Канон святому преподобному Феофану Сигрианскому

Припев: Преподо́бне о́тче Феофа́не , моли́ Бо́га о на́с.

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 25 марта (12 марта ст. ст.)

Глас 4.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Мо́ря чермну́ю пучи́ну невла́жными стопа́ми дре́вний пешеше́ствовав Изра́иль, крестообра́зными Моисе́овыма рука́ма Амали́кову си́лу в пусты́ни победи́л е́сть.

Бо́га, пло́тию я́вльшагося, стопа́м после́довал еси́, благоче́стием, о́тче, разже́гся, я́ко отсю́ду зва́ние прие́м, е́же пои́стинне тезоиме́нно, я́ко промышле́ние прообразова́ся.

Насла́ждся жела́ннейшим раче́нием Влады́ки твоего́, пренебре́гл еси́ любо́вь мирску́ю; сраствори́в же ся Боже́ственней любви́, жите́йскую красоту́ в ничто́же вмени́л еси́, всеблаже́нне.

Устреми́вся зверови́дно, гоня́ше Ле́в, томи́тель избра́нныя, не терпя́ зре́ти почита́ему ико́ну Христо́ву, с ни́миже и тя́, Феофа́не, изгна́нию осуди́.

Богоро́дичен: Две́рь, я́же к на́м Твоего́, Го́споди, сни́тия, Восто́к, и Со́лнце, и Све́т та́инственно Тя́ нарица́емаго преесте́ственно облиста́, сугу́ба естество́м Богочелове́ка.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Не му́дростию, и си́лою, и бога́тством хва́лимся, но Тобо́ю, О́тчею ипоста́сною Му́дростию, Христе́: не́сть бо свя́т, па́че Тебе́, Человеколю́бче.

Све́та Боже́ственнаго испо́лнен ви́ден бы́л еси́, Феофа́не, любо́вию сраствори́вся Жела́емому, блаже́нне. Те́мже твою́ сла́вную па́мять почита́ем.

Отре́к злочести́ваго Льва́ повеле́ния, преда́ния благоче́стно церко́вная удержа́л еси́. Те́мже тя́ Христо́с чудесы́ просла́ви.

Вжиля́емо наде́ждею и ве́рою, преподо́бне, твоея́ пло́ти неможе́ние, душе́вною кре́постию утвержда́емь, Бо́гу присво́ил еси́ те́ло купнора́бное.

Богоро́дичен: Созда́вый в нача́лех от пе́рсти мя́, челове́ка, зи́ждется мене́ ра́ди во чре́ве Твое́м, Всенепоро́чная, дре́внее паде́ние исправля́я.

Седа́лен, гла́с 8.

Рачи́тель любве́ Иису́совы бы́в, отрази́л еси́ сла́сти и жите́йский мяте́ж, и, мона́шествовав, пожи́л еси́ на земли́, я́ко небе́сный а́нгел, и чуде́с то́чиши дарова́ния, преподо́бне. Те́мже во светоно́сней и святе́й твое́й па́мяти ве́рно восхваля́ем тя́ и согла́сно вопие́м ти́: богоно́се Феофа́не, моли́ Христа́ Бо́га прегреше́ний оставле́ние дарова́ти чту́щим любо́вию святу́ю па́мять твою́.

Сла́ва, и ны́не, богоро́дичен: Я́ко де́ву и еди́ну в жена́х, Тя́, без се́мене ро́ждшую Бо́га пло́тию, вси́ ублажа́ем, ро́ди челове́честии: о́гнь бо всели́ся в Тя́ Божества́, и я́ко Младе́нца дои́ши Зижди́теля и Го́спода. Те́мже, а́нгельский и челове́ческий ро́д, досто́йно сла́вим пресвято́е Рождество́ Твое́ и согла́сно вопие́м Ти́: моли́ Христа́ Бо́га согреше́ний оставле́ние дарова́ти покланя́ющимся ве́рою пресвято́му Рождеству́ Твоему́.

Крестобогоро́дичен: А́гнца, и Па́стыря, и Изба́вителя А́гница зря́щи на Кресте́, восклица́ше, пла́чущи, и, го́рько рыда́ющи, вопия́ше: ми́р у́бо ра́дуется, прие́мляй Тобо́ю избавле́ние, утро́ба же Моя́ гори́т, зря́щи Твое́ распя́тие, е́же терпи́ши за милосе́рдие ми́лости. Долготерпели́ве Го́споди, ми́лости бе́здно и исто́чниче неисчерпа́емый, умилосе́рдися и да́руй согреше́ний оставле́ние ве́рою пою́щим Боже́ственныя стра́сти Твоя́.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Вознесе́на Тя́ ви́девши Це́рковь на Кресте́, Со́лнце Пра́ведное, ста́ в чи́не свое́м, досто́йно взыва́ющи: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Небе́сное угото́вася жили́ще я́ко страда́льцу, тебе́, сла́вне: от земны́я бо, ра́дуяся, преложи́лся еси́ ски́нии, вопия́ Влады́це твоему́: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Венцено́сец, Феофа́не, показа́лся еси́, честно́е бо изображе́ние Христо́во, богоно́се блаже́нне, не отве́рглся еси́ чествова́ти. Те́м и взыва́л еси́: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Проти́вяся повеле́нию мучи́теля злочести́ваго, преподо́бный плотска́го неможе́ния отню́д небреже́, взыва́я Созда́вшему: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Возвели́чился еси́ чудесы́, богоно́се, и́бо Христо́с возмзди́ тя́ за терпе́ние. Те́мже исцеле́ния то́чиши тре́бующим, я́коже от исто́чника, свяще́ннейше.

Богоро́дичен: Превы́шши а́нгел показа́лася еси́, Еди́на: Сове́та бо Вели́каго А́нгела родила́ еси́ — Сло́во, вся́ просвети́вшаго, ве́рою зову́щия: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Ты́, Го́споди, мо́й Све́т, в ми́р прише́л еси́, Све́т Святы́й, обраща́яй из мра́чна неве́дения ве́рою воспева́ющия Тя́.

Сло́вом всеблагочести́вым правосла́вно пропове́да преподо́бный Феофа́н ве́ры повеле́ния, ду́хом сия́я.

Бога́тство всеразли́чно богому́дренне разда́л еси́ по повеле́нию Влады́ки, в нищете́ живу́щим после́дуя, всехва́льне.

Име́я твою́ ду́шу по о́бразу Созда́вшаго, пречи́стей Влады́чней покланя́лся еси́ ико́не, любо́вию облобыза́я.

Богоро́дичен: Све́та безле́тнаго на́м, под ле́ты бы́вшаго, родила́ еси́, Богома́ти, су́щим во тме́ жития́, и ми́р просвети́ла еси́.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Пожру́ Ти́ со гла́сом хвале́ния, Го́споди, Це́рковь вопие́т Ти́, от бесо́вския кро́ве очи́щшися, ра́ди ми́лости от ре́бр Твои́х исте́кшею кро́вию.

Напра́ви к доброде́тели житие́ мое́, преподо́бне, поще́ния стезю́ моли́твами твои́ми, блаже́нне, углажда́я, по не́йже кре́пко правоше́ствовати мя́, о́тче, сподо́би.

Целому́дренно твою́ жи́знь соверши́л еси́, преподо́бне, с му́дростию, ю́же име́л еси́, с му́жеством же пра́вду, и кру́гом доброде́телей яви́лся еси́ украша́емь.

На благосла́вие му́ченическое вше́л еси́, Феофа́не, Богома́тере Отрокови́цы и му́чеников, о́тче, ико́ны я́ко поче́л еси́, гони́телем сопротивля́яся.

Богоро́дичен: Всю́ Тя́ освяти́ Сло́во Свято́е, во Твою́ всели́вся утро́бу освяще́нную неизрече́нным сло́вом, Богоро́дице, Его́же моли́ спасти́ся рабо́м Твои́м.

Конда́к, гла́с 2.

Свы́ше прие́м Боже́ственное открове́ние, со тща́нием изше́л еси́ от среды́ молвы́ жите́йския, и уедини́вся, преподо́бне, чуде́с прия́л еси́ де́йство и проро́чества досто́инство, бога́тства и супру́жницы лиши́вся.

И́кос:

На земли́ ничто́же предпоче́т, после́довал еси́, ра́дуяся, зову́щему Христу́, и и́го Его́ прия́т на ра́мо твое́ усе́рдно, поко́й обре́л еси́ в души́ твое́й. Его́же и мне́, ни́щему и уны́лому, низпосли́, глаго́лющему и ника́коже соверша́ющему, но еще́ упражня́ющемуся в жите́йских ве́щех и чудя́щемуся, ка́ко все́х избежа́л еси́, сожи́тельницы и бога́тства лиши́вся.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: В пещи́ авраа́мстии о́троцы перси́дстей, любо́вию благоче́стия па́че, не́жели пла́менем, опаля́еми, взыва́ху: благослове́н еси́ в хра́ме сла́вы Твоея́, Го́споди.

Е́же по о́бразу стяжа́в и по подо́бию, житие́м пресве́тлым, о́тче, прии́м, обою́ду украси́лся еси́, благослове́н еси́ в хра́ме, — вопия́, — сла́вы Твоея́, Го́споди.

Испове́дания венце́м, о́тче, украси́лся еси́, де́лом обличи́л еси́ словеса́ злочести́вых, ве́рныя же извести́л еси́, благослове́н еси́ в хра́ме, — вопия́, — сла́вы Твоея́, Го́споди.

Ума́ тверде́йшим усе́рдием теле́сныя, о́тче, боле́зни подъя́л еси́ терпели́вно, благода́рно Влады́це твоему́ вопия́: благослове́н еси́ в хра́ме сла́вы Твоея́, Го́споди.

Богоро́дичен: Я́ко Богоро́дицу и Цари́цу всея́ тва́ри, вси́ ве́рнии, пое́м Тя́, Чи́стую, и — е́же ра́дуйся! — Тебе́ взыва́ем: благослове́нна Ты́ в жена́х еси́, Всенепоро́чная Влады́чице.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Ру́це распросте́р, Дании́л, льво́в зия́ния в ро́ве затче́; о́гненную же си́лу угаси́ша, доброде́телию препоя́савшеся, благоче́стия рачи́тели, о́троцы, взыва́юще: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Ви́дя блаже́нне, тве́рдость твоего́ противле́ния, Ле́в мучи́тель во изгна́ние тя́ осуди́ горча́йшее, вселука́вый, с весе́лием же вопия́, сие́ претерпе́л еси́: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

На первообра́зное ви́дя ико́ны че́сть преходя́щу, на три́знище поте́кл еси́, я́ко страда́лец зако́ннейший и, победи́тель показа́вся, вене́ц прия́л еси́, взыва́я: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Небе́сную вме́сто земны́я ски́нию тебе́ даде́ вся́ческих Госпо́дь, вме́сто бо тесноты́ обре́л еси́ широту́ ра́дования в ра́йстей сла́дости, с му́ченики вопия́: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Све́том облиста́лся еси́ мы́сленным Боже́ственнаго Ду́ха, блаже́нне Феофа́не, те́мже исцеле́ния то́чиши ны́не ве́рою к тебе́ притека́ющим и святу́ю твою́ ра́ку любо́вию почита́ющим и вопию́щим: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Богоро́дичен: Боже́ственною си́лою содержа́й тва́рь всю́ и управля́я я́ве, рука́ми держи́тся Твои́ми, Пречи́стая, я́ко Младе́нец, присносу́щный и сопресто́льный Отцу́ и Боже́ственному Ду́ху. Ему́же вопие́м: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Ка́мень нерукосе́чный от несеко́мыя горы́, Тебе́, Де́во, краеуго́льный отсече́ся — Христо́с, совокупи́вый разстоя́щаяся естества́. Те́м, веселя́щеся, Тя́, Богоро́дице, велича́ем.

Все́ бога́тство расточи́л еси́ убо́гим, богоно́се, пра́вду твою́ я́ве восприе́млеши, тебе́ возсия́вшую, вме́сто тле́нных пожина́я ве́чно пребыва́ющая.

Неду́ги исцеля́еши, всеблаже́нне, Утеши́телевою си́лою, де́моны я́ве отго́ниши де́йством Сего́, преблаже́нне. Те́м, ве́рнии, зря́ще, тя́, богоно́се, ублажа́ем.

Тво́й светоно́сный, богому́дре, преставле́ния де́нь вся́ призыва́ет ве́рныя к прича́стию освяще́ния, его́же и ны́не, ра́дующеся, соверша́ем, свяще́ннейше.

Дае́ши мне́ незави́стен да́р, похвале́ний тебе́ словеса́ спле́тшему усе́рдно, богому́дре, единонра́вна тебе́, я́коже тезоиме́нна сего́ показа́в мольба́ми твои́ми благоприя́тными, всеблаже́нне.

Богоро́дичен: Зако́н похва́л побежда́ется боже́ственною сла́вою Твое́ю, Де́во, но, я́ко Блага́ и Благосе́рда, Тя́ пою́щих приими́ похвалу́, грехо́в очище́ние воздаю́щи, Богоневе́стная.

Пѣ́снь а҃.

І҆рмо́съ: Мо́рѧ чермнꙋ́ю пꙋчи́нꙋ, невла́жными стопа́ми, дре́внїй пѣшеше́ствовавъ і҆и҃ль, крестоѻбра́зными мѡѷсе́овыма рꙋка́ма а҆мали́ковꙋ си́лꙋ въ пꙋсты́ни побѣди́лъ є҆́сть.

Бг҃а пло́тїю ꙗ҆́вльшагѡсѧ стопа́мъ послѣ́довалъ є҆сѝ, благоче́стїемъ, ѻ҆́ч҃е, разже́гсѧ: ꙗ҆́кѡ ѿсю́дꙋ зва́нїе прїе́мъ, є҆́же пои́стиннѣ тезоиме́нно, ꙗ҆́кѡ промышле́нїе проѡбразова́сѧ.

Насла́ждсѧ жела́ннѣйшимъ раче́нїемъ влⷣки твоегѡ̀, пренебре́глъ є҆сѝ любо́вь мїрскꙋ́ю: сраствори́вжесѧ бжⷭ҇твеннѣй любвѝ, жите́йскꙋю красотꙋ̀ въ ничто́же вмѣни́лъ є҆сѝ, всеблаже́нне.

Оу҆стреми́всѧ ѕвѣрови́днѡ, гонѧ́ше ле́въ томи́тель и҆збра̑нныѧ, не терпѧ̀ зрѣ́ти почита́емꙋ і҆кѡ́нꙋ хрⷭ҇то́вꙋ, съ ни́миже и҆ тѧ̀, ѳеофа́не, и҆згна́нїю ѡ҆сꙋдѝ.

Бг҃оро́диченъ: Две́рь, ꙗ҆́же къ на́мъ твоегѡ̀, гдⷭ҇и, сни́тїѧ, восто́къ, и҆ со́лнце, и҆ свѣ́тъ та́инственнѡ тѧ̀ нарица́емаго, преесте́ственнѡ ѡ҆блиста̀, сꙋгꙋ́ба є҆стество́мъ бг҃очл҃вѣ́ка.

Пѣ́снь г҃.

І҆рмо́съ: Не мꙋ́дростїю, и҆ си́лою, и҆ бога́тствомъ хва́лимсѧ, но тобо́ю, ѻ҆́ч҃ею ѵ҆поста́сною мꙋ́дростїю, хрⷭ҇тѐ: нѣ́сть бо свѧ́тъ, па́че тебє̀, чл҃вѣколю́бче.

Свѣ́та бжⷭ҇твеннагѡ и҆спо́лненъ ви́дѣнъ бы́лъ є҆сѝ, ѳеофа́не, любо́вїю сраствори́всѧ жела́емомꙋ, блаже́нне. тѣ́мже твою̀ сла́внꙋю па́мѧть почита́емъ.

Ѿре́къ ѕлочести́вагѡ льва̀ повелѣ̑нїѧ, преда́нїѧ благоче́стнѡ цр҃кѡ́внаѧ ᲂу҆держа́лъ є҆сѝ. тѣ́мже тѧ̀ хрⷭ҇то́съ чꙋдесы̀ просла́ви.

Вжилѧ́емо наде́ждею и҆ вѣ́рою, преподо́бне, твоеѧ̀ пло́ти неможе́нїе, дꙋше́вною крѣ́постїю ᲂу҆твержда́емь, бг҃ꙋ присво́илъ є҆сѝ тѣ́ло кꙋпнора́бное.

Бг҃оро́диченъ: Созда́вый въ нача́лѣхъ ѿ пе́рсти мѧ̀ человѣ́ка, зи́ждетсѧ менє̀ ра́ди во чре́вѣ твое́мъ, всенепоро́чнаѧ, дре́внее паде́нїе и҆справлѧ́ѧ.

Сѣда́ленъ, гла́съ и҃.

Рачи́тель любвѐ і҆и҃совы бы́въ, ѿрази́лъ є҆сѝ сла̑сти, и҆ жите́йскїй мѧте́жъ, и҆ мона́шествовавъ пожи́лъ є҆сѝ на землѝ ꙗ҆́кѡ нбⷭ҇ный а҆́гг҃лъ, и҆ чꙋде́съ то́чиши дарова̑нїѧ, преподо́бне. тѣ́мже во свѣтоно́снѣй и҆ ст҃ѣ́й твое́й па́мѧти вѣ́рнѡ восхвалѧ́емъ тѧ̀, и҆ согла́снѡ вопїе́мъ тѝ: бг҃оно́се ѳеофа́не, молѝ хрⷭ҇та̀ бг҃а, прегрѣше́нїй ѡ҆ставле́нїе дарова́ти, чтꙋ́щымъ любо́вїю ст҃ꙋ́ю па́мѧть твою̀.

Сла́ва, и҆ ны́нѣ, бг҃оро́диченъ: Ꙗ҆́кѡ дв҃ꙋ и҆ є҆ди́нꙋ въ жена́хъ, тѧ̀ безъ сѣ́мене ро́ждшꙋю бг҃а пло́тїю, всѝ ᲂу҆блажа́емъ ро́ди человѣ́честїи: ѻ҆́гнь бо всели́сѧ въ тѧ̀ бж҃ества̀, и҆ ꙗ҆́кѡ младе́нца дои́ши зижди́телѧ и҆ гдⷭ҇а. тѣ́мже а҆́гг҃льскїй и҆ человѣ́ческїй ро́дъ досто́йнѡ сла́вимъ прест҃о́е рождество̀ твоѐ, и҆ согла́снѡ вопїе́мъ тѝ: молѝ хрⷭ҇та̀ бг҃а, согрѣше́нїй ѡ҆ставле́нїе дарова́ти покланѧ́ющымсѧ вѣ́рою прест҃о́мꙋ ржⷭ҇твꙋ̀ твоемꙋ̀.

Крⷭ҇тобг҃оро́диченъ: А҆́гнца и҆ па́стырѧ и҆ и҆зба́вителѧ а҆́гница зрѧ́щи на крⷭ҇тѣ̀, восклица́ше пла́чꙋщи, и҆ го́рькѡ рыда́ющи, вопїѧ́ше: мі́ръ ᲂу҆́бѡ ра́дꙋетсѧ, прїе́млѧй тобо́ю и҆збавле́нїе, ᲂу҆тро́ба же моѧ̀ гори́тъ, зрѧ́щи твоѐ распѧ́тїе, є҆́же терпи́ши за милосе́рдїе ми́лости. долготерпѣли́ве, гдⷭ҇и, ми́лости бе́здно, и҆ и҆сто́чниче неисчерпа́емый, ᲂу҆милосе́рдисѧ, и҆ да́рꙋй согрѣше́нїй ѡ҆ставле́нїе вѣ́рою пою́щымъ бжⷭ҇твєнныѧ стра̑сти твоѧ̑.

Пѣ́снь д҃.

І҆рмо́съ: Вознесе́на тѧ̀ ви́дѣвши цр҃ковь на крⷭ҇тѣ̀, сл҃нце пра́ведное, ста̀ въ чи́нѣ свое́мъ, досто́йнѡ взыва́ющи: сла́ва си́лѣ твое́й, гдⷭ҇и.

Нбⷭ҇ное ᲂу҆гото́васѧ жили́ще, ꙗ҆́кѡ страда́льцꙋ, тебѣ̀, сла́вне: ѿ земны́ѧ бо ра́дꙋѧсѧ преложи́лсѧ є҆сѝ ски́нїи, вопїѧ̀ влⷣцѣ твоемꙋ̀: сла́ва си́лѣ твое́й, гдⷭ҇и.

Вѣнцено́сецъ, ѳеофа́не, показа́лсѧ є҆сѝ, честно́е бо и҆з̾ѡбраже́нїе хрⷭ҇то́во, бг҃оно́се блаже́нне, не ѿве́рглсѧ є҆сѝ чествова́ти. тѣ́мъ и҆ взыва́лъ є҆сѝ: сла́ва си́лѣ твое́й, гдⷭ҇и.

Проти́вѧсѧ повелѣ́нїю мꙋчи́телѧ ѕлочести́вагѡ, преподо́бный, плотска́гѡ неможе́нїѧ ѿню́дъ небрежѐ, взыва́ѧ созда́вшемꙋ: сла́ва си́лѣ твое́й, гдⷭ҇и.

Возвели́чилсѧ є҆сѝ чꙋдесы̀, бг҃оно́се: и҆́бо хрⷭ҇то́съ возмздѝ тѧ̀ за терпѣ́нїе. тѣ́мже и҆сцѣлє́нїѧ то́чиши тре́бꙋющымъ, ꙗ҆́коже ѿ и҆сто́чника, сщ҃е́ннѣйше.

Бг҃оро́диченъ: Превы́шши а҆́гг҃лъ показа́ласѧ є҆сѝ є҆ди́на: совѣ́та бо вели́кагѡ а҆́гг҃ла родила̀ є҆сѝ сло́во, всѧ̑ просвѣти́вшаго, вѣ́рою зовꙋ́щыѧ: сла́ва си́лѣ твое́й, гдⷭ҇и.

Пѣ́снь є҃.

І҆рмо́съ: Ты̀, гдⷭ҇и мо́й, свѣ́тъ въ мі́ръ прише́лъ є҆сѝ, свѣ́тъ ст҃ы́й, ѡ҆браща́ѧй и҆зъ мра́чна невѣ́дѣнїѧ вѣ́рою воспѣва́ющыѧ тѧ̀.

Сло́вомъ всеблагочести́вымъ, правосла́внѡ проповѣ́да преподо́бный ѳеофа́нъ вѣ́ры повелѣ̑нїѧ, дꙋ́хомъ сїѧ́ѧ.

Бога́тство всеразли́чнѡ бг҃омꙋ́дреннѣ разда́лъ є҆сѝ по повелѣ́нїю влⷣки, въ нищетѣ̀ живꙋ́щымъ послѣ́дꙋѧ, всехва́льне.

И҆мѣ́ѧ твою̀ дꙋ́шꙋ по ѻ҆́бразꙋ созда́вшагѡ, пречⷭ҇тѣй влⷣчнѣй покланѧ́лсѧ є҆сѝ і҆кѡ́нѣ, любо́вїю ѡ҆блобыза́ѧ.

Бг҃оро́диченъ: Свѣ́та безлѣ́тнаго на́мъ, подъ лѣ́ты бы́вшаго, родила̀ є҆сѝ, бг҃омт҃и, сꙋ́щымъ во тмѣ̀ житїѧ̀, и҆ мі́ръ просвѣти́ла є҆сѝ.

Пѣ́снь ѕ҃.

І҆рмо́съ: Пожрꙋ́ ти со гла́сомъ хвале́нїѧ, гдⷭ҇и, цр҃ковь вопїе́тъ тѝ, ѿ бѣсо́вскїѧ кро́ве ѡ҆чи́щшисѧ, ра́ди ми́лости ѿ ре́бръ твои́хъ и҆сте́кшею кро́вїю.

Напра́ви къ добродѣ́тели житїѐ моѐ, преподо́бне, поще́нїѧ стезю̀ моли́твами твои́ми, блаже́нне, ᲂу҆глажда́ѧ, по не́йже крѣ́пкѡ правоше́ствовати мѧ̀, ѻ҆́ч҃е, сподо́би.

Цѣломꙋ́дреннѡ твою̀ жи́знь соверши́лъ є҆сѝ, преподо́бне, съ мꙋ́дростїю, ю҆́же и҆мѣ́лъ є҆сѝ, съ мꙋ́жествомъ же пра́вдꙋ, и҆ крꙋ́гомъ добродѣ́телей ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ ᲂу҆краша́емь.

На благосла́вїе мꙋ́ченическое вше́лъ є҆сѝ, ѳеофа́не, бг҃омт҃ере ѻ҆трокови́цы и҆ мꙋ́ченикѡвъ, ѻ҆́ч҃е, і҆кѡ́ны ꙗ҆́кѡ поче́лъ є҆сѝ, гони́телємъ сопротивлѧ́ѧсѧ.

Бг҃оро́диченъ: Всю́ тѧ ѡ҆ст҃ѝ сло́во ст҃о́е, во твою̀ всели́всѧ ᲂу҆тро́бꙋ ѡ҆сщ҃е́ннꙋю, неизрече́ннымъ сло́вомъ, бцⷣе, є҆го́же молѝ спасти́сѧ рабѡ́мъ твои̑мъ.

Конда́къ, гла́съ в҃.

Свы́ше прїе́мъ бжⷭ҇твенное ѿкрове́нїе, со тща́нїемъ и҆зше́лъ є҆сѝ ѿ среды̀ молвы̀ жите́йскїѧ, и҆ ᲂу҆едини́всѧ, преподо́бне, чꙋде́съ прїѧ́лъ є҆сѝ дѣ́йство, и҆ проро́чества досто́инство, бога́тства и҆ сопрꙋ́жницы лиши́всѧ.

І҆́косъ:

На землѝ ничто́же предпоче́тъ, послѣ́довалъ є҆сѝ ра́дꙋѧсѧ зовꙋ́щемꙋ хрⷭ҇тꙋ̀: и҆ и҆́го є҆гѡ̀ прїѧ́тъ на ра́мо твоѐ ᲂу҆се́рднѡ, поко́й ѡ҆брѣ́лъ є҆сѝ въ дꙋшѝ твое́й. є҆го́же и҆ мнѣ̀ ни́щемꙋ и҆ ᲂу҆ны́ломꙋ низпослѝ, глаго́лющемꙋ и҆ ника́коже соверша́ющемꙋ, но є҆щѐ ᲂу҆пражнѧ́ющемꙋсѧ въ жите́йскихъ ве́щехъ, и҆ чꙋдѧ́щемꙋсѧ, ка́кѡ всѣ́хъ и҆збѣжа́лъ є҆сѝ, сожи́тельницы и҆ бога́тства лиши́всѧ;

Пѣ́снь з҃.

І҆рмо́съ: Въ пещѝ а҆враа́мстїи ѻ҆́троцы персі́дстѣй, любо́вїю благоче́стїѧ па́че, не́жели пла́менемъ ѡ҆палѧ́еми, взыва́хꙋ: благослове́нъ є҆сѝ въ хра́мѣ сла́вы твоеѧ̀, гдⷭ҇и. Є҆́же по ѻ҆́бразꙋ стѧжа́въ и҆ по подо́бїю, житїе́мъ пресвѣ́тлымъ, ѻ҆́ч҃е, прїи́мъ, ѻ҆бою́дꙋ ᲂу҆краси́лсѧ є҆сѝ, благослове́нъ є҆сѝ въ хра́мѣ, вопїѧ̀, сла́вы твоеѧ̀, гдⷭ҇и.

И҆сповѣ́данїѧ вѣнце́мъ, ѻ҆́ч҃е, ᲂу҆краси́лсѧ є҆сѝ, дѣ́ломъ ѡ҆бличи́лъ є҆сѝ словеса̀ ѕлочести́выхъ: вѣ̑рныѧ же и҆звѣсти́лъ є҆сѝ, благослове́нъ є҆сѝ въ хра́мѣ, вопїѧ̀, сла́вы твоеѧ̀, гдⷭ҇и.

Оу҆ма̀ твердѣ́йшимъ ᲂу҆се́рдїемъ, тѣлє́сныѧ, ѻ҆́ч҃е, болѣ̑зни под̾ѧ́лъ є҆сѝ терпѣли́внѡ, благода́рнѡ влⷣцѣ твоемꙋ̀ вопїѧ̀: благослове́нъ є҆сѝ въ хра́мѣ сла́вы твоеѧ̀, гдⷭ҇и.

Бг҃оро́диченъ: Ꙗ҆́кѡ бцⷣꙋ и҆ цр҃и́цꙋ всеѧ̀ тва́ри, всѝ вѣ́рнїи пое́мъ тѧ̀ чⷭ҇тꙋю, и҆ є҆́же ра́дꙋйсѧ тебѣ̀ взыва́емъ: благослове́нна ты̀ въ жена́хъ є҆сѝ, всенепоро́чнаѧ влⷣчце.

Пѣ́снь и҃.

І҆рмо́съ: Рꙋ́цѣ распросте́ръ данїи́лъ, львѡ́въ зїѧ̑нїѧ въ ро́вѣ затчѐ, ѻ҆́гненнꙋю же си́лꙋ ᲂу҆гаси́ша, добродѣ́телїю препоѧ́савшесѧ, благоче́стїѧ рачи́тели ѻ҆́троцы, взыва́юще: благослови́те, всѧ̑ дѣла̀ гдⷭ҇нѧ, гдⷭ҇а.

Ви́дѧ, блаже́нне, тве́рдость твоегѡ̀ противле́нїѧ ле́въ мꙋчи́тель, во и҆згна́нїе тѧ̀ ѡ҆сꙋдѝ горча́йшее вселꙋка́вый: съ весе́лїемъ же вопїѧ̀, сїѐ претерпѣ́лъ є҆сѝ: благослови́те, всѧ̑ дѣла̀ гдⷭ҇нѧ, гдⷭ҇а.

На первоѻбра́зное ви́дѧ і҆кѡ́ны че́сть преходѧ́щꙋ, на три́знище поте́клъ є҆сѝ, ꙗ҆́кѡ страда́лецъ зако́ннѣйшїй и҆ побѣди́тель показа́всѧ, вѣне́цъ прїѧ́лъ є҆сѝ, взыва́ѧ: благослови́те, всѧ̑ дѣла̀ гдⷭ҇нѧ, гдⷭ҇а.

Нбⷭ҇нꙋю вмѣ́стѡ земны́ѧ ски́нїю тебѣ̀ дадѐ всѧ́ческихъ гдⷭ҇ь, вмѣ́стѡ бо тѣсноты̀ ѡ҆брѣ́лъ є҆сѝ широтꙋ̀ ра́дованїѧ въ ра́йстѣй сла́дости, съ мꙋ́ченики вопїѧ̀: благослови́те, всѧ̑ дѣла̀ гдⷭ҇нѧ, гдⷭ҇а.

Свѣ́томъ ѡ҆блиста́лсѧ є҆сѝ мы́сленнымъ бжⷭ҇твеннагѡ дх҃а, блаже́нне ѳеофа́не: тѣ́мже и҆сцѣлє́нїѧ то́чиши ны́нѣ вѣ́рою къ тебѣ̀ притека́ющымъ, и҆ ст҃ꙋ́ю твою̀ ра́кꙋ любо́вїю почита́ющымъ, и҆ вопїю́щымъ: благослови́те, всѧ̑ дѣла̀ гдⷭ҇нѧ, гдⷭ҇а.

Бг҃оро́диченъ: Бж҃е́ственною си́лою содержа́й тва́рь всю̀, и҆ ᲂу҆правлѧ́ѧ ꙗ҆́вѣ, рꙋка́ми держи́тсѧ твои́ми, пречⷭ҇таѧ, ꙗ҆́кѡ млⷣнецъ, присносꙋ́щный и҆ сопресто́льный ѻ҆ц҃ꙋ̀, и҆ бж҃е́ственномꙋ дх҃ꙋ. є҆мꙋ́же вопїе́мъ: благослови́те, всѧ̑ дѣла̀ гдⷭ҇нѧ, гдⷭ҇а.

Пѣ́снь ѳ҃.

І҆рмо́съ: Ка́мень нерꙋкосѣ́чный ѿ несѣко́мыѧ горы̀ тебє̀, дв҃о, краеꙋго́льный ѿсѣче́сѧ, хрⷭ҇то́съ, совокꙋпи́вый разстоѧ̑щаѧсѧ є҆стєства̀. тѣ́мъ веселѧ́щесѧ, тѧ̀, бцⷣе, велича́емъ.

Всѐ бога́тство расточи́лъ є҆сѝ ᲂу҆бѡ́гимъ, бг҃оно́се, пра́вдꙋ твою̀ ꙗ҆́вѣ воспрїе́млеши, тебѣ̀ возсїѧ́вшꙋю, вмѣ́стѡ тлѣ́нныхъ пожина́ѧ вѣ́чнѡ пребыва̑ющаѧ.

Недꙋ́ги и҆сцѣлѧ́еши, всеблаже́нне, ᲂу҆тѣши́телевою си́лою: де́мѡны ꙗ҆́вѣ ѿго́ниши дѣ́йствомъ сегѡ̀, преблаже́нне. тѣ́мъ вѣ́рнїи зрѧ́ще тѧ̀, бг҃оно́се, ᲂу҆блажа́емъ.

Тво́й свѣтоно́сный, бг҃омꙋ́дре, преставле́нїѧ де́нь, всѧ̑ призыва́етъ вѣ̑рныѧ къ прича́стїю ѡ҆свѧще́нїѧ, є҆го́же и҆ ны́нѣ ра́дꙋющесѧ соверша́емъ, свѧще́ннѣйше.

Дае́ши мнѣ̀ незави́стенъ да́ръ, похвале́нїй тебѣ̀ словеса̀ спле́тшемꙋ ᲂу҆се́рднѡ, бг҃омꙋ́дре, є҆динонра́вна тебѣ̀, ꙗ҆́коже тезоиме́нна сего̀ показа́въ, мольба́ми твои́ми благопрїѧ́тными, всеблаже́нне.

Бг҃оро́диченъ: Зако́нъ похва́лъ побѣжда́етсѧ бжⷭ҇твенною сла́вою твое́ю, дв҃о: но, ꙗ҆́кѡ блага̀ и҆ благосе́рда, тѧ̀ пою́щихъ прїимѝ похвалꙋ̀, грѣхѡ́въ ѡ҆чище́нїе воздаю́щи, бг҃оневѣ́стнаѧ.

Житие преподобного Феофана Исповедника

Пре­по­доб­ный Фе­о­фан Ис­по­вед­ник ро­дил­ся в Кон­стан­ти­но­по­ле в бла­го­че­сти­вой и знат­ной се­мье. Отец Фе­о­фа­на был в род­стве с ви­зан­тий­ским им­пе­ра­то­ром Львом Ис­ав­ром (717–741). Через три го­да по­сле рож­де­ния Фе­о­фа­на отец его умер, оста­вив свою се­мью на по­пе­че­ние са­мо­го им­пе­ра­то­ра. Фе­о­фан вы­рос при дво­ре и стал са­нов­ни­ком им­пе­ра­то­ра Льва Ха­за­ра (775–780). По­ло­же­ние обя­зы­ва­ло его всту­пить в брак. По со­гла­сию с неве­стой Фе­о­фан со­хра­нил це­ло­муд­рие, ибо в ду­ше его зре­ло же­ла­ние при­нять ино­че­ский об­раз. По­се­тив од­на­жды с су­пру­гой мо­на­сты­ри в Си­гри­ан­ской об­ла­сти (Ма­лая Азия), Фе­о­фан встре­тил про­зор­ли­во­го стар­ца Гри­го­рия Стра­ти­гия, ко­то­рый пред­ска­зал су­пру­ге Фе­о­фа­на, что ее муж бу­дет удо­сто­ен му­че­ни­че­ско­го вен­ца. Через неко­то­рое вре­мя су­пру­га Фе­о­фа­на бы­ла по­стри­же­на в мо­на­хи­ни в од­ном из мо­на­сты­рей Вифи­нии, а Фе­о­фан при­нял ино­че­ский по­стриг от стар­ца Гри­го­рия. По бла­го­сло­ве­нию стар­ца Фе­о­фан устро­ил мо­на­стырь на ост­ро­ве Ка­ло­ним в Мра­мор­ном мо­ре и за­тво­рил­ся в кел­лии, за­ни­ма­ясь пе­ре­пи­сы­ва­ни­ем книг. В этом за­ня­тии Фе­о­фан до­стиг вы­со­ко­го ма­стер­ства. За­тем пре­по­доб­ный Фе­о­фан ос­но­вал еще один мо­на­стырь в Си­гри­ан­ской об­ла­сти, в ме­сте, на­зы­ва­е­мом "Ве­ли­кое Се­ло", и стал его игу­ме­ном. Пре­по­доб­ный сам при­ни­мал уча­стие во всех мо­на­стыр­ских ра­бо­тах и для всех был при­ме­ром тру­до­лю­бия и по­дви­га. Он был удо­сто­ен от Гос­по­да да­ра чу­до­тво­ре­ния: ис­це­лял бо­лез­ни, из­го­нял бе­сов. В 787 го­ду в Ни­кее со­брал­ся VII Все­лен­ский Со­бор, ко­то­рый осу­дил ересь ико­но­бор­че­ства. На Со­бор был вы­зван и пре­по­доб­ный Фе­о­фан. Он при­был в за­пла­тан­ном ру­би­ще, но про­си­ял бо­го­дух­но­вен­ной муд­ро­стью в утвер­жде­нии дог­ма­тов ис­тин­но­го пра­во­сла­вия.

В воз­расте 50 лет пре­по­доб­ный тя­же­ло за­бо­лел и до са­мой кон­чи­ны же­сто­ко стра­дал. На­хо­дясь на смерт­ном од­ре, пре­по­доб­ный непре­стан­но тру­дил­ся: он пи­сал "Хро­но­гра­фию" – ис­то­рию Хри­сти­ан­ской Церк­ви с 285 по 813 год. Этот труд до сих пор яв­ля­ет­ся цен­ным ис­точ­ни­ком по ис­то­рии Церк­ви.

По во­ца­ре­нии им­пе­ра­то­ра Льва Ар­мя­ни­на (813–820), ко­гда свя­той был уже глу­бо­ким стар­цем, воз­об­но­ви­лось ико­но­бор­че­ство. Свя­то­го Фе­о­фа­на при­нуж­да­ли при­нять ересь, но он твер­до вос­про­ти­вил­ся это­му и был за­клю­чен в тем­ни­цу. Его оби­тель "Ве­ли­кое Се­ло" бы­ла со­жже­на. Про­быв в тем­ни­це 23 дня, пре­по­доб­ный ис­по­вед­ник скон­чал­ся († 818). По­сле смер­ти нече­сти­во­го им­пе­ра­то­ра Льва Ар­мя­ни­на оби­тель "Ве­ли­кое Се­ло" бы­ла вос­ста­нов­ле­на, и ту­да пе­ре­не­се­ны бы­ли свя­тые мо­щи ис­по­вед­ни­ка.

См. так­же: "Жи­тие свя­то­го от­ца на­ше­го Фе­о­фа­на ис­по­вед­ни­ка" в из­ло­же­нии свт. Ди­мит­рия Ро­стов­ско­го.