Канон святому праведному Иову Многострадальному

Припе́в: Преподо́бне о́тче И́ове, моли́ Бо́га о на́с.

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 19 мая (06 мая ст. ст.)

Глас 4.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Ли́цы изра́ильтестии, невла́жными стопа́ми по́нт Чермны́й и вла́жную глубину́ прогна́вше, вса́дники триста́ты враги́ ви́дяще в не́й погруже́ны, с весе́лием поя́ху: пои́м Бо́гу на́шему, я́ко просла́вися.

Кре́пкаго адама́нта, терпе́ния венце́м укра́шена, Христо́ва Це́рковь, у́мныма зря́щи очи́ма, торжеству́ет в ра́дости, вопию́щи: пои́м Бо́гу на́шему, я́ко просла́вися.

Ни язы́к прему́дрых возмо́жет, ни у́м челове́чь пости́гнути похвалы́ твоея́, и́бо несозда́нный язы́к тя́ богочести́ва, и́стинна и непоро́чна нарече́. Те́мже согла́сно вопие́м: пои́м Бо́гу на́шему, я́ко просла́вися.

Непщева́в бога́тством огражде́на, подви́жно победи́ти пра́ведника испроша́ет льсти́вый, и, обнаже́нием ну́ждно побори́в, разсе́деся, терпе́нием бо вопия́ше: пои́м Бо́гу на́шему, я́ко просла́вися.

Богоро́дичен: Ли́цы Тя́ проро́честии пою́т, Чи́стая, и безпло́тных мно́жества почита́ют, и́бо Зижди́теля все́х, из утро́бы Твоея́ несказа́нно проше́дшаго, зря́ще. Сему́ немо́лчно пою́т: пои́м Бо́гу на́шему, я́ко просла́вися.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Лу́к си́льных изнемо́же, и немощству́ющии препоя́сашася си́лою, сего́ ра́ди утверди́ся в Го́споде се́рдце мое́.

Пребыва́л еси́, непрекло́нен умо́м, ты́, любе́зных дете́й и бога́тства обнаже́н, воспева́я: благослове́нно Го́спода моего́ и́мя.

Ве́щь доброде́тели сотвори́л еси́, бога́тство и нищету́, обои́ми бо разжига́емь, я́ко зла́то, седмери́цею, яви́лся еси́ иску́снейший.

Глаго́лом жены́ приложи́ся, я́коже нача́льному роди́телю, зло́бы нача́льник зми́й тебе́, но солга́ся, кова́рством без ме́ры хваля́йся.

Богоро́дичен: Ра́дуйся, Ма́ти Неискусобра́чная, Я́же Бо́га Сло́ва во утро́бе Твое́й вме́щши и ро́ждши воплоще́ннаго, я́ко Бо́га ку́пно и Челове́ка.

Конда́к, гла́с 8.

Я́ко и́стинен и пра́веден, богочести́в и непоро́чен, освяще́н же я́влься, всесла́вне, Бо́жий уго́дниче и́стинный, просвети́л еси́ ми́р в терпе́нии твое́м, терпели́вейший и до́блейший. Те́мже вси́, богому́дре, па́мять твою́ воспева́ем.

Седа́лен, гла́с 3.

И́ова непоро́чнаго и чисте́йшаго, превысо́каго столпа́ и непобеди́маго хитростьми́ врага́ бы́вша ду́хом, вси́ ублажи́м и ве́рно восхва́лим, вели́ка уго́дника Христу́ бы́вшаго, и сего́ приле́жно моля́ща спасти́ от бе́д ду́ши на́ша.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Услы́шах сла́вное смотре́ние Твое́, Христе́ Бо́же, я́ко роди́лся еси́ от Де́вы, да от ле́сти изба́виши зову́щия: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Дово́льнейший о́браз и сто́лп одушевле́н на́м доброде́телей И́ов непоро́чный показа́ся, ему́же ревни́тели ны́, вопию́щия, сотвори́: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Исцелева́ет твоего́ благоси́лия и терпе́ния незло́бныя души́ во гное́нии страда́ния, е́же во Еде́ме су́щаго преступле́ния исцеле́ние, И́ове преблаже́нне.

По́мыслом разсужда́я преподо́бным, воспева́ше И́ов: блага́я прие́мше от Го́спода, боле́зненная до́блественно не стерпи́м ли? Сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.

Богоро́дичен: Неискусобра́чная Богоневе́сто, Я́же Спа́са ро́ждши пло́тию, Тя́ воспева́ем, Препросла́вленная, и немо́лчно си́це Тебе́ взыва́ем: ра́дуйся, Предста́тельнице Твои́х рабо́в.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Возсия́вый све́т, и просвети́вый у́тро, и показа́вый де́нь, сла́ва Тебе́, сла́ва Тебе́, Иису́се, Сы́не Бо́жий.

Утеша́юще от лю́тых, прило́жше струпо́м твои́м боле́зни, множа́йшия тебе́ исплето́ша венцы́, И́ове сла́вне.

Ю́ношски в лю́тых непобеди́мь яви́лся еси́ и в бога́тстве к досажде́нию, пра́ведниче, не взя́тся, И́ове непоро́чне.

Невреди́мо душе́вное храни́ло назида́я, до́блественне терпе́л еси́, сла́вне, вра́жию лю́тую бу́рю.

Богоро́дичен: А́нгелов гла́с немо́лчно тва́рь приноша́ет Тебе́, Де́во: ра́дуйся, Ма́ти Чи́стая Иису́са, Сы́на Бо́жия.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Возопи́, прообразу́я погребе́ние тридне́вное, проро́к Ио́на, в ки́те моля́ся: от тли́ изба́ви мя́, Иису́се, Царю́ си́л.

Диви́тся слу́х, наслажда́яся слове́с твои́х, я́ко уста́ та́ин показа́лся еси́ испо́лнена сотво́ршаго и нау́чшаго тя́ Боже́ственнаго Ду́ха.

Исцеля́я скорбя́щему боле́знь се́рдца, от о́чию милосе́рдия пролива́л еси́ сле́зы, предстоя́ си́рым и вдови́цам, И́ове сла́вне.

Житие́ твое́ благоче́стное и боголю́бное бы́сть, сего́ ра́ди и сме́рть яви́ся поко́й, и к непреста́нному весе́лию, И́ове, преста́вился еси́.

Богоро́дичен: Мо́лимся о рабе́х Твои́х, Пренепоро́чная Богоро́дице, из Тебе́ Воплоще́ннаго моли́, я́ко Тя́ еди́ну Предста́тельницу на́шу зна́ем.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: Спасы́й во огни́ авраа́мския Твоя́ о́троки и халде́и уби́в, я́же Пра́вда пра́ведно уловля́ше, препе́тый Го́споди, Бо́же оте́ц на́ших, благослове́н еси́.

Зако́нных не невку́сен сы́й, но проро́ков и зако́на нося́ исполне́ние, И́ове, за любо́вь Бо́гу угоди́л еси́, воспева́я: препе́тый Го́споди, Бо́же оте́ц на́ших, благослове́н еси́.

Не сниска́в сокро́вища на земли́, но на небесе́х упова́ние, я́ко пра́х, вмени́л еси́ зла́то, Бо́гови же пе́ти возжела́л еси́: препе́тый Го́споди, Бо́же оте́ц на́ших, благослове́н еси́.

Любве́ тя́ ча́д и име́ния обнажи́ пра́ведных вра́г, души́ же твоея́ кре́пость не преста́ вопи́ти: препе́тый Го́споди, Бо́же оте́ц на́ших, благослове́н еси́.

Тро́ичен: Сло́во и Ду́х от Отца́, Еди́но Триипоста́сное естество́ богосло́вяще благоче́стно, богому́дрии, ве́рою вопие́м: препе́тый Го́споди, Бо́же оте́ц на́ших, благослове́н еси́.

Богоро́дичен: Безбра́чно во чре́ве вы́ше сло́ва прии́мшу непреме́ннаго Бо́га, ми́лостию челове́ком прича́щшагося, благоче́стно воспое́м я́ко Ма́терь Бо́жию во ве́ки.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Во о́бразе а́нгела, я́вльшагося в пещи́ о́гненней песносло́вцем, Христа́ Бо́га по́йте, о́троцы, свяще́нницы, благослови́те, лю́дие, превозноси́те во вся́ ве́ки.

Торжеству́ет ве́сь пра́зднующих в вы́шних ли́к с чуде́сным воспева́емым И́овом: по́йте, о́троцы, свяще́нницы, благослови́те, лю́дие, превозноси́те во вся́ ве́ки.

Усугу́би тебе́ венцы́ на земли́ и на небеси́ Подвигополо́жник, богому́дре И́ове. Те́мже взыва́еши: свяще́нницы, благослови́те, лю́дие, превозноси́те во вся́ ве́ки.

Исцеле́ния душа́м же и те́лом гное́ние твоея́ пло́ти источа́ет, пребога́те, воспева́ющим: свяще́нницы, благослови́те, лю́дие, превозноси́те во вся́ ве́ки.

Неду́г и здра́вие, бога́тство и нищета́, воскипе́ша в житии́ твое́м, блаже́нне, све́тел бо я́влься все́ми, зове́ши: лю́дие, превозноси́те во вся́ ве́ки.

Богоро́дичен: Неизрече́нно и без се́мене заче́ншую и ро́ждшую ра́дость вселе́нней, Христа́ Бо́га, по́йте, о́троцы, свяще́нницы, благослови́те, лю́дие, превозноси́те во вся́ ве́ки.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Е́ва у́бо неду́гом преслуша́ния кля́тву всели́ла е́сть, Ты́ же, Де́во Богоро́дице, прозябе́нием чревоноше́ния ми́рови благослове́ние процвела́ еси́. Те́м Тя́ вси́ велича́ем.

И́ов у́бо терпе́ния све́тлостию досто́йно венча́ся, ты́ же пла́чеши и се́туеши, не терпя́ пра́веднаго венца́, су́етно бо наде́явся, посрами́лся еси́, сатано́, еди́не пра́ведников вра́же.

Я́ко дости́жно челове́ком ви́дети, сла́ву Твою́ усмотри́в безсме́ртную, стра́хом удержа́н бы́в и благогове́нием, возопи́ И́ов, зело́ тре́петен: пе́пел е́смь и земля́, Ты́ же Госпо́дь. Те́м тя́ вси́ велича́ем.

Кни́ги тя́ досто́йно живо́тныя прия́ша и сокро́вища небе́сная, я́ко пшени́цу зре́лу су́щу, и испо́лнь дне́й духо́вных, И́ове, уго́дниче Госпо́день блаже́нне. Те́мже тя́ вси́ ублажа́ем.

Еди́нице Триипоста́сная, Честна́я Тро́ице и единосла́вная Пресвята́я, Бо́же на́ш, све́т и жи́знь и нетле́ние ми́ру показа́лася еси́, зову́щия Твоя́ рабы́ от ле́сти спаси́, да ве́рою Тебе́ поклони́мся.

Богоро́дичен: Прему́дрости вмести́лище, па́че ума́ лу́чшее, показа́лася еси́, Отрокови́це Пренепоро́чная, одушевле́н престо́л же и две́рь, те́мже, я́ко Цари́цу возлюби́вше де́вы Тя́, Де́во, в сле́д Тебе́ приведо́шася Богоотрокови́цы.

Свети́лен:

И́ова непоро́чнаго и чисте́йшаго, столпа́ благоче́стия тверде́йшаго, хитростьми́ врага́ непобежде́на пребы́вшаго, ублажи́м вси́ и ве́рно восхва́лим, я́ко вели́каго уго́дника Бо́жия, приле́жно моля́щася спасти́ся от бе́д душа́м на́шим.

Пѣ́снь а҃.

І҆рмо́съ: Ли́цы і҆и҃льтестїи невла́жными стопа́ми по́нтъ чермны́й, и҆ вла́жнꙋю глꙋбинꙋ̀ прогна́вше, вса́дники трїста́ты врагѝ ви́дѧще въ не́й погрꙋжє́ны, съ весе́лїемъ поѧ́хꙋ: пои́мъ бг҃ꙋ на́шемꙋ, ꙗ҆́кѡ просла́висѧ.

Крѣ́пкаго а҆дама́нта, терпѣ́нїѧ вѣнце́мъ ᲂу҆кра́шена, хрⷭ҇то́ва цр҃ковь ᲂу҆́мныма зрѧ́щи ѻ҆чи́ма, торжествꙋ́етъ въ ра́дости, вопїю́щи: пои́мъ бг҃ꙋ на́шемꙋ, ꙗ҆́кѡ просла́висѧ.

Ни ѧ҆зы́къ премꙋ́дрыхъ возмо́жетъ, ни ᲂу҆́мъ человѣ́чь пости́гнꙋти похвалы̀ твоеѧ̀: и҆́бо несозда́нный ѧ҆зы́къ тѧ̀ бг҃очести́ва, и҆́стинна и҆ непоро́чна наречѐ. тѣ́мже согла́снѡ вопїе́мъ: пои́мъ бг҃ꙋ на́шемꙋ, ꙗ҆́кѡ просла́висѧ.

Непщева́въ бога́тствомъ ѡ҆гражде́на, подви́жнѡ побѣди́ти пра́ведника и҆спроша́етъ льсти́вый, и҆ ѡ҆бнаже́нїемъ нꙋ́жднѡ побори́въ разсѣ́десѧ, терпѣ́нїемъ бо вопїѧ́ше: пои́мъ бг҃ꙋ на́шемꙋ, ꙗ҆́кѡ просла́висѧ.

Бг҃оро́диченъ: Ли́цы тѧ̀ прⷪ҇ро́честїи пою́тъ, чⷭ҇таѧ, и҆ безпло́тныхъ мно́жєства почита́ютъ. и҆́бо зижди́телѧ всѣ́хъ и҆зъ ᲂу҆тро́бы твоеѧ̀ несказа́ннѡ проше́дшаго зрѧ́ще, семꙋ̀ немо́лчнѡ пою́тъ: пои́мъ бг҃ꙋ на́шемꙋ, ꙗ҆́кѡ просла́висѧ.

Пѣ́снь г҃.

І҆рмо́съ: Лꙋ́къ си́льныхъ и҆знемо́же, и҆ немощствꙋ́ющїи препоѧ́сашасѧ си́лою. сегѡ̀ ра́ди ᲂу҆тверди́сѧ въ гдⷭ҇ѣ се́рдце моѐ.

Пребыва́лъ є҆сѝ непрекло́ненъ ᲂу҆мо́мъ, ты̀ любе́зныхъ дѣте́й и҆ бога́тства ѡ҆бнаже́нъ, воспѣва́ѧ: бл҃гослове́нно гдⷭ҇а моегѡ̀ и҆́мѧ.

Ве́щь добродѣ́тели сотвори́лъ є҆сѝ, бога́тство и҆ нищетꙋ̀: ѻ҆бои́ми бо разжига́емь, ꙗ҆́кѡ зла́то седмери́цею, ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ и҆скꙋ́снѣйшїй.

Глаго́лѡмъ жены̀ приложи́сѧ, ꙗ҆́коже нача́льномꙋ роди́телю, ѕло́бы нача́льникъ ѕмі́й тебѣ̀: но солга́сѧ, кова́рствомъ безъ мѣ́ры хвалѧ́йсѧ.

Бг҃оро́диченъ: Ра́дꙋйсѧ, мт҃и неискꙋсобра́чнаѧ, ꙗ҆́же бг҃а сло́ва во ᲂу҆тро́бѣ твое́й вмѣ́щши, и҆ ро́ждши воплоще́ннаго, ꙗ҆́кѡ бг҃а кꙋ́пнѡ и҆ чл҃вѣ́ка.

Конда́къ, гла́съ и҃.

Ꙗ҆́кѡ и҆́стиненъ и҆ пра́веденъ, бг҃очести́въ и҆ непоро́ченъ, ѡ҆свѧще́нъ же ꙗ҆́вльсѧ, всесла́вне, бж҃їй ᲂу҆го́дниче и҆́стинный, просвѣти́лъ є҆сѝ мі́ръ въ терпѣ́нїи твое́мъ, терпѣли́вѣйшїй и҆ до́блѣйшїй. тѣ́мже всѝ, бг҃омꙋ́дре, па́мѧть твою̀ воспѣва́емъ.

Сѣда́ленъ, гла́съ г҃.

І҆́ѡва непоро́чнаго и҆ чистѣ́йшаго, превысо́каго столпа̀, и҆ непобѣди́маго хитростьмѝ врага̀ бы́вша дꙋ́хомъ, всѝ ᲂу҆блажи́мъ и҆ вѣ́рнѡ восхва́лимъ, вели́ка ᲂу҆го́дника хрⷭ҇тꙋ̀ бы́вшаго, и҆ сего̀ прилѣ́жнѡ молѧ́ща, спастѝ ѿ бѣ́дъ дꙋ́шы на́шѧ.

Пѣ́снь д҃.

І҆рмо́съ: Оу҆слы́шахъ сла́вное смотре́нїе твоѐ, хрⷭ҇тѐ бж҃е, ꙗ҆́кѡ роди́лсѧ є҆сѝ ѿ дв҃ы, да ѿ ле́сти и҆зба́виши зовꙋ́щыѧ: сла́ва си́лѣ твое́й, гдⷭ҇и.

Дово́льнѣйшїй ѻ҆́бразъ, и҆ сто́лпъ ѡ҆дꙋшевле́нъ, на́мъ добродѣ́телей і҆́ѡвъ непоро́чный показа́сѧ, є҆мꙋ́же ревни́тели ны̀ вопїю́щыѧ сотворѝ: сла́ва си́лѣ твое́й, гдⷭ҇и.

И҆сцѣлѣва́етъ твоегѡ̀ благоси́лїѧ и҆ терпѣ́нїѧ неѕло́бныѧ дꙋшѝ во гное́нїи страда̑нїѧ, є҆́же во є҆де́мѣ сꙋ́щагѡ престꙋпле́нїѧ и҆сцѣле́нїе, і҆́ѡве преблаже́нне.

По́мысломъ разсꙋжда́ѧ прпⷣбнымъ, воспѣва́ше і҆́ѡвъ: блага̑ѧ прїе́мше ѿ гдⷭ҇а, болѣ́знєннаѧ до́блественнѡ не стерпи́мъ ли; сла́ва си́лѣ твое́й, гдⷭ҇и.

Бг҃оро́диченъ: Неискꙋсобра́чнаѧ бг҃оневѣ́сто, ꙗ҆́же сп҃са ро́ждши пло́тїю, тѧ̀ воспѣва́емъ, препросла́вленнаѧ, и҆ немо́лчнѡ си́це тебѣ̀ взыва́емъ: ра́дꙋйсѧ, предста́тельнице твои́хъ рабѡ́въ.

Пѣ́снь є҃.

І҆рмо́съ: Возсїѧ́вый свѣ́тъ и҆ просвѣти́вый ᲂу҆́тро, и҆ показа́вый де́нь, сла́ва тебѣ̀, сла́ва тебѣ̀, і҆и҃се сн҃е бж҃їй.

Оу҆тѣша́юще ѿ лю́тыхъ, прило́жше стрꙋпѡ́мъ твои̑мъ болѣ̑зни, множа́йшыѧ тебѣ̀ и҆сплето́ша вѣнцы̀, і҆́ѡве сла́вне.

Ю҆́ношски въ лю́тыхъ непобѣди́мь ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ, и҆ въ бога́тствѣ къ досажде́нїю, пра́ведниче, не взѧ́тсѧ, і҆́ѡве непоро́чне.

Невреди́мо дꙋше́вное храни́ло назида́ѧ, до́блественнѣ терпѣ́лъ є҆сѝ, сла́вне, вра́жїю лю́тꙋю бꙋ́рю.

Бг҃оро́диченъ: А҆́гг҃лѡвъ гла́съ немо́лчнѡ тва́рь приноша́етъ тебѣ̀, дв҃о: ра́дꙋйсѧ, мт҃и чⷭ҇таѧ і҆и҃са, сн҃а бж҃їѧ.

Пѣ́снь ѕ҃.

І҆рмо́съ: Возопѝ, проѡбразꙋ́ѧ погребе́нїе тридне́вное, прⷪ҇ро́къ і҆ѡ́на, въ ки́тѣ молѧ́сѧ: ѿ тлѝ и҆зба́ви мѧ̀, і҆и҃се, цр҃ю̀ си́лъ.

Диви́тсѧ слꙋ́хъ, наслажда́ѧсѧ слове́съ твои́хъ, ꙗ҆́кѡ ᲂу҆ста̀ та̑инъ показа́лсѧ є҆сѝ и҆спо́лнена, сотво́ршагѡ и҆ наꙋ́чшагѡ тѧ̀, бжⷭ҇твеннагѡ дх҃а.

И҆сцѣлѧ́ѧ скорбѧ́щемꙋ болѣ́знь се́рдца, ѿ ѻ҆́чїю милосе́рдїѧ пролива́лъ є҆сѝ сле́зы, предстоѧ̀ си̑рымъ и҆ вдови́цамъ, і҆́ѡве сла́вне.

Житїѐ твоѐ благоче́стное и҆ бг҃олю́бное бы́сть: сегѡ̀ ра́ди и҆ сме́рть ꙗ҆ви́сѧ поко́й, и҆ къ непреста́нномꙋ весе́лїю, і҆́ѡве, преста́вилсѧ є҆сѝ.

Бг҃оро́диченъ: Мо́лимсѧ ѡ҆ рабѣ́хъ твои́хъ, пренепоро́чнаѧ бцⷣе, и҆зъ тебє̀ воплоще́ннаго молѝ, ꙗ҆́кѡ тѧ̀ є҆ди́нꙋ предста́тельницꙋ на́шꙋ зна́емъ.

Пѣ́снь з҃.

І҆рмо́съ: Спасы́й во ѻ҆гнѝ а҆враа̑мскїѧ твоѧ̑ ѻ҆́троки, и҆ халдє́и ᲂу҆би́въ, ꙗ҆̀же пра́вда пра́веднѡ ᲂу҆ловлѧ́ше: препѣ́тый гдⷭ҇и, бж҃е ѻ҆тє́цъ на́шихъ, бл҃гослове́нъ є҆сѝ.

Зако́нныхъ не невкꙋ́сенъ сы́й, но прⷪ҇ро́кѡвъ и҆ зако́на носѧ̀ и҆сполне́нїе і҆́ѡве, за любо́вь бг҃ꙋ ᲂу҆годи́лъ є҆сѝ, воспѣва́ѧ: препѣ́тый гдⷭ҇и бж҃е ѻ҆тє́цъ на́шихъ, бл҃гослове́нъ є҆сѝ.

Не сниска́въ сокро́вища на землѝ, но на нб҃сѣ́хъ ᲂу҆пова́нїе, ꙗ҆́кѡ пра́хъ вмѣни́лъ є҆сѝ зла́то, бг҃ови же пѣ́ти возжела́лъ є҆сѝ: препѣ́тый гдⷭ҇и, бж҃е ѻ҆тє́цъ на́шихъ, бл҃гослове́нъ є҆сѝ.

Любвѐ тѧ̀ ча̑дъ и҆ и҆мѣ́нїѧ ѡ҆бнажѝ пра́ведныхъ вра́гъ: дꙋшѝ же твоеѧ̀ крѣ́пость не преста̀ вопи́ти: препѣ́тый гдⷭ҇и, бж҃е ѻ҆тє́цъ на́шихъ, бл҃гослове́нъ є҆сѝ.

Трⷪ҇ченъ: Сло́во и҆ дх҃ъ ѿ ѻ҆ц҃а̀ є҆ди́но трїѷпоста́сное є҆стество̀, бг҃осло́вѧще благоче́стнѡ, бг҃омꙋ́дрїи, вѣ́рою вопїе́мъ: препѣ́тый гдⷭ҇и, бж҃е ѻ҆тє́цъ на́шихъ, бл҃гослове́нъ є҆сѝ.

Бг҃оро́диченъ: Безбра́чнѡ во чре́вѣ вы́ше сло́ва прїи́мшꙋ непремѣ́ннаго бг҃а, ми́лостїю человѣ́кѡмъ прича́щшагосѧ, благоче́стнѡ воспое́мъ, ꙗ҆́кѡ мт҃рь бж҃їю, во вѣ́ки.

Пѣ́снь и҃.

І҆рмо́съ: Во ѻ҆́бразѣ а҆́гг҃ла ꙗ҆́вльшагосѧ въ пещѝ ѻ҆́гненнѣй пѣсносло́вцємъ, хрⷭ҇та̀ бг҃а по́йте, ѻ҆́троцы, свѧще́нницы, бл҃гослови́те, лю́дїе, превозноси́те во всѧ̑ вѣ́ки.

Торжествꙋ́етъ ве́сь пра́зднꙋющихъ въ вы́шнихъ ли́къ, съ чꙋде́снымъ воспѣва́емымъ і҆́ѡвомъ: по́йте, ѻ҆́троцы, свѧще́нницы, благослови́те, лю́дїе, превозноси́те во всѧ̑ вѣ́ки.

Оу҆сꙋгꙋ́би тебѣ̀ вѣнцы̀ на землѝ и҆ на нб҃сѝ подвигополо́жникъ, бг҃омꙋ́дре і҆́ѡве. тѣ́мже взыва́еши: свѧще́нницы, благослови́те, лю́дїе, превозноси́те во всѧ̑ вѣ́ки.

И҆сцѣлє́нїѧ дꙋша́мъ же и҆ тѣ́лѡмъ, гное́нїе твоеѧ̀ пло́ти и҆сточа́етъ, пребога́те, воспѣва́ющымъ: свѧще́нницы, благослови́те, лю́дїе, превозноси́те во всѧ̑ вѣ́ки.

Недꙋ́гъ и҆ здра́вїе, бога́тство и҆ нищета̀, воскипѣ́ша въ житїѝ твое́мъ, блаже́нне, свѣ́телъ бо ꙗ҆́вльсѧ всѣ́ми, зове́ши: лю́дїе, превозноси́те во всѧ̑ вѣ́ки.

Бг҃оро́диченъ: Неизрече́ннѡ и҆ безъ сѣ́мене заче́ншꙋю, и҆ ро́ждшꙋю ра́дость вселе́ннѣй, хрⷭ҇та̀ бг҃а, по́йте, ѻ҆́троцы, свѧще́нницы, благослови́те, лю́дїе, превозноси́те во всѧ̑ вѣ́ки.

Пѣ́снь ѳ҃.

І҆рмо́съ: Є҆́ѵа ᲂу҆́бѡ недꙋ́гомъ преслꙋша́нїѧ клѧ́твꙋ всели́ла є҆́сть, ты̀ же, дв҃о бцⷣе, прозѧбе́нїемъ чревоноше́нїѧ мі́рови бл҃гослове́нїе процвѣла̀ є҆сѝ: тѣ́мъ тѧ̀ всѝ велича́емъ.

І҆́ѡвъ ᲂу҆́бѡ терпѣ́нїѧ свѣ́тлостїю досто́йнѡ вѣнча́сѧ: ты̀ же пла́чеши и҆ сѣ́тꙋеши, не терпѧ̀ пра́веднагѡ вѣнца̀: сꙋ́етнѡ бо надѣ́ѧвсѧ, посрами́лсѧ є҆сѝ, сатано̀, є҆ди́не пра́ведникѡвъ вра́же.

Ꙗ҆́кѡ дости́жнѡ человѣ́кѡмъ ви́дѣти, сла́вꙋ твою̀ ᲂу҆смотри́въ безсме́ртнꙋю, стра́хомъ ᲂу҆держа́нъ бы́въ, и҆ благоговѣ́нїемъ возопѝ і҆́ѡвъ, ѕѣлѡ̀ тре́петенъ: пе́пелъ є҆́смь и҆ землѧ̀, ты̀ же гдⷭ҇ь. тѣ́мъ тѧ̀ всѝ велича́емъ.

Кни̑ги тѧ̀ досто́йнѡ живѡ́тныѧ прїѧ́ша, и҆ сокрѡ́вища нбⷭ҇наѧ, ꙗ҆́кѡ пшени́цꙋ зрѣ́лꙋ сꙋ́щꙋ, и҆ и҆спо́лнь дне́й дꙋхо́вныхъ, і҆́ѡве, ᲂу҆го́дниче гдⷭ҇ень бл҃же́нне. тѣ́мже тѧ̀ всѝ ᲂу҆блажа́емъ.

Є҆ди́нице трїѷпоста́снаѧ, чⷭ҇тна́ѧ трⷪ҇це, и҆ є҆диносла́внаѧ прест҃а́ѧ, бж҃е на́шъ, свѣ́тъ и҆ жи́знь, и҆ нетлѣ́нїе, мі́рꙋ показа́ласѧ є҆сѝ, зовꙋ́щыѧ твоѧ̑ рабы̑ ѿ ле́сти спасѝ, да вѣ́рою тебѣ̀ поклони́мсѧ.

Бг҃оро́диченъ: Премꙋ́дрости вмѣсти́лище па́че ᲂу҆ма̀ лꙋ́чшее показа́ласѧ є҆сѝ, ѻ҆трокови́це пренепоро́чнаѧ, ѡ҆дꙋшевле́нъ прⷭ҇то́лъ же и҆ две́рь: тѣ́мже ꙗ҆́кѡ цр҃и́цꙋ возлюби́вше дѣ̑вы тѧ̀, дв҃о, въ слѣ́дъ тебє̀ приведо́шасѧ бг҃оѻтрокови́цы.

Жи­тие пра­вед­но­го Иова Мно­го­стра­даль­но­го

Свя­той пра­вед­ный Иов жил за 2000–1500 лет до Рож­де­ства Хри­сто­ва, в Се­вер­ной Ара­вии, в стране Ав­си­ти­дий­ской, в зем­ле Уц. Жизнь и стра­да­ния его опи­са­ны в Биб­лии (Кни­га Иова). Есть мне­ние, что Иов при­хо­дил­ся пле­мян­ни­ком Ав­ра­аму: был сы­ном бра­та Ав­ра­ама – На­хо­ра. Иов был че­ло­ве­ком бо­го­бо­яз­нен­ным и бла­го­че­сти­вым. Всей ду­шой он был пре­дан Гос­по­ду Бо­гу и во всем по­сту­пал со­глас­но Его во­ле, уда­ля­ясь от все­го зло­го не толь­ко в де­лах, но и в мыс­лях. Гос­подь бла­го­сло­вил его зем­ное су­ще­ство­ва­ние и на­де­лил пра­вед­но­го Иова боль­шим бо­гат­ством: у него бы­ло мно­же­ство ско­та и вся­ко­го име­ния. Семь сы­но­вей пра­вед­но­го Иова и три до­че­ри бы­ли друж­ны меж­ду со­бой и со­би­ра­лись на об­щую тра­пе­зу все вме­сте по­оче­ред­но у каж­до­го из них. Через каж­дые семь дней пра­вед­ный Иов при­но­сил за сво­их де­тей жерт­вы Бо­гу, го­во­ря: "Мо­жет быть, кто из них со­гре­шил или по­ху­лил Бо­га в серд­це сво­ем". За свою спра­вед­ли­вость и чест­ность свя­той Иов был в ве­ли­ком по­че­те у со­граж­дан и имел боль­шое вли­я­ние на об­ще­ствен­ные де­ла.

Од­на­жды, ко­гда пе­ред Пре­сто­лом Бо­жи­им пред­ста­ли Свя­тые Ан­ге­лы, явил­ся меж­ду ни­ми и са­та­на. Гос­подь Бог спро­сил са­та­ну, не ви­дел ли он ра­ба Его Иова, му­жа пра­вед­но­го и чуж­до­го вся­ко­го по­ро­ка. Са­та­на дерз­ко от­ве­чал, что неда­ром бо­го­бо­яз­нен Иов – Бог бе­ре­жет его и умно­жа­ет его бо­гат­ства, но ес­ли на­слать на него несча­стья, то он пе­ре­станет бла­го­слов­лять Бо­га. То­гда Гос­подь, же­лая по­ка­зать тер­пе­ние Иова и ве­ру, ска­зал са­тане: "Все, что есть у Иова, Я пре­даю в твои ру­ки, толь­ко са­мо­го его не ка­сай­ся". По­сле это­го Иов вне­зап­но ли­шил­ся всех сво­их бо­гатств, а по­том и всех сво­их де­тей. Пра­вед­ный Иов об­ра­тил­ся к Бо­гу и ска­зал: "На­гим вы­шел я из чре­ва ма­те­ри мо­ей, на­гим воз­вра­щусь к ма­те­ри сво­ей зем­ле. Гос­подь дал, Гос­подь и взял. Да бу­дет Имя Гос­подне бла­го­сло­вен­но!" И не со­гре­шил Иов пе­ред Гос­по­дом Бо­гом, и не про­из­нес ни од­но­го нера­зум­но­го сло­ва.

Ко­гда Ан­ге­лы Бо­жии вновь пред­ста­ли пе­ред Гос­по­дом, и сре­ди них са­та­на, то диа­вол ска­зал, что Иов пра­ве­ден, по­ка сам невре­дим. То­гда Гос­подь воз­ве­стил: "Я по­пус­каю те­бе сде­лать с ним, что хо­чешь, толь­ко ду­шу его сбе­ре­ги". По­сле это­го са­та­на по­ра­зил пра­вед­но­го Иова лю­той бо­лез­нью – про­ка­зой, ко­то­рая по­кры­ла его с ног до го­ло­вы. Стра­да­лец при­нуж­ден был вы­се­лить­ся из об­ще­ства лю­дей, сел вне го­ро­да на ку­че пеп­ла и гли­ня­ным че­ре­пом скоб­лил свои гной­ные ра­ны. Все дру­зья и зна­ко­мые оста­ви­ли его. Же­на его при­нуж­де­на бы­ла до­бы­вать се­бе про­пи­та­ние, тру­дясь и ски­та­ясь из до­ма в дом. Она не толь­ко не под­дер­жи­ва­ла сво­е­го му­жа в тер­пе­нии, но ду­ма­ла, что Бог на­ка­зы­ва­ет Иова за ка­кие-ли­бо тай­ные гре­хи, пла­ка­ла, роп­та­ла на Бо­га, уко­ря­ла и му­жа и на­ко­нец по­со­ве­то­ва­ла пра­вед­но­му Иову по­ху­лить Бо­га и уме­реть. Пра­вед­ный Иов тяж­ко скор­бел, но и в этих стра­да­ни­ях остал­ся ве­рен Бо­гу. Он от­ве­чал жене: "Ты го­во­ришь как од­на из безум­ных. Неуже­ли доб­рое мы бу­дем при­ни­мать от Бо­га, зло­го не бу­дем при­ни­мать?" И не со­гре­шил пра­вед­ный ни в чем пе­ред Бо­гом.

Услы­шав о несча­сти­ях Иова, три его дру­га при­шли из­да­ле­ка к нему раз­де­лить его скорбь. Они счи­та­ли, что Иов на­ка­зан Бо­гом за гре­хи, и убеж­да­ли непо­вин­но­го ни в чем пра­вед­ни­ка по­ка­ять­ся. Пра­вед­ник от­ве­чал, что он стра­да­ет не за гре­хи, но что эти ис­пы­та­ния по­сла­ны ему от Гос­по­да по непо­сти­жи­мой для че­ло­ве­ка Бо­же­ствен­ной во­ле. Дру­зья, од­на­ко, не ве­ри­ли и про­дол­жа­ли счи­тать, что Гос­подь по­сту­па­ет с Иовом по за­ко­ну че­ло­ве­че­ско­го воз­мез­дия, на­ка­зы­вая его за со­вер­шен­ные гре­хи. В тяж­кой ду­шев­ной скор­би пра­вед­ный Иов об­ра­тил­ся с мо­лит­вой к Бо­гу, про­ся Его Са­мо­го за­сви­де­тель­ство­вать пе­ред ни­ми его неви­нов­ность. То­гда Бог явил Се­бя в бур­ном вих­ре и уко­рил Иова за то, что он пы­тал­ся про­ник­нуть сво­им ра­зу­мом в тай­ны ми­ро­зда­ния и су­деб Бо­жи­их. Пра­вед­ник всем серд­цем рас­ка­ял­ся в этих мыс­лях и ска­зал: "Я ни­что­жен, от­ре­ка­юсь и рас­ка­и­ва­юсь в пра­хе и пеп­ле". То­гда Гос­подь по­ве­лел дру­зьям Иова об­ра­тить­ся к нему и про­сить его при­не­сти за них жерт­ву, "ибо, – ска­зал Гос­подь, – толь­ко ли­цо Иова я при­му, чтобы не от­верг­нуть вас за то, что вы го­во­ри­ли обо Мне не так вер­но, как раб Мой Иов". Иов при­нес жерт­ву Бо­гу и по­мо­лил­ся за дру­зей, и Гос­подь при­нял его хо­да­тай­ство, а так­же воз­вра­тил пра­вед­но­му Иову здо­ро­вье и дал ему вдвое боль­ше то­го, что он имел преж­де. Вме­сто умер­ших де­тей у Иова ро­ди­лось семь сы­но­вей и три до­че­ри, пре­крас­нее ко­то­рых не бы­ло на зем­ле. По­сле пе­ре­не­сен­ных стра­да­ний Иов про­жил еще 140 лет (все­го же он про­жил 248 лет) и ви­дел потом­ство свое до чет­вер­то­го ро­да.

Свя­той Иов про­об­ра­зу­ет Гос­по­да Иису­са Хри­ста, со­шед­ше­го на зем­лю, по­стра­дав­ше­го ра­ди спа­се­ния лю­дей, а по­том про­сла­вив­ше­го­ся слав­ным Сво­им Вос­кре­се­ни­ем.

"Я знаю, – го­во­рил пра­вед­ный Иов, по­ра­жен­ный про­ка­зой, – знаю, что Ис­ку­пи­тель мой жив, и Он вос­ста­вит из пра­ха в по­след­ний день рас­па­да­ю­щу­ю­ся ко­жу мою, и я во пло­ти мо­ей узрю Бо­га. Я узрю Его сам, мои гла­за, не гла­за дру­го­го уви­дят Его. Ча­я­ни­ем се­го ис­та­и­ва­ет серд­це мое в гру­ди мо­ей!" (Иов.19,25-27).

"Знай­те, что есть суд, на ко­то­ром оправ­да­ет­ся толь­ко име­ю­щий ис­тин­ную пре­муд­рость – страх Гос­по­день и ис­тин­ный ра­зум – уда­ле­ние от зла".

Свя­той Иоанн Зла­то­уст го­во­рит: "Нет несча­стья че­ло­ве­че­ско­го, ко­то­ро­го не пе­ре­нес бы этот муж, твер­дей­ший вся­ко­го ада­ман­та, ис­пы­тав­ший вдруг и го­лод, и бед­ность, и бо­лез­ни, и по­те­рю де­тей, и ли­ше­ние бо­гат­ства, и за­тем, ис­пы­тав ко­вар­ство от же­ны, оскорб­ле­ния от дру­зей, на­па­де­ния от ра­бов, во всем ока­зал­ся твер­же вся­ко­го кам­ня, и при­том до За­ко­на и Бла­го­да­ти".

См. так­же: "Жи­тие свя­то­го пра­вед­но­го и мно­го­стра­даль­но­го Иова" в из­ло­же­нии свт. Ди­мит­рия Ро­стов­ско­го.