Канон святому мученику Вонифатию Тарсийскому

Припев: Святы́й му́чениче Вонифáтие, моли́ Бо́га о на́с.

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 01 января (19 декабря ст. ст.)

Глас 4.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Триста́ты кре́пкия, Рожде́йся от Де́вы, безстра́стия во глубине́, души́ трича́стное потопи́, молю́ся, да Тебе́, я́ко в тимпа́не, во умерщвле́нии телесе́ побе́дное воспою́ пе́ние.

Усе́рдным по́мыслом подвиго́м ревнова́в до́блих страда́льцев, пострада́л еси́ кре́пко и зми́я умертви́л еси́ страда́нии твои́ми живоно́сными, страда́льче Вонифа́тие, святы́х а́нгелов собесе́дниче.

Ви́дев на земли́ вра́жию ле́сть, излия́нну лю́те, до́блий страда́льче, ду́шу распали́в жела́нием боже́ственнейшим, вше́л еси́ в три́знище небоя́зненным, треблаже́нне, мудрова́нием.

Му́дростию Боже́ственною просвеща́емый, блаже́нне, нему́дрыя враги́ объюро́дил еси́, Христа́ возвеща́я, дебельство́м пло́ти уподо́бльшася, и́мже яви́тися восхоте́, Вонифа́тие, му́чениче многострада́льне.

Богоро́дичен: Го́ру Бо́жию, ю́же прови́де Дании́л, ски́нию мы́сленную, Мари́ю Чи́стую, сла́вы свяще́ние, трапе́зу, Боже́ственный хле́б вме́щшую, вси́ ве́рнии, единому́дренно воспои́м.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Я́ко непло́ды роди́ от язы́к Це́рковь, и мно́гое в ча́дех изнемо́же со́нмище, чу́дному Бо́гу на́шему возопии́м: Свя́т еси́, Го́споди.

Я́коже возжеле́л еси́, сла́вне, свобо́ду вы́шнюю, от и́га рабо́ты избавля́ешися, страсте́м честны́м поревнова́в, сла́вне, И́же за милосе́рдие раба́ Бы́вшаго.

Плотски́х вы́шший я́влься мудрова́ний измене́нием боже́ственным, внеза́пу вся́к прило́г лю́тых претерпе́л еси́, ра́дуяся, му́чениче Вонифа́тие.

Тебе́ сама́го отве́рглся еси́, и к подвиго́м и боре́нием врага́ изше́л еси́, Креста́ ору́жием укрепи́вся, и, победи́тель бы́в, просла́вился еси́, му́чениче Вонифа́тие.

Богоро́дичен: Себе́ Сама́го истощи́, Оте́ческих не истощи́в во чре́ве Твое́м не́др, пресу́щный Бо́г и Тво́й Сы́н бы́сть, Всенепоро́чная, спаса́я челове́чество.

Седа́лен, гла́с 4.

К сосло́вию по́слан му́чеников, му́ченик бы́л еси́ и́стинен, пострада́в за Христа́ крепча́йше, всехва́льне, бре́мя же, блаже́нне, отда́лся еси́ ве́рою посла́вшей тя́, Вонифа́тие блаже́нне. Но приле́жно моли́ прия́ти все́м согреше́ний соверше́нное проще́ние.

Богоро́дичен: Грехолюби́в сы́й, молю́ Тя, безгре́шнаго Бо́га ро́ждшую, взе́млющаго грехи́ ми́ра, Пречи́стая, многогре́шную ду́шу мою́ уще́дрити и грехи́ моя́ мно́гия очи́стити: гре́шным бо Ты́ еси́ очище́ние, и спасе́ние ве́рным, и заступле́ние.

Крестобогоро́дичен: Из Безнача́льнаго Отца́ рожде́ннаго, напосле́док Тя́ пло́тию Ро́ждшая, на Кресте́ ви́сяща зря́щи, Христе́, увы́ Мне́, Любе́знейший Иису́се, вопия́ше, ка́ко сла́вимый я́ко Бо́г от а́нгел, от беззако́нных ны́не челове́к, Сы́не, хотя́ распина́ешися? Пою́ Тя, Долготерпели́ве.

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Любве́ ра́ди, Ще́дре, Твоего́ о́браза на Кресте́ Твое́м ста́л еси́, и раста́яшася язы́цы: Ты́ бо еси́, Человеколю́бче, кре́пость моя́ и хвале́ние.

Ублажа́я стра́ждущих терпе́ние, подо́бием, му́чениче, честны́х страда́ний си́м уподо́бился еси́, богому́дре пребога́те.

Иды́й ве́рою к му́чеников боже́ственному сосло́вию, блаже́нне, тебе́ сама́го жела́ющи бре́мя досточу́дное, богому́дре, отда́л еси́.

Очище́н, я́коже зла́то, му́чениче, я́зв горни́лом, чисте́йший яви́лся еси́, нося́ Зижди́теля страсте́й изображе́ние.

Богоро́дичен: Де́вство по Рождестве́ запеча́тано познава́ющи, Отрокови́це, несказа́нно рожде́ннаго Сло́ва из боку́ Твое́ю ве́рно велича́ла еси́.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Просвеще́ние Твое́, Го́споди, низпосли́ на́м и от мглы́ прегреше́ний разреши́ ны, Бла́же, Тво́й ми́р да́руяй.

Я́ко светоза́рная возше́л еси́ звезда́ от за́пад, и заше́л еси́, му́чениче, страда́ньми терпели́вно, а́бие к за́падом возсия́л еси́, озаря́я концы́.

Му́ченически подвиза́лся еси́, ногте́й терза́ния, о́стрыми, му́чениче, тростьми́ сбода́емь, и лука́ваго жа́ла ве́рно притупля́я благода́тию.

Вра́жия изнемого́ша, богому́дре, на тя́ кова́рствия, и́бо к Бо́гу воззре́нием неукло́нным плотски́я ра́ны, я́коже безпло́тен, терпе́л еси́.

Богоро́дичен: Скве́рны вся́кия омы́й, Де́во, ду́шу мою́, вопию́ Ти, и спаси́ мя, Чи́стая, Я́же и́стиннаго Бо́га Спа́са на земли́ вопло́щшая.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Возопи́, прообразу́я погребе́ние тридне́вное, проро́к Ио́на, в ки́те моля́ся: от тли́ изба́ви мя́, Иису́се, Царю́ си́л.

Бие́мый, ра́нами плотски́ми уязви́л еси́ безбо́жныя, неисце́льно неду́гующия неве́дением, и боля́щим яви́лся еси́ вра́чь, страда́льче Вонифа́тие.

Возвыша́емь к Бо́гу, блаже́нне, прило́гом подвиго́в, враги́ неви́димыя разрази́л еси́ и низринове́нным помо́щник, страстоте́рпче, бы́л еси́.

Влачи́мь по земли́, я́коже ка́мень многоце́нен, страда́льче, пре́лести низложи́л еси́ утвержде́ние, ве́рных же сердца́ наипа́че ве́рою утверди́л еси́.

Богоро́дичен: Купина́ Тя́ прообража́ше, Всенепоро́чная, пе́рвее, горя́щи и ника́коже опаля́ема, Пречи́стая, и́бо, я́коже она́, не опали́лася еси́, Бо́га вопло́щши.

Конда́к, гла́с 4.

Свяще́ние непоро́чное самово́льне Тебе́ приве́л еси́, И́же от Де́вы тебе́ ра́ди роди́тися хотя́щему, свя́те венчено́сче, прему́дре Вонифа́тие.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: Авраа́мстии иногда́ в Вавило́не о́троцы пе́щный пла́мень попра́ша, пе́сньми взыва́юще: оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Коле́н не преклони́в истука́нным, во искуше́ние ве́рглся еси́ велича́йшее, и́стинно, му́чениче, в пе́щь, в не́йже ороша́емый, благода́рствовал еси́ Христу́ во ве́ки.

Разори́ти кре́пость твоего́ испове́дания тща́ся, льстивому́дренный во вну́тренняя твоя́ клоко́чущее о́лово неми́лостивно влива́ет, но я́ве посрами́ся.

Посе́чен бы́в усе́рдно в честну́ю твою́ главу́, врага́ льсти́ваго многоко́зненную главу́ отсе́кл еси́ твоего́ му́жества мече́м, му́чениче Христо́в богому́дре.

Богоро́дичен: Да гла́сы подоба́ющими песносло́влю Тя́, Отрокови́це, страсте́й мя́ изба́ви моли́твами Твои́ми, бе́д же и скорбе́й и лука́вых челове́к, озло́бити мя́ и́щущих.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Изба́вителю все́х Всеси́льне, посреде́ пла́мене благоче́ствовавшия, снизше́д, ороси́л еси́ и научи́л еси́ пе́ти: вся́ дела́, благослови́те, по́йте Го́спода.

Поле́зно твое́ де́лая спасе́ние Христо́с, Вонифа́тие, взыска́юща моще́й добропобе́дных му́чеников, тя́ укрепля́ет, е́же ве́рно взыска́л еси́ са́м бы́ти.

Блаже́нней госпожи́ блаже́нно сокро́вище пода́лся еси́, блаже́нне, и́мже обогати́вшися, поя́ше весе́лым се́рдцем: вся́ дела́, благослови́те, по́йте Го́спода.

Со тща́нием сла́вная жена́, воздви́гши хра́м свяще́ннейший, тя́ в не́м положи́, су́щий Боже́ственныя Тро́ицы хра́м, страстоте́рпче Христо́в Вонифа́тие.

Умертви́вся за любо́вь Зижди́теля, умерщвля́ющаго стра́сти тлетво́рныя, животворя́й моли́твою твое́ю я́сно вопию́щия: вся́ дела́, благослови́те, по́йте Го́спода.

Богоро́дичен: На Тя́, Чи́стую, Пребоже́ственный, низше́д, я́коже ве́сть, воплоти́ся и челове́ки обожи́, песнопою́щия, Де́во: вся́ дела́, благослови́те, по́йте Го́спода.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Е́ва у́бо неду́гом преслуша́ния кля́тву всели́ла е́сть, Ты́ же, Де́во Богоро́дице, прозябе́нием чревоноше́ния ми́рови благослове́ние процвела́ еси́. Те́м Тя́ вси́ велича́ем.

Ви́девши тя́, бре́мя свяще́нное, ра́довашеся, вопию́щи, приснопо́мнимая: раба́ посла́х тя́, блаже́нне, господи́на и́стинна прие́млю, рабо́ты мя́ зо́л избавля́юща твои́ми благоприя́тными мольба́ми.

Я́ко кри́н, во удо́лиих мы́сленных процве́л еси́ му́чеников, Вонифа́тие, я́коже фи́никс, возвы́сился еси́, я́ко ке́др, позна́лся еси́ миродыха́нен, яви́лся еси́ избра́нный, я́ко кипари́с, благово́нствуя ду́ши на́ша.

Дне́сь па́мять твоя́ на́м возсия́, страстоте́рпче, я́коже со́лнце, сия́нием Боже́ственных дарова́ний, просвеща́ющи ду́ши пою́щих тя́, страсте́й же мглу́ отгоня́ющи, му́чениче богому́дре всеблаже́нне.

Я́ко со́лнце от за́пад, возсия́л еси́ и восто́чнаго гра́да дости́гл еси́, иде́же пострада́в и сме́ртию заше́д, к жи́зни восте́кл еси́ и Ри́м све́тлый дости́гл еси́, сего́ огражда́я мольба́ми твои́ми.

Богоро́дичен: Све́том мя́ озари́ Твои́м, Всенепоро́чная, во тме́ содержи́маго грехо́вней, Богоро́дице, и пода́ждь во дне́ ходи́ти Боже́ственных повеле́ний, Богоневе́сто, я́ко да пою́ Тя, Всепе́тую.

Пѣ́снь а҃.

І҆рмо́съ: Трїста́ты крѣ̑пкїѧ, рожде́йсѧ ѿ дв҃ы, безстра́стїѧ во глꙋбинѣ̀ дꙋшѝ трича́стное потопѝ, молю́сѧ: да тебѣ̀, ꙗ҆́кѡ въ тѷмпа́нѣ, во ᲂу҆мерщвле́нїи тѣлесѐ, побѣ́дное воспою̀ пѣ́нїе.

Оу҆се́рднымъ по́мысломъ подвигѡ́мъ ревнова́въ до́блихъ страда́льцєвъ, пострада́лъ є҆сѝ крѣ́пкѡ: и҆ ѕмі́ѧ ᲂу҆мертви́лъ є҆сѝ страда̑нїи твои́ми живоно́сными, страда́льче вонїфа́тїе, ст҃ы́хъ а҆́гг҃лѡвъ собесѣ́дниче.

Ви́дѣвъ на землѝ вра́жїю ле́сть и҆злїѧ́ннꙋ лю́тѣ, до́блїй страда́льче, дꙋ́шꙋ распали́въ жела́нїемъ бжⷭ҇твеннѣйшимъ, вше́лъ є҆сѝ въ три́знище небоѧ́зненнымъ, треблаже́нне, мꙋдрова́нїемъ.

Мꙋ́дростїю бжⷭ҇твенною просвѣща́емый, бл҃же́нне, немꙋ̑дрыѧ врагѝ ѡ҆б̾юро́дилъ є҆сѝ, хрⷭ҇та̀ возвѣща́ѧ, дебельство́мъ пло́ти ᲂу҆подо́бльшасѧ, и҆̀мже ꙗ҆ви́тисѧ восхотѣ̀, вонїфа́тїе мꙋ́чениче многострада́льне.

Бг҃оро́диченъ: Го́рꙋ бж҃їю, ю҆́же прови́дѣ данїи́лъ, ски́нїю мы́сленнꙋю, марі́ю чⷭ҇тꙋю, сла́вы свѧще́нїе, трапе́зꙋ, бжⷭ҇твенный хлѣ́бъ вмѣ́щшꙋю, всѝ вѣ́рнїи є҆диномꙋ́дреннѡ воспои́мъ.

Пѣ́снь г҃.

І҆рмо́съ: Ꙗ҆́кѡ непло́ды родѝ ѿ ꙗ҆зы̑къ цр҃ковь, и҆ мно́гое въ ча́дѣхъ и҆знемо́же со́нмище, чꙋ́дномꙋ бг҃ꙋ на́шемꙋ возопїи́мъ: ст҃ъ є҆сѝ, гдⷭ҇и.

Ꙗ҆́коже возжелѣ́лъ є҆сѝ, сла́вне, свобо́дꙋ вы́шнюю, ѿ и҆́га рабо́ты и҆збавлѧ́ешисѧ, стрⷭ҇те́мъ честны̑мъ поревнова́въ, сла́вне, и҆́же за милосе́рдїе раба̀ бы́вшагѡ.

Плотски́хъ вы́шшїй ꙗ҆́вльсѧ мꙋдрова́нїй и҆змѣне́нїемъ бжⷭ҇твеннымъ, внеза́пꙋ всѧ́къ прило́гъ лю́тыхъ претерпѣ́лъ є҆сѝ ра́дꙋѧсѧ, мꙋ́чениче вонїфа́тїе.

Тебѐ сама́го ѿве́рглсѧ є҆сѝ, и҆ къ подвигѡ́мъ и҆ боре́нїємъ врага̀ и҆зше́лъ є҆сѝ, крⷭ҇та̀ ѻ҆рꙋ́жїемъ ᲂу҆крѣпи́всѧ, и҆ побѣди́тель бы́въ, просла́вилсѧ є҆сѝ, мч҃ниче вонїфа́тїе.

Бг҃оро́диченъ: Себѐ сама́го и҆стощѝ, ѻ҆ч҃ескихъ не и҆стощи́въ во чре́вѣ твое́мъ нѣ́дръ пресꙋ́щный бг҃ъ, и҆ тво́й сн҃ъ бы́сть, всенепоро́чнаѧ, спаса́ѧ человѣ́чество.

Сѣда́ленъ, гла́съ д҃.

Къ сосло́вїю по́сланъ мꙋ́ченикѡвъ, мч҃никъ бы́лъ є҆сѝ и҆́стиненъ, пострада́въ за хрⷭ҇та̀ крѣпча́йше, всехва́льне: бре́мѧ же, бл҃же́нне, ѿда́лсѧ є҆сѝ вѣ́рою посла́вшей тѧ̀, вонїфа́тїе бл҃же́нне. но прилѣ́жнѡ молѝ, прїѧ́ти всѣ̑мъ согрѣше́нїй соверше́нное проще́нїе.

Бг҃оро́диченъ: Грѣхолюби́въ сы́й, молю́ тѧ, безгрѣ́шнаго бг҃а ро́ждшꙋю, взе́млющаго грѣхѝ мі́ра, пречⷭ҇таѧ, многогрѣ́шнꙋю дꙋ́шꙋ мою̀ ᲂу҆ще́дрити, и҆ грѣхѝ моѧ̑ мнѡ́гїѧ ѡ҆чи́стити: грѣ̑шнымъ бо ты̀ є҆сѝ ѡ҆чище́нїе и҆ спасе́нїе вѣ̑рнымъ и҆ застꙋпле́нїе.

Крⷭ҇тоБг҃оро́диченъ: И҆зъ безнача́льнагѡ ѻ҆ц҃а̀ рожде́ннаго, напослѣ́докъ тѧ̀ пло́тїю ро́ждшаѧ, на крⷭ҇тѣ̀ ви́сѧща зрѧ́щи, хрⷭ҇тѐ, ᲂу҆вы̀ мнѣ̀, любе́знѣйшїй і҆и҃се, вопїѧ́ше: ка́кѡ сла́вимый ꙗ҆́кѡ бг҃ъ ѿ а҆́гг҃лъ, ѿ беззако́нныхъ ны́нѣ человѣ̑къ, сн҃е, хотѧ̀ распина́ешисѧ; пою́ тѧ, долготерпѣли́ве.

Пѣ́снь д҃.

І҆рмо́съ: Любвѐ ра́ди, ще́дре, твоегѡ̀ ѻ҆́браза, на крⷭ҇тѣ̀ твое́мъ ста́лъ є҆сѝ, и҆ раста́ѧшасѧ ꙗ҆зы́цы: ты́ бо є҆сѝ, чл҃вѣколю́бче, крѣ́пость моѧ̀ и҆ хвале́нїе.

Оу҆блажа́ѧ стра́ждꙋщихъ терпѣ́нїе, подо́бїемъ, мч҃ниче, честны́хъ страда́нїй, си̑мъ ᲂу҆подо́билсѧ є҆сѝ, бг҃омꙋ́дре пребога́те.

И҆ды́й вѣ́рою къ мꙋ́ченикѡвъ бжⷭ҇твенномꙋ сосло́вїю, блаже́нне, тебѐ сама́го жела́ющи бре́мѧ досточꙋ́дное, бг҃омꙋ́дре, ѿда́лъ є҆сѝ.

Ѡ҆чище́нъ, ꙗ҆́коже зла́то, мꙋ́чениче, ꙗ҆́звъ горни́ломъ, чистѣ́йшїй ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ, носѧ̀ зижди́телѧ стрⷭ҇те́й и҆з̾ѡбраже́нїе.

Бг҃оро́диченъ: Дѣ́вство по ржⷭ҇твѣ̀ запеча́тано познава́ющи, ѻ҆трокови́це, несказа́ннѡ рожде́ннаго сло́ва и҆зъ бокꙋ̀ твоє́ю, вѣ́рнѡ велича́ла є҆сѝ.

Пѣ́снь є҃.

І҆рмо́съ: Просвѣще́нїе твоѐ, гдⷭ҇и, низпослѝ на́мъ, и҆ ѿ мглы̀ прегрѣше́нїй разрѣши́ ны, бл҃же, тво́й ми́ръ да́рꙋѧй.

Ꙗ҆́кѡ свѣтоза́рнаѧ возше́лъ є҆сѝ ѕвѣзда̀ ѿ за̑падъ, и҆ заше́лъ є҆сѝ, мꙋ́чениче, страда́ньми терпѣли́внѡ, а҆́бїе къ за́падѡмъ возсїѧ́лъ є҆сѝ, ѡ҆зарѧ́ѧ концы̀.

Мч҃нически подвиза́лсѧ є҆сѝ, ногте́й терза̑нїѧ, ѻ҆́стрыми, мч҃ниче, тростьмѝ сбода́емь, и҆ лꙋка́вагѡ жа̑ла вѣ́рнѡ притꙋплѧ́ѧ бл҃года́тїю.

Вра̑жїѧ и҆знемого́ша, бг҃омꙋ́дре, на тѧ̀ кѡва́рствїѧ: и҆́бо къ бг҃ꙋ воззрѣ́нїемъ неꙋкло́ннымъ плотскі̑ѧ ра̑ны ꙗ҆́коже безпло́тенъ терпѣ́лъ є҆сѝ.

Бг҃оро́диченъ: Скве́рны всѧ́кїѧ ѡ҆мы́й, дв҃о, дꙋ́шꙋ мою̀, вопїю́ ти, и҆ спаси́ мѧ, чⷭ҇таѧ, ꙗ҆́же и҆́стиннаго бг҃а сп҃са на землѝ вопло́щшаѧ.

Пѣ́снь ѕ҃.

І҆рмо́съ: Возопѝ, проѡбразꙋ́ѧ погребе́нїе тридне́вное, прⷪ҇ро́къ і҆ѡ́на, въ ки́тѣ молѧ́сѧ: ѿ тлѝ и҆зба́ви мѧ̀, і҆и҃се, цр҃ю̀ си́лъ.

Бїе́мый ра́нами плотски́ми ᲂу҆ѧзви́лъ є҆сѝ безбѡ́жныѧ, неисцѣ́льнѡ недꙋ́гꙋющыѧ невѣ́дѣнїемъ, и҆ болѧ́щымъ ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ вра́чь, страда́льче вонїфа́тїе.

Возвыша́емь къ бг҃ꙋ, блаже́нне, прило́гомъ подвигѡ́въ, врагѝ неви̑димыѧ разрази́лъ є҆сѝ, и҆ низриновє́ннымъ помо́щникъ, страстоте́рпче, бы́лъ є҆сѝ.

Влачи́мь по землѝ, ꙗ҆́коже ка́мень многоцѣ́ненъ, страда́льче, пре́лести низложи́лъ є҆сѝ ᲂу҆твержде́нїе, вѣ́рныхъ же сердца̀ наипа́че вѣ́рою ᲂу҆тверди́лъ є҆сѝ.

Бг҃оро́диченъ: Кꙋпина́ тѧ проѡбража́ше, всенепоро́чнаѧ, пе́рвѣе, горѧ́щи и҆ ника́коже ѡ҆палѧ́ема, пречⷭ҇таѧ: и҆́бо, ꙗ҆́коже ѻ҆на̀, не ѡ҆пали́ласѧ є҆сѝ, бг҃а вопло́щши.

Конда́къ, гла́съ д҃.

Свѧще́нїе непоро́чное самово́льнѣ тебѐ приве́лъ є҆сѝ, и҆́же ѿ дв҃ы тебє̀ ра́ди роди́тисѧ хотѧ́щемꙋ, свѧ́те вѣнчено́сче, премꙋ́дре вонїфа́тїе.

Пѣ́снь з҃.

І҆рмо́съ: А҆враа́мстїи и҆ногда̀ въ вавѷлѡ́нѣ ѻ҆́троцы пе́щный пла́мень попра́ша, пѣ́сньми взыва́юще: ѻ҆тє́цъ на́шихъ бж҃е, бл҃гослове́нъ є҆сѝ.

Колѣ́нъ не преклони́въ и҆стꙋка̑ннымъ, во и҆скꙋше́нїе ве́рглсѧ є҆сѝ велича́йшее, и҆́стиннѡ, мꙋ́чениче, въ пе́щь: въ не́йже ѡ҆роша́емый благода́рствовалъ є҆сѝ хрⷭ҇тꙋ̀ во вѣ́ки.

Разори́ти крѣ́пость твоегѡ̀ и҆сповѣ́данїѧ тща́сѧ льстивомꙋ́дренный во внꙋ́трєннѧѧ твоѧ̑ клоко́чꙋщее ѻ҆́лово неми́лостивнѡ влива́етъ: но ꙗ҆́вѣ посрами́сѧ.

Посѣ́ченъ бы́въ ᲂу҆се́рднѡ въ честнꙋ́ю твою̀ главꙋ̀, врага̀ льсти́вагѡ многоко́зненнꙋю главꙋ̀ ѿсѣ́клъ є҆сѝ, твоегѡ̀ мꙋ́жества мече́мъ, мꙋ́чениче хрⷭ҇то́въ бг҃омꙋ́дре.

Бг҃оро́диченъ: Да гла̑сы подоба́ющими пѣсносло́влю тѧ̀, ѻ҆трокови́це, страсте́й мѧ̀ и҆зба́ви моли́твами твои́ми, бѣ́дъ же и҆ скорбе́й, и҆ лꙋка́выхъ человѣ̑къ, ѡ҆ѕло́бити мѧ̀ и҆́щꙋщихъ.

Пѣ́снь и҃.

І҆рмо́съ: И҆зба́вителю всѣ́хъ всеси́льне, посредѣ̀ пла́мене благоче́ствовавшыѧ, снизше́дъ, ѡ҆роси́лъ є҆сѝ, и҆ наꙋчи́лъ є҆сѝ пѣ́ти: всѧ̑ дѣла̀ благослови́те, по́йте гдⷭ҇а.

Поле́зно твоѐ дѣ́лаѧ спасе́нїе хрⷭ҇то́съ, вонїфа́тїе, взыска́юща моще́й добропобѣ́дныхъ мꙋ́ченикѡвъ, тѧ̀ ᲂу҆крѣплѧ́етъ, є҆́же вѣ́рнѡ взыска́лъ є҆сѝ са́мъ бы́ти.

Блаже́ннѣй гпⷭ҇жѝ, блаже́нно сокро́вище пода́лсѧ є҆сѝ, блаже́нне: и҆́мже ѡ҆богати́вшисѧ поѧ́ше весе́лымъ се́рдцемъ, всѧ̑ дѣла̀ благослови́те, по́йте гдⷭ҇а.

Со тща́нїемъ сла́внаѧ жена̀ воздви́гши хра́мъ свѧще́ннѣйшїй, тѧ̀ въ не́мъ положѝ, сꙋ́щїй бжⷭ҇твенныѧ трⷪ҇цы хра́мъ, страстоте́рпче хрⷭ҇то́въ вонїфа́тїе.

Оу҆мертви́всѧ за любо́вь зижди́телѧ, ᲂу҆мерщвлѧ́ющагѡ стра̑сти тлетвѡ́рныѧ, животворѧ́й моли́твою твое́ю ꙗ҆́снѡ вопїю́щыѧ: всѧ̑ дѣла̀ благослови́те, по́йте гдⷭ҇а.

Бг҃оро́диченъ: На тѧ̀ чⷭ҇тꙋю пребжⷭ҇твенный низше́дъ, ꙗ҆́коже вѣ́сть, воплоти́сѧ, и҆ человѣ́ки ѡ҆божѝ пѣснопою́щыѧ, дв҃о: всѧ̑ дѣла̀ благослови́те, по́йте гдⷭ҇а.

Пѣ́снь ѳ҃.

І҆рмо́съ: Є҆́ѵа ᲂу҆́бѡ недꙋ́гомъ преслꙋша́нїѧ клѧ́твꙋ всели́ла є҆́сть: ты́ же, дв҃о бцⷣе, прозѧбе́нїемъ чревоноше́нїѧ, мі́рови благослове́нїе процвѣла̀ є҆сѝ. тѣ́мъ тѧ̀ всѝ велича́емъ.

Ви́дѣвши тѧ̀ бре́мѧ свѧще́нное ра́довашесѧ, вопїю́щи приснопо́мнимаѧ раба̀: посла́хъ тѧ̀, бл҃же́нне, гдⷭ҇и́на и҆́стинна прїе́млю, рабо́ты мѧ̀ ѕѡ́лъ и҆збавлѧ́юща, твои́ми благопрїѧ́тными мольба́ми.

Ꙗ҆́кѡ крі́нъ во ᲂу҆до́лїихъ мы́сленныхъ процвѣ́лъ є҆сѝ мꙋ́ченикѡвъ, вонїфа́тїе, ꙗ҆́коже фі́нїѯъ возвы́силсѧ є҆сѝ, ꙗ҆́кѡ ке́дръ позна́лсѧ є҆сѝ мѷродыха́ненъ, ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ и҆збра́нный ꙗ҆́кѡ кѷпарі́съ, благово́нствꙋѧ дꙋ́шы на́шѧ.

Дне́сь па́мѧть твоѧ̀ на́мъ возсїѧ̀, страстоте́рпче, ꙗ҆́коже со́лнце сїѧ́нїемъ бжⷭ҇твенныхъ дарова́нїй, просвѣща́ющи дꙋ́шы пою́щихъ тѧ̀, страсте́й же мглꙋ̀ ѿгонѧ́ющи, мꙋ́чениче бг҃омꙋ́дре всеблаже́нне.

Ꙗ҆́кѡ со́лнце ѿ за̑падъ возсїѧ́лъ є҆сѝ, и҆ восто́чнагѡ гра́да дости́глъ є҆сѝ, и҆дѣ́же пострада́въ, и҆ сме́ртїю заше́дъ, къ жи́зни восте́клъ є҆сѝ, и҆ ри́мъ свѣ́тлый дости́глъ є҆сѝ, сего̀ ѡ҆гражда́ѧ мольба́ми твои́ми.

Бг҃оро́диченъ: Свѣ́томъ мѧ̀ ѡ҆зарѝ твои́мъ, всенепоро́чнаѧ, во тмѣ̀ содержи́маго грѣхо́внѣй, бцⷣе, и҆ пода́ждь во днѐ ходи́ти бжⷭ҇твенныхъ повелѣ́нїй, бг҃оневѣ́сто: ꙗ҆́кѡ да пою́ тѧ всепѣ́тꙋю.

Свя­той му­че­ник Во­ни­фа­тий был ра­бом бо­га­той мо­ло­дой рим­лян­ки Агла­и­ды и со­сто­ял с ней в без­за­кон­ном со­жи­тельстве. Но оба они чув­ство­ва­ли угры­зе­ния со­ве­сти и хо­те­ли как-то омыть свой грех. И Гос­подь по­жа­лел их и дал им воз­мож­ность очи­стить гре­хи сво­ей кро­вью и за­кон­чить греш­ную жизнь по­ка­я­ни­ем. Агла­и­да узна­ла, что ес­ли с бла­го­го­ве­ни­ем хра­нить в до­ме мо­щи свя­тых му­че­ни­ков, то их мо­лит­ва­ми лег­че по­лу­чить спа­се­ние, ибо под их бла­го­дат­ным воз­действи­ем ума­ля­ют­ся гре­хи и во­ца­ря­ют­ся доб­ро­де­те­ли. Она сна­ря­ди­ла Во­ни­фа­тия на Во­сток, где в то вре­мя шло же­сто­кое го­не­ние на хри­сти­ан, и про­си­ла при­вез­ти мо­щи ка­ко­го-ли­бо му­че­ни­ка, что­бы он стал их ру­ко­во­ди­те­лем и по­кро­ви­те­лем. Во­ни­фа­тий на про­ща­ние, сме­ясь, спро­сил; «А что, гос­по­жа, ес­ли я не най­ду мо­щей, а сам по­стра­даю за Хри­ста, при­мешь ли ты мое те­ло с че­стью?» Агла­и­да от­нес­лась се­рьез­но к его сло­вам и уко­ри­ла его в том, что он, от­прав­ля­ясь на свя­тое де­ло, поз­во­ля­ет се­бе воль­но­сти. В не­ко­то­рых же вер­си­ях жи­тия свя­то­го со­об­ща­ет­ся, что Агла­и­да, на­про­тив, рас­сме­яв­шись, на­з­ва­ла Во­ни­фа­тия пья­ни­цей и греш­ни­ком. А по­сле, уже се­рьез­но до­ба­ви­ла: «Та­ки­ми ве­ща­ми не шу­тят. Помни, ты со­би­ра­ешь­ся за свя­ты­ми мо­ща­ми, на ко­то­рые мы с то­бою да­же вз­г­ля­нуть не­до­стой­ны». Во­ни­фа­тий за­ду­мал­ся над ее сло­ва­ми и всё вре­мя пу­ти был со­сре­до­то­чен­ным.
При­е­хав в Ки­ли­кию, в го­род Тарс, Во­ни­фа­тий оста­вил в го­сти­ни­це сво­их спут­ни­ков и по­шел на го­род­скую пло­щадь, где му­чи­ли хри­сти­ан. По­тря­сен­ный зре­ли­щем страш­ных пыток, ви­дя про­свет­лен­ные бла­го­да­тью Гос­под­ней ли­ца свя­тых му­че­ни­ков, Во­ни­фа­тий по вле­че­нию сво­е­го со­стра­да­тель­но­го серд­ца бро­сил­ся к ним, це­ло­вал им но­ги и про­сил свя­тых мо­литв, что­бы и ему удо­сто­ить­ся по­стра­дать с ни­ми. То­г­да су­дья спро­сил Во­ни­фа­тия, кто он. Во­ни­фа­тий от­ве­тил: «Я хри­сти­а­нин», – а за­тем от­ка­зал­ся при­не­сти жерт­ву идо­лам. Его тут же пре­да­ли на му­че­ния: би­ли так, что мя­со от­па­да­ло от ко­стей, вон­за­ли иг­лы под ног­ти, на­ко­нец, вли­ли в гор­ло рас­плав­лен­ное оло­во, но си­лой Гос­под­ней он остал­ся не­вре­дим. Окру­жав­шие су­ди­ли­ще лю­ди при­шли в воз­му­ще­ние, они ста­ли бро­сать в су­дью кам­ни, а за­тем устре­ми­лись к язы­че­ско­му ка­пи­щу, что­бы низ­верг­нуть идо­лов. На сле­ду­ю­щее утро, ко­г­да вол­не­ния не­сколько за­тих­ли, су­дья рас­по­ря­дил­ся бро­сить свя­то­го му­че­ни­ка в ко­тел с ки­пя­щей смо­лой, но и это не при­чи­ни­ло стра­даль­цу ни­ка­ко­го вре­да: его оро­сил со­шед­ший с не­бес Ан­гел, а смо­ла вы­ли­лась из кот­ла, вс­пых­ну­ла и обо­жг­ла са­мих му­чи­те­лей. То­г­да свя­той Во­ни­фа­тий был при­го­во­рен к усе­че­нию ме­чом. Из ра­ны истек­ли кровь и мо­ло­ко; ви­дя та­кое чу­до, око­ло 550 че­ло­век уве­ро­ва­ли во Хри­ста.
Меж­ду тем спут­ни­ки свя­то­го Во­ни­фа­тия, на­прас­но про­ж­дав его два дня в го­сти­ни­це, ста­ли его разыс­ки­вать, пред­по­ла­гая, что он пре­дал­ся лег­ко­мыс­лен­но­му вре­мя­пре­про­вож­де­нию. Сна­ча­ла по­ис­ки бы­ли без­успеш­ны, но, на­ко­нец, они встре­ти­ли че­ло­ве­ка, быв­ше­го оче­вид­цем му­че­ни­че­ской смер­ти свя­то­го. Этот сви­де­тель и при­вел их ту­да, где еще ле­жа­ло обез­глав­лен­ное те­ло. Спут­ни­ки свя­то­го Во­ни­фа­тия со сле­за­ми про­си­ли у не­го про­ще­ния за не­по­доб­ные мыс­ли о нем и, выку­пив за боль­шие день­ги остан­ки му­че­ни­ка, при­вез­ли их в Рим.
На­ка­ну­не их при­бытия Агла­и­де во сне явил­ся Ан­гел и ве­лел ей при­го­то­вить­ся при­нять быв­ше­го ра­ба ее, а те­перь гос­по­ди­на и по­кро­ви­те­ля, со­слу­жи­те­ля Ан­ге­лов. Агла­и­да призва­ла кли­ри­ков, с ве­ли­ким по­че­том при­ня­ла чест­ные мо­щи, а за­тем по­стро­и­ла на ме­сте его по­гре­бе­ния храм во имя свя­то­го му­че­ни­ка и по­ло­жи­ла там мо­щи, про­сла­вив­ши­е­ся мно­же­ством чу­дес. Раз­дав ни­щим всё свое име­ние, она уда­ли­лась в мо­на­стырь, где про­ве­ла в по­ка­я­нии во­сем­на­дцать лет и при жиз­ни стя­жа­ла чу­дес­ный дар из­го­нять не­чи­стых ду­хов. По­хо­ро­ни­ли свя­тую близ мо­ги­лы му­че­ни­ка Во­ни­фа­тия.
Свя­той Во­ни­фа­тий, ко­то­рый преж­де, чем сде­лать­ся хри­сти­а­ни­ном, был ра­бом гре­ха, счи­та­ет­ся не­бес­ным по­кро­ви­те­лем тех, кто бо­рет­ся гре­хом пьян­ства. По­движ­ни­ку бла­го­че­стия и му­че­ни­ку Во­ни­фа­тию мо­лят­ся, что­бы он по­мог из­ба­вить­ся от диа­вольских коз­ней и стать гос­по­ди­ном над сво­и­ми по­хо­те­ни­я­ми и страстьми. Про­мыс­ли­тель­но, что день па­мя­ти свя­то­го при­хо­дит­ся на Но­вый год – 1 ян­ва­ря, ко­г­да мно­гие стра­да­ют от ви­но­пи­тия. На при­ме­ре свя­тых Во­ни­фа­тия и Агла­и­ды мы ви­дим, что лю­ди ча­сто пре­да­ют­ся раз­лич­ным по­ро­кам из-за то­го, что не зна­ют, что пу­сто­та в ду­ше мо­жет быть по-на­сто­я­ще­му за­пол­не­на только ве­рой в Бо­га.
Су­ще­ству­ет так­же дру­гое объяс­не­ние, по­че­му свя­той му­че­ник Во­ни­фа­тий счи­та­ет­ся по­кро­ви­те­лем ал­ко­за­ви­си­мых. Де­ло в том, что в этот же день, 1 ян­ва­ря, со­вер­ша­ет­ся па­мять свя­ти­те­ля Во­ни­фа­тия Ми­ло­сти­во­го, еписко­па Фе­рен­тийско­го. Епар­хия у не­го бы­ла бед­ная, епископ не имел на свое про­пи­та­ние ни­ка­ко­го цер­ков­но­го иму­ще­ства кро­ме од­но­го до­хо­да с ви­но­град­ни­ка, при­над­ле­жав­ше­го Церк­ви. Свя­ти­тель не­сколько раз чу­дес­ным об­ра­зом умно­жал ко­ли­че­ство ви­на, при­чем ви­но ис­поль­зо­ва­лось им не для пьян­ства, а на доб­рые це­ли. По­это­му ему и мо­ли­лись для ис­це­ле­ния от гре­ха ви­но­пи­тия. Со вре­ме­нем об­ра­зы двух свя­тых – свя­ти­те­ля и му­че­ни­ка – ста­ли сме­ши­вать­ся, и те­перь оба яв­ля­ют­ся по­кро­ви­те­ля­ми всех, кто име­ет ре­ши­мость пре­одо­леть па­губ­ную за­ви­си­мость.

См. так­же: "Стра­да­ния свя­то­го му­че­ни­ка Во­ни­фа­тия" в из­ло­же­нии свт. Ди­мит­рия Ро­стов­ско­го.