Канон святому мученику Лукиллиану Византийскому и иже с ним

ПрипевСвяты́й му́чениче Лукиллиáне, моли́ Бо́га о на́с.

Для корректного отображения содержимого страницы необходимо включить JavaScript или воспользоваться браузером с поддержкой JavaScript.

Память: 16 июня (03 июня ст. ст.)

Глас 8.

Пе́снь 1.

Ирмо́с: Во́ду проше́д, я́ко су́шу, и еги́петскаго зла́ избежа́в, изра́ильтянин вопия́ше: Изба́вителю и Бо́гу на́шему пои́м.

Сло́ва тя́ Бо́жия уго́дника, му́чеников же сла́ву, воспева́ю, Лукиллиа́не, те́мже мне́ моли́твами твои́ми пода́ждь очище́ние злы́х и исцеле́ние.

Все́ю мы́слию же и душе́ю ве́сь прилепи́лся еси́ любви́ Христо́ве и и́дольския пре́лести, и не́мощи, му́дре, пренебре́гл еси́.

Па́че всея́ сла́вы земны́я томи́тельнаго безсла́вия жела́я, нестаре́емую сла́ву, богоблаже́нне, небе́сную насле́дил еси́.

Богоро́дичен: Ле́ствица, ю́же ви́де Иа́ков, Ты́ еси́, Богоро́дице: Тобо́ю бо су́щим на земли́ Сло́во соедини́ся и на высоту́ челове́ческое существо́ привлече́.

Пе́снь 3.

Ирмо́с: Ты́ еси́ утвержде́ние притека́ющих к Тебе́, Го́споди, Ты́ еси́ Све́т омраче́нных, и пое́т Тя́ ду́х мо́й.

Иу́да предаде́ Изба́вителя Христа́ дре́вле богоуби́йцам, ты́ же ны́не беззако́нным иуде́ем пре́дан бы́л еси́.

Словесы́ тя́ льсте́ц прельсти́ти ласка́тельными покуша́яся, яви́ся твои́ми словесы́, я́коже ка́мением, страда́льче, бие́мь.

Свети́льник пресве́тел стра́ждущим с тобо́ю бы́л еси́, све́тло наставля́я на боже́ственныя стези́ та́мошняго наслажде́ния.

Богоро́дичен: Ми́лостиву бы́ти ми́ молю́ся, Твои́ми, Влады́чице, дерзнове́ньми, из Тебе́ рожде́нному, в де́нь Суда́.

Седа́лен, гла́с 1..

Огню́ приближа́яся, ника́коже опали́лся еси́, о Лукиллиа́не, страда́льче доблему́дренне, ро́су бо стяжа́л еси́ Бо́жию устужа́ющую. Те́мже соверши́л еси́ е́же па́че естества́ по́двиги, ра́дуяся со младе́нцы святы́ми, с ни́миже на́с помина́й.

Богоро́дичен: Упова́ние христиа́н, Пресвята́я Де́во, Его́же родила́ еси́, Бо́га, па́че ума́ же и сло́ва, непреста́нно моли́ с вы́шними си́лами пода́ти оставле́ние грехо́в на́ших все́х и исправле́ние жития́ ве́рою и любо́вию при́сно Тя́ сла́вящим.

Крестобогоро́дичен: Зря́щи Тя́, Христе́, Всенепоро́чная Ма́ти ме́ртва на Кресте́ просте́рта, вопия́ше: Сы́не Мо́й, собезнача́льне Отцу́ и Ду́ху, что́ неизрече́нное Твое́ сие́ смотре́ние, и́мже спа́сл еси́ пречи́стых ру́к Твои́х, Ще́дре, созда́ние?

Пе́снь 4.

Ирмо́с: Услы́шах, Го́споди, смотре́ния Твоего́ та́инство, разуме́х дела́ Твоя́ и просла́вих Твое́ Божество́.

Блиста́еши словесы́ твои́ми и просвеща́еши ми́р страда́нии твои́ми, мучи́телей же сопротивле́ние, я́ко мглу́, отгоня́еши, непостоя́нную.

Но́вый яви́лся еси́ ве́рою Авраа́м, и́же дре́вле оправда́ся о Христе́: позна́нием бо Зижди́теля твоего́ отве́ргл еси́ все́ су́етство.

Всегуби́теля тя́ ле́сти и боле́зненных страсте́й исцели́теля, ве́рнии, стяжа́вше, му́чениче сла́вне, насыща́емся всегда́ исцеле́ний.

Богоро́дичен: Па́че ума́ та́инство рождества́ Твоего́, Присноде́во: во утро́бе бо заче́нши Бо́га, неизрече́нным сло́вом породила́ еси́.

Пе́снь 5.

Ирмо́с: Просвети́ на́с повеле́нии Твои́ми, Го́споди, и мы́шцею Твое́ю высо́кою Тво́й ми́р пода́ждь на́м, Человеколю́бче.

Еди́не врачу́ ду́ш и теле́с, Христе́, му́чеников мольба́ми страсте́й мои́х боле́зни исцели́.

Цве́т свяще́нен де́ланием Ду́ха показа́лся еси́, му́чениче сла́вне, благопло́дия во страда́ниих предлага́я.

Глаго́лы живо́тныя в се́рдцы име́я, му́дре, мучи́тельская преще́ния твои́м сопротивле́нием умертви́л еси́, сла́вне.

Богоро́дичен: Сте́ну необори́му, и приста́нище, и утверже́ние, и наде́жду, Богома́ти Чи́стая, и боже́ственное ору́жие иму́ще Тя́, спаса́емся.

Пе́снь 6.

Ирмо́с: Очи́сти мя́, Спа́се, мно́га бо беззако́ния моя́, и из глубины́ зо́л возведи́, молю́ся, к Тебе́ бо возопи́х, и услы́ши мя́, Бо́же спасе́ния моего́.

Возвы́сив твое́ мы́сленно боже́ственное души́ жела́ние, ко огню́ томи́тельному де́рзостне устреми́лся еси́ и росо́ю Ду́ха с детьми́ прохлади́лся еси́, страда́льче всеблаже́нне.

Укрепи́вшися му́ченица му́драя Па́вла наказа́нии твои́ми, му́жествовавши терпели́вно на льсти́ваго и вене́ц прия́т пра́вды от руки́ Страстополо́жника Христа́.

Зря́ твое́ непрекло́нное, я́ко го́ру Сио́н неподви́жиму, не терпя́ше вра́г, но ве́сь посрами́ся и, к земли́ попира́емь, от тебе́, богому́драя, в по́двизе стира́ется.

Богоро́дичен: Зачала́ еси́ вои́стинну Боже́ственное Сло́во во утро́бе Твое́й и Сего́ па́че естества́ родила́ еси́, Пречи́стая, Его́же моли́твами Твои́ми ми́лостива сотвори́, от бе́д вся́ изба́вити рабы́ Твоя́.

Пе́снь 7.

Ирмо́с: От Иуде́и доше́дше, о́троцы, в Вавило́не иногда́, ве́рою Тро́ическою пла́мень пе́щный попра́ша, пою́ще: отце́в Бо́же, благослове́н еси́.

С Па́влом вопия́л еси́, му́чениче: не разлучи́т мя́ от любве́ Христо́вы ни беда́, ни ско́рбь, ни ра́ны, ни ме́чь. Те́мже и взыва́л еси́: оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

На ка́мени утверди́л еси́ испове́дания боже́ственнаго но́ги твоя́, непоколеби́мь яви́вся молво́ю бе́д. Те́мже взыва́л еси́: оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Богоро́дичен: Изба́вихомся, Де́во, вси́ от страсте́й, и бе́д, и обстоя́ний, и неду́г многообра́зных мольба́ми Твои́ми, Пречи́стая Богома́ти, взыва́ющии: оте́ц на́ших Бо́же, благослове́н еси́.

Пе́снь 8.

Ирмо́с: Царя́ Небе́снаго, Его́же пою́т во́и а́нгельстии, хвали́те и превозноси́те во вся́ ве́ки.

При боже́ственных я́ко вои́стинну исхо́дищах насажде́н бы́в ве́рою Госпо́днею, дре́во яви́лся еси́, преблаже́нне, живоно́сное.

Украси́вшеся страда́льцы добро́тою честна́го Христо́ва испове́дания, вене́ц с небесе́ прия́ша досто́йно.

Богоро́дичен: Прекло́ншагося боле́зньми и па́дшася, возста́ви мя́, Богома́ти, я́ко да Тя́ сла́влю во вся́ ве́ки.

Пе́снь 9.

Ирмо́с: Велича́ем Тя́, Всенепоро́чную Ма́терь Христа́ Бо́га на́шего, Юже осени́ Ду́х Святы́й.

Слове́снаго рая́ цве́ты, ви́дяще Христо́вы благово́нныя му́ченики дне́сь, хвала́ми велича́ем.

Светоно́сцы я́вльшеся и́стинно Це́ркве Христа́ Бо́га, му́ченицы сия́ют испове́дания све́том.

Страсте́й боле́зни моли́твами страстоте́рпец исцели́вый, и моя́ ны́не исцели́ боле́зни, Человеколю́бче.

Богоро́дичен: Тебе́, сте́ну, и покро́в, и небу́рное приста́нище, Всенепоро́чная, ве́рнии, стяжа́хом, Е́юже и спаса́емся.

Пѣ́снь а҃.

І҆рмо́съ: Во́дꙋ проше́дъ, ꙗ҆́кѡ сꙋ́шꙋ, и҆ є҆гѵ́петскагѡ ѕла̀ и҆збѣжа́въ, і҆и҃льтѧнинъ вопїѧ́ше: и҆зба́вителю и҆ бг҃ꙋ на́шемꙋ пои́мъ.

Сло́ва тѧ̀ бж҃їѧ ᲂу҆го́дника, мꙋ́ченикѡвъ же сла́вꙋ воспѣва́ю, лꙋкїллїа́не: тѣ́мже мнѣ̀ моли́твами твои́ми пода́ждь ѡ҆чище́нїе ѕлы́хъ и҆ и҆сцѣле́нїе.

Все́ю мы́слїю же и҆ дꙋше́ю ве́сь прилѣпи́лсѧ є҆сѝ любвѝ хрⷭ҇то́вѣ, и҆ і҆́дѡльскїѧ пре́лєсти и҆ не́мѡщи, мꙋ́дре, пренебре́глъ є҆сѝ.

Па́че всеѧ̀ сла́вы земны́ѧ, томи́тельнагѡ безсла́вїѧ жела́ѧ, нестарѣ́емꙋю сла́вꙋ, бг҃облаже́нне, нбⷭ҇нꙋю наслѣ́дилъ є҆сѝ.

Бг҃оро́диченъ: Лѣ́ствица, ю҆́же ви́дѣ і҆а́кѡвъ, ты̀ є҆сѝ, бг҃оро́дице: тобо́ю бо сꙋ́щымъ на землѝ сло́во соедини́сѧ, и҆ на высотꙋ̀ человѣ́ческое сꙋщество̀ привлечѐ.

Пѣ́снь г҃.

І҆рмо́съ: Ты̀ є҆сѝ ᲂу҆твержде́нїе притека́ющихъ къ тебѣ̀, гдⷭ҇и, ты̀ є҆сѝ свѣ́тъ ѡ҆мраче́нныхъ, и҆ пое́тъ тѧ̀ дꙋ́хъ мо́й.

І҆ꙋ́да предадѐ и҆зба́вителѧ хрⷭ҇та̀ дре́вле бг҃оꙋбі́йцамъ: ты́ же ны́нѣ беззакѡ́ннымъ і҆ꙋде́ємъ пре́данъ бы́лъ є҆сѝ.

Словесы̀ тѧ̀ льсте́цъ прельсти́ти ласка́тельными покꙋша́ѧсѧ, ꙗ҆ви́сѧ твои́ми словесы̀, ꙗ҆́коже ка́менїемъ, страда́льче, бїе́мь.

Свѣти́льникъ пресвѣ́телъ стра́ждꙋщымъ съ тобо́ю бы́лъ є҆сѝ, свѣ́тлѡ наставлѧ́ѧ на бжⷭ҇твєнныѧ стєзѝ та́мошнѧгѡ наслажде́нїѧ.

Бг҃оро́диченъ: Ми́лостивꙋ бы́ти мѝ, молю́сѧ, твои́ми, влⷣчце, дерзнове́ньми, и҆зъ тебє̀ рожде́нномꙋ, въ де́нь сꙋда̀.

Сѣда́ленъ гла́съ а҃.

Ѻ҆гню̀ приближа́ѧсѧ, ника́коже ѡ҆пали́лсѧ є҆сѝ, ѽ лꙋкїллїа́не, страда́льче доблемꙋ́дренне! ро́сꙋ бо стѧжа́лъ є҆сѝ бж҃їю ᲂу҆стꙋжа́ющꙋю. Тѣ́мже соверши́лъ є҆сѝ є҆́же па́че є҆стества̀ по́двиги ра́дꙋѧсѧ, со младє́нцы ст҃ы́ми, съ ни́миже на́съ помина́й.

Бг҃оро́диченъ: Оу҆пова́нїе хрⷭ҇тїа́нъ, прест҃а́ѧ дв҃о, є҆го́же родила̀ є҆сѝ бг҃а, па́че ᲂу҆ма́ же и҆ сло́ва, непреста́ннѡ молѝ съ вы́шними си́лами, пода́ти ѡ҆ставле́нїе грѣхѡ́въ на́шихъ всѣ́хъ, и҆ и҆справле́нїе житїѧ̀, вѣ́рою и҆ любо́вїю при́снѡ тѧ̀ сла́вѧщымъ.

Крⷭ҇тобг҃оро́диченъ: Зрѧ́щи тѧ̀, хрⷭ҇тѐ, всенепоро́чнаѧ мт҃и, ме́ртва на крⷭ҇тѣ̀ просте́рта, вопїѧ́ше: сн҃е мо́й, собезнача́льне ѻ҆ц҃ꙋ̀ и҆ дх҃ꙋ, что̀ неизрече́нное твоѐ сїѐ смотре́нїе, и҆́мже спа́слъ є҆сѝ пречⷭ҇тыхъ рꙋ́къ твои́хъ, ще́дре, созда́нїе;

Пѣ́снь д҃.

І҆рмо́съ: Оу҆слы́шахъ, гдⷭ҇и, смотре́нїѧ твоегѡ̀ та́инство, разꙋмѣ́хъ дѣла̀ твоѧ̑, и҆ просла́вихъ твоѐ бжⷭ҇тво̀.

Блиста́еши словесы̀ твои́ми, и҆ просвѣща́еши мі́ръ страда̑нїи твои́ми: мꙋчи́телей же сопротивле́нїе, ꙗ҆́кѡ мглꙋ̀ ѿгонѧ́еши непостоѧ́ннꙋю.

Но́вый ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ вѣ́рою а҆враа́мъ, и҆́же дре́вле ѡ҆правда́сѧ ѡ҆ хрⷭ҇тѣ̀: позна́нїемъ бо зижди́телѧ твоегѡ̀, ѿве́рглъ є҆сѝ всѐ сꙋ́етство.

Всегꙋби́телѧ тѧ̀ ле́сти, и҆ болѣ́зненныхъ страсте́й и҆сцѣли́телѧ вѣ́рнїи стѧжа́вше, мꙋ́чениче сла́вне, насыща́емсѧ всегда̀ и҆сцѣле́нїй.

Бг҃оро́диченъ: Па́че ᲂу҆ма̀ та́инство ржⷭ҇тва̀ твоегѡ̀, приснодв҃о: во ᲂу҆тро́бѣ бо заче́нши бг҃а, неизрече́ннымъ сло́вомъ породила̀ є҆сѝ.

Пѣ́снь є҃.

І҆рмо́съ: Просвѣтѝ на́съ повелѣ̑нїи твои́ми, гдⷭ҇и, и҆ мы́шцею твое́ю высо́кою, тво́й ми́ръ пода́ждь на́мъ, чл҃вѣколю́бче.

Є҆ди́не врачꙋ̀ дꙋ́шъ и҆ тѣле́съ, хрⷭ҇тѐ, мꙋ́ченикѡвъ мольба́ми страсте́й мои́хъ болѣ̑зни и҆сцѣлѝ.

Цвѣ́тъ свѧще́ненъ дѣ́ланїемъ дх҃а показа́лсѧ є҆сѝ, мꙋ́чениче сла́вне, бл҃гопло́дїѧ во страда́нїихъ предлага́ѧ.

Глаго́лы живѡ́тныѧ въ се́рдцы и҆мѣ́ѧ, мꙋ́дре, мꙋчи́тєльскаѧ прещє́нїѧ твои́мъ сопротивле́нїемъ ᲂу҆мертви́лъ є҆сѝ, сла́вне.

Бг҃оро́диченъ: Стѣ́нꙋ неѡбори́мꙋ и҆ приста́нище, и҆ ᲂу҆тверже́нїе, и҆ наде́ждꙋ, бг҃ома́ти чⷭ҇таѧ, и҆ бж҃е́ственное ѻ҆рꙋ́жїе и҆мꙋ́ще тѧ̀, спаса́емсѧ.

Пѣ́снь ѕ҃.

І҆рмо́съ: Ѡ҆чи́сти мѧ̀, сп҃се, мнѡ́га бо беззакѡ́нїѧ моѧ̑, и҆ и҆зъ глꙋбины̀ ѕѡ́лъ возведѝ, молю́сѧ: къ тебѣ́ бо возопи́хъ, и҆ ᲂу҆слы́ши мѧ̀, бж҃е спасе́нїѧ моегѡ̀.

Возвы́сивъ твоѐ мы́сленнѡ бжⷭ҇твенное дꙋшѝ жела́нїе, ко ѻ҆гню̀ томи́тельномꙋ де́рзостнѣ ᲂу҆стреми́лсѧ є҆сѝ, и҆ росо́ю дх҃а, съ дѣтьмѝ прохлади́лсѧ є҆сѝ, страда́льче всеблаже́нне.

Оу҆крѣпи́вшисѧ мꙋ́ченица мꙋ́драѧ па́ѵла наказа̑нїи твои́ми, мꙋ́жествовавши терпѣли́внѡ на льсти́ваго: и҆ вѣне́цъ прїѧ́тъ пра́вды ѿ рꙋкѝ страстополо́жника хрⷭ҇та̀.

Зрѧ̀ твоѐ непрекло́нное, ꙗ҆́кѡ го́рꙋ сїѡ́нъ неподви́жимꙋ, не терпѧ́ше вра́гъ: но ве́сь посрами́сѧ, и҆ къ землѝ попира́емь ѿ тебє̀, бг҃омꙋ́драѧ, въ по́двизѣ стира́етсѧ.

Бг҃оро́диченъ: Зачала̀ є҆сѝ вои́стиннꙋ бжⷭ҇твенное сло́во во ᲂу҆тро́бѣ твое́й, и҆ сего̀ па́че є҆стества̀ родила̀ є҆сѝ, пречⷭ҇таѧ. Є҆го́же моли́твами твои́ми млⷭ҇тива сотворѝ, ѿ бѣ́дъ всѧ̑ и҆зба́вити рабы̑ твоѧ̑.

Пѣ́снь з҃.

І҆рмо́съ: Ѿ і҆ꙋде́и доше́дше, ѻ҆́троцы въ вавѷлѡ́нѣ и҆ногда̀ вѣ́рою трⷪ҇ческою пла́мень пе́щный попра́ша, пою́ще: ѻ҆тцє́въ бж҃е, бл҃гослове́нъ є҆сѝ.

Съ па́ѵломъ вопїѧ́лъ є҆сѝ, мч҃ниче: не разлꙋчи́тъ мѧ̀ ѿ любвѐ хрⷭ҇то́вы ни бѣда̀, ни ско́рбь, ни ра̑ны, ни ме́чь. тѣ́мже и҆ взыва́лъ є҆сѝ: ѻ҆тє́цъ на́шихъ бж҃е, бл҃гослове́нъ є҆сѝ.

На ка́мени ᲂу҆тверди́лъ є҆сѝ и҆сповѣ́данїѧ бж҃е́ственнагѡ но́ги твоѧ̑, непоколеби́мь ꙗ҆ви́всѧ молво́ю бѣ́дъ. тѣ́мже взыва́лъ є҆сѝ: ѻ҆тє́цъ на́шихъ бж҃е, благослове́нъ є҆сѝ.

Бг҃оро́диченъ: И҆зба́вихомсѧ, дв҃о, всѝ ѿ страсте́й и҆ бѣ́дъ, и҆ ѡ҆бстоѧ́нїй, и҆ недꙋ̑гъ многоѻбра́зныхъ, мольба́ми твои́ми, пречⷭ҇таѧ бг҃ома́ти, взыва́ющїи: ѻ҆тє́цъ на́шихъ бж҃е, благослове́нъ є҆сѝ.

Пѣ́снь и҃.

І҆рмо́съ: Цр҃ѧ̀ нбⷭ҇наго, є҆го́же пою́тъ вѡ́и а҆́гг҃льстїи, хвали́те и҆ превозноси́те во всѧ̑ вѣ́ки.

При бж҃е́ственныхъ ꙗ҆́кѡ вои́стиннꙋ и҆схо́дищахъ, насажде́нъ бы́въ вѣ́рою гдⷭ҇нею, дре́во ꙗ҆ви́лсѧ є҆сѝ, преблаже́нне, живоно́сное.

Оу҆краси́вшесѧ страда́льцы добро́тою чⷭ҇тна́гѡ хрⷭ҇то́ва и҆сповѣ́данїѧ, вѣне́цъ съ нб҃сѐ прїѧ́ша досто́йнѡ.

Бг҃оро́диченъ: Прекло́ншагосѧ болѣ́зньми, и҆ па́дшасѧ возста́ви мѧ̀, бг҃ома́ти: ꙗ҆́кѡ да тѧ̀ сла́влю во всѧ̑ вѣ́ки.

Пѣ́снь ѳ҃.

І҆рмо́съ: Велича́емъ тѧ̀ всенепоро́чнꙋю мт҃рь хрⷭ҇та̀ бг҃а на́шегѡ, ю҆́же ѡ҆сѣнѝ дх҃ъ ст҃ы́й.

Слове́снагѡ раѧ̀ цвѣ́ты, ви́дѧще хрⷭ҇тѡ́вы бл҃говѡ́нныѧ мꙋ́ченики дне́сь, хвала́ми велича́емъ.

Свѣтоно́сцы ꙗ҆́вльшесѧ и҆́стиннѡ, цр҃кве хрⷭ҇та̀ бг҃а мꙋ́чєницы, сїѧ́ютъ и҆сповѣ́данїѧ свѣ́томъ.

Стрⷭ҇те́й болѣ̑зни моли́твами стрⷭ҇тоте́рпєцъ и҆сцѣли́вый, и҆ моѧ̑ ны́нѣ и҆сцѣлѝ болѣ̑зни, чл҃вѣколю́бче.

Бг҃оро́диченъ: Тебѐ стѣ́нꙋ и҆ покро́въ, и҆ небꙋ́рное приста́нище, всенепоро́чнаѧ, вѣ́рнїи стѧжа́хомъ, є҆́юже и҆ спаса́емсѧ.

Мученики Лукиллиан, Клавдий, Ипатий, Павел, Дионисий и мученица Павла

Лу­кил­ли­ан был язы­че­ским жре­цом при рим­ском им­пе­ра­то­ре Авре­ли­ане (270–275). В ста­ро­сти он убе­дил­ся в лож­но­сти язы­че­ской ре­ли­гии, всей ду­шой об­ра­тил­ся к ве­ре во Хри­ста Спа­си­те­ля и кре­стил­ся.

Под вли­я­ни­ем его про­по­ве­ди мно­гие языч­ни­ки ста­ли об­ра­щать­ся к хри­сти­ан­ству. То­гда иудеи за рас­про­стра­не­ние ве­ры в рас­пя­то­го ими Хри­ста до­нес­ли на Лу­кил­ли­а­на гра­до­на­чаль­ни­ку Ни­ко­ми­дии Силь­ва­ну. Тот стал при­нуж­дать стар­ца воз­вра­тить­ся к идо­ло­слу­же­нию. За от­каз свя­то­му Лу­кил­ли­а­ну со­кру­ши­ли че­лю­сти, би­ли пал­ка­ми и по­ве­си­ли вниз го­ло­вой, а за­тем за­клю­чи­ли в тем­ни­цу, где он встре­тил че­ты­рех от­ро­ков-ис­по­вед­ни­ков Хри­сто­вых – Клав­дия, Ипа­тия, Пав­ла и Ди­о­ни­сия. Свя­той Лу­кил­ли­ан убеж­дал их твер­до сто­ять за ве­ру, не бо­ять­ся му­че­ний и смер­ти. Через неко­то­рое вре­мя все они бы­ли при­ве­де­ны на су­ди­ли­ще и бро­ше­ны в рас­ка­лен­ную печь, но вне­зап­но про­лив­ший­ся дождь уга­сил пла­мя, и свя­тые му­че­ни­ки оста­лись невре­ди­мы. Пра­ви­тель при­го­во­рил их к смерт­ной каз­ни, от­пра­вив для ис­пол­не­ния при­го­во­ра в Ви­зан­тию. Свя­тые от­ро­ки бы­ли усе­че­ны ме­чом, а свя­той му­че­ник Лу­кил­ли­ан мно­го­чис­лен­ны­ми гвоз­дя­ми при­гвож­ден ко кре­сту.

Сви­де­тель­ни­цей по­дви­га свя­тых му­че­ни­ков бы­ла свя­тая де­ва Пав­ла, по­свя­тив­шая се­бя слу­же­нию стра­дав­шим за ве­ру во Хри­ста. Она до­став­ля­ла пи­щу уз­ни­кам-хри­сти­а­нам, омы­ва­ла их ра­ны, при­но­си­ла ле­кар­ства и по­гре­ба­ла те­ла му­че­ни­ков. По­сле кон­чи­ны свя­то­го Лу­кил­ли­а­на и че­ты­рех от­ро­ков она воз­вра­ти­лась в Ни­ко­ми­дию и про­дол­жа­ла свое свя­тое слу­же­ние. Свя­тая де­ва бы­ла схва­че­на и бро­ше­на в печь, од­на­ко си­лою Бо­жи­ею оста­лась невре­ди­ма. То­гда ее ото­сла­ли в Ви­зан­тию, где свя­тая му­че­ни­ца бы­ла усе­че­на ме­чом.

См. так­же: "Па­мять свя­то­го му­че­ни­ка Лу­кил­ли­а­на и с ним че­ты­рех от­ро­ков Клав­дия, Ипа­тия, Пав­ла и Ди­о­ни­сия и свя­той де­вы Пав­лы" в из­ло­же­нии свт. Ди­мит­рия Ро­стов­ско­го.