Канон святому преподобному Дию Константинопольскому
Припéв: Преподóбне óтче Ди́е, моли́ Бóга о нас.
Память: 01 августа (19 июля ст. ст.)
Глас 4.
Пе́снь 1.
Ирмо́с: Мо́ря чермну́ю пучи́ну невла́жными стопа́ми дре́вний пешеше́ствовав Изра́иль, крестообра́зными Моисе́овыма рука́ма Амали́кову си́лу в пусты́ни победи́л е́сть.
Вы́ну к Бо́гу манове́ньми удобря́емь, тво́й кре́ст восприя́л еси́ и Христу́ после́довал еси́, пло́ти твоея́ мудрова́ние, Ди́е, умертви́в воздержа́нием.
У́треневал еси́ к сла́ве незаходи́маго Со́лнца, преподо́бне, всесве́тла бы́л еси́ звезда́ и ве́рныя просвети́л еси́, доброде́телей, блаже́нне, и чуде́с твои́х све́тлостию.
Устрани́л еси́ по́мысл тво́й, прему́дре, су́щих в ми́ре кра́сных, преми́рныя сла́вы рачи́тель и́стинен бы́л еси́, с пло́тию безпло́тнаго победи́в Боже́ственною благода́тию.
Богоро́дичен: Со́лнца мы́сленнаго, Всенепоро́чная, селе́ние была́ еси́, Боже́ственными светлостьми́ на́с благоче́стно озари́вшаго и мглу́ отгна́вша неразу́мия, Присноде́во.
Пе́снь 3.
Ирмо́с: Весели́тся о Тебе́ Це́рковь Твоя́, Христе́, зову́щи: Ты́ моя́ кре́пость, Го́споди, и прибе́жище, и утвержде́ние.
Боже́ственными блиста́яся сия́нии, свети́льник бы́л еси́, наставля́я ве́рою к тебе́ приходя́щия, блаже́нне.
Наста́вил еси́ к жи́зни после́дующия до́бре, преподо́бне, плотски́я бо стра́сти Боже́ственною си́лою умертви́л еси́.
Совокупи́лся еси́ боголе́пно с небе́сными, на земли́ бо житие́ а́нгельское пожи́л еси́, Ди́е богоно́се, о́тче на́ш.
Богоро́дичен: Всели́ся в Тя́ Живы́й на небесе́х, Чи́стая, Его́же приле́жно моли́ спасти́ ду́ши пою́щих Тя́.
Седа́лен, гла́с 8.
Бо́гу от младе́нства возложе́н бы́в и Тому́ да́же до конца́ благоугожда́я, о́тче на́ш преподо́бне, дарова́ния улучи́л еси́ и де́монов мно́жество отгна́л еси́ благода́тию, в Госпо́дню похвалу́ оби́тель созда́л еси́. Те́мже пресла́вно и ме́ртвыя сподо́бился еси́ воздви́гнути, прехва́льне, несумне́нною моли́твою твое́ю. Сего́ ра́ди вопие́м ти́: моли́ Христа́ Бо́га грехо́в оставле́ние пода́ти чту́щим любо́вию святу́ю па́мять твою́.
Богоро́дичен: Небе́сную две́рь и киво́т, пресвяту́ю го́ру, све́тлый о́блак воспои́м, неопали́мую купину́, слове́сный ра́й, Е́вы воззва́ние, вселе́нныя всея́ вели́кое сокро́вище, я́ко спасе́ние в Не́й соде́лася ми́рови и оставле́ние дре́вних согреше́ний. Сего́ ра́ди вопие́м Е́й: моли́ся Сы́ну Твоему́, прегреше́ний оставле́ние дарова́ти, благоче́стно покланя́ющимся всесвято́му Рождеству́ Твоему́.
Крестобогоро́дичен: А́гнца, и Па́стыря, и Изба́вителя А́гница зря́щи на Кресте́, восклица́ше, пла́чущи, и, го́рько рыда́ющи, вопия́ше: ми́р у́бо ра́дуется, прие́мля Тобо́ю избавле́ние, утро́ба же Моя́ гори́т, зря́щи Твое́ распя́тие, е́же терпи́ши за милосе́рдие ми́лости. Долготерпели́ве Го́споди, ми́лости бе́здно и исто́чниче неисчерпа́емый, умилосе́рдися и да́руй согреше́ний оставле́ние ве́рою пою́щим Боже́ственныя стра́сти Твоя́.
Пе́снь 4.
Ирмо́с: Вознесе́на Тя́ ви́девши Це́рковь на Кресте́, Со́лнце пра́ведное, ста́ в чи́не свое́м, досто́йно взыва́ющи: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.
Ду́ха невеще́ственною свеще́ю у́м тво́й просвеща́я, плотску́ю пре́лесть со́н вмени́л еси́, вы́шняго тя́ ча́юща гра́да, богоно́се, смотря́я.
Я́ко о́блак, до́ждь нося́щий, Ца́рскому гра́ду я́влься, напои́л еси́ сего́ напое́нии Свята́го Ду́ха, душа́м попече́ние воздви́гл еси́ прекра́сно.
Умертви́вся греху́ воздержа́нием, ме́ртвым живо́т дарова́л еси́ Боже́ственным посо́бием, во́ду же источи́л еси́ на́м умиле́ния, преподо́бне, творя́щим па́мять твою́.
Богоро́дичен: Светоно́сен Тя́ све́щник, Боже́ственное сия́ние во утро́бе носи́вшую, позна́хом, Де́во. Те́мже мо́лимся Тебе́: све́том Твои́м озари́ все́х ду́ши, пою́щих Тя́.
Пе́снь 5.
Ирмо́с: Ты́, Го́споди, мо́й Све́т, в ми́р прише́л еси́, Све́т Святы́й, обраща́яй из мра́чна неве́дения ве́рою воспева́ющия Тя́.
На горе́ свяще́нней жития́ стоя́, восхожде́нием се́рдца разори́л еси́ стра́сти и Бо́гу прибли́жился еси́.
Же́зл я́коже Ааро́нов, странноле́пным прозябе́нием бы́л еси́, богоно́се, чи́сто Влады́це и Боже́ственно свяще́ние.
О, Боже́ственных даро́в, от Бо́га дарова́нных тебе́! Моты́кою бо моли́тв твои́х во́ду жи́ву от боко́в землены́х, о́тче, изве́л еси́.
Богоро́дичен: Ни а́нгельский у́м, ни челове́ческий мо́жет, Всенепоро́чная, сказа́ти стра́шнаго рождества́ глубину́ недове́домую.
Пе́снь 6.
Ирмо́с: Пожру́ Ти со гла́сом хвале́ния, Го́споди, Це́рковь вопие́т Ти́, от бесо́вския кро́ве очи́щшися, ра́ди ми́лости от ре́бр Твои́х исте́кшею кро́вию.
Возвы́сил еси́ к Бо́гу серде́чное жела́ние, и смири́л еси́ стра́сти, и свире́пство де́монов низложи́л еси́, богоно́се, мона́шествующих недви́жимое основа́ние.
Ура́нил еси́ воздержа́нием ра́нами, о́тче, Еги́пет, страстны́я свободи́л еси́ его́ рабо́ты, мно́жество неспряже́ных и супру́жных, благоче́стно после́дующих ти́, преподо́бне.
Бога́т доброде́тельми и чуде́с све́тлостию бы́в испо́лнен, преста́вился еси́ к вы́шнему гра́ду, Ди́е богому́дре, и мо́лишися изба́витися от бе́д ста́ду твоему́.
Богоро́дичен: Умертви́ души́ моея́ стра́сти, Всенепоро́чная, Жи́знь все́х неизрече́нным сло́вом ро́ждши, и у́м мо́й смуща́емый, Отрокови́це, умири́.
Конда́к, гла́с 2.
Чистото́ю души́ боже́ственне вооружи́вся, непреста́нную моли́тву, я́ко копие́, прии́м держа́вно, разсе́кл еси́ де́монов полки́, чудотво́рче, о́тче на́ш Ди́е, моли́ непреста́нно о все́х на́с.
Пе́снь 7.
Ирмо́с: В пещи́ авраа́мстии о́троцы перси́дстей, любо́вию благоче́стия па́че, не́жели пла́менем, опаля́еми, взыва́ху: благослове́н еси́ в хра́ме сла́вы Твоея́, Го́споди.
Оби́тель Тро́ице твое́ се́рдце сотвори́л еси́, те́мже мона́шествующим воздви́гл еси́ благопотре́бно, богоно́се, попече́ние, — благослове́н еси́, — зовы́й, — в хра́ме сла́вы Твоея́, Го́споди.
Обыстри́в тво́й исто́чник чуде́сный, о́тче богому́дре, во́ду спасе́ния источи́л еси́ ве́рно творя́щим твое́ успе́ние, Ди́е чу́дне, мона́шествующих свети́ло пресве́тлое.
Украси́в доброде́тельми твое́ житие́, бы́л еси́ ве́сь светоза́рен и сто́лп светови́ден, пою́щим наста́вник: благослове́н еси́ в хра́ме сла́вы Твоея́, Го́споди.
Богоро́дичен: Святе́йшу Тя́ херуви́м соде́ла, Отрокови́це, Бо́г Святы́й я́ве, освяща́я пою́щия: благослове́нна Ты́ в жена́х, Пренепоро́чная Влады́чице.
Пе́снь 8.
Ирмо́с: Ру́це распросте́р, Дании́л, льво́в зия́ния в ро́ве затче́; о́гненную же си́лу угаси́ша, доброде́телию препоя́савшеся, благоче́стия рачи́тели, о́троцы, взыва́юще: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.
Жезла́ твоего́ прозябе́нием Бо́г твою́ плодоно́сну ду́шу явля́ше, прему́дре, насажда́ющую плодови́ты и слове́сны са́ды Боже́ственным манове́нием, в раи́ пи́щи мона́хов мно́жество, вопию́щих: вся́ дела́, благослови́те, Госпо́дня, Го́спода.
У́м тво́й, Боже́ственными добро́тами облиста́емь, красе́н пребы́сть. И ны́не после́днее дости́гл еси́ до́брых, я́ко чи́ст, прича́стием обожа́емь при́сно и поя́: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.
Да тя́ гла́сы ра́достными, торжеству́юще, Ди́е, почита́ем, спаса́й ста́до твое́ всегда́, твою́ па́мять пра́зднующее, и наста́ви к жи́зненным вхо́дом пою́щия: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.
Богоро́дичен: Яви́лася еси́ ши́рши небе́с, Бо́га вме́щши, Мари́е Пречи́стая, Его́же моли́ спасти́ мя от страсте́й содержа́щих и бу́дущаго стра́шнаго осужде́ния изба́вити мя́, вопию́щаго: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.
Пе́снь 9.
Ирмо́с: Ка́мень нерукосе́чный от несеко́мыя горы́, Тебе́, Де́во, краеуго́льный отсече́ся — Христо́с, совокупи́вый разстоя́щаяся естества́. Те́м, веселя́щеся, Тя́, Богоро́дице, велича́ем.
Тя́ доброде́телей благозра́чием, о́тче, я́ко а́нгела, я́вльшася и к небесе́м возлете́вша, позлаще́нне иму́ща криле́, ра́достно почита́ем и благоче́стно похваля́ем.
Я́коже со́лнце многосве́тло, от восто́ка возсия́в, Ди́е, всю́ду зарю́ доброде́телей и чуде́с твои́х бога́тно просте́рл еси́, просвеща́я ми́ра концы́.
К Све́ту незаходи́мому, о́тче, светови́ден бы́в доброде́телей светозаре́нием, преше́л еси́, ра́дуяся, и всели́лся еси́, иде́же преподо́бных ду́си. О ста́де твое́м моли́ся.
Богоро́дичен: Пощади́ мя, Христе́, егда́ прии́деши суди́ти ми́ру со сла́вою, име́я моля́щую Тя́, Сло́ве, Богоро́дицу Присноде́ву, и а́нгельския чи́ны, и преподо́бных совокупле́ния.
Пѣ́снь а҃.
І҆рмо́съ: Мо́рѧ чермнꙋ́ю пꙋчи́нꙋ, невла́жными стопа́ми, дре́внїй пѣшеше́ствовавъ і҆и҃ль, крⷭ҇тоѻбра́зными мѡѷсе́овыма рꙋка́ма а҆мали́ковꙋ си́лꙋ въ пꙋсты́ни побѣди́лъ є҆́сть.
Вы́нꙋ къ бг҃ꙋ манове́нми ᲂу҆добрѧ́емь, тво́й крⷭ҇тъ воспрїѧ́лъ є҆сѝ, и҆ хрⷭ҇тꙋ̀ послѣ́довалъ є҆сѝ, пло́ти твоеѧ̀ мꙋдрова́нїе, ді́е, ᲂу҆мертви́въ воздержа́нїемъ.
Оу҆́треневалъ є҆сѝ къ сла́вѣ незаходи́магѡ сл҃нца, преподо́бне, всесвѣ́тла бы́лъ є҆сѝ ѕвѣзда̀, и҆ вѣ̑рныѧ просвѣти́лъ є҆сѝ добродѣ́телей, бл҃же́нне, и҆ чꙋде́съ твои́хъ свѣ́тлостїю.
Оу҆страни́лъ є҆сѝ по́мыслъ тво́й, премꙋ́дре, сꙋ́щихъ въ мі́рѣ кра́сныхъ, премі́рныѧ сла́вы рачи́тель и҆́стиненъ бы́лъ є҆сѝ, съ пло́тїю безпло́тнаго побѣди́въ бжⷭ҇твенною благода́тїю.
Бг҃оро́диченъ: Сл҃нца мы́сленнагѡ, всенепоро́чнаѧ, селе́нїе была̀ є҆сѝ, бжⷭ҇твенными свѣтлостьмѝ на́съ благоче́стнѡ ѡ҆зари́вшагѡ, и҆ мглꙋ̀ ѿгна́вша неразꙋ́мїѧ, приснодв҃о.
Пѣ́снь г҃.
І҆рмо́съ: Весели́тсѧ ѡ҆ тебѣ̀ цр҃ковь твоѧ̀, хрⷭ҇тѐ, зовꙋ́щи: ты̀ моѧ̀ крѣ́пость, гдⷭ҇и, и҆ прибѣ́жище и҆ ᲂу҆твержде́нїе.
Бжⷭ҇твенными блиста́ѧсѧ сїѧ́нїи, свѣти́льникъ бы́лъ є҆сѝ, наставлѧ́ѧ вѣ́рою къ тебѣ̀ приходѧ́щыѧ, бл҃же́нне.
Наста́вилъ є҆сѝ къ жи́зни послѣ́дꙋющыѧ до́брѣ, преподо́бне: плотскі́ѧ бо стра̑сти бжⷭ҇твенною си́лою ᲂу҆мертви́лъ є҆сѝ.
Совокꙋпи́лсѧ є҆сѝ бг҃олѣ́пнѡ съ нбⷭ҇ными, на земли́ бо житїѐ а҆́гг҃льское пожи́лъ є҆сѝ, ді́е бг҃оно́се ѻ҆́тче на́шъ.
Бг҃оро́диченъ: Всели́сѧ въ тѧ̀ живы́й на нб҃сѣ́хъ, чⷭ҇таѧ: є҆го́же прилѣ́жнѡ молѝ, спастѝ дꙋ́шы пою́щихъ тѧ̀.
Сѣда́ленъ, гла́съ и҃.
Бг҃ꙋ ѿ младе́нства возложе́нъ бы́въ, и҆ томꙋ̀ да́же до конца̀ благоꙋгожда́ѧ, ѻ҆́тче на́шъ прпⷣбне, дарова̑нїѧ ᲂу҆лꙋчи́лъ є҆сѝ, и҆ де́мѡнѡвъ мно́жество ѿгна́лъ є҆сѝ благода́тїю, въ гдⷭ҇ню похвалꙋ̀ ѻ҆би́тель созда́лъ є҆сѝ. тѣ́мже пресла́внѡ и҆ мє́ртвыѧ сподо́билсѧ є҆сѝ воздви́гнꙋти, прехва́льне, несꙋмнѣ́нною моли́твою твое́ю. сегѡ̀ ра́ди вопїе́мъ тѝ: молѝ хрⷭ҇та̀ бг҃а, грѣхѡ́въ ѡ҆ставле́нїе пода́ти чтꙋ́щымъ любо́вїю свѧтꙋ́ю па́мѧть твою̀.
Бг҃оро́диченъ: Нбⷭ҇нꙋю две́рь и҆ кївѡ́тъ, прест҃ꙋ́ю го́рꙋ, свѣ́тлый ѻ҆́блакъ воспои́мъ неѡпали́мꙋю кꙋпинꙋ̀, слове́сный ра́й, є҆́ѵы воззва́нїе, вселе́нныѧ всеѧ̀ вели́кое сокро́вище, ꙗ҆́кѡ спасе́нїе въ не́й содѣ́ласѧ мі́рови, и҆ ѡ҆ставле́нїе дре́внихъ согрѣше́нїй. сегѡ̀ ра́ди вопїе́мъ є҆́й: моли́сѧ сн҃ꙋ твоемꙋ̀, прегрѣше́нїй ѡ҆ставле́нїе дарова́ти благоче́стнѡ покланѧ́ющымсѧ всест҃о́мꙋ ржⷭ҇твꙋ̀ твоемꙋ̀.
Крⷭ҇тобг҃оро́диченъ: А҆́гнца и҆ па́стырѧ и҆ и҆зба́вителѧ а҆́гница зрѧ́щи на крⷭ҇тѣ̀, восклица́ше пла́чꙋщи, и҆ го́рькѡ рыда́ющи, вопїѧ́ше: мі́ръ ᲂу҆́бѡ ра́дꙋетсѧ, прїе́млѧ тобо́ю и҆збавле́нїе, ᲂу҆тро́ба же моѧ̀ гори́тъ, зрѧ́щи твоѐ распѧ́тїе, є҆́же терпи́ши за милосе́рдїе ми́лости. долготерпѣли́ве гдⷭ҇и, ми́лости бе́здно, и҆ и҆сто́чниче неисчерпа́емый, ᲂу҆милосе́рдисѧ и҆ да́рꙋй согрѣше́нїй ѡ҆ставле́нїе вѣ́рою пою́щымъ бжⷭ҇твєнныѧ стрⷭ҇ти твоѧ̑.
Пѣ́снь д҃.
І҆рмо́съ: Вознесе́на тѧ̀ ви́дѣвши цр҃ковь на крⷭ҇тѣ̀, сл҃нце пра́ведное, ста̀ въ чи́нѣ свое́мъ, досто́йнѡ взыва́ющи: сла́ва си́лѣ твое́й, гдⷭ҇и.
Дх҃а невеще́ственною свѣще́ю ᲂу҆́мъ тво́й просвѣща́ѧ, плотскꙋ́ю пре́лесть со́нъ вмѣни́лъ є҆сѝ, вы́шнѧгѡ тѧ̀ ча́юща гра́да, бг҃оно́се, смотрѧ́ѧ.
Ꙗ҆́кѡ ѻ҆́блакъ до́ждь носѧ́щїй, ца́рскомꙋ гра́дꙋ ꙗ҆́вльсѧ, напои́лъ є҆сѝ сего̀ напое́нїи ст҃а́гѡ дх҃а, дꙋша́мъ попече́нїе воздви́глъ є҆сѝ прекра́сно.
Оу҆мертви́всѧ грѣхꙋ̀ воздержа́нїемъ, мє́ртвымъ живо́тъ дарова́лъ є҆сѝ бжⷭ҇твеннымъ посо́бїемъ, во́дꙋ же и҆сточи́лъ є҆сѝ на́мъ ᲂу҆миле́нїѧ, прпⷣбне, творѧ́щымъ па́мѧть твою̀.
Бг҃оро́диченъ: Свѣтоно́сенъ тѧ̀ свѣ́щникъ, бжⷭ҇твенное сїѧ́нїе во ᲂу҆тро́бѣ носи́вшꙋю, позна́хомъ, дв҃о. тѣ́мже мо́лимсѧ тебѣ̀: свѣ́томъ твои́мъ ѡ҆зарѝ всѣ́хъ дꙋ́шы пою́щихъ тѧ̀.
Пѣ́снь є҃.
І҆рмо́съ: Ты̀, гдⷭ҇и мо́й, свѣ́тъ въ мі́ръ прише́лъ є҆сѝ, свѣ́тъ ст҃ы́й, ѡ҆браща́ѧй и҆зъ мра́чна невѣ́дѣнїѧ, вѣ́рою воспѣва́ющыѧ тѧ̀.
На горѣ̀ свѧще́ннѣй житїѧ̀ стоѧ̀, восхожде́нїемъ се́рдца разори́лъ є҆сѝ стра̑сти, и҆ бг҃ꙋ прибли́жилсѧ є҆сѝ.
Же́злъ ꙗ҆́коже а҆арѡ́новъ, страннолѣ́пнымъ прозѧбе́нїемъ бы́лъ є҆сѝ, бг҃оно́се, чи́сто влⷣцѣ и҆ бжⷭ҇твенно свѧще́нїе.
Ѽ бжⷭ҇твенныхъ дарѡ́въ, ѿ бг҃а дарова́нныхъ тебѣ̀! моты́кою бо моли́твъ твои́хъ, во́дꙋ жи́вꙋ ѿ бокѡ́въ землены́хъ, ѻ҆́тче, и҆зве́лъ є҆сѝ.
Бг҃оро́диченъ: Ни а҆́гг҃льскїй ᲂу҆́мъ, ни человѣ́ческїй мо́жетъ, всенепоро́чнаѧ, сказа́ти стра́шнагѡ ржⷭ҇тва̀ глꙋбинꙋ̀ недовѣ́домꙋю.
Пѣ́снь ѕ҃.
І҆рмо́съ: Пожрꙋ́ ти со гла́сомъ хвале́нїѧ, гдⷭ҇и, цр҃ковь вопїе́тъ тѝ, ѿ бѣсо́вскїѧ кро́ве ѡ҆чи́щшисѧ, ра́ди ми́лости ѿ ре́бръ твои́хъ и҆сте́кшею кро́вїю.
Возвы́силъ є҆сѝ къ бг҃ꙋ серде́чное жела́нїе, и҆ смири́лъ є҆сѝ стра̑сти, и҆ свирѣ́пство де́мѡнѡвъ низложи́лъ є҆сѝ, бг҃оно́се, мона́шествꙋющихъ недви́жимое ѡ҆снова́нїе.
Оу҆ра́нилъ є҆сѝ воздержа́нїемъ ра́нами, ѻ҆́тче, є҆гѵ́петъ, страстны́ѧ свободи́лъ є҆сѝ є҆гѡ̀ рабо́ты, мно́жество неспрѧже́ныхъ и҆ сꙋпрꙋ́жныхъ благоче́стнѡ послѣ́дꙋющихъ тѝ, прпⷣбне.
Бога́тъ добродѣ́тельми, и҆ чꙋде́съ свѣ́тлостїю бы́въ и҆спо́лненъ, преста́вилсѧ є҆сѝ къ вы́шнемꙋ гра́дꙋ, ді́е бг҃омꙋ́дре, и҆ мо́лишисѧ и҆зба́витисѧ ѿ бѣ́дъ ста́дꙋ твоемꙋ̀.
Бг҃оро́диченъ: Оу҆мертвѝ дꙋшѝ моеѧ̀ стра̑сти, всенепоро́чнаѧ, жи́знь всѣ́хъ неизрече́ннымъ сло́вомъ ро́ждши, и҆ ᲂу҆́мъ мо́й смꙋща́емый, ѻ҆трокови́це, ᲂу҆мирѝ.
Конда́къ, гла́съ в҃.
Чистото́ю дꙋшѝ бжⷭ҇твеннѣ воѡрꙋжи́всѧ, непреста́ннꙋю моли́твꙋ ꙗ҆́кѡ копїѐ прїи́мъ держа́внѡ, разсѣ́клъ є҆сѝ де́мѡнѡвъ полкѝ. чꙋдотво́рче ѻ҆́тче на́шъ ді́е, молѝ непреста́ннѡ ѡ҆ всѣ́хъ на́съ.
Пѣ́снь з҃.
І҆рмо́съ: Въ пещѝ а҆враа́мстїи ѻ҆́троцы персі́дстѣй, любо́вїю благоче́стїѧ па́че, не́жели пла́менемъ ѡ҆палѧ́еми, взыва́хꙋ: бл҃гослове́нъ є҆сѝ въ хра́мѣ сла́вы твоеѧ̀, гдⷭ҇и.
Ѻ҆би́тель трⷪ҇цѣ твоѐ се́рдце сотвори́лъ є҆сѝ. тѣ́мже мона́шествꙋющымъ воздви́глъ є҆сѝ благопотре́бно, бг҃оно́се, попече́нїе, бл҃гослове́нъ є҆сѝ, зовы́й, въ хра́мѣ сла́вы твоеѧ̀, гдⷭ҇и.
Ѡ҆быстри́въ тво́й и҆сто́чникъ чꙋде́сный, ѻ҆́тче бг҃омꙋ́дре, во́дꙋ спасе́нїѧ и҆сточи́лъ є҆сѝ вѣ́рнѡ творѧ́щымъ твоѐ ᲂу҆спе́нїе, ді́е чꙋ́дне, мона́шествꙋющихъ свѣти́ло пресвѣ́тлое.
Оу҆краси́въ добродѣ́тельми твоѐ житїѐ, бы́лъ є҆сѝ ве́сь свѣтоза́ренъ, и҆ сто́лпъ свѣтови́денъ, пою́щымъ наста́вникъ: бл҃гослове́нъ є҆сѝ въ хра́мѣ сла́вы твоеѧ̀, гдⷭ҇и.
Бг҃оро́диченъ: Ст҃ѣ́йшꙋ тѧ̀ херꙋві̑мъ содѣ́ла, ѻ҆трокови́це, бг҃ъ ст҃ы́й ꙗ҆́вѣ, ѡ҆свѧща́ѧ пою́щыѧ: бл҃гослове́нна ты̀ въ жена́хъ, пренепоро́чнаѧ влⷣчце.
Пѣ́снь и҃.
І҆рмо́съ: Рꙋ́цѣ распросте́ръ, данїи́лъ львѡ́въ зїѧ̑нїѧ въ ро́вѣ затчѐ: ѻ҆́гненнꙋю же си́лꙋ ᲂу҆гаси́ша, добродѣ́телїю препоѧ́савшесѧ, благоче́стїѧ рачи́тели ѻ҆́троцы, взыва́юще: бл҃гослови́те, всѧ̑ дѣла̀ гдⷭ҇нѧ, гдⷭ҇а.
Жезла̀ твоегѡ̀ прозѧбе́нїемъ бг҃ъ твою̀ плодоно́снꙋ дꙋ́шꙋ ꙗ҆влѧ́ше, премꙋ́дре, насажда́ющꙋю плодови́ты и҆ слове́сны са́ды, бжⷭ҇твеннымъ манове́нїемъ, въ раѝ пи́щи мона́хѡвъ мно́жество, вопїю́щихъ: всѧ̑ дѣла̀ благослови́те гдⷭ҇нѧ, гдⷭ҇а.
Оу҆́мъ тво́й бжⷭ҇твенными добро́тами ѡ҆блиста́емь, красе́нъ пребы́сть. и҆ ны́нѣ послѣ́днее дости́глъ є҆сѝ до́брыхъ, ꙗ҆́кѡ чи́стъ прича́стїемъ ѡ҆божа́емь при́снѡ, и҆ поѧ̀, благослови́те, всѧ̑ дѣла̀ гдⷭ҇нѧ, гдⷭ҇а.
Да тѧ̀ гла́сы ра́достными, торжествꙋ́юще, ді́е, почита́емъ, спаса́й ста́до твоѐ всегда̀, твою̀ па́мѧть пра́зднꙋющее, и҆ наста́ви къ жи́знєннымъ вхо́дѡмъ пою́щыѧ: благослови́те, всѧ̑ дѣла̀ гдⷭ҇нѧ, гдⷭ҇а.
Бг҃оро́диченъ: Ꙗ҆ви́ласѧ є҆сѝ ши́рши нб҃съ, бг҃а вмѣ́щши, марі́е пречⷭ҇таѧ, є҆го́же молѝ спасти́ мѧ ѿ страсте́й содержа́щихъ, и҆ бꙋ́дꙋщагѡ стра́шнагѡ ѡ҆сꙋжде́нїѧ и҆зба́вити мѧ̀, вопїю́щаго: благослови́те, всѧ̑ дѣла̀ гдⷭ҇нѧ, гдⷭ҇а.
Пѣ́снь ѳ҃.
І҆рмо́съ: Ка́мень нерꙋкосѣ́чный ѿ несѣко́мыѧ горы̀ тебє̀, дв҃о, краеꙋго́льный ѿсѣче́сѧ, хрⷭ҇то́съ, совокꙋпи́вый разстоѧ̑щаѧсѧ є҆стєства̀. тѣ́мъ веселѧ́щесѧ, тѧ̀, бцⷣе, велича́емъ.
Тѧ̀ добродѣ́телей благозра́чїемъ, ѻ҆́тче, ꙗ҆́кѡ а҆́гг҃ла ꙗ҆́вльшасѧ, и҆ къ нб҃сє́мъ возлетѣ́вша, позлаще́ннѣ и҆мꙋ́ща крилѣ̀, ра́достнѡ почита́емъ, и҆ благоче́стнѡ похвалѧ́емъ.
Ꙗ҆́коже со́лнце многосвѣ́тло ѿ восто́ка возсїѧ́въ, ді́е, всю́дꙋ зарю̀ добродѣ́телей и҆ чꙋде́съ твои́хъ бога́тнѡ просте́рлъ є҆сѝ, просвѣща́ѧ мі́ра концы̀.
Къ свѣ́тꙋ незаходи́момꙋ, ѻ҆́тче, свѣтови́дѣнъ бы́въ добродѣ́телей свѣтозаре́нїемъ, преше́лъ є҆сѝ ра́дꙋѧсѧ, и҆ всели́лсѧ є҆сѝ, и҆дѣ́же преподо́бныхъ дꙋ́си: ѡ҆ ста́дѣ твое́мъ моли́сѧ.
Бг҃оро́диченъ: Пощади́ мѧ, хрⷭ҇тѐ, є҆гда̀ прїи́деши сꙋди́ти мі́рꙋ со сла́вою, и҆мѣ́ѧ молѧ́щꙋю тѧ̀, сло́ве, бцⷣꙋ приснодв҃ꙋ, и҆ а҆́гг҃льскїѧ чи́ны, и҆ прпⷣбныхъ совокꙋплє́нїѧ.
Житие преподобного Дия Константинопольского
Преподобный Дий родился в городе Антиохии Сирийской в конце IV века в благочестивой христианской семье. С молодых лет он отличался воздержанием, принимал пищу в малом количестве и не каждый день, плоть свою усмирял бдением и непрестанными молитвами. За такие подвиги Господь даровал святому Дию бесстрастие и дар чудотворений.
Господь в видении повелел святому Дию идти в Константинополь и там служить Ему и людям. Святой Дий поселился за городом в уединенном месте, где люди боялись жить. Преподобный Дий мужественно боролся со злобными духами, пытавшимися изгнать его с того места. Он побеждал их молитвой и твердой надеждой на помощь Божию. Усердно помолившись, святой воткнул свой жезл в землю, прося Господа дать жизнь сухому посоху, если Ему угодно видеть Дия пребывающим на том месте. Господь услышал молитву Своего угодника: посох дал корни, начал расти и со временем превратился в огромный дуб, который долго стоял и после кончины святого Дия.
Окрестные жители стали приходить к праведнику за советом, наставлением, просили исцеления от душевных и телесных болезней. Святой Дий молитвой врачевал недуги, а пожертвованное ему раздавал нищим, странникам и больным.
Молва о святом Дии дошла до императора Феодосия Младшего. Он пришел к святому Дию за благословением вместе с патриархом Константинопольским Аттиком (406–425). Император пожелал, чтобы на месте подвигов святого Дия был устроен монастырь, и дал средства на его постройку. Патриарх посвятил преподобного в священный сан и поставил его игуменом. Вскоре к святому Дию собралась многочисленная иноческая братия. Обители понадобился колодец. Его рыли долго и безуспешно. По молитве преподобного Господь извел источник чистой воды, которая вскоре наполнила весь колодец. Однажды святой, помолившись, воскресил утопленника. Много иных чудес совершал Господь через Своего угодника.
В глубокой старости преподобный Дий тяжело заболел. Он простился с братией, причастился Святых Таин и лежал на одре как мертвый. В монастырь прибыли для совершения погребения святейший патриарх Аттик (память в субботу Сырную) и находившийся в Константинополе Антиохийский патриарх Александр. Святой старец неожиданно поднялся со смертного одра и сказал: "Господь дал мне еще пятнадцать лет жизни". Велика была радость братии.
Святой Дий действительно прожил еще 15 лет, помогая всем советом, наставлением, исцеляя больных, заботясь о нищих и странниках. Незадолго до кончины в алтаре церкви ему явился светлый муж в священнической одежде и предупредил о наступающем дне смерти. Возблагодарив Господа за извещение, святой Дий тихо скончался и похоронен был в своем монастыре (около 430 года.)
См. также: "Житие преподобного отца нашего Дия" в изложении свт. Димитрия Ростовского.