Канон святому мученику Созонту Помпеольскому (Киликийскому)
Припев: Святы́й му́чениче Созо́нте, моли́ Бо́га о на́с.
Память: 20 сентября (07 сентября ст. ст.)
Глас 4.
Пе́снь 1.
Ирмо́с: Мо́ря чермну́ю пучи́ну невла́жными стопа́ми дре́вний пешеше́ствовав Изра́иль, крестообра́зныма Моисе́овыма рука́ма Амали́кову си́лу в пусты́ни победи́л е́сть.
Спасти́ся честну́ю твою́ дне́сь па́мять почита́ющим, и от вся́ческих заступа́й напа́стей и бе́д, и скорбе́й, Благоде́теля Го́спода ны́не моли́, пресла́вне.
Звезду́ всесве́тлу показа́ Христо́с на высоте́ тя церко́вней, му́чениче, и́стинно, страда́ний твои́х сия́ньми вселе́нную всю́ просвеща́юща, прехва́льне.
Возмути́в нече́стия мо́ре, я́ко Госпо́день ко́нь, пучи́ною, му́чениче, честны́х и святы́х крове́й твои́х, я́коже фарао́на, потопи́л еси́ проти́вных всю́ си́лу.
Богоро́дичен: Безсе́менно О́тчею во́лею от Боже́ственнаго Ду́ха Бо́жия зачала́ еси́ Сы́на и пло́тию породила́ еси́, су́щаго из Отца́ безма́терня и на́с ра́ди из Тебе́ безо́тча.
Пе́снь 3.
Ирмо́с: Весели́тся о Тебе́ Це́рковь Твоя́, Христе́, зову́щи: Ты́ моя́ кре́пость, Го́споди, и прибе́жище и утвержде́ние.
Крове́й твои́х струи́, я́ко река́, Христа́ ра́ди поте́кше, о́гнь нечести́вых угаси́ша, му́чениче страстоте́рпче приснопева́емый.
Подъя́л еси́ терпели́вно ра́н приложе́ния, я́коже сто́лп необори́мь, сла́вне, пре́лести низложи́в тверды́ню.
Низложи́л еси́ Дави́дски, я́коже Голиа́фа мы́сленнаго, мучи́теля и того́ во́инство ве́ры пра́щею, всесла́вне.
Богоро́дичен: Ты́ еди́на су́щим на земли́ па́че естества́ благи́х Хода́таица, Ма́ти Бо́жия, яви́лася еси́. Те́м Ти́, е́же ра́дуйся, взыва́ем.
Конда́к, гла́с 2.
И́стиннаго и богому́драго му́ченика, страда́льца благоче́стия иску́снаго, соше́дшеся дне́сь, велегла́сно восхва́лим, Созо́нта, таи́нника благода́ти, исцеле́ний да́теля богате́йшаго: мо́лит бо Христа́ Бо́га о все́х на́с.
И́кос:
Возсия́вшаго я́ве в честне́й и Боже́ственней Христо́ве Це́ркви вели́каго страда́льца Созо́нта вси́ пе́сньми, прииди́те, ны́не усе́рдно восхва́лим того́, прине́сше досто́йная: се́й бо вои́стину свире́пство низложи́л е́сть идолослужи́телей, ве́рным же спасе́ние подая́ всегда́ пребыва́ет. Те́м, земноро́днии, любо́вию привле́кшеся, ублажа́ем ны́не, почита́юще па́мять честну́ю и сла́вную страстоте́рпца, вопию́ще: Созо́нте всеблаже́нне, моли́ Христа́ Бо́га о все́х на́с.
Седа́лен, гла́с 4.
Спа́сся ве́рою, Созо́нте многострада́льне, спаси́тельное бы́л еси́ обурева́емым приста́нище Про́мыслом Христа́ Бо́га, то́чиши бо исцеле́ний ре́ки чту́щим тя́, уставля́еши боле́зни и распале́ния всегда́. Те́м боже́ственную па́мять твою́ ве́рою почита́ем.
Пе́снь 4.
Ирмо́с: Вознесе́на Тя́ ви́девши Це́рковь на Кресте́, Со́лнце Пра́ведное, ста́ в чи́не свое́м, досто́йно взыва́ющи: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.
Распала́емь любо́вию Бо́жиею, всеблаже́нне, хвра́стную всю́ ле́сть безбо́жных попали́л еси́ словесы́ твои́ми и, ра́дуяся, взыва́л еси́: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.
Святоде́ланен сы́й хра́м Госпо́день, в хра́м вте́кл еси́ безбо́жных и си́х служе́ния до́блественне сокруши́л еси́, му́чениче страстоно́сче всехва́льне.
Врачевство́ яви́ся вся́каго неду́га свяще́нный тво́й хра́м ве́рою притека́ющим и до́блести твоя́ в то́м почита́ющим, Созо́нте, страстоте́рпче прехва́льне.
Богоро́дичен: Неискусобра́чно родила́ еси́ Го́спода, о Де́во, и по Рождестве́ яви́лася еси́ па́ки де́вствующи; те́мже немо́лчными гла́сы, е́же ра́дуйся, Тебе́, Влады́чице, ве́рою несумне́нною вопие́м.
Пе́снь 5.
Ирмо́с: Ты́, Го́споди, мо́й Све́т, в ми́р прише́л еси́, Све́т святы́й, обраща́яй из мра́чна неве́дения ве́рою воспева́ющия Тя́.
Ты́, му́чениче, све́том Тро́ическим просве́щься, потреби́л еси́ безбо́жия многобо́жный мра́к, свети́льник яви́вся присносве́тел.
Ты́, ши́пок благоцвету́щ тече́нием крове́й твои́х, блаже́нне, показа́вся, благово́нием чуде́с ми́р облагово́нил еси́.
Ты́, гро́зд мы́сленный виногра́да сы́й Христо́ва, источи́л еси́ муче́ния благоумиле́нное вино́ ве́рою тя́ сла́вящим.
Богоро́дичен: Тя́ ору́жие непобеди́мое на враги́ предлага́ем, Тя́ основа́ние и наде́жду на́шего спасе́ния, Богоневе́стная, и́мамы.
Пе́снь 6.
Ирмо́с: Пожру́ Ти со гла́сом хвале́ния, Го́споди, Це́рковь вопие́т Ти́, от бесо́вския кро́ве очи́щшися ра́ди ми́лости от ре́бр Твои́х исте́кшею Кро́вию. Закла́тися любве́ ра́ди Бо́жия жела́я, я́коже непоро́чная же́ртва, Того́ трапе́зе прине́слся еси́. Сего́ ра́ди благоче́стно тя́ почита́ем, прехва́льне.
Немо́кренно преплы́в пре́лести пучи́ну, в приста́нище Вы́шняго Ца́рства, му́чениче, дости́гл еси́, ве́чныя наслажда́яся тишины́, блаже́нне.
Ногты́ желе́зными твоя́ ре́бра строга́ше неми́лостивно мучи́тель, но ты́ в ру́це Бо́жии ду́ха со сла́вою преложи́л еси́, всеблаже́нне приснопа́мятне.
Богоро́дичен: О чу́до, все́х чуде́с нове́йшее! Я́ко Де́ва, во чре́ве вся́ Содержа́щаго неискусому́жно заче́нши, не те́сновмести.
Пе́снь 7.
Ирмо́с: В пещи́ Авраа́мстии о́троцы перси́дстей, любо́вию благоче́стия па́че, не́жели пла́менем, опаля́еми, взыва́ху: благослове́н еси́ в хра́ме сла́вы Твоея́, Го́споди.
В пе́щь боле́зненных му́к, му́чениче, вве́ржен бы́в, ро́су от Бо́га прии́м терпе́ния, благода́рно же взыва́л еси́: благослове́н еси́ в хра́ме сла́вы Твоея́, Го́споди.
Светле́йшу вся́каго зла́та вои́стину име́я ду́шу, пожре́ти златокова́нному, му́чениче, отню́д бо́гу и безду́шному не восхоте́л еси́, сама́го же себе́ же́ртву благово́ннейшу Го́споду поже́рл еси́.
Па́стырь вели́кий па́стыря су́що овца́м тя́, му́чениче, я́ко а́гня непоро́чно, Своему́ неле́стному ста́ду сочета́, во́лки нея́тна мы́сленными тя́ показа́в, всехва́льне.
Богоро́дичен: Вы́шняго освяще́нное Боже́ственное селе́ние, ра́дуйся, Тобо́ю бо даде́ся ра́дость, Богоро́дице, вопию́щим: благослове́нна Ты́ в жена́х еси́, Всенепоро́чная Влады́чице.
Пе́снь 8.
Ирмо́с: Ру́це распросте́р Дании́л, льво́в зия́ния в ро́ве затче́; о́гненную же си́лу угаси́ша, доброде́телию препоя́савшеся, благоче́стия рачи́тели, о́троцы, взыва́юще: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.
Ру́ку златосотворе́ннаго отъе́м, му́дре, куми́ра, ни́щим пода́л еси́, неистощи́мое, сла́вне, себе́ притворя́я муче́ния и́стинно бога́тство, приснопа́мятне, благослови́те, зовы́й, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.
Пло́тию безпло́тному спле́тся, посо́бием Христо́вым сего́ низложи́л еси́. Те́мже ти́ по́чести, сла́вне, чуде́с де́йство Са́м подаде́, к Нему́же, ра́дуяся, взыва́л еси́: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.
Отве́рз, напо́лнил еси́ уста́ твоя́ Ду́ха, Созо́нте всехва́льне, враго́в же уста́, ху́лящих Творца́, испо́лнил еси́ вся́каго студа́ и Христу́, ра́дуяся, взыва́л еси́: благослови́те, вся́ дела́ Госпо́дня, Го́спода.
Богоро́дичен: Ты́ еди́на во все́х ро́дех, Де́во Чи́стая, Ма́ти яви́лася еси́ Бо́жия, Ты́ Божества́ была́ еси́ прия́телище, Всенепоро́чная, не опа́льшися Огне́м Непристу́пнаго Све́та. Те́мже вси́ Тя́ благослови́м, Мари́е Богоневе́сто.
Пе́снь 9.
Ирмо́с: Ка́мень нерукосе́чный от несеко́мыя горы́, Тебе́, Де́во, краеуго́льный отсече́ся, Христо́с, совокупи́вый разстоя́щаяся естества́. Те́м, веселя́щеся, Тя́, Богоро́дице, велича́ем.
Ка́мень избра́н показа́лся еси́ Христо́в, Ка́мене краеуго́льнаго, му́чениче, валя́емь на земли́ и пре́лести разоря́я тверды́ню, ве́рных же сердца́ тверде́йша соде́ловая.
Струю́ тя́ жи́зни стяжа́вши Христо́ва ны́не Це́рковь, кровьми́ твои́ми, я́ко вода́ми, напои́вшися, му́чениче, страда́ний твои́х и чуде́с всегда́ благоле́пием украша́ется.
Обре́л еси́ воздая́ние подвиго́в и трудо́в твои́х, богому́дре, Небе́сное Ца́рство, в не́мже лику́я, Созо́нте, ве́рою творя́щих твою́ свяще́нную па́мять помина́й, всесла́вне.
Богоро́дичен: Плени́цы мои́х ны́не согреше́ний разреши́, Де́во Богоро́дице, благоутро́бия Исто́чник ро́ждшая, еди́на Богоблаже́нная, и ра́дости напо́лни, я́ко да досто́йно велича́ю Тя́.
Свети́лен.
Ору́жием честна́го Твоего́ Креста́ вооружи́вся, страда́лец Тво́й, Сло́ве, проти́вныя си́лы тве́рдо победи́, и мучи́тели посрами́, и за Тя́ пострада́, и с Тобо́ю, Христе́ мо́й Всецарю́, ца́рствует при́сно.
Пѣ́снь а҃.
І҆рмо́съ: Мо́рѧ чермнꙋ́ю пꙋчи́нꙋ, невла́жными стопа́ми, дре́внїй пѣшеше́ствовавъ і҆и҃ль, крестоѻбра́зныма мѡѷсе́овыма рꙋка́ма, а҆мали́ковꙋ си́лꙋ въ пꙋсты́ни побѣди́лъ є҆́сть.
Спасти́сѧ честнꙋ́ю твою̀ дне́сь па́мѧть почита́ющымъ, и҆ ѿ всѧ́ческихъ застꙋпа́й напа́стей и҆ бѣ́дъ и҆ скорбе́й, бл҃годѣ́телѧ гдⷭ҇а ны́нѣ молѝ, пресла́вне.
Ѕвѣздꙋ̀ всесвѣ́тлꙋ показа̀ хрⷭ҇то́съ, на высотѣ́ тѧ цр҃ко́внѣй мꙋ́чениче и҆́стиннѡ, страда́нїй твои́хъ сїѧ́ньми вселе́ннꙋю всю̀ просвѣща́юща, прехва́льне.
Возмꙋти́въ нече́стїѧ мо́ре, ꙗ҆́кѡ гдⷭ҇ень ко́нь, пꙋчи́ною мч҃ниче, честны́хъ и҆ ст҃ы́хъ крове́й твои́хъ, ꙗ҆́коже фараѡ́на потопи́лъ є҆сѝ, проти́вныхъ всю̀ си́лꙋ.
Бг҃оро́диченъ: Безсѣ́меннѡ ѻ҆́ч҃ею во́лею ѿ бжⷭ҇твеннагѡ дх҃а, бж҃їѧ зачала̀ є҆сѝ сн҃а, и҆ пло́тїю породила̀ є҆сѝ, сꙋ́щаго и҆зъ ѻ҆ц҃а̀ безма́тернѧ, и҆ на́съ ра́ди и҆зъ тебє̀ без̾ѻ́тча.
Пѣ́снь г҃.
І҆рмо́съ: Весели́тсѧ ѡ҆ тебѣ̀ цр҃ковь твоѧ̀, хрⷭ҇тѐ, зовꙋ́щи: ты̀ моѧ̀ крѣ́пость, гдⷭ҇и, и҆ прибѣ́жище, и҆ ᲂу҆твержде́нїе.
Крове́й твои́хъ стрꙋи̑, ꙗ҆́кѡ рѣка̀ хрⷭ҇та̀ ра́ди поте́кше, ѻ҆́гнь нечести́выхъ ᲂу҆гаси́ша, мч҃ниче страстоте́рпче приснопѣва́емый.
Под̾ѧ́лъ є҆сѝ терпѣли́внѡ ра̑нъ приложє́нїѧ, ꙗ҆́коже сто́лпъ неѡбори́мь сла́вне, пре́лести низложи́въ тверды́ню.
Низложи́лъ є҆сѝ дв҃дски, ꙗ҆́коже голїа́ѳа мы́сленнаго мꙋчи́телѧ и҆ тогѡ̀ во́инство, вѣ́ры пра́щею всесла́вне.
Бг҃оро́диченъ: Ты̀ є҆ди́на сꙋ́щымъ на землѝ, па́че є҆стества̀ благи́хъ хода́таица мт҃и бж҃їѧ ꙗ҆ви́ласѧ є҆сѝ: тѣ́мъ тѝ, є҆́же ра́дꙋйсѧ, взыва́емъ.
Конда́къ, гла́съ в҃.
И҆́стиннаго и҆ бг҃омꙋ́драго мч҃ника, страда́льца благоче́стїѧ и҆скꙋ́снаго, соше́дшесѧ дне́сь, велегла́снѡ восхва́лимъ созѡ́нта таи́нника бл҃года́ти, и҆сцѣле́нїй да́телѧ богатѣ́йшаго: мо́литъ бо хрⷭ҇та̀ бг҃а ѡ҆ всѣ́хъ на́съ.
І҆́косъ:
Возсїѧ́вшаго ꙗ҆́вѣ въ честнѣ́й и҆ бжⷭ҇твеннѣй хрⷭ҇то́вѣ цр҃кви, вели́каго страда́льца созѡ́нта, всѝ пѣ́сньми прїиди́те ны́нѣ ᲂу҆се́рднѡ восхва́лимъ того̀, прине́сше достѡ́йнаѧ: се́й бо вои́стиннꙋ свирѣ́пство низложи́лъ є҆́сть і҆дѡлослꙋжи́телей вѣ̑рнымъ же спасе́нїе подаѧ̀ всегда̀ пребыва́етъ. тѣ́мъ земноро́днїи любо́вїю привле́кшесѧ, ᲂу҆блажа́емъ ны́нѣ почита́юще па́мѧть честнꙋ́ю и҆ сла́внꙋю страстоте́рпца, вопїю́ще. созѡ́нте всебл҃же́нне, молѝ хрⷭ҇та̀ бг҃а ѡ҆ всѣ́хъ на́съ.
Сѣда́ленъ, гла́съ д҃.
Спа́ссѧ вѣ́рою созѡ́нте многострада́льне, спаси́тельное бы́лъ є҆сѝ ѡ҆бꙋрева́ємымъ приста́нище, про́мысломъ хрⷭ҇та̀ бг҃а, то́чиши бо и҆сцѣле́нїй рѣ́ки чтꙋ́щымъ тѧ̀, ᲂу҆ставлѧ́еши болѣ̑зни и҆ распалє́нїѧ всегда̀. тѣ́мъ бжⷭ҇твеннꙋю па́мѧть твою̀ вѣ́рою почита́емъ.
Пѣ́снь д҃.
І҆рмо́съ: Вознесе́на тѧ̀ ви́дѣвши цр҃ковь на крⷭ҇тѣ̀, сл҃нце пра́ведное, ста̀ въ чи́нѣ свое́мъ, досто́йнѡ взыва́ющи: сла́ва си́лѣ твое́й, гдⷭ҇и.
Распала́емь любо́вїю бж҃їею всебл҃же́нне, хвра́стнꙋю всю̀ ле́сть безбо́жныхъ попали́лъ є҆сѝ словесы̀ твои́ми, и҆ ра́дꙋѧсѧ взыва́лъ є҆сѝ: сла́ва си́лѣ твое́й гдⷭ҇и.
Свѧтодѣ́ланенъ сы́й хра́мъ гдⷭ҇ень, въ хра́мъ вте́клъ є҆сѝ безбо́жныхъ, и҆ си́хъ слꙋжє́нїѧ до́блественнѣ сокрꙋши́лъ є҆сѝ, мч҃ниче страстоно́сче всехва́льне.
Врачевство̀ ꙗ҆ви́сѧ всѧ́кагѡ недꙋ́га, свѧще́нный тво́й хра́мъ, вѣ́рою притека́ющымъ, и҆ до́блєсти твоѧ̑ въ то́мъ почита́ющымъ, созѡ́нте страстоте́рпче прехва́льне.
Бг҃оро́диченъ: Неискꙋсобра́чнѡ родила̀ є҆сѝ гдⷭ҇а, ѽ дв҃о! и҆ по рождествѣ̀ ꙗ҆ви́ласѧ є҆сѝ па́ки дѣ́вствꙋющи: тѣ́мже немо́лчными гла́сы, є҆́же ра́дꙋйсѧ, тебѣ̀ влⷣчце, вѣ́рою несꙋмнѣ́нною вопїе́мъ.
Пѣ́снь є҃.
І҆рмо́съ: Ты̀, гдⷭ҇и мо́й, свѣ́тъ въ мі́ръ прише́лъ є҆сѝ, свѣ́тъ ст҃ы́й, ѡ҆браща́ѧй и҆зъ мра́чна невѣ́дѣнїѧ, вѣ́рою воспѣва́ющыѧ тѧ̀.
Ты̀ мч҃ниче, свѣ́томъ трⷪ҇ческимъ просвѣ́щсѧ, потреби́лъ є҆сѝ безбо́жїѧ многобо́жный мра́къ, свѣти́льникъ ꙗ҆ви́всѧ присносвѣ́телъ.
Ты̀ ши́покъ благоцвѣтꙋ́щь, тече́нїемъ крове́й твои́хъ бл҃же́нне, показа́всѧ, благово́нїемъ чꙋде́съ мі́ръ ѡ҆благово́нилъ є҆сѝ.
Ты̀ гро́здъ мы́сленный вїногра́да сы́й хрⷭ҇то́ва, и҆сточи́лъ є҆сѝ мꙋче́нїѧ благоꙋмиле́нное вїно̀, вѣ́рою тѧ̀ сла́вѧщымъ.
Бг҃оро́диченъ: Тѧ̀ ѻ҆рꙋ́жїе непобѣди́мое на врагѝ предлага́емъ: тѧ̀ ѡ҆снова́нїе и҆ наде́ждꙋ на́шегѡ спасе́нїѧ, бг҃оневѣ́стнаѧ, и҆́мамы.
Пѣ́снь ѕ҃.
І҆рмо́съ: Пожрꙋ́ ти со гла́сомъ хвале́нїѧ, гдⷭ҇и, цр҃ковь вопїе́тъ тѝ, ѿ бѣсо́вскїѧ кро́ве ѡ҆чи́щшисѧ, ра́ди ми́лости ѿ ре́бръ твои́хъ и҆сте́кшею кро́вїю.
Закла́тисѧ любвѐ ра́ди бж҃їѧ жела́ѧ, ꙗ҆́коже непоро́чнаѧ же́ртва, тогѡ̀ трапе́зѣ прине́слсѧ є҆сѝ: сегѡ̀ ра́ди благоче́стнѡ тѧ̀ почита́емъ прехва́льне.
Немо́креннѡ преплы́въ пре́лести пꙋчи́нꙋ, въ приста́нище вы́шнѧгѡ црⷭ҇тва мч҃ниче дости́глъ є҆сѝ, вѣ́чныѧ наслажда́ѧсѧ тишины̀ бл҃же́нне.
Ногты̀ желѣ́зными твоѧ̑ ре́бра строга́ше неми́лостивнѡ мꙋчи́тель: но ты̀ въ рꙋ́цѣ бж҃їи дꙋ́ха со сла́вою преложи́лъ є҆сѝ, всебл҃же́нне приснопа́мѧтне.
Бг҃оро́диченъ: Ѽ чꙋ́до всѣ́хъ чꙋде́съ новѣ́йшее. ꙗ҆́кѡ дв҃а во чре́вѣ, всѧ̑ содержа́щаго, неискꙋсомꙋ́жнѡ заче́нши, не тѣ́сновмѣсти.
Пѣ́снь з҃.
І҆рмо́съ: Въ пещѝ а҆враа́мстїи ѻ҆́троцы персі́дстѣй, любо́вїю благоче́стїѧ па́че, не́жели пла́менемъ ѡ҆палѧ́еми, взыва́хꙋ: бл҃гослове́нъ є҆сѝ въ хра́мѣ сла́вы твоеѧ̀, гдⷭ҇и.
Въ пе́щь болѣ́зненныхъ мꙋ́къ, мч҃ниче вве́рженъ бы́въ, ро́сꙋ ѿ бг҃а прїи́мъ терпѣ́нїѧ, благода́рнѡ же взыва́лъ є҆сѝ: бл҃гослове́нъ є҆сѝ въ хра́мѣ сла́вы твоеѧ̀ гдⷭ҇и.
Свѣтлѣ́йшꙋ всѧ́кагѡ зла́та, вои́стиннꙋ и҆мѣ́ѧ дꙋ́шꙋ, пожре́ти златокова́нномꙋ мч҃ниче ѿню́дъ бо́гꙋ и҆ бездꙋ́шномꙋ не восхотѣ́лъ є҆сѝ: сама́го же себѐ же́ртвꙋ благово́ннѣйшꙋ гдⷭ҇ꙋ поже́рлъ є҆сѝ.
Па́стырь вели́кїй, па́стырѧ сꙋ́щѡ ѻ҆вца́мъ тѧ̀ мч҃ниче, ꙗ҆́кѡ а҆́гнѧ непоро́чно, своемꙋ̀ неле́стномꙋ ста́дꙋ сочета̀, вѡ́лки неѧ́тна мы́сленными тѧ̀ показа̀ всехва́льне.
Бг҃оро́диченъ: Вы́шнѧгѡ ѡ҆свѧще́нное бжⷭ҇твенное селе́нїе, ра́дꙋйсѧ, тобо́ю бо даде́сѧ ра́дость, бцⷣе, вопїю́щымъ: бл҃гослове́нна ты̀ въ жена́хъ є҆сѝ всенепоро́чнаѧ влⷣчце.
Пѣ́снь и҃.
І҆рмо́съ: Рꙋ́цѣ распросте́ръ данїи́лъ, львѡ́въ зїѧ̑нїѧ въ ро́вѣ затчѐ: ѻ҆́гненнꙋю же си́лꙋ ᲂу҆гаси́ша, добродѣ́телїю препоѧ́савшесѧ, благоче́стїѧ рачи́тели ѻ҆́троцы, взыва́юще: благослови́те, всѧ̑ дѣла̀ гдⷭ҇нѧ, гдⷭ҇а.
Рꙋ́кꙋ златосотворе́ннагѡ ѿе́мь мꙋ́дре кꙋмі́ра, ни́щымъ пода́лъ є҆сѝ, неистощи́мое сла́вне, себѣ̀ притворѧ́ѧ мꙋче́нїѧ и҆́стиннѡ бога́тство, приснопа́мѧтне: благослови́те, зовы́й, всѧ̑ дѣла̀ гдⷭ҇нѧ, гдⷭ҇а.
Пло́тїю безпло́тномꙋ спле́тсѧ, посо́бїемъ хрⷭ҇то́вымъ сего̀ низложи́лъ є҆сѝ. тѣ́мже тѝ по́чєсти сла́вне, чꙋде́съ дѣ́йство са́мъ подадѐ, къ немꙋ́же ра́дꙋѧсѧ взыва́лъ є҆сѝ: благослови́те, всѧ̑ дѣла̀ гдⷭ҇нѧ, гдⷭ҇а.
Ѿве́рзъ напо́лнилъ є҆сѝ ᲂу҆ста̀ твоѧ̑ дх҃а, созѡ́нте всехва́льне: врагѡ́въ же ᲂу҆ста̀ хꙋ́лѧщихъ творца̀, и҆спо́лнилъ є҆сѝ всѧ́кагѡ стꙋда̀, и҆ хрⷭ҇тꙋ̀ ра́дꙋѧсѧ взыва́лъ є҆сѝ: благослови́те, всѧ̑ дѣла̀ гдⷭ҇нѧ, гдⷭ҇а.
Бг҃оро́диченъ: Ты̀ є҆ди́на во всѣ́хъ ро́дѣхъ дв҃о чⷭ҇таѧ, мт҃и ꙗ҆ви́ласѧ є҆сѝ бж҃їѧ: ты̀ бжⷭ҇тва̀ была̀ є҆сѝ прїѧ́телище всенепоро́чнаѧ, не ѡ҆па́льшисѧ ѻ҆гне́мъ непристꙋ́пнагѡ свѣ́та. тѣ́мъ же вси́ тѧ благослови́мъ, марі́е бг҃оневѣ́сто.
Пѣ́снь ѳ҃.
І҆рмо́съ: Ка́мень нерꙋкосѣ́чный ѿ несѣко́мыѧ горы̀ тебє̀, дв҃о, краеꙋго́льный ѿсѣче́сѧ, хрⷭ҇то́съ, совокꙋпи́вый разстоѧ̑щаѧсѧ є҆стєства̀. тѣ́мъ веселѧ́щесѧ, тѧ̀, бцⷣе, велича́емъ.
Ка́мень и҆збра́нъ показа́лсѧ є҆сѝ хрⷭ҇то́въ, ка́мене краеꙋго́льнагѡ, мч҃ниче, валѧ́емь на землѝ, и҆ пре́лести разорѧ́ѧ тверды́ню, вѣ́рныхъ же сердца̀ твердѣ̑йша содѣ́ловаѧ.
Стрꙋю́ тѧ жи́зни стѧжа́вши хрⷭ҇то́ва ны́нѣ цр҃ковь, кровьмѝ твои́ми ꙗ҆́кѡ вода́ми напои́вшисѧ, мч҃ниче, страда́нїй твои́хъ и҆ чꙋде́съ всегда̀ благолѣ́пїемъ ᲂу҆краша́етсѧ.
Ѡ҆брѣ́лъ є҆сѝ воздаѧ́нїе подвигѡ́въ и҆ трꙋдѡ́въ твои́хъ, бг҃омꙋ́дре, нбⷭ҇ное црⷭ҇тво, въ не́мже ликꙋ́ѧ созѡ́нте, вѣ́рою творѧ́щихъ твою̀ свѧще́ннꙋю па́мѧть помина́й, всесла́вне.
Бг҃оро́диченъ: Плени̑цы мои́хъ ны́нѣ согрѣше́нїй разрѣшѝ, дв҃о бцⷣе, бл҃гоꙋтро́бїѧ и҆сто́чникъ ро́ждшаѧ, є҆ди́на бг҃облаже́ннаѧ, и҆ ра́дости напо́лни, ꙗ҆́кѡ да досто́йнѡ велича́ю тѧ̀.
Свѣти́ленъ:
Ѻ҆рꙋ́жїемъ чⷭ҇тна́гѡ твоегѡ̀ крⷭ҇та̀ воѡрꙋжи́всѧ страда́лецъ тво́й, сло́ве, проти̑вныѧ си̑лы тве́рдѡ побѣдѝ, и҆ мꙋчи́тели посрамѝ, и҆ за тѧ̀ пострада̀, и҆ съ тобо́ю, хрⷭ҇тѐ мо́й всецр҃ю̀, црⷭ҇твꙋетъ при́снѡ.
Мученик Созонт, родом из Ликаонии, был пастухом. Он внимательно читал Священное Писание и любил делиться своими знаниями о Едином Боге с собиравшимися к нему пастухами. Многих он привел к вере во Христа и Крещению. Однажды ночью, когда он сидел под дубом, ему было видение, призывавшее его к подвигу мученичества за Христа. Он отправился в город Помпеополь Киликийский, где готовилось празднование в честь языческого золотого идола, стоявшего в капище. Никем не замеченный, святой Созонт вошел в капище, отломал руку у идола и, раздробив ее, раздал золото нищим. Исчезновение руки у идола вызвало тревогу и смятение в городе: многих стали подозревать, привлекать к допросу и мучить. Не желая быть виновником страдания других людей, святой Созонт пошел к императору Максимиану (284–305) и объявил, что это он отломал руку у идола. "Я это сделал, – сказал он, – чтобы видеть бессилие вашего бога, который не оказал мне никакого сопротивления. Он не бог, а немой и глухой идол. Я хотел бы всего его раздробить на части, чтобы люди не поклонялись больше изделию рук своих". Император в сильном гневе приказал беспощадно мучить святого Созонта. Его повесили и строгали тело железными когтями, потом надели ему на ноги железные сапоги с гвоздями внутри, и водили по городу. После этого опять повесили и били железными палками до тех пор, пока и кости его раздробились. В страшных мучениях святой Созонт предал дух свой Богу (ок. 304). По приказу императора слуги развели сильный огонь, чтобы сжечь тело мученика, но внезапно заблистала молния, загремел гром и сильный дождь залил пламя костра. Ночью христиане взяли тело мученика и предали его погребению. При гробе его и на месте, где святому мученику было видение, подавались исцеления многим больным. Впоследствии была создана церковь в память страдания святого мученика.
См. также: "Страдание святого мученика Созонта" в изложении свт. Димитрия Ростовского.