѧ̀ возведѝ.

Жите́йскихъ веще́й, ѻ҆́ч҃е, нестоѧ́щее свѣ́дый, сїѧ̑ ѡ҆ста́вивъ, и҆ къ возда́нїю потща́сѧ жре́бїѧ го́рнѧгѡ, пребога́те.

Благочести́вѡ мона́шествꙋющихъ мно́жєства пита́ѧ, не ѡ҆ста́вилъ є҆сѝ, ѻ҆́ч҃е бл҃же́нне: тѣ́мъ сла́дости лꙋ́чшїѧ во ѻ҆би́телехъ нбⷭ҇ныхъ сподо́билсѧ є҆сѝ.

Бг҃оро́диченъ: Неискꙋсомꙋ́жнѡ пречⷭ҇таѧ дв҃о, родила̀ є҆сѝ, и҆ вѣ́чнꙋеши дв҃а, ꙗ҆влѧ́ющи и҆́стиннагѡ бж҃ества̀, сн҃а и҆ бг҃а твоегѡ̀ ѻ҆́бразы.

Пѣ́снь з҃.

І҆рмо́съ: Бг҃опроти́вное велѣ́нїе беззако́ннꙋющагѡ мꙋчи́телѧ, высо́къ пла́мень вознесло̀ є҆́сть, хрⷭ҇то́съ же прострѐ бг҃очести̑вымъ ѻ҆трокѡ́мъ ро́сꙋ дꙋхо́внꙋю, сы́й бл҃гослове́нъ и҆ препросла́вленъ.

И҆збра́нїемъ сꙋда̀ ᲂу҆краси́лсѧ є҆сѝ, свѧще́нникъ бы́въ і҆ѡ́но ѻ҆́ч҃е прпⷣбне: тѣ́мже вше́лъ є҆сѝ внꙋ́трь вы́шнѧгѡ хра́ма, нехѡ́днаѧ зрѧ̀, твоегѡ̀ сщ҃еннодѣ́йства пло́дъ пожа́въ.

Ѻ҆ч҃єскаѧ возлюби́лъ є҆сѝ ликостоѧ̑нїѧ, и҆ въ ли́цѣхъ ѻ҆тє́цъ ра́достнѡ просла́вилсѧ є҆сѝ, хрⷭ҇тꙋ̀ предстоѧ̀ всебл҃же́нне прпⷣбне, прїе́млеши твоегѡ̀ слꙋже́нїѧ всегѡ̀ возда́нїе.

Бг҃оро́диченъ: Ѻ҆́блакъ дв҃а, тѧ̀ пра́вды сл҃нце родѝ, дв҃а пребы́вши, дебе́лости плотскі́ѧ приѡбщи́вшасѧ, чл҃вѣ́ка бы́вша хрⷭ҇тѐ: ю҆́же воспѣва́емъ ꙗ҆́кѡ пресла́внꙋю.

Пѣ́снь и҃.

І҆рмо́съ: Въ пе́щь ѻ҆́гненнꙋю ко ѻ҆трокѡ́мъ є҆врє́йскимъ снизше́дшаго и҆ пла́мень въ ро́сꙋ прело́жшаго бг҃а, по́йте дѣла̀, ꙗ҆́кѡ гдⷭ҇а, и҆ превозноси́те во всѧ̑ вѣ́ки.

Соверше́нною чи́стою любо́вїю хрⷭ҇та̀ вожделѣ́лъ є҆сѝ свѧщеннотаи́нниче ѻ҆́ч҃е, и҆ непреста́нными гла́сы вопїѧ́лъ є҆сѝ: по́йте всѧ̑ дѣла̀ гдⷭ҇а, и҆ превозноси́те во всѧ̑ вѣ́ки.

Мїрскꙋ́ю красотꙋ̀ ѡ҆ста́вивъ, во́лею хрⷭ҇тꙋ̀, бл҃же́нне, прише́лъ є҆сѝ, благолѣ́пїе тогѡ̀ жела́ѧ зрѣ́ти, во ѻ҆би́тєли ст҃ы̑ѧ вселѧ́емь, превозносѧ̀ хрⷭ҇та̀ во вѣ́ки.

Бг҃оро́диченъ: Свѧще́ннѣйшими тѧ̀ гла́сы свѧще́ннѣйшїи бж҃їи прⷪ҇ро́цы, чⷭ҇таѧ, бꙋ́дꙋщꙋю мт҃рь провозгласи́ша ꙗ҆́снѡ, всѣ́ми влады́чествꙋющагѡ, пречⷭ҇таѧ: є҆го́же превозно́симъ во всѧ̑ вѣ́ки.

Пѣ́снь ѳ҃.

І҆рмо́съ: Безнача́льна роди́телѧ сн҃ъ, бг҃ъ и҆ гдⷭ҇ь вопло́щсѧ ѿ дв҃ы на́мъ ꙗ҆ви́сѧ, ѡ҆мрачє́ннаѧ просвѣти́ти, собра́ти расточє́ннаѧ. тѣ́мъ всепѣ́тꙋю бцⷣꙋ велича́емъ.

Правовѣ́рный ра́зꙋмъ благолѣ́пнѡ и҆змла́да навы́къ, ѿ ѻ҆ц҃а̀ пре́жде вѣ̑къ возсїѧ́вшаго сн҃а, и҆ спокланѧ́ема дх҃а и҆сходѧ́ща ѿтꙋ́дꙋ неизрече́ннѡ, ꙗ҆́вѣ ᲂу҆ѧсни́лъ є҆сѝ, ст҃и́тель бы́въ, прпⷣбне.

Во ѻ҆би́телехъ нбⷭ҇ныхъ созда́тель вселѝ тѧ̀, тогѡ̀ та̑инъ ꙗ҆́кѡ слꙋжи́телѧ честна́го, ѻ҆́ч҃е і҆ѡ́но бг҃оно́се, и҆ ны́нѣ на́съ твоѧ̑ назира́еши сы́ны, всебл҃же́нне, тѧ̀ при́снѡ похвалѧ́ющыѧ.

Бг҃оро́диченъ: Черто́гъ была̀ є҆сѝ, па́че ᲂу҆ма̀ воплоще́нїѧ сло́ва, дв҃о бг҃ороди́тельнице, ѡ҆дѣ́ѧна сла́вою добродѣ́телей, и҆ ᲂу҆кра́шена: тѣ́мъ тѧ̀ всенепоро́чнꙋю бцⷣꙋ велича́емъ.

Пре­по­доб­ный Иона пре­сви­тер, отец свя­тых Фе­о­фа­на, твор­ца ка­но­нов (па­мять 11 ок­тяб­ря), и Фе­о­до­ра На­чер­тан­ных (па­мять 27 де­каб­ря), жил в Па­ле­стине в кон­це VIII – на­ча­ле IX вв. Пре­по­доб­ный Иона жил доб­ро­де­тель­но и бо­го­угод­но, имея двух сы­но­вей, про­слав­лен­ных впо­след­ствии Цер­ко­вью за му­че­ни­че­ское ис­по­ве­да­ние пра­во­сла­вия во вре­мя ико­но­бор­че­ской ере­си. По­сле смер­ти су­пру­ги он уда­лил­ся в Лав­ру пре­по­доб­но­го Сав­вы Освя­щен­но­го (па­мять 5 де­каб­ря), где ра­нее при­ня­ли по­стриг оба его сы­на. В Лав­ре пре­по­доб­ный Иона под­ви­зал­ся до сво­ей кон­чи­ны в IX ве­ке; Гос­подь по­слал Сво­е­му угод­ни­ку дар бла­го­дат­но­го вра­че­ва­ния.

См. так­же: "Па­мять пре­по­доб­но­го Ио­ны пре­сви­те­ра" в из­ло­же­нии свт. Ди­мит­рия Ро­стов­ско­го.